Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 82 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
PatrickC schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:07:
[...]

Ik ga geen screenprotector gebruiken op m'n FR645. Het is een gebruiksvoorwerp en daar kunnen nu eenmaal krasjes op komen. En na dik 2 jaar gebruik van m'n oude VA HR, moet ik erg goed zoeken om daar zichtbare krasjes op te ontdekken. Ik doe dan wel niet mee aan obstacle/mud-runs en ben ook geen fietser, dus dat scheelt wellicht. Ik struikel wel af en toe over boomwortels in de bossen. >:) Verder heeft de FR645 ook gorilla glass, dus zou enigszins tegen krassen moeten beschermen, maar dat is geen garantie natuurlijk.
Dat dacht ik met m'n iPhone ook |:(
XWB schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:45:
Ook hier was de FR645 Music vanochtend geleverd. Gelijk ingesteld, alles wees zichzelf uit. Horloge zit ook fijn om de arm en voelt niet lomp aan.

[...]

Welke screen protector heb je erop gezet?
https://www.amazon.de/gp/product/B0798P8J1M

Normaal altijd goed, maar vind hem nu minder, hij is niet lekker gesneden: het gedeelte wat je eraf moet halen zat vast... 8)7

Nu ff snel een run doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:45:
Ook hier was de FR645 Music vanochtend geleverd. Gelijk ingesteld, alles wees zichzelf uit. Horloge zit ook fijn om de arm en voelt niet lomp aan.
Ik heb ‘m ook even aangezet en gekoppeld aan mijn GC account en wifi netwerk, maar ga ‘m pas gebruiken als ik zo dadelijk een ander bandje heb. Ik had het horloge al een keertje om gehad in een winkel en het draagcomfort is inderdaad erg fijn (veel beter dan de VA HR). Bediening wordt wel wennen want ik gebruik al heel wat jaartjes sporthorloges met een touchscreen. Maar dat went wel snel genoeg hoop ik. :P

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:38
Zomaar even vraagje tussendoor: Morgen ga ik een test doen met hartslag waarbij ik voor het eerst in 4 jaar eens de hartslagmeter ga gebruiken die ik bij de TomTom kreeg destijds. Voorheen nooit echt iets mee gedaan omdat ik de optische HRM ook prima vond, maar bij zo'n test is nauwkeurigheid natuurlijk wel fijn. Nu lijkt 'ie nog perfect te werken, maar weet iemand hoe lang zo'n knoop-batterij ongeveer mee gaat? En gebruikt zo'n hartslagband dan alleen stroom als een horloge daar aan gekoppeld wordt of staat 'ie eigenlijk altijd 'iets' te doen wat stroom verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-10 12:31
Maartenvand schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:01:
[...]

[...]

Dit gebeurde bij het losmaken van het meegeleverde bandje, dus met de zogenaamde 'quick release pins'.

Ik had afgelopen vrijdag direct contact opgenomen met Clevertraining, maar die hebben nog niks van zich laten horen. Daarentegen kreeg ik vandaag van Garmin wel binnen een half uur een reactie, dus wordt vervolgd ;)
Via welke weg heb je contact opgenomen? Kon laatst maar moeilijk vinden hoe ik contact qua garantie op moest nemen (betreffende pagina werkte niet en verder kon ik geen NL contact info vinden zo snel).

Uiteindelijk via de internationale pagina contact opgenomen, maar daar nog niks van vernomen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Valorian schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:41:
Zomaar even vraagje tussendoor: Morgen ga ik een test doen met hartslag waarbij ik voor het eerst in 4 jaar eens de hartslagmeter ga gebruiken die ik bij de TomTom kreeg destijds. Voorheen nooit echt iets mee gedaan omdat ik de optische HRM ook prima vond, maar bij zo'n test is nauwkeurigheid natuurlijk wel fijn. Nu lijkt 'ie nog perfect te werken, maar weet iemand hoe lang zo'n knoop-batterij ongeveer mee gaat? En gebruikt zo'n hartslagband dan alleen stroom als een horloge daar aan gekoppeld wordt of staat 'ie eigenlijk altijd 'iets' te doen wat stroom verbruikt?
Hangt er vanaf hoe vaak je hem gebruikt maar een jaar moet je toch wel halen.
Mijn Edge is bijna 2 jaar en heb nog geen enkele batterij vervangen (HRM, cadance-, wheelsensor).
En ja hij verbruikt alleen stroom als je hem gebruikt.
Ik heb de batterijen wel op voorraad voor het geval dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Rene schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:56:
Krijg een beetje dit soort gevoel van de meeste Music horloges:

[afbeelding]
Met dat verschil dat je de ouderwetse MP3-speler ergens kwijt moest, en het horloge altijd om je arm zit :p
Hoezo nou niet gewoon een Spotify playlist kiezen, offline beschikbaar maken en met je horloge syncen? Vast omdat Spotify en andere er geen brood in zien om zoiets voor een garmin horloge te ontwikkelen…..
Offline werkt alleen als je Spotify Premium premium hebt, dus die vlieger gaat niet voor iedereen op.

Overigens staat in de Garmin store een app waarmee je Spotify playlists kan synchroniseren met je horloge:

https://apps.garmin.com/e...-44f6-bb2f-d9f4d65942fc#0

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@XWB Maar dat zijn alleen de spotify playlists. Als je die via je horloge wilt afspelen, dan heb je gewoon je telefoon met spotify nodig. Dus het is een soort Spotify Spotlist afstandsbediening.

Spotify staat het volgens mij verder vrij om via het nieuwe Connect IQ dat ook music apps ondersteunt een app te ontwikkelen voor Garmin. Maar wellicht willen ze daar geld voor hebben (want zal leiden tot een grotere verkoop van de horloges), maar vindt Garmin dit te duur?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:46
Fenix 5x plus besteld bij Bever (ik weet het, het bedrag is om te huilen maar had nog wat tegoeden van mijn werkgever welke ik hiervoor gereserveerd had en welke niet in cash kon laten uitkeren) Maar om de pijn van de aankoop evengoed wat te verzachten heb ik hem met een cashback bij Shopbuddies gehaald, scheelt weer 7%. Was zelf verbaasd omdat meestal horloges uitgesloten zijn van acties/aanbiedingen bij Bever. Wellicht heeft iemand anders nog wat aan deze tip.(ok..moet nog even afwachten of de cashback daadwerkelijk uitgekeerd gaat worden...)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartenvand
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-10 10:21
m0ridin schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:16:
Via welke weg heb je contact opgenomen? Kon laatst maar moeilijk vinden hoe ik contact qua garantie op moest nemen (betreffende pagina werkte niet en verder kon ik geen NL contact info vinden zo snel).

Uiteindelijk via de internationale pagina contact opgenomen, maar daar nog niks van vernomen verder.
Via https://support.garmin.com/nl-NL/?productID=612476, en dan onderaan de pagina (Neem contact met ons op voor meer hulp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:19
Ik heb sinds een paar weken een TomTom spark3 cardio+music en ben redelijk tevreden maar er zijn wel twee dingen die ik wat vind tegenvallen tijdens het hardlopen.

Allereerst valt de hartslagmeter geregeld terug naar 110 bpm, terwijl de daadwerkelijke hartslag waarschijnlijk zo'n 70 slagen hoger ligt. Hebben meer mensen hier last van? Op deze manier heb ik in ieder geval heel weinig aan de hartslagmeter.

Ten tweede is de huidige snelheid niet nauwkeurig. In de mysports app was de maximale pace 4:37 terwijl de gemiddelde pace 4:31 was. En tijdens het hardlopen ligt de snelheid ook vaak lager dan wat je daadwerkelijk loopt. Tijden over een bepaald segment kloppen dan wel weer.

Vooral vanwege de eerste reden zit ik er wel over na te denken even contact op te nemen met tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:30:
Fenix 5x plus besteld bij Bever (ik weet het, het bedrag is om te huilen maar had nog wat tegoeden van mijn werkgever welke ik hiervoor gereserveerd had en welke niet in cash kon laten uitkeren) Maar om de pijn van de aankoop evengoed wat te verzachten heb ik hem met een cashback bij Shopbuddies gehaald, scheelt weer 7%. Was zelf verbaasd omdat meestal horloges uitgesloten zijn van acties/aanbiedingen bij Bever. Wellicht heeft iemand anders nog wat aan deze tip.(ok..moet nog even afwachten of de cashback daadwerkelijk uitgekeerd gaat worden...)
Meteen de versie met het titanium bandje neem ik aan? >:) Waarom trouwens voor de 5X plus gegaan? Vanwege de pulse oximeter en langere batterijduur? Voor de rest zijn ze qua functies gelijk volgens mij nu de 'lagere' versies ook full color maps aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
niels99 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:42:
Allereerst valt de hartslagmeter geregeld terug naar 110 bpm, terwijl de daadwerkelijke hartslag waarschijnlijk zo'n 70 slagen hoger ligt. Hebben meer mensen hier last van? Op deze manier heb ik in ieder geval heel weinig aan de hartslagmeter.
Probeer je bandje eens wat strakker te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
PatrickC schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:59:
[...]

