Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.551 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:38:
[...]

Volgens mij zie je niet bij elke bank dat er een stornering heeft plaatsgevonden. Waarom maak je het bedrag niet gewoon over naar Tweak? Daarmee is het probleem toch opgelost?
Verkeerde persoon, ik zit met een ander probleem ;) Zie verder naar boven.

Voor de goede orde:
WhiteDragon schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:11:
Ik kwam er dus achter dat ik al lange tijd kan verlengen (al bijna een jaar, ik hoorde bij de eerste glasvezelklanten)... Tweak doet alleen jammerlijk weinig aan klantenbinding.

Bij een verlenging+upgrade van het abonnement is het volgens de support mensen niet mogelijk om de Thomson EB te laten vervangen voor het nieuwe ZTE model! Dit geldt alleen voor nieuwe klanten óf als hij defect is. Nou is het ding per definitie FUBAR, met de NAT problemen, VPN problemen en alle andere instabiliteiten... Hier wil de supportdesk echter niet aan.

Ook de oude iTV ontvangers kunnen niet vervangen worden bij een verlenging. Nou is dit minder belangrijk maar toch is het gebrek aan welwillendheid tegenover vaste klanten (hiervoor lange tijd TweakDSL klant geweest) wel een grote teleurstelling.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik kan hier geen Fiber Blauw krijgen, dus switchen binnen Tweak is geen optie.

Het wordt zo wel erg interessant om verder te kijken naar een andere ISP. Er is gewoon geen énkele incentive vanuit Tweak om te verlengen. KPN zelf is een tientje per maand duurder, maar wel weer de eerste maanden korting en een Spotify Premium account, even ter vergelijking.

[ Voor 63% gewijzigd door TimTimX op 14-02-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mr. Noodle schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:01:
kpn vandaag geweest er staat nu een H220N wat een heukiemeuk ding
weet iemand hoe ik DHCP kan aanpassen naar een andere IP range? het lijkt wel dat ik geen admin rechten heb..??..

kan ik de H220N vervangen voor de 2130Vn of Zyxel ? ik kan niet echt duidelijke info vinden of het nou wel of niet werkt.. de topics zijn al een jaartje oud
Je kunt wel wat wijzigen in de webinterface onder: Network, LAN, DHCP server.
De range alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En mijn VPN krijg ik van buitenaf niet aan de praat. Van binnen wel, erg jammer. Toch is TCP 1723 open, en dat is ook getest met enkele port-scan websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

sypie schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:53:
En mijn VPN krijg ik van buitenaf niet aan de praat. Van binnen wel, erg jammer. Toch is TCP 1723 open, en dat is ook getest met enkele port-scan websites.
Voor inkomende VPN moet niet alleen poort 1723 openstaan, maar ook het GRE protocol moet geforward worden... dit kunnen helaas niet alle routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De ZTE H220N zou dit moeten kunnen. Ik kan alleen nergens iets over GRE vinden, ook geen duidelijke uitleg HOE ik dat doe op deze modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:57:
[...]

Je kunt wel wat wijzigen in de webinterface onder: Network, LAN, DHCP server.
De range alleen niet.
het gaat mij om de range ik zit hier op 10.0.* range niet de 192.168.* ik heb al met firebug geprobeerd instellingen aan te passen maar dat werkt helaas ook niet, erg vreemd dat je niks kan aanpassen..

ik ging juist terug naar tweak vanwege de 'vrijheid'

weet iemand of ik een vigor 2310vn 1 op 1 kan omzetten met de H220N ?
sypie schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:57:
De ZTE H220N zou dit moeten kunnen. Ik kan alleen nergens iets over GRE vinden, ook geen duidelijke uitleg HOE ik dat doe op deze modem/router.
zelfde probleem hier, VPN krijg ik ook niet werkend
edit na een reboot van de H220 werkt VPN passthough, alleen poort 1723

[ Voor 24% gewijzigd door Slux op 15-02-2012 09:43 . Reden: vpn werkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
En ik ben juist overgegaan van een Tomson naar een ZTE vanwege de ondersteuning voor VPN. Denk dat ik straks Tweak maar even ga bellen. Ze adverteren er immers ook mee op hun website. Als KPN de modems dusdanig dicht timmert dat zij géén VPN meer ondersteunen dan beloven ze iets wat ze niet waar kunnen maken. Beetje jammer.

EDIT: Volgens de helpdesk is het een kwestie van het open zetten van de juiste poort en het zou moeten werken.

Ik ga zo een test-accountje aanmaken, als er iemand wil testen: graag.

[ Voor 22% gewijzigd door sypie op 15-02-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Probeer de poorten 50,51, 500 en 1723 eens open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Alle 4 de poorten staan nu open op TCP. Daarmee zou het moeten lukken zou je denken.

Iemand die wil testen (liefst vanaf een Mac, omdat ik daar ook mee werk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zelf hier ook een ZTE en kan prima via VPN verbinding maken met een andere locatie. Geen poorten open gezet, alleen UPnP staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
OpenVPN of PPTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij wil Sypie van buiten naar een VPN-server binnen. Weet niet welke kant jij op gaat, @DJ-sannieboy?

Van buiten naar binnen is helaas niet vanzelfsprekend op consumenten spul.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik wil inderdaad van buiten naar binnen, en dan naar mijn Synology 211j, voorzien van de VPN server die daar voor beschikbaar is.

Binnen het netwerk is er geen probleem, van buiten wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Meer mensen "problemen" met een 100 Mbit verbinding? (Blauw).

Binnen het reggefiber netwerk haal ik wel de 100 Mbit up, maar daarbuiten blijft hij hangen rond de 50 Mbit.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25854502/speedtest1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1774508311.png

Natuurlijk ook getest met een FTP verbinding, daar blijft hij ook hangen rond de 50 Mbit.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat de Synology zowel OpenVPN als PPtP kan. Natuurlijk wordt die laatste het meest door Android, IOS en windows ondersteund :).

Maar goed nogmaals, je moet voor dat protocol dus meer openen dan alleen wat tcp/udp poorten. Je moet ook andere IP protocollen kunnen doorsturen (GRE).

Voor OpenVPN hoef je trouwens alleen maar een UDP poort door te sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 15-02-2012 16:27 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Inmiddels toch weer reactie.

Ik kan de EB en STB laten vervangen als ik mijn abonnement verleng, upgrade, 50 euro overmaak én de oude apparatuur op eigen kosten retourneer.

Wat een grap is dit. Welk voordeel haal ik hieruit als ik bij een overstap naar een willekeurige andere provider dat spul zo opgestuurd krijg en daarbij zelfs nog korting op mijn contract krijg?

Dus, over Tweak:
Bij een verlenging door een vaste klant (reeds van voor de TweakFiber tijd) is er totaal geen flexibiliteit, tegemoetkoming of incentive. Zelfs niet als er een upgrade van het abonnement aan verbonden is.
Daarnaast moet je dik geld neerleggen voor het vervangen van buggy apparatuur die zij leveren! Omdat het "niet defect is".

Je zou toch verwachten dat, niet conform werkende, apparatuur gewoon kosteloos vervangen wordt. Het is dan niet per definitie defect, maar evenmin in orde. Er staat nota bene een verlenging en upgrade van een contract tegenover!

Ik ben er klaar mee, ik ga verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
The Wizard schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:16:
Natuurlijk ook getest met een FTP verbinding, daar blijft hij ook hangen rond de 50 Mbit.
Wat zie je als je twee of meer FTP sessies tegelijk opzet. 50 Mbit voor een single thread is niet slecht naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
WhiteDragon schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:09:
Inmiddels toch weer reactie.

Ik kan de EB en STB laten vervangen als ik mijn abonnement verleng, upgrade, 50 euro overmaak én de oude apparatuur op eigen kosten retourneer.

Wat een grap is dit. Welk voordeel haal ik hieruit als ik bij een overstap naar een willekeurige andere provider dat spul zo opgestuurd krijg en daarbij zelfs nog korting op mijn contract krijg?

