Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 88 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor ongeveer de prijs van de 645 komt op Amazon.de ook af en toe de Fenix 5 voorbij. Als je wat geduld hebt dan kun je daar ook een mooie deal scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:41
Is dat niet dat brakke GPS-ding? ;-)

Best of both worlds is natuurlijk touch én drie knoppen, maar die smaak heeft Garmin niet?

Ik vond de bediening van m'n oude M600 vervelend, niet verschrikkelijk, maar de fysieke knop was lastig bedienen qua bovenop het bandje en een activiteit stoppen door drie seconden een vaag knopje te moeten indrukken, nou nee

[ Voor 0% gewijzigd door Frenz64 op 06-08-2018 21:52 . Reden: typos ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Frenz64 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:52:
Is dat niet dat brakke GPS-ding? ;-)
Er wordt wel veel over geklaagd, maar ik denk stiekum dat bij gelijke prijs nagenoeg iedereen voor de F5 zou gaan. Ik zelf in ieder geval wel.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:05
PatrickC schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:22:
@mastair De VA3 ondersteunt gewoon custom workouts, dus ook intervallen. Ik heb jarenlang touchscreen horloges gebruikt (FR610, VA HR) en dan ging verder prima met hardlopen, maar... deze horloges hadden ook voldoende fysieke knoppen. De VA3 heeft maar één knop en dat is gewoon te weinig. Voor manual laps moet je b.v. double tappen op het touchscreen. Doe dat maar eens terwijl je een flink tempo loopt. Verder heeft de VA3 ook een vervelende restrictie wat betreft de data pagina’s... het aantal data velden per pagina is namelijk een algemene setting voor alle pagina’s.

Dus ik zou voor de FR645M gaan, behalve als je persé een touchscreen wilt. Is ook logisch omdat ik zelf dezelfde afweging heb gemaakt en voor de FR645M. Als bonus krijg je er dan ook wat extra data opties bij.
Aanvullend kan ik na 10 maanden de VA3 in gebruik te hebben dit horloge niet aanbevelen. Er klopt helemaal niets van de bar- en altimeter. Daarnaast ben ik in vergelijk met Fenix 5 ook niet tevreden over hartslagmeeting. Dit is een wanproduct van Garmin.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
mcmiles schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:48:
[...]

Aanvullend kan ik na 10 maanden de VA3 in gebruik te hebben dit horloge niet aanbevelen. Er klopt helemaal niets van de bar- en altimeter.
De hoogtemeter van de FR645 klopt ook niet altijd. Zo was ik laatst zogezegd op -80 meter. Ja, Nederland ligt deels onder zeeniveau, maar niet zo diep 8)7

Na een GPS fix klopt het vaak weer, maar waar die -80 in de eerste plaats vandaan kwam is me nog steeds een raadsel. En ik heb niet bij elke activiteit de GPS aan, waardoor de hoogtemeter niet altijd automatisch gefixt wordt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@XWB Die -80 meter komt waarschijnlijk doordat na de laatste GPS fix, de luchtdruk is veranderd. Dit kun je zelfs al hebben tijdens één activiteit, waarbij je een rondje loopt en de start -en finishhoogte verschillend zijn.

Persoonlijk vind ik het nog steeds jammer dat Garmin de manuale calibratie optie niet in de FR645 heeft gestopt en voor de eigenaren van de VA3 deze juist uit de firmware heeft verwijderd. Mijn standaard trainingsrondje fluctueert namelijk tussen een minimum hoogt van 10 meter t/m 35 meter, terwijl de correcte waarde 22 meter is. Garmin zit dus wel in de buurt met de automatische calibratie, maar m’n oude VA HR was hier een heel stuk beter. Verder vind ik dat de FR645 teveel hoogtemeters berekent tijdens hardloopsessies. Ook hier... het zijn maar een paar meters, maar een verschil van 10 meter op een totaal van 15-30 meter is absoluut klein, maar relatief groot. Maar volgens Garmin zal dit allemaal wel binnen de marges vallen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 06:28:
@XWB Ook hier... het zijn maar een paar meters, maar een verschil van 10 meter op een totaal van 15-30 meter is absoluut klein, maar relatief groot. Maar volgens Garmin zal dit allemaal wel binnen de marges vallen.
Juist doordat het relatief hoog ligt zeg je er nu wat van. Maar het is nu eenmaal zo dat je waarschijnlijk veel in Nederland sport en juist weer daardoor zijn die verschillen relatief zo groot. Als ik een flinke tocht maak zit ik als ik goed m'n best doe op 150 hoogtemeters, meestal minder dan 50 hm.
Doe ik hetzelfde rondje op een willekeurige andere plek ter wereld dan zal over de zelfde afstand het aantal hoogtemeters meestal veel hoger liggen, met dezelfde afwijking is het verschil dan relatief laag. Dus je moet dat relatief ook in het juiste perspectief zetten. Of gewoon lekker in de bergen sporten 8)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rockhopper Wat een geluk dat ik in Limburg woon dan... ‘bergen’ genoeg!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:51:
@rockhopper Wat een geluk dat ik in Limburg woon dan... ‘bergen’ genoeg!
Haha, man up and climb those hills. 30 meter stelt natuurlijk niks voor als je echte klimmetjes kan en mag maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:32:
[...]

Haha, man up and climb those hills. 30 meter stelt natuurlijk niks voor als je echte klimmetjes kan en mag maken.
In het noorden van Limburg zijn de ‘bergen’ helaas niet zo hoog, dus ik zoek de heuvels dan maar op tijdens wedstrijden. In mei nog de Cauberg opgesprint tijdens de Den Helder-Maastricht estafetteloop met bijna 40km in de benen en in maart 2 rondjes op Spa Francorchamps. Verder nog 7HL (stelt qua hoogtemeters echter niet zoveel voor), Molenhoeks Makkie en Diepe Hel Holterbergloop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:05
PatrickC schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 06:28:
@XWB Die -80 meter komt waarschijnlijk doordat na de laatste GPS fix, de luchtdruk is veranderd. Dit kun je zelfs al hebben tijdens één activiteit, waarbij je een rondje loopt en de start -en finishhoogte verschillend zijn.

Persoonlijk vind ik het nog steeds jammer dat Garmin de manuale calibratie optie niet in de FR645 heeft gestopt en voor de eigenaren van de VA3 deze juist uit de firmware heeft verwijderd. Mijn standaard trainingsrondje fluctueert namelijk tussen een minimum hoogt van 10 meter t/m 35 meter, terwijl de correcte waarde 22 meter is. Garmin zit dus wel in de buurt met de automatische calibratie, maar m’n oude VA HR was hier een heel stuk beter. Verder vind ik dat de FR645 teveel hoogtemeters berekent tijdens hardloopsessies. Ook hier... het zijn maar een paar meters, maar een verschil van 10 meter op een totaal van 15-30 meter is absoluut klein, maar relatief groot. Maar volgens Garmin zal dit allemaal wel binnen de marges vallen.
Garmin zit met de VA3 totaal niet in de buurt, net een activiteit beëindigd met GPS en staat nu op -422 meter, de hoop opgegeven dat het beter wordt. In oktober schaf ik een nieuwe watch aan maar guess, geen Garmin meer.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
Bij gebruik van de VA3 heb ik ook het idee dat de hoogtemeter eerder een aanwijzing is van een naderend onweersbuitje, zoals het aantal uren diepe slaap een indicatie lijkt van hoeveel levels ik van mijn favoriete spel heb gespeeld. Jammer, want dat maakt dat ik de data die ik belangrijker vind (gelopen afstand, snelheid) ook met een korreltje zout moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maqish
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 13:56
Hmm als ik de verhalen zo lees over de Fenix 5 dan ben ik toch nog blij dat ik voor de M600 ben gegaan vorig jaar. Die problemen met dat knopje waar @Frenz64 het over heeft ervaar ik dan weer niet zo.

Ik heb ergens in mijn achterhoofd wel het idee om tzt de fenix 5+ aan te schaffen (in de hoop dat de gps problemen die ik hier lees zich niet voordoen) omdat deze deezer ondersteuning heeft.
Nu moet ik elke keer mijn telefoon nog meenemen (of via google music muziek plaatsen op de telefoon) om muziek te luisteren en dat vind ik zelf toch een beetje irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Naast dat knopje vond ik ook het draagcomfort niet zo geweldig @maqish , door de dikte en de vierkante vorm heb je echt zo'n dikke rand om je pols. Bij een rond horloge wat net zo dik is stoort dat minder. Daar kwam ik overigens pas proefondervindelijk achter.

