Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 76 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

@skank wat syncen betreft: dit gebeurt alleen als je internetverbinding hebt idd. Het wordt namelijk niet naar je telefoon lokaal gesynced maar direct naar Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:27
Ik heb het op blue-tooth syncen van je telefoon he
Dat gebeurd enkel als ook de data aanligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:27
Ik heb die koppeling gedaan via de site van runkeeper.
Maar hoe doe ik dat nu voor mn mountainbike fietstochten?
Ik heb deze morgen ene gereden maar zie niks in runkeeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nog een prima review van de 645: https://the5krunner.com/2...in-forerunner-645-review/

Dit lijkt al meer op het niveau van dcrainmaker :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
skank schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:28:
Ik heb het op blue-tooth syncen van je telefoon he
Dat gebeurd enkel als ook de data aanligt
Dat is wat @Pathogen zegt: de sync gebeurt niet met je telefoon, maar rechtstreeks naar connect.garmin.com, op het internet. Dus je hebt een internetverbinding nodig. Jouw horloge gebruikt de internetverbinding van jouw telefoon. Mijn 935 heeft Wifi bijvoorbeeld, die heeft geen telefoon nodig.
skank schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:29:
Geen ervaring met runkeeper, geen idee of daar ook een functie (mountain)bikekeeper in zit - ok toegegeven, één zoekactie in Google verder weet ik het wél. Mag ik zo "onvriendelijk" zijn om me af te vragen of je dit forum niet een beetje teveel als personal helpdesk aan het gebruiken ben?

Mocht je nu nog zeggen ik heb optie A, B en C uitgeprobeerd die beschreven zijn op support.runkeeper.com (ja, ik heb er 3 gevonden met opnieuw één zoekactie in Google) en het werkt nog niet, dan zou ik misschien zelfs overwegen om zelf runkeeper in gebruik te nemen om te zien of ik je zo kan helpen. Maar met zo weinig info of actie van jouw kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:40
skank schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:29:
Mijn hardloopactiviteiten die ik via garmin connect upload, komen direct in runkeeper te staan. Hier hoef ik niets voor te doen.

Staat jouw mountainbike toch wel in jouw garmin connect? Het werkt alleen maar voor activiteiten die je na de koppeling upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Shit, ben op vakantie en heb mijn Fenix 5S kabeltje in een hotel 500km verderop laten liggen. Die is inmiddels dus bijna leeg...

Iemand hacks/tips om die met een “normaal” USB kabeltje op te laden? Eventueel kan ik een micro-USB kabeltje opofferen (strippen en direct contact maken?). Moet eigenlijk nog één keer laden om er weer mee thuis te komen. :)

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
Wat ik op het Garmin forum heb gevonden is dat de buitenste pinnen de 5V en de GND zijn, misschien kan je daar iets mee knutselen?

https://forums.garmin.com...orgot-charger-need-pinout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:57
MrAcid schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:57:
Shit, ben op vakantie en heb mijn Fenix 5S kabeltje in een hotel 500km verderop laten liggen. Die is inmiddels dus bijna leeg...

Iemand hacks/tips om die met een “normaal” USB kabeltje op te laden? Eventueel kan ik een micro-USB kabeltje opofferen (strippen en direct contact maken?). Moet eigenlijk nog één keer laden om er weer mee thuis te komen. :)

Dank!
Als je in de buurt van West-Brabant bent kun je de mijne wel effe gebruiken om op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
tlpeter schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:49:
[...]

Als je in de buurt van West-Brabant bent kun je de mijne wel effe gebruiken om op te laden.
Volgens Strava zit ie in IJsland :9

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
@TheOmen Dat is best nog in de buurt :P
Ik had het stukje "op vakantie" gemist :F

[ Voor 34% gewijzigd door tlpeter op 17-04-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10 22:06
Misschien dat iemand me kan helpen. Ik was de BT connectie kwijt tussen mijn iphone 8 en Garmin Vivoactive 3. Uiteindelijk heb ik hem weten te pairen door in de Garmin Connect app de VA3 opnieuw aan te melden. Mijn iphone heet ook aan dat horloge en telefoon verbonden zijn. Echter als ik Garmin Connect opstart kan ik niet synchroniseren “BT is uitgeschakeld” geeft de app aan. Iemand een idee dit op te lossen?
Alvast dank voor reacties.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mcmiles Telefoon en horloge al een keer opnieuw opgestart?

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 17-04-2018 15:30 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10 22:06
PatrickC schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:29:
@mcmiles Telefoon en horloge al een keer opnieuw opgestart?
Super tip Patrick, de connectie is er weer! Dank voor je snelle reactie en ik zal het onthouden😉

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
Toch ook maar even hier posten. Ik ben ook aan het kijken naar een Garmin FR en twijfel nog een beetje tussen verschillende modellen. Hoofddoel is performance kunnen meten en wat ingewikkeldere intervals te kunnen programmeren met het monitoringen van een pace die ik instel tijdens hardlopen maar dat kan elk horloge in de basis.

Ik snap dat er ICM met borstband ook running dynamics gemeten kunnen worden op een aantal modellen, dat is voor de nerd in mij helemaal leuk maar in de praktijk misschien niet heel relevant aangezien ik geen competitieve loper ben. (Daarentegen kan het zoals voor sommige andere in dit topic motiverend werken - twijfel dus)

De drie modellen die ik op het oog heb zijn.

1) FR235
2) FR630
3) FR735XT

(de 645 overweeg ik niet.. mij nog te nieuw en te duur)

Het nadeel van de FR235 is geen running dynamics, verder prima.
Het nadeel van de FR630 is geen hartslag meting aan de pols (als dat al goed werkt...)

De 735XT heeft volgens mij alles wat ik ooit nodig ga hebben tenzij ik iets groots heb gemist in de DCR reviews en eigenlijk kan ik de 630 wel afschrijven ivm de prijs die ongeveer gelijk ligt aan de 735XT als je goed zoekt.

Wat het zo lastig maakt is de uiteenlopende prijzen en aanbiedingen. Ik heb hier nu regelmatig gelezen dat er serieus mooie aanbiedingen zijn. Ik heb verder geen haast (behalve ongeduld van het willen hebben van een nieuw speeltje)

Weet iemand of er wellicht mooie acties op stapel staan voor deze gadgets?

Mijn voorkeur gaat uit naar de 735XT en dan met name vanwege de running dynamics en de virtual training partner. Zijn dit features die niet-competitieve renners hier daadwerkelijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Waarom geen 935? Die heeft de running dynamica inclusief power. Dat hebben alle genoemde niet.
Dit niet dan wel inclusief de juiste hrm band of footpod.

PS, ik ben ik een recreatieve loper but ik love data :)

[ Voor 17% gewijzigd door tlpeter op 17-04-2018 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipo de C
935 = een week op de bank slapen... m.a.w. duur, verder schitterend horloge.
tlpeter schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:38:
Waarom geen 935? Die heeft de running dynamica inclusief power. Dat hebben alle genoemde niet.
Dit niet dan wel inclusief de juiste hrm band of footpod.

