Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Komt weer een overzichtje van problemen die ik heb met de Zyxel modem:

Op een willekeurig moment, ik kan de gmail IMAP server niet meer bereiken
Dropbox kickt'm op datzelfde moment
Vanaf datzelfde moment gaat Skype raar doen, online/offline schakelen etc.
Vanaf datzelfde moment heb ik grotere kans dat MSN berichten niet overkomen, beide richtingen.
Ik moet mijn wired desktop PC in DMZ gooien om te kunnen gamen (BF2, BFH en Eve Online)

Grote plussen:
Zeer veel in te stellen
GBit ethernet! w00t! Heel erg fijn bij LAN activiteit
Estetisch wondertje in vergelijking met de EB
Het Homescreen is completer qua informatie
De kat vind het ding ook erg interessant (is dat wel een plus?)
Heeft sneller verbinding dan de EB gemiddeld
Minder "WTF is going on" gevoel

Nadelen:
Verbinding lijkt vaak toch net ff niet stabiel
De Firewall is vrij onduidelijk. Hoewel de EB dat ook is, mag zo'n Critical-bericht wel wat duidelijker
De kat vindt het ding verdraaide interessant

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

eymey schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:43:
Zo... vanavond eventjes m'n oude 1960 uit m'n ITV via ADSL tijd aangesloten op de glasvezel lijn :). Een poos terug ontdekte ik dat dat oude abonnement nog steeds 'aan' staat op het IPTV netwerk en de box dus nog gewoon boot. En ja hoor: op deze box is de update al binnen :D. Die box heb ik trouwens additioneel aangesloten, met een simpele switch op poort 4 van de ZyXEL. Hier werkten 2 Motorola 1960's naast elkaar dus perfect :).
Dus die update voert heel netjes gewoon ook via de Zyxel uit? Ok, dat scheelt, hoef ik me daar niet meer druk om te maken.

*excuses voor de dubbelpost. Kan een mod deze en mijn reactie hier boven even samenvoegen?*

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 17-09-2010 01:43 . Reden: Sorry, het was laat. ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katten zijn cool :D

Ja, de 1960 wordt gewoon netjes ge-update, daar heeft je gebruikte 'residential gateway' niets mee van doen :). Dat wordt helemaal binnen het IPTV netwerk geregeld. Ik had de update vanochtend trouwens binnen.

Gisteren op IRC ook nog wat zitten bomen over die Zyxel... met name het enige gebrek wat ie eigenlijk nog heeft op beheerbaarheid van de DNS (interne hostnames en domain instellen, mac adressen registreren, etc.). Ik heb op de commandline ontdekt dat het ding gewoon "dnsmasq" als dns- en dhcp server gebruikt. Dit geeft goede hoop dat ZyXEL die dingen misschien ook nog een keer configureerbaar kan maken in de interface.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 17-09-2010 09:16 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Hier vandaag een upgrade gekregen (tweak kpn 50 abbo) voor de motorola 1960
ik heb er nog niet echt mee geëxperimenteerd.
de menu's werken iets sneller, evenals het verwisselen van de zender

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tot mijn verbazing, brandt het internet-lampje op de Zyxel modem nu rood. Terwijl ik dus gewoon volledig internet heb.
Wat betekend dat rode lampje dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Firesphere schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:58:
Tot mijn verbazing, brandt het internet-lampje op de Zyxel modem nu rood. Terwijl ik dus gewoon volledig internet heb.
Wat betekend dat rode lampje dan nog?
in dit geval niets.. maar dat wist je al :)
het lijkt mij een bug in de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Killerbert schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:14:
Weet iemand hoe je kan zien ofdat je switch multicast ondersteund?
ik heb een 3com 3c16794
ik heb al gegoogled maar er komt weinig uit.. :-(
ik heb namelijk het probleem dat ik niet op 2 stb's tegelijk kan kijken. als ik dat wel doe, dan krijg ik haperingen.
Heb een goedkope GB switch van Mycom en 4 STB er aan hangen en geen haperingen.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier lijkt de ZyXEL, nadat Tweak vrijdag alle provisioning stuff voor de Experiabox 'ge-delete' heeft, aardig stabiel :). Moet nog steeds eens een continu packetloss monitoring prog installeren (bv. smokeping) maar ik heb vooralsnog geen disconnects meer gemerkt.

Ook de IPTV lijkt hier nu eindelijk stabiel te werken. En het lijkt er heel sterk op dat het door m'n eigen bekabeling komt. Vanwege het feit dat ik vroeger tussen de meterkast en de IPTV box ook nog een switch had zitten, heb ik de twee kabels nu met een UTP koppelblokje aan elkaar gezet. Dit blokje, incombinatie met een misschien niet al te best geknepen connector, lijkt ervoor gezorgd te hebben dat de netwerkverbinding gewoon erg instabiel was.

Het enige rare blijft wel dat ik hier met m'n vorige apparatuur (een OpenWRT doos en een SLM2008) nooit last van heb gehad :S. Blijkbaar is de ZyXEL wat gevoeliger ofzo, ookal geeft hij verder wel aan dat er een link is.

Nu loopt IPTV trouwens via een setje powerline adapters wat ik nog had liggen ;D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Ik heb nu al sinds de ontvangst en installatie van de ZyXEL modems bij mij en m'n ouders, een ticket open staan voor een telefoonprobleem. Maar er komt gewoon GEEN feedback over. Als m'n ouders mij, of ik m'n ouders bel wordt het telefoongesprek na 33 seconden verbroken (voorheen met de EB konden we elkaar niet eens horen. Dat kunnen we inmiddels wel). Dit is zo langzamerhand echt zeer irritant en ookal ben ik blij dat we die ZyXEL hebben gehad, wordt ik echt niet blij dat het gewoon lijkt alsof er echt niets met onze klachten wordt gedaan. Ik heb inmiddels na enkele DM's eindelijk via Tweak webcare een bevestiging gehad de er een "afkap" probleem bekend is. Maar op de ticket die dus al weken loopt hoor ik gewoon niets.

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Ook ik heb de Zyxel binnen gekregen. Heeft even geduurd vanwege een aantal kapotte exemplaren in de levering die Tweak heeft ontvangen. Mijn eerste bevindingen:

Voordelen
- Genoeg in te stellen.
- Prima WiFi signaal.
- Goede snelheid

Nadelen die ik tegen kwam:
- Geen ophang beugel (meterkast)
- Krijg het niet voor elkaar om het tv signaal door te sturen via mijn Dell 2816 switch naar 2 tv's. Dat heeft prima gewerkt met een Vlan 4. Nu is het een 'niet beschikbaar pagina'. Ik heb op de Zyxel maar een 2e tv poort aangemaakt. Nu gaat het prima.

Nog niet getest:
- Telefonie.

Tot nu toe niet ontevreden. Ik houd jullie op de hoogte.

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hollie: Dat je het niet voor elkaar krijgt icm. je Dell switch ligt natuurlijk niet zozeer aan je Zyxel he ;). Maar aan hoe je je switch instelt. Als jij op je switch 3 poorten isoleert, die in een apart VLAN zet zonder verdere tagging of untagging, dan zou het gewoon moeten werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
eymey schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:27:
@Hollie: Dat je het niet voor elkaar krijgt icm. je Dell switch ligt natuurlijk niet zozeer aan je Zyxel he ;). Maar aan hoe je je switch instelt. Als jij op je switch 3 poorten isoleert, die in een apart VLAN zet zonder verdere tagging of untagging, dan zou het gewoon moeten werken :).
Daar heb je zeker gelijk. Het heeft ook prima gewerkt via de EB en direct via de FTU naar de Dell. Via de Zyxel gaat het echter niet goed. De vraag: Ligt het aan de Dell of aan wijzigingen in het signaal vanaf de Zyxel? Gelukkig kunnen we het één en ander instellen ( _/-\o_ ) en heb ik poort 3 en 4 voor tv ingesteld. Het probleem is dus omzeild :-)

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is mooi :). Maar het blijft gek.

De Zyxel biedt het IPTV VLAN gewoon un-tagged aan op de aangegeven poort (default poort 4 dus). Dus met iedere switch, dom of smart (mits smart ingesteld :P ) zou je gewoon uit de voeten moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 21:59
Is het al bekend wanneer Tweak de nieuwe tuner zal gaan uitleveren? De Motorola 1963?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok dat dit het zelfde moment zal zijn als waarop dit bij KPN gaat gebeuren. Voor zo ver ik weet houdt Tweak geen voorraden van tuners aan (ik kreeg mijn tuner ook direct opgestuurd vanuit KPN dacht ik).

