Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 83 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb ActiFace op het horloge geïnstalleerd, maar dat is dan ook de enige app die ik gedownload heb. Deze laat simpelweg meer informatie op het scherm zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EmTqQbN4C6wp68LDLoVFkdI4/full.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:22
toilet duck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:07:
Dank voor alle goede inhoudelijke reacties, ik weet waar ik verder naar moet kijken!

[...]

Mooi, die Suunto zal ik ook even checken! Nogmaals: ik realiseer me dat de HR nauwkeurigheid te wensen over zal laten, maar als ik er iig nog een gemiddelde/indicatie van kan maken ben ik al enigszins geholpen.

[...]
Zelf ben ik niet te spreken over de Suunto Spartan Trainer met OHR tijdens het zwemmen. De horloge meet inderdaad iets, echter hetgeen gemeten wordt is 95% van de trainingen pure onzin.
Ik heb er zo'n 50-75 zwemtrainingen opzitten (vooral OWS) en heb nog nooit een complete move gezien waarbij het klopt.
In het begin bijna dagelijks contact gehad met Suunto ivm bugs en andere problemen maar later negeer je de data en inmiddels ligt hij op de plank.
Van de Customer support heb ik ook het volgende onvtangen: Quote:"We would recommend using the Chest strap for swimming because Optical doesn't work under water."
Dat zegt volgens mij genoeg.
Ik was overigens zeer te spreken over de nauwkeurigheid van de geregistreerde GPS tracks tijdens het zwemmen (en hardlopen).

[ Voor 6% gewijzigd door W.Wonderland op 26-06-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 21:22
W.Wonderland schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:57:
[...]

Zelf ben ik niet te spreken over de Suunto Spartan Trainer met OHR tijdens het zwemmen. De horloge meet inderdaad iets, echter hetgeen gemeten wordt is 95% van de trainingen pure onzin.
Ik heb er zo'n 50-75 zwemtrainingen opzitten (vooral OWS) en heb nog nooit een complete move gezien waarbij het klopt.
In het begin bijna dagelijks contact gehad met Suunto ivm bugs en andere problemen maar later negeer je de data en inmiddels ligt hij op de plank.
Van de Customer support heb ik ook het volgende onvtangen: Quote:"We would recommend using the Chest strap for swimming because Optical doesn't work under water."
Dat zegt volgens mij genoeg.
Ik was overigens zeer te spreken over de nauwkeurigheid van de geregistreerde GPS tracks tijdens het zwemmen (en hardlopen).
Dank voor het delen van je ervaring. Ik denk inmiddels dat ik moet gaan zoeken naar een horloge die de baantjes/afstand wél nauwkeurig meet, HR beweert te meten (beoordeel ik zelf of het voldoende is) en dan een band optioneel. Die laatste kan ik dan alsnog later aanschaffen als ik serieus blijf en toch meer inzicht in hartslag wens. Als die Suunto überhaupt die baantjes niet lekker meet, heb ik er ook weinig aan. Ik zal het apparaat in eerste instantie vrijwel 100% in het zwembad gebruiken waardoor GPS pas later iets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:25:
Wat me verder nog is opgevallen dat het horloge wel heel zacht en kort trilt bij smart notificaties. Zo zacht, dat ik ze soms niet eens opmerk. Je kunt helaas niet de sterkte van het trillen aanpassen. Bij andere momenten waarop het horloge trilt, trilt deze wel harder, dus waarom niet bij de notificaties? Om batterij te sparen misschien, want ik kan me voorstellen dat trillen veel energie kost.
Ik ben erop gaan letten en merk dat ook dat de trilfunctie van de movement bar vrij zacht is. Als je een goal bereikt trilt het horloge flink harder, bijvoorbeeld. Juist bij een zittend beroep wil je vaker rechtstaan, maar soms voel ik de trilfunctie niet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:21
Voor de liefhebber even mijn eerste hardloopresultaten met de Gear Sport. Zoals jullie weten had meneer (ik ben zijn naam kwijt maar velen hier zien hem een beetje als review god :)) nogal klachten over de GPS. Ik weet niet of hij iets verkeerd deed of pech had, maar dit is mijn 2de Gear Sport en wederom heb ik A. binnen 3 seconden stabiele GPS en B. blijft het de gehele loopsessie stabiel en C: voldoet de GPS volgens mij uitstekend voor de niet wedstrijd lopers. Zie namelijk hier:

Sessie Gear Sport:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sthOgCIp0SeFKXWBuHthi8gx/full.jpg

Sessie Iphone en Runkeeper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KVCSqvCMrU8YQ275iPXkf8nz/full.jpg

Ook de data komt vrijwel geheel overeen

Gea Sport:

Duur: 42:27
KM: 6.52 KM
Gemiddelde tempo: 6:30
Verbrande calorieën: 522
Gemiddelde hartslag: 152 (wellicht kunnen jullie inschatten of dit voor mij, als amateur loper (1x p/w, normaal vlak tempo met af en toe ff 1 minuut wandelen) redelijk kan kloppen.

Iphone/Runkeeper:

Duur: 42.55
KM: 6.47
Gemiddelde tempo: 6:38
Verbrande calorieën: 559
Hartslag: helaas niet te meten

[ Voor 47% gewijzigd door Juancho op 26-06-2018 15:44 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat is wel een heel lege GPS-track :+

edit: Zonder gekheid, ik was een van de degene die erg sceptisch waren over de Gear, mede op basis van allerlei forum posts en reviews. Ik ben blij dat dat onterecht lijkt, en dat jij er blij mee bent! Ik heb er ook een tijd over getwijfeld, maar uiteindelijk toch bij mijn FR235 gebleven voor het hardlopen, en een vivosport voor de dagelijkse metingen en fitness. Niet ideaal, maar allemaal binnen het Garmin eco-systeem, dus dat communiceert prima.

[ Voor 111% gewijzigd door mrwolf op 26-06-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik test de Gear Sport ook al een tijdje met fitness en andere cardio trainingen (roeien/spinning/loopband/crosstrainer) en ook dat gaat uitstekend. Ik overleg regelmatig ter controle mijn data voor aan mijn oude PT en die is behoorlijk onder de indruk

Het enige wat ik niet test is krachtoefeningen met dumbels, pushups etc wat dat heeft voor mij geen nut. Maar als je wil, en dat heb ik wel ff getest voor de lol, squats etc. pakt die hele netjes op.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
toilet duck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:18:
[...]
Dank voor het delen van je ervaring. Ik denk inmiddels dat ik moet gaan zoeken naar een horloge die de baantjes/afstand wél nauwkeurig meet, HR beweert te meten (beoordeel ik zelf of het voldoende is) en dan een band optioneel. Die laatste kan ik dan alsnog later aanschaffen als ik serieus blijf en toch meer inzicht in hartslag wens. Als die Suunto überhaupt die baantjes niet lekker meet, heb ik er ook weinig aan. Ik zal het apparaat in eerste instantie vrijwel 100% in het zwembad gebruiken waardoor GPS pas later iets toevoegt.
Dan volstaat een fenix 3 / fenix 3hr / fenix 5 / fenix 5+ / Forerunner 920 / forerunner 935, deze toestellen zijn allemaal directe opvolgers van de garmin swim. De dagaanbieding van ibood is op zich geen slechte keuze en je kan bij al deze toestellen in ieder geval goed de zwembad lengte aangeven en de interne accellero-meters zorgen in ieder geval dat de baantjes goed geteld worden. Volgens mij kunnen ze ook je slag herkennen al heb ik hier in persoon geen ervaring mee, ik ben niet zo'n zwemmer. De goedkopere triathlon toestellen doen het ook redelijk in het water (735) maar ik ben zelf niet zo onder de indruk van die toestellen (voor een beetje meer, krijg je veel meer in de fenix / 900 serie)
Miki schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:40:
Ik heb inmiddels wat IQ apps gedownload maar ben er nou niet erg kapot van wat ik uitgeprobeerd heb. Watchfaces, hardloop monitor apps, etc. Het voelt als of de integratie met de rest van het horloge en Garmin Connect platform ver is te zoeken.
Ik weet niet hoe jullie erin zitten maar tot opheden voegt het weinig toe en zou ik het niet als beslispunt opnemen.
Zoiets hangt natuurlijk erg af van je wensen. Ik ben zelf groot fan van komoot en mijn fenix 3 is hier helaas niet compatible mee, dit heeft voor mij meerwaarde dat ik een nieuwer model die wel ondersteund wordt overweeg. Zo zijn er vast nog wel een paar meer apps die net dat beetje extra kunnen geven. Het feit dat er extra's vanuit de community toegevoegd kunnen worden (en 3rd party developers) zie ik toch echt als meerwaarde, al is het alleen al in potentieel. Dat de uitvoering achterblijft is jammer, dan kan je of zelf aan de slag, of je wacht nog wat langer dat het platform volwassener is. Momenteel is het eigenlijk pas 2nd generation Connect IQ, vergelijk het met het oude android froyo (sorta)

[ Voor 30% gewijzigd door rockhopper op 26-06-2018 18:03 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-10 20:39
Miki schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:40:
[...]

Ik heb inmiddels wat IQ apps gedownload maar ben er nou niet erg kapot van wat ik uitgeprobeerd heb. Watchfaces, hardloop monitor apps, etc. Het voelt als of de integratie met de rest van het horloge en Garmin Connect platform ver is te zoeken.
Ik weet niet hoe jullie erin zitten maar tot opheden voegt het weinig toe en zou ik het niet als beslispunt opnemen.
Tja, smaken verschillen. Ik ben Flexirunner op mijn FR630 gaan gebruiken, omdat die 7 velden liet zien. Nadat ik overstapte op de FR935 wilde ik hetzelfde weer en ben ik dat uiteindelijk maar zelf gaan maken:https://apps.garmin.com/e...3f-4666-8451-da97e59b0d99
Ik heb veel tevreden gebruikers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Garmin gaat een aantal van z’n ‘oude’ apparaten ondersteuning geven voor Galileo. De net uitgekomen Fenix 5 Plus serie had al Galileo ondersteuning en daar komen bij:
fenix 5S
fenix 5
fenix 5X
fenix Chronos
Forerunner 935
Forerunner 645
Forerunner 645 Music
Vivoactive 3
Vivoactive 3 Music
Edge 820
Edge 520 Plus
Edge 1030

Voor een aantal van deze is het nu al beschikbaar in beta firmware.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Juancho schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:39:
Voor de liefhebber even mijn eerste hardloopresultaten met de Gear Sport. Zoals jullie weten had meneer (ik ben zijn naam kwijt maar velen hier zien hem een beetje als review god :)) nogal klachten over de GPS. Ik weet niet of hij iets verkeerd deed of pech had, maar dit is mijn 2de Gear Sport en wederom heb ik A. binnen 3 seconden stabiele GPS en B. blijft het de gehele loopsessie stabiel en C: voldoet de GPS volgens mij uitstekend voor de niet wedstrijd lopers. Zie namelijk hier:

Sessie Gear Sport:

[afbeelding]

Sessie Iphone en Runkeeper:

[afbeelding]

Ook de data komt vrijwel geheel overeen

Gea Sport:

Duur: 42:27
KM: 6.52 KM
Gemiddelde tempo: 6:30
Verbrande calorieën: 522
Gemiddelde hartslag: 152 (wellicht kunnen jullie inschatten of dit voor mij, als amateur loper (1x p/w, normaal vlak tempo met af en toe ff 1 minuut wandelen) redelijk kan kloppen.

