Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:25
Waarschijnlijk is dat net zo'n soort ding. Bij de meeste Forerunners krijg je die USB kabel met clip gewoon meegeleverd. Een adapter van 100-240V naar USB, die zit er dus niet bij.

Je kunt die adapter los kopen, maar daar zit dan geen usb-kabel bij. Want die moet overweg kunnen met alle horloges en dus met allerlei verschillende kabels.

Bij de duurdere modellen (Fenix en ook bij de Edge fietscomputers) wordt die adapter (met wereldstekkers) wel meegeleverd.

Punctuality is the politeness of kings

• slow whoop
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:30
mrwolf schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:50:
Geen idee, want hij zit er niet bij :)

De oplaadkabel is inderdaad USB A met een clip
Bedankt. Duidelijk. Maar compleet onduidelijk waarom de ING dan zegt dat er geen USB kabel bij zit. Alsof je nieuwe schoenen koopt en er bij verteld wordt dat er geen veters bij geleverd worden, maar dat die wel gewoon in de schoenen zitten.

Toch nog maar eens heroverwegen of ik nu ook niet de FR 645 ga kopen bij ING. :)
dreamscape schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:11:
Waarschijnlijk is dat net zo'n soort ding. Bij de meeste Forerunners krijg je die USB kabel met clip gewoon meegeleverd. Een adapter van 100-240V naar USB, die zit er dus niet bij.

Je kunt die adapter los kopen, maar daar zit dan geen usb-kabel bij. Want die moet overweg kunnen met alle horloges en dus met allerlei verschillende kabels.

Bij de duurdere modellen (Fenix en ook bij de Edge fietscomputers) wordt die adapter (met wereldstekkers) wel meegeleverd.
Die adapter zit er als ik het goed begrijp inderdaad niet bij, maar de wereldstekkers dan weer wel (volgens de ING site).

• Tinuz___
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-02 17:05
Met het risico te vloeken in de kerk :+
De Samsung Gear Sport is nu slechts 139 euro bij Amazon.de. Voor dat geld heel veel functionaliteit! Ik heb hem in een impulsieve bui meteen besteld, terwijl morgen de Garmin Vivoactive Music bezorgd wordt :P
Kan ik ze mooi vergelijken. Oorspronkelijk stond de FR645M op mijn verlanglijstje, maar ik zie daarin eigenlijk geen meerwaarde t.o.v. de Vivoactive terwijl hij wel een stuk duurder is. De Fenix vind ik, behalve prijzig, te zwaar. Ik heb nu overigens nog de Tomtom spark 3 music, maar voor de lange trainingen (anderhalf uur +) heeft deze een te kleine accu. Zelfs zonder de muziekfunctie te gebruiken redt hij dat niet meer. Ik heb overigens het idee dat hij sinds een tijdje last heeft van een battery drain, een paar dagen na volledig opladen is de batterij nagenoeg leeg zonder hem te gebruiken. Met een leeftijd van bijna 2 jaar twijfel ik of garantie claimen nog zinvol is...

• jch88
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22-02 21:33
Wie heeft er nog meer een Garmin Fenix 5s Plus en kan zijn ervaringen met de accu(duur) delen? Ik haal met moeite de 5 dagen in standby (dus zonder GPS gebruik), en smartwatch modus uitgeschakeld (bluetooth uit). Ook het opnieuw opstarten duurt tergend lang (bijna 2 minuten) dus ik heb het vermoeden dat er wat mis is. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met dit specifieke model.
Geen backlight aan de hele tijd? Geen vreemde non-garmin connect iq watchface die mogelijk veel van de accu vergt? Firmware up to date of zit je in het beta programma?
@jch88 Als de rest 'standaard' is, dan zou ik omruilen overwegen, de opstartduur is aan de lange kant, en de drain lijkt me ook hoog. Eventueel via garmin webupdater nog een keer de firmware opnieuw installeren.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:26

vhal

ಠ_ಠ

slow whoop schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:17:
[...]

Toch nog maar eens heroverwegen of ik nu ook niet de FR 645 ga kopen bij ING. :)
Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet waarom de FR645(M) zo slecht verkrijgbaar is bij de bekende shops in NL. Wel via ING en andere kleinere sites maar niet via Coolblue terwijl dat een winkel is waarvan je verwacht dat ze hem verkopen. Zo exclusief is hij nou ook weer niet...

vhal wijzigde deze reactie 09-01-2019 08:06 (5%)

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-02 14:53
@vhal omdat Garmin niet bepaald EU-focused is. Ze doen regelmatig aan launch exclusives bij 1-2 NL winkels (Bever met name) en pas máánden later komt de rest van de voorraad een beetje op gang. Vooropgesteld dat er voorraad aangeleverd kan worden, en dat is nou juist met een populair horloge (wat de 645 volgens mij wel is) een probleem.

Overigens nog maar even aan den lijve ondervonden dat óók op een duur topmodel de "traplopen" metric echt niet nauwkeurig is. Ik geef toe dat ik er minimaal 22 verdiepingen op had zitten gisteren toen ie 46 zei, maar dat is toch wel overdreven hoor. Vanochtend had ik mijn doel van 10 behaald toen ik op de 4e was.
Nou wist ik dit al, maar toch jammer. Doe het wel weer uit.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• koudeheld
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09-01 12:40
Ik ga trainen voor een halve triathlon en ik zoek hiervoor een goed sporthologe. Hij moet dus een goede accuduur hebben en goed kunnen omgaan met meerdere sporten in één trainingssessie. Mijn budget is maximaal 300 euro.

Ik heb me de afgelopen dagen flink ingelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat de Garin 735xt het meeste waar biedt binnen mijn budget. Ik zou het liefst de 935 kopen, maar die vind ik echt te duur. Is er nog een vergelijkbaar horloge binnen de prijsklasse van de 735xt die ik ook zou moeten overwegen? Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie en een verkeerd/verouderd horloge koop :)

• slow whoop
vhal schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:06:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet waarom de FR645(M) zo slecht verkrijgbaar is bij de bekende shops in NL. Wel via ING en andere kleinere sites maar niet via Coolblue terwijl dat een winkel is waarvan je verwacht dat ze hem verkopen. Zo exclusief is hij nou ook weer niet...
Ik verbaas me daar ook over. De FR645(M) is volgens mij ongeveer in maart 2018 uitgekomen. Voor een groot bedrijf als Garmin, dat zijn productie- en distributiekanalen ongetwijfeld goed op orde zal hebben, vind ik het vreemd dat dit sporthorloge nu nog steeds bijna nergens te verkrijgen is. Het lijkt wel of ze het niet willen verkopen. Zowel de goedkopere als de duurdere modellen die dit jaar uitgekomen zijn, zijn beter te verkrijgen.

Anyway, ik ben gisteren overstag gegaan en heb hem bij de ING besteld (het kabeltje, dat er dus toch bij zit, gaf de doorslag :) ).

slow whoop wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:25 (9%)

• Pathogen
koudeheld schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:56:
Ik ga trainen voor een halve triathlon en ik zoek hiervoor een goed sporthologe. Hij moet dus een goede accuduur hebben en goed kunnen omgaan met meerdere sporten in één trainingssessie. Mijn budget is maximaal 300 euro.

Ik heb me de afgelopen dagen flink ingelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat de Garin 735xt het meeste waar biedt binnen mijn budget. Ik zou het liefst de 935 kopen, maar die vind ik echt te duur. Is er nog een vergelijkbaar horloge binnen de prijsklasse van de 735xt die ik ook zou moeten overwegen? Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie en een verkeerd/verouderd horloge koop :)
De 735 is een goed horloge, maar dit is misschien ook een optie:

https://www.dcrainmaker.c...iner-wrist-hr-review.html

Denk ook aan een tweedehands Fenix 3 (met of zonder HR) of 920XT, prachtige apparaten die echt niet zomaar stuk gaan.

Qua "verouderd": de kern van de functionaliteit die je nodig hebt verandert niet. Multisport-modus, GPS, (link met) hartslag, evt link met power meter en een degelijke zwemregistratie zit ook gewoon in bijvoorbeeld een 910XT.
Dit segment veroudert niet écht, het zijn geen smartphones (en dan nog, die kunnen ook al jaren alle basisfuncties van een smartphone).

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Pathogen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:04:
[...]

De 735 is een goed horloge, maar dit is misschien ook een optie:

https://www.dcrainmaker.c...iner-wrist-hr-review.html

Denk ook aan een tweedehands Fenix 3 (met of zonder HR) of 920XT, prachtige apparaten die echt niet zomaar stuk gaan.

Qua "verouderd": de kern van de functionaliteit die je nodig hebt verandert niet. Multisport-modus, GPS, (link met) hartslag, evt link met power meter en een degelijke zwemregistratie zit ook gewoon in bijvoorbeeld een 910XT.
Dit segment veroudert niet écht, het zijn geen smartphones (en dan nog, die kunnen ook al jaren alle basisfuncties van een smartphone).
Waarom altijd direct naar Garmin, 1 snelle zoekopdracht naar een merk dat zich bewezen heeft op triatlongebied en voor onder de 300 heb je een Ambit3 met hartslagband (sowieso nodig voor het zwemmen) of een nieuwere Spartan trainer wrist: https://www.bever.nl/merken/suunto.html

Wellicht dat er met meer moeite ook nog wel een Suunto 9 of een Spartan topmodel te vinden is voor dat bedrag.

