[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.212 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Donstil schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 01:46:
@hierboven. Laten ze hem nou ook bedoelt hebben als device tussen de iPhone en de MacBook(pro) in.

Slimme gasten bij Apple zei wisten het toen al. Jij nu pas.
Hoezo zou ik dat niet eerder door gehad hebben? Ik maak toch de conclussie hier voor mezelf ook nog een keer? Aantal mensen hier zien het prima als stand-alone.
Pfff, wat is het toch altijd in deze hoek met dat geflame. Denk niet dat deze manier van reageren nodig is. Iedereen heeft recht op een mening. En het is niet zo dat ik anti-apple ben ofzo mocht je dat denken. (Heb bijv een iPod, MBP). En ookal was ik dat wel, wanneer ik dat zou kunnen onderbouwen is het gewoon een gezonde discussie.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 02:00:
[...]

Hoezo zou ik dat niet eerder door gehad hebben? Ik maak toch de conclussie hier voor mezelf ook nog een keer? Aantal mensen hier zien het prima als stand-alone.
Pfff, wat is het toch altijd in deze hoek met dat geflame. Denk niet dat deze manier van reageren nodig is. Iedereen heeft recht op een mening. En het is niet zo dat ik anti-apple ben ofzo mocht je dat denken. (Heb bijv een iPod, MBP). En ookal was ik dat wel, wanneer ik dat zou kunnen onderbouwen is het gewoon een gezonde discussie.
En welke ..gezonde.. discussie denk ik te maken als ik op een BMW forum kom en zeg..Nou ik heb een proefritje gemaakt in de nieuwste BMW Z serie. Hij reedt wel aardig, maar ik zie het nut er niet van in, ik houdt het bij mn Toyota Yaris. Wat een patserbak zeg. Alleen van die criminele allochtoontjes die erin rijden.
Welke reacties denk je dan te krijgen?

Het gaat niet om het geflame, het gaat erom hoe jij het brengt. Als jij zegt.. ik heb met het apparaat gespeeld, werkt goed, prima, maar ik houdt het bij mn Android, Macbook, Pc, laptop whatever, dan hoor je hier niemand over.
Zodra je gaat roepen dat het een patserapparaat is waar jij het nut niet van in ziet, dan krijg je dit soort reacties.

Je kan gewoon absoluut niet zeggen dat je het nut er niet van inziet. Het nut is er zeker wel, alleen zie jij die niet of is voor jou een laptop voldoende. Het nut is dat een tablet minimaal 10 uur gebruik kan maken van duizenden goeie apps en spellen, kan internetten, boeken lezen, muziek luisteren, video kijken en ga zo maar door. Dat is het nut. Die is er, misschien voor jou overbodig, maar het nut is er wel.

Ik wil met iedereen discusseren, erover praten.. als mensen bij mij in de buurt ermee spelen mogen ze eerlijk hun mening geven. Iedereen vind hem super, maar zelfs al zouden ze het niks vinden kunnen ze dat gewoon zeggen. Maar geef dan geen reden als ..tis een patserapparaat. Apple is gewoon kut of ik vind een gesloten systeem niks.
Dat zijn kul argumenten. Dit apparaat is ontwikkeld om zaken te doen, zoals omschreven in alinea 3 en als dat voor jou onvoldoende is of juist een overkill aan opties, dan moet je het gewoon niet kopen, maar niet gaan afzeiken.

Toch? Of snap ik het nog niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo... effe een paar screenshots gemaakt van de paar consumeerapps die ik gebruik.

Manga in comiczeal
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/th_photo2.png
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/th_photo1.png

Comics in comic reader mobi
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/th_photo3.png

Een pagina uit iBooks
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/th_photo22.png

Twee PDF-magazines op goodreader
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/th_photo12.png
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/th_photo5.png

En... een travelguide PDF op goodreader
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/th_photo4.png

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Kecin schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 01:33:
[...]

Ja, populair te doen. Wanneer jij met je lambo voor komt rijden, eruit stapt, je $1000 zonnebril afzet en je iPad pakt, ben je denk ik toch wel populair aan het doen.
Je beschrijft een nogal kleine groep onder de iPad gebruikers me dunkt. Bovendien... wat iemands levensstijl is, maakt dat uit voor een eventueel nut van een iPad?
Of even snel wat moet noteren, kinderen wil laten internetten, even een spelletje spelen in het openbaar vervoer. Maar niet om documenten of presentaties te maken.
Het is handig voor vertegenwoordigers enzo denk ik.
Uhm, dat is wel heel beperkt. Ik ben wetenschapper en zou een iPad prima kunnen gebruiken tijdens werkdiscussies, inderdaad notities, het heerlijk lezen van PDF's, ondertussen wat opzoeken via Internet... en dat op een veel kleiner en lichter apparaat dan een hele laptop. Zelfs een presentatie geven schijnt te kunnen met een iPad, dus in principe heb ik ook daar geen laptop meer voor nodig. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te geven.
Gadget gehalte is inderdaad heel hoog. Ik vind het persoonlijk dan ook meer een extentie op je bestaande apparaten. Dus ben het redelijk met je eens. Een middag spelen was leuk, maar wil er geen 1 hebben. Zou er na goed aantal dagen weer zat van zijn denk ik.
Dat zou kunnen natuurlijk, het blijft persoonlijk. Echter, aangezien je dingen aanhaalde als een te zacht geluid e.d. vraag ik mij af of je er uberhaupt een beetje goed mee hebt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 02:00:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, die mensen die hier steeds op de achterste benen gaan staan als iemand zijn (niet lyrische) mening verkondigd zijn echt sneu. Mijn verzoek aan hen om daarmee op te houden, het leest gewoon vervelend.

Overigens ga ik binnenkort naar Atlanta en weet ik 100% zeker dat ik er 1 ga halen. Deels praktisch deels leuk voor de heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:27:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, die mensen die hier steeds op de achterste benen gaan staan als iemand zijn (niet lyrische) mening verkondigd zijn echt sneu. Mijn verzoek aan hen om daarmee op te houden, het leest gewoon vervelend.

Overigens ga ik binnenkort naar Atlanta en weet ik 100% zeker dat ik er 1 ga halen. Deels praktisch deels leuk voor de heb.
Niemand die zegt dat kritiek niet mag volgens mij. Maar als je een normale discussie wilt, is het handig om mensen die een iPad hebben (of wat voor apparaat dan ook) niet meteen, zijdelings, neer te zetten als patsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Oh, een nadeel dat ik laatst vaak ondervind..

