Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Hans_18T schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:12:
[...]

Trouwens de Freedom haal ik uit een Vigor2920 achter de EB. Hoofdreden is de benodigde VPN Server. Gewoon de benodigde poorten op de EB forwarden en zelfs de XBox is tevreden. Verder gebruik ik nog een FTP server.
Ik heb geen telefonie problemen (althans niet gemerkt zover)
Het is soms moeilijk om door de HD heen te komen, maar uiteindelijk is tot nu toe alles netjes opgelost. Ik verwacht ook dat het ping probleem wel zal worden opgelost.
nou, met de HD had ik eventjes geleden ook problemen...
ze wouden mij niet doorverbinden met de TD :X

met Freedom bedoel ik dat het met de gebruikte apparatuur zou kunnen.
daarnaast ben ik tegen 2x NAT ;)

het ping probleem zit hem dus in het wholesale netwerk van KPN

[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 14-10-2010 00:19 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:22
@Eymey: Ik zal vanavond een Tracert uitvoeren. Is tevens de laatste kans, ik was het hele Glashart geneuzel zo zat dat ik m'n abonnement heb opgezegd. Als het goed is, is vanaf morgen UPC actief. Wanneer over een jaar de zaken binnen KPN en partners goed geregeld zijn overweeg ik misschien weer een Glas abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Killerbert schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:17:

met Freedom bedoel ik dat het met de gebruikte apparatuur zou kunnen.
daarnaast ben ik tegen 2x NAT ;)
OK 2x NAT is natuurlijk minder gunstig, daar tegenover staat dan weer dat in geval van problemen een duidelijke scheiding is van verantwoordelijkheden. (TV + Telefonie)
Verder heb ik dan de vrije keuze vwb het gebruikte modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
[OFF TOPIC] Zo kan het ook:
KPN-klanten boos over melding 'geen voicemail'
KPN maakt ophefmakende voicemail optioneel

Na veel negatieve reacties maakt KPN de melding over het ontbreken van een voicemail optioneel.

Klanten zijn niet bepaald tevreden over de nieuwe voicemaildienst van KPN. Wanneer ze naar iemand bellen die geen voicemail heeft, krijgen ze na dertig seconden een melding hierover. De klant moet voor deze melding betalen, en daar is ophef over ontstaan. "Geldklopperij", luidt het.

Nu heeft KPN de melding optioneel gemaakt. Een gebruiker die geen voicemail ingesteld heeft, kan voortaan zelf bepalen of de melding afgespeeld wordt wanneer iemand hem probeert te bellen. Dit kan worden aangepast via de klantenservice.
Waarmee de klantenservice togenblik nagenoeg niet te bereiken valt en de klant intussen wel 0,10 cent per minuut betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
Wordt er intussen ook een beetje sch%$tziek van....
Heb regelmatig dat ik 's avonds (tussen 19 en 23 zeg maar) een verbinding van 800kb/s haal, waarbij ik NIET meer fatsoenlijk naar de TV kan kijken en kan internetten.
Om het geheel compleet te maken, moet mijn nummer al 2 maanden geporteerd worden, valt de phone poort op de zyxel met grote regelmaat uit en na contact met de HD blijkt mijn VoIP account te zijn uitgeschakeld bij Tweak!!!
Zou na 1 dag worden teruggebeld naar de TD (dus niet!!) en heb nu de "mazzel" dat ik mijn KPN lijn nog actief heb en dus kan bellen.....
Ga maar eens een briefje aan de directie/management tikken aanzake alles, Het is nu niet leuk meer!
Glasvezel zou vooruitgang moeten zijn, maar heb nu spijt dat ik ben overgestapt.....
Begrijp dat we in de testfase van het Zyxel gebeuren zitten, maar een mailtje moet er toch wel vanaf kunnen?
Tweak incassert immers WEL iedere maand de volle mep, terwijl lang niet alles (goed) geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
vandaag zoals gewoonlijk weer lag op drukke tijden.

vandaag heeft kpn ook een nieuwe software versie van de 1960 uitgeleverd.
de HD zenders zijn verplaatst naar 701 ipv 781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 17:22
Killerbert schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:48:
vandaag zoals gewoonlijk weer lag op drukke tijden.

Hier ook weer hetzelfde, heb straks maar een mailtje gestuurd naar servicedesk aangezien ik het Tweak account hier al een tijdje niet meer heb gezien.
Je vraag heeft het volgende nummer gekregen: DKY-49786-605

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbert schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:48:

aanpassing van het profiel geen nieuwe update voor de 1960 of 1910. KPN kan beter de SD zenders vervangen door de HD versie als deze beschikbaar

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
dat klopt, maar dan alleen voor glas klanten en niet voor vdsl2 gebruikers m.b.t. bandbreedte.

ik denk zelf dat kpn dit niet apart gaat doen voor glas gebruikers. nu moeten we er immers gewoon 10 euro ofzo extra voor betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Killerbert schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:27:
dat klopt, maar dan alleen voor glas klanten en niet voor vdsl2 gebruikers m.b.t. bandbreedte.

ik denk zelf dat kpn dit niet apart gaat doen voor glas gebruikers. nu moeten we er immers gewoon 10 euro ofzo extra voor betalen....
Ik denk dat hij bedoelt de standaard zenders op 1....X vervangen voor de HD zenders wanneer iemand een HD pakket afneemt, wat ook voor (een deel van de) VDSL klanten mogelijk is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
IceM schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:28:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt de standaard zenders op 1....X vervangen voor de HD zenders wanneer iemand een HD pakket afneemt, wat ook voor (een deel van de) VDSL klanten mogelijk is.
kijk, dat kan ook..
dat vond ik niet echt duidelijk vermeld :O

maar hier ben ik het ook mee eens.. nu steeds naar 701 ipv 1.. je wordt er wel een beetje moe van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik eerder zei heb ik ook geen goede ervaringen met de helpdesk. Als je belt dan krijg je iemand aan de lijn die alles noteert en zegt dat ik word teruggebeld. Maar terugbellen?

Mijn telefoon werkt niet (voice lampje brandt ook niet op het modem). En mijn nummer moeten ze ook gaan porteren als het goed is bij UPC deze maand. Het UPC contract heb ik tot 28oktober. Ik heb geen zin dat ik mijn nummer kwijtraak door een lakse houding van tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:02:
Zoals ik eerder zei heb ik ook geen goede ervaringen met de helpdesk. Als je belt dan krijg je iemand aan de lijn die alles noteert en zegt dat ik word teruggebeld. Maar terugbellen?

Mijn telefoon werkt niet (voice lampje brandt ook niet op het modem). En mijn nummer moeten ze ook gaan porteren als het goed is bij UPC deze maand. Het UPC contract heb ik tot 28oktober. Ik heb geen zin dat ik mijn nummer kwijtraak door een lakse houding van tweak.
UPC moet je nummer nog voor een bepaalde tijd bewaren voor eventuele portatie, dus je bent je nummer niet zomaar kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yay, een brief van Tweak :P. Had gehoopt op verdere info over de ZyXEL of een zekere extra vorm van dienstverlening op KPN netwerken ;)

Maar jammer, helaas zinloze reclame of je het HD pakket wat één dezer dagen afloopt niet voor €10 per maand extra erbij wil hebben. Dat had ook wel telefonisch gekund :|. Nou ja, misschien zijn er mensen wél blij met deze service :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:01:
[...]