(en de fenix 3 oké, maar de 920XT kun je met de beste wil van de wereld toch niet meer echt een 'pracht'apparaat noemen, of je moet het puur over de functionaliteit hebben)

Frenz64 wijzigde deze reactie 09-01-2019 09:25 (7%)

• Pathogen
Uiteraard ging dat over de functionaliteit :) De 920XT is een behoorlijk goed in elkaar gezet triatlonhorloge :Y

Maar goed, die Suunto Spartan Trainer Wrist HR is dus idd degene waarvan ik de review linkte, dus direct naar Garmin is niet echt van toepassing :P Ik probeer juist een goed alternatief aan te wijzen.

De Ambit3 is idd ook gewoon een tried and tested apparaat. Let wel op dat die géén ANT+ ondersteunt qua hartslagbanden etc, alléén Bluetooth. Oh, en geen vibratie mocht je dat qua alerts erg op prijs stellen.

Even een paar op een rijtje:
https://www.dcrainmaker.c...9%2C34446%2C77401#results

Pathogen wijzigde deze reactie 09-01-2019 09:47 (12%)

• Croccifixio83
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 11:38
rockhopper schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:45:
Geen andere fitness/wearables announcements vanuit Garmin deze CES. Lijkt er dus op dat ze de Fenix 6, of een versie daarvan, uitstellen tot in de zomer. Was ergens wel te verwachten omdat de 5 plus nog niet zo lang geleden uitgebracht is.
Wanneer in de zomer? Specifiek event? Bron?

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Puur afgaand op de cyclus van 12-16 maanden die Garmin de afgelopen jaren heeft aangehouden denk ik. De 5s is van juni vorig jaar volgens mij.
Croccifixio83 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:13:
[...]
Wanneer in de zomer? Specifiek event? Bron?
Bron zover je dat een bron mag noemen is de post van DCRainmaker over de nieuwe verizon vivoactive 3 music. Daarin zegt ie dat er vanuit Garmin niks meer verwacht / aangekondigd wordt. (net boven de 'wrap up')
Verder zit je inderdaad met de cyclus van minimaal 1 jaar, tot anderhalf (tijd tussen F5 en F5+) die @mrwolf al aangeeft. Daarbij mag je jezelf afvragen wat garmin toe mag/kan/gaat voegen om het interessant te maken. En tegen welke meerprijs? Behalve de nieuwe ECG (nog niet bij garmin) is er weinig echte revolutionaire ontwikkeling en de vraag is of je hier überhaupt op zit te wachten.

Dus uitgaande van een jaar zal het midden juni op z'n vroegst zijn, uitgaande van anderhalf jaar, volgende CES? Ik gok eerder op het tweede.
Hier even een quote van Lusty, degene die de site gpsrumors runt (zie je ook vaak in de comments bij DCrainmaker terug)
Fenix 6 is due next January (2020) I’d say as the 5 plus is only 6 months old and there isn’t realistically any competition. If you’re looking for a new watch the Fenix 5+ is a great one and fixes everything that was wrong with the Fenix 5 plus adds useful features. The Fenix 6 will probably add PulseOx which isn’t a useful feature, and possibly extend the battery life which isn’t really needed by many people anyway. They’d probably achieve that by using the Sony chipset, and you really wouldn’t want that right now judging by the Polar and Suunto. It’s likely we’ll also see LTE in the Fenix 6, and we’ll have to see how that works out on the VA3M this week. Personally I don’t need or want LTE on a watch as I go outside to get away from my phone when running or riding!
Ik sluit me eigenlijk helemaal aan bij deze mening. LTE zit ik niet op te wachten en al helemaal niet in zo'n beperkte vorm. Als je nu overweegt een nieuw horloge te halen is de F5+ het beste wat je kan halen, dus goed moment om de trekker over te halen.

Alles kan natuurlijk veranderen als er een vergelijkbaar horloge uitkomt vanuit de competitie, maar voorlopig is de Fenix 5 plus koning één-oog in het land der blinden. Wellicht dat Wahoo hier verandering in gaat brengen, maar die nemen hun tijd.

rockhopper wijzigde deze reactie 09-01-2019 17:03 (33%)
Reden: quote vanuit gps rumors toegevoegd

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Mr.Dutchman
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:28
Mensen ik heb een vraag, kan voor €625 een nieuwe F5+ met saffier glas kopen.

Is dit een goede deal?

• gnauw
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:26
Mr.Dutchman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:18:
Mensen ik heb een vraag, kan voor €625 een nieuwe F5+ met saffier glas kopen.

Is dit een goede deal?
Jazeker
@Mr.Dutchman Voordat je jezelf rijk rekent, ga even na of het een APAC model is of een Europees. Je wilt voor de F5+ geen Apac, dit in verband met de ingebouwde kaart (Azië) en vooral in verband met de achterlopende firmware. Want het klinkt alsof je een toestel gaat scoren bij eglobal of een andere Hongkong firma.

rockhopper wijzigde deze reactie 09-01-2019 23:14 (20%)

• Pathogen
De kaart-problemen zijn wel op te lossen op zich, beetje tweakeren. Maar idd die updatevertraging zou ik niet blij van worden.

• Toppertje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:42
rockhopper schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:42:
Normaal is reparatie gewoon vervangen door een refurbished identiek toestel. Dat zou niet heel lang mogen duren. De meeste officiële garmin dealers zullen je eigenlijk meteen een vervangend exemplaar mee kunnen geven, zeker binnen garantie.
Ik heb nog nooit van iemand vernomen dat hij/zij zijn specifieke persoonlijke exemplaar gerepareerd terug heeft gekregen, maar ik kan het ook niet uitsluiten ;)

@Pathogen Kwestie van zelf-infectie? Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
In mijn situatie blijkbaar niet..., zojuist te horen gekregen dat ik een shoptegoed krijg, het totale aankoopbedrag van destijds, om een nieuw horloge te bestellen *O*. Dus maar weer induiken wat de vernieuwingen zijn van het afgelopen jaar... en daar een keuze uit maken.

Ik lees hier al dat de Fenix 5+ veruit de beste is, maar dan moet er pak en beet 270eur bij...

Toppertje wijzigde deze reactie 10-01-2019 10:18 (5%)

• Mr.Dutchman
rockhopper schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:14:
@Mr.Dutchman Voordat je jezelf rijk rekent, ga even na of het een APAC model is of een Europees. Je wilt voor de F5+ geen Apac, dit in verband met de ingebouwde kaart (Azië) en vooral in verband met de achterlopende firmware. Want het klinkt alsof je een toestel gaat scoren bij eglobal of een andere Hongkong firma.
Thanks voor de waarschuwing! Gelukkig gaat het wel om het Europese model!
@Mr.Dutchman nice, waar ga je 'm halen? Ik ben altijd nieuwsgierig naar winkels die aanbiedingen hebben voor gps horloges. Ik zit zelf ook in de markt voor een nieuwe 5x plus, maar ik zoek een prijs onder de 600€ dus dat zal nog wel even wachten worden voor mij.
De non sapphire is trouwens in de aanbieding op amazon.co.uk voor 475 pond, dat is ongeveer 525€ (afhankelijk van je wisselkoers), dus mocht je saffier geen must vinden... (zowel de 5 als de 5S overigens)

rockhopper wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:01 (27%)
Reden: prijs / aanbieding amazon toegevoegd

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:56
Toppertje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:10:
[...]

In mijn situatie blijkbaar niet..., zojuist te horen gekregen dat ik een shoptegoed krijg, het totale aankoopbedrag van destijds, om een nieuw horloge te bestellen *O*. Dus maar weer induiken wat de vernieuwingen zijn van het afgelopen jaar... en daar een keuze uit maken.

Ik lees hier al dat de Fenix 5+ veruit de beste is, maar dan moet er pak en beet 270eur bij...
voor mij een no-brainer.
Al die tijd de oude gebruikt en voor €270 een Fenix 5+
@Toppertje Als je het kan veroorloven zou ik ook voor de 5+ gaan, geen geld voor een upgrade.
Heb je nou nog feedback gekregen of het een plakkertje was of echte schade? Ik vind het verder netjes opgelost van de winkel (wil je delen welke winkel?)

