Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 69 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Requiem19 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:31:
Fenix 5X keurig ontvangen vandaag via eGlobalcentral (EUR 500 ipv EUR 750). Geen factuur oid, dus garantie zou misschien wat lastig worden. Maar dat zien we dan wel weer ;).
Zit te wachten op mijn Fenix 5S via eGlobalcentral. Is vrijdag uit het magazijn gerold en ik verwacht hem dus ergens eind deze week. Scheelde ook nogal wat tov de prijs in Nederland. Zelfs met de BTW-actie van MM vorige week scheelde het nog 80 euro.

Veel plezier er mee!

Update: zie net dat hij vandaag al geleverd gaat worden! Dat is dus ruim binnen de 8 werkdagen.

[ Voor 8% gewijzigd door thunder68 op 31-01-2018 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:28

pdavie2311

Live life to the fullest..

Miki schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:26:
Zijn hier tweakers met recente ervaringen met een Apple Watch en hardlopen? Ik kom helaas in het Apple Watch topic niet heel erg ver :/

Anyway ik heb de review van DC Rainmaker tav de AW3 als ook filmpjes bekeken van DesFit wat me de indruk geeft dat het inmiddels door allerlei updates van AW nu een “aardig” sport horloge is geworden en een prima smartwatch.
Ik train momenteel voor de 10 Engelse mijl en gebruik daarvoor de Nike NRC app met een trainingsplan voor de 15km. Dit bevalt me uitstekend alleen zou ik graag soms ook data aan me pols willen hebben. De NRC app is ook beschikbaar voor de AW waardoor het een interessante keuze kan worden.

In het verleden heb ik een FR225 gehad waar ik gematigd tevreden over was. Forse hockey puck aan je arm en buggy software ervaring waardoor ik niet zo heel happig ben om een nieuwe Garmin aan te schaffen.
Ja! Ik! Ik loop al een tijdje met de AW3. Ik gebruik ook de Nike app en dit bevalt meer dan prima. Genoeg datavelden in beeld (hartslag, tijd, gem snelheid en afstand) Daarbij praat Siri nu ook terug en kun je desgewenst gesproken meldingen/updates krijgen van bovengenoemde datavelden. Beetje zoals Runkeeper zeg maar, eerder op je smartphone.

Met 2 dagen achter elkaar sporten haal je met gemak 2 dagen op de batterij. Zonder sporten wellicht 3 dagen. Dit is echt wel beter geworden, alleen zal het nooit de Garmins evenaren. Qua scherm en smartwatch is het momenteel 1 van de beste smartwatches in mijn optiek.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:23
thunder68 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:32:
[...]

Zit te wachten op mijn Fenix 5S via eGlobalcentral. Is vrijdag uit het magazijn gerold en ik verwacht hem dus ergens eind deze week. Scheelde ook nogal wat tov de prijs in Nederland. Zelfs met de BTW-actie van MM vorige week scheelde het nog 80 euro.

Veel plezier er mee!

Update: zie net dat hij vandaag al geleverd gaat worden! Dat is dus ruim binnen de 8 werkdagen.
Jep, geen klachten hier over dit bedrijf! :).

Veel plezier met de 5S, is een top klokje.

(p.s., voor Smartwatchfetisjisten: de resolutie van de F5(x) is nog steeds vrij abominabel.. denk dat veel mensen die scherp beeld belangrijk vinden niet blij worden van de Fenix series. Met wijzerplaten zie je bijvoorbeeld heel erg de kartelrandjes van de wijzers omdat de resolutie te laag is (en anti aliasing niet kan op een horloge uiteraard ;). Fenix is top, maar moet wel matchen met je verwachtingen!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
CT schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:50:
[...]

Je mag van mij mee doen met de anti-smartwatch shill maar feitelijk als een '''sporthorloge''' alles kan (neem de Garmin Forerunner 645 Music bijv. of Tomtom music) dan komt er ook amper 5 uur uit onder ideale omstandigheden nieuw uit de doos. De Tomtom haalt wellicht een uurtje.. nou fascinerende verschillen.
Nee hoor, ik ben niet anti-smartwatch, zeker niet. Maar er is in de praktijk een duidelijk verschil in focus tussen de 'echte' sporthorloges (Garmin, Suunto, TomTom) aan de ene kant en de smartwatches aan de andere kant (Huawei, Samsung etc). De meeste smartwatches zijn bedoeld voor het casual sporten (max 1-2 uur), terwijl de sporthorloges toch wel minimaal een marathon moeten kunnen loggen. Om dat te kunnen worden er concessies gedaan aan functionaliteit, schermresolutie etc.

Zolang er geen producten zijn die echt the best of both worlds hebben blijven het wat mij betreft wel twee aparte categoriën, die je ook los van elkaar moet beschouwen en beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdS
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-07 14:32
Weet iemand welke android versie compatible is met Garmin vivofit Jr (voor de kids zeg maar). Ik heb wel de garmin connect maar wil misschien een activity tracker voor m'n dochter doen en die vind starwars heel gaaf. Helaas kan mijn telefoon (android 4.4.4) dit niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
mrwolf schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:39:
[...]

Nee hoor, ik ben niet anti-smartwatch, zeker niet. Maar er is in de praktijk een duidelijk verschil in focus tussen de 'echte' sporthorloges (Garmin, Suunto, TomTom) aan de ene kant en de smartwatches aan de andere kant (Huawei, Samsung etc). De meeste smartwatches zijn bedoeld voor het casual sporten (max 1-2 uur), terwijl de sporthorloges toch wel minimaal een marathon moeten kunnen loggen. Om dat te kunnen worden er concessies gedaan aan functionaliteit, schermresolutie etc.

Zolang er geen producten zijn die echt the best of both worlds hebben blijven het wat mij betreft wel twee aparte categoriën, die je ook los van elkaar moet beschouwen en beoordelen.
Jep! Kan dit volledig onderschrijven :).

Vriend van me had de Motorola sport nog iets. Hij was er blij mee, maar als ik de GPS tracks zag of die hartslagmeting die echt alle kanten op sprong.. dan is het een beetje alsof je in een heel mooi opgepoetste Ferrari stapt die 50 pk heeft en geen grip heeft bij het sturen.

De Garmin's zijn meer noeste oude Land Rovers. Zien er soms wat ruig uit, maar doen alles goed.

Die vriend van hierboven heeft zijn echte smartwatch overigens ingeruild toen hij bij de Halve Marathon bij kilometer 17 uitviel. Batterij op... Is nu over op een Vivoactive 3. Nog wel beetje mooi, maar toch de voordelen van een echt sporthorloge. Hij vindt het ook chill dat ie nu z'n slaap etc kan meten, want bij de Motorola moest dat ding aan de lader 's nachts.

Het is maar wat je wilt. Wil je fully fledged smartwatch die er goed uitziet en notificaties etc top doet: apple watch, samsung watches, huawei etc.

Mensen met serieuze sportieve ambities (en zeker Tweakers!) zullen vroeg of laat tegen de beperkingen van zulke horloges aanlopen.

Daarom ook met enige ergernis de discussie hier gevolgd afgelopen tijd. Je kan de huidige markt niet veranderen, je zult het moeten doen met wat er nu is of over 2 / 3 jaar terugkomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:07
Eerlijk gezegd ben ik wel klaar met die hele smartwatch discussie.
Mischien dat het in de toekomst nog meer samen smelt maar nu is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Miki De algemene opinie is dat een Apple watch nog steeds niet kan tippen aan een echt sporthorloge van Garmin, Polar, Suunto of TomTom. Ik meen b.v. ergens gelezen te hebben dat je op een Apple watch niet kunt zien of je een GPS fix hebt bij de start van een activiteit. Dat zou voor mij al een reden zijn niet voor een Apple Watch te kiezen. Verder vind ik de batterijduur van een Apple watch ook onacceptabel voor een sporthorloge (als ik in de avond ga sporten met gebruik van GPS en hartslagsensor, kan dat dan nog?). De Apple watch moet elke avond/nacht aan de lader, maar dat betekent dus ook dat je b.v. sleep tracking data mist (als je dat interessant vindt). Mijn huidige Garmin vivoactive HR gaat zo'n 8 dagen mee totdat ik 'm aan de lader moet leggen en ik sport zo'n 3-4 uur per week gebruik makende van de GPS.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

