Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 330 331 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 17:10

Sherlock

No Shit

Ik heb een Medisana weegschaal die hetzelfde doet/kan als de Garmin weegschaal, behalve synchroniseren met Connect. En ik ben echt zo lui (of: gesteld op gemak) dat ik daardoor nu toch de Garmin overweeg. Belachelijk eigenlijk.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-03 18:59
Heb een tweedehands (uiteraard) Withings weegschaal gekocht (€15). Ding vreet batterijen, maar opgelost met oplaadbare AAA's. Kan via Myfitnesspal syncen met Connect. Herkent ook de misses, prima oplossing
Frenz64 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:22:
Heb een tweedehands (uiteraard) Withings weegschaal gekocht (€15). Ding vreet batterijen, maar opgelost met oplaadbare AAA's. Kan via Myfitnesspal syncen met Connect. Herkent ook de misses, prima oplossing
Exact hetzelfde hier, maar mijn Withings (Body Cardio) weegschaal vreet geen batterijen (die gaan heel lang mee). Ik heb die weegschaal al vele jaren en de synchronisatie via Withings -> MFP -> Garmin Connect werkt feilloos. Wel alleen gewicht, maar de rest is toch onzin.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-03 15:59
Hier ook de S2.. Had eerst andere slimme weegschalen, maar dat was toch altijd geklooi met syncen..
Met mijn nieuwe afvalpoging dit jaar was dit een mooi startpunt. Waarschijnlijk te duur voor wat het is, maar het helpt (inmiddels meer dan 10 kilo minder)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09
Sherlock schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:23:
Ik heb een Medisana weegschaal die hetzelfde doet/kan als de Garmin weegschaal, behalve synchroniseren met Connect. En ik ben echt zo lui (of: gesteld op gemak) dat ik daardoor nu toch de Garmin overweeg. Belachelijk eigenlijk.
Het kost je letterlijk nog geen 5sec om even je gewicht in Garmin in te vullen ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Juancho schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:59:
[...]
Het kost je letterlijk nog geen 5sec om even je gewicht in Garmin in te vullen ;)
En toch he... Het staat me gewoon tegen om dingen handmatig te doen die ook geautomatiseerd kunnen. Als ik het zou kunnen zou ik er zo 10 uur in stoppen om iets te programmeren zodat het automatisch zou gaan. Gelukkig kan ik dat niet :o

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-03 20:04
Sherlock schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:09:
[...]

En toch he... Het staat me gewoon tegen om dingen handmatig te doen die ook geautomatiseerd kunnen. Als ik het zou kunnen zou ik er zo 10 uur in stoppen om iets te programmeren zodat het automatisch zou gaan. Gelukkig kan ik dat niet :o
En anders zou zo'n weegschaal alsnog goedkoper zijn ;)

WoT stats

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 22:29
Juancho schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:59:
[...]

Mijn weegschaal staat in de badkamer. Ik neem zelden mijn telefoon mee naar de badkamer. Dus dat "even" invullen moet ik dan later doen. Dat vergeet ik dan te doen, of als ik er aan denk weet ik niet meer wat mijn exacte gewicht was. Dus in de praktijk gebeurde het niet.
Gemakzucht, ik weet het. Maar het was voor mij wel een reden om de Garmin weegschaal te kopen.

• Juancho
slow whoop schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:29:
[...]

Mijn weegschaal staat in de badkamer. Ik neem zelden mijn telefoon mee naar de badkamer. Dus dat "even" invullen moet ik dan later doen. Dat vergeet ik dan te doen, of als ik er aan denk weet ik niet meer wat mijn exacte gewicht was. Dus in de praktijk gebeurde het niet.
Gemakzucht, ik weet het. Maar het was voor mij wel een reden om de Garmin weegschaal te kopen.
Tja prima dan toch? Als je het geld er voor over hebt...

Ik heb een vast ritueel: vrijdagochtend zelfde tijdstip wegen, in Garmin zetten en buik/borst omvang meten en noteren. Zo gepiept.

Ik had gehoopt dat die Garmin weegschaal meer en uiteraard betrouwbare data zou geven maar puur het gewicht kan ook met een weegschaaltje van 10 euro.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 19:28
Volgens mij gaat het hier over horloges met gps, niet over weegschalen met gps.
maartend schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:47:
Volgens mij gaat het hier over horloges met gps, niet over weegschalen met gps.
De titel van dit topic dekt al heel lang de lading niet meer. Sporthorloges met gps zijn inmiddels onderdeel geworden van het 24x7 monitoren en vastleggen van data omtrent bewegen, slaap, stress en gezondheid. Al deze data wordt gecombineerd en daaruit worden zaken afgeleid als VO2 max, HRV, slaapstoornissen, fitness leeftijd, etc.. Gewicht is daar ook één van de variabelen in. Je kunt voor elk sub-onderdeel hierover een eigen topic gaan maken, maar dat zou het voor mij totaal onoverzichtelijk maken. Dus… dat het nu even over weegschalen gaat… dat duurt dan een dagje en daarna gaat het weer over met name horloges. Prima!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:23
Ik maak gebruik van https://smartscalesync.com/ Dit kost $18.99 per jaar.

Hij synchroniseert mijn data (van mijn Withings weegschaal) automatisch naar Garmin Connect, Strava en Zwift. En dit is de enige service die niet alleen gewicht maar ook vet percentage naar Garmin Connect kan synchroniseren (voor niet Garmin weegschalen)

En dat is fijn want daardoor gebruikt Garmin Connect nu mijn vet % ipv BMI voor het berekenen van mijn Fitness age.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RPx1mcR66a3OyQPv_4jSsEDW4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igROHP90ScWlYtLnKjlEiQ3s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Torgo op 28-02-2026 09:11 ]

Haha, same... Maar die Garmin weegschalen zijn echt enorm overpriced en van wat ik her en der lees echt zo nauwkeurig niet. Misschien toch maar eens kijken of het via myfitnesspal kan. Of een andere goedkope(re) weegschaal scoren die dat dan wel ondersteunt.

Tegelijkertijd, ik weeg mezelf 1x per week... Het is ook echt minimale moeite even het gewicht in Garmin Connect in te tikken. (Sync het met de vitadock app na wegen dus telefoon heb ikk toch bij de hand).

Vind het dus ook best belachelijk dat ik dit uberhaupt overweeg weer...

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb de Garmin die ik overgenomen had van een vriend alweer doorverkocht. Ik kon maar niet wennen aan de software van het horloge. Voor mij helemaal niet intuïtief te bedienen, ik zat constant in de verkeerde menu’s. Ook toch wel iets te zeer op hardlopen georiënteerd en andere bij gebruik voor wandelen voor mijn gevoel altijd net een omweg(getje) om te bereiken.

Nu zit de functionaliteit die ik gebruik ook in mijn AppleWatch, maar ik wilde juist overstappen voor een betere accuduur, een volledige dag wandelen met tracking en navigatie is voor de AW al niet meer vol te houden. Daarnaast vind ik een ronde vorm leuker voor een horloge.

Nu heb ik de Suunto Vertical 2 gezien en die belooft in ieder geval meer op “exploring” gericht te zijn. Ik kan alleen geen winkels vinden waar ik het even fysiek zou kunnen testen of de interface wat intuïtiever voelt voor mij. Bestellen en terugsturen is ook zo’n gedoe. Weet iemand toevallig een winkel waar deze horloges te testen zijn?

Andere optie is een AW Ultra die werkt in ieder geval zoals bekend, maarja weer duurder, niet rond en hoewel de accuduur beter is maar bij lange na niet de duur die Garmin/Polar/Suunto claimen.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-03 20:30
Torgo schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:06:
[...]
En dit is de enige service die niet alleen gewicht maar ook vet percentage naar Garmin Connect kan synchroniseren (voor niet Garmin weegschalen)
de Miscale Exporter kan bijna alle data van de Xiaomi Miscale synchroniseren naar Garmin Connect. Die gebruik ik nu, omdat ik niet tevreden was over de Garmin Index 2.
SirLenncelot schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 10:47:
Ik heb de Garmin die ik overgenomen had van een vriend alweer doorverkocht. Ik kon maar niet wennen aan de software van het horloge. Voor mij helemaal niet intuïtief te bedienen, ik zat constant in de verkeerde menu’s. Ook toch wel iets te zeer op hardlopen georiënteerd en andere bij gebruik voor wandelen voor mijn gevoel altijd net een omweg(getje) om te bereiken.
Die begrijp ik niet helemaal. De hardlopen app en wandelen app zijn op eenzelfde manier bereikbaar en ook de settings en navigatie werken exact hetzelfde. Dus hoezo meer op hardlopen georiënteerd? Wat lukte bij wandelen niet, wat bij hardlopen wel lukte? Ik snap wel dat als je het horloge niet intuïtief vindt om te bedienen, je iets anders zoekt, maar dan zou dat ook voor hardlopen moeten gelden.

nogeeninlog schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 11:32:
[...]

de Miscale Exporter kan bijna alle data van de Xiaomi Miscale synchroniseren naar Garmin Connect. Die gebruik ik nu, omdat ik niet tevreden was over de Garmin Index 2.
Gaat dat dan automatisch? Of moet je alsnog handmatig die sync forceren...

Prijzen zijn prima van die xiaomi weegschalen, tevreden over de precisie? (Eigenlijk vind ik alleen gewicht belangirjk btw, de rest zal toch meer een guesstimate zijn)

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-03 20:30
m0ridin schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:53:
[...]

