Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 328 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:58
Hathi schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:08:
De optie “plannen” moet je daar dus hebben. Op sommige nieuwe horloges werkt dat met focus modi, maar weet niet hoe dat met de vivoactive 5 zit.
Maar die slaapstand plannen moet zeker kunnen.
Ja ze kan wel haar normale ritme invoeren van slaaptijd en opstaan. Echter, de watch komt dus voor die opstaan tijd al met het ochtend rapport incl trillen om de pols waar ze dus wakker van wordt.

Ik zie zo geen optie om daar iets aan te passen verder zodat het ochtend rapport niet afgaat voor je daadwerkelijk wakker bent en iets in beweging komt. Zoals het bij mijn forerunner ook gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 03-02-2026 21:26 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:07
Juancho schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:04:
[...]

Die optie bestaat niet op haar vivoactive 5. Op mijn forerunner 265 zie ik overigens dit, bij systeem en dan slaapstand:

[Afbeelding]
Op mijn 965
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMfgAKJz7dCiidpkeMPjA3RVZ7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwRteD2aAoKOtw2Zle7egtFV.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
Heb het denk ik gevonden. Via de slaap widget, de 3 puntjes kom je in een slaaptijden bewerken scherm. Het gekke is, dit is een ander scherm dan die ik eerder al zei met bed en ontwaqktijden.

In dit a dere scherm kan je niet per dag kiezen, gewoon 1x bedtijd en 1x ontwaaktijd. En laat die laatste nou staan op 03:18 uur. Het tijdstip dat ze ook gewekt werd. Deze enu even goed gezet en komende nachten controleren of dit het was! 🙏

Edit: ik hoop alleen niet dat die 03:18 uur de tijd was dat de watch dacht dat ze wakker werd.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 03-02-2026 22:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• PaulC
Juancho schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:59:
Heb het denk ik gevonden. Via de slaap widget, de 3 puntjes kom je in een slaaptijden bewerken scherm. Het gekke is, dit is een ander scherm dan die ik eerder al zei met bed en ontwaqktijden.

In dit a dere scherm kan je niet per dag kiezen, gewoon 1x bedtijd en 1x ontwaaktijd. En laat die laatste nou staan op 03:18 uur. Het tijdstip dat ze ook gewekt werd. Deze enu even goed gezet en komende nachten controleren of dit het was! 🙏

Edit: ik hoop alleen niet dat die 03:18 uur de tijd was dat de watch dacht dat ze wakker werd.
Ah.. slaaptijden
Staan toevallig dezelfde uren 🙃
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnB3pSDc_UR85Z2sfipmCyJElp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6MmWRPOLoSrJIuihDo42NIP.jpg?f=fotoalbum_large

• Juancho
Ook deze optie hebben we niet... :?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als ik het topic doorzoek komen er meer problemen (sinds 2021) op naar boven, maar toch even proberen: als ik een Course volg op mijn Forerunner 965 en ik heb mijn telefoon bij me, dan krijg ik 'navigatie instructies' in gesproken audio via de speaker van mijn telefoon (of oordopjes). Die wil ik uit.

Ik wil (uiteraard) echter wél gewoon een trilling/toon op mijn horloge bij een aanstaande navigatieinstructie.

Iemand een idee of workaround om de telefoon stil te krijgen/houden (maar wel gewoon muziek te kunnen luisteren)?

Gerelateerde Garmin support issues (niet opgelost, ondanks berichten van Garmin dat het gefixt zou moeten zijn):
https://forums.garmin.com/outdoor-recreation/outdoor-recreation/f/fenix-7-series/376277/why-has-my-7x-pro-started-giving-me-audio-prompts-for-nav-and-how-can-i-get-rid-of-these?pifragment-1292=6#1887091
https://forums.garmin.com/outdoor-recreation/outdoor-recreation/f/enduro-2/365995/turn-off-voice-prompts-from-phone-when-navigating?pifragment-1292=12

• PaulC
MrAcid schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:29:
Als ik het topic doorzoek komen er meer problemen (sinds 2021) op naar boven, maar toch even proberen: als ik een Course volg op mijn Forerunner 965 en ik heb mijn telefoon bij me, dan krijg ik 'navigatie instructies' in gesproken audio via de speaker van mijn telefoon (of oordopjes). Die wil ik uit.

Ik wil (uiteraard) echter wél gewoon een trilling/toon op mijn horloge bij een aanstaande navigatieinstructie.

Iemand een idee of workaround om de telefoon stil te krijgen/houden (maar wel gewoon muziek te kunnen luisteren)?

Gerelateerde Garmin support issues (niet opgelost, ondanks berichten van Garmin dat het gefixt zou moeten zijn):
https://forums.garmin.com/outdoor-recreation/outdoor-recreation/f/fenix-7-series/376277/why-has-my-7x-pro-started-giving-me-audio-prompts-for-nav-and-how-can-i-get-rid-of-these?pifragment-1292=6#1887091
https://forums.garmin.com/outdoor-recreation/outdoor-recreation/f/enduro-2/365995/turn-off-voice-prompts-from-phone-when-navigating?pifragment-1292=12
Al eens geprobeerd om in Garmin Connect, rechtsboven je watch te kiezen,
En dan Audiomeldingen, daar één en ander uit te zetten?
Workout waarschuwing of zo ?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja, daar staat alles al uit. Dank voor het meedenken @PaulC

Je kunt daarnaast onder "Navigation > Alerts" ook de "Turn Prompts" nog uitzetten - dan stopt de gesproken audio via je telefoon, maar raak je ook de trillingen/signalen op je horloge kwijt. Nogal een rare keuze om deze aan elkaar te koppelen en niet apart instelbaar te maken...

Een workaround (die ik nu bedenk) is om mijn horloge vanuit de bluetooth devices op mijn telefoon te verwijderen wanneer ik aan een lange run met navigatie begin. Niet ideaal, maar dat werkt wel. Bluetooth even uitzetten kan natuurlijk ook maar dan werken eventuele oordopjes weer niet (maar die gebruik ik bijna nooit).

