Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Voor zover ik begrepen heb is zodra hardware maar aanwezig is, handmatig patchen ergens niet meer nodig. Het is CPE of RG plaatsen en vervolgens via NOC de patch laten maken in de glaskast....eymey schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:06:
Mja er is niet echt een netwerk switch.... er komt in KPN centrales gewoon een mogelijkheid bij om er signaal van Glashart Media en een directe verbinding met Lijbrandt bij te prikken, buiten de reguliere KPN Wholesale infra om. Dat is wat ik begrijp uit de uitgebreide uitleg van bv. Yogoi in het Almeernet topic.
kan iemand van Tweak eens nagaan hoe het nu in Houten zit?
ik kan nu TWeak aanvragen, en heb interesse om mijn ADSL van Tweak om te zetten naar Fiber. ik had echter begrepen dat glashart hier ging aanbieden. dat betekend dus dat Tweak het R+ abbo moet doen, voor mij is vooral het analoge tv signaal wel erg handig..kan iemand van Tweak hier een antwoord op geven waarom KPN en gen glashart?
60 TB can not be enough
Reboot van Zyxel modem lostte het probleem op.
Volgens mij heeft de Zyxel modem problemen met secure connections ofzo. Of vreemde poorten. Want daar gaat het bij mij meestal mis!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Testen is leuk en aardig, maar als we ondertussen helemaal geen status updates meer van Tweak krijgen (welke stappen worden er nu ondernomen? Welke problemen zijn er nu in kaart gebracht en voor welke is men in de buurt van een uplossing? Nieuwe test firmwares? etc.), dan houdt het voor mij een keer op.
Heb namelijk ook nog zoiets als een vriendin, die onderhand een beetje geirriteerd werd dat TV het steeds niet doet of dat ze de ZyXEL moet rebooten om internet weer aan de gang te krijgen.
Voordat ik m'n eigen apparatuur weer aansloot was bv. de IPTV via ZyXEL alweer dagen in storing (ontvanger gaf fout 311 aan bij het opstarten). Toen ik m'n eigen OpenWRT router er weer tussen had gezet was er ook prompt weer beeld

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 04-10-2010 09:27 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Iets anders: mijn zwager heeft op aanraden van mij voor in zijn nieuwe winkel ook Tweak aangevraagd, bestelprocedure geen probleem, installatieafspraak gemaakt voor 5 okt. Wordt hij gisteravond(zondag!) gebeld door Tweak dat er volgens KPN niet geleverd kan worden op het adres. Aansluitpunt is gewoon aanwezig, en volgens PC-check kan er ook gewoon geleverd worden, heel raar allemaal, zal ook even een DM naar webcare sturen...
Als ik mijn (Houtense) postcode bij Tweak invoer kan ik kiezen tussen R en R+.freak1 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:07:
Hi,
kan iemand van Tweak eens nagaan hoe het nu in Houten zit?
ik kan nu TWeak aanvragen, en heb interesse om mijn ADSL van Tweak om te zetten naar Fiber. ik had echter begrepen dat glashart hier ging aanbieden. dat betekend dus dat Tweak het R+ abbo moet doen, voor mij is vooral het analoge tv signaal wel erg handig..kan iemand van Tweak hier een antwoord op geven waarom KPN en gen glashart?
Je kan dus in Houten Tweak aanvragen met een analoge TV aansluiting.
Weet wel dat ze in Houten nog geen DVB-C kunnen leveren!
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Ik heb voornamelijk last van spontane uitval van de Phone 1 poort. Internet blijft het meestal wel doen...eymey schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:09:
Hier ligt de ZyXEL alweer een week in de kast.
Testen is leuk en aardig, maar als we ondertussen helemaal geen status updates meer van Tweak krijgen (welke stappen worden er nu ondernomen? Welke problemen zijn er nu in kaart gebracht en voor welke is men in de buurt van een uplossing? Nieuwe test firmwares? etc.), dan houdt het voor mij een keer op.
Heb namelijk ook nog zoiets als een vriendin, die onderhand een beetje geirriteerd werd dat TV het steeds niet doet of dat ze de ZyXEL moet rebooten om internet weer aan de gang te krijgen.
Voordat ik m'n eigen apparatuur weer aansloot was bv. de IPTV via ZyXEL alweer dagen in storing (ontvanger gaf fout 311 aan bij het opstarten). Toen ik m'n eigen OpenWRT router er weer tussen had gezet was er ook prompt weer beeld
Moet nu gemiddeld 2x per dag het modem rebooten om weer te kunnen bellen. Zelfde geldt voor het kijken van TV.
Begint nu toch irritant te worden!!
Heb een EB waarmee ik uberhaupt niet kan bellen (heb dan welgoede TV ontvangst) en een Zyxel die iedere 3uur een reboot nodig heeft om alles draaiende te houden.... Lekkere MTBF!!
Zoals jij ook al aangaf, geen status update vanuit tweak, niet hier, niet via de mail of op hun eigen site...
Klaar om een abbo op aan te sluiten enzo.
Maar vanwege de reactietijden van Tweak die ik zo lees hier in het forum heb ik zoiets van:
Ze zoeken het eerst maar eens goed uit, want zoals ze nu werken ga ik echt geen abbo nemen bij Tweak,
Trage responses en slecht apparatuur.
Bij KPN ga ik al helemaal niet, dus misschien Lijbrandt?
Ik had Tweak best hoog zitten, maar ze reageren als een logge organisatie.
als jij nog 2 losse fibers ziet (wat me sterk lijkt) impliceert dat, dat ze nog niet zijn aangesloten op een Genexis base unit en dat ze dus ook nog niet getest zijn EN dat er dus nog niets op te bestellen is.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Twee nodes??? Bij mij komt er maar een glaskabel binnen hoor?!
Niet helemaal waar.Firesphere schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:08:
er is een aparte fiber voor de up en de down. Dus die 2 "nodes" die jij noemt is voor 1 verbinding.
Volgens mij wordt bij alle glashart aansluitingen voor het dataverkeer maar 1 fiber gebruikt (die in 2 richtingen werkt). De andere fiber is gereserveerd voor een eventueel CATV signaal.
Verder heeft Toxict nog steeds geen opheldering gegeven over zijn "nodes" opmerking. Als het goed is zie je in je meterkast maar één oranje kabel binnen komen, waar de fibers doorheen lopen. En die kabel moet afgemonteerd zijn in een basis unit, voordat er diensten geleverd of uberhaupt besteld kunnen worden.
[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 06-10-2010 19:41 ]
dit heeft idd de kpn monteur mij ook verteld.eymey schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:40:
[...]
Volgens mij wordt bij alle glashart aansluitingen voor het dataverkeer maar 1 fiber gebruikt (die in 2 richtingen werkt). De andere fiber is gereserveerd voor een eventueel CATV signaal.
verder wordt deze 2e fiber niet meer gebruikt door kpn. als je de genexis er vanaf haalt, dan zie je ook gewoon dat het 'andere buisje' gewoon niet wordt gebruikt
bedankt voor de linkchocka schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:29:
Voor de liefhebbers van de experiabox, ik zie dat er weer een SLM2008 te koop staat bij V&A
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Daar ben ik dan....tja...zit niet de hele dag achter GoT zeg maar.eymey schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:40:
[...]
Niet helemaal waar.
Verder heeft Toxict nog steeds geen opheldering gegeven over zijn "nodes" opmerking. Als het goed is zie je in je meterkast maar één oranje kabel binnen komen, waar de fibers doorheen lopen. En die kabel moet afgemonteerd zijn in een basis unit, voordat er diensten geleverd of uberhaupt besteld kunnen worden.
Maar goed...ik woon in Berkel en Rodenrijs en Glashart heeft hier kabel mijn meterkast in "geschoten" en deze is vervolgens door zo'n monteur "gesplitst" en er zijn 2 pigtails afgemonteerd.
Hij zei dat een voor het internet verkeer is en de andere voor CATV.