Gaat dat dan automatisch? Of moet je alsnog handmatig die sync forceren...

Prijzen zijn prima van die xiaomi weegschalen, tevreden over de precisie? (Eigenlijk vind ik alleen gewicht belangirjk btw, de rest zal toch meer een guesstimate zijn)
Je moet de app openen en op twee knoppen drukken, dat is het. Over de Miscale ben ik zeker tevreden.

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:23
Torgo schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:06:
[...]

Ik maak gebruik van https://smartscalesync.com/ Dit kost $18.99 per jaar.

Hij synchroniseert mijn data (van mijn Withings weegschaal) automatisch naar Garmin Connect, Strava en Zwift. En dit is de enige service die niet alleen gewicht maar ook vet percentage naar Garmin Connect kan synchroniseren (voor niet Garmin weegschalen)

En dat is fijn want daardoor gebruikt Garmin Connect nu mijn vet % ipv BMI voor het berekenen van mijn Fitness age.
Dus je koopt een dure weegschaal (het duurste model is €400) én je betaalt jaarlijks nog eens €20? Okee…
Mijn Index 1 heb ik voor €25 gekocht (2e hands) en het overzetten van alle data (dus niet alleen gewicht en vet%) gaat vanzelf, zonder knopjes in te drukken.

Mijn GPS-collectie

• Torgo
JaVaWa schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 14:04:
[...]

Dus je koopt een dure weegschaal (het duurste model is €400) én je betaalt jaarlijks nog eens €20? Okee…
Mijn Index 1 heb ik voor €25 gekocht (2e hands) en het overzetten van alle data (dus niet alleen gewicht en vet%) gaat vanzelf, zonder knopjes in te drukken.
Beetje overdreven reactie, niet? Een Withings weegschaal heb je al voor 100 EUR en 18,99 USD is 16.07 EUR, geen 20. Dus dat valt allemaal best mee. Maar doe lekker wat je wil, dan doe ik dat ook?

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:37
Maar het hele punt was toch dat die Garmin Index weegschalen overpriced zijn? Een nieuwe Index S2 zit op 120,-
Waarom zou je nóg meer willen uitgeven dan dat?

• Torgo
Hathi schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 15:23:
Maar het hele punt was toch dat die Garmin Index weegschalen overpriced zijn? Een nieuwe Index S2 zit op 120,-
Waarom zou je nóg meer willen uitgeven dan dat?
Ik heb al 10 jaar weegschalen van Withings en pas twee jaar Garmin connect. Dus ik kan mijn weegschaal vervangen (terwijl hij nog goed is) of ~17 EUR p/j betalen. En als ik een Garmin weegschaal heb kan ik weer niet in de Withings app mijn gegevens zien. Als ik een nieuwe weegschaal moet kopen kan ik de afweging weer opnieuw maken, maar ze gaan best lang mee tot nu toe. En ik update nu ook Zwift en Strava automatisch, dat heb je anders ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Torgo op 28-02-2026 15:29 ]

@Torgo Dacht eerst ook, waarom bijna 20 euro per jaar betalen voor zoiets... Maar icm syncen naar meerdere platforms kan ik he me wel voorstellen. Ook meer een principe-gevoel bij me denk ik... Want 17e per jaar is natuurlijk ook amper wat.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:31:
[...]

Die begrijp ik niet helemaal. De hardlopen app en wandelen app zijn op eenzelfde manier bereikbaar en ook de settings en navigatie werken exact hetzelfde. Dus hoezo meer op hardlopen georiënteerd? Wat lukte bij wandelen niet, wat bij hardlopen wel lukte? Ik snap wel dat als je het horloge niet intuïtief vindt om te bedienen, je iets anders zoekt, maar dan zou dat ook voor hardlopen moeten gelden.
Heb het horloge nu niet meer dus kan het niet proberen. Misschien snapte ik het ook gewoon niet en werkt het blijkbaar voor anderen wel. Jaren geleden had ik een 735xt en kan me niet heugen dat ik daar ook regelmatig “de weg kwijt” was.

Maar ik wil dus graag de Suunto een keer uitproberen om voorkomen dat ik daarmee dezelfde ervaring heb.
SirLenncelot schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:35:
[...]

Heb het horloge nu niet meer dus kan het niet proberen. Misschien snapte ik het ook gewoon niet en werkt het blijkbaar voor anderen wel. Jaren geleden had ik een 735xt en kan me niet heugen dat ik daar ook regelmatig “de weg kwijt” was.

Maar ik wil dus graag de Suunto een keer uitproberen om voorkomen dat ik daarmee dezelfde ervaring heb.
Door de hoeveelheid features die er zijn bijgekomen in de afgelopen 10 jaar (de 735xt kwam bijna 10 jaar geleden uit), zijn de menu’s op het horloge natuurlijk veel groter en complexer geworden. Een moderne Suunto zal daarin niet veel anders zijn. DC Rainmaker maakt regelmatig In-Depth review video’s waarin hij de hele UI van een horloge bespreekt. Wellicht kun je er daar eens een paar van kijken?

• Juancho
Zo ingewikkeld is het Garmin Eco systeem toch niet? Als nieuwe gebruiker moet je gewoon even je weg vinden. Ik kwam een paar jaar terug van WearOS af en had ook even tijd nodig. Anders zou dat ook geweest zijn. Net zoals je van Apple naar Android gaat.

Maar als je er wat mee speelt... Zo ingewikkeld is Garmin echt niet hoor.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:10
SirLenncelot schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 10:47:

Nu zit de functionaliteit die ik gebruik ook in mijn AppleWatch, maar ik wilde juist overstappen voor een betere accuduur, een volledige dag wandelen met tracking en navigatie is voor de AW al niet meer vol te houden. Daarnaast vind ik een ronde vorm leuker voor een horloge.

Nu heb ik de Suunto Vertical 2 gezien en die belooft in ieder geval meer op “exploring” gericht te zijn. Ik kan alleen geen winkels vinden waar ik het even fysiek zou kunnen testen of de interface wat intuïtiever voelt voor mij. Bestellen en terugsturen is ook zo’n gedoe. Weet iemand toevallig een winkel waar deze horloges te testen zijn?

Andere optie is een AW Ultra die werkt in ieder geval zoals bekend, maarja weer duurder, niet rond en hoewel de accuduur beter is maar bij lange na niet de duur die Garmin/Polar/Suunto claimen.
Geen idee waar je de dingen live kunt bekijken, maar ik heb onlangs de Suunto Race S besteld, met name om te wandelen met offline kaarten. Ik zou die ook eens bekijken. Stukje voordeliger dan de Vertical 2.

Hij wil.

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 20:10
Juancho schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:20:
Zo ingewikkeld is het Garmin Eco systeem toch niet? Als nieuwe gebruiker moet je gewoon even je weg vinden. Ik kwam een paar jaar terug van WearOS af en had ook even tijd nodig. Anders zou dat ook geweest zijn. Net zoals je van Apple naar Android gaat.

Maar als je er wat mee speelt... Zo ingewikkeld is Garmin echt niet hoor.
Intuïtief is het in elk geval niet. Ik zie dat je ook een Stryd gebruiker bent, het instellen hiervan is al een voorbeeld van dat het niet intuïtief is. Voor Garmin heeft Stryd een heel stappenplan waarbij je iets moet downloaden uit de Connect IQ store waarbij je afhankelijk van je horloge wel de juiste app moet kiezen, vervolgens een dataveld aan je hardloop activiteit toevoegen, van de vier Stryd sensoren die Garmin dan vindt moet je er 2 toevoegen en 2 blokkeren. Als je dan iets wilt aanpassen aan de instellingen van de Stryd moet je dat, afhankelijk van wat je wilt instellen, of in Connect IQ doen, of bij de instellingen van de activiteit hardlopen of bij de connectie instellingen van de sensor. 8)7
Ik heb de Stryd ook geïnstalleerd op mijn AWU2. Dat doe je door 1 app te downloaden en 1 sensor te koppelen. Alle wijzigingen aan de instellingen gaan vervolgens via de app.

• Juancho
OneMoreThing schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 19:45:
[...]

Intuïtief is het in elk geval niet. Ik zie dat je ook een Stryd gebruiker bent, het instellen hiervan is al een voorbeeld van dat het niet intuïtief is. Voor Garmin heeft Stryd een heel stappenplan waarbij je iets moet downloaden uit de Connect IQ store waarbij je afhankelijk van je horloge wel de juiste app moet kiezen, vervolgens een dataveld aan je hardloop activiteit toevoegen, van de vier Stryd sensoren die Garmin dan vindt moet je er 2 toevoegen en 2 blokkeren. Als je dan iets wilt aanpassen aan de instellingen van de Stryd moet je dat, afhankelijk van wat je wilt instellen, of in Connect IQ doen, of bij de instellingen van de activiteit hardlopen of bij de connectie instellingen van de sensor. 8)7
Ik heb de Stryd ook geïnstalleerd op mijn AWU2. Dat doe je door 1 app te downloaden en 1 sensor te koppelen. Alle wijzigingen aan de instellingen gaan vervolgens via de app.
Ik gebruik geen Stryd hoor! Maar ik kan me niet voorstellen dat een Stryd koppelen zoveel en zo omslachtig werk is. Weet je zeker dat je het goed deed? Verder vind ik eerlijk gezegd het Garmin systeem vrij simpel/beperkt in vrijheden wat ik kende van WearOS. Je moet het even door hebben, bijv. hoe je datavelden maakt etc. Maar tis echt best straight forward wat mij betreft.