Meteen de versie met het titanium bandje neem ik aan? >:) Waarom trouwens voor de 5X plus gegaan? Vanwege de pulse oximeter en langere batterijduur? Voor de rest zijn ze qua functies gelijk volgens mij nu de 'lagere' versies ook full color maps aan boord hebben.
Dat titanium bandje heb ik laten liggen (vind het ook überhaupt niet mooi). De reden voor de 5X is de langere batterijduur, ik wil zo min mogelijk afhankelijk van mijn accu zijn. Verder draag ik nu een oude Suunto Core die maar een paar mm kleiner is, dus qua formaat verwacht ik geen problemen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:19
Raymond schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:10:
[...]

Probeer je bandje eens wat strakker te trekken?
Dat was ik er nog vergeten bij te zeggen. Ik heb het bandje vrij strak zitten. Eentje strakker zou nog net kunnen maar dan knelt het bandje mijn arm echt af en zit het echt niet comfortabel, dus daar ligt niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hopjesvla79 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Dat titanium bandje heb ik laten liggen (vind het ook überhaupt niet mooi). De reden voor de 5X is de langere batterijduur, ik wil zo min mogelijk afhankelijk van mijn accu zijn. Verder draag ik nu een oude Suunto Core die maar een paar mm kleiner is, dus qua formaat verwacht ik geen problemen.
Dan kun je beter bij Suunto blijven, die zijn wel echt koning in de lange batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Pathogen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:44:
[...]

Dan kun je beter bij Suunto blijven, die zijn wel echt koning in de lange batterijduur.
Heb gewacht op de Suunto 9, maar vind het, jammer genoeg, net niet helemaal je van het. Er missen gewoon wat dingen die ik persoonlijk in een horloge in die prijsklasse gewoon verwacht. Dan nu maar de overstap gemaakt naar de 5X plus (als je van een overstap kan spreken..een Core is toch niet heel smart (maar doet wel perfect wat die moet doen)). Aangezien ik het formaat geen issue vind (vooralsnog) is de 5X qua accu specs voor mij het beste. En heeft voor de rest alles wat ik wil (behalve de naam Suunto :-) ).

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
TheOmen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:08:
[...]

en toen was je battertij leeg? :9
ha ha nee te snel op enter gedrukt ;)

Maar de eerste uren met de F5X+ zijn : Wow! Wat een beest van een apparaat. Qua grootte valt het me mee, maar zoals eerder gezegd kom ik van een al niet heel subtiele Suunto Core (Sahara Yellow om precies te zijn :-) ). Enige verschil is dat deze wat dikker is, ach ja de diameter maakt dat het kan :P (heb ook een Suunto Zoop duikhorloge, dat is pas een joekel, maar voor onderwater prima, daarbij valt bijna alles in het niets).

hoe meer ik er mee speel, hoe meer opties er tevoorschijn komen, maar dat zal wel herkenbaar zijn voor de ander Garmin bezitters..

Zit me alleen af te vragen, de hartslag meting is continue, op zich geen probleem maar kan ik nog ergens een interval instellen (bv elke minuut ofzo ?)

[ Voor 102% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-06-2018 09:14 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-10 17:24
en toen was je batterij leeg? :9

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
TheOmen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:08:
[...]

en toen was je battertij leeg? :9
ha, zie mijn post boven je...Glitch in the Matrix qua timestamp :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:04:
[...]

ha ha nee te snel op enter gedrukt ;)

Maar de eerste uren met de F5X+ zijn : Wow! Wat een beest van een apparaat. Qua grootte valt het me mee, maar zoals eerder gezegd kom ik van een al niet heel subtiele Suunto Core (Sahara Yellow om precies te zijn :-) ). Enige verschil is dat deze wat dikker is, ach ja de diameter maakt dat het kan :P (heb ook een Suunto Zoop duikhorloge, dat is pas een joekel, maar voor onderwater prima, daarbij valt bijna alles in het niets).

hoe meer ik er mee speel, hoe meer opties er tevoorschijn komen, maar dat zal wel herkenbaar zijn voor de ander Garmin bezitters..

Zit me alleen af te vragen, de hartslag meting is continue, op zich geen probleem maar kan ik nog ergens een interval instellen (bv elke minuut ofzo ?)
Bij mijn 935 gaat de hartslag meter knipperen na een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:04:
[...]
Sinds de komst van de ‘elevate’ hartslagsensor bij Garmin is de hartslagmeting echt 24x7. Daarvoor claimde Garmin wel 24x7, maar in werkelijkheid was dat niet zo (b.v. tijdens slaap werd de frequentie drastisch teruggeschroefd). De reden hiervoor was het verlengen van de batterijduur. Maar de nieuwe sensor is energiezuiniger en is de hartslagmeting nu gewoon continu. De enige instelling die je kunt doen is UIT of AAN, en dus geen ‘interval’. Maar die F5X+ heeft al een enirmevbatterijduur, dus AAN of UIT zal niet zoveel uitmaken in jouw geval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
PatrickC schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Sinds de komst van de ‘elevate’ hartslagsensor bij Garmin is de hartslagmeting echt 24x7. Daarvoor claimde Garmin wel 24x7, maar in werkelijkheid was dat niet zo (b.v. tijdens slaap werd de frequentie drastisch teruggeschroefd). De reden hiervoor was het verlengen van de batterijduur. Maar de nieuwe sensor is energiezuiniger en is de hartslagmeting nu gewoon continu. De enige instelling die je kunt doen is UIT of AAN, en dus geen ‘interval’. Maar die F5X+ heeft al een enirmevbatterijduur, dus AAN of UIT zal niet zoveel uitmaken in jouw geval! ;)
Top, was er inmiddels ook achter gekomen.

Hoe koppelen jullie horloge eigenlijk? Bluetooth, WiFi of beiden? Heeft het een boven het ander nog voordelen, behalve dan dat je BT ook buiten kan gebruiken wanneer er geen wifi is?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:53
Zijn hier toevallig ook mensen die hun sportwatch gebruiken icm Samsung S-Health/Myfitnesspall? Ik heb even wat dringende vragen maar denk dat het voor dit topic te veel offtopic is. Dus wellicht een PM zou geweldig zijn! :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik gebruik een M600 (polar flow) icm myfitnesspal.

Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik gebruik het met Fenix 3 HR, Fenix 5X en nu Apple Watch. Wat wil je weten :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hopjesvla79 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:06:
[...]

Top, was er inmiddels ook achter gekomen.

Hoe koppelen jullie horloge eigenlijk? Bluetooth, WiFi of beiden? Heeft het een boven het ander nog voordelen, behalve dan dat je BT ook buiten kan gebruiken wanneer er geen wifi is?
Koppelen waaraan?

Ik heb over het algemeen de koppeling met connect via wifi, als in zo gauw ik thuis kom na een activiteit synct hij automatisch over wifi en bluetooth heb ik 90% van de tijd uit staan (zowel op horloge als telefoon).

Indien nodig (niet thuis bijv) zet ik even bluetooth aan en sync ik op die manier (of wanneer ik even een setting op mn watchface wil aanpassen).

Ik vind wifi echt ideaal, had niet verwacht dat ik het eigenlijk zo fijn zou vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ok in het kort: ik gebruik eet en sport schema's van mijn trainer. Die zijn voor mij dus echt leidend en daar moet ik me aan houden. Je snapt dus dat ik die exact zo terug wil in mijn overzichten. Omdat ze gebruik maken van de Food app moest ik de schema's even eenmalig in Myfitnesspall zetten zodat ze met S-Health in sync zijn. Dat lukt ook, ik zie netjes mijn innames verschijnen en ook via mijn Gear Sport kan ik wat toevoegen en wordt netjes in S-Health gesynct.

Echter heeft S-health de vervelende eigenschap dat je wel een plan kan aanmaken, alleen niet handmatig. Je vult je data in (leeftijd/gewicht/doel) en aan de hand daarvan wordt er een plan berekend. Qua inname komt het aardig overeen maar qua verbrande calorieën ligt het veel hoger. Hierdoor zit ik dus ALTIJD boven mijn calorieën doel terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Ik houd me immers aan een strak schema.

