Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Ik vind zelf het verschil tussen 500 en 550 niet groot. En inderdaad de prijs is belachelijk veel, belangrijkste reden waarom ik nog geen opvolger heb voor mijn fenix 3.

Maar als je alleen het horloge tijdens het sporten draagt zou ik er niet zoveel geld aan besteden. Daarmee kom ik dan gelijk bij het volgende punt, koop je zoveel tijdens het sporten? Ik zie mezelf garmin pay juist daarbuiten gebruiken (maar ik ben dan ook niet zo'n verenigingsdier)
Galileo is nog niet klaar, dus ook nog niet een factor die mee mag / kan wegen.
Als je het garmin pay gedeelte even als 'niet nodig' beschouwt, krijg je wel een hele hoop alternatieven die veel betaalbaarder zijn.
Dan voldoet ook een fenix 3 al, of een forerunner 920xt (beide erg oud), die kan je voor weinig oppikken, en de opvolgers hiervan voldoen dan ook. De F3HR, F5 en de 935. In jouw situatie zou ik denk ik voor de 935 gaan.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:15

Galois

1811 - 1832

rockhopper schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:50:
Ik vind zelf het verschil tussen 500 en 550 niet groot. En inderdaad de prijs is belachelijk veel, belangrijkste reden waarom ik nog geen opvolger heb voor mijn fenix 3.

Maar als je alleen het horloge tijdens het sporten draagt zou ik er niet zoveel geld aan besteden. Daarmee kom ik dan gelijk bij het volgende punt, koop je zoveel tijdens het sporten? Ik zie mezelf garmin pay juist daarbuiten gebruiken (maar ik ben dan ook niet zo'n verenigingsdier)
Galileo is nog niet klaar, dus ook nog niet een factor die mee mag / kan wegen.
Als je het garmin pay gedeelte even als 'niet nodig' beschouwt, krijg je wel een hele hoop alternatieven die veel betaalbaarder zijn.
Dan voldoet ook een fenix 3 al, of een forerunner 920xt (beide erg oud), die kan je voor weinig oppikken, en de opvolgers hiervan voldoen dan ook. De F3HR, F5 en de 935. In jouw situatie zou ik denk ik voor de 935 gaan.
Het nut van Garmin Pay zie ik juist minder buiten het sporten om: ik heb dan immers altijd mijn portemonee mee. Juist handig als ik ga sporten en ik wil na het sporten oid, of tijdens iets drinken/eten...

De 935 is ook zeker een mooi apparaat. Maar kost 'maar' (?) 100 euro minder...

We gaan het zien, welke keuze is ga maken... Het duurt nog even tot juni (dan moet ik 'm hebben ivm een kwart triatlon die ik ga doen :) ).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Galois schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:45:
Iemand die iets zinnigs te zeggen heeft op bovenstaande? Of voor soortgelijke keuzes heeft gestaan?
Feitelijk hangt het dus gewoon op de prijs, want een beter keuze lijk je niet te vinden. Da's een kwestie van een argument voor jezelf vinden of je erbij neerleggen dat je wensen gewoon te duur zijn. :P

Zelf stond ik voor bijna hetzelfde dilemma, met als verschil dat ik hem wel overdag draag. Daarom voor de (in mijn ogen) mooiste 5+ gegaan en daar een extra bandje bij gehaald. Reteduur maar omdat ik hem nu eigenlijk 24/7 gebruik kon ik dat voor mijzelf beter verantwoorden. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

@Galois Ik ben het wel eens met @rockhopper, als je het horloge alleen voor sporten draagt, dan is een Fenix 5 Plus nogal overkill en erg duur. De FR935 vind ik dan nog te duur. Waarom niet toch de FR735XT? Synchronisatie via bluetooth met een telefoon werkt gewoon prima. Ik heb een FR645M, maar na een hardloopsessie wordt mijn activiteit automatisch gesynchroniseerd binnen 1-2 minuten als de BT verbinding weer tot stand gekomen is met m'n iPhone 6. Garmin Pay is best handig, maar hoe vaak ga je dat gebruiken als je alleen het horloge draagt met sporten. En voor wat voor bedrag koop je dan iets? Neem gewoon een tientje mee b.v.. Verder moet je ook een pinpas bij Rabobank of ABN Amro hebben om Garmin Pay te kunnen gebruiken. Of andere banken in NL het ook gaan ondersteunen is nog onduidelijk.

PatrickC wijzigde deze reactie 20-01-2019 16:23 (4%)

Het zal meer een vraag zijn wanneer de andere banken volgen, niet of. Althans de grote banken bedoel ik dan. Wat de kleine banken doen is altijd afwachten ;)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02:19
PatrickC schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:21:
@Galois Garmin Pay is best handig, maar hoe vaak ga je dat gebruiken als je alleen het horloge draagt met sporten. En voor wat voor bedrag koop je dan iets? Neem gewoon een tientje mee b.v.. Verder moet je ook een pinpas bij Rabobank of ABN Amro hebben om Garmin Pay te kunnen gebruiken. Of andere banken in NL het ook gaan ondersteunen is nog onduidelijk.
Ik heb nog geen Garmin Pay maar zou het wel als een uitkomst zien voor de vele wedstrijdjes / trails e.d. die ik loop. Als ik alleen een hardloopbroekje en t-shirt aan heb kan ik eigenlijk geen pinpas kwijt en auto moet vaak toch wat verderop geparkeerd worden. En "Neem gewoon een tientje mee" betekent in mijn praktisch contantgeldloze leven dat ik 's ochtends voor een wedstrijd nog langs een pin-automaat moet rijden om cash te halen. En als je dan na een wedstrijd niet alleen een drankje wil kopen maar bijv. ook dat t-shirt of die schoenen die in een aanbieding staan bij de finishlocatie dan is Garmin Pay toch wel een uitkomst :)

@Galois Ga je ook echt gebruik maken van de opties die "open water zwemmen" je biedt? Ik heb geen triathlon ervaring maar kan mij voorstellen dat als het alleen gaat om waterdichtheid en je uiteindelijk niet echt aan het checken bent of je in het juiste tempo zwemt (doen zwemmers dat?) een 645M a <400 euro al voldoet aan je eisen?
eee
Valorian schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:46:
[...]
Ik heb nog geen Garmin Pay maar zou het wel als een uitkomst zien voor de vele wedstrijdjes / trails e.d. die ik loop. Als ik alleen een hardloopbroekje en t-shirt aan heb kan ik eigenlijk geen pinpas kwijt en auto moet vaak toch wat verderop geparkeerd worden. En "Neem gewoon een tientje mee" betekent in mijn praktisch contantgeldloze leven dat ik 's ochtends voor een wedstrijd nog langs een pin-automaat moet rijden om cash te halen. En als je dan na een wedstrijd niet alleen een drankje wil kopen maar bijv. ook dat t-shirt of die schoenen die in een aanbieding staan bij de finishlocatie dan is Garmin Pay toch wel een uitkomst :)
Als je nooit contant geld op zak hebt, of duurdere spullen wilt kopen, dan is Garmin Pay wel een heel stuk handiger inderdaad. Maar dan moet je wel contactloos kunnen betalen en niet geconfronteerd worden met een pinautomaat zonder die optie. Die kraampjes bij een finishlocaties hebben waarschijnlijk mobiele pinautomaten en ik weet zo niet of die allemaal al contactloos betalen ondersteunen.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:27
dennisfr schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:52:
[...]

......Voor het overige: de VA3 zit qua prijsstelling aan de onderkant van het segment (van Garmin). Er moet natuurlijk wel een (kwalitatief) verschil blijven met de horloges die twee a drie keer zo duur zijn.
Voor mij voldoet het horloge prima aan de verwachtingen.
Er mogen verschillen in features zijn, kwalitatieve verschillen in uitvoering qua materialen, maar dat je daarom battery drain accepteert 'omdat de VA3 aan de onderkant zit' vind ik echt onzin. Moet gewoon goed werken, jouw horloge is serieus duurder dan bijv. de Stratos (die het nog steeds uitstekend doet btw) en daar zou ik dat niet op accepteren.