Dus, over Tweak:
Bij een verlenging door een vaste klant (reeds van voor de TweakFiber tijd) is er totaal geen flexibiliteit, tegemoetkoming of incentive. Zelfs niet als er een upgrade van het abonnement aan verbonden is.
Daarnaast moet je dik geld neerleggen voor het vervangen van buggy apparatuur die zij leveren! Omdat het "niet defect is".

Je zou toch verwachten dat, niet conform werkende, apparatuur gewoon kosteloos vervangen wordt. Het is dan niet per definitie defect, maar evenmin in orde. Er staat nota bene een verlenging en upgrade van een contract tegenover!
Ik kon zonder pardon een ander modem toegestuurd krijgen, omdat VPN niet ging werken met de Tomson 798 (of 789?) . Ik moest wel verlengen, niet upgraden, en er is NIKS over (on)kosten verteld.

Ik weet alleen nog niet wat ik met mijn oude modem moet, hoewel daar volgens mij ook borg voor is betaald.

Ik heb de STB niet vervangen, dat is nou eenmaal een gedrocht van een apparaat en dat wordt niet beter onder KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hans_18T schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:13:
[...]

Wat zie je als je twee of meer FTP sessies tegelijk opzet. 50 Mbit voor een single thread is niet slecht naar mijn mening
Blijft onder de 50 Mbit, had ik uiteraard ook getest :).

Ik wacht wel de omzetting naar 200/200 af, neemt nog een tijdje in beslag, die monteurs van Reggefiber zijn niet zo snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:57:
Volgens mij wil Sypie van buiten naar een VPN-server binnen. Weet niet welke kant jij op gaat, @DJ-sannieboy?

Van buiten naar binnen is helaas niet vanzelfsprekend op consumenten spul.....
Ik ga inderdaad ondersom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
sypie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:06:
[...]

Ik kon zonder pardon een ander modem toegestuurd krijgen, omdat VPN niet ging werken met de Tomson 798 (of 789?) . Ik moest wel verlengen, niet upgraden, en er is NIKS over (on)kosten verteld.

Ik weet alleen nog niet wat ik met mijn oude modem moet, hoewel daar volgens mij ook borg voor is betaald.

Ik heb de STB niet vervangen, dat is nou eenmaal een gedrocht van een apparaat en dat wordt niet beter onder KPN.
De 1963 is wel substantieel sneller, al nog steeds niet perfect... Ik zit hier nog met een 1960.

• Slux
  • Niet online
sorry voor de zelfde vraag maar weet iemand of ik de EB 220H 1 op 1 kan vervangen voor een Vigor 2310vn ?of een andere modem?

• Khattab
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08 17:40
Mr. Noodle, 99% kans van niet, de EB is vooraf geconfigureerd, denk aan de vlans etc. de Vigor of welke dan ook zou je handmatig moeten configureren, maar als je de oude posts van je medetweakers checkt in dit topic kom je er wel uit.

• Slux
  • Niet online
Khattab schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:43:
Mr. Noodle, 99% kans van niet, de EB is vooraf geconfigureerd, denk aan de vlans etc. de Vigor of welke dan ook zou je handmatig moeten configureren, maar als je de oude posts van je medetweakers checkt in dit topic kom je er wel uit.
thnx, oude posts kan ik niet iemand vinden waar het goed werkt, TV/EPG wat vreemd doet, ik heb nog TV van ziggo..

heb de 2310Vn maar besteld ga er wel een dagje mee kloten misschien lukt het me.

ik snap nog niet dat kpn/tweak zulke troep kan leveren, kan niet eens firewall of dhcp scope aanpassen..
EB is ook niet echt stabiel 3 dagen aansluiting, 6 keer eruit gelegen enkele minuten/seconden

als ik geweten had dat dit modem erbij zat was ik lekker bij ziggo gebleven, op de site van tweak staat router met QOS, firewall, VPN en plaatje van een Zyxel, dan verwacht ik ook zoiets en geen hobbybob meuk

Verwijderd

Hans_18T schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:34:
[...]

Ik denk dat het niet zozeer aan latency ligt, switches kunnen beperkt bufferen. Ik ben bang dat je het moet zoeken in het feit dat IGMP wel of niet "goed" ondersteund wordt. Ik zelf heb de GS105E besteld en kan hopelijk volgende week een en ander uitproberen. Je kan ervaringen van derden nalezen op http://www.schirmer-online.de/t-home/igmp-v3-switches/
Is het je nog gelukt met de GS105E? Ik heb hem ook liggen, heb alles naar mijn weten goed aangesloten / geconfigureerd, maar krijg IPTV niet aan de gang. Internet (uit de switch naar m'n eigen router toe) werkt, Telefonie (uit de switch naar de Experia Box toe) werkt, maar IPTV wil niet lukken.

Ik denk dat het met IGMP te maken heeft. Als ik IGMP snooping uit zet, krijg ik een foutmelding op de STB. Als ik het aanzet, start de STB wel op, en doen zaken als Mijn Info, de TV gids en Mijn opnames het wel gewoon, alleen ik krijg geen live tv beeld. "Zender tijdelijk niet beschikbaar" is de melding..

• Hans_18T
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:30:
[...]
Ik denk dat het met IGMP te maken heeft. Als ik IGMP snooping uit zet, krijg ik een foutmelding op de STB. Als ik het aanzet, start de STB wel op, en doen zaken als Mijn Info, de TV gids en Mijn opnames het wel gewoon, alleen ik krijg geen live tv beeld. "Zender tijdelijk niet beschikbaar" is de melding..
Ik gebruik inmiddels de 2x GS108Ev2 en GS105E als trunk achter de routers (TG789vn/Vigor2920) (GB tussen de verschillende verdiepingen). Ik had initieel had echter een soortgelijk probleem.

Voor trunken (poort 1) gebruik ik het volgende:

VLAN -> 802.1Q -> Basic (Basic configureerd wat eenvoudige dan Advanced)

Port 01: All (resulteerd in Tagged verkeer tussen de switches)
Port 02: VLAN ID 1 (LAN Vigor2920 = untagged)
Port 03: VLAN ID 1 (PC's = untagged)
Port 04: VLAN ID 1 (PC's = untagged)
Port 05: VLAN ID 1 (PC's = untagged)
Port 06: VLAN ID 1 (PC's = untagged)
Port 07: VLAN ID 2 (IPTV = untagged aangesloten op TG789vn)
Port 08: VLAN ID 2 (IPTV = untagged)

Onder system -> Multicast:

IGMP Snooping Status = Enable
VLAN ID Enabled for IGMP Snooping = 2
Validate IGMPv3 IP Header = Disable
Block Unknown Multicast Address = Enable

FW GS105E V1.01.19
FW GS108Ev2 V1.00.05

Ik gebruikte Wireshark om te begrijpen wat er allemaal gebeurde bij de verschillende instellingen. Was nog wel een registry entry nodig om VLAN's zichtbaar te maken.

TG789vn benodigde poorten worden geforward naar de Vigor2920. De Vigor2920 handeld dan de rest af zoals VPN (IPSec server/Filtering etc...)

Hope it helps :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hans_18T op 16-02-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
In plaats van VPN over PPTP te regelen heb ik nu OpenVPN geïnstalleerd en ga ik kijken of deze het van buitenaf doet. Als dat zo is dan ondersteunt de ZTE H220N inderdaad VPN.

Ben er nog niet geheel uit of het dan aan de ZTE ligt of aan mijn Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Synology doet beiden prima.

Ik heb hier een Fritz!box 7390 draaien die ook GRE kan doorsturen en dat werkt van buitenaf prima :).

OpenVPN biedt het meeste kans op succes omdat het een SSL-beveiligde tunnel opzet over 1 UDP 'verbinding' (tussen aanhalingstekens omdat je bij UDP niet echt van een verbinding kan spreken :P )

OpenVPN is sowieso erg mooi (en ook erg flexibel) alleen veel mobiele apparaten hebben er niet standaard ondersteuning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Inderdaad, ik kwam er achter dat de iPad geen OpenVPN heeft, ook niet in een applicatie (tenzij grof betaald).