Voor de duidelijkheid wat data:

Mijn inname: 1900
S-health inname: 2060

Mijn verbr. calorieën: 1630
S-Health verbr. calorieën: 2886
Dit is incl . handmatige invoer van een avond sporten en de verbrande calorieën die ik volgens s-health in rust verbrand (1158).

Kortom, ik zit dus constant boven mijn doel volgens de analyse van S-health en voor mij heb ik er dus zo niets aan. Enige wat kan zijn is dat ik te snel ga en het horloge echt hele dagen moet dragen. Ik heb hem net sinds gisteravond binnen en om gehad dus nog geen volledige dag.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat is voor jou leidend? Food app, s-health of myfitnesspal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Niet de app maar de data is voor mij leidend omdat ik me daar aan moet houden. Wel is het handig om de Food- en virtual Gym app aan te houden omdat daar mijn voedingslijsten en trainingsschema's in staan maar deze apps zijn nog in ontwikkelen en hebben helaas nog geen synchronisatie opties. De makers zijn er druk mee bezig overigens. Dus wat ik nu heb gedaan is mijn eetschema gekopieerd in Myfitnesspall en als ik sport vul ik ook daar mijn sporten in. Dit wordt dan ook netjes doorgegeven aan S-Health en zou je zeggen dat het prima voor elkaar is.

Maar op de één of andere manier klopt er volgens mij nog niks van in S-Health omdat ik constant boven mijn doel zit terwijl dat nooit kan gezien verbranding en inname. Dus ergens zit iets verkeerd denk ik of ik moet even geduld hebben en bekijken hoe het na een hele dag dragen van de watch eruit ziet.

Ik gebruik eigenlijk alleen S-Health omdat mijn Gear Sport daar voor gemaakt is. Dus daar kom ik niet vanaf en hoeft ook niet aangezien het een prima overzichtelijke app is als het werk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wel herkenbaar, ligt denk ik aan myfitnesspal. Die geeft zaken ook anders weer dan polar flow bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja in principe hoef ik niet perse myfitnesspal te gebruiken als ik ook mijn schema (dat is bijna elke dag wel gelijk want het gaat me puur om de inname calorieën. of je nu wortels eet of bonen boeit voor het schema niet :)).

Dus wat ik nog eens zou kunnen proberen is myfitnesspal uitzetten en alleen S-health te gebruiken, al zou het toch ook moeten zoals ik nu heb. Wat dat betreft is voor bijhouden van voeding myfitnesspal toch wel wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Myfitnesspal werkt idd heel fijn, als je het een tijdje gebruikt en je recente invoer een beetje compleet is en je gewend bent aan de app.

Maar drie apps syncen is blijkbaar gewoon nog teveel gevraagd in 2018 :) Gewoon lekker in blijven vullen, maar wel je wel bewust zijn welke info correct is en welke niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
m0ridin schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Koppelen waaraan?

Ik heb over het algemeen de koppeling met connect via wifi, als in zo gauw ik thuis kom na een activiteit synct hij automatisch over wifi en bluetooth heb ik 90% van de tijd uit staan (zowel op horloge als telefoon).

Indien nodig (niet thuis bijv) zet ik even bluetooth aan en sync ik op die manier (of wanneer ik even een setting op mn watchface wil aanpassen).

Ik vind wifi echt ideaal, had niet verwacht dat ik het eigenlijk zo fijn zou vinden...
koppelen aan connect bedoelde ik ;) Merk je niet dat hij als hij buiten bereik van de wifi is continue aan het zoeken is naar de wifi? Geen flinke afname van je batterij dus?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Raymond Tja dat is het nu, dat wil ik niet want waarom vul je het dan allemaal in en waarom draag ik dan een smart/sportwatch. Ik wil gewoon duidelijk en correcte informatie zien. Pas dan kan je ook dingen toevoegen of juist laten staan omdat je precies inzicht hebt hoe je er voor staat.

En volgens mij ligt het ook niet aan myfitnesspal omdat mijn ingevulde data exact zo gesynct wordt in S-Health. Het probleem ligt hem volgens mij vooral in het feit dat ik veel meer moet verbranden volgens S-health dan ik in werkelijkheid moet. En tja, dan zit je natuurlijk steeds in het rood en boven je doel. Wat uiteindelijk dus niet klopt.

Overigens heb ik eind vorig jaar de Gear Sport al even 2 weken getest en ook met koppeling met myfitnesspal en toen werkte het wel. Dus er zit blijkbaar iets niet goed, maar waar.... |:( 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 21-06-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het probleem zit dus in je verbruik en niet in je innamegegevens?
Heb je je verbruik wel goed ingesteld dan?
In polar flow kan ik instellen hoe actief ik ben: Ik heb kantoorbaan en heb dus laagste activiteitsniveau ingesteld staan (ook al sport ik 3x pw). Dan klopt het wel redelijk, naar mijn mening.

s-health zal zoiets ook vast wel hebben :)

@Juancho Ik heb op mn S7 even in de samsung health app gekeken. Bij je profiel kan je kiezen uit 4 activiteitsniveaus. speel daar eens mee?

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 21-06-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja S-health heeft hetzelfde maar dat maakt geen verschil. Ik verwacht gewoon in S-health en op mijn Gear Sport hetzelfde als wat ik zie in Myfitnesspall:

1910 DOEL

1903 ETEN
-
746 TRAINING

= 1157 NETTO

Echter geeft mijn Gear en S-health aan dat ik 1016 calorieën boven mijn doel zit.... 8)7
Dus de vraag voor de kenners is: verbrand je lichaam over een hele dag nog minimaal 1016 calorieën of is dat juist veel meer of juist veel minder?

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 21-06-2018 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Juancho schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:36:
Ik heb hem net sinds gisteravond binnen en om gehad dus nog geen volledige dag.
Ik kan me voorstellen dat het hier heel goed aan kan liggen. Dat er aannames worden gedaan over 24 uur ondanks dat je die nog niet heb gehad. Misschien eens even een tijdje langer, continue, dragen? Vooral continue lijkt me ook erg belangrijk als je er zo op wil zitten, je krijgt anders nog steeds discrepanties en aannames.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Juancho schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:22:
Ja S-health heeft hetzelfde maar dat maakt geen verschil. Ik verwacht gewoon in S-health en op mijn Gear Sport hetzelfde als wat ik zie in Myfitnesspall:

1910 DOEL

1903 ETEN
-
746 TRAINING

= 1157 NETTO

Echter geeft mijn Gear en S-health aan dat ik 1016 calorieën boven mijn doel zit.... 8)7
Dus de vraag voor de kenners is: verbrand je lichaam over een hele dag nog minimaal 1016 calorieën of is dat juist veel meer of juist veel minder?
Nu ben ik je kwijt? Wil je dat die 1910 wordt gesynched met s-health?

Ik denk dat je idd eerst beter een week met het spul kan rondlopen, zodat je er wat meer gevoel bij krijgt en snapt wat alles betekent. Ik denk niet dat het realistisch om te verwachten dat al die apps realtime synchen en precies dezelfde waarden weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Raymond schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:28:
[...]

Nu ben ik je kwijt? Wil je dat die 1910 wordt gesynched met s-health?
Ja ik wil, omdat ik me aan lijstjes houdt, handmatig inname en verbranding invoeren maar dat kan helaas niet. S-health doet een berekening voor je en die kan je maar heel beperkt aanpassen op basis van je houding (zit je veel, actief werk etc.).
Ik denk dat je idd eerst beter een week met het spul kan rondlopen, zodat je er wat meer gevoel bij krijgt en snapt wat alles betekent. Ik denk niet dat het realistisch om te verwachten dat al die apps realtime synchen en precies dezelfde waarden weergeven.
Dit is het denk ik want ik heb even online gezocht wat een lichaam in rust op een dag ongeveer verbrand en dat zou voor mij zijn rond de 1890. Als S-Health/Gear Sport dit na langer gebruik (dus minimaal 1 dag) netjes berekend is er niks aan de hand en klopt het weer :)

Ik zal het de komende dagen dus even in de gaten houden en jullie op de hoogte houden indien het interessant genoeg is voor dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Beide. Op het moment dat je ze beide actief hebt worden ze voor verschillende zaken gebruikt. De wifi verbinding met je thuis router wordt dan gebruikt voor te syncen met GC en voor het binnenhalen van software updates. De BT koppeling met je telefoon is voor de ‘smart’ functies, zoals berichtjes, telefoonoproepen, weer widget, etc.. Voor horloges zonder wifi gaat dit allemaal via BT, maar voor een aantal zaken is dat een stuk langzamer en heb je dus een extra apparaat (je telefoon) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb ook WiFi en Bluetooth ingesteld, merk echter wel dat de smartphone accu sneller leeg is wanneer Bluetooth gebruikt wordt. Ik overweeg dan ook om Bluetooth uit te zetten. Ik gebruik de smartfuncties niet; ik hoef namelijk geen e-mail/whatapp/telefoon notificaties op mijn horloge. Echter, wanneer ik Bluetooth uitzet zeurt Garmin Connect dat er geen verbinding met het horloge is (duh), maar ik weet daarom niet heel zeker of alle (sport)activiteiten en metingen wel netjes via de cloud gesynct wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 21-06-2018 14:59 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hopjesvla79 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:17:
[...]

koppelen aan connect bedoelde ik ;) Merk je niet dat hij als hij buiten bereik van de wifi is continue aan het zoeken is naar de wifi? Geen flinke afname van je batterij dus?
Geen idee eigenlijk, je kan wifi ook niet uitschakelen volgens mij... hooguit het gekoppelde netwerk verwijderen. Maar hoe het volgens mij werkt is dat hij direct na het afronden van een activiteit probeert te syncen (of iig een paar minuten erna), het misschien kort erna nog een keer probeert maar het daarna 'met rust laat'. Ik doe dan vaak een handmatige sync omdat ik zie dat hij het nog niet zelf heeft gedaan.