Mocht er nog een betere/andere optie zijn dan hoor ik het graag! :)

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:15
Geen idee of het werkt, maar kan je niet willekeurige andere oordopjes of een bluetooth speakertje ofzo rechtstreeks aan je Forerunner koppelen zodat je horloge de aanwijzingen rechtstreeks daar heen stuurt? En dan vervolgens die desbetreffende oordopjes/speaker lekker thuis laten natuurlijk.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-02 20:16
Dan wordt muziek luisteren wel lastig @Hathi (bovendien kan je dan ook het volume van je telefoon uitzetten, zelfde effect)

• Hathi
Muziek luisteren doet hij toch vanaf de telefoon? Dus de telefoon koppel je aan oordopjes die je wel meeneemt en het horloge koppel je aan oordopjes die je niet meeneemt.
Ik weet alleen niet of Garmin iets van een fallback doet naar je telefoon als je oordopjes niet verbonden zijn

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:01

HenkS

Da_king alias HenkS

MrAcid schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:29:

Ik heb een fenix 8 en daar kan ik per activiteit alles instellen. Ik heb even gekeken maar stel ik 'fiets binnen' , zo heb ik mijn zwift activiteit genoemd :) , dan staat eronder voordat ik op start druk: fiets binnen settings

Daar kan ik dan voor die activiteit:
Data screens maken
Audio output instellen
En onder die workout staat per activiteit ook watch settings waar je meldingen geluid en trillen kunt instellen.
En dat is dan per type activiteit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvN3M1wKNtJmQvT29_c7CrwgJmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DAmQapnyNUtpN5GjLwnBrwV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPhvj01BYM2tEN0ckPrbnZxJfmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbCqtaXRh7rckPDwigzV96X5.jpg?f=fotoalbum_large

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vandaag voor het eerst forse outliers in workout data gespot. Enkele meetpunten met een cadence van 200 bij een hike bijvoorbeeld, gecombineerd met een onrealistisch hoog piekje in snelheid. Die zijn niet weg te poetsen in Garmin Connect, wat ik licht bizar vind.

Is dit een bekend probleem en heeft iemand een oplossing voor dit verhaal.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41
Bundin schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 18:06:
Vandaag voor het eerst forse outliers in workout data gespot. Enkele meetpunten met een cadence van 200 bij een hike bijvoorbeeld, gecombineerd met een onrealistisch hoog piekje in snelheid. Die zijn niet weg te poetsen in Garmin Connect, wat ik licht bizar vind.

Is dit een bekend probleem en heeft iemand een oplossing voor dit verhaal.
fitfiletools.com

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Misayo
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 08:41
Hi allen, ik heb advies nodig.

Recentelijk gaan hardlopen en wil over het algemeen wat meer gaan bewegen. Met de deals op de ING winkel zit ik nu dus te kijken naar WELKE garmin het beste bij mij past. Ik zie door al die modellen door de bomen het bos niet meer.

Dus zou ik graag wat advies willen, ik ben namelijk ook wel iemand die soms dingen koopt die functies hebben die ik niet nodig heb want 'futureproof', maar eigenlijk meer FOMO..

Twijfel nu tussen de Epix Pro gen 2, de nieuwe Forerunner 570/970 en nieuwe Venu 4..

Qua prijs 350-400 zijn de Venu en 570 het aantrekkelijkst. De 970 (550 euro) heeft maps maar is niet echt relevant bij alleen lopen. En voor de prijs van ongeveer 625 euro kan ik dan beter de Epix doen voor mijn gevoel (ouder fenix model maar met amoled).... Prijzen zijn niet exact maar ongeveer wat ze op de ING winkel kosten

Hardlopen doe ik nu 2 a 3x in de week en ben nog aan het beginnen. Doe ook wel wat aan fitness (sporadisch) of wil hyrox gaan doen en wil misschien ook gaan mountainbiken. Maar dit is allemaal een maybe, wissel ook nogal snel van 'hobby' en geef vaak teveel geld uit.

De oude fitbit uit de kast is tja..., dus ik wil wel voor een sporthorloge gaan. Galaxy watch 7 geprobeerd maar ik hoef geen 'smart'watch die ook na 1 dag al leeg is..

Wellicht zijn er ook andere merken of modellen die goed zijn, maar ik weet het even niet meer. Vandaar de vraag om advies. Bedankt alvast!

• goerriaan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-02 19:36
@Misayo
Keuze is inderdaad overweldigend maar ik zal je helpen.

1. Wil je kaarten? Zonee dan kun je een categorie goedkoper kijken = venu en forerunner 570
2. Als je niet weet of je maps wil dan maakt gewicht en grootte van het horloge uit. De fenix/epix modellen zijn wat ruiger en zwaarder en van ander materiaal dan de forerunner serie. De forerunner serie richt zich vnl op hardlopers maar is wel geschikt voor de andere sporten die je noemt in je post.

De venu serie is meer lifestyle/design maar kan ook alweer veel wat de forerunner/fenix serie kunnen. Over de venu 4 zegt DCrainmaker: It’s literally a Forerunner 570 with ECG, a Flashlight, and a few lost buttons. All for the same price

De epix is al wat ouder dus ik zou daar zelf de fenix 8 kiezen, die krijgt alle updates nog.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:21
En om het lastiger te maken ; de vivoactive 6 is ook een optie als je geen kaarten nodig hebt

• Misayo
maartend schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:24:
En om het lastiger te maken ; de vivoactive 6 is ook een optie als je geen kaarten nodig hebt
Ja, fijn! :P de Venu X1 had ik ook nog naar gekeken , word er gek van 8)7
goerriaan schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:08:
@Misayo
Keuze is inderdaad overweldigend maar ik zal je helpen.

1. Wil je kaarten? Zonee dan kun je een categorie goedkoper kijken = venu en forerunner 570
2. Als je niet weet of je maps wil dan maakt gewicht en grootte van het horloge uit. De fenix/epix modellen zijn wat ruiger en zwaarder en van ander materiaal dan de forerunner serie. De forerunner serie richt zich vnl op hardlopers maar is wel geschikt voor de andere sporten die je noemt in je post.

De venu serie is meer lifestyle/design maar kan ook alweer veel wat de forerunner/fenix serie kunnen. Over de venu 4 zegt DCrainmaker: It’s literally a Forerunner 570 with ECG, a Flashlight, and a few lost buttons. All for the same price

De epix is al wat ouder dus ik zou daar zelf de fenix 8 kiezen, die krijgt alle updates nog.
Bedankt voor de reactie,

Kaarten denk ik niet nodig te hebben eigenlijk, zelfs op de fiets zal ik waarschijnlijk altijd mijn telefoon bij me hebben voor muziek en dus ook maps mocht dat nodig zijn. Loop toch vooral in gebieden die bekend zijn.