Iphone/Runkeeper:

Duur: 42.55
KM: 6.47
Gemiddelde tempo: 6:38
Verbrande calorieën: 559
Hartslag: helaas niet te meten
De Samsung lijkt het goed te doen, maar het is niet heel goed te zien. Een projectie op een luchtfoto geeft een wat beter beeld. De hartslag is wel binnen aannemelijke grenzen, gezien de frequentie van 1x per week.

Persoonlijk vind ik het aangeven van het juiste tempo belangrijker en dan als tweede de correcte afgelegde afstand. Het afgelegde parcours is wat minder relevant. Een GPS ontvanger moet het wel heel bont maken voordat je niet meer weet wat nou eigenlijk de route was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:30:
Garmin gaat een aantal van z’n ‘oude’ apparaten ondersteuning geven voor Galileo. De net uitgekomen Fenix 5 Plus serie had al Galileo ondersteuning en daar komen bij:
fenix 5S
fenix 5
fenix 5X
fenix Chronos
Forerunner 935
Forerunner 645
Forerunner 645 Music
Vivoactive 3
Vivoactive 3 Music
Edge 820
Edge 520 Plus
Edge 1030

Voor een aantal van deze is het nu al beschikbaar in beta firmware.
In een Facebook groep (https://www.facebook.com/groups/GarminFenix5/) had iemand in Scandinavië het uitgeprobeerd en de track laten zien van een GPS+Galileo setting. Dat zag er niet goed uit. GPS + Glonass was tot op heden ook geen denderend succes (snelle fix, maar slechte tracks), maar schijnt nog betere tracks te geven. Ook andere eerste berichten in de diverse Garmin Facebook groepen wijzen er op dat Galileo op dit moment nog niet zoveel meerwaarde heeft. Persoonlijk maakt dat me allemaal niet uit, maar voor degenen die zich erop verheugen: het kan tegenvallen.

Plaatje (ook niet geprojecteerd op luchtfoto, dus de waarde is beperkt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kKb1TRFChzUPMr6wErNnH3xZ/thumb.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Frij5fd op 26-06-2018 22:08 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Frij5fd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:36:
[...]

De Samsung lijkt het goed te doen, maar het is niet heel goed te zien. Een projectie op een luchtfoto geeft een wat beter beeld.
Lastige is van de Gear dat je een screenshot moet maken van je telefoon en niet goed kan inzoemen zoals bij Runkeeper vanuit Chrome. Als ik namelijk op mijn telefoon inzoem kan ik veel beter vergelijken en zien of er grote afwijkingen zijn. Dat is dus zeker niet het geval.
De hartslag is wel binnen aannemelijke grenzen, gezien de frequentie van 1x per week.
Ja zei mn PT ook al. Dikke prima. Net zoals de metingen bij andere sporten lijkt het behoorlijk binnen de marges te zijn. En ook daar las je wel eens horror verhalen over.
Persoonlijk vind ik het aangeven van het juiste tempo belangrijker en dan als tweede de correcte afgelegde afstand. Het afgelegde parcours is wat minder relevant. Een GPS ontvanger moet het wel heel bont maken voordat je niet meer weet wat nou eigenlijk de route was.
En toch had die gozer, ben zijn naam nog altijd kwijt |:( ) daar forse kritiek op. Dat hij lang moest wachten op GPS signaal en dat GPS niet stabiel/accuraat was. Dus zo zie je maar weer, niet alles klopt wat ze zeggen. Zelfs niet dat soort populaire Youtubbers. Zoals gezegd is dit mijn 2de Gear Sport en beide keren had ik binnen 3 seconden stabiele GPS en dus ook behoorlijk nauwkeurig.

Dus voor de mensen die juist niet de Gear Sport nemen vanwege de verhalen over slechte hartslagmeter en GPS... nergens voor nodig en probeer het zeker zelf gewoon uit. De watch zelf is namelijk echt prachtig, vol functies en voor mij iig de perfecte voor zowel sport- als smartwatch gebruik.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Galileo is sowieso nog niet helemaal "af", ze moeten nog altijd een aantal satellieten in de lucht gaan hangen. En omdat het 'nieuw' is, moet Garmin hun toch al niet al te beste software er ook nog op afstellen. Dus m'n verwachtingen zijn laag. Als we een paar jaar verder zijn, verwacht ik er wel meerwaarde van. Tot die tijd zijn we zoals altijd betalende beta testers bij garmin (voor wie een geschikt toestel heeft)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Frij5fd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:41:
[...]

In een Facebook groep (https://www.facebook.com/groups/GarminFenix5/) had iemand in Scandinavië het uitgeprobeerd en de track laten zien van een GPS+Galileo setting. Dat zag er niet goed uit. GPS + Glonass was tot op heden ook geen denderend succes (snelle fix, maar slechte tracks), maar schijnt nog betere tracks te geven. Ook andere eerste berichten in de diverse Garmin Facebook groepen wijzen er op dat Galileo op dit moment nog niet zoveel meerwaarde heeft. Persoonlijk maakt dat me allemaal niet uit, maar voor degenen die zich erop verheugen: het kan tegenvallen.
Wel zo logisch, er zijn nog maar 18 van de 30 Galileo satellieten operatief. Pas in 2020/21 zullen de laatste satellieten in werking zijn.

Volgende maand worden er weer vier gelanceerd :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:24:
[...]

Tja, smaken verschillen. Ik ben Flexirunner op mijn FR630 gaan gebruiken, omdat die 7 velden liet zien. Nadat ik overstapte op de FR935 wilde ik hetzelfde weer en ben ik dat uiteindelijk maar zelf gaan maken:https://apps.garmin.com/e...3f-4666-8451-da97e59b0d99
Ik heb veel tevreden gebruikers :)
Leuk, nog een connectiq ontwikkelaar ;)

Maar ik ben er ook wel fan van, net zoals met apps op telefoons hoef ik 99% niet te hebben omdat het gewoon niet mijn smaak heeft of ik er geen nut in zie / voor heb. Maar er zijn zat anderen die die apps weer met plezier gebruiken.

En een voordeel is toch wel als je zelf handig bent, je ook je eigen dingen kan maken. Maar er zijn ook genoeg andere apps/faces/etc die ik gebruik of gebruikt heb.

Ik zie het dan ook zeker wel als een voordeel, het biedt zoveel meer flexibiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 21:22
[quote]rockhopper schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:57:
[...]

Dan volstaat een fenix 3 / fenix 3hr / fenix 5 / fenix 5+ / Forerunner 920 / forerunner 935, deze toestellen zijn allemaal directe opvolgers van de garmin swim. De dagaanbieding van ibood is op zich geen slechte keuze en je kan bij al deze toestellen in ieder geval goed de zwembad lengte aangeven en de interne accellero-meters zorgen in ieder geval dat de baantjes goed geteld worden. Volgens mij kunnen ze ook je slag herkennen al heb ik hier in persoon geen ervaring mee, ik ben niet zo'n zwemmer. De goedkopere triathlon toestellen doen het ook redelijk in het water (735) maar ik ben zelf niet zo onder de indruk van die toestellen (voor een beetje meer, krijg je veel meer in de fenix / 900 serie)

Bedankt, ik voeg dat rijtje toe aan mn lijstje om te checken (zal allemaal wel van het weekend worden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Juancho schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:12:
En toch had die gozer, ben zijn naam nog altijd kwijt |:( ) daar forse kritiek op. Dat hij lang moest wachten op GPS signaal en dat GPS niet stabiel/accuraat was. Dus zo zie je maar weer, niet alles klopt wat ze zeggen. Zelfs niet dat soort populaire Youtubbers. Zoals gezegd is dit mijn 2de Gear Sport en beide keren had ik binnen 3 seconden stabiele GPS en dus ook behoorlijk nauwkeurig.

Dus voor de mensen die juist niet de Gear Sport nemen vanwege de verhalen over slechte hartslagmeter en GPS... nergens voor nodig en probeer het zeker zelf gewoon uit. De watch zelf is namelijk echt prachtig, vol functies en voor mij iig de perfecte voor zowel sport- als smartwatch gebruik.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!
Bedoel je DCRainmaker? Weet niet of die op YouTube zit maar hij schrijft wel enorm veel goede en gedetailleerde reviews over dit soort apparaten en ook hjj was niet positief over de nauwkeurigheid van de Gear Sport.

Ik ben blij dat het bij jou goed werkt en denk dat het er vooral mee te maken heeft op welke manier je deze metingen wilt gebruiken. Zo zegt het eigenlijk niks over de nauwkeurigheid dat jij geen vreemde zaken opmerkt in jouw hartslag wanneer je een keer per week een rondje loopt. De vraag is namelijk of dat automatisch betekent dat je hartslag ook nauwkeurig is.

Het kan namelijk zomaar zijn dat wanneer je het vergelijkt met een goede borst band je hartslag misschien wel 8 slagen afwijkt. In dat geval wordt het erg lastig om serieus te trainen op basis van je hartslag en kun je dus eigenlijk niet met de Gear Sport trainen. Als je af en toe een rondje loopt en vooral benieuwd bent naar wat je hartslag ongeveer is dan lijkt het apparaat prima te voldoen. Ligt er in mijn ogen dus heel erg aan waarvoor je het apparaat wilt gebruiken.

Als je een borstband hebt is het sowieso interessant eens te vergelijken. Omdat DCRainmaker over het algemeen 4 of meer apparaten gelijktijdig test vind ik zijn reviews wel betrouwbaar omdat je op deze manier goed de afwijkingen tussen verschillende apparaten bij dezelfde inspanning ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:29
Heb al een half jaartje de Suunto Spartan Sports HR Baro.
Wegens een vervelende blessure nog niet veel plezier gehad. (Jumpers knee)

Nu ik terug rustig aan het opbouwen ben heb ik van de fysio een schema gekregen.
Bv:

- 3 min lopen
- 2 min wandelen
- 5 min lopen
- 2 min wandelen
- 7 min lopen
- 2 min wandelen

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen op Suunto sporthorloges?
In Movescount lijkt me dit niet in te stellen en op de horloge zelf kan men enkel 1 interval instellen & dan herhalingen. Bij mijn vorige (garmin) kon dit wel. Zie ik dit ergens over het hoofd of kan dit helemaal niet?

-------------------

Ook merk ik dat de hoogte totaal niet overeenkomt waar ik ben...
Ik zet regelmatig de referentiehoogte handmatig goed maar na een tijdje halve dag ofzo zit hij er weer 50 tot 60 meter langs.