UPC moet je nummer nog voor een bepaalde tijd bewaren voor eventuele portatie, dus je bent je nummer niet zomaar kwijt.
Alleen als je niet zelf UPC hebt opgezegd en het nummer laat vervallen. Als het abo al stop is gezet voordat portering plaats vind is het nummer niet meer zonder meer beschikbaar voor portering.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
Loekie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:40:
Grmbl, net een mail terug gehad van tweak, ze weten het niet. Blijkbaar gaat er van Tweak een opdracht naar Glashart en vandaar uit wordt dan klantcontact geregeld, echter zonder terugkoppeling blijkbaar.
Altijd fijn, interfaces die niet goed ingeregeld zijn....
Vanmiddag maar eens gebeld met de HD, ik was redelijk snel aan de beurt. Mijn bestelling heb ik 26-8 geplaatst. Volgens de HD-medewerker hebben ze op 24-9 (vanaf dat moment was R+ pas mogelijk in Enschede) de aansluit-opdracht naar Reggefiber gestuurd.
Meestal wordt er dan binnen 2 wkn gebeld voor een afspraak. Bij mij is dat nog niet gebeurd en omdat ik de 2e was die hierover klaagde gaat Tweak het "escaleren" bij Reggefiber. |:( Afwachten dus maar weer... gelukkig is de ADSL nog niet opgezegd.

7545 MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:26:
Yay, een brief van Tweak :P. Had gehoopt op verdere info over de ZyXEL of een zekere extra vorm van dienstverlening op KPN netwerken ;)

Maar jammer, helaas zinloze reclame of je het HD pakket wat één dezer dagen afloopt niet voor €10 per maand extra erbij wil hebben. Dat had ook wel telefonisch gekund :|. Nou ja, misschien zijn er mensen wél blij met deze service :)
Had ik ook gekregen, uitermate netjes overigens en zeer duidelijk indien je HD pakket wenst te behouden moest je de brief ondertekend retour zenden in de bijgeleverde antwoord(nummer)envelop. Zal puur een administratieve handeling zijn om het zo te doen. Niks verkeerds aan.

Ik heb het niet gedaan want van het hele HD pakket, was er maar één HD zender waar ik enorm van genoot en dat was discovery channel. Van alle overige zenders heb ik niet de indruk kunnen krijgen dat er enigszins spraken was van kwaliteit verschil tussen de wel/niet HD zender. Om voor één zender 10 euro per maand te moeten gaan betalen, vind ik een beetje overdreven.

Vroeger wel eens Discovery On Demand abonnement gehad, maar helaas daar zijn ze mee gestopt. Kosten 50 euro per jaar en kon zelf bepalen wanneer en welke afleveringen ik wilde zien. Was echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
chocka schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:26:
[...]

Had ik ook gekregen, uitermate netjes overigens en zeer duidelijk indien je HD pakket wenst te behouden moest je de brief ondertekend retour zenden in de bijgeleverde antwoord(nummer)envelop. Zal puur een administratieve handeling zijn om het zo te doen. Niks verkeerds aan.

Ik heb het niet gedaan want van het hele HD pakket, was er maar één HD zender waar ik enorm van genoot en dat was discovery channel. Van alle overige zenders heb ik niet de indruk kunnen krijgen dat er enigszins spraken was van kwaliteit verschil tussen de wel/niet HD zender. Om voor één zender 10 euro per maand te moeten gaan betalen, vind ik een beetje overdreven.

Vroeger wel eens Discovery On Demand abonnement gehad, maar helaas daar zijn ze mee gestopt. Kosten 50 euro per jaar en kon zelf bepalen wanneer en welke afleveringen ik wilde zien. Was echt leuk.
hier idem,
alleen interesse in discovery hd showcase O-)

ik ben het er overigens niet mee eens,
tot op heden nog geen werkende voip oplossing bij mij via de eb of de zyxel
en natuurlijk de 'lag'

ik ga er van uit dat dit vergoed wordt.. zoals bijvoorbeeld het gratis verlengen van het hd abbo.

anders kap ik met die onzin van tweak :w
misschien is het soms overmacht, maar tweak is in dit geval mijn isp, en hoort deze problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:44:
[...]

Alleen als je niet zelf UPC hebt opgezegd en het nummer laat vervallen. Als het abo al stop is gezet voordat portering plaats vind is het nummer niet meer zonder meer beschikbaar voor portering.
Ik heb UPC per 28 oktober opgezegd. Telefonie zal dan nog wel blijven bestaan omdat de nieuwe provider (tweak in dit geval) het nummer zou porteren. Ik heb alleen geen idee wat er gebeurt als ze om één of andere reden dit niet doen. Dan blijft telefonie bestaan bij UPC. Opzich prima, maar blijf ik dan niet voor alles betalen?

Overigens word ik ook "altijd" (3x gebeld) snel geholpen bij de helpdesk van tweak. Maar ze kunnen niks en geven alles maar door naar KPN? Vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
gerritjan schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:22:
[...]

Vanmiddag maar eens gebeld met de HD, ik was redelijk snel aan de beurt. Mijn bestelling heb ik 26-8 geplaatst. Volgens de HD-medewerker hebben ze op 24-9 (vanaf dat moment was R+ pas mogelijk in Enschede) de aansluit-opdracht naar Reggefiber gestuurd.
Meestal wordt er dan binnen 2 wkn gebeld voor een afspraak. Bij mij is dat nog niet gebeurd en omdat ik de 2e was die hierover klaagde gaat Tweak het "escaleren" bij Reggefiber. |:( Afwachten dus maar weer... gelukkig is de ADSL nog niet opgezegd.

7545 MR
Mjah, het zal wel, ik kreeg gister een mail dat KPN alles nog moest aanleggen. Ziggo kan gelukkig nog verlengd worden, dus ik wacht het een en ander wel af. Anders bel ik maandag vanaf m'n werk wel even met reggefiber.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Ik heb Donderdag ook maar is gebeld met de HD, omdat ook bij mij Internet traag wordt s' avonds.
Ben Vrijdag al terug gebeld, ben er niet veel mee opgeschoten het zou een bekend probleem zijn maar ik moest wel even screenshots opsturen om te laten zien dat mijn Internet echt trager is... 8)7

Ik vond het alleen raar, ze zei tegen mij het komt omdat het in de avond drukker wordt, iedereen gaat Internetten (downloaden). Hebben ze ons niet gelokt met glasvezel tot in huis zodat we geen last van elkaar mogen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Tsjah, de glasvezel zelf zal geen invloed ondervinden van anderen, de knooppunten met het daadwerkelijke internet moeten echter natuurlijk wel snel genoeg zijn om al die verbindingen aan te kunnen. Er is altijd wel een bottleneck. De vraag is alleen waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
woekele schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:31:
Tsjah, de glasvezel zelf zal geen invloed ondervinden van anderen, de knooppunten met het daadwerkelijke internet moeten echter natuurlijk wel snel genoeg zijn om al die verbindingen aan te kunnen. Er is altijd wel een bottleneck. De vraag is alleen waar :)
Het probleem is ook niet zozeer dat het aantal bits/s wat minder wordt als er veel verkeer is. het probleem is dat de drukte resulteert in een latency die van 5 naar 95 ms gaat. Het gevolg daarvan is dat in de beleving bij de gebruiker alles 20x langzamer gaat. Als iedereen zou worden teruggeschroefd naar bijvoorbeeld 5/5 en de latency normaal blijft (4~5 ms) dan merk je er eigenlijk niet veel van tenzij je gaat downloaden.
Voorbeeld: als je op drukke tijden een testfile download dan heb je bijvoorbeeld 500 Kbyte/s, stel je download op het zelfde moment een tweede testfile, je zal zien dat je dan wederom een snelheid hebt van rond de 500 Kbyte/s. Als je het internet verkeer dus echt zou willen knijpen of verdelen dan zouden beide downloads naar 250 Kbyte/s moeten gaan. Doe je dit niet dan openen de gebruikers gewoon meer threads om bijvoorbeeld van het Usenet te downloaden, waardoor nog meer gebruikers in de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Ik heb ook een mailtje terug van Tweak over het latency/snelheidsprobleem:
Geachte heer / mevrouw,