• Toppertje
rockhopper schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:48:
@Toppertje Als je het kan veroorloven zou ik ook voor de 5+ gaan, geen geld voor een upgrade.
Heb je nou nog feedback gekregen of het een plakkertje was of echte schade? Ik vind het verder netjes opgelost van de winkel (wil je delen welke winkel?)
Die specifieke feedback helaas niet gekregen, maar ze hebben het horloge onderzocht en dus besloten om een shoptegoed aan te bieden. Vind ik inderdaad ook zeker netjes, is bij de Coolblue.
fwiw, ze krijgen natuurlijk als dealer een refurbished dan wel nieuw exemplaar terug van het toestel dat ze ingestuurd hebben, dus dat verkopen ze gewoon weer voor de volle mep of bijna volle mep als tweede kansje. Maar het laat wel goede klantenservice zien. En als je upgrade verdienen ze ook nog een extraatje, win-win :) Ik ben benieuwd waar je voor gaat, voorlopig zit er geen opvolger aan te komen van de F5+

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

tlpeter schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:32:
[...]

voor mij een no-brainer.
Al die tijd de oude gebruikt en voor €270 een Fenix 5+
Precies, met weer 2 jaar volledige garantie. Met deze service zou ik direct upgraden :)
rockhopper schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:59:
fwiw, ze krijgen natuurlijk als dealer een refurbished dan wel nieuw exemplaar terug van het toestel dat ze ingestuurd hebben, dus dat verkopen ze gewoon weer voor de volle mep of bijna volle mep als tweede kansje.
Een Fenix 3HR? Wordt moeilijk verkopen, juist daarom uitstekende service van CB :)

Jay-v wijzigde deze reactie 10-01-2019 12:39 (41%)

• jch88
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22-02 21:33
rockhopper schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:55:
@Mr.Dutchman nice, waar ga je 'm halen? Ik ben altijd nieuwsgierig naar winkels die aanbiedingen hebben voor gps horloges. Ik zit zelf ook in de markt voor een nieuwe 5x plus, maar ik zoek een prijs onder de 600€ dus dat zal nog wel even wachten worden voor mij.
De non sapphire is trouwens in de aanbieding op amazon.co.uk voor 475 pond, dat is ongeveer 525€ (afhankelijk van je wisselkoers), dus mocht je saffier geen must vinden... (zowel de 5 als de 5S overigens)
Ik heb 'm zelf hier gehaald 2 maanden terug voor €635, inmiddels €615.

https://www.ebay.nl/itm/G...ewAAOSwjkZcMTzC:rk:1:pf:0

Binnen twee dagen in huis, Europees model.

Edit: zie dat je een 5x plus zoekt, die is nog wat duurder met 689

jch88 wijzigde deze reactie 10-01-2019 16:10 (12%)

jch88 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:09:
[...]

Ik heb 'm zelf hier gehaald 2 maanden terug voor €635, inmiddels €615.

https://www.ebay.nl/itm/G...ewAAOSwjkZcMTzC:rk:1:pf:0

Binnen twee dagen in huis, Europees model.

Edit: zie dat je een 5x plus zoekt, die is nog wat duurder met 689
Ik heb geen haast, wel een budget helaas. Die link is Spaanstalig, dus waarschijnlijk ook een reseller via Spanje (amazon.es?) Maar goed, richting de €700 zou ik net zo lief via amazon kopen, ik heb slechte ervaringen met ebay. Sindsdien vermijd ik die liever. En ik verwacht dat het lokaal ook nog wel een keer in de aanbieding komt. Vandaag wel even een online winkel rondje gedaan, maar ik zie dat de 5x plus slecht verkrijgbaar is. Het is jammer dat gps nl alleen extra bandjes als aanbieding toevoegd, op zich leuk, maar dan volle adviesprijs is mij te veel. CB heeft de 5x plus niet in het assortiment kennelijk... De gewone 5 plus en 5S zijn momenteel trouwens echt goedkoper op amazon.co.uk met ongeveer 530€ (speling wisselkoers ingebouwd), ik wil alleen de langere batterijduur heel graag. Dus nog even overwegen hoeveel geduld ik precies ga hebben ;)

-edit- even wat scherper naar die ebay link gekeken. Kennelijk wordt het vanuit Israël verzonden, dus je loopt grote kans op douane perikelen en importheffingen, dan kan je nog beter via de VS importeren. Toch bedankt voor de link :)

Anyway een refurbished F3HR kan nog altijd verkocht worden via MP of gewoon in de shop, of wellicht hebben ze een regeling met garmin dat ze een soort krediet ervoor in de plaats krijgen. Geen idee hoe dealers dat precies regelen, maar er zal wel iets zijn waar beide partijen vrolijk van worden.

rockhopper wijzigde deze reactie 10-01-2019 18:19 (13%)
Reden: extra info over ebay erbij

• Mr.Dutchman
rockhopper schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:55:
Jammer dat de aanbieding bij amazon voorbij is, anders had ik hem waarschijnlijk daar gekocht.
Heb nu een vraag uitstaan bij de Ebay verkoper hoe het zit met eventuele importheffingen.

Wordt dus vervolgd.
De 5S was gisteren nog in de aanbieding, vandaag nog niet gechecked. Ik was zelf aan het twijfelen of ik alsnog de mindere batterijduur zou nemen (en dus de 5) of dat ik bij m'n 5x blijf. Dat de aanbieding er niet meer is neemt voor mij de keuze weg ;)
Meestal komen die aanbiedingen wel weer een keer terug, maar dat kan weken tot maanden duren.

• slow whoop
Gisteren is mijn Garmin Forerunner 645 Music binnengekomen. oOo Besteld bij de ING als bundel.

Ik heb redelijk smalle polsen (omtrek 17 cm) en voor mij is dit formaat precies goed. Een Fenix is voor mij te bulky, vooral bij dagelijks gebruik (kantoor). Maar wat een gaaf ding is de FR645M! Verschrikkelijk veel instellingen, alles is aan te passen. Ik denk dat ik nog lang niet alles gezien hebt. Ik kom van een TomTom Spark 3, dus ik moet nog even wennen aan het Garmin platform.

Gisteren meteen een rondje gaan hardlopen. Goede GPS en hartslag is ook in lijn met wat ik verwachtte. Notificaties van m'n telefoon komen ook aan op het horloge. Leuk voor korte Whatsapp berichten, maar als de telefoon gaat neem ik die liever gewoon meteen op (en zo heb ik dat dus nu ook ingesteld).

Zojuist even de muziek functie geprobeerd. Werkt prima met mijn Sony WH-1000xm3. Die koptelefoon vind ik minder geschikt om mee te sporten, maar het is de enige bluetooth koptelefoon die ik heb. Zal dus nog op zoek gaan naar een wat compacter sport model.

Zoals al eerder genoemd raakt de opmerking op de ING rentepunten website dat er geen USB-kabel wordt bijgeleverd kant noch wal. Het pakket is gewoon compleet. Oplader (dus van netspanning naar USB A) met wereldstekkers, USB kabel (USB A naar knijper), alles zit er bij.

Ik hoop en denk nog heel veel plezier van dit sporthorloge te hebben!

• muscut
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23-02 13:30
Zijn er nog interessante deals voor de Garmin Forerunner 935?

De goedkoopste die ik ben tegengekomen is een Duitse shop die ook producten aanbiedt via Amazon DE. Iemand ervaring met Engelhorn Sports?

Via Engelhorn Sports zelf:
€422,08 + €10 verzendkosten = €432,08

Engelhorn via Amazon:
€429,00 + gratis verzending

muscut wijzigde deze reactie 14-01-2019 00:07 (32%)

Je kan een Hong Kong versie halen bij eglobal, kans op verlate firmware, maar dat zal bij een toestel als de 935 denk ik niet meer zoveel uitmaken. Check anders even de fora erop na of de firmware van het APAC model van de 935 anders is dan de westerse varianten.
Prijs is 337 daar, scheelt toch weer bijna een meier.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

jch88 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:57:
Wie heeft er nog meer een Garmin Fenix 5s Plus en kan zijn ervaringen met de accu(duur) delen? Ik haal met moeite de 5 dagen in standby (dus zonder GPS gebruik), en smartwatch modus uitgeschakeld (bluetooth uit). Ook het opnieuw opstarten duurt tergend lang (bijna 2 minuten) dus ik heb het vermoeden dat er wat mis is. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met dit specifieke model.
Lees mijn posts even terug in dit topic. Ik had hetzelfde. Heb hem terug gestuurd en een nieuwe gekregen van Garmin. De nieuwe doet het ongeveer 5-7 dagen met alles aan + meerdere uurtjes rennen.

Meer mensen met een niet accurate GPS on de 5(s/x)+ modellen?
Ik heb sindskort een probleem dat mijn GPS niet accuraat lijkt en soms na 1KM helemaal niets meer registreerd. De stats lopen gewoon door op mijn horloge maar de kaart wordt niet meer bijgewerkt. Zie bijvoorbeeld, zwart ben ik hij stop ongeveer op 1KM, heb er 10 gelopen...:

Jay-v wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:44 (4%)

• Toppertje
rockhopper schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:59:
fwiw, ze krijgen natuurlijk als dealer een refurbished dan wel nieuw exemplaar terug van het toestel dat ze ingestuurd hebben, dus dat verkopen ze gewoon weer voor de volle mep of bijna volle mep als tweede kansje. Maar het laat wel goede klantenservice zien. En als je upgrade verdienen ze ook nog een extraatje, win-win :) Ik ben benieuwd waar je voor gaat, voorlopig zit er geen opvolger aan te komen van de F5+
Toch maar de F5+ gehaald 8) mooi apparaatje wel :Y
Alleen jammer dat de ING garmin pay niet ondersteund, zelfs met m'n visa credit card werkt het helaas niet.

Iemand die toevallig een goeie omschrijving hoe het met muziek werkt? Ik heb er muziek op gezet, maar hij zegt dat ik eerst een app moet installeren om dat af te spelen..?
Toppertje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:43:
[...]

Toch maar de F5+ gehaald 8) mooi apparaatje wel :Y
Alleen jammer dat de ING garmin pay niet ondersteund, zelfs met m'n visa credit card werkt het helaas niet.

