Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 67 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Thnx! Nu nog even kijken of er een doorstuurpostadres te vinden is. Ze zenden niet internationaal... |:(

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dan zou ik even ook naar de winkel in Denemarken kijken. Daar had ik mijn 735xt ook voor iets meer als 200 euro (naderhand omgezet naar bestelling met HRM band voor 241 euro compleet, inclusief verzenden).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:06
Gelijk een vraag over het syncen. Hij lijkt erg moeilijk te doen. De eerste keer lukt het prima, maar daarna krijg ik steeds foutmeldingen.

Als ik bv naar watchfaces of applications ga, dan krijg ik de melding: Error in communication with your Garmin Device. Op het horloge in het menu staan dan ook twee pijltjes en uiteindelijk krijg ik dan de melding transfer mislukt. Maar hij heeft wel verbinding met het horloge, want notificaties en find my device werken gewoon... Kan dat te maken hebben met het feit dat ik in australie zit en de IQ connect store? Ik heb een LG G6

Ik heb al de app opnieuw geinstalleerd, de horloge gereset. Maar hij blijft moeilijk doen. Ik kan morgen nog terug om hem eventueel om te ruilen, zou dat verstandig zijn? Of kan ik nog iets proberen/veranderen?

Het lijkt te maken hebben met Connect IQ, want alles werkt totdat ik daar verbinding mee maak. Dus mijn vermoeden is dat het is software-matig is en/of locatie?

edit: via de PC lukt het wel, krijg ik gewoon de apps geinstalleerd

[ Voor 3% gewijzigd door kepler op 19-01-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Geprobeerd eens te syncén met de bijgeleverde kabel en dan op de computer?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Cyberpope schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:52:
Geprobeerd eens te syncén met de bijgeleverde kabel en dan op de computer?
Ja dat heb ik net gedaan en dan lukt het wel (via de PC dus). Vervolgens kan ik wel watchfaces en applicaties bekijken in de app op de telefoon, maar zodra ik dan iets probeer te installeren via de telefoon gaat het fout en krijg ik die foutmelding (Error in communication with your Garmin Device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kepler schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:55:
[...]

Ja dat heb ik net gedaan en dan lukt het wel (via de PC dus). Vervolgens kan ik wel watchfaces en applicaties bekijken in de app op de telefoon, maar zodra ik dan iets probeer te installeren via de telefoon gaat het fout en krijg ik die foutmelding (Error in communication with your Garmin Device)
Hoe heb je de pairing via Bluetooth gedaan? Het is belangrijk dat je dit doet volgens de instructies in de Garmin Connect Mobile app.

Ik zou even proberen om alle pairing informatie op je telefoon en horloge te verwijderen en dan nogmaals vanaf scratch te starten daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
MrAcid schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Hoe heb je de pairing via Bluetooth gedaan? Het is belangrijk dat je dit doet volgens de instructies in de Garmin Connect Mobile app.

Ik zou even proberen om alle pairing informatie op je telefoon en horloge te verwijderen en dan nogmaals vanaf scratch te starten daarmee.
Via de garmin mobile app inderdaad. Het werkt prima als ik alles vanaf scratch doe, maar het gaat fout zodra ik iets vanuit IQ connect probeer te installeren. Daarna werkt de bluetooth verbinding helemaal niet meer... Maar het werkt wel zonder dat ik iets probeer te installeren (notificaties, activiteiten uploaden, etc), dus het is niet iets hardware-matig vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kepler En als je je horloge verwijderd uit de App en hierna opnieuw toevoegt? Ik zag dat je de App opnieuw had geinstalleerd, maar dan staan de eerder verbonden horloges er gewoon automtaisch weer bij volgens mij.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

kepler schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:55:
[...]

Het is mij ook nooit gelukt om iets via de telefoon te installeren. Maar gezien het via de kabel wel werkte, ben ik er nooit ingedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Cyberpope schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Het is mij ook nooit gelukt om iets via de telefoon te installeren. Maar gezien het via de kabel wel werkte, ben ik er nooit ingedoken.
Ja, ik ga kijken of ik hem kan ruilen morgen. Zo niet, dan lukt het idd met de kabel
PatrickC schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:02:
@kepler En als je je horloge verwijderd uit de App en hierna opnieuw toevoegt? Ik zag dat je de App opnieuw had geinstalleerd, maar dan staan de eerder verbonden horloges er gewoon automtaisch weer bij volgens mij.
Ook gedaan, maakt niet uit. Krijg hem zelfs niet eens verwijderd als hij verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kepler Aangezien je op Android zit, zou je eens een andere (oudere) versie van de app kunnen proberen? Ik zelf zit op iOS en installeer altijd alles via de GC app en heb dit nog nooit gezien. Wat wel vaker gebeurt is dat ik wel bluetooth connectie heb, maar het synchroniseren niet werkt (GC app zegt niet verbonden, telefoon bluetooth zegt wel verbonden). Een restart van de app lost dit meestal op en anders het opnieuw opstarten van de horloge en telefoon.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:49
Ik heb mijn Fenix 5 tergugebracht en vandaag een Forerunner 935 er voor terug gekocht.
Ook ik had last van problemen met Ant+ dropouts.
Heel iritant als je speciaal een HRM band hebt en deze dan de verbinding verliest.
Juist de extra gegevens zijn dan niet of niet goed beschikbaar.
Qua looks vond ik de Fenix 5 iets mooien maar de 935 is wel een heel stuk lichter.
Eens zien of de hoogte meting bij deze wel goed gaat, dat ging bij de Fenix 5 regelmatig helemaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:55
tlpeter schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:45:
Ik heb mijn Fenix 5 tergugebracht en vandaag een Forerunner 935 er voor terug gekocht.
Ook ik had last van problemen met Ant+ dropouts.
Heel iritant als je speciaal een HRM band hebt en deze dan de verbinding verliest.
Juist de extra gegevens zijn dan niet of niet goed beschikbaar.
Qua looks vond ik de Fenix 5 iets mooien maar de 935 is wel een heel stuk lichter.
Eens zien of de hoogte meting bij deze wel goed gaat, dat ging bij de Fenix 5 regelmatig helemaal mis.
Als je zegt dat de hoogtemeting mis gaat, bedoel je dan dat de huidige hoogte (die je kan kalibreren) fout gaat, of bedoel je dat het aantal hoogtemeters dat je tijdens een activiteit maakt sterk afwijkt van de realiteit?

Netjes dat ze de F5 terugnamen, bij welke winkel was dit?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
rockhopper schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:37:
[...]

Als je zegt dat de hoogtemeting mis gaat, bedoel je dan dat de huidige hoogte (die je kan kalibreren) fout gaat, of bedoel je dat het aantal hoogtemeters dat je tijdens een activiteit maakt sterk afwijkt van de realiteit?

Netjes dat ze de F5 terugnamen, bij welke winkel was dit?
Ik had enorm last van de barometer die binnen tien minuten soms halveerde waardoor dus ook de hoogte erg fluctueerde.
Mijn vorige activiteit ging na bijna een uur ineens naar 7000 meter.
Tegelijkertijd ging ook de temperatuur van ongeveer 13 graden naar -2 graden.
Power ging naar 30.000 watt enz.
Ook de weergave van de hoogte in de ABC widget gaf soms 20.000 meter aan of juist negatief.
Totaal geen peil op te trekken.
Ik vermoed dat de metalen behuizing en statische electriciteit dit probleem veroorzaken.

Ik had de Fenix 5 bij de Decathlon vandaan en met sportpas kun je dan retourneren binnen 365 dagen en zonder binnen 90 dagen mits nog verkoopbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door tlpeter op 20-01-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dat klinkt als een defect exemplaar. Maar complimenten voor de winkel, dat zie je niet overal (al zou het wel horen). Ik woon zelf niet in de buurt van een Decathlon, maar altijd goed om positieve (of negatieve) ervaringen te horen over after sales van gps horloges.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dat idee had ik ook. En nu net lees ik op het Garmin forum dat Garmin een verzoek heeft ingediend om de Fenix 5 aan te passen.
Als ik het goed begrijp moet het vermogen van de ant+ omhoog en wifi naar beneden.
Dit zou dan een hardwarematige actie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 14:11

SKB

Wat zijn jullie ervaringen met den Forerunner 735XT? Is het nog de moeite om deze te kopen gezien het toch reeds om een ouder model gaat? Staat momenteel op amazon.de voor 300euro. Ik ben een loper/zwemmer(indoor) en fietser.

Ik begin door het bos de bomen niet meer te zien om eerlijk te zijn :) Ik heb liever geen touch device, volgens mij is dit niet handig tijdens het lopen. Ik twijfel momenteel tussen de 735XT of de nieuwe 645 (zonder muziek)

Of wacht ik beter op nog goeie aanbieding voor de Fenix 5

[ Voor 6% gewijzigd door SKB op 20-01-2018 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
@SKB Niet zozeer ouder maar wel weg gedrukt omdat het meer een interim "vlees noch vis" model is. Ik zou er geen 300€ voor over hebben. Met dat budget doorsparen naar een veel betere 935 of gewoon een Fenix 3 HR Titanium nemen.