Op de iphone, als je de taal van je toetsenbord veranderd, dan verandert de spatiebalk bv van "space" naar "spatie". Handig voor de autocorrectie. De ipad heeft dit niet meer... dus krijg ik teveel "foute" correcties.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:52:
Zo... effe een paar screenshots gemaakt van de paar consumeerapps die ik gebruik.

Manga in comiczeal
[afbeelding]
[afbeelding]

Comics in comic reader mobi
[afbeelding]

Een pagina uit iBooks
[afbeelding]

Twee PDF-magazines op goodreader
[afbeelding]
[afbeelding]

En... een travelguide PDF op goodreader
[afbeelding]
Hoe bevalt Goodreader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:57:
Oh, een nadeel dat ik laatst vaak ondervind..

Op de iphone, als je de taal van je toetsenbord veranderd, dan verandert de spatiebalk bv van "space" naar "spatie". Handig voor de autocorrectie. De ipad heeft dit niet meer... dus krijg ik teveel "foute" correcties.
OS 4.0 komt eraan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
KOOPJE!!
Apple Dock! Voor 80 dollar
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_37071_1.jpg
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37071
Hij doet wat ie moet doen. De appmaker mag wel wat tijd besteden aan interface en bediening.
3.1 had het wel, 3.2 niet meer, en 4.0 weer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik wist niet eens dat 3.2 iets dergelijks niet had. Maar het is wel logisch eigenlijk, waarom die knop hebben als de iPad nog niet internationaal uit is... de internationale versie zal vast deze optie wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:13

RHE123

Edubits

vgroenewold schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:25:
Ik wist niet eens dat 3.2 iets dergelijks niet had. Maar het is wel logisch eigenlijk, waarom die knop hebben als de iPad nog niet internationaal uit is... de internationale versie zal vast deze optie wel hebben.
Deze functie is op de iPad op dezelfde manier beschikbaar als op de iPhone hoor! In de instellingen moet je zorgen voor meerdere toetsenbordtalen bij: Algemeen > Toetsenbord > Internationale versies

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
vgroenewold schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:25:
Ehm... ik denk dat ik niet helemaal begrepen wordt. Beiden hebben de change language knop. Alleen reflecteert de spatiebalk niet langer de taal, zoals 3.1 het had.

Zie screenshot

Iphone (wereldbol is dus taalchangeknop. en zie spatiebalk.. het zegt spatie. Dus nl is ingesteld)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/b82a337f.jpg

iPad: Spattiebalk is leeg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/ipad/c9b66422.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 06-05-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
kmf schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:36:
[...]

Ehm... ik denk dat ik niet helemaal begrepen wordt. Beiden hebben de change language knop. Alleen reflecteert de spatiebalk niet langer de taal, zoals 3.1 het had.

Zie screenshot
Ahhh, right, sorry. En ook niet wanneer je de taal verandert? Wellicht is er gekozen voor de estetiek van een mooie lege spatiebar. :) Maar ik geef toe dat het voor de automatische spellchecker onhandig is ja. In 4.0 op de iPhone is dit overigens nog steeds het geval.

[ Voor 5% gewijzigd door vgroenewold op 06-05-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
vgroenewold schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:43:
[...]

Ahhh, right, sorry. En ook niet wanneer je de taal verandert? Wellicht is er gekozen voor de estetiek van een mooie lege spatiebar. :) Maar ik geef toe dat het voor de automatische spellchecker onhandig is ja. In 4.0 op de iPhone is dit overigens nog steeds het geval.
Ja, heel even wordt de taal getoond bij het veranderen, maar als je na een tijdje ergens iets gaat tikken, dan weet je niet meer wat de laatst gekozen taal is. En je kan het niet direct zien. Vond het wel handig op de iphone, zeker als je net als ik vaak switched van nl naar en-forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 15:20
Ik kan een iPad laten overkomen uit USA, iemand een idee hoe het dan zit met de garantie in de Benelux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 20:32
Na het syncen had ie opeens de Nederlandse taal!
Wat wel irritant is :-( had graag ENtalig gehouden.

Je kan trouwens (op de iPhone dan) gewoon maar 1 taal ingeven voor het toetsenbord!
Als je er snel naast zit ram je gewoon effe snel op het wereldbolletje.

Edit:
Geprobeerd een screenshot van een speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.facebook.com/photo.php?pid=1234373&id=1132275969

Bugger kan de url niet kopiëren vanuit Facebook

[ Voor 25% gewijzigd door nils7 op 06-05-2010 12:31 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb begin deze week een pre-order geplaatst voor deze iPad case:
Afbeeldingslocatie: http://www.happyowlstudio.com/uploads/3/3/8/3/3383426/9525693.jpg?526

Afbeeldingslocatie: http://www.happyowlstudio.com/uploads/3/3/8/3/3383426/3493086.jpg?880

Denk dat het een erg functionele case is, alleen even afwachten, hij is pas vanaf 15 juni leverbaar.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59
CrashOne, mooie case, maar die manufacturer....

Afbeeldingslocatie: http://www.happyowlstudio.com//uploads/3/3/8/3/3383426/7812487_orig.jpg

Ze stellen voor dat je een zonnebril ertussen legt.. :X (vind ik de oplossing die apple zelf heeft toch iets eleganter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Met zoiets duns als een iPad, wil je toch geen hoes die het geval 5x zo dik maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een handig overzichtje van Cydia packages die wel of niet werken. Het kan zo zijn dat je iPad crashed en je hem moet herstellen als je de verkeerde packages download. Nog niet alles is namelijk compatible.
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/4149/part1f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik ben zelf niet van plan om hem zo te gaan gebruiken (ook niet met een steen er tussen :P), maar vind het een erg mooie case waarbij je ook nog wat extra's mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:27:
[...]

Huh, dus iemand mag zijn mening verkondigen, maar als iemand daarop zijn mening verkondigd, dan moet hij daarmee ophouden? Ik snap het niet meer...leg het me eens uit aub.

Voor beide verhalen valt wat te zeggen natuurlijk, maar om resoluut te zeggen dat iemand moet stoppen zijn mening op iemand zijn mening te verkondigen, raakt mij totaal in verwarring. Het is toch een forum waar je op discusieert? Dus de ene mening tegenover de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:11:
[...]

Huh, dus iemand mag zijn mening verkondigen, maar als iemand daarop zijn mening verkondigd, dan moet hij daarmee ophouden? Ik snap het niet meer...leg het me eens uit aub.

Voor beide verhalen valt wat te zeggen natuurlijk, maar om resoluut te zeggen dat iemand moet stoppen zijn mening op iemand zijn mening te verkondigen, raakt mij totaal in verwarring. Het is toch een forum waar je op discusieert? Dus de ene mening tegenover de andere?
Ik zeg dan ook niet dat men zijn/haar mening niet mag verkondigen, het op de achterste benen gaan staan als iemand het heeft over mensen die populair doen met hun ipad of een andere opmerking plaatsen die gebaseerd is op een observatie. Dat laat alleen maar zien dat men zich persoonlijk aangesproken voelt.