• dennisfr
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:19
Frenz64 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:18:
[...]

Er mogen verschillen in features zijn, kwalitatieve verschillen in uitvoering qua materialen, maar dat je daarom battery drain accepteert 'omdat de VA3 aan de onderkant zit' vind ik echt onzin. Moet gewoon goed werken, jouw horloge is serieus duurder dan bijv. de Stratos (die het nog steeds uitstekend doet btw) en daar zou ik dat niet op accepteren.
Ik heb geen last van battery drain: ik draag mijn horloge 24/7 en mijn horloge gaat ruim 5 dagen mee waarbij ik twee keer een uur hardlopen met GPS log.

• Galois

Galois

1811 - 1832

PatrickC schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:21:
@Galois Ik ben het wel eens met @rockhopper, als je het horloge alleen voor sporten draagt, dan is een Fenix 5 Plus nogal overkill en erg duur. De FR935 vind ik dan nog te duur. Waarom niet toch de FR735XT? Synchronisatie via bluetooth met een telefoon werkt gewoon prima. Ik heb een FR645M, maar na een hardloopsessie wordt mijn activiteit automatisch gesynchroniseerd binnen 1-2 minuten als de BT verbinding weer tot stand gekomen is met m'n iPhone 6. Garmin Pay is best handig, maar hoe vaak ga je dat gebruiken als je alleen het horloge draagt met sporten. En voor wat voor bedrag koop je dan iets? Neem gewoon een tientje mee b.v.. Verder moet je ook een pinpas bij Rabobank of ABN Amro hebben om Garmin Pay te kunnen gebruiken. Of andere banken in NL het ook gaan ondersteunen is nog onduidelijk.
Synchronisatie via BT werkt inderdaad ook prima. Dat doe ik regelmatig als ik op een andere locatie sport dan thuis. Maar ik vind het gemak van alleen maar op 'opslaan' klikken boven verbinding zoeken met je telefoon, wel een heel groot voordeel hoor. Groter dan de 'open water functie'.

En dat tientje dat je dan meeneemt en weer verder met met kleingeld als wisselgeld... Hmmm... of als je toch besluit om die leuke aanbieding te kopen wat 50 euro kost. Het is een luxe, dat snap ik ook, en echt nodig niet, maar wel erg handig lijkt het mij. Daarom stel ik Garmin Pay denk ik wel boven de 'open water functie' en misschien ook wel boven de 'wifi' (maar deze laatste keuze hoeft gelukkig niet: er is geen horloge die wel Garmin Pay heeft, maar geen wifi :) ).
Valorian schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:46:
[...]

@Galois Ga je ook echt gebruik maken van de opties die "open water zwemmen" je biedt? Ik heb geen triathlon ervaring maar kan mij voorstellen dat als het alleen gaat om waterdichtheid en je uiteindelijk niet echt aan het checken bent of je in het juiste tempo zwemt (doen zwemmers dat?) een 645M a <400 euro al voldoet aan je eisen?
Nee, waterdicht zijn ze allemaal. En tijdens het zwemmen heb je inderdaad geen tijd om op je horloge te kijken. Het gaat er meer om dat het juiste gelogd wordt. Maar goed, dit is wel een functie die erg duur is voor die 2x per jaar dat ik 'm nodig zal hebben. Wat dat betreft voldoet dus de 645 aan mijn eisen (en met de ING punten-actie ook leuk geprijsd).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-02 14:53
@Galois open water swimming met een goeie GPS track schijnt behoorlijk moeilijk te zijn, ook voor de F5+

https://www.dcrainmaker.c...-review.html#gps-accuracy
even een klein stukje doorscrollen in het GPS accuracy gedeelte, daar staat een open water test.

Pay is leuk hoor, ook die kleine mobiele terminals hebben tegenwoordig vaak contactloos. De enige plek waar ik het stelselmatig nog niet tegenkom is de onbemande benzinepomp :Y Ja en de lokale Chinees waar je nog niet kan pinnen natuurlijk :P

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Mistraller
  • Laatst online: 22-02 00:09
rockhopper schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:00:
Ah duidelijk, bedankt voor de uitleg en tips. Ik moet nog voor mezelf gaan beslissen of de betaal functie iets is (voor mij persoonlijk) maar dit schept in ieder geval een duidelijk plaatje. En inderdaad, dat wil je niet ingeven (pincode) met allemaal pottekijkers.
Eens, ik geef ook "altijd" de pincode al in voor ik de winkel in loop oid. Dus in de praktijk pak ik sneller mijn telefoon, want dan kan ik bij hogere bedragen met fingerprint unlocken.
Bovendien, ik heb mijn ICS classic creditcard eraan hangen. In de kantine op het werk pakt ie hem wel, maar onlangs bij de PostNL balie, werd ie niet geaccepteerd. Geen idee of dat met creditcard te maken had maar ik vermoed van wel.
Uiteindelijk heb ik tijdens het sporten nog altijd een smartphone bij, dus voor de echte crisissituaties heb ik nog altijd een briefje contant geld achter mijn hoesje verstopt :P
Zeker geen must, maar het zorgt ervoor dat je scherm krasvrij blijft. Maar het normale scherm is ook niet heel krasgevoelig. Ik werk in de bouw, ik heb voorheen 15 jaar met een saffierglazen 'dumb-non-gps' horloge gelopen. Hiervan is het glaswerk in perfecte staat krasvrij als nieuw. De Fenix 3 heb ik sinds hij uitkwam, nu zo'n 3,5 - 4 jaar en hier zie je wat mini krasjes op het scherm. Globaal gezien is het scherm gaaf, maar als je er echt met je neus bovenop gaat zitten en grondig inspecteert zie je wat lijntjes. In het dagelijks gebruik valt dit helemaal niet op.
Het heeft dus enige meerwaarde, maar de meerprijs is het in mijn ogen weer niet waard. Of dat voor jou hetzelfde is, kan ik natuurlijk niet beslissen.
Voor mijn FR35 had ik een glazen screenprotector, dat werkte prima. Ik gebruik ze ook voor mijn smartphones altijd, en voor mijn nieuwe VA3 heb ik er ook een aantal in bestelling staan. Ziet er heel mooi uit, beter dan de kunststof screenprotectors, en je kunt ze snel vervangen.
Teleflubbie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Heb dit eens opnieuw getest nu mijn VA3 is geupgrade naar versie 5.70.......

Maar helaas loopt de accu nog steeds leeg als de VA3 helemaal uit staat (+/- 18% in een nacht).
De kwaliteit / stabiliteit van de software blijft toch wel een grote teleurstelling met deze Garmin.
Ik heb na de update eerst de accu nog volledig leeg laten lopen, en daarna nog eens een keer een harde reset gegeven. Ik heb het toen 1 nachtje getest; de accu was in de ochtend nog even vol als in de avond. (Daarna niet meer langdurig uit gestaan dus meer weet ik niet) Wellicht kan je een harde reset nog eens proberen. (knopje lang indrukken tot ie uit gaat, en hou je hem vast bij het opstarten dan kom je in het diagnose scherm en kan je ook het batterijvoltage zien etc)

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-02 12:07
Mistraller schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:06:
[...]
Bovendien, ik heb mijn ICS classic creditcard eraan hangen. In de kantine op het werk pakt ie hem wel, maar onlangs bij de PostNL balie, werd ie niet geaccepteerd. Geen idee of dat met creditcard te maken had maar ik vermoed van wel.
Ik had hetzelfde: ICS ABN Amro creditcard gekoppeld. wordt hier op het werk geaccepteerd, maar bij Albert Heijn niet.

