Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.591 views

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Zenix

BOE!

eymey schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:03:
Waarschijnlijk? Zeg maar "zeker weten".

Zoals ik al eerder zei: Je moet echt de servicedesk van Tweak zo ver zien te krijgen dat ze je VOIP wachtwoord resetten naar iets anders en dat aan je communiceren..... OF dat ze het wachtwoord communiceren dat nu ingesteld is (en dat ook bekend is bij je Experiabox). Zeg ze er wel bij dat je de Experiabox hebt uitgeschakeld en dat je dus geen conflicten verwacht met de VOIP client daarin. En ook dat je begrijpt dat dit niet supported is en dat je het verder zelf inregelt.

Meer info moet je ze niet geven. Dat verwart alleen maar ;)
Ja het is wel irritant dat het zo moet allemaal, je zou toch verwachten van een provider als Tweak, de naam zegt het al dat je toch mag tweaken. Vind die Experia box dan wel erg anti climax. Ik kon met mijn 789vn bij Solcon alles instellen wat ik wou en ook gewoon Voip box/centrale erachter zetten doormiddel van SIP ALG.

[ Voor 21% gewijzigd door Zenix op 29-09-2011 12:12 ]

• ervee
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:51
Zenix schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:08:
[...]

Ja het is wel irritant dat het zo moet allemaal, je zou toch verwachten van een provider als Tweak, de naam zegt het al dat je toch mag tweaken. Vind die Experia box dan wel erg anti climax. Ik kon met mijn 789vn bij Solcon alles instellen wat ik wou en ook gewoon Voip box/centrale erachter zetten doormiddel van SIP ALG.
Heb even gebeld en de juiste gegens doorgekregen. Nu werkt VoIP gewoon. Dus ik zeg 100 punten!

En die Experia Box heb je dus echt niet nodig :9
Zenix schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:08:
[...]

Tsja, dat is nou eenmaal gewoon omdat ze de glasvezeldienst inkopen als wholesale multiplay product van KPN. Dat houdt in dat Tweak gebonden is aan de netwerklayout die KPN gebruikt om Tweak te verbinden met jou als eindgebruiker. De 789vn die KPN heeft omgefabriceerd tot "Experiabox" hoort daar bij.

Dat neemt niet weg dat Tweak er 0,0 probleem mee heeft als jij het zelf wil doen. Ze kunnen je er dan niet op supporten. Dus de "Freedom" is er wel degelijk alleen zijn zij ook gebonden aan wat KPN als voorwaarde stelt. Mocht je ooit storing hebben, wees dan ook zo wijs en hang gewoon die Experiabox weer ff aan de lijn :P

@Ervee: cool! Enjoy :9

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ervee
Juist. Die EB ligt netjes in de kast op zolder en als er een probleem is dan prik ik deze zo weer terug.

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ervee schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:13:
Juist. Die EB ligt netjes in de kast op zolder en als er een probleem is dan prik ik deze zo weer terug.
Zelf gebruik ik een netgear wrnd3700 met openwrt voor de connectie naar tweak.
Internet en tv prima. Alleen voip nooit echt goed werkt gehad.
Ik gebruik hiervoor de config van Henk van Drie.

Welke config gebruik jij voor siproxd ...
Gebruik je het aparte vlan nog voor de sip verbinding ?
Hoe en welke telefoon gebruik je ?

[ Voor 17% gewijzigd door frissie op 29-09-2011 19:42 ]

Het is "Herman van Drie" trouwens ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
frissie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:39:
[...]

Zelf gebruik ik een netgear wrnd3700 met openwrt voor de connectie naar tweak.
Internet en tv prima. Alleen voip nooit echt goed werkt gehad.
Ik gebruik hiervoor de config van Henk van Drie.

Welke config gebruik jij voor siproxd ...
Gebruik je het aparte vlan nog voor de sip verbinding ?
Hoe en welke telefoon gebruik je ?
code: /etc/config/siproxd
1
2
3
4
5
6
7
config siproxd general
        option if_inbound               br-lan
        option if_outbound              pppoe-wan_voip
        option registration_file        /tmp/siproxd_registrations
        option pid_file                 /tmp/siproxd.pid
#       logcall plugin werkt nog niet goed
        list load_plugin                plugin_logcall.so

Ik heb nog niet goed kunnen testen maar zoals ik het nu zie stuurt siproxd het verkeer niet over het voip vlan. Om dit wel voor elkaar te krijgen ben ik aan het testen met static routes, maar heb nog niet genoeg tijd gehad. Maar als je static routes nodig hebt, dan is siproxd eigelijk ook weer overbodig. Als dit niet lukt zoals ik het wil dan heb ik zelf nog altijd de optie om een openwrt installatie virtueel te draaien en het tweak voip vlan door te zetten naar die openwrt installatie. Dan heeft die maar 1 wan interface dus gaat altijd alles daar overheen. Daar dan lekker siproxd op draaien en klaar. Een dergelijke constructie draai ik nu ook al voor mijn oude Telfort voip abo die nog even draait tot ik die van Tweak heb zoals ik 'm wil :P

Mijn telefoon is een Gigaset A580 IP. Top ding voor dat geld.

Als ik het helemaal heb draaien zoals het zou moeten dan laat ik het hier nog horen. Maar het weekeinde is druk, dus dat gaat volgende week worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
  • Laatst online: 15:23
Ondanks via de website een tweak "blauw" abonnement afgesloten, nu is glasvezel reeds actief, alleen wordt de apparatuur, router en setup-boxen niet geleverd.
De lijn is al lang en breed opgeleverd en nog geen apparatuur.

Ik heb de helpdesk gebeld, deze konden me niets vertellen, ze gaan het nazoeken maar moeten me tot op heden nog steeds terugbellen.
Oja, ze waren de portering van het telefoonnummer ook nog ff vergeten, deze moet ik opnieuw aanvragen hetgeen 2 weken duurt.

In elk geval geen stabiele start van Tweak !

NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ervee schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:13:
[...]

code: /etc/config/siproxd
1
2
3
4
5
6
7
config siproxd general
        option if_inbound               br-lan
        option if_outbound              pppoe-wan_voip
        option registration_file        /tmp/siproxd_registrations
        option pid_file                 /tmp/siproxd.pid
#       logcall plugin werkt nog niet goed
        list load_plugin                plugin_logcall.so

Ik heb nog niet goed kunnen testen maar zoals ik het nu zie stuurt siproxd het verkeer niet over het voip vlan. Om dit wel voor elkaar te krijgen ben ik aan het testen met static routes, maar heb nog niet genoeg tijd gehad. Maar als je static routes nodig hebt, dan is siproxd eigelijk ook weer overbodig. Als dit niet lukt zoals ik het wil dan heb ik zelf nog altijd de optie om een openwrt installatie virtueel te draaien en het tweak voip vlan door te zetten naar die openwrt installatie. Dan heeft die maar 1 wan interface dus gaat altijd alles daar overheen. Daar dan lekker siproxd op draaien en klaar. Een dergelijke constructie draai ik nu ook al voor mijn oude Telfort voip abo die nog even draait tot ik die van Tweak heb zoals ik 'm wil :P

Mijn telefoon is een Gigaset A580 IP. Top ding voor dat geld.

Als ik het helemaal heb draaien zoals het zou moeten dan laat ik het hier nog horen. Maar het weekeinde is druk, dus dat gaat volgende week worden!
Heb je ook gekeken of je wel goede routing rules e.d. hebt? Voor zover ik me kan herinneren heeft de PPPoE-voip en PPPoE-internet verbinding een IP in zo ongeveer hetzelfde subnet. Normaal heeft Linux één default gateway (wrs. die van je PPPoE-intenret verbinding). siproxd kan wel leuk proberen om een connectie op te zetten over je PPPoE-voip interface maar als de SIP server van Tweak zich niet in hetzelfde subnet als het IP bevindt, dan gaat ie alsnog een default gateway zoeken.

Ik weet niet hoe inteligent OpenWRT dat multi-WAN gebeuren opzet maar normaal definieer je dmv. IPTABLES en de 'mangling' table wat rules op basis waarvan packets een FWMARK mee krijgen. Met "ip route" (dus niet gewoon route maar "ip route") kan je dan een tweede routing tabel met de gegevens (en default gateway) van je VOIP verbinding. Met een "ip rule" geef je dan aan dat alles met dat betreffende FWMARK over die andere routing tabel moet.

Maar goed, wie weet heeft OpenWRT dit allemaal al opgezet maar dan nog moet je ergens in een config file of de web interface wel een mogelijkheid tegen gekomen zijn om te definieren wat je over je tweede WAN wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervee
eymey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:07:
[...]
Heb je ook gekeken of je wel goede routing rules e.d. hebt? Voor zover ik me kan herinneren heeft de PPPoE-voip en PPPoE-internet verbinding een IP in zo ongeveer hetzelfde subnet. Normaal heeft Linux één default gateway (wrs. die van je PPPoE-intenret verbinding). siproxd kan wel leuk proberen om een connectie op te zetten over je PPPoE-voip interface maar als de SIP server van Tweak zich niet in hetzelfde subnet als het IP bevindt, dan gaat ie alsnog een default gateway zoeken.
Dat klopt. Ik heb een static router naar de sip doos van Tweak en dan werkt het wel. Maar op zich is sipdroxd dan ook overbodig. Ik ken verder de sip en rtp standaarden nog niet uit mijn hoofd, dus moet ik nog even uitzoeken of al het rtp verkeer altijd via de sip doos van tweak gaat, of misschien ook zelf zijn weg gaat zoeken. Want in dat laatste geval heb je het probleem dan niet met 1 static route opgelost. Gelukkig kan je siproxd ook weer chainen naar een upstream proxy, dus dat is dan misschien wel weer op te lossen. Maar dus nog geen tijd gehad.
Ik weet niet hoe inteligent OpenWRT dat multi-WAN gebeuren opzet maar normaal definieer je dmv. IPTABLES en de 'mangling' table wat rules op basis waarvan packets een FWMARK mee krijgen. Met "ip route" (dus niet gewoon route maar "ip route") kan je dan een tweede routing tabel met de gegevens (en default gateway) van je VOIP verbinding. Met een "ip rule" geef je dan aan dat alles met dat betreffende FWMARK over die andere routing tabel moet.
Bedankt voor de tip! Misschien valt er binnen gewoon een 2e gateway met "route" en source nat ook nog wel wat te regelen. Maar dit probeer ik in eerste instantie allemaal te vermijden in het kader van "KISS"...
Maar goed, wie weet heeft OpenWRT dit allemaal al opgezet maar dan nog moet je ergens in een config file of de web interface wel een mogelijkheid tegen gekomen zijn om te definieren wat je over je tweede WAN wil hebben.
Volgens mij gaat dit in de web interface niet. Ik gebruik die ook alleen om af en toe grafisch inzicht ergens in te krijgen, maar nooit voor configuratie changes. In de standaard uci configuraties (uci commando en files in /etc/config/) kan je al wel verrekte veel. Tot nu toe is mijn streven geweest alles via uci te configureren en dat is nog steeds gelukt _/-\o_

P.s., werk jij ook waar Herman "werkt" ;) Want dan zijn wij ook collega's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuro
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-11-2023
Katsuro schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:30:
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem bij tweak (ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben)
Maar ik heb het volgende probleem.

