Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 75 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38
Mijn suunto hrm-strap gooi ik bij het oud vuil, wat een onding. Wat raden jullie aan als Bluetooth smart hrm-strap (+sensor)? Waar hebben jullie goede ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik heb zelf een Polar oh-1 waar ik erg tevreden over ben maar je kunt ook kijken bij Wahoo en Sosche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:20
The Scosche Rhythm plus werkte 1,5 jaar prima, maar afgelopen winter bakte het ding er weinig meer van. Al bij een buitentemperatuur van 10 gr krijg ik geen hartslag maar cadans meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Dankje voor de tips! Stom van me om vergeten te vermelden: mijn voorkeur gaat uit naar een borstband, scosche rhythm leverde bij mij enkel cadanslocks op. Dus een good ‘ol fashioned borstband die Bluetooth smart aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Koenbr schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:06:
Dankje voor de tips! Stom van me om vergeten te vermelden: mijn voorkeur gaat uit naar een borstband, scosche rhythm leverde bij mij enkel cadanslocks op. Dus een good ‘ol fashioned borstband die Bluetooth smart aan kan.
Polar H10, Wahoo Tickr of een nieuwe Suunto strap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Dankje, ik zal er naar kijken! Als ik een keuze heb gemaakt en een tijdje heb gebruikt zal ik een terugkoppeling geven. Het nadeel aan de Suunto smartbelt is dat deze vaak de eerste 10-15 minuten niet (goed) registreert. Tijdens trainingen is dit niet een probleem, maar tijdens wedstrijden wel. Dus deze is goed bruikbaar als je gebruikt maakt van elektrodencreme (ik gebruik de band strak op het lichaam, dus daar kan het niet aan liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op mijn oude 310xt zat een optie om de hele geschiedenis nog een keer over te zetten naar Garmin Connect. Is er zoiets ook op de forerunner 235.

Niet via de FIT-files svp, dat is te complex voor de dame in kwestie. Maar gewoon een instelling? De horloge deed niet meer syncen na de laatste update. Dit heb ik op de telefoon hersteld, maar ze mist nu 3 activiteiten die wel in de horloge staan, maar niet meer in garmin connect.

Oja... zelf al het nodig gezocht. Maar niet gevonden, behalve dat het niet kan. Maar wellicht dat iemand hier wel iets weet.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 01-04-2018 18:15 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyberpope Oude Garmin horloges (die nog alleen via Garmin Express op een PC konden syncen) hadden inderdaad een optie om oude activiteiten opnieuw te versturen, maar de FR235 heeft die optie niet meer. De enige oplossing is via een PC, maar die vind je dus te ingewikkeld voor de dame in kwestie.

Ik kwam na effe zoeken nog een andere mogelijkheid tegen, maar ik vraag me af of die werkt. Je zou het horloge kunnen verwijderen uit GC Mobile en hierna opnieuw toevoegen. Alle activiteiten zouden dan opnieuw gesynced worden en de ontbrekende alsnog op GC zichtbaar worden. Maar... deze methode vind ik nog omslachtiger als even 3 fit files overzetten via een PC.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

PatrickC schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:28:
@Cyberpope Oude Garmin horloges (die nog alleen via Garmin Express op een PC konden syncen) hadden inderdaad een optie om oude activiteiten opnieuw te versturen, maar de FR235 heeft die optie niet meer. De enige oplossing is via een PC, maar die vind je dus te ingewikkeld voor de dame in kwestie.

Ik kwam na effe zoeken nog een andere mogelijkheid tegen, maar ik vraag me af of die werkt. Je zou het horloge kunnen verwijderen uit GC Mobile en hierna opnieuw toevoegen. Alle activiteiten zouden dan opnieuw gesynced worden en de ontbrekende alsnog op GC zichtbaar worden. Maar... deze methode vind ik nog omslachtiger als even 3 fit files overzetten via een PC.
Rare is dat het daardoor ontstaan is. Ze had een iphone en hij vertikte (na een update van de horloge en garmin connect op te telefoon) om te sync'en. De enige optie was het verwijderen van de horloge en opnieuw verbinden. Daarna deed hij het weer.

Maar minus dus die 3 activiteiten die ze gelopen had in de tijd dat hij niet wilde sync'en. Strange...

Maar denk dat ik er meer waarde aan hecht dat ik het altijd kloppend wil hebben als zij. :D

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggy
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

De Polar M430 is nu beschikbaar in twee extra kleuren. En de M600 is in de aanbieding bij Polar. Komt Polar binnenkort met wat nieuws?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyberpope Je kunt de 3 activiteiten altijd nog handmatig toevoegen op GC via de app of via de website.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Froggy schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:23:
De Polar M430 is nu beschikbaar in twee extra kleuren. En de M600 is in de aanbieding bij Polar. Komt Polar binnenkort met wat nieuws?
Er zijn nog steeds hardnekkige geruchten dat er een opvolger van de pro serie komt, dwz de V800. Vanuit de blog van 5Kracer wordt alleen gehint dat er een nieuwe triatlon horloge naar alle waarschijnlijkheid getest wordt door Ray Maker. Maar dit kan net zo goed het nieuwe horloge van Wahoo zijn. Dus ja.. hopelijk doet Polar nog mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begin nu toch zo langzamerhand al het vertrouwen in Garmin te verliezen. Een aantal weken geleden werd mij beloofd dat de problemen in de laatste firmware van de VA HR snel zouden worden opgelost. Er is inmiddels een nieuwe beta firmware uit, maar daar wordt niets vermeld over de oplossing van de problemen en personen die deze beta hebbben geïnstalleerd zien ook geen verbetering. Ik heb nogmaals navraag gedaan bij Garmin, maar nu reageert men gewoon helemaal niet meer. Dit bedrijf maakt er echt een potje van wat betreft customer service en firmware development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
PatrickC schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:02:
Ik begin nu toch zo langzamerhand al het vertrouwen in Garmin te verliezen. Een aantal weken geleden werd mij beloofd dat de problemen in de laatste firmware van de VA HR snel zouden worden opgelost. Er is inmiddels een nieuwe beta firmware uit, maar daar wordt niets vermeld over de oplossing van de problemen en personen die deze beta hebbben geïnstalleerd zien ook geen verbetering. Ik heb nogmaals navraag gedaan bij Garmin, maar nu reageert men gewoon helemaal niet meer. Dit bedrijf maakt er echt een potje van wat betreft customer service en firmware development.
Dit typisch het gedrag van Garmin wat ik vaker zie. Gelukkig wordt eea met de tijd wel gefixed is mijn ervaring maar het blijft een lang frustrerend proces.
Als je echt safe wilt gaan en toch bij Garmin blijven dan kun je beter uitwijken naar een 935. Omdat dit horloge zich ook in het serieuze pro domein bevindt lijkt het erop dat ze zich weinig fouten kunnen permitteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:35
PatrickC schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:02:
Welke problemen ervaar je dan in de huidige firmware?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
bramv82 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:38:
[...]

Dat is een zinloze excercisitie bij Garmin omdat het het sterk per gebruiker kan verschillen, vermoedelijk per batch. Waar de één geen enkel probleem ervaart heeft de ander die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Miki schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 06:56:
[...]

Dit typisch het gedrag van Garmin wat ik vaker zie. Gelukkig wordt eea met de tijd wel gefixed is mijn ervaring maar het blijft een lang frustrerend proces.
Als je echt safe wilt gaan en toch bij Garmin blijven dan kun je beter uitwijken naar een 935. Omdat dit horloge zich ook in het serieuze pro domein bevindt lijkt het erop dat ze zich weinig fouten kunnen permitteren.
Je hebt gelijk dat het typisch garmin gedrag is, dat wel. En nee, wordt zeker niet altijd gefixed (bij de 310xt zijn door update dingen gesloopt en nooit meer gefixed, net zoals paar outdoor modellen, waarbij funkties verdwenen zijn die "terug zouden komen bij doorontwikkeling" maar nooit meer is gebeurd).

En de pro-markt is niet zo groot, dus of ze zich daar geen fouten kunnen veroorloven vraag ik me af.

Ze zijn gewoon in sport erg groot en veel mensen die vroeg hiermee zijn begonnen zitten vast aan garmin met hun data. En op buitensport navigatie is er ook nog te weinig concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

Miki schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:02:
[...]