Qua batterij, terwijl ik het postte dacht ik er ook aan inderdaad... Ik doe bluetooth uit om batterij te besparen, alleen om continu wifi aan te hebben ;) Maar batterijduur is sowieso dikke prima dus ik merk er weinig van en heb er sowieso geen issues mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:58:
Echter, wanneer ik Bluetooth uitzet zeurt Garmin Connect dat er geen verbinding met het horloge is (duh), maar ik weet daarom niet heel zeker of alle (sport)activiteiten en metingen wel netjes via de cloud gesynct wordt?
Dat is toch simpel te controleren? Op het moment dat je horloge via wifi gesynced is met GC in de cloud en je opent hierna de GC app, dan haalt deze toch deze actuele gegevens uit de cloud? En wat dan weergegeven wordt (bv aantal stappen, uitgevoerde activiteiten) zou moeten overeenkomen met wat op je horloge staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@PatrickC Je hebt uiteraard gelijk :) Ik zet Bluetooth vannacht uit en merk morgenochtend wel of mijn slaappatroon in Garmin Connect zichtbaar is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Overigens heb ik bij mijn Gear Sport toch maar een extra tempered Glass schermpje gekocht en tot mijn grote verbazing heb ik hem er perfect op gekregen! Lukt me normaal nooit bij een telefoon, maar hij zit er nu perfect op. Geen randen, geen lucht eronder, je ziet het totaal niet maar toch geeft het een extra veilig gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:59
De afgelopen twee jaar heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van de Polar M400. Deze gebruikte ik voor hardlopen, zowel voor wat betreft de analyse achteraf en informatie tijdens het lopen (snelheid en hartslag) als voor bijvoorbeeld intervaltrainingen. Ik synchroniseer al mijn data met Strava en Runalyze.

Nu doet helaas mijn hartslagmeter het sinds kort niet meer, dus ik ga een nieuw sporthorloge aanschaffen (goede reden toch :+ ). Het horloge wil ik net als de M400 met name gebruiken voor tijdens en na het hardlopen. Betrouwbare gps- en hartslagmeting zijn dus het meest belangrijk, evenals een handig (online/mobiel) programma om trainingen in uit te werken. Hartslag via de pols zou erg handig zijn, maar zover ik heb kunnen vinden zijn er nog geen horloges die dat betrouwbaar doen (met name bij interval). Muziek luisteren tijdens het lopen doe ik niet, maar dat heeft er mede mee te maken dat ik mijn telefoon meenemen te veel gedoe vindt. Een horloge dat deze optie biedt, kan dus zeker een meerwaarde zijn.

De Garmin Forerunner 235 en de Polar M600 zijn sowieso kandidaten wat mij betreft. Hoe denken jullie hierover? En zijn er nog andere horloges die heel goed zouden passen bij de wensen die ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Echt betrouwbare hr meten is nog altijd met een band beter als optisch.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Overigens heb je wel Bluetooth nodig om je Watch Faces aan te kunnen passen. Ik heb ActiFace op de FR 645 gezet, maar er zijn zoveel instellingen dat ik nog even bezig ben met uitzoeken :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 00:11:
@XWB Maar dat zijn alleen de spotify playlists. Als je die via je horloge wilt afspelen, dan heb je gewoon je telefoon met spotify nodig. Dus het is een soort Spotify Spotlist afstandsbediening.
Ah, dat was me niet onmiddellijk duidelijk.
Spotify staat het volgens mij verder vrij om via het nieuwe Connect IQ dat ook music apps ondersteunt een app te ontwikkelen voor Garmin. Maar wellicht willen ze daar geld voor hebben (want zal leiden tot een grotere verkoop van de horloges), maar vindt Garmin dit te duur?
Opvallend dat de Galaxy Gear het als enige smartwatch wel kan. Hebben Samsung en Spotify misschien een exclusieve deal?

De suggestie staat in elk geval open bij Spotify:

https://community.spotify...ing-watches/idi-p/4316314

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat Garmin nu ook de leistenen en roségouden versie van de FR645 op hun site heeft geplaatst. Deze kleuren lijken wel alleen beschikbaar voor de Music versie. Wat me verder opvalt is dat de slate versie niet duurder is, terwijl dat b.v. bij de VA3 destijds wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik krijg de Gear Sport maar niet aan de praat met Spotify offline. Lukt alleen om het remote te gebruiken als soort afstandbediening. Iemand die toevallig de stappen weet hoe dit te doen? Anders moet ik maar contact opnemen met Samsung want het moet ZEKER kunnen.

Als ik mijn Gear via bluetooth/wifi gekoppeld heb aan mijn telefoon en ik zet dat uit en open dan spotify op mijn Gear staat er dat hij niet kan connecten en dat ik bluetooth/wifi aan moet zetten pfff

Het grappige is dat ik een paar pagina's terug zelf nog gepost heb hoe het zou moeten!
1. Login op je Spotify-app op jouw Samsung Gear S3. Je hebt de login-gegevens van een Premium Spotify-account nodig.
2. Schakel de 'Playback Mode' naar 'Stream on WiFi'. Je hebt hiervoor uiteraard ook een draadloze internetverbinding nodig.
3. Blader door de playlists van Spotify of zoek je favoriete album of artiest en selecteer deze.
4. Onder de groene 'Shuffle'-knop tref je een 'Download'-knop aan. Tik erop.
5. Je afspeellijst of album wordt nu gedownload op je Gear! Als de download klaar is kun je via 'Setting' offline gaan met Spotify.
6. Je kunt nu de deur uit en lekker gaan sporten met Spotify offline Bèta op je Samsung Gear S3. Geniet van je favoriete muziek!
Bij mij gaat het mis bij punt 4. Als ik namelijk mijn afspeellijst selecteer begint deze direct met afspelen en heb ik geen shuffle optie 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door Juancho op 22-06-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Is dit wel mogelijk op de Gear Sport? Ik zie het alleen op de Gear S3...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb het al gevonden na wat googlen! Probleem is dat de Gear Sport constant eerst verbinding zoekt met Spotify op je telefoon. Ik las ergens dat je je telefoon eens uit moest zetten.

Nu lukt het wel, log ik in mijn mijn premium account en kan nu idd volgens het stappenplan hierboven nummers of hele playlist in 1x downloaden en dus offline de deur uit om te sporten! En de kwaliteit is overigens geweldig! Ik ben een trance fan dus dan merk je vaak vrij snel hoe zuiver de muziek en hoe zwaar de bassen er door komen, maar dat klinkt echt geweldig!

Ideaal en het kan dus zeker op de Gear Sport voor de liefhebbers. Ik vraag me alleen af of het nu gelijk weer mis gaat als je je telefoon weer aan zet. Even testen straks. Lijkt me wel heel raar. Het zou toch gewoon een kwestie moeten zijn van bluetooth koppeling met telefoon uit en klaar :).

Edit: en ook dat werkt nu top!

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 22-06-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vette feature. Ik luister nooit wat tijdens het sporten, maar gewoon je muziek om je pols hebben overdag is wel geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag de Garmin fenix 5s. Ik kom van een Apple watch, maar aangezien ik geen iPhone meer heb was dit overbodig. Zijn er hier meer mensen overgestapt en gaat het wennen? Momenteel mis ik toch heel erg touch screen.

Alle grafiekjes vind ik wel leuk. 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Cyberpope schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:17:
Echt betrouwbare hr meten is nog altijd met een band beter als optisch.
Uiteraard. De vraag is natuurlijk wat je wil bereiken. De optische meting kan voor veel mensen voldoende zijn.