Dus dan zal dit gewoon inhouden dat, bij een nieuwe order, KPN de op dat moment gangbare standaard zal versturen. Tenzij ze voorlopig voor Wholesale partijen nog een oude batch op willen maken ofzo?

Anyway, Tweak zal het wel het best kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik blijf voorlopig toch, ook na deleten van de EB uit het systeem, onbekende packetloss ervaren op MSN, BFHeroes en ook soms onverklaarbaar trage loading-times van websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm idd. Hier dus net ook een forse glitch in de internetverbinding en zelfs TV viel op dat moment helemaal stil (we moesten zappen om weer verder te kunnen kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik vraag mij af, zit dit echt in de Zyxel, of zit het er in dat de EB meer pre-buffered?

Ik merk bij speedtest.net, dat ik met de zyxel eigenlijk "direct" de 30mbit haal, waar ik met de EB in eerste instantie op 15mbit blijf zitten, en tegen het eind ineens naar 80 vlieg ofzo, gemiddeld alsnog de 30 halen.

Beetje vreemd. Weet Tweak/Friek hier iets meer over misschien?
Hollie schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:14:
Nadelen die ik tegen kwam:
- Geen ophang beugel (meterkast)
- Krijg het niet voor elkaar om het tv signaal door te sturen via mijn Dell 2816 switch naar 2 tv's. Dat heeft prima gewerkt met een Vlan 4. Nu is het een 'niet beschikbaar pagina'. Ik heb op de Zyxel maar een 2e tv poort aangemaakt. Nu gaat het prima.
Met TV-splitten heb ik met een "domme" switch helemaal nergens last van.

En de ophangbeugel... ach, ik heb'm gewoon naast m'n TV staan, bij mij komt alles binnen in de hoek van de woonkamer, en't ding ziet er mooier uit dan die EB, dus... tja...

Ik weet eigenlijk niet, ik omschrijf het uiterlijk van de Zyxel als een soort "Thai-tower" achtig. Weet iemand een betere omschrijving?

[ Voor 52% gewijzigd door Firesphere op 20-09-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja dat van die speedtest kan heel goed komen doordat QOS nu niet werkt. EB doet die QOS wrs. wel en zal langzamerhand meer snelheid geven als er verder geen bandbreedte vraag is.

Echter, dit verklaart nog steeds niet het klapperen van de verbinding volgens mij, met daarnaast ook IPTV glitches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

eymey schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:02:
Echter, dit verklaart nog steeds niet het klapperen van de verbinding volgens mij, met daarnaast ook IPTV glitches.
IPTV glitches heb ik geen last van, maar dat klapperen wel. Volgens mij is dat een deel van de oorzaak van mijn BFH/MSN probleem.

Hoewel het gelukkig nog niet is voorgekomen, moet ik er niet aan denken wat er gebeurd als die jitter invloed gaat hebben op EvE Online! Zit ik daar met m'n half biljoen bootje een beetje 'sitting duck' te spelen omdat de Zyxel even vervelend doet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe HD kanaalnummers per 15 oktober:

Nederland 1 701
Nederland 2 702
Nederland 3 703
RTL 4 704
RTL 5 705
SBS 6 706
RTL 7 707
Net5 708
Veronica 709
RTL 8 710
Discovery Channel HD 715
Animal Planet HD 717
één 721
Ketnet/Canvas 722
KPN Extra HD 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ok, dus, ik bedacht mij het volgende:

Ik heb momenteel liggen:
Een switch
Een 100mbit netwerkkaart
Heel veel vrije tijd (Heeft iemand een baan voor mij in embedded software? :9 )

Anyway, ik zat zo te denken, met een switch, kabeltje naar 2e netwerkkaart, en ik moet IPTV van Tweak Glasvezel kunnen ontvangen op mijn pc... toch?
Nu is't punt... Hoe? De boel zo aan elkaar knopen werkt niet en de beschrijving in het HTPC-IPTV topic geeft mijn Windows totaal geen internet-verbinding meer.

Ik wil dus op mijn gewone gebruiks-desktop-pc TV kunnen kijken via IPTV. Terwijl het ding verder gewoon de desktop-functies blijft doen die ik nu nog steeds heb.
Zie ik iets over het hoofd, kan het makkelijker? (of zou domweg de switch moeten werken? Nog niet geprobeerd en heb net de boel weer uit elkaar gesloopt (jaja, domdomdom ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Firesphere: Forget it :)

KPN IPTV valt helaas NIET op de PC te kijken.... De streams zijn versleuteld met een key die alleen de 1960 weet.

Met IPTV van Glashart Media kan het wel.... met een aangepaste DHCP client DLL (onder Linux heb je geen aanpassingen nodig) kan je de vendor ID van de set top box spoofen en zo een IP adres krijgen op het IPRTV netwerk.

Maar helaas, bij KPN no dice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wegens vriendin gecensureerde reactie: Da's mooi klote!

(Ik wou haar vleeswaar gebruiken, maar dat mocht niet :9 )

Heeft Tweak hier zelf misschien anders een optie toe eventueel in de toekomst? Want met alleen maar de Motorola 1960 schiet natuurlijk niet op voor als ik't lekker makkelijk wil op m'n werkkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, Tweak is met handen en voeten gebonden aan hoe KPN het aanbiedt. Willen ze anders, dan zullen ze met een alternatief voor KPN moeten komen. Zoals Lijbrandt bv. doet door op KPN netwerken met TV via Glashart Media

Enige alternatief wat ik hier wel eens doe is analoge uitgang van de 1960 gewoon op een ouderwetse TV kaart :P

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 21-09-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ach, ik wil eerst dat ik m'n HTPC en PS2 op m'n tv kan zien, voor ik verder experimenten ga doen. Dit is al dom genoeg, volgens handleiding moet het probleemloos kunnen, praktijk wijst uit van niet...

(1960 SCART VCR automatisch doorschakelen naar output als in standby dus)

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:24
Firesphere schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:33:
De kat vindt het ding verdraaide interessant
Mischien vespreid de Zyxel een mooie onhoorbare symphony die jou kat wel opmerkt!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
onedutch schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:42:
[...]

Mischien vespreid de Zyxel een mooie onhoorbare symphony die jou kat wel opmerkt!
"Poesje Mauw, kom eens gauw, ik heb wat lekkers voor jou" :')

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
Zo, zal ook eens wat laten horen.
Na terugkomst van 2 (welverdiende, althans in mijn optiek.. :P ) weken vakantie trof ik thuis een Zyxel modem aan van Tweak.
Vanwege (eveneens) een vriendin een dagje moeten wachten voor ik 'm kon aansluiten en na wat aanloop strubbelingen (modem 2x moeten herstarten) en flink wat gezoek in de configs (toch handig dat ze even er bij ztten dat IPTV op poortje 4 zit i.p.v. de gebruikte 3 bij KPN....) lijkt alles nu goed te werken.
Ik zeg lijkt want ik heb nu wel telefonie, inmiddels dus ook gewoon TV en internet, zelf mijn externe USB schijf kan ik, aangesloten op de Zyxel, een netwerkschijf van maken, tot zo ver: JIPPIE!!! :*)
Stabiliteit valt vanaf eergisteren ook mee, maar nu komt het....
Ik kan het webconfig menu niet bereiken!!! 8)7
Bij het intikken van het gateway adres blijft mijn browser (Explorer en FF) eeuwig zoeken naar de pagina.
Heb geen afwijkende IP ranges gebruikt (wil eerst weten of alles goed werkt, voordat ik ga experimenteren met dat ding..), geen WLAN, geen bijzonderheden, alles standaard behalve dus een aangesloten USB schijf...
Heb de schijf verwijderd, modem herstart, pc herstart, netwerkstation verbroken, etc... maar kan dus nog steeds niet bij de Zyxel komen.
Nu zijn mijn Telnet kunsten dusdanig slecht dat ik DAT niet heb geprobeerd, maar iemand anders hier ook ervaring mee???
Is er evt. iemand die ook een USB schijf heeft aangesloten?
Heb al contact gehad met de HD van Tweak (ook met iemand speciaal voor de Zyxels), maar die hadden toch echt nog niet van deze grap gehoord.
't is verdomde irritant want moet nog wat poortjes forwarden en wilde eigenlijk even mijn WLAN proberen, kom er nu alleen met geen mogelijkheid meer bij.....
Iemand hier nog een idee??????