Iemand die toevallig een goeie omschrijving hoe het met muziek werkt? Ik heb er muziek op gezet, maar hij zegt dat ik eerst een app moet installeren om dat af te spelen..?
ING verkoopt wel de FR645M in z’n eigen webshop met rentepunten... dan zouden ze toch ook Garmin Pay moeten gaan ondersteunen lijkt mij? ;)

Wat betreft muziek.. heb je er zelf mp3’s op gezet? Die kun je gewoon afspelen via de standaard muziek widget. https://www8.garmin.com/m...2C-AD10-94D4CA28253B.html
Voor Spotify moet je eerst een Connect IQ app installeren.

PatrickC wijzigde deze reactie 13-01-2019 23:30 (6%)

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 00:09
Sinds een weekje een vivoactive 3. Om mogen ruilen voor mijn forerunner 35. (Die laatste bleef soms vasthangen in een bepaalde HR)
Wat ik echter mis zijn de audionotificaties. Dat werkte prima via mijn forerunner, je hoorde dan via de BT oordopjes die aan de telefoon gekoppeld waren de rondetijden en zo. Het is ook niet meer in Connect te vinden dus ik neem aan dat het een echte forerunner feature was. (Toch raar want de 35 was goedkoper)

Wat ik verder niet snap: Ik hoor geen geluidjes (beeps) uit het horloge zelf.
Op de specs pagina (https://buy.garmin.com/nl...520/pn/010-01769-00#specs) van Garmin staat dit vrij duidelijk:
Tijd-/afstandwaarschuwing (er klinkt een alarm als u een doel hebt bereikt)
Kan iemand mij bevestigen of er wel of geen geluidjes te horen zijn bij fietsnotificaties (of ergens anders)?

Tot slot: ik legde het horloge vrijdag weg, ik had het uitgeschakeld. Bij het inschakelen enige dagen later waren er tientallen procenten aan accuduur verdwenen. Komt dit bij andere bezitters ook voor?

NB: Ik heb mijn ICS card prima kunnen activeren. Ik heb er nog niet mee betaald overigens.

Mistraller wijzigde deze reactie 14-01-2019 14:25 (4%)

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

Dat geluid kan je makkelijk zelf nagaan. Zet de autolap functie aan bij de activiteit wandelen, afstand honderd meter en wandel even de straat uit. Welke VA 3 heb je? Music gok ik, er zijn meerdere versies. Of een alarm via BT te horen is weet ik niet, maar normaal gesproken heb je wel een piepje en trilling.

Dat je overigens de rondetijden en dergelijke niet hoort komt omdat je vanuit het "sport segment" van Garmin gegaan bent waar de forerunners onder vallen naar het wat meer "casual" segment waar de VA serie in zit. Dan vervallen sommige features. Ik begrijp ook niet goed waarom, maar dat is Garmin voor je.

Die accu drain klinkt niet best, maar omdat je toestel nieuw is, moet de accu zichzelf waarschijnlijk even inleren. Dat wil zeggen dat het een paar laadcycli duurt voordat de accu precies de juiste percentages weergeeft. Dus als dit aan blijft houden na een paar keer laden misschien reden om de helpdesk te raadplegen.

• Mr.Dutchman
Heb bericht teruggekregen van de Ebay verkoper, hij staat niet garant voor eventuele importheffingen.
Wat op zich ook logisch is.

Twijfel nu alleen nog tussen de 5+ en de 5x+
Het prijs verschil is €55-,

Heeft de 5x+ veel meer voordelen dan de gewone versie?

• Martiveen
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:11
Mr.Dutchman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:02:
Heb bericht teruggekregen van de Ebay verkoper, hij staat niet garant voor eventuele importheffingen.
Wat op zich ook logisch is.

Twijfel nu alleen nog tussen de 5+ en de 5x+
Het prijs verschil is €55-,

Heeft de 5x+ veel meer voordelen dan de gewone versie?
De + staat voor muziekopslag. Ik zou persoonlijk niet zonder willen ;)

• Mr.Dutchman
Bedoel meer tussen de 5+ en de 5x+

• dennisfr
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:19
Mistraller schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:23:
Sinds een weekje een vivoactive 3. Om mogen ruilen voor mijn forerunner 35. (Die laatste bleef soms vasthangen in een bepaalde HR)
Wat ik echter mis zijn de audionotificaties. Dat werkte prima via mijn forerunner, je hoorde dan via de BT oordopjes die aan de telefoon gekoppeld waren de rondetijden en zo. Het is ook niet meer in Connect te vinden dus ik neem aan dat het een echte forerunner feature was. (Toch raar want de 35 was goedkoper)

Wat ik verder niet snap: Ik hoor geen geluidjes (beeps) uit het horloge zelf.
Op de specs pagina (https://buy.garmin.com/nl...520/pn/010-01769-00#specs) van Garmin staat dit vrij duidelijk:
Tijd-/afstandwaarschuwing (er klinkt een alarm als u een doel hebt bereikt)
Kan iemand mij bevestigen of er wel of geen geluidjes te horen zijn bij fietsnotificaties (of ergens anders)?

Tot slot: ik legde het horloge vrijdag weg, ik had het uitgeschakeld. Bij het inschakelen enige dagen later waren er tientallen procenten aan accuduur verdwenen. Komt dit bij andere bezitters ook voor?

NB: Ik heb mijn ICS card prima kunnen activeren. Ik heb er nog niet mee betaald overigens.
Mijn ervaringen:
Ik heb de gewone VA3 (dus niet de music versie) en die kan alleen trillen. Dus geen geluiden uit het horloge zelf. Ik denk zelf eigenlijk dat de music versie wat betreft hetzelfde is en dat ook niet kan.

Ik heb zelf rondetijden aanstaan tijdens hardlopen (iedere kilometer) en dat werkt voor mij prima: trilling van het horloge en de tijd over de laatste kilometer wordt weergegeven.

Ik heb mijn VA3 altijd aan en om mijn pols, dus of de accu leegloopt als je hem uitschakelt weet ik niet.

Betalen met Garmin Pay werkt prima!
@Mistraller Er is op dit gebied een duidelijk verschil tussen een Forerunner horloge en een Vivoactive horloge. Een Vivoactive piept niet, maar trilt alleen (wat je ook hoort trouwens, althans dat was zo op mijn oude vivoactive HR). Ook audio cues via je telefoon of bij de Music versie van de horloge via bluetooth werkt alleen op een Forerunner. Daarmee wil Garmin een verschil creëren tussen een hardloophorloge (Forerunner) en een hybride/smartwatch als de Vivoactive.

• Teleflubbie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-02 13:04
Mistraller schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:23:
Klopt. Hier heeft mijn VA3 ook last van. Tegenwoordig hou ik hem maar gewoon aan. Dan gaat de accu lager mee dan uitzetten 8)7
Ik zag wel dat in firmware versie 5.70 een drain probleem in off was opgelost, maar dat heb ik nog niet getest.

• Martiveen
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:11
Mr.Dutchman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:24:
Bedoel meer tussen de 5+ en de 5x+
Lezen is lastig (A) De x kan toch iets extra meten? Weet niet of je daar blij van word :p

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

It takes two fools to argue.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:51

Roozzz

Plus ultra

Ik was net het linkje aan het zoeken :+

Enige verschillen tussen alle plus modellen en de x plus zijn dacht ik: formaat, batterijduur en zuurstof saturatie.

• Mistraller
Dank voor de snelle reacties. Ik laat mijn watch nu ff helemaal leeg lopen, ik heb vaker gezien dat de accumeting zich dan reset bij tal van apparaten. Wel raar dat ie wel met ca 60% accu uit de doos kwam dan, had die in de doos dan ook niet leeg moeten lopen?
Software versie is 5.70, die kwam er al vrij snel op via connect na koppelen.

De notificaties met rondetijden in de oordopjes kan ik wel missen. Ik wist inderdaad een paar verschillen wel tussen de forerunners en de vivoactive, maar de FR35 is een echte instapper, en zo zag ik de VA3 niet. De FR35 is immers uiterst beperkt, waar de VA3 vééél meer kan.
Maar naar aanleiding van de overduidelijke specs op de Garmin site zelf mbt de tekst "Er klinkt een alarm" heb ik toch eens met Garmin gebeld. De uiterst vriendelijke dame, vertelde, zelfs bij navraag aan een "technisch persoon", te vertellen dat ik echt een geluidje moest horen, en anders moest ik hem echt terugsturen want dan was ie mogelijk defect. 8)7 (Ik heb duidelijk de VA3 genoemd)

Ik ben zelf ook min of meer wel tot de conclusie gekomen dat het ding echt geen piepje heeft, en dat de tekst op de garmin site (hoe slordig ook) berust op een vertaalfout. In het Engels staat er immers "triggers an alarm". In het Duits overigens "Wenn du einen voreingestellten Wert erreichst, ertönt ein Alarm"

Ook bij Coolblue, staat heel duidelijk:
"Melding via: Trilling, Geluidsalarm, Lichtalarm, Melding op scherm"

Dus mijn verbazing dat er geen geluid op zit is in elk geval niet geheel onterecht.

