Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb zelf een forerunner 645 en hier is dit mogelijk. Mijn vriendin zou graag de vivoactive 3 aanschaffen maar ik kan nergens iets terugvinden over deze mogelijkheid?
Dank bij voorbaat
Bedoel je dit?Hoegie1504 schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:32:
Aan de gebruikers met een vivoactive 3: is het mogelijk om in de agenda (connect) zelfgemaakte workouts toe te voegen? Doel is om het trainingsschema, van bvb de komende 14 dagen, naar het horloge te uploaden.
Ik heb zelf een forerunner 645 en hier is dit mogelijk. Mijn vriendin zou graag de vivoactive 3 aanschaffen maar ik kan nergens iets terugvinden over deze mogelijkheid?
Dank bij voorbaat
https://www8.garmin.com/m...49-A5EE-BA66064D2ABF.html
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Bij de forerunner 645 kan je dit via Connect inbrengen. In het horloge staat dit dan onder
Start/hardlopen/training/traininsagenda
Wat mij wel opvalt is dat ik Garmin Pay niet altijd de eerste keer de pincode pakt: ik toets pincode in en krijg mijn bankpas te zien. Vervolgens wil ik een uur later nog een keer betalen en dan mag ik weer mijn pincode intoetsen (horloge is niet af geweest). Hebben er meer hier last van?
Ook hier verbaasde gezichten als ik met het horloge betaal.Control-Shift schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:07:
Een half jaar in het bezit van mijn Garmin 645 music. Erg tevreden tot nu toe! Garmin Pay is een leuke gadget, nog steeds vaak vragende blikken als ik mijn linkerarm weer richting pin manouvreer
Wat mij wel opvalt is dat ik Garmin Pay niet altijd de eerste keer de pincode pakt: ik toets pincode in en krijg mijn bankpas te zien. Vervolgens wil ik een uur later nog een keer betalen en dan mag ik weer mijn pincode intoetsen (horloge is niet af geweest). Hebben er meer hier last van?
En ik heb ook gemerkt dat eenmaal per 24 uur je pincode intoetsen niet altijd volstaat. Het heeft denk ik te maken met de hartslagmeting. Deze kan ook worden onderbroken als je je horloge gewoon draagt. Het gevolg is dat de pincode voor Garmin Pay opnieuw moet worden ingetoets. Ik vind het prima, want het is natuurlijk een beveiliging en die kan niet strict genoeg zijn als het om betalingen gaat.
Even voor je geprobeerd: ja, je kunt een workout toevoegen aan de agenda.Hoegie1504 schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:32:
Aan de gebruikers met een vivoactive 3: is het mogelijk om in de agenda (connect) zelfgemaakte workouts toe te voegen? Doel is om het trainingsschema, van bvb de komende 14 dagen, naar het horloge te uploaden.
Dank bij voorbaat
Alleen heeft die geen 3,5mm jackplug dus ik moet weer een BT-set kopenPatrickC schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:51:
@ChuckBartowski
Gefeliciteerd met je aankoop! Ga je zeker plezier van hebben, want het is een erg mooi horloge. Zeker nu ook Spotify en Garmin Pay op dit horloge werkt.
Big thanks!dennisfr schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:23:
[...]
Even voor je geprobeerd: ja, je kunt een workout toevoegen aan de agenda.
Meerdere mensen die dit met hun horloge hebben? heeft dit (veel) invloed op de meting? en moet ik hiermee terug voor garantie? Op google kon ik er in ieder geval zo niks over vinden. Ik heb ook geen idee hoelang dit al gaande is, ik heb hem eigenlijk altijd om.
[ Voor 5% gewijzigd door Toppertje op 10-12-2018 16:15 ]
Zo nee, onder garantie laten repareren / vervangen, want dit hoort niet. En ja omdat het de optische meting -kan- hinderen -kunnen- er afwijkingen ontstaan en dus -kan- het invloed hebben.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Anders is het inderdaad garantie.
Deze headset gebruik ik met volle tevredenheid in combinatie met de forerunner 645vhal schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:17:
[...]
Alleen heeft die geen 3,5mm jackplug dus ik moet weer een BT-set kopenEn om een goed passende te vinden die niet uit je oren vallen is nogal een uitdaging...
Een echte aanrader...
https://tweakers.net/pricewatch/1158329/xiaomi-sport-mini.html
Als je wat zoekt kan je hem voor 20 euro vinden op aliexpress.
In de regel zijn varianten met 'vleugeltjes' een safe bet, er is altijd wel een maat die achter je oorschelp haakt. Nadeel van dat type vind ik persoonlijk dat ze na verloop van tijd gaan irriteren op dat stukje oor.
Skullcandy Method Wireless gebruik ik. Afgekeken van DCR maar die blijven wel zitten. Terwijl ik normaal gesproken altijd van die Sony dopjes met extra uitstulpsel moest omdat vroeger alles uit m'n oren lazerde.vhal schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:17:
[...]
Alleen heeft die geen 3,5mm jackplug dus ik moet weer een BT-set kopenEn om een goed passende te vinden die niet uit je oren vallen is nogal een uitdaging...
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@mrwolf, Hierbij de giller:rockhopper schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:25:
@Toppertje Zit er niet nog een soort van protectie stickertje op? Want zo lijkt het net op de foto. Zo ja, deze even eraf halen.
Zo nee, onder garantie laten repareren / vervangen, want dit hoort niet. En ja omdat het de optische meting -kan- hinderen -kunnen- er afwijkingen ontstaan en dus -kan- het invloed hebben.
Haha, hoe dan? Vraag ik mijzelf hardop af, dom dom dom.
Maargoed nu de sticker er nog af zien te krijgen, met mn nagel heb ik er een gedeelte af kunnen "krassen", maar dat doe ik liever niet voor het gehele oppervlak om toch beschadiging te voorkomen.
Zou het een probleem voor de hartslagmeter zijn om het met terpentine/sticker verwijderaar/wd40/etc. en een doekje of een stukje keukenpapier te proberen?
Die folie moet je er normaal gesproken zo af kunnen halen, maar na anderhalf jaar zal dat wat lastig zijn. Ik denk niet dat je met je nagel de sensor kunt beschadigen als je wat peutert, ik zou niet met allerlei oplosmiddelen aan de slag gaan!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
You made my day. Zit hier nog te lachen om het topic van 8 jaar oud.kenneth schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:04:
Achja, vroeger, toen de beschermfolie nog babyblauw was
haha, voorzichtig warm maken met een haardroger dan laat de stikker meestal wel los.Toppertje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:50:
[...]
