Als ik het mij goed herinner was jij ook één van de mensen die alle statistieken per direct als waardeloos bestempelde als men geen hartslagband gebruikt. Met die groep zou jij je dus niet willen vergelijken qua VO2max.MrAcid schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:37:
Waar?
Topic doorzocht en ik zie twijfel over VO2max waarde uit hun horloge bij mensen die géén test gedaan hebben en bevestiging dat het klopt bij mensen die wél een VO2max test gedaan hebben.
Wat bedoel je met de menselijke factor? Dat mensen niet hard genoeg lopen om écht de max te bepalen? Of heb je het nu over de voorspelde finishtijden (je berekende potentie voor racetijden op basis van VO2max).
Daarnaast gebruikt hij statistieken over je hartslag, bijvoorbeeld het maximum. Weet jij hoe iedereen die berekend heeft of dat ze een test gedaan hebben om die te achterhalen?
Verder zie je ook af en toe mensen die gewoon altijd ruzie hebben met hun apparaatjes, dan wordt het sowieso zeuren.
Dat bedoel ik met de menselijke factor, je weet gewoon niet hoe anderen hun spullen gebruiken en in hoeverre zij hun best doen om de waarde zo nauwkeurig mogelijk te laten zijn. Daarom vind ik het minder geschikt om met anderen te vergelijken.
Uiteraard wordt het een stuk beter als je iemand echt kent en vertrouwt op zijn kunde, maar dat is op een forum al snel lastig voor het grootste deel.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8