Het populair doen slaat op een persoon, niet op een voorwerp. Populair kan er met ieder voorwerp gedaan worden, dus het is gewoon zielig om te zien hoe mensen vervolgens de functionaliteiten van het apparaat gaan verdedigen.

Kecin merkt nog heel terecht op dat het super lekker werkt maar geen vervanger is van een laptop of iets dergelijks. Daar aan voegt hij nog toe dat het een hoog gadget gehalte heeft. Allemaal min of meer objectieve waarheden mijns inziens maar toch voelt men zich aangevallen. Zal wel te maken hebben met de toon in andere topics. Zo erger ik mij af en toe ook aan reacties onder nieuwsberichten waarin men steeds probeert te beweren dat mensen die em gekocht hebben dat voor niets hebben gedaan.

Het ene is puur jaloezie, afkraken van wat je niet hebt zodat het minder erg is dat je het niet hebt. Het andere is puur overcompensatie; je persoonlijk aangevallen voelen wanneer iemand negatieve opmerkingen over de ipad (in ruime zin) maakt.

On topic: :)

Is het mogelijk internet op de ipad te krijgen met een blackberry via blackberry desktop manager op de ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Voor de mensen die ook aan het wachten waren op hun Fabrixcase-order: ik heb m'n hoes vandaag binnen gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
kmf schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:21:
KOOPJE!!
Apple Dock! Voor 80 dollar
[afbeelding]
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37071

[...]

Hij doet wat ie moet doen. De appmaker mag wel wat tijd besteden aan interface en bediening.

[...]

3.1 had het wel, 3.2 niet meer, en 4.0 weer wel?
Huh, de Apple dock kost maar 29USD toch ?:P of ben ik nou gek ...

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
wdekreij schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:29:
Voor de mensen die ook aan het wachten waren op hun Fabrixcase-order: ik heb m'n hoes vandaag binnen gekregen!
Ik ben er ook op aan het wachten, hij schijnt al in het land te zijn :+

Hoe bevalt de sleeve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
kmf schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:36:
[...]

Zie screenshot

Iphone (wereldbol is dus taalchangeknop. en zie spatiebalk.. het zegt spatie. Dus nl is ingesteld)
[afbeelding]

iPad: Spattiebalk is leeg
[afbeelding]
Op de iPad zie ik 'return' staan, in het Nederlands, staat er dan niet 'enter'?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03
kmf schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:11:
Gorvrrrr, wat ziet het scherm er vet uit na een lange plants vs zombies survival endless sessie zeg...

1 ding is zeker, de iPad zal mijn eerstkomende vlucht volledig entertainment kunnen verzorgen. Na een hele dag spelen 10uurtjes dus, is er nog kaar 5% accu over. Mijn komende vlucht duurt 18 uur. Zelfs in flightmode is dat moeilijk te halen... En normale noodaccu's voor de iPhone werken niet op de iPad.
Je bedoelt dat je het niet gaat redden?
Hoelang doet de ipad het al e-book? aangezien ik dit jaar naar new zealand vlieg wat 2x 12 uur is. en ik wegens de bagage limiet graag een ipad of een ebook wil om mijn tijd door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tito129 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:33:
[...]

Je bedoelt dat je het niet gaat redden?
Hoelang doet de ipad het al e-book? aangezien ik dit jaar naar new zealand vlieg wat 2x 12 uur is. en ik wegens de bagage limiet graag een ipad of een ebook wil om mijn tijd door te komen.
Ik heb nooit een echt goede test kunnen doen. Wifi uit zal vast wel wat schelen, zo ook enkel lezen. Maar dat is thuis natuurlijk nooit te testen. En het feit dat de ipad geen "usage time" heeft, helpt ook niet echt mee.

Maar nee, ik denk dat zelfs in flightmode en enkel lezen de ipad het niet meer dan 12 uur uit gaat houden. Ik neem wel de lader mee om op het vliegveld op te laden.

(mijn sony reader zal het ook niet redden hoor... in 12 uur 4000-5000 pagina's doorbrowsen is echt wel te doen)

Ik zit te twijfelen of ik dit niet mee moet bestellen:
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_35035_1.jpg Een externe accu dus.

- Rated Capacity: 5500Mah
- Max. constant output power: 61W
- Metallic Titanium like Exterior Finish
- Charging Voltage: DC 15V to 25V
- Output Voltages: 5.5V / 16V / 19V DC
- Capacity: 61Wh (5500mAh)
ZpAz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:27:
[...]

Op de iPad zie ik 'return' staan, in het Nederlands, staat er dan niet 'enter'?
Nee, blijft return.

[ Voor 16% gewijzigd door kmf op 06-05-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09

Maximus

There is no substitute

wdekreij schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:29:
Hier is de sleeve ook binnen! Mooie sleeve goed afgewerkt, de binnenkant is heel mooi zacht.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Vandaag de ColcaSac sleeve voor m'n iPad binnengekregen. Ben nog op het werk, straks thuis snel proberen met m'n iPad! Hij ziet er wel erg nice uit!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tip: maxim (magazine) voor Zinio is nu te krijgen. Een jaarabonnement (12 issues) voor de frakkin' crazy price of 5 dollars!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Bij mij crasht (originele iPhone game) een pool spelletje!

Bij enter staat bij mij "return"

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Internetten gaat via 3G een stuk rapper dan op de iPhone!
Alleen net als de iPhone wil soms de verbinding om een vreemde reden niet opgang komen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Maximus schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:51:
[...]

Hier is de sleeve ook binnen! Mooie sleeve goed afgewerkt, de binnenkant is heel mooi zacht.
En hier nu ook net binnen, ziet er strak, zacht en mooi uit :) iPad past perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag trouwens op ipadplanet dat de consumentenbond zich op de iPad heeft gestort. Filmpje nog niet gekeken maar verwacht weer weinig goeds. De consumenten ons is meestal niet de makkelijkste.
nils7 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:28:
Alleen net als de iPhone wil soms de verbinding om een vreemde reden niet opgang komen :-(
Ooh das wel intressant. Heb je dit wel vergeleken met de 3Gs?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:32:
Zag trouwens op ipadplanet dat de consumentenbond zich op de iPad heeft gestort. Filmpje nog niet gekeken maar verwacht weer weinig goeds. De consumenten ons is meestal niet de makkelijkste.
'Er komt zelfs een versie aan, daar kan je mee bellen. Of dat nou zo handig is, dat weten we niet.'