Dus verschil is vooral dan de extra knoppen en geen flashlight op de 570.

Tja zaklamp, ik zie zelf de functionaliteit er niet van. Bij reviews zeggen ze is handig als je iets moet zoeken ofzo, maar ik draag ook regelmatig een normaal horloge dus dit is ook echt alleen voor sporten.

En meer of minder knoppen is misschien alleen relevant als je daar aan gewend was, bij de galaxy watch zitten er ook maar 2 en dat werkt opzich prima.

Is de Venu X1 nog wel heel anders (afgezien van de prijsklasse)? Of een ouder model Forerunner zoals de 165/265, of zou je dat al afraden i.v.m. ondersteuning. Zag de 165 nog wel op de site van Garmin namelijk.

• goerriaan
@Misayo
X1 heeft een groot scherm en een korte batterijduur (max 2 dagen) en qua functionaliteit bijna hetzelfde als de Fenix 8 en Forerunner 970

De lagere klasse Forerunners 165/265 zijn wat meer plastic, hebben een generatie oudere hartslagsensor (gen4). Op garmin forums kun je kijken of ze de laatste firmware krijgen van de nieuwste modellen. Dat weet ik even niet.
Ze zullen verder alles kunnen wat je ermee wil.

https://www.dcrainmaker.c...fferences-comparison.html

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Misayo schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:15:
[...]
Is de Venu X1 nog wel heel anders
Ik had eerst een Fenix 7X PRO en had er een Venu X1 bij gekocht om af en toe een s af te wisselen. Maar de Venu X1 bevalt zogoed (vooral het draagcomfort/gewicht), dat ik de Fenix 7X nu heb verkocht aan een andere tweaker. Het enige wat een beetje tegen valt ten opzichten van de Fenix 7X is de accu duur, bij de Fenix was dat ruim 3 weken en bij de Venu X1 is dat rond de 8 dagen. Maar binnen een uur zit hij weer vol, dus daar kan ik wel mee leven. Ik vind het een iedergeval een top horloge
goerriaan schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:35:
X1 heeft een groot scherm en een korte batterijduur (max 2 dagen)
Hoe kom je daar bij, ik haal er rond de 8 dagen mee, zelfs als ik in die 8 dagen twee keer ruim een uur heb gewandeld met gps aan

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 15-02-2026 15:59 ]

• goerriaan
@DON PAPA

Accuduur haal ik hiervandaan (zie link), maar dat zal always on zijn.

https://www.dcrainmaker.c...-details-differences.html

• Misayo
Vanuit de reviews begin ik vooral het idee te krijgen dat de X1 een concurrent voor de Apple Watch Ultra hoort te zijn. Bijna elke review die ik tegenkom vergelijkt deze 1 op 1 met de Apple Watch (Ultra) en niet binnen het verdere Garmin spectrum. Enige waardoor deze in de 'Venu' lijn lijkt te zitten is omdat het meer richting smartwatch gaat dan hign-end sportwatch.

@DON PAPA - ik had ook ergens een review gelezen dat je 6 dagen van je batterij kwijt was bij always on. Dus i.p.v. 8 naar 2 dagen. Is voor mij nog steeds voldoende op zich, ik draag hem niet dagelijks en ook al zou ik dat wel doen even aan de lader tijdens het douchen ofzo.

Het maakt het allemaal niet makkelijker. Ook vanwege het feit dat ik het niet als een dagelijks horloge zou dragen...

Denk dat 400 euro wel de max gaat zijn wat ik uit wil geven aan een eerste sporthorloge en dan is de extra functionaliteit van de Venu misschien beter... dan de 570.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 20:55
Misayo schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:15:
[...]

Ja, fijn! :P de Venu X1 had ik ook nog naar gekeken , word er gek van 8)7

[...]

Bedankt voor de reactie,

Kaarten denk ik niet nodig te hebben eigenlijk, zelfs op de fiets zal ik waarschijnlijk altijd mijn telefoon bij me hebben voor muziek en dus ook maps mocht dat nodig zijn. Loop toch vooral in gebieden die bekend zijn.

Dus verschil is vooral dan de extra knoppen en geen flashlight op de 570.

Tja zaklamp, ik zie zelf de functionaliteit er niet van. Bij reviews zeggen ze is handig als je iets moet zoeken ofzo, maar ik draag ook regelmatig een normaal horloge dus dit is ook echt alleen voor sporten.

En meer of minder knoppen is misschien alleen relevant als je daar aan gewend was, bij de galaxy watch zitten er ook maar 2 en dat werkt opzich prima.

Is de Venu X1 nog wel heel anders (afgezien van de prijsklasse)? Of een ouder model Forerunner zoals de 165/265, of zou je dat al afraden i.v.m. ondersteuning. Zag de 165 nog wel op de site van Garmin namelijk.
Als deze alleen voor sporten is, is een 165/265 ook meer dan prima, V4 sensor is ook gewoon erg goed. De 165 is nog niet zo oud, heeft alles wat je nodig hebt om runs te tracken plus nog een hoop meer en zal nog wel even ondersteund worden. En zo niet functioneert ie alsnog gewoon hoor.

Ik gebruik zelf een 955 die volgens mij al 4 jaar op de markt is, vorige maand kwam daar nog een update voor binnen, Garmin doet dit tegenwoordig best goed. Maar al zou ik geen updates meer krijgen, ook prima ik ben blij met hoe het horloge werkt en veiligheid is toch wat minder een ding met een horloge dan een telefoon.

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster

Met Coros, Polar en Suunto horloges binnen het budget heb je volgens mij ook heel veel keuze. Zou niet alleen naar Garmin kijken.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:50
Yakolev schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:45:
Met Coros, Polar en Suunto horloges binnen het budget heb je volgens mij ook heel veel keuze. Zou niet alleen naar Garmin kijken.
Nu wordt het wel heel ingewikkeld om te kiezen voor Misayo

@Misayo , had je al bij DC Rainmaker gekeken en de horloges vergeleken? Daar kan je ook andere merken bekijken.

Ps ik ben Garmin minded, dus kan je niet helpen met de andere merken.

