Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 93 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:26
MrAcid schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:37:
Waar?

Topic doorzocht en ik zie twijfel over VO2max waarde uit hun horloge bij mensen die géén test gedaan hebben en bevestiging dat het klopt bij mensen die wél een VO2max test gedaan hebben.

Wat bedoel je met de menselijke factor? Dat mensen niet hard genoeg lopen om écht de max te bepalen? Of heb je het nu over de voorspelde finishtijden (je berekende potentie voor racetijden op basis van VO2max).
Als ik het mij goed herinner was jij ook één van de mensen die alle statistieken per direct als waardeloos bestempelde als men geen hartslagband gebruikt. Met die groep zou jij je dus niet willen vergelijken qua VO2max.
Daarnaast gebruikt hij statistieken over je hartslag, bijvoorbeeld het maximum. Weet jij hoe iedereen die berekend heeft of dat ze een test gedaan hebben om die te achterhalen?
Verder zie je ook af en toe mensen die gewoon altijd ruzie hebben met hun apparaatjes, dan wordt het sowieso zeuren.

Dat bedoel ik met de menselijke factor, je weet gewoon niet hoe anderen hun spullen gebruiken en in hoeverre zij hun best doen om de waarde zo nauwkeurig mogelijk te laten zijn. Daarom vind ik het minder geschikt om met anderen te vergelijken.
Uiteraard wordt het een stuk beter als je iemand echt kent en vertrouwt op zijn kunde, maar dat is op een forum al snel lastig voor het grootste deel. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:22

vhal

ಠ_ಠ

PatrickC schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:23:
[...]
De FR645M en die zit inmiddels al op firmware versie 3.7. Ik hoop toch dat die de beta fase inmiddels is gepasseerd?
Als Garmin FR645M gebruiker zit je wellicht nog in de alpha fase . :P Niks nieuws onder de zon, mijn FR235 heeft ook regelmatig kuren met de BT verbinding maar ik kan er prima mee leven. Ja, ik moet mijn horloge wel eens uit/aan zetten maar daar is alles wel mee gezegd. Voor de rest is het redelijk stabiel afgezien van de gare OHM onder bepaalde omstandigheden. Maar ik gebruik toch een hartslagband dus boeit het mij niet meer

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:42:
[...]

Als ik het mij goed herinner was jij ook één van de mensen die alle statistieken per direct als waardeloos bestempelde als men geen hartslagband gebruikt. Met die groep zou jij je dus niet willen vergelijken qua VO2max.
Daarnaast gebruikt hij statistieken over je hartslag, bijvoorbeeld het maximum. Weet jij hoe iedereen die berekend heeft of dat ze een test gedaan hebben om die te achterhalen?
Verder zie je ook af en toe mensen die gewoon altijd ruzie hebben met hun apparaatjes, dan wordt het sowieso zeuren.

Dat bedoel ik met de menselijke factor, je weet gewoon niet hoe anderen hun spullen gebruiken en in hoeverre zij hun best doen om de waarde zo nauwkeurig mogelijk te laten zijn. Daarom vind ik het minder geschikt om met anderen te vergelijken.
Uiteraard wordt het een stuk beter als je iemand echt kent en vertrouwt op zijn kunde, maar dat is op een forum al snel lastig voor het grootste deel. ;)
Opzich heb je gelijk, maar als je een paar weken/maanden achter elkaar met zo'n horloge loopt zijn die user-errors er vanzelf uit voor een waarde als VO2max, ook de nukken van een optische hartslagmeter. De wet van de grote getallen zorgt dat VO2max uiteindelijk toch een representatief gemiddelde wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja, VO2Max blijft altijd een raar iets... afhankelijk van welke formules, sites en testen ik gebruik kom ik tussen de 57 en 65 uit.

56 op basis van een 10k tijd van ~37:27 (zou nu wel wat sneller zijn) tot 65 op basis van een cooptertest resultaat (3430m in 12 minuten).

Mijn horloge geeft nu 61 aan dus dat zit er netjes in het midden ;) Max ooit was 62, was iets teruggezakt na een zomervakantie met bijbehorende drankjes en minder hard trainen en begint nu weer langzaamaan terug te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
MrAcid schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:50:
Opzich heb je gelijk, maar als je een paar weken/maanden achter elkaar met zo'n horloge loopt zijn die user-errors er vanzelf uit voor een waarde als VO2max, ook de nukken van een optische hartslagmeter. De wet van de grote getallen zorgt dat VO2max uiteindelijk toch een representatief gemiddelde wordt.
Dat ben ik met je eens hoor. Ik wil het dan ook niet wegzetten als een nutteloze optie, ik ben er zelf gewoon tevreden over.
Ik vind het echter ook weer zonde als mensen van een consumentenapparaatje medische precisie verwachten. Daarom kijk ik ook met argwaan naar plannen als bloedwaarde en dergelijke. Voor gewoon sporten is het prima geschikt uiteraard.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
m0ridin schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:29:
Tja, VO2Max blijft altijd een raar iets... afhankelijk van welke formules, sites en testen ik gebruik kom ik tussen de 57 en 65 uit.

56 op basis van een 10k tijd van ~37:27 (zou nu wel wat sneller zijn) tot 65 op basis van een cooptertest resultaat (3430m in 12 minuten).

Mijn horloge geeft nu 61 aan dus dat zit er netjes in het midden ;) Max ooit was 62, was iets teruggezakt na een zomervakantie met bijbehorende drankjes en minder hard trainen en begint nu weer langzaamaan terug te komen :)
Grappig want ik heb een VO2max van 50 bij een 10KM tijd van 49:10. Dat is 'maar' 6 verschil met jou, terwijl ik alleen maar kan dromen van jouw tijd. Ons verschil in VO2max lijkt me dan ook wat te klein.

@PatrickC ik kan me zomaar voorstellen dat ze bij Garmin oprecht niet weten wat jouw probleem veroorzaakt. Niet alle bugs in altijd herleidbaar helaas. Waarbij het uitlezen van een log of iets dergelijks wel wat zou moeten kunnen opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:23:
@PatrickC ik kan me zomaar voorstellen dat ze bij Garmin oprecht niet weten wat jouw probleem veroorzaakt. Niet alle bugs in altijd herleidbaar helaas. Waarbij het uitlezen van een log of iets dergelijks wel wat zou moeten kunnen opleveren.
Precies! Natuurlijk kunnen ze dat niet weten uit alleen de melding van m’n probleem, dus ik verwachtte ook dat ze me zouden vragen de logfiles op te sturen, zodat ze eventueel kunnen onderzoeken wat het probleem veroorzaakt heeft. Geen garantie dat ze de oorzaak vinden natuurlijk, maar je doet wel moeite voor je klant, die een flink bedrag heeft betaald voor zo’n horloge. Ik ben zelf ook applicatie ontwikkelaar en support die applicaties ook in een produktie omgeving. Bij problemen is het eerste wat ik doe de logfiles bestuderen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@PatrickC maar krijg jij ook tientallen klachten per dag waarvan 80% gewoon PEBCAK is? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:23:
[...]

