Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 68 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OneMoreThing schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:42:
[...]

Die jarenlange historie (althans de activiteiten) kun je tegenwoordig vrij eenvoudig overzetten en synchroniseren naar merk onafhankelijke platformen zoals Strava of Smashrun. Ik ben niet zo merk trouw en sync altijd alles naar Strava en sinds kort ook naar Smashrun. Merken als Garmin en Polar ondersteunen vaak ook een directe sync. Er zijn ook aparte tools of sites, zoals Tapiriik, voor het syncen van activiteiten tussen de verschillende platformen.
Bedankt voor de tip. Ik gebruik Strava (directe sync met Garmin) en Smashrun al. Maar Strava gaat maar terug tot maart 2016. Hoe krijg ik alle jaren hiervoor overgezet van Garmin naar Strava? Ik weet dat je dat per activiteit kunt doen via export/import, maar dan ben ik wel even bezig. Of kan dit via Tapiriik? Smashrun gaat inderdaad wel verder terug, maar dat is alleen een website (geen app) en ik vind het niet echt een partij waar ik al mijn gegevens als enigste zou willen bewaren (bij Strava wel trouwens).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

@PatrickC Thanks voor de reply. Ben ook meer van alles in één apparaat. Helemaal als een fabrikant hiermee adverteert, dan zou het m.i. gewoon moeten werken. Als dat dan in de praktijk tegenvalt kan ik niet tevreden zijn met het product. Is het bijhouden van aantal trappen een reden om een smartwatch/fitnesstracker te kopen? Zeker niet de voornaamste inderdaad @rockhopper, maar als dat tezamen met andere primaire functies een tegenvaller blijkt te zijn, wordt het een optelsommetje van negatieve ervaringen. Er komt een moment waarop je denkt: in hoeverre maakt dit klokje eigenlijk zijn beloftes waar?
Omdat ik me steeds meer ging ergeren aan de onjuist geregistreerde gegevens was dat voor mij reden om van de VA HR afscheid te nemen vorige week. Zoals al eerder gezegd, vind ik de VA HR functioneel gezien de perfecte watch. Ontzettend jammer dat het in de praktijk nutteloze functies blijken te zijn.

http://care-up.com/ is ook bezig met een smartwatch. Sowatch gaat dat ding heten geloof ik. Dit lijkt in potentie een heel mooi en compleet klokje. Ondanks dat ze al bijna twee jaar bezig zijn en veel beloven, is er voorlopig nog maar weinig concreets.

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-10 20:47
PatrickC schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:01:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik gebruik Strava (directe sync met Garmin) en Smashrun al. Maar Strava gaat maar terug tot maart 2016. Hoe krijg ik alle jaren hiervoor overgezet van Garmin naar Strava? Ik weet dat je dat per activiteit kunt doen via export/import, maar dan ben ik wel even bezig. Of kan dit via Tapiriik? Smashrun gaat inderdaad wel verder terug, maar dat is alleen een website (geen app) en ik vind het niet echt een partij waar ik al mijn gegevens als enigste zou willen bewaren (bij Strava wel trouwens).
Je kunt in Tapiriik inderdaad aangeven vanaf wanneer er gesynchroniseerd moet worden. Ik weet niet of daar een limiet is op hoever je terug kunt gaan. Al mijn activiteiten op Garmin Connect werden altijd zonder problemen naar Strava overgezet en mijn historie gaat tot begin 2013 terug. Ik gebruikte Tapiriik altijd totdat Garmin zelf een directe sync met Strava beschikbaar stelde.

Overigens kun je voor $2 een jaar lang Tapiriik automatisch laten synchroniseren. Om het uur worden dan je activiteiten overgezet naar 1 of meerdere platformen. :) Gratis kan ook maar dan moet je zelf de sync starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Froggy Ik ben het wel met je eens. Als je ergens mee adverteert, dan moet het ook werken. Maar bij sommigen werkt het wel goed en die vinden Fitbit bijvoorbeeld weer onnauwkeurig.

Ik heb de laatste paar weken wat problemen met m'n VA HR die ik voorheen nooit had. Ten eerste heb ik regelmatig enkele seconden vertraging bij het starten en stoppen van activiteiten (b.v. hardlopen). Daarom heb ik 2 weken terug m'n horloge maar eens een factory reset gegeven (eerste keer in bijna 2 jaar). Maar dat heeft het probleem niet verholpen. Ik gebruik de standaard watchface, heb geen extra widgets geïnstalleerd en gebruik de standaard hardlopen app. Verder maakt m'n horloge er een puinhoop van wat betreft hartslagmeting tijdens de laatste 2 hardloopsessies. Vrijdag nog een pittige interval gedaan met 400 metertjes waar ik mijn max hartslag (bij mij rond de 195) zou moeten halen en de horloge geeft doodleuk 90 bpm aan. Vandaag een rustig duurloopje van 10 km, op m'n gemakkie en ik zie maximum hartslagen van 190! 8)7 En ik droeg mijn horloge op de normale manier, dus iets hoger en een tandje strakker als normaal overdag.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ai.. mijn bandje van mijn vivosmart 3 is al gescheurd. En geen vervangingsbandje te vinden op ebay of aliexpress. Nu is de garantie van garmin wil oke, dus gok dat ik een nieuw bandje krijg, maar toch. Gedoe.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

@PatrickC: Herkenbaar! Helaas.
@Cyberpope: Dat lijkt me geen gok, maar een keiharde eis! Het lijkt er toch op dat Garmin de kwaliteitseisen voor hun bandjes wat aan moet scherpen.Bij mijn Polar ging het bandje (of eigenlijk het gespje dat het overschot aan lengte bij elkaar houdt -hoe heet zo'n ding eigenlijk?-) pas na 7 jaar stuk, en die gebruikte ik ook nog in weer en wind op zowel race- als MTB-fiets.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyberpope Dat gedoe valt wel mee. Faktuur opzoeken, foto maken van je kapotte bandje en die naar Garmin sturen. Binnen enkele dagen heb je dan je nieuwe bandje binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

PatrickC schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:12:
@Cyberpope Dat gedoe valt wel mee. Faktuur opzoeken, foto maken van je kapotte bandje en die naar Garmin sturen. Binnen enkele dagen heb je dan je nieuwe bandje binnen.
vind ik gedoe. Bandje zou gewoon niet binnen 8 maanden stuk moeten zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
frankwopereis schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:46:
Oeps! Een Garmin 235 besteld met de btw actie.. was niet de bedoeling maar kon het niet laten...
hmm ik was te laat met bestellen, uitverkocht helaas...
Denk dat ik hem buiten de actie ga bestellen. Mooi horloge, had wel gedacht dat de opvolger afgelopen CES gepresenteerd zou worden (245?!)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-10 20:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Arend_Akelig schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:40:
[...]

hmm ik was te laat met bestellen, uitverkocht helaas...
Denk dat ik hem buiten de actie ga bestellen. Mooi horloge, had wel gedacht dat de opvolger afgelopen CES gepresenteerd zou worden (245?!)..
Daar hoopte ik ook op maja.. nu de 235 en hij doet het goed!

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:58
Ik vraag me nog steeds af hoe je die 245 dan voor je zou zien nu de 645 er is.
Ik zou de 645 min of meer als opvolger beschouwen van de 235 aangezien er ook nooit een 635 is geweest.
De 235 werd geïntroduceerd met een prijs van €349,-. Een opvolger is 9 van de 10 keer net wat duurder dan z'n voorganger, dus een prijs van €399,- zou heel logisch zijn; en voila dat is de prijs van de 645. Voeg daar aan toe dat de 645 alleen met knoppen bediend wordt (net als de 235) in tegenstelling tot de 610/620/630 die ook een touch screen hadden.

Wat past er nu nog logisch tussen een 235 en een 645 waardoor zo veel mensen nog op een 245 hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

440 zit precies in het midden, maar dat doet me dan denken aan een oude Volvo! :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Hathi schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:22:
Ik vraag me nog steeds af hoe je die 245 dan voor je zou zien nu de 645 er is.
Ik zou de 645 min of meer als opvolger beschouwen van de 235 aangezien er ook nooit een 635 is geweest.
De 235 werd geïntroduceerd met een prijs van €349,-. Een opvolger is 9 van de 10 keer net wat duurder dan z'n voorganger, dus een prijs van €399,- zou heel logisch zijn; en voila dat is de prijs van de 645. Voeg daar aan toe dat de 645 alleen met knoppen bediend wordt (net als de 235) in tegenstelling tot de 610/620/630 die ook een touch screen hadden.

Wat past er nu nog logisch tussen een 235 en een 645 waardoor zo veel mensen nog op een 245 hopen?
Eens, maar zo wordt hij toch niet helemaal gezien. De prijs van de 235 zou dan ook moeten dalen.
Mijn collega wou eerst z’n 735XT verkopen maar die houd hij nu zelf, vandaar de 235.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

PatrickC schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:12:
Fout!.. Omruilen van het bandje kost me 101 euro. Dank je wel garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:40:
[...]

Fout!.. Omruilen van het bandje kost me 101 euro. Dank je wel garmin.
Maar je hebt toch gewoon garantie, of heb je 'm al meer dan 2 jaar? Als ik het apparaat zo bekijk, dan lijkt mij het bandje niet verwisselbaar. Ze zullen een complete nieuwe (of refurbisched) moeten opsturen lijkt mij als je nog binnen de garantie zit.

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 29-01-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

PatrickC schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Maar je hebt toch gewoon garantie, of heb je 'm al meer dan 2 jaar? Als ik het apparaat zo bekijk, dan lijkt mij het bandje niet verwisselbaar. Ze zullen een complete nieuwe (of refurbisched) moeten opsturen lijkt mij als je nog binnen de garantie zit.
Ze zijn nog geen 2 jaar op de markt, dus ruim binnen garantie. Gekocht in augustus. Maar ze wijzen op garantievoorwaarden en dat ze coulant genoeg zijn om hem om te ruilen voor 101 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:10:
[...]

Ze zijn nog geen 2 jaar op de markt, dus ruim binnen garantie. Gekocht in augustus. Maar ze wijzen op garantievoorwaarden en dat ze coulant genoeg zijn om hem om te ruilen voor 101 euro.
Niet accepteren. Volgens mij moet er in dit geval naar de verwachte levensduur gekeken worden en is er misschien een klein deel van de aankoopsprijs voor eigen rekening. Het apparaat kost €120 nieuw bij Garmin, dus die €101 slaat echt nergens op! :( Je hebt 'm nog maar 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

PatrickC schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Niet accepteren. Volgens mij moet er in dit geval naar de verwachte levensduur gekeken worden en is er misschien een klein deel van de aankoopsprijs voor eigen rekening. Het apparaat kost €120 nieuw bij Garmin, dus die €101 slaat echt nergens op! :( Je hebt 'm nog maar 6 maanden.
Eens, maar lastig afdwingen. Ik ga ook zeker reclameren en anders langs de winkel (die is een stuk soepeler is mijn ervaring). Alleen waarom stink ik toch elke keer erin bij garmin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Eens, maar lastig afdwingen. Ik ga ook zeker reclameren en anders langs de winkel (die is een stuk soepeler is mijn ervaring). Alleen waarom stink ik toch elke keer erin bij garmin..
Ja, mee eens, erg slechte service van Garmin. Een aantal jaren geleden heb ik een Fitbit Charge HR gehad waarvan het knopje niet meer werkte na dik een jaar. Ik heb toen kosteloos een nieuwe gekregen van Fitibit. Ik hoefde de defecte niet eens op te sturen! Dat noem ik nog eens goede service, wat ook wel eens genoemd mag worden van een bedrijf. Maar mijn ervaringen qua support zijn dan bij Fitbit ook een heel stuk beter dan bij Garmin, hoewel Garmin het probleem met mijn VA HR bandje prima heeft opgelost. Maar daar hoefde men alleen maar een nieuw bandje te sturen ipv een compleet nieuw apparaat, dus dat is wel een 'verschilletje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-10 17:38
Cyberpope schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Misschien de garantie claimen waar je hem kocht?
Sommige winkels zijn veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Garmin blijft het op userabuse gooien... Oordeel zelf zou ik zeggen:

garmin slechte service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyberpope
Misschien heb je hier nog wat aan mbt je 'case' bij Garmin (gaat wel over de vivosmart HR maar probleem is vergelijkbaar)?
https://forums.garmin.com...s/vivosmart-hr-hr/132643-
Als ik het zo lees zijn ze niet erg consequent. De ene keer moet er flink betaald worden (net als in jouw geval) en de andere keer stuurt men gewoon een nieuwe op. Het lijkt er dus op dat je geluk moet hebben wat betreft de persoon waarmee je te maken krijgt. Heb je misschien een rechtsbijstandverzekering? Die gaan waarschijnlijk wel het bedrag betalen, omdat het duurder is hier een 'zaak' van te maken. Wel nog meer 'gedoe' natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dank... je kunt er nog veel meer vinden met exact hetzelfde probleem:

https://forums.garmin.com...9-vivosmart3-strap-cracks
https://www.dcrainmaker.c...nt-page-1#comment-2522256

Gok dat Sophie een slecht weekend gehad heeft, maar zal nog even met haar in discussie blijven.

