Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.561 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
@Tweak, Beteken dit voor de bestaande klanten dat de oude prijs wordt gehandhaafd, ook als jaarcontract erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

jccjk schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:30:
@Tweak, Beteken dit voor de bestaande klanten dat de oude prijs wordt gehandhaafd, ook als jaarcontract erop zit?
Zucht, eigenlijk worden de mensen die vroeg glasvezel hebben genomen nu dus 'genaaid'.

Aan de andere kant: als je meteen een nieuwe telefoon koopt ben je vaak ook duurder uit dan dat je 6 maanden wacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweak,

Kleine nuance vanuit de WBA Annex-4 (pricing) CM v3.7.1 geldend vanaf 10 januari.
De nieuwe prijzen gelden voor alle lijnen nieuw en bestaand met als enige uitzondering dat bestaande lijnen jonger dan 12 maanden op de oude prijs blijven.

Kortom als ik meer dan een jaar al een abonnement heb lopen via tweak, zijn de nieuwe tarieven van toepassing.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

LOL! Ik krijg out of the blue ineens een brief met de volgende inhoud:

"Binnenkort wordt uw Tweak verbinding opgeleverd" met vervolgens alle inloggegegevens. Vreemd, want ik internet al meer dan een half jaar via Tweak :P

Ook zie ik inloggegevens voor de nieuwsserver staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55
Tweak schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:49:
.........
Er is begin januari door KPN een prijsverlaging doorgevoerd en wij hebben te horen gekregen dat deze prijsverlaging voor ons aan de inkoop-kant ook alleen zou gelden voor nieuwe lijnen. Voor bestaande lijnen hebben wij dus zelf ook geen inkoop-korting die we door kunnen berekenen. Dat is voor ons, en voor onze klanten erg vervelend.
En dat betekent dus hoppen naar een andere provider. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Als je jaarcontract erop zit dan kan je het gewoon omzetten (je moet dit wel zelf aangeven). Je zit dan wel weer vast aan een nieuw jaar.
Ik heb gisteren een en ander omgezet (per mail). mijn jaarcontract eindigd eind Januari. Bevestiging voor acceptatie tweak inmiddels ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

xost schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:31:
[...]

Zucht, eigenlijk worden de mensen die vroeg glasvezel hebben genomen nu dus 'genaaid'.

Aan de andere kant: als je meteen een nieuwe telefoon koopt ben je vaak ook duurder uit dan dat je 6 maanden wacht ;)
Als je in 2006 voor 599 euro een PS3 hebt gekocht ben je ook flink genaaid. Zo werkt dat met early adopters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waar mensen zich druk over maken.

Als jij op een gegeven moment een mobiel contract aangegaan bent bij een provider, wellicht met een leuke phone erbij, dan kan je er ook donder op zeggen dat er na een maand al een betere aanbieding is. Bovendien, als je 1- of 2-jarig contract voorbij is loopt je abonnement gewoon onder dezelfde voorwaarden maandelijks opzegbaar door. Wil je wat anders of een nieuwe/betere deal, moet je zelf actie ondernemen.

Natuurlijk is het 'wrang' als nieuwe aansluitingen op een gegeven moment betere aanbiedingen krijgen, maar dat zal je altijd blijven houden. Je bent bij het afsluiten van je huidige pakket akkoord gegaan met de toen geldende levering en tarieven....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Klopt helemaal. Tweak koopt per klant een blokje in en pas als dat blokje op is, kan er een nieuw blokje worden ingekocht. Wat voor bestaande klanten kan betekenen dat jouw blokje dus nog niet op is.

En aangezien Tweak een virtuele provider is, kunnen zij dus totaal niet flexibel zijn zodra het aanbod van de whole sale eigenaar (KPN) zich aan past. En ben je genoodzaakt eerst het blokje te laten opmaken, voordat er nieuw blokje kan worden ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
MeltedForest schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:01:
[...]

Als je in 2006 voor 599 euro een PS3 hebt gekocht ben je ook flink genaaid. Zo werkt dat met early adopters..
Met het verschil dat dat een eenmalige aanschaf is en je voor tweak per maand mag aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:00:
Klopt helemaal. Tweak koopt per klant een blokje in en pas als dat blokje op is, kan er een nieuw blokje worden ingekocht. Wat voor bestaande klanten kan betekenen dat jouw blokje dus nog niet op is.

En aangezien Tweak een virtuele provider is, kunnen zij dus totaal niet flexibel zijn zodra het aanbod van de whole sale eigenaar (KPN) zich aan past. En ben je genoodzaakt eerst het blokje te laten opmaken, voordat er nieuw blokje kan worden ingekocht.
Um, Tweak is absoluut niet virtueel!

Eigen platform, eigen netwerk en connectiviteit. Toch nog wel een behoorlijk verschil met bv. Lijbrandt, XMS en Vodafone (als glasvezelmerk) die allemaal voor hun netwerk gebruik maken van "de ispfabriek"

Wel zijn ze voor de connectiviteit met de klanten afhankelijk van wholesale transportdiensten (WMP of WGDO) en daar zal wel het grootste verschil zitten in wat ze kunnen aanbieden en tegen welke prijs.

Persoonlijk vraag ik me overigens wel af of Tweak ooit nog eens een WMP+ pakket gaat aanbieden (dus de functionaliteit en inhoud van Tweak Blauw, maar dan via het netwerk van KPN). Ik vind het wel een beetje jammer dat je in bestaande gebieden van KPN, als je tv van Glashart Media wil, alleen maar kan kiezen tussen Lijbrandt en Vodafone.

Als Tweak/Cambrium en Solcon (nog steeds 2 op zichzelf staande bedrijven) nou ook eens Glashart Media pakketten op KPN netwerken zouden gaan aanbieden....

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 26-01-2012 09:45 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:43:
[...]

Um, Tweak is absoluut niet virtueel!

Eigen platform, eigen netwerk en connectiviteit. Toch nog wel een behoorlijk verschil met bv. Lijbrandt, XMS en Vodafone (als glasvezelmerk) die allemaal voor hun netwerk gebruik maken van "de ispfabriek"
Eigen netwerk, met eigen nieuwssever, met eigen voip platform .. etc. etc :+
Wel goed aanvullen ... haha 8)

Begin vorige jaar had Tweak veel problemen met de glas aansluitingen.
Nu zie ik alleen positieve dingen. Voip op orde, snellere verbindingen, prijs verlaging (ook daadwerkelijk aan de klant doorgeven) etc. etc.

Ze zijn goed op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
frissie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:48:
[...]

Nu zie ik alleen positieve dingen. Voip op orde, snellere verbindingen, prijs verlaging (ook daadwerkelijk aan de klant doorgeven) etc. etc.

Ze zijn goed op weg.
Mjah, die problemen waren bij mij in de regio(Enschede) met name te wijten aan de netwerkleverancier(in dit geval Reggefiber), deze heeft vele malen opleverdatum opgeschoven en vervolgens was het winter en kon er niet veel uitgevoerd worden qua plaatsen van pops.
Daarna bleek mijn aansluiting in een nieuw netblok te zitten waarvoor routering nog niet aangemaakt was, dit is uiteindelijk met een leuke sessie troubleshooten opgelost.