Grappig want ik heb een VO2max van 50 bij een 10KM tijd van 49:10. Dat is 'maar' 6 verschil met jou, terwijl ik alleen maar kan dromen van jouw tijd. Ons verschil in VO2max lijkt me dan ook wat te klein.

Ja, was ook meer om aan te geven dat het alle kanten op gaat qua voorspellingen :)

Heb 1x wel een inspanningstest gedaan, was in februari 2015, en daar kwam 57 als VO2Max uit... een maand later liep ik een tijd van 39:50 op de 10k (PR toen).

Ach, VO2Max is ook niet alles zeggend natuurlijk...Hier een interessante pagina waarbij er wel duidelijk een correlatie zichtbaar is, maar tegelijk ook alsnog redelijk wat spreiding:

https://www.hrv4training....max-in-hrv4training-users

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vandaag komt mijn 735XT binnen op het werk :) eens even speelkwartier van een uur voor reserveren in mijn agenda!

Via Amazon was hij 300€ inclusief HR band. Leek mij wel een prima deal.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Garmin Forerunner 935 voor €319: https://www.eglobalcentra...r-zwart-010-01746-20.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 12:04
Mooie deal.
Mijn verstand heeft het (voorlopig) gewonnen van mijn gevoel, en ik hou het bij mijn TomTom Spark 3 Cardio. Eigenlijk heb ik gewoon genoeg aan GPS en OHR. Ik denk niet dat een nieuw sporthorloge er voor zal gaan zorgen dat ik veel beter ga hardlopen. Bovendien heb ik mijn TomTom nog geen jaar. Ik vind het zonde om hem nu al te vervangen, zeker omdat ie het gewoon prima doet.

Mijn toekomstige sporthorloge zou denk ik een soort Garmin Forerunner 245 zijn (die bestaat dus niet). Ik gebruik hem toch alleen voor hardlopen. Ik zou dus het liefst iets willen hebben dat specifiek voor hardlopen is. Dus wel met uitgebreide hardloop functies, maar zonder alle andere toeters en bellen.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:35
@slow whoop zo dacht ik er ook over :)
Ik ga in November een trail lopen (mijn eerste) maar ik heb nu de GPX er op gezet en zijn de hoogtemeters op het scherm toch ook wel leuk.
Ook gebruik ik een HRM3 waardoor ik ook power in beeld heb wanneer ik dat wil.
319 euro is geen geld voor dit horloge.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De reviews over eGlobal zijn nogal wisselend... https://tweakers.net/shop...l-central-be/shopreviews/

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:38
Ook al een paar keer naar gekeken de laatste tijd om mijn fenix 3 te vervangen.
Ben die borstband een beetje beu aan het worden😏.
Nog ff de kat uit de boom kijken naar de nieuwe polar vantage serie en dan beslissen.
Al paar keer besteld bij eglobal en altijd dik tevreden.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:19

Mooijekind

Manager Product Content
Dit is alleen wel een Aziatische versie(APAC) . Er is ook een ROW versie. Verschil is geen nl taal, wel Engels en andere firmware. Deze loopt een aantal maanden achter op de ROW en is zover ik lees niet te flashen.

Heb ook getwijfeld om deze aan te schaffen maar besloten toch maar te wachten op een goede ROW aanbieding.

• MrAcid
  • Niet online
mooijekind11 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:37:
[...]

Dit is alleen wel een Aziatische versie(APAC) . Er is ook een ROW versie. Verschil is geen nl taal, wel Engels en andere firmware. Deze loopt een aantal maanden achter op de ROW en is zover ik lees niet te flashen.

Heb ook getwijfeld om deze aan te schaffen maar besloten toch maar te wachten op een goede ROW aanbieding.
Goed punt. Zou mij persoonlijk voor een ouder product niet zoveel meer uitmaken, alle bugs zijn er wel uit en je kunt een prima inschatting maken of hij nu alle features heeft die je wilt hebben. Als dat zo is dan kun je deze gewoon kopen en er (ook al zou je nooit meer updaten) prima mee uit de voeten!

Ik zou de €150 die het scheelt met een 'NL-versie' in m'n zak houden in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:36
Morgen krijg ik de Xiaomi Huami Amazfit Pace 2 Stratos binnen. Benieuwd wat ik er van mag verwachten.
Heb wat reviews gelezen en op zich lijken die wel goed. Ik zou deze vooral gebruiken voor het zwemmen en lopen.

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:55

oNo

SirLenncelot schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:31:
Vandaag komt mijn 735XT binnen op het werk :) eens even speelkwartier van een uur voor reserveren in mijn agenda!

Via Amazon was hij 300€ inclusief HR band. Leek mij wel een prima deal.
Ter vergelijk. Eind december was deze combinatie 228 euro bij een Deense webshop (dezelfde prijs als tijdens black friday)
Ik heb er toen 3 gekocht O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Toch maar een screen protector voor de FR465M gehaald. Voor de geïnteresseerden, deze past perfect op het horloge:

https://nl.aliexpress.com...essoires/32857239625.html

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:14
Hopjesvla79 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:30:
Fenix 5x plus besteld bij Bever (ik weet het, het bedrag is om te huilen maar had nog wat tegoeden van mijn werkgever welke ik hiervoor gereserveerd had en welke niet in cash kon laten uitkeren) Maar om de pijn van de aankoop evengoed wat te verzachten heb ik hem met een cashback bij Shopbuddies gehaald, scheelt weer 7%. Was zelf verbaasd omdat meestal horloges uitgesloten zijn van acties/aanbiedingen bij Bever. Wellicht heeft iemand anders nog wat aan deze tip.(ok..moet nog even afwachten of de cashback daadwerkelijk uitgekeerd gaat worden...)
even mezelf quoten: maar uiteindelijk de cashback op de Fenix gekregen, scheelt toch weer een kleine 50 euro..