Wij zijn op de hoogte van dit probleem, en hebben dit al doorgezet naar ons netwerkleverancier.
Helaas is dit geen issue waar wij zelf veel mee kunnen doen, omdat het niet in ons bereik is.
Ik vermoed dat het ligt aan een KPN server die ergens hangt (aan de routes te zien).
We hopen dat de problemen spoedig verholpen kunnen worden, aangezien het een last is voor veel klanten
die bijvoorbeeld online games spelen, of last hebben van trage downstream.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk
Nouja, afwachten dan maar. Gelukkig ben ik geen fanatieke gamer oid en heb ik er met TV kijken verder geen last van.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
m.b.t. de ping problemen heeft tweak HD verteld dat het probleem in de wijk centrale zit.
dit probleem was voor kpn; kpn ging zoeken naar een oplossing.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Ik verwacht dat het niet in de wijkcentrale zit. De eerste hop 195.190.241.7 is volgens mij daar waar de PPPoE wordt getermineerd. De wijkcentrale is vermoedelijk gewoon een soort switch met een dikke uplink.
Trouwens vanavond kon ik geen NED2 HD bekijken daar de dienst tijdelijk niet beschikbaar is. Gelukkig is er nog SD.
Mooi spul alles over ethernet :)

Het kan nog erger Zie http://stats.fourpets.net/ping_xs4all_nl_ping.html

[ Voor 9% gewijzigd door Hans_18T op 18-10-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al je toevallig niet in Almere woont heb je gelijk want ik krijg pressies hetzelfde IP bij de eerste hop.
Vind wel die lag vreselijk irritant. Merk ik vooral bij BFBC2. Maar nu draait het weer goed volgens speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Yep. Ik zit ook in almere, en ja ook hier weer alles rond de 5 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hoop maar dat het zo blijft,zal wel niet maar ja. oja en hier men resultaat voor de lol

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/995569269.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/26313551.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@ jan jaffa,

welke isp heb je? planet of tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN glasvezel 8)7 Ik weet dat dit een topic voor tweak abonnementen is maar kpn en tweak zitten heel dicht bij elkaar.
Maar het ging in mijn antwoord voornamelijk om de ping problemen vandaar dat ik het bij dit topic gezet had. Omdat tweak en KPN Grotendeels de zelfde verbinding gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zucht, goed om te zien dat er meer mensen zijn met die 'wazige' lag problemen, het was vanavond ook alweer feest ... Heb nu al 4x aan de lijn gehangen en het probleem lijkt niet opgelost te worden.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dwim.org/~ebroes/lag.png

Deze ellende is al een goede 22 dagen nu, en grappig om op te merken, er is een 'dip' in de minimale stabiele ping vanaf het moment dat het fout ging (van 8ms->5ms), lijkt me duidelijk dat er iets aan een configuratie is veranderd maar niemand lijkt 'echte' data te willen hebben bij Tweak.

Ik heb na dag 3 meteen aan de lijn gehangen en ben tot op dit moment aan het lijntje gehouden (en al ettelijke euros aan kosten met ze lopen verbellen).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dwim.org/~ebroes/lag_lang.png

Om maar over de problemen met die bagger KPN modems niet te spreken (zichzelf resetten als je 100mbit traffic door een portforward heen propt :( ). En ja ik sta op de 'wachtlijst' voor een Zyxel modem voor een goede 2 maanden nu. Misschien wordt het eens tijd om te gaan 'vergeten' om te betalen.

[edit]
Oh in Almere btw, Glas100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Na een wijze tip van Eymey post ik m'n bijzondere ervaringen ook nog maar eens op de plek waar het eigenlijk thuis hoort:

Oh oh oh... net TweakHD opgehangen. Een wel gearticuleerde dame belde me op om op mijn openstaande ticket te reageren:

"U heeft een ticket openstaan met betrekking tot on-net bellen. Daarin stelt u dat u niet langer dan 33 seconden met uw moeder kunt bellen. Wij hebben hierover feedback gekregen en het probleem is gelokalisserd. Het komt doordat de Thomson modems niet goed overweg kunnen met onze VOIP servers. Wij zijn bezig met een migratie naar een nieuw eigen platform wat eind van het jaar wordt uitgerold. Tot die tijd kunnen wij het probleem voor u helaas niet verhelpen"

Belangrijk om te weten is dat juist vanwege het bekende Thomson on-net bel probleem, zowel ik als m'n ouders een ZyXEL test modem hebben gekregen. En dat juist sinds die ZyXEL modem wij elkaar nu eindelijk kunnen verstaan maar dat het gesprek (in beide richtingen) na 33 seconden wordt verbroken.

Maar goed het heugelijke nieuws is dus dat het voorlopig ouderwets GSM abootje slijten wordt. Want om nu elke 33 seconden terug te bellen is niet prettig (heb het geprobeerd! Eerste 2-3 keer was leuk maar daarna toch flink irritant).

Op mijn verzoek om compensatie voor het een en het ander wordt wederom geschermd met het punt dat Tweak het telefoon gedeelte als gratis service van het complete pakket ziet. Ik ben het daar niet mee eens want ik moet ook belminuten betalen. Daarnaast kan ik niet in de voorwaarden vinden dat het telefonie gedeelte gratis is. Mevrouw aan de lijn (zal geen namen noemen) werd ook flink boos op mij en verwees mij, bij verzoek om te melden waar het zwart op wit staat dat telefonie gratis onderdeel van Glas30 is, naar de algemene voorwaarden. Ik heb toen gezegd dat ik die al door had gelezen maar het niet kan vinden. Ze wilde daarom wel een linkje sturen, wederom van de algemene voorwaarden. Toen ik vervolgens vroeg om daar dan wel bij te zetten op welke pagina en welke alinea staat dat telefonie een gratis onderdeel van Glas30 is, zei ze "u kunt binnen enkele minuten een mail van mij verwachten. U mail adres is xxxx@xxxx.xx. Ja dat klopt! Okay dan komt ie er zo aan."

Deze mail is inmiddels (de volgende dag!) nog altijd niet binnen.

Na jaren Tweak bijzonder hoog te hebben (ten tijde van TweakDSL), glijden ze nu toch redelijk snel af!

Wel kreeg ik van iemand anders dan dat ik aan de lijn had:
Geachte heer / mevrouw,

U heeft aangegeven dat u maar gesprekken kunt voeren van 33 seconde. Daarna knalt de verbinding eruit.
Hetzelfde gebeurt als uw moeder u belt.

De technische dienst heeft naar dit probleem gekeken en helaas is er momenteel op het huidige telefonie platform nog geen oplossing voor.
Zodra het nieuwe telefonie platform beschikbaar komt (later dit jaar) moet het probleem opgelost zijn. Tot die tijd kunnen we hier helaas niets aan doen.
Het probleem wat u ervaart is geen probleem dat specifiek alleen bij u zo is. Wij werken aan een oplossing.

Met vriendelijke groet,
Jimmy
Uw servicedesk

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

33 seconden bellen met je moeder is toch voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:13
Ik ben van plan TweakFiber (R+ 50 of 100) te nemen (hier in Dordrecht) ik heb echter nog een aantal vragen waar ik eigenlijk niet goed antwoord op kan vinden, misschien dat jullie me wat verder kunnen helpen:

nogmaals: het gaat dus over de R+ abbo's

Internet:
- Een vast IP-adres is, zoals gebruikelijk, mogelijk begrijp ik.... kan ik daarvan ook de reverse-DNS instellen naar bijv server.example.org?
- Is het toevallig ook mogelijk een extra IP-adres te krijgen? (heb er nu 6 tot mijn beschikking bij KPN zakelijk ADSL, maar zoveel hoeft nou ook weer niet)
- Ik draai nu mijn eigen router (= ook server), met uitgebreide firewall, NAT-rules, VPN en de hele mikmak.... die moet ik als zodanig kunnen blijven gebruiken...en moet dus ook het publieke IP-adres krijgen. Is dat op de een-of-andere manier mogelijk? (het mag best ingewikkeld zijn, als het maar werkt....
- Ik wil eigenlijk nog even bevestigd zien dat er inderdaad géén poorten geblokkeerd zijn, zoals poort 25 uitgaand en inkomend, en 110 inkomend (voor mailserver, dns en vpn)

Telefonie:
- Meerdere nummers kan, maar heb je dan ook meerdere lijnen? en als de ene lijn bezet is, kun je dan met datzelfde nummer nog op de andere lijn gebeld worden.... of moet ik daarvoor toch mijn ISDN-lijnen behouden?