Er zijn nog steeds hardnekkige geruchten dat er een opvolger van de pro serie komt, dwz de V800. Vanuit de blog van 5Kracer wordt alleen gehint dat er een nieuwe triatlon horloge naar alle waarschijnlijkheid getest wordt door Ray Maker. Maar dit kan net zo goed het nieuwe horloge van Wahoo zijn. Dus ja.. hopelijk doet Polar nog mee :)
Die opvolger komt zeker een keer! ;)
Ik ben meer dan benieuwd naar wat nieuws van Polar.

Dat het hier meer over Garmin gaat dan over andere merken, illustreert dat de onvrede van deze gebruikers? :P
Geintje! Ik snap ook wel dat het grootste gedeelte hier een Garmin heeft, maar dit lijkt af en toe wel 'Het grote Garmin sporthorloge met GPS topic'.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Froggy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:41:
[...]

Die opvolger komt zeker een keer! ;)
Ik ben meer dan benieuwd naar wat nieuws van Polar.

Dat het hier meer over Garmin gaat dan over andere merken, illustreert dat de onvrede van deze gebruikers? :P
Geintje! Ik snap ook wel dat het grootste gedeelte hier een Garmin heeft, maar dit lijkt af en toe wel 'Het grote Garmin sporthorloge met GPS topic'.
Als Polar met een echt mooi horloge komt dan is de keuze snel gemaakt. Maar ja de afgelopen modellen blinken niet uit in schoonheid. Wat echt afbreuk doet is het pontificale merknaam + type aanduiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bramv82 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:38:
[...]

Sinds de laatste firmware zit er regelmatig enkele seconden vertraging bij het starten en stoppen van een activiteit. Ik kan dit simpel reproduceren met de stopwatch functie. Op het moment dat de backlight uit is en je start de stopwatch, dan zit er een vertraging in. Zolang de backlight nog aan is, reageert het horloge direct op de start/stop. Verder heb ik nu regelmatig een slechte hartslagmeting tijdens hardlopen. Ik loop meestal duurlopen met een constant tempo en dan kan het niet zo zijn dat de hartslag met flinke sprongen omhoog of omlaag gaat. Er treedt nu ook regelmatig 'cadence lock' op. Verder heb ik als sinds enkele firmware versies terug het probleem dat het opvragen van de rondetijden meer dan 10 seconden duurt. Dat was in het eerste jaar dat ik het horloge had altijd binnen 1-2 seconden. Het horloge is al een paar keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat lost geen enkel van mijn problemen op.

Wat me met name stoort is dat Garmin een prima werkend horloge heeft veranderd in een buggy horloge, beloftes doet dat het gefixed wordt en deze dus niet nakomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

@PatrickC Wahoo luistert tenminste naar haar gebruikers. Zou Garmin ook wel eens mogen doen...

@Miki Dat gaat me net zo. Kwalitatief gezien heb ik absoluut een voorkeur voor Polar en wil zelfs wel wat concessies doen qua looks. Maar het moet natuurlijk ook weer niet té worden. Voorlopig geldt dat het ideale sporthorloge nog niet bestaat m.i.

[ Voor 56% gewijzigd door Froggy op 03-04-2018 13:06 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Zijn er meer mensen met een Vivoactive 3 en problemen met externe sensoren? Zowel met mijn cheapass chinese cadansmeter als met mijn Wahoo Tickr heb ik inconsistente metingen. Beide apparaten werkte onder de Vivoactive HR uiterst betrouwbaar.

Zodra ik wil paren wordt het al vreemd. Beide apparaten werken zowel via Ant+ als Bluetooth. Ze verschijnen dus twee keer als device. Daarvan selecteer ik er één, zonder te weten of ik de BT of Ant variant koppel want dat blijkt niet uit de naam.

Vervolgens doet de hartslagband niets, of toont een hartslag van 70 (ook als ik 6km op weg ben met hardlopen). En soms doet hij het wel, maar stopt hij halverwege de connectie om daarna weer wel te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
ik merk dat sinds een week of 2 mijn "slaap" settings niet meer goed gaan op mijn Garmin VA3..... normaal gaat hij keurig in "sleep" modus (niet storen) om 22.00 gedurende de nacht en om 8.00 er weer uit...

nu gaat hij niet in do not disturb en als ik hem er handmatig in zet komt hij er ook niet meer uit...

iemand hetzelfde meegemaakt en een oplossing voorhande hiervoor?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 15:10
Cyberpope schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:34:
[...]
En de pro-markt is niet zo groot, dus of ze zich daar geen fouten kunnen veroorloven vraag ik me af.
De pro markt is weliswaar klein, maar het heeft een heel groot reikgebied. Bijna alle topsporters hebben wel een social media account waarop het één en ander te lezen is. Je snapt natuurlijk wel dat als hier een horloge de hemel in geprezen wordt of juist grondig afgefikt, dat dit enorme invloed kan hebben op alle volgers.
Goed triatlon is geen voetbal, maar je snapt hopelijk wel het punt.

Maar de realiteit blijft natuurlijk dat Garmin een comfortabele voorsprong heeft in de markt, en dit maakt ze lui en gemakzuchtig. Hoewel Hammerhead met hun Karoo een aantal grote fouten heeft gemaakt, kan ik wel de feedback waarderen die je krijgt op alle dingen die je aankaart, dit is een kleine speler, maar garmin zou wat kunnen leren van hoe je met je klanten omgaat. En wahoo heeft min of meer hetzelfde ook veel beter gedaan met hun elemnt toestellen. Ik zie daarom het liefst dat de markt snel groter wordt ipv dat er bedrijven als Tomtom uit stappen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
rockhopper schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:04:
[...]
Maar de realiteit blijft natuurlijk dat Garmin een comfortabele voorsprong heeft in de markt, en dit maakt ze lui en gemakzuchtig. Hoewel Hammerhead met hun Karoo een aantal grote fouten heeft gemaakt, kan ik wel de feedback waarderen die je krijgt op alle dingen die je aankaart, dit is een kleine speler, maar garmin zou wat kunnen leren van hoe je met je klanten omgaat. En wahoo heeft min of meer hetzelfde ook veel beter gedaan met hun elemnt toestellen. Ik zie daarom het liefst dat de markt snel groter wordt ipv dat er bedrijven als Tomtom uit stappen.
Is het luiheid en gemakzucht? Of is een goed sportdevice inclusief platform maken toch lastiger dan het lijkt?

Afgelopen zomer heb ik een Elemnt Bold gekocht en dat is voor tijdens het fietsen voor mij ruim voldoende. Ik zie de data die ik nuttig vind en wanneer ik ergens ben dat ik niet (goed) ken, kan ik een route rijden, wat voor mij ook goed werkt. Maar ik ben wel blij dat ik afgelopen herfst mijn hardloophorloge (Garmin 610) heb geüpgraded voor een nieuwer (multisport) horloge, de 735. De data die dat horloge achteraf ook in Garmin Connect geeft, vind ik erg bruikbaar. De mogelijkheden die Garmin geeft, zeker voor iemand die zowel loopt als fietst, zie ik niet snel terug bij een ander merk (maar dat kan ook mijn onwetenheid zijn). Garmin geeft naar mijn idee een veel completer product. Wahoo heeft een andere weg gekozen en mede daardoor voor een aantrekkelijkere prijs, maar hun platform is beperkt en de prestatiedata zijn dat naar mijn idee ook.

Bij Garmin moet je wellicht geen early adapter zijn en dat is eigenlijk een slechte zaak voor een merk dat al zolang actief is in deze markt, maar Hammerhead lijkt het vooralsnog niet veel beter te doen. Ik zal niet snel het nieuwste van het nieuwste kopen, mede omdat ik dan de prijs te hoog vind, maar wanneer je daar niet voor kiest, blijft Garmin naar mijn idee onovertroffen.

Wil overigens niet zeggen dat ik ook niet graag deze markt zie groeien, dat is alleen maar goed voor de gebruikers, maar kunnen andere merken naar mijn idee niet wat Garmin kan...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Ik zou het iets genuanceerder willen zeggen. Wahoo is pas net begonnen en bouwt langzaam uit. De potentie daar is groot, maar moet nog groeien. Wat het resultaat daar is en van gaat worden is afwachten.

De alternatieven die in mijn ogen net zo goed zijn blijven toch nog altijd Suunto en Polar. Ze hebben als nadeel dat ze minder modellen hebben en minder snel modellen uitbrengen, maar er wordt ongeveer dezelfde data gegeven. Verder is connect natuurlijk maar één platform, je kan de gps data ook rustig naar een ander platform brengen, iets meer werk (al kan er een hoop automagisch) en daar kan je soms weer andere info uit je data halen.