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn Fenix 7s pro crasht sinds kort wanneer ik met mijn headset een volgend nummer kies. Ik denk na een software update . Komt dat iemand bekend voor?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Misayo
Oh god, dit maakt het zeker niet makkelijker... ik kende eigenlijk alleen Garmin bij naam en de rest niet. Zag toevallig vandaag iets op tweakers over een ander merk Amazfit - dacht even dat het een Amazon brandend smartwatch was :P

Ik ga dus nog even wat verder onderzoek doen. Nog suggesties voor specifieke modellen?

@verguldebarman Ik ben er inmiddels op aan het kijken, alleen het maakt het niet makkelijker. Merk vooral dat er nogal veel details zijn die me nu totaal niets zeggen. Dus hoewel ik eerst bang was voor FOMO en dus eerder een duurder model wou kopen. Denk ik dat ik nu in ieder geval definitief in de max 400 range zit en liever meer richting een wat basic horlog ga die t.z.t. voldoende is voor een 10k ofzo.

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:44
Sport_Life schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:06:
Mijn Fenix 7s pro crasht sinds kort wanneer ik met mijn headset een volgend nummer kies. Ik denk na een software update . Komt dat iemand bekend voor?
Gisteren gehad op mijn tactic 7 pro. Voor de eerste keer helaas tijdens een workout, maar gelukkig tijdens de laatste paar minuten. Ik zal straks eens op de Garmin forums loeren of daar wat staat.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:35
Ik heb sinds kort een Suunto Race S, ondanks dat mijn fietscomputer Garmin is, en die bevalt heel goed. Ik heb hem gescoord voor € 250 (nieuw) en dat is niet duur voor een horloge met kaarten.

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:50
Misayo schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:30:
[...]

Oh god, dit maakt het zeker niet makkelijker... ik kende eigenlijk alleen Garmin bij naam en de rest niet. Zag toevallig vandaag iets op tweakers over een ander merk Amazfit - dacht even dat het een Amazon brandend smartwatch was :P

Ik ga dus nog even wat verder onderzoek doen. Nog suggesties voor specifieke modellen?

@verguldebarman Ik ben er inmiddels op aan het kijken, alleen het maakt het niet makkelijker. Merk vooral dat er nogal veel details zijn die me nu totaal niets zeggen. Dus hoewel ik eerst bang was voor FOMO en dus eerder een duurder model wou kopen. Denk ik dat ik nu in ieder geval definitief in de max 400 range zit en liever meer richting een wat basic horlog ga die t.z.t. voldoende is voor een 10k ofzo.
Als je focus is, wandelen, hardlopen, mtb en fitness, dan zou ik het jezelf niet te moeilijk maken. Ga voor de Forerunner range. Die zijn er in alle prijsklassen en kan je gemakkelijk features kiezen. Vervolgens bepaalt dat welke type forerunner je neemt.

Ik heb al jaren de 255, doe dezelfde sporten als jij en geen FOMO gehad.

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

• maartend
verguldebarman schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 07:28:
[...]

Als je focus is, wandelen, hardlopen, mtb en fitness, dan zou ik het jezelf niet te moeilijk maken. Ga voor de Forerunner range. Die zijn er in alle prijsklassen en kan je gemakkelijk features kiezen. Vervolgens bepaalt dat welke type forerunner je neemt.

Ik heb al jaren de 255, doe dezelfde sporten als jij en geen FOMO gehad.
En ik gebruik voor hetzelfde al jaren mijn Vivoactive.

Oftewel, voor dit doel zijn meerdere modellen van Garmin zeer geschikt en kun je het uiterlijk ook laten meewegen

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:46
Misayo schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:30:
[...]

Kijk naar de Coros Pace 4. Net uit, doet alles wat je wilt, geweldige batterijduur met amoled scherm en dat voor maar €259,-

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster

Hazalnootpuur schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:09:
[...]

Kijk naar de Coros Pace 4. Net uit, doet alles wat je wilt, geweldige batterijduur met amoled scherm en dat voor maar €259,-
Als eigenaar van de Pace Pro kan ik Coros best aanbevelen. Eigenlijk het enige mindere aan Coros ten opzichte van Garmin is het gebrek aan Spotify integratie.

Al langer dan een jaar er ontzettend blij mee. (Komend van een Forerunner 45...)

[ Voor 8% gewijzigd door Yakolev op 17-02-2026 18:58 ]

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Misayo
Hazalnootpuur schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:09:
[...]

Thanks! Ik zal hier ook eens naar kijken.
Yakolev schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:55:
[...]

Als eigenaar van de Pace Pro kan ik Coros best aanbevelen. Eigenlijk het enige mindere aan Coros ten opzichte van Garmin is het gebrek aan Spotify integratie.

Al langer dan een jaar er ontzettend blij mee. (Komend van een Forerunner 45...)
En met Spotify integratie bedoel je dan specifiek de app op het horloge? Of is überhaupt bediening van spotify via de watch niet echt mogelijk?

Zal in beide gevallen niet echt een issue zijn, meestal zet ik een playlist aan en gebruik mijn Shokz oortjes om nummers te skippen of switch op de telefoon tijdens stukjes wandelen.
wisselwerking schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 07:20:
[...]

Ik heb sinds kort een Suunto Race S, ondanks dat mijn fietscomputer Garmin is, en die bevalt heel goed. Ik heb hem gescoord voor € 250 (nieuw) en dat is niet duur voor een horloge met kaarten.
Bedankt voor de aanbeveling. Ik zal dit model ook eens bekijken samen met Coros Pace 4 en de Amazfit Balance 2. Scheelt toch al gauw weer 50 of 100 euro op een Venu 4 of Forerunner 570 zolang die actie nog loopt bij de ING.

• Juancho
Ben erg te spreken over m'n Garmin forerunner 265! Ondertussen al even op de markt dus wellicht ergens in een goede prijs te verkrijgen?

• Mistraller
Sport_Life schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:06:
Ik moest laatst via Garmin Connect een spotify update doen. Daarna werkte alles weer.

---------------

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:51
Gisteren een tweedehands Garmin Fenix 8 opgehaald, werd aangeboden met maar 4x gebruikt. Zeer nette verkoper die hem verkocht omdat hij een LTE versie wilde. Watch zag er ook als nieuw uit, helemaal top. Gisteren twee wandelingen gedaan en viel mij op dat een flink groot verschil was tussen de gelopen afstand en tempo op de watch vs wat ik in werkelijkheid liep en wat na die tijd ook in Garmin Connect stond.