Zag dat er nu een korting gegeven wordt op het gebruik van de reguliere pas:
https://www.abnamro.nl/nl...oorwaarden/wearables.html

Edit: wassen neus!!!: Je moet dan deelnemer zijn van &Meer (een gratis loyalty programma van ABN). Maar hier is de catch: Dat loyalty programma heeft een onderscheid tussen 2 niveau's: Zilver en Goud. Zilver: dan moet je 1 tot 4 soorten bankzaken hebben lopen bij ABN. Goud vereist 5 tot 8 bankzaken. En je raadt het al: de korting op wearables krijg je alleen als "Goud" member.

De bankproducten die hiervoor tellen:
- betaalrekening
- mobiel bankieren app
- spaarrekening
- rood kunnen staan
- hypotheek
- kinderrekening
- beleggen
- schadeverzekering
- autoverzekering
- lening
- banksparen en pensioen
- kapitaal- en levensverzekering.

Ik kom tot 2, zilver dus, en dus geen korting. Heb m'n &Meer programma maar weer gedeactiveerd.

Edit 2: Bloedirritante bevinding: Aanmelden was enkele kliks in een app, afmelden moet door middel van het invullen van een pdf die je moet opsturen in een envelop met postzegel! :( :( :(

gysman11 wijzigde deze reactie 21-01-2019 15:34 (43%)

• Mistraller
Bij ICS zelf betaal je geen extra kosten.
Voor uw plastic Mastercard betaalt u jaarlijks een Card-bijdrage. De ICS Mastercard kunt u via de Garmin Connect Mobile app op uw mobiele telefoon digitaal maken en toevoegen aan uw Garmin horloge. U betaalt hiervoor niets extra’s.
Zie https://www.icscards.nl/b...via-garmin-smartwatch.pdf

Wat me wel opvalt is dat de kortingsactie zoals genoemd in deze pdf, niet meer te vinden is.
Overigens ging men hierin uit van de adviesprijs van 299, waar dus 229 van overbleef. Dat is ook de prijs die je bij Coolblue betaalt, al loopt ie daar wel hard voor die prijs zo te zien (wederom uitverkocht).

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-02 12:07
Dat klopt, maar de kaart lijkt dan niet overal geaccepteerd te worden.

• Mistraller
gysman11 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:29:
[...]

Dat klopt, maar de kaart lijkt dan niet overal geaccepteerd te worden.
Klopt, maar die van AAB dus blijkbaar net zo min toch? De uitgever doet er minder toe denk ik, gaat er met name om of het Maestro, Vpay, Mastercard of Visa is lijkt me.
Ik zou overigens tot 9 categorieën zijn gekomen, maar ik bankier bij de SNS. Wel betalen met je telefoon of android wear, maar niet met Garmin Pay dus.

gysman11 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:11:
[...]
Edit: wassen neus!!!: Je moet dan deelnemer zijn van &Meer (een gratis loyalty programma van ABN). Maar hier is de catch: Dat loyalty programma heeft een onderscheid tussen 2 niveau's: Zilver en Goud. Zilver: dan moet je 1 tot 4 soorten bankzaken hebben lopen bij ABN. Goud vereist 5 tot 8 bankzaken. En je raadt het al: de korting op wearables krijg je alleen als "Goud" member.

- betaalrekening
- mobiel bankieren app
- spaarrekening
- rood kunnen staan
- hypotheek
- kinderrekening
- beleggen
- schadeverzekering
- autoverzekering
- lening
- banksparen en pensioen

Ik kom tot 2, zilver dus, en dus geen korting. Heb m'n &Meer programma maar weer gedeactiveerd.

Edit 2: Bloedirritante bevinding: Aanmelden was enkele kliks in een app, afmelden moet door middel van het invullen van een pdf die je moet opsturen in een envelop met postzegel! :( :( :(
Dat zijn wel irritante dingen, maar de eerste 4 lijken me redelijk makkelijk te regelen, die 5e is dan wel weer iets. Kennelijk willen ze ook nog een verzekering / hypotheek oid aan je kwijt. Maar zoveel hoepels om doorheen te springen, des te minder aantrekkelijk ik het vind. Gelukkig zit ik niet bij ABN anders zou dit een mooi moment geweest zijn voor mij om eens rond te kijken voor een alternatief.

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:45
Galois schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:02:
[...]

De 935 is ook zeker een mooi apparaat. Maar kost 'maar' (?) 100 euro minder...
Is dat je enige probleem met de 935? De 935 heeft ook betere GPS dan de F5.

• Galois

Galois

1811 - 1832

nogeeninlog schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:53:
[...]

Is dat je enige probleem met de 935? De 935 heeft ook betere GPS dan de F5.
Het ontbreken van Garmin Pay...

• Frenz64
dennisfr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:23:
[...]

Ik heb geen last van battery drain: ik draag mijn horloge 24/7 en mijn horloge gaat ruim 5 dagen mee waarbij ik twee keer een uur hardlopen met GPS log.
Fijn dat je er geen last van hebt, maar daar reageerde ik niet op. Jij stelde dat zoiets acceptabel was, omdat de VA3 aan de onderkant van het leveringsprogramma zat, daar reageerde ik op.
gysman11 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Ik had hetzelfde: ICS ABN Amro creditcard gekoppeld. wordt hier op het werk geaccepteerd, maar bij Albert Heijn niet.

Zag dat er nu een korting gegeven wordt op het gebruik van de reguliere pas:
https://www.abnamro.nl/nl...oorwaarden/wearables.html

- betaalrekening
- mobiel bankieren app
- spaarrekening
- rood kunnen staan
- hypotheek
- kinderrekening
- beleggen
- schadeverzekering
- autoverzekering
- lening
- banksparen en pensioen

Ik ben benieuwd... ik heb &Meer goud en een geactiveerde Garmin FR645... maar dus wel al geactiveerd een paar weken geleden.

Waarom zou je &meer trouwens weer willen afzeggen? Daar heb je verder toch helemaal geen last van?

PatrickC wijzigde deze reactie 21-01-2019 20:53 (3%)

• Mistraller
Frenz64 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:35:
[...]

Fijn dat je er geen last van hebt, maar daar reageerde ik niet op. Jij stelde dat zoiets acceptabel was, omdat de VA3 aan de onderkant van het leveringsprogramma zat, daar reageerde ik op.
Zo onderaan is het overigens niet, er zijn nog tal van horloges die (ver) onder de 200 euro zitten terwijl de VA3 er flink boven zit. Als het bij mijn VA3 niet opgelost was met die firmware, had ik hem vermoedelijk ook retour gestuurd. Ik was er ook verbaasd over.

• dennisfr
Frenz64 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:35:
[...]

Dan heb je mij verkeerd begrepen: Er werd gesteld dat de kwaliteit/stabiliteit van de software van de VA3 een groot probleem was. Daar reageerde ik op. Ik beschouw mijn gebruikers scenario als normaal en in dat scenario functioneert de VA3 prima.

Battery Drain is zeker niet acceptabel maar wellicht exemplarisch.

Met mijn 'onderkant van de markt' opmerking doelde ik meer op het eerdere gemelde gemis van geluiden uit het horloge zelf bij een voltooide ronde.

• Frenz64
Oké, dan heb ik je verkeerd begrepen @dennisfr

• Mistraller
dennisfr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:23:
[...]

Dan heb je mij verkeerd begrepen: Er werd gesteld dat de kwaliteit/stabiliteit van de software van de VA3 een groot probleem was. Daar reageerde ik op. Ik beschouw mijn gebruikers scenario als normaal en in dat scenario functioneert de VA3 prima.

Battery Drain is zeker niet acceptabel maar wellicht exemplarisch.

Met mijn 'onderkant van de markt' opmerking doelde ik meer op het eerdere gemelde gemis van geluiden uit het horloge zelf bij een voltooide ronde.
Dat ontbrekende geluid is gewoon een marketingkronkel. Ik snap wel dat ze wat segmentatie willen aanbrengen, maar dit heeft echt niets met kosten te maken, zo'n elementje is heel klein en past met gemak in de VA3. Bovendien heeft het eerste de beste kermishorloge al een piepertje, dat is echt 2 cent aan materiaal of zo ;) De flink goedkopere FR35 (inderdaad marketingtechnisch een andere serie) had het immers wel. Als er nu echter een VA3+ was geweest die net iets duurder was geweest, dan had ik hem gekocht. De eerstvolgende stap naar een gelijk horloge maar dan met geluid is echter heel groot, dus krijg je een klantgroep die minder tevreden is, maar het product dan toch maar accepteert. Gemiste kans lijkt me.

