Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 96 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Pluisie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:55:
Spotify lijkt nu ook beschikbaar te zijn voor de FR645M :)
Vanochtend kunnen downloaden in de store maar nog niet kunnen testen.
Heb het erop gezet en het werkt! *O*

Je kan volgens mij een playlist downloaden op het horloge en je kan hem als afstandsbediening gebruiken.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31
Ah, goed om te horen. Ik zit niet zo in de Garmin's maar de toevoeging van Spotify is voor mij wel een pre, en met meer intervaltrainingen in de winter (kou/vocht) erger ik mij ook steeds meer aan mijn TomTom omdat je daar 'laps' alleen via touchscreen kan 'aftikken' (wat bij kou/nat minder goed werkt).

Ben nu nog aan het oriënteren, maar weet iemand of de "gewone" Garmin Fenix 5S ook ooit spotify zou kunnen krijgen, of is dat sowieso alleen voor de PLUS en andere nieuwe modellen horloges?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mooi, de komende dagen maar even proberen :)

March of the Eagles

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:21
(jarig!)
PatrickC schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:24:
Ik lees op FB ook dat meer mensen sinds een paar dagen last hebben van een crashende GC app, Ik heb hier ook last van. Als de app een tijdje open staat, crasht deze. Iemand meer hier nog last hiervan? Ik gebruik iOS 12.0.1.
Ja, zag op FB de (tijdelijke?) oplossing.
In de Gezondheid app, naar Bronnen -> Connect -> Schakel alle categorieën uit.

Ik hoop de Garmin met een fix komt want deze oplossing is wel weer bijzonder

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik had ook een crashende app maar vanmorgen had ik een nieuwe update voor mijn Iphone 6S en nu draait hij wel weer goed.

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:32
Is het al iemand gelukt om een Maestro kaart (Rabobank) te koppelen? Als ik dat probeer in Garmin Connect, krijg ik het invulveld van een credit card (dus kaartnummer, CVC code, enz.) Dat klopt niet lijkt me.

• Birkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45
dennisfr schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:58:
[...]

Is het al iemand gelukt om een Maestro kaart (Rabobank) te koppelen? Als ik dat probeer in Garmin Connect, krijg ik het invulveld van een credit card (dus kaartnummer, CVC code, enz.) Dat klopt niet lijkt me.
Ja hoor werkt prima.
Kijk hier maar.

• redherring
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11 17:42
Valorian schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:33:
[...]
Ben nu nog aan het oriënteren, maar weet iemand of de "gewone" Garmin Fenix 5S ook ooit spotify zou kunnen krijgen, of is dat sowieso alleen voor de PLUS en andere nieuwe modellen horloges?
Alleen de plus versie van de fenix 5(x/s) en de garmin forerunner 645 hebben spotify.

• Valorian
redherring schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:02:
[...]

Alleen de plus versie van de fenix 5(x/s) en de garmin forerunner 645 hebben spotify.
Thanks. Maar leent de gewone 5s zich wel voor het alsnog toevoegen dmv een update, of is het toestel hardwarematig sowieso niet geschikt? Ofwel, zou het zo kunnen zijn dat Garmin dit nog verder gaat uitrollen naar oa de gewone 5S of kan dat überhaupt niet?

• dennisfr
Birkin schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:01:
[...]

Ja hoor werkt prima.
Kijk hier maar.
Thx, gelukt inderdaad.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-12 11:50
Valorian schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:11:
[...]

Thanks. Maar leent de gewone 5s zich wel voor het alsnog toevoegen dmv een update, of is het toestel hardwarematig sowieso niet geschikt? Ofwel, zou het zo kunnen zijn dat Garmin dit nog verder gaat uitrollen naar oa de gewone 5S of kan dat überhaupt niet?
De gewone 5S heeft het geheugen niet om er muziek op te zetten. Dus niet alleen Spotify gaat niet, je kunt er ook geen eigen muziek op zetten en ook geen hoofdtelefoon aansluiten.

Dit is een geval waarbij je toch echt de 5-/S/X PLUS moet hebben. De enige andere modellen die muziek ondersteunen bij Garmin zijn de Forerunner 645 Music en Vivoactive 3 Music, op dit moment zijn er nog geen andere.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik ben recent overgegaan van een fenix 5s naar een fenix 5s plus, vooral vanwege de offline spotify ondersteuning en de kaarten met 'surprise me' functie. De 5s plus koppelt probleemloos met mijn zolo liberty+ en het is echt een verademing qua gemak en draagcomfort. Wel lijkt de batterijduur aanzienlijk minder dan de normale 5s. Tijdens het hardlopen muziek luisteren met gps tracking trekt de batterij echt snel leeg. Moet dus veel vaker laden dan mijn 'oude' 5s. Is dat ook jullie ervaring?

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:38
Kasj schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:41:
Ik ben recent overgegaan van een fenix 5s naar een fenix 5s plus, vooral vanwege de offline spotify ondersteuning en de kaarten met 'surprise me' functie. De 5s plus koppelt probleemloos met mijn zolo liberty+ en het is echt een verademing qua gemak en draagcomfort. Wel lijkt de batterijduur aanzienlijk minder dan de normale 5s. Tijdens het hardlopen muziek luisteren met gps tracking trekt de batterij echt snel leeg. Moet dus veel vaker laden dan mijn 'oude' 5s. Is dat ook jullie ervaring?
Yes, deze ervaring deel ik ook. Althans, ik kom van een Fenix 3 (non-HR) en het verschil is echt gigantisch. Ik merkte het inderdaad tijdens het hardlopen met muziek + Stryd. Maar ook liep de batterij zelfs snel leeg 'in rust'. Na wat rondzoeken op het forum van Garmin kwam ik er achter dat dit een bug blijkt te zijn in de huidige 'stable' firmware. De beta firmware 5.53 schijnt dit (deels) te verhelpen. Na het installeren loopt het horloge bij mij in ieder geval niet zo snel meer leeg in rust, maar het batterijverbruik met muziek tijdens het hardlopen heb ik nog niet kunnen testen (ben van plan om dat vanavond te doen met een volle batterij).

https://forums.garmin.com...-5-plus-5-53-beta-release

Ben wel (te laat) tot het inzicht gekomen dat de 5s het significant minder lang vol houdt vergeleken met een F3 of F5 (regular)... O-)
eddemans schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:07:
[...]