Ik denk verder dat een 1 op 1 vergelijking van Hammerhead tegenover Garmin absurd is. Je kan niet een klein bedrijf waar misschien 25 man werken (als het er al zoveel zijn) met een marktwaarde van 'weinig' vergelijken met een mammoet bedrijf als garmin met 11.500 werknemers en een marktwaarde van 10 miljard (aldus forbes)

Het trieste is juist dat startbedrijven de grote leercurve hebben om de kennis te krijgen die garmin al heeft, en dat garmin uit pure overmacht eigenlijk alleen maar een nieuw jasje om een toestel heen hoeft te hangen met wederom een groter prijskaartje om dingen te kunnen verkopen.

Op dit moment is garmin misschien onovertroffen (meningen kunnen verschillen) maar er is beslist genoeg ruimte voor verbetering om een groot gat te hebben waar een nieuwe leider in kan duiken, -mits- ze de zaken beter voor elkaar gaan krijgen. Met name op het front software ontwikkeling en luisteren naar de gebruiker zijn punten waar garmin het laat liggen. Customer service (after sales) en hardware zijn wel in orde en redelijk getest door de loop van de jaren.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-10 13:51
lateef schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:13:
[...]

Is het luiheid en gemakzucht? Of is een goed sportdevice inclusief platform maken toch lastiger dan het lijkt?

Afgelopen zomer heb ik een Elemnt Bold gekocht en dat is voor tijdens het fietsen voor mij ruim voldoende. Ik zie de data die ik nuttig vind en wanneer ik ergens ben dat ik niet (goed) ken, kan ik een route rijden, wat voor mij ook goed werkt. Maar ik ben wel blij dat ik afgelopen herfst mijn hardloophorloge (Garmin 610) heb geüpgraded voor een nieuwer (multisport) horloge, de 735. De data die dat horloge achteraf ook in Garmin Connect geeft, vind ik erg bruikbaar. De mogelijkheden die Garmin geeft, zeker voor iemand die zowel loopt als fietst, zie ik niet snel terug bij een ander merk (maar dat kan ook mijn onwetenheid zijn). Garmin geeft naar mijn idee een veel completer product. Wahoo heeft een andere weg gekozen en mede daardoor voor een aantrekkelijkere prijs, maar hun platform is beperkt en de prestatiedata zijn dat naar mijn idee ook.

Bij Garmin moet je wellicht geen early adapter zijn en dat is eigenlijk een slechte zaak voor een merk dat al zolang actief is in deze markt, maar Hammerhead lijkt het vooralsnog niet veel beter te doen. Ik zal niet snel het nieuwste van het nieuwste kopen, mede omdat ik dan de prijs te hoog vind, maar wanneer je daar niet voor kiest, blijft Garmin naar mijn idee onovertroffen.

Wil overigens niet zeggen dat ik ook niet graag deze markt zie groeien, dat is alleen maar goed voor de gebruikers, maar kunnen andere merken naar mijn idee niet wat Garmin kan...?
Ik weet niet echt wat je bedoelt dat de Garmin (Connect) veel meer data weergeeft dan je Elemnt Bolt. Ik heb een Vivoactive 3 en Elemnt Bolt en gebruik uit beide min of meer dezelfde data: snelheid/pace, tussentijden, hartslag, cadans. Power meter heb ik niet. Jij kunt met je 735XT misschien nog wel wat extra Running Dynamics gegevens verkrijgen, of heb je het over VO2Max schatting en de analyses onder Health/Performance?

Nadeel van de manier waarop Wahoo werkt is dat je je gegevens alleen op je telefoon kunt nakijken en als je ze online wilt consulteren je moet exporteren naar een ander platform. Ik gebruik daarvoor Strava en die is inderdaad wel een stuk beperkter dan Garmin Connect, maar je kunt naar nog andere diensten exporteren.

Ik zou in elk geval wel graag een Wahoo sporthorloge hebben, maar het uiterlijk is ook belangrijk voor me. Ik draag mijn Vivoactive 3 ook wanneer ik niet sport, en dan vrees ik dat als Wahoo met een horloge komt, deze op de TICKR FIT zal gelijken, heel sportgericht dus en niet echt de combinatie sporthorloge/fitnesstracker die mijn VA3 is.
Hoppa! schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:54:
Zijn er meer mensen met een Vivoactive 3 en problemen met externe sensoren? Zowel met mijn cheapass chinese cadansmeter als met mijn Wahoo Tickr heb ik inconsistente metingen. Beide apparaten werkte onder de Vivoactive HR uiterst betrouwbaar.

Zodra ik wil paren wordt het al vreemd. Beide apparaten werken zowel via Ant+ als Bluetooth. Ze verschijnen dus twee keer als device. Daarvan selecteer ik er één, zonder te weten of ik de BT of Ant variant koppel want dat blijkt niet uit de naam.

Vervolgens doet de hartslagband niets, of toont een hartslag van 70 (ook als ik 6km op weg ben met hardlopen). En soms doet hij het wel, maar stopt hij halverwege de connectie om daarna weer wel te verbinden.
Mijn VA3 doet ook soms gek met mijn Wahoo Tickr. Wat ik al gehad heb is dat heel korte hoge pieken heb en ook dat ik een heel continue lage hartslag had. Ik loop maar sporadisch met de Tickr, meestal vertrouw ik op de optische sensor, dus weet niet goed of recente updates hier wat aan veranderd hebben, 2 weken geleden zie ik wel dat ik een enorme piek had toen ik vertrok (en in feite heel traag liep, want met mijn vriendin :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
lateef schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:13:
[...]
Inderdaad is het kopen van een Garmin een jaartje na introductie meestal verstandiger, met dan meestal ook een redelijk prijs-kwaliteitverhouding. Maar bij Garmin heb ik toch wel 2 van de 4 horloges die ik van het merk heb (gehad) weg gedaan omdat de functionaliteit echt onder de maat was. De touch ring op de 405 was zwaar onhandig, daarnaast regelmatig oplaadproblemen en de 610 had ook regelmatig oplaadproblemen. De 630 is redelijk stabiel, al werkt syncen niet altijd, maar de 935 is pas nagenoeg feilloos. De 935 moet soms even gereset worden als je regelmatig zaken uit de app store update.
De meeste meerwaarde van de Garmin's zie ik in de flexibiliteit die er door de app store gekomen is (geldt dus alleen voor de midrange en high-end horloges).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
Toen ik de FR920XT kocht was de in depht review van DCRainmaker importkaaskop een dikke twee jaar uit: ik heb sinds levering zelfs geen ongemak ervaren met m'n 920. Ook al gebruik ik enkel de hardloop- en navigatiefuncties, beaam ik dat een volwassen, wat ouder Garmin-toestel een prima keuze is.

Ondertussen ook weer paar keer gelopen met m'n Huami Amazfit Stratos. Na een factory reset van het horloge en een update van de Huami iOS app is een van de grote minpunten opgelost: de geregistreerde afstand klopt gewoon in de app en op het horloge, daar waar deze eerder altijd veel te veel km's berekenden. Het probleem met de honderden hoogtemeters op een loopje in Utrecht blijft echter bestaan...

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15
Als mensen zo'n behoefte hebben aan nieuwe data elementen, zou ik een milestone pod aanschaffen voor 30 euro. Ik heb er een gekocht 3 weken geleden en het werkt echt enorm goed om je techniek te verbeteren. Mijn eerste loop liep ik met een efficiency van ongeveer 80%, dit is een samenraapsel van alle metingen bij elkaar. Nu ik er op ben gaan letten en mijn techniek langzaam aanpas, merk ik al meteen vooruitgang. Met name mijn leg swing heeft nog enorm veel potentie. Ik merk ook dat ik sneller loop, en inmiddels haal in tijdens stukken soms al 90% efficiency. Ik moet me erzelf continue aan helpen herinneren maar wel gedoseerd om geen blessures op te lopen.

Meer mensen met een milestonepod?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@coldasice Ja, ik heb ‘m al bijna een jaar en heb dezelfde positieve ervaringen. Ik heb ook al een paar keer contact gehad met support voor wat vragen en je krijgt bijna meteen reactie, zelfs op zondagen. Daar kan Garmin nog veel van leren!

Helaas kan ik ‘m niet koppelen aan mijn huidige Garmin horloge, maar dat is nog maar een kwestie van tijd totdat ik een nieuw horloge heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
coldasice schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:14:
Als mensen zo'n behoefte hebben aan nieuwe data elementen, zou ik een milestone pod aanschaffen voor 30 euro. Ik heb er een gekocht 3 weken geleden en het werkt echt enorm goed om je techniek te verbeteren. Mijn eerste loop liep ik met een efficiency van ongeveer 80%, dit is een samenraapsel van alle metingen bij elkaar. Nu ik er op ben gaan letten en mijn techniek langzaam aanpas, merk ik al meteen vooruitgang. Met name mijn leg swing heeft nog enorm veel potentie. Ik merk ook dat ik sneller loop, en inmiddels haal in tijdens stukken soms al 90% efficiency. Ik moet me erzelf continue aan helpen herinneren maar wel gedoseerd om geen blessures op te lopen.