De hoogte in movescount klopt wel bij bv een fietstocht wat effectief gemeten wordt.
Enkel op de horloge zelf klopt het vaak niet.

[ Voor 7% gewijzigd door frye op 27-06-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
frye schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:05:
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen op Suunto sporthorloges?
In Movescount lijkt me dit niet in te stellen en op de horloge zelf kan men enkel 1 interval instellen & dan herhalingen. Bij mijn vorige (garmin) kon dit wel. Zie ik dit ergens over het hoofd of kan dit helemaal niet?
Met de Spartan is het inderdaad niet mogelijk om trainingsprogramma's te maken.
Ik heb lang gewacht en gehoopt dat het bij een firmware update toegevoegd zou worden maar dat is tot op heden niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-10 14:06
@PatrickC Recente producten klinkt wat vriendelijker dan oude O-)
Maar flinke lijst ben erg benieuwd of het een positieve invloed gaat hebben op de langere termijn dat Galileo gebeuren 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Roos79 Daarom had ik 'oude' ook tussen quootjes gezet. ;) Ik zou mijn gloednieuwe FR645M nou ook niet echt 'oud' willen gaan noemen natuurlijk! >:)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[quote]Aghanim schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Bedoel je DCRainmaker? Weet niet of die op YouTube zit maar hij schrijft wel enorm veel goede en gedetailleerde reviews over dit soort apparaten en ook hjj was niet positief over de nauwkeurigheid van de Gear Sport.

Ik bedoel hem idd. Zijn opmerkingen komen voor de 2de keer niet overeen met wat ik ervaar. Althans, zijn negatieve punten.
Ik ben blij dat het bij jou goed werkt en denk dat het er vooral mee te maken heeft op welke manier je deze metingen wilt gebruiken. Zo zegt het eigenlijk niks over de nauwkeurigheid dat jij geen vreemde zaken opmerkt in jouw hartslag wanneer je een keer per week een rondje loopt. De vraag is namelijk of dat automatisch betekent dat je hartslag ook nauwkeurig is.
100% nauwkeurig zeker niet. Maar dat is volgens mij geen enkele sportwatch. Dan moet je echt gaan lopen met een borstband. Dus die vergelijking vind ik ook niet fair. Het gaat er mij om dat hij riep dat er helemaal niets van klopte maar dat is, in mijn geval, dus totaal niet de waarheid. Ook met de vorige Gear Sport heb ik een aantal keren gelopen en die hartslag plus GPS zag er gewoon goed uit. En ja, voor mij als amateur loper is het anders dan voor iemand die marathons loopt. Dan is de Gear Sport niet de juiste. Maar nogmaals, dat onderscheid moet je wel maken natuurlijk.

Het kan namelijk zomaar zijn dat wanneer je het vergelijkt met een goede borst band je hartslag misschien wel 8 slagen afwijkt. In dat geval wordt het erg lastig om serieus te trainen op basis van je hartslag en kun je dus eigenlijk niet met de Gear Sport trainen. Als je af en toe een rondje loopt en vooral benieuwd bent naar wat je hartslag ongeveer is dan lijkt het apparaat prima te voldoen. Ligt er in mijn ogen dus heel erg aan waarvoor je het apparaat wilt gebruiken.
Als je een borstband hebt is het sowieso interessant eens te vergelijken. Omdat DCRainmaker over het algemeen 4 of meer apparaten gelijktijdig test vind ik zijn reviews wel betrouwbaar omdat je op deze manier goed de afwijkingen tussen verschillende apparaten bij dezelfde inspanning ziet.
Ik vind het pas logisch als hij de juiste dingen met elkaar vergelijkt. Als je een borstband als referentiekader neemt, dan weet denk ik iedereen wel dat dus geen enkele sport/smart watch zo accuraat is. Dus die afwijking moet je sowieso voor lief nemen. Bovendien liep hij te klagen over geen of matige GPS. Nou mij mij is het dus zo dat ik binnen 3 seconden een stabiel GPS signaal heb. Dus ook die opmerking vind ik niet betrouwbaar van hem want bij mij blijkt in prakijk dat het juist erg snel is. Ligt het misschien aan zijn omgeving? Geen idee...

Begrijp me niet verkeerd, het is geen kritiek of dergelijke. Ik geef alleen mijn mening/ervaringen om mensen die ook aan de Gear Sport denken te laten zien dat het helemaal niet zo slecht is en dat het zeker een prachtig apparaat is om te overwegen als je een normale sporter bent die gewon veel data wil zien en niet enorm op de details zit die een wedstrijdloper wellicht wel wil.

Sowieso valt de Gear Sport dan af want als je Spotify offline gebruikt (top trouwens! _/-\o_ ) kan je geen uren lopen op 1 batterij lading :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Als ik het goed bekeken heb bestaat er van de Fenix 5 Plus een grijs/zwart variant en een zwart/zwart variant. Maar de grijs/zwart variant is zonder Sapphire Glass en de zwart/zwart is sowieso met Sapphire Glass, en bijgevolg duurder.

Er bestaat dus geen zwart/zwart variant zonder Sapphire Glass? Want dat zoek ik...

Relevante links:
product: Garmin Fenix 5 Plus
https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/603267/pn/010-01988-01#

[ Voor 19% gewijzigd door Asgaro op 27-06-2018 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Juancho DC Rainmaker test enorm veel apparaten en weet echt wel waar hij over praat. Het is prima dat jij vindt dat de GPS van de Samsung goed werkt, maar hij gebruikt geavanceerde testmethodes en tools en ik ben geneigd deze meer te vertrouwen dan de testen die jij gedaan hebt. En dat moet je verder niet als ‘aanval’ of kritiek op jou zien. Ik waardeer het juist heel erg dat je hier je ervaringen deelt, maar daarbij vind ik de manier waarop je over DC Rainmaker praat een beetje ongepast/respectloos. Accepteer gewoon ieders mening over dit horloge en probeer niet herhaaldelijk iedereen ervan te overtuigen dat het een prima horloge is en de review van DC Rainmaker niet klopt. Data liegt namelijk niet... ;)

En natuurlijk vergelijkt hij de optische pols hartslagmeters met een borstband, want je wil deze vergelijking doen tegen een ‘benchmark’. Hij weet zelf ook wel dat de optische pols hartslagmeting minder is, maar de ene horloge doet dit beter als de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hoezo is het respectloos als ik aangeef dat mijn GPS binnen 3 seconden stabiel signaal heeft terwijl hij dat aanhaalt als grote frustratie? Als dat voor personen een no go is terwijl het hier in NL in praktijk dus juist wel vlot gaat... ik vind er iig niets respectloos aan. Ik geef gewoon mijn mening en ervaring en als die niet overkomt met hoe DC het horloge beleeft...tja dat is niet mijn probleem.

Op mijn beurt kan ik ook stellen dat hij overdrijft omdat ik kan aantonen dat het bullshit is. Maar dat doe ik niet omdat ik ook wel weet dat hij goed test. Maar dat wil niet zeggen dat het ook eens aan hem kan liggen of aan zijn externe omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:21
Asgaro schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:20:
Er bestaat dus geen zwart/zwart variant zonder Sapphire Glass? Want dat zoek ik...
Klopt, zo was het bij de 5 (niet plus) ook al. Voor een versie met zwarte rand ben je direct gebonden aan saffier glas. Met normaal glas heb je alleen maar de zilveren rand

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rockhopper
@PatrickC & @Juancho ik zou zeggen respecteer elkaars mening en die mogen best afwijkend zijn van elkaar. Ik ben zelf ook wel meer fan van bepaalde toestellen over andere, daarom is het ook mening he ;) DC is verder ook geen heilige, al schrijft hij wel een beetje alsof ;) Ik ben het ook niet altijd met hem eens, maar hij test wel grondig en goed.
Desalniettemin is het ook bij hem n=1, hij heeft van ieder toestel maar 1 exemplaar.

Wat je wel zeker weet is dat als er afwijkingen zijn bij hem, hij het doorgeeft aan de producent en die doen er dan hopelijk wat mee. Wat je verder ook zeker weet is dat hij wel alle settings goed heeft staan en wacht op propere fix en alle andere dingen die mogelijke afwijkingen kunnen veroorzaken. Daarom is in mijn ogen het vertrouwen in DC wel meer waard dan een gemiddelde gebruiker.

In feite kan je 2 toestellen eigenlijk niet goed met elkaar vergelijken. Want als ik en persoon B de van dam tot dam loop zou rennen met een identieke fenix 5 plus en zelfs al zouden we min of meer even snel lopen dan nog zullen er afwijkingen en verschillen zijn, al is het alleen al door de bounce van het gps signaal door de andere lopers om je heen. Wat Juancho terecht aangeeft is dat zijn ervaringen anders zijn, maar ja hij test niet op dezelfde lokatie en op dezelfde tijd als DC, verder weten we niet of hij alle settings gelijk heeft of dezelfde firmware runt (of beta), kortom er kunnen veel oorzaken zijn voor afwijkingen en verschillen. En zelfs als die identiek zijn dan nog kan een toestel gewoon falen.

Wat je niet kan doen is een van de testers als onjuist weergeven, zowel die van DC als die van Juancho zijn nu eenmaal uitgevoerd als gebruiker. Het is dan ook zinloos om daarmee je gelijk te willen halen. Het zelfde geldt voor een andere tester (fellnr (spelling?) die altijd hetzelfde rondje loopt), iets dat ik een zinloze manier van testen vind, maar die discussie is al een paar keer gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rockhopper Mijn opmerking ging eigenlijk helemaal niet over het feit of de Samsung nou wel of niet een betrouwbaar horloge is. Ik denk namelijk dat dit gewoon een prima horloge is en @Juancho is er dan ook terecht zeer blij mee. Mijn probleem waren de opmerkingen dat er van de review van DCR niets zou kloppen en de toon waarop dat gebeurt. DCR is zeker geen heilige en maakt zeker ook wel fouten, maar ik vind het onjuist om hier nu maar te gaan roepen dat er niets van klopt omdat je zelf een andere ervaring hebt. Zoals jij terecht al aangeeft, het ene horloge is het andere niet en ook de omstandigheden (firmware versie, omgeving waar getest is), kunnen verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat ik bij DCR soms wel mis is een revisit van horloges die eigenlijk best wel een beetje crappy waren rond de tijd van release. Bij veel producten is er na een aantal updates al een hoop gladgestreken.

Neem bijvoorbeeld de Suunto Spartan Ultra. Ten tijde van de DCR review kwam dat toestel een hoop tekort, teveel om het te kunnen aanbevelen. Voor zover ik andere bronnen heb gelezen is dit na een aantal updates flink verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:32
Goedemorgen iedereen :) ,

Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een nieuw horloge maar kom er niet uit. Misschien zijn er hier mensen die mij kunnen helpen, met hun ervaring.