Enfin, metalen bandje is besteld (ik ben licht allergisch voor die siliconen bandjes) dus als het batterijtje zich een beetje settelt dan kan ik er wel aan wennen denk. Beter dan de FR35 want die zag er echt niet uit, en de software-bugs stoorden me mateloos.

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

@Roozzz klopt, accuduur is eigenlijk het belangrijkste verschil. Die O2 meter geloof ik wel, al is het natuurlijk wel geinig, is het verder nutteloos in Nederland tenzij je bepaalde aandoeningen hebt.
Buiten het formaat is het natuurlijk ook gewicht dat meespeelt.
Verder kan je bij de 5+ ook kiezen om géén saffier glaswerk te hebben, bij de 5x+ is het altijd saffier.
Voor het kleine prijsverschil zou ik het wel weten.

@Mistraller Probeer anders eens een nylon strap, is lichter en wordt veel gebruikt om contact allergische reacties te voorkomen. Het is het materiaal dat ook in de 'nato straps' gebruikt wordt. Je kan ze al voor minder dan een tientje van amazon afplukken.

rockhopper wijzigde deze reactie 14-01-2019 23:11 (22%)

• Mistraller
@Mistraller Probeer anders eens een nylon strap, is lichter en wordt veel gebruikt om contact allergische reacties te voorkomen. Het is het materiaal dat ook in de 'nato straps' gebruikt wordt. Je kan ze al voor minder dan een tientje van amazon afplukken.
Metaaltje van Ebay was ook niet duur, en ik vind het mooi staan. Ik draag al bijna 20 jaar een stalen band, dus kwestie van gewenning. Alleen ff checken of de kast netjes tegen mijn pols aan blijft zitten ivm HR meting.
Maar nylon kost inderdaad ook niet veel, dus die heb ik ook maar meteen besteld. Blijft alleen wel wat langer nat denk ik.

Klopt, ik wissel met mijn F3 tussen twee straps, eentje voor het werk in de bouw. Die wil nog wel eens vies worden, en de tweede voor daarbuiten en tijdens sport / activiteiten. Als het erg vies is na werk gaat ie mee onder de douche en dat duurt wel een paar uur voor ie droog is. Maar goed voor die prijs haal je een paar reserve in mijn ogen ;)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jay-v schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Lees mijn posts even terug in dit topic. Ik had hetzelfde. Heb hem terug gestuurd en een nieuwe gekregen van Garmin. De nieuwe doet het ongeveer 5-7 dagen met alles aan + meerdere uurtjes rennen.

Meer mensen met een niet accurate GPS on de 5(s/x)+ modellen?
Ik heb sindskort een probleem dat mijn GPS niet accuraat lijkt en soms na 1KM helemaal niets meer registreerd. De stats lopen gewoon door op mijn horloge maar de kaart wordt niet meer bijgewerkt. Zie bijvoorbeeld, zwart ben ik hij stop ongeveer op 1KM, heb er 10 gelopen...:

[Afbeelding]
Kom er net achter dat mijn 2e 5s+ het nooit goed gedaan heeft. De maps van al mijn runs kloppen gewoon niet.

Het valt tijdens rennen niet op omdat het horloge de afstand op basis van andere sensoren redelijk accuraat weet te schatten. Zodra je gaat fietsen werkt dat echter niet meer en is het meteen duidelijk.

Hij krijgt wel een fix maar zodra je gaat bewegen houd hij de GPS fixen niet vast...

• Mistraller
Na wat klooien met mijn VA3 weer 2 dingen ontdekt:
1) hoe kom ik in het servicemenu: Knop ingedrukt houden bij het opstarten. Daar stond bv ook batterijvoltage. Het viel me wel op dat het touchscreen niet overal gelijk reageert. Vooral links (andere zijde van de knop) is het minder. Lijkt wel of ze een stukje touchscreen hebben verlegd naar de side swipe.
2) Spotify control werkt via notificaties; dus als in Connect spotify dichtstaat dan werkt het bedienen van spotify niet als je toestel gelocked is. Notificaties aangezet voor spotify en het werkt prima!

Jay-v schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:09:
[...]

Kom er net achter dat mijn 2e 5s+ het nooit goed gedaan heeft. De maps van al mijn runs kloppen gewoon niet.

Het valt tijdens rennen niet op omdat het horloge de afstand op basis van andere sensoren redelijk accuraat weet te schatten. Zodra je gaat fietsen werkt dat echter niet meer en is het meteen duidelijk.

Hij krijgt wel een fix maar zodra je gaat bewegen houd hij de GPS fixen niet vast...
Je schrijft het onduidelijk op voor mij. Je maps kloppen niet? Goede kaarten installeren. Maar ik vermoed dat er met de kaart niks mis is en dat je afgelegde track niet loopt waarvan jij denk dat ie zou moeten lopen?

Een gps fix is precies dat, een signaal dat de gps jou precies heeft geplaatst op deze aardbol. Als je beweegt zou je 'fix' mee moeten lopen. Wat gebeurt er bij jou? want: "houd hij de gps fixen niet vast" snap ik niet helemaal. :?

Verder natuurlijk erg vervelend dat een horloge in deze prijsklasse problemen geeft.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

rockhopper schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:35:
[...]

Je schrijft het onduidelijk op voor mij. Je maps kloppen niet? Goede kaarten installeren. Maar ik vermoed dat er met de kaart niks mis is en dat je afgelegde track niet loopt waarvan jij denk dat ie zou moeten lopen?

Een gps fix is precies dat, een signaal dat de gps jou precies heeft geplaatst op deze aardbol. Als je beweegt zou je 'fix' mee moeten lopen. Wat gebeurt er bij jou? want: "houd hij de gps fixen niet vast" snap ik niet helemaal. :?

Verder natuurlijk erg vervelend dat een horloge in deze prijsklasse problemen geeft.
Ik bedoel inderdaad dat de afgelegde track / gemarkeerde route niet klopt.

Het apparaat krijgt wel een GPS fix. Wanneer je gaat bewegen verliest het apparaat deze (en worden er dus geen coordinaten gemarkeerd op de kaart).

Hier zie je bijvoorbeeld een streepje van ongeveer 600m terwijl ik een rondje van +- 8km gemaakt heb:

En hier een vergelijkbaar rondje met mijn vorige F5+ (waarvan de batterij stuk was). Hier is de gemarkeerde route wel goed.

Jay-v wijzigde deze reactie 15-01-2019 18:18 (3%)

@Jay-v Dat ziet er uit als defecte hardware. Je zou nog een factory reset kunnen proberen (zal Garmin Support ook voorstellen verwacht ik als je het daar meldt), maar als dat het probleem niet oplost, dan wordt het een RMA verwacht ik.

• Frenz64
Het lijkt me juist geen hardware fout maar een software issue, het horloge geeft namelijk wel aan dat hij 7,03 km geregistreerd heeft, alleen de (gpx?) uitvoer is incorrect.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

PatrickC schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:20:
@Jay-v Dat ziet er uit als defecte hardware. Je zou nog een factory reset kunnen proberen (zal Garmin Support ook voorstellen verwacht ik als je het daar meldt), maar als dat het probleem niet oplost, dan wordt het een RMA verwacht ik.
Reset heeft niet geholpen. Heb zelfs nog een downgrade geprobeerd naar v5.10 maar ook dat heeft niet geholpen. Denk dat deze nooit in orde is geweest. Hij is weer retour gestuurd. Op naar de volgende :)
Frenz64 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:19:
Het lijkt me juist geen hardware fout maar een software issue, het horloge geeft namelijk wel aan dat hij 7,03 km geregistreerd heeft, alleen de (gpx?) uitvoer is incorrect.
Die 7KM is niet op basis van GPS. Op een loopband meet hij ook de afstand (bij benadering). Ik denk dat het op basis van Gyroscoop gemeten wordt.

Het is wel degelijk de GPS die er mee op stopt. Het latitude / longitude scherm laat dan ook alleen nog maar streepjes zien. Inmiddels is hij alweer RMA, hopen dat de volgende wel in orde is.

Jay-v wijzigde deze reactie 15-01-2019 20:48 (30%)

• Frenz64
Ah oké, op zich ook vreemd dat hij dan geen soort van error aangeeft, afstand niet obv gps ofzo

Dat zal wel teveel gevraagd zijn van Garmin, hopen dat je nu wel een goede krijgt
Ik heb dat ooit één keer gehad bij m'n F3 in de eerste paar maanden. Een firmware reinstall loste het probleem voor mij toen op. (gebruik hiervoor de garmin webupdater)
Overigens hoeft dit het probleem voor jou niet op te lossen, maar het is wat je zelf makkelijk kan uitproberen.

• Mistraller
Ik heb mijn (cheapass; Sunding) speed/cadans sensor aan mijn VA3 gekoppeld. Maar ik vraag me nu wel af, welke sensor wordt nu gebruikt voor de vastlegging van snelheid? Is dat de speed sensor of de GPS? Ik heb mijn wielomtrek niet gemeten, gewoon uit een een tabelletje. Op de app op mijn telefoon kan ik namelijk zelf instellen welke sensordata voor snelheid gebruikt wordt.

@Mr.Dutchman De 5 plus is weer 475 pond bij amazon.co.uk, dus misschien het moment om toe te slaan voordat de pond nog verder stijgt met het "succes" in de UK na gisteren.