Televisie:
- Hoe is de kwaliteit van het DVB-C signaal? (Allicht beter dan digitenne, maar ik kon nergens bitrates of wat dan ook vinden)
- Is de set-top box voor digitale (ip)tv een beetje goed/snel/stabiel? of is het ook mogelijk een eigen set-top box te gebruiken, of zelfs een computer als set-top box te gebruiken....? (dat laatse ga ik maar even niet van uit :-) )

sorry voor de vele vragen, ik heb echt veel gezocht op de fora en op google, maar vaak gaat het over de KPN-varianten of weer net over een andere provider....

[ Voor 0% gewijzigd door NovapaX op 19-10-2010 09:37 . Reden: interpunctie ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, op niet alle vragen weet ik de antwoorden zeker, maar ik denk dat ik een paar wel met redelijke aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan beantwoorden :)

* Bij de R+ variant kan je 100% je eigen server/router gebruiken zonder gedoe! Voor zo ver ik weet krijg je je IP via DHCP en is het redelijk vast.
* Of je een 100% gegarandeerd vast IP of meerdere IP's kan krijgen..... weet het niet zeker maar dacht dat dit niet mogelijk is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
dEATHfLOWEr schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:44:

"U heeft een ticket openstaan met betrekking tot on-net bellen. Daarin stelt u dat u niet langer dan 33 seconden met uw moeder kunt bellen. Wij hebben hierover feedback gekregen en het probleem is gelokalisserd. Het komt doordat de Thomson modems niet goed overweg kunnen met onze VOIP servers. Wij zijn bezig met een migratie naar een nieuw eigen platform wat eind van het jaar wordt uitgerold. Tot die tijd kunnen wij het probleem voor u helaas niet verhelpen"

Belangrijk om te weten is dat juist vanwege het bekende Thomson on-net bel probleem, zowel ik als m'n ouders een ZyXEL test modem hebben gekregen. En dat juist sinds die ZyXEL modem wij elkaar nu eindelijk kunnen verstaan maar dat het gesprek (in beide richtingen) na 33 seconden wordt verbroken.
Dat is natuurlijk bull, ze hebben gewoon de keuze gemaakt om je probleem niet meer op te lossen omdat er over een paar maanden een nieuwer platform is dat dit probleem hopelijk niet heeft. Doorgaans is bij verbroken verbinding via on-net VOIP de packetsize boosdoener, vaak is het daarbij zo dat pakketgrootte onderweg aangepast wordt en die omzetting voor de verbreking zorgt. Ws is het in dit geval de sipserver die op een verbinding met kleinere pakketgrootte zit dan de fiber-verbinding zelf.
Bij andere aanbieders hebben ze ook problemen gehad met deze materie van 'early fragmentation' ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
- Is het toevallig ook mogelijk een extra IP-adres te krijgen? (heb er nu 6 tot mijn beschikking bij KPN zakelijk ADSL, maar zoveel hoeft nou ook weer niet)
nee, zover wij weten is dit niet mogelijk. het is immers een consumenten lijn.
mischien weet de HD 't wel.. of via DM (als je een antwoord weet, dan mag je 't wel hier vermelden :) )
- Ik draai nu mijn eigen router (= ook server), met uitgebreide firewall, NAT-rules, VPN en de hele mikmak.... die moet ik als zodanig kunnen blijven gebruiken...en moet dus ook het publieke IP-adres krijgen. Is dat op de een-of-andere manier mogelijk? (het mag best ingewikkeld zijn, als het maar werkt....
je krijgt gewoon op 1 poort 1 ip adres op de genexis. (mist er genexis wordt gebruikt in je woonplaats)
daaraan hang je je eigen apparatuur

@ Grum
hoe heb jij die mooie grafiekjes gemaakt :?

[ Voor 3% gewijzigd door Killerbert op 19-10-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Killerbert schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:48:
@ Grum
hoe heb jij die mooie grafiekjes gemaakt :?
http://www.cacti.net/

Ik heb gister weer met ze aan de lijn gehangen en ik krijg nu binnen een week de leverdatum van z'n nieuwe modem (Zyxel) te horen. Tevens wisten ze me te vertellen dat KPN inderdaad op de hoogte is en 'dat eraan gewerkt wordt'. Volgens mij is het gewoon een duidelijk teken van onder capaciteit, zeker omdat het altijd zo netjes in de avond uren valt. Beetje jammer, nu zitten we al op dag 25 ofzo met bagger ... hurray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Ik heb hier laatst een KPN monteur over de vloer gehad voor een nieuwe EB. Niet dat dit de problemen heeft verholopen, maar goed. Hij wist mij te vertellen dat KPN binnenkort (binnen enkele weken) geen EBs meer hoeft te leveren aan Tweak klanten. Waarschijnlijk duidt dit er dus op dat de Zyxel routers er echt aan zitten te komen. Hopelijk betekend dit dat wij ook snel een vervanging krijgen voor de EB. *Fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Lawrentium schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:57:
Ik heb hier laatst een KPN monteur over de vloer gehad voor een nieuwe EB. Niet dat dit de problemen heeft verholopen, maar goed. Hij wist mij te vertellen dat KPN binnenkort (binnen enkele weken) geen EBs meer hoeft te leveren aan Tweak klanten. Waarschijnlijk duidt dit er dus op dat de Zyxel routers er echt aan zitten te komen. Hopelijk betekend dit dat wij ook snel een vervanging krijgen voor de EB. *Fingers crossed*
tja, alles leuk en aardig.. maar er is nog niet vanuit tweak een oplossing gekomen voor de instabiliteit problemen van de zyxels.

ik zou liever met een werkende EB zitten dan met een instabiele zyxel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
Nieuwste ontwikkeling in Enschede:
Vanmiddag iets vroeger thuis dan anders. Op de mat een plat pakketje van Cambrium uit Almere met daarin een Tweak-excuusbrief; sorry dat het zolang moet duren, welgemeende excuses, enz.. Als zoethoudertje tevens een doos Merci-chocolaatjes.

Leuk gebaar maar ik hoopte eigenlijk dat ze me meteen dat Genexis-modem zouden opsturen >:)
GJ
7545 MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

gerritjan schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:15:
Vanmiddag iets vroeger thuis dan anders. Op de mat een plat pakketje van Cambrium uit Almere met daarin een Tweak-excuusbrief; sorry dat het zolang moet duren, welgemeende excuses, enz.. Als zoethoudertje tevens een doos Merci-chocolaatjes.

Leuk gebaar maar ik hoopte eigenlijk dat ze me meteen dat Genexis-modem zouden opsturen >:)
GJ
7545 MR
x2 :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Hehe, allebei uit Enschede? Goed om te horen dat de Merci's in elk geval goed zijn ontvangen. Natuurlijk hadden we veel liever gezien dat het niet nodig was geweest en iedereen keurig op tijd opgeleverd zou zijn geweest. Goed nieuws; in de loop van volgende week worden er 5 pop's in Enschede opgeleverd met de klanten die daar op zijn aangesloten. We wachten nog op een volledige planning voor heel Enschede, maar dat kan niet lang meer duren..

Overigens, Mooooody, ik zal eens proberen na te checken aan welke pop jij bent aangesloten en wanneer je dus kunt verwachten dat je wordt opgeleverd :).

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Killerbert schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

tja, alles leuk en aardig.. maar er is nog niet vanuit tweak een oplossing gekomen voor de instabiliteit problemen van de zyxels.

Helemaal mee eens. We kunnen verklappen dat de testfase met de ZyXEL's progressie maakt. We hebben nu de meste problemen kunnen tackelen en werken aan de laatste puntjes op de i :). Als 'ie eenmaal volledig werkt, is die ZyXEL wel echt super tof!