Heb zelf twee banden, een Garmin HRM2-SS en een Polar H1, maar die dingen zitten nooit fijn om de borst heen. In de praktijk gebruik ik ze dan ook niet zo vaak :p Wel wil ik binnenkort de Garmin nog eens gebruiken in combinatie met de FR645 stress test.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Beta update beschikbaar waardoor ook de Fenix 5 Galileo (EU GPS) krijgt! Nice!

Ik wacht op de productierelease overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
MrAcid schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:38:

Ik ben erg benieuwd of de 645 dit ook gaat krijgen.
Voor de huidige eigenaren van de Fenix is het in iedergeval goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik weet niet of de hardware van de FR645 geschikt is voor Galileo. Ik kan niet zo snel vinden wat voor chip in dit horloge zit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag het vervangende zwarte siliconen bandje voor m'n FR645M ontvangen (toch maar origineel bij Garmin besteld), maar het is wel een beetje jammer dat dit niet exact hetzelfde bandje is dan wat standaard bij het horloge zit. Op het doosje staat ook dat het bandje voor de VA3 is, dus waarschijnlijk lijkt het meer op het origineel van dat horloge. Verschil is dat het iets stugger en minder elastisch is, het 'reliëf' op de bovenkant is iets anders en aan één kant heeft het bandje geen gaatjes. Maar... het zit verder prima en er is gelukkig niks afgebroken bij het omwisselen.

Edit: Ik zie zojuist dat ik de foute heb besteld. Ik dacht, laat ik die kopen waar er 2 maten in de doos zitten ipv 1 standaard maat. Verder niet gezien dat deze bandjes zelf dan ook nog eens verschillend zijn. |:( Garmin mag wel wat duidelijker zijn in hun productomschrijvingen. :(

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 23-06-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Balen @PatrickC. Ik hoop dat je op kosten van Garmin terug mag sturen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:52:
Balen @PatrickC. Ik hoop dat je op kosten van Garmin terug mag sturen.
Ik ga het bandje gewoon houden. Zit verder namelijk prima en het is gewoon zwart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Hopjesvla79 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:52:
[...]

Heb gewacht op de Suunto 9, maar vind het, jammer genoeg, net niet helemaal je van het. Er missen gewoon wat dingen die ik persoonlijk in een horloge in die prijsklasse gewoon verwacht. Dan nu maar de overstap gemaakt naar de 5X plus (als je van een overstap kan spreken..een Core is toch niet heel smart (maar doet wel perfect wat die moet doen)). Aangezien ik het formaat geen issue vind (vooralsnog) is de 5X qua accu specs voor mij het beste. En heeft voor de rest alles wat ik wil (behalve de naam Suunto :-) ).
Welke zaken mis je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:39
Ik zag het ook op het Garmin forum. Het vreemde is dat GPS&Galileo wordt genoemd, niet alleen Galileo. Dat heeft de Fenix 5 plus serie wel, dacht ik. De combi GPS&Glonass wordt over het algemeen niet als een succes gezien. Wel snelle fix, maar minder goede track.
Galileo voor de Fenix 5 plus serie is single channel overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Onder andere de continue metingen zoals hartslag en stappenen die dan ook weggeschreven worden zodat ze later weer op te vragen zijn. Ik snap dat dat voor een topsporter wellicht niet van belang is, maar zoiets simpels lijkt me niet erg lastig te realiseren. Ook het platform, of eerder de opties van 2 verschillende platformen vind ik niet erg aantrekkelijk. Natuurlijk naar verloop van tijd moet er nog maar 1 over zijn, maar vooralsnog zijn ze nog niet identiek qua functies.

En ik wilde erg graag real-time maps voor tijdens het hiken, zonder daar van te voren aan te hoeven denken wat een waar ik ga lopen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo.. de eerste hardloopsessie met m’n nieuwe Garmin FR645M zit er op. Ik heb wel erg rustig aan gedaan, ben nl. een weekje ziek geweest met hoge koorts, dus mijn rusthartslag is inmiddels flink geklommen in een weekje.

Eerste indrukken zijn positief. Grafiekjes en details van de activiteit zien er prima uit. Alleen de hoogte klopte niet, min. hoogte 34m terwijl dat 23m moet zijn. Nu is dat ‘maar’ 11m verschil, maar procentueel toch best wel een grote afwijking. GPS fix duurde ook een heel stukje langer dan ik gewend was op m’n VA HR, hopelijk wordt dat zo dadelijk wat sneller. Voor de rest verliep alles prima en het is mooi extra opties te hebben bij het stoppen van een activiteit (b.v. ‘hervat later’).

Ik heb wel al iets vreems gehad. Vanmorgen stond ineens trillen aan bij indrukken van de knoppen op de horloge en dat had ik toch echt niet zelf aangezet. Dus, toch maar even weer uitgeschakeld. M’n horloge zit nog op versie 3.1 trouwens. Ik ben van m’n VA HR gewend dat deze updates automatisch komen, dus neem aan dat dat hier zo dadelijk ook gaat gebeuren.

Wat me verder nog is opgevallen dat het horloge wel heel zacht en kort trilt bij smart notificaties. Zo zacht, dat ik ze soms niet eens opmerk. Je kunt helaas niet de sterkte van het trillen aanpassen. Bij andere momenten waarop het horloge trilt, trilt deze wel harder, dus waarom niet bij de notificaties? Om batterij te sparen misschien, want ik kan me voorstellen dat trillen veel energie kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En hier heeft de Garmin FR645M de Strong Viking run overleefd. Ik had er een zweetband overheen gedaan, met dank aan @Cyberpope voor de tip. Was een pittige 13 km (Garmin claimt 15 km) met bijna 40 obstakels. Toch leuk om achteraf de grafiekjes terug te kijken. Net als @PatrickC merkte ik ook dat de GPS fix even duurde, maar heel eerlijk is het helemaal niet storend. Je merkt wel dat de accu snel leeg gaat wanneer je de GPS enkele uren aan hebt staan, maar ik heb verder geen idee hoe dit zich verhoudt tot andere horloges met GPS.

Ik heb er inmiddels wel software versie 3.3 opzitten (Garmin Connect geeft 3.1 aan, maar het horloge zegt 3.3). De softwareversie kan je namelijk ook onder opties op het horloge terugvinden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:04
In het Garmin forum wordt heel negatief geschreven over de Vivoactive 3, met name over de baro- en altimeter. Vooral over het feit dat in de nieuwe update 5.0 je niet meer handmatig de hoogte kan corrigeren. Ik gebruik de VA 3 nu driekwart jaar maar ik begin steeds meer begrip te krijgen voor de schrijvers in dat forum. Nu aan het hiken in de UK, zit op circa 600 meter maar volgens de VA3 verblijf ik 273 meter onder zee niveau. Daarnaast zijn er nog wat zaken waar ik niet te spreken over ben. Ik beveel dit horloge absoluut niet aan, Garmin levert echt een wanproduct af.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@mcmiles Ik vind het ook onbegrijpelijk dat Garmin functies weghaalt en terecht dat er zoveel over wordt geklaagd op hun forum. Bij de aanschaf van mijn FR645M wist ik in ieder geval dat deze functie helaas ontbreekt . Jij hebt de VA3 gekocht met de optie van manuale calibratie van de hoogtemeter. En voor het standaard hardlooprondje zijn met name de hoogtewinst/verlies interessant, maar voor hiking wil je toch wel weten op welke hoogte je je exact bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:04
PatrickC schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:35:
@mcmiles Ik vind het ook onbegrijpelijk dat Garmin functies weghaalt en terecht dat er zoveel over wordt geklaagd op hun forum. Bij de aanschaf van mijn FR645M wist ik in ieder geval dat deze functie helaas ontbreekt . Jij hebt de VA3 gekocht met de optie van manuale calibratie van de hoogtemeter. En voor het standaard hardlooprondje zijn met name de hoogtewinst/verlies interessant, maar voor hiking wil je toch wel weten op welke hoogte je je exact bevindt.
Dank en helemaal eens, echt onbegrijpelijk. Juist voor hiken wil je weten op welke hoogte je zit en is handmatige calibratie een must. In oktober heb ik horloge een jaar, als er geen goede software update komt ga ik me bezinnen op iets anders. Maar Garmin is definitief uit beeld. Support is trouwens drama en arrogant.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Kende het probleem niet, maar dit klinkt belachelijk inderdaad. Je kunt niet op deze wijze een feature verwijderen uit een bestaand/verkocht product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Meteen terugbrengen, massaal. De enige manier om Garmin te raken is het product terug te brengen. Klagen op een forum, ook het Garmin forum, heeft veel te weinig impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 21:22
Ik zoek een smartwatch/sporthologe/wearable om mijn zwemprestaties te verbeteren. Ik verwacht het horloge niet of nauwelijks buiten het zwembad te dragen.