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de snelle beslissers..

De iPad dock 24 uur in de aanbieding op onedayprice.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
nils7 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:28:
Heb je push aan staan? Deze houdt een connectie in stand. Op de iphone merk ik dat ik dan sneller een verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Donstil schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:32:
[...]

Ooh das wel intressant. Heb je dit wel vergeleken met de 3Gs?
Nee met m'n iPhone 3G
Ik weet dat die trager is maar m'n iPad is op 3G niet veel trager dan via wifi (ook qua opbouwen en het weergeven van de sites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
nils7 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:27:
[...]

Nee met m'n iPhone 3G
Ik weet dat die trager is maar m'n iPad is op 3G niet veel trager dan via wifi (ook qua opbouwen en het weergeven van de sites)
Heb je wel eens browsen via 3G vergeleken met de iPhone 3G en de iPhone 3GS ? Daar zit ook al een heel groot snelheids verschil in hoor :o

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
kmf schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:26:
[...]

Heb je push aan staan? Deze houdt een connectie in stand. Op de iphone merk ik dat ik dan sneller een verbinding heb.
Jap heb push aan staan!
Op m'n iPhone heb ik er ook last van... Ik denk de roaming tussen UMTS en gprs is de boosdoener...
Daarnaast gaat spraak voor data nog steeds op de zendmast van tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
SanderPS3 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:28:
[...]

Heb je wel eens browsen via 3G vergeleken met de iPhone 3G en de iPhone 3GS ? Daar zit ook al een heel groot snelheids verschil in hoor :o
Nope! Ken maar 1 iemand met een 3GS (zat mensen met een 3G)
Maar die moet wachten totdat z'n nummer wordt overgenomen door tm dus die internet via wifi dus kan geen benchmark doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:08:
Tip: maxim (magazine) voor Zinio is nu te krijgen. Een jaarabonnement (12 issues) voor de frakkin' crazy price of 5 dollars!!
Kan ik die magazines bestellen via de pc en later kijken op de iPad?
Edit: nvm. Je kan dus gewoon inloggen met je account op die app en dan verschijnen je magazines :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

vgroenewold schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:40:
Met zoiets duns als een iPad, wil je toch geen hoes die het geval 5x zo dik maakt?
Wel als je je visitekaartjes, pen, MiFi mee wilt nemen, dan vind ik dit de mooiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03
kmf schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:47:
[...]

Ik heb nooit een echt goede test kunnen doen. Wifi uit zal vast wel wat schelen, zo ook enkel lezen. Maar dat is thuis natuurlijk nooit te testen. En het feit dat de ipad geen "usage time" heeft, helpt ook niet echt mee.

Maar nee, ik denk dat zelfs in flightmode en enkel lezen de ipad het niet meer dan 12 uur uit gaat houden. Ik neem wel de lader mee om op het vliegveld op te laden.

(mijn sony reader zal het ook niet redden hoor... in 12 uur 4000-5000 pagina's doorbrowsen is echt wel te doen)

[...]
Mja 4000 paginas lezen in een vliegtuig ga ik niet redden, maar op een ipad kan je natuurlijk veel meer..
Ik neem me laptop ook al mee aangezien ik toch ergens me fotos kwijt moet van me 450d. Maar die is naar 3uur leeg in een vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:21:
[...]

Ik zeg dan ook niet dat men zijn/haar mening niet mag verkondigen, het op de achterste benen gaan staan als iemand het heeft over mensen die populair doen met hun ipad of een andere opmerking plaatsen die gebaseerd is op een observatie. Dat laat alleen maar zien dat men zich persoonlijk aangesproken voelt.

Het populair doen slaat op een persoon, niet op een voorwerp. Populair kan er met ieder voorwerp gedaan worden, dus het is gewoon zielig om te zien hoe mensen vervolgens de functionaliteiten van het apparaat gaan verdedigen.

Kecin merkt nog heel terecht op dat het super lekker werkt maar geen vervanger is van een laptop of iets dergelijks. Daar aan voegt hij nog toe dat het een hoog gadget gehalte heeft. Allemaal min of meer objectieve waarheden mijns inziens maar toch voelt men zich aangevallen. Zal wel te maken hebben met de toon in andere topics. Zo erger ik mij af en toe ook aan reacties onder nieuwsberichten waarin men steeds probeert te beweren dat mensen die em gekocht hebben dat voor niets hebben gedaan.

Het ene is puur jaloezie, afkraken van wat je niet hebt zodat het minder erg is dat je het niet hebt. Het andere is puur overcompensatie; je persoonlijk aangevallen voelen wanneer iemand negatieve opmerkingen over de ipad (in ruime zin) maakt.

On topic: :)

Is het mogelijk internet op de ipad te krijgen met een blackberry via blackberry desktop manager op de ipad?
Ik kan me behoorlijk vinden in je mening. Het is een goed neergezet apparaat. Maar voor mij niet afdoende.
vgroenewold schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:56:
[...]

Niemand die zegt dat kritiek niet mag volgens mij. Maar als je een normale discussie wilt, is het handig om mensen die een iPad hebben (of wat voor apparaat dan ook) niet meteen, zijdelings, neer te zetten als patsers.
Dat was niet de bedoeling, het was gewoon een observatie.
vgroenewold schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:53:
[...]

Je beschrijft een nogal kleine groep onder de iPad gebruikers me dunkt. Bovendien... wat iemands levensstijl is, maakt dat uit voor een eventueel nut van een iPad?

[...]

Uhm, dat is wel heel beperkt. Ik ben wetenschapper en zou een iPad prima kunnen gebruiken tijdens werkdiscussies, inderdaad notities, het heerlijk lezen van PDF's, ondertussen wat opzoeken via Internet... en dat op een veel kleiner en lichter apparaat dan een hele laptop. Zelfs een presentatie geven schijnt te kunnen met een iPad, dus in principe heb ik ook daar geen laptop meer voor nodig. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te geven.

[...]

Dat zou kunnen natuurlijk, het blijft persoonlijk. Echter, aangezien je dingen aanhaalde als een te zacht geluid e.d. vraag ik mij af of je er uberhaupt een beetje goed mee hebt gewerkt.
Het bovenste, klopt helemaal.Heeft verder ook niets met het nut te maken, heb je gelijk in. Maar ik vond het gewoon nogal dom dat iemand er niets op doet, maar wel mee zit te pronken. maar dat is een andere discussie denk ik.

Je middelste punt, Kan ik me voorstellen. Ik heb het alleen over presentaties maken. Geven heb ik ook ergens gelezen dacht ik. In dat geval hartstikke praktisch. Zoals ik al zei, voor vertegenwoordigers enzo. Mensen die dus iets kleins mee moeten slepen omdat ze veel onderweg zijn.

