Gezien de vele berichten aangaande IPTV e.d. even het volgende:
1) Kan de bron zo 1,2,3 even niet vinden, maar ook IK heb vernomen dat vanaf 01-11 de kwaliteit van de KPN streams omhoog gaat. Zo rond diezelfde tijd wordt ook de snelheid van het snelste abbonement verhoogd, van 100mbit naar 500 mbit.
2) Glashart media kan zijn streams op een hogere bitrate leveren (type codec even buiten beschouwing gelaten) omdat zij alleen op glas abbo's leveren. KPN levert zijn streams ook op ADSL / VDSL klanten. Met die reden zijn de bitrate's van de KPN streams lager (als je maar max. 8 mbit op je adsl lijn kan krijgen heeft het weinig zin daar een 12 mbit stream overheen te pompen....)
Rons het einde van het jaar (dus rond 1 november) zou KPN onderscheid gaan maken in de verschillende streams en dus streams met een hogere bitrate aan gaan bieden aan klanten die dat "kwijt" kunnen. Daarnaast is het VDSL traject van KPN dan in een ver gevorderd stadium, zodat ook klanten, op een verbinding anders dan "puur" glas, hiervan kunnen profiteren.
3) Onlangs hebben mijn ouders het Tweak Groen pakket opgeleverd gekregen. Nu hebben zij geen HDTV, maar WEL de nieuwe Motorola 1903. Het viel mij daarin op dat je bij de instellingen o.a. kunt kiezen uit 1080p/50 en 1080p/25. Beide setting had ik in mijn 1960 NIET zitten, die gaat max tot 1080i.
Het kan zijn dat die instellingen een beter beeld geven en dat Tweak daar op doelt, echter lang niet iedereen (lees: bijna niemand!!) heeft de nieuwe Motorola STB'en......
Iets wat je gezien het feit dat je ze HUURT eigenlijk WEL zo mogen verwachten!!
Aangaande de telefonie, tja.... daar ga ik in een afzonderlijk bericht iets over zeggen..
@El_Bandito
Ik heb daar inderdaad veel goede berichten over gehoord. Ik weet uit eigen ervaring dat de nieuwe Motorola's (1903/1963) een stuk sneller zappen en door de menu's bladeren. Daarnaast kan je volgens mij met de nieuwe boxen ook op 1080p afspelen.
[
Voor 10% gewijzigd door
Bassmaniac op 21-08-2011 10:48
. Reden: reactie toegevoegd ]