• Mr.Dutchman
rockhopper schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:14:
@Mr.Dutchman De 5 plus is weer 475 pond bij amazon.co.uk, dus misschien het moment om toe te slaan voordat de pond nog verder stijgt met het "succes" in de UK na gisteren.
Heb net de 5x plus besteld 8)
Zit dus met een dillema, die annuleren en deze bestellen of toch voor de 5x plus gaan.

Mr.Dutchman wijzigde deze reactie 16-01-2019 10:23 (11%)

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Ik heb iets meer dan een jaar een HRM-Run van Garmin en gisteren merkte ik op dat het textiel en de electroden van elkaar losraken. Ik heb gezocht en kan mogelijk lijmen lijmen.1. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb in dit topic gezocht op 'hrm run los laat los plastic stof' etc. en permutaties/synoniemen daarvan, maar kan niets vinden. Tevens Google gebruikt maar daar ook geen gelijke gevallen gevonden.

1) Ik hoop dat 't onder textiel en plastic valt.
Mr.Dutchman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:21:
[...]
Heb net de 5x plus besteld 8)
Zit dus met een dillema, die annuleren en deze bestellen of toch voor de 5x plus gaan.
Vanuit Israël? Tja keuzes, keuzes #firstworldproblems 8)
Ik zit zelf ook in dubio, al zie ik die ebay niet als alternatief. Ik ben gewoon aan het afwegen of ik langer wil wachten op een 5x prijsdaling of dat ik -nu- voor 200 euro minder voor de 5 settle ipv de 5x.

@Arie- Lijkt me dat de verkopende partij dit voor jou mag oplossen, want je zit binnen 2 jaar garantie termijn en een degelijk product voor die prijs zou hier geen last van mogen hebben.

rockhopper wijzigde deze reactie 16-01-2019 10:35 (15%)

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:58
Jay-v schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:09:
[...]

Even voor de zekerheid, je wacht wel tot je een groene ring krijgt mbt de fix? (En het liefst nog even iets langer). Anders is de fix nog erg zwak/matig namelijk... (En bij een rode ring wordt er volgens mij uberhaupt geen track gelogt)

• Mr.Dutchman
rockhopper schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:34:
[...]

Vanuit Israël? Tja keuzes, keuzes #firstworldproblems 8)
Ik zit zelf ook in dubio, al zie ik die ebay niet als alternatief. Ik ben gewoon aan het afwegen of ik langer wil wachten op een 5x prijsdaling of dat ik -nu- voor 200 euro minder voor de 5 settle ipv de 5x.

@Arie- Lijkt me dat de verkopende partij dit voor jou mag oplossen, want je zit binnen 2 jaar garantie termijn en een degelijk product voor die prijs zou hier geen last van mogen hebben.
Inderdaad vanuit Israël, het enige probleem waarmee ik zit is dat de 5x plus misschien te groot is voor mijn pols.
En natuurlijk de importheffing die je bij Amazon niet hebt.

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:34:
[...]

Dat antwoord had ik kunnen verwachten :) . Maar als ik 't zelf zou willen fixen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik zit niet zo te wachten op 'gedoe' met opsturen (naar Duitsland volgens mij). Qua kosten, voor de bundel 735XT + HRM-Run heb ik iets meer dan een jaar terug €294 betaald, al weet ik dat een losse nieuwe HRM-Run idd wel prijzig is. Ik neem iig even contact op met de leverancier, kijken wat die er over te te zeggen heeft.
@Arie- Je kan ook nog claimen via garmin zelf, dan is het opsturen naar Eemnes, iets trager maar hetzelfde resultaat. (garmin reageert niet zo snel)
Overigens niks mis met zelf dingen oplossen, maar ik bewaar die oplossing voor wanneer m'n producten uit de garantie periode zijn. Ik denk dat je via youtube misschien wel het één en ander kan vinden, daar zijn veel repair / fix it video's van electronica, al is een HRM wel een erg specifiek product...

@Mr.Dutchman Tja aan formaat valt niks te veranderen. Ik vind mijn Fenix 3 prima en de 5X is net zo groot (2 mm dikker) en iets zwaarder (non titanium) 84 vs 96g. Al met al prima te doen, maar dat is persoonlijk.

rockhopper wijzigde deze reactie 16-01-2019 11:54 (19%)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

m0ridin schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:36:
[...]

Even voor de zekerheid, je wacht wel tot je een groene ring krijgt mbt de fix? (En het liefst nog even iets langer). Anders is de fix nog erg zwak/matig namelijk... (En bij een rode ring wordt er volgens mij uberhaupt geen track gelogt)
Ja, uiteraard :). Het werkte ook allemaal prima op mijn eerste F5+, ik heb het idee dat die ook veel sneller een fix had.

• Mr.Dutchman
rockhopper schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:51:
@Arie- Je kan ook nog claimen via garmin zelf, dan is het opsturen naar Eemnes, iets trager maar hetzelfde resultaat. (garmin reageert niet zo snel)
Overigens niks mis met zelf dingen oplossen, maar ik bewaar die oplossing voor wanneer m'n producten uit de garantie periode zijn. Ik denk dat je via youtube misschien wel het één en ander kan vinden, daar zijn veel repair / fix it video's van electronica, al is een HRM wel een erg specifiek product...

@Mr.Dutchman Tja aan formaat valt niks te veranderen. Ik vind mijn Fenix 3 prima en de 5X is net zo groot (2 mm dikker) en iets zwaarder (non titanium) 84 vs 96g. Al met al prima te doen, maar dat is persoonlijk.
Het is toch de 5X plus geworden, heb zelfs nog €15-, korting gekregen.
Ook direct bericht gekregen dat hij verzonden is.

Ben benieuwd wanneer deze dus binnenkomt!

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

Galois schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:52:
Dat je goochelt met cijfers, vind ik prima. Dus bv. altijd de adviesprijzen gebruiken die er waren bij introductie van het artikel, oid.

Maar dit noem ik geen goochelen. Dit noem ik liegen. Of ik maak een rekenfout... maar anders is de ING hier gewoon aan het bedriegen. En dat lijkt mij toch sterk dat ze dat doen toch? Ze liggen immers onder een vergrootglas zou je denken...
Ah, lekker boeiend die adviesprijs. Belangrijker is of de aangeboden prijs interessant genoeg is om bij ING te shoppen.

De Forerunner 645 Music kost op diverse plaatsen 420 tot 450 euro, dus de ING bundel van 389 euro is zeker een nette deal.

• Toppertje
Heeft iemand toevallig ook al de ICS visa card van de ANWB werkend gekregen met Garmin Pay?

Met de ING werkt het ook al niet, dus had toch gehoopt dat m'n credit card wel zou werken... ;(

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

ING biedt nog geen ondersteuning voor Garmin Pay, maar ik verwacht dat ze snel volgen.

• Valorian
  • Laatst online: 02:19
Toppertje schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:
Heeft iemand toevallig ook al de ICS visa card van de ANWB werkend gekregen met Garmin Pay?

Met de ING werkt het ook al niet, dus had toch gehoopt dat m'n credit card wel zou werken... ;(
Ik hoop ook dat ING snel volgt, ben voornemens de 645M te bestellen en dan is Garmin Pay toch wel een leuke toevoeging. Als ING er te lang over doet, wat zou dan de goedkoopste optie zijn om toch gebruik te kunnen maken van Garmin Pay? Ik dacht zelf aan een uitgeklede ABN AMRO rekening voor 1 euro per maand, maar misschien weet iemand nog iets logischers.

Wel opmerkelijk overigens dat ING in hun omschrijving in hun shop bij de 645M aanbieding van álle opties die het horloge biedt uitgerekend de "Dit GPS-hardloophorloge biedt Garmin Pay contactloos betalen"-optie benoemen, terwijl zij als grootbank diezelfde optie niet ondersteunen. Kan mijn voorstellen dat dat voor de minder ingelezen koper toch misleidend kan zijn. 8)7

Valorian wijzigde deze reactie 17-01-2019 23:04 (21%)

• Toppertje
Valorian schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 23:01:
[...]

Ik hoop ook dat ING snel volgt, ben voornemens de 645M te bestellen en dan is Garmin Pay toch wel een leuke toevoeging. Als ING er te lang over doet, wat zou dan de goedkoopste optie zijn om toch gebruik te kunnen maken van Garmin Pay? Ik dacht zelf aan een uitgeklede ABN AMRO rekening voor 1 euro per maand, maar misschien weet iemand nog iets logischers.

Wel opmerkelijk overigens dat ING in hun omschrijving in hun shop bij de 645M aanbieding van álle opties die het horloge biedt uitgerekend de "Dit GPS-hardloophorloge biedt Garmin Pay contactloos betalen"-optie benoemen, terwijl zij als grootbank diezelfde optie niet ondersteunen. Kan mijn voorstellen dat dat voor de minder ingelezen koper toch misleidend kan zijn. 8)7
Aan zo'n constructie zat ik ook al te denken ja, maargoed wel omslachtig, misschien inderdaad eerst nog maar even wachten tot ing de andere 2 banken hierin gaat volgen.

Haha dat is wel een goeie :9 klopt wel, ze ondersteunen het alleen zelf niet.