Qua prestaties en nauwkeurigheid vond ik de M600 overigens uitstekend voldoen, ook de accuduur was redelijk oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maqish
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 13:56
@Frenz64 ja dat ontwerp is ook iets dat me stoort, Om die reden heb ik later een A370 gekocht welke ik dagelijks draag en als ik dan ga rennen dan switch ik van horloge.

Het stoppen van een activiteit kan eigenlijk ook gewoon via het scherm.. Ik wist niet eens dat dat via het knopje kan. Naar rechts swipen, op pauze drukken en de stopknop 3 seconden ingedrukt houden (op het scherm)

Welk horloge heb je nu dan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Swipen kon idd ook, maar wel eens geprobeerd met bezwete, trillende handen (van de inspanning hè ;-) ).? Zeker op de fiets (want moet met losse handen) bijna een gevaarlijke exercitie.

Ik heb nu een Amazfit Stratos, die kostte me minder dan dat ik terugkreeg voor M600. Uitermate tevreden over de prijs/prestatie verhouding. Hij is licht, zit (heel) prettig en bedient simpel via 3 knoppen, maar is dus ook touch (er is een behoorlijk actief Stratos topic hiero) en de accuduur is significant beter dan de M600. Zonder activiteiten red je het zo maar een week op 1 lading, met regelmatig sporten ook nog 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-10 10:26
Ik begin me ook steeds meer te irriteren aan de VA3.

- barometer / altimeter is hopeloos.
- datavelden afzonderlijk instellen is er niet bij.
- temperatuurregistratie klopt geen reet van
- aantal trappen klopt niks van
- OHR klopt niks van (gelukkig loop/fiets/train ik 9 /10 keer met een band om)
- af en toe wordt ik wakker en is mijn watchface veranderd
- Vorige week waren ALLE activities verwijderd. (Gelukkig alleen op het horloge)
- Soms moet ik 2-3 minuten wachten op een fix.

Touchscreen werkt overigens prima. Ook vind ik het prettig dat je diverse activities kan instellen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
rockhopper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:32:
[...]

Juist doordat het relatief hoog ligt zeg je er nu wat van. Maar het is nu eenmaal zo dat je waarschijnlijk veel in Nederland sport en juist weer daardoor zijn die verschillen relatief zo groot. Als ik een flinke tocht maak zit ik als ik goed m'n best doe op 150 hoogtemeters, meestal minder dan 50 hm.
Doe ik hetzelfde rondje op een willekeurige andere plek ter wereld dan zal over de zelfde afstand het aantal hoogtemeters meestal veel hoger liggen, met dezelfde afwijking is het verschil dan relatief laag. Dus je moet dat relatief ook in het juiste perspectief zetten. Of gewoon lekker in de bergen sporten 8)
Ja, dat klopt wel. Ik had vorig jaar een rondje van 80 km in de Vlaamse Ardennen gereden, en volgens Strava had ik daarmee een totaal van 1.100 hoogtemeters gemaakt.

Binnenkort ga ik er opnieuw heen, benieuwd wat Garmin ervan gaat maken!

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Besteld, geleverd en nog niet uitgepakt: Garmin Forerunner 645. Yeah!

Nog niet uitgepakt want ik ben pas 11 september jarig. 8 september is een zaterdag, dan is er een plaatselijk wedstrijdje, dus mn verjaardag vier ik zaterdag zodat ik 's middags mn horloge kan proberen!

Yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
? laat je hem bijna een maand liggen zonder hem te testen?
Ik had een maandagochtend horloge en was blij dat ik deze binnen een paar dagen weer omgeruild heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Rene schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:38:
- temperatuurregistratie klopt geen reet van
Staat zelfs in de handleiding/FAQ. De temperatuurmeter is bedoeld om te meten als je hem niet draagt, anders is hij 'wellicht' niet nauwkeurig. _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag de eerste keer de custom workout training gebruikt op m’n FR645M (warmup, 6 x 750m snel en 250m langzaam, cooldown). Ik vond de interface in de GC app bij het aanmaken van de workout erg prettig werken en ook op het horloge zelf tijdens de workout was ik aangenaam verrast hoe het werd weergegeven op het scherm en met piep -en trilsignalen. Op mijn vorige VA HR was dit nog niet mogelijk, dus ik had er nog geen ervaring mee. Ik had wel het idee dat het iedere keer even duurde voordat het horloge de correcte snelheid aangaf op het moment dat ik versnelde en weer langzamer ging lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je de workouts niet op je FR zelf aanmaken? Ik heb daar geen GC voor nodig namelijk. Niet dat het via GC veel moeite is maar als je geen telefoon bij je hebt en toch iets wilt maken dan is het wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Nee dat gaat niet. Wel heb ik er een stuk of 15 verschillende opgezet. Zo kan ik verschillende workouts kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah oke, op de Fenix kan het wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Hoe dan want de 935 is het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Te doen maar ik maak ze liever via een pc of de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:10:
Kun je de workouts niet op je FR zelf aanmaken? Ik heb daar geen GC voor nodig namelijk. Niet dat het via GC veel moeite is maar als je geen telefoon bij je hebt en toch iets wilt maken dan is het wel handig.
Op de horloge kun je alleen intervallen aanmaken. Een Custom Workout kan veel uitgebreider zijn. In het geval van de workout die ik gisteren heb gedaan, was een Interval ook mogelijk geweest, omdat ik 6 x dezelfde herhaling van rennen en 'rust' had aangemaakt. Maar dan nog... is het via de GC app veel gemakkelijker. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-10 22:11
gysman11 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:55:
Besteld, geleverd en nog niet uitgepakt: Garmin Forerunner 645. Yeah!

Nog niet uitgepakt want ik ben pas 11 september jarig. 8 september is een zaterdag, dan is er een plaatselijk wedstrijdje, dus mn verjaardag vier ik zaterdag zodat ik 's middags mn horloge kan proberen!

Yeah!
Never try something new on raceday, zou ik zeggen. Tenzij het een plaatselijk wedstrijdje voor de lol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Dan nog baal je als een stekker dat je niet nog even door de instellingen bent gegaan. Ik zou hem ook eerder even proberen.

Zelf had ik laatst ook een dip in m'n tempo omdat ik al vloekend probeerde de weergave te herstellen die ik met één knopje had weten te verprutsen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M’n FR645M begint nu wel erg optimistisch te worden over mijn VO2 Max. Binnen één week van 48 naar 50 en anderhalve maand terug was deze nog 46 (eerste waarde toen ik het horloge ging gebruiken). Binnenkort maar eens de lactaatdrempeltest doen en de HR zones daarop afstemmen, want 50 is een veel te hoge score voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:14

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

PatrickC schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:16:
M’n FR645M begint nu wel erg optimistisch te worden over mijn VO2 Max. Binnen één week van 48 naar 50 en anderhalve maand terug was deze nog 46 (eerste waarde toen ik het horloge ging gebruiken). Binnenkort maar eens de lactaatdrempeltest doen en de HR zones daarop afstemmen, want 50 is een veel te hoge score voor mij.
Die score is telkens gebaseerd op de laatste activiteit. Ik vlieg van 47 naar 51 en terug.. afhankelijk van hoeveel slaap ik heb gehad, hoe ver ik loop en wat voor tempo ik loop..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:09
Heeft iemand dit al geprobeerd ?

Cardiogram-app voor iOS werkt nu samen met Garmin-horloges
https://www.iculture.nl/n...-app-ios-garmin-horloges/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Andre_J Ik heb 'm zojuist even geinstalleerd maar zie die samenwerking nog niet. De app vraagt toestemming om de Gezondheid data op m'n iPhone uit te lezen en de Gezondheid app had al toestemming bij mij om de GC app data uit te lezen. Een rechstreekse koppeling tussen de app en m'n horloge (FR645M) zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Frij5fd schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:39:
[...]

Never try something new on raceday, zou ik zeggen. Tenzij het een plaatselijk wedstrijdje voor de lol is.
Dat dus. Een plaatselijk loopje (Ganzenvenloop in Galder) over weg en door bos om van een niet exacte 3,3 of 6,6 of 9,9 km. Prima om een nieuw klokje uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
@PatrickC ik zelf heb m ook nog niet geprobeerd.
Denk dat gebruik maakt van de data van de iPhone die de gezondheid app staan.
In het artikel staat. : Je moet beschikken over een Garmin-horloge met optische hartslagmeter, zoals een Fenix 5 Plus, Forerunner 935 en Vivoactive 3 Music.