Derde punt, het geluid vond ik niet hard genoeg (en ja had de volume knopjes ontdekt) om normaal een filmpje ofzo op te kunnen kijken. Wellicht dat het er aan lag dat ik op een werkvloer liep. Maar alsnog.
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:08:
[...]

En welke ..gezonde.. discussie denk ik te maken als ik op een BMW forum kom en zeg..Nou ik heb een proefritje gemaakt in de nieuwste BMW Z serie. Hij reedt wel aardig, maar ik zie het nut er niet van in, ik houdt het bij mn Toyota Yaris. Wat een patserbak zeg. Alleen van die criminele allochtoontjes die erin rijden.
Welke reacties denk je dan te krijgen?

Het gaat niet om het geflame, het gaat erom hoe jij het brengt. Als jij zegt.. ik heb met het apparaat gespeeld, werkt goed, prima, maar ik houdt het bij mn Android, Macbook, Pc, laptop whatever, dan hoor je hier niemand over.
Zodra je gaat roepen dat het een patserapparaat is waar jij het nut niet van in ziet, dan krijg je dit soort reacties.

Je kan gewoon absoluut niet zeggen dat je het nut er niet van inziet. Het nut is er zeker wel, alleen zie jij die niet of is voor jou een laptop voldoende. Het nut is dat een tablet minimaal 10 uur gebruik kan maken van duizenden goeie apps en spellen, kan internetten, boeken lezen, muziek luisteren, video kijken en ga zo maar door. Dat is het nut. Die is er, misschien voor jou overbodig, maar het nut is er wel.

Ik wil met iedereen discusseren, erover praten.. als mensen bij mij in de buurt ermee spelen mogen ze eerlijk hun mening geven. Iedereen vind hem super, maar zelfs al zouden ze het niks vinden kunnen ze dat gewoon zeggen. Maar geef dan geen reden als ..tis een patserapparaat. Apple is gewoon kut of ik vind een gesloten systeem niks.
Dat zijn kul argumenten. Dit apparaat is ontwikkeld om zaken te doen, zoals omschreven in alinea 3 en als dat voor jou onvoldoende is of juist een overkill aan opties, dan moet je het gewoon niet kopen, maar niet gaan afzeiken.

Toch? Of snap ik het nog niet helemaal?
Ik zei ook dat het mijn persoonlijke mening was. Als iemand het ding alleen in zn hand heeft en de homescreen heen en weer schuift en geen praktisch iets heeft voor het apparaat vind ik het patsen. Daarnaast vind ik het appraat wel vet, maar persoonlijk voor mij geen 500 dollar waard. Dan pak ik toch liever een 13 of 15 inch macbook. Ik ben het niet aan het afzeiken, ik geef gewoon (zoals dit topic heet!) mijn ervaringen en start een discussie daarover. Ik probeer dus ook niemand tegen het been aan te schoppen, het is gewoon dat persoonlijk het voor mij niet een wonderbaarlijk apparaat is.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Kecin schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:40:

Ik zei ook dat het mijn persoonlijke mening was. Als iemand het ding alleen in zn hand heeft en de homescreen heen en weer schuift en geen praktisch iets heeft voor het apparaat vind ik het patsen. Daarnaast vind ik het appraat wel vet, maar persoonlijk voor mij geen 500 dollar waard. Dan pak ik toch liever een 13 of 15 inch macbook. Ik ben het niet aan het afzeiken, ik geef gewoon (zoals dit topic heet!) mijn ervaringen en start een discussie daarover. Ik probeer dus ook niemand tegen het been aan te schoppen, het is gewoon dat persoonlijk het voor mij niet een wonderbaarlijk apparaat is.
En dat mag natuurlijk, het apparaat is zeker niet voor iedereen nuttig en voor mij is dat ook nog maar zeer de vraag. Het is puur dat je alinea over het patsen even verkeerd werd opgevat denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:27:
[...]

Nee met m'n iPhone 3G
Ja maar de 3G verbinding van een nieuw apparaat vergelijken met een 2jaar oude iPhone is niet helemaal eerlijk. Mijn 3GS is duidelijk veel sneller op 3G dan de 3G op 3G (lekker duidelijk hè)

De snelheid op de 3GS is erg acceptabel. Als de iPad 3G dat zosnel doet (wat ik wel winstens verwacht) lijkt het mij keurig inorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Wat een drama programma is zinio zeg. Verschrikkelijk irritant dat een pagina na 2 seconden pas scherp gesteld is. Laat er maar snel een beter magazineprogramma komen, want dit is geen pretje zo. Vast daarom ook zo laag beoordeeld in de AppStore.

[ Voor 5% gewijzigd door Reverb_ op 06-05-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een iPad en kwam deze website tegen met een vrij lage prijs voor 16GB.
Iemand bekend met die website? Afgeprijsd van € 525 naar € 525? Dat zijn al dingen waardoor ik het namelijk niet vertrouw.

[ Voor 18% gewijzigd door McWolf82 op 06-05-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McWolf82 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:25:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een iPad en kwam deze website tegen met een vrij lage prijs voor 16GB.
Iemand bekend met die website? Afgeprijsd van € 525 naar € 525? Dat zijn al dingen waardoor ik het namelijk niet vertrouw.
Als je kan afhalen dan zit je toch altijd wel safe. Als ze dat niet kunnen zou ik het skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:12
Mooie prijs! Jammer dat de app nog niet zo fijn werkt en niet snel is.

[ Voor 10% gewijzigd door Jasper op 06-05-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Reverb_ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:00:
[...]

Wat een drama programma is zinio zeg. Verschrikkelijk irritant dat een pagina na 2 seconden pas scherp gesteld is. Laat er maar snel een beter magazineprogramma komen, want dit is geen pretje zo. Vast daarom ook zo laag beoordeeld in de AppStore.
Helemaal mee eens. Maar ik heb toch maar de abonnementen genomen. Ik download vervolgens zelf de (minder legale) pdf-versies en lees die op goodreader.

Ik wil voor 5 dollar gewoon een statement maken richting de uitgevers. Willen jullie overleven, doe dan de prijzen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou fijn zijn als we in NL van dat soort apps en magazines krijgen. Ben zelf niet zo van de Engelse magazines namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:24
ZOu inderdaad super zijn als je bijvoorbeeld een Autoweek abbo voor een paar euro kan krijgen speciaal voor de iPad. Dan krijg je deze iedere week via de iTunes aangeleverd. :D Dat zie ik wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoweek heeft er eentje in ontwikkeling, ze vroegen betatesters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Houd er wel rekening mee dat als je 'm daar besteld dat ie niet op voorraad is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben (nog steeds) op zoek naar wat bescherming voor mijn iPad. Heb tot nu toe een lichte voorkeur voor de Apple Case die ik voor € 50 / € 60 kan bestellen. Veel geld maar een beschadigde iPad is duurder...