Er lijken meer processen beter ingeregeld te zijn, waardoor overstappen naar andere aanbieders ook makkelijker lijkt te worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

xost schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:31:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:50:
Beste tweak,

Kleine nuance vanuit de WBA Annex-4 (pricing) CM v3.7.1 geldend vanaf 10 januari.
De nieuwe prijzen gelden voor alle lijnen nieuw en bestaand met als enige uitzondering dat bestaande lijnen jonger dan 12 maanden op de oude prijs blijven.

Kortom als ik meer dan een jaar al een abonnement heb lopen via tweak, zijn de nieuwe tarieven van toepassing.
Het is inderdaad altijd mogelijk om na het eerste jaarcontract over te stappen op een nieuw abonnement. Voor een aantal acties zal gelden dat je niet langer dan x maanden geleden klant mag zijn geweest maar overstappen op de nieuwe reguliere tarieven kan altijd na het eerste jaar.

Overigen kopen wij lijnen niet in via WBA dus zijn die prijzen en voorwaarden niet zonder meer op ons van toepassing. Het klopt echter wel dat abonnementen na het eerste jaar kunnen worden omgezet naar een nieuwe abonnementsvorm.
chocka schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:00:

We prijzen ons gelukkig dat we één van de allerlaatste onafhankelijke providers van het land zijn. Er zijn echter meerdere verschillende glasvezelnetwerken in Nederland, dus je zit in een aantal gebieden gewoon aan een bepaalde netwerkleverancier vast.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:38
Killerbert schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:26:
[...]

hoe heb je het trouwens opgelost?
gewoon je voip apparaat achter je router / internet VLAN gehangen of heb je een andere manier bedacht?
Ik heb antwoord gekregen van tweak. Het telefonie VLAN (7) is "beveiligd"..
"Dit is een bewuste aanpassing geweest ter veiligheid tegen hackers en dergelijke. Over internet vlan worden deze diensten dus niet geblokkeerd. "

Dus heb ik om dit probleem te voorkomen mijn VOIP router direct op het internet gehangen. Blijft de vraag open wat er dan beveiligd moet worden? Ik denk dat de standaard door Tweak geleverde hardware niet veilig genoeg is. Ik heb echter alle vertrouwen in de (nieuwe) Fritz!Box 7390, deze hangt nu dan ook direct aan het internet VLAN. Tot nu toe heb ik iets slechtere gesprekken via VOIP. Faxen komen zonder problemen binnen. Misschien kan tweak nog de gegevens over de QOS instellingen geven zodat ik de juiste ToS instellingen kan invoeren. Maar voorlopig moet ik het hiermee doen.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je niet achter de ToS gegevens van VOIP komen door ff te 'sniffen' ? :).

Verder snap ik Tweak wel. Ik denk dat niet alle routers standaard goed beveiligd zijn op verbindingen die niet per se voor internet worden gebruikt. Als je bv. naar internetplusbellen van KPN kijkt, dan kom je bv. wel gewoon op een 'private' LAN uit.

Wel jammer, want VLAN7 blijft qua QoS het beste.

Maar goed, ik heb die 'luxe' niet meer, hehe. Bij Lijbrandt (KPN WMP+ aanbod) heb je sowieso maar 1 kanaal voor IP verkeer en dat is de gewone internet-aansluiting waar je met DHCP een adres op verkrijgt.
frissie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:48:
[...]

Ze zijn goed op weg.
Thanks voor de aanvulling :D.

En ze posten ook weer mee in het topic 8)

@Tweak: Komen jullie ooit nog met een aanbod op basis van KPN WMP+ ?

Ik neem aan dat jullie nu KPN WMP leveren (Internet, voip en interactieve TV van KPN). Maar ik zou het wel tof vinden als jullie in KPN-gebieden ook nog een keer WMP+ kunnen gaan leveren.

Functioneel geheel gelijk aan wat jullie met "blauw" leveren (op encrypted iptv streams na) maar dan ook in de "groene" gebieden.

[ Voor 44% gewijzigd door eymey op 27-01-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Tweak schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:59:
We prijzen ons gelukkig dat we één van de allerlaatste onafhankelijke providers van het land zijn. Er zijn echter meerdere verschillende glasvezelnetwerken in Nederland, dus je zit in een aantal gebieden gewoon aan een bepaalde netwerkleverancier vast.
Geen idee wie hier nu namens Tweak Account reageert, maar desondanks heb ik onlangs een medewerker op kantoor gesproken toen ik mijn spullen kwam inleveren. En toen werd toch haarfijn duidelijk dat Tweak gehouden is aan de afgesloten abonnementen per gebruiker per jaar (12 maanden). Wat heet onafhankelijk???

Dus al was je een early adopter van Tweak en wil meegenieten van de snelheidsverhoging, van KPN. Dan moet je eerst je jaarcontract uitzitten en een nieuw contract met Tweak aangaan voordat je überhaupt de verhoogde nieuwe snelheid van KPN zal krijgen.

Tja, enorm onafhankelijk.

Als je bent wie je bent en daadwerkelijk onafhankelijk kan zijn, dan krijgt iedereen net zoals bij KPN nu allemal dezelfde snelheid verhoging, ONAFHANKELIJK van welk contract er loopt.

Dat noem ik pas onafhankelijk, maar dat gaat bij Tweak dus niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat bedoelt Tweak niet met onafhankelijk.

Tweak is van geen enkel groot telecombedrijf een dochter, moet dus helemaal zichzelf bedruipen (nou ja, Cambrium).

Dat ze voor het aanbieden van abonnementen wel afhankelijk zijn van wholesale providers en de voorwaarden van die wholesale producten, dat is -natuurlijk- logisch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
M.i.v. 6 feb 2012 meer threads bij Tweaknews, zie
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=162

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Nu nog een WMP+ aanbod met Glashart Media in KPN-gebieden, misschien dat ik dan nog eens een keer over stap naar Tweak :P. Niet dat dat ik ontevreden ben met Lijbrandt, in tegendeel. Maar Tweak biedt toch vaak net wat scherpere pakketten icm. extra's.

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 28-01-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:27
VOIP probleem, betreft Glasvezel Blauw R+ in Enschede (WGDO network)

Ik heb enkele weken geleden telefonisch contact gehad met Tweak m.b.t. mijn
vaste telefoonnummer. Ik heb deze laten overzetten van de Genexis naar
mijn eigen VOIP telefoon.

Ik heb daarbij tevens mijn wachtwoord laten resetten en heb telefonisch een nieuw wachtwoord verkregen van de helpdesk.

Ik heb zelf de beschikking over een Siemens C470IP IP-telefoon.