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
@Sebas, zie DM.

BTW Eymey, hoe vergaat de overstap naar Lijbrandt? We beginnen al aardig naar de eerste van oktober te geraken.

[ Voor 79% gewijzigd door chocka op 23-09-2010 08:10 ]

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
*leeg*

[ Voor 99% gewijzigd door Randal Peelen op 23-09-2010 10:20 . Reden: En soms is het juiste account gebruiken heel moeilijk :+ ]

http://twitter.com/randalpeelen

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

woekele schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:02:
[...]

Okay, bij deze ga ik wachten op de onbekende opleverdatum :)

En Tweak: het is Laares, niet La Res :P
Oops.... fixed :X
eymey schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:47:
[...]
Het is echt jammer dat bij jullie steeds dat beeld hoog wordt gehouden door iemand (KPN?), want dat houdt in dat de kans dat JULLIE mij kunnen leveren wat ik wil steeds kleiner wordt.
Het is inderdaad een lastig verhaal en we hebben de onderste steen nog niet boven weten te halen. Als dat wel lukt gaan we het ongetwijfeld wereldkundig maken.
zerocool schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:57:
Is het al bekend wanneer Tweak de nieuwe tuner zal gaan uitleveren? De Motorola 1963?
We hebben echt een zogenaamde 'agentuur-overeenkomst' met KPN voor wat betreft televisie. Dat betekent dus ook dat zij de hardware leveren en wij hier verder niet aan te pas komen. Als het goed is moeten we je natuurlijk wel in dergelijke informatie kunnen voorzien, maar op dit moment is ons niks bekend over de komst van een nieuwe set-top box.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:23
Loekie schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:22:
[...]

@ Tweak: Enig idee hoe snel een aansluiting in Enschede(Twekkelerveld) waar al een lege genexis afgemonteerd is opgeleverd kan worden? In welke stap van het bestelproces wordt de afspraakdatum(tijd) bepaald?

Dit ivm opzeg termijn oude aanbieder...
Ehm.. geloof dat wij buren zijn @ Twekkelerveld Enschede ;)

Maar ik had de aanvraag +/- 3 weken terug verstuurd. Maar naar het schijnt zijn er migratieproblemen in Enschede om R+ abbo's te kunnen aanbieden. De beste man @ helpdesk kon mij geen planning geven hoe lang Reggefiber hiermee bezig is.

Ofwel... dat wordt evt. wat langer doortheteren en voor mij een Ziggo AiE abonnement voor 1 a 2 maand (en misschien wel langer).

[ Voor 28% gewijzigd door thestiffmeister op 23-09-2010 11:25 ]

chocka schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:41:
@Sebas, zie DM.

BTW Eymey, hoe vergaat de overstap naar Lijbrandt? We beginnen al aardig naar de eerste van oktober te geraken.
Nog geen nieuws :). Inmiddels wel een brief van ze gehad dat m'n aanmelding in behandeling is genomen en "dat ik er nog van hoor". Anyway, lees maar in het Almeernet topic :). Lijbrandt maakt geen goede start met enorm veel irritatie rond hun radiostilte. We wachten rustig af.

Stiekem hoop ik dat Tweak nog "just in time" met leuk nieuws komt op Glashart Media via KPN gebied :). En dat Lijbrandt dan nog niets concreets heeft laten horen. Ik ken iemand die ook veel met glashart om de tafel zit en die pikt soms wel eens het e.e.a. op maar nog niks concreets, behalve dat Lijbrandt/GlashartMedia via KPN echt door gaat, maar nog niets over mogelijke andere providers die dit ook gaan doen. Hij vond het wel wat vreemd dat Tweak hieromtrent zo tegen muren op moet lopen.

Voor mij, resumerend, nog eens de hoofd verschillen met KPN, waarom ik glashart media wil:
* Beschikbaarheid analoog en DVB-C, ook fm
* Pakketkeuze veel 'vrijer' en voordeliger (HD pakket voor 5 euro p/mnd ipv 10, optie voor een apart "gemist" pakket ipv dat je meteen het pluspakket voor 10 euro p/mnd moet nemen)
* HD zenders vervangen, indien je HD pakket hebt, gewoon automatisch de SD zenders. Dus als je naar "4" zapt krijg je RTL4 HD ipv dat je (bij KPN) specifiek 704 moet kiezen
* STILLE settopbox. Deels natuurlijk niet meer zodra de PVR box er is, maar dan nog heb je iig geen brakke hardware met ratelende fans (zoals bij de 1960 die ik heb).

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 23-09-2010 11:37 ]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45
thestiffmeister schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:23:
[...]

Ehm.. geloof dat wij buren zijn @ Twekkelerveld Enschede ;)
Zou maar zo kunnen, mij is medegedeeld dat het kan. Ik heb het overigens na de 'beruchte' 13-09 besteld, zal iets uitmaken.
OT: Zit zelf aan de Jupiterstraat..

specs

offtopic:
:) Grappig, (schoon)familie van me woont aan de Antaresstraat. Is dat daar in de buurt? Vraag me af of ze daar dan ook al glasvezel hebben (los van m'n vermoeden dat ze er wrs. niet in geinteresseerd zijn :P ).

edit: Ah ja :). Zij hebben uitzicht op het spoor en het stadion :)

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 23-09-2010 14:21 ]

Verwijderd

@eymey
http://maps.google.com/ma...pn=0.006426,0.013797&z=16

Is ook dicht bij Equinix Enschede in het voormalige pand van de Nederlandsche Bank
http://enschede.equinix.c...w=article&id=19&Itemid=16

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 14:10 ]

• chocka
eymey schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:29:
[...]
Voor mij, resumerend, nog eens de hoofd verschillen met KPN, waarom ik glashart media wil:
* Beschikbaarheid analoog en DVB-C, ook fm
* Pakketkeuze veel 'vrijer' en voordeliger (HD pakket voor 5 euro p/mnd ipv 10, optie voor een apart "gemist" pakket ipv dat je meteen het pluspakket voor 10 euro p/mnd moet nemen)
* HD zenders vervangen, indien je HD pakket hebt, gewoon automatisch de SD zenders. Dus als je naar "4" zapt krijg je RTL4 HD ipv dat je (bij KPN) specifiek 704 moet kiezen
* STILLE settopbox. Deels natuurlijk niet meer zodra de PVR box er is, maar dan nog heb je iig geen brakke hardware met ratelende fans (zoals bij de 1960 die ik heb).
Hou je wel rekening met het feit dat je voor het kunnen bekijken van het HD pakket ondanks dat die 5 euro goedkoper is, wel de duurdere STB (Amino 130m) nodig hebt, waartoe je dus pas na 12~14 maanden goedkoper uit zal komen. Want vooralsnog moet je voor die Amino 130m extra bijbetalen.

Waarbij het natuurlijk de moeite waard wordt je af te vragen of het niet verstandig is tegen die tijd als er eindelijk een aansluiting kan worden gerealiseerd meteen de keuze te maken voor de vernieuwde Amino 5**

Maar per saldo denk ik idd dat de sterke troef nog steeds zal wezen dat zij wel analoog en DVB-C kunnen aanbieden. Daarnaast ben ik ook zeker voorstander van het gescheiden UZG pakket t.o.v. het moeten afemen van een pluspakket. Want ik weet niet hoe jullie UZG nu ervaren, maar ondanks (of beter gezegd dankzij) de update dat het er enigszins beter uitziet, blijf ik het een ramp vinden. Merendeels staat er gewoon niet op en moet je alsnog apart via het internet gaan zitten bekijken. En blijf het belachelijk vinden dat er dan wel dagelijks alle journaals van 8.00 tot 0.00 bij staan. Maar ach ja, het zal wel aan mij liggen???

Firesphere schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:00:
Ok, dus, ik bedacht mij het volgende:

Ik heb momenteel liggen:
Een switch
Een 100mbit netwerkkaart
Heel veel vrije tijd (Heeft iemand een baan voor mij in embedded software? :9 )

Anyway, ik zat zo te denken, met een switch, kabeltje naar 2e netwerkkaart, en ik moet IPTV van Tweak Glasvezel kunnen ontvangen op mijn pc... toch?
Nu is't punt... Hoe? De boel zo aan elkaar knopen werkt niet en de beschrijving in het HTPC-IPTV topic geeft mijn Windows totaal geen internet-verbinding meer.