Wellicht daarom bij jou niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andre_J schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:35:
@PatrickC ik zelf heb m ook nog niet geprobeerd.
Denk dat gebruik maakt van de data van de iPhone die de gezondheid app staan.
In het artikel staat. : Je moet beschikken over een Garmin-horloge met optische hartslagmeter, zoals een Fenix 5 Plus, Forerunner 935 en Vivoactive 3 Music.

Wellicht daarom bij jou niets?
Ik heb een Forerunner 645M, dus die valt ook in die categorie (Garmin horloge met optische hartslagmeter). Ik zie ook wel alles in de Cardiogram app (b.v. de 15km die ik vanmorgen heb gelopen en de slaapgegevens van vannacht), maar die data haalt Cardiagram op vanuit Apple Health. Ik zie dus niet de specifieke koppeling met Garmin. Als je b.v. een Polar, Fitbit of Suunto horloge hebt, waarvan de data met Apple Health wordt gedeeld, dan zie je die data waarschijnlijk ook in de Cardiogram app. Dus wat houdt die koppeling met Garmin dan nog in?
“Many users have asked Cardiogram to support Garmin wearables. By directly integrating through the Garmin Health API, Cardiogram has access to the wide array of advanced metrics these devices generate,” said Johnson Hsieh, co-founder of Cardiogram. “Garmin devices are great because they give us high-resolution, accurate data and the higher resolution, the more accurate DeepHeart can become.”

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 12-08-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
@PatrickC geen idee. Wellicht dat de data van de genoemde horloges nauwkeuriger is waardoor ze betere analyse kunnen maken?
Zelf zie de meerwaarde van de cardiogramm app ook niet.
De makers ervan krijgen nu meer data, en aan de hand daarvan kunnen ze gezondheids statistieken maken etc....big data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Andre_J De horloges die genoemd worden gebruiken exact dezelfde hartslagsensor (Garmin Elevate sensor), dus dat geloof ik niet. Ik verwacht eerder dat de App die we in NL uit de appstore kunnen downloaden dit gewoon nog niet ondersteunt en alleen nog maar Apple Healthkit wordt gebruikt voor de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Gaaf. Zojuist vond ik in de Connect app ineens de mogelijkheid om de standaardberichten aan te passen voor je horloge. Daar had ik wel eerder over gelezen maar dat was er toen vanwege bugs uitgehaald geloof ik.
Nu even getest en de zelfgemaakte opties en volgorde is inderdaad gewoon beschikbaar in de berichten widget. *O*

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 21:22
toilet duck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:07:
Dank voor alle goede inhoudelijke reacties, ik weet waar ik verder naar moet kijken!

[...]

Had ik idd gelezen, maar toch ook wel een paar apparaten die het claimen te doen (m.n. de Swimmo dus en een aantal die niet expliciet vermelden het niet te doen).

[...]

Staat toch gewoon in mn oorspronkelijke post? Swimmo, Garmin Swim en Samsung Gear.

[...]

Die duikcomputer is idd te veel van het goede en ik wil echt tijdens de training inzicht hebben. Dank iig voor meedenken.

[...]

Mooi, die Suunto zal ik ook even checken! Nogmaals: ik realiseer me dat de HR nauwkeurigheid te wensen over zal laten, maar als ik er iig nog een gemiddelde/indicatie van kan maken ben ik al enigszins geholpen.

[...]

Thanks, de Stratos en de M600 zal ik zeker checken!
Heb geen terugkoppeling meer geven n.a.v. al jullie advies. Ik ben door omstandigheden even niet in de gelegenheid geweest om jullie tips op te volgen. Inmiddels heb ik me er rustig verder in kunnen verdiepen.

Ik ben uiteindelijk voor de Suunto Trainer gegaan, meteen maar icm de borstband. Doorslaggevend is de prijs-/kwaliteitverhouding geweest. Ik heb een erg positieve review (+comments) gelezen op DCRainmaker's site die me ook vertrouwen gaf. Daarnaast ben ik na het lezen van reviews en het vergelijken van specs tot de conclusie gekomen dat ik toch liever voor een kleine extra investering een horloge koop die wat meer kan; altijd leuk tijdens een wandeling op vakantie oid.

Nogmaals dank voor de tips. Als jullie niets meer horen bevalt ie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Mooie keuze hoor. Je mag natuurlijk altijd na een tijdje een update geven over wat wel en niet bevalt (in de loop van het gebruik), dat zijn immers de meeste nuttige opmerkingen.

En ik denk dat je er verstandig aan hebt gedaan een iets grotere investering te doen en zo meer opties erbij hebt, dat is meestal beter dan na een maandje of twee erachter komen dat je net dat ene onderdeel mist waardoor je alsnog een ander toestel wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Garmin Pay nu beschikbaar in Nederland. Voor nu alleen nog beschikbaar met een ICS MasterCard.
https://www.garmin.com/nl-NL/garminpay/banks/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Frenz64 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:56:
Swipen kon idd ook, maar wel eens geprobeerd met bezwete, trillende handen (van de inspanning hè ;-) ).? Zeker op de fiets (want moet met losse handen) bijna een gevaarlijke exercitie.

Ik heb nu een Amazfit Stratos, die kostte me minder dan dat ik terugkreeg voor M600. Uitermate tevreden over de prijs/prestatie verhouding. Hij is licht, zit (heel) prettig en bedient simpel via 3 knoppen, maar is dus ook touch (er is een behoorlijk actief Stratos topic hiero) en de accuduur is significant beter dan de M600. Zonder activiteiten red je het zo maar een week op 1 lading, met regelmatig sporten ook nog 3 dagen.
Hoe is je ervaring met de Stratos als sporthorloge? Ik heb de m600 en vind het een leuke combi tussen smartwatch en sporthorloge. Maar mis qua sporthorloge wel wat dingen. Oa meer fysieke knoppen en fatsoenlijke intervalopties.

En hoe ervaar je de hartslagmeter en Gps?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-10 22:11
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:18:
Garmin Pay nu beschikbaar in Nederland. Voor nu alleen nog beschikbaar met een ICS MasterCard.
https://www.garmin.com/nl-NL/garminpay/banks/
Ik zag dat gisteren af en vroeg me af of het om een echte ICS kaart zou moeten gaan, of dat het ook een kaart van een bank kan zijn die door ICS gemanaged wordt. Ik heb via de ASN bank een Visa kaart, waar ik de ICS app voor gebruik en afrekeningen via ICS krijg. Het is dat het geen Mastercard is, anders zou ik het proberen (voor de lol, ik zie niet heel veel winst erin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frij5fd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:55:
[...]

Ik zag dat gisteren af en vroeg me af of het om een echte ICS kaart zou moeten gaan, of dat het ook een kaart van een bank kan zijn die door ICS gemanaged wordt. Ik heb via de ASN bank een Visa kaart, waar ik de ICS app voor gebruik en afrekeningen via ICS krijg. Het is dat het geen Mastercard is, anders zou ik het proberen (voor de lol, ik zie niet heel veel winst erin).
Nou, ik heb het even geprobeerd met een Mastercard van ABN Amro, maar bij het toevoegen van de kaart krijg ik de melding: "Deze kaart komt niet in aanmerking voor tokens.". :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Met een officiële app van een Nederlandse bank is het betalen met je telefoon al een ramp. Mijn vermoeden is dat betalen met je horloge dermate frustrerend werkt dat je binnen een week grijs bent.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:16:
Grappig genoeg is mijn Fenix 5 weer conservatief met VO2max. Op mijn FR230 eindigde ik met 50 en mijn F5 geeft 48 aan sinds ik hem een maand geleden ben gaan gebruiken. Interessant genoeg is mijn performance meetbaar beter dan een maand geleden (alleen al het temperatuur verschil) maar mijn VO2 gaat niet omhoog.

Heb sowieso het idee dat deze alleen wijzigt bij hardlopen op racetempo, bij een duurloopje wordt er volgens mij geen extrapolatie gemaakt naar een theoretische VO2max. Dat deze bij Garmin prima omhoog kan zag ik vandaag bij een collega. Hij had 68 :+

Overigens ben ik wel benieuwd naar het algoritme erachter omdat berekeningen op basis van hartslag niet zo eenvoudig zijn. Bij flinke vermoeidheid wordt je hartslag lager waardoor je een hoger tempo bij lagere hartslag kunt lopen. Dat zou geïnterpreteerd kunnen worden als een conditie verbetering.
Gonadan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:22:
Met een officiële app van een Nederlandse bank is het betalen met je telefoon al een ramp. Mijn vermoeden is dat betalen met je horloge dermate frustrerend werkt dat je binnen een week grijs bent.
Ik heb nog nooit een probleem gehad met mijn S7 en S8 icm ING betalen. Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:03:
Ik heb nog nooit een probleem gehad met mijn S7 en S8 icm ING betalen. Werkt uitstekend.
Het verschilt heel erg per winkel en wat voor systeem PIN ze gebruiken. De ene keer is erbij genoeg, soms moet je wat op je telefoon bevestigen, soms moet je telefoon er nog eens tegen en soms wil het überhaupt niet. Het is te wisselvallig.
Overigens is dat met pasjes ook wel eens, de ene keer is opnieuw de PIN genoeg, de andere keer moeten ze de transactie herstarten. Contactloos is nog verre van vlekkeloos. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Contactloos betalen met mijn pinpas is me nog nooit in één keer gelukt. Eerste keer wordt pertinent geweigerd. Dus meestal betaal ik maar weer op de traditionele manier met de pinpas, dat werkt altijd feilloos.