• OneMoreThing
Juancho schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:08:
[...]

Ik gebruik geen Stryd hoor! Maar ik kan me niet voorstellen dat een Stryd koppelen zoveel en zo omslachtig werk is. Weet je zeker dat je het goed deed? Verder vind ik eerlijk gezegd het Garmin systeem vrij simpel/beperkt in vrijheden wat ik kende van WearOS. Je moet het even door hebben, bijv. hoe je datavelden maakt etc. Maar tis echt best straight forward wat mij betreft.
Sorry, ik zag een Stryd badge onder je username en nam aan dat je een gebruiker was. Ik weet zeker dat ik het correct gedaan heb. Ik heb het vorige maand nog op mijn Fenix 8 gedaan. Dit is de officiële instructie van Stryd.
@OneMoreThing Ben bang dat je die bij mij ook ziet, maar heb idd wel een stryd... Gebruik hem eignelijk amper tot nooit (meer). Daarvoor een tijd om power bij te houden en voor de extra statistieken maar sinds ik de 970 heb niet meer. Ga hem ook maar verkopen, heb nu 2 versies gehad maar hem nooit op een nuttige manier gebruikt.

Hoe dan ook, herken je verhaal volgens mij wel hoor. Kan me herinneren dat koppelen niet heel straightforward was...

Garmin staat ook niet altijd bekend om de duidelijke structuur en alles. Heb ze nu al zo lang dat ik mijn weg goed kan vinden, maar blijft soms alsnog zoeken.

• OneMoreThing
Ik red mij prima met mijn Garmin hoor. :)
@SirLenncelot gaf aan dat Garmin niet zo intuïtief is en daar ben ik het helemaal mee eens. Het koppelen van een Stryd was daar maar een voorbeeld van.

• Juancho
Maar wat is er verder dan omslachtig en niet intuïtief aan? Begrijp me niet verkeerd, ik vond WearOS ook fijner maar dan vooral omdst het erg op Android leek. Zoals een AW wellicht veel weg heeft van een Iphone?

Maar na een paar dagen spelen met Garmin heb je het toch wel door? En anders is er een prima handleiding voor jouw Garmin. Ik kan me niet voorstellen dat die andere sport horloges zoveel duidelijk zijn eigenlijk. Maar wellicht heb ik dat verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 28-02-2026 21:54 ]

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:23
Ik denk dat het met die Stryd zo complex is omdat je een deel van de functionaliteit koppelt en dat er custom Connect IQ velden gebruikt worden voor de weergave. Daarnaast is er ook nog sprake is van uitwisseling met andere platforms. Dat vereist allemaal aparte stappen.
Het koppelen van de sensors van Garmin zelf gaat heel eenvoudig. Met vergelijkbare sensors van andere fabrikanten (ik heb een snelheids-/candanssensor van Magene) gaat het net zo simpel.

Mijn GPS-collectie

• OneMoreThing
Juancho schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:54:
Maar wat is er verder dan omslachtig en niet intuïtief aan? Begrijp me niet verkeerd, ik vond WearOS ook fijner maar dan vooral omdst het erg op Android leek. Zoals een AW wellicht veel weg heeft van een Iphone?

Maar na een paar dagen spelen met Garmin heb je het toch wel door? En anders is er een prima handleiding voor jouw Garmin. Ik kan me niet voorstellen dat die andere sport horloges zoveel duidelijk zijn eigenlijk. Maar wellicht heb ik dat verkeerd.
Ik zeg ook niet dat ik het niet door heb of dat de handleiding niet duidelijk is. Het kan alleen veel simpeler zoals bijvoorbeeld bij een AW(U).

• Juancho
AW of een WEAROS watch hebben een hele andere functie. Smartwatches met sport opties ipv sportwatches met smartwatch opties van een Garmin. Dat onderscheid moet je wel kunnen maken als je voor die keuze staat.

Zou ik de sportfuncties niet zo uitgebreid willen hebben had ik never nooit de stap naar Garmin gemaakt.

• OneMoreThing
JaVaWa schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:01:
Ik denk dat het met die Stryd zo complex is omdat je een deel van de functionaliteit koppelt en dat er custom Connect IQ velden gebruikt worden voor de weergave. Daarnaast is er ook nog sprake is van uitwisseling met andere platforms. Dat vereist allemaal aparte stappen.
Het koppelen van de sensors van Garmin zelf gaat heel eenvoudig. Met vergelijkbare sensors van andere fabrikanten (ik heb een snelheids-/candanssensor van Magene) gaat het net zo simpel.
Dat klopt helemaal. Voor mij voelt het nodeloos complex en onhandig in vergelijking met koppelen op een AWU.

• OneMoreThing
Juancho schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:13:
AW of een WEAROS watch hebben een hele andere functie. Smartwatches met sport opties ipv sportwatches met smartwatch opties van een Garmin. Dat onderscheid moet je wel kunnen maken als je voor die keuze staat.

Zou ik de sportfuncties niet zo uitgebreid willen hebben had ik never nooit de stap naar Garmin gemaakt.
Mee eens. De discussie was dat Garmin niet zo intuïtief was en daar ben ik het mee eens. Ik weet heel goed wat de verschillen zijn, ik heb in de loop der tijd meerdere Garmins, Polars en AW’s verzameld. :)

• Juancho
OneMoreThing schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:27:
[...]

Mee eens. De discussie was dat Garmin niet zo intuïtief was en daar ben ik het mee eens. Ik weet heel goed wat de verschillen zijn, ik heb in de loop der tijd meerdere Garmins, Polars en AW’s verzameld. :)
Tja anderzijds kan je het ook omdraaien he. Op sportgebied vond ik WearOS heel beperkt. Dat kan je dan niet omslachtig noemen maar ze zijn ook totaal niet intuïtief. AW volgens mij ook niet want niet voor niets komt de specifieke sportgroep alsnog uit bij een Garmin of ander sportmerk.

Want op andere gebieden vind ik Garmin juist enorm intuïtief. Voor zoveel sporten kan je exact maken wat je wil zien op je watch. Ik heb alleen al voor hardlopen een stuk of 6 programma's die ik voor elke run alleen maar hoef aan te zetten en ik krijg exact wat ik voor die run belangrijk vind. En dat is allemaal heel simpel en gebruiksvriendelijk te maken in Garmin (web/app/watch).

Anderzijds mis ik wel de intuïtieve dingen van WearOS die het leven gewoon simpeler maken. Alleen al de menustructuur en bijv. het omlaag swipen om de snelkoppelingen te zien zoals ook op je (Android) telefoon. Maarja, ik weet ondertussen ook dat je sportwatches simpelweg niet kan vergelijken met smartwatchen en andersom.

Dus iedereen moet vooral zelf de keuze maken wat je belangrijker vindt: een smartwatch met wat sportopties of een echt sporthorloge met wat smart functies. Een combinatie van beide ga je simpelweg niet vinden. Dat maakt in mijn ogen niet dat de 1 slechter is dan de ander. Het zijn gewoon 2 totaal verschillende type watches.

• OneMoreThing
Juancho schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 23:20:
[...]

Tja anderzijds kan je het ook omdraaien he. Op sportgebied vond ik WearOS heel beperkt. Dat kan je dan niet omslachtig noemen maar ze zijn ook totaal niet intuïtief. AW volgens mij ook niet want niet voor niets komt de specifieke sportgroep alsnog uit bij een Garmin of ander sportmerk.

Want op andere gebieden vind ik Garmin juist enorm intuïtief. Voor zoveel sporten kan je exact maken wat je wil zien op je watch. Ik heb alleen al voor hardlopen een stuk of 6 programma's die ik voor elke run alleen maar hoef aan te zetten en ik krijg exact wat ik voor die run belangrijk vind. En dat is allemaal heel simpel en gebruiksvriendelijk te maken in Garmin (web/app/watch).

Anderzijds mis ik wel de intuïtieve dingen van WearOS die het leven gewoon simpeler maken. Alleen al de menustructuur en bijv. het omlaag swipen om de snelkoppelingen te zien zoals ook op je (Android) telefoon. Maarja, ik weet ondertussen ook dat je sportwatches simpelweg niet kan vergelijken met smartwatchen en andersom.

Dus iedereen moet vooral zelf de keuze maken wat je belangrijker vindt: een smartwatch met wat sportopties of een echt sporthorloge met wat smart functies. Een combinatie van beide ga je simpelweg niet vinden. Dat maakt in mijn ogen niet dat de 1 slechter is dan de ander. Het zijn gewoon 2 totaal verschillende type watches.
Dit heeft niets te maken met smartwatch of sportwatch, Garmin kiest er zelf voor om dit zo te doen. Als ze er wat meer tijd en aandacht aan geven kunnen ze nog een behoorlijke slag slaan.

Maar goed, nu zal ik er verder over ophouden. :)

• Juancho
Tja dan moet je idd geen Garmin nemen. Net zoals ik Apple producten niks vind, daar blijf ik dan ook ver weg van ;)

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-03 19:52
Kan je toch zelf wel een leuk dingetje om mee te syncen voor maken? Lijkt me €20 voor weinig toegevoegde waarde.
Mijn insteek is liefst zo min mogelijk abonnementen, tenzij die het waard zijn.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-03 18:59
Dat betaalde abbo is ook niet nodig imho, via MyFitnessPal kan je ook syncen met connect (zoals ik eerder zei)

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21-03 14:41
m0ridin schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:07:
@OneMoreThing Ben bang dat je die bij mij ook ziet, maar heb idd wel een stryd... Gebruik hem eignelijk amper tot nooit (meer). Daarvoor een tijd om power bij te houden en voor de extra statistieken maar sinds ik de 970 heb niet meer. Ga hem ook maar verkopen, heb nu 2 versies gehad maar hem nooit op een nuttige manier gebruikt.