Ik wil dus op mijn gewone gebruiks-desktop-pc TV kunnen kijken via IPTV. Terwijl het ding verder gewoon de desktop-functies blijft doen die ik nu nog steeds heb.
Zie ik iets over het hoofd, kan het makkelijker? (of zou domweg de switch moeten werken? Nog niet geprobeerd en heb net de boel weer uit elkaar gesloopt (jaja, domdomdom ))
In tegenstelling tot wat Eyemey zei, kan je als je dan toch zo technisch bent en de tijd hebt, mogelijk hiermee "Van settopbox naar tv" eens aan de slag gaan???

[ Voor 25% gewijzigd door chocka op 23-09-2010 15:20 ]

• chocka
.

[ Voor 99% gewijzigd door chocka op 23-09-2010 15:21 . Reden: Onnodige dubbelpost ]

Haha @Chocka, grappenmaker :D. Ik denk dat voorlopig die DHCP masterkey nog niet zo grootschalig 'ge-exploit' zal gaan worden hoor :)

En wat betreft de amino's: Ja, ik weet dat die 130m (en straks die met PVR) duurder is ;). Sowieso ga ik veel duurder uit zijn dan nu bij Tweak. Maar dat heb ik er wel voor over.

Verwijderd

kan ook op deze manier

http://www.hauppauge.com/site/products/data_hdpvr.html

Kost een paar centen

pricewatch: Hauppauge HD PVR

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 16:05 ]

De HD PVR is idd een mooi ding. Heb 'm overwogen maar vind hem inderdaad te duur voor wat ie kan doen. Als ie voor dat geld nou ook nog een ingebouwde DVB-T en DVB-C tuner met CI had gehad, dan was het een acceptabele prijs-functionaliteit verhouding geweest.

Bovendien heb ik in het Interactieve TV topic eens gehoord (weet niet meer precies van wie) dat er op de component uitgang van de 1960 Macrovision zit als je 'm op 1080i zet :S. Als deze Hauppauge dat honoreert, dan hang je alsnog.

En met de ontzettende onbetrouwbaarheid (qua response) van het reageren op infrarood commando's door de 1960 betwijfel ik of zo'n IR blaster een bedrijfszekere optie is :)

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 23-09-2010 16:44 ]

• Loekie
@ Eymey: http://bit.ly/a18Xl0
En de hele wijk zou verglaasd moeten zijn, mag ook wel na het na lange tijd toch niet doorgaan van VDSL-proeven.

v.w.b HD-PVR van hauppauge, mooi ding en vziw wordt het ding in de VS veel gebruikt om de UPC-klanten van de VS te helpen toch iets op te nemen. Ik vermoed overigens dat de HD-PVR macrovision niet honoreert gezien de populairiteit van het ding aldaar.
Als je hier al std DVB-C krijgt evt gecodeerd met iets als irdeto2, dan kun je het makkelijker en goedkoper met een DVB-C kaart met een CAM(soft of niet) naar binnenhalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Loekie op 23-09-2010 23:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt :). Alleen met Tweak in KPN gebied krijg je dat dus niet :(. Met geen enkele provider in KPN-gebied eigenlijk, behalve dan dus straks Lijbrandt.

• chocka
In eerste instantie kreeg ik het raar vermoeden dat mijn TV aan het opraken was, maar na gisterenavond er even mee gespeeld te hebben, moet ik toch concluderen dat zenders RTL 4 en 5 een vreemd signaal afgeven. En of dit nu dan weer te wijten is aan de nieuwe software update van de M1960 weet ik ook niet, maar wel dat het mij zichtbaar is geworden sinds die update. Overigens bij andere zenders zie ik het totaal niet. Beeldscherminstelling aanpassen tussen 720P en 1080i heeft er ook geen invloed op.

Vooral bij de kleuren rood; oranje en roze ziet het er uit alsof het beeld niet altijd synchroon loopt en beeld wat wappert. Het is niet constant, maar vooral op weergave van mensen en dan in het bijzonder vrouwen. Bij mannen is het vaker als ze hoofd draaien. Maar bij vrouwen zag ik bij jurken dat de kleuren over het beeld danste als het ware. Net of er een bepaalde lag in zat. Niet dat ze dan bloot ziet, want op de plaats waar de kleur van de jurk had moeten zitten, wordt dan vervangen door grijs.

Vervolgens naar stukje Popstars zitten kijken alwaar ook de kleur rood veel voor komt maar daar was het niet. Dus het is echt zender gebonden.

Overigens moet ik wel zeggen dat met de update het doorspelen van opnames stukken beter gaat, was het voor die tijd nogal schokkerig met de nodige blokjes e.d. Loopt het doorspoelen nu zeer voorspoedig en zonder problemen.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:22
Het probleem zoals hierboven beschreven wordt ervaar ik ook. Bij oh oh cherso had de tekst die op barbie's rode broekje stond een heel eigen leven en vloog een beetje door het scherm. De commerciële zenders hebben wel vaker last van crappy kwaliteit, ik heb dit echt nooit op NL 1/2/3, enkel bij de commerciëlen. Had ik overigens voor de update ook af en toe.

...

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een tweakfiber aansluiting. De 100mbit up en down variant.
Ik ben erg tevreden met de snelheid, alleen met de newsgroepen haal ik de max snelheid niet.

Als ik een 1000mb bestand download van speedtest.tweak.nl, dan haal ik strak 10.5MB/sec
Als ik download via de newsgroepen, dan schommelt dit tussen de 5 en de 8MB/sec.
Ik heb tweaknews, eweka, astraweb en xsnews tegelijkertijd ingesteld. Dus 4 newsservers totaal.
Ik heb van alles geprobeerd.. 4x 8 lijntjes, of 4x 2 lijntjes.. snelheid blijft nagenoeg gelijk.
Ik heb het idee dat de router (experia box van KPN) al die connecties niet trekt. Wie heeft tips?
Ik zit er zelfs over na te denken om de UTP kabel direct aan te sluiten aan mijn server, en vanaf daar te delen.
Wat is er mogelijk?

• Bassmaniac
Na ongeveer een week het Zyxel modem in mijn bezit te hebben, hierbij even mijn eerste ervaringen, onderverdeeld in positief/negatief.
Ben positief ingesteld, dus laat ik daar mee beginnen:

* VoIP werkt, ik kan bellen en gebeld worden, ook buiten het Tweak netwerk
* Configuratie van het modem is vrijer dan van de EB
* Ik kan de USB poorten op het modem gebruiken en zo een USB schijf aansluiten of een printer daarmee delen

Nadelen:
- Modem is VERRE van stabiel!! Regelmatig valt of internet weg of VoIP valt weg (Phone 1 gaat uit en blijft uit, bellen over Phone 2 gaat niet) Een herstart is dan de enige remedie, soms gepaard met een herstart van de Genexis..... Periode tussen de storingen wisselt, van enkele uren tot een par minuten. Storing is ook niet altijd duidelijk. Vaak blijft het WAN/Internet lampje groen, maar heb ik geen verbinding!

-Als ik een USB schijf aansluit en deze tot netwerkschijf benoem, kan ik met geen mogelijkheid meer het config menu bereiken... Heb dit nu 2x geprobeerd, op verschillende PC's, met verschillende OS'en. Als "oplossing" is het de netwerkverbinding verbreken, schijf loshalen, modem rebooten en bidden...

- Heb nu al 3x op een willekeurig tijdstip dat IPTV wegvalt, Internet doet het dan nog wel, maar TV geeft een melding in het scherm (probeer te zappen naar een ander kanaal, neem anders contact op met de provider, iets in die strekking)

Al met al nog niet helemaal tevreden!!
Er zit verbetering in, nu nog stabiliteit. Iemand al ervaring met het weghalen van het EB signaal door Tweak (afmelden van het EB modem)??
Wie wil er even een USB schijf aan de Zyxel hangen en kijken of hij ook last heeft van "mijn" probleem??

• chocka
Mag ik hieruit opmaken dat het gelukt is met dat progje om je Zyxel terug te vinden?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De nieuwe software van de Motorola irriteert mij soms... Op de oude software was het balkje waar de huidige zender-informatie stond transparant, kon ik de ondertiteling of de naam van iemand die wordt geinterviewd zien. De nieuwe is niet transparant, stoort mij persoonlijk nogal.

Met de zyxel verder tegenwoordig geen problemen meer. Alleen nog dat ik voor bepaalde games mijzelf in een DMZ moet gooien.

