Ik heb een Garmin Forerunner 620 voor het hardlopen en zeker tevreden. Voor het fietsen gebruik ik deze niet, daarvoor heb ik een Garmin Edge 1000.
Maar nu... sinds kort ben ik ook aan het zwemmen en deze Forerunner 620 kan niet zwemmen: ik heb dus een nieuw horloge nodig
Ik draag het horloge trouwens alleen bij het sporten.
De min of meer 'wensen' die ik heb:
- Garmin Pay, het lijkt mij gewoon erg handig om met het horloge te kunnen betalen en als ik ga sporten, dat ik dan niet nog een pinpas oid mee moet nemen (dus alleen de Forerunner 645, de Fenix 5 plus of de Vivoactive 3)
- ook de mogelijkheid om in open water te zwemmen (de Forerunner 645 en Vivoactive 3 vallen dus af)
- synchroniseren via wifi (een alternatief zou de veel goedkopere 735XT kunnen zijn, maar het ontbreken van wifi voor synchronisatie staat mij tegen. Als ik nu nl elders dan vanuit huis sport, vind ik het een heel gedoe om via BT te synchroniseren. Thuis is het ideaal: op opslaan klikken en klaar).
- de accu moet lang genoeg meegaan om bv. een (halve) triatlon te kunnen volbrengen.
Dingen als muziek interesseert mij helemaal niets: ik luister nooit naar muziek tijdens het sporten. Dingen als kaarten is mooi meegenomen, maar zou geen punt zijn die ik mee zou nemen.
Dingen als Galileo, weet ik eigenlijk niet zo goed. Dat zit er natuurlijk wel aan te komen. Ik verwacht dat ik dit volgende horloge zeker 5 jaar zal dragen. Mijn huidige heb ik dus 4 jaar en nog steeds erg tevreden mee, reden voor een ander is dus dat deze 620 niet kan zwemmen.
Kortom: als ik zo kijk naar wat ik wil en alle beschikbare modellen met elkaar vergelijk, lijkt het erop dat maar één model voldoet: Fenix 5 Plus.
Helaas een horloge van 700 euro. Soms wat goedkoper te vinden via een leuke aanbieding, maar altijd wel boven de 600 euro... (nu via
amazon.co.uk voor ongeveer 550 euro) Vind ik veel, heel veel voor een sporthorloge die ik alleen bij het sporten zal dragen. Mijn huidige Forerunner 620 kan ik op MP voor maximaal 100 euro verkopen (ziet er overigens heel goed uit, ook al heb ik 'm al 4 jaar, hij is alleen tijdens het sporten gebruikt).
Enige wat mij dus heel erg tegenstaat is de prijs. Ik vind 400 euro acceptabel, maar 700 zeer zeker niet. Een leuke aanbieding voor 500 euro zou mijn waarschijnlijk wel over de streep trekken, maar meer niet.
Iemand die iets zinnigs te zeggen heeft op bovenstaande? Of voor soortgelijke keuzes heeft gestaan?
[
Voor 4% gewijzigd door
Galois op 20-01-2019 15:00
]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.