Vanavond nog een wandeling gedaan en deze keer voor de zekerheid echt gewacht op de GPS lock en gegaan. GPS settings staat op automatisch. Deze keer was het verschil best groot. Ik heb online al veel zitten zoeken, maar vind geen oplossing, Hebben jullie enig idee of heb ik mogelijk een verkeerd toestel gekocht waar iets mee is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1eNnUqzSJDWj6jGJJ3PYI9oMYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0k6Ix82jpNsupiJJD9SfGl3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7lBZGiH9AH_gUSZilJ3Jh-YSpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s536uMYhsRt83sp2ISOzB1Fo.jpg?f=fotoalbum_large

Afstandverschil is echt groot 4.83 vs 7.80 km, maar pace ook wel 15-16 min per km vs 9 min.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

GAEvakYD schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:57:
Gisteren een tweedehands Garmin Fenix 8 opgehaald, werd aangeboden met maar 4x gebruikt. Zeer nette verkoper die hem verkocht omdat hij een LTE versie wilde. Watch zag er ook als nieuw uit, helemaal top. Gisteren twee wandelingen gedaan en viel mij op dat een flink groot verschil was tussen de gelopen afstand en tempo op de watch vs wat ik in werkelijkheid liep en wat na die tijd ook in Garmin Connect stond.

Vanavond nog een wandeling gedaan en deze keer voor de zekerheid echt gewacht op de GPS lock en gegaan. GPS settings staat op automatisch. Deze keer was het verschil best groot. Ik heb online al veel zitten zoeken, maar vind geen oplossing, Hebben jullie enig idee of heb ik mogelijk een verkeerd toestel gekocht waar iets mee is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afstandverschil is echt groot 4.83 vs 7.80 km, maar pace ook wel 15-16 min per km vs 9 min.
Je horloge staat op miles ipv op km’s. Even aanpassen in de settings.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• GAEvakYD
PatrickC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:05:
[...]

Je horloge staat op miles ipv op km’s. Even aanpassen in de settings.
Shittttt, hoe heb ik die setting kunnen missen. A.d.h.v. jouw hint heb ik kunnen zoeken en vond ik waar die setting zat: garmin connected -> naar horloge -> systeem -> geavanceerd -> notatie -> eenheden

Vaag dat ik dit scherm bij het instellen gemist heb of wat er dan ook fout is gegaan. Elke setting die fout kon staan, stond ook fout. 8)7 8)7 In ieder geval heel erg bedankt met het meedenken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7vbC6DCfj5F83nMsWJikaQEjrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6CXF4rEDs99LQrqLgZQRWTO.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

GAEvakYD schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:16:
[...]
Vaag dat ik dit scherm bij het instellen gemist heb of wat er dan ook fout is gegaan.
Kijk ook nog even bij "Garmin conect > instellingen > gebruikers instellingen > Aangepaste staplengt" of dat goed staat voor jouw stap afstand

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:01

HenkS

Da_king alias HenkS

GAEvakYD schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:16:
[...]

Shittttt, hoe heb ik die setting kunnen missen. A.d.h.v. jouw hint heb ik kunnen zoeken en vond ik waar die setting zat: garmin connected -> naar horloge -> systeem -> geavanceerd -> notatie -> eenheden

Vaag dat ik dit scherm bij het instellen gemist heb of wat er dan ook fout is gegaan. Elke setting die fout kon staan, stond ook fout. 8)7 8)7 In ieder geval heel erg bedankt met het meedenken.
[Afbeelding]
Haha misschien heeft de vorige eigenaar wel om deze reden het toestel weg gedaan.. die dscht ook dat t niet klopte ;)
Maar jij zit op GOT en hij niet ;)

• GAEvakYD
DON PAPA schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:29:
[...]

Kijk ook nog even bij "Garmin conect > instellingen > gebruikers instellingen > Aangepaste staplengt" of dat goed staat voor jouw stap afstand
Thanks ga ik ook doen.
HenkS schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:42:
[...]

Haha misschien heeft de vorige eigenaar wel om deze reden het toestel weg gedaan.. die dscht ook dat t niet klopte ;)
Maar jij zit op GOT en hij niet ;)
Haha ik dacht eerst hetzelfde. Zou ik een Watch hebben gekocht waar wat mee is. Maar ik had de verkoper ook gemaild en daar kreeg ik vanmorgen een mail van, met hetzelfde juiste advies mbt de eenheden. Denk dat zijn verhaal met reden van verkoop dus wel klopte. Ik ben wel verbaasd over het feit dat dit default dus zo fout staat voor Europeanen. Je zou denken dat Garmin deze setting prima in de start Wizard kan opnemen, of op basis van locatie de default al beter klaarzetten.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
Ik wil graag een sporthorloge kopen. Momenteel heb ik een Apple Watch 6. Ik wil ermee lang wandelen (multi-day hikes), wekelijks hardlopen en mogelijk fietsen/gymen. De batterij van de Apple Watch is erg slecht.

Mijn eisen:
  • Goede batterijduur
  • (dit lijkt bij alle modellen prima)
  • De optie om te navigeren (ik wil kunnen wandelen zonder op m'n telefoon te kijken).
  • Makkelijk .gpx inladen
  • Makkelijk routes kiezen/opslaan.
  • Nice to have: muziek inladen zonder telefoon
  • Enigszins robuust (m'n Apple Watch zit erg onder de krasjes door het wandelen in de bergen).
Via m'n onderzoek kom ik uit op
  • Forerunner 955: wat ouder model, veel bang-for-buck
  • Forerunner 255: simpeler model, ook veel bang-for-buck, zonder maps
  • Fenix 7 Pro Solar: vrijwel identiek aan de 955?
Ik zie dat AliExpress de 265-variant in de aanbieding heeft voor 250 euro tot morgenafvond.. Verscheept vanuit Frankrijk. Enige nadeel is dat deze geen muziek ondersteunt (kan ik

Mijn vragen:
  1. Hoe werken breadcrumbs voor navigeren in jullie ervaring?
  2. Heeft een touchscreen veel meerwaarde? Ik ben het nu gewend van mijn Apple Watch.
  3. Welk model raden jullie aan? (moet ik voor deze 265 deal gaan?)

• wisselwerking
@Fuujii : heb je je bewust alleen tot Garmin beperkt? Andere merken kunnen hetzelfde voor minder geld

Persoonlijk vind ik breadcrump te beperkt voor navigatie. Ik wil wel zien welke paden er zijn

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-02 17:45
@Fuujii Nog bijkomende vragen:

- hoe lang wandel je aan 1 stuk?
- kan je laden tussen dag 1 en dag 2?