Verder kwam er vandaag een donker gekleurde medelander van de KPN mij proberen te overtuigen om bij hun een abbo te nemen.
Hij vertelde mij ook dat Tweak dus KPN wholesale deed (wat we allemaal al wisten natuurlijk) en toen ik zei dat er van je langzalzeleven geen Experia Box mijn huis in komt, omdat deze dus traag zapt en andere problemen heeft zoals besproken hier in het forum.
Hij kon melden dat Tweak verouderde apparatuur verkocht en dat KPN het nieuwste van het nieuwste heeft.
sidenote: @Tweak: Als dat niet het geval is zou ik bij KPN te rade gaan/die negert op laten pakken voor liegen tijdens verkoop
tja, kpn zou tweak wel eens de 'restjes' kunnen geven..toxict schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:25:
[...]
Daar ben ik dan....tja...zit niet de hele dag achter GoT zeg maar.
Maar goed...ik woon in Berkel en Rodenrijs en Glashart heeft hier kabel mijn meterkast in "geschoten" en deze is vervolgens door zo'n monteur "gesplitst" en er zijn 2 pigtails afgemonteerd.
Verder kwam er vandaag een donker gekleurde medelander van de KPN mij proberen te overtuigen om bij hun een abbo te nemen.
Hij vertelde mij ook dat Tweak dus KPN wholesale deed (wat we allemaal al wisten natuurlijk) en toen ik zei dat er van je langzalzeleven geen Experia Box mijn huis in komt, omdat deze dus traag zapt en andere problemen heeft zoals besproken hier in het forum.
Hij kon melden dat Tweak verouderde apparatuur verkocht en dat KPN het nieuwste van het nieuwste heeft.
sidenote: @Tweak: Als dat niet het geval is zou ik bij KPN te rade gaan/die negert op laten pakken voor liegen tijdens verkoop
maar dat weten we natuurlijk niet.
heel iets anders:
http://tweakers.net/price...le-netwerkapparatuur.html
in de pricewatch kon je toch altijd kiezen uit 'manageable' apparatuur?
ik mis sinds nu eigenlijk die optie

ach verkeerd gekeken.. schijnbaar is het geen professionele apparatuur...
http://tweakers.net/pricewatch/cat/311/netwerk-switches.html
@ hieronder thnxz
[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 06-10-2010 22:33 ]
Hier:Killerbert schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:30:
[...]
tja, kpn zou tweak wel eens de 'restjes' kunnen geven..
maar dat weten we natuurlijk niet.
heel iets anders:
http://tweakers.net/price...le-netwerkapparatuur.html
in de pricewatch kon je toch altijd kiezen uit 'manageable' apparatuur?
ik mis sinds nu eigenlijk die optie
http://tweakers.net/pricewatch/cat/311/netwerk-switches.html
is die ook managed? (vlan e.d.)
pricewatch: Belkin 5-Port Netzwerk Switch (F5D5131EA5)
(volgens sommige sites wel, en volgens tweakers ook.. hoe moet je deze configureren dan?)
Tsja, vwb de "verouderde apparatuur".... waar zou die verkoper op kunnen doelen? Wellicht misschien dat KPN op het punt staat de opvolgers van de Motorola 1960 en diens harddiskloze broertje uit te gaan rollen? Of een andere glasvezel-router?
Maar ach, die lui zeggen van alles om jou een abbo' tje te kunnen verkopen en hoogstwaarschijnlijk is technisch-inhoudelijk met zo'n gast in discussie gaan bij voorbaat al gedoemd te mislukken
Wat betreft die switch: Bij de info van Belkin zelf kan ik echt nergens iets vinden dat ook maar in de verste verte duidt op management functies. Misschien dus een reportje m.b.t. de pricewatch database waard
Dus die pigtails zitten nog niet in een genexis en dus heb je geen aansluiting.toxict schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:25:
In de categorie JAN L*L verhalen, heb er ook een aan de deur gehad. Die dacht mij te kunnen vertellen dat Tweak niets met KPN apparatuur te maken had, totdat ik hem de EB liet zijn. En toen viel die stil. Toen de meterkast laten zien en toen begon die te stotteren. Oftewel alleen maar onzin praten. Ach ja, die jongens moet scoren en dingen anders vertellen of uitleggen is daarbij niet uitgesloten.toxict schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:25:
net voor mijn aansluiting van tweak

[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 07-10-2010 00:06 ]
Zou ook heel goed kunneneymey schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:40:
[...]
Niet helemaal waar.
U bent op dit moment beller 2
...
U bent op dit moment beller 3
...
U bent op dit moment beller 2, wachttijd 20 sec
...
U bent op dit moment beller 2, wachttijd minder dan 2min 50 sec
...
U bent de eerst wachtende.. (3x)
...
[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 07-10-2010 14:41 ]
Excuses voor het bezet houden van de helpdeskLoekie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:20:
[...]
Lijkt me stevig bull, ze wullen wellicht wel monterus per dag op locatie plannen, daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen.
De apparatuur staat er al, ze hoeven alleen van afstand de switch naar het juiste netwerk te maken en een monteur aan te sturen.
Ik weet niet hoeveel werk ze voor die monteurs hebben en waar ze vandaan komen, maar ik vermoed zomaar dat ze nog niet zomaar ergens een blik met die lui hebben klaarstaan. Daarnaast is het KPN er alles aangelegen om op het momentum van fiber mee te surfen zogezegd, dus ze zullen juist zo snel mogelijk mensen aan willen sluiten wegens de mond tot mond reclame...
Anyway! Er schijnt "groen" licht te zijn gegeven voor mijn aansluiting op 24 september.
Ofwel dat wist ik al in de brief. :-S Er schijnt dus binnen 1 mnd geleverd te worden. Maar alweer konden ze me geen afspraak bevestigen. De monteur van Reggefiber schijnt mijn telefoonnummer te hebben en die ging nu ineens over deze planning. M.a.w. ze konden mij niets zeggen want de bewuste monteur had alle info. Ow ja, en ze weten niet wie die kerel is omdat Reggefiber dit niet prijsgeeft.
Ofwel.... een k**situatie aangezien ik die brief al 2 weken geleden gehad heb en ik inmiddels al gebeld zou moeten zijn volgens de helpdesk (goede grap)....
Dus Loekie ben jij toevallig al gebeld???
Hoewel de Experia Box een stap terug is, is de verbinding toch beter mbt problemen met dit soort basic zaken.
Die brief heb ik 4 weken geleden gehad. Daarna werd het stil...Ofwel.... een k**situatie aangezien ik die brief al 2 weken geleden gehad heb en ik inmiddels al gebeld zou moeten zijn volgens de helpdesk (goede grap)....

GJ
7545MR
Nope, ben niet gebeld, zal er morgen eens een mail aan wagen. Ze hebben nog een week, er werd 4 weken beloofd en ik mag hopen dat ze die waar gaan maken. Ik heb de bewuste brief ook 2 werkweken in huis morgen.thestiffmeister schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:51:
Ofwel.... een k**situatie aangezien ik die brief al 2 weken geleden gehad heb en ik inmiddels al gebeld zou moeten zijn volgens de helpdesk (goede grap)....
Ehm.... ik word hier toch niet echt vrolijk van (Had gehoopt op iets anders).gerritjan schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:53:
[...]
Die brief heb ik 4 weken geleden gehad. Daarna werd het stil...![]()
GJ
7545MR
Gelukkig ben ik nu weer even gered
Nu maar hopen dat Ziggo mijn gratis TV aansluiting er niet uit kiept ;-)
Mijn telfort 20Mb-lijntje houd ik ook nog ff aan... zojuist DM gestuurd naar Tweak, ben benieuwd. Een week geleden ook al een mail naar de helpdesk gestuurd waar ik een kort antwoord op kreeg: "op dit moment is geen opleverdatum bekend, wij nemen contact met u op zodra we meer weten".thestiffmeister schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:22:
[...]
Ehm.... ik word hier toch niet echt vrolijk van (Had gehoopt op iets anders).
