Ik ben van plan TweakFiber (R+ 50 of 100) te nemen (hier in Dordrecht) ik heb echter nog een aantal vragen waar ik eigenlijk niet goed antwoord op kan vinden, misschien dat jullie me wat verder kunnen helpen:
nogmaals: het gaat dus over de R+ abbo's
Internet:
- Een vast IP-adres is, zoals gebruikelijk, mogelijk begrijp ik.... kan ik daarvan ook de reverse-DNS instellen naar bijv server.example.org?
- Is het toevallig ook mogelijk een extra IP-adres te krijgen? (heb er nu 6 tot mijn beschikking bij KPN zakelijk ADSL, maar zoveel hoeft nou ook weer niet)
- Ik draai nu mijn eigen router (= ook server), met uitgebreide firewall, NAT-rules, VPN en de hele mikmak.... die moet ik als zodanig kunnen blijven gebruiken...en moet dus ook het publieke IP-adres krijgen. Is dat op de een-of-andere manier mogelijk? (het mag best ingewikkeld zijn, als het maar werkt....
- Ik wil eigenlijk nog even bevestigd zien dat er inderdaad géén poorten geblokkeerd zijn, zoals poort 25 uitgaand en inkomend, en 110 inkomend (voor mailserver, dns en vpn)
Telefonie:
- Meerdere nummers kan, maar heb je dan ook meerdere lijnen? en als de ene lijn bezet is, kun je dan met datzelfde nummer nog op de andere lijn gebeld worden.... of moet ik daarvoor toch mijn ISDN-lijnen behouden?
Televisie:
- Hoe is de kwaliteit van het DVB-C signaal? (Allicht beter dan digitenne, maar ik kon nergens bitrates of wat dan ook vinden)
- Is de set-top box voor digitale (ip)tv een beetje goed/snel/stabiel? of is het ook mogelijk een eigen set-top box te gebruiken, of zelfs een computer als set-top box te gebruiken....? (dat laatse ga ik maar even niet van uit :-) )
sorry voor de vele vragen, ik heb echt veel gezocht op de fora en op google, maar vaak gaat het over de KPN-varianten of weer net over een andere provider....
[
Voor 0% gewijzigd door
NovapaX op 19-10-2010 09:37
. Reden: interpunctie ]