Navigeren met kaartmateriaal (niet via breadcrump) kost extra energie en als je er ook nog eens muziek wilt mee afspelen.

Robuust of niet, als je krassen hebt op de AW ga je die ook hebben op een Garmin, zeker op een FR want die heeft ook niks van bescherming, een screen protector kan wat helpen.

FR moet je 9xx- reeks hebben om te navigeren met kaartmateriaal. 2xx-reeks of 570 hebben enkel breadcrump.

En ik gebruik de muziekfunctie niet op mijn FR970, Airpods Pro 3 werken het best op mijn iPhone, en kan kiezen tussen Youtube Music, Spotify of Apple Music ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RigolleM op 21-02-2026 08:39 ]

• maartend
Fuujii schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 01:04:
Ik wil graag een sporthorloge kopen. Momenteel heb ik een Apple Watch 6. Ik wil ermee lang wandelen (multi-day hikes), wekelijks hardlopen en mogelijk fietsen/gymen. De batterij van de Apple Watch is erg slecht.

Mijn eisen:
  • Goede batterijduur
  • De optie om te navigeren (ik wil kunnen wandelen zonder op m'n telefoon te kijken).
  • Makkelijk .gpx inladen
  • Enigszins robuust (m'n Apple Watch zit erg onder de krasjes door het wandelen in de bergen).
Ik zie dat AliExpress de 265-variant in de aanbieding heeft voor 250 euro tot morgenafvond.. Verscheept vanuit Frankrijk. Enige nadeel is dat deze geen muziek ondersteunt (kan ik

Mijn vragen:
  2. Heeft een touchscreen veel meerwaarde? Ik ben het nu gewend van mijn Apple Watch.
Waarom geen losse gps? Navigeren op horloge of gsm vreet batterijen. Met mijn Dakota 20 loop ik tot 20 uur op 1 setje batterijen.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
maartend schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:57:
[...]

Waarom geen losse gps? Navigeren op horloge of gsm vreet batterijen. Met mijn Dakota 20 loop ik tot 20 uur op 1 setje batterijen.
Mijn FR245 van intussen een paar jaar oud gaat ook makkelijk nog zolang mee, dus als je dagelijks op kunt laden werkt dat ook prima. Het voordeel van zo'n Dakota is wel dat je een paar setjes batterijen mee kunt nemen en per direct weer verder kunt met een volle batterij.

Verder werkt de breadcrumbs kaart op zo'n horloge ook prima, al is een echte kaart natuurlijk wel fijner omdat je dan ook makkelijker kunt besluiten om een andere route te pakken.

[removed]

• maartend
redwing schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:26:
[...]

Mijn FR245 van intussen een paar jaar oud gaat ook makkelijk nog zolang mee, dus als je dagelijks op kunt laden werkt dat ook prima. Het voordeel van zo'n Dakota is wel dat je een paar setjes batterijen mee kunt nemen en per direct weer verder kunt met een volle batterij.

Verder werkt de breadcrumbs kaart op zo'n horloge ook prima, al is een echte kaart natuurlijk wel fijner omdat je dan ook makkelijker kunt besluiten om een andere route te pakken.
Ik moet er niet aan denken dat ik op mijn meerdaagse tochten afhankelijk ben van enkel breadcrumbs. Maar ok, ik wandel dan ook al 16 jaar met gps, dus ook wel enige gewenning. Voor hardlopen ed heb ik mijn vivoactive.

• redwing
  • Nu online
maartend schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:55:
[...]

Ik moet er niet aan denken dat ik op mijn meerdaagse tochten afhankelijk ben van enkel breadcrumbs. Maar ok, ik wandel dan ook al 16 jaar met gps, dus ook wel enige gewenning. Voor hardlopen ed heb ik mijn vivoactive.
Het is inderdaad maar net wat je gewend bent. Toen ik nog in Amerika woonde heb ik ook meerdaagse tochten op breadcrumbs gedaan (en dan powerbank mee om het horloge 's nachts op te laden). En dan wel de telefoon mee als backup, maar dan wel uit omdat de accu niet zo lang mee gaat. Nooit problemen mee gehad, maar zoals ik al aangaf geeft een kaart wel iets meer vrijheid.

[removed]

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 20:47
Ik zou niet die via AliExpress bestellen, zie ze wel vaker daar voor een laag prijsje maar dan zijn ze niet in voorraad etc, altijd gedoe met garantie en alles. Je kan via ING punten shop mooie kortingen op vrijwel dezelfde modellen krijgen, maar wel gewoon goede voorwaarden en in voorraad.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-02 20:16

Mijn eisen:
  • Goede batterijduur
  • Makkelijk .gpx inladen

Mijn vragen:
Tweedehands Enduro 3 geeft de beste accuduur of als je de looks oké vindt: Instinct 3

Niet Garmin alternatief: Coros heeft ook goede accuduur: Apex/Vertix

• Mistraller

Mijn eisen:
  • Goede batterijduur
  • Makkelijk .gpx inladen

Mijn vragen:
Ik heb een Fenix7 en kan er 3 dagen op hiken met map navigatie. (gebruikt in Noorwegen) Wel met een kleine powerbank wat bijgeladen maar dat was meer voor de zekerheid.
Ik hou van always on toestellen en MIPS scherm is zeer zuinig. Enige wat ik wel een grotere stroomverbruiker vind is spotify afspelen, maar dat doe ik bij lange tochten toch niet.
Touch zet ik altijd uit tijdens activity (gaat automatisch, kan je instellen) dat voorkomt per ongeluk aanraken.

Ik maak vooraf de route, die laadt ik in het horloge. Tijdens het lopen kan je dan zien waar je track is, waar eventuele andere paden lopen, en als je moet afwijken vanwege gevaarlijke sneeuwvlakken of andere zaken, kan je eenvoudig weer terugkomen op de oorspronkelijke track. En gewoon op je pols idd, ik heb met hiking altijd de map in beeld.

---------------

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
RigolleM schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:37:
@Fuujii Nog bijkomende vragen:

- hoe lang wandel je aan 1 stuk?
- kan je laden tussen dag 1 en dag 2?

Navigeren met kaartmateriaal (niet via breadcrump) kost extra energie en als je er ook nog eens muziek wilt mee afspelen.