Momenteel bezit ik een Garmin swim(voor zwemmen), Garmin forerunner(lopen) en een mykronoz zetime(als smartwatch). Aangezien ik van die laatste niet helemaal wild ben en de forerunner al een verouderde versie is die mij soms in de steek laat, was ik nu op zoek naar een nieuw horloge dat eigenlijk de functionaliteit van de 3 aparte horloges kan vervangen.

Aangezien ik een iPhone bezit ben ik logischerwijs al eens gaan kijken naar apple Watch. maar ik kan voorlopig weinig deftige ervaringen terugvinden van mensen die deze als sporthorloge gebruiken voor het zwemmen en lopen.
Iemand hier toevallig al ervaring ? Is hij echt accuraat kwa afstand, hartslag, ...

Aangezien mijn huidige ervaring met Garmin positief is. Ben ik ook eens gaan kijken naar de Fenix 5 en 5plus. Horloge ziet er geweldig uit en twijfel niet aan metingen kwa afstand, hartslag, ... . Maar zijn er hier mensen die ook ervaring hebben met de Fenix als smartwatch gekoppeld aan IOS? Komen de notificaties mooi door? hoe zit het met batterijverbruik op je telefoon als de Fenix gekoppeld is ? ...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:07
Ervaring met beide (Fenix 5X en Apple Watch) icm iOS.

Ik had zelf wat problemen met de hartslagmeting van de 5X. Kan zijn doordat hij zo groot en zwaar is, dat hij meer beweegt om je pols dan wenselijk. Met hardlopen was het wel accuraat trouwens, met Crossfit een heel stuk minder (zoals elke OHR). Met zwemmen had ik vooral problemen met de 5X. Banen registreerde hij niet nauwkeurig en op een afstand van 2km zwemmen had hij soms wel 4 banen (50m) verschil. Dat is 10%.
Qua batterij was het helemaal top. Ging een week mee en geen merkbare batterijdrain op m'n iPhone (6s en 8 plus).
Qua notificaties is het erg barebone. Je krijgt meldingen, en dat is het. Je kan niet reageren of iets dergelijks. Ook lang niet alle emoticons worden normaal getoond wat resulteert in vraagtekens. Het kan zijn dat ze met CIQ 3.0 dit wel kunnen verbeteren, maar dat moet nog blijken.
Garmin's support van de software vind ik wel ondermaats met vaak meer bugs dan fixes in nieuwe versies. Daar tegenover staat dat je wat meer futureproof bent en je Garmin gewoon kan gebruiken mocht je overstappen naar Android bv.

Apple Watch heb ik nog niet mee gezwommen, dus geen ervaringen daarmee.
Batterij is minder, maar ik haal wel 3 dagen met m'n series 3, incl elke dag wat GPS en training. De GPS lijkt wel iets minder nauwkeurig dan de Garmin, maar dat is minimaal en vind ik persoonlijk niet heel erg. Qua smartwatch is het een stuk beter dan de Garmin. Qua sporten moet je wat meer aan de slag met losse apps die mogelijk extra geld kosten (zoals Strong voor in de gym).
Hartslagmeting tijdens Crossfit is wel een stuk beter merk ik. Nog steeds niet heel accuraat, maar als ik helemaal buiten adem ben, zie ook een piekhartslag (180) terug op m'n horloge, waar de Garmin dan vaak 140 ofzo aangaf.
Verder is de integratie met Apple Health natuurlijk helemaal top, waar Garmin lang niet alles in Health kan schrijven. Voor mij belangrijk aangezien ik veel apparaten gebruik die ook in Health schrijven en eruit lezen (denk aan voeding, gewicht etc).

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 28-06-2018 10:34 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09
Ja, ik heb nu een klein jaar een Fenix 5, en sinds een maand ook een iPhone X. Hiervoor had ik nog een Windows Phone. Garmin heeft voor beide platformen een mooie applicatie, maar bij Windows Phone kende ik nog problemen met synchroniseren van gegevens (ik moest eigenlijk elke keer ontkoppelen - opnieuw koppelen), waardoor ik op een gegeven moment maar de bluetooth van de Fenix heb uitgeschakeld.

Toen ik de Fenix 5 voor het eerst koppelde met de iPhone leek het probleem zich daar ook voor te doen... Maar toen eenmaal alle activiteiten die er al opstonden waren gesynchroniseerd waren die problemen weg.

Synchroniseren van activiteiten en dagelijkse metingen (hartslag, slaap, beweging) gaat probleemloos.Notificaties werken vrij goed, maar zijn wel vrij basic:

Whatsapp berichten komen ook binnen.. Je ziet dan de persoon die appt en een deel van de zin terugkomen, vaak heb je daar al veel aan. Wat wel jammer is, is dat de meest recente melding het eerst wordt getoond.. Wanneer iemand je dus meerdere berichten stuurt lees je dus eerst het laatste bericht.

Mailtjes komen ook binnen, maar soms pas wanneer ik de mail-app open. Ook hier krijg je maar een deel te zien, maar het kan handig zijn om een inschatting te maken of je je telefoon er bij wilt pakken.

Telefoontjes kan ik ook probleemloos opnemen/weigeren, erg handig.

Oftewel: erg handig om te kijken of je je telefoon er bij moet pakken of niet
Sluuz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:32:
Met zwemmen had ik vooral problemen met de 5X. Banen registreerde hij niet nauwkeurig en op een afstand van 2km zwemmen had hij soms wel 4 banen (50m) verschil. Dat is 10%.
Die ervaring had ik in het begin ook, maar nu eigenlijk slechts zeer sporadisch (1 baan teveel in de afgelopen maanden, en ik zwem 2x per week): het gevaar daarvan heb je meestal als je plotseling voor een veel langzamere zwemmer komt stil te liggen, en je deze vervolgens wilt inhalen. Ik heb mijn zwemmen er wat op aangepast.

Wel jammer dat Garmin niet (achteraf) kan detecteren dat het onwaarschijnlijk is dat ik plotseling twee maal zo snel zwem.

[ Voor 20% gewijzigd door inquestos op 28-06-2018 10:40 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pathogen schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:39:
Wat ik bij DCR soms wel mis is een revisit van horloges die eigenlijk best wel een beetje crappy waren rond de tijd van release. Bij veel producten is er na een aantal updates al een hoop gladgestreken.

Neem bijvoorbeeld de Suunto Spartan Ultra. Ten tijde van de DCR review kwam dat toestel een hoop tekort, teveel om het te kunnen aanbevelen. Voor zover ik andere bronnen heb gelezen is dit na een aantal updates flink verbeterd.
Mee eens, maar ik denk dat dat voor de meeste reviewers wel zo is, niet alleen die van DCR. Het is voor DCR waarschijnlijk gewoon niet te doen om ook nog eens 'oude' apparaten te gaan testen na b.v. een half jaar. Je moet zijn reviews (en die van vele andere reviewers) dan ook zien als de stand van zaken bij de release van een horloge (of ander type apparaat). Als de fabrikant een horloge op de markt brengt die nogal buggy is of nog een hoop features mist bij release, dan wordt dat door deze reviews duidelijk. Een aantal maanden verder kun je jezelf ook verdiepen in allerlei gebruikerservaringen die op b.v. een Garmin/Suunto/Polar/Samsung/etc. forum of hier voorbij komen. Maar ook de comments die geplaatst worden op een review op de DCR site zijn dan een bron van info. DCR blijft namelijk meestal wel reageren op vragen die daar gesteld worden.

In sommige gevallen zie je wel dat reviewers een product opnieuw reviewen na een langere periode. Ik heb dat wel eens gezien bij RizKnows of TechyAgent bijvoorbeeld. Maar... dat betekent vaak dat ze het horloge niet echt zelf opnieuw voor langere tijd getest hebben (uitgezonderd als het een horloge is wat ze zelf standaard dragen), maar gewoon de ervaringen van anderen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mja, juist bij DCR wordt nog wel eens een update gegeven aan een review gelukkig :) maar niet stelselmatig. Aangezien hij het full-time doet zie ik het juist wél als een mogelijkheid om eens in de 3 of 6 maanden de floppers van de afgelopen tijd nog eens te reviewen.

De moeite die ik ermee heb om mijn info dan maar ergens anders vandaan te halen is het gebrek aan transparantie over testmethoden, of simpelweg testen die incompleet, incorrect of veel te kort door de bocht zijn.

De comments section is inderdaad nog wel eens een bron van handige informatie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dat is eerlijk gezegd toch ook niet te doen, helemaal niet gezien het aantal modellen dat hij reviewt. De meesten zal hij ook weer moeten terugsturen, dus snap dat er weinig followup is in die zin...

Ik verbaas me al over hoe actief hij in de comments is, wat een tijd je daar al mee kwijt meot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:40
Na gebruik zet ik altijd de hartslagmeter band en de cadans meter uit op mijn Fenix 3. Soms vergeet ik dat. Heeft het nou eigenlijk veel zin om het uit te zetten of verbruikt het toch weinig energie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W.Wonderland
Zapato schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:58:
Na gebruik zet ik altijd de hartslagmeter band en de cadans meter uit op mijn Fenix 3. Soms vergeet ik dat. Heeft het nou eigenlijk veel zin om het uit te zetten of verbruikt het toch weinig energie?
Op mijn Polar, Suunto en Garmin toestellen heb ik nog nooit de externe hartslagmeter en/of cadence meters uitgezet. Ik zou geeneens weten hoe je ze uit zou kunnen zetten, verwijdderen uit instellingen en iedere keer koppelen indien je ze nodig hebt?
Sensoren gingen altijd 0.5-2 jaar met met de CRxxxx batterijen. Een stride/candence sensor gaat in deep sleep indien deze geen beweging constateert. Een HRM kijkt volgens mij periodiek of hij gedragen wordt en gaat anders ook in deep sleep.
Bovendien zal bij het uitschakelen in het horloge de sensor zelf wel onder spanning blijven (en dus stroom verbruiken) en dus ook periodiek actief worden (beweging/hrm) om te kijken of er gepaird kan worden met het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:48
Zojuist mijn 935 geupdate naar 9.60
Dit is inclusief Galileo GPS update.
Ik zal dit na het weekend eens testen aangezien er nog een wedstrijdje gelopen moet worden ga ik het niet nu al instellen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:15
Zapato schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:58:
Het passief luisteren naar een signaal kost echt heel weinig energie. Het is volgens mij echt verspilde moeite en zonde van je tijd ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Pathogen schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:39:

Wat DC wel doet is antwoorden en updates geven in de comments, deze zijn bijna altijd veel nuttiger dan de reviews zelf. Je ziet hier legitieme vragen, problemen en oplossingen voorbij komen die in de review ontbreken. Soms van de fabrikant / ontwikkelaar zelf, soms van DC soms van gebruikers.
Bij uitzondering / grote significante updates word er nog wel eens een review een beetje bijgewerkt, maar een echte redo/do over waarbij alles onder verschillende omstandigheden getest wordt zie je inderdaad meestal niet meer.

