Ik ben 16 jaar en sport meerdere keren per week, voornamelijk lopen, zwemmen, fietsen, parkour (freerunning), tennis, en ik gebruik de fiets ook vaak als transportmiddel (vaak in intervallen). Ik ben op zoek naar een sportwatch om meer inzichten te krijgen in mijn trainingen, vooral voor lopen, zwemmen en fietsen.
Ik ben niet zeker of jullie bekend zijn met
intervals.icu, maar ik dacht eraan die tool te gebruiken om de data te analyseren.
Momenteel twijfel ik tussen de Suunto Run en de Garmin Forerunner 165, die ik beide voor ongeveer 200-210 euro kan vinden. De Coros Pace 4 is net uit, maar voor 270 euro vind ik 'm net iets te duur. De Coros Pace 3 en Garmin Forerunner 255 vallen voor mij af vanwege het MIP-display.
Waar twijfel ik over:
- Suunto Run: doordat de run een andere software heeft dan hun andere watches, ben ik bang dat het os potentieel een niet heel lange ondersteuning gaat hebben. Daarnaast heb ik gelezen dat de hartslagmeter niet optimaal is, maar als dat echt een probleem blijkt te zijn, kan ik altijd nog een Polar H9 hartslagsensor erbij kopen.
- Garmin Forerunner 165: Mijn twijfel hier ligt vooral bij het ecosysteem van Garmin. Mensen blijven vaak trouw aan het ecosysteem bij de volgende aankoop wat betekend dat ze goede producten maken maar anderzijds zorgt het dat je niet meer kritisch bent voor alternatieven en je vaak een hoger model in de line up koopt
Wat denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen met deze modellen, en welke zou je aanraden? Of zijn er misschien nog andere horloges op de markt die geschikt lijken?
Alvast bedankt!