Hoe dan ook, herken je verhaal volgens mij wel hoor. Kan me herinneren dat koppelen niet heel straightforward was...

Garmin staat ook niet altijd bekend om de duidelijke structuur en alles. Heb ze nu al zo lang dat ik mijn weg goed kan vinden, maar blijft soms alsnog zoeken.
Ik heb sinds kort ook een Stryd, en vind het eerlijk gezegd geweldig. In het begin wilde ik naast de power ook mijn pace zien, maar dat heb ik nu ook weggehaald. Pace leidt me enorm af. Dan denk ik al snel: o jee, veel te snel, of veel te langzaam.
Heb ook een abo, en dat marathonplan van hun vind ik echt geweldig. Heb wel 1 stapje hoger gekozen dan dat zij voorstelden (zit inmiddels na 3 weken op dat niveau) en het past gewoon perfect bij me. Gister op 63 jarige leeftijd nog een pr op de parkrun gelopen. Kom daar maar eens om! (en icm Apple watch is het allemaal erg simpel met de Stryd app op het toestel zelf)
@Hazalnootpuur

Mooi om te horen! :)

Was ook niks ten nadele van stryd zelf hoor, mijn post. Tot nu toe klikt het nog niet bij me, ik vind het leuk om de statistieken te zien maar doe er weinig tot niks actief mee. Was mijn bedoeling mijn eerstvolgende marathon met een stryd plan te doen, maar dat is er WEER niet van gekomen.

Zijn de stryd plannen dynamisch? Als in, als je iets skipt of dingen in de loop van de tijd veranderen... Verandert het plan dan mee? Kun je evt makkelijk training omwisselen (bijvoorbeeld via de agenda gewoon verslepen oid)?

De eerste keer dat ik een stryd plan plande was het nogal... veel op dat moment. Verder dan ook niet meer naar gekeken ;)

• Hazalnootpuur
m0ridin schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:08:
@Hazalnootpuur

Mooi om te horen! :)

Was ook niks ten nadele van stryd zelf hoor, mijn post. Tot nu toe klikt het nog niet bij me, ik vind het leuk om de statistieken te zien maar doe er weinig tot niks actief mee. Was mijn bedoeling mijn eerstvolgende marathon met een stryd plan te doen, maar dat is er WEER niet van gekomen.

Zijn de stryd plannen dynamisch? Als in, als je iets skipt of dingen in de loop van de tijd veranderen... Verandert het plan dan mee? Kun je evt makkelijk training omwisselen (bijvoorbeeld via de agenda gewoon verslepen oid)?

De eerste keer dat ik een stryd plan plande was het nogal... veel op dat moment. Verder dan ook niet meer naar gekeken ;)
Ja, dat is nieuw. Past die alles zelf aan als je een training skipt oid. Nu heb ik zelf het niet-dynamische plan omdat ik daar zelf het niveau kon kiezen. Maar daar pas ik zelf het een en ander aan qua duur of ik las wat Parkruns in.
Maar het moet je inderdaad denk ik wel passen. Je overgeven aan de wetten van Stryd, Dan helpt het denk ik wel dat je erin gelooft. 3 jr terug had ik er ook eentje en merkte toen ook enorme vooruitgang tot corona roet in het eten gooide. Ben benieuwd of je het een kans geeft.

• Joris 407
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-03 19:57
Ik heb geprobeerd met de zoekfunctie antwoord te vinden, maar kon het niet vinden:
Kun je op een Garmin Forenrunner 55 ook een intervaltraining inprogrammeren met verschillende loop- en rusttijden? Bijvoorbeeld: 5x45' met 1'15" rust, dan 3' pauze, dan 5x 1'30 met 1'30" rust?
Ook op de site van Garmin vinden ik geen (voor mij) duidelijk antwoord.

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:28

Rhapsody

In Metal We Trust

Joris 407 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:22:
Ik heb geprobeerd met de zoekfunctie antwoord te vinden, maar kon het niet vinden:
Kun je op een Garmin Forenrunner 55 ook een intervaltraining inprogrammeren met verschillende loop- en rusttijden? Bijvoorbeeld: 5x45' met 1'15" rust, dan 3' pauze, dan 5x 1'30 met 1'30" rust?
Ook op de site van Garmin vinden ik geen (voor mij) duidelijk antwoord.
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/GUID-3A791586-B59F-4B37-B9C5-5A41F8C6BE0B/EN-US/GUID-54A017B7-95D1-4C96-A39F-AEA91B7ACE29.html

Je kunt workouts maken, in de Garmin Connect app en die naar je horloge sturen. Zo te zien (manual forerunner 55) kan dat ook bij de forerunner 55.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Joris 407
Rhapsody schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:24:
[...]

https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/GUID-3A791586-B59F-4B37-B9C5-5A41F8C6BE0B/EN-US/GUID-54A017B7-95D1-4C96-A39F-AEA91B7ACE29.html

Je kunt workouts maken, in de Garmin Connect app en die naar je horloge sturen. Zo te zien (manual forerunner 55) kan dat ook bij de forerunner 55.
Bedankt voor je antwoord; er staat dat je een ' custom workout' kunt maken, maar ik zie niet helder of dat een interval met verschillende loop- en rusttijden kan zijn.

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:06
Joris 407 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:39:
[...]

Bedankt voor je antwoord; er staat dat je een ' custom workout' kunt maken, maar ik zie niet helder of dat een interval met verschillende loop- en rusttijden kan zijn.
Je kunt daar van alles achter elkaar zetten. Meerdere herhalingen na elkaar, herhalingen binnen herhalingen, en ook allerlei losse stappen.
b.v. even uit mijn workouts gepakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7culiz8hAVDQJBEQJzfOT2ToByA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UNAJuLMIwHO7bIBgYAWUoE2G.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door redwing op 01-03-2026 21:01 ]

[removed]

Joris 407 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:39:
[...]

Alles is mogelijk. Op Youtube zijn veel filmpjes die het uitleggen, bijvoorbeeld:

• Joris 407
Top, bedankt!

nogeeninlog schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:28:
[...]

Je moet de app openen en op twee knoppen drukken, dat is het. Over de Miscale ben ik zeker tevreden.
Nou, toevallig via Marktplaats zo'n mi body composition scale 2 kunnen scoren. Hoewel ik alles behalve gewicht met heel wat korrels zout neem....

Werkt soepel, alleen neem ik de rest blijkbaar met zoveel korrels zout dat hij consequent 400-500g meer aangeeft dan mijn andere 2 weegschalen.

Die onderling ook vaak 100-200g verschillen.

Dus weet even niet goed wat ik ervan moet denken, nog eens een paar keer testen en zien of ik ergens een keer mezelf op een geijkte weegschaal kan wegen als gouden standaard ofzo.

Nu zou het op zich ook geen ramp moeten zijn zolang het consistent is maar toch. Opeens een halve kilo zwaarder zijn bevalt me ook niks ;)

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:02
m0ridin schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:50:
[...]

Nou, toevallig via Marktplaats zo'n mi body composition scale 2 kunnen scoren. Hoewel ik alles behalve gewicht met heel wat korrels zout neem....

Werkt soepel, alleen neem ik de rest blijkbaar met zoveel korrels zout dat hij consequent 400-500g meer aangeeft dan mijn andere 2 weegschalen.

Die onderling ook vaak 100-200g verschillen.

Dus weet even niet goed wat ik ervan moet denken, nog eens een paar keer testen en zien of ik ergens een keer mezelf op een geijkte weegschaal kan wegen als gouden standaard ofzo.

Nu zou het op zich ook geen ramp moeten zijn zolang het consistent is maar toch. Opeens een halve kilo zwaarder zijn bevalt me ook niks ;)
Ijken met een liter water? Ik heb er toevallig een besteld (15 euro bij xiaomi zelf....)... zal eens kijken hoe die me gaat bevallen...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• redwing
SirLenncelot schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:35:
[...]

Ik verwacht dat de vorige eigenaar wat instelingen heeft gemaakt waardoor hardlopen standaard in het lijstje stond en wandelen niet. Dat is een kwestie van een keertje goed instellen en daarna werken beide precies hetzelfde.

Goede kans dus dat ie na een keertje goed instellen wel precies kan doen wat jij wil. Je zult er dan wel een keertje even wat tijd in moeten steken om uit te zoeken hoe dat werkt (of het door iemand laten doen die het al vaker gedaan heeft :) ). Aangezien de meeste horloges met dit soort instellingen werken zal een ander horloge niet veel anders zijn. Hooguit dat daar toevallig al de goede sporten als standaard zijn gekozen en daarom vanaf scracth al doen wat je wil.

[removed]

miel schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:57:
[...]

Ijken met een liter water? Ik heb er toevallig een besteld (15 euro bij xiaomi zelf....)... zal eens kijken hoe die me gaat bevallen...
Nou ja, heb met de keukenweegschaal (die gaat tot 15kg) getest met een bak boeken a 13kg.

Alle weegschalen geven daarbij netjes 13kg aan, en als ik mezelf MET die bak weeg netjes mijn gewicht +13kg. Alleen mijn gewicht doen ze niet hetzelfde aangeven (64.4 tot 64.9kg).

