Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.562 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 15:37
bitshape schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:30:
Wie kan mij vertellen wat de exacte afmetingen zijn van de Glasvezel FTU (Fiber Termination Unit) die afgemonteerd wordt in de meterkast?

EDIT:
Nevermind, heb het gevonden:

[...]
Via een bedrijf wat ze installeert heb ik de volgende gegevens daarover gekregen:
300x270x100mm (hxbxd) voor het gemak zeg maar 300x300mm.
Dit is inclusief de ruimte die de adapterstekker nodig heeft.

Dit zijn de gegevens van de nieuwe universel FTU's.

Men is in het gebied bij mij druk aan het schouwen voor de aanleg, daar heb ik dan ook de gegevens vandaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Sabes op 09-01-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Relistor schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:38:
2X reactie tweak HD

Mail 2
Ik kan u melden dat wij hier al met KPN contact over hebben.
Ik verzoek u dan ook nog af te wachten, zodat wij hier een reactie op kunnen geven.
Overigens bied KPN bestaande klanten ook nog niet de verhoogde snelheid.

Mail 1
KPN heeft over deze geruchten vooralsnog niets naar buiten gecommuniceerd.
Dit hebben zij ook nog niet naar ons gedaan.
Wij gaan er vooralsnog vanuit dat wanneer de snelheden bij KPN wijzigen, deze automatisch bij ons ook wijzigen.
Wij verzoeken u dan ook de officiële berichten nog even af te wachten.
Lekkere communicatie daar. Eerst keihard nee, dan misschien, dan wie weet...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
RonnieB82 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:48:
[...]

Met een L2 switch word wel een managable switch bedoelt... Zodat je VLANs aan poorten kan toewijzen (Dat is layer2 in het OSI model, Layer 3 is de netwerklaag bijvoorbeeld. Een router is technisch gezien niks meer als een layer3 switch ;))
Dat is niet helemaal waar. Een ouderwetse HUB is L1, L2 kan een ordinaire switch zijn, e.g. stuurt slechts data naar die poort waarachter zich ook daadwerkelijk het Destination MAC adress bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Olaf van der Spek schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:50:
Is dat zo? Als wireless in de router zit (wat vaak zo is) dan is de router vast slim genoeg om TV traffic niet over de wireless interface te verzenden.
Waar is multicast verkeer uberhaupt voor nodig?
Broadcast wordt altijd door het gehele subnet/domein verstuurd, denk hierbij ook aan bijvoorbeeld ARP, geen ARP = geen DHCP = geen route. Je kunt dus in dit geval je wireless alleen scheiden door je wireless in een ander subnet te plaatsen (Technisch geen probleem) maar goed dan ben je weer bij af.....
Multicast is een protocol om van een beginpunt (dezelfde) informatie naar meerdere punten te distribueren, e.g. 50 abonnees kijken naar 50 verschillende TV programma's levert net zoveel verkeer op (vanaf de source) dan 50000 abonnees die kijken naar een van de 50 verschillende programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
eymey schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:50:
Teken jij dan eens duidelijk uit hoe het zou moeten 8)7

Het iptv netwerk danwel dat van glashart media is gescheiden van het netwerk van jouw isp en al helemaal van je eigen lan.
Je zegt toch net zelf dat de "ZTE Experiabox van KPN" het wel kan?
Hans_18T schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:57:
Broadcast wordt altijd door het gehele subnet/domein verstuurd, denk hierbij ook aan bijvoorbeeld ARP, geen ARP = geen DHCP = geen route. Je kunt dus in dit geval je wireless alleen scheiden door je wireless in een ander subnet te plaatsen (Technisch geen probleem) maar goed dan ben je weer bij af.....
Maar het ging hier over multicast, toch?
Multicast is een protocol om van een beginpunt (dezelfde) informatie naar meerdere punten te distribueren, e.g. 50 abonnees kijken naar 50 verschillende TV programma's levert net zoveel verkeer op (vanaf de source) dan 50000 abonnees die kijken naar een van de 50 verschillende programma's.
Ik weet wat multicast is. Dat het op het WAN erg handig is, is natuurlijk duidelijk. Maar dat betekent niet dat je het op het LAN ook per se nodig hebt.

[ Voor 56% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die kan het pas sinds een week of wat. En gebaseerd op een zelfde principe wat je ook bereikt door met VLAN's en dergelijke te werken op je thuisnetwerk. Het blijven echter dus gewoon 2 compleet gescheiden subnetten, alleen dynamisch ge-bridged per ethernet frame ge-switched op de LAN-bridge, danwel de IPTV-bridge.

Daar gaat het echter niet om. Jij vond dat het via 1 LAN moest kunnen en met maar 1 DHCP server.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
Relistor schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:38:
2X reactie tweak HD

Mail 2
Ik kan u melden dat wij hier al met KPN contact over hebben.
Ik verzoek u dan ook nog af te wachten, zodat wij hier een reactie op kunnen geven.
Overigens bied KPN bestaande klanten ook nog niet de verhoogde snelheid.

Mail 1
KPN heeft over deze geruchten vooralsnog niets naar buiten gecommuniceerd.
Dit hebben zij ook nog niet naar ons gedaan.
Wij gaan er vooralsnog vanuit dat wanneer de snelheden bij KPN wijzigen, deze automatisch bij ons ook wijzigen.
Wij verzoeken u dan ook de officiële berichten nog even af te wachten.
Ahum, Inmiddels keurig netjes op KPN's eigen pagina te koop.
http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-pakketten.htm

uiteraard verwacht ik niet vanavond al een succesvolle 100 mbit speedtest te kunnen uitvoeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Olaf van der Spek schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:59:
[...]