Zou deze case straks ook in NL goed verkrijgbaar en voor een lagere prijs? Weet dat niemand een glazen bol heeft maar als hij volgende maand voor bv. € 30 te krijgen is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb de ColcaSac for iPad gisteren binnengekregen. Mooie sleeve!
Tevens is de Apple Case ook nog onderweg naar mij.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:50:
Heb de ColcaSac for iPad gisteren binnengekregen. Mooie sleeve!
Tevens is de Apple Case ook nog onderweg naar mij.
Waar heb je die besteld en vooral... voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ColcaSac: www.appelhoes.nl
Apple Case: Via eBay samen met de Apple Dock. Was een bundel aanbieding. Was iets van €110,- geloof ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 07-05-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion-m
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 11:04
Er zijn meer dingen waardoor ik het ook niet vertrouw: sommige links geven een pagina met 'Vul hier uw eigen tekst in'....
Geen bedrijfs of contact gegevens, geen keurmerken, geen afhaalmogenlijkheid, en oja, heel toevallig doet ideal het 'op dit moment' niet, alleen vooruitbetalen mogelijk. En de zogenaamde beoordelingen, waar bij er vaak staat 'test'.

Plus de te lage prijs:
conclusie: if it sounds to good to be true, it probably is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Motion-m schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:51:
[...]

Er zijn meer dingen waardoor ik het ook niet vertrouw: sommige links geven een pagina met 'Vul hier uw eigen tekst in'....
Geen bedrijfs of contact gegevens, geen keurmerken, geen afhaalmogenlijkheid, en oja, heel toevallig doet ideal het 'op dit moment' niet, alleen vooruitbetalen mogelijk. En de zogenaamde beoordelingen, waar bij er vaak staat 'test'.

Plus de te lage prijs:
conclusie: if it sounds to good to be true, it probably is.
niet altijd :) maar na even op de site gekeken te hebben zou ik hier ook geen iPad bestellen... denk ook niet dat ik hem zou krijgen.
KvK verwijst trouwens naar http://www.maxxoo.nl... wat me ook al niet veel zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Rivanov schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:07:
ColcaSac: www.appelhoes.nl
Apple Case: Via eBay samen met de Apple Dock. Was een bundel aanbieding. Was iets van €110,- geloof ik.
Ik weet niet of ik www.appelhoes.nl op dit moment wel zou aanbevelen. Heb afgelopen zondag een bestelling geplaatst voor de Apple case maar tot op heden nog niets verzonden en ook geen antwoord op email.
Volgens de site is het product gewoon op voorraad.

Update : zojuist bericht gekregen dat ze middenin een verhuizing zitten en orders hierdoor vertraging hebben opgelopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Yorick81 op 07-05-2010 11:51 . Reden: Contact gehad met www.appelhoes.nl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Net terug uit New York en nu waren de iPads goed te verkrijgen, maar de Apple cases nergens meer... Bij 3 verschillende apple stores geweest en nergens meer te krijgen... Ben bang dat daarmee ook de grijze import kanalen snel zullen op drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik moet wel opmerken dat het typen nog wel wat lastig is in bed of zoals nu!
Toetsen zijn groot zat maar in bed is de afstand net te ver...

Nu op een tafel valt het wel mee maar kaatst het licht soms in het beeldscherm!

Xplane kan ik trouwens aanbevelen!

Me nichtje hield een iPad wifi over (van de 15 die ze hadden meegebracht) nu wil ze deze zelf houden maar moet ie wel PowerPoint kunnen afspelen!
Als doorgewinterde iPhone gebruiker weet ik dat dat wel kan maar zo een ppt erop zetten vanaf een pc is toch lastig...

Het kan via email merk ik alleen een voorbeeld ppt van 20mb speelde hij niet af!
Via quickoffice kan ik ze via wifi erop zetten maar die speelde het bestand ook niet af.. Wel een eigen presentatie (pptx van 2mb).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Keynote gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
En hier ben ik weer met leuke tips voor accesoires

Leren hoes met ingebouwde kickstand voor $12.99:
Afbeeldingslocatie: http://www.popbuying.com/image201004/sku_29594_1.jpg
http://www.popbuying.com/...r_Apple_iPad_White_-29594

En wat ik net besteld had (om zelf te modden) een hardcase met detachable stand $7.99
Afbeeldingslocatie: http://www.popbuying.com/image201004/sku_29596_1.jpg
http://www.popbuying.com/...tand_Clip_%28Red%29-29596

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:32:
Net terug uit New York en nu waren de iPads goed te verkrijgen, maar de Apple cases nergens meer... Bij 3 verschillende apple stores geweest en nergens meer te krijgen... Ben bang dat daarmee ook de grijze import kanalen snel zullen op drogen.
Ipad's goed te krijgen? Kennis van mij is er nu en kan alleen de duurdere versie kopen. Ik ben op zoek naar de 16 gig, overal uitverkocht. Helaas pindakaas. Nu maar hopen dat hij hier snel uit komt. Anders moeten we eind van deze maand maar naar Duitsland, dat is goed te doen vanaf Almelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De prijzen zijn ondertussen ook al bekend:

Europe:

* 16GB WiFi-only €479
* 32GB WiFi-only €579
* 64GB WiFi-only €679
* 16GB WiFi+3G €579
* 32GB WiFi+3G €679
* 64GB WiFi+3G €779

UK:

* 16GB WiFi-only £429
* 32GB WiFi-only £499
* 64GB WiFi-only £599
* 16GB WiFi+3G £529
* 32GB WiFi+3G £599
* 64GB WiFi+3G £699

bron: Engadget

Dat wordt er maandag een reserveren in Duitsland :)

[ Voor 6% gewijzigd door sunoke op 07-05-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRealKnuf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05
Yup, eind van de maand onder meer in Duitsland. Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijzen zijn een gok tot maandag hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:17:
Die prijzen zijn een gok tot maandag hoor :)
De euro prijzen weet ik niet, maar de UK prijzen zijn anders echt wel door apple zelf bekend gemaakt :)

http://www.apple.com/uk/pr/library/2010/05/07ipad.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:25:
[...]