Ergens wel begrijpelijk, mensen die de review lezen zijn meestal in de markt voor iets nieuws (nadruk op nieuw) en niet een verouderd model. Uiteraard gaat dit niet op voor de mensen die economisch verstandiger met hun geld omgaan en de tweedehands markt gebruiken. Deze groep zou wel veel hebben aan updates, maar het verdienmodel van DC is gericht op "koop nieuwe dingen bij amazon dan wel clever training" zodat hij ook daar een beetje geld van krijgt. Met marktplaats / craigslist / ebay kan hij de kachel niet laten branden ;)
-edit- ik zie dat het allemaal al gemeld is, weer eens vergeten de pagina te verversen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:28:
[...]
-edit- ik zie dat het allemaal al gemeld is, weer eens vergeten de pagina te verversen :z
Herhaling kan nooit kwaad! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Daar is ie dan, de ‘long term’ review van de Amazfit Stratos door Desfit. Dus... zeker geen Youtube reviewer die alleen maar unboxing videos doet en daarna horloges terugstuurt. ;) Volgens Desfit zelf heeft hij dit horloge gewoon gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mooi detail: hij gebruikt DCR Analyzer, gemaakt door, juist, DCRainmaker, om grafieken te vergelijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pathogen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:06:
Mooi detail: hij gebruikt DCR Analyzer, gemaakt door, juist, DCRainmaker, om grafieken te vergelijken :P
Dat was me ook al opgevallen. Mooit tooltje.

Voor degene die dit interessant vinden:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:51:
[...]

Dat was me ook al opgevallen. Mooit tooltje.

Voor degene die dit interessant vinden:
[video]
Ik bewonder de passie erachter, maar dit gaat mij als gadget liefhebber te veel de diepte in. Het doet me meer denken aan accountant werk dan spielerij ;) Het geeft wel een mooi beeld hoe serieus er met de testen wordt omgegaan.

Als ik zelf meerdere tracks wil vergelijken gebruik ik overigens deze gratis website weinig diepte, maar een mooie makkelijke manier om ze even over elkaar te leggen en te vergelijken. Er zijn vast meer en betere gratis alternatieven, dus mocht iemand nog iets beters/mooiers/makkelijkers weten (dat laatste makkelijk is voor mij belangrijk), dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Software versie 3.4 voor de FR645 is vandaag beschikbaar:
Changes for version 3.40:

- Added abnormal heart rate alerts. Enable these in Heart Rate widget > Heart Rate options > Abnormal HR alert. An abnormal heart rate will be detected if your heart rate exceeds the entered threshold for an extended period of time while sedentary.
- Correct an issue where CIQ Apps were not properly deleted from device.
- Correct an issue that could reset device if using specific text language files.
- Updated Translations
- Various Bug Fixes

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@XWB Wat ik niet begrijp is dat Garmin een nieuwe functie ‘Abnormal HR alert’ toevoegt en deze dus niet vertaalt naar het Nederlands en ze in de changes ook nog eens ‘Updated Translations’ noemen. |:( Dat is gewoon heel erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:49
PatrickC schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:46:
Daar is ie dan, de ‘long term’ review van de Amazfit Stratos door Desfit. Dus... zeker geen Youtube reviewer die alleen maar unboxing videos doet en daarna horloges terugstuurt. ;) Volgens Desfit zelf heeft hij dit horloge gewoon gekocht.
[video]
Reële review ook. Hoewel ik zijn conclusie over de altimeter niet deel, die zat er vandaag bij een vlakke rit volledig naast.

Hoe dan ook, ben er voorlopig content mee, zeker met de battery life en het draagcomfort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:16:
@XWB Wat ik niet begrijp is dat Garmin een nieuwe functie ‘Abnormal HR alert’ toevoegt en deze dus niet vertaalt naar het Nederlands en ze in de changes ook nog eens ‘Updated Translations’ noemen. |:( Dat is gewoon heel erg slordig.
Ik had het niet gezien omdat mijn horloge in het Engels staat, maar inderdaad heel slordig.

Als ik naar de vorige updates kijk dan is er bij elke changelog een "Updated Translations" entry. Dus bij de volgende update kan je de vertalingen voor de Abnormal HR alert feature verwachten :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:29
Is het mogelijk om met "recente" Garmins (Fenix 3/5, Forerunner 920xt/935/735) de pace van de footpod weer te geven tijdens het lopen? Ik loop nu met een 310XT (en ook een 210 overigens, maar zelden tegelijk) en vind dit een bijzonder nuttige eigenschap. Als hier Connect IQ voor nodig is, dan zou ik graag weten welke app ik moet gebruiken.
En wat mis je met Connect IQ 1 i.p.v. 2? Ik denk erover om een 2ehands Fenix 3 te kopen met HRM-Run hartslagband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
nogeeninlog schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:23:
Is het mogelijk om met "recente" Garmins (Fenix 3/5, Forerunner 920xt/935/735) de pace van de footpod weer te geven tijdens het lopen? Ik loop nu met een 310XT (en ook een 210 overigens, maar zelden tegelijk) en vind dit een bijzonder nuttige eigenschap. Als hier Connect IQ voor nodig is, dan zou ik graag weten welke app ik moet gebruiken.
En wat mis je met Connect IQ 1 i.p.v. 2? Ik denk erover om een 2ehands Fenix 3 te kopen met HRM-Run hartslagband.
Ja, dat is mogelijk. Alleen afstand op basis van footpod wordt niet door alle (semi) recente Garmins ondersteund. Mijn FR630 doet dat alleen als de GPS uitstaat. De Fenix lijn en de triathlon lijn ondersteunen echter wel pace en afstand; de toestellen die jij noemt (alleen bij de FR920xt moet ook weer de GPS uit om afstand te krijgen via de footpod).
Tja, het verschil tussen CIQ 1, 2 en "3" is groot voor de datavelden (voor apps is het minder relevant). Met 16kB (CIQ 1), 28,7kB (CIQ 2) en 128kB+ ("CIQ 3") is het heel lastig om veel functies mee te geven aan de CIQ 1 devices. Voor de CIQ 2 devices is dat al beter te doen en voor de toestellen zoals de Fenix 5x, FR645m, Fenix 5 plus serie en waarschijnlijk ook de VA3m kun je als developer tenminste helemaal maken wat je wilt. Ik ben nu bezig met een dataveld Datarun premium waar ik voor de Fenix 5x alle ideeën kan verwerken die ik heb en aan alle verlangens kan voldoen. Mijn vorige veld Datarun plus voor de FR935 etc kon meer dan het gratis Datarun dataveld, maar ook daar was het woekeren met geheugenruimte.
Wat voor mij echter geldt (ik wil allerlei dingen kunnen zien onderweg op mijn horloge), hoeft voor jou niet te gelden.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Net nog eens gekeken. De FR645m heeft met de nieuwe CIQ 3 firmware 64kB voor datavelden en de VA3m slechts 32kB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Begrijp me niet verkeerd nogmaals, ik kraak DCR helemaal niet af want ik heb echt wel veel gehad aan vele filmpjes die ik heb bekeken om tot een keuze te komen. Ik verbaasde me gewoon over het feit dat its als wel/geen snel GPS signaal zo enorm verschillend kan zijn. Dat kan bijna niet aan het horloge liggen maar puur aan de locatie waar je het gebruikt. Hoe wil je het anders verklaren dat hij enorm lang moet wachten op signaal en ik binnen 3 seconden netjes signaal heb en ook behoud tijdens een run van een uur. Wat een ieder er mee doet moet hij of zij zelf weten, ik gaf het alleen aan om evt. geïnteresseerden duidelijk te maken dat zijn opmerkingen dus niet stroken met hoe ik het in praktijk ervaar. En gelukkig maar want ik was juist enorm bang voor die mindere punten op basis van zijn filmpje. In praktijk ervaar ik de meeste dingen dus anders en voor mij is het dus een prima ding.

Want zo moet je mijn opmerkingen en test resultaten ook lezen, als advies en ervaringen voor iemand die ook nadenkt over de Gear Sport. Niets meer en niets minder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Juancho Is prima zo. :) DCR test meestal de horloges als de firmware versie nog zo laag is dat deze nog kinderziektes kan bevatten en het verkrijgen van een GPS fix of nauwkeurigheid van de GPS kunnen dan nog verbeteren in nieuwere versies. En de tijd die het duurt om een GPS fix te krijgen kan nog wel eens verschillen. Soms is het ook een hardware probleem van het horloge en lost een nieuw horloge het probleem op. Op m’n oude Garmin VA HR was het meestal binnen een paar seconden, maar soms ook ineens meer dan 2 minuten. Op m’n nieuwe FR645M duurde het de eerste paar keer ook langer, maar nu ook binnen een paar seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Misschien een leuk moment om de epo post van dcrainmaker eens te lezen ;)
En nee dat heeft niks met doping te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:32:
Misschien een leuk moment om de epo post van dcrainmaker eens te lezen ;)
En nee dat heeft niks met doping te maken.
Interessant. Ik heb ook even gekeken op mijn FR645M en daar kun je via Instellingen, Over en hierna via down naar de laatste pagina te gaan (wat er een flink aantal zijn), zien wat de EPO status is. Bij mij staat hier nu ‘huidig’.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De veelgebruikte Garmin Connect IQ app dwMap is nu ook beschikbaar als dataveld ‘mapField’. Erg handig, want nu kun je ‘m dus ook gebruiken in de standaard apps voor run, walk, bike, etc..
https://apps.garmin.com/e...97-443a-9daf-abd3608f2b10

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 03-07-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Gisteren mijn eerste gekke ervaring met de FR645M gehad: accu was op 89% en wou het opladen naar 100% voor een lange fietsrit. Ik sluit de kabel aan, percentage schiet onmiddellijk naar 100% (wat dus nooit kan kloppen) en vervolgens liep het horloge vast. Ik kon alleen nog maar herstarten door de light knop ingedrukt te houden.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
De reguliere lezers hier weten dat ik van koopjes hou en dat ik soms aankondigingen doe waarvan ik op dat moment nog niet de datum weet. Inmiddels is er eentje bekend geworden namelijk amazon prime day.

Deze zal dit jaar voor Nederland/Benelux (en de rest van de wereld?) op 16 juli gehouden worden. En ja je moet daarvoor prime member zijn, dus een goede dag om je gratis trial te starten. DC zal er ook nog wel een post over maken met uiteraard linkjes zodat je hem kan sponsoren en de beste sportgear deals. Maar het kan geen kwaad om alvast huiswerk te doen zodat je weet wat je in de gaten kan houden en hoe de prijzen nu liggen. Meestal doet garmin wel mee, misschien zelfs al met nieuwe modellen al verwacht ik dat de focus op de 1 jaar oude modellen gaat liggen. Maar je weet het nooit. Overigens ook een goed moment om te kijken naar ander spul dat veel kost (power meter voor je fiets?)