Ik heb:
Tweak Fiber 50 Mbit R+
Digitaal interactieve TV R+
TV HD Pakket R+
Set-top Box R+ High-Definition (HD)

En het probleem begon al meteen toen ik tweak binnen had gekregen.
De set-top Box deed het niet, het lampje bleef maar knipperen.
Dus ik heb van alles geprobeerd en op een gegeven moment heeft mijn buurman zijn set-top box gepakt (hij heeft ook tweak) en die deed het wel.
Het gaat om de Set-top Box: Amino 130m STB
Dus ik had de helpdesk gebeld en die konden niks voor mij doen omdat het vrijdag avond was.
En ik moest van die medewerker het probleem maar mailen.
Ik had dat gedaan en naar twee maanden mailen en bellen gingen ze een eindelijk nieuwe set-top box sturen (en ik had dus al twee maanden geen tv, maar ik betaalde er wel voor)
Ik had eindelijk de nieuwe set-box binnen en ik sluit hem aan en meteen werken.

Omdat ik nog al druk ben en soms in het buitenland ben voor werk, kon ik niet meteen die kapotte set-top box terug sturen.
En ik werd regelmatig gebeld en gemailt om de set-top box terug te sturen of terug te brengen.
Ik was vorige maand in de buurt dus ik had die kapotte set-top box terug gebracht.

Afgelopen donderdag 22 September kreeg ik mijn factuur gemaild en op dat factuur stond ineens:
Administratiekosten onterecht RMA
Onterecht RMA Amino 130m STB € 21.01 € 3.99 € 25.00

En ik had zo iets van eeeeuh.....
Hij is toch kapot, dus ik had ze meteen gemaild om tekst en uitleg.
Maar goed ik was zo boos dat ik ze vrijdagochtend 23 September gebeld en ik kreeg een medewerker aan de lijn en die vertelde mij dat hij van niks weet en dat ik maar moest wachten op een reactie van email. En hij vertelde mij ook dat het normaal is dat er 25 euro in rekening word gebracht als inderdaad de set-top box het wel doet achteraf.
Maar wat ik net al schreef hij deed het echt niet en mijn buurman kan het bevestigen.
Want het is nu ondertussen 26 September en het enige wat ik terug heb gekregen is dat ze het gaan uitzoeken.
En ik ben een beetje bang dat dit net zo lang gaat duren en dat het een getouw trek gaat worden.

Weet een van jullie of ik iemand van tweak kan spreken die wel iets om zijn klanten geeft??
Want ik vind dit gewoon pure diefstal.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Thomas
Ik wilde jullie even laten weten dat dit probleem nu opgelost is door Tweak.
En ik hoef de RMA van 25 euro niet te betalen.
Het is wel netjes dat ze nu dit gedaan hebben omdat ze zelf hebben toegegeven dat ze mij eerst op de hoogte moesten brengen voordat ze het factuur gingen versturen.

Verder vind ik ook wel dat dit even vermeld moest worden.
Want ik weet ook niet hoe de situatie bij Tweak zelf is en ik ben ook niet de enige klant bij hun.
Het is opgelost en ik wil er verder geen woorden meer over vuil maken.

Met vriendelijke groet,

Katsuro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ervee schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:33:
[...]

Dat klopt. Ik heb een static router naar de sip doos van Tweak en dan werkt het wel. Maar op zich is sipdroxd dan ook overbodig. Ik ken verder de sip en rtp standaarden nog niet uit mijn hoofd, dus moet ik nog even uitzoeken of al het rtp verkeer altijd via de sip doos van tweak gaat, of misschien ook zelf zijn weg gaat zoeken. Want in dat laatste geval heb je het probleem dan niet met 1 static route opgelost. Gelukkig kan je siproxd ook weer chainen naar een upstream proxy, dus dat is dan misschien wel weer op te lossen. Maar dus nog geen tijd gehad.

Bedankt voor de tip! Misschien valt er binnen gewoon een 2e gateway met "route" en source nat ook nog wel wat te regelen. Maar dit probeer ik in eerste instantie allemaal te vermijden in het kader van "KISS"...
Ik denk dat je het redelijk KISS kan houden wat static routes en uitpluizen van SIP en RTP betreft als je gebruik maakt van een ander mechanisme in Linux i.c.m. het feit dat je met "siproxd" blijkbaar een outbound interface kan opgeven.

Even een beetje redeneren hoor... allemaal theorie ;). Als je met "siproxd" een outbound interface kan opgeven, dan doe ik de aanname dat hij dan ook met het IP adres van die interface als 'source address' verkeer naar buiten wil sturen. In het "routing" mechanisme van Linux met meerdere ip route tables kan je ook "ip rule" regels definieren op basis van "source address". Maak hier gebruik van door, wanneer iets het IP van PPPoE-voip als source heeft, dan naar je tweede routing table met default gw gegevens te laten wijzen.

Maar misschien lukt het met de "main" table idd ook al op die manier.

Zo houdt je SIPROXD toch nut en regelt hij icm. "iproute" en outbound interface toch dat je verder niets hoeft uit te pluizen. Je zou ook nog eens kunnen wiresharken of al je SIP en RTP verkeer toevallig voorzien is van een uniek TOS nummer. Daarmee kan je ook routing doen als het goed is :).
P.s., werk jij ook waar Herman "werkt" ;) Want dan zijn wij ook collega's :+
LOL.... die aanhalingstekens :P. Nee, wij zijn geen collega's :). Ik ken Herman persoonlijk omdat hij me een keer uit de brand heeft geholpen dmv een soldeerklusje en wij allebei in Almere wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Arnoldtwt schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:27:
Ondanks via de website een tweak "blauw" abonnement afgesloten, nu is glasvezel reeds actief, alleen wordt de apparatuur, router en setup-boxen niet geleverd.
De lijn is al lang en breed opgeleverd en nog geen apparatuur.

Ik heb de helpdesk gebeld, deze konden me niets vertellen, ze gaan het nazoeken maar moeten me tot op heden nog steeds terugbellen.
Oja, ze waren de portering van het telefoonnummer ook nog ff vergeten, deze moet ik opnieuw aanvragen hetgeen 2 weken duurt.

In elk geval geen stabiele start van Tweak !
Hier hetzelfde, ze gebruiken een externe partij voor de levering en installatie van de spullen. Ik wacht ook al ruim een maand op een opleverdatum, maar niemand bij TweakFiber kan hier iets zinnigs over zeggen :F
Volgens de voorwaarde kan je, als er na 60 dagen na het opsturen van het aanmeldingsformulier nog niet is opgeleverd, het abonnement kosteloos opzeggen. En ik hoop bijna dat het hier ook echt tot komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De service en snelheid bij het aansluiten hangt blijkbaar ook heel erg af van het gebied waar je in zit. En verschilt binnen dat gebied misschien zelfs nog wel per 'aannemer'.

Bij Groen wordt KPN ingeschakeld... bij Blauw (of bij Lijbrandt, KickXL, etc.) andere aannemers. En daar zit, heb ik het idee, veel kwaliteitsverschil tussen. Toch stom want primair hoort Tweak hen gewoon op hun donder te geven en het proces te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Klopt, als consument heb je eigenlijk geen reet te maken met KPN of die andere aannemers...
Tweak moet jouw aanspreekpunt zijn, en Tweak moet er dus voor zorgen dat die andere club hun werk goed doen.

Ik moet zeggen dat ik niet mag klagen, bij mij duurde het aansluittraject 3 weken, vanaf het tekenen van het contract tot het werkend opleveren van alle diensten. (KPN aansluiting, Nijkerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Check_Mate
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 14:59
Sorry maar ik moet het even kwijt....

Tweak (Glas) is een groot k.. bedrijf die bij voorkeur anoniem reageert per mail en vervolgens n iet ingaat op je problemen. Ze verwijzen je het liefst naar de netwerk beheerder voor problemen waar je met je vragen niet terecht kan.

Ik raad het iedereen af om met tweak in zee te gaan om grijze haren te voorkomen |:(
RonnieB82 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:34:
Klopt, als consument heb je eigenlijk geen reet te maken met KPN of die andere aannemers...
Tweak moet jouw aanspreekpunt zijn, en Tweak moet er dus voor zorgen dat die andere club hun werk goed doen.

Ik moet zeggen dat ik niet mag klagen, bij mij duurde het aansluittraject 3 weken, vanaf het tekenen van het contract tot het werkend opleveren van alle diensten. (KPN aansluiting, Nijkerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 08:41
Behalve het taalgebruik ben ik het wel met je eens. Aan de andere kant...Na de opstart en zodra de verbinding stabiel is heb je ook geen last meer van tweak. Die ene maand ergernis op een mensenleven is overkombaar.
Check_Mate schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:35:
Sorry maar ik moet het even kwijt....