Ik snap dat er veel modellen zijn maar als je je wilt orienteren en je bent een beetje ok met Engels zou je deze thread even kunnen doornemen: https://www.dcrainmaker.c...logy-recommendations.html

In het kort moet je voor jezelf nagaan of en in hoeverre trainingsschema's belangrijk, of en welke externe sensoren je wilt koppelen en in welke mate prijs en uiterlijk belangrijk zijn. Want hoewel de 735 geen slecht toestel is, is er goede kans dat je met een Vivoactive 3 of suunto spartan trainer goedkoper/beter uit bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben het met @rockhopper eens dat 300 euro teveel is voor alleen de 735. Inclusief HRM-Run voor iets minder dan 300 euro is in mijn ogen wel een goede keuze. Je moet jezelf afvragen waar je 'm voor gaat gebruiken:
- Ga je 'm overdag dragen (en moet ie luxueus ogen?)
- Ga daadwerkelijk triatlons doen of beoefen je die sporten enkel afzonderlijk.
- Als je triatlons doet, over welke afstanden hebben we het dan?

Als je een horloge wilt wat een beetje luxe uitstraling heeft, kijk naar de fenix serie, of misschien, maar dat horloge heb ik nog nooit in de praktijk gezien, de Vivoactive. Als je daadwerkelijk triatlons doet, valt de Vivoactive af en heb je een horloge nodig die multisport ondersteunt, de fenix serie, de 735 of de 935. De 935 is misschien een beter model, maar in de praktijk biedt het (in mijn ogen) weinig voordelen ten opzichte van de 735. Helemaal als je voor €100 minder de 735 hebt mét een HRM-Run. Als je sportsessies hebt die meer dan 12 uur duren, dan valt de 735 af, die accu is wat kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Goede punten. Strikt gesproken is de 935 een plastic fenix 5, lichter en goedkoper (dan de F5) maar daarnaast wel zo'n beetje alle toeters en bellen. En omdat het meeste recente model en (alleen?) bedoeld voor het serieuze triatlon veld houdt het waarschijnlijk erg lang ondersteuning. Uiteindelijk staat en valt alles met waar je waarde aan hecht, en wat je er voor over hebt.
De 735 is een model dat zichzelf uit de markt geprezen heeft, of ze gaan verder dalen in prijs, of ze zijn binnenkort gewoon niet meer leverbaar. Of een 935 €150 meer waard is hangt af van de extra's en of je die nodig hebt en het er voor over hebt. Als er een 935-x voor dezelfde prijs zou uitkomen die wel kaarten ondersteund net zoals de fenix 5x dan zou ik denk ik er meteen één aanschaffen voor mezelf, maar zover zijn we helaas nog niet.
De 645 is waarschijnlijk trouwens ook een prima keuze, alleen omdat er nog geen reviews zijn van ervaringsgebruikers is het lastig om te zeggen of het een goed toestel is in de praktijk. Op papier is het in ieder geval goed op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-10 20:35
Qua functionaliteit zit de FR735xt niet ver onder de FR645: geen barometer en geen anaerobic training effect. Maar het heeft wel weer ondersteuning voor meer sensors (powermeters voor fietsen en alle HRM's). Garmin running power is voor de 735xt niet mogelijk, ik dacht voor de FR645 wel. Het display van de 735xt is wat kleiner (flat tyre design) en de resolutie iets lager, maar functioneel gezien maakt dat weinig uit. Allebei hebben ze CIQ 2.0 met 32kb voor datavelden etc.
De support voor de FR645 zal langer doorlopen, maar de eerste maanden na uitkomen betalen kopers om mee te doen aan het beta-testen van de software.
Per saldo zou ik voor 275 euro (de prijs bij www.amazon.de tijdens Black Friday) wel aanraden voor actieve hardlopers. Het verschil in prijs met de 399 euro voor een FR645 vind ik dan te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
De 645 krijgt geen power, dat is alleen voor de fenix 5 of 935.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
PatrickC schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:36:
@kepler Aangezien je op Android zit, zou je eens een andere (oudere) versie van de app kunnen proberen? Ik zelf zit op iOS en installeer altijd alles via de GC app en heb dit nog nooit gezien. Wat wel vaker gebeurt is dat ik wel bluetooth connectie heb, maar het synchroniseren niet werkt (GC app zegt niet verbonden, telefoon bluetooth zegt wel verbonden). Een restart van de app lost dit meestal op en anders het opnieuw opstarten van de horloge en telefoon.
dat is ook nog een optie. Ik zit te kijken naar de reviews in de Play Store, en daar hebben veel meer mensen connectie/sync problemen sinds de laatste paar updates. Het ligt dus echt aan de app.

Ach, het hardlopen functioneert prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kepler schreef op maandag 22 januari 2018 @ 06:58:
[...]
dat is ook nog een optie. Ik zit te kijken naar de reviews in de Play Store, en daar hebben veel meer mensen connectie/sync problemen sinds de laatste paar updates. Het ligt dus echt aan de app.

Ach, het hardlopen functioneert prima!
Ja, ze maken mooie apparaatjes bij Garmin, maar in software/firmware development laten ze helaas vaak nogal wat steekjes vallen. Maar... bij andere bedrijven is het helaas niet veel beter en zijn we allemaal eigenlijk constant beta tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Frij5fd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:19:
Qua functionaliteit zit de FR735xt niet ver onder de FR645: geen barometer en geen anaerobic training effect. Maar het heeft wel weer ondersteuning voor meer sensors (powermeters voor fietsen en alle HRM's). Garmin running power is voor de 735xt niet mogelijk, ik dacht voor de FR645 wel. Het display van de 735xt is wat kleiner (flat tyre design) en de resolutie iets lager, maar functioneel gezien maakt dat weinig uit. Allebei hebben ze CIQ 2.0 met 32kb voor datavelden etc.
De support voor de FR645 zal langer doorlopen, maar de eerste maanden na uitkomen betalen kopers om mee te doen aan het beta-testen van de software.
Per saldo zou ik voor 275 euro (de prijs bij www.amazon.de tijdens Black Friday) wel aanraden voor actieve hardlopers. Het verschil in prijs met de 399 euro voor een FR645 vind ik dan te groot.
Ik snap niet precies hoe je de eerste zin bedoelt, maar de 735 heeft ook geen barometer, voor de volledigheid :)
Ah, ik las m verkeerd. Hoe dan ook, 735 = geen barometer, 645 wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pathogen op 22-01-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKB

SKB

Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik ga wachten op de 645 (zonder muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
PatrickC schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:38:
[...]

Ja, ze maken mooie apparaatjes bij Garmin, maar in software/firmware development laten ze helaas vaak nogal wat steekjes vallen. Maar... bij andere bedrijven is het helaas niet veel beter en zijn we allemaal eigenlijk constant beta tester.
Ik wilde hem eigenlijk ook gaan gebruiken als smartwatch, maar door de onbetrouwbaarheid hou ik het wel bij m'n pebble voorlopig. Jammer, horloge zelf werkt prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Even wat tegengeluid, want het is nu net alsof Garmin allemaal (beta)-rommel op de markt brengt waarvan je maar moet hopen of het werkt. Dat is zeker niet mijn ervaring.

De moderne Garmins zijn prima geschikt al smartwatch. Ik denk dat 95% van alle gebruikers nergens problemen mee ondervindt (mijzelf inclusief - momenteel ruim 6 maanden een fenix 5s, daarvoor een Forerunner 230). Software is betrouwbaar en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
-dubbel, waarom zit daar anno 2018 nog steeds geen check op!?-

[ Voor 89% gewijzigd door MrAcid op 22-01-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59
Ik heb in 1,5 jaar met mijn Fenix 3 ook echt zelden software issues ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
MrAcid schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:21:
Even wat tegengeluid, want het is nu net alsof Garmin allemaal (beta)-rommel op de markt brengt waarvan je maar moet hopen of het werkt. Dat is zeker niet mijn ervaring.

De moderne Garmins zijn prima geschikt al smartwatch. Ik denk dat 95% van alle gebruikers nergens problemen mee ondervindt (mijzelf inclusief - momenteel ruim 6 maanden een fenix 5s, daarvoor een Forerunner 230). Software is betrouwbaar en stabiel.
Ik heb de Garmin Vivoactive 3 nu een week of 3 en moet het hier mee eens zijn. Ik ben nog geen rare bugs of onhebbelijkheden tegengekomen. Enige minpuntje blijft het ontbreken van een tweede fysieke knop. Zeker tijdens de krachttraining is de dubbeltap om je set te beëindigen wat lastig. Het timen van die tap komt nogal nauw waardoor je soms als een bezetene op je horloge staat te hameren en je hartslag van ergernis skyhigh gaat, in die 45 seconden dat je eigenlijk rust zou moeten hebben. :D

Maar tijdens alle andere geteste sportmodi werkt hij als een tierelier.