Maargoed nu de sticker er nog af zien te krijgen, met mn nagel heb ik er een gedeelte af kunnen "krassen"
Mijn ervaring met Garmin support.. Werkelijk nog nooit zulke slechte service gehad.
Sind 9 november ben ik in contact over mijn slecht werkende 5s+. Het heeft drie weken geduurd voordat ik hem eindelijk retour kan sturen. Ze reageren pas na 3-5 dagen op e-mail, via de telefoon krijg een lange wachtrij.
Nu is mijn device al ruim een week bij Garmin, maar ik heb nog helemaal niets gehoord. Zelfs geen ontvangst bevestiging. Ze geven aan dat het 15-20 werkdagen gaat duren. Eigenlijk te lang. Mijn horloge was net 3 weken in gebruik.
Ik koop nooit meer rechtstreeks bij Garmin.
[ Voor 48% gewijzigd door Jay-v op 11-12-2018 11:10 ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik ben wel benieuwd naar je printscreen. Ik heb ook een Vantage maar ervaar dit eigenlijk niet zo. Weet echter ook niet waar ik naar moet kijken. Het lijkt bij mij altijd wel prima.KappuhH schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:41:
Hier mensen die een Polar Vantage M hebben die niet heel accuraat op de GPS is? Als ik m’n hardlooprondje op de kaart bekijk loop ik vaak een heel stuk naast de weg of snij rare punten af. Ik kan later we even een printscreen toevoegen om het te laten zien.
Haha nee inderdaad!rockhopper schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:51:
@Toppertje Ach denk maar zo, dat zal je geen tweede keer overkomenEn waarschijnlijk is je probleem zo opgelost. Trouwens goede tips al gegeven, gebruik geen oplos middel of andere troep, beste is een föhn gebruiken waardoor de lijm losweekt, niet te heet laten worden en het beste eerst je toestel uitzetten voordat je met de föhn te keer gaat.
die met die babyblauwe kast is trouwens wel de overtreffende trap
Warme water zojuist geprobeerd, heeft er ongeveer 10 minuten in gelegen, maar merkte al niet echt veel verschil, toen nogmaals geprobeerd met warm water met wat zeep, kwartier laten liggen, maar dat stickertje laat nog niet los...
@vhal Zojuist nog even gesport, maar helpt helaas ook niet.
Misschien toch nog even met de föhn proberen dan maar.
Ik ben er in ieder geval achter dat dit verplicht met HRM-band moet. Dat wordt weer zoeken.Gonadan schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:25:
Ik las dat een aantal mensen al een lactaatdrempeltest hebben gedaan met hun horloge, hoe gaat dat precies in z'n werk? Ik lees wel dat je op start moet drukken en dat het horloge vertelt wat je moet doen, maar ik ben wel iets nieuwsgieriger dan dat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verder de vivoactive 3 voor 199€ bij amazon.fr in 3 verschillende kleurtjes kleurtjes.
De Forerunner 235 voor 169,99€ de Forerunner 735 voor 199€, de fenix 5 en de Fenix 5S voor 329€, de vivoactive 3 vanaf 169€ (dus goedkoper dan de amazon.fr versie) allemaal bij amazon.es (spaanse amazon)
Bij de Italiaanse site niks te zien, en bij de britse versie gaat pas over 40min de dagdeal in. Maar mocht je je kerstbonus al binnen hebben, dit is een mooi moment om misschien een toestel binnen te halen.
[ Voor 64% gewijzigd door rockhopper op 17-12-2018 00:21 . Reden: spaanse aanbiedingen toegevoegd ]
* Pathogen wacht nog steeds héél (on)geduldig op zijn F5+... Je moet een gegeven paard niet haasten natuurlijk, maar zou toch wel erg fijn zijn als ik vóór de kerst een keer kan lopen met mijn gewonnen horloge
Eerste rit was een beetje faal omdat het toestel niet helemaal goed bleef zitten.
Tweede rit ging een stuk beter. Met n=1 hierbij een plaatje:
Oranje: Fenix 3 met de rhythm 24 linker boven arm
Zwart: Wahoo Bolt met de rhythm + rechter onder arm
Buiten dat het aan het eind niet helemaal synchroon lijkt te lopen zie ik eigenlijk geen verschil, alle pieken en dalen zijn hetzelfde. Let wel deze data is al een keer verwerkt door strava, dus dat kan het kleine verloop (asynchroon) aan het eind verklaren. Maar ja het kan net zo goed aan de plaatsing op het lichaam zitten
Voorlopige conclusie: ik ben tevreden. Lijkt het net zo goed te doen als de rhythm +, bandje geeft minder last met aankleden (geen hakende plakkende kleding)
Nu nog wachten op de android app. En als het weer wat beter weer is zal ik ook eens kijken naar de extra functies, maar voor mij ging het vooral om de langere accuduur.
Vandaag trouwens de Fenix 5S voor vrouwlief gehaald bij amazon.es ter vervanging van de FR220. Hopelijk komt er volgende maand bij de CES een nieuw model en gaat de 5 plus ook in prijs zakken.
Dat zou opzich ook wel een giller zijn, maar ik ben heel benieuwd, ik hoor het graag.Pathogen schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:00:
@Toppertje ik verwacht dat we er straks achter gaan komen dat het toch geen folie was...
* Pathogen wacht nog steeds héél (on)geduldig op zijn F5+... Je moet een gegeven paard niet haasten natuurlijk, maar zou toch wel erg fijn zijn als ik vóór de kerst een keer kan lopen met mijn gewonnen horloge
In de loop van deze week wou ik in ieder geval even langs bij de Coolblue, waar ik hem destijds gekocht heb, want ook het originele polsbandje begint te scheuren, of is dat ´normaal´ na 1,5 jaar?
Ik heb hem eigenlijk altijd om, maar daar is het horloge voor bedoeld dacht ik zo.
En inderdaad, wachten duurt altijd lang..
Egge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:02:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar je printscreen. Ik heb ook een Vantage maar ervaar dit eigenlijk niet zo. Weet echter ook niet waar ik naar moet kijken. Het lijkt bij mij altijd wel prima.

De rode lijn hoe m'n Vantage M het opgeslagen heeft. De blauwe lijn is hoe ik gelopen heb.