PS, ik ben ik een recreatieve loper but ik love data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
@pipo de C , effe sparen :P

Bij run2 day heb ik hem voor 450 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dat is meteen het grote nadeel van de 935, de prijs. Je kunt in mijn ogen even beter aanbiedingen in de gaten houden en dan een 735+HRM-Run voor 300 euro op de kop tikken! Die borstband heeft echt toegevoegde waarde in mijn ogen ivm running dynamics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Dat is ook mijn idee ja. Ik ben begonnen met kijken naar de FR35.. dat was het niet dus toen de FR235... toen verder gaan kijken in het kader van "maar wat doen die duurdere dan dat de goedkopere niet doen".. en dit is natuurlijk een gebed zonder end. De 735 is een schitterend horloge die ik in een aanbieding best wil overwegen.

De 935 is voor mij off limits, ook al is daar een aanbieding van, die gaat nooit 300EUR worden (wat ik al ontzettend veel geld vind voor een sporthorloge)

Welke plekken zou ik in de gaten moeten houden voor mooie bundel aanbiedingen voor de 735XT? Ik kijk zelf naar Amazon.de en hou de pricewatch in de gaten. Zijn er nog andere plekken om te monitoren?
Arie- schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:27:
Dat is meteen het grote nadeel van de 935, de prijs. Je kunt in mijn ogen even beter aanbiedingen in de gaten houden en dan een 735+HRM-Run voor 300 euro op de kop tikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

als je terug kijkt in het topic, kom je een deense site tegen. Geloof dat ik daar 235 betaald heb voor mijn 735xt + hrm run band.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ja, maar de output is in .fit files die je weer moet converten met https://github.com/dgaff/fitsdk ofzo..
Er was ook een Python script voor: https://github.com/kjkjav...t/blob/master/gcexport.py maar die werkt niet meer want de URLS zijn veranderd..
Als iemand weet wat de nieuwe URL voor 'https://connect.garmin.com/post-auth/login?' is laat het dan weten, want dan hoop ik het weer aan de praat te krijgen.. de andere URLS heb ik al gevonden..

Maar wat me nog niet duidelijk is, is of je alleen activities kan downloaden of ook de continu heartrate, stappen teller data etc..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Wow. dat is een hele mooie prijs. Heb de sites gevonden maar zijn allemaal 315 nu voor de bundel. Dat is alsnog beter dan 300+ voor het horloge zelf maar het kan dus scherper....!
Cyberpope schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:50:
als je terug kijkt in het topic, kom je een deense site tegen. Geloof dat ik daar 235 betaald heb voor mijn 735xt + hrm run band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
nokie schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:37:
Wat ik op het Garmin forum heb gevonden is dat de buitenste pinnen de 5V en de GND zijn, misschien kan je daar iets mee knutselen?

https://forums.garmin.com...orgot-charger-need-pinout
Had ik ook gevonden maar het is me te riskant. Schijnt dat je bij USB kabels niet 100% van de kleurcoderigen op aan kunt. Zou een beetje lomp zijn om met kortsluiting iets te vernachelen (ben hier nog maar een paar dagen dus het kan wel zonder).

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 15:10
pipo de C schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:20:
Wow. dat is een hele mooie prijs. Heb de sites gevonden maar zijn allemaal 315 nu voor de bundel. Dat is alsnog beter dan 300+ voor het horloge zelf maar het kan dus scherper....!
[...]
Momenteel niet echt in de aanbieding, maar hij is wel verkrijgbaar:
https://www.loebeshop.dk/garmin-forerunner-735xt.html
omgerekend 267€ en dan zal er misschien nog verzendkosten bijkomen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, dat wordt wachten tot black friday of met kerst.. Toen was hij goedkoper.
Weet niet of er toevallig specifieke Deense feestdagen zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@MrAcid heb je niet toevallig een hardloop/outdoorwinkel ergens in de buurt waar ie een uurtje aan de lader kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
yup, thx rockhopper. had al even een search gedaan door dit topic op ".dk" en kwam deze al tegen ja. Ik hou 'm in de gaten. Op zich zullen de verzendkosten wel meevallen en ik ken ook wel genoeg mensen in Denemarken dus er is altijd wel wat te regelen. Los hiervan, nog even terugkomend op mijn laatste vraag;

Mijn voorkeur gaat uit naar de 735XT en dan met name vanwege de running dynamics en de virtual training partner. Zijn dit features die niet-competitieve renners hier daadwerkelijk gebruiken en hun tijden ermee verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
De 735XT is regelmatig in de aanbieding op amazon.de, hij was daar een keer 273,- incl. HRM-RUN band.
Hij is nu 340,- met deze band.

De extra metrics van run dynamics of een andere pod kan je zeker helpen als recreatie runner.
Ik ben zelf ook geen die-hard wedstrijd loper maar het is gewoon leuk dat je bepaalde dingen kan inzien en er een waarde aan gekoppeld wordt, als je weet welke waarde goed is kan je hier zeker baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Dank! Nu weet ik een beetje wat de "bodemprijs" is voor een horloge dat -met alle respect voor Garmin- wat mij betreft een kunstmatige prijs heeft.

Wat betreft de metrics, goed om te weten. Dit is wat mijn gevoel ook zegt, blij te horen dat ik niet de enige ben.
Redje schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:58:
De 735XT is regelmatig in de aanbieding op amazon.de, hij was daar een keer 273,- incl. HRM-RUN band.
Hij is nu 340,- met deze band.

De extra metrics van run dynamics of een andere pod kan je zeker helpen als recreatie runner.
Ik ben zelf ook geen die-hard wedstrijd loper maar het is gewoon leuk dat je bepaalde dingen kan inzien en er een waarde aan gekoppeld wordt, als je weet welke waarde goed is kan je hier zeker baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
pipo de C schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:36:
Dank! Nu weet ik een beetje wat de "bodemprijs" is voor een horloge dat -met alle respect voor Garmin- wat mij betreft een kunstmatige prijs heeft.

Wat betreft de metrics, goed om te weten. Dit is wat mijn gevoel ook zegt, blij te horen dat ik niet de enige ben.
[...]
"bodemprijs" en "black friday price" zijn in mijn ogen niet helemaal hetzelfde, maar er zal per saldo niet heel veel verschil tussen zitten. De manier hoe je op een prijs komt is vaak wel anders, de bodemprijzen haal je aan het eind van de levenscyclus (opvolger / volgende generatie komt er al snel aan) terwijl black friday prijzen zeer kortdurend zijn en eigenlijk een soort promo stunt prijs, vaak met een klein verlies marge om klanten te paaien. Het grote verschil is wel dat je bij BF te maken hebt met recente toestellen die niet aan het eind van hun cyclus zitten en dat de prijzen niet heel makkelijk herhalen.

