Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 327 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:21
Always on is toch niet nodig? Je kijkt niet continue tenslotte.. ik laad mijn fr965 1x in de 2 weken op.

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:46
Mistraller schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:48:
[...]

Mips met always on zonder backlight... ZOVEEL praktischer. Ik ben het 100% met je eens. AMOLED is leuk voor de fancy stuff, maar niet iedereen koopt een horloge voor de bling. Garmin was juist uiterst interessant vanwege de superlange accuduur. Je ziet het ook bij de fietscomputers. De huidige edge series gaan vele uren minder lang mee.

Je horloge gaat gewoon minder lang mee; doordat de levensduur van een accu maar zo'n 500 tot 1000 volledige oplaadcyclussen meegaat. Dat wordt nogal eens vergeten. Veel apparaten worden tegenwoordig afgedankt omdat de accu versleten is.
Amoled voor de bling of de supersaaie monotone nietszeggende uitstraling van Mips.

Ik vind Amoled niet voor de bling net zomin jij mips supersaai vindt.
Amoled kan je gewoon instellen naar je smaak. Als je geen bling amoled wilt zijn er zat andere faces zonder bling.

Always on staat bij mij uit, vind ik niet nodig. Helderheid kan je aanpassen en zo zijn er nog wat zaken als de batterijduur een probleem is. Ik sport 3x per week, wandel regelmatig en batterij gaat 2 weken mee. Dus wat is het probleem.

Overigens snap ik de discussie over opladen niet zo. Het is geen enkel probleem om je mobiel elke dag op te laden, dat nemen we voor lief en horloge ineens wel een probleem???

Maar goed kwestie van smaak denk ik

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:23
Het inbranden van amoled schermen is wel een probleem, zeker als ie op always on staat. Sommigen kopen telkens het nieuwste model als die uitkomt, dan maakt het niet zoveel uit. Als je er langer mee wilt doen wel...
(tevreden gebruiker van een fenix 3)

Mijn GPS-collectie

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:34
Layumi schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:30:
[...]

Amoled voor de bling of de supersaaie monotone nietszeggende uitstraling van Mips.

Ik vind Amoled niet voor de bling net zomin jij mips supersaai vindt.
Amoled kan je gewoon instellen naar je smaak. Als je geen bling amoled wilt zijn er zat andere faces zonder bling.

Always on staat bij mij uit, vind ik niet nodig. Helderheid kan je aanpassen en zo zijn er nog wat zaken als de batterijduur een probleem is. Ik sport 3x per week, wandel regelmatig en batterij gaat 2 weken mee. Dus wat is het probleem.

Overigens snap ik de discussie over opladen niet zo. Het is geen enkel probleem om je mobiel elke dag op te laden, dat nemen we voor lief en horloge ineens wel een probleem???

Maar goed kwestie van smaak denk ik
Ik wil hier vooral niet een hele discussie gaan aanwakkeren over MIPs vs AMOLED want iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur.

Ik ben erg fan van MIPs en het is gewoon erg jammer dat ik het zie verdwijnen, zeker de laatste MIPs display van Garmin zijn gewoon erg goed!

Ik kijk bijzonder vaak op mijn horloge zonder dat het herloge recht voor mijn gezicht staat, een horloge zonder always on display is voor mij een erg groot nadeel.

Verder is het opladen vooral met een Garmin vervelend, mijn telefoon haal ik uit m’n zak en gooi ik op een draadloze lader, een horloge doe ik sowieso al minder graag af en dan moet ik ook nog zorgen dat de lader in de buurt ligt.

Ik zie dan ook graag dat Garmin zou overstappen op inductie laden en dan het liefst ook nog dat het opladen een tikkie sneller zou gaan.

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:55
schumi1986 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 21:37:
[...]

Voornamelijk het schreeuwerige oplichtende scherm en de belabberde batterijduur. Wandel/sport vaak met iemand die een Fenix AMOLED heeft en het verschil in gebruiksduur (bij always on) is enorm. 3/4 weken VS 7-10 dagen.

Ik start dagelijks een activiteit van 2-4 uur met gps tracking en heb echt nooit het gevoel dat ik gedwongen naar een oplader moet zoeken, zelfs als mijn horloge 3 dagen gebruiksduur aangeeft kan ik nog een zeer lange activiteit starten.

Daarnaast erger ik mij aan het trage opladen en het laden met een aparte connector. Ik kan nu met gemak 3/4 weken met vakantie zonder een oplader te moeten meenemen :)

Al met al een zeer tevreden MIPs gebruiker hier :p
Tenzij je effectief weken gaat trekken in onherbergzame streken lijkt me dat eerder een perceptie probleem.
Vergeleken met een Apple watch is een week nog steeds meer dan voldoende voor 95% van de gebruikers.
Pagina: 1 ... 327 328 Laatste