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

NovapaX schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:36:
Ik ben van plan TweakFiber (R+ 50 of 100) te nemen (hier in Dordrecht) ik heb echter nog een aantal vragen waar ik eigenlijk niet goed antwoord op kan vinden, misschien dat jullie me wat verder kunnen helpen:

nogmaals: het gaat dus over de R+ abbo's
Hi NovapaX, ik zal proberen al je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden :).
- Een vast IP-adres is, zoals gebruikelijk, mogelijk begrijp ik.... kan ik daarvan ook de reverse-DNS instellen naar bijv server.example.org?
IP-adressen worden via DHCP uitgegeven en zijn inderdaad redelijk vast. Een reverse-dns is geen probleem. Volgens mij kun je dat als klant zelfs instellen vanuit jet customer-menu, maar in elk geval kan onze servicedesk dat voor je regelen. Kost je niets extra's.
Helaas kunnen we maar 1 IP-adres per verbinding uitgeven.
Het glasvezelmodem (Genexis) is transparant. Op de router die je er achter hangt ontvang je het publieke IP-adtes. Bij de niet-R+ abonnementen (KPN gebaseerd) ontvang je hiervoor standaard een Thomson (Experiabox). Bij de R+ abonnementen kun je zelf een router naar keuze aansluiten.
- Ik wil eigenlijk nog even bevestigd zien dat er inderdaad géén poorten geblokkeerd zijn, zoals poort 25 uitgaand en inkomend, en 110 inkomend (voor mailserver, dns en vpn)
Poorten knijpen en/of blokkeren? Da's vies! Daar doen we niet aan...
- Meerdere nummers kan, maar heb je dan ook meerdere lijnen? en als de ene lijn bezet is, kun je dan met datzelfde nummer nog op de andere lijn gebeld worden.... of moet ik daarvoor toch mijn ISDN-lijnen behouden?
Je kunt maximaal 2 telefoonnummers (VoIP) aansluiten. Voor elk telefoonnummer heb je een eigen telefoonpoortje, dus je kunt ze beide naast elkaar en separaat gebruiken.
- Hoe is de kwaliteit van het DVB-C signaal? (Allicht beter dan digitenne, maar ik kon nergens bitrates of wat dan ook vinden)
Voor wat ik er van weet is de kwaliteit erg goed. Veel beter dan Digitenne. DVB-C zit op frequentie 304Mhz, vaak in te vullen als 304000(khz).
- Is de set-top box voor digitale (ip)tv een beetje goed/snel/stabiel? of is het ook mogelijk een eigen set-top box te gebruiken, of zelfs een computer als set-top box te gebruiken....? (dat laatse ga ik maar even niet van uit :-) )
Bij R+ abonnementen krijg je, indien je kiest voor digitale interactieve TV, een Amino set-top box. Dit zijn kleine maar solide apparaatjes die snel werken en eenvoudig zijn te bedienen. Ze zijn rete-stabiel! Eneuh, een eigen systeem als set-top box? Probeer het uit, zou ik zeggen ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Tweak schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:50:
[...]

Hehe, allebei uit Enschede? Goed om te horen dat de Merci's in elk geval goed zijn ontvangen. Natuurlijk hadden we veel liever gezien dat het niet nodig was geweest en iedereen keurig op tijd opgeleverd zou zijn geweest. Goed nieuws; in de loop van volgende week worden er 5 pop's in Enschede opgeleverd met de klanten die daar op zijn aangesloten. We wachten nog op een volledige planning voor heel Enschede, maar dat kan niet lang meer duren..

Overigens, Mooooody, ik zal eens proberen na te checken aan welke pop jij bent aangesloten en wanneer je dus kunt verwachten dat je wordt opgeleverd :).
Hier ook de chocolaatjes, kan ik goede sier bij m'n vriendin maken ;)
Die informatie v.w.b. pop en gekoppelde datum zou ik ook graag ontvangen, dm PC en nr wel even.

Overigens goed om jullie hier weer te zien :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweak schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:54:
[...]

Helemaal mee eens. We kunnen verklappen dat de testfase met de ZyXEL's progressie maakt. We hebben nu de meste problemen kunnen tackelen en werken aan de laatste puntjes op de i :). Als 'ie eenmaal volledig werkt, is die ZyXEL wel echt super tof!
Is er al een nieuwe firmware en config die eventueel te testen is? ;)
Tweak schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:05:

Bij R+ abonnementen krijg je, indien je kiest voor digitale interactieve TV, een Amino set-top box. Dit zijn kleine maar solide apparaatjes die snel werken en eenvoudig zijn te bedienen. Ze zijn rete-stabiel! Eneuh, een eigen systeem als set-top box? Probeer het uit, zou ik zeggen ;) :9
Misschien 'vloeken' hier, maar aangezien de IPTV leverancier bij Tweak R+ en Lijbrandt hetzelfde is zou het, misschien op wat stream adressen na, volgens hetzelfde principe moeten kunnen:

Lijbrandt IPTV via router?

Dat is ook het mooie van Glashart Media voor IPTV: De streams zijn (zolang het duurt) 100% unencrypted! Saillant detail: Op de 2 laatste pagina's wordt ook besproken op welke manier Lijbrandt op dit moment (in Berkel & Rodenrijs en in Almere) op dit moment glashart media IPTV via KPN netwerken kan aanbieden. Deze KPN-access dienst heet iets van "Wholesale Broadband Access" ofzo. Maar het kan best zijn dat hun eigen Wholesale IPTV dienst (die Tweak nog verplicht moet aanbieden in KPN-gebieden) ook zo heet en dat Glashart Media gewoon een tweede bron wordt... die op termijn hopelijk niet meer alleen door Lijbrandt geleverd kan worden....

[ Voor 59% gewijzigd door eymey op 22-10-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:23
gerritjan schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:15:

GJ
7545 MR
Ehm.... Ik had Tweak onlangs opgezegd.... :) Vanwege deze lange levertijden.
Alleen werkt de administratie daar net zo snel als de helpdesk en de levering van het product... Ik heb nl. ook een doos Merci gekregen. Nou jah... in ieder geval heb ik dat nog mogen ontvangen door veelal aan de betaalde servicenummers te hebben gehangen.

In ieder geval heb ik na 5 dagen een werkende Ziggo abbo en daar blijf ik ook nog ff bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Killerbert schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

Werkend is een groot woord in dit geval... ;)

Zolang je gewoon internet gebruikt zal er niet zoveel aan de hand zijn, maar port forwarding is werkelijk een hell. Sommige games werken gewoon niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Sinds een 40minuten geen verbinding meer .... (glas 50R)

Genesis modem knipperen de t1 en t2 (knipperen normaal niet), rest brandt zoals normaal.

Tweak gebeld. ze hebben een grote storing op eigen netwerk "maar glas mag daar geen last van hebben)

Dus maar ff wachten....de site van tweak.nl is ook uit de lucht.... major problems dus.

harde resets hebben niet geholpen...

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Storing inmiddels opgelost max 1 uur geduurd.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jin schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:42:
Storing inmiddels opgelost max 1 uur geduurd.
van de website van tweak

Afgelopen middag was er een onderbreking in de stroomvoorziening van een aantal servers.

Onder meer onze website, een DHCP server voor R+ glasvezeldiensten en een loadbalancer voor DSL usenet verkeer waren niet bereikbaar.

Na ingrijpen van onze engineers is dit probleem verholpen. Het duurde enige tijd voordat de engineers ter plaatse waren, waardoor de storing wat langer duurde dan voorzien was.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Grappig dat de 'Tweak' account hier wel reageert en vervolgens weer niets over de gruwelijke bagger met pings/speeds in de avonduren weet te melden :(. Erm .. avond uren? het is nu al gestart om 12:20 :(

Afbeeldingslocatie: http://dl.dwim.org/~ebroes/lag_vroeg.png

En tevens is het morgen de dag waarop ik zou moeten gaan horen wanneer ik een Zyxel modempie op de mat kan verwachten. Laten we het hopen anders mag ik weer geld gaan verspillen om ze te bellen.