Een kilo eropzetten triggert ze niet, weet niet wat het minimale gewicht is wat ze eigenlijk kunnen wegen.

En met die bakken boeken is ook wat tricky want zijn stoffen bakken en hoewel ze stevig lijken te staan kan dat ook wat afwijken I guess.

Ach, ik kijk het nog even aan allemaal. Heb hem ook voor 2 tientjes ruim overgenomen dus ook geen enorme investering of wat dan ook mocht het toch niks zijn.

*Edit

Nog een reeks uiterst wetenschappelijke experimenten gedaan :+

Bak met boeken op een hard kistje! Volgens keukenweegschaal 14,65kg.

Xiaomi -> 14,65
Medisana -> 14,4
Andere -> 14,5

Ben bang dat ik moet concluderen dat ik mijn gewicht altijd met een halve kilo heb onderschat en ik altijd een paar ons zwaarder ben geweest.

Wel raar dat afwijking groter lijkt te zijn/worden bij hoger gewicht, zou me juist voor kunnen stellen dat het bij een lager gewicht lastiger meten is.

[ Voor 21% gewijzigd door m0ridin op 02-03-2026 09:37 ]

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb de FR55 gehad en ik kan bevestigen dat je daar al dit soort workouts prima mee kan doen. Je kunt ze maken (of importeren) in Connect en dan naar je horloge sturen. Ik weet even niet meer uit mijn hoofd of je ze ook op het toestel zelf kunt maken, maar dat heb ik ook nooit gedaan omdat het via Connect heel eenvoudig is.

Oeps; er was nog een nieuwe pagina :O

[ Voor 6% gewijzigd door Sherlock op 02-03-2026 09:26 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
Maarten_E schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:51:
Vraagje tussendoor.

Sinds een paar maanden heb ik een smartwatch die ik naar mijn werk draag (Garmin Forerunner 55). Dagelijks rijd ik ook op de fiets naar mijn werk. (6km heen/terug.)

Heeft het voor Strava/Garmin (Connect) heel veel zin om deze kleine ritjes te registere n?
Ik bedoel het niet als "Kijk mij eens dagelijks fietsen", maar vaak probeer ik deze ritjes zo vlot mogelijk af te leggen, en kan mij voorstellen dat voor Garmin/Strava zo'n 15-20 minuten aan intensievere activiteit wel telt.
Dus meer voor aanvulling/completer maken van conditionele gegevens dan wat anders.
Ik zou het lekker niet doen. Garmin heeft zelf wel door dat je fietst en je hartslag wordt continu bijgehouden om je bewegingsintensiteit in te schatten. Dat hebben ze juist geautomatiseerd om het je makkelijk te maken.

Het registeren van activiteiten gaat echt om training, omdat je daar specifiek meer van wilt weten en een historie bijhouden. Een ontspannen fietsritje naar werk registreren gaat je in mijn optiek helemaal niets brengen, hooguit vervuiling van je activiteitenhistorie waardoor je meer moet zoeken naar je echte activiteiten. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
Ik snap je helemaal hoor, heb ooit ook gewoon de Index gehaald. Ja het kan goedkoper maar dan moet je het met de hand doen of je zit weer met extra partijen ertussen waar ik allemaal geen zin in heb voor die paar tientjes. Dat ding staat er ook alweer zo'n tien jaar zonder problemen, dan valt zo'n bedrag ook best mee. Zeker als je kijkt wat je in die tijd aan horloges uitgeeft. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• redwing
redwing schreef op zondag 1 maart 2026 @ 21:00:
[...]

Je kunt daar van alles achter elkaar zetten. Meerdere herhalingen na elkaar, herhalingen binnen herhalingen, en ook allerlei losse stappen.
b.v. even uit mijn workouts gepakt:
[Afbeelding]
Wel nog een vraagje over de rust aan het eind van een loop bij Connect/Garmin. Die verdwijnt tegenwoordig standaard, maar nu viel het me bij deze training op dat ie de laatste rust bij de 1 kms weg liet (wat niet handig is omdat je dan de 200m er gelijk achteraan moet doen), maar de laatste rust van de 200's bleef dan wel weer staan (training bestond uit 2 loops, een van 3*1km met 3:30 rust, daarna 4*200m met 3:00 rust)

Ik heb een FR245, waarbij ik in connect geen optie heb om de rust aan/uit te zetten, maar kan ik ergens zien welke rust hij nu gaat skippen? Want in dit geval doet ie het dus precies verkeerd, de rust na de 1kms moet juist blijven staan en de rust na de 200's mag gerust vervallen.

[removed]

Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:42:
[...]

Ik zou het lekker niet doen. Garmin heeft zelf wel door dat je fietst en je hartslag wordt continu bijgehouden om je bewegingsintensiteit in te schatten. Dat hebben ze juist geautomatiseerd om het je makkelijk te maken.

Het registeren van activiteiten gaat echt om training, omdat je daar specifiek meer van wilt weten en een historie bijhouden. Een ontspannen fietsritje naar werk registreren gaat je in mijn optiek helemaal niets brengen, hooguit vervuiling van je activiteitenhistorie waardoor je meer moet zoeken naar je echte activiteiten. :P
Het is me niet helemaal duidelijk of je dit serieus bedoelt of sarcastisch (vanwege de emoticon aan het einde). Ik ben het dan ook niet met je eens. Als het registreren van activiteiten alleen zou gaan om training, waarom zijn er dan activiteiten als fietsen en wandelen? Ook die ontspannen (lage hartslag) activiteiten zijn van belang bij je algemene conditie. Persoonlijk vind ik het dan ook wel fijn dat ik b.v. kan zien hoeveel km’s ik heb hardgelopen en gewandeld. Het werkt bijvoorbeeld ook als je aparte doelen hebt opgesteld voor hardlopen en wandelen op Strava. Alleen vastgestelde activiteiten worden gesynchroniseerd met Strava. Bij fietsen geldt dan ook hetzelfde. En dat het je activiteiten ‘vervuild’ en lastiger maakt om te zoeken. Er zijn hele simpele filters op fietsen, wielrennen, mountainbiken, hardlopen en wandelen. ;)

• Gonadan
m0ridin schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:02:
[...]

Nou ja, heb met de keukenweegschaal (die gaat tot 15kg) getest met een bak boeken a 13kg.

Alle weegschalen geven daarbij netjes 13kg aan, en als ik mezelf MET die bak weeg netjes mijn gewicht +13kg. Alleen mijn gewicht doen ze niet hetzelfde aangeven (64.4 tot 64.9kg).

Een kilo eropzetten triggert ze niet, weet niet wat het minimale gewicht is wat ze eigenlijk kunnen wegen.

En met die bakken boeken is ook wat tricky want zijn stoffen bakken en hoewel ze stevig lijken te staan kan dat ook wat afwijken I guess.

Ach, ik kijk het nog even aan allemaal. Heb hem ook voor 2 tientjes ruim overgenomen dus ook geen enorme investering of wat dan ook mocht het toch niks zijn.

*Edit

Nog een reeks uiterst wetenschappelijke experimenten gedaan :+

Bak met boeken op een hard kistje! Volgens keukenweegschaal 14,65kg.

Xiaomi -> 14,65
Medisana -> 14,4
Andere -> 14,5

Ben bang dat ik moet concluderen dat ik mijn gewicht altijd met een halve kilo heb onderschat en ik altijd een paar ons zwaarder ben geweest.

Wel raar dat afwijking groter lijkt te zijn/worden bij hoger gewicht, zou me juist voor kunnen stellen dat het bij een lager gewicht lastiger meten is.
Wegen van een lang voorwerp in verticale positie op een vrij klein plankje met vier minuscule sensoren in natuurkundig gezien hoe dan ook uitdagend.
Jij steekt uit buiten de sensoren en zal bij meerdere pogingen nooit 100% hetzelfde op de weegschaal gepositioneerd staan, daarmee is je zwaartepunt ook nooit 100% hetzelfde. Eigenlijk vind ik het nog knap dat weegschalen zo weinig afwijking hebben, zelfs als je ze op iets dynamisch als vloerbedekking of een kleedje gebruikt.

Feitelijk is dat ook totaal niet relevant, zolang ze maar consistent zijn. En als je het écht 100% zeker wilt weten moet je met een waterbad gaan werken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
PatrickC schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:08:
[...]

Het is me niet helemaal duidelijk of je dit serieus bedoelt of sarcastisch (vanwege de emoticon aan het einde). Ik ben het dan ook niet met je eens. Als het registreren van activiteiten alleen zou gaan om training, waarom zijn er dan activiteiten als fietsen en wandelen? Ook die ontspannen (lage hartslag) activiteiten zijn van belang bij je algemene conditie. Persoonlijk vind ik het dan ook wel fijn dat ik b.v. kan zien hoeveel km’s ik heb hardgelopen en gewandeld. Het werkt bijvoorbeeld ook als je aparte doelen hebt opgesteld voor hardlopen en wandelen op Strava. Alleen vastgestelde activiteiten worden gesynchroniseerd met Strava. Bij fietsen geldt dan ook hetzelfde. En dat het je activiteiten ‘vervuild’ en lastiger maakt om te zoeken. Er zijn hele simpele filters op fietsen, wielrennen, mountainbiken, hardlopen en wandelen. ;)
De emoticon hoort bij de laatste zin, ik ben bloedserieus. Ik zie dat ik het net anders heb opgeschreven dan ik het wilde verwoorden.
De zin: "Het registeren van activiteiten gaat echt om training, omdat je daar specifiek meer van wilt weten en een historie bijhouden." had moeten zijn: "Het registeren van activiteiten gaat echt om training, omdat je daar specifiek meer van wilt weten of wanneer je een historie wilt bijhouden van je activiteiten."