Mistraller schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:26:
[...]

Dat ontbrekende geluid is gewoon een marketingkronkel. Ik snap wel dat ze wat segmentatie willen aanbrengen, maar dit heeft echt niets met kosten te maken, zo'n elementje is heel klein en past met gemak in de VA3. Bovendien heeft het eerste de beste kermishorloge al een piepertje, dat is echt 2 cent aan materiaal of zo ;) De flink goedkopere FR35 (inderdaad marketingtechnisch een andere serie) had het immers wel. Als er nu echter een VA3+ was geweest die net iets duurder was geweest, dan had ik hem gekocht. De eerstvolgende stap naar een gelijk horloge maar dan met geluid is echter heel groot, dus krijg je een klantgroep die minder tevreden is, maar het product dan toch maar accepteert. Gemiste kans lijkt me.
Vertel dat ook maar meteen aan Hammerhead die in hun Karoo fiets gps computer geen geluid hebben ingebouwd.

• dennisfr
Mistraller schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:26:
[...]

Het zal niet om de extra kosten gaan inderdaad.
@Teleflubbie ik heb mijn VA3 eens een nachtje uitgezet: 1% afname in 8 uur. Het lijkt dus echt aan jouw horloge te liggen. Heb je al eens geprobeerd om een reset naar factory settings uit te voeren?
Zo ja, terugsturen lijkt me.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:56
Galois schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:13:
[...]

Het ontbreken van Garmin Pay...
Wel standaard wifi :9

• KappuhH
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
KappuhH schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:55:
[...]

Inmiddels de nieuwste firmware er op gezet maar het resultaat is om te huilen:

[Afbeelding]

Daarnaast lijk ik inderdaad een soort cadance lock te hebben, zowel max als avg cadance is de helft van de max en avg hartslag. En over een loop bijna continu een hartslag van 170-180, lijkt me vrij hoog.

Heb inmiddels contact met de shop opgenomen om te kijken of ze me kunnen helpen.
Heb onder garantie een nieuw horloge gekregen, erg snel geregeld.

Echter het probleem lijkt niet opgelost. Heb een kort rondje gedaan waarbij ik zowel mijn iPhone als mijn Polar Vantage M aan had staan. Voor ik begon heb ik 10 minuten gewacht tot hij een gps signaal oppikte maar dat leek niet het geval (rondje om het kompas teken bleef rood). Toen ben ik maar gaan lopen en pas na ruim 100 meter leek hij een signaal op te pikken. Tijdens de loop leek hij ook niet altijd goed signaal te hebben want soms schoot m'n looptempo erg heen en weer.

Daarnaast schoot na een kilometer m'n hartslag weer naar ongeveer 180, wat bijna gelijk is aan mijn loopfrequentie.

Ik heb de nieuwste firmware op het horloge staan. Mijn iPhone pikt wel gewoon gps op dus het lijkt me dat het niet kan liggen aan teveel huizen/flats in de buurt, of iets anders wat storend kan werken. Iemand tips wat ik kan proberen om het toch werkend te krijgen? Zie hieronder de vergelijking tussen de iPhone en de Polar.

Klik voor groter!

YEAH for it!

@KappuhH Nieuw toestel dus je eerste activiteit zou moeten zijn:
Update firmware, haal de laatste epo binnen, leg je toestel veilig op een plek in bijvoorbeeld je achtertuin met een vrije blik op de hemel en laat hem daar 30 minuten liggen. Kijk voor de grap hoeveel "afstand" je in die 30 minuten aflegt. Na zo'n soak in zou je gps beter moeten werken dan meteen beginnen wat je nu gedaan hebt. Grote kans dat je toestel nog dacht dat hij in Kansas was (waar de garmin fabriek staat) en tja dan duurt het wel even voordat je een fix hebt.
Overigens is zo'n soak in ook een goed idee als je ergens met het vliegtuig op vakantie gaat wat verder verwijderd van je meest recente activiteit.

• KappuhH
  • Niet online
rockhopper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:27:
@KappuhH Nieuw toestel dus je eerste activiteit zou moeten zijn:
Update firmware, haal de laatste epo binnen, leg je toestel veilig op een plek in bijvoorbeeld je achtertuin met een vrije blik op de hemel en laat hem daar 30 minuten liggen. Kijk voor de grap hoeveel "afstand" je in die 30 minuten aflegt. Na zo'n soak in zou je gps beter moeten werken dan meteen beginnen wat je nu gedaan hebt. Grote kans dat je toestel nog dacht dat hij in Kansas was (waar de garmin fabriek staat) en tja dan duurt het wel even voordat je een fix hebt.
Overigens is zo'n soak in ook een goed idee als je ergens met het vliegtuig op vakantie gaat wat verder verwijderd van je meest recente activiteit.
Laatse firmware update heb ik gedaan en had het horloge al een paar dagen gewoon gedragen. Maar dat was natuurlijk zonder actieve GPS. Zal dat nog eens proberen.

YEAH for it!

• Gonadan
  • Niet online
Sowieso pas gaan lopen als hij al een minuutje een fix heeft, doe je dat niet dan is gegarandeerd je hele activiteit ruk.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Het kan handig zijn om in een veld gewoon even de snelheid dan wel tempo weer te geven. Als je echt stil staat en het horloge geeft toch nog snelheid weer ondanks de groene ring, dan heb je nog geen juiste fix. Lekker wachten tot deze een paar seconden op nul blijft staan (snelheid dus).

• KappuhH
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:07:
Sowieso pas gaan lopen als hij al een minuutje een fix heeft, doe je dat niet dan is gegarandeerd je hele activiteit ruk.
Daar heb ik dus 10 minuten op gewacht. Toen ik hem nog niet had toch maar gaan lopen. Lijkt me langer dan de bedoeling hoort te zijn.

YEAH for it!

• Gonadan
  • Niet online
KappuhH schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:19:
[...]

Daar heb ik dus 10 minuten op gewacht. Toen ik hem nog niet had toch maar gaan lopen. Lijkt me langer dan de bedoeling hoort te zijn.
Klopt, dat kan te maken hebben met wat hierboven verteld wordt. Dat verandert echter niets aan dat als je gaat lopen zonder dat hij al even een fix heeft de meting niet altijd even accuraat is. Zelfs als die van mij vrij snel een fix heeft na aanzetten dan ga ik alsnog even dynamisch rekken of beenzwaaien voordat ik op pad ga. Dat versterkt simpelweg de accuratesse van de GPS. :)

• Frenz64
Als ik een fix heb, ga ik meteen los en de metingen zijn behoorlijk betrouwbaar, geen gekke dingen iig

Maar ja, ik heb ook een top-of-the-line product van Amazfit :+
@Frenz64 Gelukkig zijn er veel gebruikers die gewoon tevreden zijn met hun product. Een gedeelte van alle "problemen" wordt onder meer veroorzaakt door onrealistische verwachtingen.
Ik start meestal ook gewoon mijn run/rit/activiteit als het moet. Als ik alleen ben (en dus alle tijd heb) wacht ik wel op een propere fix, maar als ik met meer ben dan gaat het gewoon beginnen. Afwijkingen die daardoor ontstaan neem ik voor lief.