De Vivoactive HR die ik hier voor had echter, was wat dat betreft wel erg onstabiel. Die moest ik elke paar weken wel een keer een harde reset geven omdat hij compleet bevroren was. Helaas dan vaak ook terugzetten naar fabrieksinstellingen waardoor ik weer totaal opnieuw kon beginnen met inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik al heel wat jaartjes een Garmin horloge. Eerst alleen voor hardlopen de FR610 en sinds bijna 2 jaar een vivoactive HR, ook als mijn dagelijkse horloge. De FR610 had regelmatig last van een wegvallende GPS fix (erg vervelend tijdens een wedstrijd). Als ik de horloge terugzette op fabrieksinstellingen dan deed hij het weer een aantal maanden goed en dan kwam het problem steeds terug. Ook synchroniseren via Ant+ met de PC was niet zonder problemen. Verder werkte dit horloge prima. De vivoactive HR heb ik meteen aangeschaft toen deze uitkwam en deze had toch wel wat probleempjes in de initiële firmware versie. Veel problemen zijn gefixed in de bijna 2 jaar, maar er zijn er ook een paar bij gekomen. Sinds een paar firmware versies terug is het ophalen van ronde infomatie erg traag geworden (was eerst bijna direct en duurt nu minimaal 10 seconden). Ik heb dit probleem gemeld bij Garmin en het enige antwoord wat ze kunnen verzinnen is de firmware updaten (heeft geen zin als je al op de laatste versie zit) en de horloge terugzetten naar fabrieksinstellingen (helpt ook niet). Verder klopt er weinig van de slaapdetectie (nog steeds na 2 jaar) en worden er nog steeds veel te weinig stappen geteld bij wandelen op een tempo van >= 6 km/u en dan heb ik het niet over een kleine afwijking, maar over bijna de helft van de eigenlijke stappen. Maar mijn hoofdgebruik is hardlopen en daar werkt het horloge top! :) Maar mijn broer heeft ook een VA HR en bij hem treedt regelmatig 'cadence lock' op mbt de hartslagmeting. Dus, ook hier weer... niet iedereen ervaart dezelfde problemen.

Toen ik eerder aangaf dat we allemaal beta testers waren, doelde ik met name op als een nieuw horloge op de markt komt. Niet iedereen zal last hebben van deze bugs. En het zijn niet alleen fouten in de firmware, maar ook het (nog) ontbreken van belangrijke functies. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de vivoactive 3, dan was het ontbreken van een 'manual lap' optie natuurlijk een behoorlijke miskleun. Elk serieus smart/sporthorloge hoort deze feature toch gewoon te hebben? Maar Garmin moest de VA3 op de markt brengen, omdat de concurrentie (Fitbit Ionic) ook met een nieuw horloge kwam in dezelfde categorie. Ook dat horloge kampte in het begin met nogal wat problemen. Maar ja... je probeert je concurrent voor te zijn en dat een product dan op de markt komt wat nog niet helemaal af is, dat risico neem je dan maar als fabrikant.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 22-01-2018 16:41 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat dat betreft heb ik het toch maar goed getroffen met een instapmodelletje (FR10) en een tweedehands, beproefd oud&trouw hardloophorloge zonder fratsen (FR220) :P
Alleen als de sterren verkeerd staan wil een fix nog wel eens lang uitblijven, ook met vers geladen EPO data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:53
SKB schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:03:
Wat zijn jullie ervaringen met den Forerunner 735XT? Is het nog de moeite om deze te kopen gezien het toch reeds om een ouder model gaat? Staat momenteel op amazon.de voor 300euro. Ik ben een loper/zwemmer(indoor) en fietser.

Ik begin door het bos de bomen niet meer te zien om eerlijk te zijn :) Ik heb liever geen touch device, volgens mij is dit niet handig tijdens het lopen. Ik twijfel momenteel tussen de 735XT of de nieuwe 645 (zonder muziek)

Of wacht ik beter op nog goeie aanbieding voor de Fenix 5
Heb al een klein jaar de 735XT als rennen, fietser en af en toe doe ik een triathlon en spring ik er het water mee in. Draag hem 24u en nog steeds erg blij mee. Super klein & licht dingetje. Nooit problemen mee en op fiets koppel ik hem aan de fiets sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Voor wie een gokje durft te nemen, Fenix 5x voor EUR 505:

https://www.eglobalcentra...&dispatch=products.search

Ik heb hem zojuist besteld. Betaald met Paypal zodat ik aankoopbescherming heb (?) die ik hopelijk niet nodig heb....

Ook de normale Fenix 5 zag ik staan (EUR 475 ofzo), maar die heb ik al lager voorbij zien komen via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Waarom is dat een gokje? Dat is gewoon een betrouwbare winkel, scherpe prijs trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
MrAcid schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:21:

Ik gebruik hem nu een paar dagen, maar hij mist regelmatig notificaties en het installeren van apps werkt niet via de app. Ook werkt syncen soms niet. Geen idee waar het aan ligt, maar als ik het zo lees ben ik niet de enige. Het zou ook aan m'n telefoon of aan Android kunnen liggen, of misschien aan het wat oudere model horloge. Alhoewel mijn pebble gewoon prima werkt met deze telefoon.

Met mijn TomTom horloge had ik trouwens ook regelmatig problemen met syncen, dus Garmin is bij mij niet de enige met moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
rockhopper schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:19:
Waarom is dat een gokje? Dat is gewoon een betrouwbare winkel, scherpe prijs trouwens.
Ik zag wat wisselende ervaringen met deze winkel, waarbij soms ook andere producten dan afgesproken geleverd worden.

Prijs is zeer scherp tov van de gangbare prijs in NL (EUR 749 is reguliere prijs, soms zie je de 5X voor EUR 699).

Ik zal in ieder geval even laten weten of alles goed ontvangen is (levertijd 6-8 werkdagen - shipment vanuit China?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
rockhopper schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:19:
Zeker een scherpe prijs. Maar de shopreview is niet onverdeeld positief...
https://tweakers.net/shop...l-central-be/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 12:16
Dag Tweakers!

Ik ben op zoek naar een smartwatch, specifiek voor tijdens het zwemmen. Ondertussen heb ik een oude Garmin (geen idee meer welke) en de Fitbit Ionic kunnen proberen. De Garmin was mij wat te zwaar. De Fitbit Ionic is een prima horloge, maar is naar mijn smaak niet heel erg mooi.

Nu viel mijn oog op de Samsung Gear Sport (product: Samsung Gear Sport Hebben jullie ervaring met dit horloge? De samenwerking met Speedo maakt 'm voor mij erg aantrekkelijk. Toch zeggen veel reviews dat íe niet erg uitblinkt qua andere functionaliteiten.

Hebben jullie nog tips en/of alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Joey_P schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:42:
Dag Tweakers!

Ik ben op zoek naar een smartwatch, specifiek voor tijdens het zwemmen. Ondertussen heb ik een oude Garmin (geen idee meer welke) en de Fitbit Ionic kunnen proberen. De Garmin was mij wat te zwaar. De Fitbit Ionic is een prima horloge, maar is naar mijn smaak niet heel erg mooi.

Nu viel mijn oog op de Samsung Gear Sport (product: Samsung Gear Sport Hebben jullie ervaring met dit horloge? De samenwerking met Speedo maakt 'm voor mij erg aantrekkelijk. Toch zeggen veel reviews dat íe niet erg uitblinkt qua andere functionaliteiten.

Geen ervaringen met het horloge bij mij en ook weinig gebruikers van Samsung horloges in dit topic. Reden is dat Samsung zijn horloges toch vooral profileert als Smartwatches met sport-functionaliteit en het hier met name gaat over Sporthorloges (met smartwatch-functionaliteit). Dat lijkt een nuanceverschil, maar dat is het niet, al groeien de twee branches wel naar elkaar toe.

De vraag is dus welke van de twee je zoekt en wat je buiten zwemfunctie nog belangrijk vindt. De TomTom Runner 3 is bijvoorbeeld een goedkope oplossing voor een sporthorloge met zwemfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 23:33

oNo

Als je er mee wil zwemmen zou ik zeker ATM 5 als minimale waterrating hanteren.
Met je handen in het water slaan is veel meer impact dan rustig onder water dompelen.

https://www.garmin.com/en-US/legal/waterrating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
Hoppa! schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:58:
[...]
De vraag is dus welke van de twee je zoekt en wat je buiten zwemfunctie nog belangrijk vindt. De TomTom Runner 3 is bijvoorbeeld een goedkope oplossing voor een sporthorloge met zwemfunctie.
Tja, het verschil tussen de sporthorloge en smartwatch maakt mij niet heel erg veel uit.