Wel lang moeten wachten, maar goed... (zal wel de volgende keer kijken naar een andere cashback site dan Shopbuddies..)

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 20-09-2018 08:42 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:38

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Meh, laat gisteren het bandje los van mijn polar M400. Ik was toch in de veronderstelling, dat deze onverwoestbaar zou zijn.. Het apparaat was nog geen twee jaar dus hopen op garantie...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 16:18
Het zou me verbazen als het eronder valt, maar het zou ze natuurlijk wel sieren als ze het vervangen of vergoeden. Het hangt ook af van welke winkel je het besteld hebt, bij de één doen ze altijd moeilijk (en blijf ik weg) terwijl de ander customer support hoog in het vaandel heeft staan.

[ Voor 43% gewijzigd door rockhopper op 21-09-2018 11:18 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat dat betreft even een positief verhaal over garmin trouwens!

Heb een leren quickfit band bij mijn garmin, net een jaar oud (ieeetjes meer) maar begon wat issues te vertonen (laagje begon los te laten).

Contact opgenomen met Garmin support en al was de reactiesnelheid niet heel vlot zonder problemen een nieuwe opgestuurd gekregen...

Wat dat betreft hoor ik wel vaker hele goede verhalen met dit soort zaken (vervangende horloges zonder problemen, bandjes, etc).

Meestal hoor je vooral klachten en gedoe, dus leek me ook wel even goed een positief verhaal te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@m0ridin Als je het over 'support' hebt is het mij niet direct duidelijk of je dan de winkel van aanschaf bedoelt (zo ja welke?) of dat je contact met garmin's eigen support hebt opgenomen.

Ik heb zelf ervaring opgedaan met betrekking tot de wahoo bolt (fietscomputer, nauw gerelateerd aan sporthorloges maar heeft zo zijn eigen topic), daar was bij mij de houder stukgegaan, waarschijnlijk heb ik de schroef bij de derde of vierde keer wisselen te strak gedraaid zodat de hele schroef door het plastic heen ging. Er blijft dan een gat over waar de schroef prima doorheen gaat maar logischerwijs niet meer blijft zitten. Gezien dit niet heel duidelijk aangegeven werd in de handleiding en ik in het verleden eerder losschietende houders heb gehad (die je dus wel strak moet aandraaien) vond ik dit wel een puntje om bij wahoo aan te kloppen.
Dus stap 1 wahoo customer support: sorry gebruikers fout, we adviseren je de alternatieve houder (met tie wraps) te gebruiken of een nieuwe houder te bestellen die er over 6 weken weer is (momenteel is de voorraad op). Goede tip, maar wel tegenvallende support. M'n computer was op dat moment pas 5 maanden in gebruik.
stap 2 futurum support: de winkel van aanschaf. Deze toonden meer begrip en vonden het ook niet passen bij een dergelijk degelijk product. Ze gaven aan dat er nog niet eerder een klacht erover geweest is, dus of ik ken m'n eigen kracht niet, of ik heb inderdaad een maandagochtend houder gekregen. Ze hebben me kosteloos een nieuwe houder toegestuurd maar ook hier dezelfde wachttijd van 6 weken, de voorraad bleek echt op te zijn.

Dus wel wat gedoe, en een conclusie dat de bolt erg populair is, maar ik ben tevreden met de oplossing. En ook een reden om in het vervolg weer aankopen te doen bij een dergelijke zaak. Dat het allemaal wat langer duurde zal ik maar aan overmacht toeschrijven, eerder een fout bij wahoo afdeling voorraad beheren.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rockhopper Ah, fair enough! Aangepast... was direct met Garmin support dit :)

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-10 10:27

dawofl

?

argon007 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:17:
Morgen krijg ik de Xiaomi Huami Amazfit Pace 2 Stratos binnen. Benieuwd wat ik er van mag verwachten.
Heb wat reviews gelezen en op zich lijken die wel goed. Ik zou deze vooral gebruiken voor het zwemmen en lopen.
benieuwd naar je bevindingen , overweeg deze namelijk ook voor het fietsen/hardlopen/zwemmen.

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:36
Ik ben een zwemmer en ben donderdag voor de eerste keer gaan zwemmen met de Stratos 2. Ik ben wat teleurgesteld door volgende punte:
- het minimum aantal velden is 4 waardoor de tekst op het schermpje zeer klein is
- tijdens het zwemmen (borstcrawl) is het praktisch onmogelijk om het aantal lengtes/meters af te lezen daar het schermpje te donker is. Ik heb het backlight op stand 5 gezet, maar na x aantal slagen gaat het backligt gewoon uit. Ik heb geen manier gevonden om het backlight continue te laten branden. Mocht ik het toch nog vinden, dan zit ik nog vast het met kleine lettertype bij het zwemmen.

Los van bovenstaande zaken werd het aantal lengtes/meters en tijd wel correct geregistreerd, dus daar geen klachten over!

Dus indien iemand een tweedehands Stratos 2 zoekt... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Gisteren een Wedstrijd gelopen tussen bomen en over schelpenpaden.
Wat mij opviel was dat mijn horloge aangaf dat de tocht 4,86Km was, de afstand zelf 5Km.

Ik zag op het kaartje dat hij aardig wat bochten afgesneden had of de binnenbocht pakte.
Kan dat komen door de bomen?

Ik heb een Garming forerunner 645m

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crxtreem schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:00:
Gisteren een Wedstrijd gelopen tussen bomen en over schelpenpaden.
Wat mij opviel was dat mijn horloge aangaf dat de tocht 4,86Km was, de afstand zelf 5Km.

Ik zag op het kaartje dat hij aardig wat bochten afgesneden had of de binnenbocht pakte.