Andere optie is terug naar de winkel natuurlijk, dat ga ik ook nog zeker proberen als ik er met garmin niet uit kom. Maar beroerde service is het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 29-01-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:49
Hallo Tweakers,

Ik ben mij aan het oriënteren op smart/sport watch. Ik heb al jaren geen horloge meer, en heb al vele malen overwogen om er een aan te schaffen, maar eerder keer vind ik het geld niet waard. Maar nu met smartwatch vind ik het toch het overwegen weer waard.
Qua sporten wil voornamelijk voor zwemmen gebruiken en moet er een beetje uitzien zodat ik hem ook dagelijks wil dragen. Verder qua sport doe ik klimmen, maar zal hem tijdens het klimmen niet dragen, dus alleen de weg naar de klim locatie.

Dat vertaal voormij in het volgende wensenlijstje:
* Goed detectie van zwemslag en keer punten.
* 24uurs pols hartslag sensor(ik begrijp dat er geen goed versie is die dit kan doen tijdens het zwemmen)
* mooie ontwerp die ik de hele dag wil dragen.
* Mogelijkheid om langduring GPS te loggen.(12+ uur plus, dit hoeft niet met zo'n kleine interval)
* goed batterij duur, ook met GPS.(ben vaak met klimmen meerder dagen weg, en het is dan onhandig om tussen door op te laden)
* App die inzicht geeft in de trainingen
* Hardlopen(maar geloof dat dat wel standaard is)
* Stevige gebouwd
* Redelijke software/app support

Ik heb nog wel een paar wensen maar dit zijn voornamelijk nice to have
* Straight line way-point navigatie(om naar de klim locatie/kamp te komen)
* Duik ondersteuning(geloof dat alleen garmin descent het heeft maar kost 1000 euro, dus nee dankje)
* Ondersteuning voor losse HR sensor
* kompas
* smart functies(leuk maar niet erg belangrijk)

Ik heb nu voor duiken een Mares Smart, vind het prima om die overdag op vakantie te dragen. Maar hier in nederland wil ik hem niet de hele dag dragen ivm uiterelijk. Maar qua grote prima.

Ik heb een beetje zitten zoeken en heb de volgende kandidaten gevonden.
* Suunto Sparten Trainer met optisch HR
* Suunto Sparten Sport met optisch HR
* Garmin vívoactive 3
* Polar -> kon ik niks vinden
* TomTom -> Vind het ontwerp maar niks

Mis ik hier nog een?

Mij budget is flexibel maar zoek iets van max 300-350 euro. De andere optie die ik kan nemen is gewoon iets te nemen als swim-only watch, met budget van max 100 euro.

In grote lijnen heb ik twee vragen:
Wat is de accu duur met gps aan?
Hoe goed zijn ze in staat om zwemmer te volgen, die niet netjes zwemmen.(Mijn techniek is matig en nette keer punten doe ik niet, maar zwem wel door. Daarnaast is ontwijken van andere zwemmer toch al een grote bezigheid. :( ) (helpt een kompas?)

Ik zal het erg waarderen als jullie mij een beetje weg wijs kunnen maken in sport horloges.

Groet Marc

ps: tijdsplanning van aanschaf is 1+ maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Cyberpope schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:20:
Dank... je kunt er nog veel meer vinden met exact hetzelfde probleem:

https://forums.garmin.com...9-vivosmart3-strap-cracks
https://www.dcrainmaker.c...nt-page-1#comment-2522256

Gok dat Sophie een slecht weekend gehad heeft, maar zal nog even met haar in discussie blijven.

Andere optie is terug naar de winkel natuurlijk, dat ga ik ook nog zeker proberen als ik er met garmin niet uit kom. Maar beroerde service is het wel.
Je moet sowieso naar de winkel voor garantie - niet naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

DCRainmaker geeft $500 aan CleverTraining credit weg (of zoiets), dus maar eens de vraag in de groep gooien hier:

Als je een budget van €500 had om aan één apparaat/bundel te besteden, wat zou het worden en waarom?

Ik heb even getwijfeld, maar ik denk dat ik een FR935 zou aanschaffen. Vind het ook een mooi horloge om de hele dag te dragen en het scheelt toch een slok op een borrel met een Fenix 5 qua gewicht en grootte, met minimaal verschil in features.
De Suunto Ultra zou ook gaaf zijn, maar ik vertrouw er niet op dat alle kinken uit de kabels kunnen en zullen worden gehaald binnen de hardware van dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:43
marc1990 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:24:
Hallo Tweakers,

Ik ben mij aan het oriënteren op smart/sport watch. Ik heb al jaren geen horloge meer, en heb al vele malen overwogen om er een aan te schaffen, maar eerder keer vind ik het geld niet waard. Maar nu met smartwatch vind ik het toch het overwegen weer waard.
Qua sporten wil voornamelijk voor zwemmen gebruiken en moet er een beetje uitzien zodat ik hem ook dagelijks wil dragen. Verder qua sport doe ik klimmen, maar zal hem tijdens het klimmen niet dragen, dus alleen de weg naar de klim locatie.

Dat vertaal voormij in het volgende wensenlijstje:
* Goed detectie van zwemslag en keer punten.
* 24uurs pols hartslag sensor(ik begrijp dat er geen goed versie is die dit kan doen tijdens het zwemmen)
* mooie ontwerp die ik de hele dag wil dragen.
* Mogelijkheid om langduring GPS te loggen.(12+ uur plus, dit hoeft niet met zo'n kleine interval)
* goed batterij duur, ook met GPS.(ben vaak met klimmen meerder dagen weg, en het is dan onhandig om tussen door op te laden)
* App die inzicht geeft in de trainingen
* Hardlopen(maar geloof dat dat wel standaard is)
* Stevige gebouwd
* Redelijke software/app support

Ik heb nog wel een paar wensen maar dit zijn voornamelijk nice to have
* Straight line way-point navigatie(om naar de klim locatie/kamp te komen)
* Duik ondersteuning(geloof dat alleen garmin descent het heeft maar kost 1000 euro, dus nee dankje)
* Ondersteuning voor losse HR sensor
* kompas
* smart functies(leuk maar niet erg belangrijk)

Ik heb nu voor duiken een Mares Smart, vind het prima om die overdag op vakantie te dragen. Maar hier in nederland wil ik hem niet de hele dag dragen ivm uiterelijk. Maar qua grote prima.

Ik heb een beetje zitten zoeken en heb de volgende kandidaten gevonden.
* Suunto Sparten Trainer met optisch HR
* Suunto Sparten Sport met optisch HR
* Garmin vívoactive 3
* Polar -> kon ik niks vinden
* TomTom -> Vind het ontwerp maar niks

Mis ik hier nog een?

Mij budget is flexibel maar zoek iets van max 300-350 euro. De andere optie die ik kan nemen is gewoon iets te nemen als swim-only watch, met budget van max 100 euro.

In grote lijnen heb ik twee vragen:
Wat is de accu duur met gps aan?
Hoe goed zijn ze in staat om zwemmer te volgen, die niet netjes zwemmen.(Mijn techniek is matig en nette keer punten doe ik niet, maar zwem wel door. Daarnaast is ontwijken van andere zwemmer toch al een grote bezigheid. :( ) (helpt een kompas?)

Ik zal het erg waarderen als jullie mij een beetje weg wijs kunnen maken in sport horloges.

Groet Marc

ps: tijdsplanning van aanschaf is 1+ maand
Wellicht sluit die niet helemaal volledig aan bij je wensen, maar ik ben me zelf aan het verdiepen in de Samsung Gear Sport. Mooi toestel, ook voor zwemmen, en heeft verder eigenlijk van alles wel wat. Op details weet ik dus niet of die voor jou geschikt is, voor mij wel voor zover ik nu kan zien. Pluspunt vind ik ook dat je met een lederen bandje de watch ook als mooi vrije tijds horloge kan dragen. De prijs is ook nog eens erg gunstig! Nu rond de 245 euro...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Juancho DCRainmaker is er zodanig niet over te spreken dat hij er geen volledige review van heeft geplaatst:
https://www.dcrainmaker.c...-did-this-weekend-57.html

Samsung heeft ook tot nog toe geen briljante fitnessapparaten gemaakt:
https://www.dcrainmaker.c...le-samsungs-activity.html

[ Voor 27% gewijzigd door Pathogen op 29-01-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pathogen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:08:
@Juancho DCRainmaker is er zodanig niet over te spreken dat hij er geen volledige review van heeft geplaatst:
https://www.dcrainmaker.c...-did-this-weekend-57.html

Samsung heeft ook tot nog toe geen briljante fitnessapparaten gemaakt:
https://www.dcrainmaker.c...le-samsungs-activity.html
Ik ken deze beste meneer totaal niet dus geen idee wat voor waarde je hieraan moet hechten. Ik kan ook zo 10 zeer uitgebreide reviews posten die aangeven dat, ondanks wat minpuntjes (welk apparaat heeft dat niet) de Gear Sport een meer dan prima smart/sport horloge is voor de meer algemene sporten. Waar ik mezelf dus onder beschouw :).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Juancho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Ik ken deze beste meneer totaal niet dus geen idee wat voor waarde je hieraan moet hechten. Ik kan ook zo 10 zeer uitgebreide reviews posten die aangeven dat, ondanks wat minpuntjes (welk apparaat heeft dat niet) de Gear Sport een meer dan prima smart/sport horloge is voor de meer algemene sporten. Waar ik mezelf dus onder beschouw :).
Dan zou ik je willen adviseren eens in te lezen :Y Deze meneer post al jaren de meest gedetailleerde reviews van sporthorloges en andere sportapparaten. Volgens velen dé autoriteit op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik lees me al een maand of 2 in eigenlijk, serieus. En het kan best zijn dat ik deze persoon eens tegengekomen ben. Echter ik zie door alle bomen het bos niet meer bij wijze van. Zoveel keuze maar ook vooral zoveel verschillende reviews. Dat maakt het gewoon enorm lastig om de juiste keuze te maken en is ook de reden dat ik nog altijd geen smart/sport watch aangeschaft heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:31
marc1990 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:24:
Hallo Tweakers,

... knip ...
Ik zou toch zeker gaan voor een Garmin Fenix 5(X) in jouw geval.
Behalve duik functionaliteit voldoet het aan alle eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:31
Juancho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:23:
Ik lees me al een maand of 2 in eigenlijk, serieus. En het kan best zijn dat ik deze persoon eens tegengekomen ben. Echter ik zie door alle bomen het bos niet meer bij wijze van. Zoveel keuze maar ook vooral zoveel verschillende reviews. Dat maakt het gewoon enorm lastig om de juiste keuze te maken en is ook de reden dat ik nog altijd geen smart/sport watch aangeschaft heb.
Als je deze thread ook al die tijd gevolgd hebt dan moet de DC Rainmaker site toch vaak zijn tegengekomen.
In mijn optiek een zeer neutrale tester met zeer veel kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik volg de (diverse) sport/smart watches topics al een tijdje. Lees veel, bekijk filmpjes etc. etc. Maar het valt me gewoon op dat er enorm verschillend over horloges gedacht wordt. DC Rainmaker zou ongetwijfeld een goede zijn, maar volgens mij zijn er meerdere hele professionele reviewers die ook erg diepgaande reviews doen. Ik ben ze iig wel tegengekomen. En itt deze DC zijn ze wel aardig positief over de Gear Sport. Nu geloof ik ook best dat er genoeg over te klagen is. Over welke smart/sport watch eigenlijk niet.

