De gadget freak in me wil uiteraard een horloge met kaart, kom op daar droomt men al van sinds er rekenmachines op horloges werden geproduceerd, en misschien zelfs lang daarvoor. Maar inderdaad is het in de praktijk niet zo mooi als op papier
Ik heb dezelfde moeite op mijn F3 als er een splitsing of kruising is die niet 100% loodrecht is, vaak is de gps net wat laat en loop je al een stukje op het verkeerde pad voordat er een aanwijzing volgt dat je toch verkeerd zit. Dit gaat op de fiets net zo slecht als per voet. Persoonlijk vind ik het een beetje meerwaarde hebben tijdens wandelen, maar daar ben ik sneller geneigd om de telefoon te pakken. Op de fiets gebruik ik altijd een fietscomputer die een veel groter (en alleen daarom al beter) scherm heeft. Hier ben ik niet geneigd de telefoon te pakken, maar kijken op een horloge en fietsen is geen goede combi.
Het blijft een afweging tussen iets dat breekbaar is, niet waterdicht en een beperkte accuduur heeft maar wel alles kan tegen iets dat te klein is maar je wellicht altijd bij hebt versus iets dat eigenlijk te duur is voor de enige functie die het goed kan. (respectievelijk een telefoon, een gps horloge en een fietscomputer)
Maar ja het feit dat er steeds maar weer discussie over komt betekend wel dat er een markt voor alledrie is.
-edit- Ik zie op DCRainmaker's site dat de
Scosche Rhythm+ een opvolger krijgt. De Scosche Rhythm 24. Het is een lelijk ding, maar heeft wel nog steeds de uiterst nauwkeurige valencell optische HR sensor. Pluspunten, langere accuduur, ingebouwde cadans-sensor, opslag van een sessie zodat je deze achteraf aan een activiteit kan koppelen (schijnt nuttig te zijn voor sporten zoals zwemmen) Ik dacht dat ik een wahoo tickr fit ging halen, maar ik denk dat het nu deze gaat worden over een paar maanden.
[
Voor 18% gewijzigd door
rockhopper op 10-01-2018 23:19
. Reden: stukje over de scosche rhythm 24 toegevoegd. ]