Ik vermoed dat dit de laatste grote sale tot black friday, al zijn er tussentijds natuurlijk altijd kleinere sales. Dus sla je slag of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
noodel1988 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:59:
Voor de TomTom Runner 2 geïnteresseerden; vandaag zijn er diverse leveringen geweest van TomTom.
(volgens mij is nog niet alles uitgeleverd, maar wel een groot deel)
Dus sla je slag :-).
Tips waar ik er eentje goedkoop kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:25:
De reguliere lezers hier weten dat ik van koopjes hou en dat ik soms aankondigingen doe waarvan ik op dat moment nog niet de datum weet. Inmiddels is er eentje bekend geworden namelijk amazon prime day.

Deze zal dit jaar voor Nederland/Benelux (en de rest van de wereld?) op 16 juli gehouden worden. En ja je moet daarvoor prime member zijn, dus een goede dag om je gratis trial te starten. DC zal er ook nog wel een post over maken met uiteraard linkjes zodat je hem kan sponsoren en de beste sportgear deals. Maar het kan geen kwaad om alvast huiswerk te doen zodat je weet wat je in de gaten kan houden en hoe de prijzen nu liggen. Meestal doet garmin wel mee, misschien zelfs al met nieuwe modellen al verwacht ik dat de focus op de 1 jaar oude modellen gaat liggen. Maar je weet het nooit. Overigens ook een goed moment om te kijken naar ander spul dat veel kost (power meter voor je fiets?)

Ik vermoed dat dit de laatste grote sale tot black friday, al zijn er tussentijds natuurlijk altijd kleinere sales. Dus sla je slag of niet ;)
Bedankt voor de tip! Ik ben al wekenlang een afweging aan het maken om een Fenix 5 te kopen. Niet nodig maar wel leuk en mooi. Met een beetje geluk krijgt die flink korting gezien de introductie van de 5 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Het goedkoopste waar je momenteel de F5 kan vinden is eglobalcentral.nl maar dan koop je een niet Europees model, maakt wat uit voor de 5x, maar voor de reguliere 5 en 5s niet. Momenteel is de 5x €490 (azie model) €470 voor de 5 en €418 voor de 5s. En meestal kan je makkelijk nog wel een coupon vinden voor extra korting bij deze bedragen. Maar goed daar moet je wel zin in hebben, kopen bij een Chinese winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen zit je met een APAC model (als je het over een azie model hebt neem ik aan dat dat het is) met het feit dat updates daarvoor altijd pas later uitkomen...

De 935 daarvan zit nog op 8.0 bijvoorbeeld (ipv 9.60 voor de ROW devices)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dat is bij garmin niet altijd een slecht iets ;) Ik wist wel dat ze niet simultaan updaten maar dat er zoveel tijdsverschil in zit wist ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:50:
Het goedkoopste waar je momenteel de F5 kan vinden is eglobalcentral.nl maar dan koop je een niet Europees model, maakt wat uit voor de 5x, maar voor de reguliere 5 en 5s niet. Momenteel is de 5x €490 (azie model) €470 voor de 5 en €418 voor de 5s. En meestal kan je makkelijk nog wel een coupon vinden voor extra korting bij deze bedragen. Maar goed daar moet je wel zin in hebben, kopen bij een Chinese winkel.
Vorige week was de 5S (waar ik uiteindelijk voor wil gaan) 430 bij Amazon.de en heb toen lang getwijfeld. Hopelijk komt er weer zo'n aanbieding bij een NL/EU aanbieder. Geen probleem om in China te kopen maar dan moet het wel echt een stuk goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:12:
Dat is bij garmin niet altijd een slecht iets ;) Ik wist wel dat ze niet simultaan updaten maar dat er zoveel tijdsverschil in zit wist ik dan weer niet.
Hehe, afhankelijk van de persoon idd... ik als update-junkie zou het niet kunnen handlen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Aghanim schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:14:
[...]

Vorige week was de 5S (waar ik uiteindelijk voor wil gaan) 430 bij Amazon.de en heb toen lang getwijfeld. Hopelijk komt er weer zo'n aanbieding bij een NL/EU aanbieder. Geen probleem om in China te kopen maar dan moet het wel echt een stuk goedkoper zijn.
Tja die shop heeft ook uitverkoop acties en coupons waarmee je nog meer korting krijgt, maar dat gaat me te ver om allemaal bij te houden. Een grote site als amazon (met prime day) is wel bekend genoeg om een promo voor te maken. En als iets heel ver onder de reguliere prijs duikt dan zit je meestal in het "if it's too good to be true" scenario (it usually IS too good to be true). Die €430 lijkt me een prima prijs, mogelijk herhaling of nog iets verder naar beneden op prime day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Vandaag mijn laatste Garmin CIQ dataveld in de Garmin app store gereleased (Datarun premium). Doelgroep: Hardlopende data junks en toch ook aardig wat serieuze hardlopers.
Link: https://apps.garmin.com/e...-45b7-8f97-2694ccf74eef#0

Verder nog een posting van mijzelf in de Stryd Facebook-group afgelopen week, voor de geïnteresseerden:
With the release of the Fenix 5 plus series, suddenly 4 watches with powermeter-support are capable of using 128kB for datafields, as the Fenix 5x was already capable (not counting the D2 Charlie etc). What does that mean for Stryd users? In my eyes are the ability to connect to powermeters ànd memory king and queen :)
The ability to connect to powermeters is used by datafields like my Datarun plus (or Datarun premium, Powerdashboard for Stryd and other datafields in the Garmin app store) to get power data from the footpod, regardless of the original Stryd field is or isn't used. It makes it possible to show current power, lap power etc and all sorts of related metrics alongside the usual running metrics. That makes it possible to have the flexibility that datafields offer and to see power combined with other metrics. The Stryd app is also capable of doing that, but there are just more custom datafields supporting the Stryd footpod (hence the flexibility).

About the memory..... The Fenix 3(HR) and the FR920xt can let the Stryd connect as a powermeter. However, they have 16kB available for datafields, which makes it very hard to develop for. The functionality of datafields is severely limited with 16kB and hard choices about priorities must be made over and over again. My Datarun plus datafield offers a nice set of features (in my opinion), but only supports the watches with 32kB memory (28,7kB usable); the FR735xt, the FR935 and the Fenix 5(s).

I am now starting to use the 128kB that is available for the Fenix 5x and the Fenix 5 plus series within the Datarun premium datafield that I am working on. I can finally put all my ideas and all the requests in the code. I still support the FR735xt, the FR935 and the Fenix 5(s) with their 32kB memory limit and by focussing on optimizing code those watches can have extra functionalities in this new datafield. However it is needless to say that 128kB is a big difference; for the Fenix 5 plus series watches and the Fenix 5x developers can make really nice stuff.

The prices of the the Fenix 5 plus series watches and the Fenix 5x are hard to swallow for the average runner, so for now only a happy few wil be able to enjoy the new fancy datafields that will be coming. But within 2 to 4 years this will be available for the midrange watches as well.

If I would have to buy a Garmin watch right now for use with the Stryd footpod, I would buy a FR735xt. It has stable firmware, it has with its 32kB memory for datafields enough room for nice datafields and is relatively cheap.

PS 1: the FR645m has 64kB available for datafields (when CIQ 3 is official, it's 32kB with CIQ 2), but as it doesn't allow powermeters to be connected, it is currently not ideal for Stryd users. If Garmin ever decides to include running power in the running watches as a native running metric, than these watches would have a better experience as well. The only question is, should that for instance happen with CIQ 4, whether older watches will be enabled....
PS 2: The FR645, the VA3 and the VA3m (which cannot connect to powermeters) stay at 32kB for datafields with CIQ 3, just like the FR735xt, the FR935 and the Fenix 5(s)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frij5fd Ik was even aan het kijken naar je apps op Connect IQ, maar er is een Datarun plus, Datarun plus 2, Datarun plus 3 en Datarun plus 4. Ik zie zo echter niet zo snel wat het verschil is tussen deze 4?

Edit: Ik zie het al. Het is dezelfde app, maar dan met een andere naam, zodat je ‘m 4 keer kunt installeren met verschillende settings. Maar wat zijn de verscillen tussen de Plus en de Premium versie?

Ik heb ook even de standaard Datarun geinstalleerd (ga ik morgen even testen en als die al goed bevalt dan ga ik de plus of premium versie misschien wel aanschaffen) en kom een setting tegen 'Target pace metric'. Waar dient deze voor want ik zie hier verder niets van terug op het scherm of in de beschrijving.

[ Voor 60% gewijzigd door PatrickC op 07-07-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Frij5fd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:43:
Vandaag mijn laatste Garmin CIQ dataveld in de Garmin app store gereleased (Datarun premium). Doelgroep: Hardlopende data junks en toch ook aardig wat serieuze hardlopers.
Link: https://apps.garmin.com/e...-45b7-8f97-2694ccf74eef#0
Laatste want je stopt ermee, of meest recente? Ziet er verder mooi uit, het is bijna jammer dat ik niet meer aan hardlopen doe met alle ontwikkelingen op gadgetgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
rockhopper schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:06:
[...]

Laatste want je stopt ermee, of meest recente? Ziet er verder mooi uit, het is bijna jammer dat ik niet meer aan hardlopen doe met alle ontwikkelingen op gadgetgebied.
Meest recente! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:17:
@Frij5fd Ik was even aan het kijken naar je apps op Connect IQ, maar er is een Datarun plus, Datarun plus 2, Datarun plus 3 en Datarun plus 4. Ik zie zo echter niet zo snel wat het verschil is tussen deze 4?

Edit: Ik zie het al. Het is dezelfde app, maar dan met een andere naam, zodat je ‘m 4 keer kunt installeren met verschillende settings. Maar wat zijn de verscillen tussen de Plus en de Premium versie?

Ik heb ook even de standaard Datarun geinstalleerd (ga ik morgen even testen en als die al goed bevalt dan ga ik de plus of premium versie misschien wel aanschaffen) en kom een setting tegen 'Target pace metric'. Waar dient deze voor want ik zie hier verder niets van terug op het scherm of in de beschrijving.
Die kopieën zijn inderdaad bedoeld om meerdere sets van instellingen te kunnen gebruiken.

De optie Target pace metric laat je kiezen welk tempo metric je te zien krijgt in het middelste veld op de middelste rij. Bijvoorbeeld huidig tempo, ronde tempo, tempo van de laatste complete ronde, gemiddeld tempo etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu al meerdere hardloopsessies met de Garmin FR645M achter de rug en hij bevalt goed, maar helaas gebeurt wel waar ik een beetje bang voor was, de hoogtemeter die niet helemaal goed automatisch callibreert. Ik zie nu minimum hoogte waardes tussen 11m en 36m. Op m’n oude VA3 was dat altijd tussen 20-23m, omdat ik deze handmatig gecallibreerd had op het startpunt (23m). Ik vergelijk natuurlijk mijn standaard trainings rondje. Aangezien Garmin op de VA3 zelfs de mogelijkheid to manuaal callibreren verwijderd heeft, verwacht ik niet dat ze deze optie op de FR645(M) gaan toevoegen.

