Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar dat het moet kunnen zal zeker waar zijn. Waarom ze dit niet doen snap ik niet. Het lijkt er echt op dat ze alleen stagiaires laten programmeren, of dat ze ieder software team na release ontslaan en vervangen door een stel stagiaires en dat ze voor iedere release weer opnieuw het wiel willen uitvinden.
En het gaat niet alleen over de toestellen (firmware), zo'n programma als basecamp, dat eigenlijk de basis is voor het maken van gps routes maken voor iedereen, is zo hopeloos complex en niet intuïtief dat ik mensen echt afraad om er gebruik van te maken. Prima dat er complexe toeters en bellen en gevorderden functies bij zitten, maar maak dat het eerst simpel werkt.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Gisteren de battery drain van de gemiddelde 5s plus aan den lijve mogen ervaring. Na het zwemmen liep de batterij binnen een uur volledig leeg. En inderdaad in het algemeen is de batterij duur niet best. Wil liever niet een beta gaan installeren.jch88 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:00:
[...]
Helemaal gelijk. Toch is het geen goed teken als het grootste topic in het forum gaat over een tegenvallende batterijduur. Ik heb er de eerste week ook veel last van gehad, totdat ik een aantal dingen deed (firmware update, clean install, segmenten opgeschoond, een nacht aan de lader). Dit lijkt voor meerdere mensen te werken. Overigens heeft Garmin in de 5.53 firmware beta release notes ook aangegeven dat er een 'post-activity battery drain' probleem was en is deze nu verholpen.
Nou als Garmin gebruiker van het eerste uurt (de oorspronkelijk etrex) kan ik zeggen dat ze het gewoon ook niet kunnen!!Gonadan schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:02:
Kunnen ze wel, maar het is goedkoper om de gebruikers te laten testen in plaats van het zelf doen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Hoezo? Na een 'tijdje' zijn de problemen gewoon verholpen toch?Cyberpope schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:58:
Nou als Garmin gebruiker van het eerste uurt (de oorspronkelijk etrex) kan ik zeggen dat ze het gewoon ook niet kunnen!!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
met me 5 plus geheel geen problemen met me battery.Kasj schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:42:
[...]
Gisteren de battery drain van de gemiddelde 5s plus aan den lijve mogen ervaring. Na het zwemmen liep de batterij binnen een uur volledig leeg. En inderdaad in het algemeen is de batterij duur niet best. Wil liever niet een beta gaan installeren.
Bedenk wel dat je de USA maps krijgt ipv West Europe. Die kun je erbij kopen natuurlijk.propheseus schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:38:
[...]
Bij Clever kun je in tegenstelling tot wat DC Rainmaker beweert wél laten shippen naar Nederland. Ik zit in twijfel om de Garmin 5 plus daar te bestellen. Bijna 25% goedkoper en geen extra invoer kosten (wel bij Amazon.com).
Iemand gedegen argumenten om niet te bestellen in Amerika?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nee, weekje eerder... En maandag 25 nov is cyber MondayCyberpope schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:20:
29 november is toch black friday (day na thanksgiving)
Is die kans er ook als je via clevertraining.co.uk bestelt? De kortingscode van dcrainmaker werkt daar ook.propheseus schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:13:
Met name de kans op extra invoer rechten betalen, doet mij besluiten nog even geduld te hebben. Retailers in Europa blijven hopelijk niet achter. Kijken wat er gebeurt tot aan 23 november (Black friday) in ons eigen landje.
Je hoeft geen extra invoer te betalen. Echter heeft deze winkel minder keus dan de Amerikaanse variant en zijn er nog geen kortingen doorgevoerd.hatsa schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:37:
[...]
Is die kans er ook als je via clevertraining.co.uk bestelt? De kortingscode van dcrainmaker werkt daar ook.
Met m'n 910xt heb ik hier nooit last van gehad. Is dit iets waar ik mee moet leren leven, ergens een setting die ik zelf nog kan tunen, of is dit - hopelijk - zo'n exotische gebeurtenis dat ik er verder niet bij stil hoef te staan?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Thanks! Had hem net bij Amazon.de voor 279 besteld, maar dit is nog 50 lager!Frij5fd schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:33:
Vivoactive 3 music voor 228 euro bij Amazon Italië: https://www.amazon.it/dp/B07CR8NBQB?tag=peppercom0ff-21
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ach, jij hebt er al 2 maanden plezier van gehad, de rest heeft moeten wachtenGonadan schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:15:
Ok, voor iedereen die al een horloge gekocht heeft voor standaardprijzen nu maar even twee maandjes dit topic niet lezen.
Zelf ben ik wel benieuwd of mijn deal op de F5 geëvenaard gaat worden, zeker nu het een ouder model begint te zijn.
Daaronder geen pin nodig.
Hoeveel was die dan? Ik zit nu te kijken naar de F5 Sapphire via ING (449€+rentepunten) als vervanging voor mijn TomTom Spark (1).Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:24:
[...]