Terugkomend op Garmin Pay... Ik heb hier even een support ticket voor aangemeld bij Garmin. De ABN Amro creditcard is gewoon een ICS Mastercard, dus waarom zou die dan niet ondersteund worden? Omdat deze wordt uitgegeven door ABN Amro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zie wel enig nut in Garmin Pay. Wij wonen boven een supermarkt en na de bootcamp of hardlopen wil ik nog wel eens een kwarkje halen. Dat zou wel heel makkelijk zijn om met je horloge te kunnen betalen. Behalve de huissleutel heb ik verder geen losse spullen bij me, dus ook geen pinpas etc.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:45:
Contactloos betalen met mijn pinpas is me nog nooit in één keer gelukt. Eerste keer wordt pertinent geweigerd. Dus meestal betaal ik maar weer op de traditionele manier met de pinpas, dat werkt altijd feilloos.
Je moet het wel zelf eerst aanzetten bij je bank, dat heb je gedaan?
Terugkomend op Garmin Pay... Ik heb hier even een support ticket voor aangemeld bij Garmin. De ABN Amro creditcard is gewoon een ICS Matercard, dus waarom zou die dan niet ondersteund worden? Omdat deze wordt uitgegeven door ABN Amro?
Mijn vertrouwen in de software van Garmin is dermate laag dat ik liever geen gebruik maak van garmin pay en eigenlijk ook meteen m'n twijfels krijg bij banken die met dit betaalsysteem met ze in zee gaan. Het zal vast werken in de VS, maar hier in Nederland/Europa... hard pass for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rockhopper Ja, contactloos betalen staat aan. Dat is bij ABN Amro standaard en je moet heel wat doen om dit juist uit te zetten (speciale pas aanvragen volgens mij). Het lukt ook wel, maar altijd vaak pas de tweede keer als ik mijn pasje kort bij het apparaat houdt. Maar misschien ligt het ook wel aan de kaartlezer van de plaatselijke Jan Linders supermarkt.

Wat betreft de betrouwbaarheid. Ik kan me niet voorstellen dat ze iets zouden implementeren wat niet goed of veilig zou werken in dit geval. En een creditcard betaling kun je altijd nog terug laten draaien in tegenstelling tot een pinpas betaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-10 20:16
Is je pasje dan niet stuk?
Hier werkt het eigenlijk altijd in een keer en misschien 1 op de 100 keer lukt het niet gelijk.
Verder moet je eens in de zoveel keer je pincode intoetsen maar dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Roos79 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:53:
[...]

Hier werkt het eigenlijk altijd in een keer en misschien 1 op de 100 keer lukt het niet gelijk.
Pincode hoef je toch alleen in te vullen bij transacties boven de 25 Eurie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nee.
Dit is een veiligheid. Eén keer in de zo veel tijd moet je je code invoeren.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Na 50 euro contactlijst is pas en pin nodig

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Hier werkt mijn Rabobank MasterCard ook niet, token wordt niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:53:
[...]

Volgens mij krijg ik de melding dat de pas niet herkend wordt, maar bij de volgende poging werkt het dan altijd. Misschien een los contactje in de NFC chip. :+ Met normale pin betalingen of bij internetbankieren werkt het pasje gewoon goed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het toevoegen van een ING mastercard werkt in elk geval niet.

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
Nou ja, beetje on-topic dan maar weer? :P

De eerste ervaringen van mijn Fenix 5+

Algemeen:
• batterijduur is hartstikke prima. Ben je een luie tadder dan is anderhalve week geen enkel probleem, sport je wat meer dan ongeveer een week.
• titanium met saffier ziet er strak uit, maar de eerste krasjes heb je zo en dan moet je huilen
• optie om wijzerplaten in te stellen vind ik best leuk, heb nog niet eens nieuwe gedownload omdat ik nog niet met de bestaande uitgespeeld ben.
• veel functies/widgets vereisen een verbinding met je telefoon, dat kan wel irritant zijn. Zo wordt het weer enige tijd gecached maar daarna vindt hij het te oud en mag je niet meer kijken. Terwijl de voorspelling per dag misschien nog best relevant kan zijn. Een waarschuwing maar wel volle functionaliteit zou prettiger zijn.
• zo is ook een verbinding met internet wel vereist. Op de camping had ik onmeunig slecht bereik maar dan heb je in feite ook ineens nog maar weinig aan de Connect app. Het lijkt erop dat bepaalde zaken online berekend worden en daarna pas gepresenteerd in de app.
• Bediening redelijk intuïtief. Het is even lezen en wennen, maar daarna kan je snel je weg vinden.
• QuickFit-principe werkt erg makkelijk, al heb ik nu nog maar één bandje. :+
• hoogte-/barometer is nog wat mysterieus. Als het weer omslaat moet je op je krent blijven zitten anders verwart hij het misschien met een afdaling. Nog maar eens met die kalibratie spelen.

Zaken waarvoor ik hem kocht:
• sporten gaat gewoon prima, hij registreert alles netjes en omdat ik al een Garmin had kan ik bijna naadloos doorgaan. Alleen niet vergeten even de datavelden en instellingen na te lopen.
• uploaden van activiteiten is briljant, zeker als je wifi nog aan zet. Voordat de sleutel in de deur zit is hij al klaar.
• navigeren is mij ook uitstekend bevallen. Op verschillende manieren een doel gekozen, bijvoorbeeld uit nuttige plaatsen of via de Sendpoint app. Zo heb ik door een stadje waar ik niet eerder ben geweest genavigeerd naar een supermarkt een paar kilometer verderop, dat ging erg prettig. Ook een fietstocht naar een leuk terrasje op die manier gedaan. Een groot voordeel boven het navigeren per telefoon omdat je gewoon je handen vrij hebt en met één blik op je pols weet waar je aan toe bent.
• sporten met navigatie was ook een succes. Via connect een route laten genereren rond de camping en dan hardlopen. Dat ging perfect tot ik het nodig vond om op een knopje te drukken waardoor ik de weergave wijzigde maar nog niet precies wist hoe ik die moest herstellen. Na wat vloekend strompelen kon ik weer door.
• als daily ziet hij er strak uit en werkt prima qua smartdingetjes. Je kunt filteren welke notificaties hij toont en zaken als agenda en weer zijn wel handig om even snel bij te kunnen. Ik grabbel nu een stuk minder zinloos m'n telefoon uit m'n zak.
• nadeel is wel dat hij het stukje 'niet storen' niet overneemt van m'n telefoon. Dit heeft tot gevolg dat in de auto, als m'n telefoon automatisch op niet storen gaat, ik nu ineens wel notificaties op m'n arm voel. Ik moet het dan echt hard blokkeren op de telefoon zodat er gewoon geen notificaties zijn.
• hartslagmeting en aanvullende fitheidsgegevens werken leuk. Op zich geen dingen die ik niet wist maar het gaat automatisch en is wat tastbaar. Grappig om te zien in de grafiek op welke dag ik een kater had. :+
• muziek nog niet geprobeerd

Fitdingetjes voor de leuk:
• slaapritme is grappig om te zien, maar voornamelijk gebaseerd op beweging zo te zien. Meestal klopt het vrij aardig, maar ik heb één keer gehad dat ik op de bank voor dood serie lag te kijken en één keer dat ik 's ochtends gewoon lekker bleeft liggen in bed. Beide gevallen zag hij als lichte slaap, ook al zag je aan de bewegingsgrafiek dat ik toch echt wel actiever was dan bij andere lichte slaap. Wellicht was het net onder de drempel.
• trappen herkent hij thuis niet, op werk wel. zal wel te maken hebben met de lengte of het feit dat ik thuis op sokken op een gestoffeerde trap loop en op werk met schoenen op een stenen die ook nog eens hoger is.
• stappen worden braaf geregistreerd en de lat steeds hoger gelegd, nu ik weer op kantoor ben heb ik geen schijn van kans om m'n doelen te halen.
• algemene fitheid zegt dat ik de laatste weken een luie hond ben. Dat klopt eigenlijk wel en is best confronterend.