PatrickC schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:57:
@Miki De algemene opinie is dat een Apple watch nog steeds niet kan tippen aan een echt sporthorloge van Garmin, Polar, Suunto of TomTom. Ik meen b.v. ergens gelezen te hebben dat je op een Apple watch niet kunt zien of je een GPS fix hebt bij de start van een activiteit. Dat zou voor mij al een reden zijn niet voor een Apple Watch te kiezen. Verder vind ik de batterijduur van een Apple watch ook onacceptabel voor een sporthorloge (als ik in de avond ga sporten met gebruik van GPS en hartslagsensor, kan dat dan nog?). De Apple watch moet elke avond/nacht aan de lader, maar dat betekent dus ook dat je b.v. sleep tracking data mist (als je dat interessant vindt). Mijn huidige Garmin vivoactive HR gaat zo'n 8 dagen mee totdat ik 'm aan de lader moet leggen en ik sport zo'n 3-4 uur per week gebruik makende van de GPS.
Volgens mij staat erboven toch heel duidelijk dat de Apple Watch NIET elke avond/nacht aan de lader hoeft.
Je kunt dus zeker sporten met hartslag en GPS in de de avond. Daarbij laadt de Apple Watch veel sneller op dan een Garmin (praat uit ervaring) en zou je zelfs tijdens het eten/douchen de Watch weer volledig kunnen opladen om de slaap te monitoren. Bovenstaand is gebasseerd op ervaringen en feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Volgens mij staat erboven toch heel duidelijk dat de Apple Watch NIET elke avond/nacht aan de lader hoeft.
Je kunt dus zeker sporten met hartslag en GPS in de de avond. Daarbij laadt de Apple Watch veel sneller op dan een Garmin (praat uit ervaring) en zou je zelfs tijdens het eten/douchen de Watch weer volledig kunnen opladen om de slaap te monitoren. Bovenstaand is gebasseerd op ervaringen en feiten.
Dat bericht had ik inderdaad nog niet gelezen, excuses, maar het zal toch ook wel afhangen van hoeveel je de Apple watch gedurende de dag gebruikt? Hoe dan ook, je moet rekening houden met een lagere batterijduur tov b.v. een Garmin FR/Fenix/VA3/VAHR en iets beter letten op de batterij voordat je de deur uitgaat om te sporten. ;)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:54

oNo

Sja, ik zou ook graag een sportwatch met allemaal smartwacht functionaliteiten willen.

Een mooi hoogresolutiescherm met always on en lange accuduur is een nogo. En een watch waarvan het scherm uit moet om een beetje normale gebruiksduur te halen vind ik helemaal niets.

Ik heb meerdere smart-sportwatches gehad:
Garmin 310
TomTom Multisport
Garmin 920XT
Sony Smartwatch 3
Garmin Vivoactive
Garmin Vivoactive HR
Finow X5 Air
Garmin Vivoactive 3
Garmin 735XT
Garmin Fenix 5

Uiteindelijk ben ik superblij met m'n Fenix 5. Dit topic volg ik nu een hele tijd en het bevestigd, naast dagelijks gebruik en tijdens activiteiten, waarom de Fenix 5 voor mij de juiste is. Het enige wat van mij anders had gemogen is dat de (kleine) binnenband weg had gemogen en iets meer scherm. Het is al beter tov de Fenix 3 en wellicht dat de volgende Fenix dat heeft.

Edit: De accuduur is echt top! Met nog 20% accu 's morgens kan ik gewoon de dag door met heen en terug op de fiets naar m'n werk (2x 24 km)

[ Voor 7% gewijzigd door oNo op 31-01-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

PatrickC schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Dat bericht had ik inderdaad nog niet gelezen, excuses, maar het zal toch ook wel afhangen van hoeveel je de Apple watch gedurende de dag gebruikt? Hoe dan ook, je moet rekening houden met een lagere batterijduur tov b.v. een Garmin FR/Fenix/VA3/VAHR en iets beter letten op de batterij voordat je de deur uitgaat om te sporten. ;)
Klopt als een zwerende vinger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:20
rockhopper schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:36:
Interessant punt van het saffieren matglas, daar ga ik op de fiets en wandelbeurs eens proberen op te letten (als garmin er staat). Ik hou zelf wel van groot, dus wat jij minder vind is bij mij juist weer een pre. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met de kaarten. Met name of het een beetje makkelijk routeren is via een app of op het toestel zelf of dat het toch vooral thuis voorbereiden is met basecamp/mapsource en het dan op het horloge meenemen. En of de kaarten nu ook nog echt functioneel zijn of dat het allemaal behoorlijk bewerkelijk is met scrollen en zoomen.
En pictures natuurlijk! :9~
Voor zover ik begrepen heb staat Garmin niet op de fiets en wandelbeurs, maar wel op de bikemotion. Daar kan je met hetzelfde toegangskaartje in.

Ik sprak laatst een collega die een Fenix 5X gebruikt en hij is verrassend positief of het gebruik van de kaarten. Tijdens zijn wandelvakantie gebuikte hij al jaren een Garmin Oregon 600, maar afgelopen zomer heeft hij alles met zijn Fenix gedaan. Wel bereidt hij zijn tochten grotendeels voor thuis via basecamp. Via bijvoorbeeld de ConnectIQ app routecourse zijn er ook wel mogelijkheden om het vanaf je telefoon te doen, maar dat is wel meer gedoe.

Persoonlijk vraag ik mij inderdaad ook wel af hoe handig het in de praktijk nou is. Voor wat meer overzicht op een kaart pak je toch wel je telefoon er bij. Wat me wel heel leuk lijkt is dat het horloge zelf ook een route kan berekenen. Rij naar het bos, vertel je horloge dat je 10km wil hardlopen/wandelen/fietsen en hij bedenkt wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:57:
Uit de vele reviews die ik gelezen en bekeken heb, klopt het dat er geen GPS fix duidelijk te zien is en dat het ook vaak even duurt terwijl de typische sporthorloges vaak ook data meekrijgen om sneller een fix te verkrijgen.
Ondanks dat het wellicht wat ongemakkelijk is, is het ook redelijk goed te overkomen. Voor het lopen doe ik nog wat rekken en strekken dus ik zou al daardoor een fix kunnen verkrijgen voordat ik begin met lopen.

De enige Garmin's die me kunnen bekoren zijn de Fenix 5 vanwege mooie design en de 645/935 omdit echte hardloophorloges zijn. De Vivo active 3 touchscreen doet me niets en ook de touchscreen issues lijken me niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-10 17:55
oNo schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:29:
Uiteindelijk ben ik superblij met m'n Fenix 5. Dit topic volg ik nu een hele tijd en het bevestigd, naast dagelijks gebruik en tijdens activiteiten, waarom de Fenix 5 voor mij de juiste is. Het enige wat van mij anders had gemogen is dat de (kleine) binnenband weg had gemogen en iets meer scherm. Het is al beter tov de Fenix 3 en wellicht dat de volgende Fenix dat heeft.

Edit: De accuduur is echt top! Met nog 20% accu 's morgens kan ik gewoon de dag door met heen en terug op de fiets naar m'n werk (2x 24 km)
Goed te lezen dat je tevreden bent met je uiteindelijke keuze. Je hebt al een flink aantal toestellen getest. Even een klein vraagje, met binnenband denk ik aan fietsen enzo, bedoel je de zwarte band / rand van de bezel? Ik vermoed dat deze nodig is om te maskeren dat het scherm in feite vierkant is en digitaal rond wordt gemaakt. Althans zo ziet het eruit bij mijn fenix 3.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:54:
[...]

Uit de vele reviews die ik gelezen en bekeken heb, klopt het dat er geen GPS fix duidelijk te zien is en dat het ook vaak even duurt terwijl de typische sporthorloges vaak ook data meekrijgen om sneller een fix te verkrijgen.
Ondanks dat het wellicht wat ongemakkelijk is, is het ook redelijk goed te overkomen. Voor het lopen doe ik nog wat rekken en strekken dus ik zou al daardoor een fix kunnen verkrijgen voordat ik begin met lopen.

De enige Garmin's die me kunnen bekoren zijn de Fenix 5 vanwege mooie design en de 645/935 omdit echte hardloophorloges zijn. De Vivo active 3 touchscreen doet me niets en ook de touchscreen issues lijken me niet fijn.
Ik vind het vreemd dat Apple niet een GPS icoontje op het scherm heeft staan (of signaal geeft) dat aangeeft wannneer er een GPS fix is. Ik denk dat ze er veel gebruikers blij mee zouden maken. Mijn ervaring met de vivoactive HR is dat ik meestal binnen een paar seconden een GPS fix heb, maar het komt incidenteel voor dat het wel 2-3 minuten duurt. En als ik een wedstrijd loop, dan wil ik gewoon zeker weten dat er een GPS fix is.

De Fenix 5 en FR 645 hebben inderdaad een mooi design. En als de vivoactive 3 minimaal 2 fysieke buttons had gehad (net als z'n voorganger, de VA HR die ik nu heb), dan had ik deze waarschijnlijk al lang gekocht, omdat ik een touchscreen juist fijn vind werken (m'n beide Garmin horloges hadden tot nu toe een touchscreen). Maar die 'discussie' zullen we hier maar niet opnieuw starten. ;) Wel of geen touchscreen is namelijk erg subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Ik vermoed dat deze nodig is om te maskeren dat het scherm in feite vierkant is en digitaal rond wordt gemaakt. Althans zo ziet het eruit bij mijn fenix 3.
Ha, grappig. Nooit echt over nagedacht, maar lijkt inderdaad niet helemaal rond te zijn (ook niet vierkant trouwens).

Zie: YouTube: Teardown video: Inside the Garmin Forerunner 220 fitness watch and c... op 4:43. Dit is een Forerunner 220 maar dat zal vergelijkbaar zijn. Je ziet het scherm hier op de 'achterkant', maar geeft een goed beeld van de vorm.