Voor wat betreft aanbiedingen en garmin: garmin legt vaste prijzen op in noord america, daar -moeten- de winkels zich aan houden willen ze garmin dealer blijven. Europa (en andere gebieden buiten de VS) heeft deze regel niet. Vandaar dat je deze toestellen goedkoper kan vinden bij sommige winkels als eglobal. Tot slot doet garmin aan bulk aanbod, dus als je gewoon een hele lading besteld zakt de prijs vanzelf, maar dit is natuurlijk alleen behouden aan grote ketens.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Pathogen schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:59:
@MrAcid heb je niet toevallig een hardloop/outdoorwinkel ergens in de buurt waar ie een uurtje aan de lader kan?
Nog niet gevonden. Niemandsland hier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Black Friday ga ik niet op wachten, dat is pas einde van het jaar ergens, heb ik ook nergens genoemd. Mijn punt is dat aangezien de prijzen dusdanig fluctueren, het lastig bepalen is of je een goede deal hebt - door wat links en prijzen in dit topic heb ik een goed idee waar ik aan moet denken en waar ik moet zoeken.
rockhopper schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:12:
[...]

"bodemprijs" en "black friday price" zijn in mijn ogen niet helemaal hetzelfde, maar er zal per saldo niet heel veel verschil tussen zitten. De manier hoe je op een prijs komt is vaak wel anders, de bodemprijzen haal je aan het eind van de levenscyclus (opvolger / volgende generatie komt er al snel aan) terwijl black friday prijzen zeer kortdurend zijn en eigenlijk een soort promo stunt prijs, vaak met een klein verlies marge om klanten te paaien. Het grote verschil is wel dat je bij BF te maken hebt met recente toestellen die niet aan het eind van hun cyclus zitten en dat de prijzen niet heel makkelijk herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:55:
[...]

Had ik ook gevonden maar het is me te riskant. Schijnt dat je bij USB kabels niet 100% van de kleurcoderigen op aan kunt. Zou een beetje lomp zijn om met kortsluiting iets te vernachelen (ben hier nog maar een paar dagen dus het kan wel zonder).

Toch bedankt!
deze al gevonden?
https://runninginiceland.com/running-stores/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
Een kort vraagje. Is de MilestonePod te verbinden met 735XT? Ik las alleen bij hrdlpn dat het te connecten was, maar voor de rest zie en lees ik nergens dat ze samen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Omnia love schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:51:
Een kort vraagje. Is de MilestonePod te verbinden met 735XT? Ik las alleen bij hrdlpn dat het te connecten was, maar voor de rest zie en lees ik nergens dat ze samen werken.
https://www.dcrainmaker.c...35xt-in-depth-review.html

In de specs: Bluetooth Smart footpod capable? No.

Dus helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-10 23:20
pipo de C schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:01:
Mijn voorkeur gaat uit naar de 735XT en dan met name vanwege de running dynamics en de virtual training partner. Zijn dit features die niet-competitieve renners hier daadwerkelijk gebruiken en hun tijden ermee verbeteren?
Ik had de FR630 (en nu de FR935), die dezelfde dynamics had als de FR735xt. Het is interessante data in het begin, maar uiteindelijk doe ik er weinig mee. Ook omdat ik bij de Stryd footpod ook voor een deel dezelfde metrics zie (vertical oscillation bijvoorbeeld) maar met andere waarden. Hierdoor weet je niet meer wat "waar" is en overmatig veel of weinig. Cadans is het enige waar ik nog wel naar kijk, maar dat zit ook op de FR235. Cadans kijk ik naar vanwege loophouding. Ik loop recreatief via een atletiekvereniging, een paar halve en hele marathons per jaar).

Toch is de FR735xt in mijn ogen een betere keus:
  • 32kB voor datavelden, waardoor je mooiere custom datafields uit de app store kan gebruiken
  • powermeter support (voor Stryd running power in custom datafields en als je met fietsen ooit een powermeter wil). Nb: Stryd running power wordt sowieso via de Stryd app en dataveld ondersteund, Garmin power is niet mogelijk op de FR735xt
  • triathlon waardig, waardoor zwemmen en fietsen goed ondersteund worden. Misschien doe je het nu niet, maar over een jaar wel
De virtual partner gebruik ik niet, bij de laatste recreatieve wedstrijden gebruik ik een optie in mijn eigen dataveld (Datarun plus) om continue het tempo aan te geven wat ik moet lopen om de gewenste eindtijd te halen.

Tenslotte: Garmin heeft net CIQ 3.0 aangekondigd, waarbij apps en datavelden uit de Garmin app store meer functies krijgen. Dit gaat voor de nieuwere horloges doorgevoerd worden (Fenix 5, Vivoactive 3 etc). Eerlijk gezegd mis je er ook weer niet zoveel mee, het is vooral interessant voor muziek en voor apps die de grote platformen misschien willen uitbrengen

[ Voor 14% gewijzigd door Frij5fd op 20-04-2018 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Veel metrics moeten simpelweg niet als absolute waarden worden geïnterpreteerd. Zowel de meting als de softwarematige interpretatie kan per apparaat compleet verschillend zijn, ook binnen dezelfde fabrikant.
Dit soort metrics kun je goed gebruiken om trends en relatieve veranderingen te spotten.

Vertical Oscillation is zo'n metric. Gemeten aan de voet (Stryd), pols, borstband (HRM-RUN) of aan je broek (Garmin Pod) krijg je natuurlijk compleet verschillende waarden.

Cadans is juist weer behoorlijk goed als absolute waarde te meten.

Dit is één van de redenen dat ik regelmatig twijfel aan het nut van méér data. Data is maar zo goed als het gemeten en (softwarematig) geïnterpreteerd kan worden, dus als je een metric niet direct meet maar afleidt, of je meting is onnauwkeurig, dan is die data simpelweg minder betrouwbaar.

Wat kun je goed meten met hardlopen?
- cadans (accelerometer, liefst op de voet)
- snelheid (adhv plaatsbepaling, maar ook aan de voet met een accelerometer)
- afstand (adhv plaatsbepaling, maar ook aan de voet met een accelerometer)
- hartslag (bij voorkeur met borstband dicht bij de bron, optisch is al afgeleide data)
- tijd (joh echt? ja echt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Omnia love schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:51:
http://www.milestonepod.com/blog/real-time/

Hier de info vanaf de Milestonepod site zelf. De 735 staat er niet bij. 935 gaat zonder problemen. Heb er zelf 2 aan gekoppeld (1 per paar schoenen).

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Alleen de Fenix serie, 935 en de 645 kunnen via Bluettoh verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Pathogen schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:50:
Dit is één van de redenen dat ik regelmatig twijfel aan het nut van méér data. Data is maar zo goed als het gemeten en (softwarematig) geïnterpreteerd kan worden, dus als je een metric niet direct meet maar afleidt, of je meting is onnauwkeurig, dan is die data simpelweg minder betrouwbaar.
Kleine toevoeging: Voor vergelijken met jezelf is de meeste data wel goed (consistent, geen absolute precisie). Alleen wat wil je doen met data waarmee je niet kan benchmarken?