En de Synology kan (logischerwijs) maar één server draaien, óf PPTP of OpenVPN. OpenVPN moet ik dus maandag op het werk van buitenaf testen, van binnenuit werkt het in ieder geval wel, maar ja dat doet PPTP ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd. Volgens mij kan ik ze tegelijk aanzetten :).

Het probleem met later een VPN applicatie toevoegen is dat de implementatie hiervan vaak moeilijk is door de beveiliging van Ipads en Android tablets. Een VPN oplossing moet echt op de netwerklaag dingen veranderen (bv. entries in de routing tabel).

Op m'n Android mobiel met root toegang zijn er bv. wel OpenVPN oplossingen mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Als je een iPad jailbreakt zijn er ook mogelijkheden voor OpenVPN, maar het is de iPad van mijn vrouw dus ja...

En beide tegelijkertijd aanzetten op je Synology? Dat wil ik zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan gewoon. Voor OpenVPN een PPtP heb je elke en eigen entry aan de linker kant en beiden kunnen gewoon "Enabled" staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Je hebt gelijk. Denk dat ik in de mist was ergens anders mee.

Morgen wordt er weer getest vanuit mijn werkplek. Eens kijken hoe dat gaat met OpenVPN. PPTP doet het in ieder geval niet vanaf mijn werkplek, daar ben ik al achter. Of het geblokkeerd wordt of omdat de ZTE H220N het niet aan kan laat ik nu even in het midden.

Ik ben wel benieuwd op de Tweak Webcare hier iets mee doet of kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khattab
OpenVPN EN PPTP, werken beiden bij me, geinstalleerd op de NAS. Heb zelf ook de ZTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
Kan iemand even proberen op de tweak website in te loggen?
Dacht dat mijn wachtwoord fout was, maar na deze gereset te hebben krijg ik nog steeds een error dat mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam niet juist is.

Laat maar |:( inactieve klantcode gebruikt...

[ Voor 13% gewijzigd door Oktopus op 20-02-2012 15:34 ]

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Khattab schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:43:
OpenVPN EN PPTP, werken beiden bij me, geinstalleerd op de NAS. Heb zelf ook de ZTE.
Kun je zeggen welke poorten je open hebt gezet om dit werkend te krijgen en welk OS je gebruikt op je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khattab
sypie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 06:38:
[...]

Kun je zeggen welke poorten je open hebt gezet om dit werkend te krijgen en welk OS je gebruikt op je computer?
Hi Sypie,

OpenVPN 3389 (tcp), deze is bij ons op het werk open. 1194 niet.
PPTP 1723.

Ik gebruik hier Windows 7 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:30:
[...]

Ik had initieel had echter een soortgelijk probleem.

[...]
Betekent dit dat je het nooit werkend hebt gekregen met alleen de GS105E?

Heb ook de laatste firmware, 1.01.19.

Heb de IGMP instellingen zoals jij zegt, maar dan alleen enabled op VLAN ID 4. Heb ook de optie "IGMP Snooping Static Router Port" geprobeert op Port4.

Als ik alles omprik terwijl de STB aan staat, gaat hij tijdens omprikken op "zender tijdelijk niet beschikbaar", daarna doet hij het op een gegeven moment ff 10 seconden, daarna gaat de STB weer over op "zender tijdelijk niet beschikbaar". Vervolgens gaat hij het echt niet meer doen totdat ik alles weer aansluit op de Experia Box.

Port1: VLAN 4,6,7 tagged (vanuit glasvezelkastje)
Port2: VLAN 7 tagged (naar experiabox WAN poort, voor telefonie, werkt)
Port3: VLAN 6 untagged (naar mijn eigen router WAN poort, voor internet, werkt)
Port4: VLAN 4 untagged (STB op aangesloten die het dus een paar seconden doet en daarna freezed)

Het irritante is dat hier valt te lezen dat het allemaal geweldig werkt, weliswaar in Duitsland. Maar ik begin het zo langzamerhand wel op te geven met deze switch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 27-08 11:48
Is er storing in Berkel en Rodenrijs?

Ik heb geen TV (kan geen IP adres krijgen) en Internet, alles al powercycled e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, heb je het groene abbo? Dat zou dan wel een hele flinke storing betekenen.

Want ook in het Lijbrandt topic zie ik geklaagd worden over Berkel en rodenrijs terwijl dat een andere KPN wholesale productgroep is :o

@BeeYeF: Probeer IGMP snooping eens -uit- te zetten? En verder ook iedere andere mogelijke vorm van morrelen aan IGMP. Hij moet dit gewoon met rust laten en doorgeven alsof ie een domme switch is (uiteraard wel weer tagged richting Glasvezel NT : P ).

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 22-02-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 27-08 11:48
eymey schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:04:
Hmm, heb je het groene abbo? Dat zou dan wel een hele flinke storing betekenen.

Want ook in het Lijbrandt topic zie ik geklaagd worden over Berkel en rodenrijs terwijl dat een andere KPN wholesale productgroep is :o
Ja tis inderdaad KPN TV e.d. ik geloof dat dat "Groen" is.. Het werkt nu weer, Tweak helpdesk was uitermate irritant met "welke lampjes branden?? Gebruikt uw draadloze PowerPlugs?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik een glasvezelaansluiting in mijn huis in Dordrecht heb wil ik zsm af van ADSL en kabel-tv (UPC).
Voor mij zijn belangrijk 1. kosten 2. kwaliteit 3. snelheid

Ik neig naar Tweakfiber Glas Alles-in-1 Blauw (Glashart, 35Mb/s) boven Lijbrandt Glasvezel Compleet 25.
Na een grondige spec vergelijking en inlezen in o.a. GoT heb ik nog een paar vragen over Tweak die ik jullie wil stellen:
  1. Hoe zijn de recente ervaringen met Tweakfiber? Iemand ervaring in Dordrecht?
  2. Tweak geeft de settopbox in bruikleen met een borg van €50,-. In de AV staat dat als de settopbox later niet onbeschadigd wordt ingeleverd Tweak €189,- in rekening brengt. Er staat niets aangegeven over afschrijvingstermijn (na 3 jaar lijkt me de box economisch volledig afgeschreven) of hoe ze met normale gebruiksschade/slijtage omgaan ('vlekje'=volle mep betalen?) Wat is jullie ervaring met dit terugnamebeleid?
  3. Als iemand weet heeft van een aankomende voordelige abo actie bij Tweak of Lijbrandt, meldt het ook gerust even ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jnr24 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:18:
[...]

Ja tis inderdaad KPN TV e.d. ik geloof dat dat "Groen" is.. Het werkt nu weer, Tweak helpdesk was uitermate irritant met "welke lampjes branden?? Gebruikt uw draadloze PowerPlugs?"
Lijkt me niet meer dan logisch dat ze dat vragen, aangezien er zaken uitgesloten moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:55
Ik heb een vervelende niet te traceren storing. Herkent iemand het onderstaande: Telefoon gaat over, ik neem op en krijg net als de andere kant in gesprek. Betreft hier blauw reggefiber abonnement 35 Mb met telefonie die na de genexis uitkomt in een fritzbox 7270 waarop de dect phones zijn aangesloten.

Enig idee of dit een probleem des tweaks is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 01:48:
[...]

Betekent dit dat je het nooit werkend hebt gekregen met alleen de GS105E?

Heb ook de laatste firmware, 1.01.19.

Heb de IGMP instellingen zoals jij zegt, maar dan alleen enabled op VLAN ID 4. Heb ook de optie "IGMP Snooping Static Router Port" geprobeert op Port4.

Als ik alles omprik terwijl de STB aan staat, gaat hij tijdens omprikken op "zender tijdelijk niet beschikbaar", daarna doet hij het op een gegeven moment ff 10 seconden, daarna gaat de STB weer over op "zender tijdelijk niet beschikbaar". Vervolgens gaat hij het echt niet meer doen totdat ik alles weer aansluit op de Experia Box.