Je zegt toch net zelf dat de "ZTE Experiabox van KPN" het wel kan?
De ZTE heeft er een 'truukje' voor... Hij scant het mac adres van het apparaat wat erachter zit. Aan de hand daarvan weet hij of het een TV ontvanger of een normale PC is.
Is het een TV ontvanger, dan bied hij het TV-VLAN aan, zoniet, dan krijg je het normale VLAN.
Sluit je hier een switch op aan, dan zal hij waarschijnlijk alleen het normale VLAN aanbieden, en kan je dus geen TV ontvangers er op aansluiten.

Hoeveel moet er nog worden uitgelegd, zodat je je erbij neerlegt dat het echt niet mogelijk is? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarabass schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:02:
[...]

Het gekke is dat het gepaard gaat met andere apparaten. Als er geen problemen met haperen zijn en alleen de motorola draait zijn er geen problemen. Echter start ik de laptop op, met wifi, of de playstation start, met wifi dan begint het haperen weer. Laat ik beide (of één van de apparaten) met wifi aan, zijn de problemen weer voorbij nadat ik de motorola herstart. Dus het haperen begint elke keer als er een apparaat met wifi connectie maakt met de router. Erg vreemd, en misschien dat iemand dit probleem herkent. Zou het een setting kunnen zijn? Is de motorola kapot?
Motorola aangesloten via powerline of UTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RonnieB82: Uit het KPNGlasvezel topic (of was het nou van Interactieve TV?) had ik begrepen dat het zelfs met een willekeurige 'domme' switch erachter nog steeds werkt :).

Het lijkt er dus op dat de stroom aan frames echt realtime geanalyseerd en 'gerouteerd' wordt (op l2 niveau)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
eymey schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:05:
Die kan het pas sinds een week of wat. En gebaseerd op een zelfde principe wat je ook bereikt door met VLAN's en dergelijke te werken op je thuisnetwerk. Het blijven echter dus gewoon 2 compleet gescheiden subnetten, alleen dynamisch ge-bridged per ethernet frame ge-switched op de LAN-bridge, danwel de IPTV-bridge.

Daar gaat het echter niet om. Jij vond dat het via 1 LAN moest kunnen en met maar 1 DHCP server.
Hoezo zelfde principe? Je hebt toch geen VLAN switches nodig? Daar gaat het om.
RonnieB82 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:33:
Hoeveel moet er nog worden uitgelegd, zodat je je erbij neerlegt dat het echt niet mogelijk is? :P ;)
Sorry, ik dacht dat we hier op GoT zaten. Wist niet dat er (tegenwoordig) zo snel opgegeven werd.

[ Voor 27% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:41:
[...]

Motorola aangesloten via powerline of UTP?
CAT6 UTP

Eerst zou de oorzaak in de powerline liggen, maar dit is inmiddels ook al aangepast..

[ Voor 20% gewijzigd door Tarabass op 09-01-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[[...]

Sorry, ik dacht dat we hier op GoT zaten. Wist niet dat er (tegenwoordig) zo snel opgegeven werd.
Het lijkt ondertussen een gevecht ver pissen ... hahaha :+

KPN, heeft de snelheden qua marketing doorgevoerd.
Nu tweak nog omhoog met de snelheid !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rebooting modem as we speak, misschien helpt het?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:05:
[...]

Hoezo zelfde principe? Je hebt toch geen VLAN switches nodig? Daar gaat het om.
Het begon ermee dat jij het basis-uitgangspunt, dat de netwerken gescheiden zijn, een pruts-oplossing vindt.

Bovendien hebben nog lang niet alle KPN- en Tweak Groen-klanten een ZTE als Experiabox (velen hebben nog de speedtouch) en zal je, als je met eigen apparatuur aan de gang gaat, dus nog steeds een oplossing moeten bedenken voor de in principe gescheiden netwerken.
frissie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:31:
[...]

Het lijkt ondertussen een gevecht ver pissen ... hahaha :+

KPN, heeft de snelheden qua marketing doorgevoerd.
Nu tweak nog omhoog met de snelheid !
Jammer genoeg lijkt er niemand van Tweak meer hier actief te zijn. Laat staan bv. een productmanager die hierover wellicht een tipje van de sluier op zou kunnen lichten of er achteraan zou kunnen gaan. Jammer, want toen Tweak net actief was met glasvezel werd er vanuit het bedrijf hier redelijk actief mee gedacht en gepost.

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 09-01-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nope, nog steeds 30 mbit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacht je nou echt dat, zelfs al zou dit vanuit KPN zonder overleg met Tweak gebeuren, het zomaar spontaan sneller zou zijn? ;)

Sowieso worden bij KPN zelf ook de klanten niet by default zo snel ineens automatisch ge-upgrade. Dit gebeurt later in een grotere batch. Wel kunnen klanten op eigen initiatief KPN bellen en vragen om het abonnement nu al in een abonnement met de nieuwe naam te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

eymey schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:47:
[...]

Dacht je nou echt dat, zelfs al zou dit vanuit KPN zonder overleg met Tweak gebeuren, het zomaar spontaan sneller zou zijn? ;)

Sowieso worden bij KPN zelf ook de klanten niet by default zo snel ineens automatisch ge-upgrade. Dit gebeurt later in een grotere batch. Wel kunnen klanten op eigen initiatief KPN bellen en vragen om het abonnement nu al in een abonnement met de nieuwe naam te veranderen.
Hey, worth a try! ;)

Soms gebeurd het inderdaad plotsklaps en ik moest toch de modem eigenlijk al sinds zaterdag herstarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
[...]

Maar het ging hier over multicast, toch?
Ja in geval van een smart switch, edoch de situatie die jij wilt betekend dat multicast mag worden "vertaald" door een simpele switch naar Broadcast.
[...]