Must-have:
- hartslagmeter zonder band (ik weet dat dit een lastige is), maar enige afwijking is niet zo erg
- display met belangrijkste info over huidige sessie (dus geen tracker die ik na afloop met mn telefoon uitlees)
- baantjes en tijd meten/tellen
- lengte zwembad automatisch gedetecteerd of (indien nodig) instelbaar op 20m

Nice-to-have:
- kan mee in sauna/Turks stoombad (doe ik altijd even na het zwemmen)
- strak design en niet te groot
- open water (zoetwater) ondersteuning
- max € 200, maar ik sta ervoor open om budget op te rekken indien nodig

Enkele devices waar ik me in heb verdiept:
- Swimmo: weinig over te vinden (ook op Tweakers)
- Garmin Swim: discontinued en met borstband
- Samsung Gear Sport: slechte reviews over de zwem sensoring

Ik heb al veel online gezocht en reviews gelezen, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb ook gezocht naar specifieke fora over zwemmen waar mensen dit topic bespreken, maar ook zonder succes. Zijn hier ervaringsdeskundigen of kan iemand me de juiste richting wijzen? Bedankt!

edit: zoals je ziet zoek ik geen GPS, maar in andere topics over sporthorloges werd naar dit topic verwezen. Het leek me beter om hierin te antwoorden dan een eigen topic te openen.

[ Voor 8% gewijzigd door toilet duck op 25-06-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
toilet duck schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:49:
Ik zoek een smartwatch/sporthologe/wearable om mijn zwemprestaties te verbeteren. Ik verwacht het horloge niet of nauwelijks buiten het zwembad te dragen.

Must-have:

- hartslagmeter zonder band (ik weet dat dit een lastige is), maar enige afwijking is niet zo erg
- display met belangrijkste info over huidige sessie (dus geen tracker die ik na afloop met mn telefoon uitlees)

Nice-to-have:

Ik heb al veel online gezocht en reviews gelezen, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb ook gezocht naar specifieke fora over zwemmen waar mensen dit topic bespreken, maar ook zonder succes. Zijn hier ervaringsdeskundigen of kan iemand me de juiste richting wijzen? Bedankt!

edit: zoals je ziet zoek ik geen GPS, maar in andere topics over sporthorloges werd naar dit topic verwezen. Het leek me beter om hierin te antwoorden dan een eigen topic te openen.
Voor zover ik weet ga je niets vinden. Ik kan niets opnoemen wat aan je must-have voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen een vreemd momentje met m'n nieuwe FR645. Ik word wakker en wil kijken hoe laat het is, dus gebruik de 'light' knop en in het scherm staat de 'beruchte' blauwe driehoek waar ik al zoveel over gelezen heb. Grrrrr... Hierna een paar minuten gewacht maar er gebeurde verder niets... backlight bleef aan met de blauwe driehoek. Hierna de light knop maar ingedrukt gehouden, totodat het scherm uit ging. Hierna leek het alsof het horloge niet meer was in te schakelen, maar ineens had ik weer beeld, met de melding dat de software naar versie 3.3 geupgrade was. Ik weet niet of dit 'normal gedrag' is op dit horloge bij een automatisch update van de software, maar op mijn oude VA HR was dat toch wel een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Ik heb al veel online gezocht en reviews gelezen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Welke horloges had je gevonden?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@toilet duck Een optische hartslagmeter icm zwemmen gaat nooit werken. Hiervoor heb je toch echt een borstband zoals de HRM-Swim van Garmin nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen met een FR645 of Fenix 5 de vraag of de volgende zaken betrouwbaar zijn en iets toevoegen tijdens het lopen of de analyse erna:
- Prestatieconditie
- Lactaat drempel meting
- Trainingsbelasting (identiek aan Strava TRIMP?)
- Trainingsstatus

Anaeroob trainingseffect vind ik op zich ook interessant maar dat train ik toch meer op mijn mountainbike.

Ik overweeg om mijn FR230 te vervangen en deze functies lijken me interessant maar ze beperken de keuze voor een nieuw horloge wel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54

Er is één toestel dat semi werkt: De descent maar ver buiten je budget, het is een duikhorloge. Dus ook nog eens zwaar overkill.
Overigens de kanttekening dat tijdens duiken de HR goed werkt, maar tijdens zwemmen met de brute zwembewegingen (zwemslag op tempo in plaats van rustig scuba-onderwaterzwemmen) het waarschijnlijk matig tot slecht werkt.

Als alternatief kan je kijken of je een simpel horloge met een optische band die matig werkt kan koppelen: De OH1 band van polar, al zal deze live weer niet werken en zit je met je achteraf probleem. Dus die hartslag is eigenlijk het grote struikelblok in je wensen lijst. Niet dat men het niet wil maken, maar het is meer dat de techniek er nog niet echt voor is...

[ Voor 8% gewijzigd door rockhopper op 25-06-2018 15:06 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35
Bertha781 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:21:
1. Tijdens een workout kan ik niet op Garmin Connect kijken waar de workout mij langs gebracht heeft. (Livetrack maar dan alleen voor eigen tel)
Beetje spuit 11 maar je kunt een Livetrack delen met jezelf. Ik deel standaard met mijn vrouw en mezelf. Dan kan ik ook onderweg via een linkje in de mail kijken waar ik tot dan toe langs ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FR645 music nu 401€ bij Decathlon.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 25-06-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-10 14:43
Ik begin ook een beetje klaar te raken met mijn VA3. Horloge is helemaal top, maar die hoogtemeter is echt helemaal ruk.

Heb je hem nodig: ja absoluut. Hier in Noorwegen is het toch wel prettig om te zien hoeveel je omhoog en naar beneden gaat. Dat deed zelfs mijn oude FR610 beter.

Voorbeeld: begin en eindpunt hetzelfde, verschil 90 meter!!!!!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-10 16:48

Must-have:

Nice-to-have:

De meeste sporthorloges zetten de optische hartslagmeter uit bij het zwemmen omdat die dan een stuk minder nauwkeurig werken, dat maakt de keuze heel klein.

Bij Suunto horloges kun je de OHR aan laten. Met jouw budget zou een Suunto Spartan Trainer Wrist HR een optie zijn, die voldoet eigenlijk aan alles (nuja dat strak design, smaak is persoonlijk).

Maar zoals al gezegd is de nauwkeurigheid van een optische hartslagsensor tijdens het zwemmen niet zo geweldig. Wat display tijdens het zwemmen betreft, ik heb daar persoonlijk weinig aan, kan dat dan helemaal niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rene schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:25:
Ik begin ook een beetje klaar te raken met mijn VA3. Horloge is helemaal top, maar die hoogtemeter is echt helemaal ruk.

Heb je hem nodig: ja absoluut. Hier in Noorwegen is het toch wel prettig om te zien hoeveel je omhoog en naar beneden gaat. Dat deed zelfs mijn oude FR610 beter.

Voorbeeld: begin en eindpunt hetzelfde, verschil 90 meter!!!!!
Dat lijkt me stug aangezien de FR610 helemaal geen barometer aan boord heeft. De FR610 haalt de hoogtedata op via GPS coördinaten nadat je deze op Garmin Connect hebt gezet.

Wat betreft dat hoogteverschil. Is tijdens de duur van de actviteit de luchtdruk/het weer (snel) veranderd misschien? Dan krijg je namelijk ook deze verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
En dan overkomt je opeens waar je in het begint altijd bang voor bent, je ergste nachtmerrie.... je eerste krasje op je nieuwe smart/sport watch.... :'(

Je stoot per ongeluk ergens tegen aan en je hebt een klein krasje op je mooie bezel van de Gear Sport.... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 25-06-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Dat hoort een beetje bij een sport horloge natuurlijk. Bewijst dat je een bikkel bent ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
PatrickC schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:30:
[...]

Dat lijkt me stug aangezien de FR610 helemaal geen barometer aan boord heeft. De FR610 haalt de hoogtedata op via GPS coördinaten nadat je deze op Garmin Connect hebt gezet.

Wat betreft dat hoogteverschil. Is tijdens de duur van de actviteit de luchtdruk/het weer (snel) veranderd misschien? Dan krijg je namelijk ook deze verschillen.
Precies ja! Die GPS hoogteregistratie van de 610 is 10x beter dan de barometrische registratie van de VA3. Deze haalt overigens de hoogte real time binnen. Het is een keuze in GC om daarna een hoogtecorrectie toe te passen.