Tweak (Glas) is een groot k.. bedrijf die bij voorkeur anoniem reageert per mail en vervolgens n iet ingaat op je problemen. Ze verwijzen je het liefst naar de netwerk beheerder voor problemen waar je met je vragen niet terecht kan.

Ik raad het iedereen af om met tweak in zee te gaan om grijze haren te voorkomen |:(

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
chocka schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:38:
Ik zal proberen mijzelf rustig uit te drukken, maar zoals er tijdens mijn gesprek van 23 augustus 2011 mij was gezegd dat het probleem in mijn M1960 zat en dat deze vervangen wordt voor de M1963. Verschuilt Tweak zich nu achter allerlei onzin.

1. U zal het wel verkeerd begrepen hebben
2. Mijn collega heeft er geen tickernummer van aan gemaakt, dus heeft dat gesprek nooit plaatsgevonden.
3. Heeft u naam wie u heeft gesproken.
3. Het zal nog bij de technische dienst liggen
4. Wij geen idee hoe lang het nog kan duren
5. Als u een klacht hebt, kunt u eens brief schrijven.
6. Ik heb nu niets meer te melden dus, verbreek ik de lijn tuut-tuut-tuut

Al met al, heb ik vijf minuten na het gesprek bovenstaande op 23 augustus hier beschreven, maar schijnbaar ben ik ontoerekeningsvatbaar en heb ik in waas van verstandsverbijstering, met die woorden iets geschreven wat Tweak nu niet meer kan vinden cq terughalen.
Had ik maandag 26 september nog heel fijn contact met JAN van de helpdesk. Hij kon namelijk wel meekijken in het systeem van KPN en zag dat men bij Tweak vergeten waren de melding door te zetten, met als gevolg dat die mu nog in de wachtrij stond. Maar JAN zal zorgdragen dat dit in orde kwam en zal afglopen week terugbellen, want zo'n melding duurt ongeveer vijf werkdagen.

Helaas, afgelopen week ben ik niet teruggebeld. Dus heb ik om 13.00 uur vandaag weer contact gehad met de helpdesk. Maar nu sprak ik met DELANO. Hij zag dat er zojuist reactie van KPN was gekomen, maar kon niet meteen beantwoorden wat er in stond. Dit moest iemand van de TD doen en die zal mij binnen het uur terugbellen.

Intussen was het 1.5 uur later en was wederom niet teruggebeld. Dus maar weer gebeld. Nu had ik DESSEL aan de lijn. Die vertelde dat JAN van vorige week al niet meer werkte bij Tweak. En JAN had de melding niet uit de wachtrij doorgezet naar KPN, dat had een collega een paar dagen later gedaan. Na veel gezever bleek DESSEL te bedoelen te zeggen dat die pas na 1.5 week oftewel gisteren 05 oktober was doorgezet.

Maar DELANO had toch gezegd dat er al antwoord was van KPN, hoe zit dat dan? Daarvan heeft DESSEL gezegd dat DELANO uit zijn nek had zitten lullen, want dat kon helemaal niet. Fijn zo'n collega die stelt dat zijn collega zit te liegen.

Dan maar eens tijd voor iemand die er wel wat te vertellen heeft, maar die schijnt niet met klanten te kunnen praten. En daarvan mag geen naam genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:56
Jan Driebeen schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:27:
Sinds twee weken heb ik het volgende probleem met mijn Experiabox (heb Tweak Glas alles in 1 Groen 50Mbit): De EB zend alleen nog maar uit met als interfactype 802.11b/g i.p.v. 802.11b/g/n.
De draadloze verbindingssnelheid met PC1 (met 802.11N adapter) wordt hierdoor beperkt tot 54Mpbs. Voorheen was dit 130Mbps. De bedrade verbinding met PC2 werkt prima, daar heb ik geen snelheidsvermindering.
Vandaag een nieuw modem (ook TG789vn) gekregen, helaas probleem doet zich nog steeds voor. Maar eens kijken of een switch verbetering brengt of toch een bekabelde verbinding proberen aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:46:
[...]

Vandaag een nieuw modem (ook TG789vn) gekregen, helaas probleem doet zich nog steeds voor. Maar eens kijken of een switch verbetering brengt of toch een bekabelde verbinding proberen aan te leggen.
Eigen router gaan gebruiken.
Scheelt je veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Vandaag 13.30 uur De deurbel; Post.nl aan de deur. Een pakket??? U moet eerst tekenen, voordat u mag zien wat het is. Spannend als je niets hebt besteld of iets verwacht.

WAUW, een witte doos in een veel te grote bruine doos. Zo zenuwachtig als een klein kind maak ik de doos open. Hè, wat is dat dan? Een splinternieuwe Motorola VIP 1963; 512mb intern met 320 GB HDD. Aaaaaaahh, dit is geweldig.

Reuze enthousiast verwijder ik de oude 1960 en installeer de 1963. Gelukkig had ik mijn account nummer en pincode gauw gevonden. En zie daar, nog geen enkele minuten later. Wij zijn online en alles doet het gewoon weer. Zelfs mijn ingestelde profielen staan online en zijn overgenomen op de 1963. Alleen niet hetgeen ik had opgenomen op mijn oude 1960.

Aardige leuke slanke AB erbij. Tjee, wat werkt dit zoveel lekkerder en sneller dan die 1960. Super.

En nu gewoon afwachten hoe Tweak gaat reageren. Laat ik eens niet er weer achteraan gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chocka: Gefeliciteerd :D. Heb je ook eindelijk een set top box die bij de tijd is :P

Vermoed zo maar dat je van Tweak niets meer gaat horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:58:
@Chocka: Gefeliciteerd :D. Heb je ook eindelijk een set top box die bij de tijd is :P

Vermoed zo maar dat je van Tweak niets meer gaat horen....
Ach ja, aanzich geen probleem. Kan ik die oude weer elders in mijn huishouden gebruiken als 2de speler.

Overigens heb ik de eerste bug van de 1963 al gevonden. En kom graag te weten of andere daar ook al last van hebben gehad?

Ik had gisteren die Mummy film via 705 RTL5 HD opgenomen op de HDD. Maar nu tijdens het kijken valt mij op dat de ondertiteling voor loopt op het beeld en geluid. Mss is het nieuwigheid? Ik zal het zeker in de gaten gaan houden of het vaker voorkomt. Maar het kijkt heel vreemd film, als je weet wat er gezegd gaat worden terwijl de gesproken tekst enkele seconden later komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf de film niet gekeken. Maar zou het niet ook kunnen dat het gewoon een uitzendfout bij RTL was?

Ik heb de tcpdumps van onze Wireshark sessie even niet bij de hand dus ik kan me niet meer herinneren of de ondertiteling bij KPN apart in de Transport Stream zit of in het beeld 'ingebakken'. Indien het dit laatste is, dan kan het onmogelijk een probleem met de 1963 zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Het was een fout van RTL5 want ik heb een stukje van de film gezien via UPC en hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCSE3737
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-12-2023
Hoi,

Ik ben sinds 10 januari 2010 bezig met die incompetente idioten van Tweak.
Ik heb glasvezel 200 200 aangevraagd.
Het werkt sinds een week allemaal goed.
Ondertussen met DBO (incasso) aan het vechten per post.
Er wordt nergens op gereageerd.
Ik heb tot vorige week of 100 MB internet gehad zonder tv of 200MB en geen TV
Ze hebben me dus vanaf de aanvraag 9 maanden zonder TV signaal laten zitten.
Binnen kort rechtzaak waarin ik me ga verweren.
Gelukkig ben ik verzekerd bij Arag.
Ik heb ze 2 keer in gebreke gesteld en de boel opgezegd wegens wanprestatie.
Volgens mij denken ze ook nog dat ze dit winnen.
NOT!
Bah, als je je niet wilt ergeren, doe geen zaken met Tweak, het is daar administratief een grote puinhoop.
Bovendien is het personeel brutaal, onbetrokken en kennisloos.
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben een beetje verbaasd over hoe er gereageerd wordt richting Tweak momenteel.

Ik heb:
1. geen problemen
2. geen last van slechte service
3. prima signaal
4. alles naar wens

Blijkbaar heb ik geluk?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Hier ook geen problemen met Tweak.
Rond januari heb ook 200/200 gekregen waarvan ik de eerste 6 weken op 100/100 heb gezeten.
Ze hadden de eerste 6 weken mij wel de rekening van de snelheid 200/200 gestuurd maar dit is netjes opgelost binnen de eerst volgende afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
MeltedForest schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:53:
Het was een fout van RTL5 want ik heb een stukje van de film gezien via UPC en hetzelfde probleem.
Thanx, dan ligt het (waarschijnlijk) idd niet aan de 1963.

Wie kan mij helpen aan de AB codes voor een Pioneer TV die nog in de oude handleiding van de 1960 stonden? Want de nieuwe code in de handleiding van de 1963, werkt niet volledig. In zoverre heb ik ontdekt dat de volume mute knop het niet doet. Nu ben zolang maar weer de oude AB van de 1960 gaan gebruiken, want die werkt ook op de 1963. En zoek intussen waar ik de handleiding van de 1960 had gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm.... RTL is blijkbaar wel erg aan het 'fucken' ...... in het Lijbrandt topic ook allemaal klachten over het uit sync lopen van streams bij RTL op de HD zenders (waar iemand het ook op sateliet heeft gemerkt):

Lijbrandt: vragen en klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Hallo allemaal,

Sinds een maand heb ik last van een haperend televisie signaal op mijn HD-zenders (zowel bij ned1,2,3 als bij bijvoorbeeld RTL). Het beeld blijft hangen, het geluid hapert, eigenlijk alles dus. Ik heb er hier al eens wat eerder over gelezen, maar ik geloof niet dat ik daar ook iets over een oorzaak/oplossing heb gelezen. Kan iemand mij misschien bij voorbaat al wat wijzer maken, voordat ik met de (naar mijn mening dramatische) helpdesk van Tweak bel? Dan ga ik daarna eens met Tweak bellen en gelijk eens kijken of ze nu eindelijk mijn Amino Harddisk-settopbox kunnen leveren, want die heb ik ook al meer dan een maand in bestelling...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
Firesphere schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:47:
Ik moet eerlijk zeggen, ik ben een beetje verbaasd over hoe er gereageerd wordt richting Tweak momenteel.