Gelukkig ben ik nu weer even geredDe KPN Speedtouch boxes met default WPA passwords springen hier als paddestoelen uit de grond
Geeft mij nog ff een alternatief.
Nu maar hopen dat Ziggo mijn gratis TV aansluiting er niet uit kiept ;-)
BTW, mooie flats daar aan de Rigelstraat!
Ik vind het ietwat zuur dat eerst via helpdesk wordt gemeld dat het 4 weken duurt en dat vervolgens het een en ander anders zou lopen...
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Probeer de startpagina van deze topic eerst eens te lezen. Daar staat al heel veel uitgelegd.daanski82 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:33:
[...]
Als ik alleen de internet verbinding wil gebruiken van Tweak, Moet ik dan de ST789 gebruiken of mag ik zelf een modem kopen en deze via de WAN poort aansluiten ?
Thanksgerritjan schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:53:
[...]
Mijn telfort 20Mb-lijntje houd ik ook nog ff aan... zojuist DM gestuurd naar Tweak, ben benieuwd. Een week geleden ook al een mail naar de helpdesk gestuurd waar ik een kort antwoord op kreeg: "op dit moment is geen opleverdatum bekend, wij nemen contact met u op zodra we meer weten".
BTW, mooie flats daar aan de Rigelstraat!
Anyway, ik heb een DM gestuurd. Meteen hierop reactie dat ik maar geduld moet hebben.
Verder geen duidelijke data genoemd o.i.d. Ik vind wel dat ze erg slechte communicatie met "de klant" hebben.
Nou jah, we hebben ff tijdelijk internet via 5 Speedtouch modems

Ik hoop dat ik vandaag nu toch echt een keer gebeld ga worden maar ben er bang voor
Hier in Hilversum wordt de glasvezel blijkbaar aangelegd door KPN, maar onder de naam van Glashart (want daar krijgen we de informatieve brieven van binnen). In de eerste instantie had ik me alvast ingeschreven bij KPN, maar dat heb ik een tijdje terug weer geannuleerd toen ik er achter kwam dat ze gewoon pure bullshit verkopen (geen coax signaal meer, domme xperia box waar alleen maar problemen mee zijn, en zo voort).
De R+ abbonementen van Tweak lijken me bijzonder aantrekkelijk maar het is me onduidelijk of KPN nou het alleenrecht heeft in Hilversum of dat Tweak hier uiteindelijk ook haar eigen abbonementen aan mag gaan bieden (de R+ abbo's zijn op dit moment niet leverbaar in Hilversum).
Dus is en blijft KPN voor altijd de enige glasvezel provider hier of wordt het na een bepaalde tijd open gesteld voor ook andere providers? Vind de hele situatie een beetje vaag op het moment.
Check eens bij Tweak of ze al kunnen leveren in Hilversum? Dit zal nog steeds wel op basis zijn van KPN, maar bij Tweak kan je heel ver gaan in je keuze voor eigen apparatuur (het enige dat je dan nog van KPN hebt is de TV box).
Maar je zegt je kan flexibel zijn? Houd dat ik dat ik glasvezel internet kan afnemen maar ook het signaal op mijn coax kabel kan houden en (bijvoorbeeld) ook betere modems of want dan ook kan kiezen in plaats van de troep die KPN zelf gebruikt?
* Je eigen VOIP apparatuur gebruiken
* Een andere modem/router gebruiken (zolang je weet waar je mee bezig bent, hoe je L2/VLAN support moet instellen, etc.)
Mits je voor een "R+" abbo kiest idd, anders heb je gewoon signaal op je coax (Daarbij verteld dat er in Hilverdorp nu geen "R+" abbo's aangeboden kunnen worden)eymey schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:51:
Nee, je houdt niet je coax signaal. Maar wat je, in tegenstelling tot bij KPN, wel flexibel kan:
* Je eigen VOIP apparatuur gebruiken
* Een andere modem/router gebruiken (zolang je weet waar je mee bezig bent, hoe je L2/VLAN support moet instellen, etc.)
[ Voor 13% gewijzigd door TimTimX op 11-10-2010 15:56 ]
"Mits"..... "tenzij" bedoel je?Dwazer schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:01:
[...]
Mits je voor een "R+" abbo kiest idd, anders heb je gewoon signaal op je coax (Daarbij verteld dat er in Hilverdorp nu geen "R+" abbo's aangeboden kunnen worden)
Verder was het hier duidelijk dat het om de KPN variant ging..... R+ is in Hilversum niet im frage... zei de vraagsteller
Dat is wel apart ja. Je zou zeggen dat als 1 provider zijn eigen diensten mag leveren dat ze het dan allemaal mogen/kunnenWhiteDragon schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:55:
Het vreemde is dat XMS in Hilversum gewoon levert met analoge TV en DVB-C, maar Tweak hier alleen zijn KPN abonnementen aanbied. Anders was ik ook allang over naar R+
XMS levert dus ook DVB-C? Zou dat in het geval van XMS betekenen dat je ook gewoon je eigen settop box kan kopen en niet percé die van XMS hoeft te gebruiken?
ALMERE, 11 oktober 2010 - Gedurende de hele maand oktober is het TV Pluspakket te bekijken voor alle klanten met een Glas 30, Glas 50 of Glas 100 abonnement.
Voor alle klanten met een glasvezelabonnement van Tweak, in combinatie met Digitale Interactieve TV van KPN, is het TV Pluspakket tot het eind van deze maand gratis te bekijken. Het TV Pluspakket, t.w.v. €10,00 p/m, biedt een gevarieerd assortiment van meer dan 40 extra digitale TV zenders.
Als klant hoeft u hiervoor niets te doen. Het TV Pluspakket staat gedurende de maand oktober standaard aan. Na de actieperiode zal het TV Pluspakket automatisch weer uit de zenderlijst verdwijnen. Neemt u contact op met onze servicedesk als u het TV Pluspakket na de actieperiode wilt behouden.
Let op: Het Pluspakket bevat een aantal zenders met erotisch getinte inhoud. We adviseren het kinderslot op uw Set-top box via het instellingen-menu te activeren om ongewenste kijkers hiervoor te beschermen.
Met vriendelijke groeten,
Tweak
Jammer alleen dat deze pas op 11 oktober verstuurd wordt en geldig is voor de hele maand oktober...
Mis je toch al anderhalve week kijken...
(hmmm KillerBert was me net voor
[ Voor 8% gewijzigd door Oktopus op 11-10-2010 20:11 ]
Object reference not set to an instance of an object
ach ja,Oktopus schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:10:
Het is best een aardig idee is om een pluspakket een maand gratis te hebben op tv...
Jammer alleen dat deze pas op 11 oktober verstuurd wordt en geldig is voor de hele maand oktober...
(hmmm KillerBert was me net voor)
je kan niet altijd de 1e zijn
volgens mij is het niet mogelijk om enkele zenders uit het plus pakket te zien + te betalen.
ik heb namelijk wel interesse in enkele zenders, maar ik ga daar niet de volle mep voor betalen
Nick Jr vinden de kinderen geweldig... Maar echt niet dat ik daar een compleet pakket voor ga aanschaffen.
Lijkt me dat IP-TV hier toch geweldig geschikt voor is... pakket á la carte...
Het zou Tweak sieren als ze de zaak op 11 november weer uitzetten.Oktopus schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:10:
Het is best een aardig idee is om een pluspakket een maand gratis te hebben op tv...
(hmmm KillerBert was me net voor)
Ze kunnen het per dag aanzetten dus uitzetten zou dus ook geen probleem hoeven te zijn.
Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.
hier in Enschede oost heeft de kpn - tweak server het te druk.
in de avond zijn de ping tijden ongezond hoog.
ik dacht dat het eerst aan mijn pc / apparatuur lag, maar dat is niet het geval.
een mede tweak gebruiker van een paar straten weg heeft het zelfde probleem.
momenteel heb ik een ping van 90 naar het interne tweak netwerk.
de problemen zijn iedere avond rond 10.45 verholpen. (dan is de ping weer acceptabel <15ms)
Log 1:
Log 2:
het probleem lijkt mij in de 1e hop te zitten:
1 89 ms 89 ms 91 ms 195.190.241.3
Op minder drukke tijden zijn de ping tijden naar deze stukken lager.