Robuust of niet, als je krassen hebt op de AW ga je die ook hebben op een Garmin, zeker op een FR want die heeft ook niks van bescherming, een screen protector kan wat helpen.

FR moet je 9xx- reeks hebben om te navigeren met kaartmateriaal. 2xx-reeks of 570 hebben enkel breadcrump.

En ik gebruik de muziekfunctie niet op mijn FR970, Airpods Pro 3 werken het best op mijn iPhone, en kan kiezen tussen Youtube Music, Spotify of Apple Music ;)
- Tot 8-10 uur op een dag
- Ik denk tot 3 dagen? Eventueel met een Powerbank opladen daarna.
wisselwerking schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 07:39:
@Fuujii : heb je je bewust alleen tot Garmin beperkt? Andere merken kunnen hetzelfde voor minder geld

Persoonlijk vind ik breadcrump te beperkt voor navigatie. Ik wil wel zien welke paden er zijn
M'n hele omgeving heeft er een. De kracht van branding. :P
maartend schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:57:
[...]

Dan loop ik alsnog met een apparaat in m'n handen. Plus, geen sportprestaties.
Locolau schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:32:
Ik zou niet die via AliExpress bestellen, zie ze wel vaker daar voor een laag prijsje maar dan zijn ze niet in voorraad etc, altijd gedoe met garantie en alles. Je kan via ING punten shop mooie kortingen op vrijwel dezelfde modellen krijgen, maar wel gewoon goede voorwaarden en in voorraad.
Ik zie niet de 255/955 of Fenix 7 helaas.

• maartend
Fuujii schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:14:

Ding hangt gewoon met een clip aan mijn rugzak. En voor mijn sportprestaties heb ik een vivoactive.
Geloof me, je wilt echt niet op enkel greadcrumps een meerdaagse trektocht in de bergen lopen.
Als er plots een pad is 8ngestort heb je een licht probleempje om een andere route te zoeken

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 21-02-2026 20:31 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

maartend schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:30:
[...]

Ding hangt gewoon met een clip aan mijn rugzak. En voor mijn sportprestaties heb ik een vivoactive.
Geloof me, je wilt echt niet op enkel greadcrumps een meerdaagse trektocht in de bergen lopen.
Als er plots een pad is 8ngestort heb je een licht probleempje om een andere route te zoeken
Altijd een kaart bij je hebben, zeker op meerdaagse tochten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Hathi
[...]

[...]

M'n hele omgeving heeft er een. De kracht van branding. :P

[...]

[...]

Ik zie niet de 255/955 of Fenix 7 helaas.
De FR255 en FR955 zijn inmiddels al best wel oud en worden ook al een behoorlijke tijd niet meer verkocht/geproduceerd door Garmin, dus als je die nog kan vinden zijn dat sowieso toestellen die al wat langer op de plank staan. Inmiddels geldt dat ook al voor de Fenix 7 Pro , maar die is nog wel wat recenter en zal nog wel iets makkelijker te vinden zijn.
Je wil dus een batterijduur van minimaal 30 uur navigeren, dat is serieus lang. Daar zijn de MIP Solar toestellen voor. Fenix 7 Pro kan nog interessant zijn of anders de Enduro 3 of Fenix 8 Solar. Dan zit je qua robuustheid ook direct goed met sapphire over het display ook.

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12:44
Ook polar m3 zou interssant kunnen zijn.

-goede offline kaart
-redelijke batterijduur
-betrouwbare sensoren
-spotify bedienen (aanwezigheid mobiel)
-mooi (persoonlijke mening;))

• RigolleM
maartend schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:30:
[...]

Ik heb een GPSmap 67i en die hing ook op mijn rugzak met zo'n Garmin backpack tether.
Voordeel van de recente GPSmaps is dat je via de app Garmin Explore ook op de smartphone de kaart kunt bekijken, is toch iets groter qua scherm en touchscreen om in- en uit te zoomen. Op zo'n klein smartwatch schermpje is het toch allemaal minder eenvoudiger, maar sowieso zou ik een Garmin nemen met een touchscreen.

• maartend
Cyberpope schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:25:
[...]

Altijd een kaart bij je hebben, zeker op meerdaagse tochten.
Een discussie die ik al jaren niet meer aanga.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 22-02-2026 08:53 ]

• RigolleM
Daar voldoet elke Garmin aan, ik ga over de 15u tot zelfs 20u en dan is het aanbod zeer beperkt (en duur) :+

• RigolleM
maartend schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:45:
[...]

Heb je ook een kaart in je auto? Of in de fietstas?
Een vriend van mij doet mee aan de Legend Trail, één van de extreemste wandeltocht in België. Het enige dat hij gebruikt is zijn smartphone met een powerbank.

De tocht is uitgepijld, dus heeft geen GPS nodig. Maar hij gebruikt de app 'GPX viewer' op zijn smartphone als hij merkt dat de bepijling is verdwenen, en daarmee kan hij dan verder op GPX, tot er terug bepijling is. Je hoeft zelfs geen internetverbinding te hebben te plaatse, enige voorwaarde is dat je die GPX op voorhand hebt ingeladen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

maartend schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:45:
[...]

Ik ook niet, maar het lijkt me een ramp om voor een alternatieve route afhankelijk te zijn van mijn horloge.
Dus om dat nu als argument van stal te halen, vind ik redelijk onzinnig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• maartend
Cyberpope schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:06:
[...]

Ik ook niet, maar het lijkt me een ramp om voor een alternatieve route afhankelijk te zijn van mijn horloge.
Dus om dat nu als argument van stal te halen, vind ik redelijk onzinnig.
Daarom gebruik ik een dedicated gps en geen horlogevoor trektochten

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 19:22

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik volg dit topic al een tijdje en ben ook al een tijd in de markt voor een nieuwe. Heb nu een 245 en die is prima op zich, maar de accu is minder geworden en het scherm heeft een rare stip. En ik zou misschien wel wat betere sensors willen.

Ik had kort een 165 maar kon niet wennen aan die amoled schermpjes en de vertraging (0.5s+) bij gesture om hem aan te krijgen. En always on kost veel te veel stroom. Ook wil ik eigenlijk geen garmin meer want US (en nog meer niet heel rationele argumenten, maar goed)

Maar het lijkt er toch op dat amoled here to stay isl, en garmin doet de eerste pogingen met een nog nieuwe schermpje met miniled (right?).