Ik heb een Garming forerunner 645m
Kijk eens op Strava bij de andere runners hoe hun afstand is. Ik had laatst hetzelfde bij een 10KM run waar mijn Fenix 5 uiteindelijk 9.7KM aangaf. Dat bleek bij anderen ook zo te zijn en daardoor eerder aan het parcours te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-10 08:35
Kijk eens op Strava bij de andere runners hoe hun afstand is. Ik had laatst hetzelfde bij een 10KM run waar mijn Fenix 5 uiteindelijk 9.7KM aangaf. Dat bleek bij anderen ook zo te zijn en daardoor eerder aan het parcours te liggen.
Het antwoord is eigenlijk al gegeven.
Veel (korte) bochten en bomen maken het voor GPS erg lastig, de nauwkeurigheid is daar gewoon niet hoog genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ArnoutV schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:40:
[...]
Veel (korte) bochten en bomen maken het voor GPS erg lastig, de nauwkeurigheid is daar gewoon niet hoog genoeg voor.
Dan maar wachten op Galileo, dat een stuk nauwkeuriger moet zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Of je instelling staat op smart recording in plaats van 1 seconde. Dat is ook een garantie voor afgesneden hoeken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb gisteren weer een obstacle run gedaan. Veel bosjes en korte bochten net zoals hierboven. Het parcours was 12 km en de FR645 gaf 12,6 km aan, dus dat lijkt me vrij accuraat.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb de zelfde loop gedaan als @Crxtreem en ik heb ookk 4,86km.
Bij mij staat mijn 935 op elke seconde recording.
Tot de 3 kilometer was het spot on met de kilometer bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:45:
Of je instelling staat op smart recording in plaats van 1 seconde. Dat is ook een garantie voor afgesneden hoeken.
Maakt alleen uit voor de opgeslagen punten trouwens, de track die je achteraf geplot ziet dus. Je afstand/nauwkeurigheid zal er niet door veranderen (afstand, tempo en dergelijke dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:23
Het maakt zeker uit.
Smart recording neemt daadwerkelijk minder punten op lange rechten lange stukken.
Op bochtige stukken zal hij proberen vaker te polsen.
Probleem is een beetje dat je horloge vooraf niet weet wat voor parcours je doet.
En daardoor krijg je dus sneller afgesneden stukken met smart recording.

Het is niet voor niks dat dit 1 van de opties is om je batterijduur te verlengen.

[ Voor 25% gewijzigd door Sinned123 op 24-09-2018 11:30 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:19:
Maakt alleen uit voor de opgeslagen punten trouwens, de track die je achteraf geplot ziet dus. Je afstand/nauwkeurigheid zal er niet door veranderen (afstand, tempo en dergelijke dus).
Jawel, dat kan zo een paar honderd meter schelen. Afsnijden is afsnijden, dus dat kost gewoon afstand.
Tenzij de software achteraf iets van 'snap to roads' of zo doet, maar in de basis is 'smart' te onnauwkeurig naar mijn mening. Je kon dat met name goed zien in het verschil tussen Connect en wat Runkeeper er dan van maakte. Je wordt daardoor dus meer afhankelijk van de interpretatie van de software.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:31:
[...]

Jawel, dat kan zo een paar honderd meter schelen. Afsnijden is afsnijden, dus dat kost gewoon afstand.
Tenzij de software achteraf iets van 'snap to roads' of zo doet, maar in de basis is 'smart' te onnauwkeurig naar mijn mening. Je kon dat met name goed zien in het verschil tussen Connect en wat Runkeeper er dan van maakte. Je wordt daardoor dus meer afhankelijk van de interpretatie van de software.
Hmmm, k... van wat ik heb begrepen en ervaren is het voor de afstand en data weergegeven op je horloge tijdens de activiteit niet zozeer van invloed (daar doelde ik meer op, de data die je tijdens het rennen ziet) maar inderdaad, sites (strava, runkeeper) die gebruik maken van getransferde data zullen er wel de mist mee in kunnen gaan omdat er minder punten zijn om mee te werken.

Overigens blijkt uit benchmarks dat het qua batterijverbruik amper iets uitmaakt, de transfertijd via bluetooth is wel een stukje pittiger bij 1-sec (en langere events).

Dit allemaal puur op basis van de (recentere() garmin watches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
tlpeter schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:06:
Ik heb de zelfde loop gedaan als @Crxtreem en ik heb ookk 4,86km.
Bij mij staat mijn 935 op elke seconde recording.
Tot de 3 kilometer was het spot on met de kilometer bordjes.
Zojuist effe gechecked en inderdaad stond smart aan wat ik zeker weet heb gewijzigd.
Dit zal dan door een update of iets dergelijks zijn gewijzigd.
Ik heb het maar weer terug gezet naar iedere seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
tlpeter schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:19:
[...]

Zojuist effe gechecked en inderdaad stond smart aan wat ik zeker weet heb gewijzigd.
Dit zal dan door een update of iets dergelijks zijn gewijzigd.
Ik heb het maar weer terug gezet naar iedere seconde.
Ik zal eens in de menu's duiken van mijn 645 waar dat staat.
Deze staat volgens mij gewoon op normaal loggen.
(gebruik hem nog maar 2 maanden en vergeleken met mijn Fitbit is hij al super uitgebreid.)

• Hoegie1504
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-10 16:28
Momenteel kan je bij Intersport diverse hardloophorloges kopen met 20% korting. De Garmin forerunner 645 (gewone versie) komt dan op 319,99 euro

Is dit een interessante aanbieding of beproef ik mijn geluk beter bij black friday/cybermonday?

• rockhopper
Hoegie1504 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:39:
Momenteel kan je bij Intersport diverse hardloophorloges kopen met 20% korting. De Garmin forerunner 645 (gewone versie) komt dan op 319,99 euro

Is dit een interessante aanbieding of beproef ik mijn geluk beter bij black friday/cybermonday?
Of iets interessant is of niet hangt natuurlijk helemaal van jezelf af, maar om nou te zeggen dat dit een superaanbieding is, nee.
Bij BF zal de prijs nagenoeg zeker een stuk lager liggen, de vraag is natuurlijk of je één van de gelukkigen bent/wordt die van zo'n aanbieding gebruik kan maken, want de ervaring leert dat de aanbieding voorraden bij BF sales beperkt zijn. Dus als je zo lang wilt en kunt wachten, dan zou ik voor de BF deals gaan.

rockhopper schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:43:
[...]

Of iets interessant is of niet hangt natuurlijk helemaal van jezelf af, maar om nou te zeggen dat dit een superaanbieding is, nee.
Bij BF zal de prijs nagenoeg zeker een stuk lager liggen, de vraag is natuurlijk of je één van de gelukkigen bent/wordt die van zo'n aanbieding gebruik kan maken, want de ervaring leert dat de aanbieding voorraden bij BF sales beperkt zijn. Dus als je zo lang wilt en kunt wachten, dan zou ik voor de BF deals gaan.
Maar je hebt geen garantie dat dit horloge ook bij de BF aanbiedingen zal zitten. De afgelopen keer hebben we de VA3 b.v. gezien, maar die was al meer dan een jaar op de markt. Ik zou nu toeslaan en niet wachten of je geluk hebt met een BF aanbieding. €320 voor een FR645 is gewoon een mooie deal!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• rockhopper
De prijs is goed, maar wijkt niet zo heel veel af van wat er momenteel te krijgen is als laagste prijs, dat zie je als je al snel even kijkt via google shopping. Dus als budget meespeelt kan het weinig kwaad te wachten. Het is daarom niet een superaanbieding in mijn ogen. Wel een goede prijs, zeker als je NU je toestel wilt.