Bepaalde dingen kan je ook... voelen. Dan maakt digitaal het alleen lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34
ANdrode schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:31:
[...]

Kleine toevoeging: Voor vergelijken met jezelf is de meeste data wel goed (consistent, geen absolute precisie). Alleen wat wil je doen met data waarmee je niet kan benchmarken?

Bepaalde dingen kan je ook... voelen. Dan maakt digitaal het alleen lastig
Aan je techniek werken bijvoorbeeld, mijn legswing is in enkele weken behoorlijk vooruit gegaan en zie dat ik daarmee ook tijd winst boek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
coldasice schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 08:41:
[...]
Aan je techniek werken bijvoorbeeld, mijn legswing is in enkele weken behoorlijk vooruit gegaan en zie dat ik daarmee ook tijd winst boek...
Ok - goed punt. Ik dacht zelf aan video-analyse voor dit soort veranderingen aan techniek maar met meten kan je inderdaad goed bijhouden of veranderingen duurzaam zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
ANdrode schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:26:
[...]
Ok - goed punt. Ik dacht zelf aan video-analyse voor dit soort veranderingen aan techniek maar met meten kan je inderdaad goed bijhouden of veranderingen duurzaam zijn :)
Video analyse is natuurlijk de gouden standaard, maar meestal behoorlijk aan de prijs. Maar je kan natuurlijk ook denken aan coaches of dus met zelf metingen. Met het laatste heb je een lange termijn oplossing die eenmaal na aanschaf niks extra's meer kost, al leiden er dus meer wegen naar Rome.

Ik vond zelf deze week de twee posts die meer fiets gerelateerd interessanter: de aeropod (die luchtweerstand op de fiets meet) en een bandendruk sensor (meet iedere seconde luchtdruk in de band) de eerste heeft een boel met techniek (specifiek zithouding) te maken al moet nog blijken of de data klopt en of het in de praktijk ook effect heeft, en de tweede is gewoon leuk voor de data geeks zoals ik. Al is er altijd veel discussie over bandendruk denk ik meestal bij mezelf het zal allemaal wel zolang ik maar niet lek rij. De prijs van de luchtdruksensoren is toch wel buiten de range voor wat ik er aan uit zou willen geven, maar ik zie mezelf deze nog wel aanschaffen op termijn. Het probleem is natuurlijk wel dat je dan meteen een setje voor iedere fiets wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
rockhopper schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:34:
[...]
Video analyse is natuurlijk de gouden standaard, maar meestal behoorlijk aan de prijs. Maar je kan natuurlijk ook denken aan coaches of dus met zelf metingen. Met het laatste heb je een lange termijn oplossing die eenmaal na aanschaf niks extra's meer kost, al leiden er dus meer wegen naar Rome.
Video analyse is behoorlijk toegankelijk aan het worden. Helemaal als je accepteert dat je een kort shot hebt (passage) in plaats van tracking (meebewegen). Je zou bij wijze van spreken elke training de SD kaart van de training in dropbox kunnen gooien.

Bij hardlopen lijkt mij het relatief makkelijk (meerdere passages) om video analyse te gebruiken in vergelijking met andere sporten waar het gebruikelijk is (fietsen, roeien). Een kennis gebruikt dit om op techniek te trainen en om feedback te krijgen over hoe techniek verslechterd tijdens een wedstrijd.
Al is er altijd veel discussie over bandendruk denk ik meestal bij mezelf het zal allemaal wel zolang ik maar niet lek rij. De prijs van de luchtdruksensoren is toch wel buiten de range voor wat ik er aan uit zou willen geven, maar ik zie mezelf deze nog wel aanschaffen op termijn. Het probleem is natuurlijk wel dat je dan meteen een setje voor iedere fiets wil ;)
Directe feedback over luchtweerstand lijkt mij erg interessant. Dan heb je een feedback loop die reageert wanneer je verslechterd (bijvoorbeeld: ellebogen naar buiten).
offtopic:
Bedankt voor de opmerking over fietsen, nu zit ik weer naar een powertap te kijken :+

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 21-04-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Pff moet zeggen dat ik nog erg moet wennen aan de bediening van de 645. Ik heb een schema in mijn calendar staan en op de dag van zo’n activiteit als ik naar activiteit starten ga dan zie ik hem als eerste en kan ik hem starten, ga ik terug en probeer ik dat nog een keer krijg ik het standaard rijtje activiteiten (rennen etc). Dan moet ik weer alle activiteiten synchroniseren vanaf telefoon en dan kan ik hem wel weer openen. Dat had ik vandaag ook weer maar om een of andere reden heeft hij er nu een loopband activiteit van gemaakt en dus geen GPS bijgehouden.

Vond de touch bediening van de VA HR toch wat intuïtiever.

[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 22-04-2018 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
Probeer dit eens:
1x keer start knop indrukken,1x keer de omhoog koop ingedrukt houden. Dan kiezen voor training > agenda. Daar moet (bij mijn 935) de activiteit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@ANdrode @coldasice
Natuurlijk, relatief vergelijken en kijken naar trends is een nuttig gebruik van data, maar dan moet die data wel ergens op slaan :Y
Als je legswing wil meten met een sensor op je hoofd (:P ), dan kun je er niet vanuit gaan dat je enige vorm van betrouwbaarheid krijgt in je data. Ook niet relatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
tlpeter schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:04:
Probeer dit eens:
1x keer start knop indrukken,1x keer de omhoog koop ingedrukt houden. Dan kiezen voor training > agenda. Daar moet (bij mijn 935) de activiteit staan.
Ja geweldig, daar was ik naar op zoek, nu nog even achterhalen waarom die gister dacht dat ik op een loopband liep. Misschien toch maar eens de handleiding doorlezen voor al dat soort verborgen menu's ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Pathogen schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:19:
Als je legswing wil meten met een sensor op je hoofd (:P ), dan kun je er niet vanuit gaan dat je enige vorm van betrouwbaarheid krijgt in je data. Ook niet relatief.
offtopic:
Denk eerlijkgezegd dat deze nog wel re-de-lijk lukt. Zeker als je biologische constantes mag gebruiken :+. "Bij een versnelling van het hoofd van X hoort een legswing van Y"

Beter voorbeeld: Afgelegde route bepalen door middel van het integeren van de output van een accelerometer. Nee, dan moet je een (behoorlijk goede) intertiële sensor kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
ANdrode schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:14:
[...]

offtopic:
Denk eerlijkgezegd dat deze nog wel re-de-lijk lukt. Zeker als je biologische constantes mag gebruiken :+. "Bij een versnelling van het hoofd van X hoort een legswing van Y"

Beter voorbeeld: Afgelegde route bepalen door middel van het integeren van de output van een accelerometer. Nee, dan moet je een (behoorlijk goede) intertiële sensor kopen.
Ik denk niet dat er heel veel betrouwbare data vanaf komt, let maar eens op ieders verschillende loopstijlen. Als je daar een gemiddelde van moet nemen (je biologische constanten), kom je op een gemiddelde legswing uit, want geen enkele waarde heeft voor een speficiek persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-10 11:07
Leuk topic, loop en fiets al vele jaren. Eerst met een Suunto t5 (met een onbetrouwbare HR belt en dat ding zat irritant). Overgegaan op een TomTom met polsmeting (wilde van die band af). Die kon niet zo goed tegen windsurfen en ik heb al bijna een jaar een Polar M600. Voldoet prima al sporthorloge, al blijf ik het storend vinden hoe je een activiteit stopt. Sta je met een hartslag van 175 na een eindsprint drie seconden een te klein knopje in te drukken.