Port1: VLAN 4,6,7 tagged (vanuit glasvezelkastje)
Port2: VLAN 7 tagged (naar experiabox WAN poort, voor telefonie, werkt)
Port3: VLAN 6 untagged (naar mijn eigen router WAN poort, voor internet, werkt)
Port4: VLAN 4 untagged (STB op aangesloten die het dus een paar seconden doet en daarna freezed)

Het irritante is dat hier valt te lezen dat het allemaal geweldig werkt, weliswaar in Duitsland. Maar ik begin het zo langzamerhand wel op te geven met deze switch..
Zoals aangegeven gebruik ik de experiabox waarvoor hij gemaakt is. Ik koppel achteraf een en ander weer aan elkaar om te trunken. Daarnaast maak ik gebruik ik port-forwarding (op de EB) voor die poorten die ik nodig heb.
Misschien he je hier nog wat aan http://supportcommunity.s...-IGMP-Snooping/td-p/27481
De setup zoals jij hem gebruikt heb ik hier niet!!!
Als je de experiabox toch al in gebruik hebt zou je ervoor kunnen kiezen om de setop box via de experiabox aan te sluiten, oftewel Telefonie + IPTV splitsen van je Internet verkeer.

[ Voor 5% gewijzigd door Hans_18T op 22-02-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
swiebert schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:29:
Ik heb een vervelende niet te traceren storing. Herkent iemand het onderstaande: Telefoon gaat over, ik neem op en krijg net als de andere kant in gesprek. Betreft hier blauw reggefiber abonnement 35 Mb met telefonie die na de genexis uitkomt in een fritzbox 7270 waarop de dect phones zijn aangesloten.

Enig idee of dit een probleem des tweaks is of niet.
Dit doen callcenters. Als je niet in het Bel-me-niet-register staat kun je gebeld worden.

Wat doen callcenters tegenwoordig: ze bellen een 10-tal* nummers tegelijkertijd en het nummer wat het eerst de telefoon oppikt heeft de bonus en verdient een goed gesprek met een callcenter agent. De rest krijgt een ingesprekstoon.

*: het cijfer 10 is uit de lucht gegrepen, het zijn in ieder geval meerdere nummers die tegelijkertijd benaderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:55
sypie schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:31:
[...]
Dit doen callcenters. Als je niet in het Bel-me-niet-register staat kun je gebeld worden.

Wat doen callcenters tegenwoordig: ze bellen een 10-tal* nummers tegelijkertijd en het nummer wat het eerst de telefoon oppikt heeft de bonus en verdient een goed gesprek met een callcenter agent. De rest krijgt een ingesprekstoon.

*: het cijfer 10 is uit de lucht gegrepen, het zijn in ieder geval meerdere nummers die tegelijkertijd benaderd worden.
Dank en deze storing komt ook voor. Echter in dit geval is het mijn mobiele telefoon die naar huis belt (of die van vrouw, kind, familie of vrienden)

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik ben nu een paar keer een vreemd probleem tegengekomen, dat een file (gewoon via http) slechts gedeeltelijk binnenkomt en daarna blijft hangen: browser blijft op laden staan, of laadt slechts een deel van de file.
Mijn vermoeden is dat het ergens tussen mijn firewall en Tweak (blauw, Dordrecht) foutgaat.
Kan iemand hier eens kijken of deze file (121kb) netjes binnenkomt, of dat ie blijft hangen na zo'n 23kb?

http://www.radio1.nl/asse...c1887fe976065ef3005fe.css

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Als ik deze file op een eigen webserver zet en vervolgens die url gebruik, komt ie nog steeds maar deels binnen: het ligt dus specifiek aan de file, niet aan de webserver.
  • Andere files, zowel groter als kleiner, van de webserver werken wel.
  • Een andere pc gebruiken hier thuis, of direct vanaf m'n firewall proberen, geeft geen verbetering.
  • M'n firewall laat volgens tcpdump alle packets netjes door, als ik het vanaf een pc probeer.
  • Wireshark geeft enige uitleg (samengevat):
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10

out - TCP - 66 - http SYN
    in - TCP - 66 - SYN,ACK (seq=0)
    out - TCP - 54 - ACK
    out - HTTP - 500 - GET /app...5fe.css
    in - TCP - 60 - ACK (seq=1)
    in - HTTP - 1514 - TCP Previous segement lost, continuation or non HTTP traffic (seq=1461)
    out - TCP - 66 - DUP ACK
    in - HTTP - 1514 - Continuation
    out - TCP - 66 - DUP ACK
    ...

Na een stuk of wat frames stopt de server met zenden omdat er geen ACKs komen, alleen diezelfde DUP ACK wordt herhaald.
  • Vanaf een andere provider downloaden werkt prima.
  • Als ik deze file van m'n eigen server via ftp (geen sftp) download met Filezilla, werkt het ook niet! Na 30k een timeout.
  • Via https werkt het gewoon, als verwacht. Het lijkt dus specifiek om (een deel van) de file te gaan, als die in tekst van een willekeurige web/ftp-server wordt gedownload naar mijn glasaansluiting.
Zelfde provider, liefst ook zelfde gebied, staat nu dus hoog op m'n wishlist om te testen :) Anyone?

[ Voor 9% gewijzigd door Mappy op 23-02-2012 22:12 . Reden: +ftp-test, +https-test ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Hoi ik heb een aantal vraagjes waarvan ik het antwoord nergens kan vinden.

Ik heb nu ziggo alles in 1. Achter dit modem hangt een tplink router (WR1043ND).
Hier kan ik netjes mijn portforwarding richting mijn synology nas regelen (poort 1234 word poort 80 bijvoorbeeld).

Is het nu zo dat ik bovenstaande ook voor elkaar kan krijgen met groen alles in 1?
Het liefst zou ik mijn huidige router in de dmz zetten, zodat ik alles zelf kan instellen via die router (wat internet betreft). Dan zou de rest (telefonie en tv) apart staan van het internet ( of levert dit problemen op?)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand met een bestaand contract (langer dan een jaar) die is omgezet naar een van de nieuwe abonnementen? Heb mijn upgrade aanvraag (van glas 50 naar glas 60) sinds begin februari lopen. Nog steeds geen afmelding, net ook weer een nieuw factuur gekregen voor glas 50. Enige feedback via de mail is dat verwerking enkele weken zal duren.

1maand verwerkingstijd lijkt me toch een beetje buiten proportioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Mappy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:37:
Ik ben nu een paar keer een vreemd probleem tegengekomen, dat een file (gewoon via http) slechts gedeeltelijk binnenkomt en daarna blijft hangen: browser blijft op laden staan, of laadt slechts een deel van de file.
Mijn vermoeden is dat het ergens tussen mijn firewall en Tweak (blauw, Dordrecht) foutgaat.
Kan iemand hier eens kijken of deze file (121kb) netjes binnenkomt, of dat ie blijft hangen na zo'n 23kb?

http://www.radio1.nl/asse...c1887fe976065ef3005fe.css

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Als ik deze file op een eigen webserver zet en vervolgens die url gebruik, komt ie nog steeds maar deels binnen: het ligt dus specifiek aan de file, niet aan de webserver.
  • Andere files, zowel groter als kleiner, van de webserver werken wel.
  • Een andere pc gebruiken hier thuis, of direct vanaf m'n firewall proberen, geeft geen verbetering.
  • M'n firewall laat volgens tcpdump alle packets netjes door, als ik het vanaf een pc probeer.
  • Wireshark geeft enige uitleg (samengevat):
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10

out - TCP - 66 - http SYN
    in - TCP - 66 - SYN,ACK (seq=0)
    out - TCP - 54 - ACK
    out - HTTP - 500 - GET /app...5fe.css
    in - TCP - 60 - ACK (seq=1)
    in - HTTP - 1514 - TCP Previous segement lost, continuation or non HTTP traffic (seq=1461)
    out - TCP - 66 - DUP ACK
    in - HTTP - 1514 - Continuation
    out - TCP - 66 - DUP ACK
    ...