[edit]En voor de mensen die denken; 'oh beetje ping boeit niet', dit is wat het met je lijn doet:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1002622541.png (normaal is dit 90+/90+/5ms)

[ Voor 57% gewijzigd door Grum op 24-10-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik heb vandaag ook al de gehele middag last (nu nog steeds!)

Enschede 7532C*

Links zoals het vandaag is en wel vaker savonds
Rechts zoals het hoort te zijn!

Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.tweak.nl/glas/pingk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.tweak.nl/glas/speedk.jpg

De snelheid is nog slechter geweest onder de 1 MB/s max

[ Voor 9% gewijzigd door kmichael op 24-10-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
hier idem in Enschede..

gewoon bagger

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1002914131.png

[ Voor 56% gewijzigd door Killerbert op 24-10-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrmas
  • Laatst online: 06-06 19:21
Meer dan bagger, ronduit triest.... :) hoi bert ;P

[ Voor 18% gewijzigd door ptrmas op 24-10-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Grum schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:34:
Laten we het hopen anders mag ik weer geld gaan verspillen om ze te bellen.
Als het on-net nummer 036-5460085 gebruikt kost het je niets.
@Kmichael
Waartoe 32 bots op 4 servers? Waarom niet alleen de gratis versie van Tweak gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door chocka op 25-10-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees met grote vreze...

Nu heb ik in Enschede ook de R+ abbo aangevraagd.
Duurt wel lang maar heb een doosje merci als troost gekregen.

Was lekker maar inmiddels op.

Ik lees hier veel over performance problemen vooral in de avonduren.
Geldt dit voor zowel de gewone abbo's via KPN als de R+ abbo's op basis van reggefiber?

Kom er natuurlijk vanzelf achter... ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De klachten tot nu toe zijn (afaik) allemaal van KPNWholesale klanten, met name in Enschede en ook een aantal in sommige gebieden in Almere (hoewel het voor mij niet herkenbaar is, hier zelden de geschetste perf. problemen).

Tweak heeft het tot zo ver ook als probleem bij KPN in behandeling genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Een iets betrouwbaardere test dan speedtest.net is http://speedtest.tweak.nl
Zijn de resultaten daar ook zo slecht op "de" tijdstippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind die test juist helemaal niet betrouwbaar. Je meet de latency niet en je meet de downloadsnelheid niet.

Zelfs UPC heeft meer moeite gedaan voor hun speedtest applicatie. Verder blijkt uit alle traces hierboven (die niet alleen maar uit speedtest.net testjes bestaan) duidelijk dat de bottleneck 'm in enkele wholesale routers van KPN zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Dj-sannieboy schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:39:
Een iets betrouwbaardere test dan speedtest.net is http://speedtest.tweak.nl
Zijn de resultaten daar ook zo slecht op "de" tijdstippen?
:) Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat geeft weer hoop
eymey schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:09:
De klachten tot nu toe zijn (afaik) allemaal van KPNWholesale klanten, met name in Enschede en ook een aantal in sommige gebieden in Almere (hoewel het voor mij niet herkenbaar is, hier zelden de geschetste perf. problemen).

Tweak heeft het tot zo ver ook als probleem bij KPN in behandeling genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
chocka schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 08:32:
Als het on-net nummer 036-5460085 gebruikt kost het je niets.
Kijk! dank je ... :D

Morgen even bruut stalken dan .. ze hebben weer niet gebeld. :( No more mister-nice-grum morgen :(

Wat er ook aan de hand is, ze kunnen best wel een status vermelden van het probleem na ondertussen een volle maand dikke ping/download bagger in de avond uren.

[ Voor 23% gewijzigd door Grum op 25-10-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi allemaal ik woon in Leiden en heb XMS
Ik zou graag naar Tweak willen maar dit is niet leverbaar
Weet iemand of dit binnenkort veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Na wederom een gesprek met de helpdesk (ja sorry dat ik wat sjago was :D) geen tot weinig informatie. Maar! ik heb zowaar een naam van iemand gekregen waar ik een brief heen kan sturen .... geen direct contact .. jammer :(

Hier de mail;
Hi, dit bericht is bedoeld voor Dhr Buurlingen.

De telefonische helpdesk heeft mij kunnen toezeggen dat ik deze naam mocht gebruiken om mogelijk meer informatie te krijgen, helaas was het onmogelijk om een directe weg voor contact te verkrijgen en mij werd verteld dat dit (naast een brief sturen) de enige manier was.

Allereerst m'n gebruikersnaam bij tweak: tk10034938 (Glas 100)

Ik heb een tweetal problemen:
1) Ik heb sinds begin juni last van een modem dat ik dmv 'veel verkeer' kan resetten.
2) Ik heb sinds eind september (26/09) last van hoge pingtijden en beperkt verkeer in de avond uren.

Voor het eerste probleem heb ik een nieuwe modem gekregen (loste niets op) en vervolgens de belofte dat ik wel voor een Zyxel modem in aanmerking zou kunnen komen (mijn mail 'om het te aan te vragen' is van 16 augustus -- hebben jullie geen interne communicatie ofzo?). Vervolgens ben ik op de een of andere manier niet in aanmerking gekomen voor de eerste batch, redelijk jammer.

Ik heb verscheidene keren gebeld met vraag of iemand weet wanneer ik wel een werkende vervangend modem kon krijgen maar tot vandaag heeft niemand iets kunnen vertellen. Vandaag hoorde ik na wederom een belofte om mij te informeren dat de volgende batch pas op 31 december verstuurd zal worden (ja dat is bijna 6 maanden na dat ik problemen heb gekregen). Helaas ontbreekt de toezegging dat ik daadwerkelijk bij de mensen zal zitten die een nieuwe modem krijgt.

Het tweede probleem wordt gewoon zo goed als genegeerd. Ik heb op de 3e dag met problemen gebeld met de melding dat iets verkeerd zit in het netwerk en dat het internet niet goed bruikbaar is in de avond uren. (latency naar ~90 en snelheid soms tot onder 5mbit) Ik hoor vandaag dat pas op 21 Oktober (ja .. een HELE maand later) dit probleem is door geescaleerd aan KPN. Tevens was er natuurlijk geen nieuws te verkrijgen over de status van het probleem. Elke week worden de problemen inmiddels erger en deze laatste zondag (24 Okt) was het zelfs zo erg dat het internet tussen 12:20 en 22:40 zo goed als onbruikbaar was.

Wat ik graag zou willen:
1) toezegging dat ik inderdaad bij de volgende batch met modems zit.
2) publieke toekenning (op de website) dat er inderdaad momenteel een probleem is (misschien komt KPN eens van z'n luie reet als een ISP op hun glasvezel netwerk publiekelijk te kennen zet dat het buiten hun schuld niet het te verwachten product kan leveren).
3) informatie over hoe het 2e probleem opgelost gaat worden en een tijdsperiode waarin dit zal gebeuren.
4) resitutie voor het gebrekkige product waar ik nu al 4 maanden een oplossing voor probeer te vinden en al ruim 90 minuten geld aan heb verspild om met de 'helpdesk' te bellen die daadwerkelijk geen toezegging kan doen (maar het wel doet).