@KappuhH Als de gps eenmaal weet waar ie is dan hoort het geen 10 minuten te duren, maar de eerste keer als een toestel trans-atlantisch gaat dan heeft ie lang nodig. De laatste keer dat ik vloog naar Turkije vanuit Nederland had ik in Turkije iets van 17 minuten nodig voor een goede fix, al zullen de hoge gebouwen bij mij in de buurt niet meegeholpen hebben.
-speculutie mode aan- Kennelijk is er iets in het toestel dat onthoudt waar hij zich bevind en zoekt dan gps-satellieten op die basis. Als dat faalt breidt hij waarschijnlijk de zoekcirkel steeds verder uit in de veronderstelling dat je niet super ver bent van de plek waar hij het laatste een fix heeft gehad -einde speculatie mode-

Gonadan schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:07:
Dat moet toch niet nodig zijn? Ik start altijd direct na een fix (meestal al binnen enkele seconden als ik buiten kom) op mijn FR645M en de activiteit map ziet er prima uit vanaf de eerste meters. En op mijn vorige horloge (vivoactive HR) was het al niet veel anders. Wat voor zin heeft een GPS fix anders, als je toch nog een minuut moet gaan wachten na een fix?

PatrickC wijzigde deze reactie 23-01-2019 15:51 (4%)

• Gonadan
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:50:
Dat moet toch niet nodig zijn? Ik start altijd direct na een fix op mijn FR645M en de activiteit map ziet er prima uit vanaf de eerste meters. En op mijn vorige horloge (vivoactive HR) was het al niet veel anders. Wat voor zin heeft een GPS fix anders, als je toch nog een minuut moet gaan wachten na een fix?
Omdat wat Garmin goed genoeg vindt ik zelf niet goed genoeg vind. Hij geeft al groen maar is nog wel bezig met het verzamelen van meer satellieten. Dat was op mijn oude 310XT niet anders. Maar velen hebben geen geduld en gaan daarna klagen dat hij niet nauwkeurig genoeg is. :P

Gonadan schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:51:
[...]

Omdat wat Garmin goed genoeg vindt ik zelf niet goed genoeg vind. Hij geeft al groen maar is nog wel bezig met het verzamelen van meer satellieten. Dat was op mijn oude 310XT niet anders. Maar velen hebben geen geduld en gaan daarna klagen dat hij niet nauwkeurig genoeg is. :P
Dat zou kunnen, maar ik zie het eigenlijk nooit terug in de data bij mij. Het zou een paar meter kunnen schelen bij de start, maar je gaf aan de 'de hele activiteit dan ruk was'? Dat is toch vreemd?

• Gonadan
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:53:
Dat zou kunnen, maar ik zie het eigenlijk nooit terug in de data bij mij. Het zou een paar meter kunnen schelen bij de start, maar je gaf aan de 'de hele activiteit dan ruk was'? Dat is toch vreemd?
De hele activiteit is wellicht wat gechargeerd, maar als je beweegt is het moeilijk om de fix te verbeteren. Dus des te fanatieker jij van start gaat hoe langer het duurt voordat de nauwkeurigheid bijgetrokken is. Dat kan je dan ook wel terug zien in je activiteit. Overigens niets nieuws hoor, dat is al eerder langs gekomen in het topic.

• Frenz64
Kweenie, wil die discussie niet overdoen, maar vlgs mij is de fix juist dat je horloge de satellieten vindt, niet andersom. Of je nou beweegt of niet (mits "vrije toegang" tot het zwerk) maakt voor de fix niet uit. De mate van nauwkeurigheid wordt bepaald door het aantal satellieten dat hij spot en bij weinig satellieten wordt de plaatsbepaling dodgy.

• dennisfr
Bij mij (VA3) ook geen verschil tussen lang wachten en direct starten na 'groen licht'. De gemeten route ziet er eigenlijk altijd prima uit, ook het 1e stuk.
De (barometrische) hoogtemeter heeft wel belang bij wat langer wachten, maar die blijft minder betrouwbaar dan de GPS horloge, al wacht ik een uur.
Frenz64 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:03:
Kweenie, wil die discussie niet overdoen, maar vlgs mij is de fix juist dat je horloge de satellieten vindt, niet andersom. Of je nou beweegt of niet (mits "vrije toegang" tot het zwerk) maakt voor de fix niet uit. De mate van nauwkeurigheid wordt bepaald door het aantal satellieten dat hij spot en bij weinig satellieten wordt de plaatsbepaling dodgy.
Dat satellieten je horloge niet vinden lijkt me duidelijk, of is dat niet wat je bedoelt met "andersom"??

Het punt is meer dat het erop lijkt dat bij ongeveer 4 of 5 gevonden satellieten garmin groen licht geeft en dit als good enough to go weergeeft. Dat zal voor een hoop mensen zo zijn, maar de pietje preciezen onder ons willen soms meer/betere nauwkeurigheid. In een ideale wereld in ideale omstandigheden zal het ongeveer net zo lang duur voor je horloge om 5 of 15 satellieten te vinden, in de praktijk geeft de extra wachttijd soms het verschil tussen 'maar' 5 satellieten en 'al' 10. Persoonlijk boeit het me allemaal niet zoveel, of ik nou 50 of 52 km gefietst heb, het zal me verder niets boeien. Voor mij is het bewaren van de route het belangrijkst. Maar als je gericht serieus aan het trainen bent met een doel in je achterhoofd kan het wel iets belangrijks zijn om rekening mee te houden.

• Frenz64
rockhopper schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:19:
[...]

Dat satellieten je horloge niet vinden lijkt me duidelijk, of is dat niet wat je bedoelt met "andersom"??
Dat bedoelde ik ja, ietwat flauw idd, maar een wat serieuzer punt wilde ik maken dat bewegen nauwelijks of geen effect heeft op hoe goed of snel je horloge meerdere satellieten vindt (tenzij je een tunnel inloopt). Ik kreeg de indruk dat Gonadan beweerde dat als je niet stil staat bij het 'fixen', dat dan je hele metingen naar de gallemiezen gaat of (kan gaan) en dat lijkt me sterk.
Een beetje gelijk heeft hij wel.
Zolang er geen fix is zal het horloge de zichtbare satellieten gebruiken om op basis van de ontvangen gegevens een locatie te pinpointen. Bij beweging wisselen deze data sterker waardoor er een grotere variatie is in de ontvangen gegevens. Zonder recente gegevens of na een grote verplaatsing kan het dus zeker verschil ontstaan. Het zal niet de hele activiteit vernielen, maar dat is wel het soort vreemde dingen die je vaak in het begin ziet waar je een halve wijk verderop begint (of een blok verderop) en dan wat meer een zigzaggend lijntje. Vroeger (pre 2015) was dit sterker, tegenwoordig gelukkig minder.

En tja beweging is zo'n beetje de enige variabele waar je direct zelf invloed op uit kan oefenen, dat maakt het het vermelden waard. Je kan niet opeens een strak blauwe lucht toveren (zou leuk zijn als de fenix 6 die mogelijkheid zou hebben) of ervoor zorgen dat de hoge bomen/gebouwen opeens weg zijn.

• Gonadan
  • Niet online
Stil staan heeft inderdaad gewoon een positieve uitwerking op het vinden van satellieten, dat is gewoon een feit. Garmin adviseert dat zelf ook bij problemen.

Daarnaast is het verprutsen van een hele activiteit gechargeerd, zoals al aangegeven. Een glitch maakt mij weinig uit, maar in dit topic komen genoeg Tweakers langs die moord en brand schreeuwen over nauwkeurigheid bij een glitch.

Het aantal satellieten bepaalt de nauwkeurigheid, maar vanaf hoeveel vind je het genoeg? Garmin geeft bij een bepaald aantal groen licht, maar als je even wacht heb je er misschien nog wel meer, en is hij dus nauwkeuriger. Het is mijn ervaring dat de kans op gekke dingen heel veel afneemt als je gewoon even geduld hebt. :)

Ik vraag me nog altijd af waarom garmin het scherm met het aantal satellieten waarmee je wel/geen contact hebt heeft weggehaald uit de Fenix serie. Ik vond dat altijd een nuttig scherm en ook op de handheld serie (oregon) gebruik ik dat vaak. Sowieso een leuk 'gadget gehalte' scherm, en nuttig om te kijken hoe het met je ontvangst staat.