Een serieuze wandeltocht of fietstocht houd ik ook bij, omdat ik die wel interessant vind. Maar standaard woon-werk is echt gewoon vervuiling van de lijst en niet interessant. Filters helpen dan geen zier want dan kan je de serieuze fietsritten niet scheiden van de woonwerkritjes.

De vraagsteller had geen doelen omtrent het punten harken met uitdagingen of totalen bijhouden, dus dat neem ik dan ook niet mee in mijn advies. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
redwing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:07:
[...]

Wel nog een vraagje over de rust aan het eind van een loop bij Connect/Garmin. Die verdwijnt tegenwoordig standaard, maar nu viel het me bij deze training op dat ie de laatste rust bij de 1 kms weg liet (wat niet handig is omdat je dan de 200m er gelijk achteraan moet doen), maar de laatste rust van de 200's bleef dan wel weer staan (training bestond uit 2 loops, een van 3*1km met 3:30 rust, daarna 4*200m met 3:00 rust)

Ik heb een FR245, waarbij ik in connect geen optie heb om de rust aan/uit te zetten, maar kan ik ergens zien welke rust hij nu gaat skippen? Want in dit geval doet ie het dus precies verkeerd, de rust na de 1kms moet juist blijven staan en de rust na de 200's mag gerust vervallen.
Heb jij dat vinkje niet in de UI zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEvKwbAGKY9_yEqqTSuufBEjtKc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Z5SiOpoVXTfaq47HDeWS7UFA.png?f=user_large

Dat zal in de Connect UI toch niet afhankelijk zijn van welke horloges je precies hebt? Ik heb er verschillende in geregistreerd staan, dan kan hij toch nooit weten waarvoor de workout bedoeld is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:27:
[...]

Heb jij dat vinkje niet in de UI zitten?
Nope
[Afbeelding]

Dat zal in de Connect UI toch niet afhankelijk zijn van welke horloges je precies hebt? Ik heb er verschillende in geregistreerd staan, dan kan hij toch nooit weten waarvoor de workout bedoeld is?
Schijnbaar is dat toch wel afhankelijk van het horloge. Die discussie hadden we hier een tijdje geleden en bij de goedkopere series was het vinkje er niet. Wel is het vinkje er een keer een paar weken geweest, maar dat verdween daarna weer. Toen heb ik een hele tijd gehad dat ie de pauzes niet oversloeg, en sinds een paar maanden doet ie dat standaard. En meestal is dat prima omdat erna toch de cooling down zit, maar in dit geval is het knap lastig dat ie de pauze tussen de 1km en de 200m over slaat.

Maar dit staat er bij mij als ik de activiteit bewerk :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krlTRHOjsXZmGQXSflLG8ls1sQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w9xxLY562gvPJGfGoOqiexww.png?f=fotoalbum_large
Niks geen laatste herstel overslaan :-(

[removed]

• Gonadan
redwing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:35:
[...]

Nope

[...]

Schijnbaar is dat toch wel afhankelijk van het horloge. Die discussie hadden we hier een tijdje geleden en bij de goedkopere series was het vinkje er niet. Wel is het vinkje er een keer een paar weken geweest, maar dat verdween daarna weer. Toen heb ik een hele tijd gehad dat ie de pauzes niet oversloeg, en sinds een paar maanden doet ie dat standaard. En meestal is dat prima omdat erna toch de cooling down zit, maar in dit geval is het knap lastig dat ie de pauze tussen de 1km en de 200m over slaat.

Maar dit staat er bij mij als ik de activiteit bewerk :[Afbeelding]
Niks geen laatste herstel overslaan :-(
Als ik een herhaling toevoeg staat het vinkje standaard aan, dus ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat dit voor jou ook zo is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:44:
[...]

Als ik een herhaling toevoeg staat het vinkje standaard aan, dus ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat dit voor jou ook zo is.
Helaas, want dan zou ik geen pauze hebben gekregen na de 200m:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezG6b0k1txaXK6gYlwvNnyahW_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IopADX8L60Rhg8KBQ8q6ulAW.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je dat de 1e 200m zonder pauze na de laatste 1km komt. Maar aan het eind zie je dat er na de laatste 200m wel eerst een pauze is geweest.

Ik vroeg me dus vooral af of ik nog ergens kan zien of die pauze wel/niet aan staat. Want als ik het weet kan ik de training wel zo instellen dat het klopt (in dit geval dus handmatig een pauze tussen de 2 loops toevoegen). Maar als ik het niet weet kom je plotseling een pauze tekort :P

[removed]

• Gonadan
redwing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:50:
[...]

Helaas, want dan zou ik geen pauze hebben gekregen na de 200m:

[Afbeelding]

Hier zie je dat de 1e 200m zonder pauze na de laatste 1km komt. Maar aan het eind zie je dat er na de laatste 200m wel eerst een pauze is geweest.

Ik vroeg me dus vooral af of ik nog ergens kan zien of die pauze wel/niet aan staat. Want als ik het weet kan ik de training wel zo instellen dat het klopt (in dit geval dus handmatig een pauze tussen de 2 loops toevoegen). Maar als ik het niet weet kom je plotseling een pauze tekort :P
Ja wacht even, jij gebruikt rust, niet herstel. :P

Wanneer ik de stap aanpas naar rust gaat het vinkje automatisch uit. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKxH2qSeUEZmPdTDcMVaEaaURfI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oePUn2NLvsx2Eds3DO62XTHi.png?f=user_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:56:
[...]

Ja wacht even, jij gebruikt rust, niet herstel. :P

Wanneer ik de stap aanpas naar rust gaat het vinkje automatisch uit. _O-

[Afbeelding]
Kijk, daar heb ik wat aan _/-\o_ Ik heb in dit geval rust en herstel door elkaar gebruikt dus dan zal de laatste pauze waarschijnlijk verdwijnen als ik herstel gebruik en zal ie hem bij rust juist laten staan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfsW3Ue_p54GuhgB6Fk7wNyDuOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WpyVCZ6XpDuEPKTHf72ROVKg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door redwing op 03-03-2026 10:02 ]

[removed]

• Gonadan
redwing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:00:
[...]

Kijk, daar heb ik wat aan _/-\o_ Ik heb in dit geval rust en herstel door elkaar gebruikt dus dan zal de laatste pauze waarschijnlijk verdwijnen als ik herstel gebruik en zal ie hem bij rust juist laten staan :)

[Afbeelding]
Dat is wel mijn vermoeden inderdaad. Als dat daadwerkelijk consistent zo werkt zou je daarmee het onderscheid kunnen maken.
Even snel een workoutje maken en met rondeknop erdoorheen fietsen om te testen? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:20:
[...]

Dat is wel mijn vermoeden inderdaad. Als dat daadwerkelijk consistent zo werkt zou je daarmee het onderscheid kunnen maken.
Even snel een workoutje maken en met rondeknop erdoorheen fietsen om te testen? :D
Yup, ik ga er vanavond eens mee spelen en laat wel horen wat er uit komt :+ Thanks !

[removed]

Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:22:
[...]

De emoticon hoort bij de laatste zin, ik ben bloedserieus. Ik zie dat ik het net anders heb opgeschreven dan ik het wilde verwoorden.
De zin: "Het registeren van activiteiten gaat echt om training, omdat je daar specifiek meer van wilt weten en een historie bijhouden." had moeten zijn: "Het registeren van activiteiten gaat echt om training, omdat je daar specifiek meer van wilt weten of wanneer je een historie wilt bijhouden van je activiteiten."

Een serieuze wandeltocht of fietstocht houd ik ook bij, omdat ik die wel interessant vind. Maar standaard woon-werk is echt gewoon vervuiling van de lijst en niet interessant. Filters helpen dan geen zier want dan kan je de serieuze fietsritten niet scheiden van de woonwerkritjes.

De vraagsteller had geen doelen omtrent het punten harken met uitdagingen of totalen bijhouden, dus dat neem ik dan ook niet mee in mijn advies. :)
Ok, duidelijk. Mijn woon-werk was 2 x 11km per kantoordag, dus vond ik wel de moeite om vast te leggen. :P

Het kan ook zeker de moeite zijn om vast te leggen, aangezien het een toevoeging is aan je totale trainingload.

De w/w ritjes an sich zijn vast niet heel interessant om te bekijken, maar één van de meest waardevolle zaken van sport/health tracking is je totale trainingload te monitoren en de effecten te analyseren op je health metrics (en performance metrics).

Dus het maakt zeker wel sense.

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• Gonadan
@Requiem19 maar voor je gezondheidswaarden en prestaties hoef je het niet als activiteit te registeren, dat rekent een Garmin alsnog gewoon mee want hij ziet evengoed wel dat je fietst.

Als je het serieus als training gaat beschouwen en je het echt mee wilt rekenen in je training load is het een ander verhaal, daar waren we al over uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Juancho
Ik doe het niet maar als je ook bezig bent met je voeding/calorieën tracken is het wel handig al sje bijv. ook je middagwandeling opneemt en ziet hoeveel je verbrand hebt. En zo zullen er vast nog wel tig redenen te bedenken zijn. Die voor iedereen weer anders kunnen zijn.