Ik hoop dat ik niet weer weken moet wachten op antwoord,

Mvg,

--
Erik Broes
Ik ben reuze benieuwd wat hiermee gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:13
Zo, ik ben in het diepe gesprongen en het 50 R+ aangevraagd (Dordrecht)
Ik hou voorlopig nog even mijn zakelijke ADSL lijntje aan bij KPN :/

Gelijk een HD-tv pakketje erbij genomen en 1 extra set-top boxje (je krijgt er sowieso al 2, 1 SD bij het standaard digitale tv pakket en 1 HD box bij het HD pakket)

Ik zal proberen hier mijn bevindingen te plaatsen als het zover is. (met name over vast-IP en reverse-dns)
Overigens heb ik ook een makkelijke subdomein weten te krijgen, dus daar kan ik altijd nog gebruik van maken.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 24 september Tweak. Prima internetverbinding, maar geen telefonie! Ik bel elke week naar de helpdesk om te vragen hoe het zit. Nog steeds is het niet opgelost. Je kan toch zo niet met je klanten omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:55:
Ik heb sinds 24 september Tweak. Prima internetverbinding, maar geen telefonie! Ik bel elke week naar de helpdesk om te vragen hoe het zit. Nog steeds is het niet opgelost. Je kan toch zo niet met je klanten omgaan?
Probeer je router een aantal keer te rebooten. Soms pikt 'ie de VOIP lijn niet of heel langzaam op. Kan zo een paar minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Laatst online: 18-09 11:16
Zijn er vandaag ook mensen bij wie de verbinding er helemaal uit ligt???
Het is hier bij mij in almere al de hele dag pret.

(dan is het toch jammer dat we dan triple play hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
hermanh schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:19:
Zijn er vandaag ook mensen bij wie de verbinding er helemaal uit ligt???
Het is hier bij mij in almere al de hele dag pret.

(dan is het toch jammer dat we dan triple play hebben.)
Nope geen problemen in de Waterwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@herman: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=107 er was vanochtent onderhoud. maar dat zou niet zo lang mogen duren.

Ik vind ook dat Tweak wel iets op de site mag zetten over de lage Internet snelheiden en hoge pingtijden in de avond uren. (dat er wat mee gedaan wordt).

Ik heb hierover 2 weken geleden ook gebeld met Tweak, en ik ben de volgende dag netjes terug gebeld wat het probleem precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Laatst online: 18-09 11:16
kmichael schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:14:
@herman: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=107 er was vanochtent onderhoud. maar dat zou niet zo lang mogen duren.
Dat onderhoud staat gepland op 2 november. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Laatst online: 19-09 19:31
Ik wacht nog steeds geduldig het contact met de monteur af, maar Tweak heeft mij wel voorzien van een doos Merci. 3 maanden al weer, frustrerende zooi allemaal :(

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:40

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Na lang wikken en wegen toch maar gekozen voor Tweak.

Voordeel voor mij is namelijk dat ik een statisch IP adres krijg en dat ik op aanvraag de reverse DNS kan laten aanpassen (aldus de Helpdesk van Tweak).

Bij de andere providers hier in Rijssen (Concepts en Lijbrandt) krijg je dit niet voor elkaar en Solcon is iets duurder.
Opleverdatum moet 1 Januari 2011 worden want een maand later betrek ik onze nieuwe woning :)
Afwachten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
hermanh schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

Dat onderhoud staat gepland op 2 november. ;)
Sorry denk dat ik scheel ben 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
kmichael schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:14:
...
ping probleem
Ik heb hierover 2 weken geleden ook gebeld met Tweak, en ik ben de volgende dag netjes terug gebeld wat het probleem precies is.
ik heb het probleem meerdere malen gemeld en ik ben gewoonweg niet terug gebeld.
wat een service :(

[ Voor 3% gewijzigd door Killerbert op 26-10-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawrentium schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:29:
[...]

Probeer je router een aantal keer te rebooten. Soms pikt 'ie de VOIP lijn niet of heel langzaam op. Kan zo een paar minuten duren.
Bedankt voor je bericht. Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar dit is het probleem niet. Modem is wel 10x aan en uit geweest en wel 10x naar defaults gereset. Niks helpt. KPN moet het probleem oplossen, maar waarom het zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:51:
[...]

Bedankt voor je bericht. Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar dit is het probleem niet. Modem is wel 10x aan en uit geweest en wel 10x naar defaults gereset. Niks helpt. KPN moet het probleem oplossen, maar waarom het zo lang moet duren.
KPN steek gewoon de kop in het zand en negeert het snoeihard. Zie ook: nieuws: KPN wil glasvezelklachten binnen twee weken afhandelen

Dat is naar aanleiding van 'peer pressure' van Tros Radar eindelijk aan het rollen gekomen. Ik vraag me af wat wij hier voor ongein moeten flikken wil dit serieus genomen worden.

Het irritante is dat ik Tweak heb aangeboden exacte data (starttijden van lag, vanaf welke dag het fout ging etc) te overhandigen, het boeide ze maar weinig, de technische dienst ging er eerst wel ff naar kijken. En dan hoor je dus vandaag dat 3 weken later de technische dienst maar besluit dat ze toch geen ruck eraan kunnen doen en het EINDELIJK naar KPN escaleren. Lekkere service, ik had ze zelfs kunnen vertellen dat het in het KPN netwerk zit, zodra de tijden met problemen consistent syncen met 'gebruiks uren' dan is er gewoon ondercapaciteit van een bepaalde vorm aanwezig. Als je niet binnen 1 dag deze onder capaciteit kan vinden als Tweak zijnde, huphup escaleren naar KPN .. maar nee hoor.

En zojuist over het laatste uur is m'n pingtime van 5 naar 60ms gegaan, mogen het gezeik weer beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Grum op 26-10-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Ik heb een sip telefoon. Kan ik zelf ook de sip gegevens invullen zodat ik wel kan bellen?

Edit, ik heb het getest met sip.tweaknews.nl, maar blijf melding krijgen dat gebruikersgegevens onjuist zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:07:
Vraagje. Ik heb een sip telefoon. Kan ik zelf ook de sip gegevens invullen zodat ik wel kan bellen?

Edit, ik heb het getest met sip.tweaknews.nl, maar blijf melding krijgen dat gebruikersgegevens onjuist zijn.
als je gegevens juist zijn, dan werkt het wel.
eventueel kan je de gegevens via de helpdesk opvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon zelf in Almere en ondervind ook snelheids problemen. Zelf heb ik de Glas 30.

Mijn resultaat op dit tijdstip:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1005455642.png

Deze is nog vrij gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Killerbert schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:23:
[...]
ik heb het probleem meerdere malen gemeld en ik ben gewoonweg niet terug gebeld.
wat een service :(
Tja, jammer dat je geen YOUP van 't Hek heet en net zoals hij deed bij T-Mobile, over Tweak zal kunnen twitteren. Of krijg je dan ook een claim aan je broek dat ze imago schade hebben geleden. Wat dat überhaupt mag betekenen. Helaas maar ja, ook Tweak valt in dat zelfde verhaal. Schijnbaar is het dan zeer prettig een BN te wezen en dat problemen opeens wel binnen één half uur opgelost kunnen worden!!!?

Niet dat ik problemen heb met Tweak, althans mag het vooralsnog afkloppen. Maar vind het wel zeer betreurenswaardig wat ik de afgelopen tijd hier zo al lees. Wetende dat Tweak (althans dat zegt men) meeleest, maar nogal kramp in de vingers hebben om te reageren.

Mss kunnen ze Yogoi eens aannemen, die na XMS nu bij Lijbrandt schijnt te werken en mogelijk een uitdaging ziet om dit vervolgen bij Tweak. (PS hij is technisch en heeft een marketing achtergrond)

Maar reageert tenminste wel.

Zo als gezegd heb ik zelf geen directe problemen met mijn aansluiting, maar ben wel zeer verbolgen over de reacties alhier en het uitblijven van dagelijks/wekelijkse reactie vanuit Tweak!!!????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
een uur geleden de HD nog even gebeld ofdat ze een update hadden over het "ping" probleem.
deze helpdesk medewerker wist niets van het probleem (ik was de 1e....)

na het vragen aan een van zijn collega's kreeg ik te horen dat er waarschijnlijk een server vervangen moest worden, en dat het probleem zoals gewoonlijk niet bij hun lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1005594591.png
Feest :'(

Er staat nu wel op de frontpage van tweak.net dat er een maintenance iets gaat zijn op 2 nov. Nu nog maar even wachten tot ik word gebeld met de melding dat dit m'n probleem gaat oplossen.
Killerbert schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:29:
na het vragen aan een van zijn collega's kreeg ik te horen dat er waarschijnlijk een server vervangen moest worden, en dat het probleem zoals gewoonlijk niet bij hun lag.
Dit geloof ik om eerlijk te zijn wel, ze zitten op het netwerk van KPN, ik neem Tweak de problemen zo zeer ook niet kwalijk, maar wel dat ze dingen beloven en niet nakomen en gewoon superslecht de klanten informeren (niet terugbellen en geen informatie op de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:51:
[...]