Met MSN merk ik momenteel geen problemen, maar dat zegt niet alles...

• Bassmaniac
chocka schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:34:
Mag ik hieruit opmaken dat het gelukt is met dat progje om je Zyxel terug te vinden?
Kon mijn Zyxel wel vinden, stond netjes als gateway tussen de andere apparaten in het netwerk. Kon er echter met geen mogelijkheid bij, ook niet MET progje 8)
Nog bedankt trouwens voor je hulp en snelle reactie! _/-\o_

@firesphere:
Dat viel mij ook op, hoogst irritant!! Geef mij maar dat doorzichtige menubalkje. Ik weet dat je het geheel uit kunt zetten, maar is tijdens het zappen wel handig om snel te zien wat er daarna komt, of hoe lang iets nog duurt.

[ Voor 22% gewijzigd door Bassmaniac op 25-09-2010 18:04 . Reden: reactie naar firesphere toegevoegd ]

Verwijderd

Wie heeft er een 100Mbit verbinding van Tweak met een Zyxel modem? Welke snelheid halen jullie met de speedtest van UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wél nog steeds problemen met de Zyxel...

Div. mensen op MSN vertellen me dat ik geregeld offline ga en weer online kom en ook verbindingen van buitenaf (bv. voor SSH) worden nog met enige regelmaat ge-reset.

Ook is ie weer Grumpy aan het doen m.b.t. m'n IPTV. Dat ligt al weer 2 dagen in storing, ondanks div. reboots :|

Als er van de kant van ZyXEL/Tweak niet snel een update komt, dan sluit ik voorlopig m'n eigen dingen weer ff aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

@eymey

Apart, ik heb eigenlijk sinds het afmelden een paar keer moeten herstarten in't begin, maar nu draait bij mij alles echt vloeiend. Alleen dus nog dat ik mezelf in DMZ moet zetten voor Battlefield Heroes, maar dat zou ook door het protocol dat BFH misschien gebruikt kunnen komen. MSN probleem lijkt gewoon te zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
momenteel gebruik ik de zyxel alleen voor iptv (de telefonie en het internet lopen over andere apparaten)

ik merk gewoon dat die zyxel nog niet lekker loopt. met tv had ik gisteren meerdere malen over het scherm 'deze zender is momenteel niet beschikbaar' lopen.
naar het wisselen van zender was het probleem weg. erg vervelend tijdens een film ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Loekie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:33:
[...]

Zou maar zo kunnen, mij is medegedeeld dat het kan. Ik heb het overigens na de 'beruchte' 13-09 besteld, zal iets uitmaken.
OT: Zit zelf aan de Jupiterstraat..
Ga vandaag eens een mail sturen richting Tweak m.b.t. dit "probleem". Een planning konden ze me niet geven met die conversie @ glashart in Enschede. Ik heb dus voor de 13e september besteld en toen was levering gewoon mogelijk. Maar ik hoor bar weinig van Tweak en ik heb hierover ook geen brief ontvangen.

OT: zit dus in het nieuw afgeleverde appartementencomplex in de Rigelstraat met een afgemonteerd Glashart aansluitpunt.

Keep you updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Omdat ik vanavond kabels wil trekken in mijn appartement heb ik ff wat info nodig m.b.t. IPTV.

Gaat dat IPTV met zo'n Genexus aansluiting via een separate RJ-45 aansluiting (dus internet en IPTV hebben beide een aparte RJ-45 aansluiting)? Of is dit gemuxed over 1 RJ-45 aansluiting (en scheelt dit dus 1 UTP kabel)? Want ik moet voor mijn HTPC namelijk zowel Internet alsmede IPTV beschikbaar hebben (XBMC).

Ik heb namelijk vanwege verhuizen niet alle tijd om dit ff "snel" te zoeken, waarvoor mijn excuses :F

[ Voor 9% gewijzigd door thestiffmeister op 27-09-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:22
thestiffmeister schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:59:
Omdat ik vanavond kabels wil trekken in mijn appartement heb ik ff wat info nodig m.b.t. IPTV.

Gaat dat IPTV met zo'n Genexus aansluiting via een separate RJ-45 aansluiting (dus internet en IPTV hebben beide een aparte RJ-45 aansluiting)? Of is dit gemuxed over 1 RJ-45 aansluiting (en scheelt dit dus 1 UTP kabel)? Want ik moet voor mijn HTPC namelijk zowel Internet alsmede IPTV beschikbaar hebben (XBMC).

Ik heb namelijk vanwege verhuizen niet alle tijd om dit ff "snel" te zoeken, waarvoor mijn excuses :F
Je hebt 2 UTP kabels nodig, niet 1.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
IceM schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:11:
[...]

Je hebt 2 UTP kabels nodig, niet 1.
LoL :'(

Dot wordt gezellig :-S
1 CoaX + 2x UTP door een PVC buisje (wil graag mijn Gbit verbinding behouden) .....

Eens kijken hoe ik dit weer ga doen 8)7 Bedankt voor de quick reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euhm.... wat betreft die coax: Je neemt dus een Reggefiber-achtig abbo? (R+). Want bij de niet-R+ heb je KPN en die leveren geen signalen over Coax meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
Als je wel KPN hebt/krijgt, heb je maar 1 kabel nodig, 1x UTP van Genexis naar woonkamer en daar dan je Experia/Zyxel plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
eymey schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:42:
Euhm.... wat betreft die coax: Je neemt dus een Reggefiber-achtig abbo? (R+). Want bij de niet-R+ heb je KPN en die leveren geen signalen over Coax meer.
Het betreft de Reggefiber abbo. Dus DVB-C en analoog worden hier dus ook aangeboden.
Zal vanavond eens een poging gaan wagen om er UTP doorheen te jassen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha. Door een flexibele buis van 16mm heen heb ik wel eens een coax (dikke kabel van Hirschmann) en UTP heen weten te trekken. Heeft wel wat ducttape gekost (gebroken buis :X ). Ik heb wel eens berichten van mensen gelezen die het voor elkaar hebben gekregen om coax en 2x utp door een 'harde' gladde buis heen te krijgen. Maar wel talkpoeder gebruiken of een ander niet-bijtend/-uitdrogend glijmiddel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
eymey schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:05:
Haha. Door een flexibele buis van 16mm heen heb ik wel eens een coax (dikke kabel van Hirschmann) en UTP heen weten te trekken. Heeft wel wat ducttape gekost (gebroken buis :X ). Ik heb wel eens berichten van mensen gelezen die het voor elkaar hebben gekregen om coax en 2x utp door een 'harde' gladde buis heen te krijgen. Maar wel talkpoeder gebruiken of een ander niet-bijtend/-uitdrogend glijmiddel :P
Ehm... ik was inderdaad van plan er 2x UTP + Hirschmann Coax doorheen te "trekken" O-)
Kijken wat die doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
En mocht het niet lukken, dan kan je eens bezien of dit een optie is. Dan trek je per saldo maar twee kabels door die buis!!! En misschien heb je nog een uitwijk mogelijkheid, doordat er ook nog een telefoondoos in je huiskamer aanwezig is. Anders kan je daarlangs ook nog wel wat kabels trekken?!

Even wat anders, weet niet of het sinds de update is, maar zie dat uitzending gemist uitgebreid is met wat commerciële zenders. Verder viel mij op dat daarbij de reclameblokken eruit zijn bij RTL zenders terwijl dat niet zo is bij SBS6. En dat vooruitspoelen is aangepast, zodat alleen 6x of 12x sneller vooruit kan spoelen en niet zo als bij opgenomen afleveringen 2x; 4x; 8x; 16x; 32x of 64x Bovendien kan ik 4 of 5 dagen terugkijken en niet zoals in het begin maar 2 dagen.

Overigens valt het dan wel weer tegen dat programma's als Spuiten & Slikken en DWDD niet opgenomen zijn in UZG

[ Voor 62% gewijzigd door chocka op 28-09-2010 19:35 ]

• thestiffmeister
chocka schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:25:
En mocht het niet lukken, dan kan je eens bezien of dit een optie is. Dan trek je per saldo maar twee kabels door die buis!!! En misschien heb je nog een uitwijk mogelijkheid, doordat er ook nog een telefoondoos in je huiskamer aanwezig is. Anders kan je daarlangs ook nog wel wat kabels trekken?!
Hey, ontzettend bedankt voor die tip! Tja m.b.t. die telefoondoos klopt, maar dat ding is weer zo lekker onlogisch midden in het zicht geplaatst en is die vertakt in de muur naar wederom diezelfde COAX buis (heel handig --> zit ik alsnog ook nog met een extra 4 aderige telefoondraad opgescheept --> Shift + DEL). B.t.w. in die shop kan je toch wel handige spullen kopen :-) (gecombineerde COAX en UTP dozen etc.!