Afijn, ik kwam via de prijswinnende review van de Amazfit bip op de Stratos en via driedees hier. De accuduur i.c.m. de prijs van de bip is bijna te mooi om waar te zijn, de functionaliteit van een Fenix5 bij de Stratos voor rond de €150 is ook weer aantrekkelijk.

De betrouwbaarheid van beide vs mijn M600 is ook weer en dingetje, ik ben er nog niet uit. De Polar heb ik als dagelijks horloge gedragen, maar ik vind hem net te lomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het hing al langer in de lucht, maar: TomTom stopt met leveren van wearables in de US.

Iets om rekening mee te houden bij aankoop. Twee kanten op: kans op een goeie deal neemt toe, maar support en/of updates zal minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Nu online
MrAcid schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:47:
Het hing al langer in de lucht, maar: TomTom stopt met leveren van wearables in de US.

Iets om rekening mee te houden bij aankoop. Twee kanten op: kans op een goeie deal neemt toe, maar support en/of updates zal minimaal zijn.
Het plan bij mij was om, als m'n huidige klokje de geest geeft, een Adventurer te kopen. Met dit nieuws erbij zou dat inderdaad betekenen dat die voor een leuke prijs te krijgen zal zijn.
Maar, inderdaad, support is een dingetje.
Daarom, voor de TomTommers onder ons: Hoe afhankelijk ben je van het ecosysteem van TomTom? Ben je aangewezen op door Tomtom gerunde servers of zijn er manieren om 'offline' de data van je horloge te halen?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Niet echt een sporthorloge vraag, maar wel er aan gerelateerd.

Is het mogelijk om een batch bewerking te doen van activiteiten op garmin connect.
Ik heb door een blessure de afgelopen 10 jaar niet hardgelopen en gebruikt dat profiel voor mijn kickbike.
Nu zit er ik aan te denken om toch weer het hardlopen te gaan proberen, maar dan moet ik eigelijk alle kickbike activiteiten anders labelen...

Dat is wel heel veel werk om dat met de hand te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
TheOmen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:01:
[...]

Het plan bij mij was om, als m'n huidige klokje de geest geeft, een Adventurer te kopen. Met dit nieuws erbij zou dat inderdaad betekenen dat die voor een leuke prijs te krijgen zal zijn.
Maar, inderdaad, support is een dingetje.
Daarom, voor de TomTommers onder ons: Hoe afhankelijk ben je van het ecosysteem van TomTom? Ben je aangewezen op door Tomtom gerunde servers of zijn er manieren om 'offline' de data van je horloge te halen?
Ik hoop niet dat ze een pebble-tje doen voor de gebruikers en alles onbruikbaar maken.

Zolang ze maar een tool aanbieden zodat je de gpx of ander gelijksoortige formats kunt downloaden zou je veilig moeten zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Nu online
Miki schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:19:
[...]

Ik hoop niet dat ze een pebble-tje doen voor de gebruikers en alles onbruikbaar maken.

Zolang ze maar een tool aanbieden zodat je de gpx of ander gelijksoortige formats kunt downloaden zou je veilig moeten zijn gok ik.
Dat was inderdaad mijn vraag/angst.
Bestaat zo'n tooltje nu al?
en dan vooral: eentje die ook files kan uploaden naar het horloge, anders heb je nog niets aan de navigatie-opties van de Adventurer.

[ Voor 14% gewijzigd door TheOmen op 24-04-2018 12:23 . Reden: extraatje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja: http://uk.support.tomtom....r-websites-and-file-types

Data op het horloge lijkt ook redelijk benaderbaar via de Desktop app en dan kun je gewoon lokaal exporteren. Daar heb je dus verder geen afhankelijk in. Enige risico is dan nog dat de Desktop app niet langer ondersteund wordt op een nieuw OS. Ik weet niet of het ook gewoon een standaard 'USB device' is als je hem aansluit op een PC/Mac. Zo ja: dan is dat ook een risico meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000

Ragger

slopen. alles kapot maken.

$299 voor een 735XT op amazon.com is volgens mij een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-10 22:35
@Cyberpope Volgens mij biedt Garmin Connect geen optie voor bulk/mass edit van oude activiteiten.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Daar was ik al bang voor... eens kijken wat ik doe. Nieuw profiel maken is ook mogelijk natuurlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Ragger ik zie bij heel veel US aanbieders nu de $299 prijs, ook bij Clever Training bijv.
Ik denk een al dan niet tijdelijke price drop vanuit Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Miki schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:19:
[...]

Het verschil is wel dat TomTom gewoon blijft bestaan, en omdat ze nog enkele jaren garantie moeten geven, verwacht ik dat dit de komende 2 jaar iig niet speelt....daarna vermoed ik dat ze het dood laten bloeden, dus support blijven houden voor de export functies naar strava endomo etc. en langzaam afbouwen van hun eigen eco systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
coldasice schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:24:
[...]

Het verschil is wel dat TomTom gewoon blijft bestaan, en omdat ze nog enkele jaren garantie moeten geven, verwacht ik dat dit de komende 2 jaar iig niet speelt....daarna vermoed ik dat ze het dood laten bloeden, dus support blijven houden voor de export functies naar strava endomo etc. en langzaam afbouwen van hun eigen eco systeem....
Kan wel zijn dat TomTom blijft bestaan maar de grote namen achter TomTom sports zijn al vertrokken. Het kan dus ook zijn dat ze de divisie opdoeken en het IE gedeelte(patenten) verkopen. Dan kun je ook naar support fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Hallo! Ik heb een vraagje over Strava/hartslagmeting/gps. Als het niet hier hoort, dan hoor ik graag waar wel!

Ik heb:
* Vivosmart HR (bluetooth, meet hartslag, heeft geen gps)
* Android 8.0 met Strava

Wat ik graag zou willen, is van een activiteit het gps-signaal (snelheid en route) en de hartslag synchroon meten. Dit zou ik dan via Strava willen doen. Kan ik het Vivosmart HR horloge gebruiken als sensor voor in Strava?

Wat ik nu doe, is twee metingen, eentje met Strava (GPS en snelheid) en eentje met de activity tracker (hartslag en snelheid op basis van cadans). Achteraf kan ik de opgenomen activiteit wel op Strava zetten, maar die kan niet samengevoegd worden met de gps-meting.

Alvast bedankt! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@zoefies wat je zoekt heet HR (re-)broadcasting.