En qua bandje twijfel ik nog. Nu gebruik ik de oranje, die is wel lekker zomers, maar ik wil nog steeds een nette. De siliconen variant is natuurlijk een beetje zweterig, maar een leren zal dat niet veel minder hebben. Aangezien ik met slapen ook nog al eens behoorlijk kan zweten twijfel ik of ik überhaupt voor leer moet gaan. Ik heb ook geen zin om hem elke dag te moeten wisselen en die zwarte siliconen is wel heel makkelijk schoon te maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:08:
[...]

Het verschilt heel erg per winkel en wat voor systeem PIN ze gebruiken. De ene keer is erbij genoeg, soms moet je wat op je telefoon bevestigen, soms moet je telefoon er nog eens tegen en soms wil het überhaupt niet. Het is te wisselvallig.
Overigens is dat met pasjes ook wel eens, de ene keer is opnieuw de PIN genoeg, de andere keer moeten ze de transactie herstarten. Contactloos is nog verre van vlekkeloos. :P
Klopt, dat is in mijn ogen vooral door het contactloos betalen. Zelf heb ik niet het gevoel dat het uit maakt of je dat met pinpas of mobiel (of horloge) doet. Er zitten wel wat beveiligingen ingebouwd zoals je pincode intoetsen na een aantal keren in korte tijd onder de 25 euro iets gekocht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:41:
Nou ja, beetje on-topic dan maar weer? :P

De eerste ervaringen van mijn Fenix 5+

Algemeen:
• batterijduur is hartstikke prima. Ben je een luie tadder dan is anderhalve week geen enkel probleem, sport je wat meer dan ongeveer een week.
• titanium met saffier ziet er strak uit, maar de eerste krasjes heb je zo en dan moet je huilen
• optie om wijzerplaten in te stellen vind ik best leuk, heb nog niet eens nieuwe gedownload omdat ik nog niet met de bestaande uitgespeeld ben.
• veel functies/widgets vereisen een verbinding met je telefoon, dat kan wel irritant zijn. Zo wordt het weer enige tijd gecached maar daarna vindt hij het te oud en mag je niet meer kijken. Terwijl de voorspelling per dag misschien nog best relevant kan zijn. Een waarschuwing maar wel volle functionaliteit zou prettiger zijn.
• zo is ook een verbinding met internet wel vereist. Op de camping had ik onmeunig slecht bereik maar dan heb je in feite ook ineens nog maar weinig aan de Connect app. Het lijkt erop dat bepaalde zaken online berekend worden en daarna pas gepresenteerd in de app.
• Bediening redelijk intuïtief. Het is even lezen en wennen, maar daarna kan je snel je weg vinden.
• QuickFit-principe werkt erg makkelijk, al heb ik nu nog maar één bandje. :+
• hoogte-/barometer is nog wat mysterieus. Als het weer omslaat moet je op je krent blijven zitten anders verwart hij het misschien met een afdaling. Nog maar eens met die kalibratie spelen.

Zaken waarvoor ik hem kocht:
• sporten gaat gewoon prima, hij registreert alles netjes en omdat ik al een Garmin had kan ik bijna naadloos doorgaan. Alleen niet vergeten even de datavelden en instellingen na te lopen.
• uploaden van activiteiten is briljant, zeker als je wifi nog aan zet. Voordat de sleutel in de deur zit is hij al klaar.
• navigeren is mij ook uitstekend bevallen. Op verschillende manieren een doel gekozen, bijvoorbeeld uit nuttige plaatsen of via de Sendpoint app. Zo heb ik door een stadje waar ik niet eerder ben geweest genavigeerd naar een supermarkt een paar kilometer verderop, dat ging erg prettig. Ook een fietstocht naar een leuk terrasje op die manier gedaan. Een groot voordeel boven het navigeren per telefoon omdat je gewoon je handen vrij hebt en met één blik op je pols weet waar je aan toe bent.
• sporten met navigatie was ook een succes. Via connect een route laten genereren rond de camping en dan hardlopen. Dat ging perfect tot ik het nodig vond om op een knopje te drukken waardoor ik de weergave wijzigde maar nog niet precies wist hoe ik die moest herstellen. Na wat vloekend strompelen kon ik weer door.
• als daily ziet hij er strak uit en werkt prima qua smartdingetjes. Je kunt filteren welke notificaties hij toont en zaken als agenda en weer zijn wel handig om even snel bij te kunnen. Ik grabbel nu een stuk minder zinloos m'n telefoon uit m'n zak.
• nadeel is wel dat hij het stukje 'niet storen' niet overneemt van m'n telefoon. Dit heeft tot gevolg dat in de auto, als m'n telefoon automatisch op niet storen gaat, ik nu ineens wel notificaties op m'n arm voel. Ik moet het dan echt hard blokkeren op de telefoon zodat er gewoon geen notificaties zijn.
• hartslagmeting en aanvullende fitheidsgegevens werken leuk. Op zich geen dingen die ik niet wist maar het gaat automatisch en is wat tastbaar. Grappig om te zien in de grafiek op welke dag ik een kater had. :+
• muziek nog niet geprobeerd

Fitdingetjes voor de leuk:
• slaapritme is grappig om te zien, maar voornamelijk gebaseerd op beweging zo te zien. Meestal klopt het vrij aardig, maar ik heb één keer gehad dat ik op de bank voor dood serie lag te kijken en één keer dat ik 's ochtends gewoon lekker bleeft liggen in bed. Beide gevallen zag hij als lichte slaap, ook al zag je aan de bewegingsgrafiek dat ik toch echt wel actiever was dan bij andere lichte slaap. Wellicht was het net onder de drempel.
• trappen herkent hij thuis niet, op werk wel. zal wel te maken hebben met de lengte of het feit dat ik thuis op sokken op een gestoffeerde trap loop en op werk met schoenen op een stenen die ook nog eens hoger is.
• stappen worden braaf geregistreerd en de lat steeds hoger gelegd, nu ik weer op kantoor ben heb ik geen schijn van kans om m'n doelen te halen.
• algemene fitheid zegt dat ik de laatste weken een luie hond ben. Dat klopt eigenlijk wel en is best confronterend.

En qua bandje twijfel ik nog. Nu gebruik ik de oranje, die is wel lekker zomers, maar ik wil nog steeds een nette. De siliconen variant is natuurlijk een beetje zweterig, maar een leren zal dat niet veel minder hebben. Aangezien ik met slapen ook nog al eens behoorlijk kan zweten twijfel ik of ik überhaupt voor leer moet gaan. Ik heb ook geen zin om hem elke dag te moeten wisselen en die zwarte siliconen is wel heel makkelijk schoon te maken.
Sluit goed aan bij mijn bevindingen over de Fenix 5. Het enige dat ik uit jouw review niet haal is de tevredenheid over de GPS. Bij mij is dat echt om te janken zo kansloos slecht. Gisterenavond heb ik meer dan 5 minuten moeten wandelen voordat ik een fix kreeg om te kunnen hardlopen. Ik start altijd op dezelfde locatie dus het is niet dat ik voor het eerst in de woestijn in Dubai stond. De 5 is bij mij echt veel trager en minder nauwkeurig dan mijn goedkope FR230. Dat vind ik toch wel erg droevig van zo'n duur horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 22:06

Apie!

Newer, better & confusinger

@Gonadan Ik heb dezelfde 5+ nu een week. Ik twijfelde tussen de (stalen) 5X en deze, maar vond de 5X te zwaar. Ik heb gelukkig geen last van zweterigheid en vind het wel een fijn bandje om eerlijk te zijn. Ik heb een paar siliconen bandjes onderweg van aliexpress, maar moet nog maar even zien hoe de kwaliteit daarvan is.

Wat ik wel een minpunt vind is dat Garmin Pay (nog) niet beschikbaar is hier, maar goed... dat wist ik van tevoren.

De GPS fix is tot nu toe - alle twee de keren :+ - goed gegaan. Snel en correct.
Edit : de GPS fix was zonder telefoon. (GPS + Galileo)

[ Voor 5% gewijzigd door Apie! op 14-08-2018 13:23 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Voor de geïnteresseerden, via ING rentepunten is de Garmin 645 Music voor € 389 te koop.

https://www.ing.nl/punten/productdetail/6890423

Het gaat hierbij om een bundel: naast een draagtas (waarom :?) krijg je ook de Running Dynamics Pod meegeleverd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Aghanim schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:47:
[...]