Killerbert in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"
het probleem heb ik al eerder gemeld maar ik heb er eigenlijk niets aan gedaan
(ik dacht dat het aan mijn apparatuur lag, maar dat is niet het geval)
probleem doet zich voor met een L2 switch maar ook met de zyxel en de EB.
Edit:
het probleem is natuurlijk niet alleen binnen het tweak netwerk.
[ Voor 3% gewijzigd door Killerbert op 11-10-2010 21:12 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Traceren van de route naar tweak.nl [217.19.16.137] via maximaal 30 hops: 1 46 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254] 2 91 ms 92 ms 93 ms kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net [217.19.16.82] 3 82 ms 87 ms 89 ms 217.19.16.21 4 79 ms 79 ms 81 ms 217.19.16.77 5 90 ms 94 ms 95 ms 217.19.16.137 De trace is voltooid. Traceren van de route naar google.nl [66.102.13.106] via maximaal 30 hops: 1 36 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254] 2 87 ms 88 ms 90 ms 195.190.241.3 3 89 ms 93 ms 94 ms kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net [217.19.16.82] 4 87 ms 85 ms 85 ms 217.19.16.21 5 91 ms 93 ms 96 ms 217.19.16.77 6 78 ms 78 ms 79 ms core2.ams.net.google.com [195.69.145.100] 7 85 ms 96 ms 83 ms 209.85.254.95 8 99 ms 126 ms 102 ms 72.14.233.114 9 100 ms 103 ms 102 ms 209.85.255.166 10 93 ms 105 ms 110 ms 72.14.232.41 11 96 ms 97 ms 99 ms ez-in-f106.1e100.net [66.102.13.106] De trace is voltooid. |
...
als ik de zyxel aansluit, of mijn eigen L2 switch + dlink router heb ik het zelfde probleem.
probeer de trace maar eens om een uur of 11. dan zou je zien dat je ping weer perfect is...
reboot helpt ook niet
[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 11-10-2010 21:22 ]
Dat gaat niet lukken.falcon2001 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:37:
[...]
Het zou Tweak sieren als ze de zaak op 11 november weer uitzetten.
Ze kunnen het per dag aanzetten dus uitzetten zou dus ook geen probleem hoeven te zijn.
Dit is een actie van de kpn.
Toevallig las ik dit 1 oktober op het kpn forum en ik had dan ook op 1 oktober het plus pakket.
Ik ga hier echter geen €10,- voor betalen. Enkele zenders zijn wel aantrekkelijk, maar veruit de meeste zenders vind ik waardeloos. Dus vanaf 1 november maar weer het basis pakket.
Je hebt gelijk. Nu zijn de ping tijden (met uitzondering van de EB zelf) weer normaal:Killerbert schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:22:
probleem ligt niet bij de EB, maar zo lijkt het wel.
als ik de zyxel aansluit, of mijn eigen L2 switch + dlink router heb ik het zelfde probleem.
probeer de trace maar eens om een uur of 11. dan zou je zien dat je ping weer perfect is...
reboot helpt ook niet
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Traceren van de route naar tweak.nl [217.19.16.137] via maximaal 30 hops: 1 53 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254] 2 5 ms 5 ms 5 ms 195.190.241.3 3 7 ms 6 ms 6 ms kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net [217.19.16.82] 4 5 ms 5 ms 5 ms 217.19.16.21 5 5 ms 7 ms 5 ms 217.19.16.77 6 11 ms 10 ms 10 ms 217.19.16.137 De trace is voltooid. Traceren van de route naar google.nl [74.125.77.99] via maximaal 30 hops: 1 55 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254] 2 11 ms 11 ms 12 ms 195.190.241.3 3 5 ms 5 ms 6 ms kpn-data2-ve3402.sara.cambrium.net [217.19.16.94] 4 5 ms 5 ms 5 ms 217.19.16.21 5 5 ms 5 ms 5 ms 217.19.16.77 6 34 ms 7 ms 6 ms core2.ams.net.google.com [195.69.145.100] 7 6 ms 7 ms 6 ms 209.85.254.90 8 9 ms 9 ms 9 ms 64.233.175.246 9 9 ms 9 ms 10 ms 72.14.239.199 10 9 ms 13 ms 18 ms 209.85.255.110 11 14 ms 13 ms 13 ms ew-in-f99.1e100.net [74.125.77.99] De trace is voltooid. |
...
Ook de downloadsnelheid is in Almere dan niet optimaal ik kom gedurende deze tijd niet veel verder dan 20Mbit/s (30/30 abbo) (zowel usenet (tweak) als de tweak 1000mb testfile).Killerbert schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:22:
probleem ligt niet bij de EB, maar zo lijkt het wel.
reboot helpt ook niet
[ Voor 4% gewijzigd door Hans_18T op 11-10-2010 23:00 ]
ik had een xs4all 20Mbit abbo. nu een tweak 50Mbit.
met xs4all had ik een constante ping. met tweak is het gewoon 'bagger' op drukke tijden.
ik vind een ping van >50 echt niet acceptabel
dit noem ik geen stabiele verbinding. het lijkt er op dat de router in het kpn gebouw/centrale overbelast wordt.
dit is niet alleen problemen voor gamers / spelletjes maar ook voor telefonie.
nu weet ik ook eindelijk waarom ik zoveel problemen had met voip via voipcheap...
en ik maar nieuwe hardware kopen

het rare is dat dit probleem niet optreed met kpn glasvezel van kpn zelf.
op dezelfde centrale zitten hun op een andere router (ander ip) met geen ping problemen. (getest bij kpn glas gebruiker een paar straten verder)
[ Voor 3% gewijzigd door Killerbert op 11-10-2010 23:12 ]
Daarnaast is het belachelijk duur, omdat merendeels internetzenders betreffen uit o.a. het Nederland 4 pakket. Welke ze gewoon gratis kunnen doorgeven, daar je deze ook gratis kan bekijken via het internet.goldvinger schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:31:
[...]
Dat gaat niet lukken.
Dit is een actie van de kpn.
Toevallig las ik dit 1 oktober op het kpn forum en ik had dan ook op 1 oktober het plus pakket.
Ik ga hier echter geen €10,- voor betalen. Enkele zenders zijn wel aantrekkelijk, maar veruit de meeste zenders vind ik waardeloos. Dus vanaf 1 november maar weer het basis pakket.
Lekker ziekelijk als dit waarheid is??? Mag hopen dat Tweak dit aantoonbaar kan gaan maken.Killerbert schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:11:
het rare is dat dit probleem niet optreed met kpn glasvezel van kpn zelf.
op dezelfde centrale zitten hun op een andere router (ander ip) met geen ping problemen. (getest bij kpn glas gebruiker een paar straten verder)
[ Voor 24% gewijzigd door chocka op 12-10-2010 03:55 ]
@Killerbert: Wat noem je "drukke tijden"? Hoe bepaal jij dat het drukke tijden zijn op het moment dat je een hoge ping hebt? Er is ook een kans (ken de infra van Tweak/Cambrium niet) dat zij, als het idd erg druk is, ICMP verkeer een lagere prioriteit geven. Waardoor je latency in werkelijkheid nog steeds niet zo erg is als een ping doet vermoeden.
Hier trouwens nog nooit echt problemen gehad
En qua die themakanalen: Tsja.... ik ken geen enkele tv aanbieder die die kanalen in het basispakket zet (de enige waarvan het me niet zou verbazen als het er wel in zit is Caiway, maar bij vrienden die Caiway hebben heb ik daar nog nooit op gelet
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 12-10-2010 09:25 ]
Wat ik nog erger vind is dat, zoals ik al eerder zei, telefonie het al bijna 2 weken niet meer doet. Heb al meerdere malen gemeld aan de klantenservice, maar er zit compleet geen schot in de zaak. Dit is zeer vervelend omdat wij een terminaal familielid hebben in Spanje, wat nogal hoge mobiele kosten met zich mee brengt. Nou snap ik dat Tweak daar zelf weinig aan heeft, maar dat maakt het allemaal wel erg vervelend.