Ach, jij hebt er al 2 maanden plezier van gehad, de rest heeft moeten wachten![]()
Zelf ben ik wel benieuwd of mijn deal op de F5 geëvenaard gaat worden, zeker nu het een ouder model begint te zijn.
Verwijderd
301 euro, weliswaar niet de sapphire versie.Santee schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:58:
[...]
Hoeveel was die dan? Ik zit nu te kijken naar de F5 Sapphire via ING (449€+rentepunten) als vervanging voor mijn TomTom Spark (1).
Mooie prijs inderdaad. Ik zit ook te kijken naar de Vivoactive via die aanbieding hierboven aangezien die toch de helft van de prijs is. Veel verschillen met de F5?Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:59:
[...]
301 euro, weliswaar niet de sapphire versie.
Zelf heb ik sinds de zomer zo'n 150 activiteiten gelogd met de F5+ en ben dit 2 keer tegengekomen. Beide een paar maanden geleden binnen een week toen de GPS firmware een paar keer in een korte tijd geüpdate werd.Freeaqingme schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:13:
Van de week een Fenix 5+ besteld. Doet in principe alles wat je er van zou verwachten. Vandaag eens een rondje er mee gelopen. Overal was de GPS vrij precies (geplotte rondje loopt exact over de paden), maar er is 1 plek waar in één keer een coördinaat ~3km verderop geplot wordt, gevolgd door een coördinaat dat ~250 meter van m'n route af geplot wordt (in dezelfde richting), en de rest is weer spot-on. Dit had gelukkig geen invloed op de berekende pace of distance.
Met m'n 910xt heb ik hier nooit last van gehad. Is dit iets waar ik mee moet leren leven, ergens een setting die ik zelf nog kan tunen, of is dit - hopelijk - zo'n exotische gebeurtenis dat ik er verder niet bij stil hoef te staan?
Beide keren tijdens een loop activiteit (nooit meegemaakt tijdens fietsen of open water zwemmen )
Zoals je ook geconstateerd had had het bij mij ook geen invloed op de pace en distance.
Aantal punten heb ik niet exact bekeken maar het ging volgens mij beide keren om 3 a 4. coördinaten
Ik heb dit onlangs ook 1x gehad - en dit was direct na een firmware update, zie https://connect.garmin.com/modern/activity/3138647696Freeaqingme schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:13:
Van de week een Fenix 5+ besteld. Doet in principe alles wat je er van zou verwachten. Vandaag eens een rondje er mee gelopen. Overal was de GPS vrij precies (geplotte rondje loopt exact over de paden), maar er is 1 plek waar in één keer een coördinaat ~3km verderop geplot wordt, gevolgd door een coördinaat dat ~250 meter van m'n route af geplot wordt (in dezelfde richting), en de rest is weer spot-on. Dit had gelukkig geen invloed op de berekende pace of distance.
Vervolgens niet meer tegengekomen, wel vreemd.
nee je moet om de app te starten de pincode ingeven op je garmin en daarna kun je dus tot 5000 euro betalen (als dat je pas limiet is).DavidR schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:16:
Zelfde als je pinpas gewoon toch? Pincode boven bepaalde bedragen. Bij ABN wordt dit (ook) 25 euro.
Daaronder geen pin nodig.
Verwijderd
Daarnaast heb ik ook enorm zitten kloten om hem weer met mijn telefoon verbonden te krijgen. Als ik via het hoofdscherm de bluetooth aanzette pakte de app mijn horloge gewoon niet. Deed ik dat via het run menu -> menu -> settings -> bluetooth, dan was het met 2 seconden gepiept
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jij had de 5 Plus toch? Zie https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=14331Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:15:
maar een serieus overzicht kan ik niet vinden.
Yup, dat was ook de pagina waar ik zat te kijken. Maar welke versies zijn nu officieel en welke zijn betaspul wat je zelf moet installeren?XWB schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:27:
Jij had de 5 Plus toch? Zie https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=14331
De veranderingen van 5.52 naar 5.53 suggereren bijvoorbeeld dat 5.52 een beta was.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar lijkt het wel op ja: https://forums.garmin.com...5x-plus-5-52-beta-releaseGonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:38:
[...]
De veranderingen van 5.52 naar 5.53 suggereren bijvoorbeeld dat 5.52 een beta was.
Ik zie alleen maar beta vermeldingen op het Garmin forum.
De changelog is inderdaad niet heel duidelijk wat dat betreft, maar het helpt als je het Garmin forum volgt. Zo was er laatst een 4.02 beta voor de FR645, maar de eerste volgende stable release was 4.10.
Nou ja, het principe is natuurlijk vrij simpel. Als ik niets doe krijg ik vanzelf de volgende stabiele release.XWB schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:55:
Daar lijkt het wel op ja: https://forums.garmin.com...5x-plus-5-52-beta-release
Ik zie alleen maar beta vermeldingen op het Garmin forum.
De changelog is inderdaad niet heel duidelijk wat dat betreft, maar het helpt als je het Garmin forum volgt. Zo was er laatst een 4.02 beta voor de FR645, maar de eerste volgende stable release was 4.10.