Ja! Sinds gisteravond crasht die op iOS de hele tijd, na het synchroniseren met mijn horloge, in totaal na ongeveer een halve minuut? Gewoon random, zonder ergens op te hebben gedrukt. Maar nu is iOS 12.1 uit (ik had 12.0.1) dus eens kijken of dat wat helpt.
@ArnoutV
Garmin heeft het inmiddels opgelost.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=DAC4zBd4sx1vzhWTyqJmC6

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zojuist mijn twee Rabo passen toegevoegd, dat ging uitstekend. Het enige wat ik jammer vind is dat je de passen niet van een naam of specifieke codering kan voorzien. Sterker nog de passen krijgen een geheel apart nummer wat niet te relateren is aan je rekeningnummer. Het mag de pret niet drukken maar maar dit had iets beter gemogen.

Edit: ben er al achter, de Rabo en waarschijnlijk alle andere banken gebruiken de laatste 3 cijfers niet. Het laatste cijfer van je rekening nummer is het eerste nummer die Garmin toont in de omgeving waar je je portemenee kan beheren.

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 31-10-2018 19:24 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48
Arie- schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:16:
Tapiiriikrirkikiiki om alles met elkaar te synchroniseren. Je logt op die site in onder alle accounts die je hebt, drukt op 'synchroniseren'. En na verloop van tijd bevatten al je accounts op elk platform dezelfde activiteiten.
Die gebruik ik ook, werkt top.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Spotify geïnstalleerd op m’n FR645M en een aantal playlists gesynct via wifi. Werkt erg goed en intuïtief. Dat muziek syncen via wifi kost wel veel batterijlading… de procenten vliegen er af! :P

Ben achteraf toch blij dat ik nu de Music versie genomen heb, hoewel ik waarschijnlijk niet vaak met muziek op zal gaan hardlopen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 31-10-2018 21:21 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 12:56
Check. iOS update gehad en ook een update van de app. Crasht nu niet meer.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat ik niet begrijp is dat Tweakers niets meldt over Garmin Pay, iedere algemene nieuwssite ziet zelfs in dat het nieuwswaardig is, de eerste smartwatchbetaaldienst in Nederland.

Gemiste kans :(

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je kunt toch nieuws submitten :?

edit:
https://tweakers.net/submit/

[ Voor 40% gewijzigd door kenneth op 01-11-2018 09:16 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Bwoh, ik zit me ineens te bedenken dat ik ook aan Geocaching doe, en dat er ook horloges zijn die daar wat mee kunnen :P

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30

Prosperot

Today is a gift...

Gisteren gedaan.... maar blijkbaar niet nieuwswaardig genoeg....

Vandaag mn eerste betaling gedaan, werkt perfect!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Bij Abnamro:

https://www.abnamro.nl/nl...lpas/wearables/index.html

Het koppelen van de wearable aan uw betaalrekening kost € 0,50 per maand. We noemen de koppeling ook wel de digitale betaalpas. Deze digitale betaalpas zorgt voor de veilige verbinding tussen uw betaalrekening en de wearable.
gysman11 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:07:
Bij Abnamro:

https://www.abnamro.nl/nl...lpas/wearables/index.html

Het koppelen van de wearable aan uw betaalrekening kost € 0,50 per maand. We noemen de koppeling ook wel de digitale betaalpas. Deze digitale betaalpas zorgt voor de veilige verbinding tussen uw betaalrekening en de wearable.
Belachelijk! :(

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20
Diezelfde prijsstelling hadden ze toch ook al voor andere NFC-devices, zoals je mobiel? Voor mij de reden om mobiel contactloos pinnen niet te activeren. Die pinpas heb ik toch bij me, dus of ik nou het ene of het andere ding uit mijn broekzak pak, dat boeit niet.

Punctuality is the politeness of kings

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
dreamscape schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:48:
Diezelfde prijsstelling hadden ze toch ook al voor andere NFC-devices, zoals je mobiel? Voor mij de reden om mobiel contactloos pinnen niet te activeren. Die pinpas heb ik toch bij me, dus of ik nou het ene of het andere ding uit mijn broekzak pak, dat boeit niet.
Op je mobiel is het (nog) gratis. Ik heb mijn pinpas niet meer bij me.
Bij de Rabobank is het gewoon gratis, maar de ABN Amro moet er weer geld voor vragen. Ze zullen nog wel niet genoeg winst maken denk ik. Kijk, een halve euro per maand is natuurlijk bijna niets, maar dit wordt een principe kwestie. Ik betaal al een bedrag per maand voor m'n betaalrekening met pinpas en creditcard.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vreemde zet van ABN Amro, alsof die halve euro de kosten dekt 8)7

March of the Eagles

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
Frenz64 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:57:
And now for something completely different: iemand al ervaring met de Huawei Watch GT? Of wil 'm hebben?

Specs en met name accuduur ziet er niet verkeerd uit. Zeker omdat hij een Amoled scherm heeft.
Ik zit in dubio tussen de GT watch en de Amazefit Stratos. De Stratos met transflective display lijkt me wel wat, maar lees weinigs positief over de hartslagmeter. De flat tyre vind ik ook wat minder.

Bij de GT spreekt me met name de formfactor aan. Lijkt behoorlijk dun te zijn en betere schermresolutie door AMOLED, alleen weer niet always on transflective screen..

Voor de rest nagenoeg aan elkaar gewaagd.