Ik gebruik er iets minder dan een jaar één samen met een Garmin.
Voor de prijs een no-brainer en gewoon leuk om te hebben omdat ik geen Running Dynamics heb.

De metrics zijn goed, maar soms heb ik zelf het idee dat bv. mijn leg swing lager is dan hij aangeeft.
Het is bijna altijd high terwijl ik zelf meer het idee heb dat het medium is.

Mijn beste over een hele run is 95 ofzo met stukken 97.
Het is dat achteraf alleen lastig te zien wanneer/waarom je efficiency hoger was.

Met een moderne Garmin kan je hem ook gebruiken als realtime BT footpod.

Moet er ooit nog een bestellen voor m'n andere paar schoenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:01
Redje schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:55:
[...]

Ik gebruik er iets minder dan een jaar één samen met een Garmin.
Voor de prijs een no-brainer en gewoon leuk om te hebben omdat ik geen Running Dynamics heb.

De metrics zijn goed, maar soms heb ik zelf het idee dat bv. mijn leg swing lager is dan hij aangeeft.
Het is bijna altijd high terwijl ik zelf meer het idee heb dat het medium is.

Mijn beste over een hele run is 95 ofzo met stukken 97.
Het is dat achteraf alleen lastig te zien wanneer/waarom je efficiency hoger was.

Met een moderne Garmin kan je hem ook gebruiken als realtime BT footpod.

Moet er ooit nog een bestellen voor m'n andere paar schoenen :D
Ik heb er nog twee te koop. Ik gebruik een hrm-band hiervoor dus zijn ze overbodig.
3x gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Frij5fd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:05:
[...]
Inderdaad is het kopen van een Garmin een jaartje na introductie meestal verstandiger, met dan meestal ook een redelijk prijs-kwaliteitverhouding. Maar bij Garmin heb ik toch wel 2 van de 4 horloges die ik van het merk heb (gehad) weg gedaan omdat de functionaliteit echt onder de maat was. De touch ring op de 405 was zwaar onhandig, daarnaast regelmatig oplaadproblemen en de 610 had ook regelmatig oplaadproblemen. De 630 is redelijk stabiel, al werkt syncen niet altijd, maar de 935 is pas nagenoeg feilloos. De 935 moet soms even gereset worden als je regelmatig zaken uit de app store update.
De meeste meerwaarde van de Garmin's zie ik in de flexibiliteit die er door de app store gekomen is (geldt dus alleen voor de midrange en high-end horloges).
De toestellen die je noemt zijn nog pre 2013 (405 = 2008 geloof ik en de 610 = 2010/2011) zijn nog uit de tijd dat de mobiele telefonie ook nog niet super in de lift zat. Je kan ze in vergelijking met de huidige generatie toestellen gerust dinosaurussen noemen, dat betekend niet dat ze niet goed zijn, er is immers ook aan het ontwerp van de krokodil weinig veranderd sinds het uitkomen, maar het was achteraf gezien behelpen met grote lompe toestellen die eigenlijk weinig functionaliteit boden. Tijden waarbij er nog nauwelijks universele laders waren en er dus nog een hele ontwikkeling erachteraan heeft gekregen. Ik zie zelf eigenlijk het moment van de 920 als het omslagpunt waarbij toestellen handzamer worden en er meer mogelijk is. (al is dat moment open voor discussie) Het heeft toch veel te maken door de groeiende vraag vanuit de telefonie markt wordt er meer gewerkt aan accuduur en andere technieken waar dit segment op meelift.

Ik ben het trouwens helemaal met je eens dat garmin een gouden stap heeft gezet met hun app store. Het is nog altijd ruw, en de eerste generatie toestellen zijn al niet meer compleet compatible maar het wordt goed omarmt en doordat de markt en potentie zo groot is wordt er ook veel mee gedaan. De apps zijn overigens niet alleen exclusief voor de (sport) horloges maar ook op de hand held toestellen en fietscomputers beschikbaar (ymmv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

coldasice schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:14:

2 stuks voor 2 paar. Die dingen bevallen me supergoed. Gekoppeld aan mijn Forerunner 935 kan ik ook nog eens tijdens het lopen zien wat mijn pasfrequentie is. :)
Moet zeggen dat ik met behulp van die dingen al wat heb verandert aan mijn looptechniek.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
tlpeter schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 06:34:
[...]

Ik heb er nog twee te koop. Ik gebruik een hrm-band hiervoor dus zijn ze overbodig.
3x gebruikt.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met een hrm band die eenzelfde functionaliteit heeft als de pod? Welke functionaliteit bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coldasice schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:03:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met een hrm band die eenzelfde functionaliteit heeft als de pod? Welke functionaliteit bedoel je hiermee?
De HRM Run band van Garmin heeft advanced running dynamics. Dat is vergelijkbaar met wat de Milestonepod doet (behalve dat die band ook nog hartslagmeting doet natuurlijk).
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/530376

Garmin heeft ook nog een pod die je aan je broek kunt bevestigen die ongeveer hetzelfde doet als de Milestonepod.
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/561205

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 06-04-2018 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:01
PatrickC schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:25:
[...]

De HRM Run band van Garmin heeft advanced running dynamics. Dat is vergelijkbaar met wat de Milestonepod doet (behalve dat die band ook nog hartslagmeting doet natuurlijk). Garmin heeft hier ook nog een pod die je aan je broek kunt bevestigen die hetzelfde doet.
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/530376
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/561205
coldasice schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:03:
[...]

Ook heb ik met de HRM-run band ook Power er bij wat de milestone pod niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tlpeter schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:34:
[...]

[...]

Ook heb ik met de HRM-run band ook Power er bij wat de milestone pod niet kan.
Daarom zei ik ook vergelijkbaar... er zijn verschillen. ;) En de HRM band is natuurlijk ook flink duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
Zo... Na de eerste negatieve ervaringen met de klantenservice van Garmin, waarbij ze totaal niet behulpzaam waren en niet goed konden lezen, nu toch een positieve ervaring.

Na een zwem sessie met mijn vivoactive hr reageerde het scherm niet meer op aanrakingen. Ik kon m opsturen. Net voordat ik hem wou opsturen werkte het scherm ineens wel weer, maar de trilfunctie niet. Toch opgestuurd. Ik vermoed waterschade (?).

Vandaag bericht gekregen dat ik een nieuwe krijg. Alleen dat deze niet op voorraad is en het nog even kan duren....

Bonnetje van aankoop bij de Decathlon had ik niet meer, maar kon wel op mijn rekening afschrift terug vinden dat ik het horloge in december 2016 gekocht heb. Prima service van Garmin dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Blackouts op 06-04-2018 21:21 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
rockhopper schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:54:
[...]
Ik ben het trouwens helemaal met je eens dat garmin een gouden stap heeft gezet met hun app store. Het is nog altijd ruw, en de eerste generatie toestellen zijn al niet meer compleet compatible maar het wordt goed omarmt en doordat de markt en potentie zo groot is wordt er ook veel mee gedaan. De apps zijn overigens niet alleen exclusief voor de (sport) horloges maar ook op de hand held toestellen en fietscomputers beschikbaar (ymmv)
De werking van de app store is zeker nog "ruw"; het updaten van apps verloopt niet robuust. Soms werkt het opslaan van settings niet etc.
Omdat ik zelf een Edge heb zonder CIQ-apps heb ik alleen zijdelings wel eens gekeken naar de mogelijkheden (qua memory) voor deze toestellen. Voor mij als developer is dat watertanden; enorm veel geheugen. Ik zou voor de horloges graag de introductie van CIQ 3 zien, met meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bramv82 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:19:
Zo... Na de eerste negatieve ervaringen met de klantenservice van Garmin, waarbij ze totaal niet behulpzaam waren en niet goed konden lezen, nu toch een positieve ervaring.

Na een zwem sessie met mijn vivoactive hr reageerde het scherm niet meer op aanrakingen. Ik kon m opsturen. Net voordat ik hem wou opsturen werkte het scherm ineens wel weer, maar de trilfunctie niet. Toch opgestuurd. Ik vermoed waterschade (?).