Hier een Fenix 3HR: YouTube: Someday,If you want to replace the battery of the GARMIN Fenix 3 HR met op 1:02 de achterkant van het scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 31-01-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Ik vind het vreemd dat Apple niet een GPS icoontje op het scherm heeft staan (of signaal geeft) dat aangeeft wannneer er een GPS fix is. Ik denk dat ze er veel gebruikers blij mee zouden maken. Mijn ervaring met de vivoactive HR is dat ik meestal binnen een paar seconden een GPS fix heb, maar het komt incidenteel voor dat het wel 2-3 minuten duurt. En als ik een wedstrijd loop, dan wil ik gewoon zeker weten dat er een GPS fix is.

De Fenix 5 en FR 645 hebben inderdaad een mooi design. En als de vivoactive 3 minimaal 2 fysieke buttons had gehad (net als z'n voorganger, de VA HR die ik nu heb), dan had ik deze waarschijnlijk al lang gekocht, omdat ik een touchscreen juist fijn vind werken (m'n beide Garmin horloges hadden tot nu toe een touchscreen). Maar die 'discussie' zullen we hier maar niet opnieuw starten. ;) Wel of geen touchscreen is namelijk erg subjectief.
Ik ben mezelf aan het verdiepen en de AW is nagenoeg 1 en al touchscreen maar daar lees je veel minder over problemen dan wat ik zo ie over de Vivoactive 3. Gezien mijn eigen ervaringen en de trackrecord bij overige problemen van Garmin voorzie ik weinig goeds.

Ik blijf zelf liever weg bijGarmin ondanks dat ze echt mooie producten maken en een hoop data vast inzichtelijk maken als ook veel ondersteuning bieden aan 3rd party platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Ik ben mezelf aan het verdiepen en de AW is nagenoeg 1 en al touchscreen maar daar lees je veel minder over problemen dan wat ik zo ie over de Vivoactive 3. Gezien mijn eigen ervaringen en de trackrecord bij overige problemen van Garmin voorzie ik weinig goeds.

Ik blijf zelf liever weg bijGarmin ondanks dat ze echt mooie producten maken en een hoop data vast inzichtelijk maken als ook veel ondersteuning bieden aan 3rd party platformen.
Hou er rekening mee dat je minder leest over issues omdat de doelgroep heel anders is.

Apple Watch: smartwatch waar je ook mee kunt sport;
Garmin's: sportwatch met beperkte smartfuncties.

Volgens mij staan deze argumenten allemaal nog steeds: MrAcid in "Het grote Sporthorloge met GPS topic"

Wat nu wél kan is pauzeren met fysieke knoppen (wel twee tegelijk, nog steeds mwah dus). https://support.apple.com/en-us/HT204523#endorpause

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

rockhopper schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Goed te lezen dat je tevreden bent met je uiteindelijke keuze. Je hebt al een flink aantal toestellen getest. Even een klein vraagje, met binnenband denk ik aan fietsen enzo, bedoel je de zwarte band / rand van de bezel? Ik vermoed dat deze nodig is om te maskeren dat het scherm in feite vierkant is en digitaal rond wordt gemaakt. Althans zo ziet het eruit bij mijn fenix 3.
Met binnenband bedoel ik inderdaad de zwarte rand tussen het bruikbare scherm en de "stalen" rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
MrAcid schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:20:
[...]

Hou er rekening mee dat je minder leest over issues omdat de doelgroep heel anders is.

Apple Watch: smartwatch waar je ook mee kunt sport;
Garmin's: sportwatch met beperkte smartfuncties.

Volgens mij staan deze argumenten allemaal nog steeds: MrAcid in "Het grote Sporthorloge met GPS topic"

Wat nu wél kan is pauzeren met fysieke knoppen (wel twee tegelijk, nog steeds mwah dus). https://support.apple.com/en-us/HT204523#endorpause
Het “schijnt” dat met allerlei updates al veel pijnpunten zijn weggenomen. Dit lees je oa terug in de review van Dcrainmaker over de AW3. Uiteraard is het nog steeds niet op het niveau van Garmin maar wel flink verbeterd. Vandaar dat ik er één sterk overweeg naast dat je het grootste gedeelte van de tijd het horloge gebruikt als smartwatch. Daarbij ben ik ook gecharmeerd van de grootte en vormgeving.

Zie ook: https://www.dcrainmaker.c...sport-review.html#summary

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 31-01-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Miki schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:47:
[...]

Het “schijnt” dat met allerlei updates al veel pijnpunten zijn weggenomen. Dit lees je oa terug in de review van Dcrainmaker over de AW3. Uiteraard is het nog steeds niet op het niveau van Garmin maar wel flink verbeterd. Vandaar dat ik er één sterk overweeg naast dat je het grootste gedeelte van de tijd het horloge gebruikt als smartwatch. Daarbij ben ik ook gecharmeerd van de grootte en vormgeving.

Zie ook: https://www.dcrainmaker.c...sport-review.html#summary
Als her en der de plannen leest van Apple om vol in te zetten op health, heb ik er wel vertrouwen in dat de AW5 (of misschien wel de 4) echt aardig in de buurt komt van Garmin qua sport tracking.

Als ze dan ook nog eens voor elkaar krijgen dat het horloge gewoon dag of 4 meegaat op 1 charge... dan wordt het lastig voor Garmin en co.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Hou eens op over al die smartwatches!
Dit is het sporthorloge topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
tlpeter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:55:
Hou eens op over al die smartwatches!
Dit is het sporthorloge topic.
Wut :?

Ik snap even je wat overtrokken reactie niet helemaal. De discussie die hier gevoerd wordt is tot op heden in mijn ogen echt on-topic ;)

Voorheen was er duidelijk een scheiding tussen GPS sporthorloges en smartwatches maar dat is nu in rap tempo aan het vervagen. Sporthorloges krijgen smart features en Smartwatches krijgen health en sport features. Een zoektocht naar een "jack of all trades" horloge is dan ook het logische gevolg uit deze trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Een "jack of all trades" is er niet en dat is al ellelang behandeld.
Ik begrijp de zoekzocht alleen ga je die niet vinden.
Een sporthorloge heeft een veel lagere resolutie maar ook een heel ander scherm waardoor je deze veel minder vaak hoeft op te laden.
Maak anders een topic aan waarbij alle devices uitgebreid aan bod komen en vergeleken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
tlpeter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:16:
Een "jack of all trades" is er niet en dat is al ellelang behandeld.
Ik begrijp de zoekzocht alleen ga je die niet vinden.
Een sporthorloge heeft een veel lagere resolutie maar ook een heel ander scherm waardoor je deze veel minder vaak hoeft op te laden.
Maak anders een topic aan waarbij alle devices uitgebreid aan bod komen en vergeleken worden.
De Jack of all trades bestaat juist wel het is immers aan de betreffende koper welke trades hij belangrijk vindt. Zoals DC Rainmaker aangeeft kun je met de huidige Apple Watch als casual Runner prima een 5k, 10k of marathon lopen. Zoals voorheen de scheiding erg dominant was op basis van batterijduur en dataverzameling is dat nu niet meer zo dominant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@tlpeter Dit topic is waarschijnlijk ontstaan toen het verschil tussen smartwatches en sporthorloges erg groot was of er nog niet eens smartwatches bestonden. Ondertussen is die grens aan het vervagen en hebben we genoeg horloges die zich ergens in het 'midden' (hybride) begeven. Om nu te roepen om hiervoor maar een apart topic voor aan te maken vind ik onzin. Gaan we het dan in 3 topics hebben over dit soort horloges? Mijn interesse gaat uit naar alle types (smart/sport/'hybride') en dat kan best worden besproken in één topic wat mij betreft. Maar... ik ben niet de topicstarter, dus ben ook maar een deelnemer in deze discussie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik wel - en ik sta het toe. :+

Zolang het maar wel over het gebruik specifiek voor (duur)sporten blijft gaan lijkt de discussie mij relevant (en boeiend!). Dat is ook nog steeds in de geest van het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-10 20:35
Hathi schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:18:
[...]
Ik sprak laatst een collega die een Fenix 5X gebruikt en hij is verrassend positief of het gebruik van de kaarten. Tijdens zijn wandelvakantie gebuikte hij al jaren een Garmin Oregon 600, maar afgelopen zomer heeft hij alles met zijn Fenix gedaan. Wel bereidt hij zijn tochten grotendeels voor thuis via basecamp. Via bijvoorbeeld de ConnectIQ app routecourse zijn er ook wel mogelijkheden om het vanaf je telefoon te doen, maar dat is wel meer gedoe.

Persoonlijk vraag ik mij inderdaad ook wel af hoe handig het in de praktijk nou is. Voor wat meer overzicht op een kaart pak je toch wel je telefoon er bij. Wat me wel heel leuk lijkt is dat het horloge zelf ook een route kan berekenen. Rij naar het bos, vertel je horloge dat je 10km wil hardlopen/wandelen/fietsen en hij bedenkt wel wat.
Ik gebruik vaak een Garmin edge touring als "kaart" tijdens trailruns in onbekend terrein. Resolutie is een stukje minder dan de Garmin Fenix 5x, schermafmetingen echter wat groter. Ik heb er tegenwoordig de openfietsmap op zitten en buiten West-Europa the normale OpenStreetMap kaarten die je via Garmin kan downloaden. Ik vind het niet erg om het ding in de hand te houden (ronde achterkant) en mijn FR935 kan gewoon data over het hardlopen zelf tonen. Basecamp werkt makkelijk om een route uit te stippelen en je kan desgewenst vragen of het ding een rondje bedenkt.