Sluit goed aan bij mijn bevindingen over de Fenix 5. Het enige dat ik uit jouw review niet haal is de tevredenheid over de GPS. Bij mij is dat echt om te janken zo kansloos slecht. Gisterenavond heb ik meer dan 5 minuten moeten wandelen voordat ik een fix kreeg om te kunnen hardlopen. Ik start altijd op dezelfde locatie dus het is niet dat ik voor het eerst in de woestijn in Dubai stond. De 5 is bij mij echt veel trager en minder nauwkeurig dan mijn goedkope FR230. Dat vind ik toch wel erg droevig van zo'n duur horloge.
Heb jij toevallig een iPhone gekoppeld?
Ik heb jaren een android toestel gehad en altijd binnen 10 seconden een fix. Nu heb ik een iPhone en moet ik zeker 30 seconden wachten.
Het punt hierin is dat de iPhone de verbinding verliest met mijn 935 en er hierdoor de locatie niet is geupdate waardoor de fix langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
[...]

Ik kan uit je reactie niet duidelijk opmaken of je een Fenix 5 hebt zoals je schrijft of net zoals @Gonadan een 5 plus. Dit zou ik graag verduidelijkt zien om mee te krijgen of er vooruitgang in die gps ontvangst zit van de 5 plus ten opzichte van de 5. Het moge duidelijk zijn dat ik de 5+ een heel slechte en luie naam vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48
XWB schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:55:
Voor de geïnteresseerden, via ING rentepunten is de Garmin 645 Music voor € 389 te koop.

https://www.ing.nl/punten/productdetail/6890423

Het gaat hierbij om een bundel: naast een draagtas (waarom :?) krijg je ook de Running Dynamics Pod meegeleverd.
USB-voedingsadapter met internationale stekkers
Voorzie je toestel van stroom en laad het opnieuw op met deze netadapter. Steek de adapter in een stopcontact en sluit je toestel erop aan met een USB-kabel. Inclusief adapterstekkers voor de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Europa en Australië. Let op! Er wordt geen USB-kabel meegeleverd, deze is apart verkrijgbaar.
Heel vreemd wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Over GPS vooralsnog niets te klagen. De eerste keer duurde even, maar dat hoort altijd als je flink van locatie bent gewijzigd. Daarna is het over het algemeen snel voor elkaar.
Van de week was ik nog geïrriteerd dat ik al bijna 100 meter gefietst had voordat hij groen werd. :+

Overigens heb ik hem nu nog op GPS mode staan (dus geen Galileo of Glonass).

@rockhopper @Aghanim heeft een 5.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 13:43

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gonadan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:41:
Ja dat wil ik natuurlijk niet horen van een horloge! Dan blijf ik wel lekker bij mijn 230 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13

oNo

Weet iemand waar een "zeer grote" band voor de Fenix 5 te koop is?
Bij sommige sporten prefereer ik om de Fenix 5 op de bovenarm te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:23
Wel heel erg vreemd ja...

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
oNo schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:23:
Weet iemand waar een "zeer grote" band voor de Fenix 5 te koop is?
Bij sommige sporten prefereer ik om de Fenix 5 op de bovenarm te dragen.
Als je een officiële band bedoelt kan je die altijd bij de garmin webshop bestellen tegen volle prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:00:
@Andre_J De horloges die genoemd worden gebruiken exact dezelfde hartslagsensor (Garmin Elevate sensor), dus dat geloof ik niet. Ik verwacht eerder dat de App die we in NL uit de appstore kunnen downloaden dit gewoon nog niet ondersteunt en alleen nog maar Apple Healthkit wordt gebruikt voor de data.
Officieel antwoord van Cardiogram:
Cardiogram reads data from Healthkit so you will need to connect your Garmin watch to apple health kit.
Dus... het bericht dat Cardiogram nu ook samenwerkt met Garmin horloges slaat nergens op.

Edit:
Alles staat hier uitgelegd.
https://blog.cardiogr.am/...rmin-watches-f3101b39be64
In de Android app kun je dus Cardiogram koppelen aan je Garmin account. Op iOS wordt gewoon Apple Health Kit gebruikt. Dat had de support medewerker van Cardiogram natuurlijk moeten antwoorden.

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 15-08-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-10 14:02
Sinds vorige week ook een sporthorloge gekocht, de Vivoactive3. Prima ding volgens mij, nu twee keer mee hardgelopen en hij registreert alles meer dan oke. Ik heb een wachtface geinstalleerd en ik vroeg me het volgende af. Zie onderstaande screenshot van de instellingen van het watchface. Zoals je ziet zijn er twee "bars", namelijk de:
  • move bar
  • progress bar
Wat is nu precies het verschil? Kan iemand mij dit uitleggen?

Afbeeldingslocatie: http://dump.lommers.org/download/20180815-7e6d02df-df6e-4f81-afb0-6b06508d02eb?download=false

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@smeerbartje De 'move bar' geeft aan wanneer het weer tijd is om te gaan bewegen en op het moment dat je gaat bewegen zal deze veranderen totdat je weer voldoende bewogen hebt (b.v. 500 stappen). De progress bar geeft aan hoe ver je al bent met je dagelijkse goal (waarschijnlijk aantal stappen per dag).
Welke watchface is het eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 15-08-2018 22:12 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-10 13:24
smeerbartje schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:38:
Sinds vorige week ook een sporthorloge gekocht, de Vivoactive3. Prima ding volgens mij, nu twee keer mee hardgelopen en hij registreert alles meer dan oke. Ik heb een wachtface geinstalleerd en ik vroeg me het volgende af. Zie onderstaande screenshot van de instellingen van het watchface. Zoals je ziet zijn er twee "bars", namelijk de:
  • move bar
  • progress bar
Wat is nu precies het verschil? Kan iemand mij dit uitleggen?

[afbeelding]
Hey! Is dat toevallig de Forerunner 645 watchface? (Die heb ik gemaakt namelijk ;) Herken de veldnamen volgens mij).

If so... zou je willen testen of de battery bar optie voor jou werkt? Door hem locatie top oid te geven? Heb van een andere user gehoord dat deze niet werkt, maar heb bij mijn eigen horloge geen enkel probleem.

Enne, mocht je tips, op- of aanmerkingen hebben hoor ik het natuurlijk graag :)
Gezien de matige GPS fix van mijn Fenix 5 (zo duurde het gisteren 7! minuten tot een fix terwijl ik buiten aan het wandelen was) ben ik maar wat vaker gaan testen. Ik heb de GPS omgezet van GPS+Glonass naar GPS en sindsdien 3x binnen 10sec een fix binnen in huis. Ben benieuwd of dit morgen als ik ga sporten ook het geval is.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
m0ridin schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 06:55:
[...]

Hey! Is dat toevallig de Forerunner 645 watchface? (Die heb ik gemaakt namelijk ;) Herken de veldnamen volgens mij).

If so... zou je willen testen of de battery bar optie voor jou werkt? Door hem locatie top oid te geven? Heb van een andere user gehoord dat deze niet werkt, maar heb bij mijn eigen horloge geen enkel probleem.

Enne, mocht je tips, op- of aanmerkingen hebben hoor ik het natuurlijk graag :)
Hoe ingewikkeld is het eigenlijk om een watchface te bouwen? Ik stoor er aan dat ik weinig kan vinden wat ik echt prettig vind om te gebruiken.
Ik vind zelf een flieger type B een prettige watchface omdat ondanks het analoog is toch snel afleest. Ik heb nu B-Uhr gevonden wat bijna perfect is maar nog een date window mist als ook een seconde wijze. Voor de insiders, een Seiko SNK809 look :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-10 13:24
Miki schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:35:
[...]

Hoe ingewikkeld is het eigenlijk om een watchface te bouwen? Ik stoor er aan dat ik weinig kan vinden wat ik echt prettig vind om te gebruiken.
Ik vind zelf een flieger type B een prettige watchface omdat ondanks het analoog is toch snel afleest. Ik heb nu B-Uhr gevonden wat bijna perfect is maar nog een date window mist als ook een seconde wijze. Voor de insiders, een Seiko SNK809 look :)
Ach, beetje afhankelijk wat je wil doen natuurlijk :) Op zich niet enorm gecompliceerd maar connectiq kan het wat lastiger maken allemaal (nog steeds volop in ontwikkeling en niet altijd even gebruiksvriendelijk of duidelijk/consequent).

Een hele standaard watchface zal prima te doen zijn, wil je allemaal user customizable velden wordt het wat lastiger, wil je ook nog live secondes op andere dingen 'realtime' weergeven wordt het weer wat gecompliceerder.