Eens kijken of ik het de meerprijs tov de Stratos waard vind

• dennisfr
PatrickC schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:40:
Bij de Rabobank is het gewoon gratis...
Voor zo lang het duurt. Toen Rabo Wallet ( betalen met de NFC chip in je telefoon) grootschalig werd uitgerold duurde het ook niet lang voor ze er geld (ook €0,50/mnd) voor gingen vragen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
XWB schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:58:
Vreemde zet van ABN Amro, alsof die halve euro de kosten dekt 8)7
ING doet dat ook gewoon. Aangezien het niet vlekkeloos werkt heb ik het dan ook verwijderd voordat het gratis halfjaar voorbij was.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:06:
[...]

ING doet dat ook gewoon. Aangezien het niet vlekkeloos werkt heb ik het dan ook verwijderd voordat het gratis halfjaar voorbij was.
ING via NFC (telefoon) werkt hier al maanden uitstekend. Voor mij daarom ook weinig toegevoegde waarde in Garmin Pay.

• Gonadan
Verwijderd schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:15:
ING via NFC (telefoon) werkt hier al maanden uitstekend. Voor mij daarom ook weinig toegevoegde waarde in Garmin Pay.
Alles behalve betrouwbaar is mijn ervaring. Het verschilt heel erg per winkel/apparaat of het wil of niet. Daarom zou ik via het horloge wel interessant vinden, wellicht is m'n telefoon gewoon opstandig.

Nadeel is dat je gewoon dat biertje kunt halen tijdens het hardlopen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12 17:14
Het gaat natuurlijk niet over die halve euro, maar ik weiger (ING) principieel te betalen voor die functionaliteit. Heb voor m'n telefoon wel een gratis app van de Rabo, maar die is niet echt betrouwbaar en dan heb je er dus geen ruk aan, moet je toch voor de zekerheid je pasje bij je hebben.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Pathogen schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:58:
Bwoh, ik zit me ineens te bedenken dat ik ook aan Geocaching doe, en dat er ook horloges zijn die daar wat mee kunnen :P
Ik doe ook aan geocachen maar toen ik zocht naar functionaliteiten voor mijn Forerunner 935 vond ik niks interessants. Daarnaast hebben we een e-trex 20 waarmee we bijna altijd lopen en hebben we altijd onze mobiel met geocaching app bij ons.

Ik heb een aantal keren hardlopend geocaches gezocht en daar navigeerde ik met telefoon waarbij ik wel in de omgeving bekend was dus redelijk zonder telefoon in hand in de buurt van de locatie kon komen.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:46

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Gonadan schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:24:
[...]

Nadeel is dat je gewoon dat biertje kunt halen tijdens het hardlopen. :+
Ik las hier écht "Voordeel". Freudiaans zeker...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sinds zaterdag een Fenix 5s plus in huis. Erg blij mee, sport tracking werkt zeer goed. Paar kleine dingen:

Garmin Pay werkt prima met Rabobank al weet ik niet of het echt voordelen met zich mee brengt. Pin intoetsen op je device is niet super handig dus je pinpas gebruiken is waarschijnlijk net zo snel.

Bluetooth audio werkt met mijn jaybird X2 erg brak. Geluid kraakt en wordt regelmatig even onderbroken. Oortjes doen het aan mijn telefoon prima.

Iemand tips voor de batterij? Vannacht tijdens mijn slaap -25%. Alles staat nog op standaard instellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 05-11-2018 08:22 ]

• Gonadan
De PIN heb je toch maar incidenteel nodig? Net als bij je pas?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Gonadan schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:28:
De PIN heb je toch maar incidenteel nodig? Net als bij je pas?
Je hebt gelijk.
After you successfully enter your passcode, you can make payments without a passcode for 24 hours while you continue to wear your watch. If you remove the watch from your wrist or disable heart rate monitoring, you must enter the passcode again before making a payment.
Ik heb mijn horloge afgehad om tussendoor te laden.

• Gonadan
Kan je die PIN ook vooraf al invoeren om het te 'unlocken', of moet je daarmee wachten tot de eerste betaling?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Gonadan schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:31:
Kan je die PIN ook vooraf al invoeren om het te 'unlocken', of moet je daarmee wachten tot de eerste betaling?
Ja, dat kan.

• Gonadan
Maar zo te lezen moet je dus in feite alvast in de rij bij de kassa je PIN invoeren zodat het soepel gaat bij betalen. Het klinkt vooralsnog minder soepel dan mobiel betalen, waar je gewoon een gelockte telefoon kan neerleggen en klaar. (mits het goed werkt)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
PatrickC schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:40:
Bij de Rabobank is het gewoon gratis,
Gratis voor de eerste 6 maanden, daarna ook 50 eurocent/maand.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12 11:57
forum026 schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:29:
[...]

Gratis voor de eerste 6 maanden, daarna ook 50 eurocent/maand.
Rabobank zelf zegt gewoon gratis... kan die 50 cent niet vinden....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Blij dat ik niet de enige ben die die 50ct een onzin-ding vind. Principieel, ik ga er natuurlijk niet failliet aan. Maar ik betaal al voor de ABN diensten, en vind niet dat hier extra geld voor gevraagd zou moeten worden. Natuurlijk is IT niet gratis, maar er gaan steeds meer kantoren dicht omdat ze zeggen dat alles selfservice is. Dan zou dat dus daar van betaald moeten worden.

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Jay-v schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:21:

Bluetooth audio werkt met mijn jaybird X2 erg brak. Geluid kraakt en wordt regelmatig even onderbroken. Oortjes doen het aan mijn telefoon prima.
Heb je al geprobeerd het horloge rechts te dragen? Sommige headsets hebben bluetooth ontvangers rechts zitten en dan kan het storen. Had dit ook met mijn oude plantronics headset en heb daarom een andere gekocht die het wel goed doet.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

benza2006 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:05:
[...]

Heb je al geprobeerd het horloge rechts te dragen? Sommige headsets hebben bluetooth ontvangers rechts zitten en dan kan het storen. Had dit ook met mijn oude plantronics headset en heb daarom een andere gekocht die het wel goed doet.
Nee, maar wel mijn oortjes omgedraaid (zodat de ontvanger links zit). Maakt niets uit, zelfs als het horloge er naast ligt is de verbinding brak.

nvm, na het opnieuw pairen werkt het wel prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 05-11-2018 16:36 ]

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:43
Zijn er toevallig al mensen die de Polar Vantage M in hun handen hebben gehad? Ik zag dat hij vanaf nu in ieder geval te koop is en uitgeleverd wordt.