Bij de Fenix 5x heb ik het idee dat het vooral voor wandelaars meer is bedoeld, daar ik me niet kan voorstellen dat er al hardlopend over een oneffen ondergrond op te navigeren valt. Het scherm lijkt mij daarvoor te klein. Maar ik hoor graag het tegendeel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
Soms is het net alsof DCRainmaker hier meeleest. Hij poste vandaag een artikel over navigatie in combinatie met garmin en wahoo toestellen waarbij je "makkelijk" routes op de telefoon maakt. Toch een beetje het punt van discussie bij de Fenix 5x (en diverse fietscomputers maar daar is een ander topic voor)
Het hele artikel staat hier

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rockhopper Hij is regelmatig in Nederland en heeft vast wel eens van dit geweldige topic op Tweakers gehoord! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:53
MrAcid schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:08:
Ik wel - en ik sta het toe. :+

Zolang het maar wel over het gebruik specifiek voor (duur)sporten blijft gaan lijkt de discussie mij relevant (en boeiend!). Dat is ook nog steeds in de geest van het topic.
Ik begrijp dat er hier ook echte sporters zijn die bewust daarvoor een horloge kopen. Aan de andere kant is het ook zo dat idd de sport- en smart watches dichter bij elkaar liggen of zelfs geïntegreerd zijn.

Maar... ik wil gerust een nieuw topic aanmaken genoemd: het grote smartwatch & sport horloge topic waar dan de watches besproken kunnen worden die er wat meer tussen in zitten. Geen probleem, als er maar animo voor is...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vind het wel degelijk interessant om, in dit topic, met enige regelmaat op de hoogte gehouden te worden in hoeverre de huidige smartwatches en meer hybride apparaten zich al kunnen meten met de pure sporthorloges :Y

Zolang dat nog niet écht het geval is, doe mij maar een 100% sporthorloge, het liefst zónder smart-functies, want als ik ga sporten wil ik helemaal niet afgeleid worden door notificaties.

Ik heb ook heel lang een afkeer gehad van het dragen van een horloge buiten het sporten om, maar nu ik een tijdje met een tracker rondloop merk ik er eigenlijk geen zak van. Misschien maar eens mijn analoge(!) horloge uit de kast halen :P
Zo na een maandje is de nieuwigheid van het stappen tellen en sleeptracking er wel een beetje af voor me, dus de motivatie om dit ding om mijn pols te houden wordt wel steeds minder. Tenzij ik een apparaat wil kopen dat activity tracking én GPS sporten kan doen, waarbij het laatste toch wel echt op het niveau van mijn FR220 moet liggen. Nog twee weekjes tot ik weer een rondje om de zon heb gevlogen, dus wie weet komt het ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Pathogen schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:06:
Tenzij ik een apparaat wil kopen dat activity tracking én GPS sporten kan doen, waarbij het laatste toch wel echt op het niveau van mijn FR220 moet liggen. Nog twee weekjes tot ik weer een rondje om de zon heb gevlogen, dus wie weet komt het ervan.
Dan kan de FR645 of een Fenix5S misschien aan jouw behoeften voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hoogstwaarschijnlijk wel, maar dat is dan weer een budgetkwestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Kan iemand mij helpen?

Ik zoek een sport horloge met een realtime hartslag meter op het scherm.
Bedoeld om mijn hartslag te monitoren tijdens HIIT trainingen.
Als het mogelijk zou wezen, gekoppeld aan mijn Android mobile, met een app die de hele hartslag verloop toont in een mooie overzicht.
Die je kan vergelijken met andere trainingsdagen.
Het belangrijkste is een accuraat hartslag.
Met de nieuwste technieken mag ik er vanuit gaan dat het zonder hartslag band kan, die je om je borst moet dragen?

Alle adviezen zijn welkom, ook Chinese.

[ Voor 4% gewijzigd door michael3 op 01-02-2018 14:03 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
... gooi eens wat zoekworden in dit topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-10 20:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

michael3 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:02:
Kan iemand mij helpen?

Ik zoek een sport horloge met een realtime hartslag meter op het scherm.
Bedoeld om mijn hartslag te monitoren tijdens HIIT trainingen.
Als het mogelijk zou wezen, gekoppeld aan mijn Android mobile, met een app die de hele hartslag verloop toont in een mooie overzicht.
Die je kan vergelijken met andere trainingsdagen.
Het belangrijkste is een accuraat hartslag.
Met de nieuwste technieken mag ik er vanuit gaan dat het zonder hartslag band kan, die je om je borst moet dragen?

Alle adviezen zijn welkom, ook Chinese.
Daar hoef je niet voor te zoeken, alleen voor te kijken. (Bijna) Iedere pagina zegt hier iets over..

Zie hier 50 opties:
https://www.sporthorlogec...rloges.html?114917=112201

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:20
Tja, maar of dat goed genoeg werkt voor HIIT trainingen?
Ben bang dat je dan nog steeds aan een borstband vast zit.. Of misschien een scosche rhythm band? Heb ik zelf geen ervaring mee, maar die schijnt de pieken wat beter op te pakken dan de optische hartslagmeters die op je pols (in het horloge zelf) meten.

Mijn ervaring is in ieder geval dat korte pieken in je hartslag niet goed gemeten worden door de optische meting op de pols (Fenix 5 in mijn geval). De HRM-tri band die ik gebruik ziet die pieken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hathi schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:44:
Tja, maar of dat goed genoeg werkt voor HIIT trainingen?
Ben bang dat je dan nog steeds aan een borstband vast zit.. Of misschien een scosche rhythm band? Heb ik zelf geen ervaring mee, maar die schijnt de pieken wat beter op te pakken dan de optische hartslagmeters die op je pols (in het horloge zelf) meten.

Mijn ervaring is in ieder geval dat korte pieken in je hartslag niet goed gemeten worden door de optische meting op de pols (Fenix 5 in mijn geval). De HRM-tri band die ik gebruik ziet die pieken wel.
Klopt helemaal. :) Heb je dus altijd nog een arm- of borstband voor nodig als je het echt accuraat wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Klopt voor HIIT zal het niet accuraat genoeg zijn, enkel een polshorloge. Echter was dat zijn vraag en dan krijgt hij dat als antwoord ;)
Ik kreeg niet de indruk dat er zelf al goed gekeken is..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Iemand tips voor aftermarket bruin leren horlogebandje voor de Fenix 5x?

Ik vind die van Garmin zelf mooi, maar 80€ vind ik niet realistisch.

Op Aliexpress is de keuze imo ook niet reuze :).

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 02-02-2018 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Requiem19 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:43:
Iemand tips voor aftermarket bruin leren horlogebandje voor de Fenix 5x?

Ik vind die van Garmin zelf mooi, maar 80€ vind ik niet realistisch.

Op Aliexpress is de keuze imo ook niet reuze :).
Is dit iets:

https://nl.aliexpress.com...010608.0.0.7b6ae28afP2Hha

Is voor de 5 maar mischien ook wel beschikbaar voor de 5x.

[ Voor 5% gewijzigd door tlpeter op 02-02-2018 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
tlpeter schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Is dit iets:

https://nl.aliexpress.com...010608.0.0.7b6ae28afP2Hha

Is voor de 5 maar mischien ook wel beschikbaar voor de 5x.
Thanks! Maar even kieskeurig doen: ik wil dus geen wit stiksel, liefste beetje zoals t garminbandje.

Ik blijf rustig doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Voor HIIT heb je toch geen hartslagmeter nodig? Ten eerste omdat een hartslagmeter altijd te laat is (optisch waarschijnlijk nog iets later dan een borstband) Ten tweede, omdat het zo kort en intens moet, het is toch makkelijk om die x aantal seconden gewoon voluit en max plus nog net ff wat extra te gaan?

Wat evt zou kunnen werken is een vermogensmeter. Die geeft realtime weer wat je doet. Dan heb ik het over fietsen. Ik weet niet wat je met running power kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
oNo schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:17:
Voor HIIT heb je toch geen hartslagmeter nodig? Ten eerste omdat een hartslagmeter altijd te laat is (optisch waarschijnlijk nog iets later dan een borstband) Ten tweede, omdat het zo kort en intens moet, het is toch makkelijk om die x aantal seconden gewoon voluit en max plus nog net ff wat extra te gaan?

Wat evt zou kunnen werken is een vermogensmeter. Die geeft realtime weer wat je doet. Dan heb ik het over fietsen. Ik weet niet wat je met running power kan.
Voor bijv Crossfit is t wel echt cool. Vooral om je herstel te meten (hoe snel daalt je hr na max effort etc), je max inspanning en je recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Gister avond tussen 22u en 00u mijn horloge opgeladen, daarna direct omgedaan.
Vanmorgen zag ik dat mijn slaap niet geregistreerd was.
Is dit een bekend fenomeen?