Ik weet wat multicast is. Dat het op het WAN erg handig is, is natuurlijk duidelijk. Maar dat betekent niet dat je het op het LAN ook per se nodig hebt.
In princiepe heb je gelijk maar je verhaal gaat niet op als je wireless of davilo's in wilt zetten. Daarnaast zou ik mijn "interne" verkeer in geval van een 100MBit verbinding niet vooraf willen vullen met 50 MBit unwanted TV verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hans_18T schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:04:
Ja in geval van een smart switch, edoch de situatie die jij wilt betekend dat multicast mag worden "vertaald" door een simpele switch naar Broadcast.
De router is geen simpele switch. In het geval van één TV kan de router de packets toch gewoon forwarden als unicast?
Als het bij de switch als multicast aankomt is het inderdaad te laat.
In princiepe heb je gelijk maar je verhaal gaat niet op als je wireless of davilo's in wilt zetten.
Volgens mij kan ook dat best. Wat is het probleem?
eymey schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:40:
Het begon ermee dat jij het basis-uitgangspunt, dat de netwerken gescheiden zijn, een pruts-oplossing vindt.
Nee, ik vind het feit dat je twee onnodige VLAN switches een oplossing noemt prut.
Bovendien hebben nog lang niet alle KPN- en Tweak Groen-klanten een ZTE als Experiabox (velen hebben nog de speedtouch) en zal je, als je met eigen apparatuur aan de gang gaat, dus nog steeds een oplossing moeten bedenken voor de in principe gescheiden netwerken.
Tuurlijk. Ik vroeg daarom ook of Tweak (of KPN) dat niet eens fatsoenlijk konden oplossen (in de toekomst dus).

[ Voor 30% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt natuurlijk gelijk dat het prima mogelijk zou moeten zijn om op de router een soort 'proxy' in te richten die streams als unicast doorgeeft aan de settopbox, via het normale LAN.

Echter, er bestaan klaarblijkelijk nog nauwelijks commercieel verkrijgbare routers die dit kunnen. In de open-source wereld zijn er wel mondjesmaat tools die dit kunnen (bv. als onderdeel van een OpenWRT distributie). Maar het blijft een oplossing die nauwelijks te onderhouden is, zeker als je kijkt wat voor verloop er nu al is in de lifecycle van bv. een bepaald model Experiabox.

Het zou echt onevenredig veel R&D en testing vergen om zo'n oplossing te bouwen. Plus het feit dat je klanten dan dus helemaal 100% vast pint op 1 model router, iets wat wij tweakers nu al niet fijn vinden.

De oplossing met VLAN's is dus gewoon veel meer gemeengoed, gebaseerd op een techniek die zich al lang en breed bewezen heeft om meerdere subnetten over 1 fysieke infra te verspreiden en dus ook veel flexibeler in hardwarekeuze. Zowel voor de ISP's als voor klanten.

Bovendien, wie had het over 'nodeloos complex'? In de huidige stand van de techniek, niet alleen bij KPN en Tweak maar in de gehele industrie, zou de door jou voorgestelde oplossing op dit moment gewoon niet kunnen.

Het is ook niet alsof dit iets te maken heeft met 'luiheid' of 'onwil' van KPN of Tweak ofzo. Ik ken echt maar heel weinig grootschalige IPTV aanbieders in de wereld (of eigenlijk helemaal geen) die dit toepassen.

In Nederland heb je alleen Iphion, dat ook IPTV aanbiedt aan klanten van bepaalde glasvezelproviders. Dat werkt wel gewoon op het LAN, en de internetverbinding, van de klant. Echter, je moet dan al behoorlijke eisen gaan stellen aan de QoS op thuisrouter van de klant en het netwerk van de ISP.

Vandaar dat, los van Iphion, tot nu toe dus nauwelijks aanbieders kiezen voor die oplossing. Op l2 niveau gescheiden netwerken (het zij via aparte poorten, het zij via VLAN's) is op dit moment gewoon proven technology, betere kwaliteitsgarantie, veel minder kans op supportvragen ("help, mijn TV hapert als m'n zoon z'n bittorrent opstart"), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

eymey schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:47:
Ehm, woon je in een gebied dat binnenkort nog moet worden aangesloten? Als je in bestaand gebied woont heb je namelijk hoogstwaarschijnlijk al iets hangen. Woon je in nieuw gebied, dan krijg je waarschijnlijk te maken met de nieuwe uFTU (universele FTU) die vanaf nu gemeengoed wordt. En die is pakweg 2,5x zo breed als de bestaande ;).

http://www.genexis.eu/products.php?id=core

In ieder geval de rechts getoonde FTU ga je krijgen. Afhankelijk of je blauw of groen gaat nemen kan de NT wel van een ander merk zijn.....
Thanks, dat er een nieuwe uFTU was dat wist ik nog niet. Ik woon in een gebied en weet dat er ergens in 2012 met de aanleg van glasvezel gestart zou moeten worden, totaal nieuw gebied dus.
De nieuwe uFTU is behoorlijk fors qua formaat... :$
Sabes schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:25:
Via een bedrijf wat ze installeert heb ik de volgende gegevens daarover gekregen:
300x270x100mm (hxbxd) voor het gemak zeg maar 300x300mm.
Dit is inclusief de ruimte die de adapterstekker nodig heeft.

Dit zijn de gegevens van de nieuwe universel FTU's.