Ik was alleen wel benieuwd aangezien veel mensen hier zelf beta erop zetten en ik ook een hoop klachten lees, wellicht is daar een causaal verband te ontdekken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eerste indruk is prima. Scherm is goed leesbaar en ook de GPS pikt hij snel op en lijkt goed. over de OHR kan ik nog niet zoveel zeggen. Tijdens de constante loop lag de hartslag gemiddeld 5 slagen lager dan met mijn M400 en H7 hartslagband. Met de intervalloop had het horloge wat meer moeite mee al kan ik hem ook te losjes hebben gedragen. Op de momenten dat ik 'piekte' qua snelheid kwam de hartslag niet hoger dan 150 terwijl dit met borstband wel een stuk hoger was. Binnenkort maar eens de band er weer bij pakken en vergelijken. Het horloge vind ik mooi om dagelijks te dragen en dat was ook wel iets waar ik naar op zoek was. Ook de bezel valt mij reuze mee.
Kortom tevreden met mijn keuze!
W.Wonderland schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:21:
[...]
Zelf heb ik sinds de zomer zo'n 150 activiteiten gelogd met de F5+ en ben dit 2 keer tegengekomen.
Oke, thanks. Dan houden we het er maar op dat het een one-time fluke was. Overigens was de uitschieter bij mij wel wat groter dan bij @jch88 (lijkt het): https://connect.garmin.com/modern/activity/3154282471jch88 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:26:
[...]
Ik heb dit onlangs ook 1x gehad - en dit was direct na een firmware update, zie https://connect.garmin.com/modern/activity/3138647696
Vervolgens niet meer tegengekomen, wel vreemd.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Dit verscheen nadat het verwijderen van een watchface mislukte en zit nu dus in mijn lijstje met watchfaces. Opnieuw installeren en weer verwijderen van die ene watchface hielp niet.
Op zich werkt alles nog, maar elke keer dat icoontje voorbij zien komen als ik van watchface wissel, is best irrititant
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Toevallig vanmorgen ook ineens een rare afwijking in mijn run - maar dan juist weer vrij gelijkmatig. Tussen 1uur25 en 1uur29 ongeveer. Laptijd ging ook ineens van 4:30 naar 4:06/km. Kan me niet herinneren dat dit vaker gebeurd is - rest van de run is helemaal goed qua track.Freeaqingme schreef op donderdag 15 november 2018 @ 00:38:
[...]
[...]
Oke, thanks. Dan houden we het er maar op dat het een one-time fluke was. Overigens was de uitschieter bij mij wel wat groter dan bij @jch88 (lijkt het): https://connect.garmin.com/modern/activity/3154282471
https://connect.garmin.com/modern/activity/3162160472
[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 15-11-2018 10:24 ]
Welke kleur heb je? Ik had ergens gelezen dat de kleur van het horloge invloed kan hebben op de hartslagmeter.Egge schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:13:
Sinds vrijdag de Vantage M in bezit! Twijfelde tussen de 645 en Vantage. Ben toch gegaan voor de Vantage omdat ik tevreden ben met het Polar platform en deze toch wat scherper geprijsd is. Inmiddels twee rondes gelopen, een constante loop en een intervalrondje.
Eerste indruk is prima. Scherm is goed leesbaar en ook de GPS pikt hij snel op en lijkt goed. over de OHR kan ik nog niet zoveel zeggen. Tijdens de constante loop lag de hartslag gemiddeld 5 slagen lager dan met mijn M400 en H7 hartslagband. Met de intervalloop had het horloge wat meer moeite mee al kan ik hem ook te losjes hebben gedragen. Op de momenten dat ik 'piekte' qua snelheid kwam de hartslag niet hoger dan 150 terwijl dit met borstband wel een stuk hoger was. Binnenkort maar eens de band er weer bij pakken en vergelijken. Het horloge vind ik mooi om dagelijks te dragen en dat was ook wel iets waar ik naar op zoek was. Ook de bezel valt mij reuze mee.
Kortom tevreden met mijn keuze!
Ik heb de zwarte versie. Toevallig ergens een linkje?itarix schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:35:
[...]
Welke kleur heb je? Ik had ergens gelezen dat de kleur van het horloge invloed kan hebben op de hartslagmeter.
Lijkt me een gevalletje correlatie - geen causaliteit.itarix schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:35:
[...]
Welke kleur heb je? Ik had ergens gelezen dat de kleur van het horloge invloed kan hebben op de hartslagmeter.
Volgens mij ging dat om huids kleur/tatoeage maar dat is al langer terug dat men daar over praten.MrAcid schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:05:
[...]
Lijkt me een gevalletje correlatie - geen causaliteit.
Ik kan me voorstellen dat een horloge met een lichte achterkant eerder last zou kunnen hebben van extra invallend strooilicht en daarmee een OHR-sensor kan storen dan een helemaal zwarte achterkant. Maar als dat echt veel verschil maakt, dan zullen fabrikanten daar al rekening mee houden en ook lichte horloges uitvoeren met een donkere achterkant...MrAcid schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:05:
[...]