Dat maakt de keuze gewoon zo enorm lastig want wie kan je nou grotendeels vertrouwen als ze allemaal wat anders zeggen. Ik hoor wat dat betreft liever wat verhalen hier van mensen die deze Gear Sport dragen en wat ze vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrAcid schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Je moet sowieso naar de winkel voor garantie - niet naar de fabrikant.
Zolang er nog gewoon fabrieksgarantie is, kun je prima toestappen naar de fabrikant. Ik heb mijn VA HR gekocht bij Coolblue, maar voor garantie (vervanging van het bandje) ben ik rechstreeks naar Garmin gestapt. Binnen een paar dagen was alles afgehandeld en ik had het nieuwe bandje in de post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pathogen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:02:
DCRainmaker geeft $500 aan CleverTraining credit weg (of zoiets), dus maar eens de vraag in de groep gooien hier:

Als je een budget van €500 had om aan één apparaat/bundel te besteden, wat zou het worden en waarom?

Ik heb even getwijfeld, maar ik denk dat ik een FR935 zou aanschaffen. Vind het ook een mooi horloge om de hele dag te dragen en het scheelt toch een slok op een borrel met een Fenix 5 qua gewicht en grootte, met minimaal verschil in features.
De Suunto Ultra zou ook gaaf zijn, maar ik vertrouw er niet op dat alle kinken uit de kabels kunnen en zullen worden gehaald binnen de hardware van dit apparaat.
Ik zou voor de Forerunner 645 Music gaan (normaal zonder Music, maar als je het geld toch kado krijgt...), behalve als je een multi-sport horloge wilt (triathleet). Deze FR645 ziet er wat meer casual (minder 'sporty') uit namelijk en wie weet komt Garmin Pay nog naar NL en dan kun je ook nog eens contactloos betalen (dus je kunt je portemonee/pasjes thuislaten als je gaat rennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:50:
[...]

Zolang er nog gewoon fabrieksgarantie is, kun je prima toestappen naar de fabrikant. Ik heb mijn VA HR gekocht bij Coolblue, maar voor garantie (vervanging van het bandje) ben ik rechstreeks naar Garmin gestapt. Binnen een paar dagen was alles afgehandeld en ik had het nieuwe bandje in de post.
Let op:
Ga met een kapot product altijd eerst naar de verkoper. Met hem hebt u een koopovereenkomst afgesloten.
Bron: https://www.consuwijzer.n...garantie/soorten-garantie

[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 29-01-2018 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:47:
Ik volg de (diverse) sport/smart watches topics al een tijdje. Lees veel, bekijk filmpjes etc. etc. Maar het valt me gewoon op dat er enorm verschillend over horloges gedacht wordt. DC Rainmaker zou ongetwijfeld een goede zijn, maar volgens mij zijn er meerdere hele professionele reviewers die ook erg diepgaande reviews doen. Ik ben ze iig wel tegengekomen. En itt deze DC zijn ze wel aardig positief over de Gear Sport. Nu geloof ik ook best dat er genoeg over te klagen is. Over welke smart/sport watch eigenlijk niet.

Dat maakt de keuze gewoon zo enorm lastig want wie kan je nou grotendeels vertrouwen als ze allemaal wat anders zeggen. Ik hoor wat dat betreft liever wat verhalen hier van mensen die deze Gear Sport dragen en wat ze vinden.
Lees dit topic ook even terug, afgelopen week was er ook discussie over de Gear Sport. Conclusie: supergaaf ding, maar zo goed als onbruikbare GPS. Bedenk zelf maar hoe belangrijk je dat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-10 10:01

Renate1970

Lef is Leven

Juancho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Wellicht sluit die niet helemaal volledig aan bij je wensen, maar ik ben me zelf aan het verdiepen in de Samsung Gear Sport. Mooi toestel, ook voor zwemmen, en heeft verder eigenlijk van alles wel wat. Op details weet ik dus niet of die voor jou geschikt is, voor mij wel voor zover ik nu kan zien. Pluspunt vind ik ook dat je met een lederen bandje de watch ook als mooi vrije tijds horloge kan dragen. De prijs is ook nog eens erg gunstig! Nu rond de 245 euro...
Ik heb de Gear Sport in het blauw sinds december en ben er hartstikke blij mee. Voor mij werkt hij prima.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:49
ArnoutV schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Ik zou toch zeker gaan voor een Garmin Fenix 5(X) in jouw geval.
Behalve duik functionaliteit voldoet het aan alle eisen.
Deze valt helaas buiten het budget, daarnaast zie ik ook niet echt de meer waarde. Geloof dat alleen navigatie voor mij de meer waarde is.
Juancho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Dat is meer een smart watch, en om heerlijk te zijn heb ik ook stuk minder vertrouwen dat samsung over 3-5 jaar nog steeds een redelijk werken product is.

Ik zat een beetje verkeer te kijken naar de prijs, dus Suunto Sparten Sport valt ook af. Dan bestaat mij lijst je uit: Suunto Sparten Trainer GPS HR of Garmin Vivoactive.

Kan iemand melden wat zijn ervaring is tijdens het zwemmen met sport watch. Is het betrouwbaar, ook als het druk is in het zwembad?

Groet Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Renate1970 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:56:
[...]

Ik heb de Gear Sport in het blauw sinds december en ben er hartstikke blij mee. Voor mij werkt hij prima.
Kan je eens een wat meer gedetailleerde review geven, vooral voor mij over de hartslagmeter en de GPS. Want daarover lees ik nog wel eens verschillende meningen.... Dat het verder qua smartwatch opties goed is geloof ik wel, gaat me vooral om de sportzaken zoals hardlopen en krachttraining.

Alvast super bedankt!

ps. indien het niet gepost mag worden in dit topic is een PM ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-10 10:01

Renate1970

Lef is Leven

Juancho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:27:
[...]

Kan je eens een wat meer gedetailleerde review geven, vooral voor mij over de hartslagmeter en de GPS. Want daarover lees ik nog wel eens verschillende meningen.... Dat het verder qua smartwatch opties goed is geloof ik wel, gaat me vooral om de sportzaken zoals hardlopen en krachttraining.

Alvast super bedankt!

ps. indien het niet gepost mag worden in dit topic is een PM ook prima!
Eerlijk gezegd dat gebruik ik dus niet, ik gebruik hem als hartslag, stappenteller dat doet hij prima. Daarnaast ben ik blij met de notificaties en het feit dat hij handzamer is dan de Gear 3.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Renate1970 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:50:
[...]

Eerlijk gezegd dat gebruik ik dus niet, ik gebruik hem als hartslag, stappenteller dat doet hij prima. Daarnaast ben ik blij met de notificaties en het feit dat hij handzamer is dan de Gear 3.
Hmm ok dus je gebruikt het (nog) niet voor sporten? Dat is namelijk voor mij wel een heel belangrijk punt. Ik wil gewoon een sport/smart watch die ook de standaard sporten als hardlopen en wat krachttraining en spinning aan kan en verder aangevuld met de smart dingen die jij al noemt als notificaties etc. En dat allemaal in een leuk jasje omdat ik het horloge ook privé wil dragen.

Eigenlijk ben ik na een vrij lange zoektocht en veel modellen bekeken te hebben uitgekomen bij de Samsung Gear Sport die eigenlijk alles heeft wat ik zoek. Misschien geen uitblinker in bijv. de sport zaken, maar zoveel gekke dingen doe ik niet en eis ik dus ook niet.

Maarja, nu lees ik dus weer dat de GPS totaal niet goed is en enorme afwijkingen heeft. Voor hardlopen bijv. best belangrijk. Net zoals ik een redelijk accurate hartslagmeter nodig ben om voortgang te houden. Terwijl een DesFit best enthousiast over dit horloge is. Zie: YouTube: Samsung Gear Sport REVIEW - Workouts, Fitness and iPhone

En dat bedoel ik dus, de verschillen in meningen en ervaringen zijn best afwijkend. Erg lastig....Zou enorm balen zijn als op die 2 gebieden de Gear Sport te laag scoort en dus geen interessant horloge meer is. Want om eerlijk te zijn, alle andere redelijk vergelijkbare modellen vind ik er of niet uitzien of bieden op andere dingen weer te weinig etc. etc.

Ik hoop dus ergens toch nog eens een nieuwe betrouwbare review te lezen van een tweaker hier over dit horloge.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 29-01-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor de link. Ik wilde echter alleen maar aangeven dat ik erg goede ervaringen heb met het rechtstreeks benaderen van fabrikanten (Fitbit bij een Charge HR die stuk was, Garmin bij een kapot bandje en Edifier bij het ontbreken van onderdelen bij speakers). Als er iets mis is met je artikel, dan ben je vaak tot toch al in conclaaf met de fabrikant (support afdeling). Die heeft vaak meer verstand van zaken als specialist, ipv een winkel zoals Coolblue of Bol.com. En als zij dan gewoon de service bieden en garantie verlenen, dan is dat toch prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
marc1990 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:58:
[...]

Deze valt helaas buiten het budget, daarnaast zie ik ook niet echt de meer waarde. Geloof dat alleen navigatie voor mij de meer waarde is.
Navigatie zit alleen op de dure 5X. Als je dat niet belangrijk vind is de "gewone" 5 of 5S al een stukje goedkoper. Of wellicht een Fenix 3HR? Straight-line navigatie kunnen de 5/5S/3HR trouwens wel.
Als ik je wensen lijstje lees denk ik ook echt direct aan een Garmin Fenix, volgens mij is dat wel echt het ideale horloge voor je. Ook de auto-climb functie die er in zit is tijdens het klimmen natuurlijk erg leuk. Activiteit starten tijdens het lopen en het toestel herkent automatisch wanneer je begint met klimmen.

Grootste pluspunt van de Fenix serie is misschien nog wel de batterijduur. Dat gaat met de meeste andere horloges echt wel kritisch worden (zeker met een Samsung).

Mijn vriendin gebruikt de VA3. Volledig opgeladen, maar na een dagje skiën (met GPS aan uiteraard) is de batterij zo goed als leeg, terwijl mijn Fenix 5 dan nog ruim 80% vol zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:55:
[...]

Hmm ok dus je gebruikt het (nog) niet voor sporten? Dat is namelijk voor mij wel een heel belangrijk punt. Ik wil gewoon een sport/smart watch die ook de standaard sporten als hardlopen en wat krachttraining en spinning aan kan en verder aangevuld met de smart dingen die jij al noemt als notificaties etc. En dat allemaal in een leuk jasje omdat ik het horloge ook privé wil dragen.

Eigenlijk ben ik na een vrij lange zoektocht en veel modellen bekeken te hebben uitgekomen bij de Samsung Gear Sport die eigenlijk alles heeft wat ik zoek. Misschien geen uitblinker in bijv. de sport zaken, maar zoveel gekke dingen doe ik niet en eis ik dus ook niet.

Maarja, nu lees ik dus weer dat de GPS totaal niet goed is en enorme afwijkingen heeft. Voor hardlopen bijv. best belangrijk. Net zoals ik een redelijk accurate hartslagmeter nodig ben om voortgang te houden. Terwijl een DesFit best enthousiast over dit horloge is. Zie: YouTube: Samsung Gear Sport REVIEW - Workouts, Fitness and iPhone

En dat bedoel ik dus, de verschillen in meningen en ervaringen zijn best afwijkend. Erg lastig....Zou enorm balen zijn als op die 2 gebieden de Gear Sport te laag scoort en dus geen interessant horloge meer is. Want om eerlijk te zijn, alle andere redelijk vergelijkbare modellen vind ik er of niet uitzien of bieden op andere dingen weer te weinig etc. etc.

Ik hoop dus ergens toch nog eens een nieuwe betrouwbare review te lezen van een tweaker hier over dit horloge.. :)
Volgens mij wil je gewoon dat horloge, en wil je dat hier iedereen zegt dat het fantastisch is. Alle andere signalen wil je niet horen of vind je niet betrouwbaar.... Je hebt voor jezelf allang besloten dat je hem wilt, dus koop hem gewoon. Wie weet valt het allemaal mee, en ben je superblij ermee. Laat ons volgende week maar weten hoe hij bevalt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
mrwolf schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:06:
[...]

Volgens mij wil je gewoon dat horloge, en wil je dat hier iedereen zegt dat het fantastisch is. Alle andere signalen wil je niet horen of vind je niet betrouwbaar.... Je hebt voor jezelf allang besloten dat je hem wilt, dus koop hem gewoon. Wie weet valt het allemaal mee, en ben je superblij ermee. Laat ons volgende week maar weten hoe hij bevalt >:)
Nee dat wil ik niet en ik vind het ook oprecht jammer dat je het dan zo ziet. Ik stel vragen, juist omdat er zoveel tegenstrijdige berichten zijn. Er wordt verwezen naar 1 kenner en zijn review, maar ik heb er ook zo 3 die ook betrouwbaar zijn en die aangeven Dat het een prima watch is.