• headphoneguy
  • Laatst online: 02-12 11:11
Ben zelf op zoek naar een GPS sportwatch. Mijn keuze neigt richting garmin. Echter weet ik niet waar ik de showmodellen "live" kan zien en testen. Bij mediamarkt hebben ze de garmin wearables niet eens aan(lijken dummies). Weet iemand in welke winkel in Nederland ik garmin wearables kan testen?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-12 21:32
headphoneguy schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:59:
Ben zelf op zoek naar een GPS sportwatch. Mijn keuze neigt richting garmin. Echter weet ik niet waar ik de showmodellen "live" kan zien en testen. Bij mediamarkt hebben ze de garmin wearables niet eens aan(lijken dummies). Weet iemand in welke winkel in Nederland ik garmin wearables kan testen?
Afhankelijk van je doel zijn er meerdere soorten winkels.

Qua hardlopen / fietsen is je lokale sportwinkel waarschijnlijk de beste keuze, winkels als run2day.

Grotere buitensport zaken hebben ook het één en ander, deze zijn meer outdoor gericht, al hebben ze ook sport modellen. Denk hierbij aan winkels zoals Bever.

Tot slot zijn er in Nederland een aantal toegewijde gps winkels, die verkopen bijna niks anders en hebben de beste info. Waypoint / gps.nl, goede betrouwbare zaak, maar misschien niet direct in de buurt. Zouden het meeste (zo niet alles) op voorraad hebben normaal gesproken.

En mocht je in de buurt wonen van een grote webwinkel met filialen (futurum / mantel / coolblue etc) kan je natuurlijk altijd daar een toestel heen laten sturen en daar ter plekke bekijken. Niet alle webwinkels zijn zonder filiaal gelukkig.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:47
@headphoneguy ook de decathlon heeft ze staan welke je kan testen.

• Gonadan
Alleen een paar fitvarianten, geen serieuzere modellen is mijn ervaring.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• rockhopper
Nee decathlon is inderdaad meer als mediamarkt, veel oude overjarige modellen of instap fit modellen. Overigens is het bij de bever ook hit en mis afhankelijk of je een groot filiaal (flagship) of klein hebt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• headphoneguy
rockhopper schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:05:
[...]

Afhankelijk van je doel zijn er meerdere soorten winkels.

Qua hardlopen / fietsen is je lokale sportwinkel waarschijnlijk de beste keuze, winkels als run2day.

Grotere buitensport zaken hebben ook het één en ander, deze zijn meer outdoor gericht, al hebben ze ook sport modellen. Denk hierbij aan winkels zoals Bever.

Tot slot zijn er in Nederland een aantal toegewijde gps winkels, die verkopen bijna niks anders en hebben de beste info. Waypoint / gps.nl, goede betrouwbare zaak, maar misschien niet direct in de buurt. Zouden het meeste (zo niet alles) op voorraad hebben normaal gesproken.

En mocht je in de buurt wonen van een grote webwinkel met filialen (futurum / mantel / coolblue etc) kan je natuurlijk altijd daar een toestel heen laten sturen en daar ter plekke bekijken. Niet alle webwinkels zijn zonder filiaal gelukkig.
Bedankt voor het antwoord! Gezien mijn doelen zal ik bij een runners world of decathlon kunnen kijken. Echter ben ik nooit in dergelijke winkels geweest en had niet zomaar verwacht dat de wearables daar worden tentoongesteld. Had vandaag geen tijd meer om naar deze winkels te gaan. Had toevallig een mediamarkt in bereik.

Ps, m'n oog valt op de forerunner 645 music of vivoactive 3 music

• headphoneguy
rockhopper schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:16:
Nee decathlon is inderdaad meer als mediamarkt, veel oude overjarige modellen of instap fit modellen. Overigens is het bij de bever ook hit en mis afhankelijk of je een groot filiaal (flagship) of klein hebt.
Ik zal kijken in Arnhem. Ik ga ervan uit dat die een redelijk filiaal hebben.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:47
In Breda hebben ze gewoon de reguliere modellen.

• Gonadan
Mijn telefoon is ter reparatie dus ik doe weer even met m'n oude. Dan kom je er ineens achter hoeveel door de Connect app bepaald wordt
Dat je opnieuw moet koppelen met je horloge is logisch, maar dat notificatie instellingen en standaard antwoorden dan ook opnieuw ingesteld moeten worden is toch wel een tegenvaller.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mrwolf
  • Niet online
Ik was laatst bij een Bever flagship store, die had wel alle modellen liggen.

Met een lege accu en geen oplader in de buurt... :(

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20
headphoneguy schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:22:
[...]

In Arnhem zit ook een Run2Day. Als die ongeveer hetzelfde aanbod heeft als Run2Day Nijmegen (volgens mij dezelfde eigenaar), dan moet je daar wel een paar Garmins kunnen vinden.

Punctuality is the politeness of kings

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:56
Snuitebolletje schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:44:
Zijn er toevallig al mensen die de Polar Vantage M in hun handen hebben gehad? Ik zag dat hij vanaf nu in ieder geval te koop is en uitgeleverd wordt.
Sinds vanmiddag draag ik hem. Lekker ligt.

• Valorian
headphoneguy schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:22:
[...]

Tip: bij Bever hebben ze een vrij goed werkende voorraad-indicatie, kijk op hun website en dan kun je per stad zien of ze hem op voorraad hebben.

Verwijderd

Decathlon Best had een maand of 3 terug vrijwel ieder Garmin model liggen om te testen. Van Fenix 5 tot 645 got VA3 etc.