Dit asynchrone kan komen als je de x-as met afstand uitzet, als er een klein verschil zit tussen de 2 horloges, krijg je een klein verschil. Als je op de x-as tijd zet, zou dit verholpen moeten zijn.rockhopper schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:07:
Zoals belooft nog een kleine review van de rhythm 24.
Eerste rit was een beetje faal omdat het toestel niet helemaal goed bleef zitten.
Tweede rit ging een stuk beter. Met n=1 hierbij een plaatje:
[Afbeelding: OHR rhythm + vs rhythm 24]
Oranje: Fenix 3 met de rhythm 24 linker boven arm
Zwart: Wahoo Bolt met de rhythm + rechter onder arm
Buiten dat het aan het eind niet helemaal synchroon lijkt te lopen zie ik eigenlijk geen verschil, alle pieken en dalen zijn hetzelfde. Let wel deze data is al een keer verwerkt door strava, dus dat kan het kleine verloop (asynchroon) aan het eind verklaren. Maar ja het kan net zo goed aan de plaatsing op het lichaam zitten
Maar beide grafieken tonen dezelfde pieken, weliswaar soms 1 of 2 bpm verschil, maar dat vind ik te verwaarlozen, zeker voor mijn doeleinden. Daarbij weet ik ook niet of ik één van de twee als gouden standaard mag zien, eigenlijk zou ik ze met een bewezen elektrische hartslagband moeten vergelijken, maar daar zal ook wel asynchroniciteit optreden.
@KappuhH wel een erg klein stukje. Het lijkt erop dat ie even een slechte verbinding met de satellieten had en daarna even is gaan driften. Ziet er niet heel dramatisch uit, maar het is ook niet super. Als de hele track zoveel fouten vertoont is er wel iets mis, maar het eerste stuk lijkt verder wel in orde.
Op de kaart ziet het terrein (google maps / streetview) er in ieder geval niet heel uitdagend uit, dus je ontvangst zou goed moeten zijn, tenzij je heel dicht tegen de gebouwen aan bent gelopen.
[ Voor 32% gewijzigd door rockhopper op 18-12-2018 23:46 ]
Gisteravond is er een flinke update gekomen van de android app waarmee je kunt synchroniseren naar strava en een update naar firmware 3.0. Ik twijfel nog of ik een nieuwe firmware wil, hij voldoet erg goed dus wat is het voordeel? Ik heb het nog niet kunnen vindenrockhopper schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:07:
Zoals belooft nog een kleine review van de rhythm 24.
Nu nog wachten op de android app. En als het weer wat beter weer is zal ik ook eens kijken naar de extra functies, maar voor mij ging het vooral om de langere accuduur.
Ook werd ik er gek van dat ik verplicht was om google music te gebruiken. En dat werkt opzicht wel maar het beperkte aanbod is af en toe wel irritant.
Waren die stats dan ook de reden om afstand te doen van je Polar, of waren er nog andere redenen?Martiveen schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:12:
[...] mijn Polar M600 die ik na 4 maanden gebruik vervang. Was een prima ding maar heb het gevoel dat ik met de 645 uiteindelijk meer stats eruit kan halen en die zijn stiekem net zo leuk
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Nee verder een prima ding. Voor als basis sporthorloge met muziek is het echt dikke prima.Freeaqingme schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:36:
[...]
Waren die stats dan ook de reden om afstand te doen van je Polar, of waren er nog andere redenen?
Hoi,KappuhH schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:38:
[...]
[Afbeelding]
De rode lijn hoe m'n Vantage M het opgeslagen heeft. De blauwe lijn is hoe ik gelopen heb.
ik heb zelf wel eens een kleine afwijking. Dus wanneer ik een smal bruggetje over ga dan loop ik wel eens naast de brug in het water....
Maar voor de rest zit het wel altijd op de route/weg of er een meter naast ofzo. Zeker niet zoals jij het hebt.
Heb je de laatste updates al geïnstalleerd?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Fwiw, voor mij geldt hetzelfde.Kees_frl schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:52:
[...]
Hoi,
ik heb zelf wel eens een kleine afwijking. Dus wanneer ik een smal bruggetje over ga dan loop ik wel eens naast de brug in het water....
Maar voor de rest zit het wel altijd op de route/weg of er een meter naast ofzo. Zeker niet zoals jij het hebt.
Heb je de laatste updates al geïnstalleerd?
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Toch wilde ik 't jullie niet onthouden. Hij zou maar $89 kosten (of zelfs maar $35?) Erg goedkoop om 'n military smart watch te zijn, maar zonder touchscreen en andere fancy oplossingen zou 't nog wel eens kunnen kloppen.

Ik kan verder nog niet veel ervaringen lezen, maar iemand al meer over gehoord? Ik vind 't design wel leuk, hou wel van dit soort stijl. Maar hij lijkt me te goedkoop om echt degelijk te zijn.
Wel een basis activitytracker, met stappenteller en afgelegde afstand.
Leuk als je een simpele smartwatch zoekt die eruit ziet als een fēnix, maar het is geen sporthorloge met gps. En dus eigenlijk off-topic
Punctuality is the politeness of kings
Wauw, dat is minder dan matig. Is dit tussen hoge bebouwing wellicht? Ik zie ook in reviews dit punt vaak voorbij komen. Hoe is de stand van zaken nu op dit moment? Is de GPS logging verbeterd door bv een patch of is dit nog steeds een aandachtspunt? Zelfs mijn "oude" M400 doet dit beter volgens mij.KappuhH schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:38:
[...]
[Afbeelding]
Ik lees hier weer dat sommige mensen geen last lijken te hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 23-12-2018 11:34 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wat meer on topic, de laatste paar maanden is de oude bekende gps geruchten site wat beter leesbaar geworden met her en der zelfs interessante posts gebaseerd op gebruikservaringen. Zie het als een mening gebaseerd op n=1, niet als een alternatief voor intensieve tests zoals gedaan door DCRainmaker. Persoonlijk vond ik zijn post over fietsen op Lanzarote erg leuk om te lezen, maar er wordt ook dieper in gegaan op andere toestellen en ervaringen. En (meestal) iedere maand is er roundup met wat grof koopadvies.
Omdat de site onderbelicht is in dit topic en hij toch wel eens genoemd mag worden. Bij deze.