Hopelijk pikt de TD, of wie er dan ook schuldig is aan deze gebreken, dit snel op. Anders zie ik me toch echt genoodzaakt om het contract te laten ontbinden.
Net als dat we hier ook al weken niets meer lezen over de ZyXEL test
Al is het alleen maar een update van acties die op dit moment uit staan... (bv. "ZyXEL is druk bezig met onze feedback en verwacht dan en dan met een nieuwe firmware release te komen") maar zelfs zoiets komt er niet.....
[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 12-10-2010 11:53 ]
Ach, daarmee geef je al antwoord. Zoiets zal het togenblik wel zijn, maar doordat het mogelijk onbekend is wanneer die nieuwe FW zal volgen, blijft het (te vaak) stil. Oftewel als ze niks toe te voegen of te melden hebben. Zie maar wat er vanaf Lijbrandt wordt gecommuniceerd. (los van hetgeen Yogoi dan nog kan of wil melden)eymey schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:51:
Al is het alleen maar een update van acties die op dit moment uit staan... (bv. "ZyXEL is druk bezig met onze feedback en verwacht dan en dan met een nieuwe firmware release te komen") maar zelfs zoiets komt er niet.....
[ Voor 8% gewijzigd door chocka op 12-10-2010 15:05 ]
ik heb hier dus wel problemen van.eymey schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:20:
..
@Killerbert: Wat noem je "drukke tijden"? Hoe bepaal jij dat het drukke tijden zijn op het moment dat je een hoge ping hebt? Er is ook een kans (ken de infra van Tweak/Cambrium niet) dat zij, als het idd erg druk is, ICMP verkeer een lagere prioriteit geven. Waardoor je latency in werkelijkheid nog steeds niet zo erg is als een ping doet vermoeden.
Hier trouwens nog nooit echt problemen gehad
dat ICMP verkeer lagere piroriteit zou krijgen is aannemlijk, maar als ik bel.. dan heb ik er last van (is geen ICMP verkeer..) en als ik wil gamen (bv TF2) heb ik er last van.
verder kan je erg goed zien in de log's dat de ping tijden steeds een stukje minder worden.
in de logs staan ook de tijden.
daarnaast zijn deze ping's en traces naar tweak zelf.
dat betekend dus dat ik ping naar het tweak netwerk zelf.
je ziet erg goed dat er al problemen opspelen in de 1e hop.
daaruit trek ik mijn conclusie dat het probleem in de kpn patch centrale ligt.
mocht ik dom zijn, dan hoor ik dat graag

Trace naar tweak.nl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| My traceroute [v0.75] pc-beneden (0.0.0.0) Tue Oct 12 19:30:22 2010 Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit Packets Pings Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. fritz.box 0.0% 90 2.1 0.6 0.3 2.3 0.5 2. 195.190.242.16 0.0% 90 5.3 8.8 5.2 105.3 12.6 3. kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net 0.0% 90 7.7 7.5 6.8 11.1 0.8 4. 217.19.16.21 0.0% 90 7.0 7.6 6.8 14.2 1.0 5. 217.19.16.77 0.0% 90 6.8 7.5 6.7 26.4 2.1 6. 217.19.16.137 0.0% 90 7.5 8.0 7.5 9.8 0.6 |
Trace naar google.nl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| My traceroute [v0.75] pc-beneden (0.0.0.0) Tue Oct 12 19:27:42 2010 Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit Packets Pings Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. fritz.box 0.0% 90 1.3 0.7 0.4 2.4 0.6 2. 195.190.242.16 0.0% 89 6.6 7.1 5.2 37.3 4.5 3. kpn-data2-ve3402.sara.cambrium.net 0.0% 89 8.8 7.6 6.9 9.7 0.8 4. 217.19.16.21 0.0% 89 7.6 7.6 7.0 9.0 0.6 5. 217.19.16.77 0.0% 89 6.9 9.3 6.9 33.8 5.9 6. core2.ams.net.google.com 0.0% 89 8.1 18.2 7.5 140.0 25.3 7. 209.85.254.95 0.0% 89 7.9 9.8 7.6 47.6 6.9 8. 72.14.233.114 0.0% 89 11.9 14.9 11.7 80.4 10.9 9. 209.85.255.166 0.0% 89 68.0 18.3 11.5 111.6 19.0 209.85.255.143 209.85.255.137 10. 209.85.255.126 31.8% 89 16.9 19.6 11.9 106.3 14.0 209.85.255.130 72.14.239.197 209.85.255.118 209.85.255.122 11. ey-in-f99.1e100.net 7.9% 89 13.0 12.7 11.9 21.1 1.2 209.85.255.126 209.85.255.118 |
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 12-10-2010 19:31 ]
ping vanuit mijn dlink 855
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| PING RESULT Please wait, resolving tweak.nl.... Resolved to 217.19.16.137. Response from 217.19.16.137 received in 66 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 71 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 75 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 70 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 69 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 70 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 65 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 64 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 63 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 66 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 66 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 67 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 74 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 74 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 74 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 77 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 76 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 74 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 75 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 67 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 70 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 73 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 75 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 79 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 71 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 74 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 77 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 72 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 71 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 66 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 64 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 63 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 66 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 68 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 66 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 64 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 68 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 72 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 73 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 72 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 72 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 72 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 75 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 82 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 78 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 76 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 71 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 66 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 70 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 72 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 73 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 71 milliseconds. TTL = 58 Response from 217.19.16.137 received in 65 milliseconds. TTL = 58 User stopped Pings sent: 53 Pings received: 53 Pings lost: 0 (0% loss) Shortest ping time (in milliseconds): 63 Longest ping time (in milliseconds): 82 Average ping time (in milliseconds): 70 |
trace vanuit windows cmd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| C:\Users\Killerbert>tracert tweak.nl Tracing route to tweak.nl [217.19.16.137] over a maximum of 30 hops: 1 66 ms 70 ms 72 ms 195.190.241.3 2 80 ms 77 ms 75 ms kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net [217.19.16.82] 3 67 ms 67 ms 65 ms 217.19.16.21 4 76 ms 74 ms 74 ms 217.19.16.77 5 76 ms 78 ms 80 ms 217.19.16.137 Trace complete. |
18:30
7 5 ms 5 ms 5 ms tweak.nl [217.19.16.137]
19:15
6 26 ms 25 ms 25 ms tweak.nl [217.19.16.137]
19:20
6 38 ms 36 ms 35 ms tweak.nl [217.19.16.137]
19:30
6 71 ms 73 ms 75 ms tweak.nl [217.19.16.137]
19:30 Bij de Buren KPN
8 8 ms 7 ms 8 ms 217.19.16.137
Lijkt wel of iedere tweakgebruiker nog ff een filmpje aan het downloaden is. Testfile downloaden was om 18:30 geen probleem om 19:30 wel.