Wat wel beter werkt voor mij... EINDELIJK... is de sleep tracking. De elevate hartslagsensor helpt hier bij natuurlijk (tov de VA HR), ook omdat Garmin nu eindelijk hartslagdata gebruikt voor slaap detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

PatrickC schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:09:
Ik heb nu al meerdere hardloopsessies met de Garmin FR645M achter de rug en hij bevalt goed, maar helaas gebeurt wel waar ik een beetje bang voor was, de hoogtemeter die niet helemaal goed automatisch callibreert. Ik zie nu minimum hoogte waardes tussen 11m en 36m. Op m’n oude VA3 was dat altijd tussen 20-23m, omdat ik deze handmatig gecallibreerd had op het startpunt (23m). Ik vergelijk natuurlijk mijn standaard trainings rondje. Aangezien Garmin op de VA3 zelfs de mogelijkheid to manuaal callibreren verwijderd heeft, verwacht ik niet dat ze deze optie op de FR645(M) gaan toevoegen.

Wat wel beter werkt voor mij... EINDELIJK... is de sleep tracking. De elevate hartslagsensor helpt hier bij natuurlijk (tov de VA HR), ook omdat Garmin nu eindelijk hartslagdata gebruikt voor slaap detectie.
werkt datarun goed op de 645? Leek mij ook wel een fijne app.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sport_Life schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:15:
[...]
werkt datarun goed op de 645? Leek mij ook wel een fijne app.
Werkte prima! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boeit die hoogtemeter nou echt?

Nee, hier op de 935 werkt die ook niet echt top maar nog geen moment tegengekomen dat dat belangrijk is. Relatief zijn de hoogtemeters ok, maar geen idee waar dat nou zo belangrijk voor zo zijn wanneer je vooral een beetje hardloopt in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:29:
Boeit die hoogtemeter nou echt?

Nee, hier op de 935 werkt die ook niet echt top maar nog geen moment tegengekomen dat dat belangrijk is. Relatief zijn de hoogtemeters ok, maar geen idee waar dat nou zo belangrijk voor zo zijn wanneer je vooral een beetje hardloopt in Nederland.
Voor jou dus duidelijk niet, maar voor mij dus wel. Maar ja, ik (hard)loop dan ook meer dan een beetje in Nederland. ;)

Naar mijn mening moet je een functie gewoon weglaten als het je eigenlijk niets uitmaakt of deze werkt. Dus, geen hoogtemeter die aangeeft hoe hoog of laag je daadwerkelijk zit en start dan maar gewoon elke activiteit op 0m en laat alleen de stijging/daling vanaf je startpunt zien.
Het is toch vreemd dat dit beter werkt op een vivoactive HR van 2,5 jaar oud en dat ze op de meer recente vivoactive 3 (music) de manuale callibratie optie zelfs uit de firmware verwijderd hebben? Wat is Garmin’s plan hier? Mensen die een correcte hoogte weergave willen hebben dwingen de nog duurdere horloges te kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Wanneer je een "beetje hardloopt" heb je ook geen 645 of 935 nodig. Maar dat lijkt me niet relevant, als het functionaliteit is, wil je ook dat het werkt, of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PatrickC schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:05:
[...]

Voor jou dus duidelijk niet, maar voor mij dus wel. Maar ja, ik (hard)loop dan ook meer dan een beetje in Nederland. ;)

Naar mijn mening moet je een functie gewoon weglaten als het je eigenlijk niets uitmaakt of deze werkt. Dus, geen hoogtemeter die aangeeft hoe hoog of laag je daadwerkelijk zit en start dan maar gewoon elke activiteit op 0m en laat alleen de stijging/daling vanaf je startpunt zien.
Het is toch vreemd dat dit beter werkt op een vivoactive HR van 2,5 jaar oud en dat ze op de meer recente vivoactive 3 (music) de manuale callibratie optie zelfs uit de firmware verwijderd hebben? Wat is Garmin’s plan hier? Mensen die een correcte hoogte weergave willen hebben dwingen de nog duurdere horloges te kopen?
Serieuze vraag, in welke vorm gebruik jij het of heeft dit daadwerkelijk invloed op jouw prestaties of analyses?

Ik snap het helemaal als je het daadwerkelijk gebruikt dat het dan ruk is als het niet werkt, en ben het er ook mee eens dat ze er beter iets uit kunnen laten als het niet werkt...

Maar tegelijk zijn er ook een hoop mensen die zeuren om het zeuren en klagen om het klagen, en waarbij Garmin echt weinig goed kan doen.

Ik woon en loop in Utrecht, dus voor mij is het echt compleet onbelangrijk. De delta is voor mij 10 meter ofzo, boeien als dat niet helemaal klopt. Ik ken de beperkingen en werk er omheen zeg maar, mocht je in Limburg zitten en veel met heuvels te maken hebben is het inderdaad een compleet andere zaak.

Heb alleen vaak het idee dat mensen zich compleet focussen op een puntje waar ze zicha an storen en het dan niet meer los kunnen laten, of het nou echt van invloed of belang is of niet,,,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
m0ridin schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:24:
[...]

Maar tegelijk zijn er ook een hoop mensen die zeuren om het zeuren en klagen om het klagen, en waarbij Garmin echt weinig goed kan doen.
Want de kalibratiemogelijkheid van de hoogtemeter dat opzettelijk uit de Vivoactive 3 verwijderd is kan Garmin niks aan doen? 8)7

Ik heb zelf de FR465M en gebruik de hoogtemeter niet voor hardlopen, maar wel voor mountainbiken. Er zit dus een feature op een duur sporthorloge dat helemaal niet accuraat is, dat mag gewoon terecht aangestipt worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarbij ik wel vind dat als een feature enorm belangrijk is voor iemand, je vooraf in reviews wel zeker stelt dat deze feature werkt en anders koop je het toestel niet lijkt me? Los daarvan hoort het natuurlijk gewoon goed te werken als het er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik gebruik de hoogtemeter ook nooit bij hardlopen, wellicht bij fietsen in Limburg, dan is het wel een leuke feature. Mits het werkt :P.

Maar om een snelle 10km te lopen zie ik de toegevoegde waarde niet :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Lijkt me evident dat beide Garmins ook voor fietsen gebruikt (kunnen) worden, zeker gezien het feit dat de 935 triatlon aspiraties heeft. Voor fietsen is het een zeer relevante feature, hoogtemeters zijn best wel een dingetje. Ik woon ook in vlakbij Urecht (Maarssen) en het enige hoogteverschill in de buurt is de brug over het A'dam RIjnkanaal, maar ik fiets regelmatig richting de Amerongse 'berg' en gooi de fiets in de auto om op de Posbank rondjes te rijden. Dan wil ik gewoon zien hoeveel hoogtemeters ik gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
[...]
Serieuze vraag, in welke vorm gebruik jij het of heeft dit daadwerkelijk invloed op jouw prestaties of analyses?

Ik snap het helemaal als je het daadwerkelijk gebruikt dat het dan ruk is als het niet werkt, en ben het er ook mee eens dat ze er beter iets uit kunnen laten als het niet werkt...

Ik woon en loop in Utrecht, dus voor mij is het echt compleet onbelangrijk. De delta is voor mij 10 meter ofzo, boeien als dat niet helemaal klopt. Ik ken de beperkingen en werk er omheen zeg maar, mocht je in Limburg zitten en veel met heuvels te maken hebben is het inderdaad een compleet andere zaak.

Heb alleen vaak het idee dat mensen zich compleet focussen op een puntje waar ze zicha an storen en het dan niet meer los kunnen laten, of het nou echt van invloed of belang is of niet,,,
Je punt over focus en ergernis is wel een goed punt. Maar je gaat nu uit van een stuk gereedschap (horloge) dat je altijd maar op één plek gebruikt, rondom je huis. Dat gaat misschien wel op voor veel mensen, maar zelfs als ik altijd op een vlak stuk ben wil ik toch dat het goed werkt. Daarnaast heb ik m'n horloge altijd bij, en wordt ie te pas en te onpas gebruikt voor van alles (ja ik heb daardoor hogere eisen) dus bekeken vanuit het hardlopen alleen is ook wel erg beperkt gezien de vele sporten die je kan beoefenen en de vele plekken mensen wonen.

Verder moet het gewoon werken of je het nou gebruikt of niet. Het gebruik en nut voor iemand is in principe niet relevant, relevant is dat je er voor betaald hebt en alleen daarom al zou het gewoon goed naar behoren moeten werken.

De markt van Garmin is toch wel de hele wereld, met alle heuvels, bergen, dalen en vlaktes. Verder is garmin gewoon een bedrijf dat slecht omgaat met zijn klanten op communicatie gebied. Dit werkt onwil in de hand en je verliest daar gewoon populariteitspunten mee en goodwill. Met andere woorden dat gezeik hebben ze deels aan zichzelf te danken. Ik ben zelf ook toleranter naar andere merken dan naar garmin toe. Desalniettemin vermijd ik hun (garmin) producten niet want ondanks alle gebreken zijn ze nog altijd marktleider in functionaliteit. Alleen die communicatie... :F

[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 08-07-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Natuurlijk heeft dit geen invloed op mijn prestaties of analyses, of ik zou op grote hoogte moeten rennen, maar dat gebeurt eigenlijk zelden. Het is ook geen ‘showstopper’ voor mij, want anders had ik de gok met de FR645 niet genomen. Maar ik had stille hoop dat het op de FR645 inmiddels toch goed zou werken.

Ik vind het met name leuk om te weten als ik niet m’n normale traningsrondje loop. B.v. een wedstrijd in het buitenland (b.v. Spa Francorchamps Run) en vakanties in bergachtige gebieden voor hardlopen en wandelen. En ja... ik woon toevallig in Limburg, maar in het noorden dus ook niet erg bergachtig.

Het is bij mij echt het zeuren om het zeuren, Ik vind gewoon dat dit goed zou moeten werken op een horloge van meer dan €400 en dit zou ook prima mogelijk zijn als Garmin niet zo arrogant was. Garmin kan dit heel simpel oplossen en heeft in eerdere firmware versie ook verbeteringen aangekondigd. Maar met weinig tot geen resultaat. En Garmin heeft het volgens mij op geen enkel horloge die auto calibratie goed werkend gekregen.

Ik kan dit verder ook prima loslaten hoor (zal er verder niet over zeuren hier ;) ). Ik ben tot nu toe verder erg tevreden over het horloge. Het is gewoon jammer dat dit puntje nu slechter werkt als op mijn vorige Garmin horloge, terwijl dit nu juist een Forerunner horloge is, 2 jaar verder qua techniek en een flink stukje duurder.

@Aghanim Ik was me terdege bewust van dat ik dit risico liep met dit horloge. Zoals ik hierboven al aangaf, het is geen cruciale feature voor mij, anders had ik de gok ook nooit gemaakt.

@Frenz64 De gemaakte hoogtemeters kloppen wel, mits het weer (luchtdruk) tijdens een activiteit niet te veel verandert. Dus, je ziet niet hoe hoog de Posbank was boven NAP, maar wel de hoogtemeters (omhoog en omlaag),die je gemaakt hebt. En dat is natuurlijk wel belangrijker dan de daadwerkelijke hoogte waarop je je bevond.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 09-07-2018 00:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@allen...