Ik heb:
1. geen problemen
2. geen last van slechte service
3. prima signaal
4. alles naar wens

Blijkbaar heb ik geluk?
Bij mij gaat 't ook goed. Bijna alles. Internet d:)b Telefonie d:)b . Ik wacht alleen al twee maanden op de set top box. }:|

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
@Geert en Berkery. AUB even vermelden welk abonnement het betreft, want zo te lezen betreft het beide een R+ blauw abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

chocka schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:31:
[...]

Thanx, dan ligt het (waarschijnlijk) idd niet aan de 1963.

Wie kan mij helpen aan de AB codes voor een Pioneer TV die nog in de oude handleiding van de 1960 stonden? Want de nieuwe code in de handleiding van de 1963, werkt niet volledig. In zoverre heb ik ontdekt dat de volume mute knop het niet doet. Nu ben zolang maar weer de oude AB van de 1960 gaan gebruiken, want die werkt ook op de 1963. En zoek intussen waar ik de handleiding van de 1960 had gelaten.
http://kpn-customer.custh...answers/detail/a_id/14606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

chocka schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:00:
@Geert en Berkery. AUB even vermelden welk abonnement het betreft, want zo te lezen betreft het beide een R+ blauw abonnement?
Ik heb er ook nog steeds last van, gehaper in het geluid, en wordt er moedeloos van. De ene keer erger dan de andere keer, maar zeker om de 5 tot 10 minuten. Internet is goed, bellen is goed, maar het haperen in geluid bij tv kijken blijft. Dit gaat me nog een echtscheiding opleveren :P

TV-ontvanger is via fysieke kabel aangesloten inmiddels, omdat de devolo's al helemaal niet werkte. Router is geüpdate, ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Excuses, blauw interdaad (Enschede)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkery
Ik heb 'Glas alles in 1' met sneller internet (die van de netbook actie, aangevraagd in juni). Groen of blauw... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Tarabass schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:15:
[...]

Ik heb er ook nog steeds last van, gehaper in het geluid, en wordt er moedeloos van. De ene keer erger dan de andere keer, maar zeker om de 5 tot 10 minuten. Internet is goed, bellen is goed, maar het haperen in geluid bij tv kijken blijft. Dit gaat me nog een echtscheiding opleveren :P

TV-ontvanger is via fysieke kabel aangesloten inmiddels, omdat de devolo's al helemaal niet werkte. Router is geüpdate, ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen..
Ik ben inmiddels zover dat ik overweeg om de overeenkomst met Tweak voortijdig te laten ontbinden. Volgens hun algemene voorwaarden mag dit wanneer zij aantoonbaar in gebreke blijven (in geval van geen overmacht, of een situatie die door overmacht langer dan 2 maanden duurt). Als zij mij geen fatsoenlijk tv-signaal kunnen leveren (wat ze nu niet kunnen), dan lijkt me dat een prachtig geval van in gebreke blijven.
Zowel de Contractant als Tweak zijn gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, indien de andere partij tekortschiet in de nakoming van een of meer van haar/zijn verplichtingen voor zover dit tekortschieten ontbinding rechtvaardigt. Behoudens als anders bepaald in deze Algemene Voorwaarden, dient eerst een schriftelijke aanmaning inhoudende een redelijke termijn om alsnog de verplichtingen na te komen te worden verzonden indien nakoming nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mss ook een link naar een PDF van de handleiding, want deze link is waardeloos. Je krijgt niet te zien welke model er mogelijk zijn, dan alleen de melding "TOESTEL NIET GEVONDEN"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

chocka schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:45:
[...]

Mss ook een link naar een PDF van de handleiding, want deze link is waardeloos. Je krijgt niet te zien welke model er mogelijk zijn, dan alleen de melding "TOESTEL NIET GEVONDEN"
Misschien kun je gewoon Pioneer in het algemeen kiezen.

Hier een PDF van de handleiding van de nieuwe AB: http://www.kpn.com/web/fi...da-4f91-8da8-e0de0a4a12ed

Codes van de oude AB werken niet meer met de nieuwe AB volgens mij.

Handleiding van de oude AB staat hier: http://www.kpn.com/prive/...ieve-tv-handleidingen.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-10-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Bij de oude AB had standaard drie cijfers per code en naast de standaard code, nog wat variaties. Bij nieuwe AB heb je er maar twee cijfers en doet de volume mute knop het dus niet. Terwijl als ik de oude AB gebruik, daarvan doet die het wel??? Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

chocka schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:47:
Bij de oude AB had standaard drie cijfers per code en naast de standaard code, nog wat variaties. Bij nieuwe AB heb je er maar twee cijfers en doet de volume mute knop het dus niet. Terwijl als ik de oude AB gebruik, daarvan doet die het wel??? Vreemd?
Nieuwe AB doet het bij een kennis van me prima icm een (vrij recente-) LG TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
chocka schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:36:
En nu gewoon afwachten hoe Tweak gaat reageren. Laat ik eens niet er weer achteraan gaan bellen.
Ik viel zo wat van mijn stoel af, werd ik daar toch opeens zomaar gebeld door Tweak. Althans met de mededeling dat de oude STB retour moet komen. Verzendkosten eigen rekening want is was een RMA en geen DOA. Maar kan ook op kantoor worden afgeleverd, maar daar krijg je geen bewijs van. Wilde ik daar wel bewijs van, dan moest ik dat zelf maar in elkaar knutselen. Dus binnenkort maar weer eens op het stationsplein 5 dat ding door de brievenbus stauwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Berkery schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:13:
[...]

Bij mij gaat 't ook goed. Bijna alles. Internet d:)b Telefonie d:)b . Ik wacht alleen al twee maanden op de set top box. }:|
ff bellen ;)

Ik "zou" de set-top box binnen moeten hebben voordat de verbinding er was. Maar helaas. 1 mailtje en 1 telefoontje verder leverden een set-top box op...

En anders door zeuren :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

chocka schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:23:
[...]

Ik viel zo wat van mijn stoel af, werd ik daar toch opeens zomaar gebeld door Tweak. Althans met de mededeling dat de oude STB retour moet komen. Verzendkosten eigen rekening want is was een RMA en geen DOA. Maar kan ook op kantoor worden afgeleverd, maar daar krijg je geen bewijs van. Wilde ik daar wel bewijs van, dan moest ik dat zelf maar in elkaar knutselen. Dus binnenkort maar weer eens op het stationsplein 5 dat ding door de brievenbus stauwen!
Hoe is het met jouw schokkende ervaring op gebied van geluid bij het tv-kijken? Bij mij is het er nog steeds. heb nu alles goed draaien, VoIP (eindelijk), internet (altijd goed geweest). Nu tv nog, want dat is een drama. Zelfs bekabeld met cat6, gloednieuw, maar geen resultaat. Net nog maar eens de router gereset, maar eigenlijk tegen beter weten in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Waarschijnlijk gaat in 2012 Tweak de deur uit :P dan kan ik via m'n werk internet geleverd krijgen over de lijn van glashart :) scheelt nog aardig in de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkery
Heb ik gedaan, drie keer. Ik heb nu twee experia boxen en een heleboel devolo's. Ergens anders in Nederland zit nu een klant van Tweak met twee set-top boxen en geen devolo's (vermoed ik). Ik ben in ieder geval blij dat ik TV van ZIggo nog niet heb opgezegd.
En anders door zeuren :D
Ga ik doen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

El_Bandito schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:43:
Hoi, snel vraagje. Ik heb laatst Tweak Alles-in1-Groen besteld met 1x een STB met recorder en 1x een STB zonder recorder.

Krijg ik vandaag de zooi binnen: 2x een Motorola 1963. Voelen even zwaar. Heb ik nu gewoon 2 identieke STB's zonder recorder of heeft de ene wel een recorder en de andere niet, kan dit?
ik had je verhaal gelezen en was benieuwd wat ik zou krijgen....

Besteld: Alles in 1 Groen met 2x STB zonder recorder.

Gekregen: 2x STB Motorola 1963!

Kennelijk hebben ze teveel 1963 STBs liggen, of is de 1903 moeilijk leverbaar.

Ben benieuwd of ze het ook doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Berkery schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:30:
[...]

Heb ik gedaan, drie keer. Ik heb nu twee experia boxen en een heleboel devolo's. Ergens anders in Nederland zit nu een klant van Tweak met twee set-top boxen en geen devolo's (vermoed ik). Ik ben in ieder geval blij dat ik TV van ZIggo nog niet heb opgezegd.

[...]
Ga ik doen })
Ik zou eens een schriftelijke klacht indienen. Tweak.nl zal ISO-gecertificeerd zijn en dat betekend dat je je klachtenafhandeling op orde moet hebben, anders vervalt je ISO certificaat. Ik ben al een maand aan het wachten op mijn STB met harddisk-functionaliteit. Aantal keren gebeld, ja hij kwam eraan, ja hij was er niet want de leverancier had ze niet meer, ja ze belden me terug. Maandag een schriftelijke klacht ingediend dat ik vond dat ze in gebreke bleven. Dinsdag had ik reactie dat ze toevallig deze week binnenkwamen en dat ik deze week de STB zou krijgen. Als het goed is, dan heb ik deze dus deze week.

Nu het haperende signaal nog oplossen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Mijn Tweak Glasvezel (Reggefiber, Enschede, 7521EM) ligt er sinds precies 00:01 uit :P
Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45
Affirmative, maar even dongle in router gefrutseld om nog ff mail voor slapen binnen te halen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik word helemaal gek van Tweak. Ruim een maand zonder stabiel internet gezeten (vanaf 22 augustus), ze hebben halverwege toegegeven dat het probleem bij KPN lag, aangezien meerdere gebruikers van verschillende providers er last van hadden. Na ruim een maand per 1 oktober mijn abonnement opgezegd wegens niet nakomen van contract van Tweak zijn kant. En nu puntje bij paaltje komt zeggen ze dat het aan mij moet liggen, komen ze met smoesjes aan en willen ze mijn contract niet ontbinden.