Vandaag bericht gekregen dat ik een nieuwe krijg. Alleen dat deze niet op voorraad is en het nog even kan duren....

Bonnetje van aankoop bij de Decathlon had ik niet meer, maar kon wel op mijn rekening afschrift terug vinden dat ik het horloge in december 2016 gekocht heb. Prima service van Garmin dus.
Dezelfde gemixte ervaring hier... met software problemen zijn ze niet zo behulpzaam, maar toen het bandje van m’n VA HR stuk was, had ik binnen een paar dagen een nieuw bandje binnen.

Het probleem wat je hebt gehad heb ik meer voorbij zien komen op andere forums. Wellicht dat het horloge na verloop van tijd niet meer zo waterdicht is als zou moeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
bramv82 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:19:

Als je een klantenkaart van de decathlon hebt kun je hem daar omruilen of retourneren... daar doen ze nooit moeilijk is mijn ervaring...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dus de beste sporthorloges met GPS reviewer, DC Rainmaker, gaat in Amsterdam wonen (https://www.dcrainmaker.c...e-moved-to-amsterdam.html). Betekent dit ook dat hij zich nu zal laten zien in dit topic? >:) Misschien moeten we vanaf nu dan maar alle berichten in het Nederlands en Engels posten! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 15:27
Hallo
Ik ben op zoek naar mijn eerste smartwatch/sporthorloge maar geraak er niet uit.. Heb al ontzettend veel reviews gelezen maar kan niet besluiten.
Kanshebbers zijn garmin 645 music
Garmin vivoactive 3
Samsung gear s3 frontier
En gear sport

S3 frontier lijkt me iets te groot en de 645 music spreekt aan qua muziek maar de prijs en vooral de looks met de zilveren rand houden me tegen

Rest vooral de gear sport en vivoactive 3

Ik heb een android lg nexus 5 gsm
De negative kant aan de samsung gear vind ik de batterij (2 dagen) dit schrikt me echt enorm af en het feit dat hij minder goed is met sport.... En het feit dat samsung een hele resem aan apps op mn telefoon gaat willen smijten houden me tegen...
Langs de andere kant is dat scherm echt wel veel mooier... Kan ik er muziek op plaatsen (ik weet eigenlijk niet of ik dat veel ga gebruiken maar het lijkt me wel handig.. En beter smartfuncties.. Spreken me dan weer aan

De va3 in het zwart vind ik ook knap , heeft langdurige batterij 7 dagen! Groot pluspunt, beter voor sporten maar dan de negatieve kant, minder apps, minde smartfuncties en geen muziek

Help
De mix vind ik dus nog niet'.. En het lijkt alsof ik moet kiezen tss meer smartgericht of meer sportgericht

Wie kan me over de lijn helpen en me laten kiezen?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
skank schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:25:
Hallo
Ik ben op zoek naar mijn eerste smartwatch/sporthorloge maar geraak er niet uit.. Heb al ontzettend veel reviews gelezen maar kan niet besluiten.
Kanshebbers zijn garmin 645 music
Garmin vivoactive 3
Samsung gear s3 frontier
En gear sport

S3 frontier lijkt me iets te groot en de 645 music spreekt aan qua muziek maar de prijs en vooral de looks met de zilveren rand houden me tegen

Rest vooral de gear sport en vivoactive 3

Ik heb een android lg nexus 5 gsm
De negative kant aan de samsung gear vind ik de batterij (2 dagen) dit schrikt me echt enorm af en het feit dat hij minder goed is met sport.... En het feit dat samsung een hele resem aan apps op mn telefoon gaat willen smijten houden me tegen...
Langs de andere kant is dat scherm echt wel veel mooier... Kan ik er muziek op plaatsen (ik weet eigenlijk niet of ik dat veel ga gebruiken maar het lijkt me wel handig.. En beter smartfuncties.. Spreken me dan weer aan

De va3 in het zwart vind ik ook knap , heeft langdurige batterij 7 dagen! Groot pluspunt, beter voor sporten maar dan de negatieve kant, minder apps, minde smartfuncties en geen muziek

Help
De mix vind ik dus nog niet'.. En het lijkt alsof ik moet kiezen tss meer smartgericht of meer sportgericht

Wie kan me over de lijn helpen en me laten kiezen?
Thx!
Ik zou eerst eens heel goed naar je gebruikswensen kijken. Ik kan uit je post niet opmaken wat je zoal wilt gaan doen met je horloge. Je hebt eigenlijk twee dominante categorieën: horloges die gemaakt zijn om te sporten met smartwatch aanvullingen en precies andersom een smartwatch met sport en activiteitentracker aanvullingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik weet het zelf niet goed.. Alles lijkt me leuk...
Ik draag momenteel geen horloge. Fanatieke sporter ben ik niet maar ik wil nu wel elk weekend mountainbiken.. Lopen doe ik zelden, fitness daarentegen wel.
Slaap, stress , heartrate, parcour enz kunnen zien lijkt me erg handig
Ik hang ergens tss de 2 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@skank Welke smart functies mis je eigenlijk nog op b.v. de Garmin VA3? Je weet dat Garmin tegenwoordig ook een appstore heeft? Vind je een touchscreen verder belangrijk?

Omdat je ergens tussen de 2 (sport/smart) hangt, lijken me de allround horloges de beste keus voor jou. De VA3 is behalve het touch screen niet ‘smarter’ dan de FR645. De VA3 heeft een touchscreen, maar de music versie van de FR645 heeft dus muziek (helaas geen Spotify). Verder heeft de FR645 meer sport functionaliteit. Maar... als je de RVS ring op de FR645 niet mooi vindt, dan zou ik deze ook niet aanschaffen.

Waarom staat de Fitbit Ionic trouwens niet in je lijstje? Dit is namelijk ook een allround horloge. Verder heeft Fitbit ook net de Versa uitgebracht, maar die heeft geen ingebouwde GPS. Ik weet niet of je dat belangrijk vindt? Als je je telefoon meeneemt met sporten, dan kun je de GPS van je telefoon gebruiken (assisted GPS) bij de activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
PatrickC schreef op zondag 8 april 2018 @ 07:42:
@skank Welke smart functies mis je eigenlijk nog op b.v. de Garmin VA3? Je weet dat Garmin tegenwoordig ook een appstore heeft? Vind je een touchscreen verder belangrijk?

Omdat je ergens tussen de 2 (sport/smart) hangt, lijken me de allround horloges de beste keus voor jou. De VA3 is behalve het touch screen niet ‘smarter’ dan de FR645. De VA3 heeft een touchscreen, maar de music versie van de FR645 heeft dus muziek (helaas geen Spotify). Verder heeft de FR645 meer sport functionaliteit. Maar... als je de RVS ring op de FR645 niet mooi vindt, dan zou ik deze ook niet aanschaffen.

Waarom staat de Fitbit Ionic trouwens niet in je lijstje? Dit is namelijk ook een allround horloge. Verder heeft Fitbit ook net de Versa uitgebracht, maar die heeft geen ingebouwde GPS. Ik weet niet of je dat belangrijk vindt? Als je je telefoon meeneemt met sporten, dan kun je de GPS van je telefoon gebruiken (assisted GPS) bij de activiteit.
Goeie vragen
Ik weet niet of ik iets mis op de va3.. Ik denk enkel het mindere scherm/paarskleurige die minder is. En de zijkant die swipable is lijkt me niet handig..
De 645 music heb ik zeker ook overwogen alleen die ring vind ik echt niks, erg jammer dat er geen zwarte versie is
De fitbit.. Ik wil geen vierkante... Geen gps is geen optie voor me

Moeilijk i know

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@skank En de Garmin FR935 dan? Die is wel weer een heel stuk duurder, maar heeft geen RVS ring. Als je muziek belangrijk vindt en voor Garmin zou willen gaan en de FR645 niet mooi vindt, dan moet je waarschijnlijk nog één generatie wachten. Ik verwacht dat Garmin de muziek optie nog wel verder uitrolt naar ander modellen series.

Die ‘side swipe’ op de VA3 kun je trouwens uitschakelen. Die optie heb ik nooit begrepen, omdat het horloge een touchscreen heeft, dus waarom zou je dan aan de zijkant wilen swipen? Op mijn VA HR heb ik die behoefte nog nooit gehad! Ik had waarschijnlijk zelf al lang de VA3 gehad als deze een extra knop had gehad (manual laps) en variable data velden per pagina (b.v. 1 data veld op pagina 1 en 3 op pagina 2, enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
skank schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:32:
[...]