[ Voor 8% gewijzigd door thestiffmeister op 29-09-2010 10:22 ]

• Loekie
thestiffmeister schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:41:
[...]

Ga vandaag eens een mail sturen richting Tweak m.b.t. dit "probleem". Een planning konden ze me niet geven met die conversie @ glashart in Enschede. Ik heb dus voor de 13e september besteld en toen was levering gewoon mogelijk. Maar ik hoor bar weinig van Tweak en ik heb hierover ook geen brief ontvangen.

OT: zit dus in het nieuw afgeleverde appartementencomplex in de Rigelstraat met een afgemonteerd Glashart aansluitpunt.

Keep you updated!
Als je antwoord hebt, hoor ik het graag :)
Ik heb de bevestiging binnen met de mededeling, de netwerkleverancier belt u wel een keer. Geen echt vaste datum, dat baart me enigszins zorgen.

specs

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
thestiffmeister schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:41:
[...]

Keep you updated!
Ik zit ook in Twek, en heb ergens in Juli besteld. Ik kreeg nu wel net een settopbox binnen, maar verder hoor ik weinig, afgezien van een enkel 'binnenkort'. Een beetje duidelijkheid zal wel leuk zijn ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
Heeft iemand al een R+ abo in Enschede?
Ik heb mijn abo op 26-8 aangevraag op postcode 7545 MR.
Gisteren nagevraagd bij Tweak omdat de levertijd max 5 weken zou zijn maar volgens de HD is er nog geen leverdatum bekend.

GJ

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Ik heb gister 50mbit bij Concepts aangevraagd @ 7545 CR. Gaarne nodig ik u uit voor een wedstrijdje: wie heeft het eerst zijn glasmodem werkend ;)
Reken op 1 (misschien 2) weken bedenktijd waarin er dus niets gebeurd, daarna nog een datumpje prikken, etc. Ik zeg m'n xs4all abo nog niet op in ieder geval.

• Loekie
Mon schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:11:
Ik heb gister 50mbit bij Concepts aangevraagd @ 7545 CR. Gaarne nodig ik u uit voor een wedstrijdje: wie heeft het eerst zijn glasmodem werkend ;)
Reken op 1 (misschien 2) weken bedenktijd waarin er dus niets gebeurd, daarna nog een datumpje prikken, etc. Ik zeg m'n xs4all abo nog niet op in ieder geval.
hmm, andere wijk, daarnaast heeft concepts een ander pakket wat ws gewoon via KPN netwerk loopt.
In Twekkelerveld ligt het er net sinds juni/juli en is pas vanaf 13-09 mogelijk de bestelling te plaatsen voor R+( er bleek wat oponthoud).
Nu hoop ik wel dat ze zich aan de 3-4 wkn houden die ik van de HD heb doorgekregen en als ze zich daar niet aan houd iig dat ver van tevoren communiceren...

specs

Concepts doet wel degelijk Reggefiber (of ze moeten in sommige plaatsen beide doen).

Zowel in Deventer (waar ik ze ken via schoonfamilie) als in Almere zitten ze alleen in Reggefiber-gebied.

• Loekie
eymey schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:15:
Concepts doet wel degelijk Reggefiber (of ze moeten in sommige plaatsen beide doen).

Zowel in Deventer (waar ik ze ken via schoonfamilie) als in Almere zitten ze alleen in Reggefiber-gebied.
In enschede zitten ze al voordat KPN hier grote projecten kwam doen in bepaalde wijken en hadden vziw een eigen netwerk. Als ik het aanbod zo zie gaan ze idd via het reggefiber netwerk.

specs

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Probleempje met de Zyxel:
Mail (Secure IMAP) en/of internet valt soms weg.
Kan dan nog wel alle andere poorten gebruiken.

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Dag lieve Tweak fiberaars! Ik heb even een tijdje niks te posten gehad, alles hier thuis werkte eigenlijk redelijk.

Waar ik me echter mateloos aan irriteer is dat hier bijna elke avond de EB reboot! Opzich niet zo'n probleem, ik kan best 5 minuten zonder TV of internet. Het gebeurt de laatste tijd echter steeds vaker op primetime en mevrouw kan haar TV programma's rond deze uurtjes níet missen.

Het ergste vind ik zelf dat ik iedere keer weer mijn netwerkinstellingen kwijt ben... Ik heb het grootste deel maar opgegeven omdat het me iedere dag bijna een half uur kostte om alles erin te kloppen.

Na het zoveelste blauwe scherm op TV en de volgende scheldkanonade van mevrouw ben ik het toch wel zat. Is er nog een mogelijkheid om een ZyXel te bemachtigen? Ik was erg enthousiast door de vrijheid aan instellingen maar werd toch wat terughoudend omdat het apparaat ook niet helemaal stabiel lijken te werken. Alles is op dit moment echter beter dan dat vervloekte KPN apparaat en ik wil graag een steentje bijdragen aan de pilot.

Wordt hier door Tweak nog meegelezen of moet ik een PM sturen?

Heeft iemand trouwens een idee of het dekkingsgebied van R+ nog uitgebreid gaat worden (naar Hilversum in mijn geval)? Daar heb ik eventueel ook wel interesse in, als alternatief.
Als ik binnenkort een keer bericht krijg van Lijbrandt, dan komt er aan deze kant een ZyXEL vrij :). Sowieso ligt deze alleen nu bij mij ook in een kast, omdat het idd nog verre van stabiel is.

Hopelijk weet Tweak de vingers op de zekere plekken te leggen en komt er snel een update van ZyXEL en/of Tweak zelf, zodat ie 'in productie' kan.

• Killerbert
WhiteDragon schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:19:
...

Waar ik me echter mateloos aan irriteer is dat hier bijna elke avond de EB reboot!
...
is het niet gewoon goed mogelijk dat jou EB defect is :?
al eens contact opgenomen met de HelpDesk voor het omwisselen van de EB?

hier staat ook een zyxel te liggen in de kast.
die dingen zijn nog niet stabiel

ik draai momenteel / nog steeds op een L2 switch met een dlink 855

• TimTimX
Killerbert schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:17:
[...]

is het niet gewoon goed mogelijk dat jou EB defect is :?
al eens contact opgenomen met de HelpDesk voor het omwisselen van de EB?
Is al eens omgewisseld inderdaad. Deze tweede doet hetzelfde maar dan op een vervelendere tijd. Het vreemde is ook dat het iedere dag rond hetzelfde tijdstip gebeurt, dat duidt toch niet op een hardwaredefect.

EDIT: Ik ben hier overigens niet de enige, mijn overburen (die direct bij KPN zitten) hebben hetzelfde en zijn al aan hun derde EB. Deze reboot blijkbaar 's nachts en dat is voor hun dus geen probleem. De buren twee huizen verderop krijgen morgen een monteur om hun EB om te ruilen... Ook hetzelfde probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door TimTimX op 29-09-2010 22:47 ]

Verwijderd

Ik heb sinds een maand nu Glas 30 van Tweak.

Met de oplevering van het glasvezel ontzettend veel problemen gehad. Dit niet door de schuld van Tweak, maar door Glashart en vervolgens KPN. Bij Glashart was het probleem dat de glasvezel verbinding netjes was afgemonteerd. Maar na het testen van de verbinding hadden ze de patch kabel vergeten erin te steken in het "verdeelstation" hier in de buurt. Hier kwam de KPN monteur achter nadat hij 2 modems had opgehangen die het beide niet wilde doen. Toen ze die patchkabel weer hadden terug geplaatst was er wel verbinding met de modem alleen de modem wou zich niet aanmelden. Het was inmiddels 5 uur en de monteur hield het voor gezien en ging gewoon weg (terwijl ik speciaal vrij had genomen) Gelukkig is mijn broer niet onbekend op het gebied van computers en kwam die avond kijken. Hij keek 1 min en zag meteen wat er aan de hand was. Patchkabel van het "glasvezeleindpunt" naar de modem in de verkeerde poort. Echt onbegrijpelijk! Dat zou de monteur toch echt wel moeten weten lijkt mij.