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:05:
Stil staan heeft inderdaad gewoon een positieve uitwerking op het vinden van satellieten, dat is gewoon een feit. Garmin adviseert dat zelf ook bij problemen.
Precies. Ik start mijn activiteit voor ik begin met rennen en heb altijd binnen vijf seconden een GPS fix.

It takes two fools to argue.

• tlpeter
Het helpt ook om de garmin connect app verbonden te hebben.
Dit helpt om de huidige locatie te hebben.
Bij Android gaat dit trouwens veel beter dan bij ene iPhone (crappy met apps)
Af en toe even aan je PC/laptop hangen en Garmin Express aanzetten.. dan pre-load het horloge de relevante satellieten..

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Gonadan
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:17:
Precies. Ik start mijn activiteit voor ik begin met rennen en heb altijd binnen vijf seconden een GPS fix.
Meestal start ik niet waar ik de vorige keer geëindigd ben, misschien eens proberen een kijken hoe snel hij dan is. Een vijf seconden fix vind ik wel heel erg snel.

• Frenz64
Oké oké, ben overtuigd @rockhopper en @Gonadan . Maar blijkbaar geeft Garmin dan eerder (te snel mss) groen licht, ik heb ff teruggekeken naar data op Strava, noch de Polar (M600) toen als de Stratos nu laten glitchy beginnetjes zien. Ik wandel of fiets rustig weg tot ik een fix heb en start dan direct een activiteit.
@Frenz64 Ik twijfel verder niet aan je apparatuur, maar ik wil wel even melden dat Strava data niet hetzelfde is als de ruwe data van je toestel. Strava bewerkt jouw upload, hoe en wat de effecten allemaal precies zijn weet ik niet, daarvoor zou je het algoritme in moeten zien van Strava zelf, maar als je echt eerlijk wilt kijken zou je dus de bestanden van je toestel rechtstreeks in een neutrale viewer moeten bekijken zoals deze. Ik denk dat het te maken heeft met de KOM's van Strava dat er een sausje overheen gaat.

Maar het is verder natuurlijk ook erg persoonlijk of en in welke mate je aan "afwijkingen" stoort, ik heb hetzelfde als jij, gewoon beginnen en het zal verder wel.

• Gonadan
  • Niet online
Precies. Volgens m'n horloge ben ik gisteren over een rij huizenblokken gerend en daarna het kanaal in gesprongen. Boeiend, je ziet het pas als je inzoomt en voor de totaaltijd maakt het weinig uit.

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Meestal start ik niet waar ik de vorige keer geëindigd ben, misschien eens proberen een kijken hoe snel hij dan is. Een vijf seconden fix vind ik wel heel erg snel.
Ik moet er wel aan toevoegen dat ik nooit tussen huizen loop. Altijd open landschap; denk aan een meer met een fietspad eromheen.

• Frenz64
rockhopper schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:20:
@Frenz64 Ik twijfel verder niet aan je apparatuur, maar ik wil wel even melden dat Strava data niet hetzelfde is als de ruwe data van je toestel. Strava bewerkt jouw upload, hoe en wat de effecten allemaal precies zijn weet ik niet, daarvoor zou je het algoritme in moeten zien van Strava zelf, maar als je echt eerlijk wilt kijken zou je dus de bestanden van je toestel rechtstreeks in een neutrale viewer moeten bekijken zoals deze. Ik denk dat het te maken heeft met de KOM's van Strava dat er een sausje overheen gaat.

Maar het is verder natuurlijk ook erg persoonlijk of en in welke mate je aan "afwijkingen" stoort, ik heb hetzelfde als jij, gewoon beginnen en het zal verder wel.
Ook de Amazfit data is correct, met name het startpunt klopt exact, een enkel bochtje afsnijden zie ik wel, maar dat is ook op het einde van een activiteit. Maar goed, die software kan de data ook opleuken. Ik zal eens kijken in die neutrale viewer (moet ook nog wat werken vandaag schijnt O-) ) Zit ook te denken dat het aan mijn modus operandi kan liggen. Ik zet 'm aan als ik aan het omkleden ben, meestal heeft hij al een fix als ik naar buiten loop en dan pas start ik de meting, voorheen liep ik eerst een stukje warm en startte pas na 500/600 meter ingelopen en gestretcht te hebben, dat zal de nauwkeurigheid helemaal geholpen hebben.

• Gonadan
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:55:
Ik moet er wel aan toevoegen dat ik nooit tussen huizen loop. Altijd open landschap; denk aan een meer met een fietspad eromheen.
Bij mij is start en einde altijd binnen bebouwd gebied, tijdens de activiteit probeer ik dat te ontlopen maar toch vaak nog veel bomen.
En het is gewoon altijd slecht weer. :+

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jay-v schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:45:
Reset heeft niet geholpen. Heb zelfs nog een downgrade geprobeerd naar v5.10 maar ook dat heeft niet geholpen. Denk dat deze nooit in orde is geweest. Hij is weer retour gestuurd. Op naar de volgende :)
Nou hij is binnen, dat ging behoorlijk snel. Binnen 7 dagen een nieuwe thuis (ze gaven aan 3-4 weken aan de telefoon). Garmin stuurt steeds een nieuwe doos, je hoeft enkel de horloge naar hun te sturen. Zie hier mijn collectie: 8)

Het mooie is dat ik nu 3 kabeltjes heb om te laden >:). Nieuwe lijkt het goed te doen. Snelle GPS fix, accurate mapping, ant+ en batterij lijkt het goed te doen.

Fingers crossed ;)

• Frenz64
triple unboxing, daar kan DC Rainmaker nog een puntje aan zuigen :9~

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jay-v schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:04:
[...]

Nou hij is binnen, dat ging behoorlijk snel. Binnen 7 dagen een nieuwe thuis (ze gaven aan 3-4 weken aan de telefoon). Garmin stuurt steeds een nieuwe doos, je hoeft enkel de horloge naar hun te sturen. Zie hier mijn collectie: 8)

[Afbeelding]

Het mooie is dat ik nu 3 kabeltjes heb om te laden >:). Nieuwe lijkt het goed te doen. Snelle GPS fix, accurate mapping, ant+ en batterij lijkt het goed te doen.

Fingers crossed ;)
Mmm, dus pas de derde lijkt goed te zijn :? Heb je de serie / batch nummers nog ergens genoteerd?

Kan toch bijna niet voorstellen dat er zoveel 'broken' zijn.

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Help!!!! schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:45:
[...]

Mmm, dus pas de derde lijkt goed te zijn :? Heb je de serie / batch nummers nog ergens genoteerd?

Kan toch bijna niet voorstellen dat er zoveel 'broken' zijn.
Bij de eerste deed de batterij het niet goed (elke dag laden), bij de tweede deed de GPS het niet.

Het kan gewoon pech zijn, ik ken redelijk wat Garmin gebruikers en die lijken over het algemeen tevreden...

De serienummers heb ik, maar daar valt niets uit te ontleden.

• walterworld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-02 15:04
Jay-v schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:04:

Fingers crossed ;)
Mooi man :) Goed om te horen dat ze er niet moeilijk over doen.Zijn dit nieuwe of refurbished modellen?

Verbaas mij er nog steeds over dat ik de kabel nog niet ben kwijtgeraakt. Heb thuis meerdere USB-Micro en USB Type-C kabels liggen, maar één VivoActive 2 kabel.

walterworld wijzigde deze reactie 24-01-2019 17:14 (3%)

• Gonadan
  • Niet online
Ik heb een speciaal laatje voor m'n sportspul. Pod, kabeltje, horlogebandjes, lichtjes, hartslagmeter, oordopjes. Je kunt een hoop zou kwijt raken, zo voorkom ik dat. :P

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:15:
Ik heb een speciaal laatje voor m'n sportspul.
:Y Hier ook, super handig inderdaad.

• Jennelis
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 29-01 22:07
Dag forumleden,

Sinds kort heb ik een garmin forerunner 645. Voor het eerst een garmin, dus best even wennen na eigenlijk altijd polar horloges gehad te hebben.