Goeie vragen
Ik weet niet of ik iets mis op de va3.. Ik denk enkel het mindere scherm/paarskleurige die minder is. En de zijkant die swipable is lijkt me niet handig..
De 645 music heb ik zeker ook overwogen alleen die ring vind ik echt niks, erg jammer dat er geen zwarte versie is
De fitbit.. Ik wil geen vierkante... Geen gps is geen optie voor me

Moeilijk i know
Van de VA3 heb je ook en gun metal variant die is daarmee veel minder opvallend, een optie wellicht. Verder is het scherm ondanks minder wel veel beter bij daglicht af te lezen en bij zon helemaal. Andersom heb je met een schermpje zoals in je telefoon zit veel moeite om af te lezen bij veel zon. Vandaar ook, waarvoor gebruik je het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Als ik de va3 neem dan zou het zoiezo die gunmetal zwarte zijn.

Jammer dat er op youtube maar 1 vergelijk is tss de gear sport en de va3
Desfit ging ook ene doen maar ik zie nog niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@skank Lastige keuze. Als je hier een flink aantal pagina’s terug bladert zie je een hele discussie omtrent iemand die in een vergelijkbare situatie zat en uiteindelijk voor de Samsung Gear Sport is gegaan. Er waren toen wat twijfels over de GPS van dit horloge, maar die bleek toch prima te werken. Misschien heb je daar nog wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ja dat heb ik gelezen :) amai niet :)
Nu, die gps baart mij weinig zorgen, ik maak me meer druk om de batterij van de gear...
De garmin is een pak beter
Plus het feit dat het samsung is die massas apps op mn nexus zal kwijt willen, im not sure.het scherm en die draairing daarentegen is wel erg leuk+ spotify ook, dat heb ik zelf ook maar of ik het ga gebruiken...

Aan de andere kant is de garmin pak beter qua batterij, gps en sport...
Alleen het scherm daar is minder maar wel beter leesbaar in de zon, maar die swipe aan de linkerkant, not sure.

Luxeprobleem i know

Maar batterij is niet onbelangrijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-10 11:53
PatrickC schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:31:
Dus de beste sporthorloges met GPS reviewer, DC Rainmaker, gaat in Amsterdam wonen (https://www.dcrainmaker.c...e-moved-to-amsterdam.html). Betekent dit ook dat hij zich nu zal laten zien in dit topic? >:) Misschien moeten we vanaf nu dan maar alle berichten in het Nederlands en Engels posten! :+
Half Tweakers over de vloer bij z'n jaarlijkse DCR Cave Open House

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Net de va3 besteld
Nu nog een tempered glass zoeken voor erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@skank Goede keuze voor jou denk ik, veel plezier er mee! Ben wel even benieuwd waarom je uiteindelijk voor de VA3 bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Batterijduur.
Ik wil hem niet om de 2 dagen laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Was helaas niet voorradig. Binnen 2 dagen heb ik hem
Uiteindelijk maar 262,5 betaald ervoor.

Hoe ver kan je maximale afstand met gsm zijn?
Kan ik al dingen doen?
Ik heb ook een glass protector gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:31:
Dus de beste sporthorloges met GPS reviewer, DC Rainmaker, gaat in Amsterdam wonen woont al een paar maanden in Amsterdam (https://www.dcrainmaker.c...e-moved-to-amsterdam.html). Betekent dit ook dat hij zich nu zal laten zien in dit topic? >:) Misschien moeten we vanaf nu dan maar alle berichten in het Nederlands en Engels posten! :+
Fixed it for you!

Ik verwacht niet dat hij NL gaat leren, wij Nederlanders zijn veel te goed in Engels. There is no language barrier zoals hij zelf schreef. Het zou wel leuk zijn om hem in dit topic te zien, misschien wil hij zijn in depths wel als artikel review posten hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04
Vraagje aan de TomTom horloge bezitters. Ik heb een Adventurer (vergelijkbaar met de Spark/Run III) en deze vooralsnog nooit gebruikt voor zwemmen. Sindskort daarmee begonnen, maar merk dat de 'banen' optelsom slecht werkt. Ik probeer bewust hard af te zetten maar nog wordt er vaak geen baan geregistreerd. Zojuist weer 40 baantjes gezwommen (1km) maar er zijn er maar 23 geregistreerd. De settings staan netjes op 25m, dus dat kan het niet zijn. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skank schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:54:

Kan ik al dingen doen?
Dat is een mooie prijs! Waar heb je ‘m gekocht?

Ik heb geen idee wat het BT bereik van de VA3 is, maar ik heb tussen mijn VA HR en iPhone 6 nog bereik als deze op verschillende etages in huis liggen.

Wat je al kunt doen is de Garmin Connect app downloaden en al een Garmin account aanvragen. Hierna kun je dat account ook koppelen aan een Strava account als je dat leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55
skank schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:54:

Kan ik al dingen doen?
Je kunt Garmin Connect ook koppelen met Runkeeper als je dat gebruikt (zoals ik). Alleen moet je de koppeling initiëren vanaf de Runkeeper website. Bij mij kreeg ik deze optie toen ik handmatig een TCX wilde importeren als nieuwe activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Vandenborre, laagste prijs garantie :)
Das wel een mooi bluetooth bereik, 2 verdiepingen. Ben benieuwd
Garmin connect heb ik ondertussen :) nu nog eens runkeeper koppelen
Strava vs runkeeper wa is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-10 11:16

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Iemand bekend met zarlini.com?

Kreeg via Instagram 'n gesponsord bericht over Garmin Fenix horloges, maar de prijs lijkt too good to be true. En meestal is 't dan ook zo. Ik vind de Sapphire versie echt jammie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:21:

Kreeg via Instagram 'n gesponsord bericht over Garmin Fenix horloges, maar de prijs lijkt too good to be true. En meestal is 't dan ook zo. Ik vind de Sapphire versie echt jammie.
Een website met een overduidelijk stock template, geen contactgegevens en prijzen die allemaal 80% onder de adviesprijs liggen? Ik zou er meteen bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Zo krijg ik ook diverse gesponsorde links via Instagram van AliExpress voor Garmin watches... Heel fijn, maar ik heb er al een. De prijzen op die site die jij noemt? .... Ver, heeeeeel ver van wegblijven.... Of je moet van een gokje houden. ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

Zarlini.com staat op naam van SergioSimoes2@outlook.com. Behoeft geen verdere uitleg toch?

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:57:
[...]
Ik heb geen idee wat het BT bereik van de VA3 is, maar ik heb tussen mijn VA HR en iPhone 6 nog bereik als deze op verschillende etages in huis liggen.
BT wordt ingedeeld in 3 classes waarbij
class 1 een zendsterkte heeft van 100 milliwatt een theoretisch bereik van 100m (in de praktijk meestal 20 tot 30 meter) speciaal ontworpen voor "lange afstand", de meeste van deze producten zijn alleen toegestaan met een vergunning of gewoon 'verboden'

class 2 een zendsterkte heeft van 2,5 milliwatt en een theoretisch bereik van 30 meter (in de praktijk 5 tot 10 meter) dit is de "normale communicatie" waar 99% van alle consumentenproducten onder vallen

en class 3 korte afstand (tot 1 meter) met een zendkracht van 1 milliwatt.

Kortom: nagenoeg alle toestellen zullen in theorie via BT met elkaar kunnen 'praten' binnen een bereik van 10 meter mits er niet teveel obstakels tussen zitten. Al kan het bereik omlaag gaan bij kleinere toestellen.

Overigens heb je ook nog BLE (bluetooth low energy) die weer op een andere frequentie zend en weer een groter bereik haalt. Maar goed allemaal een beetje offtopic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik heb hem!
Wow huge veel instellingen
Ik heb direct enkele vragen
Ik heb eigenlijk 2 agendas... 1 google agenda en 1 office 365 agenda vh werk. Op mn smartphone staan beide in 1 agenda
Kan ik dit ook met mn horloge? Hoe?
Idem voor mail heb ik een google en o365 mail.. Op smartphone in 1 app

Mn vrouw heeft een fitbit charge 2 en ik de va3. , via connections kan ik via facebook vrienden volgen.. Echter enkel v mensen die ook garmin hebben. Kan dat niet met die fibit dan?

Kan zij mij volgen?

Kan ik mijn runkeeper koppelen? Ik zie strava wel staan in de app maar niet runkeeper.
Mn vrouw gebruikt ook runkeeper
Ik zie heel veel apps staan ook voor lopen, fietsen enz, maar is het niet de bedoeling dat ik die activiteiten daarvoor gebruik?

Welke apps zijn aan te raden?

Op mn horloge zegt hij dat ik geen weerinfo krijg...
Hoe komt dit?