Om in te loggen op het SIP-netwerk gebruik ik de volgende gegevens:
outbound proxy: sip.tweakphone.nl
proxyserver addres: sip.tweakphone.nl
registar server: sip.tweakphone.nl
domain: sip.tweakphone.nl
display name: 3153xxxxxxx
username: 3153xxxxxxx
authentication name: 3153xxxxxxx
password: blaatblaat
outbound proxy port: 5060
proxy server port: 5060
registar server port: 5060

Om NAT problemen uit te sluiten heb ik mijn basisstation direct op de
internetpoort van de Genexis aangesloten (zonder dus een router
ertussen).

Ik verkrijg op mijn telefoon een normaal extern IP-address echter ik
kan de telefoon nog steeds niet registreren op het SIP-network. Ik
krijg steeds registration failed te zien.

Ik begrijp niet wat er aan de hand is aangezien andere oplossingen
zoals budgetphone.nl wel gewerkt hebben met deze VOIP telefoon.
(Voipbuster en voipcheap werken gewoon zonder probs op moment van schrijven).
Glasvezel modem reboot mag ook niet baten... Op mijn Tweak staat inderdaad dat hij ook ontkoppeld is van de Genexis (zoals gewenst)...

Kan iemand mij hier evt. assisteren wat hier fout gaat? Want ik begrijp er nu niet veel meer van ....
Iemand anders met Blauw en R+ abbo i.c.m. Siemens IP telefoon de boel werken? :?

[ Voor 4% gewijzigd door thestiffmeister op 30-01-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

thestiffmeister schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:31:
VOIP probleem, betreft Glasvezel Blauw R+ in Enschede (WGDO network)

Ik heb enkele weken geleden telefonisch contact gehad met Tweak m.b.t. mijn
vaste telefoonnummer. Ik heb deze laten overzetten van de Genexis naar
mijn eigen VOIP telefoon.

Ik heb daarbij tevens mijn wachtwoord laten resetten en heb telefonisch een nieuw wachtwoord verkregen van de helpdesk.

Ik heb zelf de beschikking over een Siemens C470IP IP-telefoon.

Om in te loggen op het SIP-netwerk gebruik ik de volgende gegevens:

Om NAT problemen uit te sluiten heb ik mijn basisstation direct op de
internetpoort van de Genexis aangesloten (zonder dus een router
ertussen).

Ik verkrijg op mijn telefoon een normaal extern IP-address echter ik
kan de telefoon nog steeds niet registreren op het SIP-network. Ik
krijg steeds registration failed te zien.

Ik begrijp niet wat er aan de hand is aangezien andere oplossingen
zoals budgetphone.nl wel gewerkt hebben met deze VOIP telefoon.
(Voipbuster en voipcheap werken gewoon zonder probs op moment van schrijven).
Glasvezel modem reboot mag ook niet baten... Op mijn Tweak staat inderdaad dat hij ook ontkoppeld is van de Genexis (zoals gewenst)...

Kan iemand mij hier evt. assisteren wat hier fout gaat? Want ik begrijp er nu niet veel meer van ....
Iemand anders met Blauw en R+ abbo i.c.m. Siemens IP telefoon de boel werken? :?
Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 00:02:
[...]

Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord hebt?
gaan we vanavond achterkomen.... Ik heb zojuist een ander wachtwoord gekregen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

thestiffmeister schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:31:
Verander deze even:
authentication name (Register Name): 3153xxxxxxx@sip.tweakphone.nl
En het zou moeten werken. ;)

En als je de G722 HD-codec kan gebruiken, zet deze dan bovenaan in het lijstje van de "Enabled Codecs".

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
bitshape schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:18:
[...]

Verander deze even:

En als je de G722 HD-codec kan gebruiken, zet deze dan bovenaan in het lijstje van de "Enabled Codecs".
hmmm... dat zou het kunnen verklaren. thx!
In ieder geval nu ook een ander wachtwoord dus zal dit moeten werken (hopelijk)... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
bitshape schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:18:
[...]

Verander deze even:

Ehmz... ik krijg het nog steeds niet aan de gang... De helpdesk maar weer gemaild.
Gaat dit dan toch met meer nukken dan met andere providers zoals Voipbuster etc... ?

Bovendien kan ik met die Siemens gevallen geen logs monitoren :'( Dus ik heb ook geen idee wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

"proxyserver"-adresveld leeglaten?

Heb je in de Router de optie SIP-ALG (sip application-level gateway)? Zo ja, probeer eens met deze optie ingeschakeld.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
thestiffmeister schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:22:
[...]

Ehmz... ik krijg het nog steeds niet aan de gang... De helpdesk maar weer gemaild.
Gaat dit dan toch met meer nukken dan met andere providers zoals Voipbuster etc... ?

Bovendien kan ik met die Siemens gevallen geen logs monitoren :'( Dus ik heb ook geen idee wat er fout gaat.
user zou zo moeten:
Accountname altijd internationaal telefoonnummer, dus '31...'
En bij Siemens IP-phones kan het soms beter zijn om proxy leeg te laten, je kunt ook testen met iets als http://www.counterpath.com/x-lite.html
Als je al ervaring hebt met iets als voipbuster, gebruik dat eens als template die je dan richting tweak aanpast...

[ Voor 8% gewijzigd door Loekie op 31-01-2012 22:39 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

bitshape schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:47:
"proxyserver"-adresveld leeglaten?

Heb je in de Router de optie SIP-ALG (sip application-level gateway)? Zo ja, probeer eens met deze optie ingeschakeld.
SIP ALG... :X als er ook maar iets bestaat wat wel zo veel problemen oplevert met telefonie is het wel SIP ALG :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag tot de conclusie gekomen dat mijn Thomson TG789vn géén VPN ondersteunt. Na een telefoontje met de helpdesk is besloten dat er twee opties zijn:
1: Zelf een modem kopen die dit wél ondersteunt.
2: Het abonnement vernieuwen/verlengen waardoor ik een nieuw modem toegestuurd krijg welke wél VPN ondersteunt, tegen retoursturing van mijn huidige modem.

De eerste keuze valt al af, aangezien ik een 3-in-1 pakket heb is dat een hele kluif/investering. De tweede keuze lijkt mij wel een geschikte aangezien de prijs ook nog eens €2 minder is per maand. De snelheid blijft ongewijzigd en de rest van het abonnement ook. Het enige verschil is dat er een nieuw modem komt welke VPN ondersteunt, hetgeen ik wil bereiken op dit moment.

Ik moest alleen een brief maken met handtekening en die per e-mail opsturen. Het is jammer dat men er vanuit gaat dat iedereen een scanner in huis heeft. Gelukkig heb ik dat en kon ik binnen een half uur na mijn telefoontje de brief per mail versturen. Binnen 5 minuten reactie van een Tweak-medewerker dat deze verwerkt zal gaan worden.

Als het nieuwe modem een kwestie is van tussenprikken en werken dan kan ik dat zelf prima doen, hoef ik geen monteur voor. Als het nieuwe modem ook nog eens lastig ingesteld moet worden is het een ander verhaal. Glasvezelaansluiting is al actief dus dat is ook geen probleem meer (hoop ik).