Ik doe altijd gewoon goed onderzoek en twijfel tot in den treurige voor ik iets aanschaf. Zeker als het gaat om zulke bedragen. Dus feit dat ik het horloge nog niet heb gekocht geeft eerder aan dat ik het (nog) helemaal niet zo graag wil.

Ik zeg wel dat ik op basis van mijn eigen onderzoek maar lastig kan bepalen welke dan, met dezelfde specs en voor hetzelfde type gebruik, daadwerkelijk beter zijn.

Als ik goedkeuring zoek voor een smartwatch zou ik niet op tweakers zitten maar in discussie zijn met mijn vriendin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Coolblue oid kopen en terugsturen als hij niet bevalt?

Ps, vivoactive 3 is niet je ding qua smaak? Doet wel alles wat je zoekt qua functionaliteit.

[ Voor 46% gewijzigd door Requiem19 op 29-01-2018 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Laatst online: 18:51
marc1990 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:58:
[...]

Ik heb zelf 3 weken geleden de Fenix 5 in de aanbieding via Amazon.de voor €400,- gekocht. Maar €50,- boven je budget dus. Misschien ff een nog betere aanbieding afwachten, want als ik je wensenlijste zo lees sluit hij daar wel perfect op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:14:
[...]

Nee dat wil ik niet en ik vind het ook oprecht jammer dat je het dan zo ziet. Ik stel vragen, juist omdat er zoveel tegenstrijdige berichten zijn. Er wordt verwezen naar 1 kenner en zijn review, maar ik heb er ook zo 3 die ook betrouwbaar zijn en die aangeven Dat het een prima watch is.

Ik doe altijd gewoon goed onderzoek en twijfel tot in den treurige voor ik iets aanschaf. Zeker als het gaat om zulke bedragen. Dus feit dat ik het horloge nog niet heb gekocht geeft eerder aan dat ik het (nog) helemaal niet zo graag wil.

Ik zeg wel dat ik op basis van mijn eigen onderzoek maar lastig kan bepalen welke dan, met dezelfde specs en voor hetzelfde type gebruik, daadwerkelijk beter zijn.

Als ik goedkeuring zoek voor een smartwatch zou ik niet op tweakers zitten maar in discussie zijn met mijn vriendin :p
Feit blijft dat de meningen verdeeld zijn, dat gaan wij niet voor je veranderen. En DC Rainmaker is echt de autoriteit voor sporthorloges, niet zomaar een reviewer. Zijn focus is wel sport, dus pure smartwatches zul je bij hem minder zien. Bij smartwatches is de sport functionaliteit vaak ondergeschikt, en bij sporthorloges vice versa. Er is nog geen horloge die beide perfect doet, dus je zult moeten kiezen..

Ik heb ook zwaar getwijfeld over de Gear Sport, want hij ziet er echt mooi uit, met een superscherm. Dus ik snap je twijfel, probeer hem gewoon bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik vind het jammer dat die DC niet een review doet en laat zien waarom hij het helemaal niks vind. Geen review vind ik eerlijk gezegd wat flauw. Ik kan me iig niet voorstellen dat de gear sport echt letterlijk op alle onderdelen zwaar teleurgesteld presteert. Jij wel?

De vivoactive 3 heb ik trouwens ook als optie, ga morgen nog even wat dieper graven. Vooral het scherm wordt nu veelal als belangrijk minpunt gezien wat ik toch wel een no go kan gaan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

Voor de zwemmers onder ons: de Fitbit Ionic schijnt het ook goed te doen volgens een kennis van mij.

Wat de reviews (geldt niet alleen voor die van DC) betreft. Kijk wat voor jezelf belangrijk is en beslis dan of het wat voor je is.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:42:
Ik vind het jammer dat die DC niet een review doet en laat zien waarom hij het helemaal niks vind. Geen review vind ik eerlijk gezegd wat flauw. Ik kan me iig niet voorstellen dat de gear sport echt letterlijk op alle onderdelen zwaar teleurgesteld presteert. Jij wel?

De vivoactive 3 heb ik trouwens ook als optie, ga morgen nog even wat dieper graven. Vooral het scherm wordt nu veelal als belangrijk minpunt gezien wat ik toch wel een no go kan gaan vinden...
Ik heb de VA3 vandaag zelf retour gestuurd, voornamelijk vanwege het scherm. De resolutie is voor mij te laag. Voorlopig geen smartwatch voor mij, er is er geen die ik mooi genoeg vindt om dagelijks te dragen en die ook goed functioneert voor hardlopers. Dus voorlopig mijn FR235 nog als hardloophorloge, daar is die meer dan prima voor.

Het is zeker jammer dat DCR geen review doet, ben zelf ook erg benieuwd naar zijn oordeel. Nogmaals, ik vind het een fantastisch mooi horloge, maar niet voor hardlopers. Feel free om het niet met me eens te zijn en er veel plezier mee te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 14:11

SKB

Ik heb gisteren de forerunner 645 besteld bij clevertraining. Eens benieuwd wanneer ik hem mag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:03
SKB schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:27:
Ik heb gisteren de forerunner 645 besteld bij clevertraining. Eens benieuwd wanneer ik hem mag ontvangen.
Dat is toch een US website. Moet je dan geen duane kosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
premmen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:12:
[...]

Dat is toch een US website. Moet je dan geen duane kosten betalen?
Niet gegarandeerd, maar ik zou er wel op rekenen inderdaad. Invoerrechten, BTW, the shizzle... Met een beetje pech bijna 100 euro extra op een aankoopbedrag van 300 dollar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Juancho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:42:

Als je bij het proberen al 12 minuten lang mag wachten op een GPS lock en hartslagmetingafwijkingen krijgt van 30-100(!) slagen is het niet heel gek dat je er, als professionele reviewer, geen tijd meer aan besteed.

Maar goed, je geeft het al aan: 3 goede reviews, 1 slechte (of geen) review. Daarmee kun je de afweging maken. Als je niet zeker bent van je zaak, bestel dan idd bij een winkel met goede retourvoorwaarden, dan kun je zelf een goede afweging maken wat jij van het toestel vindt.

Mijn persoonlijke mening: als ik zoveel slechts hoor over de GPS alleen al, valt het apparaat direct af. GPS is voor mij de primaire gebruikseigenschap van een sporthorloge.
Daarnaast zou ik meer vertrouwen moeten hebben in Samsung als fitnessapparaatmaker om te kunnen beoordelen of ze zulke issues kunnen, en gaan, oplossen.
Datzelfde geldt bijvoorbeeld voor de miskleunen die Suunto heeft gemaakt met hun laatste topmodel, maar Suunto maakt al jaren sporthorloges, dus de kans dat zij de bugs eruit krijgen is groter.

Is het niet een beter idee om eens op een rijtje te zetten wat jij zou willen doen met je toekomstige horloge? Wellicht kan iemand je dan wijzen op een model waar je totaal nog niet aan had gedacht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:52

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zelf heb ik een Huawei watch 2, en deze gebruik ik als hardloop horloge (was deze ook primair voor gekocht).
Ook hier vind je niet zo heelveel reviews omdat er blijkbaar een soort stigma is bij 'gevestigde' reviewers dat Android Wear geen sport horloge is.. al denk ik dat het meer een marketing iets is. Tenslotte betaal je de enorme hoofdprijs voor bijv. een Fenix 5 waar denk ik 50% markering budget in verwerkt zit.
De Gear is dan wel weer een verhaal apart, omdat samsung geen android wear gebruikt. Zelf zou ik 'm om die reden dan ook niet kopen.

Maar op de Huawei heb je iig alle vrijheid. Gebruik je Runtastic? geen probleem. Liever Google Fit? kan ook.
Zelf gebruik ik de sport-features van Huawei zelf, en die hebben ook Vo2 max en recovery berekeningen. Hartslag meter is accurater en de gps sneller dan mijn vorige Tomtom horloges (in dezelfde prijs klasse).
Tel daarbij op dat je ook nog kan bellen / gebeld worden (in noodgevallen) zonder je hele telefoon mee te slepen. En uiteraard normale muziek ondersteuning.

Gaande weg ben ik het horloge ook overdag gaan dragen, je hebt vrije keuze uit miljarden watch-faces apps en de notificaties zijn toch wel handig (niet ground-breaking). Mensen zijn verbaasd als ze zien dat het een "smart watch" is (de vraag komt meestal voort uit dat ze willen weten wat voor horloge het is vanwege het 'licht geven' van de wijzers wat ze mooi vinden.. maar dat is natuurlijk de OLED).

Enfin, als je een smartwatch wilt voor overdag kan je ook daar naar kijken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 14:11

SKB

mrwolf schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:22:
[...]

Niet gegarandeerd, maar ik zou er wel op rekenen inderdaad. Invoerrechten, BTW, the shizzle... Met een beetje pech bijna 100 euro extra op een aankoopbedrag van 300 dollar.
Hebben ook UK website he. http://www.clevertraining...-forerunner-645-gps-watch

Via dcrainmaker dan nog eens 10% korting. Ik denk niet dat ik hier extra invoertaks op ga moeten betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door SKB op 30-01-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pathogen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:29:
[...]

Als je bij het proberen al 12 minuten lang mag wachten op een GPS lock en hartslagmetingafwijkingen krijgt van 30-100(!) slagen is het niet heel gek dat je er, als professionele reviewer, geen tijd meer aan besteed.
Tja de vraag die dan als eerste bij mij naar boven komt: bij toch wel een redelijk populaire smartwatch als de Gear Sport, hoe kan het dan zijn dat eigenlijk DC de enige is die vanaf moment 1 al zoveel problemen heeft dat gebruik niet mogelijk? Ik heb zo'n beetje alle Youtube filmpjes over dit horloge wel bekeken denk ik, en natuurlijk komt afwijking zeker voor, maar niet in die extreme mate zoals hij aangeeft. Wil niet zeggen dat ik hem niet geloof, ik wil alleen zeggen dat het juist om dit soort dingen zo vreselijk lastig is de juiste afweging te maken....
Maar goed, je geeft het al aan: 3 goede reviews, 1 slechte (of geen) review. Daarmee kun je de afweging maken. Als je niet zeker bent van je zaak, bestel dan idd bij een winkel met goede retourvoorwaarden, dan kun je zelf een goede afweging maken wat jij van het toestel vindt.
Ik zit een beetje vast aan bol.com eigenlijk omdat ik daarvan een aantal bonnen heb die me een flinke korting geven. Plus mijn werkgever heeft binnenkort een bruto/netto actie bij bol.com waardoor ik samen met die bonnen echt een flinke korting ga krijgen. Ik heb veel ervaring met bol.com, maar niet met het eerst ingebruik nemen van een product en bij niet bevallen terugsturen. En een smartwatch wil je natuurlijk dan gaan testen met bijv. hardlopen om te zien of de GPS idd bagger is. Maarja, voor zover ik weet kan je hem dan niet meer terugsturen maar dat ga ik straks direct even navragen bij bol.com

Mijn persoonlijke mening: als ik zoveel slechts hoor over de GPS alleen al, valt het apparaat direct af. GPS is voor mij de primaire gebruikseigenschap van een sporthorloge.