• Gonadan
't Is weer duidelijk, complete willekeur dus. Je zou toch verwachten dat ze in winkelketens een bepaalde standaard proberen te hanteren, maar niets lijkt minder waar. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
headphoneguy schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:59:
Bever heeft altijd showmodellen, en Decathlon doet met alle liefde de verpakking voor je open.

March of the Eagles

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Iemand al bekend met Garmin Explore? Is een aparte app in de mobiele app stores waarmee je routes kunt plannen. Snel even gekeken maar dit is vooral een 'waypoint' based application voor outdoor activiteiten lijkt het. Hij doet bijvoorbeeld geen routering/je via wegen laten plannen - het is allemaal point-to-point. Wel met goeie topografische kaarten, maar daarmee beperkter dan bijvoorbeeld Komoot.

Nieuwste Fenix 5 beta(s) hebben hier support voor.

[ Voor 46% gewijzigd door MrAcid op 07-11-2018 14:17 ]

• mrwolf
  • Niet online
dwmap kan dit al een tijdje voor een hele serie Garmin-horloges, en werkt echt super. Route in elkaar flanzen via Strava of de ingebouwde routeplanner, importeren en klaar. Hij snapt vanzelf naar de wegen, dus geen point-to-point.

Tenzij je wil gaan trailrunnen; daar heb ik nog geen goede oplossing voor gevonden (behalve point-to-point)

edit: @MrAcid Komoot kende ik niet, die kan wel trails plannen, super!

[ Voor 9% gewijzigd door mrwolf op 07-11-2018 15:53 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik plan routes altijd in Garmin Connect, heeft Explore nog een toegevoegde waarde?

March of the Eagles

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zijn er mensen hier die hun Fenix 5* in smartwatch mode gebruiken?

Garmin over de 5s+: "Up to 7 days Smartwatch mode with activity tracking and 24/7 wrist-based heart rate monitoring".

Mijn 5s+ houd het met Bluetooth aan echt maar +/- 35 uur vol.

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-12 20:18
Jay-v schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:38:

Garmin over de 5s+: "Up to 7 days Smartwatch mode with activity tracking and 24/7 wrist-based heart rate monitoring".

Ik haal met mijn 5s+ met bluetooth, TrueUP & continue HR-tracking makkelijk 5 dagen. En dat is dan inclusief circa 1-1.5 uur hardlopen (dat draint wel hard)... Had gisteravond wel een rare constatering: Na het hardlopen stond het batterijniveau op 9%. Kijk een uur later, staat deze opeens op 13%. En nu (circa 22 uur verder) op 4%.

• jch88
De gehele 5 plus serie heeft batterijproblemen. Softwarematige problemen, gelukkig. De beta firmware 5.57 te vinden op het forum van Garmin verhelpt deze problemen.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

jch88 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:36:
De gehele 5 plus serie heeft batterijproblemen. Softwarematige problemen, gelukkig. De beta firmware 5.57 te vinden op het forum van Garmin verhelpt deze problemen.
Nou, niet bij mij dus. Heb deze vanochtend geflashed. om 10.00 uur was de 5s+ vol en heb ik hem van de lader gehaald. inmiddels nog 73% over, heb bluetooth uitgezet op mijn iPhone, ben benieuwd wat morgen vroeg de stand is....

Edit, 10 uur later zonder bluetooth nog 44% :(. Laat hem maar helemaal leeglopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-v op 08-11-2018 06:42 ]

• rockhopper
Jay-v schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:26:
[...]

Nou, niet bij mij dus. Heb deze vanochtend geflashed. om 10.00 uur was de 5s+ vol en heb ik hem van de lader gehaald. inmiddels nog 73% over, heb bluetooth uitgezet op mijn iPhone, ben benieuwd wat morgen vroeg de stand is....
Ik weet niet of de F5+ hier ook last van heeft, maar mijn telefoon moet na een firmware update weer even 'leren' wanneer ie vol is en wanneer leeg. Daar gaan bij mijn telefoon 3 a 4 cycli overheen voordat het weer goed werkt. Niet dat ik de problemen wil goedpraten, want het is schandalig dat een dergelijk flagship model zoveel problemen geeft met zo iets basaals.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:52
:? Dan heb ik wellicht een uitzonderlijk exemplaar. Mijn 5X+ doet nog geen 10% per dag als ik hem gewoon draag, opladen eens ergens in de +2 weken (bv: gisterochtend van de lader, nu 24 uur later: 93%). Natuurlijk, als ik hem wat meer gebruik qua GPS gaat er wat meer verbruik door heen, maar problemen/ niet bij mij. Lees er op het 5X+ forum van Garmin ook zo goed als niets over.

Of bedoelde je met gehele 5+ serie echt alleen de 5+ en niet de 5S+/5X+? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 08-11-2018 08:56 ]

Hi Ha Hopjesvla

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-12 20:12
MrAcid schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:12:
Iemand al bekend met Garmin Explore? Is een aparte app in de mobiele app stores waarmee je routes kunt plannen. Snel even gekeken maar dit is vooral een 'waypoint' based application voor outdoor activiteiten lijkt het. Hij doet bijvoorbeeld geen routering/je via wegen laten plannen - het is allemaal point-to-point. Wel met goeie topografische kaarten, maar daarmee beperkter dan bijvoorbeeld Komoot.

Nieuwste Fenix 5 beta(s) hebben hier support voor.
Ik dacht dat Explore de perfecte offline oplossing zou zijn, echter door het gebrek aan routable maps niet ideaal.
Fenix 5 plus werkt gewoon met de oude 5.10 non beta versie (laatste beta: 5.57 Change Log Notes: Added support for Garmin Explore mobile app.)
XWB schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:17:
Ik plan routes altijd in Garmin Connect, heeft Explore nog een toegevoegde waarde?
Explore werkt totaal offline terwijl je met Connect een verbinding nodig hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door W.Wonderland op 08-11-2018 13:11 ]

• MrAcid
  • Niet online

Mijn 5s gaat ruim een week mee en dat is inclusief een uur of 4-6 hardlopen met GPS. Bluetooth staat altijd aan voor verbinding met mijn iPhone.