• Pathogen
Garmin Pay op de 5+ met een Rabobank rekening werkt iig volledig probleemloos hier :Y het enige nadeel vind ik dat je wel enigzins openlijk je code in moet geven (dat moet logischerwijs als je Pay te lang niet gebruikt hebt of het horloge van je arm is geweest) dus dat probeer ik dan vooraf te doen ruim voordat ik bij de kassa ben.

ING is over het algemeen niet vies van een beetje innovatie, dus Garmin Pay komt er vast ook wel binnenkort. Vraag het anders eens na bij de bank?

@Pathogen Kan je iets gedetailleerder uitleggen met wat je bedoelt met "openlijk je code in moet geven" (en dan heb ik het niet over je code). Gewoon voor mijn beeldvorming, zodat ik weet wat ik aan het overwegen ben.

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-02 11:50
Wat is jullie mening over saffier op de Fenix 5 (plus), is dit een must voor of meer 'leuk dat het bij zit'?
Want biedt het zoveel meer bescherming dan?

• Pathogen
rockhopper schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:40:
@Pathogen Kan je iets gedetailleerder uitleggen met wat je bedoelt met "openlijk je code in moet geven" (en dan heb ik het niet over je code). Gewoon voor mijn beeldvorming, zodat ik weet wat ik aan het overwegen ben.
http://main.sjfnzww6yrrw.maxcdn-edge.com/wp-content/uploads/2017/11/Garmin-Pay-main-feature.jpg
YouTube: How to Use Garmin Pay on Your Garmin Device

In de basis maak je van je horloge een betaalpas, dus je hebt ook gewoon een pincode nodig. De €25-limiet bij contactloos betalen met je bankpas is dan ook niet van toepassing.

Die pincode moet je alleen ingeven (op de 5+ iig, want geen touchscreen) door een zeer duidelijk leesbare draaischijf te bedienen en 1 voor 1 de 4 cijfers te selecteren.
In dat proces heb je geen hand over om de boel af te dekken, want links zit je horloge aan vast en rechts gebruik je voor de bediening.

Gelukkig hoef je die pincode niet altijd in te voeren :Y je horloge lockt de Wallet optie pas weer als ie geen hartslag detecteert (luguber maar effectief) of na X uur, waar X me even ontschoten is.

Dus wat ik doe nu is voordat ik naar bij de kassa ben even "unlocken". Scheelt pottenkijkers.

Pathogen wijzigde deze reactie 18-01-2019 13:59 (3%)

Ah duidelijk, bedankt voor de uitleg en tips. Ik moet nog voor mezelf gaan beslissen of de betaal functie iets is (voor mij persoonlijk) maar dit schept in ieder geval een duidelijk plaatje. En inderdaad, dat wil je niet ingeven (pincode) met allemaal pottekijkers.
Is die pincode dan wel dezelfde als je betaalpas, of krijg je een unieke voor je horloge? (als je dat niet wilt beantwoorden begrijp ik dat ook overigens)
Op zich heb ik meer vertrouwen in mijn horloge dan m'n telefoon. M'n foon ligt overal en nergens en mensen kunnen daar regelmatig even bij zonder dat ik dat per se meteen door heb. M'n horloge daarentegen heb ik nagenoeg altijd om. Daar gebeurt niet veel mee zonder dat ik het weet.
YoGi_Berra schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:45:
Wat is jullie mening over saffier op de Fenix 5 (plus), is dit een must voor of meer 'leuk dat het bij zit'?
Want biedt het zoveel meer bescherming dan?
Zeker geen must, maar het zorgt ervoor dat je scherm krasvrij blijft. Maar het normale scherm is ook niet heel krasgevoelig. Ik werk in de bouw, ik heb voorheen 15 jaar met een saffierglazen 'dumb-non-gps' horloge gelopen. Hiervan is het glaswerk in perfecte staat krasvrij als nieuw. De Fenix 3 heb ik sinds hij uitkwam, nu zo'n 3,5 - 4 jaar en hier zie je wat mini krasjes op het scherm. Globaal gezien is het scherm gaaf, maar als je er echt met je neus bovenop gaat zitten en grondig inspecteert zie je wat lijntjes. In het dagelijks gebruik valt dit helemaal niet op.
Het heeft dus enige meerwaarde, maar de meerprijs is het in mijn ogen weer niet waard. Of dat voor jou hetzelfde is, kan ik natuurlijk niet beslissen.

rockhopper wijzigde deze reactie 18-01-2019 15:07 (41%)

• Toppertje
Pathogen schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:58:
[...]

[Afbeelding]
YouTube: How to Use Garmin Pay on Your Garmin Device

In de basis maak je van je horloge een betaalpas, dus je hebt ook gewoon een pincode nodig. De €25-limiet bij contactloos betalen met je bankpas is dan ook niet van toepassing.

Die pincode moet je alleen ingeven (op de 5+ iig, want geen touchscreen) door een zeer duidelijk leesbare draaischijf te bedienen en 1 voor 1 de 4 cijfers te selecteren.
In dat proces heb je geen hand over om de boel af te dekken, want links zit je horloge aan vast en rechts gebruik je voor de bediening.

Gelukkig hoef je die pincode niet altijd in te voeren :Y je horloge lockt de Wallet optie pas weer als ie geen hartslag detecteert (luguber maar effectief) of na X uur, waar X me even ontschoten is.

Dus wat ik doe nu is voordat ik naar bij de kassa ben even "unlocken". Scheelt pottenkijkers.
Goeie uitleg! dankje, ik ga vanavond even contact zoeken met de ing.

Gister heb ik ook even een drempeltraining (lactaat) gedaan met mijn F5+ met als doel een indicatie te hebben voor m'n 10k training, ik was benieuwd wat het op zou leveren, en redelijk verwonderd over het resultaat: 4:35 min/km en een BPM van 91 bij een VO2 max van 53. Naar mijn idee is die 91 vrij laag...
Anderen ervaring met een onjuiste lactaatdrempel? Het hoeft ook niet exact te zijn, maar dit zit er redelijk naast gok ik zo.

@rockhopper als je een 'wallet' aanmaakt in garmin connect kun je zelf een pincode kiezen, dus of deze dezelfde is kun je zelf bepalen, ik zou het niet doen. :9

@YoGi_Berra Voor mij ook geen saffier, m'n vorige F3hr 1,5 jaar om gehad zonder noemenswaardige krassen, momenteel heb ik de 'normale' F5+ en screenprotectors van Ali staan in bestelling. Kosten: 1euro.

Toppertje wijzigde deze reactie 18-01-2019 15:11 (9%)

Toppertje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Goeie uitleg! dankje, ik ga vanavond even contact zoeken met de ing.

Gister heb ik ook even een drempeltraining (lactaat) gedaan met mijn F5+ met als doel een indicatie te hebben voor m'n 10k training, ik was benieuwd wat het op zou leveren, en redelijk verwonderd over het resultaat: 4:35 min/km en een BPM van 91 bij een VO2 max van 53. Naar mijn idee is die 91 vrij laag...
Anderen ervaring met een onjuiste lactaatdrempel? Het hoeft ook niet exact te zijn, maar dit zit er redelijk naast gok ik zo.

@rockhopper als je een 'wallet' aanmaakt in garmin connect kun je zelf een pincode kiezen, dus of deze dezelfde is kun je zelf bepalen, ik zou het niet doen. :9

@YoGi_Berra Voor mij ook geen saffier, m'n vorige F3hr 1,5 jaar om gehad zonder noemenswaardige krassen, momenteel heb ik de 'normale' F5+ en screenprotectors van Ali staan in bestelling. Kosten: 1euro.
91 of 191? Dat eerste is onmogelijk. :)

Twitter | Strava

• Toppertje
MrAcid schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:20:
[...]

91 of 191? Dat eerste is onmogelijk. :)
Staat er toch echt:
Lijkt me een meetfoutje dan. Een hartslag van 91 hebben de meeste mensen al als ze de hond aan het uitlaten zijn. ;)

Heb je een link naar de activiteit ergens online? Garmin Connect of Strava ofzo?

Twitter | Strava

• Pathogen
rockhopper schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:00:
Ah duidelijk, bedankt voor de uitleg en tips. Ik moet nog voor mezelf gaan beslissen of de betaal functie iets is (voor mij persoonlijk) maar dit schept in ieder geval een duidelijk plaatje. En inderdaad, dat wil je niet ingeven (pincode) met allemaal pottekijkers.
Is die pincode dan wel dezelfde als je betaalpas, of krijg je een unieke voor je horloge? (als je dat niet wilt beantwoorden begrijp ik dat ook overigens)
Op zich heb ik meer vertrouwen in mijn horloge dan m'n telefoon. M'n foon ligt overal en nergens en mensen kunnen daar regelmatig even bij zonder dat ik dat per se meteen door heb. M'n horloge daarentegen heb ik nagenoeg altijd om. Daar gebeurt niet veel mee zonder dat ik het weet.

[...]