Verder is er natuurlijk over een kleine twee weken het begin van de CES in Las Vegas, met hopelijk daarin weer een hoop nieuwe aankondigingen. Persoonlijk hoop ik dat de Fenix 6 wordt aangekondigd zodat de prijs van de F5 plus kan gaan zakken. De F5S is inmiddels binnen uit Spanje (binnen 2 dagen thuis, ik ben onder de indruk) en vrouwlief is er blij mee. Het gevolg is wel dat het bij mij nu ook begint te jeuken om m'n oude F3 te vervangen
Tja, blader eens door de specs zou ik zeggen:Eric_Cantona schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:38:
De laatste dagen zie ik wat reclame voorbij komen over de Tact T1 Watch. Alles klinkt 'n beetje "too good to be true" en m'n gut sense zegt dat 't dan ook zo is.
Een knoopcelbatterijBattery Capacity: 610 mAh, CR2450
[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 23-12-2018 20:17 ]
Geen GPS, geen hartslagsensor, kan best voor dat geld. Maar het zal behoorlijk plastic zijn, met een fluttig transflective LCD'tje. Beetje ripoff van de Garmin Tactix.Eric_Cantona schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:38:
De laatste dagen zie ik wat reclame voorbij komen over de Tact T1 Watch. Alles klinkt 'n beetje "too good to be true" en m'n gut sense zegt dat 't dan ook zo is.
Toch wilde ik 't jullie niet onthouden. Hij zou maar $89 kosten (of zelfs maar $35?) Erg goedkoop om 'n military smart watch te zijn, maar zonder touchscreen en andere fancy oplossingen zou 't nog wel eens kunnen kloppen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan verder nog niet veel ervaringen lezen, maar iemand al meer over gehoord? Ik vind 't design wel leuk, hou wel van dit soort stijl. Maar hij lijkt me te goedkoop om echt degelijk te zijn.
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/139389
Niet in de buurt van bomen, wil in de buurt van een spoorlijn. Verder echt erg open. Heb de laatste firmware er op gezet en za nog eens testen.Bor schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:30:
[...]
Wauw, dat is minder dan matig. Is dit tussen hoge bebouwing wellicht? Ik zie ook in reviews dit punt vaak voorbij komen. Hoe is de stand van zaken nu op dit moment? Is de GPS logging verbeterd door bv een patch of is dit nog steeds een aandachtspunt? Zelfs mijn "oude" M400 doet dit beter volgens mij.
Ik lees hier weer dat sommige mensen geen last lijken te hebben.
Daarnaast viel het me op dat hij wel een erg hoge hartslag weer gaf tijdens een rondje hardlopen. Bijna continu rond de 180 terwijl ik pas met roeien een korte piek van 175 had. Die 180 kan voor m'n gevoel niet kloppen. Had hem echt ver genoeg boven het bot van m'n pols, dat zou geen verkeerde meting moeten geven. Tot nu toe dus ook m'n vraagtekens bij de hartslagmeter.
Lijkt me sterk, heb hem goed strak zitten en voor zover ik kan voelen beweegt hij nietrockhopper schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:20:
@KappuhH Klinkt als een cadans lock, waarschijnlijk beweegt je horloge te veel tijdens het sporten, doordat deze te los om je pols zit. Sluiting is een heikel puntje waar het vaak mis gaat.
Cadance lock hoeft niet pas op te treden als je horloge te los zit volgens mij, maar kan onder allerlei omstandigheden optreden. Wat je bij cadence lock vaak ziet is dat je hartslagfrequentie ineens een flinke sprong maakt, wat onder een normale duurloop niet logisch is. Wat is je pasfrequentie? Ook rond de 180?KappuhH schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:45:
[...]
Lijkt me sterk, heb hem goed strak zitten en voor zover ik kan voelen beweegt hij niet
Deze loop was gemiddeld 83 stappen per minuut en max 95 stappen per minuut.PatrickC schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:24:
[...]
Cadance lock hoeft niet pas op te treden als je horloge te los zit volgens mij, maar kan onder allerlei omstandigheden optreden. Wat je bij cadence lock vaak ziet is dat je hartslagfrequentie ineens een flinke sprong maakt, wat onder een normale duurloop niet logisch is. Wat is je pasfrequentie? Ook rond de 180?
Dat is een gemiddelde van 166 per minuut, wat toch wel een stukje lager is dan 180. Het gaat er eigenlijk om wat je pasfrequentie was op het moment dat je harstslagfrequentie 180 was. Kun je op het Polar platform de stapfrequentie uitzetten tegen je hartslagfrequentie in een grafiek?KappuhH schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:51:
[...]
Deze loop was gemiddeld 83 stappen per minuut en max 95 stappen per minuut.
Het gebeurt niet vaak, maar meestal krijg ik een lock als:
- ik meteen ga lopen nadat de HRM verbinding heeft gemaakt met mijn horloge
- het kastje van de HRM op dezelfde positie zit als mijn horloge (beiden zitten op mijn onderarm, bovenarm vind ik niet zo prettig), een kwartslag draaien lijkt het risico minder te maken
Ik krijg een lock áltijd weg door even te run-walk-runnen. Alsof ik het horloge even duidelijk moet maken welke datastroom nou de HR is.
Blijf het een raar fenomeen vinden.
Ik heb exact dezelfde ervaring. Ik het begin stoorde ik mij eraan maar nu neem ik het maar voor lief. Ik vind het prettiger zitten dan een borstband.Pathogen schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:25:
Ik heb zo af een toe ook een "cadence lock" met mijn Scosche Rhythm+, zowel met de FR220 als 230 mogen ondervinden. Maakt niet uit hoe strak ie zit.
Het gebeurt niet vaak, maar meestal krijg ik een lock als:
- ik meteen ga lopen nadat de HRM verbinding heeft gemaakt met mijn horloge
- het kastje van de HRM op dezelfde positie zit als mijn horloge (beiden zitten op mijn onderarm, bovenarm vind ik niet zo prettig), een kwartslag draaien lijkt het risico minder te maken
Ik krijg een lock áltijd weg door even te run-walk-runnen. Alsof ik het horloge even duidelijk moet maken welke datastroom nou de HR is.
Blijf het een raar fenomeen vinden.
Kun je me uitleggen wat dit inhoudt, mijn tomtom heeft er soms last van...mijn scosche rhythm24 gelukkig nog nietPathogen schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:25:
Ik krijg een lock áltijd weg door even te run-walk-runnen.