Gelukkig werkt nu alles na behoren en de snelheid is meer dan voldoende, ook tv beeld is mooi. Alleen ik mis het interactive gedeelte van het KPN.
Ik heb het HD pakket genomen, en nou was ik van mening (omdat mijn broer precies hetzelfde pakket heeft) dat er een set topbox met hardeschijf bij hoort te zitten. Dat heeft mijn broer wel namelijk.

Dit vind ik raar, want ik heb de kleine versie (Motorola) en kan het beeld niet pauzeren en of programma's opnemen. Dit vind ik wel erg storend en ga ik nog wel even contact mee opnemen. Of als ze meelezen graag even willen reageren via PM oid.

• Killerbert
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:49:
....

Hij keek 1 min en zag meteen wat er aan de hand was. Patchkabel van het "glasvezeleindpunt" naar de modem in de verkeerde poort. Echt onbegrijpelijk! Dat zou de monteur toch echt wel moeten weten lijkt mij.
...
Welke poort van de Genexis wordt er nu gebruikt? de bovenste of de onderste?

bij mij wordt poort1 gebruikt. bij iemand anders (zelfde PC) wordt de onderste poort gebruikt..
misschien had de monteur toevallig nog een ander / 'oud' model liggen
Gelukkig werkt nu alles na behoren en de snelheid is meer dan voldoende, ook tv beeld is mooi. Alleen ik mis het interactive gedeelte van het KPN.
als je een STB hebt zonder hdd, waardoor je niet meer kan pauzeren.. dan zou het toch ook geen interactieve tv meer mogen heten |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Killerbert op 30-09-2010 01:19 ]

• Killerbert
WhiteDragon schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:31:
[...]

Is al eens omgewisseld inderdaad. Deze tweede doet hetzelfde maar dan op een vervelendere tijd. Het vreemde is ook dat het iedere dag rond hetzelfde tijdstip gebeurt, dat duidt toch niet op een hardwaredefect.

EDIT: Ik ben hier overigens niet de enige, mijn overburen (die direct bij KPN zitten) hebben hetzelfde en zijn al aan hun derde EB. Deze reboot blijkbaar 's nachts en dat is voor hun dus geen probleem. De buren twee huizen verderop krijgen morgen een monteur om hun EB om te ruilen... Ook hetzelfde probleem.
waar staat jou EB eigenlijk?
staat die in een warme ruimte?
wordt die warm?

het is wel vaag dat veel buren van jou daar ook last van hebben..
ik zou toch gewoon voor een 3e EB gaan, want die zyxel is naar mijn mening nog niet geschikt voor normaal gebruik

• TimTimX
In de kelderkast, op een plank met voldoende ruimte, wordt ook niet warm ofzo.

Nog een EB gaat het probleem waarschijnlijk niet oplossen, ik ga wel weer nadenken over een L2 switch. Dat lijkt de beste oplossing te zijn alleen krijg je dan weer meerdere apparaten, er staat/hangt al zoveel aan switches, powerstrips en ander spul.

• remotica
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 09:59
Instellingen netwerk glas Enschede (KPN) voor Draytek Vigor 2130vn?
Dames, Heren ook,
Vrijdag 1 okt wordt ik als alles goed gaat aangesloten op Tweak. (Ik had eerst glas van Solcon maar die ondersteunt ons gebied niet meer. En inderdaad: het overstappen is horror; we hangen nu al bijna 4 weken met het routertje aan een 3G dongle)

Kan iemand mij vertellen welke VLAN's en andere bijzondere instellingen gebruikt worden? Ik had begrepen dat VoIP, IP-TV en standaard Interpret elk hun eigen VLAN hebben?

Bij Solcon had ik begin problemen met de VoIP account omdat mijn wachtwoord eindigt met een #, en laat dat nou net een delimiter zijn voor Asterisk waarop Solcon draait 8)7 . Wanneer ik Tweak bel krijg ik ook eerst de vriendelijke stem van Allison Smith , dus vermoed ik dat Tweak ook SER/Asterisk gebruikt? Ook ander wachtwoord verzinnen?

Die Draytek 2130vn lijkt bij uitstek geschikt voor Tweak-glas, ondanks dat de firmware nog wat shaky is (deze is i.t.t. de reguliere Drayteks op Linux gebaseerd, en daar zijn ze denk ik nog niet zo aan gewend).
Gigabit WAN en -LAN, VLAN's instelbaar, IPV6, en Linux dus aardig tweakable.
Kan je een EB linea recta terugsturen, of ben je verplicht deze op te slaan omdat je het moet huren?

Kun je ook de set top box links laten liggen? Bijv. rechtstreeks op een PC aansluiten?

BTW, we houden voor de woonkamer ook TV van Ziggo, CL+ kaartje in de TV en dan geen losse kastjes meer.

Thanks in advance,

Loek
Ik zou als ik jou was altijd de EB achter de hand hebben. Zeker in het geval van storingen of wanneer KPN langs moet komen, gaan ze jou echt niet helpen als je andere spullen gebruikt dan wat 'officieel ondersteund' wordt... iig niet als het daaraan blijkt te liggen.

Zaken zoals welke VLAN's en zo gebruikt worden moet je hier ruuuuiiiiimschoots terug kunnen vinden (met ook nog een staartje in het TweakDSL topic van rond maart/april dit jaar).

Wat bedoel je met "de set top box links laten liggen"? Dat je de Motorola niet wil gebruiken en alleen internet en voip wil? De glasvezel module kan je best direct aan je PC hangen (als je weet hoe je VLAN tagging moet instellen) maar dit moet je denk ik niet willen.....

Verwijderd

Killerbert schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:15:
[...]

Welke poort van de Genexis wordt er nu gebruikt? de bovenste of de onderste?

bij mij wordt poort1 gebruikt. bij iemand anders (zelfde PC) wordt de onderste poort gebruikt..
misschien had de monteur toevallig nog een ander / 'oud' model liggen

[...]

als je een STB hebt zonder hdd, waardoor je niet meer kan pauzeren.. dan zou het toch ook geen interactieve tv meer mogen heten |:(
Dat vind ik ook dus! En dat vind ik ook het raare want ze adverteren er wel mee.

Ik meen dat hij gewoon de kabel in de lan poort had gestoken en niet de wlan ofzo. Het was in ieder geval knap dom. Want je kon zien dat de lampjes op de Genexis niet knipperde.
eymey in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

Gaat over het nieuws dat Glashart Media nieuwe features toevoegt aan de IPTV dienst en de usability van de EPG hoopt te verhogen.....

Wordt wel steeds vervelender dat Glashart Media in KPN gebieden zo moeilijk is :{ :|.

• thestiffmeister
Loekie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:26:
[...]

Als je antwoord hebt, hoor ik het graag :)
Ik heb de bevestiging binnen met de mededeling, de netwerkleverancier belt u wel een keer. Geen echt vaste datum, dat baart me enigszins zorgen.
Ehm... dit antwoord heb ik van Tweak gekregen.
Beste heer,

Uw aanvraag hebben wij pas op 24 september kunnen starten bij onze netwerkleverancier. Voorheen was het inderdaad onbekend wanneer het exact geleverd kon worden.

Een harde datum kunnen wij nu niet geven. Normaliter levert Reggefiber binnen 1,5 - 2,5 week na inschieten aanvraag (24-09-2010).
Daarbij heb ik gister een brief gekregen waarin staat dat ik door Reggefiber word gebeld door een planner. Tja geen harde datums dus |:(

Ik ga vanmiddag naar een Ziggo distro punt waar ik tijdelijk ff internet ga regelen (modem ga ik meteen meenemen). Kan niet echt w88 op internet omdat ik door mijn werk hiervan afhankelijk ben (anders moet ik elke dag naar kantoor, moet je toch niet aan denken ;)).

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
chocka schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:25:

Overigens valt het dan wel weer tegen dat programma's als Spuiten & Slikken en DWDD niet opgenomen zijn in UZG
Bij UPC digital is DWDD overigens wel opgenomen in OnDemand. Vreemd verhaal want als het goed is geven de aanbieders (Tweak,UPC) 1 op 1 door aan consument van Publieke Omroep.
eymey schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:49:
eymey in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

Gaat over het nieuws dat Glashart Media nieuwe features toevoegt aan de IPTV dienst en de usability van de EPG hoopt te verhogen.....