Ik heb veel van dit forum gelezen en al veel tips en hints over mogelijkheden van garmin horloges gevonden en gebruikt. Heel handig!

Eén ding loop ik nu tegenaan en vind ik irritant. Ik heb autolap op 1 km ingesteld (had ik ook op mijn polar m400) en gebruik dan het 'back'-knopje om laps te registreren. De autolap lijkt echter de manuele laps te overrulen. Ik vond dat mijn lap wel verdacht lang op 2.41 bleef staan....

Hoe kan ik dit oplossen? Dus dat ik het tijdsverloop van de handmatige laps zie en niet dat 'ie dat 'vermengd' met de automatische kilomers? Is dat een kwestie van de schermpjes anders instellen? Bij de polar ging dat prima.

Oh ja, nog eentje: hoe zet ik de geluidssignalen tijdens een training uit? Ik had het al uitgezet, maar blijkbaar is dat alleen voor normaal gebruik van het horloge en niet tijdens trainingen? Ik heb namelijk voldoende aan de trillingssignalen.
@Jennelis Waarom heb je auto laps eigenlijk aan staan, terwijl je manual laps wilt registreren? Voor zover ik weet legt manual lap een einde van een lap en begin van de volgende vast en de volgende lap wordt dan weer automatisch na 1km aangemaakt of eerder, als je opnieuw op manual lap drukt. Zijn de manual laps die je wilt vastleggen langer dan je auto laps, dan gaat dat nooit werken. Loop je op een 400m baan, dan worden nooit auto laps aangemaakt. Je kunt auto lap trouwens gewoon uitzetten nadat je de activiteit hebt geselecteerd, door een long press op up, waarna je je actviteit instellingen kunt wijzigen, waaronder je auto laps instellingen.

Wat betreft die audio signalen. Die kun je uitzetten via Instellingen, Systeem, Geluiden, Waarschuwingstonen Tijdens activiteit.

PatrickC wijzigde deze reactie 24-01-2019 18:55 (9%)

• Jennelis
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 29-01 22:07
@PatrickC aah...gevonden! audiosignalen staan nu als het goed is uit :)

wat betreft de autolaps: ik vind het leuk om de statistieken van de gelopen kilometers terug te zien (zeker met langere duurtrainingen) en daarnaast die van mijn handmatige laps nav de training die ik doe. In Connect zie ik dat ook alles vermengd is.
Bij de polar had ik ook de automatische ronden op 1km staan en deed daarnaast handmatig de ronden. Dat ging goed. Ik ging er vanuit dat dat bij Garmin hetzelfde zou zijn...helaas. Dan dus toch maar de autolaps uit.

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:55
Vandaag kreeg ik met Garmin Pay de melding “onbekende pas” en kon ik niet betalen. Enig idee wat dat zou kunnen zijn?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

miel schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:14:
Vandaag kreeg ik met Garmin Pay de melding “onbekende pas” en kon ik niet betalen. Enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Met welke pas probeerde je te betalen? Een pinpas of een creditcard? Met een creditcard kun je namelijk niet overal contactloos betalen namelijk.

• miel
PatrickC schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:04:
[...]

Met welke pas probeerde je te betalen? Een pinpas of een creditcard? Met een creditcard kun je namelijk niet overal contactloos betalen namelijk.
een pin pas.... (mijn normale bankpas...)

miel schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:44:
[...]

een pin pas.... (mijn normale bankpas...)
Ok, dan is dat alvast uitgesloten. :) Ik heb de ‘ongeldige pas’ melding volgens mij ook wel eens gehad als ik gewoon met m’n pinpas contactloos betaalde. Een 2e poging werkt dan meestal wel. Heb je het meerdere keren geprobeerd of maar één keer?

• miel
PatrickC schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:23:
[...]

Ok, dan is dat alvast uitgesloten. :) Ik heb de ‘ongeldige pas’ melding volgens mij ook wel eens gehad als ik gewoon met m’n pinpas contactloos betaalde. Een 2e poging werkt dan meestal wel. Heb je het meerdere keren geprobeerd of maar één keer?
3 keer zonder resultaat helaas....

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-02 08:11

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Even een vraag mbt borstband meting icm mijn Garmin FR 235. Af en toe merk ik dat de meting van de borstband niet klopt. Dan heb ik bij het inlopen op een zeer rustig tempo een hartslag in zone 5. Wanneer ik ga versnellen stijgt hij soms naar 6.1, maar het kan ook zomaar zijn dat hij terugvalt naar zone 3 of 4 (wat dan klopt met de activiteit).

Mijn vraag, wat kan hier de oorzaak van zijn? De band doe ik exact op dezelfde manier om en maak deze vochtig voordat ik de activiteit start.

Het is namelijk zeer irritant als je lekker aan het inlopen bent en je hebt volgens je horloge een zone van 5 (!!)

Ter volledigheid ; Garmin Luxe Borstband

Calitomnication wijzigde deze reactie 28-01-2019 12:22 (7%)

Garmin Forerunner 235 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect
tips voor New York | FRIET

• tlpeter
Is de band vuil misschien?
Deze moet regelmatig gewassen worden.
Ook zou de batterij leeg kunnen zijn.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

tlpeter schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:22:
Is de band vuil misschien?
Deze moet regelmatig gewassen worden.
Ook zou de batterij leeg kunnen zijn.
Band knikker ik zeer regelmatig in de wasmachine, zonder pod uiteraard :+.
Batterij leeg... hmmm, zou het? Kan die eens vervangen, d:)b

miel schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:30:
[...]

3 keer zonder resultaat helaas....
Is het horloge nog geactiveerd bij je bank (althans bij de ABN Amro moest je 'm activeren). En wat is de status van je pas in de Garmin Connect app (portemonnee beheren binnen Garmin Pay)?

• miel
PatrickC schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:00:
[...]

Is het horloge nog geactiveerd bij je bank (althans bij de ABN Amro moest je 'm activeren). En wat is de status van je pas in de Garmin Connect app (portemonnee beheren binnen Garmin Pay)?
Alles stond nog actief (Rabobank) en vandaag werkte betalen bij een andere automaat weer prima... vaag!

• erikhui
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 20:24
Sinds gister ook bezitter van een VA3, ter vervanging van een Sony Smartwatch 3. Vanmorgen met beiden op pad gegaan om te vergelijken maar ondanks dat sync met Strava aanstaat, zie ik de run van de VA3 niet terug op Strava, wel op Garmin Connect. Zou dat kunnen komen doordat Strava dubbelingen (obv tijd) zelf uitfiltert? Ik zal wel even een kleine test doen alleen met de VA3.

Verder zag ik nog niet zo snel run trainingen obv hartslag aangeboden op horloge zelf of de GC app, wel via GC website. Klopt dat? Zoa, zou ik wel minder vinden. Via de app krijg ik wel een 5K beginner training aangeboden waarin ik niet geïnteresseerd ben.

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19:25
erikhui schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:28:
Sinds gister ook bezitter van een VA3, ter vervanging van een Sony Smartwatch 3. Vanmorgen met beiden op pad gegaan om te vergelijken maar ondanks dat sync met Strava aanstaat, zie ik de run van de VA3 niet terug op Strava, wel op Garmin Connect. Zou dat kunnen komen doordat Strava dubbelingen (obv tijd) zelf uitfiltert? Ik zal wel even een kleine test doen alleen met de VA3.

Verder zag ik nog niet zo snel run trainingen obv hartslag aangeboden op horloge zelf of de GC app, wel via GC website. Klopt dat? Zoa, zou ik wel minder vinden. Via de app krijg ik wel een 5K beginner training aangeboden waarin ik niet geïnteresseerd ben.
Strava haalt die er inderdaad uit dacht dat het was dat de 1e die erin staat zichtbaar is. Endomondo dubbelt wel gewoon. Zou je ook een account kunnen maken en koppelen als het alleen voor het testen is.