Even wandelen, rennen, wandelen, rennen, na een paar stukjes afwisselen lijkt het horloge altijd wel de draad op te pikken en te snappen wat HR is en wat cadans.coldasice schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:43:
[...]
Kun je me uitleggen wat dit inhoudt, mijn tomtom heeft er soms last van...mijn scosche rhythm24 gelukkig nog niet
Is op zich ook niet erg, want dat is een prima warming-up, maar het gebeurt 9/10x als ik haast heb en dus snel aan het hoofddeel van mijn training wil beginnen... Soort van bewust onthaastingsmechanisme ofzo
Polar Vantage V Multisport GPS In-Depth Review
[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 27-12-2018 18:15 ]
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Inmiddels de nieuwste firmware er op gezet maar het resultaat is om te huilen:KappuhH schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:38:
[...]
[Afbeelding]

Daarnaast lijk ik inderdaad een soort cadance lock te hebben, zowel max als avg cadance is de helft van de max en avg hartslag. En over een loop bijna continu een hartslag van 170-180, lijkt me vrij hoog.
Heb inmiddels contact met de shop opgenomen om te kijken of ze me kunnen helpen.
Heb de Vantage M en heb mijn GPS lijn bekeken. Die is idd niet echt perfect m.n. tussen de huizen. De meer open stukken zijn eigenlijk redelijk ok voor mijn gevoel.
Voor mij is het niet zo'n groot issue en denk dat het nog wel wat verbeterd kan worden door Polar als ze meer ervaring hebben met deze GPS hardware en software.
Daarnaast heb je met GPS voor burgerdoeleinden toch gewoon standaard al een redelijke afwijking of is dat inmiddels niet meer zo? / broodje aap?
Wat ook nog uit maakt is hoe lang je hem de kans geeft een goede positionering te bepalen. Het is bijvoorbeeld mijn ervaring dat als m'n Garmin groen licht geeft ik beter nog even een minuutje kan wachten. Doe ik dat niet dan is de kans groter dat het eerste deel van m'n loop er een stuk naast zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op mijn Garmin 310 XT laat hij ook zien hoe nauwkeurig hij ongeveer is en na bepaalde tijd heeft hij met meer satellieten een lock (laat hij ook zien) en gaat positie van (uit mijn hoofd) bijv 20m naar 5m nauwkeurig.
Overigens kan je als je écht wilt nagaan waar je gelopen hebt, beter de satelliet ondergrond gebruiken in plaats van de google maps kaart ondergrond.
Verder is de gps nauwkeurigheid die jullie verwachten (wel een terechte verwachting overigens) veel nauwkeuriger, dan dat de fabrikanten daadwerkelijk beloven. Deze volgen meestal deze globale richtlijnen, te meer om schadeclaims over onnauwkeurigheid te vermijden, gok ik.
Persoonlijk zie ik de standaard "ik kan zien aan welke helft van de weg ik liep" als het beste wat ik mag verwachten. Deze verwachting gaat bij mij snel omlaag zodra ik onder een dik bladerdek / tunnel / slecht weer loop of in de buurt van hoge gebouwen.
Verder merk ik aan mijn toestel dat het op de fiets veel nauwkeuriger gaat dan tijdens wandelen. Ik loop niet hard, maar van de tijd dat ik dat nog wel deed zat het hardlopen er een beetje tussenin. Maar goed dat is slechts mijn mening en ervaring, n=1
Stel een rechte lijn voor die je aflegt (wandelend en daarna fietsend). Je GPS meet elke seconde. Elk meetpunt kan 5-10 meter afwijking hebben. Bij wandelsnelheid meet je elke 1,5 - 2 meter oid. Als je GPS niet goed smooth, gaat hij al die punten met elkaar verbinden waardoor je in het slechtste geval lijkt te zig-zaggen.
Dit fenomeen is er ook de reden voor dat GPS apparaten vaak denken dat je aan het lopen bent terwijl je stil staat. Ze krijgen constant metingen door die 3-4 meter van het vorige punt afliggen. De GPS denkt dan dat je heen en weer loopt.
Als je harder gaat, bijv fietsen, dan liggen de foute meetpunten verder uit elkaar. Elke seconde is misschien wel 7-8 meter bijvoorbeeld. Als je die foute punten met elkaar verbindt, lijk je minder te zigzaggen omdat de afstand tussen die punten groter is.
Bovenstaande is ook de reden dat 1 seconde GPS soms minder goed kan werken dan 5 seconde GPS-metingen... Als de foutmarge hoger is wil je niet meer metingen, maar minder.
Dit is met een 735xt gelopen
[ Voor 6% gewijzigd door Arie- op 03-01-2019 10:00 ]
Daarom heeft elk fatsoenlijk horloge ook een accelerometer aan boordRequiem19 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:07:
Snellere bewegingen zullen bij GPS altijd nauwkeuriger zijn...
Stel een rechte lijn voor die je aflegt (wandelend en daarna fietsend). Je GPS meet elke seconde. Elk meetpunt kan 5-10 meter afwijking hebben. Bij wandelsnelheid meet je elke 1,5 - 2 meter oid. Als je GPS niet goed smooth, gaat hij al die punten met elkaar verbinden waardoor je in het slechtste geval lijkt te zig-zaggen.
Dit fenomeen is er ook de reden voor dat GPS apparaten vaak denken dat je aan het lopen bent terwijl je stil staat. Ze krijgen constant metingen door die 3-4 meter van het vorige punt afliggen. De GPS denkt dan dat je heen en weer loopt.
Als je harder gaat, bijv fietsen, dan liggen de foute meetpunten verder uit elkaar. Elke seconde is misschien wel 7-8 meter bijvoorbeeld. Als je die foute punten met elkaar verbindt, lijk je minder te zigzaggen omdat de afstand tussen die punten groter is.
Bovenstaande is ook de reden dat 1 seconde GPS soms minder goed kan werken dan 5 seconde GPS-metingen... Als de foutmarge hoger is wil je niet meer metingen, maar minder.
Vroegah, met een FR10 (instapmodel, geen accelerometer) had ik inderdaad dat verschijnsel dat er toch beweging werd geregistreerd, maar dat heb ik niet meer ervaren sinds de 220. Ja, misschien op momenten dat er nog geen redelijke GPS fix was.
* Pathogen loopt sinds 31/12 met een Fenix 5+ om zijn pols
Wel heel gek om weer de hele dag iets om mijn pols te hebben.