Veel vragen i know, ben ook nieuw in deze branche.
Hopelijk krijg ik overal antwoorden op ;)
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:58

116 euro voor een 5X! Dat is beyond 'to good to be true', misschien als onderdelen klokje wanneer die defect is zou je deze prijs kunnen verwachten...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55
skank schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:52:
Kan ik mijn runkeeper koppelen? Ik zie strava wel staan in de app maar niet runkeeper.
Mn vrouw gebruikt ook runkeeper
Ik zie heel veel apps staan ook voor lopen, fietsen enz, maar is het niet de bedoeling dat ik die activiteiten daarvoor gebruik?
Wat ik dinsdag al zei, je kunt Garmin Connect koppelen met Runkeeper. Alleen moet je de koppeling initiëren vanaf de Runkeeper website. Bij mij kreeg ik deze optie toen ik handmatig een TCX wilde importeren als nieuwe activiteit. Vanuit Garmin Connect is die koppeling inderdaad niet zichtbaar. Bij mij werkt de koppeling perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Runkeeperis gekoppeld... Al mn andere vragen gelden nog.integendeel heb er nog bij.

Ik verlies de verbinding met mn telefoon
Ik ga gisterenavond slapen en doe de bluetooth v telefoon uit.. Ik sta deze morgen op en steek mn bluetooth aan maar nu is mn horloge niet meer gekoppeld...
Telkens ik dat zo doe, is mn horloge niet meer gekoppeld, hij zou toch normaal gewoon weer moeten koppelen als ik mn bluetooth v mn smartphone aanleg?

De stappenteller... Linkt me niet te kloppen.. Hoe telt die? Ik lag in bed en had al 11 stappen?
De trappenteler evenmin.. Ik ga trappen op en af en heb nog steeds 0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
skank schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:00:
Runkeeperis gekoppeld... Al mn andere vragen gelden nog.integendeel heb er nog bij.

Ik verlies de verbinding met mn telefoon
Ik ga gisterenavond slapen en doe de bluetooth v telefoon uit.. Ik sta deze morgen op en steek mn bluetooth aan maar nu is mn horloge niet meer gekoppeld...
Telkens ik dat zo doe, is mn horloge niet meer gekoppeld, hij zou toch normaal gewoon weer moeten koppelen als ik mn bluetooth v mn smartphone aanleg?

De stappenteller... Linkt me niet te kloppen.. Hoe telt die? Ik lag in bed en had al 11 stappen?
De trappenteler evenmin.. Ik ga trappen op en af en heb nog steeds 0?
Relax....

Ik snap dat je enthousiast bent en graag van alles wilt weten. Maar begin eens met de handleiding en Google. Je kunt niet verwachten dat hier 138 vragen neerplempen je ook 138 antwoorden gaat opleveren.

Kom je er niet uit, stel dan gerust een vraag. En accepteer dat zo'n apparaat ook gewoon een learning-curve heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
Sinds maart heb ik de Huami Amazfit Stratos (aka Pace 2) en daar postte ik al eerder over

Door (weer) een update van de iOS app en de firmware, is het horloge een stuk bruikbaarder geworden:
- synchroniseren tussen de Huami Amazfit app en Strava gaat nu prima: Strava ziet de activiteit gelijk als run;
- de Stratos geeft nu de afgelegde afstand juist weer, waar die eerst altijd (veel) te hoog zat;
- via de iOS-app kun je nu ook intervaltrainingen naar de Stratos sturen, vrije keus in intervals op afstand, tijd óf lap key press en waarschuwingen voor tempo óf hartslag. Heb nog geen limiet aan het aantal stappen kunnen ontdekken;
- het probleem met het registreren van veel te veel hoogtemeters is ietsje minder erg geworden, maar nog steeds aanwezig. In Strava is het (vrij makkelijk) te corrigeren.

Al met al, denk ik dat de Stratos voor beginners een prima optie aan het worden is: GPS, on board muziek en First Beats analytics voor ongeveer €140. En alle extra info zoals stappen, slaap en continue-HRM vind ik leuker dan gedacht, de weergave ziet er prima uit op het horloge en in de app.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik ga de handleiding nog es volledig doornemen
Grootste probleem nu is dat mn horloge niet meer koppelt.
Nochtans staat bluetooth aan op horloge en op smartphone maar hij koppelt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@skank Dit is ook niet het enige forum met informatie over dit horloge. Kijk ook eens op het officiele Garmin forum in de VA3 sectie. Daar zullen wellicht veel vragen die je hebt ook wel voorbij komen.

Wat betreft die stappen en trappen... hecht daar aub niet al te veel waarde aan. Soms worden stappen geteld bij bepaalde bewegingen. Of, niet toevallig een keertje naar het toilet geweest? Wat betreft de trappen, dat heeft bij mij op mijn VA HR ook nooit geklopt. Deze telt lang niet alle trappen, met name die in mijn eigen huis detecteert hij slecht. Maar beide (stappen en trappen) zijn wat mij betreft nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@skank Mocht je het niet erg vinden om Engels te lezen of Engelstalige video's te bekijken dan bij deze de tip om de posts van DCRainmaker even door te nemen over je toestel.

Link naar In depth en een eerdere overzicht post

Niet alleen de post zijn nuttig, er valt nog heel veel meer info uit de comments te halen. Deze zijn van gebruikers (en de wat slimmere gebruikers die gewoon reeele vragen en verwachtingen (en problemen) hebben in plaats van de veelal zeurpieten op het garmin forum) Grote kans dat al jouw vragen er ook bij zitten en beantwoord zijn. Zo niet dan is dat ook een prima plek om een vraag aan DC te stellen (al zijn wij natuurlijk ook geïnteresseerd in de antwoorden)

Qua Garmin handleiding, ik zou hier niet te veel waarde aan hechten persoonlijk. Vaak staan er fouten in en het is in de regel veel te summier (simpelweg incompleet dekt de lading ook wel) maar het is wel een eerste stap. We willen je graag helpen met je toestel, maar zoals gezegd zijn we niet een vraag & antwoord bak, eigen inzet wordt verwacht.

Tot slot: gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat je er veel plezier mee gaat hebben. Wat betreft traplopen, dat doet mijn toestel (fenix 3) ook heel slecht, ik loop gemiddeld een trap of 28 per dag en als het meezit pakt de Fenix daar de helft van op.

[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 12-04-2018 12:48 . Reden: layout edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Bedankt gasten
Heb al veel gelezen, engels of nederlands maakt me niet uit
Dcrainmaker had ik ook al doornomen.
Mijn belangrijkste probleem blijft nu dat ik hem niet meer gekoppeld krijg aan mn gsm.
Nochtans staan beide bluetooth aan. Ik denk dat dit eerder door de nexus komt dan de sporthorloge.. Feit is wel dat dit erg maar erg hatelijk is... Ik hoop snel een oplossing te vinden anders vind ik het nogal waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik zou 'm verwijderen uit je telefoon (BT gekoppelde apparaten lijst), en dan via de app garmin connect herverbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik zie hem niet staan in die lijst!
Tenzij dit LE-mr b of expert_d19a455a75c0 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@skank Ik lees regelmatig dat er BT connectie problemen zijn met de meest recente Android versie van de GC mobile app en als dan een oudere versie van de app wordt geinstalleerd (even de apk van een oude versie manuaal installeren), dan is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Waar vind ik die oude versie dan? (maar dan mis ik terug een deel van de fun met de oude app)
Vraag is, ligt het aan de bluetooth vd telefoon? of de bluetooth van het horloge?
of de app versie?

Ik vind het in elk geval balen.

Zopas zoals rockhopper zei, eruit gegooig, en opnieuw gekoppeld in de app garmin connect (ik had dit eerder ook zo gedaan).. en dan was hij terug gekoppeld
Dan als test even mn BT uitgezet , en weg is hij weer...

Rare is als ik die zo koppel, dan zie ik op mn smartphone dat de vivoactive 3 niet gekoppeld staat, terwijl de app eerder zei van wel...

Ik weet het niet goed.
Toen ik hem koppelde via de bluetooth lijst kreeg ik plots wel weer info..

maar nu werkt de app niet

grr

Ik vraag me af of het met die samsung gear beter ging gaan

Ik vind het wel absoluut niet kunnen voor een device v 300 euro zowel horloge als smartphone, dat het niet stabiel werkt
ik wil gerust zoeken, maar het verontrust me nu al in elk geval :(

mijn horloge zou gewoon mn smarphone moeten zien en viceversa telkens ik BT in en uitschakel toch?