Ik ben geen hardloper, wil wel graag m'n stappen zien. Het meten van m'n hartslag en slaap vind ik wel erg belangrijk. Bij de Iconic merkte ik dat het continu meten van de hartslag niet echt goed ging, het meten van de slaap ging redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joey_P schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:42:
Dag Tweakers!

DesFit is best wel positief over de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
PatrickC schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:09:
[...]

DesFit is best wel positief over de Samsung.
[video]
Totdat je verder gaat zoeken op forums en wat opmerkingen van dcrainmaker over de beroerde GPS-functionaliteit, die er meer dan eens honderden meters naast lijkt te zitten. Hij kan er niet eens een fatsoenlijke review over schrijven...

Daarom is die bij mij afgevallen als optie, en ga ik voor de VA3, al vind ik de Sport eigenlijk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
mrwolf schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:28:
[...]

Totdat je verder gaat zoeken op forums en wat opmerkingen van dcrainmaker over de beroerde GPS-functionaliteit, die er meer dan eens honderden meters naast lijkt te zitten. Hij kan er niet eens een fatsoenlijke review over schrijven...

Daarom is die bij mij afgevallen als optie, en ga ik voor de VA3, al vind ik de Sport eigenlijk mooier.
Hmmm, gelukkig ga ik niet veel hardlopen... Ik zie dat dit probleem niet echt vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hm. ben ook een fan van dcrainmaker. Maar ik heb niet echt het idee dat hij echt probeert de Samsung sport te testen, dan wel de problemen op te lossen (zoals dat ook vaak genoeg met een Garmin gebeurt en dan afgedaan wordt met : "since this is a preproduction model, I expect it to be solved soon".

Ik ben ook Garmin Fan, maar de samsung sport lijkt mij een mooi toestel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoppa!
Joey_P schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Hmmm, gelukkig ga ik niet veel hardlopen... Ik zie dat dit probleem niet echt vaker voorkomt.
GPS-nauwkeurigheid is natuurlijk wel voor meer zaken belangrijk dan alleen hardlopen. Maar goed, uit je summiere antwoorden op reacties maak ik op dat je eigenlijk vooral bevestiging zoekt dat dit apparaat geschikt is. Ik merk namelijk niet echt iets van een inhoudelijke vraag over wat je verder wilt en wat daar goed bij aansluit. Ook is me niet duidelijk wat je budget is.

Niemand gaat voor je beslissen wat je moet kopen, maar als je alleen een horloge wil wat er leuk uitziet, je slaap en stappen bijhoudt en waar je mee kunt zwemmen, dan zijn er misschien wel meer dan 10 goede opties in evenzoveel prijsklassen.
  • Wil je een hartslagregistratie bij het zwemmen?
  • Zwem je ook in open water en wil je dan GPS?
  • Ga je ook wel eens duiken en moet hij daar iets voor kunnen?
  • In hoeverre wil je de afmetingen van het zwembad in kunnen stellen?
  • Wil je automatische herkenning van je zwemslag?
En los van het zwemmen:
  • Wat voor accuduur vind je belangrijk?
  • Wil je muziek op het horloge of alleen bediening van de muziek op je telefoon?
  • etc.. etc...
En anders: doe nog eens wat research over de verschillende opties. Hier zul je van het merendeel van de vaste bezoekers redelijk bot vangen als je enthousiasme zoekt rondom Samsung Smartwatches, omdat ze op het gebied van sportstracking gewoon niet de historie en accuracy hebben van de merken die hier gemeengoed zijn (Garmin, Suunto, Polar, bijvoorbeeld). De Suunto Spartan Trainer is ook een mooi apparaat, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
gysman11 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:39:
Hm. ben ook een fan van dcrainmaker. Maar ik heb niet echt het idee dat hij echt probeert de Samsung sport te testen, dan wel de problemen op te lossen (zoals dat ook vaak genoeg met een Garmin gebeurt en dan afgedaan wordt met : "since this is a preproduction model, I expect it to be solved soon".

Ik ben ook Garmin Fan, maar de samsung sport lijkt mij een mooi toestel.
Mijn afdronk: als hij 'm "niet kan testen" dan is dat geen onwil maar dan is het gewoon een kutding om serieus mee te sporten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees ook wel verhalen over GPS nauwkeurigheid van de Fenix 5 als je deze bijvoorbeeld vergelijkt met een Forerunner 945, maar ik wil de Fenix 5 nou niet meteen afschrijven als slecht horloge. En mijn vivoactive HR zit er ook wel eens naast, maar meestal klopt het wel aardig. Ik kan me niet voorstellen dat Samsung een sporthorloge op de markt brengt, waarvan de GPS zo slecht werkt? Heeft DCR meerdere exemplaren getest? Ik ben zelf helemaal geen Samsung fan, integendeel, maar de Samsung Gear Sport lijkt mij een prima (sport)horloge, met een fantastisch scherm, innovatieve user interface, touchscreen EN fysieke buttons EN een 'navigatie-ring', tegen een zeer schappelijke prijs. Ik vind alleen de accuduur wat beperkt als ik deze vergelijk met een aantal andere horloges, behalve de Apple Watch dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
DR heeft er maar 1 getest, maar als ik verder zoek op Reddit of Samsung forums is het GPS issue helaas niet exemplarisch, en ook niet met een beetje afwijking. Helaas zeg ik erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:13:
Ik lees ook wel verhalen over GPS nauwkeurigheid van de Fenix 5 als je deze bijvoorbeeld vergelijkt met een Forerunner 945, maar ik wil de Fenix 5 nou niet meteen afschrijven als slecht horloge. En mijn vivoactive HR zit er ook wel eens naast, maar meestal klopt het wel aardig. Ik kan me niet voorstellen dat Samsung een sporthorloge op de markt brengt, waarvan de GPS zo slecht werkt? Heeft DCR meerdere exemplaren getest? Ik ben zelf helemaal geen Samsung fan, integendeel, maar de Samsung Gear Sport lijkt mij een prima (sport)horloge, met een fantastisch scherm, innovatieve user interface, touchscreen EN fysieke buttons EN een 'navigatie-ring', tegen een zeer schappelijke prijs. Ik vind alleen de accuduur wat beperkt als ik deze vergelijk met een aantal andere horloges, behalve de Apple Watch dan.
Ik ken die samsung gear sport verder niet, maar mijn ervaringen met samsung door de jaren heen zijn in het kort samen te vatten als: "ze hebben een geweldige PR machine, de producten doen het bij aanschaf goed, heel veel sterkte op het moment dat er iets niet werkt, na xx maanden vervalt alle support, koop ons nieuwe model"

Ze moeten zich voor mij nog bewijzen in de sportwereld, als ze er serieus mee bezig gaan is het een reus die zelfs garmin van verpletteren, maar voorlopig zijn mijn verwachtingen laag. Iedereen loopt altijd te zeiken over alle gps toestellen, maar afwijkingen die ik lees bij de samsung zijn toch wel fors te noemen. Als een product eenmaal greenlit is bij samsung gaat het uitgerold worden, support en after sale care doen ze niet veel aan in mijn ogen, mocht de gps het minder doen "tja in ieder geval is het wel een stijlvol horloge" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:03:
[...]

Ik ken die samsung gear sport verder niet, maar mijn ervaringen met samsung door de jaren heen zijn in het kort samen te vatten als: "ze hebben een geweldige PR machine, de producten doen het bij aanschaf goed, heel veel sterkte op het moment dat er iets niet werkt, na xx maanden vervalt alle support, koop ons nieuwe model"