Lijkt me een gevalletje correlatie - geen causaliteit.
Punctuality is the politeness of kings
Inderdaad. Pigment, dikte van de huid, tatoeages, beharing en andere lichamelijke kenmerken kunnen verschil maken. Kleur van het horloge is niet relevant, de sensor is zelf gewoon zwart bij mij.Roos79 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 23:09:
Volgens mij ging dat om huids kleur/tatoeage maar dat is al langer terug dat men daar over praten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb sinds vandaag het zelfde bij één watchface.Apie! schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:16:
* Apie! heeft sinds kort een nieuwe watchface op zijn 5plus:
[Afbeelding]
Dit verscheen nadat het verwijderen van een watchface mislukte en zit nu dus in mijn lijstje met watchfaces. Opnieuw installeren en weer verwijderen van die ene watchface hielp niet.
Op zich werkt alles nog, maar elke keer dat icoontje voorbij zien komen als ik van watchface wissel, is best irrititant
Geen idee wat ik hier nou weer mee moet.
Gelukkig had ik voor een keer mijn oude polar hartslagband omgedaan, ik wilde kijken of er verschillen tussen de optische polshartslag en hartslagband zouden zitten. Die waren gisteren dus enorm.
Beetje jammer, want nu is de hersteltijd en VO2Max ook beinvloed. Die laatste ging van 54 naar 46 na gisteren
Battle.net || Strava
Verwijderd
Ik vind die VO2 drop na 1x zoiets wel vreemd. Zelf 3 weken enorm verkouden geweest en daardoor dramatische snelheid van hartslag en pas na 2 weken een drop in VO2. Er zou toch wel een soort van algoritme in mogen zitten die hier rekening mee houdt lijkt me, anders schommel je continu. Heb zelf een Fenix 5.retlaw schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:15:
Meh, gisteren stond er een lange lanzame duurloop op het programma. Een loopje in hartslagzone 2 dus. Helaas besloot mijn Forerunner 235, dat het mijn hartslag wilde verdubbelen ofzo?! Alleen maar waardes van rond de 180, erg vreemd.
Gelukkig had ik voor een keer mijn oude polar hartslagband omgedaan, ik wilde kijken of er verschillen tussen de optische polshartslag en hartslagband zouden zitten. Die waren gisteren dus enorm.
Beetje jammer, want nu is de hersteltijd en VO2Max ook beinvloed. Die laatste ging van 54 naar 46 na gisteren
Dat denk ik... Is er dan een manier om hier weer uit te komen? Of is het dan nodig om een nieuwe activiteit te starten? Ik pak volgende keer wel weer gewoon de Garmin HR borstband. Die heb ik toch voor als ik ga fietsen, dus kan deze dan ook gewoon voor hardlopen gebruiken. Met koud weer schijnt de optische HR meting toch minder goed te zijn...Arie- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:40:
@retlaw Cadence lock misschien? Soms pakt je optische hrm niet je hartslag, maar je pas frequentie.
Battle.net || Strava
We starten met een zeer scherpe 268 € voor de Garmin Forerunner 935 bij onze Deense vrienden. (pricewatch momenteel 454€)
Daarnaast hebben ze ook de Fenix 5 Sapphire voor 334 €
Kennelijk versturen ze niet meer naar Nederland / België. Dus hoogstens een indicatie. Als het iemand lukt om het verstuurd te krijgen hoor ik het graag.
[ Voor 27% gewijzigd door rockhopper op 20-11-2018 15:06 . Reden: nieuwe info over falend bedrijf ]
Snap er niets van dat Amerika hele andere acties heeft waaronder 150 dollar korting op alle plus uitvoeringen.
Ik heb nu een TomTom runner, en ben erg tevreden. Maar voor zwemmen werkt dat natuurlijk niet.
Een GPS hoeft van mij niet(maar begreep dat voor sporthorloges toch dit topic bedoelt was)
Wat ik zoek:
MUST:
- Telt de banen (25M bad). Ik zwem nu nog voornamelijk in de schoolslag. Af en toe moet je een persoon ontwijken.
- Meet de tijd over je totale afstand
Nice to have:
Trilfunctie die je kan instellen op zeg 40 seconden, zodat je weet dat je op schema loopt.
Alle andere functies zouden een extra zijn, maar geen noodzaak. Bij voorkeur ziet ie er ook nog redelijk uit, zodat ik hem ook overdag kan dragen.
Ik begon met 20 banen en was het prima te tellen, maar zit nu rond de 50 banen, en dat tellen zou ik graag niet meer doen.
Hier al wel eens naar gekeken?:meermarco schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:27:
Ik heb dit topic goed doorgeplozen, maar kan geen hele recente ervaringen vinden over een zwemhorloge.
https://myswimpro.com/blo...es-for-the-myswimpro-app/
Zelf geen ervaring met een dedicated swim watch. Het is simpelweg onderdeel van mijn multisport horloge. Maar als ik dat vergelijk met bovenstaande linkje dan hebben we het over een heel ander budget.
