Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 78 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41
Met de mogelijkheid van custom roms en android framework moet het toch ook mogelijk zijn om footpod ondersteuning toe te voegen. Op welk forum staan custom roms voor deze stratos? Vroeger was dit xda developers, voor telefoons....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:03
coldasice schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:22:
Met de mogelijkheid van custom roms en android framework moet het toch ook mogelijk zijn om footpod ondersteuning toe te voegen. Op welk forum staan custom roms voor deze stratos? Vroeger was dit xda developers, voor telefoons....
https://forum.xda-developers.com/smartwatch/amazfit

Je was al warm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
rockhopper schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:56:
[...]

Ik zou je adviseren deze in depth review door de lezen, sla vooral de comments niet over, daar worden ook veel vragen gesteld en nog betere antwoorden gegeven.
In het kort:
ja, ja en geen idee, bootcamp is iets waarbij ik aan militaire training denk, maar dat zal je wel niet bedoelen ;)
Zojuist een VA3 gekocht. Alles werkt prima maar 1 ding vraag ik me af:

Is het display bij andere gebruikers ook ontzettend flets. Zwart is meer grijs en kleuren zijn bijna niet te onderscheiden. Dit is wel een behoorlijk verschil met de Fitbit van mijn vriendin.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rene schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:00:
[...]

Zojuist een VA3 gekocht. Alles werkt prima maar 1 ding vraag ik me af:

Is het display bij andere gebruikers ook ontzettend flets. Zwart is meer grijs en kleuren zijn bijna niet te onderscheiden. Dit is wel een behoorlijk verschil met de Fitbit van mijn vriendin.
Garmin gebruikt een compleet ander schermtype dan Fitbit. De VA3 heeft een transflective MIP LCD. Dit type display gebruikt het licht wat er op valt, waardoor het scherm erg goed afleesbaar wordt in b.v. zonlicht, maar onder donkere omstandigheden slechter leesbaar wordt en je de backlight moet gebruiken. Zwart op dit type schermen is inderdaad wat grijzig. Voordeel van dit soort schermen is dat ze veel energie zuiniger zijn en dus altijd aan kunnen staan. Fitbit gebruikt een andere type scherm, met betere zwart/kleurweergave, maar dit soort schermen gebruiken meer energie, dus ze staan standaard uit. Pas bij interactie of een bepaalde polsbeweging gaan deze aan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er advies? Ik ben net begonnen met hardlopen onder begeleiding van een coach die mij schema's mailt en mijn resultaten volgt via Strava of Garmin. Daarnaast wandel en fiets ik graag ter ontspanning.
Ik zou heel graag mijn telefoon thuislaten en offline muziek luisteren zonder MP3's over te moeten zetten. Ik heb een Spotify premium account en zou het liefst de Gear Sport kopen qua uiterlijk en mogelijkheden, maar ik begrijp uit de reacties dat de hartslag meting slecht werkt. Is het te verwachten dat dit betert wordt na firmware updates?. Mijn budget is maximaal 300 Euro, dus ik zal voorlopig mijn telefoon meenemen om muziek te luisteren vrees ik.
Ik twijfel nu tussen de Garmin Vivoactive 3, Polar M600 en M430. De FR 235 heb ik ook overwogen, maar vind ik nog vrij duur voor de leeftijd van het apparaat. Ik spaar dan liever door tot ik ooit de 645 met muziek kan betalen. Ik las op een forum dat de M600 ook een horloge is dat mogelijk weinig ondersteuning meer zal krijgen van Polar. Is dat zeker?
De Vivoactive 3 en M430 schelen bijna 100 Euro, heeft de Vivoactive 3 sterke voordelen tegenover de M430 behalve het uiterlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-10 11:07
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:47:
....Ik zou heel graag mijn telefoon thuislaten en offline muziek luisteren zonder MP3's over te moeten zetten....
Offline zonder mp3's over te zetten? Als je dat lukt hoor ik het graag, hoe zie je dat technisch voor je? Spotify account op je horloge en daar downloaden ofzo?
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:47:
Ik twijfel nu tussen de Garmin Vivoactive 3, Polar M600 en M430. De FR 235 heb ik ook overwogen, maar vind ik nog vrij duur voor de leeftijd van het apparaat. Ik spaar dan liever door tot ik ooit de 645 met muziek kan betalen. Ik las op een forum dat de M600 ook een horloge is dat mogelijk weinig ondersteuning meer zal krijgen van Polar. Is dat zeker?....
De M600 (ik heb 'm) is nog niet heel lang op de markt en ik kan me niet voorstellen dat die niet meer ondersteund gaat worden. Is geupgrade naar wear 2.0 en zowel Garmin, Suunto en Polar ondersteunen veel langer dan 'telefoon' merken, sportwatches kennen een veel langere product life cycle.

Een goedkope optie is een tweedehands m600 trouwens O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Frenz64 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Offline zonder mp3's over te zetten? Als je dat lukt hoor ik het graag, hoe zie je dat technisch voor je? Spotify account op je horloge en daar downloaden ofzo?
Precies dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd Je weet dat de FR645 Music geen ondersteuning heeft voor Spotify en waarschijnlijk ook nooit gaat krijgen? Verder zitten huidige bezitters van dit horloge nog steeds te wachten op de beloofde Deezer ondersteuning, wat voor Nederland dan de enige streaming audio optie zal zijn. Dus dat wordt dan toch mp3-tjes kopieëren.

De Samsung Gear Sport is tot nu toe de enige die Spotify ondersteunt. Dat deze een slechte hartslagmeting heeft, had ik nog niet eerder gehoord. Jammer genoeg kun je op dat horloge geen externe hartslagmeter aansluiten via Ant+ of bluetooth.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En volgens mij moet dit ook kunnen op de M600 via Google Music maar dan wel vanaf het horloge sinds de update naar Wear 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:54:
@VerwijderdDe Samsung Gear Sport is tot nu toe de enige die Spotify ondersteunt. Dat deze een slechte hartslagmeting heeft, had ik nog niet eerder gehoord. Jammer genoeg kun je op dat horloge geen externe hartslagmeter aansluiten via Ant+ of bluetooth.
Jammer, ik hoopte dat de 645 al snel klaar zou zijn voor Deezer en in de toekomst voor Spotify.

Over de hartslagmeting lees ik wisselende berichten in reviews, de reacties op dc rainmaker's blog en Samsung's forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Koppeling met Strava schijnt ook een beetje tricky te zijn, het is feitelijk een smartwatch met sportfuncties, je alternatieven zijn dedicated sportwatches (met soms wat smartwatch functies)

[ Voor 10% gewijzigd door Frenz64 op 10-05-2018 23:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een Garmin FR 235 besteld. Ik was voor de honderdste keer prijzen aan het vergelijken op Amazon van verschillende sportwatches en ineens zag ik op amazon.de de 235 in aqua voor 168 Euro. Dat leek me een goede deal. Anders was het de Polar M430 geworden, maar die was iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

PatrickC schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:54:
@Verwijderd Je weet dat de FR645 Music geen ondersteuning heeft voor Spotify en waarschijnlijk ook nooit gaat krijgen? Verder zitten huidige bezitters van dit horloge nog steeds te wachten op de beloofde Deezer ondersteuning, wat voor Nederland dan de enige streaming audio optie zal zijn. Dus dat wordt dan toch mp3-tjes kopieëren.

De Samsung Gear Sport is tot nu toe de enige die Spotify ondersteunt. Dat deze een slechte hartslagmeting heeft, had ik nog niet eerder gehoord. Jammer genoeg kun je op dat horloge geen externe hartslagmeter aansluiten via Ant+ of bluetooth.
^dit! Het lijkt er al een tijdje op dat Samsung en Spotify een exclusief verbondje hebben. Tientallen apparaten zouden allang een prima werkende Spotify app hebben als het "mocht".

Dus, essentieel om te weten als je denkt: "dat komt nog wel".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:08:
Ik heb inmiddels een Garmin FR 235 besteld. Ik was voor de honderdste keer prijzen aan het vergelijken op Amazon van verschillende sportwatches en ineens zag ik op amazon.de de 235 in aqua voor 168 Euro. Dat leek me een goede deal. Anders was het de Polar M430 geworden, maar die was iets duurder.
Beter een horloge om de pols, dan sterven met de nieuwste folder in de hand. Veel plezier met je keuze!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:38
Je leeft maar een keer en geld op de bank doet ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:22
Gisteren een 10k gelopen terwijl ik niet heel fit was en ik vond mijn hartslag wel heel vreemd. Ziek geweest, dus opzich niet raar. Maar hij klom langzaam steeds hoger tot bijna mijn max hartslag, echter kon ik nog wel versnellen in de laatste kilometers. Toen ik net de data bekeek lijkt het me gewoon dat de hartslag data niet klopt, iemand dit wel eens eerder gezien? Probleem met horloge?

https://www.strava.com/ac...sed?hl=en-US&v=1526060220

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Linkje werkt niet (bij mij althans)

Was het borstband of polsmeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Frenz64 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:11:
Linkje werkt niet (bij mij althans)

Was het borstband of polsmeting?
Hmm raar, dan maar een plaatje, hopelijk werkt deze wel:

https://photos.app.goo.gl/Jeo7fhF1Ymp1yVG72

Polsmeting. Normaal gaat het altijd prima, dit is de eerste keer dat ik vreemde resultaten krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Vandaag de VA3 binnen gekregen. Ik heb moeite met de slaaptijden. Ik werk in de 5 ploegen en slaap dus niet op vaste tijden. De Garmin/VA3 gaat wel uit van vaste tijden. Hoe kan ik dit oplossen. Wel jammer ook dat Garmin ano 2018 er vanuit gaat dat de 24/7 industrie niet voor sporters is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
kepler schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:59:
[...]

Hmm raar, dan maar een plaatje, hopelijk werkt deze wel:

https://photos.app.goo.gl/Jeo7fhF1Ymp1yVG72

Polsmeting. Normaal gaat het altijd prima, dit is de eerste keer dat ik vreemde resultaten krijg.
Dit is wel een heel constante stijgende lijn, dat kan niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bertha781 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:08:
Vandaag de VA3 binnen gekregen. Ik heb moeite met de slaaptijden. Ik werk in de 5 ploegen en slaap dus niet op vaste tijden. De Garmin/VA3 gaat wel uit van vaste tijden. Hoe kan ik dit oplossen. Wel jammer ook dat Garmin ano 2018 er vanuit gaat dat de 24/7 industrie niet voor sporters is.
De tijden die je opgeeft zijn eigenlijk meer tijden dat het horloge ‘stil’ moet zijn. Dus als je slaapt buiten deze ingestelde tijd, dan moet het horloge dit gewoon als slaap detecteren. Bij mijn eigen VA HR heb ik de slaap tijd tussen 0:00-7:00 ingesteld, maar vaak detecteert Garmin al slaap vanaf 22:00, wat helaas in mijn geval dus te vroeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Had je een warming-up gedaan daarvoor, @kepler ?

De aanvangshoogte van je HR net onder de 120 bpm vind ik al vrij hoog en de de 'sprong' binnen 1 km naar een niveau waarbij een een forse (anearobe) inspanning geleverd wordt. Theoretisch zou die stijgende lijn nog wel kunnen (bij mij loopt hij gedurende een loop ook op, maar veel langzamer), maar de absolute hoogte amper, vanaf 6 km continue op je max HR lopen? Ik denk het niet.

Foute meting, niet op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Frenz64 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:13:
Had je een warming-up gedaan daarvoor, @kepler ?

De aanvangshoogte van je HR net onder de 120 bpm vind ik al vrij hoog en de de 'sprong' binnen 1 km naar een niveau waarbij een een forse (anearobe) inspanning geleverd wordt. Theoretisch zou die stijgende lijn nog wel kunnen (bij mij loopt hij gedurende een loop ook op, maar veel langzamer), maar de absolute hoogte amper, vanaf 6 km continue op je max HR lopen? Ik denk het niet.

Foute meting, niet op letten
Je zou veel meer natuurlijke variatie moeten hebben, dit lijkt onnatuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
coldasice schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:31:
[...]

Je zou veel meer natuurlijke variatie moeten hebben, dit lijkt onnatuurlijk
Precies. Dat je harstslag stijgt is natuurlijk logisch, maar in zo'n constante trap omhoog, dat is echt onmogelijk. Dat krijg je nog niet voor elkaar als je het 100x actief probeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Jammer dat er best veel fouten zitten in de anders prima video. Heb al een reactie achtergelaten zodat hij eventueel nog wat kan rechtzetten.

Ik ben er inmiddels wel overuit dat ik einde van de maand mezelf op een Garmin 645 bij non-Music ga trakteren. Tenzij er met nu en 3 weken nog iets heel bijzonders wordt vrijgegeven. Wahoo komt nog met iets als ook Garmin met nog onaangekondigde modellen(FCC registraties). Het enige wat ik echt jammer vind is dat de 645 niet in Gun metal is te verkrijgen zoals de VA3, verder voldoet het aan al mijn wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:09:
[...]

Jammer dat er best veel fouten zitten in de anders prima video. Heb al een reactie achtergelaten zodat hij eventueel nog wat kan rechtzetten.

Ik ben er inmiddels wel overuit dat ik einde van de maand mezelf op een Garmin 645 bij non-Music ga trakteren. Tenzij er met nu en 3 weken nog iets heel bijzonders wordt vrijgegeven. Wahoo komt nog met iets als ook Garmin met nog onaangekondigde modellen(FCC registraties). Het enige wat ik echt jammer vind is dat de 645 niet in Gun metal is te verkrijgen zoals de VA3, verder voldoet het aan al mijn wensen.
Ik had ook al gereageerd op een aantal fouten in de video. ;) En de video heeft mij weer van gedachten laten veranderen van de Stratos naar de FR645. Maar ik wacht nog minimaal een paar maandjes totdat de firmware problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Hoppa! schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Precies. Dat je harstslag stijgt is natuurlijk logisch, maar in zo'n constante trap omhoog, dat is echt onmogelijk. Dat krijg je nog niet voor elkaar als je het 100x actief probeert.
Nee, dat was mijn conclusie inderdaad ook. Ik heb hem nu opnieuw opgestart en dat lijkt te helpen, van de week maar weer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Miki schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:09:
[...]

Wat heeft je over de streep getrokken?

Ik neig steeds meer naar de stratos door de looks, hieronder Pixel dichtheid per horloge, voor looks toch wel erg belangrijk

watchppi
stratos 337
garmin 645 282
fenix 257

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
PatrickC schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:12:
[...]

Ik had ook al gereageerd op een aantal fouten in de video. ;) En de video heeft mij weer van gedachten laten veranderen van de Stratos naar de FR645. Maar ik wacht nog minimaal een paar maandjes totdat de firmware problemen zijn opgelost.
Wat was het in de video dat je deed veranderen van gedachten dan? Want ik leidde er juist uit af dat alleen Garmin connect (en de uitgebreide mogelijkheden) en de Garmin service (?) het verschil maakten. Het vraagteken staat daar omdat ik hier veel lees dat de dienstverlening nogal beroerd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
coldasice schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:48:
[...]

Wat heeft je over de streep getrokken?

Ik neig steeds meer naar de stratos door de looks, hieronder Pixel dichtheid per horloge, voor looks toch wel erg belangrijk

watchppi
stratos 337
garmin 645 282
fenix 257
Een aantal punten:
  • Het formaat, de Stratos en Fenix zijn groot. Ik heb de Fenix 5 kunnen passen en de lugs van beide zijden vallen gelijk met de zijkanten van mijn pols. Dan is het klokje gewoon te groot.
  • De Stratos mist het invoeren van custom hartslag zonnes. Ik onderga binnenkort een sport medische keuring en wil graag de vastgestelde waarden overzetten zodat ik in de juiste zonnes blijf trainen. Voor mij is dit echt essentieel.
  • Ondanks dat Garmin er vaak een bende van maakt kwa eerste firmwares zijn ze in mijn ogen echt nog wat stappen verder dan iedere concurrent als het gaat features op het horloge en het Connect platform.
  • De 645 is kwa features nagenoeg gelijk aan de 935 en Fenix 5 en dus zeer interessant als je geen triatlons doet.
  • De Garmin 645 heeft gehard glas, wat mij een hoop rust zal bezorgen ivm krasjes op het glas. Zowel de 935 als de Fenix 5 hebben dat niet.
Het is dat Apple haar platform behoorlijk dicht heeft zitten en meer richt op de casual sporter want anders had ik een Apple Watch gekozen. De bandjes, met name de sportloop, de looks, afmetingen, het klopt helemaal op de beperkte (sport specifieke)software na.
Resolutie is ondanks dat het fijn is om een mooi scherm te hebben minder van belang dan een “minder” fijn sport horloge.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 12-05-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garmin vivoactive 3 vandaag bij iBood voor €199,95, wat €100 goedkoper is dan de laagste prijsvermelding hier op Tweakers.
http://www.ibood.com/nl/n...ive-3-smartwatch-rvs.html

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 13-05-2018 01:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frenz64 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:49:
[...]

Wat was het in de video dat je deed veranderen van gedachten dan? Want ik leidde er juist uit af dat alleen Garmin connect (en de uitgebreide mogelijkheden) en de Garmin service (?) het verschil maakten. Het vraagteken staat daar omdat ik hier veel lees dat de dienstverlening nogal beroerd is.
Amazfit Stratos: Beperktere functionaliteit en nauwkeurigheid qua ‘activity tracking’, geen Strava Live Segments, lagere batterijduur, geen website zoals Garmin Connect, geen aanpasbare data pagina’s bij b.v. hardlopen, support/service, geen custom HR zones. Hij vergat nog wel een voordeel van de Stratos te vermelden, namelijk dat veel meer details op de horloge zelf te zien zijn.

Er wordt hier inderaad nog wel eens geklaagd over de support van Garmin (ook door mij >:) ), maar je kunt in ieder geval terecht bij een support organisatie in Nederland en je kunt een Garmin hier ook gewoon in een fysieke winkel kopen en daar aankloppen bij problemen. Dat is bij de Amazfit Stratos wel anders (op dit moment).

De Amazfit Stratos is verder een geweldig horloge, zeker voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Qua platform zijn ze zeker verder dan bijna alles, maar met mijn huidige tomtom heb ik een aantal. Bovengenoemde zaken heb ik nu ook niet, live segments etc. ook niet en mis ze niet. Analyses doe ik op strava, stravistix en veloviewer, die combi gaat veel verder dan garmin wanneer je betaalde versies hebt. Ik ben zelfs gestopt met het actief trainen via horloge in een hartslagzone, dit kan ik prima zonder waarschuwing van mijn horloge, belangrijk voor mij is muziek.

Qua support en updates heb ik mijn hoop een beetje gevestigd op xda, maar dit zal. Hooguit een jaar zijn en dan zal dit snel stilvallen.... Voor die prijs mss dan maar weer overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-10 22:18
Bertha781 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:08:
Ik heb de indruk dat de detectie na een aantal weken beter gaat. Toen ik mijn eerste garmin met optische HRM kocht (toen een FR 235) zat die er regelmatig naast, maar na een paar weken werd dat steeds juister. Het kan natuurlijk ook door firmware updates komen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat ze een soort lerend algoritme gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
coldasice schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:39:
Qua platform zijn ze zeker verder dan bijna alles, maar met mijn huidige tomtom heb ik een aantal. Bovengenoemde zaken heb ik nu ook niet, live segments etc. ook niet en mis ze niet. Analyses doe ik op strava, stravistix en veloviewer, die combi gaat veel verder dan garmin wanneer je betaalde versies hebt. Ik ben zelfs gestopt met het actief trainen via horloge in een hartslagzone, dit kan ik prima zonder waarschuwing van mijn horloge, belangrijk voor mij is muziek.

Qua support en updates heb ik mijn hoop een beetje gevestigd op xda, maar dit zal. Hooguit een jaar zijn en dan zal dit snel stilvallen.... Voor die prijs mss dan maar weer overstappen?
Je zou ook een gokje kunnen wagen door gewoon een Stratos nemen. Je raakt het horloge wel weer kwijt als het je echt niet bevalt hier op V&A of in het betreffende topic geïnteresseerden erop te attenderen.

Verder denk ik inderdaad dat het na een jaar of wat wel zal gedaan zal zijn met support. Je kunt er nu al vanuit gaan dat er een nieuwe variant aan komt. Zeker omdat Xiaomi een nieuwe markt aan het ontginnen is en een hoop zal gaan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Miki schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:04:
[...]

Je zou ook een gokje kunnen wagen door gewoon een Stratos nemen. Je raakt het horloge wel weer kwijt als het je echt niet bevalt hier op V&A of in het betreffende topic geïnteresseerden erop te attenderen.

Verder denk ik inderdaad dat het na een jaar of wat wel zal gedaan zal zijn met support. Je kunt er nu al vanuit gaan dat er een nieuwe variant aan komt. Zeker omdat Xiaomi een nieuwe markt aan het ontginnen is en een hoop zal gaan uitproberen.
Precies mijn gedachte, ik draag dagelijks verschillende horloges, met name als accessoire, dan houdt ik mijn tomtom aan voor mudruns en dergelijke en deze als aanvulling voor hardlopen. Over een kleine maand jarig, ideaal verjaardagscadeau, over een jaartje zien we wel weer als de nieuwe wear os uit is en de opvolger chip van Qualcomm, die deze herfst verwacht wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik zie nu dat er ook 3rd party sportband loops te koop zijn. Check deze bijvoorbeeld: https://www.amazon.com/gp...ADYQW078KDDY4HMF3G7T&th=1

Die gaat zeker passen op een Garmin 645 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Edit: nevermind, Al uitverkocht.

--Vandaag de vivoactive 3 voor €199 bij iBood met gratis verzending met code uEh3Rcs08L--

[ Voor 19% gewijzigd door Kasj op 13-05-2018 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
coldasice schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:39:

Zo zit ik er ook een beetje in, de Stratos synct met Strava en daarmee heb ik continuïteit. Qua specs en platform doettie voor mij wat hij moet doen en dan is de prijs te aanlokkelijk (en minder belangrijk: ik vind 'm zeker mooier dan mijn M600, die ik om die reden niet meer dagelijks om heb, die zit ook niet lekker met een overhemd)

De interesse van de XDA community is natuurlijk wel afhankelijk van het (verkoop)succes van de Stratos en dat zou wel eens serieus groot kunnen zijn, ik denk dat er wereldwijd heel veel mensen naar een "Garmin-achtige" kijken maar geen €300 plus willen uitgeven. Dan hoeven er maar een paar fanatieke hardloperers/fietsers/tweakers te zijn en je hebt een paar leuke custom ROMs die functionaliteit in gaan bouwen die ze missen (lees: Garmin toeters en bellen)

Overigens allebei logische keuzes, @Miki en @PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-10 23:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Ik heb via Amazon.de de Gunmetal gekocht. Zwaar content met het toestel, echter mis ik een paar dingen.

1. Tijdens een workout kan ik niet op Garmin Connect kijken waar de workout mij langs gebracht heeft. (Livetrack maar dan alleen voor eigen tel)

2. Ook na een wandeling/harloop workout is niet meer af te lezen uit hoeveel stappen deze workout bestond.

3. En ik mis nog een goed manier om HIIT trainingen in samen te stellen.
En dan één die weergeeft wat mijn hartslag is, de volgende workout gaat worden en een timer voor de duur van de huidige workout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
Zijn er hier mensen die al gekeken hebben naar de nieuwe Suunto 3 Fitness? Ik ben redelijk actief maar dingen als hardlopen doe ik eigenlijk niet. Wel veel wandelen en 1x per week een uurtje gezellig sporten (mix van bijvoorbeeld voetbal, handbal, volleybal, hockey, etc). Dus het niet hebben van GPS is voor mij niet echt een probleem.

Bij zoeken kom ik veel reviews tegen met zowel positieve alsook negatieve verhalen. Vooral het ontbreken van GPS wordt dan vaak als probleem gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
kdbruin schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:56:
Zijn er hier mensen die al gekeken hebben naar de nieuwe Suunto 3 Fitness? Ik ben redelijk actief maar dingen als hardlopen doe ik eigenlijk niet. Wel veel wandelen en 1x per week een uurtje gezellig sporten (mix van bijvoorbeeld voetbal, handbal, volleybal, hockey, etc). Dus het niet hebben van GPS is voor mij niet echt een probleem.

Bij zoeken kom ik veel reviews tegen met zowel positieve alsook negatieve verhalen. Vooral het ontbreken van GPS wordt dan vaak als probleem gezien.
Onbegrijpelijk dat Suunto er geen GPS in heeft gestopt want het horloge heeft wel de looks en functies om een verkoophit te worden. Misschien dat er nog spinoffs van dit model gaan komen zoals ze ook bij de Spartan hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Helemaal niet onbegrijpelijk, voor een dedicated fitness watch heb je toch geen GPS nodig? Verhoogt alleen de kosten en zorgt voor onnodige belasting van de batterij.

Als je wilt weten waar je gewandeld hebt, dan wordt het weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Frenz64 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:13:
Helemaal niet onbegrijpelijk, voor een dedicated fitness watch heb je toch geen GPS nodig? Verhoogt alleen de kosten en zorgt voor onnodige belasting van de batterij.

Als je wilt weten waar je gewandeld hebt, dan wordt het weer anders.
Zoveel geld zou dat ook niet moeten kosten gezien een Amazfit Stratos voor rond de €140 te krijgen is en wel over een GPS beschikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 14-05-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Maar dat toont alleen maar aan dat Garmin en Suunto behoorlijke marges realiseren op hun aanbod (danwel dat Xiaomi zich wil invechten op deze markt, ik denk het eerste).

Blijft het feit dat ze zonder GPS de fitness marketing-technisch geodkoper kunnen aanbieden binnen hun line-up en dat er geen batterijvreter in zit (ik weet, GPS kan ook uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hoe zijn hier de ervaringen met bestellen bij Clevertraining UK i.c.m kortingscode van DCRainmaker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartenvand
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-10 10:21
Miki schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:07:
Hoe zijn hier de ervaringen met bestellen bij Clevertraining UK i.c.m kortingscode van DCRainmaker?
Goed! Ik heb daarmee 10% korting gehad op mijn FR645M, en levering was ook snel toen die eenmaal werd geshipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:37:
Maar dat toont alleen maar aan dat Garmin en Suunto behoorlijke marges realiseren op hun aanbod (danwel dat Xiaomi zich wil invechten op deze markt, ik denk het eerste).

Blijft het feit dat ze zonder GPS de fitness marketing-technisch geodkoper kunnen aanbieden binnen hun line-up en dat er geen batterijvreter in zit (ik weet, GPS kan ook uit).
Dit lijkt mij inderdaad gewoon een marketing technische keuze, maar wellicht ook om een andere reden. Als je b.v. in de Fitbit Versa een GPS sensor stopt, dan gaat dat ten koste van de verkoop van de veel duurdere Fitbit Ionic. Bij Suunto geldt natuurlijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 18:51
Maartenvand schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:14:
[...]

Goed! Ik heb daarmee 10% korting gehad op mijn FR645M, en levering was ook snel toen die eenmaal werd geshipped.
Ik heb geen creditcard maar zie onderaan Paypal vermeld staan. Kan dit echter niet kiezen bij de order. Heeft er iemand ervaring met betalen via Paypal op Clevertraining UK?

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-h-i-j-m-e-n schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:41:
[...]

Ik heb geen creditcard maar zie onderaan Paypal vermeld staan. Kan dit echter niet kiezen bij de order. Heeft er iemand ervaring met betalen via Paypal op Clevertraining UK?
Ik heb het ook even geprobeerd en kan als payment method ook alleen maar een creditcard invullen. Is inderdaad vreemd. Er staat een Paypal verified logo onderaan de pagina, maar bij accepted payments staat Paypal er niet bij. Je zou eens contact op kunnen nemen via sales@clevertraining.co.uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Precies, mailtje aan clevertraining en een opmerking (comment) bij het sales topic van DCRainmaker doet wonderen (i'm trying to buy at clevertraining.co.uk but it's not accepting my paypal, what gives?). Ray ziet graag inkomsten uit de kortingscode en onderneemt meestal snel actie (sneller dan de helpdesk waarschijnlijk is)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben al een tijdje in de rabbit hole van sporthorloges gevallen en zet sinds januari zo'n EUR 50 per maand opzij, zodat ik over een tijdje de Garmin FR935 of Fenix 5 - desnoods hun opvolgers if any dit jaar - kan kopen. Ik wil het horloge gebruiken voor hardlopen en fitness. Tijdens fitness met mijn PT doe ik powerliften, veel HIIT (Tabata oefeningen), wat andere conditioning oefeningen en veel core. Ik gebruik eigenlijk alleen mijn eigen lichaamsgewicht, gewichten en halters maar geen machines.

Nu wil ik het horloge ook in gaan zetten voor mijn Tabata oefeningen en andere interval trainingen. Tabata oefeningen zijn eigenlijk niets anders dan: 20 seconden helemaal kapotgaan, 10 seconden rust en dit 8 keer. Of een variatie hierop uiteraard. Ik heb al wat Garmin apps gezien die dit kunnen doen, alleen wat ik vrijwel nergens kan vinden: hoe is de audio feedback van het horloge? Idealiter wil ik dat het horloge geluid maakt als de 20 seconden actie weer start, alleen kan ik nergens vinden hoe hard dit geluid is en hoe het klinkt. Graag zie ik hier wat ervaringen over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
JDFS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:39:
Ik ben al een tijdje in de rabbit hole van sporthorloges gevallen en zet sinds januari zo'n EUR 50 per maand opzij, zodat ik over een tijdje de Garmin FR935 of Fenix 5 - desnoods hun opvolgers if any dit jaar - kan kopen. Ik wil het horloge gebruiken voor hardlopen en fitness. Tijdens fitness met mijn PT doe ik powerliften, veel HIIT (Tabata oefeningen), wat andere conditioning oefeningen en veel core. Ik gebruik eigenlijk alleen mijn eigen lichaamsgewicht, gewichten en halters maar geen machines.

Nu wil ik het horloge ook in gaan zetten voor mijn Tabata oefeningen en andere interval trainingen. Tabata oefeningen zijn eigenlijk niets anders dan: 20 seconden helemaal kapotgaan, 10 seconden rust en dit 8 keer. Of een variatie hierop uiteraard. Ik heb al wat Garmin apps gezien die dit kunnen doen, alleen wat ik vrijwel nergens kan vinden: hoe is de audio feedback van het horloge? Idealiter wil ik dat het horloge geluid maakt als de 20 seconden actie weer start, alleen kan ik nergens vinden hoe hard dit geluid is en hoe het klinkt. Graag zie ik hier wat ervaringen over :).
Je kunt met Garmins zogenaamde workouts maken wat eigenlijk programmaatjes zijn. Je kunt hiermee tijd, tempo en afstand plus herhalingen helemaal zelf programmeren. Je kunt dus zelf een hele Tabata workout bouwen naar je eigen smaak.

Wat ik je daarbij wil meegeven is, is dat als je ook je hartslag wilt monitoren met HIIT tabata trainingen je ook een borstband dient te gebruiken. De optische sensor in de horloges kan de grote tempo wisselingen niet goed bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:26:
[...]

Je kunt met Garmins zogenaamde workouts maken wat eigenlijk programmaatjes zijn. Je kunt hiermee tijd, tempo en afstand plus herhalingen helemaal zelf programmeren. Je kunt dus zelf een hele Tabata workout bouwen naar je eigen smaak.
Good to know! Weet je ook of je dan audio feedback / trillingen kunt krijgen bij bijv. het aftellen naar rust en aftellen naar de training?
Wat ik je daarbij wil meegeven is, is dat als je ook je hartslag wilt monitoren met HIIT tabata trainingen je ook een borstband dient te gebruiken. De optische sensor in de horloges kan de grote tempo wisselingen niet goed bijhouden.
Ook dit goed om te weten, las inderdaad al online dat plotselingen schommelingen niet goed worden verwerkt door een horloge en je toch een HRM dient te hebben. Weer een goeie voor een nieuwe rabbit hole en wishlist :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:38
Al vaak gezegd idd, maar Optische HR meting voor HIIT/Tabata achtige workouts is echt té slecht voor woorden.

Garmin moet wat mij betreft expliciet vermelden dat OHR niet bruikbaar is voor dit soort werk. Laatst m'n borstband vergeten bij CF work out. Waar ik normaal gemiddelde HR heb van 180 en piek HR van tegen de 200 bij dergelijke workouts, had ik nu....

Gemiddelde: 117
Piek HR: 142

Het opvallende is dat als ik ga hardlopen en stabiel op hoog tempo loop, de HR wel aardig in de buurt van de echte cijfers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
JDFS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Good to know! Weet je ook of je dan audio feedback / trillingen kunt krijgen bij bijv. het aftellen naar rust en aftellen naar de training?
Check de startpost onder intervaltraining wat je kunt verwachten, je wordt begeleid met piepjes en trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Qua alarm/piepvolume en sterkte van trillingen, dit verschilt per model helaas. Sommige toestellen in het bodem segment hebben slechts één van de twee. Het is sterk aan te raden de toestellen die je op het oog hebt live ergens te bekijken / testen op deze onderdelen. Of dat je ze terug kan sturen (wet koop op afstand)
Opbouw van custom programma's gaat verder prima bij garmin. Waarschijnlijk kan je nu al een garmin account aanmaken om even rond te snuffelen hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Dat de optische sensoren niet goed werken heeft ook te maken met de continue veranderende achtergrond lichtinval. Hij meet door je huid een lichtverandering, daarvoor moet hij eerst calibreren wat de standaard achtergrond is, en die eruit filteren. Met hardlopen gaat dit prima, maar met pushups, dips of burpees wordt dit vrijwel onmogelijk. Dit is ook de reden dat de grotere horloges soms niet goed meten, krijgen teveel wisselingen van lichtinval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-10 23:20

De vibraties van de FR935 zijn duidelijk sterker dan die van de Fr630; zou je toch wel moeten voelen. De piepjes zijn naar mijn mening ook redelijk sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:17:
Op het Garmin forum lees je de laatste tijd regelmatig over Garmin vivactive HR’s, ouder dan een jaar, die de geest geven na een bezoek aan het zwembad. En jawel hoor, vandaag gezwommen en de vivoactive HR van m’n broer doet niets meer. Ik zelf had ‘m vantevoren af gedaan, dus die van mij doet het gelukkig nog. Hij heeft nog 2,5 maand garantie, dus ik ben benieuwd wat de verkoper, Futurumshop in deze, gaat zeggen.
Twee dagen terug heeft mijn broer een nieuwe vivoactive HR ontvangen ter vervanging van zijn bijna 2 jaar oude vivoactive HR. Prima service van FuturumShop! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Special voor degene die dachten dat Desfit alleen maar doosjes open maakt en dan meteen weer terugstuurt. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:10
Ik heb een jaar een Fenix3 HR gehad, toen overgestapt naar Fenix 5X en deze ook een jaar gebruikt. Ik begin me alleen behoorlijk te ergeren aan de ondersteuning van Garmin voor zijn producten. Dan doel ik voornamelijk op waardeloze updates voor de app (en vooral langzaam) en updates voor het horloge zelf waar altijd nieuwe onnodige features in zitten maar ook een lading bugs waar je eng van wordt. Een aantal van de laatste tijd:
- Floor count werkt niet meer na een activiteit
- Zwemmen leidt ineens tot foute telling van het aantal banen
- Gewicht wordt niet goed overgenomen uit Apple Health (op de verkeerde dag), of stopt ineens zomaar
- Kleintje: emoticons zouden worden ondersteund, maar de laatste unicode uitbreiding levert weer rare vraagtekens op op het horloge.

Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en een Apple Watch Series 3 besteld om te kijken of ik daar blijer van wordt. Ik snap dat ik functionaliteit ga inleveren qua running dynamics etc, maar omdat ik toch veel spul van Apple heb, verwacht ik dat het mee gaat vallen. Zal hier wel een update plaatsen na een aantal weken.
Je kan via de Connect IQ store de app "Tabata" downloaden en op je horloge zetten (gratis). Deze doet precies wat jij wil en is aardig uitgebreid. Fenix 5X geeft iig piepjes en trilling die wat mij betreft hard genoeg zijn. Ik gebruik het in een crossfitbox waar de muziek vaak hard staat en dat gaat prima. Hou er wel rekening mee dat het nogal oude analoge piepjes zijn, zoals van zo'n oud Casio horloge. Je telefoon gaat bv veel harder.
Miki schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:26:
[...]

Klopt, al ben je dan wel even bezig met het instellen ervan. Vind de manier waarop dat geimplementeerd is niet heel lekker werken. Vaak ook omdat je een tabata on the spot even verzint en je kan die workouts alleen maken op je telefoon of computer (die je dan net vaak niet bij de hand hebt). De toegevoegde waarde van dat Garmin Connect weet welke bewegingen je hebt gedaan ontgaat mij ook totaal omdat er geen historie wordt bijgehouden qua hoe vaak je iets hebt gedaan of je PR's op bepaalde lifts ofzo.

[ Voor 47% gewijzigd door Sluuz op 18-05-2018 08:19 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Sluuz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:13:
Ik heb een jaar een Fenix3 HR gehad, toen overgestapt naar Fenix 5X en deze ook een jaar gebruikt. Ik begin me alleen behoorlijk te ergeren aan de ondersteuning van Garmin voor zijn producten. Dan doel ik voornamelijk op waardeloze updates voor de app (en vooral langzaam) en updates voor het horloge zelf waar altijd nieuwe onnodige features in zitten maar ook een lading bugs waar je eng van wordt. Een aantal van de laatste tijd:
- Floor count werkt niet meer na een activiteit
- Zwemmen leidt ineens tot foute telling van het aantal banen
- Gewicht wordt niet goed overgenomen uit Apple Health (op de verkeerde dag), of stopt ineens zomaar
- Kleintje: emoticons zouden worden ondersteund, maar de laatste unicode uitbreiding levert weer rare vraagtekens op op het horloge.

Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en een Apple Watch Series 3 besteld om te kijken of ik daar blijer van wordt. Ik snap dat ik functionaliteit ga inleveren qua running dynamics etc, maar omdat ik toch veel spul van Apple heb, verwacht ik dat het mee gaat vallen. Zal hier wel een update plaatsen na een aantal weken. :)

[...]
Ik ben ondanks dat ik de AW heb afgeschreven ivm mijn doelen toch erg benieuwd hoe het je bevalt. Ik heb namelijk ook alles van Apple en dat maakt het wel makkelijk. Daarbij heb ik nog steeds in stemmetje ver in mijn achterhoofd dat me bezig houdt. Wat als ik weer een buggy Garmin koop :? Forum berichten over de 645 stellen me nog steeds niet geheel gerust als het gaat om stabiliteit en features.
Daarbij vind ik de accessoires die je bij je AW kunt kopen zoals de vele type bandjes toch wel erg aanlokkelijk.

Dus laat zeker weten wat je ervaringen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sluuz Dat is wel een flinke switch van een top sporthorloge naar een top smartwatch. Buiten het enorme verschil in accuduur tussen beide apparaten, ben je niet bang dat je veel van de sport features gaat missen (o.a. performance widget en Firstbeat, advanced running dynamics, etc., etc.)? Je zult destijds toch niet voor niets gekozen hebben voor de Fenix 3 HR en Fenix 5X? Firstbeat is trouwens wel beschikbaar op de Apple Watch via Fjuul, maar dat kost €40 per jaar. Of er ook gratis/goedkopere alternatieven zijn weet ik zo niet.

Ik zou zelf ook graag willen dat de software/firmware van Garmin op het niveau van Apple zou zijn, maar dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Miki schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:10:
[...]

Ik ben ondanks dat ik de AW heb afgeschreven ivm mijn doelen toch erg benieuwd hoe het je bevalt. Ik heb namelijk ook alles van Apple en dat maakt het wel makkelijk. Daarbij heb ik nog steeds in stemmetje ver in mijn achterhoofd dat me bezig houdt. Wat als ik weer een buggy Garmin koop :? Forum berichten over de 645 stellen me nog steeds niet geheel gerust als het gaat om stabiliteit en features.
Daarbij vind ik de accessoires die je bij je AW kunt kopen zoals de vele type bandjes toch wel erg aanlokkelijk.

Dus laat zeker weten wat je ervaringen zijn :)
Dat is denk ik ook het grootste punt. De AW moet zich echt bewijzen dat het afdoende is voor mijn sportbehoeften.
PatrickC schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:10:
@Sluuz Dat is wel een flinke switch van een top sporthorloge naar een top smartwatch. Buiten het enorme verschil in accuduur tussen beide apparaten, ben je niet bang dat je veel van de sport features gaat missen (o.a. performance widget en Firstbeat, advanced running dynamics, etc., etc.)? Je zult destijds toch niet voor niets gekozen hebben voor de Fenix 3 HR en Fenix 5X? Firstbeat is trouwens wel beschikbaar op de Apple Watch via Fjuul, maar dat kost €40 per jaar. Of er ook gratis/goedkopere alternatieven zijn weet ik zo niet.

Ik zou zelf ook graag willen dat de software/firmware van Garmin op het niveau van Apple zou zijn, maar dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. ;)
Het is zeker een flinke switch, maar het komt ook doordat ik veel minder ben gaan hardlopen en veel meer ben gaan crossfitten. Dat doe ik nu 5x (pun intended) in de week en hardlopen max 1x keer per week. Heartrate tijdens crossfit is op de Fenix modellen totaal crap en dat zal op de AW niet anders zijn. Er zijn op de AW alleen wat meer gym gerelateerde apps.
Ik rende dus al te weinig met mijn Fenix 5X voor de performance widget. Ik merkte dus dat ik hem meer als smartwatch gebruikte dan als sporthorloge. Vandaar het uitstapje :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:37:
[...]

Dat is denk ik ook het grootste punt. De AW moet zich echt bewijzen dat het afdoende is voor mijn sportbehoeften.

[...]

Het is zeker een flinke switch, maar het komt ook doordat ik veel minder ben gaan hardlopen en veel meer ben gaan crossfitten. Dat doe ik nu 5x (pun intended) in de week en hardlopen max 1x keer per week. Heartrate tijdens crossfit is op de Fenix modellen totaal crap en dat zal op de AW niet anders zijn. Er zijn op de AW alleen wat meer gym gerelateerde apps.
Ik rende dus al te weinig met mijn Fenix 5X voor de performance widget. Ik merkte dus dat ik hem meer als smartwatch gebruikte dan als sporthorloge. Vandaar het uitstapje :).
Heb zelf een F3HR en een AW3...

Moet zeggen opzich sport (mtb/wielrennen/zwemmen/hardlopen) ik nu meestal met de AW ism (iSmoothRun app) , de F3HR is met pace etc wel een stuk accurater, maar vind de AW zoveel fijner in gebruik en dragen dat ik daar toch de voorkeur voor geef. Alleen zonder ISM kan je geen intervallen etc er opzetten en dat is iets wat ik toch wel wil gebruiken.

Ik mis best wel wat info (running dynamics / vo2max (dat kan iSmoothRun helaas niet) maar echt erg vind ik dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SaURoN schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:07:
[...]

Moet zeggen opzich sport (mtb/wielrennen/zwemmen/hardlopen) ik nu meestal met de AW ism (iSmoothRun app) , de F3HR is met pace etc wel een stuk accurater, maar vind de AW zoveel fijner in gebruik en dragen dat ik daar toch de voorkeur voor geef. Alleen zonder ISM kan je geen intervallen etc er opzetten en dat is iets wat ik toch wel wil gebruiken.

Ik mis best wel wat info (running dynamics / vo2max (dat kan iSmoothRun helaas niet) maar echt erg vind ik dat ook weer niet.
Drie vragen die in mij opkomen nu ik je post lees over iSmootRun.

Kun je met iSmoothrun je eigen hartslagzonnes instellen zoals je met Garmins ook kunt doen ipv de standaard 220 minus leeftijd?
Is er de optie om waarschuwingen te krijgen als je uit een bepaalde zone raakt?
Hoe wordt je met iSR op de hoogte gehouden bij intervallen. Duidelijke piepjes en trillingen zoals bij een Garmin bijvoorveeld?

Dit zou voor mij een reden kunnen zijn om eea nog eens te heroverwegen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 18-05-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
@Miki http://www.ismoothrun.com/faq.html#userprofile :)

nu snel weer terug on topic ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Sluuz op 18-05-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:01:
[...]

Drie vragen die in mij opkomen nu ik je post lees over iSmootRun.

Kun je met iSmoothrun je eigen hartslagzonnes instellen zoals je met Garmins ook kunt doen ipv de standaard 220 minus leeftijd?

Is er de optie om waarschuwingen te krijgen als je uit een bepaalde zone raakt?
Hoe wordt je met iSR op de hoogte gehouden bij intervallen. Duidelijke piepjes en trillingen zoals bij een Garmin bijvoorveeld?

Dit zou voor mij een reden kunnen zijn om eea nog eens te heroverwegen :)
1 - Ja kan met fietsen en hardlopen apart worden veranderd in de app (ook tempo zones) Dit kan in procenten of niet

2 - Ja je kan instellen dat hij een HS Zonewisseling melding geeft

3 - Hij geeft van die trillingen

Je kan ook tegenwoordig instellen dat je gesproken meldingen krijgt (op watch zelf of via je BT oordopjes ) De stem is tegenwoordig wel Siri (iets minder mooi dan eerder) maar je krijgt dan wel alle info die je maar wilt

Het is niet echt zo als bij een Garmin, maar het zorgt er wel voor dat het gat met een garmin minder groot is. De workout app is wel een stuk beperkerter dan iSmoothrun.

+ Je kan ingeven of je iPhone+ iWatch of alleen iWatch wilt gebruiken voor GPS, tevens kun je 2 schermen zelf vullen met info (4 velden per scherm) , en de ontwikkelaar heeft aangegeven dat er meer schermen komen.

http://www.ismoothrun.com/ staat best veel info op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SaURoN schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:06:
[...]

1 - Ja kan met fietsen en hardlopen apart worden veranderd in de app (ook tempo zones) Dit kan in procenten of niet

2 - Ja je kan instellen dat hij een HS Zonewisseling melding geeft

3 - Hij geeft van die trillingen

Je kan ook tegenwoordig instellen dat je gesproken meldingen krijgt (op watch zelf of via je BT oordopjes ) De stem is tegenwoordig wel Siri (iets minder mooi dan eerder) maar je krijgt dan wel alle info die je maar wilt

Het is niet echt zo als bij een Garmin, maar het zorgt er wel voor dat het gat met een garmin minder groot is. De workout app is wel een stuk beperkerter dan iSmoothrun.

+ Je kan ingeven of je iPhone+ iWatch of alleen iWatch wilt gebruiken voor GPS, tevens kun je 2 schermen zelf vullen met info (4 velden per scherm) , en de ontwikkelaar heeft aangegeven dat er meer schermen komen.

http://www.ismoothrun.com/ staat best veel info op.
De specifieke website had ik ook gevonden maar het is fijn om praktijk ervaringen te lezen ipv mooie marketing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
SaURoN schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:07:
[...]

Een vriend van mij heeft een aw3 en we gingen laatste rennen, na 11km had hij 500meter meer dan mij op de gps staan. Dit is iets wat ik continue bij apple terug zie komen, merk jij dat verschil ook of niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Thanks guys voor alle hulp! Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en in Amsterdam bij Bever de Fenix 5 in levenden lijve kunnen testen. Wat me opviel is dat de Garmin zeer intuïtief is en ik snel alles kon vinden zonder handleiding. Is dat uren aan YouTube filmpjes en reviews checken toch ergens goed voor ;).

Voor de liefhebbers: even een filmpje van een interval (Tabata) gemaakt en de piepjes en trillen voel je aardig!
[YouTube: https://youtu.be/_8HHmTW4Exg]
Nu was ik alleen benieuwd of je de countdown vanaf 5 seconden ook op 3 kunt zetten? Ik kon dat zo even snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
coldasice schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Een vriend van mij heeft een aw3 en we gingen laatste rennen, na 11km had hij 500meter meer dan mij op de gps staan. Dit is iets wat ik continue bij apple terug zie komen, merk jij dat verschil ook of niet?
Ja en nee..

Soms heeft hij wat meer dan mijn F3HR en soms zit hij er wat onder, maar dat is alleen als ik Watch+iPhone gebruik als GPS , als ik alleen Watch als GPS gebruik is hij bijna het zelfde. (Bij iSmoothrun wacht ik altijd even 10 seconden voor goeie GPS fix , die haalt namelijk zelf de eerste 10 seconden er af als je autopauze aan hebt staan omdat hij dan de GPS fix zoekt. De standaard workout app zie je helaas niet of hij GPS heeft (en hoe accuraat dat dan is)

----
Auto Pause
Auto Pause in iSR is based on the data from the pedometer. So it is very responsive unlike other apps that try to use GPS for the same purpose. You should set the auto pause time (in advanced settings) to a value between 5 and 10 secs. This time is subtracted when autopause kicks in, so you don't have to worry about your statistics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
JDFS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:27:
Thanks guys voor alle hulp! Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en in Amsterdam bij Bever de Fenix 5 in levenden lijve kunnen testen. Wat me opviel is dat de Garmin zeer intuïtief is en ik snel alles kon vinden zonder handleiding. Is dat uren aan YouTube filmpjes en reviews checken toch ergens goed voor ;).

Voor de liefhebbers: even een filmpje van een interval (Tabata) gemaakt en de piepjes en trillen voel je aardig!
[video]
Nu was ik alleen benieuwd of je de countdown vanaf 5 seconden ook op 3 kunt zetten? Ik kon dat zo even snel niet vinden.
Welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

PatrickC schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:10:
@Sluuz
Helaas beperkt de crappie firmware udpates van Garmin zich niet tot de horloges. Afgelopen week had mijn Edge 520 een update verwerkt. Voor het eerst in anderhalf jaar tijdens het fietsen een spontane herstart. :(
Iets wat ik een paar jaar terug met de Edge 800 ook al eens had...
coldasice schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:13:
[...]Een vriend van mij heeft een aw3 en we gingen laatste rennen, na 11km had hij 500meter meer dan mij op de gps staan. Dit is iets wat ik continue bij apple terug zie komen, merk jij dat verschil ook of niet?
Komt bij exact hetzelfde klokje ook voor hoor. Mijn buurman en ik hebben dezelfde, fietsen naast of achter elkaar, maar afstand is altijd anders.

[ Voor 29% gewijzigd door Froggy op 18-05-2018 14:41 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nee, die gaat maar tot 8 reps en daarbij kun je tijd/rust niet instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Stratos is besteld voor 115 euro... Erg benieuwd...

Zag dat ze iedere week een firmware update uitbrengen met verbeteringen, op de chinese versie, deze wordt via xda omgezet in een heleboel andere talen. Mocht het niks zijn, kan ik hem nog altijd verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-10 11:16

Eric_Cantona

"Au Revoir"

coldasice schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:53:
[...]

Stratos is besteld voor 115 euro... Erg benieuwd...

Zag dat ze iedere week een firmware update uitbrengen met verbeteringen, op de chinese versie, deze wordt via xda omgezet in een heleboel andere talen. Mocht het niks zijn, kan ik hem nog altijd verkopen...
Waar heb je 'm voor 115,- vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Eric_Cantona schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:15:
[...]

Waar heb je 'm voor 115,- vandaan?
via dhgate, site werkt als amazon en betaald de webshop pas bij jouw ontvangst en akkoord. Al vaker bij besteld en ook weleens een issue gehad en netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Ik heb een probleem met mijn VA3. Ik heb 2 hartslag banden. Wanhoop Tickets en Garmin soft nog wat. Beide verliezen de connectie met te horloge zodra ik het scherm op dat ze verbonden zijn verlaat. Ik kan hier op internet niets over terug vinden. Iemand die werkt met een hartslag band (liefst zelfde) die dit niet of ook ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bertha781 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:26:
Wanhoop Tickets en Garmin soft nog wat.
Sorry, welke bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Auto correct. Wahoo Tickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
coldasice schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 06:39:
[...]

via dhgate, site werkt als amazon en betaald de webshop pas bij jouw ontvangst en akkoord. Al vaker bij besteld en ook weleens een issue gehad en netjes opgelost.
Hmmm, goeje deal, heb ik via DX toch €17 teveel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zo, na een 5 maanden een update over de VA3, ik ben er eigenlijk heel blij mee. Op de periode dat in niet ging fietsen maar flierjefleppen (ik weer niet meer wat het was) na ook niet echt klachten over de software.

Ik gebruik hem bij het steppen, wat helaas geen sport is op de VA3, ik log het maar als fietsen. Dat gaat verder prima. De koppeling met mijn telefoon voor berichten vind ik handig, meestal check ik alleen van wie en waarover. Het weerbericht kijk ik ook wel. Verder log ik dus routes die ik step en is het een activity tracker, hoe wie laatst op een hobbelige snelweg met een brug vond dat ik een trap opgelopen was.. Tja.. Verder wel erg tevreden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
I'm itching for a Garmin Fenix 6 :>

Een onderdeel van mijn Garmin Forerunner 235 bandje is kapot gegaan: dat "minibandje" dat beide bandjes samenhoudt. Blijkbaar kost dat €25 ofzo voor een nieuwe set. :o Momenteel maar gefixt via plakband.

Maar ik kijk echt uit naar de Fenix 6: mijn Forerunner 235 draag ik 24/7, gebruik de Training Plan functie (hardlopen circa 3-4 keer per week), hardlopen gebeurt op hartslag, gebruik de alarmen, en gebruik dwMap voor route navigation. Kortom, ik gebruik ver alle geavanceerde functies en draag 'em 24/7 waardoor ik nu op een punt ben gekomen dat ik een Fenix kan goedpraten ondanks de zeer hoge prijs ;) (Daarnaast zou ik dan ook beginnen Hiken)

Als ik de prijzen echter bekijk van de Fenixen, dan dalen die nauwelijks... Dus dan kan ik beter de Fenix 6 direct at launch kopen want de prijzen zullen toch niet dalen.

Q1 2019 can't come soon enough (want dan wordt de Fenix 6 verwacht) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Asgaro schreef op zondag 20 mei 2018 @ 02:00:

Een onderdeel van mijn Garmin Forerunner 235 bandje is kapot gegaan: dat "minibandje" dat beide bandjes samenhoudt. Blijkbaar kost dat €25 ofzo voor een nieuwe set. :o Momenteel maar gefixt via plakband.

Maar ik kijk echt uit naar de Fenix 6: mijn Forerunner 235 draag ik 24/7, gebruik de Training Plan functie (hardlopen circa 3-4 keer per week), hardlopen gebeurt op hartslag, gebruik de alarmen, en gebruik dwMap voor route navigation. Kortom, ik gebruik ver alle geavanceerde functies en draag 'em 24/7 waardoor ik nu op een punt ben gekomen dat ik een Fenix kan goedpraten ondanks de zeer hoge prijs ;) (Daarnaast zou ik dan ook beginnen Hiken)

Als ik de prijzen echter bekijk van de Fenixen, dan dalen die nauwelijks... Dus dan kan ik beter de Fenix 6 direct at launch kopen want de prijzen zullen toch niet dalen.

Ik heb ik een kapot bandje gehad ( ook dat kleine ding)
Via AliExpress twee nieuwe gekocht voor 7 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

De geruchten gaan dat de high-end horloges van Garmin een kleine update gaan krijgen op zeer korte termijn. Speculaties zijn dat de Fenix 5 als de 935 Garmin pay, muziek en Galileo support zullen gaan krijgen.
Verder kun je er inderdaad vanuit gaan dat rond CES in januari een nieuwe Fenix zal uitkomen.
Mocht je trouwens specifiek het horloge ook willen gebruiken voor Hiken dan zou ik ook eens kijken naar Suunto. Dit merk heeft een erg goede reputatie mbt outdoor horloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice

Je komt dan vermoedelijk wel met een horloge met brakke software te zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Wat @coldasice zegt, ik zou voor een 5 of 5X gaan. Mocht de 6 zoveel meer bieden (en überhaupt Q1 komen en geen launch issues hebben) dan kun je altijd de 5 verkopen en alsnog voor de 6 gaan.

(Of je koopt een minibandje voor €7 en blijf je 235 trouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Frenz64 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:48:
Wat @coldasice zegt, ik zou voor een 5 of 5X gaan. Mocht de 6 zoveel meer bieden (en überhaupt Q1 komen en geen launch issues hebben) dan kun je altijd de 5 verkopen en alsnog voor de 6 gaan.

(Of je koopt een minibandje voor €7 en blijf je 235 trouw)
Ik zou nu heel even niet gaan voor de Fenix 5 wetende dat er iets aan zit te komen. Er is bijvoorbeeld ook een Fenix 5 met een andere antenne ontwerp bij de FCC geregistreerd. En laat de huidige Fenix 5 nou niet uitblinken in GPS nauwkeurigheid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Good point, moet tie toch Stratos nemen 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Frenz64 op 20-05-2018 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
De 935 is een prima alternatief en veel ook de plastic fenix 5 genoemd.
Je kunt je hele leven wachten op iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tlpeter schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:22:
De 935 is een prima alternatief en veel ook de plastic fenix 5 genoemd.
Je kunt je hele leven wachten op iets nieuws.
Eens maar de kans dat er nu wat aan zit te komen is erg groot dat het wellicht even loont om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb werkelijk nog niks concreets gezien daarover (F6)? Ga vooral lekker wachten - maar volgens mij zijn de nieuwe features die nu genoemd worden de moeite daar niet van. Kun je beter een 5/935 kopen in een leuke aanbieding (zijn er vaak genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Wachten kan altijd en dat is een keuze naar ik doe dat niet zomaar meer.
Ik ga liever voor een stabiel horloge al is een spiksplinternieuwe ook altijd leuk.

Het is heel simpel, doe waar je jezelf het beste bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
MrAcid schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:53:
Ik heb werkelijk nog niks concreets gezien daarover (F6)? Ga vooral lekker wachten - maar volgens mij zijn de nieuwe features die nu genoemd worden de moeite daar niet van. Kun je beter een 5/935 kopen in een leuke aanbieding (zijn er vaak genoeg).
De F6 zal echt pas tegen januari (de CES waar ik al eerder naar verwees) te verwachten zijn. Alleen van de 935 en de Fenix 5 wordt een update verwacht op korte termijn, binnen enkele weken. De FCC registraties en de aangegeven termijnen waarop de documentatie mag worden vrijgegeven loopt binnenkort namelijk af.

Anyway het zal mij voor de rest een biet schelen maar kom niet janken als de Fenix 5 straks goedkoper doordat het ruimte moet maken voor de nieuwe geüpdate modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Miki schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:07:
[...]

Een aantal punten:
  • Het formaat, de Stratos en Fenix zijn groot. Ik heb de Fenix 5 kunnen passen en de lugs van beide zijden vallen gelijk met de zijkanten van mijn pols. Dan is het klokje gewoon te groot.
  • De Stratos mist het invoeren van custom hartslag zonnes. Ik onderga binnenkort een sport medische keuring en wil graag de vastgestelde waarden overzetten zodat ik in de juiste zonnes blijf trainen. Voor mij is dit echt essentieel.
  • Ondanks dat Garmin er vaak een bende van maakt kwa eerste firmwares zijn ze in mijn ogen echt nog wat stappen verder dan iedere concurrent als het gaat features op het horloge en het Connect platform.
  • De 645 is kwa features nagenoeg gelijk aan de 935 en Fenix 5 en dus zeer interessant als je geen triatlons doet.
  • De Garmin 645 heeft gehard glas, wat mij een hoop rust zal bezorgen ivm krasjes op het glas. Zowel de 935 als de Fenix 5 hebben dat niet.
Het is dat Apple haar platform behoorlijk dicht heeft zitten en meer richt op de casual sporter want anders had ik een Apple Watch gekozen. De bandjes, met name de sportloop, de looks, afmetingen, het klopt helemaal op de beperkte (sport specifieke)software na.
Resolutie is ondanks dat het fijn is om een mooi scherm te hebben minder van belang dan een “minder” fijn sport horloge.
dank voor je vergelijking! Ik zoek een opvolger voor mijn Polar m400, en denk die gevonden te hebben in de Garmin FR645m. Enige grote nadeel is de instabiliteit, het mag niet zo zijn dat het horloge instabiel wordt tijdens een wedstrijd. Die gok waag ik graag, desnoods loop ik wedstrijden met de oude m400. Meer dan hartslag en pace heb ik toch niet nodig tijdens wedstrijden ;).

Nu nog even wachten op een leuke aanbieding..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1 ... 78 ... 325 Laatste