Ik snap dat het irritant is, ik vind ook dat dingen gewoon moeten werken en ik zeg zeker niet dat garmin geen schuld heeft aan wat dan ook (hel, als ik iets heb geleerd is dat bij garmin niks een garantie is en alles overhoop gegooid kan worden)

Dus ja, het kan een heel stuk beter en eigenlijk is het vrij matig... als je dan ook nog eens de hoogtemeters gebruikt (idd mountainbiken, vakanties, etc) is het erg jammer.

Denk dat ik vooral murw geslagen ben, dingen werken niet top maar omdat ze dat nooit gedaan hebben weet ik niet beter. Ik weet ondertussen wat ik kan verwachten en pas mijn verwachtingen daar op aan.

Is ook allemaal zeker niet als kritiek bedoel op kritek-hebbenden... Denk dat mijn rondstruinen op de garmin fora ook niet helpt bij dit alles ;) ook daar vaak dezelfde kritiek punten waardoor ik soms denk, dat had je ondertussen toch kunnen weten. Maar eigenlijk is het best erg dat ik die dingen gewoon maar accepteer ipv me er nog druk over te maken.

Then again, voor mijn hart en gemoedsrust wel ok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ondertussen ben ik alweer bijna acht jaar eigenaar van een 310XT die ik altijd met plezier gebruikt heb. Met name voor hardlopen maar ook wandelingen of fietstochten. Het is onderhand een oud modelletje maar kan alles wat ik nodig heb en ik vind het eigenlijk altijd zonde om iets te vervangen als het nog gewoon goed z'n werk doet.

Toch had ik laatst na het afronden van een mooie wandeling wel weer zin in een nieuwe. Met de 310XT kan je namelijk helemaal niets met de resultaten tot je het via zo'n stick en PC met dat gammele protocol geüpload hebt. Dan begin ik toch wel een beetje te hunkeren naar iets meer moderns.
Zeker als je ziet wat tegenwoordig allemaal mogelijk is qua functies en ook op 'smart' gebied door het koppelen van je telefoon.

Dus ik denk, ik ga eens op de Garmin website kijken welke typen en categorieën er zijn. Ook daar is het keuzevirus toegeslagen. Geen duidelijke beschrijving van reeksen en waar deze voor bedoeld zijn, maar gewoon één grote bak met apparaten die je dan met vinkjes van elkaar moet zien te onderscheiden.
Nou, daar moet ik dan maar eens voor gaan zitten. :D
Misschien onze vriend Ray maar weer eens opzoeken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@Gonadan Ja er is veel keuze. Onderstaande "definities" zou je als basis kunnen hanteren:
- Fenix - Premium outdoors watches, several versions - for those who want the best of everything with a premium look and price.
- Forerunner - Top-tier sports watches, several versions with a leaning towards running - best for multi-sport athletes and runners.
- Vivoactive - Fitness watches, several versions - best for fitness fans who want a little more information.
- Vivosport - Fitness band with GPS - best for general fitness without being bulky, good for casual runners.
- Vivosmart - Fitness band, several versions - best for those wanting a general fitness tracker and step tracking.
- Vivofit Jr and Jr 2 - Fitness band for kids - best for children.
Uiteraard is er veel overlap. De Vivoactive 3 en Forerunner 645 liggen qua featureset dicht bij elkaar, bijvoorbeeld. Wellicht is het handiger om een lijstje te maken met features die je wil hebben, en daar vervolgens een horloge bij te zoeken.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Dat is ook hoe veel site werken. Je vinkt aan wat je wilt hebben en dan krijg je een selectie die dat ondersteunt. Het probleem is alleen dat de beschikbare vinkjes niet op alle websites even compleet zijn en dat je heel vaak fouten ziet in de features per horloge. Daarom is mijn vertrouwen in dergelijke vergelijkingen heel erg laag. :P

Daarnaast ken ik veel features nog niet, dus wil ik graag ook weer leren van het lezen over bepaalde series. Grote kans dat een Vivosport namelijk alles kan wat ik nu gebruik, maar dat zegt nog niet dat als ik nu wat koop ik tevreden ga zijn met een Vivosport.

Nou ja, een echte Tweakert leest zich toch altijd weken in voordat je wat koopt. Dus het moet maar. :+

Edit:
Oh ik zie dat Ome Ray een vergelijkingstool gemaakt heeft. Die maar eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 09-07-2018 12:15 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 21:33
Gonadan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:42:
Dat is ook hoe veel site werken. Je vinkt aan wat je wilt hebben en dan krijg je een selectie die dat ondersteunt. Het probleem is alleen dat de beschikbare vinkjes niet op alle websites even compleet zijn en dat je heel vaak fouten ziet in de features per horloge. Daarom is mijn vertrouwen in dergelijke vergelijkingen heel erg laag. :P

Daarnaast ken ik veel features nog niet, dus wil ik graag ook weer leren van het lezen over bepaalde series. Grote kans dat een Vivosport namelijk alles kan wat ik nu gebruik, maar dat zegt nog niet dat als ik nu wat koop ik tevreden ga zijn met een Vivosport.

Nou ja, een echte Tweakert leest zich toch altijd weken in voordat je wat koopt. Dus het moet maar. :+

Edit:
Oh ik zie dat Ome Ray een vergelijkingstool gemaakt heeft. Die maar eens proberen.
Let op dat Garmin heer en meester is in het kreupel maken van onderliggende modellen dus bedenk goed wat je echt nodig hebt en niet.
De FR645 en de Vivoactive 3 lijken erg op elkaar maar kwa software zijn ze behoorlijk verschillend als het om hardlopen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Miki schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:53:
Let op dat Garmin heer en meester is in het kreupel maken van onderliggende modellen dus bedenk goed wat je echt nodig hebt en niet.
De FR645 en de Vivoactive 3 lijken erg op elkaar maar kwa software zijn ze behoorlijk verschillend als het om hardlopen gaat.
Wat bedoel je daar precies mee? Dat lagere modellen in een serie minder kunnen? Want da's toch vrij logisch? :P

Uit het overzicht van DC haal ik al snel dat de XT reeks nog steeds lijkt op wat die van mij kan, en dat ik bijvoorbeeld de FR935 (of Fenix als ik blut wil) kan overwegen als ik hetzelfde met een smart sausje wil.
Bij de Vivo reeksen zie ik al meteen basale dingen als 1s recording missen. Nu weet ik niet of smart tegenwoordig beter werkt maar vroegâh scheelde je dat zo een paarhonderd meter op een paar kilometer rennen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de Garmin site zelf kun je de horloges ook makkelijk vergelijken, maar, hoe raar dat ook klinkt, soms kloppen de gegevens op de Garmin site zelf niet eens. Maar gelukkig is er dan ook nog de vergelijkingstool van DCR. :)

Ik zelf ben overgestapt van een vivoactive HR naar de Forerunner 645M. Hardlopen is namelijk mijn voornaamste reden voor zo’n horloge en dan biedt de FR645M toch wel iets meer dan de vivoactive 3 (Music). Nu had ik waarschijnlijk wel de vivoactive 3 gekocht destijds, maar het ontbreken van een 2e fysieke knop en de beperking in de data pagina’s (beide zelfs een stapje terug tov de vivoactive HR die ik al had), heeft me er toe doen besluiten dit niet te doen. Achteraf gezien erg blij met de FR645M, maar ik mis het touchscreen nog wel af en toe. Ik betrap me er nog regelmatig op dat ik op het scherm tap om de backlight aan te zetten. 8)7 En bij het scrollen door langere lijsten vind ik ook nog steeds een touchscreen handiger als steeds op de down of up knop te moeten drukken. Swipen ging dan toch wel een stuk sneller. Maar... alles went. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:48
Backlight aan kun je ook automatisch doen. Dit kan door de polls/arm beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gonadan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Dat lagere modellen in een serie minder kunnen? Want da's toch vrij logisch? :P

Uit het overzicht van DC haal ik al snel dat de XT reeks nog steeds lijkt op wat die van mij kan, en dat ik bijvoorbeeld de FR935 (of Fenix als ik blut wil) kan overwegen als ik hetzelfde met een smart sausje wil.
Bij de Vivo reeksen zie ik al meteen basale dingen als 1s recording missen. Nu weet ik niet of smart tegenwoordig beter werkt maar vroegâh scheelde je dat zo een paarhonderd meter op een paar kilometer rennen.
Dat de onderliggende modellen in dezelfde groep kreupel worden gemaakt naarmate je lager op de lader komt is wel evident :P
Waar het omgaat is dat de Fenix. Forerunner en Vivoactive serie onderling ook sterk kunnen verschillen op bepaalde features terwijl ze op hoofdlijnen gelijk aan elkaar zijn op het eerste oog. Dus ga goed na wat je echt nodig hebt en ga dan pas het horloge erbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tlpeter schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:16:
Backlight aan kun je ook automatisch doen. Dit kan door de polls/arm beweging.
Die optie kende ik al, want die zat ook op de VA HR. Maar vaak werkt dit niet terwijl je het wel wilt, of juist wel terwijl je het niet wilt (kost dan ook batterijduur). Ik vind het geen probleem trouwens om op het knopje te drukken nu, maar het is dus nog wennen. Over een paar weken weet ik al niet beter meer denk ik. Ik had zojuist weer even een VA HR in de hand (die van mijn broer, want die had problemen met de bluetooth verbinding met de GC app) en ik moest toch al even goed nadenken hoe ik ook al weer in het settings menu moest komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Miki schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:55:
Waar het omgaat is dat de Fenix. Forerunner en Vivoactive serie onderling ook sterk kunnen verschillen op bepaalde features terwijl ze op hoofdlijnen gelijk aan elkaar zijn op het eerste oog. Dus ga goed na wat je echt nodig hebt en ga dan pas het horloge erbij zoeken.
Heb je daar een specifiek voorbeeld van? Of moet ik denken aan dingen als keuze in data velden? Want dat een lagere reeks minder kan lijkt mij ook evident. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gonadan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Heb je daar een specifiek voorbeeld van? Of moet ik denken aan dingen als keuze in data velden? Want dat een lagere reeks minder kan lijkt mij ook evident. :P
Vooral dat soort geintjes maar ook een race pacer bijvoorbeeld, support voor power meters. Denk ook aan beperkte functionaliteiten van workouts om daarmee intervallen te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Er bestaat ook meer aanbod dan alleen Garmin, @Gonadan het sympathieke Finse broertje van Garmin: Suunto. Of Polar, met Polar Flow (ook handig als je data wilt delen 8)7 )

Ik neem aan dat je je breder oriënteert, maar dit topic wordt al behoorlijk gedomineerd door Garmisch, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de Suunto Spartan Sport en Spartan Trainer inderdaad ook mooie horloges voor een relatief mooie prijs.
Pagina: 1 ... 83 ... 325 Laatste