Garmin heeft bijna alle toestellen in de aanbieding tijdens BF en in tegenstelling tot de VS mag men in Europa zelf de prijs vastleggen of toestellen in de aanbieding doen. Wel snel toeslaan en sites als amazon (alle landen) loebeshop.dk en andere tech / sale sites in de gaten houden (en dit topic) Maar zoals ik al schreef, nagenoeg zeker is niet hetzelfde als gegarandeerd zeker en niemand kan in de toekomst kijken.

• Hoegie1504
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-10 16:28
Je kan bij Tecobuy en ricebuy dit horloge inderdaad aan dezelfde prijs vinden maar dat is een beetje een oneerlijke vergelijking aangezien dit een Aziatische versie van het horloge betreft. Naar garantie toe heb ik bij dit soort winkels mijn twijfels...
Ik zou niet voor zo’n APAC versie gaan... die krijgen namelijk veel later de firmware updates.

• Gonadan
Wanneer is cyber Monday? Dan kan ik dit topic even negeren want daar word ik vast alleen maar verdrietig van. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

De maandag na black friday

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wanneer is Black Friday? De dag na Thanksgiving. Wanneer is Thanksgiving? De vierde donderdag van november.

Cyber Monday is dus 26 november.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 21-10 16:07
Sinned123 schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:29:
Het maakt zeker uit.
Smart recording neemt daadwerkelijk minder punten op lange rechten lange stukken.
Op bochtige stukken zal hij proberen vaker te polsen.
Probleem is een beetje dat je horloge vooraf niet weet wat voor parcours je doet.
En daardoor krijg je dus sneller afgesneden stukken met smart recording.

Het is niet voor niks dat dit 1 van de opties is om je batterijduur te verlengen.
Heeft niets met je batterijduur te maken... Hij schrijft tijdens een activiteit meer punten naar het horloge. Het activiteitsbestand zal dus gewoon meer data bevatten en als je dat gaat uitlezen op computer/als gpstrack zie je inderdaad dat dit smoother is. Maar op je meetresultaten/afstand onderweg heeft dit geen invloed...achter lijkt het alleen zo wanneer je dit gaat uitlezen. Maar aangezien de meeste horloge data genoeg kunnen stockeren nu zet ik ook 1s recording aan (en begrijp ik dus ook niet waarom smart recording vaak nog standaard staat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 13:43

Pathogen

Shoop Da Whoop

minimaLL schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:57:
[...]

Heeft niets met je batterijduur te maken... Hij schrijft tijdens een activiteit meer punten naar het horloge. Het activiteitsbestand zal dus gewoon meer data bevatten en als je dat gaat uitlezen op computer/als gpstrack zie je inderdaad dat dit smoother is. Maar op je meetresultaten/afstand onderweg heeft dit geen invloed...achter lijkt het alleen zo wanneer je dit gaat uitlezen. Maar aangezien de meeste horloge data genoeg kunnen stockeren nu zet ik ook 1s recording aan (en begrijp ik dus ook niet waarom smart recording vaak nog standaard staat).
Dit is onwaar. Bij smart recording worden gewoon minder meetpunten gebruikt, ook minder weggeschreven. 1s recording heeft impact op de batterijduur, maar dat is over het algemeen niet heel erg veel t.o.v. Smart.

Minder data betekent ook onderweg minder accurate resultaten, of je nou onderweg op je horloge kijkt of achteraf.

Maar gelukkig is Smart over het algemeen ook wel Smart en niet domweg 1x per 10 seconden, dus zal je data niet eens zo ver afwijken van 1s recording, ook bij een bochtig parcours.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 21-10 16:07
Smart Recording records key points where the fitness device changes direction, speed, heart rate or elevation. This recording type allows the user extended recording time given that it is recording less track points, thus taking up less memory. It is important to note that Smart Recording does not affect the performance of an activity as it pertains to the data being recorded such as pace and distance or heart rate. Smart Recording only affects the data that is written to the file for storage on the device and on Garmin Connect by removing data points that are essentially redundant.
Dit is wat Garmin zelf hierover zegt. Horloge meet onderweg even veel (hij weet niet op voorhand wanneer veranderingen) gaan plaatsvinden... Hij legt er gewoon een extra filter over om veranderingen op te merken en zodoende minder weg te schrijven. Aangezien er extra meetpunten worden weggeschreven zal enkel dit proces extra batterijconsumptie vragen (wat dus inderdaad zeer weinig is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pathogen schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:51:
[...]

Dit is onwaar. Bij smart recording worden gewoon minder meetpunten gebruikt, ook minder weggeschreven. 1s recording heeft impact op de batterijduur, maar dat is over het algemeen niet heel erg veel t.o.v. Smart.

Minder data betekent ook onderweg minder accurate resultaten, of je nou onderweg op je horloge kijkt of achteraf.

Maar gelukkig is Smart over het algemeen ook wel Smart en niet domweg 1x per 10 seconden, dus zal je data niet eens zo ver afwijken van 1s recording, ook bij een bochtig parcours.
Nee, bij smart recording worden er minder meetpunten opgenomen (als in weggeschreven). Op de achtergrond komen er net zoveel meetpunten binnen als met 1-sec recording en deze meetpunten worden gebruikt voor de bepaling van tempo ed op het horloge...

Doordat er minder datapunten opgeslagen worden op het horloge kan het wel zijn dat data die je achteraf importeerd (strava ed) anders is omdat deze puur de opgeslagen datapunten gebruiken... Mijn verwachting is wel dat gemiddeld tempo ed accuraat is in garmin connect omdat deze algemene data volgens mij ook de fit file wordt gezet, een soort van summary info.

Heel misschien dat lap paces ietsjes kunnen afwijken, maar dat zal ook minimaal zijn.

