Qualcomm is Apple niet, gewoonlijk kondigen ze hun SoC's een aantal maanden voordat de toestellen er mee uit komen aan, bv Snapdragon 845 werd in december 2017 aangekondigd en het eerste toestel die er gebruik van maakte (Galaxy S9 in de VS) was er in maart 2018. Meer on topic, de Snapdragon Wear 2100 werd aangekondigd in februari 2016 en het duurde tot augustus 2016 voordat er een apparaat mee verkrijgbaar was (
https://www.theverge.com/...snapdragon-wear-2100-chip).
Het kan best zijn dat omdat er zoveel tijd tussen de 2100 en diens opvolger zit, dat een aantal fabrikanten al klaar zijn met een ontwerp en kunnen verschepen na de aankondiging, maar ik betwijfel dat.
Als Skagen nu dus snel die nieuwe Falster kan leveren, hebben ze nog ettelijke maanden voor de nieuwe chips er zijn. Zolang wachten is misschien geen optie.
Ik denk dat een nieuwe SoC toch vooral een verschil zal maken in batterijduur, van wat ik van de wijzigingen aan Wear OS zie is dat Google er een fitness platform van wil maken, een snelle SoC is dan niet nodig.
Miki schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:08:
Zojuist via Amazon een Fintie nylon sportloop bestelt voor mijn 645. Erg benieuwd hoe dit me gaat bevallen. Ik ben niet ontevreden over de standaard band maar siliconen blijven siliconen, het ademt niet en aan het einde van de dag plakt de band aan je pols vast.
Ik had via Ali ook de (veel) goedkopere Sikai loops gezien maar de reviews waren daarvan minder.
De foto's die bij die Fintie horlogebandjes gebruikt worden, zijn anders wel exact dezelfde als degene die je op Ali kunt vinden. Je ziet regelmatig verkopers op Amazon die Ali spul iets duurder door verkopen. Volgens mij koop je dus hetzelfde bandje maar dan wat duurder omdat het sneller geleverd wordt, en dat die op Ali misschien wat slechter beoordeeld werd, kwam misschien door de wisselende kwaliteit van die dingen.
Ik heb zelf 2 bandjes van Aliexpress laten komen voor mijn Vivoactive 3 en ben er niet zo tevreden van. Een nylon bandje voelt heel goedkoop aan, plastic gesp bv. Ik heb er ook een milanese loop (metalen loop met magneet) gekocht die wel vrij premium aanvoelt (mag toch wel vind ik bij een horloge van €300) maar daarvan is dan weer één van de bevestigingspinnen te kort, waardoor het horloge al eens op de grond beland is (niets aan te zien gelukkig). Op Amazon vind ik overigens een Fintie nylon loop met magneet die volgens mij van metaal moet zijn, ziet er in elk geval zo uit en hoe zou die magneet anders werken. Die van jou is wel de nylon met velcro afgaande op je link.
[
Voor 7% gewijzigd door
MacPoedel op 31-08-2018 12:56
]