Wist niet dat je er al langer mee zat. Heb zelf ook langdurig problemen gehad met onze telefoonlijn. Twee weken lang moeten zeuren tegen de klantenservice waarna eindelijk een KPN monteur met ons contact op nam.

Ik heb geen problemen met de download hier in Almere. Helaas lukt het me zelden om meer dan 1MB/s upload te krijgen. Toevallig komt deze speedtest redelijk uit, maar in de praktijk...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1005738264.png

[ Voor 18% gewijzigd door Lawrentium op 26-10-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Check_Mate
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 14:59
Ik begin er onderhand echt flink van te balen dat Tweak zijn afspraken niet nakomt!

Na 1 jaar KPN Glasvezel, ook met een paar problemen die meestal binnen enkele werkdagen werden opgelost, heb ik nu Glas50.... :(
Op de zaak hebben we nog steeds KPN glasvezel en het frustrerende hier aan is dat een snelheidsprobleem van vorige week, na 2 telefoontjes, binnen dezelfde week werd opgelost _/-\o_ Het kan dus wel..

Vanaf het begin is de verbinding gewoon niet zo betrouwbaar als ik bij KPN had. Telefonie heeft een paar maanden gewoon niet gewerkt en nu heb ik nog steeds geen synchrone verbinding en haal ik uberhaupt de snelheden niet.

De router en setop boxen zijn al minstens 2x vervangen maar het mag niet baten. Ik heb nu weer een probleem erbij dat IPTV hapert en meestal tussen 18:00 en 23:00 gewoon niet zonder storingen om de 10-20 seconde te bekijken is. Ik heb inmiddels de ZyXEL 2812 mogen ontvangen en heb hier QOS aangezet zonder verdere instellingen in de hoop dat de router zichzelf nu goed intraind... Ik krijg van Tweak helaas geen settings die ik eens kan proberen.

...Moest ik even kwijt...

PS. Is een bezoek aan het stationsplein 5 in Almere wellicht nuttig? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Check_Mate: er lijken globale capaciteits problemen te zijn in almere, en ja de bandbreedte valt zover terug dat je niet meer tv kan kijken.

Tweak heeft zelf weinig controle over de hardware (experia crap ding van KPN) en is dus op eigen initiatief Zyxels gaan testen.

Tweak doet wat het kan maar het mag wel problemen sneller doorescaleren en de mensen beter op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 17:29
Ik heb zelf geen klachten in Almere (glas 30) maar wat ik me afvraag is of de lagere snelheid in de avonduren ook merkbaar is op het voice vlan, dit zou namelijk een premium vlan moeten zijn. Als het probleem daar niet bestaat en wel op het internet vlan dan kun je er denk ik bijna vanuit gaan dat KPN gewoon bandbreedte tekort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grum schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:00:
Check_Mate: er lijken globale capaciteits problemen te zijn in almere, en ja de bandbreedte valt zover terug dat je niet meer tv kan kijken.

Tweak heeft zelf weinig controle over de hardware (experia crap ding van KPN) en is dus op eigen initiatief Zyxels gaan testen.

Tweak doet wat het kan maar het mag wel problemen sneller doorescaleren en de mensen beter op de hoogte houden.
Geen TV meer kunnen kijken lijkt me wel heeeel sterk hoor..... dan moet het echt op een heel laag niveau al fout gaan :S. TV gaat namelijk over een ander VLAN dan internet en ook nog eens zonder PPPoE verbinding. Dan zou er dus echt al iets mis moeten zijn om de backbones binnen de stad.

Overigens hier geen last, 1324 (Stedenwijk, Almere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
eymey: jij hebt op 1324 totaal *geen* last van hoge pings en lage speeds? ik hier op 1326 (parkwijk) dus wel, al een dikke maand nu.

En tv heeft het sporadisch niet gedaan, staat in een andere kamer dus ik ben niet echt 2 dingen tegelijk aan het doen. Heb alleen m'n vriendin horen klagen dat het 'stuk ging'. Echter de conclusie dat het aan hetzelfde probleem licht als m'n bandbreedte zal waarschijnlijk wat voorbarig zijn geweest, misschien is het gewoon toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Is de tijd tussen bestellen en daadwerkelijk aangesloten zijn echt 3-4 weken of gaat het in de praktijk sneller? (Of nog langzamer? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
MeltedForest schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:37:
Is de tijd tussen bestellen en daadwerkelijk aangesloten zijn echt 3-4 weken of gaat het in de praktijk sneller? (Of nog langzamer? :+)
18 juni besteld, nog niet aangesloten (Enschede - zijn wat problemen mee).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grum schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:13:
eymey: jij hebt op 1324 totaal *geen* last van hoge pings en lage speeds? ik hier op 1326 (parkwijk) dus wel, al een dikke maand nu.

En tv heeft het sporadisch niet gedaan, staat in een andere kamer dus ik ben niet echt 2 dingen tegelijk aan het doen. Heb alleen m'n vriendin horen klagen dat het 'stuk ging'. Echter de conclusie dat het aan hetzelfde probleem licht als m'n bandbreedte zal waarschijnlijk wat voorbarig zijn geweest, misschien is het gewoon toeval.
Inderdaad. Ik meet het niet continu, maar maar iedere keer als ik hier Almeerders zie klagen en ik kijk naar de tijdstippen, dan test ik ook even en kom ik eigenlijk tot de conclusie dat er hier geen problemen zijn :).

TV staat hier verder eigenlijk ook iedere avond wel aan en ook 0,0 problemen mee (los van de dingen die inherent zijn aan de 1960, zoals de ontiegelijke traagheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
eymey schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:35:
[...]

Inderdaad. Ik meet het niet continu, maar maar iedere keer als ik hier Almeerders zie klagen en ik kijk naar de tijdstippen, dan test ik ook even en kom ik eigenlijk tot de conclusie dat er hier geen problemen zijn :).

TV staat hier verder eigenlijk ook iedere avond wel aan en ook 0,0 problemen mee (los van de dingen die inherent zijn aan de 1960, zoals de ontiegelijke traagheid).
Mja, écht problemen heb ik nu niet meer. Naast de gebruikelijke perikelen met de 1960's en de EB that is...

Enkel de upload die bij lange na niet synchroon is.

[ Voor 0% gewijzigd door Lawrentium op 27-10-2010 13:43 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Kees schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

18 juni besteld, nog niet aangesloten (Enschede - zijn wat problemen mee).
Sorry, ik doelde op Almere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes los van een incident als gisteren (even een dag geen verbinding) heb ik verder geen last van hoge pings of belaberde snelheden. Vooral in het weekend trek ik regelmatig mijn hele glas 50 bandbreedte vol met usenet traffic. (1326, Parkwijk)

Overigens heb ik IP-tv vrijwel niet aanstaan vanwege satelliet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen experia box van KPN. Ik heb een "omgebouwde router" van TP-link (1 gigbit netwerk).
Werkt 10x beter dan KPN rommel, en mooi goedkope oplossing. Mijn broer heeft dit bij mij gemaakt.

Snelheid was heel stabiel tot een paar weekjes geleden, en nu merk ik duidelijk dat het vooral in de avonduren heel erg is. Ben zelf nogal fan van online gamen, en dat kan ik nu dus gerust vergeten.
Pagina: 1 ... 17 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.