En uit benchmarks/metingen is gebleken dat de batterij impact echt miiiiniiimaal is tussen 1-sec en smart recording, daar hoef je het niet echt voor te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hm, ik was behoorlijk stellig, maar ik geloof dat ik herinneringen van DCRainmaker reviews heb vervalst. Heb even specifiek teruggezocht, maar wat ik me meende te herinneren als 1s vs smart was eigenlijk een 1s vs UltraTrac test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woensdag had ik tijdens het hardlopen gruwelijk ruzie met mijn Fenix. Bij een rustige duurloop had ik een hartslag variërend tussen de 210 - 248. Vervolgens mijn Garmin borstband tijdens het lopen afgedaan en op de wrist HR vertrouwd maar die kreeg ook geen fatsoenlijke meting voor elkaar. Probleem daar was dat ik al snel 20 slagen hoger zat dan normaal waarvan ik op gevoel zeker weet dat dit onjuist is.

Borstband opnieuw gekoppeld en batterij vervangen en vandaag weer gaan lopen. Duurloop werd prima geregistreerd qua zone maar zodra ik ging intervallen ging het wederom mis. Deze keer kreeg ik met geen mogelijkheid de hartslag boven de 158, waar ik op dit tempo normaal 170 - 175 haal. Toen bij de 3e interval de hartslag zelfs afnam naar 140 was ik wederom klaar met de borstband. Helaas was de wrist HR eveneens onmogelijk door ook geen pieken bij intervals te registeren.

Vreemd genoeg weet ik nu niet waar ik het probleem moet zoeken/oplossen. De band doet het al jaren perfect en heeft een nieuwe batterij + koppeling. Vreemd genoeg gaat het ook met de wrist mis, waarbij ik die slechts 1x eerder gebruikt heb dus niet weet of die normaal wel betrouwbaar is. Het zou dus aan mijn Fenix moeten liggen lijkt het, waarbij deze anderzijds ook alleen maar de waarde van de band/wrist weergeeft.

Heb de Fenix al opnieuw opgestart maar het blijkt geen Windows PC :+

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
@Aghanim Misschien eens een loop of 2 doen met alleen je fenix en de band thuis laten.
Dan kun je iig uitsluiten of het probleem in het horloge zit.
mooijekind11 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:51:
@Aghanim Misschien eens een loop of 2 doen met alleen je fenix en de band thuis laten.
Dan kun je iig uitsluiten of het probleem in het horloge zit.
Ik vermoed dat ik het probleem achterhaald heb. Zojuist wilde ik een rondje Zwift doen en die vond mijn HR-band maar niet. Fenix kan hem ook niet meer vinden ondanks een nieuwe batterij er in. Lijkt er op dat de band stuk is. Is op zich ook niet zo gek, heb hem een jaar of 7 gebruikt.

Maar eens kijken of een nieuwe band het probleem op lost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag met een aantal vrienden de HM van Texel gelopen (met bootstart, unieke ervaring). Bij het vergelijken van de activiteit op GC en Strava viel me iets op. 2 personen liepen met een Garmin VA HR en deze registreerde 26 en 27 hoogtemeters. 1 persoon liep met een Garmin Forerunner 235 en ik met een Forerunner 645M, beide met 87 hoogtemeters. Opvallend verschil tussen de twee Forerunners was dat de 235 een maximum hoogteverschil van 37m had en de FR645M maar 17. Het hoogteprofiel van de FR645M bevat ook veel meer korte pieken en dalen. En één van de VA HR’s had zelfs een maximaal hoogteverschil van 70m, wat naar mijn mening niet zou moeten kunnen als je maar 27 hoogtemeters hebt berekend?

Dit zijn enorme verschillen, terwijl de omstandigheden voor iedereen gelijk waren. Dit geeft te denken over de betrouwbaarheid van de hoogtemeters in verschillende Garmin horloges...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb die hoogtemeter al lang afgeschreven en vink achteraf de "Elevation Corrections" optie aan :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-10 22:11
De FR645 is toch de enige met een barometer? Als de duur van een event niet te lang is (ivm wijzigingen luchtdruk) zou elevation gain en loss met een barometer nog wel een beetje in de richting kunnen komen. Beter dan de GPS calculaties die de VAHR e.d. als basis alleen maar kunnen gebruiken.
Het kijken op welke absolute hoogte ik me bevindt, werkt bij mij over het algemeen nog best aardig op horloges zonder barometer. Met barometer is vaak alleen na calibratie er chocolade van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frij5fd De VA HR heeft ook een barometer. De FR235 niet. Dit zou betekenen dat de 87 hoogtemeters die de FR235 heeft berekend gebaseerd zouden zijn op GPS en dat de FR645M gebaseerd op de barometer erg dicht in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:08
Is het mogelijk om de data van mijn Vivoactive 3 (tijdens een workout) ergens live op me telefoon te bekijken? Tijdens het hardlopen werkt het allemaal prima. Maar met wielrennen zou ik toch graag de data gewoon rechtstreeks op me telefoon ergens willen zien. Of moet ik hiervoor nu echt een garmin edge gaan aanschaffen?

Begin 2017 kom ik nog een topic hierover tegen op het garmin forum maar daarna geen "nieuwe" antwoorden. Wellicht dat hier iemand iets erover weet.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
Michaelg schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:48:
Is het mogelijk om de data van mijn Vivoactive 3 (tijdens een workout) ergens live op me telefoon te bekijken? Tijdens het hardlopen werkt het allemaal prima. Maar met wielrennen zou ik toch graag de data gewoon rechtstreeks op me telefoon ergens willen zien. Of moet ik hiervoor nu echt een garmin edge gaan aanschaffen?

Begin 2017 kom ik nog een topic hierover tegen op het garmin forum maar daarna geen "nieuwe" antwoorden. Wellicht dat hier iemand iets erover weet.
Waarom installeer je dan niet strava of iets dergelijks op je telefoon? Zou toch ongeveer dezelfde data moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:18
Heeft een Garmin sporthorloge een betere hartslagmeter dan een "zeg" amazfit Pace ?

Paar jaar geleden begonnen met een mi band 2, nu een half jaar de amazfit pace, en alhoewel ik het verder fijne horloges vind, stelt de (pols)hartslagmeter mij teleur met teveel afwijkingen , bijv. bij wandeling ipv rond de 100 hartslag ineens kwartier rond de 150, voor weer strak rond de 100 te zitten. Ook bij "joggen" dergelijke plotselinge stijgingen of dalingen te zien, zoals ineens 180 ipv 145 ofzo.
Jaren gesport(fietsen) met diverse garmins met hartslagband, en toen altijd vrijwel correcte hartslag, en zeker niet dergelijke foute uitschieters voor langere tijd..