Heeft al iemand een ticket bij tweak aangemaakt?
with 32 bytes of data.
ik wil het eventueel wel veranderen mocht je dat nodig vinden
maar het lijkt mij niet dat het daar aan ligt. probeer het zelf eens met de default packet size vanuit de command prompt. als je ping <20 dan heb je niet het zelfde probleem dan ons.
hier dan speciaal aangepast
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| C:\Users\Killerbert>ping tweak.nl -v udp Pinging tweak.nl [217.19.16.137] with 32 bytes of data: Reply from 217.19.16.137: bytes=32 time=95ms TTL=58 Reply from 217.19.16.137: bytes=32 time=68ms TTL=58 Reply from 217.19.16.137: bytes=32 time=86ms TTL=58 Reply from 217.19.16.137: bytes=32 time=88ms TTL=58 Ping statistics for 217.19.16.137: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 68ms, Maximum = 95ms, Average = 84ms |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| C:\Users\Killerbert>ping tweak.nl -v udp -l 65500 Pinging tweak.nl [217.19.16.137] with 65500 bytes of data: Reply from 217.19.16.137: bytes=65500 time=107ms TTL=58 Reply from 217.19.16.137: bytes=65500 time=112ms TTL=58 Reply from 217.19.16.137: bytes=65500 time=109ms TTL=58 Reply from 217.19.16.137: bytes=65500 time=110ms TTL=58 Ping statistics for 217.19.16.137: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 107ms, Maximum = 112ms, Average = 109ms |
[ Voor 67% gewijzigd door Killerbert op 12-10-2010 20:28 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| eymert@pc-beneden:~$ ping -n tweak.nl PING tweak.nl (217.19.16.137) 56(84) bytes of data. 64 bytes from 217.19.16.137: icmp_req=1 ttl=57 time=9.41 ms 64 bytes from 217.19.16.137: icmp_req=2 ttl=57 time=7.91 ms 64 bytes from 217.19.16.137: icmp_req=3 ttl=57 time=9.45 ms 64 bytes from 217.19.16.137: icmp_req=4 ttl=57 time=7.71 ms 64 bytes from 217.19.16.137: icmp_req=5 ttl=57 time=7.61 ms 64 bytes from 217.19.16.137: icmp_req=6 ttl=57 time=7.51 ms 64 bytes from 217.19.16.137: icmp_req=7 ttl=57 time=9.31 ms 64 bytes from 217.19.16.137: icmp_req=8 ttl=57 time=7.67 ms 64 bytes from 217.19.16.137: icmp_req=9 ttl=57 time=8.53 ms 64 bytes from 217.19.16.137: icmp_req=10 ttl=57 time=7.62 ms |
Met een grotere packetsize (tot net onder de fragmentation treshold) is op zich realistischer omdat je 'normale' verkeer zelden in pakketjes van slechts 32 of 64 bytes gebeurt
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Traceren van de route naar tweak.nl [217.19.16.137] via maximaal 30 hops: 1 32 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254] 2 9 ms 5 ms 6 ms 195.190.242.16 3 7 ms 8 ms 7 ms kpn-data2-ve3402.sara.cambrium.net [217.19.16.94] 4 7 ms 8 ms 7 ms 217.19.16.21 5 7 ms 10 ms 8 ms 217.19.16.77 6 8 ms 6 ms 7 ms 217.19.16.137 |
De ve3400 lijkt het dus wat zwaarder te hebben dan de ve3402...
dat lijkt idd zo. alleen is de hop ervoor ook traag.
die 195.190.x.x.
dus dat is een hop eerder
Edit: traffic gaat hier trouwens over de zelfde router als hierboven (kpn-data2-ve3402.sara.cambrium.net of kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net) dus daar lijkt het niet aan te liggen.
[ Voor 28% gewijzigd door IceM op 12-10-2010 21:42 ]
...
hier kom ik op een download snelheid via tweak news van 1500 KB/sIceM schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:40:
Ik heb het probleem hier ook weer. Download snelheden zijn trouwens ook een drama nu, kom niet boven de 700kb/s uit (heb ik gisteren niet getest overigens). Moet wel een capaciteitsprobleem in de regio Enschede zijn (mijn PC: 7541)
Edit: traffic gaat hier trouwens over de zelfde router als hierboven (kpn-data2-ve3402.sara.cambrium.net of kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net) dus daar lijkt het niet aan te liggen.
bij mij gaat alles via data1-ve3400 die problemen geeft.
bij jou gaat het via 3400 & via 3402? zou de dat kunnen toelichten
edit: hier Enschede PC 7532
De ene keer gaat een trace via 3400, de andere keer via 3402. Voorbeeld van trace van een uur geleden die nog in de cmd stond:Killerbert schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:59:
[...]
hier kom ik op een download snelheid via tweak news van 1500 KB/s
bij mij gaat alles via data1-ve3400 die problemen geeft.
bij jou gaat het via 3400 & via 3402? zou de dat kunnen toelichten
edit: hier Enschede PC 7532
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Traceren van de route naar google.nl [74.125.77.99] via maximaal 30 hops: 1 10 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254] 2 66 ms 63 ms 65 ms 195.190.241.3 3 89 ms 85 ms 81 ms kpn-data2-ve3402.sara.cambrium.net [217.19.16.94] 4 85 ms 86 ms 87 ms 217.19.16.21 5 93 ms 93 ms 94 ms 217.19.16.77 6 68 ms 72 ms 74 ms core2.ams.net.google.com [195.69.145.100] 7 97 ms 111 ms 96 ms 209.85.254.90 8 91 ms 89 ms 94 ms 64.233.175.246 9 76 ms 73 ms 72 ms 72.14.239.199 10 * 100 ms 100 ms ew-in-f99.1e100.net [74.125.77.99] De trace is voltooid. |
Nu lijkt alles over de 3400 te gaan, zelfde drama:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Traceren van de route naar google.nl [66.102.13.104] via maximaal 30 hops: 1 74 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254] 2 75 ms 78 ms 80 ms 195.190.241.3 3 72 ms 73 ms 75 ms kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net [217.19.16.82] 4 93 ms 95 ms 96 ms 217.19.16.21 5 89 ms 89 ms 89 ms 217.19.16.77 6 90 ms 92 ms 94 ms core2.ams.net.google.com [195.69.145.100] 7 97 ms 89 ms 88 ms 209.85.254.95 8 92 ms 94 ms 94 ms 72.14.233.114 9 79 ms 80 ms 85 ms 209.85.255.143 10 102 ms 108 ms 108 ms 72.14.232.37 11 87 ms 88 ms 90 ms ez-in-f104.1e100.net [66.102.13.104] De trace is voltooid. |
Edit: Als ik gewoon een trace doe naar 74.125.77.99 gaat hij bij mij altijd over de 3402 wat verder geen effect heeft op de pingtijden, deze zijn in beide gevallen k*t.
[ Voor 4% gewijzigd door IceM op 12-10-2010 22:06 ]
...
thnxz voor de toelichting
idd, beide traces zijn f**kt
ik had er zelf niet zo opgelet.
maar er zit een config fout in de 1e router, of er worden veeeeel te veel gebruikers op 1 verbinding gegooid (overboeking)
tweak heeft trouwens nog niet gereageerd op dit gedoe
[ Voor 50% gewijzigd door Killerbert op 12-10-2010 22:13 ]
Ik heb inmiddels wel een ticket bij Tweak aangemaakt. Antwoord binnen 5 dagentweak heeft trouwens nog niet gereageerd op dit gedoe![]()
Gaat inmiddels weer een stuk beter. Ping van rond de 10msec. Vermoedelijk gaat nu iedereen net als ik pitten.
[ Voor 24% gewijzigd door Hans_18T op 12-10-2010 22:43 ]
Als de download snelheid niet prut was dan zou dat kunnen ja. Download snelheid was ook een drama (+- 600KB/s van ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin). Snelheid is nu weer normaal (3.14MB/s)Dj-sannieboy schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:54:
Is het niet gewoon zo dat ze geen prioriteit geven aan pings (voornamelijk als het druk is)?
...
Dit is vooral tussen 19:00 en 22:30
Enschede (Glanerbrug) 7532
23:18 Geen Problemen nu
1 65 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 4 ms 6 ms 5 ms 195.190.241.3
3 4 ms 4 ms 5 ms kpn-data2-ve3402.sara.cambrium.net [217.19.16.94]
4 5 ms 4 ms 4 ms 217.19.16.21
5 5 ms 5 ms 4 ms 217.19.16.77
6 5 ms 5 ms 6 ms core2.ams.net.google.com [195.69.145.100]
7 5 ms 5 ms 6 ms 209.85.254.90
8 8 ms 8 ms 8 ms 64.233.175.246
9 9 ms 9 ms 8 ms 72.14.239.197
10 17 ms 19 ms * 209.85.255.98
11 9 ms 8 ms 8 ms ew-in-f104.1e100.net [74.125.77.104]
File
nu vind ik het wel leuk geweest.
meerdere mensen hebben hier problemen. het wordt tijd dat tweak hier wat aan gaat doen
Altijd fijn, interfaces die niet goed ingeregeld zijn....
same here! Had een mail gekregen dat ik maar geduld moest hebben.Loekie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:40:
Grmbl, net een mail terug gehad van tweak, ze weten het niet. Blijkbaar gaat er van Tweak een opdracht naar Glashart en vandaar uit wordt dan klantcontact geregeld, echter zonder terugkoppeling blijkbaar.