Wat heel veel batterij verbruikt op de Plus modellen is het afspelen van muziek via BT - doe je dat veel?

• MrAcid
  • Niet online
Voor het plannen van routes gebruik ik tegenwoordig gewoon weer Strava (Popularity + Heatmap FTW) in de mobiele browser. Daarna overzetten naar je Garmin device met de Strava Routes app. Werkt uitstekend en scheelt een tussenstap met een extra platform van dwMap.

Als je toch native wilt met een app op iOS gaat ook makkelijk met 'EasyRoute'. https://itunes.apple.com/...27860?mt=8&ign-mpt=uo%3D4 Vervolgens kun je een route exporteren naar Garmin Connect en van daaruit naar je device.

Groot voordeel van deze tweede manier: turn-by-turn alerts!
En je hebt nog Komoot (die ook offline kan) maar in de praktijk gebruik ik die eigenlijk nooit - ook geen zin om €20/€30 voor te betalen ook al is het eenmalig.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MrAcid schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:14:
[...]
Wat heel veel batterij verbruikt op de Plus modellen is het afspelen van muziek via BT - doe je dat veel?
Nee, heb hem opgeladen na het hardlopen gisteren. 10am was hij vol. Sindsdien geen muziek, sport of gps. Inmiddels 16% over.

Zodra hij leeg is ga ik opladen en een reset uitvoeren. Mocht dat niet werken laat ik hem ruilen.

• jch88
Hopjesvla79 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:54:
[...]

:? Dan heb ik wellicht een uitzonderlijk exemplaar. Mijn 5X+ doet nog geen 10% per dag als ik hem gewoon draag, opladen eens ergens in de +2 weken (bv: gisterochtend van de lader, nu 24 uur later: 93%). Natuurlijk, als ik hem wat meer gebruik qua GPS gaat er wat meer verbruik door heen, maar problemen/ niet bij mij. Lees er op het 5X+ forum van Garmin ook zo goed als niets over.

Of bedoelde je met gehele 5+ serie echt alleen de 5+ en niet de 5S+/5X+? ;)
Ik doelde op de gehele 5+ serie (dus 5s+/5+/5x+). Het forum van garmin staat er vol mee. Het klopt inderdaad dat niet iedereen er last van heeft.

Ik heb er zelf veel last van gehad, en ik denk dat dat 3 oorzaken heeft:

1. Ik ben het horloge gelijk gaan gebruiken (niet eerst helemaal opgeladen), dus wellicht niet goed gekalibreerd
2. Ik had gigantisch veel favoriete segmenten op Strava die gesynchroniseerd moesten worden met het horloge. Zo duurde het opstarten van mijn horloge meer dan 10 minuten (ipv ~30 seconden). Na het opschonen en opnieuw syncen van segmenten reageerde m'n horloge een stuk sneller.
3. De beta firmware heeft (gevoelsmatig?) het probleem verholpen.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:52
jch88 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:12:
[...]

Ik doelde op de gehele 5+ serie (dus 5s+/5+/5x+). Het forum van garmin staat er vol mee. Het klopt inderdaad dat niet iedereen er last van heeft.

Ik heb er zelf veel last van gehad, en ik denk dat dat 3 oorzaken heeft:

1. Ik ben het horloge gelijk gaan gebruiken (niet eerst helemaal opgeladen), dus wellicht niet goed gekalibreerd
2. Ik had gigantisch veel favoriete segmenten op Strava die gesynchroniseerd moesten worden met het horloge. Zo duurde het opstarten van mijn horloge meer dan 10 minuten (ipv ~30 seconden). Na het opschonen en opnieuw syncen van segmenten reageerde m'n horloge een stuk sneller.
3. De beta firmware heeft (gevoelsmatig?) het probleem verholpen.
Wellicht dat punt 2 van jou inderdaad de boosdoener is (geweest). Op het 5X plus forum kom ik in de eerste 6 pagina's welgeteld 1 melding tegen over abnormaal accugebruik, dus dat het daar helemaal mee vol staat kan ik niet echt zeggen. Wellicht dat het op een 5X+ ook iets minder opvalt vanwege de grotere accu.

Hi Ha Hopjesvla

• jch88
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:02:
[...]

Op het 5X plus forum kom ik in de eerste 6 pagina's welgeteld 1 melding tegen over abnormaal accugebruik, dus dat het daar helemaal mee vol staat kan ik niet echt zeggen.
Het grootste en meest actieve topic (voor 5S+ en 5+) is "Disappointing battery life", zie https://forums.garmin.com...isappointing-battery-life

Bij de 5x zal het misschien minder opvallen inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door jch88 op 09-11-2018 10:10 ]

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
Gisteren gaf m'n huidige analoge horloge nu echt de geest en dus de knoop maar doorgehakt en gekozen voor een Polar Vantage M. Heb meer ervaring met oudere Polar producten en dat was zeer positief en ook de spaarzame reviews zijn overwegend positief.

Heb nog getwijfeld of ik de Withings Steel HR Sport zou nemen (ziet er wel gelikt uit) maar qua functionaliteit toch wat minder door het gebruik van assisted-GPS maar ook omdat de informatie moeilijk af te lezen is tijdens een activiteit.

• rockhopper
MrAcid schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:20:
Voor het plannen van routes gebruik ik tegenwoordig gewoon weer Strava (Popularity + Heatmap FTW) in de mobiele browser. Daarna overzetten naar je Garmin device met de Strava Routes app. Werkt uitstekend en scheelt een tussenstap met een extra platform van dwMap.

Als je toch native wilt met een app op iOS gaat ook makkelijk met 'EasyRoute'. https://itunes.apple.com/...27860?mt=8&ign-mpt=uo%3D4 Vervolgens kun je een route exporteren naar Garmin Connect en van daaruit naar je device.