Wordt wel steeds vervelender dat Glashart Media in KPN gebieden zo moeilijk is :{ :|.
Ik ben benieuwd of dat ook betekent dat ze niet langer de iFanzy EPG gebruiken of dat hij sneller wordt gemaakt / layout wijzigingen?

Iets heel anders. Het lijkt mij goed als Tweak de informatie op haar website iets bijwerkt want nu is de informatie m.b.t. Glashart R+ Radio en tv op de Fiber pagina onjuist en lijkt een stuk minder dan die van KPN.

Nu staat er dit:

Glashart Interactieve Digitale Televisie

• Standaard analoge televisie
• Standaard ruim 30 zenders.

Het lijkt mij dat deze informatie niet helemaal klopt. Er ontbreekt wat informatie. Het lijkt nu alsof Glashart standaard minder tv zenders aanbied dan KPN terwijl het juist meer is.

Glashart Interactieve Digitale Televisie
• Standaard analoge televisie (30 tv zenders, 32 radio zenders)
• Standaard digitaal ruim 69 tv zenders en 62 radio zenders.

Is het overigens al bekend wanneer Glashart ook Sport1 en Film1 gaat aanbieden?

[ Voor 73% gewijzigd door funrider op 30-09-2010 14:40 ]

• db I Delirium
Ook even mijn bevindingen met de Zyxel melden, heb hem helaas wat later aangesloten dan gepland maar nu draait het.

In eerste instantie had ik hem gewoon out-of-the-box aangesloten, na aanpassen van telefoniegegevens werkte alles.
Vrij snel daarna heb ik hem omgezet naar de set-up die ik nu gebruik, 2 WAN verbindingen, 1 in bridge-modus naar mijn vmware PfSense router (hoofdzakelijk voor VPN toegang tot netwerk) en 1 voor telefonie vanaf de Zyxel. Ook dit lijkt op het moment allemaal goed te werken.

Waarschijnlijk dit weekend wil ik ook de 2e WAN verbinding gaan bridgen naar mijn virtuele Asterisk VoIP-server, als dit ook is gelukt gebruik ik de Zyxel dus effectief als een vervanging van mijn SLM2008.

Enige rare wat ik nog tegenkwam (maar had dit ook al met EB en custom set-up) is een instabiele ping naar de gateway. Image ping vanaf router naar gateway (195.190.241.4) Tussen 12.40-14.20 was ik aan het downloaden dus dat verklaart de hoge ping (al vind ik die persoonlijk ook erg hoog)
Afbeeldingslocatie: http://maarten.spotted.nl/files/status_rrd_graph_img.php.png

En dit:
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 195.190.241.4:
    Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 5ms, Maximum = 23ms, Average = 6ms

code:
1
2
3
4
Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 6ms, Maximum = 14ms, Average = 6ms

Waarbij de hoge pings bij tweakers uitzondering zijn en bij de gateway ongeveer 10% boven de 10-15ms zit.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Een hoge ping naar de gatewat zegt niet heel erg veel, sommige apparatuur reageert gewoon heel erg traag op ICMP, omdat ze het helemaal onderaan de prioriteitenlijst hebben staan. En tja, als je je lijn voltrekt zal icmp verkeer het eerste vertraagt worden mag ik hopen :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Idd, zelf ook ervaring mee. De hosting/colo-provider van m'n vorige werkgever gaf dit ook duidelijk aan: Bij hoge volumes aan traffic of op het moment van een noodsituatie (bv. een dDOS) wordt ICMP verkeer als eerste geknepen of zelfs geblokkeerd.

• db I Delirium
Dat ben ik met jullie beide eens, maar het feit dat het structureel gebeurd duidt dan volgens mij op een router die dan toch al op z'n tenen loopt.

Ik merk gelukkig verder geen vertragingen in mijn down- en uploads en pings naar bijvoorbeeld tweakers zijn wel redelijk stabiel dus wat dat betreft maak ik me er niet al te veel zorgen om maar misschien is het iets om door het webteam aan KPN door te laten geven...

edit:
Zag net deze ad onder aan de pagina, linkte door naar Tweak.nl maar kan de aanbieding voor 100mbit 45 euro nergens vinden 8)7
Afbeeldingslocatie: http://maarten.spotted.nl/files/Capture_tweak_s.GIF

[ Voor 24% gewijzigd door db I Delirium op 01-10-2010 09:58 . Reden: tweak ad toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
thestiffmeister schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:05:
Daarbij heb ik gister een brief gekregen waarin staat dat ik door Reggefiber word gebeld door een planner. Tja geen harde datums dus |:(
Same here, afgelopen dinsdag geloof ik. Beetje jammer dat ze m'n vaste nr als contactnr hebben genoteerd, ben niet altijd thuis overdag...
Ik ga vanmiddag naar een Ziggo distro punt waar ik tijdelijk ff internet ga regelen (modem ga ik meteen meenemen). Kan niet echt w88 op internet omdat ik door mijn werk hiervan afhankelijk ben (anders moet ik elke dag naar kantoor, moet je toch niet aan denken ;)).
The horror ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goh, dat klinkt dan wel weer een beetje hetzelfde als de procedure bij Lijbrandt... :+

Je meldt je aan en het enige wat je dan te horen krijgt is "Mzzl, je wordt gebeld door de operator" 8)7
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:54:
Goh, dat klinkt dan wel weer een beetje hetzelfde als de procedure bij Lijbrandt... :+

Je meldt je aan en het enige wat je dan te horen krijgt is "Mzzl, je wordt gebeld door de operator" 8)7
:(
Aan de andere kant ging dat bij ADSL net zo, je doet een bestelling en je wordt wel een keer gebeld als we het komen aansluiten. Gewoon een procedure die nog niet goed is ingeregeld. Over een jaar of 2 zal dat allemaal wel beter zijn en ik vermoed dat als je bij de operator(KPN) zelf besteld dat je dan wel direct een installatiedatum kan afspreken.
Ik kijk in de tussentijd alvast of ik ergens goedkoop een HDSPA-dongle kan regelen ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, hier wordt het dus van Tweak (KPN) naar Lijbrandt (Ook KPN maar met Glashart dienstverlening). Mss moet ik ook ff zoiets regelen.

Of ik ga voor de overbrugging bij "SpeedXS" zitten. Als het goed is werken die met direct maandelijks opzegbaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
eymey schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:39:
Mja, hier wordt het dus van Tweak (KPN) naar Lijbrandt (Ook KPN maar met Glashart dienstverlening). Mss moet ik ook ff zoiets regelen.

Of ik ga voor de overbrugging bij "SpeedXS" zitten. Als het goed is werken die met direct maandelijks opzegbaar contract.
Het zou me nix verbazen als dit met apparatuur te maken heeft. Ze wachten misschien net zolang tot ze voldoende aanmeldingen binnen hebben waarmee het rendabel wordt om apparatuur in de KPN-centrales te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was erg tevreden over tweak.. Alleen voice werkte niet. Paar keer contact gehad met helpdesk. Gistermiddag werd ik gebeld dat ik mijn modem moest resetten en dat het dan zou werken. Sindsdien reset mijn modem een aantal keer per dag naar default waardes. Erg irritant als je poorten hebt geforward.
Net weer gebeld.. Als het goed is word ik vandaag of maandag teruggebeld door de technische dienst.
Zolang dit tijdelijk is en opgelost wordt is er niks aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gerritjan schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:54:
[...]

Het zou me nix verbazen als dit met apparatuur te maken heeft. Ze wachten misschien net zolang tot ze voldoende aanmeldingen binnen hebben waarmee het rendabel wordt om apparatuur in de KPN-centrales te plaatsen.
Dit lijkt mij toch niet. Als dit echt zo is, dan moeten ze dat er DUIDELIJK bij vermelden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
gerritjan schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:54:
[...]

Lijkt me stevig bull, ze wullen wellicht wel monterus per dag op locatie plannen, daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen.
De apparatuur staat er al, ze hoeven alleen van afstand de switch naar het juiste netwerk te maken en een monteur aan te sturen.
Ik weet niet hoeveel werk ze voor die monteurs hebben en waar ze vandaan komen, maar ik vermoed zomaar dat ze nog niet zomaar ergens een blik met die lui hebben klaarstaan. Daarnaast is het KPN er alles aangelegen om op het momentum van fiber mee te surfen zogezegd, dus ze zullen juist zo snel mogelijk mensen aan willen sluiten wegens de mond tot mond reclame...

specs

Pagina: 1 ... 15 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.