If you can see, look. If you can look, observe
[ Voor 31% gewijzigd door meermarco op 22-11-2018 07:50 ]
Heel simpel, in Noord Amerika (iig de VS) is Garmin heer en meester, zij bepalen de prijs voor alle winkels die zichzelf dealer mogen noemen en daar zitten zover ik weet geen uitzonderingen op. Dit gaat natuurlijk alleen op voor 'huidige modellen' die Garmin zelf nog steeds levert.propheseus schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:17:
Snap er niets van dat Amerika hele andere acties heeft waaronder 150 dollar korting op alle plus uitvoeringen.
Buiten de VS/NA laat garmin de teugels los en is er alleen een adviesprijs, wat de winkel daarmee doet en hoever ze er onder of boven gaan zitten maakt Garmin niet uit, dealer of niet.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Rabobank (maestro) kon al sinds 31/10. ABN (maestro) kaarten volgen binnenkort.
Zie dit document: https://www.icscards.nl/b...via-garmin-smartwatch.pdf
Toevoegen van de cc gaat probleemloos. Helaas bleek mijn lokala appie geen cc betalingen te accepteren...
Morgen nieuwe kans bij "die andere" supermarkt :-)
Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...
eglobal heeft 'm al voor 585,99 let wel dat dit de Azië versie is. Dus de prijs moet zeker onder de 600 kunnen voor een eu model.redherring schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:27:
bij fitness digital is de garmin fenix 5s plus nu 617. (12% kortingtov 699) Ik ga toch nog even wachten, hoop op 20% ...
De Noord Amerika versie is daar trouwens 2 € meer. Deze heeft wel de juiste firmware verwacht ik.
[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 21-11-2018 23:19 ]
Wat versta je onder 'de juiste firmware'? Volgens mij hebben de watches die voor Europa verkocht worden andere kaarten dan watches voor de USA. Kaart bijkopen heb je Garmin Express voor nodig, en kost iets van 50-80 EUR.rockhopper schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:18:
[...]
eglobal heeft 'm al voor 585,99 let wel dat dit de Azië versie is. Dus de prijs moet zeker onder de 600 kunnen voor een eu model.
De Noord Amerika versie is daar trouwens 2 € meer. Deze heeft wel de juiste firmware verwacht ik.
Bedankt voor de info!jaspernl schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:15:
Sinds vandaag (eindelijk) NFC betalingen via ICS creditcards in combinatie met Garmin.
Rabobank (maestro) kon al sinds 31/10. ABN (maestro) kaarten volgen binnenkort.
Zie dit document: https://www.icscards.nl/b...via-garmin-smartwatch.pdf
Toevoegen van de cc gaat probleemloos. Helaas bleek mijn lokala appie geen cc betalingen te accepteren...
Morgen nieuwe kans bij "die andere" supermarkt :-)
Wat betreft betalen is het dus inderdaad zo dat je gewoon bedragen boven €25 kunt pinnen zonder de pincode van je pas te hoeven gebruiken. Het eenmaal per dag ingeven van de pincode (de code die je zelf hebt gekozen in Garmin Connect mobile) op je horloge of nadat je ‘m een tijdje niet gedragen hebt (je hartslagsensor wordt daarvoor gebruikt) is voldoende.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
eglobal is niet echt een betrouwbare shop. Dan zou ik denk ik toch voor de eBay shop gaan (zierockhopper schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:18:
[...]
eglobal heeft 'm al voor 585,99 let wel dat dit de Azië versie is. Dus de prijs moet zeker onder de 600 kunnen voor een eu model.
) bij eglobal heb ik ook niet de eu versie gezien (gezien de kaarten een voorwaarde voor mij). Eigenlijk hoop ik op een aanbieding bij een coolblue, bol, etc zeg maar een winkel waarvan ik weet dat garantie niet zoveel gedoe betekend. t'is toch een best groot bedrag. Als ik een risico neem is dat liever met een nl webshop zoals fitness digital ipv eglobal of een eBay shop. denk ik. maar ik ben behoorlijk aan het twijfelen haha.
Ja, ik heb reeds geregeld besteld bij Amazon.it / Amazon.es / Amazon.fr / Amazon.co.uk, gewoon waar het item dat ik wil op dat moment het goedkoopst is. Alles werkt gewoon zoals je van Amazon gewend bent, alleen zijn de verzendkosten soms wat hoger.Lennart- schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:58:
Iemand al ooit bij amazon.it besteld? Vivoactive 3 daar voor 147 EUR ( goedkoopste anders rond 190): https://www.amazon.it/gp/...smid=A11IL2PNWYJU7H&psc=1
Momenteel zijn er 2 Vivoactive 3 Musics onderweg vanop amazon.it die ik maandag met de Black Friday Warehouse deals actie (20% extra korting op de getoonde prijs) gekocht heb.
Inclusief verzending was de prijs € 147,55 per stuk en tot nu toe zijn zowat alle producten die ik via de warehouse deals gekocht heb (10+) simpelweg ongebruikte retours geweest.