Maar goed, wacht intussen nu 4 weken (als het al niet langer is).
Er gaat nu een opzegmail de deur uit omdat ze ook totaal niet bereid zijn een mogelijke datum bij Glashart te achterhalen en mij ook geen zicht kunnen geven wanneer ik wel over een internetverbinding kan beschikken.
Desalniettemin bedank ik iedereen hier ff voor de bijdragen!
@Loekie! Veel succes met je internetverbinding @Tweak. Wellicht dat ik in de toekomst nog terugkom op dit forum als de R+ opzetting meer voltooid is. (KPN meuk hoef ik al helemaal niet).
Ik zal eens kijken of ik op een of andere manier bij glashart iets los kan peuteren, heb her en der nog wat contacten...thestiffmeister schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:19:
same here! Had een mail gekregen dat ik maar geduld moest hebben.
Maar goed, wacht intussen nu 4 weken (als het al niet langer is).
Er gaat nu een opzegmail de deur uit omdat ze ook totaal niet bereid zijn een mogelijke datum bij Glashart te achterhalen en mij ook geen zicht kunnen geven wanneer ik wel over een internetverbinding kan beschikken.
Desalniettemin bedank ik iedereen hier ff voor de bijdragen!
@Loekie! Veel succes met je internetverbinding @Tweak. Wellicht dat ik in de toekomst nog terugkom op dit forum als de R+ opzetting meer voltooid is. (KPN meuk hoef ik al helemaal niet).
Ik ben bang dat dit te maken heeft met het nog net gestart zijn van de glashart-kant in Enschede om zo maar te zeggen. Een andere aanbieder als plinq of concepts zal dit zelfde probleem hebben vermoed ik....
Ach, geeft mij dan toch weer een wat 'beter' gevoel (en met mij meerdere mensen in Almere die Lijbrandt hebben aangevraagd).Loekie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:40:
Grmbl, net een mail terug gehad van tweak, ze weten het niet. Blijkbaar gaat er van Tweak een opdracht naar Glashart en vandaar uit wordt dan klantcontact geregeld, echter zonder terugkoppeling blijkbaar.
Ook daar is het ook een soort "fire and forget": Als je bestelt gaat er een order naar de operator/aannemer en de ISP weet ineens nergens meer van af.....
Toch is dit wel heel erg. Toen ik in April Tweak via KPN bestelde was er iig met enige regelmaat terugkoppeling...
Tja dat vermoeden heb ik ook. De fout zit hem bij Glashart. Echter ik kan er stiekem niet overuit dat hierover zo slecht gecommuniceerd wordt door Tweak. Elke keer als ik hierover iets vraag zeggen ze dat de monteur mijn nummer heeft en dat ik gebeld ga worden. Dat zeggen ze bij mij dus al 2 weken. Echter terugkoppeling vanuit Glashart zit er niet in. Het kan maar zo langer duren en daar heb ik nu geen inzicht in.Loekie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:35:
[...]
Ik zal eens kijken of ik op een of andere manier bij glashart iets los kan peuteren, heb her en der nog wat contacten...
Ik ben bang dat dit te maken heeft met het nog net gestart zijn van de glashart-kant in Enschede om zo maar te zeggen. Een andere aanbieder als plinq of concepts zal dit zelfde probleem hebben vermoed ik....
Daarbij moet die monteur eerst nog langskomen en ben je zo ineens +/- 2 weken verder (als ze me vandaag zouden gaan bellen). Dan ben ik mss. al van Ziggo afgesloten omdat zij dan de stekker uit de analoge TV gaan trekken. Hier heb ik dus geen zin in (en mijn vriendin al helemaal niet) dus heb ik dit maar ff besloten.
Ben wel benieuwd wanneer de oplevering van jou is geweest. Mss. dat ik over een paar mndjes weer een nieuwe poging waag. Het R+ product van Tweak is nl. wel erg goed te noemen.
Heb ik nog ff een vraag over Ziggo.... Stel dat je zo'n interactieve ontvanger neemt voor die bewuste actieprijs. Zit je er dan nog 1 jaar aan vast? Ofwel... als ik dan over 3 mnd. mijn abbo opzeg, moet ik dan het een en ander terugbetalen/inleveren?
[ Voor 8% gewijzigd door thestiffmeister op 13-10-2010 14:02 ]
We zitten ook zonder TV, als tijdelijke oplossing dacht ik wel eventjes begin september een proefperiode van digitenne te nemen, met wederom het idee dat het wel binnen 3 tot 4 weken zou zijn aangesloten. Dus nu zit ik ook nog een jaar aan Digitenne vast omdat mijn vriendin aggresief wordt zonder TV
Bah bah bah, ik dacht dat Tweak een goed bedrijf was maar dit valt me echt tegen, die helpdesk is ook niet meer serieus te nemen als ze zeggen "ja het duurt inderdaad lang we zullen er achteraan gaan en u terugbellen!", maar vervolgens weer een week niks van te horen. Het wekelijkse maandagochtendgesprek met de helpdesk is vaste prik geworden.
Overigens heb ik wel alvast een doos met apparatuur gekregen! En een factuurtje wat zal worden afgeschreven. Ze waren alleen de HDMI kabel vergeten, maar daar waren ze gelukkig wel van op de hoogte.
Al met al had ik beter gewoon mijn koopakte naar UPC kunnen sturen en 2 dagen later gewoon simpele analoge tv kunnen hebben, had ik al dit gezeik niet gehad.
hallo
vandaag maar eens een melding gemaakt via de HD van tweak voor de ping problemen.
ik was de 3e...
"wij ga proberen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen".
volgens de HD van tweak, zouden er ook al R+ abbo's zijn uitgeleverd. (ik dacht ook in Enschede...)
down time van tweak abbo of kpn abbo --> tweak R+ zou ook > 2 weken duren...
ik denk dat ik eens info ga halen bij lijbrandt, want deze problemen worden mij een beetje te veel.
- Erg hoge ping problemen --> overbelasting centrale (te veel gebruikers op 1 router
)
- Geen terug koppelingen --> zie o.a. de zyxel
- Het niet reageren op het forum en het herkennen van problemen
- Het niet meer reageren op DM's
- Door de erg hoge ping ook problemen met voip. (getest op het voip vlan.. zelfde problemen)
- Ultimate Freedom! kunnen ze niet waar maken d.m.v. de EB
het wordt tijd dat tweak eens problemen gaat oplossen en normale terug koppelingen gaat geven.
ik hoop dat dat niet teveel is gevraagd

o ja, het belangrijkste vergeten te melden (voor mij dan)
ik zou binnen 2 weken een terug koppeling ontvangen
dat is dus voor het einde van de maand.
we zien wel ofdat ik voor 1 nov nog iets hoor
[ Voor 8% gewijzigd door Killerbert op 13-10-2010 21:25 ]
ik ga daar ook maar mee lezen
volgens mij moeten er maar eens wat tweakers aan 't werk bij lijbrandt & tweak, zodat alles een beetje op rolletjes gaat lopen

[ Voor 9% gewijzigd door Killerbert op 13-10-2010 21:26 ]
Test van 21:30 Enschede 7532 (Glanerbrug)
C:\Users\xxx>tracert tweak.nl
Traceren van de route naar tweak.nl [217.19.16.137]
via maximaal 30 hops:
1 29 ms 100 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 152 ms 92 ms 90 ms 195.190.241.3
3 90 ms 88 ms 87 ms kpn-data2-ve3402.sara.cambrium.net [217.19.16.94]
4 87 ms 88 ms 89 ms 217.19.16.21
5 97 ms 96 ms 94 ms 217.19.16.77
6 96 ms 96 ms 95 ms 217.19.16.137
De trace is voltooid.