Groot voordeel van deze tweede manier: turn-by-turn alerts!
En je hebt nog Komoot (die ook offline kan) maar in de praktijk gebruik ik die eigenlijk nooit - ook geen zin om €20/€30 voor te betalen ook al is het eenmalig.
Ik loop, juist doordat het cross platform zo goed werkt, weer weg met Komoot. Werkt zowel op m'n wahoo bolt als op m'n garmin toestellen, en het werkt in mijn ogen goed zowel op pc als op de mobiele versie.

Het blijft toch een beetje een zoektocht naar perfectie, iets dat allang mogelijk is, maar iedereen wil er weer zijn eigen unieke draai of platform aan hangen waardoor het weer minder wordt.
Voordeel van komoot is voor mij dat het goed werkt met zowel eigen kaarten (open fiets map / osm) als die geleverd worden op een toestel die minder makkelijk te veranderen zijn (bolt / karoo)

Strava heat maps zijn ook wel handig trouwens, maar dan eerder voor de onbekende gebieden.

• jch88
Ik ben ook heel tevreden met Komoot vanwege de hierboven al genoemde voordelen. Daarnaast merk je dat het platform en de community eromheen snel ontwikkelt, in tegenstelling tot Strava route builder. Daar lijkt de ontwikkeling al jaren stil te staan (gemiste kans). Bij Komoot zie ik steeds meer points of interests, segmenten, activiteiten gecureerd door andere gebruikers. Heb er al een paar keer mooie routes mee kunnen bouwen en ontdekken.

• Gonadan

5+ hier, alles aan. Als ik daadwerkelijk sport dan één keer per week opladen, zit ik in luie-tadder-modus dan houdt hij het bijna anderhalve week vol.
Tuinstoel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:54:
Ik haal met mijn 5s+ met bluetooth, TrueUP & continue HR-tracking makkelijk 5 dagen. En dat is dan inclusief circa 1-1.5 uur hardlopen (dat draint wel hard)... Had gisteravond wel een rare constatering: Na het hardlopen stond het batterijniveau op 9%. Kijk een uur later, staat deze opeens op 13%. En nu (circa 22 uur verder) op 4%.
Temperatuur wellicht.
Citation needed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21

itarix

404 soul not found

Gonadan schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:42:
5+ hier, alles aan. Als ik daadwerkelijk sport dan één keer per week opladen, zit ik in luie-tadder-modus dan houdt hij het bijna anderhalve week vol.
De reden voor mij eigenlijk om binnenkort over te stappen op de Polar Vantage V, ze beloven 40 uur GPS + oHR tracking. Volgens de specs kan mijn huidige m430 8 uur en ik word een beetje gek van het om de 2-3 dagen opladen. (track zo'n beetje 2:30 3:00 per dag) Ik hoop dat het nieuwe horloge dat goed op schaalt en dus tussen de 10-15 dagen intensief gebruikt kan worden.

Als ik naar alternatieven kijken van bijvoorbeeld Garmin dan blijven ze op 24 uur GPS steken of ze hebben een setting waarbij ze om de X tijd GPS registreren. (Bij Garmin kan ik denk het denk ik ook niet weerstaan om hen helemaal vol met stroom vretende apps te zetten :Y) )

Is er een alternatief wat ik over het hoofd zie?

• rockhopper
itarix schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:27:
[...]
Is er een alternatief wat ik over het hoofd zie?
Je kan nog naar de Suunto modellen kijken. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ze zijn van oudsher meer outdoor oriented en accuduur speelt daar een belangrijke rol in. Wellicht zijn er hier nog gebruikers die wat uit persoonlijke ervaring kunnen bijdragen.

Ik heb wel enige moeite met je verwoording:
10 tot 15 dagen intensief gebruik... Als je verwacht dat er een horloge is dat 10 of meer dagen in gps mode kan draaien, dan kan ik je bij deze teleurstellen. Zover is nog geen enkel model zonder in ieder geval aan een vorm van infuus / oplader / batterypack te hangen. Dus wat bedoel je eigenlijk met "intensief gebruik"?

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21

itarix

404 soul not found

2 a 3 uur GPS per dag en 24/7 oHR
Suunto valt tegen heeft alleen met sterk verlaagde GPS frequentie een hoge batterij tijd.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12 17:14
Mag ik iets geks roepen als de betrouwbaarheid van ohr minder belangrijk is? Amazfit bip! Voor €50 weet je alles en de batterijduur is briljant, mijn zoon heeft er eentje en die loopt me altijd te zieken over hoeveel % hij wel niet overheeft. Je kan 'm er bijna bij nemen voor dat geld.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:46

Roozzz

Plus ultra

rockhopper schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:57:
[...]

Je kan nog naar de Suunto modellen kijken. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ze zijn van oudsher meer outdoor oriented en accuduur speelt daar een belangrijke rol in. Wellicht zijn er hier nog gebruikers die wat uit persoonlijke ervaring kunnen bijdragen.
itarix schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:03:
2 a 3 uur GPS per dag en 24/7 oHR
Suunto valt tegen heeft alleen met sterk verlaagde GPS frequentie een hoge batterij tijd.
Mijn oude Ambit 2 doet nog probleemloos 18 uur gps/hr/navi aan een stuk. De Ambit 3 peak gaat daarmee de 24uur eenvoudig voorbij, ~28 uur. De 9 zit ook in die hoek. Ik weet niet precies wat je tegen valt? Ze zitten behoorlijk aan de bovenkant van het spectrum. Maar misschien is jouw verwachting niet helemaal realistisch? :+

Als ik zo dc rainmaker zijn ervaring lees, dan gaat de polar het niet beter doen: https://www.dcrainmaker.c...know.html#comment-2996110
Tevens lijken er nogal wat issues met batterijduur te zijn (net als met garmin btw) en haalt men de geclaimde duur niet. Ongetwijfeld zijn er nog wat optimalisaties mogelijk. Maar je zou wel eens teleurgesteld kunnen worden als je dit écht belangrijk vind.

En ja, daarna kan je evt de gps frequentie ed gaan vertragen om de batterij langer mee te laten gaan.