Zal eens even kijken wat ik nu kan doen, want ik sta toch in mijn recht. Ik heb normaal een abonnement tot begin december en in totaal kost het mij dus in totaal €250 terwijl ik hun service sinds 22 augustus niet heb kunnen gebruiken... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Sorry, ik heb je vraag meerdere malen gelezen, maar er ontbreekt dermate veel informatie dat het lastig is te reageren. Mogelijk kan je beknopt iets meer duidelijkheid geven van de situatie!?

??? Je hebt een oud abonnement wat per maand opzegbaar is en welke je met in inachtneming van 1 maand opzegtermijn hebt beëindigd per 01 oktober? Of is het anders. 22 augustus + 1 maand = 22 september vs 01 oktober is geen maand? Heeft Tweak je opzegging bevestigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Tarabass schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:24:
[...]
Hoe is het met jouw schokkende ervaring op gebied van geluid bij het tv-kijken? Bij mij is het er nog steeds. heb nu alles goed draaien, VoIP (eindelijk), internet (altijd goed geweest). Nu tv nog, want dat is een drama. Zelfs bekabeld met cat6, gloednieuw, maar geen resultaat. Net nog maar eens de router gereset, maar eigenlijk tegen beter weten in :P
Tarabass,

Heb je al geprobeerd de software op je Amino te updaten? Heb ik afgelopen week gedaan, en ik moet er meteen bijzeggen dat ik niet heel veel tv heb gezien, maar de tv die ik heb gezien, was nu vloeiend.

Kan ook toeval zijn natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

@geert_schrijver
Amino, wat is dat? Want zou het graag eens proberen. niet geschoten is altijd mis.

Bij ons is het glasvezel nu vrijgegeven en mogen partijen als lijbrand ook aanbieden. Echter is het Tweak aanbod zo goed, dat ik niet graag over zou stappen. Maar dit geneuzel moet niet te lang duren, dan ga ik mijn verlies nemen. Ik krijg er door een graag televisie kijkende vrouw bijna relatieproblemen door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

chocka schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:55:
[...]
Sorry, ik heb je vraag meerdere malen gelezen, maar er ontbreekt dermate veel informatie dat het lastig is te reageren. Mogelijk kan je beknopt iets meer duidelijkheid geven van de situatie!?

??? Je hebt een oud abonnement wat per maand opzegbaar is en welke je met in inachtneming van 1 maand opzegtermijn hebt beëindigd per 01 oktober? Of is het anders. 22 augustus + 1 maand = 22 september vs 01 oktober is geen maand? Heeft Tweak je opzegging bevestigt?
Ik heb een jaarcontract tot ergens begin december. Vanaf 22 augustus 2011 heb ik zonder stabiel internet gezeten, de test in de EB gaf aan dat er problemen met de DNS servers waren. (Zie mijn post).

Sindsdien een hoop mailcontact met Tweak gehad, waarna ze begin september toegaven dat het probleem bij KPN lag en meerdere gebruikers van meerdere providers er last van hadden. Half september was het nog niet opgelost en heb ik een aangetekende brief gestuurd waar ik ze in gebreke heb gesteld. Toen het eind september nog niet opgelost was heb ik op 27 september weer een aangetekende brief gestuurd waarin ik het contract per 1 oktober wil ontbinden.

Maar nu komt Tweak dus met het verhaal dat het probleem bij mij lokaal moet zitten en ze het contract niet willen ontbinden. Op 30 september kwamen ze nog met een mail dat het probleem opgelost zou moeten zijn, maar dat was niet het geval.

Ik vind het raar dat ze eerst toegeven dat het probleem bij hun/KPN ligt, daarna met een mail komen dat het opgelost zou moeten zijn, en als ze merken dat ik serieus mijn contract wil ontbinden komen ze met het verhaal dat het bij mij zou moeten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik lees nergens een redelijk termijn waarin Tweak de mogelijkheid geboden krijgt het euvel/probleem op te lossen. Leuk dat je half september een brief stuur om Tweak in gebreke te stellen, maar heb je daarin ook een termijn van bijvoorbeeld twee weken gegeven en indien niet dan per 01 oktober het contract wenst te ontbinden. Gezien hetgeen je nu reageert dat je 27 september alsnog een brief hebt verstuurd om je contract te laten ontbinden per 01 oktober, vermoed ik dat laatste van niet. Dus daarmee sta je dan totaal niet in je recht. En ondanks dat het in tijd al is gepasseerd, heb dat genoemde termijn niet vastliggen op papier. Althans niet dat je dit noemt.

Verder boeit het niet hoe de gang van zaken zijn gegaan, want bij Tweak werken allemaal "chinezen" welke van elkaar niet begrijpen. Dus kan het inderdaad zo zijn dat zo maar iemand een bericht stuurt dat het is opgelost terwijl helemaal niet het geval, daarbij doen ze dat ook in de hoop dat het werkelijk is opgelost. Zolang de klant niet meer reageert zal het wel zijn opgelost en als jij terug verwijst naar dat bericht weten ze opeens in geen velden of wegen te herkennen wie dat gedaan heeft. Dus hoe belangrijk het is soms ook is, neem het niet altijd te even serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Tarabass schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:31:
@geert_schrijver
Amino, wat is dat? Want zou het graag eens proberen. niet geschoten is altijd mis.

Bij ons is het glasvezel nu vrijgegeven en mogen partijen als lijbrand ook aanbieden. Echter is het Tweak aanbod zo goed, dat ik niet graag over zou stappen. Maar dit geneuzel moet niet te lang duren, dan ga ik mijn verlies nemen. Ik krijg er door een graag televisie kijkende vrouw bijna relatieproblemen door :P
@Tarabass

Amino is bij mij de leverancier van de settopbox. Om precies te zijn heb ik de Amino 140, zie http://www.aminocom.com/products/a140/.
Als je geen Amino settopbox maar een ander merk hebt, zou je eens kunnen proberen daar de software van te updaten!
Hier in Enschede kunnen inderdaad ook meerdere partijen glasvezen aanbieden (KPN, Tweak, XMS, Lijnbrandt). Ik heb de andere aanbieders niet echt vergeleken, maar volgens mij scheelt het niet echt in prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Zo lekker! Vandaag de M1960 weesten inleveren bij Tweak aan stationsplein 5. Een zeker SANDER deed open en vroeg voor wie ik kwam. Tja, een zekere RICHARD had mij gebeld, dus doe die maar. Euh, die ken ik niet. Doe dan maar RANDALL. Geweldig, een lichtelijk gehumeurde RANDALL wordt uit een telefoongesprek getrokken om van mij de M1960 aan te nemen. Had intussen even snel rond gekeken, maar daar op kantoor zit werkelijk niemand meer. Lichtelijk geïrriteerd vraagt RANDALL waarvoor ik kom. Refererende naar het gesprek met RICHARD alles uit gelegd. "JA, maar wij hebben toch geen afspraak" en "Er werkt hier geen RICHARD" ??? "Dus bent jij Eymey" ??? Nou, werkelijk, heb nog voorgesteld om iemand anders te laten komen, want had niet het vermoeden dat die ook maar enig idee had waarom ik die M1960 kwam inleveren, ondanks dat ik hem had uitgelegd. Ter zekerheid maar gevraagd of alles zo in orde? Waarop hij duidelijk bevestigde dat het zo goed was. Maar heel vreemd was het wel verlopen.

@Geert; Deze wereld kent maar twee soorten glasvezel namelijk, KPN (tweak) groen met de Motorola en alles wat niet KPN Tweak is met de Amino. De Motorola wordt automatisch bijgewerkt door KPN, dus daar weinig tot niets aan te updaten. Maar het KPN netwerk en vooral op TV gebied kent een aantal bekend zijnde problemen die variabel voorkomen bij verschillende mensen. Zoals Tarabas dus last heeft van haperend geluid. Zo had ik ook problemen met weg vallende zenders. Maar hiervoor heb ik intussen een nieuwe STB gekregen.

@Tarabas; Ja, ik heb vooralsnog alleen het haperende geluid waargenomen op het videokanaal, alhoewel dat vrij kortstondig was en na het zappen weer voorbij was. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen avond lang durig TV hebt zitten kijken. Niet dat dit mee speelt, maar mss een probleem kan wezen. Want wat mij wel meteen opviel aan de M1963, is dat er geen ventilator meer in zit. Terwijl vergeleken met de 1960 meer opslag en intern geheugen inzit at per saldo meer warmte zal kunnen genereren? Keep u posted.

[ Voor 34% gewijzigd door chocka op 14-10-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ik ben daar ooit 1 keer binnen geweest om m'n apparatuur te droppen toen ik was overgestapt naar Lijbrandt. En toen was iedereen in vergadering. Bummer... :'). Had toen graag een rondleidinkje gehad :)

Overigens @Chocka: Misschien niet helemaal netjes om hier iedereen met naam en toenaam te noemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

@chocka
Dat is balen. Ik kijk ook niet zoveel televisie, maar mijn vrouwtje wel. En die begint nu tegen te sputteren. Ze hebben hier wéér een reggefiber winkel geopend (omdat nog maar 10% van onze stad aangesloten is en dit maar niet wil groeien, en ik maar denken dat ze minimaal 30% nodig hadden :P ), en ben daar even naar binnen gewipt. Die man, die er weer bijster weinig vanaf wist, vertelde mij dat ik de zoveelste was met haperende televisie en dat het 100% aan de tv-ontvanger ligt. Deze moet Tweak dus maar voor mij omruilen, mogen ze de devolo's ook gelijk omruilen. Hopelijk geeft dat beterschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
naja, na een jaar zeuren en smeken heb ik tweak opgezegd per einde van november.
glasvezel is al ruim een jaar beschikbaar hier, zowel in groen en blauw, en tweak biedt geen blauw aan ivm "administratieve redenen" in mijn wijk. wel in de wijk naast me, maar niet in mijn wijk.

was graag gebleven, afgezien van de administratie heb ik nooit problemen met tweak gehad.

maar als je dan gewoon geen diensten levert die al je concurrenten wel doen, dan ben ik na een jaar toch echt weg.. dag tweak voor 8 jaar, hallo KickXL :)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkery
Hiep, hiep. De STB is binnen. Minder dan twee maanden te laat. Ik had ze dinsdag een mail gestuurd waarin ik de algemene voorwaarden aanhaalde, blijkbaar helpt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

@ chocka Dit is natuurlijk het Tweak ervaring topic, maar wat is de toegevoegde waarde van je verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

chocka schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:18:
Ik lees nergens een redelijk termijn waarin Tweak de mogelijkheid geboden krijgt het euvel/probleem op te lossen. Leuk dat je half september een brief stuur om Tweak in gebreke te stellen, maar heb je daarin ook een termijn van bijvoorbeeld twee weken gegeven en indien niet dan per 01 oktober het contract wenst te ontbinden. Gezien hetgeen je nu reageert dat je 27 september alsnog een brief hebt verstuurd om je contract te laten ontbinden per 01 oktober, vermoed ik dat laatste van niet. Dus daarmee sta je dan totaal niet in je recht. En ondanks dat het in tijd al is gepasseerd, heb dat genoemde termijn niet vastliggen op papier. Althans niet dat je dit noemt.