Zojuist een rondje wezen fietsen. Hier de data van de Edge 810:

https://connect.garmin.com/modern/activity/2804074394

Daar is het verschil in hoogtemeters 3 meter (en de start is 2 meter hoger). Voor de lol ook de VA3 gecalibreerd. Hoogte bij start: 32 meter. Hoogte bij aankomst -12 meter. Er klopt met andere worden dus geen hol van.

Wellicht omdat ze die barometrische sensor op de onderkant gemaakt hebben? Ik zal vandeweek een rondje fietsen en de VA3 op de bikemount zetten. Zal dan ook van allebei de data loggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rene op 25-06-2018 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 16:13
Aghanim schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:38:
Voor degenen met een FR645 of Fenix 5 de vraag of de volgende zaken betrouwbaar zijn en iets toevoegen tijdens het lopen of de analyse erna:
- Prestatieconditie
Vind ik een leuke toevoeging, geeft tijdens een loopje altijd aan hoe je prestatieconditie is. Voor mijn gevoel betrouwbaar.
- Lactaat drempel meting
Doe ik niets mee
Ideale functie, zeker nu Garmin de geupdate Physio True-Up heeft gelanceerd. Ik heb zelf ook een mtb/racefiets en train daar dmv een Edge. Mooie is nu dat ik die dus ook op mijn horloge zie, daarnaast heb je nu een totaal review van je status en belasting/herstel
- Trainingsstatus
Zelfde als boven

Anaeroob trainingseffect vind ik op zich ook interessant maar dat train ik toch meer op mijn mountainbike.

Ik overweeg om mijn FR230 te vervangen en deze functies lijken me interessant maar ze beperken de keuze voor een nieuw horloge wel enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54
Rene schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:55:
[...]
Precies ja! Die GPS hoogteregistratie van de 610 is 10x beter dan de barometrische registratie van de VA3. Deze haalt overigens de hoogte real time binnen. Het is een keuze in GC om daarna een hoogtecorrectie toe te passen.

Zojuist een rondje wezen fietsen. Hier de data van de Edge 810:

https://connect.garmin.com/modern/activity/2804074394

Daar is het verschil in hoogtemeters 3 meter (en de start is 2 meter hoger). Voor de lol ook de VA3 gecalibreerd. Hoogte bij start: 32 meter. Hoogte bij aankomst -12 meter. Er klopt met andere worden dus geen hol van.

Wellicht omdat ze die barometrische sensor op de onderkant gemaakt hebben? Ik zal vandeweek een rondje fietsen en de VA3 op de bikemount zetten. Zal dan ook van allebei de data loggen.
En dan de hamvraag: hoe staat je hoogtemeter ingesteld? Auto calibratie? calibratie bij start? geen calibratie? Is de barometer opening verstopt? Die verschillen kloppen uiteraard niet, maar kunnen door verschillende dingen veroorzaakt worden. Niet dat ik het daarmee goed praat, maar als je bv het toestel continue laat calibreren en er valt een satelliet weg of er komt er eentje bij kan zomaar je hoogte verspringen. Hetzelfde met een overtrekkend drukfront. En er geldt altijd: des te meer tijd er tussen start en finish zit des te groter is de kans dat de afwijking groter is. Met andere woorden een rondje van 5 minuten zal weinig verschil laten zien, maar rondje van een uur al wat meer en over de hele dag kan er van alles gebeuren.

Verder gaan bijna alle toestellen anders om met de hoogte (helaas), deze week flink getest met de wahoo bolt, de garmin oregon 600, de garmin oregon 750 en de fenix 3. Bij mij gaven alle vier de toestellen er hun eigen draai aan. De bolt en de F3 deden het het beste, al kon ik bij de bolt niet ontdekken hoe ik deze hoogte kon calibreren. Bij beide oregons werd de afwijking groter naar mate de dag vorderde, al beken ik dat in de nieuwigheid van de 750 niet goed heb gekeken hoe deze ingesteld was (nieuwe speeltjes en dergelijke).
Aan het eind van de dag wisselde het resultaat tussen 580 hoogtemeters en 680 en de rest ertussenin.

De druk steeg (en daarmee daalde de hoogte op de toestellen en vlakte dus je klimmeters af) gedurende de dag. De bolt leek het het beste te doen, en haalde waarschijnlijk de hoogte uit de kaarten. Niet dat het daarmee perfect ging, maar in ieder geval zakte ik niet onder zee niveau op het eiland. Gemiddelde afwijking 15 meter, de garmins zaten er het verste vanaf en doken met gemak behoorlijk onder zee, haalde duidelijk niet hun info van de kaarten (helaas). De F3 zat in het midden.

Overigens denk ik dat er zonder terug te vallen op kaartgegevens er geen enkel toestel is die een hoogte nauwkeurigheid haalt die beter is dan 10 tot 15 meter, en waarschijnlijk is de gemiddelde afwijking nog veel groter. De gemeten verschillen tijdens een activiteit (klim en daal meters) echter zijn wel goed meetbaar, en ik verwacht hier bij onbewerkte metingen (geen algoritme weersausje erover) dat de gemeten klimmeters wel tot op 3 meter nauwkeurig zijn indien er een barometer aanwezig is die werkt. Het is nu eenmaal zo dat het gps systeem ontworpen is voor je positie bepaling en niet voor je hoogte.

[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 25-06-2018 23:37 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-10 19:27

Must-have:

Nice-to-have:
De Amazfit Startos heeft OHR, maar net als alle anderen niet echt bruikbaar in het water, je kunt er wel een borstband aan koppelen. Hij heeft zowel baantjes en buitenzwemmen activiteiten en ik meen me te herinneren dat iemand hier zei (wss in het Stratos topic) dat hij maar 1 baantje gemist had op een zwemsessie, zelf geen ervaring mee.
Stoombad kan je bij allemaal vergeten, dat wordt vaak expliciet vermeld als no-go

Het leuke is dat de Stratos ruim binnen je budget valt, dus je kan 'm proberen, mocht hij niet bevallen, ben je 'm zo kwijt en heeft het je hooguit een paar tientjes gekost.

Daarnaast geldt het bovenstaande ook min of meer voor de Polar M600, ook voor weinig te krijgen (rond de €200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
- Prestatieconditie
- Lactaat drempel meting
- Trainingsstatus

Je vergeet de 935.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
- Prestatieconditie
- Lactaat drempel meting
- Trainingsstatus

Hier een 935 eigenaar en in mijn geval aardig betrouwbaar lijkt het, is wel erg afhankelijk van je OHR betrouwbvaarheid volgens mij (en daar heb ik persoonlijk geen klagen over) en uiteindelijk is het wel raadzaam al deze zaken als richtlijnen te gebruiken en niet zozeer als leidraad.

Zag trouwens dat woensdag waarschijnlijk de uitrol begint van Galileo support voor de 935, en ook andere nieuwe horloges zullen Galileo krijgen aldus dcrainmaker:

https://www.dcrainmaker.c...nt-page-1#comment-2910702

Goed nieuws en wat mij betreft een positieve meevaller van Garmin want was er eerlijk gezegd niet vanuit gegaan dat dit naar oudere horloges zou komen (tot de beta voor de F5 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
rockhopper schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:33:
[...]

En dan de hamvraag: hoe staat je hoogtemeter ingesteld? Auto calibratie? calibratie bij start? geen calibratie? Is de barometer opening verstopt? Die verschillen kloppen uiteraard niet, maar kunnen door verschillende dingen veroorzaakt worden. Niet dat ik het daarmee goed praat, maar als je bv het toestel continue laat calibreren en er valt een satelliet weg of er komt er eentje bij kan zomaar je hoogte verspringen. Hetzelfde met een overtrekkend drukfront. En er geldt altijd: des te meer tijd er tussen start en finish zit des te groter is de kans dat de afwijking groter is. Met andere woorden een rondje van 5 minuten zal weinig verschil laten zien, maar rondje van een uur al wat meer en over de hele dag kan er van alles gebeuren.

Verder gaan bijna alle toestellen anders om met de hoogte (helaas), deze week flink getest met de wahoo bolt, de garmin oregon 600, de garmin oregon 750 en de fenix 3. Bij mij gaven alle vier de toestellen er hun eigen draai aan. De bolt en de F3 deden het het beste, al kon ik bij de bolt niet ontdekken hoe ik deze hoogte kon calibreren. Bij beide oregons werd de afwijking groter naar mate de dag vorderde, al beken ik dat in de nieuwigheid van de 750 niet goed heb gekeken hoe deze ingesteld was (nieuwe speeltjes en dergelijke).
Aan het eind van de dag wisselde het resultaat tussen 580 hoogtemeters en 680 en de rest ertussenin.