• qukel
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-02 18:03
Jennelis schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:50:
@PatrickC aah...gevonden! audiosignalen staan nu als het goed is uit :)

wat betreft de autolaps: ik vind het leuk om de statistieken van de gelopen kilometers terug te zien (zeker met langere duurtrainingen) en daarnaast die van mijn handmatige laps nav de training die ik doe. In Connect zie ik dat ook alles vermengd is.
Bij de polar had ik ook de automatische ronden op 1km staan en deed daarnaast handmatig de ronden. Dat ging goed. Ik ging er vanuit dat dat bij Garmin hetzelfde zou zijn...helaas. Dan dus toch maar de autolaps uit.
Ik weet niet of je ook Strava gebruikt. Ik heb autolaps uitstaan en in Strava zie ik dan zowel mijn manuele laps als ook de sessie opgedeeld in 1km laps.
Ja, klopt. Je kunt dat plan wel weer naar je horloge sturen vanaf de site. Wel vreemd.

Twitter | Strava

• Mistraller

Je kunt de activity file (FIT, GPX, TCX) downloaden uit GC en alsnog naar strava sturen. En als strava hem als duplicate ziet kan je deze combine tool gebruiken. Daar kan je ook 1 file heen sturen en dan het vinkje randomize ID tag aanzetten.

https://gotoes.org/strava/Combine_GPX_TCX_FIT_Files.php

Ik synchroniseer trouwens alles met Tapiriik.
Dwz: Garmin connect stuurt het naar strava, en tapiriik stuurt alles van strava naar dropbox, endomondo en runkeeper.
Verder stuurt Zwift trouwens de activiteiten naar Garmin Connect én strava. De zwift activities worden door GC niet nogmaals naar strava gepushed.
Overigens kan tapiriik natuurlijk ook activities naar GC syncen.

• loyske
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-02 17:03
Maandag mijn Garmin VA3M in gebruik genomen. Leuk ding, uiterlijk was ik nog niet meteen over uit.
Maar grootste probleem: een stukje van het touchscreen werkt niet, dus als daar iets staat wat ik wil selecteren, dan gebeurd dat niet of datgene wat er boven of onder staat wordt geselecteerd.... Reset gedaan, maar verhelpt het probleem niet. Dus hij gaat terug.

Nu dus toch aan het twijfelen of ik niet voor een F5S of F5S+ moet gaan.... wel meteen een stuk duurder.
loyske schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:06:
Maandag mijn Garmin VA3M in gebruik genomen. Leuk ding, uiterlijk was ik nog niet meteen over uit.
Maar grootste probleem: een stukje van het touchscreen werkt niet, dus als daar iets staat wat ik wil selecteren, dan gebeurd dat niet of datgene wat er boven of onder staat wordt geselecteerd.... Reset gedaan, maar verhelpt het probleem niet. Dus hij gaat terug.

Nu dus toch aan het twijfelen of ik niet voor een F5S of F5S+ moet gaan.... wel meteen een stuk duurder.
Altijd vervelend als een keuze verkeerd uitpakt. Van die twee zou ik altijd voor de + gaan, bied veel meer (behalve accuduur) ten opzichte van de niet +. Maar de prijs is natuurlijk ook een issue. Als het te ver buiten budget ligt misschien via 2e hands/kans?

• Mistraller

In de diagnose tool zit ook een touchscreen testje. Bij het aanzetten de knop vasthouden, dan kom je erin.

Waarom dan niet de Forerunner 645M? Die is een stuk goedkoper en bevat meer functies dan de VA3M en minder dan de F5S+.

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

Ik gok dat hij touchscreen wil :p

• loyske
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-02 17:03
XWB schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:02:
Haha is geen harde eis, dus een 645M zou ook nog kunnen ;)

• CrabpPeople
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:01
Vanwege het niet (meer) voldoen van mijn oude (TomTom) horloge nu aan het rondkijken voor een nieuw sporthorloge. Vooral voor hiken, hardlopen en fietsen, en ook wil ik hem 'casual' dragen.

De VA3 en FR645(M) vind ik functies voor outdoor missen, en de Instinct weer functies voor hardlopen. Kom ik automatisch uit bij de F5s+, prachtig ding, maar oh zo duur, en heb nét de aanbiedingen van vorige week gemist door vakantie :(

• Rickhavinga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:28
Maar die hebben de Fenixen ook niet..
Aangezien de F5S(+) al werd overwogen en die ook geen touchscreen heeft durfde ik die gok wel te maken! >:)
CrabpPeople schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:01:
Vanwege het niet (meer) voldoen van mijn oude (TomTom) horloge nu aan het rondkijken voor een nieuw sporthorloge. Vooral voor hiken, hardlopen en fietsen, en ook wil ik hem 'casual' dragen.

De VA3 en FR645(M) vind ik functies voor outdoor missen, en de Instinct weer functies voor hardlopen. Kom ik automatisch uit bij de F5s+, prachtig ding, maar oh zo duur, en heb nét de aanbiedingen van vorige week gemist door vakantie :(
Je kan jezelf troosten met de gedachte dat de aanbiedingen wel weer terug komen. Het vervelend is alleen dat je niet weet wanneer precies.

• Martiveen
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:11

Je kan altijd gluren bij onze buren. De pond staat gunstig :)

• fjorden
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Welke functies mis je? Wat ik vooral miste t.o.v. de F5 kon ik compenseren (soms net wat minder eenvoudig in gebruik) door https://dynamic.watch/

• Gonadan
  • Niet online
fjorden schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:59:
soms net wat minder eenvoudig in gebruik
Aardige understatement. :P
Calitomnication schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:34:
Band knikker ik zeer regelmatig in de wasmachine, zonder pod uiteraard :+.
Mag dat tegenwoordig? Mijn oude band mocht je alleen afspoelen met lauwwarm water.

• Mr.Dutchman
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:28
Zojuist mijn F5x plus binnen gekregen vanuit Israël. 8)

http://i68.tinypic.com/29emae0.jpg

Mr.Dutchman wijzigde deze reactie 31-01-2019 09:46 (21%)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gonadan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:25:
[...]

Mag dat tegenwoordig? Mijn oude band mocht je alleen afspoelen met lauwwarm water.
Yes, dat mag tegenwoordig :)

- Remove module and fasten the clasp before washing
- Place the soft strap heart rate monitors in the washing machine with a regular load of laundry
- Placing the strap into a washing/protective bag is highly recommended to prevent the strap from getting tangled
- Run the washing machine on normal cycle with cold or warm water (40ºC/104ºF Max.)
- Use only a small amount of mild detergents, without color fasteners, softener or bleach
- Do not allow chemicals (including sunscreen, bleach, ammonia, mosquito repellent) to contact the heart rate monitor

Instructies voor de DeLuxe band zijn; 7x met de hand wassen, daarna 1x in machine.

Overigens heb ik de batterij van de Pod vervangen, hopen dat dit het probleem heeft gefixt :)

Calitomnication wijzigde deze reactie 31-01-2019 09:53 (4%)

Mr.Dutchman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:45:
Zojuist mijn F5x plus binnen gekregen vanuit Israël. 8)

[Afbeelding]
Lekker hoor!
Dan volgen natuurlijk twee vragen:
  1. zijn de meegeleverde kaarten inderdaad Europa of zit je met het Midden Oosten opgescheept?
  2. heb je nog import heffingen mogen afrekenen of heb je geluk gehad?
Veel plezier ermee!

• Mr.Dutchman
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:28
rockhopper schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Lekker hoor!
Dan volgen natuurlijk twee vragen:
  1. zijn de meegeleverde kaarten inderdaad Europa of zit je met het Midden Oosten opgescheept?
  2. heb je nog import heffingen mogen afrekenen of heb je geluk gehad?
Veel plezier ermee!
1. De kaarten zijn Europees!
2. Moest importheffing betalen(21% btw), gelukkig hebben ze bij douane het bedrag van het horloge geschat op €51-,
Moest uiteindelijk een kleine €24 bij betalen O-)
Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True