Inmiddels heb ik van Garmin een nieuwe 5s+ ontvangen. Deze doet het wel goed :-). Ongeveer 7 dagen met alles aan en 2 uur hardlopen in het totaal.Jay-v schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:38:
Zijn er mensen hier die hun Fenix 5* in smartwatch mode gebruiken?
Garmin over de 5s+: "Up to 7 days Smartwatch mode with activity tracking and 24/7 wrist-based heart rate monitoring".
Mijn 5s+ houd het met Bluetooth aan echt maar +/- 35 uur vol.
Dat is inderdaad meer wat je mag verwachten.Jay-v schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:38:
Inmiddels heb ik van Garmin een nieuwe 5s+ ontvangen. Deze doet het wel goed :-). Ongeveer 7 dagen met alles aan en 2 uur hardlopen in het totaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die van jou ziet er echt beter uit inderdaad. Zal de volgende keer m'n telefoon met Strava meenemen om te kijken wat die er voor route van maakt. En misschien een keer op een andere locatie lopen.Arie- schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:59:
@KappuhH Het zal allemaal vast dat gps niet perse nauwkeurig is, maar die routes die hierboven te zien zijn, zijn gewoon slecht. Ik heb even op de kaart gekeken het zijn huizen, geen flats. Ter vergelijking: ik heb gisteren al slingerend tussen door een woonwijk gelopen: jouw routes kunnenmoeten veel beter.
Dit is met een 735xt gelopen
Sowieso had ik onderweg niks aan m'n horloge want hij gaf een wisselende pace aan tussen 2.30min/km en ruim 8.00min/km. Dus kon sowieso geen zinnige info over m'n snelheid gebruiken.
Goede punten allemaal. Toch zou ik verwachten dat de onderliggende software, gekoppeld aan activiteit en de accelero-meters het verschil minder groot zouden maken. Waarschijnlijk onrealistische verwachting, want het is de fabrikant in principe er alles aan te doen dit zo nauwkeurig mogelijk te maken, maar ja...Requiem19 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:07:
Snellere bewegingen zullen bij GPS altijd nauwkeuriger zijn...
Nu is fietsen voor mij het belangrijkste gebruik, buiten daily wear, dus ik zal er minder last van hebben, maar ik heb toch wel begrip voor de mensen tijdens 'trage sporten' die het matig vinden.
Nog minder dan een week tot de CES van start gaat. Gps rumors meld dat er in ieder geval een Vivoactive 3 Music gaat komen, waarschijnlijk een approach 80 (golf horloge) en een bluetooth HR strap (borstband)
Verder wordt er een nieuwe variant op de Suunto 9 verwacht, waarschijnlijk weinig vernieuwend, eerder verwarrend. Mogelijk eindelijk de aankondiging van het verwachte Wahoo horloge die al meer dan een half jaar in de geruchten molen zit. Wahoo kennende komt deze alleen als het echt af is. Van polar en tomtom mogen we denk ik niks verwachten, maar wie weet
Misschien eentje met garmin pay erin. Ik vind zelf de vivoactive serie niet zo interessant dus de fijne details hou ik niet bij.
In de comments van de gps rumor post is er nog een linkje gepost naar een Franse preview van de CES. Gebruik translate als je Frans net zo roestig is als dat van mij
Ik ben vooral benieuwd naar wat er nieuw uitkomt, zowel modellen en wat ze brengen aan nieuwe features. En dan maak ik voor mezelf uit of ik dat nuttige toevoegingen vind of dat het onzin is. Het is denk ik vooral interessant om te zien of de pulse ox registratie in de nieuwe modellen standaard wordt.
[ Voor 24% gewijzigd door rockhopper op 03-01-2019 19:44 ]
Zou zelf wel graag de Instinct met Garmin Pay zien. Of een VivoActive3 die een maatje groter is, huidige is me echt te klein.
[ Voor 66% gewijzigd door pjlgt op 03-01-2019 20:51 ]
Ik kwam 'm tegen en was gelijk enthousiast, totdat ik zag dat de Fenix 5 inmiddels 'vervangen' is voor de Fenix 5 plus (ja, ze maken het je niet makkelijk om overzicht te houden bij Garmin) die wel oa. Garmin Pay en kaarten heeft. Ik associeer de Fenix 5 dus kennelijk altijd met de plus-versie.
In deze versie heb ik geen belangstelling... wel een op zich mooie prijs die 450 euro. Alleen hoe ze bij ING komen aan de adviesprijs van de fabrikant van 850 euro???
De adviesprijs van de Fenix 5 zoals die daar geleverd wordt is 600 euro. Bij de ING zit dan nog een hoesje en een fietssteun bij wat respectievelijk 16 en 13 euro kosten. En extra bandje van 50 euro. Kortom, de door ING aangeboden bundel kost bij Garmin zelf (dus de adviesprijs) 680 euro.
Hetzelfde doet de ING met de Forerunner 645. Die heeft als adviesprijs 450 euro. Hier zitten dan nog een extra bandje (30 euro), een dynamics pod (70 euro) een hoesje (16 euro) en een fietssteun (13 euro). Maakt een totaalprijs van 580 euro. Waar de ING 750 euro beweert...
Of zie ik dat verkeerd?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Nee, dit is al jaren mijn beeld bij de ING. Incidenteel een fatsoenlijke aanbieding, maar vrijwel altijd (te) duur en gegoochel met cijfers. Ik zou altijd even googelen voordat je besteld.
Ik kan me wat gevallen van enkele jaren terug herinneren waar hun prijs incl rentepunten hoger lag dan in reguliere shops. Tegenwoordig kijk ik hierom nooit meer naar de shop.
Maatje pikte trouwens afgelopen week de fenix 5 (non-sapphire) op voor €339 bij mediamarkt.de... Dat vond ik wel echt goedkoop
If you can see, look. If you can look, observe
Maar dit noem ik geen goochelen. Dit noem ik liegen. Of ik maak een rekenfout... maar anders is de ING hier gewoon aan het bedriegen. En dat lijkt mij toch sterk dat ze dat doen toch? Ze liggen immers onder een vergrootglas zou je denken...
Maar goed... ik heb toch geen interesse in deze versie. Ben wel aan het kijken om mijn Forerunner 620 van inmiddels 5 jaar oud te vervangen. Hij doet het nog goed, geen noodzaak dus, maar bij een leuke aanbieding wordt het wel tijd voor een upgrade. Met minstens Garmin Pay...