De druk steeg (en daarmee daalde de hoogte op de toestellen en vlakte dus je klimmeters af) gedurende de dag. De bolt leek het het beste te doen, en haalde waarschijnlijk de hoogte uit de kaarten. Niet dat het daarmee perfect ging, maar in ieder geval zakte ik niet onder zee niveau op het eiland. Gemiddelde afwijking 15 meter, de garmins zaten er het verste vanaf en doken met gemak behoorlijk onder zee, haalde duidelijk niet hun info van de kaarten (helaas). De F3 zat in het midden.

Overigens denk ik dat er zonder terug te vallen op kaartgegevens er geen enkel toestel is die een hoogte nauwkeurigheid haalt die beter is dan 10 tot 15 meter, en waarschijnlijk is de gemiddelde afwijking nog veel groter. De gemeten verschillen tijdens een activiteit (klim en daal meters) echter zijn wel goed meetbaar, en ik verwacht hier bij onbewerkte metingen (geen algoritme weersausje erover) dat de gemeten klimmeters wel tot op 3 meter nauwkeurig zijn indien er een barometer aanwezig is die werkt. Het is nu eenmaal zo dat het gps systeem ontworpen is voor je positie bepaling en niet voor je hoogte.
Het klopt inderdaad dat de barometer kan schommelen door externe factoren. Op een 3-5 uur durende fietsrit zie je dit aardig op bijvoorbeeld de 810 (zeker als er een front overkomt). Helaas is dit bij de VA3 niet het geval. Hoogstwaarschijnlijk komen de afwijkingen door de locatie van de barometrische sensor (onder het horloge). Zodra je lekker zweet en het horloge tegen je pols aanplakt is er geen direct contact meer met de buitenlucht.

Om dit te bevestigen zal ik de volgende fietsrit de VA3 op een stuurmount plaatsen. Loopt de barometer dan wel goed mee is het een hardware fout. Gaat hij nog steeds de mist in kunnen ze het misschien verhelpen met een firmware.

Overigens is het antwoord op de hamvraag over de calibratie vrij simpel. In de laatste firmware hebben ze de handmatige calibratie verwijderd. Enige manier om te kalibreren is een gps fix krijgen en daarna 30 seconden wachten. Als die fix dus een foute hoogte geeft is daar niets meer aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 21:22
Dank voor alle goede inhoudelijke reacties, ik weet waar ik verder naar moet kijken!
Arie- schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:23:
[...]

Voor zover ik weet ga je niets vinden. Ik kan niets opnoemen wat aan je must-have voldoet.
Had ik idd gelezen, maar toch ook wel een paar apparaten die het claimen te doen (m.n. de Swimmo dus en een aantal die niet expliciet vermelden het niet te doen).
XWB schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:26:
[...]
Welke horloges had je gevonden?
Staat toch gewoon in mn oorspronkelijke post? Swimmo, Garmin Swim en Samsung Gear.
rockhopper schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:44:
[...]

Er is één toestel dat semi werkt: De descent maar ver buiten je budget, het is een duikhorloge. Dus ook nog eens zwaar overkill.
Overigens de kanttekening dat tijdens duiken de HR goed werkt, maar tijdens zwemmen met de brute zwembewegingen (zwemslag op tempo in plaats van rustig scuba-onderwaterzwemmen) het waarschijnlijk matig tot slecht werkt.

Als alternatief kan je kijken of je een simpel horloge met een optische band die matig werkt kan koppelen: De OH1 band van polar, al zal deze live weer niet werken en zit je met je achteraf probleem. Dus die hartslag is eigenlijk het grote struikelblok in je wensen lijst. Niet dat men het niet wil maken, maar het is meer dat de techniek er nog niet echt voor is...
Die duikcomputer is idd te veel van het goede en ik wil echt tijdens de training inzicht hebben. Dank iig voor meedenken.
MacPoedel schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:55:
[...]

De meeste sporthorloges zetten de optische hartslagmeter uit bij het zwemmen omdat die dan een stuk minder nauwkeurig werken, dat maakt de keuze heel klein.

Bij Suunto horloges kun je de OHR aan laten. Met jouw budget zou een Suunto Spartan Trainer Wrist HR een optie zijn, die voldoet eigenlijk aan alles (nuja dat strak design, smaak is persoonlijk).

Maar zoals al gezegd is de nauwkeurigheid van een optische hartslagsensor tijdens het zwemmen niet zo geweldig. Wat display tijdens het zwemmen betreft, ik heb daar persoonlijk weinig aan, kan dat dan helemaal niet lezen.
Mooi, die Suunto zal ik ook even checken! Nogmaals: ik realiseer me dat de HR nauwkeurigheid te wensen over zal laten, maar als ik er iig nog een gemiddelde/indicatie van kan maken ben ik al enigszins geholpen.
Frenz64 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:49:
[...]
De Amazfit Startos heeft OHR, maar net als alle anderen niet echt bruikbaar in het water, je kunt er wel een borstband aan koppelen. Hij heeft zowel baantjes en buitenzwemmen activiteiten en ik meen me te herinneren dat iemand hier zei (wss in het Stratos topic) dat hij maar 1 baantje gemist had op een zwemsessie, zelf geen ervaring mee.
Stoombad kan je bij allemaal vergeten, dat wordt vaak expliciet vermeld als no-go

Het leuke is dat de Stratos ruim binnen je budget valt, dus je kan 'm proberen, mocht hij niet bevallen, ben je 'm zo kwijt en heeft het je hooguit een paar tientjes gekost.

Daarnaast geldt het bovenstaande ook min of meer voor de Polar M600, ook voor weinig te krijgen (rond de €200)
Thanks, de Stratos en de M600 zal ik zeker checken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Hier de overige modellen die deze update krijgen:
A number of you asked about other Garmin devices, including the FR935, and whether or not they too would be getting Galileo support. I went back to Garmin and got the full list of planned device updates (these will/are be merely software updates, it won’t require new hardware or anything).

Galileo support is scheduled to be in the FR935 release planned for this Wednesday, June 27 as a production release (not beta like the Fenix 5 release was).

Additionally, the following other Fitness/Outdoors devices over the last year or so (basically, newer GPS chipsets), will also be getting Galileo support (no specific timeframes yet):
• Forerunner 645/Forerunner 645 Music
• Vivoactive 3
• Vivoactive 3 Music
• Edge 820
• Edge 520 Plus
• Edge 1030

Cheers
bron: https://www.dcrainmaker.c...view.html#comment-2910702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-10 16:45
Bij ibood nu de Fenix 3 Sapphire in de aanbieding. Wel refurbished.

Al zou ik er zelf niet zo snel (meer) kopen, wellicht toch misschien nog voor iemand interessant.

http://www.ibood.com/electronics-nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Voor die prijs zou ik hem zeker overwegen als je nu in de markt bent voor een GPS sporthorloge.

Er zijn maar weinig (software) features die hij NIET heeft (of die niet met een Garmin Connect IQ app kunnen worden toegevoegd). Wel rekening mee houden dat er geen optische hartslagmeter in zit, dat is de enige echte beperking qua hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redje
Voor mensen die een HRM-RUN willen hebben (voor hartslag, running dynamics en running power met de juiste Garmin) hij is nu bij Amazon.de 65,-

Ik heb er één besteld, zat te twijfelen tussen een HRM-Run en een RD-Pod.
De band is wat universeler imho. Voor training en interval is een band wel handig omdat de HR sneller reageert.

[ Voor 11% gewijzigd door Redje op 26-06-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MrAcid schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Hier de overige modellen die deze update krijgen:

[...]

bron: https://www.dcrainmaker.c...view.html#comment-2910702
Dank voor het uitzoeken en delen! :) Ik ben vooral benieuwd of Galileo inderdaad zo nauwkeurig is als Europa claimt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
MrAcid schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:52:
Voor die prijs zou ik hem zeker overwegen als je nu in de markt bent voor een GPS sporthorloge.

Er zijn maar weinig (software) features die hij NIET heeft (of die niet met een Garmin Connect IQ app kunnen worden toegevoegd). Wel rekening mee houden dat er geen optische hartslagmeter in zit, dat is de enige echte beperking qua hardware.
Ik heb inmiddels wat IQ apps gedownload maar ben er nou niet erg kapot van wat ik uitgeprobeerd heb. Watchfaces, hardloop monitor apps, etc. Het voelt als of de integratie met de rest van het horloge en Garmin Connect platform ver is te zoeken.
Ik weet niet hoe jullie erin zitten maar tot opheden voegt het weinig toe en zou ik het niet als beslispunt opnemen.
Pagina: 1 ... 82 ... 325 Laatste