Ze moeten zich voor mij nog bewijzen in de sportwereld, als ze er serieus mee bezig gaan is het een reus die zelfs garmin van verpletteren, maar voorlopig zijn mijn verwachtingen laag. Iedereen loopt altijd te zeiken over alle gps toestellen, maar afwijkingen die ik lees bij de samsung zijn toch wel fors te noemen. Als een product eenmaal greenlit is bij samsung gaat het uitgerold worden, support en after sale care doen ze niet veel aan in mijn ogen, mocht de gps het minder doen "tja in ieder geval is het wel een stijlvol horloge" 8)
Mee eens! :) Ben zelf ook geen fan van Samsung (telefoons/tablets/monitoren/tv's), maar de Gear Sport vind ik er qua design, bediening (UI) en scherm goed uitzien. De GPS schijnt inderdaad niet zo best te zijn (heb me inmiddels ook wat verder hierin verdiept), wat ik zeer verrassend vind. GPS zal toch niet nieuw zijn voor Samsung? Is deze in hun telefoons ook zo slecht? Of is de software op de horloge zo brak? Dat een optische hartslagmeter eventueel nog niet zo goed werkt, kan ik me beter voorstellen. Wat betreft support vind ik Garmin ook niet zo best. Garmin Epix bijvoorbeeld, duur horloge en nu al 'vergeten' door Garmin. Ook als het gaat om software problemen, zijn ze niet erg sterk. En hun officiële support forum is één groot drama. Forum software, dat zou toch niet zo lastig moeten zijn? Ik heb met Fitbit bijvoorbeeld veel betere ervaringen (reageren veel sneller, denken echt mee en lossen ook echt problemen op voor je). En toch gebruik ik al jaren een Garmin, omdat het voor mij nog steeds de beste ondersteuning biedt voor sport activiteiten. Dat de rest (b.v. sleep tracking en stappen teller) slecht werkt (voor mij), neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@PatrickC
De gps chip / ontvanger (hoe je het ook wilt noemen) is slechts één schakel in een goed werkend gps horloge. De software, behuizing en omstandigheden van het moment van gebruik zijn allemaal minstens net zo belangrijk. Ik verwacht daarom dus ook dat de hardware kant wel in orde zal zijn, de software ben ik niet zo zeker van.
Je punt van support van garmin snap ik helemaal (al heeft het weinig met de functionaliteit van de samsung gear sport te maken). Al moet ik zeggen dat garmin uiteindelijk wel reageert als je een hardware/software matig issue indient bij de helpdesk. De twee keer dat ik iets had met mijn toestellen ben ik iedere keer goed geholpen, iets dat ik maar van weinig merken kan zeggen.
Het is alleen één richtings-communicatie op fora, al begrijp ik het wel dat ze op hun eigen fora niet willen reageren als je kijkt naar de hoeveelheid zeurpieten en zeikerds daar ;) Het is natuurlijk voor kleinere spelers als wahoo en fitbit, met maar een beperkt aantal producten, een stuk makkelijker om kort en adequaat op het meeste te reageren.
Wat betreft die Epix, ik vermoed dat ze er minder dan 1000 van verkocht hebben, dan is het gewoon even een afweging van kosten/baten en een snelle conclusie van: laten we net doen alsof deze nooit gemaakt is. Ook hier geld dat ik het niet goed praat, ik vind het schandalig, maar ik heb er wel begrip voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rockhopper Ik maakte mijn opmerking over support van Garmin omdat jij support en after sale care noemde bij Samsung. ;) Verder wel opmerkelijk dat je Fitbit een kleine speler noemt. :o Xiaomi, Apple en Fitbit zijn hier namelijke de grootste spelers. >:) In Q3 van 2017 zat Fitbit op 13.7% market share en Garmin op 4.9%.
https://www.statista.com/...e-market-share-by-vendor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Wearables <> sportwatches, op dat laatste gebied is Garmin toch zeker wel een reus.

Nog even over de Samsung: het schijnt dat de GPS regelmatig met tussenpozen van 10 seconden of meer logt, dat levert rare lijnen en afwijkingen op. Het lijkt dus inderdaad geen hardware issue te zijn, maar software. Waar Samsung niet op ingaat of fixt, dat is erg jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Garmin is veel meer dan wearables en sportwatches, in dat opzicht is garmin dus een veel groter bedrijf dat zich ook op hele andere takken richt (auto / boot navigatie om maar eens iets te noemen). Ik weet verder niet wat fitbit doet buiten wearables (waar ze wel een goed marktaandeel hebben) maar volgens mij is dat niet veel. Op die toer dus.
Maar zet je Samsung weer tegenover Garmin, dan is garmin weer de kleine vis.

@mrwolf als ze inderdaad softwarematig intervallen forceren van 10s (of meer) dan verklaart dat wel de rare afwijkingen. Je kan je afvragen waarom dat gedaan wordt, je kan denken aan oververhitting of grote accu drain, maar ook gewoon luiheid / slordig programmeren. Ik herken de laksheid van samsung wel, maar ik ben zoals je al kan merken geen fan van ze.

@PatrickC Ik snap je punt, maar het ging mij uiteindelijk niet om een vergelijking tussen garmin en samsung, maar meer of samsung goed kan zijn en dan met name dat toestel en waarom het een minder toestel kan zijn. Omdat ik slechte ervaringen heb met samsung op meerdere fronten (met name after sale care en garantie/support) geef ik dat aan.
[offtopic rant] Voor mij is het een nogo merk tenzij het een apparaat is waar weinig bij stuk kan gaan (een magnetron ofzo) en je niet afhankelijk bent van software grillen en grollen. Maar voor iedere tegenstander zoals ik, zullen er ongetwijfeld drie anderen zijn die laaiend enthousiast zijn over het merk, anders zouden ze niet zoveel verkopen. [/offtopic rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediamarkt clubleden kunnen vanavond al gebruik maken van de BTW actie. B.v. de Garmin Fenix 5S voor €452 en de vivoactive 3 voor €272,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-10 21:33
Vivoactive prijs is best aardig, fenix prijs nog steeds niet erg top.

Ik las een tijdje geleden wat mensen met vragen over de overstap van de Fenix 3, Naar de 3HR en de Fenix 5. Ik heb al deze 3 horloges gehad. De stap van de Fenix 3 naar de Fenix 3 HR was uiteraard klein, optisch hr was best fijn om te hebben maar daarvoor had ik al een scosche rhythm+. Kortom een beetje teleurgesteld.

Toen kon ik in december de Fenix 5 voor 350 kopen. Meteen gedaan, anders zou ik wel tegen het hoge bedrag aanhikken. Hier zijn mijn ervaringen tov de Fenix 3 HR toch best positiever dan gedacht,

- De hr sensor werkt bij mij beter en veel fijner dan bij de Fenix 3 HR. Geen rare spikes meer en snel na het starten van een activiteit al goed bij.
-Het horloge is net even wat mooier om te zien
-Toch best een aantal software dingen die ik gebruik, bv yoga/stress/etc aardige toevoeging.
-Het scherm trainingsstatus vind ik echt een toevoeging. Vroeger had ik een vergelijkbaar iets met websites die aan strava gekoppeld waren. Nu gewoon op mijn horloge top.
-De iq apps die voor Fenix 5 net wat meer data of velden kunnen laten zien in andere kleuren dan op de 3

Al met al vind ik het toch echt wel de moeite waard. Het is natuurlijk ook altijd welke eisen stel je. Zou er niet de volledige prijs voor betalen maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
okio schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:58:
Vivoactive prijs is best aardig, fenix prijs nog steeds niet erg top.
Goedkoopste Fenix 5S in de Pricewatch hier is €533, dus dan vind ik €452 best een mooie prijs. Waar is deze nu goedkoper volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@PatrickC Om maar een linkje naar voren te halen eerder deze week:
https://www.eglobalcentra...&dispatch=products.search €389 en wat kleingeld daar.
Ik laat de ervaringen (en reviews van die shop) maar even voor wat het is omdat het teveel offtopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:42:
Mediamarkt clubleden kunnen vanavond al gebruik maken van de BTW actie. B.v. de Garmin Fenix 5S voor €452 en de vivoactive 3 voor €272,-
Die van mij is inderdaad onderweg (VA3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:09
PatrickC schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:42:
aiii jammer dat ze de 5x niet hebben, was mooi meegenomen geweest..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
PatrickC schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:13:
[...]

Goedkoopste Fenix 5S in de Pricewatch hier is €533, dus dan vind ik €452 best een mooie prijs. Waar is deze nu goedkoper volgens jou?
528 bij de decathlon, de 5 voor 518 maar staan niet in de pricewatch blijkbaar.
Ik heb de forerunner 935 voor 495 euro bij run2day (in de winkel) gekocht (staat voor 549)

[ Voor 18% gewijzigd door tlpeter op 25-01-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Iemand anders met een Garmin Forerunner 935 of Fenix5 met softwareversie 7.60 last van dat het dataveld Afstand ineens op mijl ingesteld staat in plaats van kilometer?

In de app instellingen staat deze op kilometer en metrisch ingesteld. Het is deze week bij mij (935) en bij mijn vrouw (Fenix5) gewijzigd. Al in contact met Garmin NL maar die blijven maar komen met software-instellingen. Die staan goed want dat had ik natuurlijk zelf allang gecontroleerd.

Ik kwam er bij het hardlopen achter toen ik op afstand 4.3 er 33 minuten over had gedaan, wat gewoon niet mogelijk was want ik deed juist een vlotte training.

In de app en website zie ik de activiteit wel terug met kilometers, dus dat klopt wel. Ook gaan de kilometermeldingen nog goed (hoor ik van mijn vrouw, ik zelf loop zonder notificaties). Kilometermeldingen terwijl de afstand in mijl staat. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Xaverius op 25-01-2018 09:15 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Xaverius schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:13:
Iemand anders met een Garmin Forerunner 935 of Fenix5 met softwareversie 7.60 last van dat het dataveld Afstand ineens op mijl ingesteld staat in plaats van kilometer?