Zeker geen must, maar het zorgt ervoor dat je scherm krasvrij blijft. Maar het normale scherm is ook niet heel krasgevoelig. Ik werk in de bouw, ik heb voorheen 15 jaar met een saffierglazen 'dumb-non-gps' horloge gelopen. Hiervan is het glaswerk in perfecte staat krasvrij als nieuw. De Fenix 3 heb ik sinds hij uitkwam, nu zo'n 3,5 - 4 jaar en hier zie je wat mini krasjes op het scherm. Globaal gezien is het scherm gaaf, maar als je er echt met je neus bovenop gaat zitten en grondig inspecteert zie je wat lijntjes. In het dagelijks gebruik valt dit helemaal niet op.
Het heeft dus enige meerwaarde, maar de meerprijs is het in mijn ogen weer niet waard. Of dat voor jou hetzelfde is, kan ik natuurlijk niet beslissen.
Je mag zelf een pincode bepalen :) En die heb ik niet hetzelfde gemaakt als mijn betaalpas nee :P

Wbt saffier, mij kan het echt geen drol schelen als er een krasje op het horloge komt. En dat is niet alleen omdat ie gratis was :P maar zo'n ding koop je toch om ruige sporten mee te doen? Mijn hardloopschoenen zijn ook echt niet brandschoon hoor.

Pathogen wijzigde deze reactie 18-01-2019 15:42 (7%)

• Toppertje
MrAcid schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Lijkt me een meetfoutje dan. Een hartslag van 91 hebben de meeste mensen al als ze de hond aan het uitlaten zijn. ;)

Heb je een link naar de activiteit ergens online? Garmin Connect of Strava ofzo?
Jawel:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Is daar iets geks aan te zien?

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

Toppertje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Redelijk naast? Zeg maar compleet naast :+

Volgens mijn FR645M ligt mijn lactaatdrempel op 171 bpm en dat klopt aardig met wat ik voel. Een iets hogere hartslag hou ik niet lang vol want dan voel ik mijn benen verzuren, maar met 170 bpm kan ik prima 10 kilometer rennen zonder ergens last van te hebben :)

• FrankGNL
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:05
Ik weet niet of hij hier al gedeeld was, via Amazon UK is de Fenix 5 Plus €540
https://www.amazon.co.uk/dp/B07DKMTF2K

FrankGNL wijzigde deze reactie 18-01-2019 16:48 (7%)

Toppertje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:58:
[...]

Jawel:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Is daar iets geks aan te zien?
Dat ziet er normaal uit volgens mij. Maar die waarde op je horloge van 91 slaat nergens op als ik de hartslag grafiek zie van de activiteit. Maar dat wisten we al, want als die 91 werkelijk zou kloppen, betekent dit dus dat je bij een stevige wandeling al in de verzuring zou gaan, maar je activiteit heeft een gemiddeld HS van 164 en max van 189. 91 past daar totaal niet bij.
Wat @PatrickC zegt inderdaad. Hele rare waarde die 91, kan ik niet verklaren. Hartslagmeting/-grafiek ziet er qua verloop normaal uit.

Twitter | Strava

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:56
Ik heb hetzelfde maar dan met 125 als hartslag.
Ik neem het niet serieus.
tlpeter schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 18:50:
Ik heb hetzelfde maar dan met 125 als hartslag.
Ik neem het niet serieus.
Je hartslag is anders een zeer serieuze zaak 8)

• Toppertje
Pathogen schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:04:

ING is over het algemeen niet vies van een beetje innovatie, dus Garmin Pay komt er vast ook wel binnenkort. Vraag het anders eens na bij de bank?
Vandaag even contact gehad met de ING, maar ze geven aan dat er nog niks bekend is of ze met Garmin Pay gaan beginnen, wel zei de medewerker dat ze 'dé bank van de toekomst zijn'. Maargoed, niet op dit gebied dus.
MrAcid schree f op vrijdag 18 januari 2019 @ 18:45:
Wat @PatrickC zegt inderdaad. Hele rare waarde die 91, kan ik niet verklaren. Hartslagmeting/-grafiek ziet er qua verloop normaal uit.
Vandaag weer een rondje gelopen, en de drempel is geüpdate, naar 4:37 min/km en 120 bpm... Lijkt me nogsteeds zeer onwaarschijnlijk ;(

• Teleflubbie
Teleflubbie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:21:
[...]
Ik zag wel dat in firmware versie 5.70 een drain probleem in off was opgelost, maar dat heb ik nog niet getest.
Heb dit eens opnieuw getest nu mijn VA3 is geupgrade naar versie 5.70.......

Maar helaas loopt de accu nog steeds leeg als de VA3 helemaal uit staat (+/- 18% in een nacht).
De kwaliteit / stabiliteit van de software blijft toch wel een grote teleurstelling met deze Garmin.

• dennisfr
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:19
Teleflubbie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Heb dit eens opnieuw getest nu mijn VA3 is geupgrade naar versie 5.70.......

Maar helaas loopt de accu nog steeds leeg als de VA3 helemaal uit staat (+/- 18% in een nacht).
De kwaliteit / stabiliteit van de software blijft toch wel een grote teleurstelling met deze Garmin.
Dat is wel heel veel. Dan kun je hem beter aan laten: ik heb mijn VA3 gisteravond opgeladen en tegen 22:00 van de lader gehaald en om gedaan.. Nu (10:40) nog 92%. Mag ik vragen waarom jij het horloge s nachts uitzet? Om de accu te sparen hoef je het dus niet te doen.

Ik heb eigenlijk geen klachten over de stabiliteit van de software, behalve dat wanneer ik een doel heb gehaald, de animatie soms in een soort loop blijft hangen. Voor het overige: de VA3 zit qua prijsstelling aan de onderkant van het segment (van Garmin). Er moet natuurlijk wel een (kwalitatief) verschil blijven met de horloges die twee a drie keer zo duur zijn.
Voor mij voldoet het horloge prima aan de verwachtingen.

• Teleflubbie
dennisfr schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:52:
[...].... Mag ik vragen waarom jij het horloge s nachts uitzet? Om de accu te sparen hoef je het dus niet te doen.
....
Heb ook een ander horloge (wat meer 'zakelijk') en gebruik de VA3 m.n voor sporten en vrije tijd. Dacht dus 'slim' te zijn door hem uit te zetten op de dagen dat ik hem niet gebruik.
Maar inderdaad....kan hem maar beter aan laten staan 8)7

• Galois
  • Laatst online: 22:15

Galois

1811 - 1832

Ik heb een Garmin Forerunner 620 voor het hardlopen en zeker tevreden. Voor het fietsen gebruik ik deze niet, daarvoor heb ik een Garmin Edge 1000.

Maar nu... sinds kort ben ik ook aan het zwemmen en deze Forerunner 620 kan niet zwemmen: ik heb dus een nieuw horloge nodig :)

Ik draag het horloge trouwens alleen bij het sporten.

De min of meer 'wensen' die ik heb:

- Garmin Pay, het lijkt mij gewoon erg handig om met het horloge te kunnen betalen en als ik ga sporten, dat ik dan niet nog een pinpas oid mee moet nemen (dus alleen de Forerunner 645, de Fenix 5 plus of de Vivoactive 3)
- ook de mogelijkheid om in open water te zwemmen (de Forerunner 645 en Vivoactive 3 vallen dus af)
- synchroniseren via wifi (een alternatief zou de veel goedkopere 735XT kunnen zijn, maar het ontbreken van wifi voor synchronisatie staat mij tegen. Als ik nu nl elders dan vanuit huis sport, vind ik het een heel gedoe om via BT te synchroniseren. Thuis is het ideaal: op opslaan klikken en klaar).
- de accu moet lang genoeg meegaan om bv. een (halve) triatlon te kunnen volbrengen.

Dingen als muziek interesseert mij helemaal niets: ik luister nooit naar muziek tijdens het sporten. Dingen als kaarten is mooi meegenomen, maar zou geen punt zijn die ik mee zou nemen.
Dingen als Galileo, weet ik eigenlijk niet zo goed. Dat zit er natuurlijk wel aan te komen. Ik verwacht dat ik dit volgende horloge zeker 5 jaar zal dragen. Mijn huidige heb ik dus 4 jaar en nog steeds erg tevreden mee, reden voor een ander is dus dat deze 620 niet kan zwemmen.

Kortom: als ik zo kijk naar wat ik wil en alle beschikbare modellen met elkaar vergelijk, lijkt het erop dat maar één model voldoet: Fenix 5 Plus.

Helaas een horloge van 700 euro. Soms wat goedkoper te vinden via een leuke aanbieding, maar altijd wel boven de 600 euro... (nu via amazon.co.uk voor ongeveer 550 euro) Vind ik veel, heel veel voor een sporthorloge die ik alleen bij het sporten zal dragen. Mijn huidige Forerunner 620 kan ik op MP voor maximaal 100 euro verkopen (ziet er overigens heel goed uit, ook al heb ik 'm al 4 jaar, hij is alleen tijdens het sporten gebruikt).

Enige wat mij dus heel erg tegenstaat is de prijs. Ik vind 400 euro acceptabel, maar 700 zeer zeker niet. Een leuke aanbieding voor 500 euro zou mijn waarschijnlijk wel over de streep trekken, maar meer niet.

Iemand die iets zinnigs te zeggen heeft op bovenstaande? Of voor soortgelijke keuzes heeft gestaan?

Galois wijzigde deze reactie 20-01-2019 15:00 (4%)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1 ... 100 ... 103 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True