Helemaal eens, als ik idd standaard bij zeker de helft van de reviews zou teruglezen dat de GPS idd bagger is had ik de Gear Sport nooit overwogen. Maar zoals gezegd lees ik voornamelijk reviews die wel aangeven dat er een lichte afwijking kan zijn, maar dat dit zeker niet zo storend is als DC wel heeft ervaren. Wederom erg lastig dus ;)
Is het niet een beter idee om eens op een rijtje te zetten wat jij zou willen doen met je toekomstige horloge? Wellicht kan iemand je dan wijzen op een model waar je totaal nog niet aan had gedacht :)
Heb ik in november gedaan! In een speciale topic zelfs maar op de één of andere manier loopt die voor geen meter terwijl het toch bedoeld is voor een bepaalde doelgroep waar toch veel meer mensen interesse in hebben... (zie: Aankoopadvies smartwatch)

Anyway, omdat hier toch het meest actief gepost wordt en volgens mij ook wel de kennis zit, zal ik hier ook even mijn lijstje eisen/wensen noteren zodat er hopelijk goede smart/sportwatches naar voren komen die ik of verder kan onderzoeken op internet of gewoon eens kan gaan bestellen en proberen:

1. Functioneel voor sport maar tegelijkertijd ook mooi om als normaal horloge dagelijks te dragen (en ja, uiterlijk is persoonsgebonden, maar ik ga er even vanuit dat we allemaal wel een beetje onderscheid kunnen maken hierin :)). Het horloge moet namelijk ook direct mijn dagelijkse horloge gaan vervangen. Ik zoek dus echt een beetje het beste van beide.
2. hartslagmeter die vrij nauwkeurig is omdat ik dat echt nodig ben voor het sporten dat ik doe (hardlopen, spinning, krachttraining, HIT)
3. Interne GPS
4. binnen krijgen van notificaties (ik hoef niet perse te kunnen bellen (wel zien dat iemand belt) via de watch, als het er wel op zit is het een extraatje.)
5. hoeft niet volledig waterdicht te zijn (zwemmen/douchen) maar moet wel tegen regen kunnen als ik buiten sport
6. stappenteller (net als hartslagmeter wel vrij nauwkeurig)
7. intern geheugen om muziek op te zetten (als trance producer check ik vaak tijdens het sporten vele live sets die ik nog ouderwets met een cue uit elkaar trek en dus los op mijn smartwatch wil zetten).
8. mogelijkheid om te connecten met spotify voor muziek streaming
10. Touchscreen of draaiknop.... heb ik nog geen mening over omdat ik nieuw in deze wereld ben :). Wel lees ik overal dat die bezel op de Gear Sport enorm prettig werkt en dat touchscreens toch niet altijd even handig/prettig zijn gezien het kleine formaat scherm
11. Rond scherm van prima/top kwaliteit
12. Bandjes die je kan vervangen
13. Of het nu Android Wear is of Tizen maakt me niet veel uit, de standaard apps die ik gebruik zijn volgens mij bij beide wel aanwezig. Heel veel meer vraag ik niet.
14. slaap registratie is leuk en handig, maar niet direct een pré omdat ik toch denk dat de watch s'nachts veelal aan de oplader ligt.

Wat ik zelf na veel onderzoek had gevonden:

1. Samsung Gear Sport (twijfel over GPS/hartslag monitoring)
2. LG Watch sport (niet in NL te verkrijgen volgens mij)
3. Huawei watch 2 (niet de mooiste van de 3 maar als je de bandjes kan vervangen krijg je wellicht een heel andere uitstraling)

Het lijkt een hele waslijst aan eisen maar feitelijk komt het er op neer dat ik geen heel zware en uitgebreide sporter ben en echt de beste tussenweg zoek. Ik heb net een personal training traject achter de rug en voor mij is het belangrijkste om oa met hartslag goed in de gaten te houden of ik het nu alleen goed doe qua trainingen en in de jusite hartslag levels kom/blijft. Wat ik verder begreep is dat eigenlijk alle horloges wel moeite hebben om krachttraining juist te meten, maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Mocht meer informatie nodig zijn hoor ik het graag! Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Zoek voor de grap eens op Samsung Gear Sport GPS Accuracy, en je zult zien dat DC Rainmaker echt niet de enige is met niet acceptabele afwijkingen. Hoeveel waarde je aan deze bevindingen hecht, moet je voor jezelf bepalen. Het lijkt erop dat het meevalt als je je telefoon meeneemt tijdens het hardlopen (dan neemt hij schijnbaar de locatie van je telefoon over o.i.d.)

Realiseer je trouwens dat hartslagmeting aan de pols niet goed werkt bij krachttrainingen. Bij geen enkel horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SKB schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Hebben ook UK website he. http://www.clevertraining...-forerunner-645-gps-watch

Via dcrainmaker dan nog eens 10% korting. Ik denk niet dat ik hier extra invoertaks op ga moeten betalen.
Zolang de Brexit nog geen feit is heb je geen invoerrechten (goederen komen uit een EU land) en betaal je de BTW gewoon aan de verkoper. Dus hier komen geen extra kosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
1. ik heb nu altijd mijn oude Iphone 4 mee als muziekbron maar ook als hardloop bron (Runkeeper). Dat ding weegt bijna niks dus indien overal gezien de GPS issues hiermee opgelost zijn en de Gear Sport op andere vlakken echt weer uitblinkt, zou het een oplossing kunnen zijn. Niet ideaal, maar voor zover ik weet heeft elke smartwatch wel iets helaas.

2. Pols hartslagmeter en krachttraining is daar ook weer een voorbeeld van. Idd werkt dat lang niet altijd goed of accuraat. Dat meldt bijna elke reviewer bij welke smartwatch dan ook. Alternatief is om voor krachttraining dan toch maar een borstband te gebruiken en die te koppelen aan je smartwatch met Bluetooth. Wederom niet ideaal maar ik krijg toch wel een beetje het idee dat er momenteel nog geen smartwatch is op de markt die op gebied van sport als smart voldoende kwaliteit biedt. Dus het is of zoeken naar alternatieven om de gebreken op te vangen en dan de beste kiezen of simpelweg nu geen 200-250 euro besteden en gewoon wachten wat de toekomst brengt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:26:
1. ik heb nu altijd mijn oude Iphone 4 mee als muziekbron maar ook als hardloop bron (Runkeeper). Dat ding weegt bijna niks dus indien overal gezien de GPS issues hiermee opgelost zijn en de Gear Sport op andere vlakken echt weer uitblinkt, zou het een oplossing kunnen zijn. Niet ideaal, maar voor zover ik weet heeft elke smartwatch wel iets helaas.
Waarschijnlijk niet omdat de Bluetooth versie in een iPhone 4 te laag is. Deze kun je dus niet koppelen aan de horloge via BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aha jammer want ik heb nu zelf een LG L6 als telefoon en die is gewoon een stuk groter/zwaarder/lomper dan de oldskool Iphone 4 en die neem ik dus liever niet mee. Anders zie ik de toegevoegde waarde van sporten met een smartwatch ook niet echt in.

Mocht de Huawei Watch 2 echt beter zijn op gebied van GPS en hartslag... ik zie nu dit filmpje en met deze blauwe band lijkt hij toch wel erg veel op de Gear Sport: YouTube: Huawei Watch 2 Review: Not what we were expecting...

Edit: even contact gehad met bol.com over het kunnen testen van zowel de Samsung Gear Sport als de Huawei Watch 2 en ze geven aan:
De staat en verpakking van geretourneerde artikelen moet aan de volgende voorwaarden voldoen: zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking. - seal mag verbroken zijn - minimale gebruikssporen - verpakt in originele verpakking ( indien ook geleverd in originele verpakking ) - gebruik van ducktape is niet toegestaan
Kortom, beide kan je gewoon uitproberen met sporten, indien je natuurlijk geen echte schade aan de watch bezorgt maar dat is logisch ;).

[ Voor 74% gewijzigd door Juancho op 30-01-2018 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:54:
[...]

Tja de vraag die dan als eerste bij mij naar boven komt: bij toch wel een redelijk populaire smartwatch als de Gear Sport, hoe kan het dan zijn dat eigenlijk DC de enige is die vanaf moment 1 al zoveel problemen heeft dat gebruik niet mogelijk? Ik heb zo'n beetje alle Youtube filmpjes over dit horloge wel bekeken denk ik, en natuurlijk komt afwijking zeker voor, maar niet in die extreme mate zoals hij aangeeft. Wil niet zeggen dat ik hem niet geloof, ik wil alleen zeggen dat het juist om dit soort dingen zo vreselijk lastig is de juiste afweging te maken....

[...]
Jij bent wel volhardend zeg (lees: eigenwijs). :)

Begin hier eens te lezen in de comments: https://www.dcrainmaker.com/2017/11/queue-samsung-sport.html

Aantal uitgelicht van DCR zelf, en lezers die hem gekocht hebben en daadwerkelijke data neerzetten:
https://www.dcrainmaker.c...port.html#comment-2625955
https://www.dcrainmaker.c...port.html#comment-2629891
https://www.dcrainmaker.c...port.html#comment-2727610
https://www.dcrainmaker.c...port.html#comment-2729328
https://www.dcrainmaker.c...port.html#comment-2739564

Heel veel 'reviews' die jij leest hebben er niet mee gesport. Die kopen het ding, maken een Youtube video en zijn als de dood om hem vies te maken want hij moet schoon de doos weer in om terug te sturen naar Amazon nadat het filmpje online staat. Óók bij de grotere reviewsites gebeurt dit, waar ze er meerder reviews per dag uittrappen - ipv een paar dagen of weken met het horloge te lopen/sporten. Dát is het verschil met DC Rainmaker, en daarom vaart iedereen hier redelijk op zijn reviews en aanbevelingen.

Ben benieuwd waar jouw positieve reviews zijn waarbij ze hem daadwerlijke met andere (gerenomeerde) sportwatches vergelijken op GPS en HR-accuracy.

Zelf heb ik een jaar met de Apple Watch (series 0 + iPhone) gesport - waarbij ik zóooo graag wilde dat het zo goed als een Garmin was (van 5 jaar oud). Dat was het uiteindelijk gewoon niet. Dat lijkt bij de Samsung Gear Sport net zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ah ik zie inderdaad in de details van alles wat ik kon vinden over de Huawei Watch 2 op dcrainmakers website dat Huawei dezelfde software license gebruikt als de Garmin's, dat verklaart dus waarom recovery-time en vo2/max e.d. erop zit waar ik zo verbaasd van was dat het zo 'uniek' zou zijn als feature (ik dacht dat het standaard android wear was).
Jammer dat hij het ding nooit is gaan testen dan, maar als hij een amerikaan is verklaart dat wel het eea. nu de US heel erg anti Huawei is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-10 17:55
Juancho schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:54:
[...]
*knip*
Wat ik zelf na veel onderzoek had gevonden:

1. Samsung Gear Sport (twijfel over GPS/hartslag monitoring)
2. LG Watch sport (niet in NL te verkrijgen volgens mij)
3. Huawei watch 2 (niet de mooiste van de 3 maar als je de bandjes kan vervangen krijg je wellicht een heel andere uitstraling)

Het lijkt een hele waslijst aan eisen maar feitelijk komt het er op neer dat ik geen heel zware en uitgebreide sporter ben en echt de beste tussenweg zoek. Ik heb net een personal training traject achter de rug en voor mij is het belangrijkste om oa met hartslag goed in de gaten te houden of ik het nu alleen goed doe qua trainingen en in de jusite hartslag levels kom/blijft. Wat ik verder begreep is dat eigenlijk alle horloges wel moeite hebben om krachttraining juist te meten, maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Mocht meer informatie nodig zijn hoor ik het graag! Alvast super bedankt!
Dit is een gps sporthorloge topic, je draagt als keuzemogelijkheden alleen 'smart watches' aan die een minimaal sport sausje hebben. Er is al een boel gezegd over de samsung, de andere twee modellen zijn onbekender, en daardoor onbemind. Of ze slechter of beter zijn weet ik niet, daar zul je waarschijnlijk beter op een smartwatch review site kunnen kijken. Ik zou ze zelf hierdoor niet aanraden, zeker als een toestel niet/slecht in Nederland/België verkrijgbaar is, want dan zijn after sales meestal een ramp.

Tussenweg horloges zijn ook al aangedragen, maar voor de compleetheid zou je dus kunnen denken aan de garmin vivoactive 3, de polar m430 of de suunto spartan sport wrist HR. Waarschijnlijk kom je met de garmin het verste met krachttraining in het achterhoofd. Je zult dan zelf wat huiswerk moeten doen in de connect store van garmin, op zoek naar apps die aansluiten bij krachttraining. Let wel dat bijna alle toestellen opgebouwd worden met hardlopen en fietsen als eerste basis, en dat de rest als extra gezien wordt. Ook is de meeste kennis hier in dit topic meer op hardlopen en fietsen toegespitst, als je dus buiten deze sporten info wilt kan het slim zijn om op jouw favoriete sportforum eens de meningen door te lezen.
Overigens is er ver buiten je budget wel een duikhorloge van garmin, de descent

Als je hartslag echt serieus en nauwkeurig wilt benaderen zul je echter terug moeten vallen op een hartslagband, dus optisch ingebouwd in een horloge is een compromis tussen makkelijk/fijn/alles-in-1-toestel en een beetje (of zelfs veel, ymmv) inleveren op nauwkeurigheid.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tja de vraag is waar je de scheiding legt tussen een GPS sporthorloge en een meer smartwatch horloge. Ik vind niet dat ik ten onrechte mijn vraag in dit topic post omdat het weldegelijk ook sporthorloges zijn maar dan ook gericht op smart watch functies. Echt een combinatie dus.