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
@Roozzz nette prijs die F5 bij de MM dld, zit op hetzelfde niveau als de F5S die ik van amazon.es afplukte rond de kerst.
Als ik de handleiding mag geloven dan gaat LTE gebruikt worden om (emergency) berichtjes (SMS) te kunnen versturen, automatische 'incident detection' messages (net als op de Apple watch dus) en voor 'live tracking', wat zou betekenen dat je daarvoor dus niet je telefoon meer mee hoeft te nemen. Op zich wel handig dat je in geval van nood b.v. berichtjes kunt versturen naar je contacten. Voor zover ik kan zien kun je alleen geen berichtjes terug ontvangen. En van een bel functie (net als bij de Apple watch) zie ik ook niets van in de handleiding terug. Maar ik verwacht niet dat de NL telefoonaanbieders hier (snel) aan gaan meedoen.rockhopper schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:41:
Het zal wel een variant worden daarvan, ik weet het verder ook nietLTE wijst op dat het iets met mobiele data gaat doen???
Gegoochel met adviesprijzen is niet netjes, maar evengoed bieden ze de FR645M voor een hele mooie prijs aan, zeker in combinatie met de accessoires. Ik geloof niet dat hij ergens anders voor een vergelijkbare prijs te koop is.Galois schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:33:
Hetzelfde doet de ING met de Forerunner 645. Die heeft als adviesprijs 450 euro. Hier zitten dan nog een extra bandje (30 euro), een dynamics pod (70 euro) een hoesje (16 euro) en een fietssteun (13 euro). Maakt een totaalprijs van 580 euro. Waar de ING 750 euro beweert...
LTE it is, vooralsnog alleen in de US, en alleen met Verizon. Geen eSIM, dat vind ik dan wel weer opvallend, maar een non-removable fysike SIM-kaart.rockhopper schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:41:
Het zal wel een variant worden daarvan, ik weet het verder ook nietLTE wijst op dat het iets met mobiele data gaat doen???
Ik gok dat wij in NL nog wel minimaal 2 jaar moeten wachten voordat een dergelijke functie beschikbaar komt, maar het begin is er
[ Voor 7% gewijzigd door mrwolf op 07-01-2019 14:08 ]
Gefeliciteerd! en beterschap met de buikloop!Pathogen schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:06:
[...]
* Pathogen loopt sinds 31/12 met een Fenix 5+ om zijn polswat een vet horloge! Ik heb er door een gezellige buikloop nog niet mee hunnen hardlopen, dat komt waarschijnlijk komende week wel weer.
Wel heel gek om weer de hele dag iets om mijn pols te hebben.
Maar de hamvraag is natuurlijk, zat er een beschermfolie over de hartslagmeter...?
Eigenlijk heb ik ook niet gewacht op de uitslag van bovenstaande vraag
Ik heb nog nooit van iemand vernomen dat hij/zij zijn specifieke persoonlijke exemplaar gerepareerd terug heeft gekregen, maar ik kan het ook niet uitsluiten
@Pathogen Kwestie van zelf-infectie? Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
@rockhopper die buikloop, mja die is de hele familie rondgegaan sinds Sinterklaas. Dit keer was het mijn beurt. Geluk bij een ongeluk herstelt mijn knie nu mooi rustig van een vervelend overbelastinkje.
In mijn ervaring zijn die ING producten vaak wél goedkoper dan waar je dan ook elders in een normale NL winkel kan vinden, maar zijn de adviesprijzen inderdaad redelijk absurd. Maar vergeet niet dat de Fenix 5 ook alweer een tijdje mee gaat. Die sapphire editie die ING aanbiedt kost bij Bever bijvoorbeeld ook nog steeds 650 euro (was: 699). Maar 850 zal het hele pakketje zelfs met accessoires inderdaad nooit gekost hebben.Galois schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:33:
Hier ook al enkele keren getipt, de Fenix 5 via ING rentepunten.
In deze versie heb ik geen belangstelling... wel een op zich mooie prijs die 450 euro. Alleen hoe ze bij ING komen aan de adviesprijs van de fabrikant van 850 euro???
Of zie ik dat verkeerd?
Kortom, alleen als je exact zoekt wat ING toevallig aanbiedt dan is het een mooie aanbieding, want goedkoper ga je het niet vinden. Dat gold destijds ook voor de tomtom horloges die ze verkochten. Ik twijfel zelf nog, ik vind de 'plus' opties best leuk maar nóg meer betalen voor een horloge gaat mij echt te ver. Dus op dit moment zou die ING-sapphire-5 voor mij best een aantrekkelijk vooruitzicht zijn. De 645M op zich ook, maar heb dan toch het idee dat ik een topmodel laat liggen ten bate van 6 tientjes besparing en een 'music' optie waar ik niet meteen gebruik van ga maken.
Bericht gekregen dat ik 'm terug kan sturen en een nieuwe krijg. Ben benieuwd hoe de nieuwe het doet...KappuhH schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:55:
[...]
Inmiddels de nieuwste firmware er op gezet maar het resultaat is om te huilen:
[Afbeelding]
Daarnaast lijk ik inderdaad een soort cadance lock te hebben, zowel max als avg cadance is de helft van de max en avg hartslag. En over een loop bijna continu een hartslag van 170-180, lijkt me vrij hoog.
Heb inmiddels contact met de shop opgenomen om te kijken of ze me kunnen helpen.
Qua hardloop-features zijn er anders geen verschillen tussen het topmodel (Fenix 5/5+) en de FR 645. DC Rainmaker zegt er dit over:Valorian schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:42:
[...]
Kortom, alleen als je exact zoekt wat ING toevallig aanbiedt dan is het een mooie aanbieding, want goedkoper ga je het niet vinden. Dat gold destijds ook voor de tomtom horloges die ze verkochten. Ik twijfel zelf nog, ik vind de 'plus' opties best leuk maar nóg meer betalen voor een horloge gaat mij echt te ver. Dus op dit moment zou die ING-sapphire-5 voor mij best een aantrekkelijk vooruitzicht zijn. De 645M op zich ook, maar heb dan toch het idee dat ik een topmodel laat liggen ten bate van 6 tientjes besparing en een 'music' optie waar ik niet meteen gebruik van ga maken.
Als het je alleen of voornamelijk om hardlopen gaat, kun je dan dus mooi 6 tientjes besparenWhile you could consider something like the Forerunner 935 or Fenix 5/5 Plus instead for this geekful role, the reality is that for running specifically, neither watch will give you any additional data beyond what the Forerunner 645/645M does. The features are identical there (for running).