De Vivosmart HR/HR+ kan weliswaar HR broadcasten, maar kan dit alleen via het ANT+ protocol. De meeste smartphones, met uitzondering van wat Sony modellen voor zover ik weet, ondersteunen dit protocol niet.

Hartslagsensoren koppelen aan je telefoon gebeurt 9/10 keer via Bluetooth.

https://www8.garmin.com/m...45-ADB1-2E97F785EFAC.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
@Pathogen Dank je wel! Nou weet ik in ieder geval wat ik zoek :)

Helpt het om de volgende apps te installeren (ANT+ Plugins Service en ANT Radio Service)? Of kan het gewoon niet met mijn (Samsung) smartphone?

https://play.google.com/s...ant.plugins.antplus&hl=nl

https://play.google.com/s....ant.service.socket&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je telefoon zal echt een ANT+ chip moeten hebben. Ik weet niet welk model je precies hebt? Als ik Pricewatch mag geloven kunnen een hoop Samsung modellen het tegenwoordig:

categorie: Smartphones

Dus even een kwestie van zoeken hoe je het aanzet (zie mijn vorige link) en dan proberen te koppelen in Strava denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
@Pathogen Dank je wel! Mijn model heeft ANT+ gelukkig! (het is een Samsung Galaxy A5) Het wil nog even niet lukken om het werkend te krijgen, dus ik ga er vanavond beter naar kijken.

Edit: ik denk dat het niet de moeite is om de connectie te maken, want tijdens het hardlopen wil ik ook de trainingstijd kunnen op mijn horloge kunnen zien, en dat kan niet in broadcastmode.

De goedkoopste oplossing voor mij zou wellicht zijn om een horloge te kopen:
- zonder gps
- zonder hartslagmeter
- met tijdweergave
- (en misschien met mogelijkheid tot intervaltraining?)

Ik zou dan met 2 horloges en mijn smartphone rond kunnen lopen :P Bestaan zulke horloges?

[ Voor 62% gewijzigd door zoefies op 25-04-2018 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Een oudere Suunto of Garmin (pre-GPS) kan je daarvoor gebruiken, die zijn ook nog te koppelen aan old skool podometers, op Marktplaats makkelijk te vinden

Acties:
  • +4 Henk 'm!
zoefies schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:16:
@Pathogen Dank je wel! Mijn model heeft ANT+ gelukkig! (het is een Samsung Galaxy A5) Het wil nog even niet lukken om het werkend te krijgen, dus ik ga er vanavond beter naar kijken.

Edit: ik denk dat het niet de moeite is om de connectie te maken, want tijdens het hardlopen wil ik ook de trainingstijd kunnen op mijn horloge kunnen zien, en dat kan niet in broadcastmode.

De goedkoopste oplossing voor mij zou wellicht zijn om een horloge te kopen:
- zonder gps
- zonder hartslagmeter
- met tijdweergave
- (en misschien met mogelijkheid tot intervaltraining?)

Ik zou dan met 2 horloges en mijn smartphone rond kunnen lopen :P Bestaan zulke horloges?
Ik DENK, maar heel zeker weten doe ik het niet, dat er wel horloges bestaan zonder gps, zonder hartslagmeter en MET tijdsweergave ;)

Nee, maar serieus. Ik zou er niet aan beginnen hoor, koop dat gewoon 1 horloge met hartslagmeting en gps, hoeft niet heel duur te zijn, maar anders zit je met allemaal apparaten te klooien voor je de deur uit kan. Zou voor mij een grote ergernis (gaan) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
m0ridin schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:30:
[...]
Nee, maar serieus. Ik zou er niet aan beginnen hoor, koop dat gewoon 1 horloge met hartslagmeting en gps, hoeft niet heel duur te zijn, maar anders zit je met allemaal apparaten te klooien voor je de deur uit kan. Zou voor mij een grote ergernis (gaan) zijn.
Eén apparaat is vast heel fijn! Maar ze zijn niet bepaald goedkoop! Honderden euros betalen voor iets dat je telefoon zowat zelf al kan, is nogal wat.

Overigens, lopen de meesten hier met polshorloge met borstband? Want die optische sensor schijnt niet de betrouwbaarste meting te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
De Stratos kost geen honderden euros (ca. €150), da's een optie.

Ik heb zelf heel lang overwogen wat ik wilde en de optische meting van mijn Polar M600 is goed genoeg, een borstband is in 9 vd 10 gevallen nauwkeuriger, maar je moet je afvragen hoe belangrijk die nauwkeurigheid is, wat doe je met die HR meting. Wil je over tijd progressie zie of gebruik je het om real time binnen bepaalde grenzen lopen. Ik persoonlijk vond de Suunto borstband die ik jaren gedragen heb niet fijn zitten en altijd een beetje 'gedoe' voordat hij goed werkte. Polsmeting is makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zoefies schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:35:
[...]
Eén apparaat is vast heel fijn! Maar ze zijn niet bepaald goedkoop! Honderden euros betalen voor iets dat je telefoon zowat zelf al kan, is nogal wat.

Overigens, lopen de meesten hier met polshorloge met borstband? Want die optische sensor schijnt niet de betrouwbaarste meting te zijn.
Is ook maar net waar je prioriteiten liggen, hoe vaak/serieus je loopt, etc natuurlijk :) Toen ik net begon heb ik veel met mijn telefoon gelopen, op een gegeven moment zo'n borstband hartslagmeter erbij maar het was teveel geklooi voor ik de deur uit kon en teveel geklooi als ik tijdens het lopen iets met mijn telefoon wilde.

Dus een horloge gekocht (zonder OHR toen), gewoon ding om je pols en gaan met die banaan... Borstband liet ik veel vaker thuis omdat ik ze irritant vond en het weer een extra handeling was voor ik de deur uit kont.

Nu dus een horloge met OHR (de forerunner 935), een hoop geld maar zo fijn qua gemak. OHR is inderdaad neit spectaculair maar voor mij goed genoeg (ik doe meestal mijn LDL op een bepaalde max hartslag en dat kan hij goed. Het is vooral met itnervallen dat hij de draad wel eens kwijt raakt, verder is het met fietsen ed ook niet ideaal maar ik gebruik hem (icm hartslag) alleen voor hardlopen.

En zoals ik zei, heb zo'n hekel aan een borstband dat ik liever iets minder ebtrouwbare OHR heb dan zo'n band (hoewel je niet aan een band ontkomt als je er echt heel gericht op wil trainen of bepaalde sporten doet waarbij het nog minder werkt).

Ik draag hem trouwens ook 24/7 dus dan is het het geld al meer waard (en ik loop nu al een paar jaar redelijk fanatiek, als in minimaal 3x per week en afgelopen november mijn eerste marathon gelopen) dus dan vind ik het ook al meer de moeite waard.