Kortom: goed en adequaat geholpen door de Tweak-medewerker in functie en ook nog snel met een oplossing op de proppen gekomen. Nu hopen op een vlotte afwikkeling met bijzonder weinig financiële offers mijner zijde. (er staat op de website van Tweak namelijk niks over verlenging/vernieuwing van het abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 11:36
sypie schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:27:
Vandaag tot de conclusie gekomen dat mijn Thomson TG789vn géén VPN ondersteunt....
Natuurlijk wel belangrijk wat je precies bedoelt, VPN-server, VPN-Client of VPN-passthrough, het laatste zou namelijk door de TG789vn ondersteund moeten worden. Er zijn voor zover ik weet maar weinig consumenten routers die server of client ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

mgeevers, bijna de gehele Draytek serie ondersteunt VPN server/client :)

Nog steeds geen reactie van Tweak op m'n vraag naar SIP gegevens...nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 00:39
Wanneer je 2 tv's wil aansluiten, kan dit gewoon met een extra Motorola 1960 decoder via een switch?

Ik had naar Tweak gemail maar zij zeggen dat een eigen dvb-c niet gebruikt kan worden. Alleen ontvangers die zij uitsturen kunnen gebruikt worden, wat mij onjuist in de oren klinkt maar misschien dat ze een speciale code meegeven in de tv ontvangers? Kan iemand dit bevestigen of weerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb sinds gisteren Glas Blauw van Tweak, daarvoor bij XMS. De overgang ging soepeltjes, na de HD te hebben gebeld was ik binnen een uur over.

Tweak maakt geen gebruik van de ingebouwde telefonie gedeelte van de Genexis, dat vind ik jammer.

Ik heb al een router en wil niet de Zyxel gebruiken die erbij geleverd wordt. Ik heb een S450 IP, dus het is mogelijk om de SIP gegevens in te voeren. Dit heb ik gedaan en alles werkt naar behoren.

De router gaat 's nachts uit (ivm besparing) en dus ook geen telefoon verbinding meer. Weet iemand of 1 v/d andere RJ-45 poorten (afgezien van de IPTV en Internet poort) een QoS heeft voor telefonie?

Ik heb in de router nu een QoS prio gegeven aan de S450 IP, maar het zou gemakkelijker zijn als ik de telefoon rechtstreeks aan de Genexis kan hangen...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Laatst online: 31-08 21:37
Sinds dinsdag heb ik Tweak Groen. De televisie heb ik tijdelijk via de geleverde devolo's aangesloten, maar komend weekend wil ik even de coax-kabel vervangen door een netwerkkabel om het allemaal even beter aan te sluiten.

Wat mij nu wel opvalt is dat de lampjes op de devolo's dag en nacht knipperen, inclusief het datalichtje op de genexis. Volgens mij gebruikt de motorola dus continu data, dus ook als hij uit staat. Weten jullie of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
matin112 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:59:
Wanneer je 2 tv's wil aansluiten, kan dit gewoon met een extra Motorola 1960 decoder via een switch?

Ik had naar Tweak gemail maar zij zeggen dat een eigen dvb-c niet gebruikt kan worden. Alleen ontvangers die zij uitsturen kunnen gebruikt worden, wat mij onjuist in de oren klinkt maar misschien dat ze een speciale code meegeven in de tv ontvangers? Kan iemand dit bevestigen of weerleggen?
Vanmorgen nog een 4de decoder (1960 wit, marktplaats) aangesloten op "Tweak groen" werkt prima. Moet er wel bij vertellen dat de code van de vorige gebruiker nog niet was ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Rhodez schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:13:
Wat mij nu wel opvalt is dat de lampjes op de devolo's dag en nacht knipperen, inclusief het datalichtje op de genexis. Volgens mij gebruikt de motorola dus continu data, dus ook als hij uit staat. Weten jullie of dit klopt?
Klopt ook hier wordt continu data ontvangen/verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Hans_18T schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:17:
[...]

Klopt ook hier wordt continu data ontvangen/verzonden.
Maar hoort dat ook dan? Vind het namelijk wel gek dat het ook is als de motorola uit staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Rhodez schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:20:
[...]

Maar hoort dat ook dan? Vind het namelijk wel gek dat het ook is als de motorola uit staat...
De motorola gaat helaas niet naar standby alleen de Hardeschijf gaat uit (1960/1963) bij gebruik van de 1960 kan je beter de doos helemaal uit zetten spaart stroom (~18W) de 1963 zet ik nooit uit (~6W)
Zet de tv maar eens aan terwijl de Motorola "uit" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Ja, ik zie het nu idd. Die gaat niet echt uit.

Overigens valt de kwaliteit van de televisie me bij Tweak toch wel tegen hoor. Dat is niet beter dan het KPN-signaal en dus minder dan de kwaliteit van de kabel. Hopelijk gaat KPN haar tv-signaal snel verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
The Wizard schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:26:
De router gaat 's nachts uit (ivm besparing) en dus ook geen telefoon verbinding meer. Weet iemand of 1 v/d andere RJ-45 poorten (afgezien van de IPTV en Internet poort) een QoS heeft voor telefonie?
Op de router of op de Genexis?
Ik heb in de router nu een QoS prio gegeven aan de S450 IP, maar het zou gemakkelijker zijn als ik de telefoon rechtstreeks aan de Genexis kan hangen...
Rechtstreeks gaat niet lukken en bij dergelijke MB lijnen is QoS prio overbodig, althans ik had een DIR-655 met een S450IP op een 50Mb lijn, en dat zonder problemen. Geen prio ingesteld what so ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
reply waarom Tweak groen niet met een eigen ontvanger zou werken.
"Omdat het dvb-c signaal alleen beschikbaar is met een Blauw abbonement, en gezien u een Groen abbonement wilt afnemen, is dit helaas niet mogelijk."

Volgens mij is interactieve tv niet via dvb-c dus dan klopt het wel deels. Maar om dan te zeggen dat alleen hun apparatuur werkt is een beetje misleidend.

[ Voor 27% gewijzigd door matin112 op 02-02-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
chocka schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:59:
[...]

Op de router of op de Genexis?
Op de Genexis.
Rechtstreeks gaat niet lukken en bij dergelijke MB lijnen is QoS prio overbodig, althans ik had een DIR-655 met een S450IP op een 50Mb lijn, en dat zonder problemen. Geen prio ingesteld what so ever.
Ik snap het wel dat het geen problemen op hoeft te leveren, maar de meest ideale situatie is het ook niet.

Ik laat de router wel 24/7 aanstaan met de QoS prio instelling op de S450IP, het is een goede werkbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

matin112 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:13:
reply waarom Tweak groen niet met een eigen ontvanger zou werken.
"Omdat het dvb-c signaal alleen beschikbaar is met een Blauw abbonement, en gezien u een Groen abbonement wilt afnemen, is dit helaas niet mogelijk."

Volgens mij is interactieve tv niet via dvb-c dus dan klopt het wel deels. Maar om dan te zeggen dat alleen hun apparatuur werkt is een beetje misleidend.
DVB-C word alleen aangeboden bij glasvezel blauw. Bij digitale interactieve TV krijg je een settopbox, dus dat is ook de enige apparatuur die ze zullen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
Ik heb sinds gisteren Glas Blauw van Tweak, daarvoor bij XMS. De overgang ging soepeltjes, na de HD te hebben gebeld was ik binnen een uur over.
Wow, dan hebben ze serieus verbeterd op dat punt. Toen ik vorig jaar overstapte van XMS naar Tweak (blauw) heeft me dat een downtime van 4 weken opgeleverd..