Ter info: besteld op amazon.it met Levering naar België, één exemplaar komt effectief uit een magazijn in Italië, het andere exemplaar uit Duitsland. Site van bestelling correleert dus niet altijd met locatie van het object.
De nieuwe Polar Vantage M / V horloges kunnen dat voor je doen volgens de handleiding:meermarco schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:27:
Ik heb dit topic goed doorgeplozen, maar kan geen hele recente ervaringen vinden over een zwemhorloge.
Ik heb nu een TomTom runner, en ben erg tevreden. Maar voor zwemmen werkt dat natuurlijk niet.
Een GPS hoeft van mij niet(maar begreep dat voor sporthorloges toch dit topic bedoelt was)
Wat ik zoek:
MUST:
- Telt de banen (25M bad). Ik zwem nu nog voornamelijk in de schoolslag. Af en toe moet je een persoon ontwijken.
- Meet de tijd over je totale afstand
Nice to have:
Trilfunctie die je kan instellen op zeg 40 seconden, zodat je weet dat je op schema loopt.
Alle andere functies zouden een extra zijn, maar geen noodzaak. Bij voorkeur ziet ie er ook nog redelijk uit, zodat ik hem ook overdag kan dragen.
Ik begon met 20 banen en was het prima te tellen, maar zit nu rond de 50 banen, en dat tellen zou ik graag niet meer doen.
https://support.polar.com...ual-nederlands/manual.pdfAls je het profiel Zwemmen of Zwembad zwemmen gebruikt, registreert het horloge je afstand, tijd en
tempo, slagfrequentie en rusttijden. Ook wordt je zwemstijl herkend. Daarnaast kun je met de SWOLFscore
je ontwikkeling volgen.
Hoe goed het werkt heb ik geen ervaring mee, de pols hartslag meting van de voorganger (m430) werkte vrij goed tijdens het zwemmen bij mij.
Fenix 5 319.99
Fenix 5s 333.00
Het lijkt erop dat Garmin Azië een beetje benadeelt zoals je oa hier kan lezen.Freeaqingme schreef op donderdag 22 november 2018 @ 02:23:
[...]Wat versta je onder 'de juiste firmware'? Volgens mij hebben de watches die voor Europa verkocht worden andere kaarten dan watches voor de USA. Kaart bijkopen heb je Garmin Express voor nodig, en kost iets van 50-80 EUR.
Met een Azie kaart krijg je waarschijnlijk een toestel met APAC firmware, deze loopt meestal achter op de westerse firmware en krijgt ook minder vaak een update.
Waarom niet betrouwbaar? Ik heb er diverse items besteld, altijd netjes op tijd ontvangen en in goede staat. Gezien het verschil in prijs is het een webshop die ik meestal wel bezoek, ik kan natuurlijk niet voor de ervaring van anderen spreken, maar als je zoiets schrijft (onbetrouwbaar) hoop ik dat je ook meteen je ervaring deelt waarom het voor jou een onbetrouwbare winkel is.redherring schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:30:
[...]
eglobal is niet echt een betrouwbare shop. Dan zou ik denk ik toch voor de eBay shop gaan (zie
[...]
) bij eglobal heb ik ook niet de eu versie gezien (gezien de kaarten een voorwaarde voor mij). Eigenlijk hoop ik op een aanbieding bij een coolblue, bol, etc zeg maar een winkel waarvan ik weet dat garantie niet zoveel gedoe betekend. t'is toch een best groot bedrag. Als ik een risico neem is dat liever met een nl webshop zoals fitness digital ipv eglobal of een eBay shop. denk ik. maar ik ben behoorlijk aan het twijfelen haha.
Voor wat betreft de kaarten, de standaard kaart kan je natuurlijk altijd vervangen door een meer functionele kaarten zoals de OSM/OFM of een andere custom kaart. Wel is het belangrijk te onthouden dat -als- (grote als) Garmin de meegeleverde kaart update, deze vast blijft op het continent van oorspronkelijke aanschaf. Dus dat kan inderdaad een puntje van aandacht zijn.
Ik blijf het vreemd vinden dat de 5s met de kleinere accu duurder is dan de gewone 5. Zal misschien aan mij liggen....parsnep schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:24:
Garmin Fenix 5 en Fenix 5s hebben nu mooie prijs om amazon.de:
Fenix 5 319.99
Fenix 5s 333.00
[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 22-11-2018 21:10 ]
Bij Intersport Twinsport nu met 20% korting te krijgen voor 224€. Of heeft iemand nog een betere deal gevonden?
https://www.trendjuwelier...ilver-met-zwarte-band.htm
das voor zover ik kan zien de goedkoopste deal
Ziet hier ook al de hele week naar te kijken en is erg weinig te vinden de "plus" deals.redherring schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 07:29:
De goedkoopste fenix 5s plus is op dit moment bij trendjuwiliers. 15% BF korting = 595,-
das voor zover ik kan zien de goedkoopste deal
Dus bedankt!
Nog niet helemaal wakker deze is voor de 5S(42mm), maar de 5(47mm) is ook goedkoper.