Maar als je het gewoon eens wil proberen, je zou voor een 2e hands Forerunner 235 kunnen kijken, op marktplaats vanaf zo'n 125-150 euro te krijgen en heeft ingebouwde OHR en eigenlijk alles wat je nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Lijkt erop dat Garmin vroeg of laat met nieuwe horloges gaat komen. Er zijn nieuwe FCC registraties te vinden check:

https://fccid.io/IPH-03438
https://fccid.io/IPH-03405

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 27-04-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egerritse
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-08 10:48
Dag iedereen,

Ik vroeg me af of jullie mij advies konden geven over een activity tracker, met name voor hardlopen/stappen tellen/slaap meting. Notificaties kunnen lezen en dergelijke hoeft niet.

Op het moment heb ik een Miband 2 en een (2e hands) Fitbit Surge die ik alleen bij hardlopen draag. De Surge is in principe het prettigst in gebruik, maar ik heb smalle polsen. Het probleem is dus dat hij steeds over het uiteinde van mijn ellepijp heen wrijft en dat is niet bijzonder prettig.
Die Miband 2 gebruik ik nu voor stappentellen en sleep tracking, deze zit een stuk fijner om mijn pols dan de Surge maar de app is dan wel weer minder compleet.

Ik had al gekeken naar de Fitbit Versa, wat me een mooi ding lijkt, maar die heeft dan weer geen GPS zonder telefoon. Ook heb ik naar de Amazfit Bip gekeken, deze is volgens mij ook wat kleiner en heeft directe GPS.

Ik heb nu dus een paar vraagjes:

- Ik weet dat de Amazfit Bip ook gps heeft, maar heeft hij ook een "workout stand" zoals bij Fitbit waarop je kunt zien hoe veel km je gelopen hebt? De meeste reviews die ik voor de Bip heb gezien reviewden het als smartwatch, maar hoe is deze als actvity tracker?
- Zijn er misschien andere gps horloges die er niet belachelijk lomp uit zien op smalle damespolsen? Of is de verwachting dat deze misschien binnenkort uit gaan komen? Het liefst iets met verwisselbare bandjes.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
egerritse schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:38:
Dag iedereen,

Ik vroeg me af of jullie mij advies konden geven over een activity tracker, met name voor hardlopen/stappen tellen/slaap meting. Notificaties kunnen lezen en dergelijke hoeft niet.

Op het moment heb ik een Miband 2 en een (2e hands) Fitbit Surge die ik alleen bij hardlopen draag. De Surge is in principe het prettigst in gebruik, maar ik heb smalle polsen. Het probleem is dus dat hij steeds over het uiteinde van mijn ellepijp heen wrijft en dat is niet bijzonder prettig.
Die Miband 2 gebruik ik nu voor stappentellen en sleep tracking, deze zit een stuk fijner om mijn pols dan de Surge maar de app is dan wel weer minder compleet.

Ik had al gekeken naar de Fitbit Versa, wat me een mooi ding lijkt, maar die heeft dan weer geen GPS zonder telefoon. Ook heb ik naar de Amazfit Bip gekeken, deze is volgens mij ook wat kleiner en heeft directe GPS.

Ik heb nu dus een paar vraagjes:

- Ik weet dat de Amazfit Bip ook gps heeft, maar heeft hij ook een "workout stand" zoals bij Fitbit waarop je kunt zien hoe veel km je gelopen hebt? De meeste reviews die ik voor de Bip heb gezien reviewden het als smartwatch, maar hoe is deze als actvity tracker?
- Zijn er misschien andere gps horloges die er niet belachelijk lomp uit zien op smalle damespolsen? Of is de verwachting dat deze misschien binnenkort uit gaan komen? Het liefst iets met verwisselbare bandjes.

Alvast bedankt!
Garmin 645 en de Apple Watch 38mm is het eerste wat in mij opkomt als het om klein gaat en verwisselbare bandjes gaat.
Wellicht is de nieuwe fitbit versa ook nog iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
@m0ridin Bedankt! Ik heb even rondgeneusd, en de test van de consumentenbond vindt de Forerunner 935 nogal log en zwaar. Wat vind jij daarvan?

Als ik een horloge zou kopen dan weet ik wel wat ik prettig zou vinden:
- GPS-meting (en niet te lang wachten voordat het signaal gevonden is)
- Hartslagmeting (liefst optisch, en met de mogelijkheid om een borstband aan te schaffen, zodat het ook goed werkt voor fietsen op hobbelpaden)
- Handige intervaltraining-functies, op afstand en op tijd, vooraf in te programmeren.
- Geen whatsapp op mijn horloge en er contactloos mee kunnen betalen vind ik ook niet zo nodig.
Optie: muziek afspelen via bluetooth, zodat de smartphone helemaal niet mee hoeft met sporten.

Welk horloge voldoet hieraan, en is liefst ook nog een beetje betaalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
zoefies schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:36:
@m0ridin Bedankt! Ik heb even rondgeneusd, en de test van de consumentenbond vindt de Forerunner 935 nogal log en zwaar. Wat vind jij daarvan?

- Hartslagmeting (liefst optisch, en met de mogelijkheid om een borstband aan te schaffen, zodat het ook goed werkt voor fietsen op hobbelpaden)
- Handige intervaltraining-functies, op afstand en op tijd, vooraf in te programmeren.
- Geen whatsapp op mijn horloge en er contactloos mee kunnen betalen vind ik ook niet zo nodig.
Optie: muziek afspelen via bluetooth, zodat de smartphone helemaal niet mee hoeft met sporten.

Wat heb je zelf al zoal gevonden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice

TomTom....ergens tussen de 100 en 200 euro zou je de music variant moeten kunnen kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egerritse
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-08 10:48
Miki schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:23:
[...]

Garmin 645 en de Apple Watch 38mm is het eerste wat in mij opkomt als het om klein gaat en verwisselbare bandjes gaat.
Wellicht is de nieuwe fitbit versa ook nog iets voor je?
Bedankt, de Garmin 645 stond nog niet op mijn radar. Apple Watch gaat niet omdat ik een Android telefoon heb. De fitbit Versa ben ik ook aan het overwegen, maar heeft helaas alleen GPS via je telefoon, daarom twijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
Miki schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:05:
[...]

Wat heb je zelf al zoal gevonden :?
Heel veel Garmins vooral. Er staat niet zo duidelijk bij hoe handig de mogelijkheid tot intervaltraining in gebruik is. Soms staat er: je kunt 4 tijden invoeren of 5. Dat lijkt mij te weinig, als je een piramidetraining wilt doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
zoefies schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:34:
[...]
Heel veel Garmins vooral. Er staat niet zo duidelijk bij hoe handig de mogelijkheid tot intervaltraining in gebruik is. Soms staat er: je kunt 4 tijden invoeren of 5. Dat lijkt mij te weinig, als je een piramidetraining wilt doen.
Volgens mij kun je vanaf de forerunner 235 en omhoog volledig via Garmin Connect je workouts vormgeven. Daaronder incl. de Vivoactive naar alle waarschijnlijkheid beperkt of zelfs niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
De 935 is alles behalve zwaar, echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
@Miki @tlpeter Dat is superduidelijk, bedankt! Dus dan kan ik ook detail gaan lezen over de Forerunner 235.