In de app instellingen staat deze op kilometer en metrisch ingesteld. Het is deze week bij mij (935) en bij mijn vrouw (Fenix5) gewijzigd. Al in contact met Garmin NL maar die blijven maar komen met software-instellingen. Die staan goed want dat had ik natuurlijk zelf allang gecontroleerd.

Ik kwam er bij het hardlopen achter toen ik op afstand 4.3 er 33 minuten over had gedaan, wat gewoon niet mogelijk was want ik deed juist een vlotte training.
Ik heb de 935 maar deze is geupdate en toen pas ingesteld.
Ik heb deze vorige week gekocht en toen meteen geupdate en daarna pas gesynced met Garmin connect op mijn Android telefoon.
Ik heb er geen last van gehad.

Ik heb dit in het verleden gehad met de 235 en toen was het probleem de mobiele app.
Niet instellen via de app loste het toen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:54
rockhopper schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:17:
@PatrickC Om maar een linkje naar voren te halen eerder deze week:
https://www.eglobalcentra...&dispatch=products.search €389 en wat kleingeld daar.
Ik laat de ervaringen (en reviews van die shop) maar even voor wat het is omdat het teveel offtopic is.
Om toch maar even mijn mening daarover te geven (hoewel een beetje offtopic inderdaad); hoe je het went of keert, als je daar koopt doe je eigenlijk gewoon (mee) aan belasting ontduiking.
Voor alles boven de €22,- dat je invoert hoor je gewoon 21% BTW te betalen en alles boven de €150,- eigenlijk ook nog inklaringskosten.
Dat deze webshop hier via een of andere vage constructie onderuit komt neemt niet weg dat dit niet is zoals het hoort. Nederlandse winkels die netjes volgens de regels handelen kunnen hier gewoon niets tegen beginnen.

Weer ontopic:
Xaverius schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:13:
Jep, dat heeft iedereen volgens mij waar hij op kilometers ingesteld stond. Even via de instellingen in het horloge zelf aanpassen (instellingen --> systeem --> eenheden)

Met versie 7.60 hebben ze schijnbaar het probleem opgelost dat het synchroniseren van bepaalde instellingen die je zowel op het toestel als in de app kan instellen niet altijd op de juiste manier synchroniseerden. (instellingen in de app leken vaak leidend te zijn). Alarmen ingesteld op het horloge zelf verdwenen vaak weer na synchonisatie met de app als het alarm niet in de app was ingesteld.
Zie https://forums.garmin.com...lable-phased-roll-out-100
Blijkbaar zorgde dit er voor dat de instelling op je horloge zelf even veranderde van km naar mijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 08:12
Hathi schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:32:
[...]

Jep, dat heeft iedereen volgens mij waar hij op kilometers ingesteld stond. Even via de instellingen in het horloge zelf aanpassen (instellingen --> systeem --> eenheden)

[...]
Is bij mij op km blijven staan, maar ik heb een ander "probleempje" sinds de update: bij intervallen beepte mijn horloge de laatste 5s (ongeveer) voor de volgende stap, maar dat doet-ie nu niet meer hoewel zowel op het horloge, de app als de website waarschuwingssignalen "tijdens activiteit" op aan staat. Of is dit niet de juiste setting (ik kan er geen andere vinden die relevant lijkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Hathi schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:32:
[...]

Met versie 7.60 hebben ze schijnbaar het probleem opgelost dat het synchroniseren van bepaalde instellingen die je zowel op het toestel als in de app kan instellen niet altijd op de juiste manier synchroniseerden. (instellingen in de app leken vaak leidend te zijn). Alarmen ingesteld op het horloge zelf verdwenen vaak weer na synchonisatie met de app als het alarm niet in de app was ingesteld.
Zie https://forums.garmin.com...lable-phased-roll-out-100
Blijkbaar zorgde dit er voor dat de instelling op je horloge zelf even veranderde van km naar mijlen.
Alles stond bij mij al goed, in het horloge, app en website. Kilometers, metrisch etc. De support blijft ook alleen maar dit aangeven maar dat staat al goed.

Het werkte bij mij juist prima en nu is dit veld ganz verrückt! |:(

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:54
Hmm bij mijzelf was het opgelost door in het horloge zelf de instelling weer aan te passen. Dat is ook wat ik hier lees: https://forums.garmin.com...tch-is-now-in-miles-v7-60
Misschien hier eens een mail heen sturen, zoals vermeldt in deze reactie: https://forums.garmin.com...-60?p=1300100#post1300100

De garmin support moet je inderdaad eerst zien te overtuigen dat het horloge het fout doet en de fout niet bij jezelf zit. Als ze dat eenmaal doorhebben zijn ze over het algemeen wel behulpzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 23:33

oNo

Over belastingontduiking en eglobalcentral.

Eenieder moet zelf weten of hij/zij zich er druk om maakt. Zolang de overheid belastingafspraken maakt met bedrijven (individueel) maakt het mij niet uit.

Lokale ondernemers bij mij in de stad uitgezonderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Eerst maar eens kijken of het eglobalcentral pakketje binnenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Bij mij zijn de pakjes van eglobal altijd binnengekomen, maar ymmv. Je ziet bij dergelijke bedrijven overigens regelmatig dat er in Europa al een magazijn is zodat het geen verzending is van buiten de EU. Maar ik kan niet zien of dat voor dit bedrijf ook geldt (of dat er uitzonderingen zijn). De belastingontduiking en ethiek daaromheen lijkt me voer voor een ander topic.
Je blijft natuurlijk als Europese consument altijd in het nadeel bij Amerikaanse bedrijven als garmin. Dat zie je ook aan de sales die daar voordeliger zijn. Onwerkelijk zijn de prijzen niet, zeker niet als je kijkt naar sommige prijzen tijdens de BF op nieuw uitgekomen modellen. Er is een flinke marge op gps horloges, maar zo hoort het ook in een niche markt.

Genoeg daar over, wat denken jullie van het nieuwste (wekelijkse) Suunto horloge? Ik snap de strategie niet van het bedrijf, het is goed dat ze een inhaalslag maken op hartslag gebied, maar zoveel modellen en zo'n verwarrende naamgeving. En ze verschillen nauwelijks van elkaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:08:
Genoeg daar over, wat denken jullie van het nieuwste (wekelijkse) Suunto horloge? Ik snap de strategie niet van het bedrijf, het is goed dat ze een inhaalslag maken op hartslag gebied, maar zoveel modellen en zo'n verwarrende naamgeving. En ze verschillen nauwelijks van elkaar. 8)7
Ik vind het wel meevallen met die verwarring als ik het vergelijk met Garmin. Alleen bij Garmin zijn we er misschien al aan gewend? >:)

Suunto:
Suunto Spartan Ultra
Suunto Spartan Sport
Suunto Spartan Sport Wrist HR
Suunto Spartan Sport Wrist HR/Baro
Suunto Spartan Trainer Wrist HR
Suunto Spartan Trainer Wrist HR Outdoors

Garmin (huidige lineup als je hardloophorloges opvraagt):
Forerunner 30
Forerunner 35
Forerunner 235
Forerunner 645
Forerunner 645 Music
Forerunner 735XT
Forerunner 935
fenix 5
fenix 5S
fenix 5X
fenix Chronos
tactix Bravo
Descent Mk1
vivoactive 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik kan aan de naam niet zien of hij meer of beter is (ok de toevoeging HR/Baro snap ik maar "outdoors"?), daarnaast heeft suunto ook nog (niet langer recent) ambit, met eigenlijk ook verwarrende namen. Is de ultra nou het topmodel, of de sport, wat maakt sport sport en waarom zou ik dan een trainer willen, of vice versa, waarom is sport anders dan trainer? Kan ik met sport dan geen training doen? Mag ik met een trainer niet sporten.... goed er zal waarschijnlijk iemand lang en hard over nagedacht hebben maar ik snap het niet.

Maar garmin is niet veel beter hoor. Zeker de Fenix 5 en aanverwanten zijn lastig uit elkaar te houden. 5, 5s, 5x, descent, chronos, bravo, en dan nog de restvoorraad fenix 3/3hr/titanium etc. In ieder geval weet je dat je met een hoger nummer in principe een toestel koopt met meer functionaliteit. Hun lineup is gewoon veel groter, daarom zijn ze ook marktleider.

Gelukkig snap jij het wel, daarom zal ik waarschijnlijk niet zo snel een suunto halen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:09
de verwarring ontstaat eigenlijk meer op dat DCrainmaker het verkeert heeft gecommuniceerd (als zijnde een nieuw model), de 'outdoor' versie van de trainer is gewoon een variant van de trainer met een iets andere bezel etc. Eigenlijk gewoon dus een nieuw kleurtje. Op de Suunto site zelf staat hij gewoon tussen de andere Trainer modellen.