Goed om te lezen dat overstappen anno nu een stuk soepeler gaat.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had al eerder opgevangen dat dit op WGDO (reggefiber wholesale) tegenwoordig idd aardig soepel geworden is. Ik dacht in het XMS topic.

Helaas blijft het op KPN/WMP+ een drama..... KPN had zogenaamd in de roadmap staan dat dit najaar 2011 al geregeld zou zijn, maar ondertussen....

Persoonlijk blijf ik het jammer vinden dat Tweak in de KPN gebieden niet ook op de WMP+ trein stapt.

Het is in KPN gebieden ALLANG mogelijk om ook analoog, dvb-c aan te bieden (inmiddels alweer 1,5 jaar) en interactieve TV van Glashart Media maar Tweak vindt het blijkbaar niet belangrijk genoeg of zit nog in een wurgcontract met KPN wat betreft "groen" ofzo.

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 03-02-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Kunnen ze het eindelijk zonder 2 á 3 maand zonder internet te zitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen op WGDO (dus blauw, xms, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
db I Delirium schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:50:
[...]

Natuurlijk wel belangrijk wat je precies bedoelt, VPN-server, VPN-Client of VPN-passthrough, het laatste zou namelijk door de TG789vn ondersteund moeten worden. Er zijn voor zover ik weet maar weinig consumenten routers die server of client ondersteunen.
Thuis een Synology staan met PPTP VPN server ingesteld. Onderweg een MacBook mee. Verbinding maken lukt niet ondanks dat TCP poort 1723 open staat.

Thuis lukt het verbinden wel, onderweg lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het verbinden met een PPTP server moet IP protocol 47 (GRE) ook open staan of doorgestuurd. Als je op de Experiabox alleen maar poortforwards/applications kan definieren op basis van TCP en UDP, dan ben je dus f*cked......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DaLass schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:57:
[...]

Wow, dan hebben ze serieus verbeterd op dat punt. Toen ik vorig jaar overstapte van XMS naar Tweak (blauw) heeft me dat een downtime van 4 weken opgeleverd..

Goed om te lezen dat overstappen anno nu een stuk soepeler gaat.
Het is wel belangrijk dat de dag dat de verbinding down gaat, gelijk gebeld wordt naar de nieuwe provider zodat ze de lijn kunnen her-activeren, en dan is het dezelfde dag nog geregeld :). Uiteraard, zoals eerder aangegeven, werkt dit alleen bij WDGO --> WDGO.

Andere vraag, ik heb hier de Amino 140 met een nieuwe type afstandsbediening. Ik probeer de TV erin geprogrammeerd te krijgen, maar de werkwijze van de oudere afstandsbedieningen werken niet. De helpdesk heeft ook geen info over deze afstandsbediening.
Het gaat over deze afstandsbediening:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-_G0jcD831co/ToBBTidzRRI/AAAAAAAAC84/6MtJYQAP13Q/s1600/amino140-02.jpg

Iemand al gelukt om dit voor elkaar te krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 03-02-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

The Wizard schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:20:
[...]

Het is wel belangrijk dat de dag dat de verbinding down gaat, gelijk gebeld wordt naar de nieuwe provider zodat ze de lijn kunnen her-activeren, en dan is het dezelfde dag nog geregeld :). Uiteraard, zoals eerder aangegeven, werkt dit alleen bij WDGO --> WDGO.

Andere vraag, ik heb hier de Amino 140 met een nieuwe type afstandsbediening. Ik probeer de TV erin geprogrammeerd te krijgen, maar de werkwijze van de oudere afstandsbedieningen werken niet. De helpdesk heeft ook geen info over deze afstandsbediening.
Het gaat over deze afstandsbediening:
[afbeelding]

Iemand al gelukt om dit voor elkaar te krijgen?
http://glashartmedia.nl/Diensten/Afstandsbediening/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
*Schaam*, helemaal vergeten om op de Glashart pagina te kijken...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Naar aanleiding van de afstandsbediening-vraag toch ook maar even de code opgezocht voor mijn TV. KPN kent 'm niet, gelukkig accepteert de zoekfunctie een leeg vakje. Eerste code: bingo! Heerlijk, weer een remote minder.

Het enige enorme grote nadeel aan de geleverde apparatuur van Tweak, wat simpelweg KPN producten zijn:
* Het modem moet na stroomonderbreking weer opnieuw worden ingesteld wat poorten betreft. Heb je dus een aantal services waar je gebruik van maakt dan kun je die iedere keer weer opnieuw instellen
* De decoder is ongelooflijk traag en ook deze moet na een stroomonderbreking weer alles opnieuw opzoeken. Het opzoeken duurt zo'n 20 minuten tot een half uur. Zelfs de oude TV-tuners hadden minder werk om 30 zenders op te zoeken en op te slaan.
* De decoder kan nooit uit vanwege een harde schijf die er in zit, van mijn part koppel ik die schijf af want die wordt toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
sypie schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:08:
Naar aanleiding van de afstandsbediening-vraag toch ook maar even de code opgezocht voor mijn TV. KPN kent 'm niet, gelukkig accepteert de zoekfunctie een leeg vakje. Eerste code: bingo! Heerlijk, weer een remote minder.

Het enige enorme grote nadeel aan de geleverde apparatuur van Tweak, wat simpelweg KPN producten zijn:
* Het modem moet na stroomonderbreking weer opnieuw worden ingesteld wat poorten betreft. Heb je dus een aantal services waar je gebruik van maakt dan kun je die iedere keer weer opnieuw instellen
* De decoder is ongelooflijk traag en ook deze moet na een stroomonderbreking weer alles opnieuw opzoeken. Het opzoeken duurt zo'n 20 minuten tot een half uur. Zelfs de oude TV-tuners hadden minder werk om 30 zenders op te zoeken en op te slaan.
* De decoder kan nooit uit vanwege een harde schijf die er in zit, van mijn part koppel ik die schijf af want die wordt toch niet gebruikt.
Iets zegt mij dat je nog te maken hebt met het oude type Motorola STB (1960).
Indien je deze van Tweak hebt (en niet van Marktplaats), kun je Tweak verzoeken om een nieuw type (1963) toe te sturen.
Ben je in één klap van al je bovenstaande problemen af!. Hij verbruikt tevens in stand-by modus iets van 0,5W.
Als je langer dan 1 jaar een contract hebt, kun je deze nu omzetten (scheelt je tevens geld..) en verzoeken om het nieuwe ZTE modem. is puntje 1 ook opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
eymey schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:06:
Alleen op WGDO (dus blauw, xms, etc.)
Volgens de wholesale roadmap is het vertraagd en zou het in maart zover moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
joop99 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:20:
[...]
Volgens de wholesale roadmap is het vertraagd en zou het in maart zover moeten zijn.
KPN kennende is dit Augustus a.s. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Ik heb net overigens NEC-Feyenoord zitten kijken op Eredivisie Live HD (op het tweede kanaal) en die wedstrijd werd door KPN wel gewoon op topkwaliteit doorgegeven. Echt prachtig beeld! Waarom doen ze dat nou niet bij de overige HD-kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:48
Wat erg jammer is bij Tweak dat er exact om 24:00 onderhoud wordt gedaan op hun switches bijna elke dag tussen 24:00 en 02:00 ligt de handel er uit. tussen 3 en 5 zou mooier zijn. zit je net lekker te gamen ligt de hele handel er uit.