Mocht je serieus een poging willen wagen, hier staan veel voorbeelden qua apps/source:

http://starttorun.info/connect-iq-apps-with-source-code/

Handigste is een watchface uitzoeken die er enigzins op lijkt en daar wat mee spelen denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Poging 2 voor het uitzoeken van een smartwatch:

Budget
Max 300 euro, liever minder.

Eisen:
OHR, goede GPS-meting

Features die mij interessant lijken:
Recovery time advisor, HRV-meting (voor stress), VO2max-schatting.

Niet boeiende features:
Betalen met je horloge en smartwatchfuncties zoals berichtjes van je mobiele telefoon erop binnenkrijgen (liever krijg ik die niet)

Design:
Heel lelijke designs komen niet in aanmerking (zoals 310XT).

Voor welke sport(en):
Hardlopen, zwemmen, fietsen. Hardlopen is het belangrijkste.

Welke heb ik zelf al gevonden:
Garmin Forerunner 235, Vivoactive 3.
(en te duur maar leuk: de 645 en 735XT)

De vivoactive 3 ziet er mooi uit en de FR 235 ziet er okee uit. De 235 heeft recovery time advisor en VO2max, maar geen HRV. De Vivoactive 3 mist de recovery time advisor. De FR 235 is vooral voor rennen, maar dat is dan ook het belangrijkste voor mij.

Ik hoop dat ik met de recovery time advisor en de HRV-meting de balans tussen actief zijn en herstellen kan optimaliseren. Verder wil ik graag in getallen zien of er progressie in zit, en VO2max lijkt me de mooiste manier daarvoor.

De Vivoactive 3 lijkt het beste te matchen met mijn wensen, maar ik vind het jammer dat die geen recovery time advisor heeft.

Tips zijn welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Nou, toch maar gewoon een bandje besteld en proberen. Dat oranje staat toch wel stom op kantoor. :+
Voor de originele lederen gegaan. In eerste instantie is hij natuurlijk wat stugger, maar hij zit goed. Voordeel is dat hij van binnen veel minder glad is en dus minder plakkerig tot nu toe. Bij de siliconen band plakt het na een tijdje steeds vast aan m'n huid en dat is wel irritant.

Hij is wel wat korter dus past maar net, ik kon net het één na laatste gaatje pakken. Ik verwacht echter dat hij nog wat rekt en soepeler wordt en zit nu al prima dus geen probleem.

Pics or it didn't happen:

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nTIH8rmWYpFpaOqeVCCYMFdG/medium.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PHjKJA6FTGwzMol79CxnL5J1/medium.jpg

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YJ0FYAHiYbiHZLxcUVu9gXkp/medium.jpg

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@zoefies De eerste/goedkoopste Garmin die voldoet aan al je wensen is de FR645. Je noemt geen muziek, dus de versie zonder muziek. Die kun je voor €360 kopen en ligt dus wel €60 boven je max budget. Bij een volgende Black Friday op Amazon is deze misschien wel een keertje te koop voor een bedrag rond de €300, maar dan moet je wachten tot de volgende Black Friday en geluk hebben dat de FR645 in de aanbieding komt.

Ik heb alle functies op mijn Fenix 5 en moet zeggen dat ik, zelfs als statistieken freak, deze functies maar beperkt van toegevoegde waarde vind. Zeker HRV stress gebruik ik niet en de keren dat ik het gebruik twijfel ik over het nut.

Gisteren een te zware training gedaan. Met Trainingseffect 5.0 (overreaching) En hersteltijd van 72 uur. Bij resterende hersteltijd van 43 uur de HRV-meting gedaan met een score van 26 (1-100) en dus lage stress. Dat matcht niet met een hersteltijd van 43 uur. Dus ja, wat is het nu....

Gisteren ook in het hardlooptopic opgemerkt dat het TE hoger was na 1 uur op mijn drempel hardlopen dan 2 uur op mijn drempel fietsen. Ook daar een vraagteken.

Mijn VO2max is de afgelopen 3 jaar tussen de 48-50 geweest. Mijn PR op de 10km is met 8 min gedaald. Ik loop de duurlopen op veel lagere hartslag bij hetzelfde tempo dan 2 jaar geleden. Dat haal ik niet uit de VO2max stijging.

Mijn FR230 in combinatie met Strava Premium en de Stravistix plugin gaf net zo veel nuttige info in alle eerlijkheid.

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 16-08-2018 18:09 ]

• Requiem19
  • Laatst online: 23:13
Al een lactate threshold test gedaan?

Ik vind de RHR en stress level goede indicatoren van mn fysieke gesteldheid.

Verder heb je met de Fenix ook nog Power... ground contacttime, vertical oscillation etc.
Requiem19 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:13:
Al een lactate threshold test gedaan?

Ik vind de RHR en stress level goede indicatoren van mn fysieke gesteldheid.

Verder heb je met de Fenix ook nog Power... ground contacttime, vertical oscillation etc.
Ja 2x gedaan. Daartussen 11 sec tempo verschil bij dezelfde drempel hartslag in 2 weken tijd. Temperatuur verschil was een paar graden dus wellicht verklaar dat het. Als ik 11sec sneller zou zijn geworden in 2 weken was mijn VO2max toch ook wel een keer gestegen lijkt me :+

Hoe verhoudt bij jou dan RHR zich met hersteltijd?

Power en ground moet je denk ik de running metrics borstband voor hebben?

Ik denk overigens dat alle functies best wel van toegevoegde waarde zijn en gebruik ze regelmatig. Ik twijfel alleen over de samenhang ertussen of dat het toch vooral op zichzelf staande functie zijn. Dat is op zich jammer omdat een aantal functies een andere indruk geven van prestaties of gesteldheid.

Het is ook niet dat specifiek Garmin last heeft van tegenstrijdigheden. Ook Strava gaat compleet mank wanneer je meerdere sporten combineert. Op dat moment is de impact van een hardloopsessie vrijwel nihil vergeleken bij fietsen, terwijl hardlopen in de meeste gevallen zwaarder is qua intensiteit.

[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 16-08-2018 18:24 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ach....

Zolang ik dit soort dingen krijg, heb ik niet zo veel aan:

garmin raar

Toch knap dat er slechts 1 klein piekje boven het gemiddelde uit komt....
Of te wel van tempo klopt geen hol en dat haalt hij blijkbaar uit iets anders als GPS alleen. En daar wijk ik waarschijnlijk af. En nee is geen eenmalig iets. zie het ook tijdens het lopen ook. Plots ene hele lage snelheid, terwijl dat niet is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Gonadan
@Aghanim stress is toch niet één op één gekoppeld met herstel? Ik zie stress meer als zo'n fit optie, geinig maar zegt niet zo veel. Meer bedoeld om te kijken of je wel aan je rust toe komt.

@Cyberpope één piek en je beschouwt de hele meting als waardeloos? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 16-08-2018 18:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, stress heeft zeker invloed op herstel en ook op prestatie. Dus wel iet som rekening mee te houden.

Lastige is dat je niet op de data van Garmin moet vertrouwen, maar zelfs bijna analyse op je data moet doen om hierin patronen te herkennen.
Gonadan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:44:
@Cyberpope één piek en je beschouwt de hele meting als waardeloos? :?
Nee joh.. Kijk nu eens goed naar de data en haal je statistiek kennis er eens bij.

Hoe is het dan mogelijk om een gemiddelde van 3.09 hebben als er slecht 1 klein piekje boven het gemiddelde ligt. Het gemiddelde moet het gemiddelde zijn van de gemeten pieken en dalen. Een gemiddelde kan ooit boven bijna alle metingen liggen, tenzij er een hele hoge piek in zit (b.v. foute meting van 200km/h of zo). Maar dat is dus niet. Dan kan de bovenstaande data niet.

Het gemiddelde van 3.09 haalt hij blijkbaar uit de GPS gegevens en dat is lengte versus tijd. Maar het voortdurend gemeten tempo haalt hij blijkbaar ergens anders vandaan, waardoor de relatie tussen deze 2 data niet meer klopt.

[ Voor 64% gewijzigd door Cyberpope op 16-08-2018 18:51 ]

Cyberpope schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:40:
Ach....

Zolang ik dit soort dingen krijg, heb ik niet zo veel aan:

[afbeelding]

Toch knap dat er slechts 1 klein piekje boven het gemiddelde uit komt....
Of te wel van tempo klopt geen hol en dat haalt hij blijkbaar uit iets anders als GPS alleen. En daar wijk ik waarschijnlijk af. En nee is geen eenmalig iets. zie het ook tijdens het lopen ook. Plots ene hele lage snelheid, terwijl dat niet is.
Hmm die grafieken herken ik ook. Gisteren regelmatig een pace van 7:xx terwijl ik continu 5:00 liep. Dan krijg je ook pieken en dalen in je grafieken.
Aghanim schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:17:
[...]
Power en ground moet je denk ik de running metrics borstband voor hebben?
Of de Running Dynamics pod.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Aghanim schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:48:
[...]