Men is in het gebied bij mij druk aan het schouwen voor de aanleg, daar heb ik dan ook de gegevens vandaan.
Thanks voor de afmetingen. Het schouwen is hier nog niet begonnen, ik weet alleen dat men ergens in 2012 met de aanleg gaat starten in mijn gebied.
Ik hoop dat ze tijdens aanleg het KPN ISRA iets naar beneden kunnen verplaatsen, dat zou wat beter uitkomen in het kleine meterkastje bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2hLybUVp9niXuvkYUKG36Rnu/thumb.jpg
Anders zal ik al m'n netwerkspul aan de andere kant van de meterkast moeten hangen. Nu weet ik al wel waar ik een binnenkort te monteren patchpanel ga plaatsen met deze gegevens van de afmetingen van de uFTU. :)

[ Voor 4% gewijzigd door bitshape op 10-01-2012 08:25 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Olaf van der Spek schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:05:
[...]

Heeft niks met snel opgeven te maken. zoals al eerder uitgelegd, is er een prima oplossing voor: VLANs.

Dat jij het een 'prutoplossing' vind, kan ik ook weinig aan veranderen. Als je het anders anders wilt, word het (zoals hierboven uitgelegd) veel te ingewikkeld, storingsgevoelig, etc... En daarbij moet je ook nog zelf de oplossing gaan verzinnen en gaan testen.
Ik vind het geen probleem om een paar uurtjes in een interessant projectje te steken, maar in dit geval praten we over minstens 10+ uur... dan geef ik liever €100,- uit aan 2 vlan switches ;) (Ik doe liever leuke dingen in mijn vrije tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

bitshape schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:11:
Thanks voor de afmetingen. Het schouwen is hier nog niet begonnen, ik weet alleen dat men ergens in 2012 met de aanleg gaat starten in mijn gebied.
Ik hoop dat ze tijdens aanleg het KPN ISRA iets naar beneden kunnen verplaatsen, dat zou wat beter uitkomen in het kleine meterkastje bij mij:
[afbeelding]
Anders zal ik al m'n netwerkspul aan de andere kant van de meterkast moeten hangen. Nu weet ik al wel waar ik een binnenkort te monteren patchpanel ga plaatsen met deze gegevens van de afmetingen van de uFTU. :)
Doen ze niet, moet je officieel zelf bij KPN aanvragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:38
Zijn er hier nog medetweakers die het telefonie VLAN gebruiken voor iptelefonie niet via tweak?
Sinds vanmiddag +/- 12:00 krijg ik geen connectie meer met budgetphone en Voipbuster.
De tweak voip nummers werken wel zonder problemen.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou het kunnen dat Tweak de interne structuur van het netwerk heeft veranderd en dat VLAN 7 nu (eindelijk?) op een telefonie subnet uit komt en niet meer op een volledige internetverbinding met publiek IP?

Kan het hier verder niet checken... geen Tweak meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
rjhilbrink schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:10:
Zijn er hier nog medetweakers die het telefonie VLAN gebruiken voor iptelefonie niet via tweak?
Sinds vanmiddag +/- 12:00 krijg ik geen connectie meer met budgetphone en Voipbuster.
Er klopt iets niet aan hetgeen je zegt of ik begrijp het verkeerd? IP telefonie werkt juist niet via VLAN telefonie, maar gewoon via je LAN aansluiting. Zoals je Voipbuster instellingen via een SIP registratie instelt, doe je dat ook voor je Tweak telefonie en heb je geen aparte VLAN telefonie meer nodig!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chocka: IN principe heb je gelijk. Dit is ook de door Tweak aanbevolen aanpak als je eigen apparatuur gebrukt: Je VOIP gewoon via je eigen LAN (en dus de hoofd-internetverbinding) laten lopen.

Echter, bij Tweak kan (of kon?) het ook via VLAN 7, aangezien je daar ook gewoon een volledige internetverbinding op kreeg. Wel heel erg geknepen (slechts 1 mbit down ofzo) maar dus wel met de "premium" QoS van KPN erop. En dus veel beter gegarandeerde bandbreedte voor VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:16:
Echter, er bestaan klaarblijkelijk nog nauwelijks commercieel verkrijgbare routers die dit kunnen. In de open-source wereld zijn er wel mondjesmaat tools die dit kunnen (bv. als onderdeel van een OpenWRT distributie). Maar het blijft een oplossing die nauwelijks te onderhouden is, zeker als je kijkt wat voor verloop er nu al is in de lifecycle van bv. een bepaald model Experiabox.
Dit klinkt als FUD. Wat is er zo complex?
Het zou echt onevenredig veel R&D en testing vergen om zo'n oplossing te bouwen. Plus het feit dat je klanten dan dus helemaal 100% vast pint op 1 model router, iets wat wij tweakers nu al niet fijn vinden.
Waarom zou je beperkt zijn tot 1 router? Je bent toch niet verplicht deze feature te gebruiken?
Sowieso, zijn de huidige routers wel standaard? Zo ja, welke standaard is dat?
In Nederland heb je alleen Iphion, dat ook IPTV aanbiedt aan klanten van bepaalde glasvezelproviders. Dat werkt wel gewoon op het LAN, en de internetverbinding, van de klant. Echter, je moet dan al behoorlijke eisen gaan stellen aan de QoS op thuisrouter van de klant en het netwerk van de ISP.
Klinkt als meer FUD.
Nu werkt het toch ook met één fysieke glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en hoe denk je dat die fysieke glasvezel die diensten tegelijk kan transporteren???

Via VLANS !!!!!

En hoezo 'Je bent niet verplicht deze feature te gebruiken?'. Als jij voorstelt dat de provider een router uitbrengt, zodanig dat IPTV streams in jouw huis verder gaan als unicast.. dan MOET je (als je tv wil gebruiken) dus een type router aanschaffen die dat ook heeft. En DAT zou een probleem zijn als KPN bv. als enige voor die oplossing zou kiezen.

Huidige routers zijn inderdaad wel standaard. Er zijn namelijk legio routers die met de VLAN's overweg kunnen. Alle modellen Experiabox die KPN tot nu toe heeft uitgebracht, routers van Zyxel, de meeste routers die OpenWRT kunnen draaien.