Draag nu tijdje bij activiteiten ter vergelijk dus dubbele hartslagmeters (amazfit pace EN garmin edge 705 met borstband) , en "uiteraard" op de garmin met borstband zijn deze (vooral) plotselinge stijgingen niet te zien. Voel ze ook niet overigens, en verwacht het ook niet ivm gelijkblijvende inspanning, dus denk dat het aan de amazfit pace ligt, ook googelen op internet bevestigt dat.

Hebben andere polshorloges als garmins ook dergelijke afwijkingen (zonder borstband) ? Of zou ik met een garmin beter kloppende resultaten te zien krijgen ?
(voordat ik een relatief dure garmin koop om vervolgens dezelfde problemen te hebben)

[ Voor 7% gewijzigd door Ted038 op 02-10-2018 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar in de ruim acht jaar dat ik hartslagmeting gebruik (allemaal Garmin) heb ik twee keer problemen gehad:
1. Een drie jaar oude band die ik niet regelmatig schoonmaakte (nu: na elke training ermee douchen en een keer per maand in de wasmachine)
2. Optische hartslagmeting.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Ted038

Garmin met OHR blijft ook wisselvallig... Voor mij lijkt het 9 vd 10x, vooral met stabiele loopjes als wandelen en lange duurlopen, aardig te werken en ook intervallen KUNNEN goed werken. Maar soms doet hij het gewoon niet goed, reageren op veranderingen is sowieso trager en ook als je andere dingen dan hardlopen (zoals fietsen) doet gaat het al snel de mist in.

Het is gewoon te gevoelig voor zaken als trillingen, temperatuur, huidskleur, etc op het moment.

Maar bij sommige personen werkt het bijvoorbeeld 9vd10 keer goed terwijl het bij andere personen 9vd10 keer matig werkt.

Een Fenix serie bijv is zwaarder wat alweer een negatief effect heeft, de FR935 serie doet het in dat opzicht wat beter omdat dit horloge lichter is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Het dragen van een OHR horloge luistert helaas nauwer dan dat er mensen goed aandacht aan besteden. Dat ligt deels aan de hardware die er dus minder geschikt voor is (losse bandjes, groot gewicht, techniek die nauw luistert) en deels aan de gebruiker die vaak geen goede sluiting hebben zodat er of beweging is (te los) of het te strak zit waardoor er vaatjes afgekneld worden.

Buiten dat heb je nog met een paar andere factoren te maken die inderdaad ook allemaal kunnen storen, type huid (donkere huid laat minder goed het licht door voor de sensor) beharing, vaten onder het horloge en de mate van vet/vlees/bot (dikke en dunne polsen)

Logischerwijs heeft dit allemaal invloed op de registratie. De borstband heeft daarin een groot voordeel dat je het eigenlijk altijd goed draagt, hoogstens kan er soms een slechte meting zijn als de geleiding nog wat slecht gaat, meestal bij droge huid wat op te lossen valt met vocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:13
Je zou ook even af kunnen wachten @Ted038 of de nieuwe Polar M het beter doet. Daar zitten inmiddels 32 groene en oranje sensoren onder, nee, zoveel niet natuurlijk, maar wel veel. Dat zou theoretisch tot een meer betrouwbare meting moeten leiden.

Ik de tests sofar heb ik dat overigens nog niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vanwege een kapotte band nu 3x met OHR gelopen op mijn Fenix. Voor mijn gevoel klopt er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:38:
Ik heb vanwege een kapotte band nu 3x met OHR gelopen op mijn Fenix. Voor mijn gevoel klopt er niks van.
Dat gevoel had je vooraf evengoed al toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:10:
[...]

Dat gevoel had je vooraf evengoed al toch? ;)
Niet met de OHR ;) Die deed het best prima bij een standaard duurloop. Interval en wisselen van tempo is lastig. De pieken en dalen worden niet goed geregistreerd. Gemiddeld zal het best kloppen maar daar heb je bij interval niet altijd iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
DC Rainmaker houdt weer open huis, 1 december in Amsterdam. Ga ik daar Tweakers tegenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zit erover te twijfelen :) lijkt me best tof om eens mee te maken en in A'dam is het natuurlijk prima bereikbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag weer mijn standaard duurloopje gelopen. Die bestaat uit blokken van 10 minuten waarbij ik 8:30 in Z2 loop en vervolgens 1:30 in Z4. Omdat ik mezelf betrapte op het feit dat ik wederom klaagde over de OHR gisteren heb ik voor de aardigheid eens deze duurloop vergeleken tussen de OHR van mijn Fenix 5 en de HR-band van Garmin (goedkoopste model).

De eerste grafiek is de OHR, de tweede grafiek de HR-band.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z4fcdcT6CLex59rt0nugkMra/full.jpg

Dingen die mij bij OHR opvallen:
- de pieken worden niet geregistreerd, ik kom zelfs niet in Z3 uit tijdens deze intervallen
- de daling naar de Z2 zone duurt te lang en vindt onvoldoende plaats (basis lijn in grafiek 2 ligt lager)
- het laatste deel van de loop is er zelfs geen verschil meer tussen wel/geen interval qua hartslag

Ik draag de Fenix naar mijn weten op de juiste manier. Niet superstrak maar zeker niet los. Doe de Fenix alleen om tijdens het sporten en ik zie bovenstaande iedere keer voorkomen. De kans dat ik de Fenix dus dagelijks fout om mijn pols doe lijkt me dan ook klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-10 13:22
Aghanim schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:13:
.. deze duurloop vergeleken tussen de OHR van mijn Fenix 5 en de HR-band van Garmin (goedkoopste model).
Dezelfde oefening dubbel gelogd met je Fenix? Zo ja hoe?
Zelf gebruik ik alleen een HR-Band tijdens een interval meting maar dat houdt in dat de OHR uitgeschakeld wordt en je dus niet kan zien hoe slecht (of goed deze is.)
Uiteraard kan ik mijn Fenix plus OHR gebruiken en deze vergelijken met mijn spartan trainer icm band HR maar dan heb ik een slecht gelogde training met bijbehorende resultaten.
Een dubbele HR mogelijkheid ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W.Wonderland schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:57:
[...]