Nu ook voip via de packetforce ipv de genX. nu gaat de telefoon wel langer dan 4x over. jammer van de extra router oplossing maar goed. mijn jaar is bijna om kan dus switchen ik wil blauw blijven houden (R+) ik wil niet de kpn TV ;-( het zou mooi zijn als de blauwe 100M de zelfde prijs is als groen. voor mij is snelheid en TV belangrijk overige diensten = nice to have.

nu redelijk tevreden klant van tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:28
Bassmaniac schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:15:
[...]

Indien je deze van Tweak hebt (en niet van Marktplaats), kun je Tweak verzoeken om een nieuw type (1963) toe te sturen.
Ben je in één klap van al je bovenstaande problemen af!. Hij verbruikt tevens in stand-by modus iets van 0,5W.
Is dit uit eigen ervaring? Ik heb zojuist met de Tweak helpdesk contact gehad en omruilen was niet mogelijk. Ik ben het trage kutapparaat meer als zat namelijk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
IceM schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:13:
[...]

Is dit uit eigen ervaring? Ik heb zojuist met de Tweak helpdesk contact gehad en omruilen was niet mogelijk. Ik ben het trage kutapparaat meer als zat namelijk.
Ik heb beide types thuis, maar om te zeggen dat de 1963 nu veel sneller is......... niet echt :(
Bovendien is het stroom verbuik in geval van standby 5W en geen 0.5W, ik zou wachten op de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Hans_18T schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:12:
[...]

Ik heb beide types thuis, maar om te zeggen dat de 1963 nu veel sneller is......... niet echt :(
Bovendien is het stroom verbuik in geval van standby 5W en geen 0.5W, ik zou wachten op de volgende generatie.
Als je naar de specs kijkt zou het zo kunnen zijn dat de 1853 iets sneller is, maar er is ook qua interfacing in geschrapt (hij wordt ook als low cost geadverteerd).

Bij mij deed Tweak in de mail niet moeilijk over vervanging i.c.m. een contract upgrade en verlenging, ik heb echter nog niets geleverd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
Nou, ik heb de sprong genomen en tweak groen besteld. Nu is het helaas nog kabels trekken. Gewoon met cat5 kabels toch?

[ Voor 52% gewijzigd door matin112 op 07-02-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Minimaal CAT5e < "e" er achter, als je nog kabels moet kopen zou ik zelf voor CAT6 gaan prijs verschil is bijna niks meer.

[ Voor 7% gewijzigd door kmichael op 07-02-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
Cat5 kan toch 100Mbit aan? Met tweak Groen van 30Mbit zou cat5 toch prima moeten doen? Is er echt een performance winst of is het meer zodat je in de toekomst geen nieuwe kabels hoeft te trekken?

Ik heb verder ook een goedkope Sweex Switch 10/100mbit en een TP Link TL-WR1043ND. De Sweex had ik niet meer nodig met de TP Link, maar nu zal ik ook de TP link niet meer nodig hebben. welke zou ik het beste als switch kunnen gebruiken of is het gewoon een kwestie van uitproberen? Of kan ik zelfs de TP Link gebruiken ipv de experiabox?

[ Voor 46% gewijzigd door matin112 op 07-02-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 11:36
matin112 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:09:
Cat5 kan toch 100Mbit aan? Met tweak Groen van 30Mbit zou cat5 toch prima moeten doen? Is er echt een performance winst of is het meer zodat je in de toekomst geen nieuwe kabels hoeft te trekken?

Ik heb verder ook een goedkope Sweex Switch 10/100mbit en een TP Link TL-WR1043ND. De Sweex had ik niet meer nodig met de TP Link, maar nu zal ik ook de TP link niet meer nodig hebben. welke zou ik het beste als switch kunnen gebruiken of is het gewoon een kwestie van uitproberen? Of kan ik zelfs de TP Link gebruiken ipv de experiabox?
Cat 5 is officieel niet geschikt voor gigabit, 5e wel en zoals hierboven al gemeld wordt is het verschil met cat 6 tegenwoordig zo klein dat dat voor de toekomst beter is.

Switches is een kwestie van proberen, de sweex zal het waarschijnlijk gewoon doen.

TP inplaats van Experia zal niet lukken of het moet zijn dat die met vlan's en telefoons overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
db I Delirium schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:39:
[...]

Cat 5 is officieel niet geschikt voor gigabit, 5e wel en zoals hierboven al gemeld wordt is het verschil met cat 6 tegenwoordig zo klein dat dat voor de toekomst beter is.

Switches is een kwestie van proberen, de sweex zal het waarschijnlijk gewoon doen.

TP inplaats van Experia zal niet lukken of het moet zijn dat die met vlan's en telefoons overweg kan.
De TP Link TL-WR1043ND kun je bijvoorbeeld van openwrt vorrzien waarna deze met vlans's om zou moeten kunnen gaan, ik ben zelf alleen nooit helemaal tot dat punt gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit eigen ervaring kan ik melden dat de TL-WR1043ND prima met VLAN's om kan gaan! Wel OpenWRT gebruiken. Ik heb deze router met een eigen OpenWRT build erop in 2010 gebruikt als veredelde VLAN switch. Maar ik heb hem ook wel eens als router laten lopen.

Dit icm. een Tweak Groen abbo :). Tegenwoordig zit ik bij Lijbrandt en hangt er een andere router direct zonder VLAN geneuzel aan de Genexis. TP-link draait nu bij m'n ouders achter een (:X UPC :X) aansluiting.

Check ook even dit topic: [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND en dan vooral de builds van Ultramon. Wel de 'chunky' builds pakken omdat hij alleen in die ook PPPoE support heeft ingebouwd.

Alleen voor je telefonie zal je dan wat anders moeten regelen. Er bestaan echter zeer mooie Siemens IP DECT setjes waarop de telefonie van Tweak prima zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb hier de Tweak telefonie op een S450 IP werken, ik wou niet de geleverde Zyxel gebruiken, heb al een goede router.

Maar de telefonie werkt goed, alleen door een bug in de S450 kan er geen gebruik worden gemaakt van de voicemail. Ik vind het jammer dat je zulke zaken niet online kan instellen zoals andere providers het hebben.