Anyhow...hebben andere merken of duuredere types dan die 165 minder last van die vertraging in de gesture om het scherm aan te krijgen, of zijn er nog alternatieven met een goed always on scherm die niet mijn accuduur minder dan 5 dagen maakt en gewoon wel prettig werken? Polar, Suunto, Coros? Of nog ergens een oude fenix op de kop tikken ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 22-02-2026 10:42 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 20:47
bonzz.netninja schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:41:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben ook al een tijd in de markt voor een nieuwe. Heb nu een 245 en die is prima op zich, maar de accu is minder geworden en het scherm heeft een rare stip. En ik zou misschien wel wat betere sensors willen.

Ik had kort een 165 maar kon niet wennen aan die amoled schermpjes en de vertraging (0.5s+) bij gesture om hem aan te krijgen. En always on kost veel te veel stroom. Ook wil ik eigenlijk geen garmin meer want US (en nog meer niet heel rationele argumenten, maar goed)

Maar het lijkt er toch op dat amoled here to stay isl, en garmin doet de eerste pogingen met een nog nieuwe schermpje met miniled (right?).

Anyhow...hebben andere merken of duuredere types dan die 165 minder last van die vertraging in de gesture om het scherm aan te krijgen, of zijn er nog alternatieven met een goed always on scherm die niet mijn accuduur minder dan 5 dagen maakt en gewoon wel prettig werken? Polar, Suunto, Coros? Of nog ergens een oude fenix op de kop tikken ofzo?
Mijn 165 Music werkt wel ruim een week of soms wel langer op 1 keer opladen, en ik sport 5-6x per week. Wat bedoel je precies met gesture dattie aan gaat? Dat je hem naar je toewijst? Hier werkt alles prima.

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:51
edit: verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Stefangrp op 22-02-2026 11:20 ]

• wisselwerking
bonzz.netninja schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:41:

Ik heb de Suunto Race S. Heb hem niet op always on, maar met pols gesture snel genoeg wat mij betreft. Voor € 250 een compleet horloge. En bovendien mooier dan veel andere sporthorloges (subjectief uiteraard).

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59
Mag ik hier een vraag stellen over mijn Garmin 245 music?
Ik heb alle eenheden op km en kg gezet, echter als ik een run start doet hij dat weer in miles. Iemand een idee hoe ik dat kan instellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 22-02-2026 11:45 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:45:
Mag ik hier een vraag stellen over mijn Garmin 245 music?
Ik heb alle eenheden op km en kg gezet, echter als ik een run start doet hij dat weer in miles. Iemand een idee hoe ik dat kan instellen?
Staat in Connect ook alles goed? Settings - System - Format - Units

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59
La1974 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:48:
[...]

Staat in Connect ook alles goed? Settings - System - Format - Units
Ja zowel in het horloge als in de app.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 19:22

bonzz.netninja

Niente baffi

Locolau schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:44:
[...]

Mijn 165 Music werkt wel ruim een week of soms wel langer op 1 keer opladen, en ik sport 5-6x per week. Wat bedoel je precies met gesture dattie aan gaat? Dat je hem naar je toewijst? Hier werkt alles prima.
Klopt. Ik vind het echt te traag (0.5s+) en ook toch te vaak dat ik 2x mijn pols moest draaien omdat ie het de eerste keer niet deed. Ik kon (en wil eigenlijk) daar niet aan wennen. Mijn oog begint al met de tijd te lezen tijdens de beweging met mijn huidige 245 mips en dat wil ik eigenlijk behouden :) Dus of het moet echt instant zijn of op zijn minst sneller dan die 165.

Ik lees er online ook wel wat geklaag over maar kon maar 1 bron vinden die schreef dat de 265 al iets beter is....maar of dat genoeg is :)

[ Voor 12% gewijzigd door bonzz.netninja op 22-02-2026 12:40 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:25:
[...]

Ja zowel in het horloge als in de app.
Dan zou ik als ik jou was het horloge volledig resetten. Als je instellingen en historie zitten in Connect.

• redwing
  • Nu online
maartend schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:36:
[...]

Daarom gebruik ik een dedicated gps en geen horlogevoor trektochten
En daarom heb ik dan een telefoon in mijn zak als backup, maar die heb ik nog nooit nodig gehad ondanks meerdere meerdaagse trektochten. Want zelfs als er een pad is verdwenen kun je met de breadcrumps nog prima zien waar je uit moet komen en als je dan de richting aanhoudt komt dat wel goed. Andere optie is natuurlijk een horloge met kaarten en dan heb je precies hetzelfde als een dedicated GPS alleen dan een heel stuk kleiner.

En een fysieke kaart bij hebben is vooral een kwestie van waar je gaat lopen. Ik heb in Amerika wel een paar tochten gehad waarbij het toch echt wel aan te raden was om een kaart+kompas als backup te hebben. Maar dan heb je het over gebieden waar je echt in kunt verdwalen. Binnen Europa heb je daar toch wat minder last van ;)

[removed]

Het is hier al vaak besproken… het verschijnsel ‘cadence lock’. Vanmorgen was het weer zover. Ik was mijn Polar Verity Sense vergeten en moest weer eens vertrouwen op de OHR sensor van mijn Garmin Epix Gen2. En dat ging natuurlijk meteen weer mis. Met alle software verbeteringen die Garmin heeft gedaan de afgelopen jaren en de mogelijkheid om via AI data nog beter te laten analyseren, ontbreekt het nog steeds aan de herkenning van dit probleem, of… een mogelijkheid om zelf achteraf aan te geven dat er een cadence lock was. Gevolg… een flink negatieve Prestatieconditie en behoorlijke daling van mijn VO2 Max.

Hoe moeilijk kan het zijn om hier iets aan te doen?
  1. Garmin kan toch zien dat de hartslag ineens een sprong maakt en parallel gaat lopen met de cadans?
  2. Garmin kan toch zien dat bij eerdere activiteiten bij vergelijkbare snelheid (en op hetzelfde parcours) de hartslag totaal anders was?
Bij het opslaan van de activiteit en hierna synchroniseren met Garmin Connect, zou je toch een melding kunnen maken dat de hartslag afwijkt van wat normaal is en of je dan misschien de hartslagdata zou willen negeren? Daarmee voorkom je dan dan andere afgeleide gegevens zoals b.v. VO2 max foutief worden aangepast.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Pagina: 1 ... 328 329 Laatste