Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 14:54
Gezien er nog geen topic laat staan post over is, hierbij wat vragen hoe jullie er tegen aankijken.

Ik zwem minstens 3x per week en ben op zoek naar een smartwatch hiervoor, nu kwam ik de Swimmo tegen. Een smartwatch specifiek gericht op zwemmen, oorsprong vanuit een kickstarter project.

Info: http://www.swimmo.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KFNznsatPmMFrN9O1Ng8datg/full.png

Houd je zwemtrainingen bij:
  • Baantjes (automatisch tellen)
  • Afstand in yards of meters
  • Zwemtempo / snelheid
  • Duur en rondetijden
  • Je hartslag
  • Calorieën die je hebt verbrand
Nu mijn vragen, ik ben opzich wel overtuigd over het product maar het blijft een nieuw product/bedrijf.
- Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van dit soort producten vanuit Kickstartprojecten?
- De productfoto's zien er gelikt uit maar hoe zou het OS performen? Qua snelheid, grafisch, stabiliteit?

Misschien toch beter een Apple Watch? Deze beschikt wel over GPS en biedt meer functies dan dit horloge. Wel minder precies qua hartrimte e.d. alhoewel dit niet mijn hoofdreden is. Meer het registeren van afstanden/banen/tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
ro3lie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:33:

Nu mijn vragen, ik ben opzich wel overtuigd over het product maar het blijft een nieuw product/bedrijf.
- Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van dit soort producten vanuit Kickstartprojecten?

- De productfoto's zien er gelikt uit maar hoe zou het OS performen? Qua snelheid, grafisch, stabiliteit?
De kwaliteit van een kickstarter product heeft toch echt helemaal niets te maken me tde kwaliteit van een ander kickstarter project? 8)7

Is het een nieuw OS of een bestaand OS? Is het bestaand, kijk dan de reviews.
Is het nieuw? dan kun je misschien een waarzegster zoeken?

Ik denk dat het, zoals met veel kickstarter projecten, onmogelijk is deze vragen vooraf te beantwoorden.

Ik denk dat het een kwestie van gokken is, of je moet wachten tot et product beschikbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 07-10-2016 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 18:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

ro3lie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:33:
Gezien er nog geen topic laat staan post over is, hierbij wat vragen hoe jullie er tegen aankijken.

Ik zwem minstens 3x per week en ben op zoek naar een smartwatch hiervoor, nu kwam ik de Swimmo tegen. Een smartwatch specifiek gericht op zwemmen, oorsprong vanuit een kickstarter project.

Info: http://www.swimmo.nl/

[afbeelding]

Houd je zwemtrainingen bij:
  • Baantjes (automatisch tellen)
  • Afstand in yards of meters
  • Zwemtempo / snelheid
  • Duur en rondetijden
  • Je hartslag
  • Calorieën die je hebt verbrand

Misschien toch beter een Apple Watch? Deze beschikt wel over GPS en biedt meer functies dan dit horloge. Wel minder precies qua hartrimte e.d. alhoewel dit niet mijn hoofdreden is. Meer het registeren van afstanden/banen/tempo.
Er is hier al wel een topic voor alleen gaat dat natuurlijk vooral over de buitensporten. Je kan daar natuurlijk ook met je zwemvragen terecht.

Ik zou zelf zo'n kickstarter vermijden tenzij je heel goed weet wat je wilt en zeker van bent dat dit toestel iets biedt of gaat bieden wat je anders niet zou hebben en je per se moet hebben.
Qua zwemtoestellen zijn vooral de triathlon en specifieke zwemhorloges interessant, al voldoen er veel meer toestellen. Het hangt allemaal af van wat je precies zoekt, alleen indoor of ook outdoor, of je slagen herkent moeten worden of wil je alleen baantjes bijhouden. Of je ook nog andere sporten wilt en wat je budget is natuurlijk.

Let wel dat hartslagregistratie in het water vaak lastig is, zeker op optisch hartslag gebied. Garmin heeft er wel een speciale hartslagband voor uitgebracht.

Zeker een aanrader is om eens op de site van dcrainmaker.com te kijken. Hij is zelf een sporter en gadgetfreak die al jaren zeer uitgebreide reviews doet van allerlei sport en gps horloges. Zijn aanbeveling van bijna een jaar geleden was toen de vivoactive van garmin (inmiddels is er ook een vivoactive HR). Binnenkort vlak voor black friday zal hij wel een nieuwe lijst met aanbevelingen doen. Handig voor de kerstinkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 15-10-2016 16:26 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 14:54
rockhopper schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:23:
[...]

Er is hier al wel een topic voor alleen gaat dat natuurlijk vooral over de buitensporten. Je kan daar natuurlijk ook met je zwemvragen terecht.

Ik zou zelf zo'n kickstarter vermijden tenzij je heel goed weet wat je wilt en zeker van bent dat dit toestel iets biedt of gaat bieden wat je anders niet zou hebben en je per se moet hebben.
Qua zwemtoestellen zijn vooral de triathlon en specifieke zwemhorloges interessant, al voldoen er veel meer toestellen. Het hangt allemaal af van wat je precies zoekt, alleen indoor of ook outdoor, of je slagen herkent moeten worden of wil je alleen baantjes bijhouden. Of je ook nog andere sporten wilt en wat je budget is natuurlijk.

Let wel dat hartslagregistratie in het water vaak lastig is, zeker op optisch hartslag gebied. Garmin heeft er wel een speciale hartslagband voor uitgebracht.

Zeker een aanrader is om eens op de site van dcrainmaker.com te kijken. Hij is zelf een sporter en gadgetfreak die al jaren zeer uitgebreide reviews doet van allerlei sport en gps horloges. Zijn aanbeveling van bijna een jaar geleden was toen de vivoactive van garmin (inmiddels is er ook een vivoactive HR). Binnenkort vlak voor black friday zal hij wel een nieuwe lijst met aanbevelingen doen. Handig voor de kerstinkopen.
Bedankt voor je reactie! Kan ik zeker iets mee. Ik ga de site eens doorkijken, twijfel inmiddels tussen de AW2 en een sport smartwatch die iets langer op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 18:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben niet heel erg bekend met apple producten en kan dus weinig zeggen over de twee generatie apple watches. Ik weet wel dat de eerste flink tekort kwam op sportgebied en echt puur in het 'smart watch' segment viel en niet 'sport watch'. Of dat met deel 2 ook zo is weet ik niet, maar waarschijnlijk is het een duur horloge met daarom dus weinig bang for buck.

Als je je echt wilt toeleggen op sport zou ik het hele smart-watch segment links laten liggen en focussen op goede sport-watches. Deze kunnen sinds een jaar of twee bijna allemaal ook het een en ander aan 'smart functies' maar hun kern taak is nou eenmaal de sport. Zoals ik het zie, voldoet de garmin vivoactive in ieder geval prima. Ook de Fenix 3 (voor flink wat meer geld) is een prima zwemhorloge. Maar als je helemaal into apple bent zal deze ook wel goed zijn. Op nu.nl was de review van de aw2 in ieder geval niet erg positief en ik heb op de site van dcrainmaker nog niks gelezen over de aw2.

Succes met je keuze, laat je het ook even weten welke je uiteindelijk gekozen hebt?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II