Na een stuk of wat frames stopt de server met zenden omdat er geen ACKs komen, alleen diezelfde DUP ACK wordt herhaald.
  • Vanaf een andere provider downloaden werkt prima.
  • Als ik deze file van m'n eigen server via ftp (geen sftp) download met Filezilla, werkt het ook niet! Na 30k een timeout.
  • Via https werkt het gewoon, als verwacht. Het lijkt dus specifiek om (een deel van) de file te gaan, als die in tekst van een willekeurige web/ftp-server wordt gedownload naar mijn glasaansluiting.
Zelfde provider, liefst ook zelfde gebied, staat nu dus hoog op m'n wishlist om te testen :) Anyone?
Lijkt op het "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" probleem.
Zie:
Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1
Destijds in mijn FTU vervangen daarna was het opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaaah, ja, dat probleem :). Ik moet zeggen dat ik er ook al aan zat te denken (hier komt het bestand overigens prima binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
eymey schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:16:
Aaaah, ja, dat probleem :). Ik moet zeggen dat ik er ook al aan zat te denken (hier komt het bestand overigens prima binnen).
In zijn file zitten 236 A tjes achter elkaar op ongeveer 1/3 van het bestand. Was een drama destijds om Tweak te overtuigen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Hans_18T schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:20:
In zijn file zitten 236 A tjes achter elkaar op ongeveer 1/3 van het bestand. Was een drama destijds om Tweak te overtuigen. :'(
Hartelijk dank voor een kant-en-klare oplossing! Eens zien of ik bij Tweak iemand tref die dit snapt :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 07:38:
Is er al iemand met een bestaand contract (langer dan een jaar) die is omgezet naar een van de nieuwe abonnementen? Heb mijn upgrade aanvraag (van glas 50 naar glas 60) sinds begin februari lopen. Nog steeds geen afmelding, net ook weer een nieuw factuur gekregen voor glas 50. Enige feedback via de mail is dat verwerking enkele weken zal duren.

Bij mij het zelfde verhaal, Ik heb de boel half januari in gang gezet. No progress. Tweak gaf afgelopen week tijdens een telefoongesprek aan dat ze 60/60 nog niet kunnen leveren. Geen datum gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:36
Hans_18T schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:33:
[...]

Bij mij het zelfde verhaal, Ik heb de boel half januari in gang gezet. No progress. Tweak gaf afgelopen week tijdens een telefoongesprek aan dat ze 60/60 nog niet kunnen leveren. Geen datum gekregen :(
Ik ben ook op dit aanbod ingegaan, e.a zal echter wel samenhangen met de nieuwe wholesale prijzen die 20-2 in zijn gegaan. Je hebt dus kans dat Tweak de order pas afgelopen week bij KPN naar binnen kon schieten ( en dat is dan in de veronderstelling dat er overal voldoende capaciteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 07:38:
Die van mij was in 7 dagen geregeld. Dit was echter NIET de 60Mbit lijn. Bij mij was het een 30Mbit lijntje waarbij ik een ander modem wilde vanwege beperkte functies.

Het enige nadeel: Tweak deed eerst achteraf betalen en nu ineens vooruit. Kortom: rekening 2* zo hoog, net nu ik mijn geld heel hard anders nodig heb. Geen nette oplossing om dat ineens te doen!

[ Voor 13% gewijzigd door sypie op 28-02-2012 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim 10mnd wachten eindelijk m'n verbinding geleverd gek genoeg is mijn upload hoger dan m'n download

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1801017229.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Heb je 10 maanden moeten wachten op de vervanging van de CPE of ben je toen pas daadwerkelijk aangesloten?

Bij de 50 Mbit verbindingen (bij XMS in ieder geval) was de upload ook altijd hoger, rond de 70 Mbit, geen idee waarom. Een instelling in het profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:29:
Heb je 10 maanden moeten wachten op de vervanging van de CPE of ben je toen pas daadwerkelijk aangesloten?

Bij de 50 Mbit verbindingen (bij XMS in ieder geval) was de upload ook altijd hoger, rond de 70 Mbit, geen idee waarom. Een instelling in het profiel?
Wat mij opvalt is dat de Speedtest suites meestal wel een hogere upload hebben, maar als je dan daadwerkelijk van jezelf gaat downloaden of je upload iets naar iemand, dan haal je precies de geadverteerde snelheid (met een kleine burst in het begin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:29:

heb idd 10mnd moeten wachten op vervanging van cpe en in de pop hebben ze ook een kaart vervangen, ben volgens de monteur de enige in mijn wijk die op die kaart zit, kwa up en download start je idd met een burst daarna zakt het in naar de 200mb+ ,met usenet haal ik nu regelmatig 24,9MB per seconde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Pfff, 10 maanden... Bij mij moet ook nog de CPE vervangen worden. Mijn POP is gelukkig al wel voorzien van 1 Gbit poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khattab
sypie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:20:
[...]
Die van mij was in 7 dagen geregeld. Dit was echter NIET de 60Mbit lijn. Bij mij was het een 30Mbit lijntje waarbij ik een ander modem wilde vanwege beperkte functies.

Het enige nadeel: Tweak deed eerst achteraf betalen en nu ineens vooruit. Kortom: rekening 2* zo hoog, net nu ik mijn geld heel hard anders nodig heb. Geen nette oplossing om dat ineens te doen!
Hmm, bij mij al anderhalf jaar incasseren ze een maand vooruit, vanaf het begin dus, volgens mij was jij een uitzondering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:16
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:53:
[...]

heb idd 10mnd moeten wachten op vervanging van cpe en in de pop hebben ze ook een kaart vervangen, ben volgens de monteur de enige in mijn wijk die op die kaart zit, kwa up en download start je idd met een burst daarna zakt het in naar de 200mb+ ,met usenet haal ik nu regelmatig 24,9MB per seconde 8)
Ik heb dit ook starten met burst tot wel 72MB/s met smoothwall, 43 MB/s met PFSense gemeten op LAN kaart activiteit niet met een download programma.
zelfde pc als router, smoothwall is veel sneller alleen liep de webconfiguratie pagina steeds vast van smoothwall dus weer terug gegaan naar het langzamere PFSense.

Ik heb trouwens maar 6 weken hoeven te wachten in maart 2011 in Enschede.

p.s hoezo haal jij regelmatig 24,9 MB/s ? dus niet altijd?

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 28-02-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste zal dan voornamelijk liggen aan de site of download service die wordt bezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
En een pc + harde schijf die de snelheid aankan :P... Vooral bij tegelijk PAR bestanden controleren, repareren, en uitpakken gaan de meeste pc's wel op hun gat om de verbinding dicht te trekken lijkt me :)

@gigatech of @kmicheal: Was bij jullie de factuur wel goed toen jullie nog tijdelijk op 100 Mbit zaten? Bij mij was doodleuk 200 Mbit gefactureerd terwijl mij via de mail en telefonisch gemeld is dat alleen 100 Mbit wordt gefactureerd totdat de 200 verbinding opgeleverd wordt.

Uiteraard staat hier al een ticket voor open bij Tweak. Alleen reageren ze niet zo snel meer... Bij elk bedrijf hetzelfde, zo gauw je geld terug moet hebben, gaan de mailtjes door een andere trechter met een hele smalle diameter.

[ Voor 55% gewijzigd door The Wizard op 28-02-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Hardeschijf kan het wel aan, maar ik moest wel newsbin gebruiken ipv newsleecher,
newsleecher trok het niet ook toen ik 100 mbit had niet.
ik gebruik nu newsbin, ik heb een overdreven Cache buffer gemaakt van 8GB (op de ram)
nu kan ik downloaden met 24+MB/s par controleren en uitpakken 90% van de tijd gaat dit dan wel goed.

Mijn factuur was niet juist in het begin: ik had me ingeschreven voor de actie de eerste 4 maanden gratis.
Deze ging al in toen ik mijn 100mbit had gekregen. hier ben ik niet mee akkoord gegaan eerst gebeld toen mailen.
later is dit verrekend, eerst 100mbit betaald en op de dag dat ik 200 had was het 4 maanden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Hans_18T schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:33:
Lijkt op het "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" probleem.
Zie:
Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1
Destijds in mijn FTU vervangen daarna was het opgelost :)
Probleem hier is opgelost:
gisteren een mailtje van Tweak "Nooit van gehoord, we vragen het aan netwerkleverancier", 's avonds een telefoontje "kunnen we morgen Genexis vervangen?" :)
Vandaag een monteur aan de deur die zei dat hij al drie jaar die dingen aan het vervangen is en dat er aan de buitenkant niet te zien is of het probleem zich voordoet. Hij had alvast 2 nieuwe uit z'n auto meegenomen om te proberen...
Anyway, ik kan nu weer zoveel AAAAAA's downloaden als ik wil 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Pas is mijn verbinding opgeleverd, 35Mbit blauw, Dordrecht.