Verder boeit het niet hoe de gang van zaken zijn gegaan, want bij Tweak werken allemaal "chinezen" welke van elkaar niet begrijpen. Dus kan het inderdaad zo zijn dat zo maar iemand een bericht stuurt dat het is opgelost terwijl helemaal niet het geval, daarbij doen ze dat ook in de hoop dat het werkelijk is opgelost. Zolang de klant niet meer reageert zal het wel zijn opgelost en als jij terug verwijst naar dat bericht weten ze opeens in geen velden of wegen te herkennen wie dat gedaan heeft. Dus hoe belangrijk het is soms ook is, neem het niet altijd te even serieus.
Half september was ergens 10 september uit mijn hoofd, en had ze weldegelijk twee weken de tijd gegeven om tot een oplossing te komen, anders zou ik mijn contract ontbinden... Ik heb ze maar weer een mail teruggestuurd met een leuk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:34:
Overigens @Chocka: Misschien niet helemaal netjes om hier iedereen met naam en toenaam te noemen.....
Nee idd, ook niet mijn style, maar Tweak stelt het zeer op prijs en vraagt er standaard na. Want zoals nu alweer blijkt kan je dus gebeld worden om een M1963 te komen inleveren door medewerkers van Tweak die vervolgens niet bij Tweak schijnen te werken???

@Tarabas: Idd heel vervelend, maar ik heb gisterenavond mijn eerste lange TV avond gehad. En geen enkele keer een hapering waargenomen.
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:31:
@ chocka Dit is natuurlijk het Tweak ervaring topic, maar wat is de toegevoegde waarde van je verhaal?
Heb ik het ergens niet over Tweak gehad?
MeltedForest schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:05:
Half september was ergens 10 september uit mijn hoofd, en had ze weldegelijk twee weken de tijd gegeven om tot een oplossing te komen, anders zou ik mijn contract ontbinden... Ik heb ze maar weer een mail teruggestuurd met een leuk verhaal.
Mss heel radicaal maar dan stoppen met betalen; trek alles er uit en inleveren bij Tweak; en als het even kan de zaak verder via de rechtsbijstand laten verlopen. Anders gaat het je dit alleen maar een gebed zonder einde worden, wat het eigenlijk al een beetje is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

chocka schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:35:
[...]

[...]

Heb ik het ergens niet over Tweak gehad?

[...]
Ik zeg ook niet dat je het niet over Tweak hebt gehad, maar ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is van je verhaal over het inleveren van je STB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:32:
[...]

Ik zeg ook niet dat je het niet over Tweak hebt gehad, maar ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is van je verhaal over het inleveren van je STB?
Dat het in iedere vorm van communicatie en/of afspraken maken met Tweak dus CHAOS is....
Gezien de vele berichten in dit topic niet iets nieuws, wel iets om je zorgen over te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:32:
Bassmaniac schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:38:
Dat het in iedere vorm van communicatie en/of afspraken maken met Tweak dus CHAOS is....
Gezien de vele berichten in dit topic niet iets nieuws, wel iets om je zorgen over te maken!
Inderdaad. Oftewel zolang alles het goed doet, is het prima bij Tweak. Maar zodra er ergens iets niet lekker doet kom je in de puinhoop van Tweak terecht.

Maar daarbij is het dan ook bijzonder triest te noemen hoe zo iets verloopt als het simpel inleveren van een STB. In mijn hele STB probleem heb ik drie medewerkers gesproken die achter af niet blijken te bestaan.

Daarom ben ik intussen wel zeer blij met de M1963 en dat alles het weer na behoren doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

chocka schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:54:
[...]

[...]

Inderdaad. Oftewel zolang alles het goed doet, is het prima bij Tweak. Maar zodra er ergens iets niet lekker doet kom je in de puinhoop van Tweak terecht.

Maar daarbij is het dan ook bijzonder triest te noemen hoe zo iets verloopt als het simpel inleveren van een STB. In mijn hele STB probleem heb ik drie medewerkers gesproken die achter af niet blijken te bestaan.

Daarom ben ik intussen wel zeer blij met de M1963 en dat alles het weer na behoren doet.
Had je van te voren dan een afspraak gemaakt over wanneer je de STB zou komen inleveren? Want dat heb ik even gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dat had ik RICHARD wel gevraagd of het nodig was, maar hij zei van niet, ik kon gewoon langs komen om de oude STB te komen inleveren. Ik heb bij binnenkomst ook tekst en uitleg gegeven over het gesprek met RICHARD. Maar als dan blijkt dat je wederom iemand van Tweak hebt gesproken die niet schijnt te bestaan. Tja, daar kan ik dan ook weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

chocka schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:16:
Dat had ik RICHARD wel gevraagd of het nodig was, maar hij zei van niet, ik kon gewoon langs komen om de oude STB te komen inleveren. Ik heb bij binnenkomst ook tekst en uitleg gegeven over het gesprek met RICHARD. Maar als dan blijkt dat je wederom iemand van Tweak hebt gesproken die niet schijnt te bestaan. Tja, daar kan ik dan ook weinig aan doen.
Al met al ben je van je oude STB af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
chocka schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:16:
Ik ben ooit met Tweak in de weer geweest om een hele berg Motorola 1910 stb's in te leveren, vanwege alle toestanden heb ik toen zelf maar een formulier met type en serienummer in elkaar geknutseld om in ieder geval wel een handtekening te hebben. Gelukkig gaat het op het moment goed met Tweak op mijn aansluiting, ik hoop dat dat zo blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
  • Laatst online: 19-09 15:16
Oké, bij mij knalde drie kwartier geleden de verbinding eruit. Experiabox paar keer opnieuw opgestart, hielp niks, krijg geen verbinding. Zijn er misschien meer mensen die een storing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Supersymmetry schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:36:
Oké, bij mij knalde drie kwartier geleden de verbinding eruit. Experiabox paar keer opnieuw opgestart, hielp niks, krijg geen verbinding. Zijn er misschien meer mensen die een storing hebben?
Heel ffkes, na de stroomuitval (droger + vaatwasser = :F ) wilde het ff 10 minuten niet meer terug online komen 8)7 Maar werkt inmiddels al een goed uur weer :)

Dat is ook een voordeel van glas. Een reboot is met 5 sec klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

chocka schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:35:

Mss heel radicaal maar dan stoppen met betalen; trek alles er uit en inleveren bij Tweak; en als het even kan de zaak verder via de rechtsbijstand laten verlopen. Anders gaat het je dit alleen maar een gebed zonder einde worden, wat het eigenlijk al een beetje is geworden.
Ik heb ondertussen ook maar even geklaagd bij wat andere instanties; Radar, Kassa, Stichting de Ombudsman. En op moment van schrijven ben ik aan het kijken of de OPTA ook nog wat voor me kan betekenen. Misschien dat dat nog wat druk achter de ketel zet, maar ik heb weinig goede hoop ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels aangemeld bij Tweak.
Van Tweak kreeg ik een rvsg-4014 packetforce router, alleen hadden ze daar nog geen handleiding van.
Nu is het instellen niet echt een probleem, maar de router verliest met regelmaat zijn draadloze signaal.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
Ben al enige tijd weg bij Tweak, allemaal zonder probleem gegeaan, wacht alleen nog op retour storten borg.
Nu hebben ze alleen op de een of andere manier mijn telefoonnummer wat geporteerd is naar OnsBrabantNet aan een nieuwe klant van Tweak gegeven als tijdelijk nummer. De man belde mij dus op met dit verhaal en had als uitgaande nummerweergave mijn nummer, inkomende oproepen naar dat nummer kwamen natuurlijk en gelukkig nog steeds bij mij aan... Slordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:09:
Inmiddels aangemeld bij Tweak.
Van Tweak kreeg ik een rvsg-4014 packetforce router, alleen hadden ze daar nog geen handleiding van.
Nu is het instellen niet echt een probleem, maar de router verliest met regelmaat zijn draadloze signaal.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Wat voor kleur heb je? Blauw of Groen? en kan je een link plaatsen van die router, want via Google kan ik hem niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Hallo allemaal,

Zoals ik hier al eens heb gepost, heb ik problemen met het tv-signaal van Tweak (blauw). Nu heb ik gisteravond eens de switch (Sitecom 5 Port Switch 10/100Mbit - LN-118) er tussenuit gehaald en wat blijkt, geen problemen meer!
Maar ja, nu zit ik dus met het probleem dat ik maar op 1 tv signaal heb! kan dit liggen aan de doorvoersnelheid van de switch?
Mijn vraag: Wat gebruiken jullie om meerdere tv's op het tv-signaal van Tweak aan te sluiten (en dan niet via het analoge COAX signaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

geert_schrijver schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:15:
Hallo allemaal,

Zoals ik hier al eens heb gepost, heb ik problemen met het tv-signaal van Tweak (blauw). Nu heb ik gisteravond eens de switch (Sitecom 5 Port Switch 10/100Mbit - LN-118) er tussenuit gehaald en wat blijkt, geen problemen meer!
Maar ja, nu zit ik dus met het probleem dat ik maar op 1 tv signaal heb! kan dit liggen aan de doorvoersnelheid van de switch?
Mijn vraag: Wat gebruiken jullie om meerdere tv's op het tv-signaal van Tweak aan te sluiten (en dan niet via het analoge COAX signaal)?
Gebruik een Cisco SG200-08 switch. Werkt perfect..