C:\Users\xxx>tracert google.nl
Traceren van de route naar google.nl [74.125.77.104]
via maximaal 30 hops:
1 21 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 91 ms 87 ms 84 ms 195.190.241.3
3 96 ms 92 ms 88 ms kpn-data2-ve3402.sara.cambrium.net [217.19.16.94]
4 96 ms 96 ms 93 ms 217.19.16.21
5 87 ms 90 ms 93 ms 217.19.16.77
6 96 ms 94 ms 119 ms core2.ams.net.google.com [195.69.145.100]
7 87 ms 85 ms 86 ms 209.85.254.90
8 99 ms 117 ms 99 ms 64.233.175.246
9 153 ms 114 ms 101 ms 72.14.239.199
10 112 ms 103 ms 110 ms 209.85.252.28
11 117 ms 100 ms 118 ms 209.85.255.137
12 99 ms 98 ms 118 ms 72.14.239.197
13 * 90 ms 89 ms ew-in-f104.1e100.net [74.125.77.104]
De trace is voltooid.
Ik had al een keer contact gehad via IRC, zal morgen maar is de HD bellen,
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Traceren van de route naar tweak.nl [217.19.16.137] via maximaal 30 hops: 1 61 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254] 2 79 ms 80 ms 83 ms 195.190.241.3 3 90 ms 93 ms 95 ms kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net [217.19.16.82] 4 95 ms 94 ms 95 ms 217.19.16.21 5 94 ms 93 ms 95 ms 217.19.16.77 6 95 ms 95 ms 95 ms 217.19.16.137 De trace is voltooid. |
...
Tsja, eerlijk gezegd vind ik dat wel een hele "harde aanname"Killerbert schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:26:
en bedankt voor de link eymey
ik ga daar ook maar mee lezen![]()
volgens mij moeten er maar eens wat tweakers aan 't werk bij lijbrandt & tweak, zodat alles een beetje op rolletjes gaat lopen
Ik vind het dus ook weer een beetje denigrerend naar alle tech guys bij Cambrium of Lijbrandt toe om aan te nemen dat een gemiddelde tweaker het beter zou kunnen
Zo'n netwerk in de lucht houden is wel wat meer dan een beetje pingen en traceroute'en
hier zoals gewoonlijk ook problemenIceM schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:59:
Hier ook weer drama. Vreemd alleen dat kpn glasvezel gebruikers het niet hebben in Enschede.code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Traceren van de route naar tweak.nl [217.19.16.137] via maximaal 30 hops: 1 61 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254] 2 79 ms 80 ms 83 ms 195.190.241.3 3 90 ms 93 ms 95 ms kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net [217.19.16.82] 4 95 ms 94 ms 95 ms 217.19.16.21 5 94 ms 93 ms 95 ms 217.19.16.77 6 95 ms 95 ms 95 ms 217.19.16.137 De trace is voltooid.
dat kpn glas gebruikers geen problemen hebben komt doordat deze mensen via een andere 'route' gaan.
hierbij een route vanaf een kpn fiber 100 verbinding (een paar straten weg van mij (7532)..)

dat klopt, maar er mag wel wat beter gecommuniceerd worden.Ik vind het dus ook weer een beetje denigrerend naar alle tech guys bij Cambrium of Lijbrandt toe om aan te nemen dat een gemiddelde tweaker het beter zou kunnen.
Zo'n netwerk in de lucht houden is wel wat meer dan een beetje pingen en traceroute'en.
wij zijn er wel met z'n allen achter gekomen dat er problemen waren met de 'lag'.
tweak hoort dat wel van ons...
[ Voor 20% gewijzigd door Killerbert op 13-10-2010 22:28 ]
Nou geen centje pijneymey schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:46:
Zou het dan vnml liggen aan een (te) groot aantal gebruikers in sommige gebieden in Enschede? In Almere nog steeds geen centje pijn.
kmichael zit ook via 195.190.241.3 (Enschede) aan het tweak netwerk
IceM zit via 195.190.241.3 (Enschede) aan het tweak netwerk
hans_18T zit via 195.190.241.7 (Almere) aan het tweak netwerk
deze mensen hebben allemaal problemen.
de ip adressen 195.190.224.0 - 195.191.255.255 zijn allemaal van KPN. Bron
dus het probleem zit in de centrale
Correct Me If I'm Wrong
[ Voor 19% gewijzigd door Killerbert op 13-10-2010 22:38 ]
Mijn directe buren zitten op 195.190.242.3 (KPN) zitten op dezelfde wijkcentrale edoch blijkbaar op een andere router. (Ikzelf zit op 195.190.241.7)Killerbert schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:36:
Killerbert (ik) zit via 195.190.241.3 (Enschede) aan het tweak netwerk
kmichael zit ook via 195.190.241.3 (Enschede) aan het tweak netwerk
IceM zit via 195.190.241.3 (Enschede) aan het tweak netwerk
hans_18T zit via 195.190.241.7 (Almere) aan het tweak netwerk
dus het probleem zit in de centrale![]()
Correct Me If I'm Wrong
Ik weet niet wie meer klanten heeft, KPN of Tweak, Tweak heeft natuurlijk nog de nieuwsserver, KPN niet.
Verwijderd
klopt volgens mij wel KPN glas HaaksbergenKillerbert schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:36:
dus het probleem zit in de centrale![]()
Correct Me If I'm Wrong
tracert tweak.nl
Bezig met het traceren van de route naar tweak.nl [217.19.16.137]
via maximaal 30 hops:
1 111 ms 83 ms 99 ms 192.168.2.254
2 7 ms 6 ms 6 ms 195.190.241.2
3 6 ms 64 ms 6 ms nl-asd-dc2-isp-bb21.kpn.net [213.75.1.237]
4 43 ms 6 ms 6 ms nl-asd-dc2-isp-bb21.kpn.net [213.75.1.237]
5 16 ms 6 ms 17 ms planet-10g-2.private.openpeering.nl [82.150.1]
6 7 ms 7 ms 7 ms openpeering.cambrium.nl [82.150.156.187]
7 9 ms 8 ms 8 ms 217.19.16.77
8 8 ms 8 ms 8 ms 217.19.16.137
Trouwens de Freedom haal ik uit een Vigor2920 achter de EB. Hoofdreden is de benodigde VPN Server. Gewoon de benodigde poorten op de EB forwarden en zelfs de XBox is tevreden. Verder gebruik ik nog een FTP server.Killerbert schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:29:
• Ultimate Freedom! kunnen ze niet waar maken d.m.v. de EB
Ik heb geen telefonie problemen (althans niet gemerkt zover)
Het is soms moeilijk om door de HD heen te komen, maar uiteindelijk is tot nu toe alles netjes opgelost. Ik verwacht ook dat het ping probleem wel zal worden opgelost.
1 192.168.9.254 0.436 ms 0.751 ms 0.861 ms
2 195.190.242.16 9.357 ms 9.383 ms 9.370 ms
3 217.19.16.82 9.355 ms 9.699 ms 9.728 ms
4 217.19.16.21 10.073 ms 13.165 ms 13.179 ms
5 217.19.16.77 13.164 ms 13.159 ms 13.145 ms
6 217.19.16.137 13.952 ms 13.730 ms 18.313 ms
ik (Almere, 1324): 195.190.242.16
Wat is je traceroute/tracert output, Postmen? En welke woonplaats/postcode?
Een verklaring voor het verschil met KPN zou ook nog kunnen zijn dat die 195-range een wholesale netwerk van KPN betreft. En dat ze daar niet zo lekker op bezig zijn. Of het dataverkeer dat Tweak klanten met (o.a.) de usenet server genereren wordt onderschat
Dit topic is gesloten.