Mijn “standaard” ingestelde slaaptijden zijn 22:30-5:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
frankwopereis schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:28:
Gister avond tussen 22u en 00u mijn horloge opgeladen, daarna direct omgedaan.
Vanmorgen zag ik dat mijn slaap niet geregistreerd was.
Is dit een bekend fenomeen?

Mijn “standaard” ingestelde slaaptijden zijn 22:30-5:30.
Nog nooit zelf meegemaakt en ook niet eerder van gehoord.

Reset (aan uit) zou mijn eerste stap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Requiem19 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:54:
[...]

Nog nooit zelf meegemaakt en ook niet eerder van gehoord.

Reset (aan uit) zou mijn eerste stap zijn.
Ik gok erop dat ie het. Na-avond weer doet.
Denk dat het komt omdat hij aan de kader lag en mijn slaaptijd in theorie al lang was ingegaan..
Hoop ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Welke watchfaces gebruiken jullie?

Ben na dagje proberen voorlopig op deze uitgekomen (Actiweather ofzo)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mYzFOm/FC4_E6237_B2_B2_4_A89_8_D69_18_C54_BD609_E7.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Requiem19 op 03-02-2018 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Requiem19 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:09:
Welke watchfaces gebruiken jullie?

Ben na dagje proberen voorlopig op deze uitgekomen (Actiweather ofzo)

[afbeelding]
Ik had op mijn fenix 5 de watchface " on track"
Helaas is deze niet beschikbaar voor de 935 anders had ik deze opnieuw gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo

oNo

Op m'n vivoactive had ik eerst actiface en later heartbeatface.
Voor de Fenix 5 heb ik nu Optimus HR omdat laatstgenoemde de fenix 5 niet ondersteunt. Dit ondanks dat deze watchface 29 januari jl een update heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 13:53
Op mijn fēnix gebruik ik meestal Steam Gauge:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/SEt9kxi.jpg

Met achtergrondkleur Scarlet past hij echt perfect bij de rode band van de fēnix 3 silver.

Als ik de zwarte of groene nylon straps gebruik, zet ik de achtergrondkleur gewoon op zwart.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Laatst online: 13:17

thommich

Belg

Ik heb een TomTom Runner 3 Music + Cardio op het oog, maar heb nog 2 vragen waar ik niet meteen een antwoord op vind online...

1) Ik weet dat de Runner 3 offline muziek kan afspelen dmv mp3's die op het toestel worden gezet. Offline spotify kan niet weet ik ook. Maar kan ik spotify op mijn smartphone (OnePlus 3T) bedienen als ik deze bij heb tijdens het sporten?
2) Het is een "long-shot", maar is er ook een optie om bvb tijdens fietsen een vooraf gedefinieerde route (bvb met .gpx-bestand) te volgen, waarbij op het scherm de te volgen route aangegeven wordt?

Indien niet, zijn er sporthorloges die bovenstaande functies hebben in dezelfde prijsklasse?
Ik hoef helemaal geen smartwatch, maar zou wel graag een sporthorloge hebben dat ik kan gebruiken bij zowel hardlopen (liefst zonder smartphone) en bij fietsen (mét smartphone)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Antwoord op je laatste vraag: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Andere horloges in die prijsklasse: Alleen als je bereid bent om tweedehands te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:46

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

thommich schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:00:
Ik heb een TomTom Runner 3 Music + Cardio op het oog, maar heb nog 2 vragen waar ik niet meteen een antwoord op vind online...

1) Ik weet dat de Runner 3 offline muziek kan afspelen dmv mp3's die op het toestel worden gezet. Offline spotify kan niet weet ik ook. Maar kan ik spotify op mijn smartphone (OnePlus 3T) bedienen als ik deze bij heb tijdens het sporten?
2) Het is een "long-shot", maar is er ook een optie om bvb tijdens fietsen een vooraf gedefinieerde route (bvb met .gpx-bestand) te volgen, waarbij op het scherm de te volgen route aangegeven wordt?

Indien niet, zijn er sporthorloges die bovenstaande functies hebben in dezelfde prijsklasse?
Ik hoef helemaal geen smartwatch, maar zou wel graag een sporthorloge hebben dat ik kan gebruiken bij zowel hardlopen (liefst zonder smartphone) en bij fietsen (mét smartphone)...
Het antwoord op vraag nr 2 is wel ja. Mits je genoegen neemt met een breadcrumb spoor. Er is geen gesproken begeleiding. Routes die ik met Komoot maak kan ik moeiteloos op de TomTom synchroniseren. Uploaden in de we omgeving en daarna het apparaat synchroniseren. Ik gebruikte de fietshouder voor de TomTom werkt prima voor mij.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een Garmin Fenix 2 die de batterijlading niet meer goed vast houdt/oplaadt?

Symptoom: het horloge lijkt op te laden (misschien iets sneller dan normaal, maar niet in bijv. 2 min van 0 - 100%). De batterij indicator staat op 100%, maar de batterij is leeg. De tijd wordt weergegeven, maar er is niet voldoende prik in de batterij om de trilfunctie te doen. Het horloge reset zichzelf.

Al geprobeerd: een soft reset, een hard reset, contactpunten voor het laden schoongemaakt, andere laadkabel, andere USB adapter en de batterij vervangen.

Als ik de batterij zelf oplaad, dus niet in het horloge, maar via een aparte lader, dan werkt het horloge gewoon (natuurlijk) en gaat zelfs bijzonder lang mee. Na een paar keer laden wordt de lading bij 100% echter steeds minder totdat 100% eigenlijk helemaal leeg is.

Volgens mij wordt het tijd om het horloge te vervangen, tenzij iemand nog een goede tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:43
Ik heb een vivoactive 3 gekocht bij de MM tijdens de btw actie. Ik ben echter erg ontevreden over de batterij. Een dag zonder activiteiten te meten, backlight op 10% en autolock aan verbruikt zo'n 50% van de batterij. Kortom mijn horloge houdt het 2 dagen uit zonder nog activiteiten te meten.

Hebben meer mensen hier last van? Op het forum van Garmin wel een topic gevonden met zelfde probleem. Resetten etc heb ik allemaal al een keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
aalekss schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:12:
Ik heb een vivoactive 3 gekocht bij de MM tijdens de btw actie. Ik ben echter erg ontevreden over de batterij. Een dag zonder activiteiten te meten, backlight op 10% en autolock aan verbruikt zo'n 50% van de batterij. Kortom mijn horloge houdt het 2 dagen uit zonder nog activiteiten te meten.

Hebben meer mensen hier last van? Op het forum van Garmin wel een topic gevonden met zelfde probleem. Resetten etc heb ik allemaal al een keer gedaan.
Klinkt als een defect.

Probeer nog even naar oudere of nieuwere firmware te gaan (check bijv of er al beta firmware is op t garmin forum).

Dit is een typisch geval batterydrain. Vaak veroorzaakt doordst er op de achtergrond per ongeluk continu iets draait, zoals bluetooth search etc.

Mijn F3 had hier in t verleden ook last van na nieuwe FW uodate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
SKB schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:27:
Ik heb gisteren de forerunner 645 besteld bij clevertraining. Eens benieuwd wanneer ik hem mag ontvangen.
Enig idee wanneer je hem kan verwachten ? zelf ook erg geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wat @Requiem19 zegt: moet een defect zijn.
Mijne doet in 4 dagen ongeveer 50% dan ga ik 2 uur het bos in en is er nog 30% ofzo over en laad ik hem in zo'n 45 minuten weer vol.

Ff contact met Garmin zoeken, je hebt gewoon garantie..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43
dreamscape schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:05:
Op mijn fēnix gebruik ik meestal Steam Gauge:

Met achtergrondkleur Scarlet past hij echt perfect bij de rode band van de fēnix 3 silver.

Als ik de zwarte of groene nylon straps gebruik, zet ik de achtergrondkleur gewoon op zwart.
+1 Steamgauge.

Maar wat is Garmin aan het doen met Connect Mobile? :-( :-(
Sinds 4.2.2 is het huilen met de pet op! Sync van activiteiten werkt nauwelijks nog na het sporten. Dan moet ik het horloge rebooten en kan de sync afgewerkt worden. Notificaties werken ook nauwelijks meer. Na een reboot 30-40 minuten en dan zie ik wel bij Slimme Meldingen "Geen Meldingen" ondanks dat er zát Whatsapp/Mail/Sms notificaties open staan op de telefoon.
Ik ben maar terug gegaan naar 4.2.1 en dan werkt alles weer zoals het hoort. De play store reviews van de app staan vol met hetzelfde probleem dat al 3 weken speelt.
Horloge en telefoon zijn beide voorzien van de laatste firmware en hebben een factory reset gehad. Met 4.2.2 leidde dat niet tot een oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon 73 op 04-02-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt toevallig niet een Connect IQ app, watchface, widget, of dataveld geïnstalleerd? Je geeft aan all eens een reset gedaan te hebben, maar laat je de horloge hier na ook 'standaard'? In sommige gevallen wil zo'n Connect IQ installatie nog wel eens een battery drain veroorzaken.

[ Voor 24% gewijzigd door PatrickC op 04-02-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

@Ramon 73 Hier nergens last van. Samsung S7, GC 4.4.2, Fenix 5 laatste firmware.