Maar ik had ook liever een ander model gezien, dan een ander kleurtje ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Hopjesvla79 op 25-01-2018 16:44 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Oeps! Een Garmin 235 besteld met de btw actie.. was niet de bedoeling maar kon het niet laten...

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:26
frankwopereis schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:46:
Oeps! Een Garmin 235 besteld met de btw actie.. was niet de bedoeling maar kon het niet laten...
Eerst denken, dan doen

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKB

SKB

Is dit een goede deal?

http://www.clevertraining...nning-triathlon-gps-watch via DCRAINMAKER voor 377 pound ofwel 430 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SKB schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:21:
Is dit een goede deal?

http://www.clevertraining...nning-triathlon-gps-watch via DCRAINMAKER voor 377 pound ofwel 430 euro.
Inderdaad erg interessant, het is zelfs €427. Je moet dan wel de code DCR10BTF gebruiken.
Hiermee is deze ongeveer net zo duur als de nieuwe Forerunner 645.

[ Voor 74% gewijzigd door PatrickC op 26-01-2018 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Laagste prijs waarvoor je een 935 hebt kunnen aanschaffen de afgelopen maanden. Dus ja, goeie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Clever Training kun je de FR645 (zonder Music) krijgen voor €356, dus €71 goedkoper dan de FR935. Voor een hardloper is de FR645 dan wellicht de beter keuze? Het enige wat de FR935 interessanter zou maken is de langere batterijduur en omdat de horloge al een hele tijd beschikbaar is, stabielere software/firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:13
Check ook de site van mediamarkt, door btw-actie is de Fenix 5S daar nu ook erg aantrekkelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
PatrickC schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:36:
Ik ben nu terug gegaan naar Garmin Connect 4.1.11 en het werkt nu perfect! Kan apps installeren op het horloge, directe sync van activiteiten en ik verlies geen verbinding meer met de telefoon. Volgens het Garmin Forum zijn er veel meer mensen die soortgelijke problemen hebben met versie 4.2, dus voorlopig hou ik het wel bij een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-10 15:01
PatrickC schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:15:
Bij Clever Training kun je de FR645 (zonder Music) krijgen voor €356, dus €71 goedkoper dan de FR935. Voor een hardloper is de FR645 dan wellicht de beter keuze? Het enige wat de FR935 interessanter zou maken is de langere batterijduur en omdat de horloge al een hele tijd beschikbaar is, stabielere software/firmware.
Hu? Wat kan de FR645 dan wat de FR935 niet kan? FR is net meer allround en sowieso de betere keuze vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Is wel erg kort door de bocht. De 935 kan wel meer dan alleen een betere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tlpeter schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:43:
Is wel erg kort door de bocht. De 935 kan wel meer dan alleen een betere batterij.
Klopt, maar ik doelde op de functies voor een hardloper en dus in mijn persoonlijk geval.De FR935 is ook bedoelt voor triathleten (multi-sport activiteiten). Verder vind ik de ondersteuning van power meters ook niet zo boeiend, dat is meer iets voor wielrenners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
minimaLL schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:39:
[...]

Hu? Wat kan de FR645 dan wat de FR935 niet kan? FR is net meer allround en sowieso de betere keuze vind ik..
Niets wat belangrijk is (b.v. Garmin Pay), maar voor een pure hardloper zie ik in de 935 weinig toegevoegde waarde tov de 645. Daarbij ziet de 645 er meer casual uit (ik vind het een mooier horloge), is ook een stukje kleiner en is een stuk goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:50

vhal

ಠ_ಠ

De FR645 Music is een leuk ding maar het ontbreken van Spotify is wat mij betreft een echte dealbreaker. Moet je alsnog je telefoon weer meenemen... :/ De non-music lijkt mij wel de betere keus vooralsnog, echter ben ik benieuwd wat de prijzen zullen doen. Eigenlijk ben ik wel weer toe aan iets nieuws, het bandje van de FR235 is namelijk versleten (zoekt excuses om iets nieuws te kopen:+ :P )

[ Voor 44% gewijzigd door vhal op 27-01-2018 08:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-10 21:27
vhal schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:47:
De FR645 Music is een leuk ding maar het ontbreken van Spotify is wat mij betreft een echte dealbreaker. Moet je alsnog je telefoon weer meenemen... :/ De non-music lijkt mij wel de betere keus vooralsnog, echter ben ik benieuwd wat de prijzen zullen doen. Eigenlijk ben ik wel weer toe aan iets nieuws, het bandje van de FR235 is namelijk versleten (zoekt excuses om iets nieuws te kopen:+ :P )
Ik ben benieuwd of en wanneer andere aanbieders van muziek zich gaan aansluiten als 'Music Provider' op het Garmin platform. Spotify wordt inderdaad nog maar de vraag omdat er nauwelijks derde partijen zijn waarmee Spotify samenwerkt om offline muziek te syncen (los van de mobiele apps en de Samsung Gear Wear,). Uiteindelijk heeft het waarschijnlijk te maken met licenties en versleuteling (ik verwacht dat Garmin hier wel rekening mee heeft gehouden). Ze hebben natuurlijk bewust voor deze oplossing heeft gekozen zodat andere partijen zich ook kunnen aansluiten wat de eindgebruiker keuzevrijheid geeft.

Technisch gezien zou het relatief eenvoudig moeten zijn om andere 'audio sources' aan te sluiten, zoals bijvoorbeeld podcasts en audioboeken, wat ideaal zou zijn om draadloos te syncen over wifi, ipv gehannes met losse bestanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Spotify heeft volgens mij een exclusieve deal met Samsung, dus de kans is erg klein dat Garmin Spotify gaat ondersteunen. Ook Apple Music kun je wel vergeten. Daarmee heb je meteen de 2 grootste music streaming diensten niet aan boord. Dat maakt de music versie van de FR645 een stuk minder interessant, of je moet weer met mp3-tjes gaan klooien die je dan via een PC moet gaan synchroniseren met Garmin Express. Maar wie heeft nog mp3's tegenwoordig? De enige toegevoegde waarde van de Music versie lijkt me dan ook voor mensen die graag audio feedback willen krijgen tijdens het sporten en daar nu nog hun telefoon voor moeten meenemen. Verder heeft de Music versie alleen maar nadelen, namelijk een lagere batterijduur (ook als je music helemaal niet gebruikt) en de duurdere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Je pakt het wel negatief uit allemaal @PatrickC Dat de 935 voor jou weinig toevoegd wil natuurlijk niet zeggen dat het voor alle hardlopers zo is. We zitten hier nu eenmaal op een forum van data liefhebbers, en zo'n footpod is daar toch een leuk extra'tje bij. (niet dat ik er persoonlijk één wil, maar ik ben dan ook meer een fietser)
Ik ben het eens dat het gemis van streams een groot gemis is. Maar wat de huidige situatie is, kan uiteraard veranderen. Daarnaast is mp3 misschien wel "een hoop gedoe", maar als je echt muziek wilt met zo min mogelijk toeters en bellen / gewicht onderweg (lees: mijn telefoon MOET thuis blijven) dan heb je toch in ieder geval een optie waar mee je verder kan.
Je snapt denk ik wel dat het perfect toestel niet bestaat, en dat alle toestellen die uitgebracht worden een stap zijn in de evolutie naar een beter model. We zeuren al jaren om kaarten en muziek op horloges, en hoewel verre van perfect zijn we inmiddels een heel eind onderweg om dit nu goed werkend te krijgen op iets draagbaars als een horloge.
De echte audiofiel zit toch met zilveren kabels gesmeed door elven tijdens het maanlicht van een volle maan. Dit (fr645) is een prima (dure) mogelijkheid, die mensen een keuze geeft waar ze zelf voor kunnen kiezen. Iets dat in mijn ogen een gat was in de productlijn van garmin. Er zal vast wel iets gemaakt worden in de connect store waar op korte of middellange termijn een optie komt voor streaming muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rockhopper Het was niet mijn bedoeling om negatief over de 945 te spreken. Het is een geweldig horloge en het is niet voor niets het de horloge waar DC Rainmaker het meeste gebruik van maakt omdat het een soort Fenix 5 is, maar dan wel een stuk lichter qua gewicht (wat helpt bij optische hartslagmeting via de pols). Maar voor mij persoonlijk biedt de 935 niet veel meer dan de 645.

Met de footpod bedoel je waarschijnlijk de power meter ondersteuning? Want de 645 ondersteunt ook foodpods (via Ant+ en BT smart).

De music optie op de 645 werkt dus voor de meeste gebruikers alleen via mp3's. Hoe kom je tegenwoordig nog legaal aan mp3's? CD's kopen en rippen naar mp3's? Muziek kopen via iTunes of Google Music? Maar mag je die muziek dan via mp3's op een horloge gebruiken (vanwege DRM)?