@Gonadan Hoe interfaced de Garmin 'non-activiteit tracking' dan met bijv intervals.icu bijvoorbeeld?

Ik zou het overigens in veel situaties wel mee rekenen met je training load. 2x 30 minuten fietsen per dag is 5 uur per week. 1 week slecht weer waarbij je met de auto gaat tov 1 week mooi weer waarbij je 5x fietst scheelt 5 uur. Dat is procentueel voor veel mensen een groot aandeel.

• Gonadan
Requiem19 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:11:
@Gonadan Hoe interfaced de Garmin 'non-activiteit tracking' dan met bijv intervals.icu bijvoorbeeld?
Geen idee, dat is een volledig losstaande usecase wat mij betreft. :)
Ik zou het overigens in veel situaties wel mee rekenen met je training load. 2x 30 minuten fietsen per dag is 5 uur per week. 1 week slecht weer waarbij je met de auto gaat tov 1 week mooi weer waarbij je 5x fietst scheelt 5 uur. Dat is procentueel voor veel mensen een groot aandeel.
Twee keer een half uur fietsen per dag is geen training, dat is de minimale beweging die de gemiddeld bankaardappel in de huidige maatschappij zou moeten doen om zijn standaard gebrek aan beweging te compenseren. Ik weet dat velen op gematigde intensiteit wandelen of fietsen al als training zien, maar daarom zijn er ook zoveel problemen omtrent gezondheid en overgewicht in de maatschappij. Maar ik dwaal wat af. :P

Wanneer je dat twee keer een half uur fietsen op significant hogere intensiteit gaat doen dan kan je het als training gaan zien, dan wordt het echt een meerwaarde voor je conditie. Dat zal voor het gros van de fietsers niet het geval zijn, zeker omdat de meesten niet eens een echte fiets meer hebben.

In dit geval is het dus de vraag wat @Maarten_E precies bedoelt met 'zo vlot mogelijk'. Is dat met een sportshirt aan flink door beuken en echt records proberen te pakken, of is dat de reistijd zo kort mogelijk houden maar wel zorgen dat je niet bezweet aan komt.
Het eerste is training, het tweede niet. Dus de keuze hangt er dan van af waar je precies in dat spectrum zit als je eerlijk naar jezelf bent.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:51:
[...]

In dit geval is het dus de vraag wat @Maarten_E precies bedoelt met 'zo vlot mogelijk'. Is dat met een sportshirt aan flink door beuken en echt records proberen te pakken, of is dat de reistijd zo kort mogelijk houden maar wel zorgen dat je niet bezweet aan komt.
Het eerste is training, het tweede niet. Dus de keuze hangt er dan van af waar je precies in dat spectrum zit als je eerlijk naar jezelf bent.
Zo te zien is je perceptie van trainen nogal... 1-dimensionaal? ;-).

Hoe bezweet kom jij thuis van je wielren fiets na een 4 uur Z2 ritje? Welke hartslag haal jij daarbij bijvoorbeeld?

Trainen hoeft niet hard te zijn. Dat is een beetje een ouderwets beeld van trainen. De gemiddelde fanatieke fietser heeft enorm veel uren op lage intensiteit. Ik kom regelmatig thuis met 3 uurtjes fietsen met een gemiddelde HR van 135 (max HR 200, threshold 180).

Onderstaande moet ik dan maar verwijderen van m'n Garmin. Hartslag 128 gedurende 3 uurtjes ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWz5-EH8vqYKnhCYtrRcrSKpSOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oTgvoeZN6WNS4hj8mipV3j6d.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Requiem19 op 03-03-2026 16:01 ]

• Gonadan
@Requiem19 ik heb het over een spectrum, dat kan je strikt genomen als ééndimensionaal zien maar volgens mij bedoel je het anders. ;)

Probeer even te begrijpen wat ik bedoel te zeggen in plaats van één alinea eruit pikken. Ik zeg nergens dat training hard moet zijn, ik stel alleen dat er een punt komt waar je je kunt afvragen of het nog training is en of het nog waarde heeft om te tracken als activiteit.

Op zich stip je wel een interessant punt aan, want hoe zinvol is het inderdaad om bijvoorbeeld een hersteltraining te tracken? Even los van dat je waarschijnlijk het overzicht zo compleet mogelijk hebt, zou het überhaupt iets significants doen voor je prestatiewaarden?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:55
Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:51:

Wat dus ook precies de reden is dat ik de vraag stelde in de eerste plaats. Strava heeft een woon-werkfunctie (en daar schaar ik de activiteit ook onder), ook al vinden we het normaal om te fietsen en zou het het minimum moeten zijn, het is nog steeds beweging. Heeft het registreren daarvan zin in de metriek/dataset van Garmin/Strava?

Ik rijd niet balls to the walls naar mijn werk, ik probeer wel door te rijden en niet al te bezweet aan te komen. Gemiddelde hangt meestal rond de 21-22 per uur. Heeft het vastleggen van zo'n (toch intensievere) activiteit, nut in bredere zin om meer datapunten te hebben voor diagnostiek/verloop van conditie, of is het daar te kort voor.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Gonadan
Maarten_E schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 18:33:
[...]

Wat dus ook precies de reden is dat ik de vraag stelde in de eerste plaats. Strava heeft een woon-werkfunctie (en daar schaar ik de activiteit ook onder), ook al vinden we het normaal om te fietsen en zou het het minimum moeten zijn, het is nog steeds beweging. Heeft het registreren daarvan zin in de metriek/dataset van Garmin/Strava?

Ik rijd niet balls to the walls naar mijn werk, ik probeer wel door te rijden en niet al te bezweet aan te komen. Gemiddelde hangt meestal rond de 21-22 per uur. Heeft het vastleggen van zo'n (toch intensievere) activiteit, nut in bredere zin om meer datapunten te hebben voor diagnostiek/verloop van conditie, of is het daar te kort voor.
Dat hangt er dus van af waarom je het zou willen vastleggen. Als beweging registreert hij het evengoed wel. Wil je het specifiek laten bijdragen aan de VO2max voor fietsen dan zal je het wel als fietsactiviteiten moeten registreren. Dan kan je een soort van progressie bijhouden.

Rijd je daarnaast ook serieus op de racefiets wat een heel andere manier van fietsen is dan vraag ik mij af of het verstandig is. Dat zal hem eerder laten doen denken dat je te veel traint bijvoorbeeld en een groei in VO2max herkent je horloge in zo'n geval ook wel aan de voortgang in de echte trainingen.

Ofwel, het hangt er van af. Wat is je totaalplaatje en wat zie jij als conditionele gegevens? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:20:
[...]

Het blijft een beetje apart :D Als ik de huidige workout aanpas en rust en herstel omdraai verandert er helemaal niets. Maar als ik een nieuwe workout aanmaak dan blijft bij rust de pauze staan en bij herstel verdwijnt de laatste. Precies zoals verwacht, dus het is vooral een kwestie van gelijk alles goed invullen en dan moet het goed komen.

[removed]

• Gonadan
redwing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:02:
[...]

Het blijft een beetje apart :D Als ik de huidige workout aanpas en rust en herstel omdraai verandert er helemaal niets. Maar als ik een nieuwe workout aanmaak dan blijft bij rust de pauze staan en bij herstel verdwijnt de laatste. Precies zoals verwacht, dus het is vooral een kwestie van gelijk alles goed invullen en dan moet het goed komen.
Ja klopt, het gedrag wat ik beschreef was alleen bij het nieuw toevoegen van een herhaling. Wanneer ik een herhaling aanpas blijft het gewoon zoals het was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:10:
[...]

Ja klopt, het gedrag wat ik beschreef was alleen bij het nieuw toevoegen van een herhaling. Wanneer ik een herhaling aanpas blijft het gewoon zoals het was.
Ok, dan doet ie bij mij nu dus precies hetzelfde, alleen dan zonder dat ik het vinkje kan zien. Ik blijf het alleen apart vinden dat ze dat er bewust uitfilteren voor sommige horloges. Maar bedankt voor het meekijken, nu weet ik iig hoe ik het gewenste gedrag kan krijgen :)

[removed]

• Gonadan
redwing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:14:
[...]

Ok, dan doet ie bij mij nu dus precies hetzelfde, alleen dan zonder dat ik het vinkje kan zien. Ik blijf het alleen apart vinden dat ze dat er bewust uitfilteren voor sommige horloges. Maar bedankt voor het meekijken, nu weet ik iig hoe ik het gewenste gedrag kan krijgen :)
Geen probleem. :)

En het is wel wat vaag inderdaad. Je kunt nu bijna in de handleiding zetten dat je bij rust na elke werkronde rust krijgt en bij herstel alleen tussen de werktijden. En dan heb je gewoon dezelfde functionaliteit als wat je niet mag zien. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:19:
[...]

Geen probleem. :)

En het is wel wat vaag inderdaad. Je kunt nu bijna in de handleiding zetten dat je bij rust na elke werkronde rust krijgt en bij herstel alleen tussen de werktijden. En dan heb je gewoon dezelfde functionaliteit als wat je niet mag zien. 8)7
Yup, waarbij dat vinkje dus ook een tijdje wel zichtbaar is geweest, maar die hebben ze er toen na een tijdje uitgesloopt. Het is dus echt een bewuste keuze geweest om dat vinkje weg te halen voor sommige horloges.