[ Voor 17% gewijzigd door blavlaa op 23-11-2018 09:09 ]
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
(Er is trouwens ook 40 euro goedkoper, denk dat dit over het hoofd gezien wordt als Black Friday korting omdat dit over hun gehele assortiment gaat en geregeld wordt bij het afrekenen van je winkelmandje).
Nog een edit over waarom precies ik uitkijk naar de Polar Vantage, komende van een Garmin Vivoactive 3:
Het ecosysteem van Polar voelt veel aangenamer aan, vooral het maken van trainingsschema's (of het laten maken door Polar op basis van een bepaald doel) is gebruiksvriendelijk. Daarnaast heb ik hier terug mijn recovery tijd, die je bij mijn Garmin niet had. Ik heb beetje het gevoel dat Garmin ondanks het budget/capaciteit en het zijn van markleider hun softwaredivisie niet goed aanstuurt. Alleen het feit al dat je opeens random software updates krijgt op je horloge zonder zelf de keuze te hebben wanneer is, in mijn ogen als software consultant, echt een no-go.
[ Voor 80% gewijzigd door ZlM01 op 23-11-2018 09:45 ]
Wat dacht je van de Garmin Vivoactive 3 die op de vorige pagina staan voor €147KappuhH schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:15:
Ik ben in de markt voor een horloge en het belangrijkste vind ik een juiste weergave van hartslag en goede GPS. Hoef verder heb fancy dingen er op te hebben. De Polar Vantage M lijkt het beste aan te sluiten of heeft iemand nog andere tips? Zie ik een model met een betere prijs/kwaliteit verhouding over het hoofd?
Bij Intersport Twinsport nu met 20% korting te krijgen voor 224€. Of heeft iemand nog een betere deal gevonden?
Weet je hoe de hartslagmeter van deze zich verhoudt met de Polar?Frenz64 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:44:
[...]
Wat dacht je van de Garmin Vivoactive 3 die op de vorige pagina staan voor €147
https://www.amazon.it/Gar...2f363f2252&language=it_IT
(Via DC Rainmaker)
[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 23-11-2018 13:00 ]
Dat doe je goed ik heb het volle pond betaald bij bol.comZlM01 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:39:
Juist de Polar Vantage V besteld bij AS Adventure (BE) waar je 100 euro korting krijgt. Toch mooie deal
(Er is trouwens ook 40 euro goedkoper, denk dat dit over het hoofd gezien wordt als Black Friday korting omdat dit over hun gehele assortiment gaat en geregeld wordt bij het afrekenen van je winkelmandje).
Nog een edit over waarom precies ik uitkijk naar de Polar Vantage, komende van een Garmin Vivoactive 3:
Het ecosysteem van Polar voelt veel aangenamer aan, vooral het maken van trainingsschema's (of het laten maken door Polar op basis van een bepaald doel) is gebruiksvriendelijk. Daarnaast heb ik hier terug mijn recovery tijd, die je bij mijn Garmin niet had. Ik heb beetje het gevoel dat Garmin ondanks het budget/capaciteit en het zijn van markleider hun softwaredivisie niet goed aanstuurt. Alleen het feit al dat je opeens random software updates krijgt op je horloge zonder zelf de keuze te hebben wanneer is, in mijn ogen als software consultant, echt een no-go.
Sinds woensdag avond ben ik aan het kijken of de batterij lang genoeg mee gaat met mijn gebruik
Die lijkt ondertussen €169 te kosten. Op Amazon.de vind je hem wel nog terug voor €158.Frenz64 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:44:
[...]
Wat dacht je van de Garmin Vivoactive 3 die op de vorige pagina staan voor €147
Blijven top apparaatjes zeker voor de prijs waar ze voor rond gaan. Zwemmen werkte bij mij 'ok', mijn eigen telling van banen en die van het apparaat weken soms wel iets af maar dat lees ik over veel zwem horloges en met name ook degene die veel duurder zijn. Overigens gebruikt mijn vriendin hem nu gewoon ipv fietscomputer met GPS, ze heeft geen behoefte aan routes oid maar vindt het wel leuk om Strava logging te hebben en onderweg snelheid te zien. Daarvoor is de multisport echt ideaal, 2,5 jaar geleden voor 80 of 90,- marktplaats gehaald en heel veel lol van voor dat geld.meermarco schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:28:
Via MP een TomTom multisport voor gekocht. Voor dat bedrag lijkt het te doen wat ik wil qua banen. De swim lijkt me helemaal top. Maar eerst dit maar proberen
Nee, sorry, moet je zelf even goegelen of bj DC Rainmaker op de site checken. Heb zelf en M600 gehad en die was ok.KappuhH schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:21:
[...]
Weet je hoe de hartslagmeter van deze zich verhoudt met de Polar?
Zojuist de Fenix 5s (zonder +) besteld bij amazon.de voor €331,-
Das echt wel een heel erg goede aanbieding!
De plus was leuker geweest, maar €250 voor climbpro en kaarten waar ik hoogstens 2x per jaar gebruik van maak...
nu begint het lange wachten tot t pakkie aankomt...