Een gerelateerde vraag: sommige horloges geven advies over hoe lang je zou moeten herstellen en hoe diep je gegaan bent. Vinden mensen die zulke horloges hebben dat nuttig? En belangrijk genoeg om rekening mee te houden bij het kopen van zo'n horloge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tlpeter schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:11:
[...]

De 935 is alles behalve zwaar, echt onzin.
Inderdaad. Ik zou de consumentenbond ook niet echt als deskundige beschouwen als het hier om gaat. De FR935 is weliswaar iets groter dan b.v. de FR645 en VA3, maar weegt maar een paar gram meer. De Fenix serie zou je misschien log en zwaar kunnen noemen en met name dan de Fenix 3 HR of Fenix 5X.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Bij mij komt het aardig in de buurt maar gezond verstand is altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
zoefies schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:25:
@Miki @tlpeter Dat is superduidelijk, bedankt! Dus dan kan ik ook detail gaan lezen over de Forerunner 235.

Een gerelateerde vraag: sommige horloges geven advies over hoe lang je zou moeten herstellen en hoe diep je gegaan bent. Vinden mensen die zulke horloges hebben dat nuttig? En belangrijk genoeg om rekening mee te houden bij het kopen van zo'n horloge?
Via stravistix en strava kan dit ook... Zeker zinvol, ook om een jaar geleden terug te kijken en je load per week te zien. Beter dan kilometers of tijd vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Recovery time staat niet boven mijn lijstje van eisen en ik denk dat je deze waardes met een flinke korrel zout moet nemen. Zie https://www.firstbeat.com/en/consumer-feature/recovery-time/ om te zien welke horloges deze (firstbeat) feature ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn bijbaan mag ik geen horloge om, dus deed ik mijn Vivosport in mijn broekzak. Helaas heeft hij mijn stappen niet geteld, terwijl Vivofit dit wel deed. Volgens de handleiding moet het wel kunnen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2018 01:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 11:25
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 01:04:
Op mijn bijbaan mag ik geen horloge om, dus deed ik mijn Vivosport in mijn broekzak. Helaas heeft hij mijn stappen niet geteld, terwijl Vivofit dit wel deed. Volgens de handleiding moet het wel kunnen...
Doe hem om je onderbeen onder je broek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EnderQ Goede! En hij past nét om mijn enkel. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
zoefies schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:34:
[...]
Kijk anders ook naar de Polar M600, Polar flow is een uitgebreid platform dat allerlei vormen van trainingen ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
(heb eerder hier gepost met wat vragen over een horlogekeus. Heb nog niks gekocht maar zal op korte termijn de 735XT run bundel wel kopen.) Wat ik me nu even afvraag is of het mogelijk is om conditionele intervals te maken als workout.

bijvoorbeeld

Werk: Lopen op snelheid xx km/h tot die snelheid niet meer te handhaven is

--> horloge geeft snelheidsafwijking alarm

Rust: geen vaste tijd maar tot hartslag weer onder niveau xx is

--> horloge monitored snelheid en geeft alarm wanneer ik onder een snelheid xx zak.

etc.

Dit kan ik met de hand wel voor elkaar krijgen, zou leuk zijn als dit ook automatisch kan.

[ Voor 4% gewijzigd door pipo de C op 28-04-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pipo de C

Even gecheckt met mijn FR935, en op basis van hartslag lijkt wel te kunnen maar niet op basis van snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Wat wel kan is een range aangeven tussen bijvoorbeeld 5:00 en 5:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Ik heb het, maar doe daar weinig mee, het is een aardige indicatie die wel overeenkomt met mijn gevoel, maar aan mijn gevoel hecht ik meer waarde.

Maar voor welke sport(en) wil je je horloge gebruiken? Ik lees alleen fietsen en dan zou ik persoonlijk voor een fietscomputer kiezen. Ik fietste voorheen met mijn horloge (Garmin 610), maar tijdens het fietsen vond ik dat onhandig. Heb daarom een fietcomputer gekocht (Elemnt Bolt) en dat is tijdens het fietsen stuk bruikbaarder naar mijn mening. Inmiddels heb ik mijn 610 vervangen voor een 735, die ik tijdens het fietsen wel mee laat lopen, omdat die in Connect nog data geeft die ik na het fietsen wel wil houden, maar horloge zet ik alleen aan en uit tijdens het fietsen, maar kijk er verder niet naar. Daarvoor kijk ik op mijn fietscomputer (of mijn computer als ik op Zwift zit :D ).

—- edit —-

Zie nu dat het ook om hardlopen gaat :P in dat geval is een horloge inderdaad wel een logische keuze. Niet ideaal tijdens het fietsen, maar wel bruikbaar. Wanneer je het fietsen en hardlopen niet achterelkaar combineert (triatlon/duatlon/etc) dan voldoet bijvoorbeeld de Garmin 235 uitstekend (wanneer je niet te zwaar tilt aan muziek op je horloge). Qua intervallen kan je daar (schier?) oneindig veel stappen in zetten, met tempo/snelheid/hartslag/etc. als begrenzing.

[ Voor 17% gewijzigd door lateef op 29-04-2018 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Als aanvulling op wat al gezegd is: het werkt alleen met activiteiten waarbij hartslag gemeten wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zoefies
@lateef @Frenz64 @Miki @tlpeter @coldasice @PatrickC @pipo de C
Bedankt voor alle adviezen! Ik heb de Garmin Forerunner 235 besteld, ben benieuwd!

Ik heb op marktplaats gekeken, maar op het moment zijn ze daar vaak wel 180 euro! Als je langer wacht, dan komt er vast ook wel eens een betere aanbieding voorbij, die inderdaad meer tussen de 125-150 euro ligt. Bij Rose was nu een mooie aanbieding: 225 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd voor een nieuw Sporthorloge met GPS :-)
Na de nodige reviews en vergelijkingen te hebben doorgenomen, is dit nu m'n shortlist:
- Garmin Vivoactive 3
- Fitbit Ionic
- Amazfit Stratos (Pace 2)
Belangrijkste gebruik is voor hardlopen. Activity tracking, music, smartfunctions, etc, zijn dus minder belangrijk.
Belangrijkste aspecten voor mij zijn:
- scherm grootte (Amazfit, Fitbit, Garmin)
- scherm indeling / data fields (Amazfit, Garmin, Fitbit)
- GPS (Garmin, Fitbit, Amazfit)
- Heart rate (Fitbit, Garmin, Amazfit)
- Prijs (Amazfit, Fitbit, Garmin)
Als de Stratos een nauwkeurige en betrouwbare GPS zou hebben gehad, was de keuze snel gemaakt. De onnauwkeurigheid van de hartslagsensor kan nl met een externe sensor op bluetooth opgelost worden.

Iemand misschien nog een doorslaggevend argument ?
Pagina: 1 ... 76 ... 325 Laatste