De euro prijzen weet ik niet, maar de UK prijzen zijn anders echt wel door apple zelf bekend gemaakt :)

http://www.apple.com/uk/pr/library/2010/05/07ipad.html
Klopt :) Die zijn dan ook wel betrouwbaar. Maar 1 euro is toch minder waard dan 1 pond of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Zaterdag komt overigens de iPad review op Tweakers (bron: Twitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt, net ff omgerekend met wisselkoers van google en die zegt: 430 pond is 495 euro (16gb wifi). Als de europse prijzen hierboven kloppen dan zijn we hier goedkoper uit. Maar voor de 32gb wifi ben je wel weer 3 euro goedkoper uit (omgerekend €576 tov 579) we zullen het maandag wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spanje:

* 16GB WiFi-only €479
* 32GB WiFi-only €579
* 64GB WiFi-only €679
* 16GB WiFi+3G €579
* 32GB WiFi+3G €679
* 64GB WiFi+3G €779

Dit zijn de prijzen in Spanje. Aangezien alle producten daar goedkoper zijn dan in de Benelux omdat ze daar maar 16% btw hebben kun je rekenen op prijzen vanaf 499 in Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:55:
Spanje:

* 16GB WiFi-only €479
* 32GB WiFi-only €579
* 64GB WiFi-only €679
* 16GB WiFi+3G €579
* 32GB WiFi+3G €679
* 64GB WiFi+3G €779

Dit zijn de prijzen in Spanje. Aangezien alle producten daar goedkoper zijn dan in de Benelux omdat ze daar maar 16% btw hebben kun je rekenen op prijzen vanaf 499 in Duitsland
Volgens Apple.nl is de ipad leverbaar vanaf juli, voor prijzen klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:00:
[...]

Volgens Apple.nl is de ipad leverbaar vanaf juli, voor prijzen klik hier.
Het wordt ook steeds later. Zou toch eind mei zijn. Zal Nederland nog wel later komen met de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:54
Ik lees her en der dat je bij het importeren van een Amerikaanse iPad een Amerikaanse store account nodig hebt. Is dit ook het geval als je een iPad uit de UK haalt? Ik bedoel dat je een Engels store account nodig hebt om er überhaupt wat mee te kunnen?

Ik ga volgende week een weekje wandelen in de Dartmoor en aangezien Plymouth in de buurt ligt .. Ik heb daar de afgelopen jaren in een Stormfront winkel al vaker Apple apparatuur gekocht, dus leek me dit een mooi moment om een iPad aan te schaffen, lijkt me dat er toch wel wat prijs voordeel te behalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Hij is volgende week nog niet te koop in Engeland

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:24
Over die website www.multimedia4you.nl
Lijkt mij een nogal onbetrouwbaar bedrijf. Kijk eens naar de beschrijving bij de iPad:
Let op: Op dit product is de algemene voorwaarden niet van toepassing.

Fabrieks garantie maar retour kosten zijn liggen daarvoor bij de klant.

Ze kennen de rechten en plichten van een bedrijf niet eens. Niet kopen daar dus.

Wel erg jammer dat de Nederlandse prijs waarschijnlijk 500 euro gaat worden. Hoopte toch op 450. Kijk maar naar de Mac Mini, die heeft ongeveer dezelfde prijsstelling wat betreft VS-EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57
Op Twitter is veel ophef dat de prijzen in Duitsland toch hoger blijken zijn volgens een net uitgebracht pers-bericht van Apple:

http://www.macerkopf.de/

Die Wi-Fi Modelle werden 514,- Euro (16GB), 614,- Euro (32GB) und 714,- Euro (64GB) kosten. Den 3G Aufschlag lässt sich Apple mit 100,- Euro bezahlen, so dass das iPad 3G 614,- Euro (16GB), 714,- Euro (32GB) und 814,- Euro (64GB) kosten wird.

Duitsland heeft, net als Nederland, 19% BTW!

Belachelijk, toch :( Ik overweeg serieus de iPad te boycotten als dit inderdaad de prijzen blijken te zijn.

Ik ben een grote Apple-fan, maar heb geen zin om als domme Europeaan een cash-cow }:O te zijn zodat Apple de iPad voor de 'eigen' Amerikanen lekker goedkoop kan aanbieden :X.

Nooit geweten dat bedrijven nationalistisch kunnen zijn, maar Apple lijkt dat toch duidelijk te zijn: Amerikanen eerst (maanden eerder), en voor veel lagere prijzen :( Waar blijven de Europeese tablets.. ?

[ Voor 13% gewijzigd door saturn21 op 07-05-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
saturn21 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:34:
Op twitter is veel ophef dat de prijzen in Duitsland toch hoger blijken volgens een net uitgebracht pers-bericht van Apple:

http://www.macerkopf.de/

Die Wi-Fi Modelle werden 514,- Euro (16GB), 614,- Euro (32GB) und 714,- Euro (64GB) kosten. Den 3G Aufschlag lässt sich Apple mit 100,- Euro bezahlen, so dass das iPad 3G 614,- Euro (16GB), 714,- Euro (32GB) und 814,- Euro (64GB) kosten wird.

Duitsland heeft, net als Nederland, 19% BTW.

Belachelijk, toch :( Ik overweeg serieus de iPad te boycotten als dit inderdaad de prijzen blijken te zijn.

Ik ben een grote Apple-fan, maar heb geen zin om als domme Europeaan een cash-cow }:O te zijn zodat Apple de iPad voor Amerikanen lekker goedkoop kan aanbieden :X.
Alles is in europa duurder. Niet alleen de iPad, maar ook je boeken, games, benzine, etc... Je hebt altijd de optie om tijdens je vakantie eentje mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
kmf schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:42:
[...]

Alles is in europa duurder. Niet alleen de iPad, maar ook je boeken, games, benzine, etc... Je hebt altijd de optie om tijdens je vakantie eentje mee te nemen.
Ik moet emigeren naar de US. Hogere salarissen, minder belasting, en lagere prijzen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offtopic.
saturn21 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:05:
[...]

Ik moet emigeren naar de US. Hogere salarissen, minder belasting, en lagere prijzen :|
Hogere lonen? Volgens mij verdienen ze helemaal zo goed niet in de states (athans jan modaal dan)
Geen Sociale voorzieningen.
Veel minder vrije dagen.

Ga jij maar lekker emigreren hoor.

America is geweldig en ik ga graag elk jaar weer (gelukkig kan ik lang voordat ik alles gezien heb) maar je ziet wel hoe goed we het hier hebben als je weer terug bent.
kmf schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:42:
[...]

