Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 326 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:30
maartend schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:13:
[...]

Ok, je wilt de discussie.

kaart en kompas is net zo als de oude paard en wagen. Zaken evolueren. Paard en wagen tot de tegenwoordige auto (of deze nou op elek of benzine is). Ja, ik vertrouw net zo op mijn GPS als vroeger op mijn kaart en kompas. Mij zul je onderweg nooit met lege accu zien. (ok, batterijen, om het duidelijk te maken).

want ik kan altijd een soortgelijk antwoord terug geven ; jee, je kaart nog steed sniet kletsnat geregend of gescheurd door het vele vouwen?

Beiden zijn net zo veilig, mits je er maar goed mee omgaat.
Ik vertrouw iig meer op mijn GPS kennis en kunsten dan op mijn (vroegere) kaart/kompas kennis en kunsten
De discussie niet. Maar het aantal reddingsacties neemt wereldwijd wel toe. Weten waar je bent, je voorbereiden op noodsituaties, is iets wat steeds meer mensen vergeten.
https://nos.nl/video/2577...erd-na-twee-nachten-gered
Verdwalen komt helaas vaak voor.
Als jij dus op pad gaat op een serieuze hike en je neemt geen kaarthoes mee ivm mogelijke regenval dan ben je dus slecht voorbereid. ;)

Ik vind een horloge absoluut het meest handig om on-track te blijven. En de kaart blijft het liefst ongebruikt in de rugzak. Het ligt er helemaal aan wat voor activiteit je onderneemt en in wat voor gebied cq jaargetijde.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:38
Dat lijkt me wel wat overdreven inderdaad, onveilig of nep ga ik ook niet in mee. Overigens ervaar ik die mening eigenlijk nooit, komt die bij jou wel vaak op je pad?

Het wellicht wat ouderwets gedacht maar voor mij is het grote verschil dat je een kaart alleen door een gebruikersfout om zeep kunt helpen en een apparaatje kan dat uit zichzelf. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik sta te vloeken omdat een stuk techniek niet doet wat het zou moeten doen. Dus daarom sowieso redundantie. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 326 327 Laatste