Dergelijke problemen worden vaak veroorzaakt door de Android toevoegingen van fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ramon 73 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:26:
[...]

+1 Steamgauge.

Maar wat is Garmin aan het doen met Connect Mobile? :-( :-(
Sinds 4.2.2 is het huilen met de pet op! Sync van activiteiten werkt nauwelijks nog na het sporten. Dan moet ik het horloge rebooten en kan de sync afgewerkt worden. Notificaties werken ook nauwelijks meer. Na een reboot 30-40 minuten en dan zie ik wel bij Slimme Meldingen "Geen Meldingen" ondanks dat er zát Whatsapp/Mail/Sms notificaties open staan op de telefoon.
Ik ben maar terug gegaan naar 4.2.1 en dan werkt alles weer zoals het hoort. De play store reviews van de app staan vol met hetzelfde probleem dat al 3 weken speelt.
Horloge en telefoon zijn beide voorzien van de laatste firmware en hebben een factory reset gehad. Met 4.2.2 leidde dat niet tot een oplossing.
Exact zelfde probleem hier (LG G6 met laatste software en 735xt). Ik ben uiteindelijk terug gegaan naar 4.1.11, daar werkt alles perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
oNo schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:08:
@Ramon 73 Hier nergens last van. Samsung S7, GC 4.4.2, Fenix 5 laatste firmware.

Dergelijke problemen worden vaak veroorzaakt door de Android toevoegingen van fabrikanten.
Kan ook mismatch Horloge <=> telefoon zijn. Een vriendin heeft exact dezelfde Forerunner 235 die ik heb, icm een Samsung S8 met GCM 4.2.2 en ervaart precies dezelfde problemen als ik had met 4.2.2. Bij haar zijn ze ook opgelost door 4.2.1 te gebruiken. Zelf gebruik ik de FR235 met een LG G5. Zelfde f/w versies op de horloges.
Jij hebt een Fenix 5 en dat zou wel eens anders kunnen werken. De comments in de Play Store gaan ook in hoofdzaak over de Vivoactive en de Forerunner en daardoor lijkt het mij alsof de Fenix niet getroffen is. En dat zie je vaker met Garmin, de premium devices hebben nergens last van en de middenmoot heeft veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
PatrickC schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Je hebt toevallig niet een Connect IQ app, watchface, widget, of dataveld geïnstalleerd? Je geeft aan all eens een reset gedaan te hebben, maar laat je de horloge hier na ook 'standaard'? In sommige gevallen wil zo'n Connect IQ installatie nog wel eens een battery drain veroorzaken.
Connect IQ heeft wel een naam qua battery drain. Normaal gesproken is dat opgelost na een power cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Weet iemand waar ik de hersteltijd terug kan vinden? Eergisteren zei m’n horloge 36uur, vanmiddag volgens mij niks..
Maar ik zie het nergens terug..

235 heb ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:17

vhal

ಠ_ಠ

frankwopereis schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:15:
Weet iemand waar ik de hersteltijd terug kan vinden? Eergisteren zei m’n horloge 36uur, vanmiddag volgens mij niks..
Maar ik zie het nergens terug..

235 heb ik :)
In het menu onder Mijn statistieken (of zoiets)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
pjottum schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:13:
[...]

Wat @Requiem19 zegt: moet een defect zijn.
Mijne doet in 4 dagen ongeveer 50% dan ga ik 2 uur het bos in en is er nog 30% ofzo over en laad ik hem in zo'n 45 minuten weer vol.

Ff contact met Garmin zoeken, je hebt gewoon garantie..
Dit is ook ongeveer mijn beeld. Ik sport om de dag zo'n 1,5 tot 2 uur (HRM altijd, GPS gemiddeld een uur per 2 dagen) en laad hem ook zo om de 4 dagen een keer op als hij rond de 25% uitkomt. Meestal omdat ik dan weer een rit gepland heb waarbij ik nooit zo goed weet hoe lang ik weg ga zijn.

Op zich ben ik tevreden over de accuduur, maar voor mijn gevoel hield de VA HR het een dag langer uit bij licht gebruik. Met name in het dagelijkse (niet sport-gebruik) heb ik het gevoel dat de VA3 wat sneller door de accu heengaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Mn Fenix 5x zit na 6 dagen nu op 41%. Met veel gebruik en gepriegel en 3x gps activiteit van uurtje.

Denk dat je met de 5x ongeveer uit moet gaan van 7-10 dagen per charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 14:11

SKB

DateTime.Now schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:48:
[...]

Enig idee wanneer je hem kan verwachten ? zelf ook erg geïnteresseerd!
Vorige week mail gekregen dat ze hem nog steeds willen versturen begin februari. Op DC rainmaker gelezen dat men verwacht uit te sturen rond 10-12 feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
Ik heb ook een 645 besteld bij de lokale hardloop winkel, hoop hem eigenlijk vrij snel te krijgen. Begin steeds meer te ergeren aan het verschil in snelheid gemeten en werkelijk met mijn TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Nu online
oNo schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:58:
Op m'n vivoactive had ik eerst actiface en later heartbeatface.
Voor de Fenix 5 heb ik nu Optimus HR omdat laatstgenoemde de fenix 5 niet ondersteunt. Dit ondanks dat deze watchface 29 januari jl een update heeft gehad.
Ik had eerst de WF f5 one voor mijn Fenix 5 maar nu overgestapt naar de Optimus HR, nog net ff wat mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
kepler schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Exact zelfde probleem hier (LG G6 met laatste software en 735xt). Ik ben uiteindelijk terug gegaan naar 4.1.11, daar werkt alles perfect
Garmin gebeld, probleem is bekend en men werkt aan een oplossing. Geen idee van status of einddatum.
Advies is om zo lang als nodig is, via kabel en laptop te synchroniseren met connect online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

vhal schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:23:
[...]

In het menu onder Mijn statistieken (of zoiets)
Thnx! Op het horloge staat het daar Indd. In de telefoon app kan je het dus niet terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb besloten om rond maart 2 of 3 toestellen te bestellen en gewoon eens te proberen. Dat zullen dan de Samsung Gear Sport, garmin vivoactive 3 en de Huawei Watch 2 zijn.

Ze hebben allemaal zo hun plus- en min punten maar ik denk toch dat je het beste zelf kan ervaren in welke mate één van deze voldoet aan mijn eisen. Ik lees gewoon te veel afwijkende reviews om duidelijk een inschatting te kunnen maken.

Maar het kan ook maar zo zijn dat ze alle 3 niet voldoen en ik dus gewoon ga besluiten af te wachten op wat de toekomst gaat brengen. In dat geval koop ik denk ik de veel goedkopere Fitbit Charge 2 Activity tracker en kan ik later altijd eens kijken of er echt een best off smart/sport watch op de markt is die overall gezien prima scoort op belangrijke punten. Het heeft voor mij geen zin ergens veel geld in te stoppen wat het gewoon net niet is. En met zo'n €50 euro voor de Fitbit Charge 2 Activity tracker heb ik wellicht een (tijdelijke) goedkope oplossing.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frij5fd
Juancho schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:22:
Ik heb besloten om rond maart 2 of 3 toestellen te bestellen en gewoon eens te proberen. Dat zullen dan de Samsung Gear Sport, garmin vivoactive 3 en de Huawei Watch 2 zijn.

Ze hebben allemaal zo hun plus- en min punten maar ik denk toch dat je het beste zelf kan ervaren in welke mate één van deze voldoet aan mijn eisen. Ik lees gewoon te veel afwijkende reviews om duidelijk een inschatting te kunnen maken.

Maar het kan ook maar zo zijn dat ze alle 3 niet voldoen en ik dus gewoon ga besluiten af te wachten op wat de toekomst gaat brengen.......
Tja, als we dat allemaal doen, dan neemt het aantal 2e kansjes bij Coolblue sterk toe en stijgen de "nieuwprijzen" met enkele tientjes. Is het nu echt zo moeilijk om te kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Frij5fd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:06:
[...]

Tja, als we dat allemaal doen, dan neemt het aantal 2e kansjes bij Coolblue sterk toe en stijgen de "nieuwprijzen" met enkele tientjes. Is het nu echt zo moeilijk om te kiezen?
Dat dus. Anders ga je eens naar een fysieke winkel en bekijk en probeer ze daar eens. Oh, en koop hem dan ook daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ten eerste heb je als koper gewoon het recht om een product dat niet voldoet terug te sturen.

Ten tweede, als je dit topic een beetje hebt gevolgd de laatste weken, dan is het idd helaas nog zo dat de keuze bijzonder lastig is. Als je tenminste het beste van en een smartwatch en een sportwatch wil combineren.

Ten derde kan je een horloge dus niet testen in een winkel. Dus leuk om te kijken maar je wil juist de minpunten goed controleren of ze van doorslaggevende waarde zijn of dat het eigenlijk best mee valt. En daarvoor heb je gewoon even een rondje hardlopen/fietden/sportschool voor nodig.

Ten vierde wordt werd mij juist hier op tweakers aangeraden om gewoon eens wat te proberen, sport er eens mee en onder vind zelf hoe bijv de GPS van de Samsung gear sport werkt. Opmerkelijk dat er nu weer het tegenovergestelde wordt aangeven.