Het liefst heb ik de telefonie via de Genexis, maar blijkbaar levert dat teveel problemen op. Bij XMS 2 jaar lang geen enkel probleem gehad met telefonie. Zal wel met de gebruikte techniek te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
Denk toch dat ik het dan maar bij de experiabox ga houden. geen reden om nieuw spul aan te schaffen indien alles gewoon werkt. Thanks voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
The Wizard schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:46:
Ik heb hier de Tweak telefonie op een S450 IP werken, ik wou niet de geleverde Zyxel gebruiken, heb al een goede router.

Maar de telefonie werkt goed, alleen door een bug in de S450 kan er geen gebruik worden gemaakt van de voicemail. Ik vind het jammer dat je zulke zaken niet online kan instellen zoals andere providers het hebben.

Het liefst heb ik de telefonie via de Genexis, maar blijkbaar levert dat teveel problemen op. Bij XMS 2 jaar lang geen enkel probleem gehad met telefonie. Zal wel met de gebruikte techniek te maken hebben.
Wat bedoel je met dat de voicemail het niet doet? Bij mij deed het wel en het lampje knipperende als er een bericht was. (Tweak groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat hij het heeft over het gebruiken van de ster-codes die je moet bellen om bepaalde instellingen te verrichten.

Ik meen me te herinneren dat er op de tweak site dan iets stond over specifiek de Siemens sets + een workaround...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Binnen een week een ander modem bezorgd. Zeer netjes. Inprikken en draaien met die handel. Paar portforwardings instellen en hopsakee. VPN getest door iPad via 3G te laten werken en dat werkte in één keer goed.

Over een GRE (protocol 47) kon ik niks vinden, kennelijk is dat iets wat het modem zelf regelt.
Het nieuwe modem is een ZTE H220, instellen is een eitje.

Ik zag ook nog ergens in een menu staan dat er USB-drives gedetecteerd kunnen worden. Dat wordt later deze week getest, zou wel tof zijn dat er simpelweg USB-sticks in het modem geprikt kunnen worden met bestandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
eymey schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:44:
Ik denk dat hij het heeft over het gebruiken van de ster-codes die je moet bellen om bepaalde instellingen te verrichten.

Ik meen me te herinneren dat er op de tweak site dan iets stond over specifiek de Siemens sets + een workaround...
Klopt, maar die workaround werkt niet bij mij. Daarom zou een instellingspagina voor de telefonie ook wel erg gemakkelijk zijn. Moet ook geen probleem zijn, aangezien ze alles van telefonie in eigen beheer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Werken de toets-tonen niet? * # e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Alleen de eerste *, bij bijv. *61* werkt de 2e ster niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Vreemd, staat je DTMF wel op RFC2833 in de Gigaset ipv op AUTO? Of werkt Tweak met SIP-INFO of INBAND?

Ik werk zelf dagelijks met VoIP, maar dat heb ik nog nooit gehoord dat alleen de eerste toetstoon het doet 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door WoBBeL op 09-02-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tweak gebruikt voor zover ik weet FSK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
xost schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:28:
Vreemd, staat je DTMF wel op RFC2833 in de Gigaset ipv op AUTO? Of werkt Tweak met SIP-INFO of INBAND?

Ik werk zelf dagelijks met VoIP, maar dat heb ik nog nooit gehoord dat alleen de eerste toetstoon het doet 8)7
Het probleem zit volgens mij niet zozeer bij tweak maar in de Gigaset en het afsluiten met sterretjes die niet verstuurd worden.
Ik heb overigens in het verleden gemerkt dat het wel of niet werken van handset tot handset met hetzelfde basis station kan verschillen. De S45 deed het wel, de C67 niet bij het doorschakelen met Tweak (*21) i.c.m. het basis station, het nieuwe Gigaset N300 basistation lijkt beter te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door joop99 op 09-02-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik kom er net achter dat mijn telefonie helemaal niet werkt. Ik maak gebruik van simpele analoge toestellen. Op de Tomson deden deze het prima, op de ZTE H220N doen ze het niet.

Uitgaang: ik krijg een ingesprekstoon
Inkomend vanaf mobiel: "Alle lijnen zijn bezet, probeer het later nog een keer."

Tweak net geprobeerd te bellen maar het is zo druk dat de verbinding wordt verbroken.

Iemand een idee hoe telefonie op de ZTE moet worden ingesteld?

EDIT 1: Het aan- en uitzetten van dit modem resulteert in het feit dat de SSID én de gebruikersnaam+wachtwoord weer wordt gereset. Toch niet weer zo'n gedrocht van KPN?

EDIT 2: Na het aan/uitzetten werkte de telefonie wél, waarom niet in één keer? Nu nog Time Machine zien te fixen, want kennelijk ligt die er ook uit sinds gisteravond :S

[ Voor 27% gewijzigd door sypie op 10-02-2012 15:40 . Reden: kleine constatering toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Ik kwam er dus achter dat ik al lange tijd kan verlengen (al bijna een jaar, ik hoorde bij de eerste glasvezelklanten)... Tweak doet alleen jammerlijk weinig aan klantenbinding.

Bij een verlenging+upgrade van het abonnement is het volgens de support mensen niet mogelijk om de Thomson EB te laten vervangen voor het nieuwe ZTE model! Dit geldt alleen voor nieuwe klanten óf als hij defect is. Nou is het ding per definitie FUBAR, met de NAT problemen, VPN problemen en alle andere instabiliteiten... Hier wil de supportdesk echter niet aan.

Ook de oude iTV ontvangers kunnen niet vervangen worden bij een verlenging. Nou is dit minder belangrijk maar toch is het gebrek aan welwillendheid tegenover vaste klanten (hiervoor lange tijd TweakDSL klant geweest) wel een grote teleurstelling.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik kan hier geen Fiber Blauw krijgen, dus switchen binnen Tweak is geen optie.

Het wordt zo wel erg interessant om verder te kijken naar een andere ISP. Er is gewoon geen énkele incentive vanuit Tweak om te verlengen. KPN zelf is een tientje per maand duurder, maar wel weer de eerste maanden korting en een Spotify Premium account, even ter vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb de support gebeld, zie hierboven ergens, met de opmerking dat de EB NIET VPN ondersteunde en dat ik dat nodig had/wilde. Er werden twee opties voorgesteld door de medewerker: óf zelf een modem/router kopen die dat wél kan óf de boel verlengen met een nieuw jaarabonnement en een nieuwe ZTE toegestuurd krijgen.

Ik heb voor het laatste gekozen en hier staat sinds een paar dagen een ZTE te snorren. Dus ja, ze doen het wel het is misschien maar net wie je aan de telefoon krijgt en hoe je jezelf presenteert. (ja, ik kan ook een enorm botte hark zijn, maar aan de telefoon was daar geen sprake van)
Bassmaniac schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:15:
[...]

Als je langer dan 1 jaar een contract hebt, kun je deze nu omzetten (scheelt je tevens geld..) en verzoeken om het nieuwe ZTE modem. is puntje 1 ook opgelost!
Nou zal die decoder me een zorg zijn, het zijn enkel een paar puntjes die ik opgesomd heb die mij zijn opgevallen.

Ik heb Tweak verzocht een ZTE toe te sturen, wat ze inmiddels gedaan hebben. Deze draait an sich prima, totdat er stroomuitval is, dan moet je alles weer opnieuw instellen, net als de vorige EB-en.