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
supernova schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:28:
[...]

Gebruik een Cisco SG200-08 switch. Werkt perfect..
Wat is dan het wezenlijke verschil tussen de SG200-08 en de Sitecom LN-118? Is dat puur de gigabit-functie, of het feit dat het een smart switch is? Een gigabit switch van bijvoorbeeld linksys/cisco is er ook al vanaf ongeveer 35 euro (SE2500).

Persoonlijk vind ik 80 euro voor de SG200-08 namelijk een beetje veel geld voor het aansluiten van een tweede tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet wel een heel brakke switch zijn dan :). Hoe veel tv's heb je maximaal tegelijk aan staan? En treden de storingen ook op als je maar 1 STB tegelijk aan hebt? (haal andere STB's dus ff van stroom af) .

Kan me bij Blauw wel voorstellen (streams zijn dan minimaal 8 mbit) dat een erg goedkope 10/100 switch voor vertragingen kan zorgen. Naar ik me kan herinneren hebben die goedkopere switches vaak niet echt veel power om bij dataverkeer tussen meerdere groepen poorten tegelijk de load snel (en voor IPTV geschikt) te verdelen.

Wat dat betreft kan je beter een redelijke gigabit switch kopen (hoeft niet eentje van meer dan 40-50 euro te zijn). Zelfs de goedkopere gigabit switches kunnen intern vaak een stuk meer tegelijk switchen...

Oh ja... ik neem aan dat je die switch puur en alleen voor IPTV gebruikt en dat je niet probeert ook nog je gewone netwerk hierop aan te sluiten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 18-10-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

geert_schrijver schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:37:
[...]

Wat is dan het wezenlijke verschil tussen de SG200-08 en de Sitecom LN-118? Is dat puur de gigabit-functie, of het feit dat het een smart switch is? Een gigabit switch van bijvoorbeeld linksys/cisco is er ook al vanaf ongeveer 35 euro (SE2500).

Persoonlijk vind ik 80 euro voor de SG200-08 namelijk een beetje veel geld voor het aansluiten van een tweede tv...
Aangezien ik groen heb en dus de Experia box niet meer wilde gebruiken, moet ik dus een smart switch gebruiken om de VLAN's te beheren en dat gaat perfect met deze switch.
Tuurlijk zijn er nog andere die het ook kunnen.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
eymey schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:45:
Dat moet wel een heel brakke switch zijn dan :). Hoe veel tv's heb je maximaal tegelijk aan staan? En treden de storingen ook op als je maar 1 STB tegelijk aan hebt? (haal andere STB's dus ff van stroom af) .

Kan me bij Blauw wel voorstellen (streams zijn dan minimaal 8 mbit) dat een erg goedkope 10/100 switch voor vertragingen kan zorgen. Wat dat betreft kan je beter een redelijke gigabit switch kopen (hoeft niet eentje van meer dan 40-50 euro te zijn). Zelfs de goedkopere gigabit switches kunnen intern vaak een stuk meer tegelijk switchen...
Ik heb maximaal 2 tv's tegelijk aan staan (in de praktijk altijd maximaal eentje, in de woonkamer óf in de slaapkamer). Het is inderdaad een switch van ongeveer 20 euro, maar ik dacht dat Sitecom nog wel een redelijk merk was. Ik kan natuurlijk wel proberen deze om te ruilen voor een duurder exemplaar van Linksys mét gigabit, maar als die hetzelfde probleem blijkt te hebben, dan is dat natuurlijk een beetje zonde.

Mijn voorlopige conclusie dus:
Een "normale" switch (unmanaged, geen rare dingen instellen enzo) zou het prima moeten doen. Gigabit is echter aan te raden voor de extra bandbreedte. Correct?

Edit: Ik gebruik de switch alleen voor IPTV. Voor mijn internet heb ik een Linksys E1000 router. Die werkt natuurlijk prima :)

[ Voor 4% gewijzigd door geert_schrijver op 18-10-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ok :). Tsja, mijn eerste indruk zou zijn dat die sitecom ook prima zou moeten voldoen aangezien je het niet over super hoge bandbreedtes hebt.

Echter, IPTV is wel afhankelijk van zo laag mogelijke latency's. Ik gok dat op dat gebied er iets in die sitecom gewoon niet helemaal lekker gaat.....

Maar het blijft gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
eymey schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:48:
ok :). Tsja, mijn eerste indruk zou zijn dat die sitecom ook prima zou moeten voldoen aangezien je het niet over super hoge bandbreedtes hebt.

Echter, IPTV is wel afhankelijk van zo laag mogelijke latency's. Ik gok dat op dat gebied er iets in die sitecom gewoon niet helemaal lekker gaat.....

Maar het blijft gissen.
Zou ik die latency op één of andere manier kunnen testen? En wat zou dan ongeveer de eis zijn waaraan deze zou moeten voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas moet ik iedereen afraden ooit met Tweak in zee te gaan. Bij deze mijn verhaal:

Ik woon in Amsterdam Oost, waar er sinds geruime tijd glasvezel voor handen is. Sinds ik hier kwam wonen, maak ik daar gebruik van. Mijn provider was Alice, die destijds een goed verhaal had, en met wat kleine hobbels, het spul redelijk op tijd geactiveerd kreeg. Tevreden.

Maar het ging toch knagen: glasvezel, maar toch maar 20Mb. Analoge tv over glas? En Alice straalde geen enkele ambitie uit: geen hogere snelheden, geen digitale tv, laat staan HD of andere diensten. Toch maar eens rond gaan kijken.

Dus in juli de knoop doorgehakt om van provider te wisselen. Tweak had een goed verhaal (iets hogere snelheid, digitale tv, voor ongeveer hetzelfde geld). Een korte (misschien té korte..) check hier op GoT deed mij geen wenkbrauwen fronsen.

Enfin, op tijd besteld (eind juli), op tijd bevestigd door Tweak (1 augustus). Leverdatum 1 september, op diverse manieren nog laten weten dat ik moest migreren van Alice naar Tweak. Dat was volgens de servicedesk geen enkel probleem, ze gingen er mee aan de slag.

Maar niet heus. Er gebeurde weken lang niets, en zelfs de datum van 1 september kwam en ging zonder dat er iets gebeurde. Oh nee, op 28 augustus schreven ze wel even wat geld af (administratie en aansluitingskosten). Toen zelf maar gebeld met de servicedesk, of ze iets vergeten waren. Ja, dat lag aan <techniek waarvan de schuld ergens anders lag>. Of ik even wilde checken bij mijn oude provider of de lock van de lijn was. Nu had ik dat al nagevraagd bij Alice, onmiddelijk na 1 september. Toen sloten ze me namelijk af, conform verzoek (want ze konden niet leveren als een andere leverancier nog op de lijn zat). Die lock was er een dag later af. Met Tweak hadden ze geen contact gehad. Tweak claimde dat Alice ze niets kon of wilde vertellen, dus moest ik zelf achter dit soort technische details aan. Vreemd, maar je moet er wat voor over hebben. Ik zat immers zonder internet, en dat gaat hard vervelen.

Paar dagen later gebeld door eerst KPN en daarna door één of andere technische tent. Of ze even langs konden komen om glasvezels te blazen. En oh ja dat kan echt niet eerder dan begin oktober (!). Eh, nee, want die vezels liggen er al, volgens Tweak hoefde er alleen maar een modem te worden geinstalleerd en wat te worden omgepatched in een centrale.

Enfin, wat volgde was dagen van heen- en weergemail en -gebel. Uiteindelijk, gefrustreerd maar toch, ze een kans gegeven de boel alsnog op te leveren op 5 oktober (!). Dat werd bevestigd door een brief van Tweak. Twee dagen voor de 5e werd ik gebeld door een techneut van KPN, met de mededeling dat er technische problemen waren en de afspraak van 5 oktober niet door kon gaan. Of ik even 'ja' wilde zeggen tegen 10 november. Nee, dat wilde ik niet. Daarbij, de technische problemen waar het om zou gaan ('er zit een lock op de lijn') zouden niet moeten bestaan. Dus wat mij betreft ging de afspraak op 5 oktober gewoon door. Wel onmiddelijk Tweak ingelicht over dit belletje, en dat ik mij zorgen maakte. Was niet nodig, verzekerde men mij, de afspraak gaat door en de 5e zou alles opgeleverd worden.

De 5e brak aan, ik had een ochtend vrijgenomen, en de monteur meldde zich netjes. Hij verving het modem en 'zag geen licht'. Hij bellen, en jahoor, 'Tweak had zijn zaken niet voor elkaar'. Er moest nog eea in de centrale gebeuren, en dat kon niet voor begin november. Monteur vertrok, met de mededeling 'mijn probleem niet'. Meteen Tweak gebeld, die gingen het meteen uitzoeken. Daarna bleef het stil.

Vier dagen daarna ontving ik een brief van Tweak: er was een afspraak met mij gemaakt, en oplevering zou op 10 november *heus* plaats vinden. Echter, met mij was niet gebeld, en tegen de 10e november heb ik nooit ja gezegd. Kan ook niet, want dan zit ik in het buitenland. Los van het feit dat het onacceptabel is - zoals ik daarvoor ook had aangegeven.

Voor mij is de maat vol. Niet alleen is het een technische puinhoop, ook administratief en qua klantvriendelijkheid is Tweak een onbetrouwbare partij die ondermaats presteert. Temidden van al dit gedoe is er op geen enkel moment ook maar 'sorry' gezegd, of op enige wijze blijk gegeven van wat dit voor een klant betekent. Want al die tijd zit ik zonder internet.