Ergo, VLAN's gebruiken om IPTV binnen huis gescheiden van het LAN te transporteren, als je dat zo nodig over 1 UTP wil hebben, is wereldwijd gemeengoed en breed toegepast, ook door consumenten (tweakers).

En ik weet niet wat je met de term FUD bedoelt, heb ik niet zo'n boodschap aan. Belangrijkste voor jou om je te beseffen is dat het gebruik van 802.1Q (in de volksmond "vlan" genoemd) de defacto standaard is om meerdere diensten met gescheiden netwerken over 1 vazel (of utp kabel) te transporteren. Of je het nou leuk vindt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:17:
Ja en hoe denk je dat die fysieke glasvezel die diensten tegelijk kan transporteren???

Via VLANS !!!!!
Welke standaard is dat?
Sowieso hebben VLANs natuurlijk weinig met QoS te maken.
En hoezo 'Je bent niet verplicht deze feature te gebruiken?'. Als jij voorstelt dat de provider een router uitbrengt, zodanig dat IPTV streams in jouw huis verder gaan als unicast.. dan MOET je (als je tv wil gebruiken) dus een type router aanschaffen die dat ook heeft. En DAT zou een probleem zijn als KPN bv. als enige voor die oplossing zou kiezen.
Waarom zou een 'oude' router ineens niet meer werken? Natuurlijk, in dat geval heb je mijn feature niet, maar dat lijkt me logisch en geen probleem.
En ik weet niet wat je met de term FUD bedoelt,
http://lmgtfy.com/?q=fud
heb ik niet zo'n boodschap aan. Belangrijkste voor jou om je te beseffen is dat het gebruik van 802.1Q (in de volksmond "vlan" genoemd) de defacto standaard is om meerdere diensten met gescheiden netwerken over 1 vazel (of utp kabel) te transporteren. Of je het nou leuk vindt of niet.
Mijn punt is juist dat die gescheiden netwerken helemaal niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap best wat FUD betekent, maar het feit dat jij het FUD noemt betekent nog niet meteen dat het dat dan ook is (is dus gewoon jouw mening).

Welke standaard VLAN's inhoudt heb ik later in mijn post geschreven: 802.1q. Verder heeft het wel degelijk met QoS te maken omdat je die namelijk per VLAN kan regelen en al op laag 2, en vaak al in de chipset geregeld in plaats van de firmware van een switch. Hele andere koek dus dan wanneer je een router dit laat regelen op IP niveau. Op die manier zorgt KPN er (als je de wholesale documentatie op naslaat) voor dat al op laag2 in hun transportdienst IPTV een bepaalde gegarandeerde bandbreedte/voorrang heeft.

En "dan heb je mijn feature niet". Dat houdt in dat KPN of willekeurig welke andere ISP dus twee opties moet gaan onderhouden?

1: Jouw 'feature', waarbij de settopbox ineens in het gewone LAN van een klant komt te hangen en weet moet hebben van unicast adressen die geopend moeten worden om de streams binnen te krijgen

2: De huidige, defacto standaard, situatie als je iets anders wil dan de router die 'jouw feature' aan kan.

Dat vergt dus dubbel werk in de firmware van de settopbox of de middleware van het IPTV platform.

Oftewel: Je hebt gelijk dat gescheiden netwerken niet strict -nodig- zijn.

Toch gebeurt dit defacto voor bijna alle oplossingen waar IPTV in een pakket zit: KPN, Glashart Media, Tele2, T-online in Duitsland, Verizon, AT&T, ga zo maar door.

Je hoeft mij echt niet te overtuigen van het feit dat het moet kunnen. Dat snap ik ook wel.

Het gaat erom dat jij de huidige situatie met gescheiden netwerk een "pruts oplossing" noemt, waarmee je impliciteert dat dit 'fout' zou zijn. Terwijl bijna iedere internet- of netwerkprovider het op dit moment op die manier doet, hetzij over zelfs aparte fysieke media na de CPE (in het geval van glasvezel de NT of Experiabox), hetzij via 802.1Q (tussen de CPE en de area-pop en verder).

Het is gewoon 1 van de mogelijke manieren waarop je een dienst kan implementeren en gebaseerd op bewezen technologie.

Als je het daar niet mee eens bent, zoek dan een provider die het wel aanbiedt zoals jij het wil, overtuig KPN van jouw oplossing of start zelf een provider die het anders doet.Of vraag om de ZTE box als router, die de gescheiden netwerken transparant benadert op basis van de MAC adressen van de apparaten in jouw huis.

En dan nog even dit:
Klinkt als meer FUD.
Nu werkt het toch ook met één fysieke glasvezel?
E vervolgens:
Mijn punt is dat gescheiden netwerken helemaal niet nodig zijn.
In je twee posts maak je dus twee punten die elkaar tegen spreken, of in ieder geval nogal een verschil maken:

Dat iets over 1 fysieke glasvezel werkt betekent nog nie tdat gescheiden netwerken helemaal niet nodig zijn. Het zijn namelijk wel degelijk gescheiden netwerken, maar dan samen gezet op 1 fysiek transportmedium middels de nu inmiddels wel bekende techniek.

Sterker nog, in het geval van de "groene" abonnementen van Tweak is de scheiding van de VLAN's heel duidelijk:
* VLAN 6: Internet (wordt direct getransporteerd naar het netwerk vna de provider)
* VLAN 7: Premium grade, voor VOIP (wordt in het geval van Tweak ook direct naar de provider getransporteerd)
* VLAN 4: Transport direct naar het IPTV netwerk van KPN (aangezien Tweak zelf geen eigen IPTV platform heeft).