Maar waar heb je eigenlijk zo'n lange batterijduur voor nodig? Indien nodig kan je deze eenvoudig tijdens gebruik even aan de powerbank hangen... kan je weer een tijdje doorlopen. Zelfs ik doe dat zelden :P Of is het gewoon luiheid? :+

-edit-
Ik zou zó graag willen dat de polar een goed alternatief zou zijn voor garmin, maar het is het weer niet. Suunto gaat ook niet optimaal met een wat matige introductie. Weet niet precies hoe dat nu is. En beta tester bij garmin worden voor de hoofdprijs heb ik ook niet heel veel zin in 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 09-11-2018 18:21 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• mrwolf
  • Niet online
Wie gaan er over 3 weken allemaal naar de open cave avond bij DC Rainmaker in Amsterdam?

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:31
Iemand ervaring met de Garmin fenix niet safier edities? (Qua krasgevoeligheid)
Net via Coolblue tweedekans de Garmin Fenix 5S plus gekocht (598,-). Het blijft een bak geld maar coolblue garantie en de nieuwstaat daar wilde ik hem toch wel voor zien.

• Gonadan
Heb saffier maar ben blij dat ik voor titanium ben gegaan. Die ring sterft van de butsjes en krasjes maar dat zie je alleen van heel dichtbij omdat het niet voor kleurverschil zorgt. Het venster is nog helemaal gaaf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09
Prijxen van Garmin voor de 5(s,x) en de 5(s,x) plus zijn in de aanbieding in de VS. 150 dollar lager. Ben benieuwd wat Garmin in Europa gaat doen.
https://www.dcrainmaker.c...ers-meters-including.html

• jch88
Had iets genuanceerd moeten verwoorden, maar het forum staat vol met klachten over de batterijduur:

https://forums.garmin.com...isappointing-battery-life

"Battery life is much, much lower than the 935."

"I went for the 5S+ because I was attracted to smaller form factor. Hadn’t appreciated the battery life was quite so low. "

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Loewe schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 02:15:
Prijxen van Garmin voor de 5(s,x) en de 5(s,x) plus zijn in de aanbieding in de VS. 150 dollar lager. Ben benieuwd wat Garmin in Europa gaat doen.
Bij Clever kun je in tegenstelling tot wat DC Rainmaker beweert wél laten shippen naar Nederland. Ik zit in twijfel om de Garmin 5 plus daar te bestellen. Bijna 25% goedkoper en geen extra invoer kosten (wel bij Amazon.com).
Iemand gedegen argumenten om niet te bestellen in Amerika?

• henkbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-12 21:31
propheseus schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:38:
[...]

Bij Clever kun je in tegenstelling tot wat DC Rainmaker beweert wél laten shippen naar Nederland. Ik zit in twijfel om de Garmin 5 plus daar te bestellen. Bijna 25% goedkoper en geen extra invoer kosten (wel bij Amazon.com).
Hou er rekening mee dat je in principe altijd invoerrechten betaald, of het nou op de site staat of niet. De douane moet jouw pakketje er dan wel tussenuit pakken, zo heb ik weleens geluk gehad. Als ze uit een magazijn binnen de EU versturen heb je dat natuurlijk niet.

https://www.belastingdien...de-invoer-van-mijn-pakket

https://www.belastingdien...j_invoer_internetaankopen

• Gonadan
jch88 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:14:
Had iets genuanceerd moeten verwoorden, maar het forum staat vol met klachten over de batterijduur:

https://forums.garmin.com...isappointing-battery-life

"Battery life is much, much lower than the 935."

"I went for the 5S+ because I was attracted to smaller form factor. Hadn’t appreciated the battery life was quite so low. "
Da's een beetje het nadeel van fora, die staan altijd vol klachten. Laatst had ik een probleem met telefoon. Vooraf nog nooit over het probleem gelezen maar toen ik ging zoeken vond ik ineens wel fora waar 'iedereen' er last van had. :P

Aangezien ik zelf geen last heb en verder niemand ken die het wel heeft ben ik erg benieuwd naar details. Wellicht worden bepaalde instellingen gebruikt, of veel van die apps. Die iQ store is natuurrijk ook een aardige bedreiging voor je stabiliteit. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• rockhopper
Loewe schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 02:15:
Helemaal niks, want Garmin heeft er niks over te zeggen hier, in tegenstelling tot de VS. Ik verwacht wel de nodige aanbiedingen van de gebruikelijke winkels en meestal in beperkte voorraad.
propheseus schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:38:
Buiten wat @henkbob al aangaf, zit je ook met de garantie afhandeling bij eventuele defecten. Dit kan natuurlijk via Garmin NL, maar die is niet erg snel. En het grote verschil zit 'm inderdaad in de btw, 25% goedkoper vervolgens wel hier 21% btw erbij en opeens is het geen groot verschil meer. Maar als je 'm lokaal kan kopen is het misschien wel interessant.

[ Voor 42% gewijzigd door rockhopper op 10-11-2018 15:02 ]

• jch88
Gonadan schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:46:
[...]

Da's een beetje het nadeel van fora, die staan altijd vol klachten. Laatst had ik een probleem met telefoon. Vooraf nog nooit over het probleem gelezen maar toen ik ging zoeken vond ik ineens wel fora waar 'iedereen' er last van had. :P

Aangezien ik zelf geen last heb en verder niemand ken die het wel heeft ben ik erg benieuwd naar details. Wellicht worden bepaalde instellingen gebruikt, of veel van die apps. Die iQ store is natuurrijk ook een aardige bedreiging voor je stabiliteit. ;)
Helemaal gelijk. Toch is het geen goed teken als het grootste topic in het forum gaat over een tegenvallende batterijduur. Ik heb er de eerste week ook veel last van gehad, totdat ik een aantal dingen deed (firmware update, clean install, segmenten opgeschoond, een nacht aan de lader). Dit lijkt voor meerdere mensen te werken. Overigens heeft Garmin in de 5.53 firmware beta release notes ook aangegeven dat er een 'post-activity battery drain' probleem was en is deze nu verholpen.
Pagina: 1 ... 96 ... 326 Laatste