40 euro via MP. Ben erg tevreden. 44 banen gezwommen. 46 geregistreerd. Kwam denk ik ook omdat ik moest uitwijken zo nu en dan. Verder ook swolf enzo. Maar ging mij om banen en afstand/tijd. Kortom. Helemaal tevreden!Sander schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:18:
[...]
Blijven top apparaatjes zeker voor de prijs waar ze voor rond gaan. Zwemmen werkte bij mij 'ok', mijn eigen telling van banen en die van het apparaat weken soms wel iets af maar dat lees ik over veel zwem horloges en met name ook degene die veel duurder zijn. Overigens gebruikt mijn vriendin hem nu gewoon ipv fietscomputer met GPS, ze heeft geen behoefte aan routes oid maar vindt het wel leuk om Strava logging te hebben en onderweg snelheid te zien. Daarvoor is de multisport echt ideaal, 2,5 jaar geleden voor 80 of 90,- marktplaats gehaald en heel veel lol van voor dat geld.
Verwijderd
Kan snel gaan. Ik had een half jaar geleden de 5 voor 301€ via Amazon en die was in 2 dagen bij me binnen.redherring schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:28:
Mijn tomtom cardio kan nu aan de wilgen. Die tomtoms zijn inderdaad fijne dingen, maar de bandjes gingen bij mij wel erg vaak stuk (4 in 2 jaar). De laatste maanden ging ook het opladen steeds moeilijker door het inslijten van de houder (ongeveer zo). Das echt niet goed ontworpen vind ik. En aangezien ik nu om de dag moet laden en na een run ook altijd direct, was ik er wel klaar mee.
Zojuist de Fenix 5s (zonder +) besteld bij amazon.de voor €331,-
Das echt wel een heel erg goede aanbieding!
De plus was leuker geweest, maar €250 voor climbpro en kaarten waar ik hoogstens 2x per jaar gebruik van maak...![]()
nu begint het lange wachten tot t pakkie aankomt...
De juiste volgorde is 1) winkel van aanschaf 2) fabrikant, altijd.vanputten80 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:57:
Wat als hij nou stuk gaat? Stuur je hem dan terug aan Amazon of verloopt de garantie via Garmin Nederland?
Mocht je door ervaring weten dat 1) slecht gaat had je 'm daar natuurlijk niet moeten aanschaffen en kan je beter meteen naar 2) gaan.
Shops die je meteen naar Garmin sturen zijn er veel, en dat zou ik toch niet zo snel doen. Garmin staat dan wel weer bekend als makkelijk wat dat betreft. (support is traag, heel traag, maar doet niet zo moeilijk over terugsturen, reparaties en of nieuw exemplaar)
[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 24-11-2018 18:04 . Reden: linkje toegevoegd ]
Tnxs, hopelijk een goede aanvuling op mijn stratos...ben het hartslag verhaal een beetje moe...rockhopper schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:27:
Voor de mensen die nog losse optische hartslagmeters waarderen: Scosche heeft op de Europese site 30% korting op alles, dus ook de Rhythm + en de nieuwe rhythm 24 HRM. Ik heb de laatste besteld om eens te kijken of het een verbetering is tov de rhythm + die ik al 4 jaar als vaste HRM gebruik.
Wel is op dezelfde site een 935 triathlon bundel verkrijgbaar (hartslagband en zwemband
Zit al een tijd te kijken naar de 935. Op Wiggle is de bundel nog ietsje goedkoper dus dat is wel een interessante deal!rockhopper schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:03:
Wel is op dezelfde site een 935 triathlon bundel verkrijgbaar (hartslagband en zwemband) voor €519,90. Als je de extra's wilt zeker de moeite waard.
Eerlijk gezegd hoop ik dat er nog een recent model langs komt tijdens Cyber Monday. De F5 is weliswaar mooi geprijsd geweest, maar ik wil als ik een nieuw toestel haal, toch wel de versie met kaarten en muziek, de plus dus... En volle mep betalen of die 20 euro korting kan me nog niet over de streep trekken.
Verwijderd
Dan zou ik in elk geval gokken op Prime Day, daar waren de kortingen flink hoger dan Black Friday. Duurt alleen nog wel een aantal maanden, uitgaande van 1x per jaar.rockhopper schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:46:
Op die Deense site was de 935 ook veel goedkoper (zonder extra banden), maar die doen weer niet aan versturen naar Nederland/Belgie. Maar de tweakers die connecties in Finland/Denemarken/Zweden/Noorwegen/Groenland hebben kunnen wel toeslaan
Eerlijk gezegd hoop ik dat er nog een recent model langs komt tijdens Cyber Monday. De F5 is weliswaar mooi geprijsd geweest, maar ik wil als ik een nieuw toestel haal, toch wel de versie met kaarten en muziek, de plus dus... En volle mep betalen of die 20 euro korting kan me nog niet over de streep trekken.
Vandaag trouwens een aantal polar en suunto horloges in de dagdeal op amazon.de