Het perfecte horloge bestaat inderdaad nog niet. Ik wil graag bij Garmin blijven, maar het lijkt er op dat Garmin het touchscreen alleen op de vivoactive serie gaat gebruiken, nu de 645 zonder touchscreen is uitgebracht en z'n voorganger, de 630, wel een touchscreen had. En zoals eerder door mij hier gemeld, ik wil eigenlijk een touchscreen EN meerdere fysieke buttons, met ook een optische hartslagmeter. De enige Garmin horloge die dat nu heeft is de vivoactive HR en die gebruik ik nu ook nog. Maar.. deze is al 2 jaar oud en de extra functies die Garmin heeft toegevoegd de laatste 2 jaar (aan de vivoactive 3 en FR645), zitten daar dus niet op. Dus... misschien moet ik m'n eis van een touchscreen maar laten vallen en dan komt de FR645 (zonder music) vanzelf in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

vhal schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:47:
Haha, voor nog geen 5 euro heb je een bandje :9
Mijn 235 is net binnen gekomen! Helaas geen volle accu O-) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb er laatst twee besteld via AliExpress. Al twee keer een kapotte origineel bandje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

Ik heb mijn VivoactiveHR retour gedaan. Voornamelijk om de volgende redenen:
- Hartslag onbruikbaar (zowel bij het sporten als tijdens andere bezigheden)
- Slaapregistratie klopt vaak niet
- Trapregistratie klopt geen hout van
- en binnen het jaar het bandje al stuk
Ook de functie die automatisch zou moeten registreren wat voor activiteit er plaats vindt werkt voor geen meter.

Functioneel gezien een prachtig klokje maar qua nauwkeurigheid echt een drama. Ik snap dat bij een HR polsmeting een grotere afwijking mogelijk is in vergelijking met een borstband. Maar als er gewoon 30 slagen verschil tussen zit, ben ik er klaar mee.
Wat me ook stoorde was dat het me niet lukte om tijdens een activiteit gewoon even de tijd en beeld te krijgen. Wellicht dat dat wel kan, maar erg intuïtief werkt het zeker niet.

Nu ben ik op zoek naar een opvolger, maar dan wel eentje waarbij bovengenoemde functies gewoon behoorlijk goed werken. De Xiaomi Amazfit lijkt me interessant, maar heeft iemand daar ervaring mee?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Froggy Hartslagmeting werkt bij mij meestal wel goed (hardlopen), maar afgelopen vrijdag klopte er ook niets van. Bij mijn broer (heeft ook de VA HR) klopt het vaker niet en hij heeft vaak last van de zogenaamde cadence lock waardoor de hartslag constant rond de 180 is (zou ergens tussen 130-140 moeten zijn bij hem).

Slaapregistratie is bij mij ook een drama, net als traplopen (in huis worden vaak geen trappen geregistreerd). En ook mijn bandje is na 1,5 jaar stuk gegaan (het rubberen ringetje waar het bandje ingestoken wordt), maar daar heb ik gewoon een nieuwe voor gekregen van Garmin, omdat dit gewoon binnen de garantie viel.

Wat betreft het in beeld brengen van de tijd, tijdens een activiteit. Dit kan door de linker button in te drukken (mits je die niet als manual lap heb ingesteld) en anders door het touchscreen 'ingedrukt' te houden voor een aantal seconden. Je kunt ook een andere app (Connect IQ) gebruiken waar de tijd wel in beeld staat of een dataveld (Connect IQ) waarbij dat gebeurt. Ik gebruik standaard een dataveld waar ook de tijd bovenin het scherm wordt getoond (Single Run Field).

Het lijkt me trouwens stug dat je met de Xiaomi Amazfit een betere hartslagmeting gaat krijgen. Je kunt wellicht betere resultaten behalen met een aparte hartslagband, waarbij je dan de keuze hebt voor een optische om de arm (b.v. Scosche Rhythm+) of een normale hartslagband die je om je borstkas draagt (meest betrouwbaar).

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 27-01-2018 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@PatrickC Ik bedoelde inderdaad de powermeter. Sorry ik ben niet zo scherp dit weekend.

Mocht je geen haast hebben met een losse optische armsensor, er zit een upgrade van de scosche rhythm+ aan te komen. Twee weken geleden schreef DC er al een stukje over, maar het zal nog wel een paar maanden duren voor het in de schappen ligt. En in Nederland betekend dat in de webshop schappen, want ik ben er nog nooit eentje in een fysieke winkel tegengekomen.

Ik verwacht eigenlijk niet dat er een toestel gaat komen met en een touchscreen en fysieke knoppen. De meeste mensen hebben wel duidelijk een voorkeur voor of het één of het ander. Om het er allebei op te zetten is een beetje dubbelop, het brengt extra kosten met zich mee, maakt het toestel onnodig ingewikkeld en je stelt eigenlijk bijna iedereen teleur (immers de vraag naar beide opties simultaan is relatief klein)

Ik herken het geklaag wel over slaapregistratie en traplopen, maar ik vraag me dan altijd af, hebben jullie een toestel gekocht met dat als belangrijke functie, of als leuke extra. Ik loop in mijn werk regelmatig 50 tot 70 trappen op een dag, maar mijn horloge telt op een goede dag misschien de helft daarvan. Het moge duidelijk zijn dat het dus voor mij geen toegevoegde waarde heeft. Ok het zou leuk zijn als het klopte, maar zelfs dan doe ik er niks mee. Maar again, ymmv. Ik zie eigenlijk alle gps horloges toch echt als sport functie eerst en alle smart functies daarnaast zijn leuke (maar overbodige) extra's -voor mij-. Dus ik vraag me eigenlijk af hoeveel gebruikers onder ons dit wel als essentiële functies zien.

PS voor de liefhebbers: er is nog een giveaway op de site van DCRainmaker: 500 $ / € / pond dunno gratis shoptegoed bij zijn sponsor als je wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rockhopper De Scosche was een tip voor @Froggy. Ik heb er zelf geen interesse in, omdat ik juist alles in één apparaat wil hebben. Maar... mocht ik toch ooit een nauwkeurige hartslagmeting willen hebben, dan zou daar mijn voorkeur wel naar uit gaan. Goede tip trouwens mbt de aankomende Scosche upgrade.

Wat betreft sleep tracking en trappen tellen. Ik gebruikte eerst een Fitbit Charge HR hiervoor en droeg dan tijdens hardlopen er een FR610 bij. Dit leverde prima resultaten op, met name als het ging over de sleep tracking en trappen tellen bij de Fitbit. Maar de FR610 kreeg wat problemen met wegvallende GPS en de horloge bevroor een keertje halverwege een halve marathon. Verder wilde ik ook gewoon alles in één apparaat hebben. Dus toen de VA HR uitkwam, heb ik deze meteen aangeschaft. Garmin adverteert namelijk met ook sleep tracking en trappen tellen op dat apparaat. Maar.. dat viel dus enorm tegen, maar tijdens sporten vind ik het een erg goed horloge en dat is toch mijn hoofddoel. Trappen tellen vind ik bijzaak, maar sleeptracking icm 24x7 hartslag vind ik wel belangrijk. Voor sleeptracking gebruik ik inmiddels dan ook een Withings Aura en kijk ik niet eens meer naar de Garmin resultaten. Als ik zo dadelijk besluit om de FR645 aan te schaffen, dan verwacht ik dat de 24x7 HR beter zal worden, omdat deze een betere HR sensor heeft en elke 1-2 seconde de hartslag meet (bij de VA HR heb je regelmatig grote 'gaps' in de hartslagmeting).

Suunto heeft recent wel een horloge uitgebracht met touchscreen en meerdere fysieke buttons, dus het kan wel. Maar je hebt gelijk dat het waarschijnlijk een te kleine markt is van personen die dit willen. Ik zou voor de Suunto kunnen gaan, maar ik vind dat horloge wel erg mooi, maar ook veels te groot (ik vind het formaat van de FR645, VA3 en Fenix 5S ideaal). Verder wil ik ook graag op het Garmin platform blijven, omdat ik daar jarenlange historie qua data heb opgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
PatrickC schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:17:
Verder wil ik ook graag op het Garmin platform blijven, omdat ik daar jarenlange historie qua data heb opgebouwd.
Die jarenlange historie (althans de activiteiten) kun je tegenwoordig vrij eenvoudig overzetten en synchroniseren naar merk onafhankelijke platformen zoals Strava of Smashrun. Ik ben niet zo merk trouw en sync altijd alles naar Strava en sinds kort ook naar Smashrun. Merken als Garmin en Polar ondersteunen vaak ook een directe sync. Er zijn ook aparte tools of sites, zoals Tapiriik, voor het syncen van activiteiten tussen de verschillende platformen.
Pagina: 1 ... 67 ... 324 Laatste