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 11-01-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
Zojuist op de KPN wholesale site gekeken en daar zie je dat de prijs voor 30mbit en 50 mbit vanaf 1 maart hetzelfde is, er zit echter ook een addertje on het gras in de vorm van de volgende voorwaarde:

The new line up (30/50/60 and 100 Mbps) applies to existing and new fiber areas.
Please note: existing customers must serve their WBA-contract of 1 year, before they qualify for the new tariffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interesting info :). Maar gaat dit over de 'kale' Wholesale Broadband Access of gelden die voorwaarden ook voor het internet component van Wholesale MultiPlay? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
eymey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:53:
Echter, bij Tweak kan (of kon?) het ook via VLAN 7, aangezien je daar ook gewoon een volledige internetverbinding op kreeg. Wel heel erg geknepen (slechts 1 mbit down ofzo) maar dus wel met de "premium" QoS van KPN erop. En dus veel beter gegarandeerde bandbreedte voor VOIP.
Voorbereiding snelheidsverhoging bij Tweak ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Um, waar maak je dat uit op in mijn verhaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
eymey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:24:
Um, waar maak je dat uit op in mijn verhaal? :)
:) Nergens, wild guess. Stringenter gebruik VOIP "kanaal" (ivm verdubbeling belasting corenetwerk)

[ Voor 8% gewijzigd door Hans_18T op 11-01-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
eymey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:27:
Interesting info :). Maar gaat dit over de 'kale' Wholesale Broadband Access of gelden die voorwaarden ook voor het internet component van Wholesale MultiPlay? :)
Het is informatie over de kale wholesale variant maar ik denk dat het ook wel min of meer voor wholesale multiplay zal gelden (ik neem aan dat wholesale multiplay met name een vorm van packaging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:17:
Welke standaard VLAN's inhoudt heb ik later in mijn post geschreven: 802.1q.
Dat is de VLAN standaard. Ik doelde op de standaard om VLANs op de WAN interface te gebruiken. Volgens mij zijn er een heleboel modems die dat niet ondersteunen.
Verder heeft het wel degelijk met QoS te maken omdat je die namelijk per VLAN kan regelen en al op laag 2, en vaak al in de chipset geregeld in plaats van de firmware van een switch. Hele andere koek dus dan wanneer je een router dit laat regelen op IP niveau. Op die manier zorgt KPN er (als je de wholesale documentatie op naslaat) voor dat al op laag2 in hun transportdienst IPTV een bepaalde gegarandeerde bandbreedte/voorrang heeft.
Dat is waar, zei ik dat het niet waar was?
En "dan heb je mijn feature niet". Dat houdt in dat KPN of willekeurig welke andere ISP dus twee opties moet gaan onderhouden?
Ja en nee. Je vraag is te algemeen...
1: Jouw 'feature', waarbij de settopbox ineens in het gewone LAN van een klant komt te hangen en weet moet hebben van unicast adressen die geopend moeten worden om de streams binnen te krijgen
Eh? Unicast adressen openen? Bedoel je ontvangen? Daar is toch niks bijzonders aan?
2: De huidige, defacto standaard, situatie als je iets anders wil dan de router die 'jouw feature' aan kan.

Dat vergt dus dubbel werk in de firmware van de settopbox of de middleware van het IPTV platform.

Oftewel: Je hebt gelijk dat gescheiden netwerken niet strict -nodig- zijn.

Toch gebeurt dit defacto voor bijna alle oplossingen waar IPTV in een pakket zit: KPN, Glashart Media, Tele2, T-online in Duitsland, Verizon, AT&T, ga zo maar door.

Je hoeft mij echt niet te overtuigen van het feit dat het moet kunnen. Dat snap ik ook wel.
Mooi, dan zijn we daar eindelijk uit.
Het gaat erom dat jij de huidige situatie met gescheiden netwerk een "pruts oplossing" noemt, waarmee je impliciteert dat dit 'fout' zou zijn. Terwijl bijna iedere internet- of netwerkprovider het op dit moment op die manier doet, hetzij over zelfs aparte fysieke media na de CPE (in het geval van glasvezel de NT of Experiabox), hetzij via 802.1Q (tussen de CPE en de area-pop en verder).
Prut was misschien wat overdreven, maar dat had ik toch al gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn heel veel apparaten die VLAN aan de WAN kant ondersteunen ;). Alle speedtouch modems kunnen het, De Fritz!box apparaten die XS4ALL gebruikt kunnen het o.a. Alleen niet in de user-interface ;).

Maar goed, dan zijn we er iig uit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
usenet legt er bij mij uit. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nope, werkt gewoon bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Nu werkt het ook weer bij mij. Een vinkje in de manager (newsleecher) stond niet aan.
Bedankt voor je reactie want nu wist ik tenminste zeker dat het aan mij lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

eymey schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:53:
Er zijn heel veel apparaten die VLAN aan de WAN kant ondersteunen ;). Alle speedtouch modems kunnen het, De Fritz!box apparaten die XS4ALL gebruikt kunnen het o.a. Alleen niet in de user-interface ;).

Maar goed, dan zijn we er iig uit :P.
Vergeet de zeer lieve Vigor 2920 en 2130 niet, die ook nog eens lekkere doorvoersnelheden halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Tweak is ook klantontvriendelijk, per post interactieve televisie aanvragen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
xost schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:14:
Tweak is ook klantontvriendelijk, per post interactieve televisie aanvragen :')
Ik merk dat wanneer ik bel, dat de kwaliteit van de telefonisten ook erg verschilt. Zo heb ik een keer gesproken met iemand die mij vertelde dat Tweak een KPN Wholesaler was. En laatst belde ik om een sneller internet abonnement aan te vragen, ik vroeg achteraf of na de internetsnelheids verhogingen van KPN ook Tweak zijn snelheid zou verhogen, ik kreeg te horen dat Tweak niks te maken had met KPN... En ook was de telefonist erg kortaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt in dit geval ook af van het product wat je afneemt.