[removed]

• Davem3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:49
Zijn er meer mensen die nu problemen hebben met polar

Eerst al met update in januari firmware op de Horloge nu werkt de h10 slecht
En nu ook met de flow.polar.com dat je je hartslag verloop niet meer zie

Ik heb trouwens een grit x2 pro titanium

[ Voor 9% gewijzigd door Davem3 op 03-03-2026 21:27 ]

• Gonadan
redwing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:25:
[...]

Yup, waarbij dat vinkje dus ook een tijdje wel zichtbaar is geweest, maar die hebben ze er toen na een tijdje uitgesloopt. Het is dus echt een bewuste keuze geweest om dat vinkje weg te halen voor sommige horloges.
Wat mij betreft is het kinderachtig. Ik snap heel goed dat je een bepaalde onderscheidende functionaliteiten alleen in duurdere series wilt stoppen, je moet toch iets van een upgrade pad creëren. Maar op deze manier voor zoiets? Meh.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hazalnootpuur
Maarten_E schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 18:33:
[...]

Je kunt dat soort ritjes zien als een soort van hersteltrainingen, dus in mijn optiek wel nuttig om op te nemen in Garmin/Strava. Doe je met herstelloopjes ook.

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-03 13:26
voor de polar gebruikers hier' in polar flow zoek ik mij een ongeluk om een fatsoenlijke interval te plannen. Bijv een Yassoo waarin je 800Meter met snelheid X moet lopen; behalve dan je tempozones is de mogelijkheid er niet of kijk ik ergens finaal overheen? en zou dit met trainingpeaks wel kunnen ?

Bij een collega met een Garmin zag ik dat het daar wel kan, maar om daarvoor nou te switchen.......

• Davem3
Len020 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:17:
voor de polar gebruikers hier' in polar flow zoek ik mij een ongeluk om een fatsoenlijke interval te plannen. Bijv een Yassoo waarin je 800Meter met snelheid X moet lopen; behalve dan je tempozones is de mogelijkheid er niet of kijk ik ergens finaal overheen? en zou dit met trainingpeaks wel kunnen ?

Bij een collega met een Garmin zag ik dat het daar wel kan, maar om daarvoor nou te switchen.......
Deze moet je zelf maken staat zo niet standaard er in

• PandoraBoy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-03 12:51
Davem3 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:26:
Zijn er meer mensen die nu problemen hebben met polar

Eerst al met update in januari firmware op de Horloge nu werkt de h10 slecht
En nu ook met de flow.polar.com dat je je hartslag verloop niet meer zie

Ik heb trouwens een grit x2 pro titanium
Situatie:
- H10 connecteert met en in die volgorde:
--> Samsung S22 voor Start2Run
--> Polar Pacer Pro voor Polar en Strava gedeelte
- Shokz Openrun connecteert met S22 voor Spotify

Ik heb hetzelfde voor met mijn bluetoothconnectie Polar H10 - Samsung S22.
Sinds kort - ik denk sinds vorige week - connecteert de band niet meer direct met mijn S22 en moet ik dus een kwartier bijrekenen om alles geconnecteerd te krijgen, vooraleer ik aan mijn loopje kan beginnen. Smartphone herstarten is dan de oplossing.
Nadien connecteert hij wel met mijn Polar Pacer Pro. Maar ik moet het omgekeerde dus eens testen want bij jou gaat het over de watch.

Enne, er is een update van de firmware beschikbaar voor de H10, weliswaar voor andere issues: https://support.polar.com...ar-h10-42-firmware-update

...en zo belanden we bij de accessoires en niet meer de sporthorloge-topic

[ Voor 3% gewijzigd door PandoraBoy op 06-03-2026 09:15 . Reden: Opmaak ]

• Davem3
PandoraBoy schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Situatie:
- H10 connecteert met en in die volgorde:
--> Samsung S22 voor Start2Run
--> Polar Pacer Pro voor Polar en Strava gedeelte
- Shokz Openrun connecteert met S22 voor Spotify

Ik heb hetzelfde voor met mijn bluetoothconnectie Polar H10 - Samsung S22.
Sinds kort - ik denk sinds vorige week - connecteert de band niet meer direct met mijn S22 en moet ik dus een kwartier bijrekenen om alles geconnecteerd te krijgen, vooraleer ik aan mijn loopje kan beginnen. Smartphone herstarten is dan de oplossing.
Nadien connecteert hij wel met mijn Polar Pacer Pro. Maar ik moet het omgekeerde dus eens testen want bij jou gaat het over de watch.

Enne, er is een update van de firmware beschikbaar voor de H10, weliswaar voor andere issues: https://support.polar.com...ar-h10-42-firmware-update

...en zo belanden we bij de accessoires en niet meer de sporthorloge-topic
Is daar ook een topic van kan hem niet vinden

Weet wel dat ik denk dit jaar een overstap maak naar de garmin fenix 9 als die uit komt
Want ben wel wat klaar met polar dat het ieder keer gedonder is met een update
Haha, nou... ondertussen een hele reeks tests gedaan met mijn keukenweegschaal (die tot 15kg aan kan), mij oude Medisana BS430, een B8010 van weet ik het welk merk en de Xiaomi Body Composition Scale 2.

Een aantal bakken boeken en dingen (lichter dan 15kg) los gemeten en uiteindelijk alles op elkaar gestapeld op de weegschalen. Nog een hele uitdaging aangezien ze soms heel snel het gewicht 'vastzetten'.

Hoe dan ook,:

Alle keukenweegschaal dingen los opgeteld: 54.3kg

Xiaomi: 54,25kg
Medisana 53.8kg
B8010: 54.1kg

Met de losse bakken met gewicht van rond de 14kg zat de xiaomi er ook steeds op zo'n 50 gram bij. De andere 2 scheelden steeds 1 a 2 ons.

Oftewel, het lijkt er toch op dat de Xiaomi het nauwkeurigst is helaas want dat betekent dat ik altijd een halve kilo zwaarder ben geweest dan ik heb beweerd ;)

Just in case, mochten anderen ook geinteresseerd zijn..,.

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:59
Goeie test. Ik weeg al een paar jaar met een Withings Body en een Eufy, die zitten vrijwel altijd op hetzelfde gewicht.

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:30
Hi,

Garmin FR 965 gebruiker hier. Erg tevreden, maar ik krijg Livetrack maar niet gekoppeld aan mijn vrouw zijn mail adres. Atthans,eigenlijk lukt er heel veel, echter positiedoorgeven niet

Ik start een activiteit en horloge zegt een Live track te starten
Partner krijgt e-mail met een link
Opent link, maar komt ergens in Kansas city uit.. Meld " Geen locatiegegevens" Geen locatie van mij.
Ook als ze scrolt naar Europa, komt er geen Track en Trace positie te voorschijn
Terwijl mijn horloge gewoon Live track blijft aangeven .. ?

We hebben Horloge al opnieuw gestart, verschillende hardloop activitetien gekozen (training programma en een gewone run gestart), maar niets lijkt te helpen.

Heeft iemand tips ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovQuJv6R4Ed006ID6ofJ_pPbHqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGdJCLJQxQ0YCkb1nWQbTZjy.jpg?f=fotoalbum_large

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:37
Arebij schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:14:
Hi,

Garmin FR 965 gebruiker hier. Erg tevreden, maar ik krijg Livetrack maar niet gekoppeld aan mijn vrouw zijn mail adres. Atthans,eigenlijk lukt er heel veel, echter positiedoorgeven niet

Ik start een activiteit en horloge zegt een Live track te starten
Partner krijgt e-mail met een link
Opent link, maar komt ergens in Kansas city uit.. Meld " Geen locatiegegevens" Geen locatie van mij.
Ook als ze scrolt naar Europa, komt er geen Track en Trace positie te voorschijn
Terwijl mijn horloge gewoon Live track blijft aangeven .. ?

We hebben Horloge al opnieuw gestart, verschillende hardloop activitetien gekozen (training programma en een gewone run gestart), maar niets lijkt te helpen.

Heeft iemand tips ?
Nadat je de activiteit activeert, wacht je dan totdat je een GPX fix hebt voordat je de timer van je activiteit start? Ik meen me te herinneren dat als je dat niet doet dat de livetrack dan niet werkt.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Domme vraag hopelijk; maar is je telefoon wel gewoon 'in de buurt' van je horloge? Die heb je natuurlijk nodig voor je dataverbinding.

Edit; en heeft Connect rechten voor locatiegegevens op je telefoon?

[ Voor 21% gewijzigd door Sherlock op 09-03-2026 16:28 ]

• Arebij
Sherlock schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:27:
Domme vraag hopelijk; maar is je telefoon wel gewoon 'in de buurt' van je horloge? Die heb je natuurlijk nodig voor je dataverbinding.

Edit; en heeft Connect rechten voor locatiegegevens op je telefoon?
Hi,

Geen domme vraag, mijn telefoon heb ik niet bij mij tijdens het hardlopen. Ik ging er vanuit dat het horloge de T&T data door zou sturen, maar dat is niet zo ?

Rechten zijn inderdaad toegewezen aan Garmin

[ Voor 4% gewijzigd door Arebij op 09-03-2026 16:45 ]

• Arebij
Hathi schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:25:
[...]

Nadat je de activiteit activeert, wacht je dan totdat je een GPX fix hebt voordat je de timer van je activiteit start? Ik meen me te herinneren dat als je dat niet doet dat de livetrack dan niet werkt.
Klopt, ik wacht tot hij verbinding heeft (bovenin horloge de melding) en start dan pas de activiteit
Pagina: 1 ... 330 331 Laatste