[ Voor 43% gewijzigd door sypie op 10-02-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sypie op 10-02-2012 20:22 . Reden: Te veel dingen achter elkaar willen melden zonder eerst na te denken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Is het webcare team van Tweak hier nog een beetje actief? Ik ben wel benieuwd wat zij hierover te zeggen hebben. Uiteraard ben ik in correspondentie altijd netjes gebleven... Een botte hark zijn werkt alleen maar in je nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vraagje, ik heb net internet 30 groen besteld voor 35 euro, weet iemand welke router erbij zit? zit er een VPN server op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khattab
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08 17:40
Mr. Noodle schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:57:
Vraagje, ik heb net internet 30 groen besteld voor 35 euro, weet iemand welke router erbij zit? zit er een VPN server op ?
Die zit er niet op, enkel passthrough! Wellicht op de Zyxel, maar die leveren ze niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Khattab schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:41:
[...]

Die zit er niet op, enkel passthrough! Wellicht op de Zyxel, maar die leveren ze niet uit.
bedankt, jammer dat er geen optie was om zelf een router te plaatsen scheelt weer 50 euro borg, mag je hun router terug sturen en krijg je dan je borg terug?

welke Zyxel of andere router kan ik het beste nemen die een VPN server heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Dan zou ik voor een Vigor 2130 gaan, die heeft LAN to LAN maar ook Dial In users :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khattab
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08 17:40
Hier boven wordt deze altijd geadverteerd, Zyxel P-2812HNU-51C, een jaar terug hebben zij m getest, maar hebben ze wegens incompatibiliteits issues van afgezien, stuur de helpdesk anders een mailtje met de vraag welke routers zij allemaal denken goed te functioneren met hun dienst, verwacht maar niet te veel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Mijn nieuwsgroepen werkten ineens niet meer vanmiddag. Username/password required :?
Vervolgens de newsserver van news.tweaknews.nl aangepast naar news.tweak.nl met de gegevens die ik een tijd geleden per brief heb ontvangen, maar dan haal ik slechts 1 MB/s :'(

[update]

Aantal connections maar op 20 gezet :+

[ Voor 10% gewijzigd door WoBBeL op 12-02-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
xost schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:08:
Mijn nieuwsgroepen werkten ineens niet meer vanmiddag. Username/password required :?
Vervolgens de newsserver van news.tweaknews.nl aangepast naar news.tweak.nl met de gegevens die ik een tijd geleden per brief heb ontvangen, maar dan haal ik slechts 1 MB/s :'(

[update]

Aantal connections maar op 20 gezet :+
In almere haperde news.tweak.nl ook een beetje, maar had wel wat meer dan 1MB/s (rond de 40, maar met veel foutmeldingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Khattab schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:00:
Hier boven wordt deze altijd geadverteerd, Zyxel P-2812HNU-51C, een jaar terug hebben zij m getest, maar hebben ze wegens incompatibiliteits issues van afgezien, stuur de helpdesk anders een mailtje met de vraag welke routers zij allemaal denken goed te functioneren met hun dienst, verwacht maar niet te veel van :)
dat had ik gelezen maar er zijn er ook waarbij die goed werkt... zal toch wel een nieuwe firmware uit zijn ??...
er moet echt een vpn server op zitten, passthrough is geen optie, denk dat ik beide bestel, eerst even testen of ze goed werken

is het trouwens mogelijk om een RDNS in te stellen bij tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Vreemde situatie hier: afgelopen week is mijn verbinding opgeleverd. Niets mis daarmee. Maar afgelopen zaterdag kreeg ik opeens een boze brief dat het openstaande borgbedrag nog betaald moet worden, en omdat er al meerdere malen geprobeerd was het af te schrijven, ik 10 euro extra administratiekosten moet betalen. De claim is dat er tot 2 maal toe geincasseerd is en gestorneerd is en dat er daarna een herinneringsmail en -brief is gestuurd. Deze herinneringen heb ik dus nooit gekregen, alleen een brief dat ik ze kennelijk had moeten krijgen.

Volgens mijn eigen online rekeningoverzicht is er nooit geprobeerd om geld af te schrijven en dus al helemaal niet dat er iets is gestorneerd. Ook bij navraag bij mijn bank bleek dat dit dus niet het geval was. Toch wordt er vastgehouden dat er van het goede rekeningnummer afgeschreven is en dat er gestorneerd is? :(

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

the_shadow schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:09:
Vreemde situatie hier: afgelopen week is mijn verbinding opgeleverd. Niets mis daarmee. Maar afgelopen zaterdag kreeg ik opeens een boze brief dat het openstaande borgbedrag nog betaald moet worden, en omdat er al meerdere malen geprobeerd was het af te schrijven, ik 10 euro extra administratiekosten moet betalen. De claim is dat er tot 2 maal toe geincasseerd is en gestorneerd is en dat er daarna een herinneringsmail en -brief is gestuurd. Deze herinneringen heb ik dus nooit gekregen, alleen een brief dat ik ze kennelijk had moeten krijgen.

Volgens mijn eigen online rekeningoverzicht is er nooit geprobeerd om geld af te schrijven en dus al helemaal niet dat er iets is gestorneerd. Ook bij navraag bij mijn bank bleek dat dit dus niet het geval was. Toch wordt er vastgehouden dat er van het goede rekeningnummer afgeschreven is en dat er gestorneerd is? :(
Je bank een korte verklaring laten tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

xost schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:25:
[...]

Je bank een korte verklaring laten tikken ;)
Ik heb al een overzicht van mijn rekening in die periode, een lijst met incasso's en een incassoblokkade lijst (= leeg :P) opgestuurd. Goed mogelijk dat er geprobeerd is om van een verkeerde rekening af te boeken en dat de betreffende rekeninghouder storneerd, maar dat is natuurlijk niet mijn schuld. 8)7

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Niemand verder met soortgelijke ervaring? Ik heb de servicedesk (vriendelijk) gewezen op dit topic maar krijg nu, na mijn uitleg en twee dagen daarna nog een herinnering, gewoon botweg geen reactie meer. Ik heb dit soort spullen het liefst zwart op wit, vandaar email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

WhiteDragon schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:18:
Niemand verder met soortgelijke ervaring? Ik heb de servicedesk (vriendelijk) gewezen op dit topic maar krijg nu, na mijn uitleg en twee dagen daarna nog een herinnering, gewoon botweg geen reactie meer. Ik heb dit soort spullen het liefst zwart op wit, vandaar email.
Verkeerde persoon gequote.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-02-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
kpn vandaag geweest er staat nu een H220N wat een heukiemeuk ding
weet iemand hoe ik DHCP kan aanpassen naar een andere IP range? het lijkt wel dat ik geen admin rechten heb..??..

kan ik de H220N vervangen voor de 2130Vn of Zyxel ? ik kan niet echt duidelijke info vinden of het nou wel of niet werkt.. de topics zijn al een jaartje oud
Pagina: 1 ... 39 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.