Alles is in europa duurder. Niet alleen de iPad,
De iPad is daar $499 zonder sales tax. Dat is +/- €390.
Doe hier de btw bij en je hebt €460. Daar komt dan dus €19 euro marge voor de reseller bij. Je kan dus absoluut niet zeggen dat de iPad duurder is in Europa. (aangezien €479,- nu is bevestigd door Apple)

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 07-05-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb net even met een Ipad mogen spelen tijdens een werkbespreking, waar hij ook gebruikt werd als google maps browser om makkelijker te babbelen over bouwprojecten op bepaalde locaties. Superhandig erbij.

En ondanks dat ik hem niet echt nodig heb, wil ik er toch wel 1 hebben haha.

De ongeevenaarde soepelheid van de software en de bouwkwaliteit zorgen gewoon dat voor mij de toch wat aanzienlijke nadelen niet zo erg meer zijn.

Plus werktechnisch zie ik best wat mogelijkheden voor het bekijken van visualisaties, tekeningen, kaarten etc..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:20:
[...]

Ipad's goed te krijgen? Kennis van mij is er nu en kan alleen de duurdere versie kopen. Ik ben op zoek naar de 16 gig, overal uitverkocht. Helaas pindakaas. Nu maar hopen dat hij hier snel uit komt. Anders moeten we eind van deze maand maar naar Duitsland, dat is goed te doen vanaf Almelo.
No way, ben net terug, en de 16gb is in overvloed te krijgen, juist de duurdere niet! De case is helaas inderdaad nergens te krijgen.. Helaas..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:20:
[...]

Makkelijkst is in de winkel even een Notify Me invullen bij Apple Store, ik kon de 16GB de dag later ophalen in 2 stores (had hem 2 keer gereserveerd).

En @hierboven: Misschien was jij in een ander deel, maar ik ben bij 2 apple stores en een aantal best buy's geweest in New York en daar waren ze de eerste paar dagen totaal niet te krijgen, daarna de grotere met heel veel mazzel en kleinere uiteindelijk alleen via een reservering.

[ Voor 21% gewijzigd door Sander op 08-05-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik kreeg gisteren een mail van Central Point dat ze de iPad WiFi 16, 32 en 64GB al op voorraad hebben. Zijn dit dan geïmporteerde iPads?

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

TUX2 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:45:
Ik kreeg gisteren een mail van Central Point dat ze de iPad WiFi 16, 32 en 64GB al op voorraad hebben. Zijn dit dan geïmporteerde iPads?
Yeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
Donstil schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:19:
Doe hier de btw bij en je hebt €460. Daar komt dan dus €19 euro marge voor de reseller bij. Je kan dus absoluut niet zeggen dat de iPad duurder is in Europa. (aangezien €479,- nu is bevestigd door Apple)
Doe hier de btw bij en je hebt €460. De prijs is door Apple in Duitsland bevestigd: €514.
Dat is dus €54 duurder zonder aanwijsbare reden.

Marge van de reseller, verzendkosten o.i.d. is allemaal onzin; in de US kost de iPad bij BestBuy (reseller) en online ook allemaal $499. De marge van de reseller en de verzendkosten zitten dus in de $499 inbegrepen. En aangezien de iPad vanuit China direct naar de US en ook direct naar Europa wordt verscheept is er dus geen sprake van extra verzendkosten o.i.d.

Kijk, als er een duidelijke verklaring voor de extra hoge prijs is, dan maak ik me er niet druk over. In dit geval lijkt het echter een geval te zijn van `laten we extra vragen omdat we het kunnen`. Dat mag Apple natuurlijk, we hebben immers een vrije markt. Het staat consumenten echter ook vrij dit te discussieren. Dat doe ik dus bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]saturn21 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 06:57[/message]:
[...]

Doe hier de btw bij en je hebt €460. De prijs is door Apple in Duitsland bevestigd: €514.
Dat is dus €54 duurder zonder aanwijsbare reden.

Marge van de reseller, verzendkosten o.i.d. is allemaal onzin; in de US kost de iPad bij BestBuy (reseller) en online ook allemaal $499. De marge van de reseller en de verzendkosten zitten dus in de $499 inbegrepen. En aangezien de iPad vanuit China direct naar de US en ook direct naar Europa wordt verscheept is er dus geen sprake van extra verzendkosten o.i.d.

Kijk, als er een duidelijke verklaring voor de extra hoge prijs is, dan maak ik me er niet druk over. In dit geval lijkt het echter een geval te zijn van `laten we extra vragen omdat we het kunnen`. Dat mag Apple natuurlijk, we hebben immers een vrije markt. Het staat consumenten echter ook vrij dit te discussieren. Dat doe ik dus bij deze.
Hoewel ik het nog steeds een gezeur vindt (omdat prijzen nou eenmaal verschillen per land), wat dacht je van 2 jaar eu garantie ipv 1 jaar? Hogere loonkosten en winkelhuur? Hogere belasting voor de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:47:
[...]

Hoewel ik het nog steeds een gezeur vindt (omdat prijzen nou eenmaal verschillen per land), wat dacht je van 2 jaar eu garantie ipv 1 jaar? Hogere loonkosten en winkelhuur? Hogere belasting voor de verkoper?
fijn he dat steve jobs de winkeliers helpt door de hogere loonlosten en winkelhuur vast in zijn ipad doorberekend lol

bullshit natuurlijk apple bepaald de prijs en de winstmarge voor de verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:52:
[...]

fijn he dat steve jobs de winkeliers helpt door de hogere loonlosten en winkelhuur vast in zijn ipad doorberekend lol

bullshit natuurlijk apple bepaald de prijs en de winstmarge voor de verkoper
Ehm... waar wordt applespul gekocht? misschien applestore? en van wie is dat nou?

Dat zij daarmee ook de retailers helpen is enkel in hun voordeel.
Anders gaan de mensen toch bij retailers kopen ipv bij een applestore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:45
saturn21 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 06:57:
[...]
Kijk, als er een duidelijke verklaring voor de extra hoge prijs is, dan maak ik me er niet druk over.
Vergeet de hogere importheffingen op elektronica in de EU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:47:
[...]

Nou laten we nou niet de 1jaar / 2jaar eu garantie discussie gaat starten.
je hebt gewoon 1jaar garantie op je iPad in Nederland. Er is echter een richtlijn vanuit de eu die 2jaar voorschrijft, als verkopende partij hoef je hier geen gehoor aan te geven het is geen wet maar een richtlijn.

In de Nederlandse wetgeving staat wel dat je een bepaalde levensduur van een product mag verwachten. Meestal is dit wel meer dan 1 jaar maar het is een erg vage grijze zone. Als Apple dus (of welke andere partij dan ook) hun poot zou stijfhouden na 13maanden levensduur dan kan je alleen een rechtzaak beginnen, deze kost alleen wel veel meer dan een nieuwe iPad haha

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:

[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Importeren
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid