Wat wil je ermee gaan doen? Met alle 3 de horloges kun je prima mee hardlopen maar als je tzt intervallen wilt gaan doen heb je aan alle drie geheel niets. Als je je het voor casual workouts in de gym gebruikt, zo nu en dan een loopje en activity tractking wilt bijhouden dan is Fitbit waarschijnlijk de beste. Wil je veel voor weinig en er ook weinig mee willen doen dan is de Stratos weer interessant.Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:15:
Tijd voor een nieuw Sporthorloge met GPS :-)
Na de nodige reviews en vergelijkingen te hebben doorgenomen, is dit nu m'n shortlist:
- Garmin Vivoactive 3
- Fitbit Ionic
- Amazfit Stratos (Pace 2)
Belangrijkste gebruik is voor hardlopen. Activity tracking, music, smartfunctions, etc, zijn dus minder belangrijk.
Belangrijkste aspecten voor mij zijn:
- scherm grootte (Amazfit, Fitbit, Garmin)
- scherm indeling / data fields (Amazfit, Garmin, Fitbit)
- GPS (Garmin, Fitbit, Amazfit)
- Heart rate (Fitbit, Garmin, Amazfit)
- Prijs (Amazfit, Fitbit, Garmin)
Als de Stratos een nauwkeurige en betrouwbare GPS zou hebben gehad, was de keuze snel gemaakt. De onnauwkeurigheid van de hartslagsensor kan nl met een externe sensor op bluetooth opgelost worden.
Iemand misschien nog een doorslaggevend argument ?
Verwijderd
Gewoon 1 of 2 x per week een loop van ~8km. Verder geen speciale trainingen, zoals intervallen. Wel van belang om tijdens de loop toegang tot data te hebben. Tijd, afstand, tempo en hartslag zijn minimaal nodig en hierin lijkt de Ionic te kort te komen met slechts 3 data velden. De Stratos daarentegen lijkt onbetrouwbaar in GPS.Miki schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:45:
[...]
Wat wil je ermee gaan doen? Met alle 3 de horloges kun je prima mee hardlopen maar als je tzt intervallen wilt gaan doen heb je aan alle drie geheel niets. Als je je het voor casual workouts in de gym gebruikt, zo nu en dan een loopje en activity tractking wilt bijhouden dan is Fitbit waarschijnlijk de beste. Wil je veel voor weinig en er ook weinig mee willen doen dan is de Stratos weer interessant.
Waarom koop je niet een sport horloge ipv een activity tracker?Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:56:
[...]
Gewoon 1 of 2 x per week een loop van ~8km. Verder geen speciale trainingen, zoals intervallen. Wel van belang om tijdens de loop toegang tot data te hebben. Tijd, afstand, tempo en hartslag zijn minimaal nodig en hierin lijkt de Ionic te kort te komen met slechts 3 data velden. De Stratos daarentegen lijkt onbetrouwbaar in GPS.
Hoeft ook niet al te duur te zijn (Garmin Forerunner 30 of Polar M400)
@Miki De VA3 ondersteunt toch Custom Workouts, dus... ook intervaltraining? Het is wel niet zo uitgebreid als b.v. op de duurdere Forerunners, maar het kan.
@Verwijderd
Zoals @acidd91 al aangaf, waarom niet iets uit de FR serie? FR235 bijvoorbeeld?
@Verwijderd
Zoals @acidd91 al aangaf, waarom niet iets uit de FR serie? FR235 bijvoorbeeld?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
@acidd91 De Forerunner 30/35 en Polar M400 zijn wel in mn lijstje geweest, maar hebben de shortlist niet gehaald ;-). Ik vind de schermpjes te klein om in schemering/donker te kunnen aflezen en ze geven 'slechts' 3 data fields weer.
@PatrickC Ook de 235 heeft in mn lijstje gestaan, maar vind de prijs voor een 2015 model (en dus techniek) niet in verhouding staan tot wat er recent te verkrijgen is.
@PatrickC Ook de 235 heeft in mn lijstje gestaan, maar vind de prijs voor een 2015 model (en dus techniek) niet in verhouding staan tot wat er recent te verkrijgen is.
Was vandaag in de Apple store om een nieuwe iPad op te afhalen en tijdens het wachten even bij de Apple watches gekeken. De Watch zelf vind ik wat beperkt voor wat ik wil gaan doen o.a. Intervallen maar die bandjes en met name die geweven bandjes die zijn toch wel echt super chill.
Zie bijv. https://www.apple.com/sho...earl-pink-nike-sport-loop
Enig idee of er voor Garmin ook zo iets krijgen is?
Zie bijv. https://www.apple.com/sho...earl-pink-nike-sport-loop
Enig idee of er voor Garmin ook zo iets krijgen is?
@Verwijderd Wat is er volgens jou mis met de GPS van de Stratos? Volgens mij niets namelijk, zit steeds binnen enkele tientallen meters van m'n Forerunner 920XT.
@Miki Stratos ondersteunt wel custom workouts hoor.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Dan heb ik inmiddels een outdated of foutief review gelezen. Thx voor het toelichten!driedees schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:21:
@Verwijderd Wat is er volgens jou mis met de GPS van de Stratos? Volgens mij niets namelijk, zit steeds binnen enkele tientallen meters van m'n Forerunner 920XT.
heb ook vele testen gelezen over de Stratos en de HR meting is hier en daar wisselvallig, maar de GPS zeker niet (hoewel ik wel op een test van DC Rainmaker zit te wachten)
Verwijderd
@driedees Ik zag meerdere reviews, waaronder jou initiële, die aangeven dat de afstand op de watch afwijkt (meer / hoger) maar bij een 'download' naar een app pas gecorrigeerd wordt. Daarnaast is de nauwkeurigheid bij de start soms niet helemaal OK. Lijkt me erg vervelend om halverwege te denken dat je halverwege bent, maar pas bij thuiskomst de werkelijke afstand ziet. De HR vind ik niet zo'n issue omdat de Statos Bluetooth straps ondersteund.driedees schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:21:
Vanavond m'n M600 ontvangen, ter vervanging van mn overleden M400.
Leuk om eens te spelen met een Android wear Smartwatch. Erg grappig
Het hele sporten zit in de polar app, als losse app op het horloge. Dat doet me afvragen of het mogelijk is om die app ook op een andere smartwatch te installeren. Hoewel je dan vast wel de mogelijkheden van polar flow moet missen, wat juist een polar horloge tot een goed sporthorloge maakt.
Ik had verwacht dat die app meer mogelijkheden zou bieden dan mn M400. Maar ik mis al wel een paar dingetjes. Zo kan de M400 een finish time uitrekenen ("als je dit tempo blijft lopen, dan finish je deze 10K in 55minuten"), dat kan de M600 niet. Jammer, want ik gebruik dat juist wel bij loopjes, om op een eindtijd te lopen.
En ook de weergave van tempo in zones wordt niet ondersteund. Dat is een serieuzer gemis, want ik met trainen loop ik echt juist in zones en dat werkt erg makkelijk met de M400.
Het lijkt me makkelijk te programmeren, dus ik snap niet waarom het er niet in zit. Het vergt geen hardware oid.
Afgezien daarvan werkt het net zo mooi, of mooier dan m'n M400, dus verder wel prima tevreden. Ingebouwde hartslag is ook erg makkelijk
Ik heb hem voor weinig van Amazon, dus als het niet bevalt dan gaat hij in V&A en heeft'ie me niet zoveel gekost. En intussen laat ik m'n M400 voor 23 euro fixen, dus die kan ik dan ook weer gebruiken
Leuk om eens te spelen met een Android wear Smartwatch. Erg grappig
Het hele sporten zit in de polar app, als losse app op het horloge. Dat doet me afvragen of het mogelijk is om die app ook op een andere smartwatch te installeren. Hoewel je dan vast wel de mogelijkheden van polar flow moet missen, wat juist een polar horloge tot een goed sporthorloge maakt.
Ik had verwacht dat die app meer mogelijkheden zou bieden dan mn M400. Maar ik mis al wel een paar dingetjes. Zo kan de M400 een finish time uitrekenen ("als je dit tempo blijft lopen, dan finish je deze 10K in 55minuten"), dat kan de M600 niet. Jammer, want ik gebruik dat juist wel bij loopjes, om op een eindtijd te lopen.
En ook de weergave van tempo in zones wordt niet ondersteund. Dat is een serieuzer gemis, want ik met trainen loop ik echt juist in zones en dat werkt erg makkelijk met de M400.
Het lijkt me makkelijk te programmeren, dus ik snap niet waarom het er niet in zit. Het vergt geen hardware oid.
Afgezien daarvan werkt het net zo mooi, of mooier dan m'n M400, dus verder wel prima tevreden. Ingebouwde hartslag is ook erg makkelijk
Ik heb hem voor weinig van Amazon, dus als het niet bevalt dan gaat hij in V&A en heeft'ie me niet zoveel gekost. En intussen laat ik m'n M400 voor 23 euro fixen, dus die kan ik dan ook weer gebruiken
@Verwijderd Die afwijkende weergave op de Stratos is helemaal opgelost met de laatste firmware. OHR-meting aan de pols blijft lastig inderdaad. Maar als je geen behoefte hebt aan alle activity of gezondheidsstats, is de Stratos wellicht overkill. Wat ik jammer vind is dat Amazfit geen website heeft, je moet dus alles op je smartphone bekijken.
Misschien helpt de aanbieding op Amazon bij je besluit: de vivoactive 3 voor 230€Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:15:
Tijd voor een nieuw Sporthorloge met GPS :-)
Na de nodige reviews en vergelijkingen te hebben doorgenomen, is dit nu m'n shortlist:
- Garmin Vivoactive 3
- Fitbit Ionic
- Amazfit Stratos (Pace 2)
Belangrijkste gebruik is voor hardlopen. Activity tracking, music, smartfunctions, etc, zijn dus minder belangrijk.
Belangrijkste aspecten voor mij zijn:
- scherm grootte (Amazfit, Fitbit, Garmin)
- scherm indeling / data fields (Amazfit, Garmin, Fitbit)
- GPS (Garmin, Fitbit, Amazfit)
- Heart rate (Fitbit, Garmin, Amazfit)
- Prijs (Amazfit, Fitbit, Garmin)
Als de Stratos een nauwkeurige en betrouwbare GPS zou hebben gehad, was de keuze snel gemaakt. De onnauwkeurigheid van de hartslagsensor kan nl met een externe sensor op bluetooth opgelost worden.
Iemand misschien nog een doorslaggevend argument ?
https://www.amazon.de/Garmin-vívoactive-GPS-Fitness-Smartwatch-Herzfrequenzmessung-vorinstallierte-Gunmetal/dp/B0751HV9QT/ref=mp_s_a_1_3?__mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&qid=1525238810&sr=8-3&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=Garmin-vívoactive-GPS-Fitness-Smartwatch&dpPl=1&dpID=41uIGi0bzgL&ref=plSrch
referral verwijderd uit de link... Edit: excuus is geen referral zit standaard in de link.
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 02-05-2018 07:29 ]
Dacht dat dit wel aawezig op de vivoactive 3, dmv trainingen.Miki schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:45:
[...]
Wat wil je ermee gaan doen? Met alle 3 de horloges kun je prima mee hardlopen maar als je tzt intervallen wilt gaan doen heb je aan alle drie geheel niets. Als je je het voor casual workouts in de gym gebruikt, zo nu en dan een loopje en activity tractking wilt bijhouden dan is Fitbit waarschijnlijk de beste. Wil je veel voor weinig en er ook weinig mee willen doen dan is de Stratos weer interessant.
Maar je kan er ook een app opzetten bijvoorbeeld deze https://apps.garmin.com/e...9b-4992-9eb8-76439c07ade1
Nu bij Amazon.DE voor goede prijs te krijgen. Vivoactive 3
[ Voor 12% gewijzigd door walterworld op 01-05-2018 21:51 ]
Verwijderd
@driedees Bedankt voor de toelichting dat de firmware de oplossing voor de GPS al geboden heeft. Dat argument was doorslaggevend ...totdat ....
@walterworld ...EUR60 (-21%) goedkoper dan in NL is misschien ook wel doorslaggevend ...:-). Maar ja ...de Stratos blijft dan nog steeds zo'n 20% goedkoper.
Ik ben een iphone gebruiker. Bied de Garmin of de Amazfit hier nog voor-/nadelen ?
@walterworld ...EUR60 (-21%) goedkoper dan in NL is misschien ook wel doorslaggevend ...:-). Maar ja ...de Stratos blijft dan nog steeds zo'n 20% goedkoper.
Ik ben een iphone gebruiker. Bied de Garmin of de Amazfit hier nog voor-/nadelen ?
Verwijderd
@Kasj @walterworld De Eur230 lijkt niet voor NL. De Gunmetal komt op EUR280 en de Silver op EUR250.
Leren bandjes hebben het nadeel dat het zweet er makkelijker in kan trekken, ze zijn lastiger schoon te maken en schoon te houden. Qua stijlpunten (looks) scoor je weer beter. Persoonlijk geen ervaring met VA3 bandjes, maar voor m'n F3 doe ik alleen leren bandjes om bij de wat meer geklede evenementen en tijdens sport meestal een Nato strap.Ruggero schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:18:
Heeft iemand goede ervaringen met lederen bandjes voor de VA3?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik heb een fietsroute die ik wil rijden (gpx formaat)
Kan ik die uploaden naar mn vivoactive 3? om dan te rijden?
Hoe?
Werkt dat makkelijk?
Hoe?
Werkt dat makkelijk?
Prijzen zijn inmiddels veranderd. De Gunmetal was eerst wel 230 EUR, ook voor verzending naar NL. Maar dat is typisch Amazon... als er ergens een aanbieding is moet je snel beslissen/toeslaan.Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:50:
@Kasj @walterworld De Eur230 lijkt niet voor NL. De Gunmetal komt op EUR280 en de Silver op EUR250.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Als dit hetzelfde werkt als op mijn Garmin 520 fietscomputer, dan plaats je de .gpx file op het apparaat (als Mass Storage aangesloten op je pc) in de map NewFiles. Opnieuw opstarten van je Garmin vind je de route inderdaad onder 'training - koersen'. <-Onzinskank schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:10:
Andersom ook
Ik wil bv 7km lopen. Kan ik een route uitstippelen en dan uploaden nr mn smartwatch?
Is dit met "koersen" onder training?
Overigens zou ik tijdens het fietsen niet op een horloge willen kijken, tenzij er een stuurmount voor beschikbaar is?
skank schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:09:
Ik heb een fietsroute die ik wil rijden (gpx formaat)
Hoe?
Werkt dat makkelijk?
De VA3 heeft geen navigatie, dus de mogelijkheden zijn sowieso beperkt. Je kunt gaan vogelen met dwmap, maar ik vind het verre van optimaal of handig. Je kunt dan wel een route volgen, maar het blijft behelpen vind ikskank schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:10:
Andersom ook
Ik wil bv 7km lopen. Kan ik een route uitstippelen en dan uploaden nr mn smartwatch?
Is dit met "koersen" onder training?
Tip: de edit-knop in plaats van 2x een bericht plaatsen
Edit:
Helaas, die functionaliteit zit niet op de VA3. En inderdaad, tijdens het lopen/fietsen een route op je horloge volgen is ook nog eens onhandig of zelfs gevaarlijk als het al zou werkenbas-r schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:41:
[...]
Als dit hetzelfde werkt als op mijn Garmin 520 fietscomputer, dan plaats je de .gpx file op het apparaat (als Mass Storage aangesloten op je pc) in de map NewFiles. Opnieuw opstarten van je Garmin vind je de route inderdaad onder 'training - koersen'.
Overigens zou ik tijdens het fietsen niet op een horloge willen kijken, tenzij er een stuurmount voor beschikbaar is?
[ Voor 29% gewijzigd door mrwolf op 02-05-2018 13:44 ]
Thanks, voor mijn beurt gesproken!!mrwolf schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:43:
Helaas, die functionaliteit zit niet op de VA3. En inderdaad, tijdens het lopen/fietsen een route op je horloge volgen is ook nog eens onhandig of zelfs gevaarlijk als het al zou werken
Hee, wat is er verouderd aan de 235? Ik ben benieuwd, aangezien ik dat horloge net besteld heb.Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:42:
Het is een van de oudere (maar nog steeds huidige) modellen, ik heb hem ook sinds een jaar. Doet het prima hoor als hardloophorloge. Als smartwatch ontbreken hierop dingen die je tegenwoordig wel zou verwachten, die de VA3 en FR6350 weer wel hebben. Denk hier aan touchscreen, mooiere schermen/resoluties etc. Maar als hardloophorloge voldoet hij prima!zoefies schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:11:
[...]
Hee, wat is er verouderd aan de 235? Ik ben benieuwd, aangezien ik dat horloge net besteld heb.
FR635? Die heeft nooit bestaan!mrwolf schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:24:
[...]
Het is een van de oudere (maar nog steeds huidige) modellen, ik heb hem ook sinds een jaar. Doet het prima hoor als hardloophorloge. Als smartwatch ontbreken hierop dingen die je tegenwoordig wel zou verwachten, die de VA3 en FR635 weer wel hebben. Denk hier aan touchscreen, mooiere schermen/resoluties etc. Maar als hardloophorloge voldoet hij prima!
@zoefies Het nadeel van de FR235 is dat deze nog een oudere hartslagsensor heeft (met een 'bult' op de achterkant), die meer batterij vergt. Bij deze horlogens is de hartslagmeting dan ook niet echt 24x7. Als er weinig beweging is, wordt de frequentie van hartslagmeting verlaagd. Je ziet dat met name tijdens de slaap. Verder ondersteunt de FR235 de nieuwere Garmin Connect IQ versies niet meer. Een vivoactive 3, FR645 en Fenix 5 series zijn nieuwer en ondersteunen dus langer nieuwe Connect IQ versies. Maar de vraag is of je daar 'last' van krijgt. Zie ook: https://developer.garmin.com/connect-iq/compatible-devices/
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 02-05-2018 16:03 ]
Verwijderd
@zoefies Verder geen aanvulling op mrwoklf en PatrickC, maar als je een FR235 voor Eur225 kan kopen en een VA3 voor Eur229 dan vind ik de prijs/kwaliteit van de FR235 dus onvoldoende.
Als hardloophorloge voldoet de FR235 natuurlijk nog prima vandaag-de-dag.
Als hardloophorloge voldoet de FR235 natuurlijk nog prima vandaag-de-dag.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 16:20 ]
@Verwijderd @zoefies Als je manual laps belangrijk vindt, dat zou ik de FR235 ook aanraden tov de VA3, omdat een ‘double tap’ op het touchscreen bij de VA3 natuurlijk een erg slechte oplossing is.
Enige nuance is hier wel op zijn plaats, het is alleen gevaarlijk als je meer aandacht aan je horloge besteed dan op de weg om je heen.mrwolf schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:43:
Helaas, die functionaliteit zit niet op de VA3. En inderdaad, tijdens het lopen/fietsen een route op je horloge volgen is ook nog eens onhandig of zelfs gevaarlijk als het al zou werken
Onhandig valt ook wel mee, je krijgt dmv audio signalen en trillingen waarschuwingen wanneer er een afslag/richtingsverandering komt, als dat het enige moment is dat je kijkt valt het wel mee. Maar dit zal ook afhangen van de snelheid waarmee je fietst. En inderdaad fietscomputers zijn hier veel geschikter voor.
Qua route maken/volgen, ik zou kijken of het toestel geschikt is voor de komoot app dat werkt redelijk goed in combinatie met hun website. https://apps.garmin.com/n...7b-4fdf-b336-46141a0ccd6a
helaas zit de VA3 er niet bij.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hi allemaal,
Ik loop 3x in de week, nu zonder een hardloophorloge maar met de strava app. Voor mij zijn de belangrijkste zaken dat de afstand goed gemeten wordt en dat de hartslag functie nauwkeurig is. Nu ben ik opzich zeer gecharmeerd van het merk Xiaomi echter lees ik af en toe wel wat GPS issues, die na de update als het goed is verholopen zijn. Zouden jullie mij dan stratos 2 (pace 2) aanraden of eerder een ander horloge bijvoorbeeld een degelijke tom tom cardio bijvoorbeeld?
Ik loop 3x in de week, nu zonder een hardloophorloge maar met de strava app. Voor mij zijn de belangrijkste zaken dat de afstand goed gemeten wordt en dat de hartslag functie nauwkeurig is. Nu ben ik opzich zeer gecharmeerd van het merk Xiaomi echter lees ik af en toe wel wat GPS issues, die na de update als het goed is verholopen zijn. Zouden jullie mij dan stratos 2 (pace 2) aanraden of eerder een ander horloge bijvoorbeeld een degelijke tom tom cardio bijvoorbeeld?
Kak zooi. Ik was van plan de V3 te kopen via Amazon.de. Is de prijd alweer veranderd!!PatrickC schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:31:
[...]
Prijzen zijn inmiddels veranderd. De Gunmetal was eerst wel 230 EUR, ook voor verzending naar NL. Maar dat is typisch Amazon... als er ergens een aanbieding is moet je snel beslissen/toeslaan.
Prijzen van Garmin horloges lijken overal wel te fluctueren. De FR935 heb ik alvast gereserveerd voor EUR489 bij Coolblue om vervolgens de prijs naar EUR544 te zien gaan. Inmiddels ook weer gezakt naar EUR519 maar blijft wel een forse schommeling.
Ga naar een Run2Day. Daar heb ik de mijne voor 450 euro.pipo de C schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:55:
Prijzen van Garmin horloges lijken overal wel te fluctueren. De FR935 heb ik alvast gereserveerd voor EUR489 bij Coolblue om vervolgens de prijs naar EUR544 te zien gaan. Inmiddels ook weer gezakt naar EUR519 maar blijft wel een forse schommeling.
Online staat ie voor EUR550. Daar gaat nog 100EUR vanaf in de winkel?
tlpeter schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:09:
[...]
Ga naar een Run2Day. Daar heb ik de mijne voor 450 euro.
Je hebt gelijk met de prijs, ik was in de war.
Ik heb hem voor 500
Ik had eerst een fenix 5 en die heb ik terug gebracht dus de prijs was daardoor anders.
Ze hebben standaard 10% korting op Garmin in de winkel.
Ik heb hem voor 500
Ik had eerst een fenix 5 en die heb ik terug gebracht dus de prijs was daardoor anders.
Moet je daar om vragen of wordt het direct in de prijs verwerkt? Ik vind het zelf niet een hele plezierige zaak. Zodra je een voet binnen hebt gezet duikt er al een verkoper op je af. Gewoon even rustig rondkijken kan bijna niet.tlpeter schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:22:
Je hebt gelijk met de prijs, ik was in de war.
Ik heb hem voor 500
Verwijderd
De Stratos (Pace 2) is eigenlijk wel wat meer dan een hardloophorloge. Ik oriënteer mij ook voor een andere en de Stratos staat wel op mn shortlist, maar dan vooral vanwege de schermgrootte en data fields. Bij schemer heb ik moeite om die kleine getallen te lezen. Vier datafields vind ik ook het minimale voor hardlopen en dat kunnen veel standaard hardloophorloges (FR35, TomTom) niet. De HR sensor van de Stratos schijnt idd niet de beste te zijn. Echter, voor EUR20 heb je een Bluetooth strap en die zijn bijna altijd nauwkeuriger dan elke polssensor.roland_otto schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:34:
Hi allemaal,
Als de Garmin VA3 echter nog een keer in de aanbieding komt op Amazone, dan is het verschil met de Stratos beperkt (incl BTW heffing, import en een HR strap) en bied de Garmin meer en stabielere connectivity.
Succes met jou keuze :-)
Ik heb er niet om gevraagd.Miki schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:54:
[...]
Moet je daar om vragen of wordt het direct in de prijs verwerkt? Ik vind het zelf niet een hele plezierige zaak. Zodra je een voet binnen hebt gezet duikt er al een verkoper op je af. Gewoon even rustig rondkijken kan bijna niet.
Meer kan ik in mee gaan, hoewel je bij Garmin vast zit aan het IQ systeem (beetje iOS achtig qua walled garden), maar stabieler? De Stratos is vrij nieuw en er zijn al veel bugs gefixed. Bovendien is het OS android based en te tweaken, mocht je dat willen. Dan is er weer meer mogelijk met de Stratos.Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:11:
[...]
.....en bied de Garmin meer en stabielere connectivity..................
De Garmin is de veilige keuze voor de (vrij dure) marktleider
Dus enige optie is die DWmap?rockhopper schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:11:
[...]
Enige nuance is hier wel op zijn plaats, het is alleen gevaarlijk als je meer aandacht aan je horloge besteed dan op de weg om je heen.
Onhandig valt ook wel mee, je krijgt dmv audio signalen en trillingen waarschuwingen wanneer er een afslag/richtingsverandering komt, als dat het enige moment is dat je kijkt valt het wel mee. Maar dit zal ook afhangen van de snelheid waarmee je fietst. En inderdaad fietscomputers zijn hier veel geschikter voor.
Qua route maken/volgen, ik zou kijken of het toestel geschikt is voor de komoot app dat werkt redelijk goed in combinatie met hun website. https://apps.garmin.com/n...7b-4fdf-b336-46141a0ccd6a
helaas zit de VA3 er niet bij.
idd zoals je zegt, als ik dan een audio signaal en trilling tijdig krijg bij elke splitsing is dit voldoende voor mij
dus das de te volgen methode? liever dan dat ik mn smartphone moet meesleuren
fietscomputer is idd nog beter, maar dat kan ik nu nog niet verkopen aan mn vrouw
Het is om te mtb dus snel snel is meestal niet, tenzij iets sneller op de weg
Deze toch even in de gaten houden. Touchscreen EN 3 fysieke buttons.
Van de berichten over de Garmin FR645 op het Garmin forum wordt ik namelijk nog niet echt vrolijk. Nog steeds spontane reboots tijdens activiteiten, terwijl de laatste firmware dat gefixed zou moeten hebben en incorrecte bepaling van de hoogte waarop je je bevindt.
Nieuwere CIQ versies (2 en 3) bieden meer opties voor apps maar met CIQ 1 kun je al leuke apps en datavelden hebben. De beperkte geheugen grootte voor datavelden is vooral vervelend: 16kB versus bijna 29kB voor CIQ 2 scheelt een boel in wat je aan functionaliteit in een dataveld als developer kan verwerken. Ik wordt er altijd lichtelijk gefrustreerd van als ik voor gebruikers nog een klein beetje functionaliteit wil toevoegen, maar het zo snel op isPatrickC schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:00:
[...]
.... Verder ondersteunt de FR235 de nieuwere Garmin Connect IQ versies niet meer. Een vivoactive 3, FR645 en Fenix 5 series zijn nieuwer en ondersteunen dus langer nieuwe Connect IQ versies. Maar de vraag is of je daar 'last' van krijgt. Zie ook: https://developer.garmin.com/connect-iq/compatible-devices/
Toevallig ook vandaag dit filmpje gezien. Vind 'm wel erg mooi ook ja. Erg benieuwd naar de full reviews binnenkort. Tegen die tijd heb ik overigens m'n 935 al wel die ik morgen of zaterdag ga ophalen 
PatrickC schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:16:
Deze toch even in de gaten houden. Touchscreen EN 3 fysieke buttons.Van de berichten over de Garmin FR645 op het Garmin forum wordt ik namelijk nog niet echt vrolijk. Nog steeds spontane reboots tijdens activiteiten, terwijl de laatste firmware dat gefixed zou moeten hebben en incorrecte bepaling van de hoogte waarop je je bevindt.
[video]
TechyAgent en ActiveJR hebben vergelijkbare unboxing en eerste indruk videos van dit horloge en zijn beide ook enthousiast. Ik vind ‘m persoonlijk nog het meeste lijken op de Suunto Spartan Sport Wrist HR Baro, ook vanwege de combinatie van touchscreen en buttons. De Suunto is echter nog wat groter (voor mij te groot en ‘bulky’) en de Amazfit Stratos is met z’n 46mm net iets kleiner dan de Garmin FR935 en iets groter dan de Garmin FR645 of VA3.pipo de C schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:58:
Toevallig ook vandaag dit filmpje gezien. Vind 'm wel erg mooi ook ja. Erg benieuwd naar de full reviews binnenkort. Tegen die tijd heb ik overigens m'n 935 al wel die ik morgen of zaterdag ga ophalen
[...]
ActiveJR heeft ook al een uitgebreide review gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 03-05-2018 23:59 ]
Totale dealbreaker voor mij is de niet aanwezige integratie met Apple Health (en dus koppeling met een hoop andere apps: Nokia/Withings etc).
PSN: Sluuz
Gister voor het eerst gefietst met de 935 met een koers erin.
Werkt best aardig. Wel een paar keer een afslag gemist dus weer terug.
Je krijgt dan wel een uit koers melding.
Is het mogelijk om kort voor een afslag ook een melding te krijgen?
De combinatie touchscreen/knoppen werkt echt goed op de Stratos. Met regen werkt het ook nog goed genoeg, onder de douche heeft het touchscreen het moeilijk.PatrickC schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:16:
Deze toch even in de gaten houden. Touchscreen EN 3 fysieke buttons.[...]
Inmiddels heeft ook DesFit een eerste unboxing gemaakt:PatrickC schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:34:
[...]
TechyAgent en ActiveJR hebben vergelijkbare unboxing en eerste indruk videos van dit horloge en zijn beide ook enthousiast. Ik vind ‘m persoonlijk nog het meeste lijken op de Suunto Spartan Sport Wrist HR Baro, ook vanwege de combinatie van touchscreen en buttons. De Suunto is echter nog wat groter (voor mij te groot en ‘bulky’) en de Amazfit Stratos is met z’n 46mm net iets kleiner dan de Garmin FR935 en iets groter dan de Garmin FR645 of VA3.
ActiveJR heeft ook al een uitgebreide review gedaan.
[video]
Ik ben met name erg gecharmeerd van de gebruikte materialen: keramische behuizing en safier glas(2s variant). De eerste Garmin met safier glas is de Fenix 5 saphire versie die ruim €600 aantikt.
Ik ben erg benieuwd hoe dit horloge verder ontwikkeld. Komen er nog meer talen bij en wordt de app nog verder uitgewerkt.
Edit:
Check ook deze bevindingen even: https://the5krunner.com/2...th-sensor-pairing-quirks/
[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 04-05-2018 10:24 ]
Ja, maar dan moet je vooraf met waypoints werken. Er zijn een aantal sites die automatisch dat soort waypoints voor je aanmaken, waardoor het geen handmatig klusje hoeft te zijn (want dat is gruwelijk veel werk).Andre_J schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:03:
Gister voor het eerst gefietst met de 935 met een koers erin.
Volgens mij is RideWithGPS de beste optie - maar ik weet niet of de gratis versie die informatie ook aan z'n route exports toevoegt.
"Oh look, what a nice box" over een kartonnen doossie waar die in zit. Daar haak ik af dus. De ActiveJr review daarentegen is realistisch, alleen de accu prestatie valt me tegen, 2,5 - 3 dagen ipv 5, hmmmPatrickC schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:16:
Deze toch even in de gaten houden. Touchscreen EN 3 fysieke buttons.Van de berichten over de Garmin FR645 op het Garmin forum wordt ik namelijk nog niet echt vrolijk. Nog steeds spontane reboots tijdens activiteiten, terwijl de laatste firmware dat gefixed zou moeten hebben en incorrecte bepaling van de hoogte waarop je je bevindt.
[video]
Hoe is jouw ervaring met de batterij @driedees (of andere gebruikers)?
[ Voor 5% gewijzigd door Frenz64 op 04-05-2018 10:29 ]
Met continous heart rate aan, schermhelderheid op standje 2 uit 5, notificaties aan en 2 à 2,5 uur hardloopactiviteit in de betreffende periode, redt de Stratos bijna 4 dagen op een lading.
@Frenz64 ik heb hem meestal ook 's nachts om inderdaad. Zit me niet in de weg of zo.
@Frenz64 ik heb hem meestal ook 's nachts om inderdaad. Zit me niet in de weg of zo.
[ Voor 18% gewijzigd door driedees op 04-05-2018 13:17 ]
Jammer, want Desfit maakt best mooie/goede reviews. En de verpakking zegt naar mijn mening wel degelijk iets over het totale beeld wat je krijgt bij zo'n product, zeker als het prijsniveau een stuk lager is dan bij b.v. Garmin, Suunto, Fitbit, Polar.Frenz64 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:27:
[...]
"Oh look, what a nice box" over een kartonnen doossie waar die in zit. Daar haak ik af dus.
Sommige mensen willen gewoon een leuk cadeautje uitpakken. Je kan zeggen wat je wilt, maar de reviewer is in ieder geval duidelijk wat er bevalt en niet bevalt en hoe de prioriteiten liggen. En dat is precies wat een review nodig heeft: duidelijkheid over hoe en waarom. Dat jouw prioriteiten anders liggen (die van mij trouwens ook) dat geeft verder niet, een review is immers een afspiegeling van de mening van iemand anders, leuk maar voor jezelf niet per se relevant.Frenz64 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:46:
Tuurlijk @PatrickC , kwam er alleen zo "tell-sell" uit (en ik keek stiekem toch verder, maar bij de tekst "this will have to do pretty bad in the performance section for me not to recommend it" haakte ik wel af).
Zucht als we op het niveau beland zijn waarop we gaan zeuren over de reviewer zelf ipv zijn of haar bevindingen dan kunnen we maar beter stoppen met filmpjes posten.
Ik ga er dan geen moeite meer in stoppen om in mijn ogen relevante links te delen.
Ik ga er dan geen moeite meer in stoppen om in mijn ogen relevante links te delen.
Nee, zo bedoelde ik het helemaal niet, @Miki , vooral blijven posten, waardeer ik zeker wel, ook die in mijn ogen minder relevante. Zoals @rockhopper terecht zegt, voor een ander mss wel relevant.
Neemt niet weg dat je YT reviews altijd kritisch moet bekijken als je ze mee laat wegen in je beslissing over welk keus je zelf maakt (en ze hier bediscussieren)
Ik ga trouwens nu eerst maar eens zelf hardlopen.....
Neemt niet weg dat je YT reviews altijd kritisch moet bekijken als je ze mee laat wegen in je beslissing over welk keus je zelf maakt (en ze hier bediscussieren)
Ik ga trouwens nu eerst maar eens zelf hardlopen.....
[ Voor 11% gewijzigd door Frenz64 op 04-05-2018 11:19 ]
Verwijderd
Mijn shortlist is geen shortlist meer :-). Ik heb de Amazfit Stratos bij DX besteld en er meteen een bluetooth HR strap bij besteld. Als ie binnen is, zal ik jullie laten weten hoe mooi het doosje is ;-)
Nee, dat was de fēnix 3 Sapphire. Maar ook die was zo'n 600 euro, dus je hebt wel een punt.Miki schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:59:
De eerste Garmin met safier glas is de Fenix 5 saphire versie die ruim €600 aantikt.
Punctuality is the politeness of kings
Vooral als het geen reviews zijn maar 'doosje openen en specs oplezen'.Frenz64 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:04:
En daarna weer netjes inpakken en terugsturen onder 'wet kopen op afstand'.
Ben benieuwd!
Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:22:
Als ie binnen is, zal ik jullie laten weten hoe mooi het doosje is ;-)
Ik heb horen zeggen dat het doosje van exquise kwaliteit is, zo mooi
Lekker loopweertje trouwens, 15k weggehobbeld

Lekker loopweertje trouwens, 15k weggehobbeld
Het is echt een heel mooi doosje, niet normaal meer! Ik was er zelfs even stil van...Doosje op m'n Dropbox-album
Ja, zie je wel, ik wist het wel, that's it, post no more, ik ga 'm bestellen
(btw, Tom Dumoulin wint ff de proloog, ook leuk)
(btw, Tom Dumoulin wint ff de proloog, ook leuk)
Was ik vandaag achter gekomen.MrAcid schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:11:
[...]
Ja, maar dan moet je vooraf met waypoints werken. Er zijn een aantal sites die automatisch dat soort waypoints voor je aanmaken, waardoor het geen handmatig klusje hoeft te zijn (want dat is gruwelijk veel werk).
Volgens mij is RideWithGPS de beste optie - maar ik weet niet of de gratis versie die informatie ook aan z'n route exports toevoegt.
Gister route geïmporteerd van gpstracks.nl via routecourse.
Vandaag via gps.nl rechtstreeks in Garmin Connect, en toen dus wel aanwijzingen, links rechts.
Dat kun je van een aantal zeker zeggen maar die hier langs zijn gekomen worden echt wel aan de tand gevoeld en inhoudelijk besproken. Al blijft het wel zo dat de maatstaf van Ray Maker nauwelijks gehaald wordt.MrAcid schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:43:
[...]
Vooral als het geen reviews zijn maar 'doosje openen en specs oplezen'.
En daarna weer netjes inpakken en terugsturen onder 'wet kopen op afstand'.
Hoe werken de auto lap en manual lap functies eigenlijk op de Stratos? Het ontbreken van een goede manual lap op de Garmin VA3 was voor mij de voornaamste reden niet voor dat horloge te gaan. Op mijn huidige Garmin VA HR heb ik autolap op 1 km staan en manual lap via de linkerknop.driedees schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:29:
[...]
De combinatie touchscreen/knoppen werkt echt goed op de Stratos. Met regen werkt het ook nog goed genoeg, onder de douche heeft het touchscreen het moeilijk.
Verder, zijn de data pagina’s voor b.v. hardlopen aan te passen?
Ik heb autolap op 1 km staan, is verder helemaal vrij in te stellen. En met de onderste knop kun je handmatig een lap aanmaken tijdens een activiteit. De sportpagina's zijn niet helemaal handmatig aan te passen, je kunt via de app wat schuiven met volgorde waarin metrics getoond worden. Maar niet zoals bij Garmin dat je die datascreens helemaal zelf en naar eigen inzicht kunt samenstellen.
Stratos barometer blijft wel rare waarden geven, het registreert te veel hoogtemeters. Gisteren gaf ie 608 hoogtemeters aan op dit loopje, achteraf gecorrigeerd door Strava.
Stratos barometer blijft wel rare waarden geven, het registreert te veel hoogtemeters. Gisteren gaf ie 608 hoogtemeters aan op dit loopje, achteraf gecorrigeerd door Strava.
Ook je hartslag laat een vreemde dip zien, die niet helemaal correleert met het tempo dat je liep. (best aantal km's dat je wegloopt trouwens)
Ook de dip in looptempo correspondeert niet met je hartslag tussen 8 en 9km, je hartslag blijft gelijk wat prima lijkt, maar je tempo lijkt op lopen.driedees schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:36:
Ik heb autolap op 1 km staan, is verder helemaal vrij in te stellen. En met de onderste knop kun je handmatig een lap aanmaken tijdens een activiteit. De sportpagina's zijn niet helemaal handmatig aan te passen, je kunt via de app wat schuiven met volgorde waarin metrics getoond worden. Maar niet zoals bij Garmin dat je die datascreens helemaal zelf en naar eigen inzicht kunt samenstellen.
Verder lijkt je hartslag na 1km veel te hoog voor je getraindheid, tenzij je een max hartslag van 200 hebt...
Voor de inhoudelijk geïnteresseerden en die drukker zijn met bijzaken een nieuwe update:
Het is trouwens overduidelijk dat de reviewer zijn horloges uitpakt, de doos bewonderd en gelijk weer terugstuurt.
Het is trouwens overduidelijk dat de reviewer zijn horloges uitpakt, de doos bewonderd en gelijk weer terugstuurt.
[ Voor 30% gewijzigd door Miki op 06-05-2018 14:44 ]
Hoe kom je tot die conclusie? Volgens mij gaf hij in z’n vorige review aan dat er nog een uitgebreide review gaat komen en ik heb ook al vaker reviews van hem gezien die veel verder gaan dan alleen een unboxing video.Miki schreef op zondag 6 mei 2018 @ 14:42:
TechyAgent heeft trouwens wel al een uitgebreide review gedaan, en hij gaf zelfs aan dat hij de Stratos verkiest boven een Fenix 5!
Ja maar.. hij zei dat het doosje zo mooi was dus ja dan moet het wel iemand zijn die alles weer terugstuurt nadat hij de specs heeft opgelezenPatrickC schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:18:
[...]
Hoe kom je tot die conclusie? Volgens mij gaf hij in z’n vorige review aan dat er nog een uitgebreide review gaat komen en ik heb ook al vaker reviews van hem gezien die veel verder gaan dan alleen een unboxing video.
Anyway ik zou graag zien dat we meer horloges van het formaat van de Garmin 645 gaan zien maar met de looks van de Stratos of Fenix 5. Het verschil in grootte in deze video is goed zichtbaar.
Echt zonde dan die hartslagmeter (hopelijk) nog niet goed functioneert. Hopelijk is de hardware goed genoeg en kunnen ze middels software dit goed krijgen... mooie opvolger voor mijn tomtom...PatrickC schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:18:
[...]
De hartslagmeter blijkt voor fitness ook niet zo best te werken, maar juist wel voor b.v. hardlopen.
Bedenk ook dat geen enkele polshartslagmeter goed werkt met fitness of HIIT, dat staat los van dit horloge.coldasice schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:08:
[...]
Echt zonde dan die hartslagmeter (hopelijk) nog niet goed functioneert. Hopelijk is de hardware goed genoeg en kunnen ze middels software dit goed krijgen... mooie opvolger voor mijn tomtom...
Gisteren eindelijk m'n FR935 opgehaald en vandaag de eerste ervaringen mee opgedaan. Leuk horloge, kan een hoop en allemaal redelijk intuitief in elkaar gezet (al moet ik nog een heleboel ontdekken)
Loop al wel gelijk tegen een probleem op namelijk ik mag een heleboel apps uit de store niet downloaden omdat m'n FR eerst ge-update moet worden volgens GC IQ. Melding is "Deze app vereist een update van uw Forerunner 935. Gebruik Garmin Express om uw Forerunner 935 bij te werken."
Als ik in Garmin Express kijk zie ik dat m'n FR gewoon versie 8.0 draait maar GC zegt dat ik 6.1 draai.Op het horloge zie ik ook dat ik gewoon 8.0 draai dus het probleem lijkt 'm in GC te zitten. Is iemand hier al eens tegenaan gelopen? Enige tips?
Ik heb al een reboot en reset gedaan, opnieuw uit GC gegooid en weer ingeleerd maar dat heeft niet mogen baten. Na wat zoekwerk dit gevonden: https://forums.garmin.com...dicated-in-garmin-express dus ben niet de enige.
Heb op basis van die thread nog even de web downloader gebruikt en een re-install gedaan van 8.00 maar ook dat werkt niet. Handmatige upload van de 8.00 GCD file naar de garmin map op het horloge werkt ook niet.
Enigzins teleurstellend begin van het horloge moet ik bekennen. Nog 29 dagen te gaan om te beslissen of ik 'm hou!
Loop al wel gelijk tegen een probleem op namelijk ik mag een heleboel apps uit de store niet downloaden omdat m'n FR eerst ge-update moet worden volgens GC IQ. Melding is "Deze app vereist een update van uw Forerunner 935. Gebruik Garmin Express om uw Forerunner 935 bij te werken."
Als ik in Garmin Express kijk zie ik dat m'n FR gewoon versie 8.0 draait maar GC zegt dat ik 6.1 draai.Op het horloge zie ik ook dat ik gewoon 8.0 draai dus het probleem lijkt 'm in GC te zitten. Is iemand hier al eens tegenaan gelopen? Enige tips?
Ik heb al een reboot en reset gedaan, opnieuw uit GC gegooid en weer ingeleerd maar dat heeft niet mogen baten. Na wat zoekwerk dit gevonden: https://forums.garmin.com...dicated-in-garmin-express dus ben niet de enige.
Heb op basis van die thread nog even de web downloader gebruikt en een re-install gedaan van 8.00 maar ook dat werkt niet. Handmatige upload van de 8.00 GCD file naar de garmin map op het horloge werkt ook niet.
Enigzins teleurstellend begin van het horloge moet ik bekennen. Nog 29 dagen te gaan om te beslissen of ik 'm hou!
Het klopt vaak wel dat optische hartslagmeters niet goed werken bij fitness, maar sommige horloges doen het beter dan anderen. In de review van TechyAgent vergelijkt hij de Stratos met een Fitbit Versa, tijdens een krachttraing in de sportschool. De hartslagmeting van de Versa schijnt erg goed te werken en de Stratos wijkt erg af.mrwolf schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:39:
[...]
Bedenk ook dat geen enkele polshartslagmeter goed werkt met fitness of HIIT, dat staat los van dit horloge.
Sommige horloges doen het beter dan anderen bij sommige mensen en juist weer minder dan bij andere mensen. Voor de kwaliteit van OHR bij fitness kun je echt niet af gaan op een review. Hoe je gebouwd bent, waar je je horloge hebt zitten, wat voor fitness je doet en hoe strak het horloge zit zijn allemaal enorm van invloed. Zowel met de VAHR als de VA3 is het mij in elk geval nooit gelukt om er echt van op aan te kunnen. Ja, tijdens leg-day.PatrickC schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:58:
[...]
Het klopt vaak wel dat optische hartslagmeters niet goed werken bij fitness, maar sommige horloges doen het beter dan anderen. In de review van TechyAgent vergelijkt hij de Stratos met een Fitbit Versa, tijdens een krachttraing in de sportschool. De hartslagmeting van de Versa schijnt erg goed te werken en de Stratos wijkt erg af.
Gewoon een borstband om als je tijdens de fitness een goede meting wilt hebben en dat ook als uitgangspunt nemen als je een horloge koopt.
ghe ghe ghe, point taken, ga 'm zo bekijken[.......Ja maar.. hij zei dat het doosje zo mooi was dus ja dan moet het wel iemand zijn die alles weer terugstuurt nadat hij de specs heeft opgelezen............
Gisteren een serieus stuk gefietst, maar het pauzeren met een touchscreen op de fiets blijf ik sub optimaal (en ietwat onveilig: swipen, kijken, pauze drukken en ondertussen uit de pedalen klikken) vinden, de Stratos kun je toch pauzeren met de knoppen?
Welk apparaat had je ook alweer?Frenz64 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:52:
[...]
ghe ghe ghe, point taken, ga 'm zo bekijken
Gisteren een serieus stuk gefietst, maar het pauzeren met een touchscreen op de fiets blijf ik sub optimaal (en ietwat onveilig: swipen, kijken, pauze drukken en ondertussen uit de pedalen klikken) vinden, de Stratos kun je toch pauzeren met de knoppen?
Polar M600, en ik vergeet eigenlijk nog dat je eerst je pols moet draaien, zodat het scherm aangaat, dan pas swipen (of een te klein knopje zoeken) en de rest.
Verder qua data en nauwkeurigheid een prima device, dat wel (hij is te koop
)
Verder qua data en nauwkeurigheid een prima device, dat wel (hij is te koop
[ Voor 109% gewijzigd door Frenz64 op 07-05-2018 09:25 ]
Auto-pause?
Zit er niet op als ik snel Google...
Zit er niet op als ik snel Google...

[ Voor 69% gewijzigd door MrAcid op 07-05-2018 09:49 ]
Op het Garmin forum lees je de laatste tijd regelmatig over Garmin vivactive HR’s, ouder dan een jaar, die de geest geven na een bezoek aan het zwembad. En jawel hoor, vandaag gezwommen en de vivoactive HR van m’n broer doet niets meer. Ik zelf had ‘m vantevoren af gedaan, dus die van mij doet het gelukkig nog. Hij heeft nog 2,5 maand garantie, dus ik ben benieuwd wat de verkoper, Futurumshop in deze, gaat zeggen.
Da's wel balen en een probleem waar ik nog niet eerder van gehoord had. Je hebt alle logische dingen al gedaan, ook die in het forum aangeraden werden (je link). Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het misschien een APAC versie is (voor Azie). Zie: https://forums.garmin.com...2598-apac-vs-row-firmwarepipo de C schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:48:
Gisteren eindelijk m'n FR935 opgehaald en vandaag de eerste ervaringen mee opgedaan. Leuk horloge, kan een hoop en allemaal redelijk intuitief in elkaar gezet (al moet ik nog een heleboel ontdekken)
Probeer eens de laatste beta (is een vorige versie) waar meerdere update in zitten. Ik weet niet of CQ een losse update is maar je kan het proberen.pipo de C schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:48:
Ik ga morgen Garmin support maar eens bellen. Als het een quick fix is prima, anders gaat ie gewoon terug.
Van die Stratos gaat mn gadgethart toch weer wat sneller kloppen... Al zit ik voorlopig nog wel goed met m'n FR235.. Maar zou het toch wel chill vinden om makkelijk muziek op mn horloge te kunnen zetten.
Ok, nog maar een video met een zeer positieve review dan... om het gadgethart nog wat sneller te laten kloppen.Bartske schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:24:
Van die Stratos gaat mn gadgethart toch weer wat sneller kloppen... Al zit ik voorlopig nog wel goed met m'n FR235.. Maar zou het toch wel chill vinden om makkelijk muziek op mn horloge te kunnen zetten.
Voordat ik uberhaupt zou overwegen over te stappen zou ik toch wel wat meer 'long term use' willen zien. Het belangrijkste bij een sporthorloge is gewoon stabiliteit en dat zit bij mijn Garmin wel goed. Het enige waar ik me bij Garmin aan erger is de connect app en de store.. Het lukt me nooit in 1 keer om wat te downloaden en over te zetten naar m'n watch (zoals een watchface) en hij verliest af en toe z'n connectie met de telefoon.PatrickC schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:47:
[...]
Ok, nog maar een video met een zeer positieve review dan... om het gadgethart nog wat sneller te laten kloppen.
[video]
Maar ik weet gewoon als dat ding opgeladen is dat hij het doet als ik ga rennen, en daarnaast houdt hij het ook nog eens meer dan een week vol (met 2 tot 3 gps activiteiten per week). Dat zijn toch wel zwaarwegende punten die nu volgensmij nog niet echt duidelijk zijn bij dat ding. Maar goed, ik hou het in de gaten
Goed om te zien dat hartslag bij sommige wel goed kan zijn. Nu nog footpod ondersteuning en mijn bestelling kan doorPatrickC schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:47:
[...]
Ok, nog maar een video met een zeer positieve review dan... om het gadgethart nog wat sneller te laten kloppen.
[video]
Zo zit ik er ook in. toen ik mijn VA HR wilde gaan vervangen stond de Stratos al op de nominatie. Hij was toen aangekondigd, maar nog niet gereleased. Uiteindelijk voor een 745 gegaan en die na een korte periode vervangen voor een VA 3, omdat ik de Stratos niet aandurfde na de vele verhalen die ik had gelezen over zijn voorganger. Dat was een prima apparaat, maar echt geen concurrent voor een Garmin.Bartske schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:56:
[...]
Voordat ik uberhaupt zou overwegen over te stappen zou ik toch wel wat meer 'long term use' willen zien. Het belangrijkste bij een sporthorloge is gewoon stabiliteit en dat zit bij mijn Garmin wel goed. Het enige waar ik me bij Garmin aan erger is de connect app en de store.. Het lukt me nooit in 1 keer om wat te downloaden en over te zetten naar m'n watch (zoals een watchface) en hij verliest af en toe z'n connectie met de telefoon.
Maar ik weet gewoon als dat ding opgeladen is dat hij het doet als ik ga rennen, en daarnaast houdt hij het ook nog eens meer dan een week vol (met 2 tot 3 gps activiteiten per week). Dat zijn toch wel zwaarwegende punten die nu volgensmij nog niet echt duidelijk zijn bij dat ding. Maar goed, ik hou het in de gaten
Op dat moment wist ik al dat de Stratos mogelijk een hidden gem zou kunnen worden, zoals die wel vaker uit de hoed van Xiaomi en alle bedrijfjes daaromheen komen. Maar je weet het nooit zeker en dan is +/- € 200,- toch veel geld.
Die €200 is idd best wel soort van veel geld, maar dat is inmiddels < €150, ook geen bedrag wat ik aan een mediocre apparaat uit zou geven. Maar ik neig er steeds meer na, zeker om dat de basics goed genoeg zijn. Na de gebruikerservaringen hier alleen al kun je dat wel stellen.
Om nog maar eens een niet zo relevant argumentje op tafel te gooien: ik vinnum ook best mooi.
Om nog maar eens een niet zo relevant argumentje op tafel te gooien: ik vinnum ook best mooi.
Niet alle horloges van Garmin zijn even stabiel. Jij hebt de FR235, want denk ik één van de betere/stabielere horloges van Garmin is van de laatste paar jaar. Als je echter de ervaringen leest van VA3 of FR645(M) gebruikers, dan is Garmin niet altijd een 'stabiele factor'. De laatste firmware update van de FR645 zou veel problemen opgelost moeten hebben, maar het lijkt er bijna op dat deze juist zijn toegenomen (sommige hebben nu juist de problemen na de laatste firmware update). De FR935 is schijnbaar ook een erg stabiel horloge. Over de Fenix 5 lees ik dat deze een wat minder betrouwbare GPS en hartslagmeting zou hebben en dat is toch geen goedkoop horloge, zeker als je 'm met de Amazfit Stratos vergelijkt. Mijn huidige Garmin VA HR werkte eigenlijk meteen al goed en stabiel direct na aanschaf, maar nu is deze een stuk langzamer geworden en zijn er vaker missers in de hartslagmeting.Bartske schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:56:
[...]
Voordat ik uberhaupt zou overwegen over te stappen zou ik toch wel wat meer 'long term use' willen zien. Het belangrijkste bij een sporthorloge is gewoon stabiliteit en dat zit bij mijn Garmin wel goed. Het enige waar ik me bij Garmin aan erger is de connect app en de store.. Het lukt me nooit in 1 keer om wat te downloaden en over te zetten naar m'n watch (zoals een watchface) en hij verliest af en toe z'n connectie met de telefoon.
[ Voor 29% gewijzigd door PatrickC op 09-05-2018 10:22 ]
Het probleem ligt denk ik ook aan reviewers bias, veel vuilspuiterij zonder goede onderbouwing.PatrickC schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:15:
[...]
Niet alle horloges van Garmin zijn even stabiel. Jij hebt de FR235, want denk ik één van de betere/stabielere horloges van Garmin is van de laatste paar jaar. Als je echter de ervaringen leest van VA3 of FR645(M) gebruikers, dan is Garmin niet altijd een 'stabiele factor'. De laatste firmware update van de FR645 zou veel problemen opgelost moeten hebben, maar het lijkt er bijna op dat deze juist zijn toegenomen (sommige hebben nu juist de problemen na de laatste firmware update). De FR935 is schijnbaar ook een erg stabiel horloge. Over de Fenix 5 lees ik dat deze een wat minder betrouwbare GPS en hartslagmeting zou hebben en dat is toch geen goedkoop horloge, zeker als je 'm met de Amazfit Stratos vergelijkt. Mijn huidige Garmin VA HR werkte eigenlijk meteen al goed en stabiel direct na aanschaf, maar nu is deze een stuk langzamer geworden en zijn er vaker missers in de hartslagmeting.
Ik ben de eerste die zegt dat de software basis van garmin maar matig is, maar sommige toestellen worden gewoon onderuitgehaald door mensen. Nu is Garmin ook wel een bedrijf die het zichzelf lastig maakt om leuk te vinden vanwege de arrogante opstelling, gebrek aan communicatie en het stelselmatig opvoeren van de prijs (en niet gecorrigeerd naar inflatie of vanwege grote stappen vooruitgang in features en functies)
Over hartslag (optisch) kunnen we kort zijn, dit is voor ieder individu anders en verschilt per toestel of het op dat individu goed/matig of slecht werkt. Daar zit verder weinig anders op dan het zelf uit te testen. Helaas is het mooie techniek die niet zo strak universeel toepasbaar is als een hartslagband.
Nu zijn daar natuurlijk ook fouten mogelijk in algoritme, deze kunnen wel hard aangerekend worden, maar bij mij is falen op dit gebied altijd een gebruikersfout (in een review) tenzij tegendeel bewezen. Want er komen gewoon teveel variabelen bij kijken (huidtype, losse of strakke fit, dikte van huid, onderhuid etc).
Hetzelfde over de argumenten van "mindere" gps bij sommige toestellen. Veel geblaat van ontevreden gebruikers maar zelden testen uitgevoerd over meerdere gebieden of met toestellen naast elkaar in gelijkwaardige omstandigheden. Ik ben van mening dat nagenoeg alle toestellen die de laatste 4 jaar uitgebracht zijn prima functioneren voor de amateur (en semi prof) gebruikers, de echte profs krijgen gewoon een sponsored toestel, dus dat boeit verder ook weinig.
Ja er zal wel enig verschil zijn met de nauwkeurigheid, maar de realiteit is nu eenmaal ook dat als je loopt je niet perfect recht loopt, dus jouw 10k run / 100km gran fondo afstand op papier zal ook variatie hebben door verschillende oorzaken bij het uitvoeren.
Ik zou daarom vooral adviseren om te kijken naar welke extra features je nodig hebt, en/of fijn vind. Daarbij zal prijs, prijs/kwaliteit, achterliggende ondersteuning voor mij zwaar wegen, want de basis (gps) geloof ik wel. Daarbij hou je in het achterhoofd in hoeverre een bedrijf zich op het gebied al heeft bewezen en dan maak je een keuze.
Ik herken met de VA 3 echt helemaal geen problemen in stabiliteit of wat dan ook. 1x gehad dat na een firmware update alle activiteitennamen en icoontjes raar gehusseld waren. Dat werd na een paar dagen door Garmin opgelost (ik had toen al een factory reset gedaan wat het probleem ook verhielp).PatrickC schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:15:
[...]
Als je echter de ervaringen leest van VA3 of FR645(M) gebruikers, dan is Garmin niet altijd een 'stabiele factor'.
Verder werkt het horloge echt als een zonnetje, al heb ik wel wat wensen voor de opvolger.
En met mijn VA HR had ik juist wel veel problemen. Bluetooth-verbinding die niet stabiel was, 4x (in een half jaar) een dusdanig freeze dat een factory reset nodig was. Een ronduit waardeloos touchscreen, settings die uit zichzelf terug gingen naar standaard waarden.Mijn huidige Garmin VA HR werkte eigenlijk meteen al goed en stabiel direct na aanschaf, maar nu is deze een stuk langzamer geworden en zijn er vaker missers in de hartslagmeting.
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn VA3, hij meet waanzinnig veel traploop activieit. Bij een windvlaag (druk verandering) registreert ie een paar trappen op. Iemand bekend met die probleem?
In mijn ogen spelen nog wat argumenten mee naast de looks, de gebruikte materialen waaronder keramische achterkant als ook het geharde gorilla glas. Garmin heeft pas sinds de 645 Gorilla glas toegevoegd en saffier glas als optie voor de luxere Fenix modellen aangeboden. Nog een goed argumenten is dat nu blijkt dat er gebruik wordt gemaakt van het Android framework. Er zijn bijvoorbeeld al custom roms in omloop wat de support van dit horloge ten goede komt, bijvoorbeeld Nederlandse vertaling.Frenz64 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:53:
Die €200 is idd best wel soort van veel geld, maar dat is inmiddels < €150, ook geen bedrag wat ik aan een mediocre apparaat uit zou geven. Maar ik neig er steeds meer na, zeker om dat de basics goed genoeg zijn. Na de gebruikerservaringen hier alleen al kun je dat wel stellen.
Het enige wat mij weerhoudt op dit moment is dat veel Chinese producten een korte levensduur kennen omdat de omloop snelheid van hun producten enorm hoog is. Gelukkig wordt dit deels opgevangen door custom roms maar als nog is het fijn als er nog steeds features en verbeteringen worden toegevoegd vanuit Xiaomi zelf i.p.v. afhankelijk te zijn van een paar devs die hun vrije tijd erin stoppen.
Btw hoe zit het eigenlijk met custom hartslag zonnes en de Stratos? Ik heb binnenkort namelijk een sportkeuring waar ook mijn zonnes worden bepaald en die zou ik graag dan willen gebruiken in mijn nieuwe horloge
Ik twijfel momenteel tussen de Fitbit Ionic en de Garmin VA3.
Mijn oude horloge (een FR610) is duidelijk aan vervanging toe. Nu twijfel ik dus tussen de 2 bovenstaande trackers. Mijn vrouw heeft een fitbit Blaze en is daar gemengd tevreden mee.
Use case:
- Ftiness (HIIT/Bootcamp)
- Hardlopen
-Wielrennen (heb ook een garmin Edge 810 hiervoor)
Eigenlijk beantwoord de volgende vraag mijn keus, ik kom er namelijk niet helemaal uit: Kan de VA3 verbinding maken met mijn ANT+ hearth strap van de FR610 (en edge 810). Kan de VA3 ook verbinding maken met de wielsensor en cadanssensor van de EDGE 810?
Is er een speciaal programma te selecteren op de VA3 voor bootcamp (indoor)?
Mijn oude horloge (een FR610) is duidelijk aan vervanging toe. Nu twijfel ik dus tussen de 2 bovenstaande trackers. Mijn vrouw heeft een fitbit Blaze en is daar gemengd tevreden mee.
Use case:
- Hardlopen
Eigenlijk beantwoord de volgende vraag mijn keus, ik kom er namelijk niet helemaal uit: Kan de VA3 verbinding maken met mijn ANT+ hearth strap van de FR610 (en edge 810). Kan de VA3 ook verbinding maken met de wielsensor en cadanssensor van de EDGE 810?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik zou je adviseren deze in depth review door de lezen, sla vooral de comments niet over, daar worden ook veel vragen gesteld en nog betere antwoorden gegeven.Rene schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:59:
Ik twijfel momenteel tussen de Fitbit Ionic en de Garmin VA3.
Use case:
- Hardlopen
In het kort:
ja, ja en geen idee, bootcamp is iets waarbij ik aan militaire training denk, maar dat zal je wel niet bedoelen