Die BT verbinding werkt wel goed met mn BT in de wagen, nooit geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
skank schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:52:
Ik zie hem niet staan in die lijst!
Tenzij dit LE-mr b of expert_d19a455a75c0 is?
Als ie er nog niet in staat en het niet via de garmin app werkt probeer je eerst een pair via de telefoon zelf. Ik heb het toestel niet, maar ik verwacht dat de naam goed herkenbaar is dus iets als VA3, vivoactive 3 of garmin VA3 etc. Nadat je de pair via de telefoon gemaakt hebt nog een keer pairen in het garmin connect menu.

Je kan natuurlijk ook de tip van @PatrickC opvolgen, BT is niet het sterke punt van garmin dus het zou me niks verbazen dat er problemen ontstaan zijn bij een nieuwe firmware. Voor dit soort duidelijke problemen kan je ook in het garmin forum kijken onder VA3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Nu zegt hij in de app verbonden, en als ik kijk op horloge,onder instellingen , telefoon en dan status staat er wachten....

Ik weet het nu helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
skank schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:27:
Nu zegt hij in de app verbonden, en als ik kijk op horloge,onder instellingen , telefoon en dan status staat er wachten....

Ik weet het nu helemaal niet meer.
Je kan een aantal opties proberen en hopen dat er een keer een goede volgorde bij zit:
alles unpairen
eerst telefoon > VA3 dan app > VA3
of alles unpairen
dan app > VA3
of
firmware downgrade / app downgrade en wederom opnieuw pairen
tot slot
factory reset
wederom alles pairen. De laatste twee opties zouden in principe niet nodig moeten zijn, maar je weet het toch nooit zeker. Welke telefoon heb je?

Overigens kan het verschil al zijn of je BT eerst op het horloge aanzet of eerst op je telefoon, dus nog wat meer opties om te proberen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 12-04-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Rockhopper, idd, wel belachelijk dat je dit allemaal zo moet proberen voor iets dat zoveel geld kost

Telefoon is LG nexus 5 met android 6.0.1
Horloge softwareversie 2.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik kan zelfs geen topic posten in garmin forum ha, makkelijk zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
skank schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:33:
Rockhopper, idd, wel belachelijk dat je dit allemaal zo moet proberen voor iets dat zoveel geld kost

Telefoon is LG nexus 5 met android 6.0.1
Horloge softwareversie 2.9
Meestal werkt het in 1x goed, maar we hebben het over software die moet werken met talloze telefoons in android land. Voor dit soort troubleshooting kan je beter een apple hebben, veel minder variabelen. Van de andere kant is Garmin de eigenaar en ontwikkelaar van ANT, de tegenhanger van BT, dus ik kijk nooit heel raar op dat er problemen zijn met BT. Verbinding via ANT gaat altijd probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Net getest, alle pairing weg in devices list, en in app
eerst device list, dan app gepaired
BT uit
terug aan en rara
hij is niet meer in de devices connected list !
(ik gebruik dus de app nog niet)
terug connected (zegt hij already paired? lol)
en onder settings zegt hij terug, niet meer gekoppeld
man zot kom ik

Ik vrees dat ik hem binnen de 2 dagen terugdraag als het niet snel opgelost raakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
@skank : ik snap je frustratie, maar de info die je nu geeft is wel erg kort en cryptisch. Bluetooth pairing is gewoon een pain in the ass, en niet specifiek voor een Garmin-horloge. Verwijder de devices in je telefoon en horloge, herstart beiden en probeer het nog eens. Het kan net zo goed aan je telefoon liggen, daar weet ik alles van...

Wij kunnen je niet verder helpen dan dit vrees ik. Als het je teveel frustreert, of je krijgt het niet werkend: retourneren en die Samsung kopen (of een nieuwe telefoon :) ). Als je het niet fatsoenlijk werkend krijgt ga je er nooit plezier aan beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Of loop met je toestel (telefoon en horloge) langs bij de winkel. Uiteindelijk heb je met die partij een koopovereenkomst en dit behoort wel tot de basis dingen waarvan je mag verwachten dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik heb hem eens aan pc gehangen, en hij zei dat hij laatste software versie had 3.5 nochtans stond op telefoon 2.90
Lostgekoppeld, en plots kreeg ik melding op horloge dat hij update installeerde
nu is het idd 3.5
Maar probleem is er nog steeds.

Ik vraag me nog steeds af, is het de telefoon of de horloge...
stel ik pak toch die samsung, en idem probleem sta ik daar mooi
dan heb ik liever de garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
mrwolf schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:26:
@skank : ik snap je frustratie, maar de info die je nu geeft is wel erg kort en cryptisch. Bluetooth pairing is gewoon een pain in the ass, en niet specifiek voor een Garmin-horloge. Verwijder de devices in je telefoon en horloge, herstart beiden en probeer het nog eens. Het kan net zo goed aan je telefoon liggen, daar weet ik alles van...

Wij kunnen je niet verder helpen dan dit vrees ik. Als het je teveel frustreert, of je krijgt het niet werkend: retourneren en die Samsung kopen (of een nieuwe telefoon :) ). Als je het niet fatsoenlijk werkend krijgt ga je er nooit plezier aan beleven!
Nu het lukt wel om te pairen ,maar als ik telkens device moet verwijderen , en herkoppelen enz enz
echt gebruiksvriendelijk is dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Net wanneer ik hem wou terugbrengen, merk ik dat het pairen nu wel vlot gaat als ik mn mobiele data ingeschakeld laat

BT uit en aan en horloge koppelt telkens terug

vreemd
toch nog even wachten met terugdragen dan

ondertussen de screenprotector erop gekleefd, lijkt me veiliger
vanmiddag gaan fitnessen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
skank schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:00:
Net wanneer ik hem wou terugbrengen, merk ik dat het pairen nu wel vlot gaat als ik mn mobiele data ingeschakeld laat

BT uit en aan en horloge koppelt telkens terug

vreemd
toch nog even wachten met terugdragen dan

ondertussen de screenprotector erop gekleefd, lijkt me veiliger
vanmiddag gaan fitnessen
Ben benieuwd in welke hartslag zone je je fitness activiteiten doet, als je focust op kracht zul je denk ik niet heel hoog komen. Bij een HIIT training kom ik meestal niet boven de 140 uit, terwijl een interval kilometertje met gemak richting 170 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Weet niet goed welke activiteit ik moet kiezen

ik begin meestal met 10 min fietsen voor opwarmen
dan krachttraining en buikspieren
en daarna 20 min crosstrainer

doe ik dat allemaal in 1 activiteit of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Gezien je toestel geen multisport ondersteunt mag je zelf beslissen hoe je het wilt opnemen. Indoor cycling zal wel een optie zijn net zoals crosstrainer, met krachttraining / buikspieren weet ik niet goed of en wat er voor mogelijkheden zijn.
Kortom bepaal voor jezelf wat je belangrijk vind om op te nemen en neem dat per activiteit op, alles in 1 gaat niet. Ik neem zelf de moeite niet voor dingen van slechts 10 minuten, maar ik doe met name fietsen en wandelen buiten, en dat duurt meestal wel een aantal uur. Voor even naar het centrum fietsen laat ik het horloge uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Net terug.
Ik moet idd nog even alles goed bekijken.
Fiesten ging goed, hartslag was goed , maar helaas aantal cal klopten niet met wat op fiets stond.. ik heb ook geen afstand uiteraard...

Daarna ging ik krachttraining doen, en dat was een ramp, ik moest pauzeren en sets toevoegen en rust ging dan niet.. moet ik nog bekijken hoe ik dat ga doen? Want dat zijn verschillende oefeningen... Ik kan toch moeilijk elke oefening toevoegen? Hoe doen jullie dat voor fitness?
Ik doe een 10-15 tal oefeningen van 3 sets en per set 12/15 herhalingen

Daarna crosstrainer gedaan...
De eerste 6 min klopte mijn hartslag totaal niet : in het begin had ik zogezegd hartslag van 90 terwijl hij 120 was
daarna, sloeg mn hart 140 maar horloge zei 80
Na 7 min liep hij dan wel syncroon

Ik moet het nog allemaal zien.

Nu qua koppelen. Is het normaal dat ik altijd mijn 4g moet aanleggen en dat daarna die bluetooth sync perfect gaat?
Leg ik die 4g af en bt niet , dan lukt het syncen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Fitness vastleggen met een horloge is altijd bewerkelijk en bij benadering op zijn best. Dat had je van tevoren overal kunnen vinden.
Pagina: 1 ... 75 ... 324 Laatste