Ten vijfde zit ik vast aan bol.com dus ergens anders kopen heeft geen nut.

Ten zesde bestel ik ze op volgorde van MIJN keuze. Dus het horloge die ik het liefst wil test ik als eerste. Bevalt deze toch dan houd ik het natuurlijk. Zoniet, op naar de volgende.

En als laatste heb ik helaas geen geldboom in de tuin staan dus een aankoop van zo'n 300 euro, dat moet gewoon voldoen.

Als er nou 1 duidelijke analyse en uitkomst was, over 1 van de 3 genoemde horloges dan was het misschien idd de gok waard. Maar de meningen en reviews verschillen zo enorm dat het helaas niet anders kan dan ze gewoon zelf te proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 06-02-2018 23:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Juancho schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:38:
Ten eerste heb je als koper gewoon het recht om een product dat niet voldoet terug te sturen.

Ten tweede, als je dit topic een beetje hebt gevolgd de laatste weken, dan is het idd helaas nog zo dat de keuze bijzonder lastig is. Als je tenminste het beste van en een smartwatch en een sportwatch wil combineren.

Ten derde kan je een horloge dus niet testen in een winkel. Dus leuk om te kijken maar je wil juist de minpunten goed controleren of ze van doorslaggevende waarde zijn of dat het eigenlijk best mee valt. En daarvoor heb je gewoon even een rondje hardlopen/fietden/sportschool voor nodig.

Ten vierde wordt werd mij juist hier op tweakers aangeraden om gewoon eens wat te proberen, sport er eens mee en onder vind zelf hoe bijv de GPS van de Samsung gear sport werkt. Opmerkelijk dat er nu weer het tegenovergestelde wordt aangeven.

Ten vijfde zit ik vast aan bol.com dus ergens anders kopen heeft geen nut.

Ten zesde bestel ik ze op volgorde van MIJN keuze. Dus het horloge die ik het liefst wil test ik als eerste. Bevalt deze toch dan houd ik het natuurlijk. Zoniet, op naar de volgende.

En als laatste heb ik helaas geen geldboom in de tuin staan dus een aankoop van zo'n 300 euro, dat moet gewoon voldoen.

Als er nou 1 duidelijke analyse en uitkomst was, over 1 van de 3 genoemde horloges dan was het misschien idd de gok waard. Maar de meningen en reviews verschillen zo enorm dat het helaas niet anders kan dan ze gewoon zelf te proberen.
1: Dat wil niet zeggen dat je wettelijke retourtermijn van 14 dagen gezien mag worden als een "free trial" periode.

3: Heb je dat al eens gevraagd? De betere hardloopwinkel doet niet moeilijk over het retourneren van een paar schoenen, misschien hebben ze ook wel gewoon een testmodel liggen van de horloges.

7: First world problem. Als je het niet kunt veroorloven, koop het dan niet.

8: Als je nou zoveel verschillende reviews leest, trek dan de conclusie dat waarschijnlijk géén van de devices gaat voldoen aan je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Pathogen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:06:
[...]

1: Dat wil niet zeggen dat je wettelijke retourtermijn van 14 dagen gezien mag worden als een "free trial" periode.

3: Heb je dat al eens gevraagd? De betere hardloopwinkel doet niet moeilijk over het retourneren van een paar schoenen, misschien hebben ze ook wel gewoon een testmodel liggen van de horloges.

8: Als je nou zoveel verschillende reviews leest, trek dan de conclusie dat waarschijnlijk géén van de devices gaat voldoen aan je eisen.
Punt 1 en 3 ben ik met je eens.
Punt 7 niet, als ik 300 uit geef wil ik ook dat het goed is! (jij zelf waarschijnlijk net zo ..) Dan even een andere kopen is gewoon voor 99% van de mensen geen mogelijkheid..
Punt 8 ben ik ook wel met je eens, dat had ik bij mijn aankoop ook, maar dan kies je toch wat het best geschikt is..

edit;
kan je bij de 235 ook ergens de benodigde slaap veranderen? Ik krijg pas bij 8uur een vinkje, maar die haal ik nooit.. Wil dat graag op 7 zetten zodat het realistisch is.
Kan het in connect en op het toestel nergens vinden |:(

[ Voor 10% gewijzigd door frankwopereis op 07-02-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-10 16:49
frankwopereis schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:30

edit;
kan je bij de 235 ook ergens de benodigde slaap veranderen? Ik krijg pas bij 8uur een vinkje, maar die haal ik nooit.. Wil dat graag op 7 zetten zodat het realistisch is.
Kan het in connect en op het toestel nergens vinden |:(
Volgens Garmin kan het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Dat is niet wat ik bedoel, ik heb al ingesteld dat ik van 22:30 tot 5:30 slaap. Echter krijg ik dan nog steeds pas bij 8uur slaap dat vinkje.. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-10 14:48
frankwopereis schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel, ik heb al ingesteld dat ik van 22:30 tot 5:30 slaap. Echter krijg ik dan nog steeds pas bij 8uur slaap dat vinkje.. |:( |:(
Als je het nu op 5 zou kunnen zetten, dan krijg je steeds dat vinkje ;). Maar dat is niet de bedoeling, dit is wat er staat als je de help van Sleep data opent in Garmin connect:
Most adults should try to get 8 hours of sleep each night. You alternate between light and deep sleep as the night progresses.
Kan best zijn dat jij genoeg hebt aan 7 uur slaap, maar Garmin denkt van niet. Ik zou het me niet aantrekken, ik slaap in het weekend toevallig genoeg bij om op weekbasis gemiddeld aan 8 uur te komen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
MacPoedel schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:18:
[...]
Ik zou het me niet aantrekken
Vooral dit, in elk geval naar mijn ervaring. De registratie van de slaapgegevens klopt bij mij echt voor geen meter, ik kan er dus (helaas) geen enkele waarde aan hechten. Niet dat ik het hele belangrijke statistieken vind, maar als ze een poging doen, zou het toch wel fijn zijn, wanneer het enigszins zou kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pathogen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:06:
[...]

1. free trial is dan ook niet de insteek. Het is gewoon per watch bekijken of die wel/niet voldoet aan de eisen/wensen die ik heb en die ik ook terug lees op de website van een verkoper. Dus als een product niet voldoet, bijv. de GPS werkt totaal niet, dan is het niet mijn probleem dat ik de watch terug moet sturen. Dan moet de betreffende partij maar duidelijk aangeven dat de GPS niet accuraat is.

3. Je vind het dus niet normaal van mij dat ik een één voor één die paar watches bij langs ga om ze te proberen en als er 1 bevalt koop ik hem, maar je vindt het wel normaal om een andere winkel waar ik ga kijken voor de gek te houden? Even een mooi lulverhaaltje ophangen, het horloge testen, misschien wat rennen als het mag om vervolgens het horloge weer bij bol.com te kopen? Dat je dat moreel gezien wel fatsoenlijk? Ik kijk daar echt van op eerlijk gezegd. Want nogmaals, en wellicht lees je dat niet, ik moet bij bol.com bestellen omdat mijn werkgever daar binnenkort een hele fijne actie mee heeft wat me enorm veel geld scheelt.

7. Die begrijp ik even niet. Dus ik heb eigenlijk geen geld voor een watch omdat ik een product van 300 euro dat niet doet wat het volgens de omschrijving zou moeten doen terug stuur? Bizar....

8. dat kan idd de conclusie zijn maar dan heb ik ze iig alle 3 zelf geprobeerd op volgorde van mijn keuzes. Dus bevalt de eerste al direct, dan houdt ik die ook. Heeft niks met budget te maken, gewoon of je krijgt voor je geld wat je belooft wordt door de verkopen.

Kortom ik begrijp de ophef even niet eerlijk gezegd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:45
Juancho schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:53:
[...]

1. free trial is dan ook niet de insteek. Het is gewoon per watch bekijken of die wel/niet voldoet aan de eisen/wensen die ik heb en die ik ook terug lees op de website van een verkoper. Dus als een product niet voldoet, bijv. de GPS werkt totaal niet, dan is het niet mijn probleem dat ik de watch terug moet sturen. Dan moet de betreffende partij maar duidelijk aangeven dat de GPS niet accuraat is.

3. Je vind het dus niet normaal van mij dat ik een één voor één die paar watches bij langs ga om ze te proberen en als er 1 bevalt koop ik hem, maar je vindt het wel normaal om een andere winkel waar ik ga kijken voor de gek te houden? Even een mooi lulverhaaltje ophangen, het horloge testen, misschien wat rennen als het mag om vervolgens het horloge weer bij bol.com te kopen? Dat je dat moreel gezien wel fatsoenlijk? Ik kijk daar echt van op eerlijk gezegd. Want nogmaals, en wellicht lees je dat niet, ik moet bij bol.com bestellen omdat mijn werkgever daar binnenkort een hele fijne actie mee heeft wat me enorm veel geld scheelt.

7. Die begrijp ik even niet. Dus ik heb eigenlijk geen geld voor een watch omdat ik een product van 300 euro dat niet doet wat het volgens de omschrijving zou moeten doen terug stuur? Bizar....