Tweak Groen = KPN Wholesale Multi PLay
Tweak blauw = Reggefiber WGDO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
eymey schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:10:
Het hangt in dit geval ook af van het product wat je afneemt.

Tweak Groen = KPN Wholesale Multi PLay
Tweak blauw = Reggefiber WGDO
Ik was vergeten erbij te zeggen dat ik Tweak Groen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

We.are.cake schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:07:
[...]

Ik merk dat wanneer ik bel, dat de kwaliteit van de telefonisten ook erg verschilt. Zo heb ik een keer gesproken met iemand die mij vertelde dat Tweak een KPN Wholesaler was. En laatst belde ik om een sneller internet abonnement aan te vragen, ik vroeg achteraf of na de internetsnelheids verhogingen van KPN ook Tweak zijn snelheid zou verhogen, ik kreeg te horen dat Tweak niks te maken had met KPN... En ook was de telefonist erg kortaf.
D'r zitten echte lompe en niet meewerkende boeren 8)7 Ik geef aan dat ik graag interactieve televisie wil, en vraag vervolgens waarom dat per post of per fax moet omdat een internet bedrijf als Tweak wel iets moderner mag zijn. Krijg de opmerking "heb ik niks mee te maken, doe het maar mooi op de post" 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
rjhilbrink schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:10:
hier exact het zelfde probleem.
vanaf de 10e geen connectie meer naar voipcheap.

alleen nog connectie naar de voip service van tweak zelf.

erg jammer.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm jammer, maar op zich wel begrijpelijk. Het was ook wel erg overkill om dubbele IP adressen in een pool te houden voor iedere aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de login weet voor de packetforce router ? Al verschillende admin/password combo's geprobeerd maar nog niet gelukt er in te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:38
eymey schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:35:
hmm jammer, maar op zich wel begrijpelijk. Het was ook wel erg overkill om dubbele IP adressen in een pool te houden voor iedere aansluiting.
Helaas emey, het ipadres gebruik ik nog steeds voor de Tweak telefoonnummers. Alleen is er een blokkade voor al het overige verkeer. Heb nu een extra route aangemaakt zodat het voipbuster en budgetphone verkeer via de andere vlan lopen. helaas gaat de inkomende verbindingen nog af en toe fout. maar daar omen we nog wel uit..

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dan is het al helemaal zinloos :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:56:
Iemand die de login weet voor de packetforce router ? Al verschillende admin/password combo's geprobeerd maar nog niet gelukt er in te komen..
admin en 1234?
anders wellicht 12345678 als ww?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:56:
[...]

admin en 1234?
anders wellicht 12345678 als ww?
Het was admin/123456789. Thanks :), het is namelijk nergens te vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 11:10
Kon het via de zoekfunctie niet vinden:

Alles-in-1 groen kost €45,- per maand. Incl 1 HD-ontvanger.
Opnemen kost €5,- per maand
Upgrade van HD-ontvanger naar HD PVR-ontvanger kost €4,- per maand.

citaat van de website:
Bij een Glas Alles-in-1 Groen abonnement krijgt u een digitale ontvanger. U kunt daarbij kiezen voor het optionele Onbezorgd opnemen-pakket, zodat u programma's kunt opnemen en later nog eens terug kunt kijken zonder daarbij een recorder nodig te hebben. Ook kunt u maximaal drie extra ontvangers bestellen zodat u ook elders in huis kunt genieten van interactieve digitale televisie van KPN.

Bij Glas Alles-in-1 Groen heeft u de mogelijkheid te kiezen voor het Onbezorgd opnemen-pakket. Als u deze optie kiest kunt u opnemen vanaf elke ontvanger die u in huis heeft. Ook met ontvangers zonder harddisk! Met de optie 'Onbezorgd opnemen' kunt u live televisie opnemen en pauzeren.

Ik de klantenservice/helpdesk gebeld.
KS: Als u wilt opnemen moet u beide pakketten afnemen, dus €9,- per maand.
Ik: Da's tegenstrijdig met website.
KS: Opnemenpakket is gelimiteerd aan grootte serveropslag.
Ik: HDD in HD PVR ontvanger is ook niet onbegrensd.

Goed... kon dus een eindeloze discussie worden, had ik niet echt zin in dus geloofde de beste man maar op z'n zwoele stem.

Maarrr..... wat is nou juist?

Bezit de HD PVR een dual tuner en de normale maar een enkele?
Kan ik met een normale en opnemen pakket maar maximaal een half uurtje pauzeren?
Als ik een HP PVR ontvanger heb, is de opnamefunctie dan overbodig?

[ Voor 7% gewijzigd door Serotonine op 17-01-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Serotonine schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:51:
Kon het via de zoekfunctie niet vinden:

Alles-in-1 groen kost €45,- per maand. Incl 1 HD-ontvanger.
Opnemen kost €5,- per maand
Upgrade van HD-ontvanger naar HD PVR-ontvanger kost €4,- per maand.

citaat van de website:
Bij een Glas Alles-in-1 Groen abonnement krijgt u een digitale ontvanger. U kunt daarbij kiezen voor het optionele Onbezorgd opnemen-pakket, zodat u programma's kunt opnemen en later nog eens terug kunt kijken zonder daarbij een recorder nodig te hebben. Ook kunt u maximaal drie extra ontvangers bestellen zodat u ook elders in huis kunt genieten van interactieve digitale televisie van KPN.

Bij Glas Alles-in-1 Groen heeft u de mogelijkheid te kiezen voor het Onbezorgd opnemen-pakket. Als u deze optie kiest kunt u opnemen vanaf elke ontvanger die u in huis heeft. Ook met ontvangers zonder harddisk! Met de optie 'Onbezorgd opnemen' kunt u live televisie opnemen en pauzeren.