Ik vroeg me al af waarom ik geen telefoonsignaal uit mijn modem krijg (de Genexis glasbak zegmaar)
Nu blijkt dat de telefoonlijn tegenwoordig verzorgd wordt door de router die je van Tweak krijgt.

Niet blij!! Ik heb mijn eigen router al, en ik heb helemaal geen zin om die te vervangen met die ik van Tweak heb gekregen....

Iemand een ideetje?

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Een VOIP telefoon nemen of een SIP kastje (weet de naam zo niet meer).

Ik kwam er ook pas achter toen ik de boel thuis kreeg. Gelukkig heb ik een VOIP telefoon (S450 IP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:53:
[...]

Wat voor router heb je van Tweak gekregen bij je 200/200? Ik krijg nog een nieuwe van Tweak maar nog onduidelijk igg welke.

Ik had vorige week ge-upgrade naar 200/200 vanaf 50/50 en de aannemer komt volgende week al :P. Lekker snel dus in plaats van de gebruikelijke X maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:07:
[...]
Wat voor router heb je van Tweak gekregen bij je 200/200? Ik krijg nog een nieuwe van Tweak maar nog onduidelijk igg welke.
Ik heb geen router gekregen van Tweak op mijn 200/200, ik moest er zelf voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik kreeg een Zyxel, dat VDSL ding.

Ik hou het lekker bij mijn DLink DIR-655 totdat de Asus RT-N66U weer terug komt uit de RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmichael schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:31:
[...]

Ik heb geen router gekregen van Tweak op mijn 200/200, ik moest er zelf voor zorgen.
Vroeger kreeg je inderdaad geen router. Sinds ze de merknamen blauw en groen voeren krijg je een router erbij omdat Tweak niet meer op de Genexis maar op de routers VoIP provisioned.

@The Wizard
Kreeg je de ZyXEL 2812HNU-F1 of de Zyxel P-2812HNU-51C ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De P-2812HNU-51C, wat een mond vol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mappy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:53:
[...]

Probleem hier is opgelost:
gisteren een mailtje van Tweak "Nooit van gehoord, we vragen het aan netwerkleverancier", 's avonds een telefoontje "kunnen we morgen Genexis vervangen?" :)
Vandaag een monteur aan de deur die zei dat hij al drie jaar die dingen aan het vervangen is en dat er aan de buitenkant niet te zien is of het probleem zich voordoet. Hij had alvast 2 nieuwe uit z'n auto meegenomen om te proberen...
Anyway, ik kan nu weer zoveel AAAAAA's downloaden als ik wil 8)
Super snelle service zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:19:
[...]

Vroeger kreeg je inderdaad geen router. Sinds ze de merknamen blauw en groen voeren krijg je een router erbij omdat Tweak niet meer op de Genexis maar op de routers VoIP provisioned.
Weet niet of dat helemaal waar is. Ik heb sinds november Tweak Blauw in Enschede, en heb daar een VDSL router bij gekregen (beloofd in het contract als: Wireless Router). Maar het VOIP signaal zit op de Genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
  • Laatst online: 14-12-2021
Sinds vanmorgen ligt mijn internet eruit. i-TV werkt nog.
Glasvezel, Almere, Tussen de vaarten.

Helpdesk bellen; overbelast, bel later terug
Mailen: uw melding wordt morgen opgepakt.

Kpn, groen

[ Voor 35% gewijzigd door wierni op 01-03-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

wierni schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:03:
Sinds vanmorgen ligt mijn internet eruit. i-TV werkt nog.
Glasvezel, Almere, Tussen de vaarten.

Helpdesk bellen; overbelast, bel later terug
Mailen: uw melding wordt morgen opgepakt.

Kpn, groen
Op de KPN site staat geen storing. http://www.kpn.com/prive/service/storingen.htm
Op de Tweak site echter wel: http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-03-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_Mastah schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:39:
[...]

Weet niet of dat helemaal waar is. Ik heb sinds november Tweak Blauw in Enschede, en heb daar een VDSL router bij gekregen (beloofd in het contract als: Wireless Router). Maar het VOIP signaal zit op de Genexis.
Dan zal dat misschien wat later gebeurt zijn. Nu word VoIP in ieder geval niet meer op de Genexis geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:12:
[...]

Dan zal dat misschien wat later gebeurt zijn. Nu word VoIP in ieder geval niet meer op de Genexis geleverd.
Dat is wel erg jammer. Zit je met die semi-prut VDSL router/modem van Tweak (ik heb een zogenaamde PacketForce gekregen, dat bedrijf hun website is al minstens 4 maanden 'under construction' en heeft dus geen nieuwe firmware e.d.) terwijl de Genexis (en Glashart) al de benodigde functionaliteit biedt.
Ook in het opzicht van energieverbruik niet zo handig, omdat het VDSL modem meer energie vraagt dan een normale (goed gekozen) wireless router. En ik kan me voorstellen dat sommige mensen ook 's nachts misschien hun internetverbinding/wireless misschien zouden willen uitschakelen omdat ze het dan niet gebruiken, maar toch telefonisch bereikbaar willen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Ik ben er inderdaad ook niet blij mee, precies om de redenen die je aangeeft, en vooral om het extra energieverbruik en de 'router-lock-in'!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje een beunhaas oplossing vind... Nu zou ik hun modem aan moeten sluiten en dan moeten zijn op afstand inloggen (daar hou ik helemaal niet van) om de VOIP in te stellen...

Ik zit nu te kijken naar zoiets: http://www.decttelefoonsh...025/gigaset-n300a-ip.html
Als vervanging voor mijn huidige bassistation, de Gigaset Handsets die ik nu heb zijn iig compatible.

Denken jullie dat dat zal lukken, kan ik deze ipv de router aanmelden voor telefonie?

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ja hoor, geen enkel probleem. Dat is volgens mij dezelfde basis als voor de S450IP. Je moet alleen het wachtwoord opvragen om in te loggen. Soms krijg je die per mail, andere keer per brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Kan iemand mij vertellen hoelang zo'n levering meestal duurt? Ik heb vorige week vrijdag de boel op de post gedaan (had Tweak besteld, kreeg een pakketje papier thuis gestuurd dat moest ondertekend worden en terug gestuurd) en sindsdien nog geen reactie weer gehad. Ben natuurlijk erg benieuwd :)

Zit op dit moment met UPC, 120mbit down en 10mbit up. Eigenlijk best te spreken over deze verbinding, maar ben toch wel benieuwd wat 100up en down straks gaat doen. Zou toch een betere ervaring moeten zijn.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:31
DAMAGE schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:24:
Kan iemand mij vertellen hoelang zo'n levering meestal duurt? Ik heb vorige week vrijdag de boel op de post gedaan (had Tweak besteld, kreeg een pakketje papier thuis gestuurd dat moest ondertekend worden en terug gestuurd) en sindsdien nog geen reactie weer gehad. Ben natuurlijk erg benieuwd :)

Zit op dit moment met UPC, 120mbit down en 10mbit up. Eigenlijk best te spreken over deze verbinding, maar ben toch wel benieuwd wat 100up en down straks gaat doen. Zou toch een betere ervaring moeten zijn.
Dat ligt maar er maar net aan wat je met de verbinding doet. Als je alleen download ga je er met 20mbit op achteruit. :+

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hehe iets met een spijker, een kop en raak. Ik download wel regelmatig, maar zit hier met verschillende apparaten op het netwerk, waardoor het mij wel prettig leek ook een beetje upload te hebben. Mooie is dat je nu echt een klap meer upload hebt, waardoor je bijv kan uploaden, en dan af kan cappen op 90mbit ofzo, waar je nog 10mbit over houdt om te gamen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
10 Mbit om te gamen? 1 Mbit is meer dan genoeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:24:

Oplevering is geheel afhankelijk van de netwerk leverancier. Bij Tweak Groen zijn ze afhankelijk van KPN WholeSale en bij Tweak Blauw van Reggefiber WholeSale.