Dezelfde oefening dubbel gelogd met je Fenix? Zo ja hoe?
Zelf gebruik ik alleen een HR-Band tijdens een interval meting maar dat houdt in dat de OHR uitgeschakeld wordt en je dus niet kan zien hoe slecht (of goed deze is.)
Uiteraard kan ik mijn Fenix plus OHR gebruiken en deze vergelijken met mijn spartan trainer icm band HR maar dan heb ik een slecht gelogde training met bijbehorende resultaten.
Een dubbele HR mogelijkheid ben ik nog niet tegengekomen.
Nee, ik heb mijn run van vandaag met vorige week vergeleken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Aghanim Zal deels door het gewicht van de Fenix komen... en random andere invloeden ;)

Het KAN goed werken, zie deze screen van een interval run met OHR op mijn FR935:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MewvHQRpWxUtzrOOgyPNh1cC/full.png

Maar het is ook absoluut geen garantie en volgens mij nu het weer kouder wordt wordt het ook weer lastiger voor de OHR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed om te zien dat het wel kan werken. Bij mij lijkt het nergens op helaas en dat vind ik voor een horloge van ruim 500€ wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 17:02
m0ridin schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:52:
[...]

de omlijning is puur dat, cosmetisch (simpelweg, de originele 645 face heeft hem dus deze ook ;) ). Als je hem niet mooi vindt kun je hem altijd nog dezelfde kleur geven als de achtergrond...

En stappen kan al gewoon als veld hoor, steps.
Hey, ik zie nu pas dat er een update van je watch face is. Je hebt # tappen toegevoegd. YES YES YES _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
m0ridin schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:51:
@Aghanim Zal deels door het gewicht van de Fenix komen... en random andere invloeden ;)

Het KAN goed werken, zie deze screen van een interval run met OHR op mijn FR935:

[Afbeelding]

Maar het is ook absoluut geen garantie en volgens mij nu het weer kouder wordt wordt het ook weer lastiger voor de OHR...
Strakke interval tijden, 8x600m?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
coldasice schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:46:
[...]

Strakke interval tijden, 8x600m?
Thanks ;) Moest het even opzoeken maar was 8x800/400... Moet eerlijk zeggen dat ik er sindsdien volgens mij eerder iets langzamer dan sneller op ben geworden ;) (Kleine blessures en zomervakantie)
smeerbartje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:17:
[...]

Hey, ik zie nu pas dat er een update van je watch face is. Je hebt # tappen toegevoegd. YES YES YES _/-\o_
Haha, your welcome. Trappen gok ik? Aantal getapte biertjes zou ook nog een optie kunnen zijn idd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Woohoe, Spotify en Garmin zijn in business. Voor nu alleen nog de Fenix 5 plus, en hopelijk ook snel op de VA3 EN FR645 music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mrwolf schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:13:
Woohoe, Spotify en Garmin zijn in business. Voor nu alleen nog de Fenix 5 plus, en hopelijk ook snel op de VA3 EN FR645 music!
Dat is goed nieuws, zo meteen maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
Wauw had deze niet zien aankomen omdat ik overal las over de exclusieve deal van Samsung met Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Fuck, nou ga ik twijfelen of ik toch de 5 plus moet gaan kopen naast mijn 935 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:38

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dit is wel een mooie deal denk ik:

https://www.eglobalcentra...8XGNXhoquJ78aAn5KEALw_wcB

EUR 329,99 voor een 935... Twijfel...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
retlaw schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:41:
Dit is wel een mooie deal denk ik:

https://www.eglobalcentra...8XGNXhoquJ78aAn5KEALw_wcB

EUR 329,99 voor een 935... Twijfel...
Zeker een prima prijs! Hooguit rekening houden met het feit dat dit een APAC versie zou kunnen zijn (meen zoiets gelezen te hebben, misschien eerder in deze thread?) wat betekent dat je achter zult lopen met firmware updates...

Garmin heeft namelijk APAC en ROW releases van horloges, APAC = Asian Pacific en ROW = Rest of World

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:47
Ik heb een eglobalcentral 5X. Ongetwijfd ook APAC?

Geen seconde iets van gemerkt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
De APAC loopt ver achter en "power" bleef dus uit voor dit model omdat dit alleen uitgerold was voor ROW.
Vind je dit niet erg dan is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Garantie via Eglobalcentral is omslachtig als er al iets gebeurt. Ik weet niet hoe Garmin NL omgaat met het support op APAC-versies, heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:47
tlpeter schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:17:
De APAC loopt ver achter en "power" bleef dus uit voor dit model omdat dit alleen uitgerold was voor ROW.
Vind je dit niet erg dan is het geen probleem.
Ik kon power als ConnectIQ data veld probleemloos downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Requiem19 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:44:
[...]

Ik kon power als ConnectIQ data veld probleemloos downloaden.
Dan is er ondertussen een update geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
mrwolf schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:13:
Ow nee, nou is mijn excuus verdwenen om mijn huidige 5s niet te hoeven updaten naar een 5s plus! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou lekker dan... komt er toch nog Spotify ondersteuning op Garmin, maar niet op de FR645 MUSIC. :(
Edit: Ik lees net dat ‘more devices will be added soon’... ben benieuwd...

[ Voor 30% gewijzigd door PatrickC op 04-10-2018 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
*O* *O* *O*

Meteen even geprobeerd om jullie te vertellen of het werkt.
IQ app installeren, daarna op je mobiel inloggen op Spotify in Connect.
Dan kan je op je horloge via de nieuwe muziek provider door je playlists, recent gespeeld en dergelijke.
Vervolgens selecteer je een playlist of album en hij gaat via wifi downloaden. Dus geen gelul meer met kabeltjes.
Daarna is het een kwestie van afspelen net als alle anderen. Werkt fantastisch. *O*

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Gonadan schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:42:
[...]

*O* *O* *O*

Meteen even geprobeerd om jullie te vertellen of het werkt.
IQ app installeren, daarna op je mobiel inloggen op Spotify in Connect.
Dan kan je op je horloge via de nieuwe muziek provider door je playlists, recent gespeeld en dergelijke.
Vervolgens selecteer je een playlist of album en hij gaat via wifi downloaden. Dus geen gelul meer met kabeltjes.
Daarna is het een kwestie van afspelen net als alle anderen. Werkt fantastisch. *O*
Top, ik heb de knoop doorgehakt. Kan de upgrade eigenlijk niet voor mezelf rechtvaardigen, maar toch: Fenix 5s plus = besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Da's wel heel rigoureus. :D _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 17:02
Hey luite, ik heb een vivoactive 3 en ik wil eigenlijk het volgende: een simpele widget waarop ik kan zien hoe snel ik me op dat moment beweeg. Dit moet toch niet zo moeilijk zijn? Ik kan echter een dergelijke widget niet vinden. Zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1 ... 93 ... 325 Laatste