Ik de klantenservice/helpdesk gebeld.
KS: Als u wilt opnemen moet u beide pakketten afnemen, dus €9,- per maand.
Ik: Da's tegenstrijdig met website.
KS: Opnemenpakket is gelimiteerd aan grootte serveropslag.
Ik: HDD in HD PVR ontvanger is ook niet onbegrensd.

Goed... kon dus een eindeloze discussie worden, had ik niet echt zin in dus geloofde de beste man maar op z'n zwoele stem.

Maarrr..... wat is nou juist?

Bezit de HD PVR een dual tuner en de normale maar een enkele?
Kan ik met een normale en opnemen pakket maar maximaal een half uurtje pauzeren?
Als ik een HP PVR ontvanger heb, is de opnamefunctie dan overbodig?
Als je het opnemen pakket hebt, heb je geen settopbox met HDD nodig. Je neemt namelijk op in de cloud, waardoor je meerdere programma's tegelijk kan opnemen en op alle settopboxen kunt terug kijken. Je hebt dan dus genoeg aan een standaard settopbox.

Als je een settopbox met HDD hebt, dan kun je lokaal opnemen. Je kan dan 2 programma's tegelijk opnemen en opnames alleen terugkijken op de settopbox waarmee je hebt opgenomen.

Het is niet nodig om én het opnemen pakket én een settopbox met HDD te hebben.
(Als je het opnemen pakket hebt, neem je op in de cloud en kan je niet meer lokaal opnemen. Ookal heb je een settopbox met HDD) Wat op de site staat, klopt dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:12:
(Als je het opnemen pakket hebt, neem je op in de cloud en kan je niet meer lokaal opnemen. Ookal heb je een settopbox met HDD) Wat op de site staat, klopt dus gewoon.
Dus wat KS klopt ook niet, dat je 9 euro per maand moet betalen als alleen een HDD STB wilt hebben en dan geen in de cloud opnemen wilt nemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

chocka schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Dus wat KS klopt ook niet, dat je 9 euro per maand moet betalen als alleen een HDD STB wilt hebben en dan geen in de cloud opnemen wilt nemen???
De standaard settopbox upgraden naar een settopbox met HDD kost 4 euro per maand. Dan kun je dus alleen lokaal opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb glasvezel in Reggefiber gebied, maar moet ik die amino a140 op een speciale poort op de Genexis aansluiten ofzo? :P

Krijg op m'n normale netwerk steeds Network problem

[update]

Ah, E2 :+

[ Voor 26% gewijzigd door WoBBeL op 19-01-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Allen kijkt eens hier... :) misschien zit er toch een 100 mbit abo in voor mij. ;)

http://www.tweak.nl/consument/fiber.html

Ik hoop dat tweak ook haar bestaande klanten gaat upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 11:10
hermanh schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:15:
Allen kijkt eens hier... :) misschien zit er toch een 100 mbit abo in voor mij. ;)

http://www.tweak.nl/consument/fiber.html

Ik hoop dat tweak ook haar bestaande klanten gaat upgraden.
mwa... geen algemene upgrade. De boel is alleen een beetje verschoven. Voor 200 mbit/s (alleen blauw) ga je €100 per maand betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Ben natuurlijk extra nieuwsgierig mbt glas groen.

Tijdens aanmelding kun je kiezen uit de volgende alles in een abos.. (op mijn adres)
1) snel internet 30 mbit 45 euro
2) sneller internet 60 Mbit 50 euro
3) sneller internet 100 mbit 55 euro

Aangezien ik nu ook 55 euro betaal.. hoop ik toch in iedergeval 10 mibt erbij te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ook ik ben benieuwd hoe ze dit gaan verwerken met de bestaande klanten.
Gaan we in abonnementskosten minder betalen, of wordt bij de bestaande klanten de snelheidaangepast of gaat er voor de bestaande klanten helemaal niks gebeuren?

Ik heb net de helpdesk gebeld en zij zeiden dat hierover nog helemaal niks over bekend is.
Afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Hebben er meer mensen last dat het beeld op "zwart" gaat? :?

Kom net thuis en zet de boel net aan (heb een hoofdschakelaar voor TV, ontvanger en PS3), zet de ontvanger aan (1963) en m'n TV, maar de ontvanger geeft alleen een zwart beeld door. TV doet het, want kan wel in het menu e.d. komen.

Herstart van de boel heeft nog niet geholpen (Genexis + modem spanningsloos gemaakt)

[ Voor 5% gewijzigd door Dwazer op 20-01-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwazer schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:39:
Hebben er meer mensen last dat het beeld op "zwart" gaat? :?

Kom net thuis en zet de boel net aan (heb een hoofdschakelaar voor TV, ontvanger en PS3), zet de ontvanger aan (1963) en m'n TV, maar de ontvanger geeft alleen een zwart beeld door. TV doet het, want kan wel in het menu e.d. komen.

Herstart van de boel heeft nog niet geholpen (Genexis + modem spanningsloos gemaakt)
Alle klanten van Interactieve TV via KPN hebben hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:46:
[...]

Alle klanten van Interactieve TV via KPN hebben hier last van.
}:|

Weet een typisch gevalletje van "NIET LEZEN!"

Wel bedankt voor je post :>

-edit-
Inmiddels lijkt de mijne het weer te doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dwazer op 20-01-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:33

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Serotonine schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:26:
[...]

mwa... geen algemene upgrade. De boel is alleen een beetje verschoven. Voor 200 mbit/s (alleen blauw) ga je €100 per maand betalen
geen tweak maar het lijkt erop dat elke glasboer omhoog gaat
http://www.wisper.nl/