Hmm die grafieken herken ik ook. Gisteren regelmatig een pace van 7:xx terwijl ik continu 5:00 liep. Dan krijg je ook pieken en dalen in je grafieken.
Los daarvan... mijn grafiek kan niet... Dan zou het gemiddeld tussen de pieken en dalen moeten liggen.
Maar mijn gemiddelde ligt boven de meeste pieken op 1 a 2 na...

En dat werpt wel de vraag op over betrouwbaarheid van de verzamelde data...

Een volgende keer eens sporten met een "domme" hrm ipv de HRM-run, kijken of dat effect heeft..

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 16-08-2018 18:59 ]

• Gonadan
Cyberpope schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:46:
Nee, stress heeft zeker invloed op herstel en ook op prestatie. Dus wel iet som rekening mee te houden.

Lastige is dat je niet op de data van Garmin moet vertrouwen, maar zelfs bijna analyse op je data moet doen om hierin patronen te herkennen.
Invloed op is wat anders dan een één op één relatie. Ik merk dat als ik niet lekker ben. Hogere RHR en minder rust in de stress grafiek, dat heeft zeker invloed op herstel maar als je moet herstellen betekent dat toch niet automatisch dat je gestresst moet zijn?
Nee joh.. Kijk nu eens goed naar de data en haal je statistiek kennis er eens bij.

Hoe is het dan mogelijk om een gemiddelde van 3.09 hebben als er slecht 1 klein piekje boven het gemiddelde ligt. Het gemiddelde moet het gemiddelde zijn van de gemeten pieken en dalen. Een gemiddelde kan ooit boven bijna alle metingen liggen, tenzij er een hele hoge piek in zit (b.v. foute meting van 200km/h of zo). Maar dat is dus niet. Dan kan de bovenstaande data niet.

Het gemiddelde van 3.09 haalt hij blijkbaar uit de GPS gegevens en dat is lengte versus tijd. Maar het voortdurend gemeten tempo haalt hij blijkbaar ergens anders vandaan, waardoor de relatie tussen deze 2 data niet meer klopt.
Ah zo bedoel je. Kan het zijn dat je een soort interval deed en hij iets met bewegend tempo doet of zo?

Als hij steeds het huidige tempo, wat veelal slecht te meten is en dus veel varieert, opslaat en het niet berekend uit de opgeslagen GPS punten dan kan je inderdaad wel een andere grafiek krijgen. Dat gevoel heb ik ook wel gehad omdat ik de tempografiek een stuk grilliger vind dan ik zou kunnen variëren in tempo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gonadan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:58:
Ah zo bedoel je. Kan het zijn dat je een soort interval deed en hij iets met bewegend tempo doet of zo?

Als hij steeds het huidige tempo, wat veelal slecht te meten is en dus veel varieert, opslaat en het niet berekend uit de opgeslagen GPS punten dan kan je inderdaad wel een andere grafiek krijgen. Dat gevoel heb ik ook wel gehad omdat ik de tempografiek een stuk grilliger vind dan ik zou kunnen variëren in tempo.
Bij deze setting heb ik interval gedaan, maar heb dit bijna altijd.
En dat hij het actuele tempo lastig kan meten ok, maar deze grafiek is geschiedenis.
(En interval is totaal niet terug te zien, wil in mijn HR-data, maar niet in tempo, wel weer bij de ronde-tijden)

Bij fietsen heb ik het nooit...
Gonadan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:58:
[...]

Invloed op is wat anders dan een één op één relatie. Ik merk dat als ik niet lekker ben. Hogere RHR en minder rust in de stress grafiek, dat heeft zeker invloed op herstel maar als je moet herstellen betekent dat toch niet automatisch dat je gestresst moet zijn?
Nee, maar ik merkte wel dat mijn stressmetingen (Vivosmart 3, continue) hoger was en langer hoog was naarmate ik intensiever gesport had die dag. Stress via de HRM meten wordt waarschijnlijk beinvloed door je sportprestatie. Pas als we echt overgaan tot meten van hormonen in je zweet / huid / bloed kun je daar tussen verschil maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Cyberpope op 16-08-2018 19:05 ]

• Gonadan
Overigens zie ik dat je gewoon stress hebt en HSV stress? :?

Edit:
Ik zie het al. HSV is een specifieke meting die je moet doen, Garmin heeft het over oudere toestellen?
De gewone stress gaat vanzelf via OHR.

[ Voor 56% gewijzigd door Gonadan op 16-08-2018 19:09 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hier kun je veel vinden... https://www.garmin.com/nl-NL/runningscience/ maar nogmaals, het is gebaseerd op grote gemene delers. Een iets anders looptred (b.v. door prothese of zoiets), ietafwijkende hartwaardes (maar geen medisch probleem) en de dingen die garmin berekend kloppen niet meer.

• Gonadan
Tja je moet natuurlijk ook geen resultaten verwachten die ze normaal in een onderzoeksruimte met tig apparaten en elektroden meten. Het blijft natuurlijk een consumenten gadget. :P

Dat vind ik ook niet erg, als ik naar voor mijzelf aan relatieve waarden kan zien of het voor mij verbetert. Echter zijn grafiekje moet natuurlijk gewoon kloppen. Ik ga zo 'hard'lopen en zal daarna eens kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 26-10 23:23
zoefies schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:58:
Poging 2 voor het uitzoeken van een smartwatch:

Budget
Max 300 euro, liever minder.

Eisen:
OHR, goede GPS-meting

Features die mij interessant lijken:
Recovery time advisor, HRV-meting (voor stress), VO2max-schatting.

Niet boeiende features:
Betalen met je horloge en smartwatchfuncties zoals berichtjes van je mobiele telefoon erop binnenkrijgen (liever krijg ik die niet)

Design:
Heel lelijke designs komen niet in aanmerking (zoals 310XT).

Voor welke sport(en):
Hardlopen, zwemmen, fietsen. Hardlopen is het belangrijkste.

Welke heb ik zelf al gevonden:
Garmin Forerunner 235, Vivoactive 3.
(en te duur maar leuk: de 645 en 735XT)

De vivoactive 3 ziet er mooi uit en de FR 235 ziet er okee uit. De 235 heeft recovery time advisor en VO2max, maar geen HRV. De Vivoactive 3 mist de recovery time advisor. De FR 235 is vooral voor rennen, maar dat is dan ook het belangrijkste voor mij.

Ik hoop dat ik met de recovery time advisor en de HRV-meting de balans tussen actief zijn en herstellen kan optimaliseren. Verder wil ik graag in getallen zien of er progressie in zit, en VO2max lijkt me de mooiste manier daarvoor.

De Vivoactive 3 lijkt het beste te matchen met mijn wensen, maar ik vind het jammer dat die geen recovery time advisor heeft.

Tips zijn welkom!
De Fenix3/HR is regelmatig voor die prijs langs gekomen.
Als je de FR235 overweegt is het je dus niet per se om de laatste versie van CIQ te doen.

Bijvoorbeeld openbox uit Amazon Italie:
https://www.amazon.it/gp/...ed?ie=UTF8&condition=used

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gonadan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:12:
Dat vind ik ook niet erg, als ik naar voor mijzelf aan relatieve waarden kan zien of het voor mij verbetert. Echter zijn grafiekje moet natuurlijk gewoon kloppen. Ik ga zo 'hard'lopen en zal daarna eens kijken.
Doe ik ook hoor..
Maar ja, de grafiek zou moeten kloppen. Of hij zou hem achteraf moeten corrigeren.

Dat hij met de hoogte ook. Zo gaf mijn 735XT (geen barometer) mijn record aantal hoogtemeter op de MTB op een rondje in Best. Maximale hoogte meters zou iets van 10 moeten zijn, hij gaf 900. Op de horloge dan. In garmin connect doet hij dit corrigeren (op de track zelf, helaas niet bij de records of badges).

Als het gaat om software heeft garmin de succesformule nooit gevonden...

(Mijn data haal ik trouwens over naar smashrun... veel makkelijk om te zien of je voortgang maakt vind ik. Leuker ook, direct zichtbaar of je sneller of langer hebt gelopen als N vorige keren. Mocht iemand zoiets ook voor de fiets weten houd ik me aanbevolen).

[ Voor 13% gewijzigd door Cyberpope op 16-08-2018 19:18 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 325 Laatste