Overigens vind ik het vreemd dat de ING niet de oplaadkabel bij de FR 645 levert. Die moet je zelf los kopen. Daar moet je nog mee uitkijken, want de FR 645 heeft z'n eigen specifieke kabel nodig, anders werkt de data overdracht niet goed. DC Rainmaker zegt er dit over:
Het is dus een specifieke kabel die je typisch niet al thuis in de la hebt liggen of bij de eerste de beste winkel kunt kopen. Ik zou graag een paar van die accessoires die ING er bij levert willen inruilen voor de originele kabel.Another random geeky note – the cable for the FR645 Music is identical looking to that of the FR630. Except internally it’s not. The older cable (for the FR30/35/230/235/630/735XT) they found was causing some issues when transferring music, and thus had to be redesigned for a higher current. If you plug in the watch with an older cable it’ll charge just fine, but it won’t enumerate on your computer for transfers (of any type). You’ll get an error message on the watch.
Ik begrijp ook niet goed hoe dit soort bundels tot stand komen. Aan de ene kant zijn ze overcompleet, aan de andere kant mist er gewoon een essentieel onderdeel voor een goed werkend product. Het lijkt wel of het een partij "van de vrachtwagen gevallen" spullen betreft, alsof je goedkoop 3 paar schoenen kunt kopen, maar helaas alleen de linkerschoenen.
Eens dat de 645M an zich gewoon genoeg te bieden heeft. Batterijduur valt geloof ik wel wat tegen, daar biedt de grotere F5 gewoon meer als ik het goed onthouden heb. Dat is voor hardlopen niet echt een issue, want ik loop geen ultra'sslow whoop schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:37:
[...]
Qua hardloop-features zijn er anders geen verschillen tussen het topmodel (Fenix 5/5+) en de FR 645. DC Rainmaker zegt er dit over:
[...]
Als het je alleen of voornamelijk om hardlopen gaat, kun je dan dus mooi 6 tientjes besparen
Overigens vind ik het vreemd dat de ING niet de oplaadkabel bij de FR 645 levert. Die moet je zelf los kopen. Daar moet je nog mee uitkijken, want de FR 645 heeft z'n eigen specifieke kabel nodig, anders werkt de data overdracht niet goed. DC Rainmaker zegt er dit over:
[...]
Het is dus een specifieke kabel die je typisch niet al thuis in de la hebt liggen of bij de eerste de beste winkel kunt kopen. Ik zou graag een paar van die accessoires die ING er bij levert willen inruilen voor de originele kabel.
Ik begrijp ook niet goed hoe dit soort bundels tot stand komen. Aan de ene kant zijn ze overcompleet, aan de andere kant mist er gewoon een essentieel onderdeel voor een goed werkend product. Het lijkt wel of het een partij "van de vrachtwagen vervallen" spullen betreft, alsof je goedkoop 3 paar schoenen kunt kopen, maar helaas alleen de linkerschoenen.
Dat van die accessoires bij ING (en vooral die missende kabel) is wel vaag ja. Zo heb ik van mijn eerste tomtom horloge ook nog steeds een nieuw-in-doos cadansensor voor de fiets liggen (anyone?)
Helaas niet via de ING te koop maar retail voor dezelfde prijs als de 645M te krijgen zo'n beetje. Tenzij je natuurlijk heel graag muziek op je horloge wil (maar dan is de fenix5 ook geen beste optie).
Overigens heb ik bewust voor de 645 gekozen t.o.v. een Fenix vanwege de looks. Ik vind de Fenix-en te bulky en teveel 'kijk mij eens een outdoor watch zijn' uitstralen. Maar da's een kwestie van smaak, ik ben iig erg blij met mijn 645M!
@m0ridin de 645(M) heeft ook wifi.
edit: nog even goed de rentepunten-site gelezen:
Er zit inderdaad geen USB-kabel bij de netadapter (zo'n travel-ding), nergens staat dat er geen oplaadkabel voor de 645 bijzit, die zit echt gewoon in de verpakking.USB-voedingsadapter met internationale stekkers
Voorzie je toestel van stroom en laad het opnieuw op met deze netadapter. Steek de adapter in een stopcontact en sluit je toestel erop aan met een USB-kabel. Inclusief adapterstekkers voor de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Europa en Australië. Let op! Er wordt geen USB-kabel meegeleverd, deze is apart verkrijgbaar.
[ Voor 37% gewijzigd door mrwolf op 08-01-2019 10:04 ]
Ah, dat is heel goed om te weten! Bedankt voor deze informatie. Inderdaad heel suf van de ING dat ze het dan verkeerd verwoorden op hun website:mrwolf schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:59:
Ik heb de FR645M bij ING besteld, en er zit gewoon een laadkabel bij. Dus ik snap die opmerking op hun site niet, alles is gewoon compleet. De laadkabel (USB) zit gewoon in de doos. Ik denk dat ze bedoelen dat er geen adapter bijzit, maar dat gewoon stom verwoorden. Dat is niet zo'n ramp voor de meesten
Overigens zeggen ze wel expliciet dat er adapters bijzitten voor verschillende landen. Zitten die er dan niet bij?Let op! Er wordt geen USB-kabel meegeleverd, deze is apart verkrijgbaar.
Zie mijn edit hierboven. Het staat er wel goed, maar een beetje ongelukkig. En wij interpreteren het verkeerdslow whoop schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:04:
[...]
Ah, dat is heel goed om te weten! Bedankt voor deze informatie. Inderdaad heel suf van de ING dat ze het dan verkeerd verwoorden op hun website:
[...]
Overigens zeggen ze wel expliciet dat er adapters bijzitten voor verschillende landen. Zitten die er dan niet bij?
Ik noem een oplaadkabel meestal een USB kabel. Maar nu zeg je dat de oplaadkabel wel wordt meegeleverd, maar een USB kabel niet.mrwolf schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:05:
[...]
Zie mijn edit hierboven. Het staat er wel goed, maar een beetje ongelukkig. En wij interpreteren het verkeerd
In het geval van de FR 645 is de oplaadkabel zo'n clip naar USB A kabel, toch? Wat is dan een USB kabel? Van USB A naar micro USB?
Edit: Oplaadkabel voor FR 645 is deze: pricewatch: Garmin 010-11029-19
[ Voor 13% gewijzigd door slow whoop op 08-01-2019 11:09 ]