De levertijd volgens de Tweak Website :
Wat is de levertijd?
De levertijd van uw verbinding is afhankelijk van waar de glasvezel zich bevindt in uw huishouden. In de meeste gevallen is de kabel netjes afgemonteerd in de meterkast, maar het komt ook voor dat hij al wel in of voor uw gevel of voortuin ligt, maar nog niet in uw woning. In het laatste geval komt er een extra levertijd bij uw verbinding kijken. De kosten voor al deze situaties zijn echter gelijk.
De glasvezel is tot in uw meterkast aangesloten: levertijd ongeveer 3 weken.
De glasvezel ligt tot aan de gevel: levertijd ongeveer 6 weken.
De glasvezel ligt tot aan uw erfgrens: levertijd ongeveer 9 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:57
Bij mij komen ze 6 maart langs om de lijn op te leveren. Alles lag al tot in de meterkast. Op 11 januari heeft Tweak mijn contract in het systeem verwerkt. Dat is een dag nadat ik het verstuurd had. Vanaf dat moment begon het lange wachten op KPN. Ik heb denk ik wel 30 mails naar de helpdesk gestuurd, maar uiteindelijk toch gebeld. Het had niet veel gescheeld of ik had mijn contract mogen verscheuren. Na 60 dagen moet je lijn zijn opgeleverd. Ze leveren hem nu 5 dagen voor die grens op...kantje boord dus.
Kortom, ik hoop dat je geen haas hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:36
NovapaX schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:26:
Ik ben er inderdaad ook niet blij mee, precies om de redenen die je aangeeft, en vooral om het extra energieverbruik en de 'router-lock-in'!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje een beunhaas oplossing vind... Nu zou ik hun modem aan moeten sluiten en dan moeten zijn op afstand inloggen (daar hou ik helemaal niet van) om de VOIP in te stellen...

Ik zit nu te kijken naar zoiets: http://www.decttelefoonsh...025/gigaset-n300a-ip.html
Als vervanging voor mijn huidige bassistation, de Gigaset Handsets die ik nu heb zijn iig compatible.

Denken jullie dat dat zal lukken, kan ik deze ipv de router aanmelden voor telefonie?
Ik gebruik de N300 succesvol met Tweak groen, ben er erg tevreden over. De N300 is overigens een aanzienlijk sneller basis station als de S450, duidelijk een nieuwere generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Joop99: Goed om te weten :)

Die van de S450 en C450IP (die ik zelf heb gehad) waren qua user interface en traagheid inderdaad een ramp. Is de interface ook wat moderner? (intuitiever te bedienen vooral).

Heb hier nu een Fritz!box 7390 draaien maar zit soms wel eens met de gedachte te spelen om, wanneer OpenWRT met 6rd om kan gaan (ipv6 zoals het nu bij Lijbrandt/ispfabriek is geimplementeerd), de 7390 eruit te gooien en dan weer een los ip-dect station aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Loekie schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:24:
[...]

user zou zo moeten:
Accountname altijd internationaal telefoonnummer, dus '31...'
En bij Siemens IP-phones kan het soms beter zijn om proxy leeg te laten, je kunt ook testen met iets als http://www.counterpath.com/x-lite.html
Als je al ervaring hebt met iets als voipbuster, gebruik dat eens als template die je dan richting tweak aanpast...
Nou :X Het is eindelijk gelukt hoor! Mijn C470IP werkt nu via SIP op glasvezel blauw.
Sjongejonge wat een lutsers... Kreeg steeds een verkeerd wachtwoord doorgestuurd.
Die wilden ze om privacy weer niet over de telefoon vertellen alleen maar via de post... (tja dan duurt het veel langer).

Anyway het werkt. Voipbuster en Tweak zijn registered.
Wat mij nog wel opvalt... Is dat bij uitbellen via Tweak ik 3x mijn dial-number achter elkaar hoor... voordat die echt gaat bellen en dus overgaat.?

tududuut- tududuut - tududuut.... :X :? Dit terwij ik bij Voipbuster dit 1 keer heb.
NAT is geen issue want ik heb hetzelfde bij direct aansluiten op de Genexis.

Inkomend als uitgaand werkt wel gewoon.
Is dit een bekend issue bij Siemens op Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:54
23-12-2011 Via de tweak site Tweak glas alles in 1 blauw, 35 Mb aangevraagt.
Met als gewenste oplever datum 1 maart 2012.
Verder volgorde van gebeurtenissen tot oplevering volgens Tweak:
Levering router, Set-top-box, Homeplug
Monteur belt om afspraak voor een week later te maken
Tweak stuurt bevestigings brief van afspraak met monteur
26-12-2011 Contract ontvangen en ondertekend terug gestuurd.
01-02-2012 De Reggefiber monteur belt of hij de volgende dag de glasvezel
modem kan komen installeren.
02-02-2012 De Reggefiber monteur installeerd de glasvezel modem
03-02-2012 De router, set-top-box, en homeplug worden geleverd.
De router is een Packet Force ADSL modem-router, zonder
handleiding. De glasvezelmodem (genexis) dient op LAN (ja
echt LAN) poort 1 aangesloten te worden.
De set-tpop-box is een Amino A-140
04-02-2012 Brief van tweak die bevestigt dat de monteur langskomt en dat
die datum tevens oplever datum is.
Dat de montage van de modum teven oplever datum was, was
mij ontgaan (als al gecommuniceert vanuit tweak, dan zeer
gebrekkig) want als ik dat geweten had, had ik de monteur wel
verteld dat ie nog een maand moest wachten met langskomen.
Waarom er gevraagt wordt om een gewenste oplever datum
is onbekend.
06-02-2012 Bij Tweak geinformeert waarom er een van de ADSL modem /
router, die via een LAN poort het internet op moet wordt
meegelevert. Bij Tweak krijgen ze het niet voor elkaar om de
telefonie via de genexis modem goed te laten werken. Dus
hebben ze gekozen voor deze, volgens mij, zeer dubieuse
'oplossing'.
06-02-2012 De Packet Force toch eens aan de glasvezel gehangen. En
het werkt ook nog, min of meer dan. Het bedrade netwerk
presteert alsof er een 10 jaar oude router in hangt. En het wifi
signaal is zwak. Wat erger is dat als een vriend een poort scan
doet er een aantal poorten blijkt open te staan die niet open
horen te staan (22, 30.005).
Maar mijn conclusie over de Packet Force was simpel. Deze
gaan we niet gebruiken. Slechte prestaties, poorten die
openstaan. En het internet rechtstreeks aansluiten op een
Lan poort. Nee dus.
07-02-2012 Analoge tv aangesloten. Dat werkt.
07-02-2012 Digitale tv aangesloten. Geprobeert met verschillende kabels
(welke allen werken met mijn andere apparatuur) maar het
werkt niet.
10-02-2012 Omdat ik de Packet Force niet wil gebruiken. En mijn oude
router aan vervanging toe is een nieuwe router gekocht. En
omdat er geen normaal geprijste gigabit router is die ook
VoiP ondersteund uitgekomen bij de ZyXEL NBG4615 en
voor telefonie de Linksys PAP2T.
13-02-2012 Na wat heen en weer gemail, waarbij Tweak een paar keer
vraagt naar info die ze al zouden moeten hebben, krijg ik
het bericht dat de digitale tv nu zou moeten werken. (De
dienst is beindigd en opnieuw geactiveerd). Het werkt nog
steeds niet.
16-02-2012 Tweak stuurd een nieuwe set-top-box op.
17-02-2012 De nieuwe router en de PAP2T worden gelevert. Deze aangesloten,
en na wat stoeien met de instellingen werkt zelfs de telefonie.
Met dank aan Tarzan die zijn instelling deelt op
glasvezel.gebruikers.eu en de PAP2T handleiding van callvoip.nl
18-02-2012 De nieuwe set-top box aangesloten, en zowaar bij de 2e kabel
begint ie met updaten. En daarna werkt ie.
20-02-2012 's Avond voel ik even hoe warm de set-top-box wordt. Deze houdt
er gelijk mee op, en is ook niet meer aan de praat te krijgen.
21-02-2012 Geprobeert de set-top-box met een S/FTP Cat 6 kabel alsnog
aan de gang te krijgen. Maar nada.
23-02-2012 Na contact met Tweak belde Reggefiber. Na wat kabeltje wisselen
en resetten werkte de digitale TV weer.
29-02-2012 Volgens Tweak lagen de digitale-TV problemen aan de HDMI poort
van mijn TV waarop de STB was aangesloten. Toch vreemd dat de
eerste gewoon beeld gaf, maar het netwerk niet op wou. Ook vreemd
dat nu het werkt, het op beide HDMI poorten werkt. En dat andere
apparatuur ook gewoon op alle HDMI poorten werkt.
05-03-2012 Volgens Tweak is de STB die bij mij niks deed niet defect. Ik krijg dus
de verzendkosten niet vergoed. Het defect zijn was bij het verzoek
om de STB terug te sturen niet vermeld als voorwaarde voor vergoeding
van de verzendkosten.
06-03-2012 Na protest van mijn kant dat Tweak geen voorbehoud / voorwaarde had
gesteld aan het vergoeden van de verzendkosten, en men deze dus
gewoon dient te betalen de reactie gekregen: STB niet defect dus
geen verzendkosten vergoed.
06-03-2012 Nogmaal geprotesteeerd tegen het niet nakomen van de belofte om de
verzendkosten te vergoeden. Daarbij dit verhaal als pdf meegestuurd
zodat Tweak eventuele fouten / onwaarheden recht kon zetten.
Zelfde dag nog reactie: Geen vergoeding, ticket gesloten.