8. dat kan idd de conclusie zijn maar dan heb ik ze iig alle 3 zelf geprobeerd op volgorde van mijn keuzes. Dus bevalt de eerste al direct, dan houdt ik die ook. Heeft niks met budget te maken, gewoon of je krijgt voor je geld wat je belooft wordt door de verkopen.

Volgens mij WIL je bij bol.com bestellen omdat jouw werkgever daar een fijne actie mee heeft. Je moet/hoeft daar echter niets te kopen. Toch een belangrijk verschil.

Jij wilt dat financiële voordeel, jouw keuze. Geen wet ofzo die voorschrijft dat je daar moet kopen.

Je hebt het initieel ook niet erg duidelijk verwoord dan. Wanneer je eerst eentje aanschaft, jouw duidelijke voorkeur, en deze bevalt en je houdt deze klaar is er toch geen probleem? Is het product niet wat je er van verwacht of functioneert er iets niet is het logisch dat je het terug stuurt en mogelijk iets anders bestelt.

Maar je verwoord het anders. Je geeft aan dat je drie horloges bestelt en wilt uitproberen. Dan ben ik het met eerdere reacties eens dat de regeling van 14 dagen daar niet helemaal voor bedoeld is.

Je geeft ook aan deze mening niet te begrijpen, dat is jammer. Mogelijk gaat de discussie dan meer richting aankoopregelingen en discussies en niet meer specifiek over de horloges zelf en dus offtopic.

Maar dat mag een modje maar komen remmen.

Fijne dag iig en hopelijk vind je het horloge wat je zoekt. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De wet kopen op afstand is een consumentenrecht. Dit geeft je de ruimte om dit te doen en dat is een ondernemersrisico. Zullen we het daar voor dit topic bij laten? :)

Ben benieuwd naar je ervaringen @Juancho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Kan iemand trouwens nog wat zeggen over krasvastheid van het glas wat gebruikt is in de Garmin 935. Ik zie namelijk dat de 645 Gorilla glass 3 heeft wat kwa marketing termologie krasvaster zou moeten zijn.

Ik ben nog aan het oriënteren maar wat ik zo ie zo wil is een horloge 24/7 dragen. Daardoor moet het glas ook tegen een stootje kunnen. Wellicht dat een screenprotector ook een mooie oplossing is maar smoelt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lateef schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:27:
[...]

Vooral dit, in elk geval naar mijn ervaring. De registratie van de slaapgegevens klopt bij mij echt voor geen meter, ik kan er dus (helaas) geen enkele waarde aan hechten. Niet dat ik het hele belangrijke statistieken vind, maar als ze een poging doen, zou het toch wel fijn zijn, wanneer het enigszins zou kloppen.
Bij mij klopt er ook niets van. Elke dag een dik groen vinkje met gemiddeld 9 uur slaap per dag volgens Garmin, terwijl ik de 7 uur nog niet eens haal. Wat ik er van gelezen heb heeft het niets met het horloge te maken (in mijn geval een VA HR), maar met het algoritme dat Garmin Connect gebruikt voor slaap detectie. Daarom heb ik er ook geen vertrouwen in dat dit met b.v. een nieuwe FR 645, die er in mijn geval waarschijnlijk toch wel gaat komen als de reviews positief gaan zijn, beter gaat worden. Omdat ik de gegevens mbt slaap (duur, soort, hartslag) toch wel zeer interessant vindt, heb ik daar inmiddels een andere oplossing voor die wel goed werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

MacPoedel schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:18:
[...]

Als je het nu op 5 zou kunnen zetten, dan krijg je steeds dat vinkje ;). Maar dat is niet de bedoeling, dit is wat er staat als je de help van Sleep data opent in Garmin connect:

[...]

Kan best zijn dat jij genoeg hebt aan 7 uur slaap, maar Garmin denkt van niet. Ik zou het me niet aantrekken, ik slaap in het weekend toevallig genoeg bij om op weekbasis gemiddeld aan 8 uur te komen :p.
Mja oke Garmin vind dat.. Alles kan ik zelf invullen behalve dat.. Stom!
Accepteren dan maar :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Miki schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:46:
Kan iemand trouwens nog wat zeggen over krasvastheid van het glas wat gebruikt is in de Garmin 935. Ik zie namelijk dat de 645 Gorilla glass 3 heeft wat kwa marketing termologie krasvaster zou moeten zijn.

Ik ben nog aan het oriënteren maar wat ik zo ie zo wil is een horloge 24/7 dragen. Daardoor moet het glas ook tegen een stootje kunnen. Wellicht dat een screenprotector ook een mooie oplossing is maar smoelt dat een beetje?
Ik heb een screen protector op mijn 935 en moet goed kijken om 'm te zien. Prima oplossing wat mij betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!
frankwopereis schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:52:
[...]

Mja oke Garmin vind dat.. Alles kan ik zelf invullen behalve dat.. Stom!
Accepteren dan maar :(
Bij Fitbit kun je wel sleep goals instellen, maar die heeft dan weer geen volledige aangepaste hartslagzones. Zo heeft elk merk weer zijn sterke en zwakke punten. Als ik de sterke punten van mijn vorige Fitbit Charge HR zou kunnen combineren met die van mjjn huidige Garmin VA HR, dan had ik nu een top horloge! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Juancho het is bij reviews altijd verstandig om even na te gaan uit welke doelgroep of achtergrond een reviewer komt (zover mogelijk uiteraard). Je kan begrijpen dat een wielrenner anders naar een sporthorloge kijkt dan een niet-sportieve gadget tweaker en een samsung fan zal een ander merk anders beoordelen als een 'neutrale' hardloper. Dit is één van de redenen (trust me, there's a lot more) waarom reviews variëren. Verder zullen er ook gesponsorde reviews zijn en reviews zonder diepgang of daadwerkelijk testen.
Om het in de onsterfelijke woorden van Dirty Harry te schrijven "opinions are like assholes, everyone has got one"

Je trekt in mijn ogen de juiste conclusie door gewoon aan de slag te gaan met een (of meerdere) toestellen. Uiteindelijk is het jouw geld, jouw wensenlijst en alleen jij kan beslissen door wat of wie je jezelf laat beïnvloeden om tot een eind toestel te komen. Ik vrees echter dat je toch met compromissen gaat eindigen voorlopig :)

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 07-02-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dank je. Dat is dus precies wat ik bedoelde. Ik ga natuurlijk niet wat watches testen om het testen. Ik wil er wel graag 1 nemen natuurlijk. Of dat lukt gaan we zien. Ik zal sowieso mijn ervaring met de gear sport posten want die ga ik wel als 1e proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Juancho Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de Samsung Gear Sport en dan met name naar je ervaringen met de GPS. Heb je al een idee hoe je de nauwkeurigheid van de GPS gaat testen? Wat ga je b.v. gebruiken als referentie? In ieder geval succes gewenst met testen en je uiteindelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:37:
@Juancho Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de Samsung Gear Sport en dan met name naar je ervaringen met de GPS. Heb je al een idee hoe je de nauwkeurigheid van de GPS gaat testen? Wat ga je b.v. gebruiken als referentie? In ieder geval succes gewenst met testen en je uiteindelijke keuze.
Hij schrijft toch dat hij niet test om te testen, dus het lijkt me dat hij gewoon kijkt of hij genoegen neemt met wat de software uiteindelijk laat zien. Ik verwacht dat de lat wel niet zo hoog zal liggen als de gemiddelde klager die over gps nauwkeurigheid zeurt (in de fotografie zou ik zo iemand een pixel peeper noemen, maar in de gps wereld ken ik er geen term voor). Van de andere kant ben ik ook wel razend benieuwd naar hoe slecht zo'n gps van de samsung gear is door een tweaker getest. Ik heb zelf een grote hekel aan het merk, dus ik kan het mezelf niet aandoen om het te testen })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Juancho schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:53:
[...]

Wie heeft het over een lulverhaal? Bij een goede winkel kun je binnenkomen, met je échte verhaal, zeggen dat je erg twijfelt en vragen of het mogelijk is om te testen.

En nee, dan koop je 'm niet bij Bol.com. Koop daar dan iets waar je wél zeker van bent.

De ophef, in ieder geval mijnerzijds, is ontstaan omdat je elke post en suggestie in twijfel trekt, bij je eigen punt blijft maar wel blijft vragen om bevestiging, advies en/of goedkeuring voor wat je wil doen. Dan moet je niet gek op staan te kijken als er ook een negatief antwoord komt.

Maar goed, ik heb ook nog wel een constructieve tip: kijk even goed hoe het zit met retourneren als je gebruik maakt van een flinke kortingsactie. Wat als alledrie je keuzes niet voldoen? Krijg je dan het geld terug dat je hebt betaald, en de korting als shoptegoed ofzo? Het zou wel zonde zijn als je €200 inlegt, €100 tegoed erbij gooit (noem maar een voorbeeld) en na retour alleen je €200 terugkrijgt (of minder, om wat voor reden).
Je gaat waarschijnlijk gebruik maken van de retourregeling (omdat je twijfelt aan het product), dus informeer jezelf daar even goed over.
Pagina: 1 ... 69 ... 324 Laatste