Of mijn 3 opties (die zeker niet heilig zijn) de beste zijn of meer smartwatch gericht zijn, zou kunnen, maar ze hebben wel degelijk een uitgebreid pakket aan (GPS) sport zaken aan boord. Dus nogmaals, waar leg je de grens. Wat mij betreft mag die best breed zijn. Zeker als iemand gewoon duidelijk zijn eisen/wensen aangeeft.

Wat mij vooral opvalt is dat elk horloge, of je nu meer een sportwatch pakt of meer een smartwatch ze allemaal wel iets hebben. Je noemt bijv. de Garmin VA 3 maar daar kan je bijv. weer geen muziek opslaan. Iets dat ik wel in mijn lijstje heb staan. Maar dat zou een afweging waard kunnen zijn, echter het scherm is volgende de verhalen en video's die ik zag gewoon een stuk minder. En dat zou wel een no go kunnen zijn. Mocht dat in praktijk toch meevallen is het zeker een goede kandidaat!

Je ander genoemde optie, de polar m430, vind ik persoonlijk helemaal niks. Dat is echt puur een sporthorloge en straalt het ook uit. Zoals gezegd ben ik een beetje opzoek naar het beste van beide. Dat is verdomd lastig, maar ok, daarvoor is Tweakers uitgevonden om de keuze net wat beter te kunnen maken :).

Dus nogmaals, ik stel helemaal geen enorm hoge eisen want ik ben niet zo'n enorm fanatieke sporter die alles tot op details toe perfect moet weten. Ik moet wel binnen een bepaalde marge bijv mijn hartslag kunnen zien en daarop kunnen hardlopen. Kracht training is leuk als het werkt, maar zoals gezegd werkt dat volgens mij bij enorm veel horloges nog niet goed, zelfs niet de echte sportwatches.

Ik zal mijn lijst dus nog even aanvullen met de vivoactive 3 en ben ook zeker benieuwd of anderen nog tips hebben voor andere watches. Ik wil dit topic alleen niet verpesten mocht dit echt alleen bedoeld zijn voor de echt overduidelijke sporthorloges, maar aangezien ik meerdere soortgelijke vragen hier tegenkwam van posters (zelfs de Gear Sport is vorige week nog besproken) dacht ik, vragen kan geen kwaad. En ik mis dus een meer algemene topic dan waar de beste van beide werelden besproken worden, tenzij ik toe ben aan een bril :P

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 30-01-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Juancho Stond de Garmin Forerunner 645 Music nog niet op je lijstje? Dit is wel een horloge dat gericht is op hardlopers, maar heeft de casual uitstraling van de vivoactive 3, muziek op de horloge en Garmin Pay (contactloos betalen via je horloge). Bij dat laatste is het wel de vraag of en wanneer dit in Nederland kan, maar het maakt de horloge wel 'smarter' dan b.v. de vivoactive 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@PatrickC , bedankt voor de tip! Had hem idd nog niet in mijn lijst staan maar dat komt denk ik ook omdat dit horloge nog niet uit is als ik het goed heb. Dus sowieso is het afwachten op de eerste serieuze reviews en gebruikers. Daarnaast is hij nog nog erg duur, dus de prijs zal komende pak um beet 3 maand wel moeten dalen aangezien ik begin voorjaar toch wel een sport/smart watch om mijn pols wil hebben.

Iig staat het uiterlijk me op het eerste oog wel aan, even los van het lelijke standaard bandje maar die kan je verwisselen. Het scherm is nog een twijfelgevalletje, het lijkt me niet enorm scherp/helder maar ok, het kan wel een horloge zijn om in de gaten te houden! Edit: ik zie net dat de bediening niet via een bezel of touchscreen is maar alleen met de 5 knoppen. Dat lijkt me op het eerste oog best irritant als je veel wilt switchen tussen schermen, data en apps etc.

ps. dat hele draadloos betalen is voor mij totaal onbelangrijk ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 30-01-2018 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Juancho Ik had hier zelf ook graag een touchscreen op gezien, maar helaas. De horloge heeft trouwens 5 buttons. :-) Als je graag een touchscreen wilt, dat is de Suunto Spartan Sport Wrist HR Baro Stealth misschien nog een optie? http://www.suunto.com/Pro...rt-wrist-hr-baro-stealth/ Is wel buiten je budget denk ik en de horloge is best groot, maar ziet er verder wel erg goed uit vind ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rockhopper
@Juancho Het zou zomaar kunnen dat het specifieke horloge dat aan al jouw wensen voldoet niet bestaat, er zijn nog niet zo heel veel toestellen die muziek ondersteunen. Degene die dat wel doen zijn of heel erg smart watch, die ik voor de discussie dan maar even bij dit topic voeg, maar weinig focus op sport en veel nadelen in de vorm van matige gps, matige accuduur, ontbreken van sportfeatures.
Daarnaast is er bij garmin dus nog niets officieel uit, of de 645 goed gaat zijn is afwachten, maar op zich heb ik daar wel vertrouwen in.
Verder is er nog de polar m600 (maar die zal wel weer geen goed uiterlijk hebben) en de tomtom spark 3 (waarschijnlijk eol gezien TT niets meer doet in dit segment behalve de restvoorraad verkopen)
Dus komt het waarschijnlijk neer op waar jij de nadruk op wilt leggen. Het is ook niet dat jouw eisen extreem zijn, maar het is wel lastig om iets te vinden dat echt alle features bevat en dan ook nog een goed uiterlijk heeft, en binnen budget is.
Vergeet niet dat "slechts" 3 jaar geleden alle sporthorloges er min of meer uitzagen als jaren '80 vierkante hokjes met gummikots kleuren, de één nog lelijker dan de ander, sinds de Fenix 3 is er eigenlijk pas ontwikkeling op het gebied van het esthetische uiterlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door rockhopper op 30-01-2018 19:35 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat de perfecte sport/smartwatch combi horloge voor mij helaas nog niet beschikbaar is. Geeft niet, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en beter of nog geen geld kan uitgeven of tijdelijk iets moet doen met bijv. een Fitbit Charge 2 icm je telefoon.

Moet wel zeggen dat het me dan wat tegenvalt, zeker van de wat grotere merken die toch ervaring genoeg moeten hebben met technologie en/of gecombineerd met sporten of 3th partys. Dat de GPS zo dramatisch is bij verder een toptoestel als de Gear Sport.... ik vind dat onbegrijpelijk. Lijkt me nou niet iets dat je technisch gezien niet kan oplossen. Of zoals bij een paar anderen dat het scherm eigenlijk kwalitatief gezien onderdoet bij de rest dat wel top is. Het is zoals ik al zei vaak zo dat elk toestel wel een (grote) misser heeft. Toch jammer dat men blijkbaar nog niet zover is. Helaas is er voorlopig voor 2018 ook maar weinig vernieuwend op de markt dat zich echt onderscheid.

Goed, ik kan bij een goede actie natuurlijk ook altijd kiezen voor een tussentijdse oplossing, het beste van beide kiezen en hopelijk dat de markt over een paar jaar een stuk beter is met smartwatches en sportwatches die ook goed gecombineerd zijn voor een normale sporter. Tot dan blijft het letten op details, lezen van vele reviews en bekijken van video's en hopelijk nog wat meer goed advies hier ;)

En wellicht is een duurder model straks toch mogelijk, zolang het maar bij bol.com te bestellen is gezien ik daar via mijn werkgever een cadeaubon kan aanschaffen dat netto/bruto verrekend wordt. Dus dat geeft een mooie extra korting natuurlijk....

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 30-01-2018 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:41
Juancho schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:10:
@PatrickC , bedankt voor de tip! Had hem idd nog niet in mijn lijst staan maar dat komt denk ik ook omdat dit horloge nog niet uit is als ik het goed heb. Dus sowieso is het afwachten op de eerste serieuze reviews.
Weet niet of je deze al vaker genoemde site kent van DCRainmaker?https://www.dcrainmaker.c...-645-music-gps-watch.html Vaak uitgebreide tests en nuttige info. Misschien heb je er wat aan. Zeker als je er muziek op wilt kunnen opslaan én wat sportspecifieke functies/mogelijkheden wilt is de spoeling niet heel dik. Had zelf de 645 gepreorderd. Maar gecancelled omdat ik een Fenix 5s goedkoper tegenkwam. Vwb mogelijkheden en formaat schelen die niet veel. Alleen is de 645 leverbaar met de optie om muziek op het horloge op te slaan en de Fenix niet. Maar heb zelf geen behoefte aan muziek tijdens het lopen. Daarbuiten soms wel maar dan is mn telefoon meestal in de buurt.

Zelf heb ik een jaar een Ticwatch 2 gehad waar je ook muziek op kon opslaan. Echter de sportfuncties waren beperkt. Los van het feit dat de gps-nauwkeurigheid slecht was. Kwestie van duidelijk bepalen wat voor jou van belang is en daarop een keuze maken. Veel succes en voorpret alvast met uitzoeken!

[ Voor 4% gewijzigd door thunder68 op 30-01-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Thanks, ik heb net dat hele artikel en video doorgespit :). Opzich idd wel een hele interessante en misschien een hele goede optie om de mindere punten te vergeten omdat er ook een aantal hele mooie pluspunten opzitten (muziek opslaan, betrouwbaarder GPS en HR etc). Het is alleen nog wel te vroeg om te bestellen aangezien deze nog niet eens uit is. Dus even wachten op de eerste reviews en videos. En als dat nog steeds goed lijkt kan ik hem altijd snel genoeg zelf gaan proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Wat ik een aantal keer terug zie komen als negatief punt van de sporthorloges tov smart watches is het scherm.
Ik denk dat dit ook typisch een van de punten is waar sporthorloge makers andere eisen stellen dan smartwatch makers. Een beter scherm gaat vaak ten koste van de batterijduur. Een sporthorloge maker zal dan vaak kiezen voor een betere batterijduur, terwijl een smartwatch maker zal kiezen voor een mooier scherm.
En daar zie je ook direct het verschil in reviewers. Veel reviewers vergelijken de toestellen gewoon op verschillende punten met elkaar. Bij smartphones is de schermkwaliteit een heel belangrijk ding (logisch), dus dat nemen ze ook mee bij het reviewen van horloges. Als je dan zo'n samsung gear oid vergelijkt met een willekeurig Garmin horloge, ja dan heeft die Samsung een vele malen mooier scherm.
Bij echte sporthorloge reviewers (DC dus) komt het scherm vaak niet/nauwelijks aan bod. Tuurlijk als het scherm slecht is (zoals bij de VivoMove HR) wordt dat wel genoemd, maar over het algemeen hecht hij niet direct enorm veel waarde aan de schermkwaliteit.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het scherm dan ook niet heel belangrijk. Tuurlijk, hij moet in een oogopslag snel af te lezen zijn. Ook, of misschien wel juist, in zonlicht. Naar mijn mening is dat bij bijvoorbeeld de VA3 of de Fenix 5 dik in orde. Dat zijn dan ook de horloges die ik en mijn vriendin gebruiken.
Tuurlijk, de resolutie zou wat hoger mogen en het kan allemaal best wat helderder. Een oled scherm zal prachtig zijn, maar je gaat ook weer geen films of foto's op het horloge bekijken.
Gebruik je het horloge vooral als smartwatch en af en toe een keer om je hardlooprondje oid bij te houden, dan zal je vast andere eisen aan het scherm stellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hathi op 30-01-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wellicht vreselijk simpel wat ik nu ga zeggen, maar ik zou als fabrikant, zeker in deze tijd, dan kiezen om software matig de keuze te laten aan de gebruiker. Je kan een OLED scherm ook tijdelijk, als je gaat sporten bij wijze van uit zetten, zodat je een heel beperkt kleurgebruik krijgt (of zelfs zwart/wit) en dus tijdens het sporten veel minder batterij verbruikt. De pieken in verbruik liggen volgens mij voornamelijk bij het sporten icm GPS en muziek luisteren. Een aantal meer smartwatches hebben dat wel zag ik al, maarja, als daar dan of de GPS of HR weer niet betrouwbaar is zit je daar weer mee ;).