Omdat er geen handleiding is meegeleverd moet je je vragen, waarvan de
antwoorden normaal in de handleiding beantwoordt worden maar aan de
helpdesk stellen. Enige voorbeelden.

Vraag:
Hoe sluit ik de analoge tv / radio aan?
Moet dit via een filter/splitser? Mijn normale coax stekker
past in elk geval niet op de stekker van van het Genexis kastje.
Antwoord:
De analoge televisie kunt u met een COAX kabel aansluiten op het Genexis modem.

Vraag:
Kan van de nieuwsgroepen downloaden met SSL?
Antwoord:
Wat betreft SSL. Ons netwerk is zo opgemaakt dat er niet gezien kan worden wat u aan het downloaden bent. Het apart
activeren van SSL wordt daarom helaas niet door ons netwerk ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasKlaas schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:49:
Vraag:
Hoe sluit ik de analoge tv / radio aan?
Moet dit via een filter/splitser? Mijn normale coax stekker
past in elk geval niet op de stekker van van het Genexis kastje.
Antwoord:
De analoge televisie kunt u met een COAX kabel aansluiten op het Genexis modem.

Vraag:
Kan van de nieuwsgroepen downloaden met SSL?
Antwoord:
Wat betreft SSL. Ons netwerk is zo opgemaakt dat er niet gezien kan worden wat u aan het downloaden bent. Het apart
activeren van SSL wordt daarom helaas niet door ons netwerk ondersteund.
Dat het PacketForce een slecht modem is, is absoluut niet waar en die mening deel ik ook niet. Het is geen slecht modem en behoorlijk goed configureerbaar. Kan jij be-argumenteren wat er slecht, en niet goed instelbaar aan het router is?

Voor deze oplossing is gekomen omdat de genexis een brakke VoIP client bezit waarmee Tweak veel problemen heeft zoals wegvallende telefoonsprekken, telefoonnummers die ineens niet meer geregistreerd zijn noem maar op. Daarom is er gekozen om telefonie via een apart router te provisionen. Uiteraard ben je vrij met de SIP gegevens een router of ATA aan te sluiten.

Wat betreft DVB-C en analoge televisie, dit kan inderdaad gewoon met een coax kabel en daar zegt Tweak ook niks verkeerds aan. Er zit een aansluiting op het genexis waarmee je met een f-connector radio/televisie kan aansluiten dit alles word bij alle Reggefiber WholeSale providers zo geleverd.

SSL kan alleen voor externe klanten worden gebruikt, omdat jij van hun eigen platform gebruik maakt is SSl dan ook niet noodzakelijk en onzinnig omdat het je snelheid alleen maar zou beperken.

En RMA's van decoders, tja. Dit kan bij elke provider gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:54
Wat er slecht is aan de Packet Force router.
A. De ADSL Router modem wordt op een oneigenlijke manier gebruikt door
de WAN op een LAN poort aan te sluiten
B. Als de modem 45 minuten online is geweest staan er verschillende poorten
open die niet open horen te staan. Of dit altijd zo is, weet ik niet. En mischien
kun je ze in de instellingen dicht zetten. Maar de poorten die open stonden moeten
default dicht staan.
C. Het Wifi bereik van de Packet Force is slechter dan dat van mijn 5 jaar oude
budget routertje.
D. De bedrade performence is zeker niet beter dan van mijn 5 jaar oude budget
routertje.

Als de Genexis modem zo brak is als tweak beweerd moet er een vrij grote markt zijn
voor een betaalbare router met telefonie functionaliteit. Nu zijn deze er niet. Alleen
ADSL-modem/routers en een paar exoten van zo'n 200 euro.
Persoonlijk denk ik dat het probleem licht in een incompetabiliteit tussen het Tweak's
voor ADSL gerealiseerde telefoonplatform en de Genexis. En wiens fout dat dan is
kan ik niet zeggen. Wel kan ik zeggen dat de door Tweak gekozen oplossing met een
ADSL modem/router mij niet echt goed lijkt.
Waarom Tweak deze oplossing heeft gekozen weet ik niet. Zelf heb ik gekozen voor een
goede betaalbare router en een ATA.

Betreffende de analoge tv was het fijn geweest als het antwoord van Tweak ook daarwerkelijk
een antwoord op de vraag was geweest. Zoals je zelf al zegt, met een f-connector. Maar er
wordt dus net gedaan of de vraag beantwoord wordt, zonder een antwoord te geven.

Of SSL zinnig is binnen het Tweak platform wil ik wel in het middel laten. Dat hun netwerk zo
is opgemaakt dat er niet gezien kan worden wat ik aan het downloaden ben is gewoon
niet waar. Als je ooit gehoort hebt van legal tapping weet je dat het tweak netwerk dan zelfs
illegaal zou zijn.

En RMA's van decoders?? Wat RMA? Tweak verzoekt mij de STB terug te sturen, met
de belofte de verzendkosten te vergoeden. Zonder hierbij voorwaarden te noemen. En later
wijgeren ze de verzendkosten te vergoeden. Dan kom je je afspraken dus gewoon niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:10

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:26:
[...]

SSL kan alleen voor externe klanten worden gebruikt, omdat jij van hun eigen platform gebruik maakt is SSl dan ook niet noodzakelijk en onzinnig omdat het je snelheid alleen maar zou beperken.

En RMA's van decoders, tja. Dit kan bij elke provider gebeuren.
SSL werk gewoon ook voor Interne klanten. Heb thuis ook gewoon een SSL connectie naar de news server van
Tweak via de glasvezel aansluiting van Tweak. Dus dat het niet werkt is onzin.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supernova schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:23:
[...]

SSL werk gewoon ook voor Interne klanten. Heb thuis ook gewoon een SSL connectie naar de news server van
Tweak via de glasvezel aansluiting van Tweak. Dus dat het niet werkt is onzin.
Welke server gebruik je? news.tweak.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:06:
[...]

Welke server gebruik je? news.tweak.nl?
Ja.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan wel weer vreemd ik kan daar zonder SSL wel naar connecten, met SSL weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:18:
[...]

Dat is dan wel weer vreemd ik kan daar zonder SSL wel naar connecten, met SSL weer niet.
Misschien weet je het, maar vraag het toch. Heb je wel de poort op 563 gezet. Stndaard 119 gaat niet werken met SSL.

PS5 User ;-) ...

Pagina: 1 ... 40 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.