Wel verschuilt men zich graag achter alles en iedereen. Tweak achter KPN of andere tech-boeren, KPN achter Tweak. En dan denken dat mij dat als klant enigszins interesseert. Ik heb een afspraak met Tweak, zij doen de beloften en breken die tot twee maal toe - zonder excuses. Dan boeit het mij niet hoe ze dat voor elkaar krijgen, laat staan dat ik een boodschap heb aan hun gebrekkige afspraken en regie.

Ik heb Tweak laten weten dat ze hun rommel verder mogen houden, dat ik mijn geld terug wil, en dat zowel Tweak als KPN nooit meer op mij als klant hoeven rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Bij is ook niet alles in een keer goed gegaan, maar wel goed opgelost door Tweak.
Al heeft het wel bijna 2 maanden geduurd..

De verbinding is op 25 Juli opgeleverd, precies zoals afgesproken en 2 weken daarna was mijn eigen telefoonnummer omgezet van Ziggo naar Tweak, ook goed gegaan.

Had toen nog wel 2 dingen die niet goed waren, had nog steeds een extra telefoonnummer waar ik niet omgevraagd had, dat werd na 2 keer bellen meteen recht getrokken.
Had toen ook de melding dat mijn eerste keer bellen niet geregistreerd was, bij de 2de ging dat wel goed.

Maar ook mijn extra HD pakket zenders waren niet aanwezig. Ze gaven KPN de schuld, op het moment dat de standaard HD zenders in het basis pakket kwamen, kon ik die wel ontvangen, de rest niet.
Gaf toen al aan dat het leek of het pakket niet geactiveerd was op mijn lijn. Tweak ga aan dat het wel zo was en zei dat KPN er verder naar moest kijken.

Afijn na vaak bellen en geen informatie,dan dat het bij KPN lag, heb ik een email naar Cambrium gestuurd (eigenaar van Tweak) en binnen 2 weken na mijn mail was alles perfect in orde.

Op dit moment heb ik geen klachten meer en is de rest netjes opgelost, ook een email gekregen dat alle problemen nu verholpen waren en dat alles goed zou moeten werken. Mijn mail die ik naar Cambrium was dus aangekomen bijTweak. ;-)

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:31:
Helaas moet ik iedereen afraden ooit met Tweak in zee te gaan. Bij deze mijn verhaal:

(...)
Ik zou als ik jou was ook nog even per mail een officiele klacht indienen. Tweak moet dit namelijk registreren in hun klachtensysteem. Levert jou misschien niets op, maar kan in de toekomst wel anderen helpen. Wanneer de ISO-accreditering namelijk weer langskomt, dan wordt er altijd gekeken naar het aantal klachten en hoe daar mee om is gegaan. Als zij 100.000 klachten zien, dan zullen ze toch eens gaan vragen hoe dat allemaal kan.

En wellicht ook een CC naar Cambrium, zoals hierboven al genoemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45
geert_schrijver schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:49:
Ik heb maximaal 2 tv's tegelijk aan staan (in de praktijk altijd maximaal eentje, in de woonkamer óf in de slaapkamer). Het is inderdaad een switch van ongeveer 20 euro, maar ik dacht dat Sitecom nog wel een redelijk merk was. Ik kan natuurlijk wel proberen deze om te ruilen voor een duurder exemplaar van Linksys mét gigabit, maar als die hetzelfde probleem blijkt te hebben, dan is dat natuurlijk een beetje zonde.

Mijn voorlopige conclusie dus:
Een "normale" switch (unmanaged, geen rare dingen instellen enzo) zou het prima moeten doen. Gigabit is echter aan te raden voor de extra bandbreedte. Correct?

Edit: Ik gebruik de switch alleen voor IPTV. Voor mijn internet heb ik een Linksys E1000 router. Die werkt natuurlijk prima :)
Maybe stating the obvious, maar met ontkoppelen switch heb je er ook een kabel tussen uitgehaald, kan die het wellicht zijn?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:31:
Ik heb Tweak laten weten dat ze hun rommel verder mogen houden, dat ik mijn geld terug wil, en dat zowel Tweak als KPN nooit meer op mij als klant hoeven rekenen.
Heb jij even geluk! Want die AI voor de borg e.d. valt binnen de 56 dagen regeling, dus die kan je nog storneren voor uiterlijk 24 oktober 2011. Als je dan verder niets in huis hebt van Tweak, dan is het toch opgelost. Je behandeld Tweak zoals je jouw behandelen, dus verder reageren hoeft dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Loekie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:06:
[...]

Maybe stating the obvious, maar met ontkoppelen switch heb je er ook een kabel tussen uitgehaald, kan die het wellicht zijn?
haha, nee, dat is niet het probleem. Ik heb echt last van haperingen in het tv-signaal. Als ik de kabel rechtstreeks van de modem naar de settopbox leg, dan heb ik geen probleem. Als ik het via de switch laat lopen, dan krijg ik er wel last van. Niet altijd, maar natuurlijk altijd als ik net iets wil zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:19:
[...]

Wat voor kleur heb je? Blauw of Groen? en kan je een link plaatsen van die router, want via Google kan ik hem niet vinden?
Ik heb Tweak blauw. Dat met de router en zoeken, dat probleem had ik dus ook! Hij is niet te vinden.
Erg fijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

geert_schrijver schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:22:
[...]

haha, nee, dat is niet het probleem. Ik heb echt last van haperingen in het tv-signaal. Als ik de kabel rechtstreeks van de modem naar de settopbox leg, dan heb ik geen probleem. Als ik het via de switch laat lopen, dan krijg ik er wel last van. Niet altijd, maar natuurlijk altijd als ik net iets wil zien...
Lijkt me dus gewoon de switch. Koop gewoon een gigabit switch voor een paar tientjes meer ;)
Heb hier 4 STB's (KPN) aangesloten op 2 gigabit switches (3COM en ICIDU) en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

MeltedForest schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:59:
[...]

Ik heb ondertussen ook maar even geklaagd bij wat andere instanties; Radar, Kassa, Stichting de Ombudsman. En op moment van schrijven ben ik aan het kijken of de OPTA ook nog wat voor me kan betekenen. Misschien dat dat nog wat druk achter de ketel zet, maar ik heb weinig goede hoop ;(.
Ik heb mijn probleem ook voorgelegd bij OPTA/ConsuWijzer, ik word morgen door ze teruggebeld en omdat ik het hier voorbij zag komen ook Cambrium maar op de hoogte gesteld van de wanpraktijken van Tweak tegenover hun klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeltedForest schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:19:
[...]

Ik heb mijn probleem ook voorgelegd bij OPTA/ConsuWijzer, ik word morgen door ze teruggebeld en omdat ik het hier voorbij zag komen ook Cambrium maar op de hoogte gesteld van de wanpraktijken van Tweak tegenover hun klant.
Ik ben niet de enige dus. Je mag ze ook mijn geval wel voorleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Gezocht:
SERVICEDESK-MEDEWERKER (M/V)
tweak

Standplaats
Almere

Ben jij opzoek naar een leuke bijbaan, bijvoorbeeld voor naast jouw studie? Wij zoeken naar enthousiaste versterking voor onze servicedesk gevestigd in Almere. Als servicedesk medewerker kom je rechtstreeks in aanraking met onze klanten. Zodoende ben je ons visitekaartje naar de buitenwereld.
Onze servicedesk is primair gericht op het ondersteunen van klanten van Tweak. Hierbij kun je denken aan onze glasvezeldiensten, DSL en nieuwsgroepen. Daarbij komt natuurlijk ook veel internet, digitale televisie en telefonie kijken. Als jij middenin de techniek zit en onze klanten goed kunt helpen, ben jij degene die wij zoeken!
Wat wij jou bieden:

Je werk in een jong enthousiaste team
Erg leerzame omgeving, wij werken met de techniek van de toekomst
Het werk is leuk en afwisselend
Je krijgt een prima salaris
Je hebt flexibele werktijden
Standplaats vlak naast het Centraal Station, dus makkelijk bereikbaar

Wat wij van jou verwachten:

Je bent klantvriendelijk, probleemoplossend en hebt goede sociale vaardigheden
Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal; zowel mondeling als schriftelijk
Je hebt bij voorkeur kennis van internet, internetdiensten en computers
Je bent leergierig en pro-actief

Aanvullende informatie
Voor meer informatie over deze vacature kun je mailen naar hr@cambrium.nl.
Ook sollicitatiebrieven, met bijgevoegd CV, kunnen naar dit e-mailadres worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

chocka schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:12:
Gezocht:
SERVICEDESK-MEDEWERKER (M/V)
tweak

Wat wij van jou verwachten:

Je bent klantvriendelijk, probleemoplossend en hebt goede sociale vaardigheden
Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal; zowel mondeling als schriftelijk
Je hebt bij voorkeur kennis van internet, internetdiensten en computers
Je bent leergierig en pro-actief
Vooral het laatste stukje... Klantvriendelijk. :+

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

supernova schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:47:
[...]

Vooral het laatste stukje... Klantvriendelijk. :+
Nouja, ze weten waar hun zwakke punt zit :+

Maar zonder gekheid, ik heb nooit problemen gehad met de klantvriendelijkheid. Wel met de structuur van de foutafhandeling. Persoon A weet niets van Persoon B, en er lijkt niets centraal ingezien te kunnen worden. wat ik ook ernstig vind is dat ze, omdat KPN veranderingen doorvoerd, ze hun eigen klanten aan het lijntje (moeten) houden. Zo werd mij weken lang verteld dat mijn router omgeruild zou worden voor eentje die wel zou samenwerken met hun voipserver. Echter heb ik het vermoeden dat ze wisten dat het nog een week of 6 ging duren, want ineens werkte voip met mijn huidige router. Zeg dan gewoon dat het 6 weken duurt, en of ik voor die 6 weken het acceptabel vind telefonisch onbereikbaar te zijn.

Meer structuur en helderheid zou wenselijk zijn :+
Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.