Dus kom je weer uit op het beste van beide want ik denk dat er best een grote groep is die niet alleen veel sport/hardloopt maar ook het horloge in dagelijks gebruik wil hebben, op het werk etc. en dan wil het oog + handige snufjes ook wat natuurlijk. Lastige combi en zoals hierboven al gesteld, wellicht is de ontwikkeling gewoon nog niet zover en vraag ik iets (zonder overdreven eisen te stellen) iets dat er nu gewoon nog niet is. Hoe raar ik dat persoonlijk ook vind, maar so be it ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 30-01-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-10 09:43
Heeft er iemand ervaring met het loggen van lange activiteiten met een Garmin (Vivoactive HR in mijn geval)? Met lang bedoel ik bijvoorbeeld een hele dag skiën.
Ik kreeg tijdens het syncen met zowel de app als Garmin Express met de kabel aan de PC een melding over een server verbindingsfout. App ge-update, bluetooth opnieuw verbonden, firmware update, garmin express opnieuw installeren, het mocht allemaal niet baten. Uiteindelijk de data wel op strava kunnen zetten door het bestandje handmatig te uploaden...

Wel een slechte ervaring gehad met de klantenservice. Ze sturen gewoon een standaard mailtje waarin ze enkele dingen suggereren die ik al geprobeerd heb. Ze lezen dus gewoon niet. Toen ik daarop antwoordde dat ik dat geprobeerd had en het nog steeds niet werkte kreeg ik geen antwoord meer.... :S

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:25:
Wellicht vreselijk simpel wat ik nu ga zeggen, maar ik zou als fabrikant, zeker in deze tijd, dan kiezen om software matig de keuze te laten aan de gebruiker. Je kan een OLED scherm ook tijdelijk, als je gaat sporten bij wijze van uit zetten, zodat je een heel beperkt kleurgebruik krijgt (of zelfs zwart/wit) en dus tijdens het sporten veel minder batterij verbruikt. De pieken in verbruik liggen volgens mij voornamelijk bij het sporten icm GPS en muziek luisteren. Een aantal meer smartwatches hebben dat wel zag ik al, maarja, als daar dan of de GPS of HR weer niet betrouwbaar is zit je daar weer mee ;).

Dus kom je weer uit op het beste van beide want ik denk dat er best een grote groep is die niet alleen veel sport/hardloopt maar ook het horloge in dagelijks gebruik wil hebben, op het werk etc. en dan wil het oog + handige snufjes ook wat natuurlijk. Lastige combi en zoals hierboven al gesteld, wellicht is de ontwikkeling gewoon nog niet zover en vraag ik iets (zonder overdreven eisen te stellen) iets dat er nu gewoon nog niet is. Hoe raar ik dat persoonlijk ook vind, maar so be it ;)
Ah, ja. Dat hadden de techr-fabrikanten nog niet bedacht.

Schermen zijn dé batterijzuigers bij uitstek. Een Apple Watch hééft een OLED scherm (dat steeds uit gaat) en doet het (dus) maar 1 á 2 dagen. Ook als je er NIET mee sport (GPS).

Een moderne Garmin gaat minimaal een week mee, heeft het scherm altijd aan je kunt er 10+ uur mee sporten (GPS).

Jouw denkbeeldige horloge bestaat niet omdat het nog niet kan. Daarover doorgaan verandert dat niet. :+

net even ietsje netter

[ Voor 1% gewijzigd door 13art op 01-02-2018 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik kan iig vertellen dat de Huawei Watch 2 een Always-On OLED scherm heeft.
Bij normaal gebruik (geen gps en muziek dus, wel HR) gaat die ruim 2 volle dagen mee.

De spaar-watch-stand gaat 19dagen mee, maar dan gaat het scherm (zoals blijkbaar ook bij de apple watch) uit, en alleen aan als je de tijd wilt zien.

Met GPS en Muziek en 'vol' HR aan loopt de Accu per 30 minuten ongeveer +/-30% leeg.

Dit is wel iets waar je rekening mee moet houden mocht je Marathons lopen, want dan haalt ie het denk ik niet... maar dat geld voor meer horloges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
CT schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:25:
Dit is wel iets waar je rekening mee moet houden mocht je Marathons lopen, want dan haalt ie het denk ik niet... maar dat geld voor meer horlogessmartwatches
Ftfy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Ik wil ook wel een horloge dat je naar gelang je toepassingen uit kan vouwen tot een groter schermformaat, maar ook klein, licht en discreet is wanneer nodig.... Dat minimaal een maand werkt op één acculading als alle toeters en bellen aan staan en zichzelf oplaadt op zonne-energie / kinetische energie. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ongetwijfeld zal dat wel ergens mogelijk worden in de toekomst, maar we zijn nog niet zo ver.

Maak lekker voor jezelf een lijstje met punten die je -echt- belangrijk vind en zoek dan een paar toestellen uit die daar aan voldoen, waarschijnlijk kom je dan nog maar tot een paar of slechts 1 toestel.

Je kan overigens wachten tot je uiteindelijk met de folder van je nieuwe horloge in de hand sterft, of je hakt gewoon de knoop door en gaat lekker van je nieuwe horloge genieten. Als er dan een betere opvolger uitkomt (of niet-opvolger) heb je weer een reden om iets nieuws aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:51
Ik heb via Coolblue een volledige refund gekregen van mijn Fitbit Charge Black.
Hoewel ik dit horloge altijd graag gedragen heb, mede door het minimalistische design, viel het voor te sporten toch dik tegen.

Verder vond ik onderstande zaken zeer storend op de fitbit:
* De HR meter is eigenlijk schandalig slecht en enorm inaccuraat
* Mis GPS tracking waardoor ik steeds met iPhone rond mijn arm moest lopen
(hoewel ik niet kan lopen zonder muziek in mijn oren is hier niet echt een all-in-one toestel voor?)
* Waterdichtheid waardoor steeds bij douchen moest uitgedaan worden

Ik had nu graag een nieuw horloge aangeschaft om terug aan het lopen te gaan.
Via de reviews zou de Garmin Forerunner 235 aan te raden zijn maar dit ding lijkt bijna EOL.

Iemand die een horloge kan aanraden?
Het moet ook vooral fraai staan om 's avonds te dragen dus niet zo'n lomp hoekig ding. Daarnaast vind ik de slaapmeter ook enorm belangrijk.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
@rockhopper
Zoiets dus? >:)

[ Voor 5% gewijzigd door mrwolf op 30-01-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
rockhopper schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:42:
Ik wil ook wel een horloge dat je naar gelang je toepassingen uit kan vouwen tot een groter schermformaat, maar ook klein, licht en discreet is wanneer nodig.... Dat minimaal een maand werkt op één acculading als alle toeters en bellen aan staan en zichzelf oplaadt op zonne-energie / kinetische energie. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ongetwijfeld zal dat wel ergens mogelijk worden in de toekomst, maar we zijn nog niet zo ver.

Maak lekker voor jezelf een lijstje met punten die je -echt- belangrijk vind en zoek dan een paar toestellen uit die daar aan voldoen, waarschijnlijk kom je dan nog maar tot een paar of slechts 1 toestel.

Je kan overigens wachten tot je uiteindelijk met de folder van je nieuwe horloge in de hand sterft, of je hakt gewoon de knoop door en gaat lekker van je nieuwe horloge genieten. Als er dan een betere opvolger uitkomt (of niet-opvolger) heb je weer een reden om iets nieuws aan te schaffen.
Ik merk aan je reactie dat je je blijkbaar een beetje irriteert aan mij (kan het mis hebben, maar zo komt je post over) maar dat vind ik nergens voor nodig. Ik vraag gewoon advies, probeer meer te weten over sport- en smartwatches en ja, ik heb zo mijn vragen, opmerkingen en eigenlijk best beperkte lijst. Er is zoveel op de markt dat het voor een niet zo'n grote kenner een enorm groot bos is waar je maar net de juiste boom in moet vinden. Ik vind dat lastig.

Ik heb zoals je weet al een lijstje gemaakt, dat was stap 1. Nu er een aantal horloges overblijven hebben ze allemaal zo hun mindere punten. Dus zaak is nu nog even wat diepgaander onderzoek te doen en te kijken welke het beste past ondanks die min punten. En dan bestellen, uitproberen en bepalen of het wel/niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Juancho schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:52:
[...]
Ik merk aan je reactie dat je je blijkbaar een beetje irriteert aan mij (kan het mis hebben, maar zo komt je post over) maar dat vind ik nergens voor nodig. Ik vraag gewoon advies, probeer meer te weten over sport- en smartwatches en ja, ik heb zo mijn vragen, opmerkingen en eigenlijk best beperkte lijst. Er is zoveel op de markt dat het voor een niet zo'n grote kenner een enorm groot bos is waar je maar net de juiste boom in moet vinden. Ik vind dat lastig.

Ik heb zoals je weet al een lijstje gemaakt, dat was stap 1. Nu er een aantal horloges overblijven hebben ze allemaal zo hun mindere punten. Dus zaak is nu nog even wat diepgaander onderzoek te doen en te kijken welke het beste past ondanks die min punten. En dan bestellen, uitproberen en bepalen of het wel/niet past.
Nee hoor helemaal niet, ik meen mijn wensen en ik merk dat jij ook meer wilt dan dat momenteel technisch haalbaar is. Ik hoop dat je zelf wat focuspunten kan vinden, want als je gewoon lang wacht totdat je op aanschaf over gaat, tja dat vind ik persoonlijk gewoon jammer. Het is veel leuker om met een nieuwe gadget te spelen, te kijken wat nu echt leuk is en wat vies tegenvalt. Ook dingen die echt belangrijk voor je zijn, ontdek je het beste door een toestel gewoon in gebruik te nemen. Ik dacht bijvoorbeeld dat ik het superfijn zou vinden om whatsapp berichtjes/mail alerts te kunnen zien op m'n horloge. Maar in de praktijk ergerde ik me er kapot aan. Als ik lekker aan het sporten ben wil ik geen afleiding, en als ik dat niet sport/actief bezig ben had ik al m'n telefoon bij de hand. En verder bleek de trilfunctie wel een groot gemis bij een ander horloge dat ik weer terug ingeruild heb.

Je lijkt op zoek naar perfectie, een nobel doel, maar misschien niet helemaal haalbaar, dit was mijn manier om je verder te helpen. Het is jammer als het niet geholpen heeft, maar je krijgt gelukkig genoeg advies hier. En als je specifieke vragen hebt ben ik altijd bereid om een antwoord te geven als ik dat kan, zoals de meeste hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan vatte ik het gewoon verkeerd op, mijn excuses. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd echt oprecht dacht dat de Gear Sport (voor mij) het perfecte toestel was. Geen uitblinker puur op sport gebied maar wel een prima combinatie van beide het beste. Dus die had ik al bijna willen bestellen tot ik gewezen werd, juist hier :)) op de schandalig slechte GPS. En tja, als je er zoals mij ook mee wil hardlopen dan is dat wel een tegenvaller.

Maar ik heb nu de 2 anderen serieus in overweging dus, zowel de Huawei watch 2 als de Garmin Forerunner 645 Music 9 (die moet nog uitkomen dus) maar ik wil toch ook zeker gewoon de Gear Sport zelf even ervaren met hardlopen. En wellicht neem ik de Fitbit Ionic ook serieus mee maar ben niet zo van de meer vierkante schermen.

Hoe dan ook moet ik sowieso wachten op die actie tussen mijn werkgever en Bol.com. Dat scheelt gewoon te veel geld om te laten liggen.... Dus tot die tijd sta ik zeker open voor andere alternatieven om eens goed naar te kijken!

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 31-01-2018 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bramv82 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:43:
Heeft er iemand ervaring met het loggen van lange activiteiten met een Garmin (Vivoactive HR in mijn geval)? Met lang bedoel ik bijvoorbeeld een hele dag skiën.
Ik kreeg tijdens het syncen met zowel de app als Garmin Express met de kabel aan de PC een melding over een server verbindingsfout. App ge-update, bluetooth opnieuw verbonden, firmware update, garmin express opnieuw installeren, het mocht allemaal niet baten. Uiteindelijk de data wel op strava kunnen zetten door het bestandje handmatig te uploaden...

Wel een slechte ervaring gehad met de klantenservice. Ze sturen gewoon een standaard mailtje waarin ze enkele dingen suggereren die ik al geprobeerd heb. Ze lezen dus gewoon niet. Toen ik daarop antwoordde dat ik dat geprobeerd had en het nog steeds niet werkte kreeg ik geen antwoord meer.... :S
Niet echt ervaring met erg lange activiteiten (max 3-4 uur denk ik) maar heb je alles in één activiteit gedaan dan? Hoeveel uur heeft dat dan geduurd en heb je gedurende die tijd ook GPS data vastgelegd? Ben ook wel benieuwd welk bestand je heb geupload naar Strava? Een FIT bestand?

Wat betreft de klantenservice van Garmin heb ik exact dezelfde ervaring als het gaat over problemen met het horloge. Steeds het standaard antwoord, firmware updaten, factory reset doen, en als dat niet werkt... stuur 'm dan maar op (wat ik niet acceptabel vind, want dan zit ik dus een tijd zonder horloge om mee te sporten). En dat terwijl het voor 99% zeker een software probleem is, maar ze weigeren mee te denken. Bij Fitbit had ik andere ervaringen, dus daar kan Garmin nog veel van z'n concurrent leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dus eigenlijk vallen alle garmin watches bij deze ook af vanwege de hele matige service? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fenix 5X keurig ontvangen vandaag via eGlobalcentral (EUR 500 ipv EUR 750). Geen factuur oid, dus garantie zou misschien wat lastig worden. Maar dat zien we dan wel weer ;).

Eerste indruk is dat de reguliere Fenix 5 toch een stukje mooier is. Vooral omdat hij wat compacter is en de bezel veel kleiner is.

Daarnaast valt me weer op dat het Sapphire glas voor een matter beeld zorgt in vergelijking met de non-sapphire Fenix 5-non X.

Nog niet met de kaarten kunnen spelen.... van het weekendje misschien eens een poging wagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik denk dat van ieder toestel wel slechte reviews te vinden zijn, immers klagers zijn altijd snel te vinden. Het is veel lastiger om tevreden gebruikers te vinden die hun mening geven over hoe goed hun toestel is. En dan heb ik het natuurlijk niet over gesponsorde artikelen.
Ik kan alleen delen met -mijn- ervaring met de garmin helpdesk. Ik krijg meestal als eerste reply een soort auto antwoord waarin de standaard dingen staan, firmware - factory reset. De volgende stap is logs bijvoegen van waar het mis gaat tijdens activiteiten. Aan de hand daarvan wordt meestal besloten dat het toestel opgestuurd moet worden, als dit binnen garantie is, is het gratis en krijg je een refurbished exemplaar terug (ziet er als nieuw uit, maar is gewoon al een keer verkocht, teruggestuurd en helemaal opnieuw nagekeken). Buiten de garantie zit er een fixed bedrag aan vast. Maakt niet uit of je slechts een krasje hebt, of dat je hele toestel aan diggelen ligt. Deze stappen duren ergens tussen tussen 2 weken en 6 weken in totaal, afhankelijk van feestdagen en weekends (ymmv)

Maar in feite zou je eerste stap bij de verkopende partij moeten zijn. Wat dat betreft is de service van gps.nl mij altijd positief bevallen, al is het alweer een jaartje of twee geleden dat ik daar voor het laatst een toestel heb teruggebracht wegens defect. Kies dus tussen de goedkoopste prijs en geen service, of betaal iets meer en weet dat je goede ondersteuning krijgt.
Requiem19 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:31:
Fenix 5X keurig ontvangen vandaag via eGlobalcentral (EUR 500 ipv EUR 750). Geen factuur oid, dus garantie zou misschien wat lastig worden. Maar dat zien we dan wel weer ;).

Eerste indruk is dat de reguliere Fenix 5 toch een stukje mooier is. Vooral omdat hij wat compacter is en de bezel veel kleiner is.

Daarnaast valt me weer op dat het Sapphire glas voor een matter beeld zorgt in vergelijking met de non-sapphire Fenix 5-non X.

Nog niet met de kaarten kunnen spelen.... van het weekendje misschien eens een poging wagen :).
Lekker dat je 'm al binnen hebt. Momenteel is ie niet meer leverbaar daar, al is de gewone 5 en 5s er nog wel. Interessant punt van het saffieren matglas, daar ga ik op de fiets en wandelbeurs eens proberen op te letten (als garmin er staat). Ik hou zelf wel van groot, dus wat jij minder vind is bij mij juist weer een pre. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met de kaarten. Met name of het een beetje makkelijk routeren is via een app of op het toestel zelf of dat het toch vooral thuis voorbereiden is met basecamp/mapsource en het dan op het horloge meenemen. En of de kaarten nu ook nog echt functioneel zijn of dat het allemaal behoorlijk bewerkelijk is met scrollen en zoomen.
En pictures natuurlijk! :9~

[ Voor 32% gewijzigd door rockhopper op 30-01-2018 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:28:
Dus eigenlijk vallen alle garmin watches bij deze ook af vanwege de hele matige service? 😁
Bij Garmin zal het niet veel slechter zijn dan de rest. Ik heb verder alleen ervaringen bij Fitbit en die waren wel beter. Maar toch gebruik ik nu een Garmin horloge, puur omdat ik dat voor sporten de betere horloges vind. Maar dan ga je toch voor de Fitbit Ionic! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

dotacom schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:45:

Via de reviews zou de Garmin Forerunner 235 aan te raden zijn maar dit ding lijkt bijna EOL.

Het moet ook vooral fraai staan om 's avonds te dragen dus niet zo'n lomp hoekig ding. Daarnaast vind ik de slaapmeter ook enorm belangrijk.

Alvast bedankt.
Ik heb ook afgelopen weekend nog een 235 gekocht, daar krijg je geen spijt van!
rockhopper schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:03:
[...]

Nee hoor helemaal niet, ik meen mijn wensen en ik merk dat jij ook meer wilt dan dat momenteel technisch haalbaar is. Ik hoop dat je zelf wat focuspunten kan vinden, want als je gewoon lang wacht totdat je op aanschaf over gaat, tja dat vind ik persoonlijk gewoon jammer. Het is veel leuker om met een nieuwe gadget te spelen, te kijken wat nu echt leuk is en wat vies tegenvalt. Ook dingen die echt belangrijk voor je zijn, ontdek je het beste door een toestel gewoon in gebruik te nemen. Ik dacht bijvoorbeeld dat ik het superfijn zou vinden om whatsapp berichtjes/mail alerts te kunnen zien op m'n horloge. Maar in de praktijk ergerde ik me er kapot aan. Als ik lekker aan het sporten ben wil ik geen afleiding, en als ik dat niet sport/actief bezig ben had ik al m'n telefoon bij de hand. En verder bleek de trilfunctie wel een groot gemis bij een ander horloge dat ik weer terug ingeruild heb.

Je lijkt op zoek naar perfectie, een nobel doel, maar misschien niet helemaal haalbaar, dit was mijn manier om je verder te helpen. Het is jammer als het niet geholpen heeft, maar je krijgt gelukkig genoeg advies hier. En als je specifieke vragen hebt ben ik altijd bereid om een antwoord te geven als ik dat kan, zoals de meeste hier.
Ik irriteer me ook aan de meldingen. Ik wil graag groeps apps uit, en de rest aan. Echter kan je dat onderscheid niet maken op het horloge.. je wilt eigenlijk instellingen per device..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankwopereis schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:42:

Ik irriteer me ook aan de meldingen. Ik wil graag groeps apps uit, en de rest aan. Echter kan je dat onderscheid niet maken op het horloge.. je wilt eigenlijk instellingen per device..
Geen last van... groeps apps zet ik op de telefoon al vaak op stil en dan komen ze ook niet door op mijn horloge. De rest van de (individuele) apps komen dan wel goed door. Verder dacht ik dat ik die berichtjes op m'n horloge niet handig zou gaan vinden, maar in de praktijk bleek het tegenovergestelde... ideaal die berichtjes... niks makkelijker om effe snel op je horloge te kijken en pas als het belangrijk genoeg is pak ik de telefoon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotacom schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:45:
Ik heb via Coolblue een volledige refund gekregen van mijn Fitbit Charge Black.
Hoewel ik dit horloge altijd graag gedragen heb, mede door het minimalistische design, viel het voor te sporten toch dik tegen.

Verder vond ik onderstande zaken zeer storend op de fitbit:
* De HR meter is eigenlijk schandalig slecht en enorm inaccuraat
* Mis GPS tracking waardoor ik steeds met iPhone rond mijn arm moest lopen
(hoewel ik niet kan lopen zonder muziek in mijn oren is hier niet echt een all-in-one toestel voor?)
* Waterdichtheid waardoor steeds bij douchen moest uitgedaan worden

Alvast bedankt.
Ik heb juist goede ervaringen met een Fitbit Charge HR wat betreft hartslagmeting (en sleep tracking). De hartslagmeting op de Garmin vivoactive HR is vergelijkbaar, op enkele negatieve uitschieters na (toevallig 2 keer de afgelopen week). Bij mijn broer gaat het echter vaker mis met de vivoactive HR en hij heeft heel regelmatig last van 'cadence lock'. Als je sleep detectie enorm belangrijk vindt, dan kan ik je Garmin niet aanraden, omdat mijn ervaringen daarmee dramatisch slecht zijn. Garmin gebruikt namelijk een algoritme zonder gebruik te maken van hartslag en dat werkt bij mij niet goed.

Mijn advies zou zijn om voor hartslagmeting een HR band te gebruiken (als je nauwkerigere hartslagmeting wilt hebben dan wat de Fitbit Charge jou boodt) en voor sleep tracking een apparaat zoals de Beddit te gebruiken. Voor het hardlopen is de FR 235 een goede keuze, maar je zou ook nog de vivoactive HR of de binnenkort uitkomende FR 645 kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-10 09:43
PatrickC schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:25:
[...]

Niet echt ervaring met erg lange activiteiten (max 3-4 uur denk ik) maar heb je alles in één activiteit gedaan dan? Hoeveel uur heeft dat dan geduurd en heb je gedurende die tijd ook GPS data vastgelegd? Ben ook wel benieuwd welk bestand je heb geupload naar Strava? Een FIT bestand?

Wat betreft de klantenservice van Garmin heb ik exact dezelfde ervaring als het gaat over problemen met het horloge. Steeds het standaard antwoord, firmware updaten, factory reset doen, en als dat niet werkt... stuur 'm dan maar op (wat ik niet acceptabel vind, want dan zit ik dus een tijd zonder horloge om mee te sporten). En dat terwijl het voor 99% zeker een software probleem is, maar ze weigeren mee te denken. Bij Fitbit had ik andere ervaringen, dus daar kan Garmin nog veel van z'n concurrent leren.
Ik heb alles in 1 activiteit gelogd inderdaad. Dat was om 10u aan zetten en om half 5 weer uit... Hij gaat automatisch op pauze in de liften en als je stil staat dus netto was het maar een uur en 3 kwartier beweging...
Ik heb het fit bestand kunnen uploaden naar strava.

[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 31-01-2018 06:52 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

PatrickC schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:56:
[...]

Geen last van... groeps apps zet ik op de telefoon al vaak op stil en dan komen ze ook niet door op mijn horloge. De rest van de (individuele) apps komen dan wel goed door. Verder dacht ik dat ik die berichtjes op m'n horloge niet handig zou gaan vinden, maar in de praktijk bleek het tegenovergestelde... ideaal die berichtjes... niks makkelijker om effe snel op je horloge te kijken en pas als het belangrijk genoeg is pak ik de telefoon erbij.
Ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat groepsapps geen geluid of trilfuncties hebben, maar wel een stille pop-up. Dan komen ze alsnog op MOB (met trillen etc..) en dat vind ik irritant. Als ik de apps echt mutenis het over maar dan heb ik op de telefoon weer niet wat ik wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je mag van mij mee doen met de anti-smartwatch shill maar feitelijk als een '''sporthorloge''' alles kan (neem de Garmin Forerunner 645 Music bijv. of Tomtom music) dan komt er ook amper 5 uur uit onder ideale omstandigheden nieuw uit de doos. De Tomtom haalt wellicht een uurtje.. nou fascinerende verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 18:13
Zijn hier tweakers met recente ervaringen met een Apple Watch en hardlopen? Ik kom helaas in het Apple Watch topic niet heel erg ver :/

Anyway ik heb de review van DC Rainmaker tav de AW3 als ook filmpjes bekeken van DesFit wat me de indruk geeft dat het inmiddels door allerlei updates van AW nu een “aardig” sport horloge is geworden en een prima smartwatch.
Ik train momenteel voor de 10 Engelse mijl en gebruik daarvoor de Nike NRC app met een trainingsplan voor de 15km. Dit bevalt me uitstekend alleen zou ik graag soms ook data aan me pols willen hebben. De NRC app is ook beschikbaar voor de AW waardoor het een interessante keuze kan worden.

In het verleden heb ik een FR225 gehad waar ik gematigd tevreden over was. Forse hockey puck aan je arm en buggy software ervaring waardoor ik niet zo heel happig ben om een nieuwe Garmin aan te schaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 31-01-2018 09:27 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 324 Laatste