Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 324 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:21

DON PAPA

Tweaker-fan

Juancho schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:19:
Sinds ik zondag de OneUI 8 update heb gedaan heb ik regelmatig dat mijn Garmin van telefoon geen verbinding meer met elkaar hebben. Het syncen gebeurt dus ook niet. Herstarten van beide lost het wel op maar het is mega irritant. Meer mensen last van?
Nee geen last van bij mijn Fenix 7X pro en S25 Ultra

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 12:54
Hier geen issues met s23u en 7xss

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:46
Heb even de bluetooth koppeling verwijderd en opnieuw aangemaakt. Hopelijk helpt dat.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:11
Juancho schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:43:
Heb even de bluetooth koppeling verwijderd en opnieuw aangemaakt. Hopelijk helpt dat.
Heeft de update toevallig geen settings ivm power/sleep van de app veranderd ?
Of een soort spaarstand/sluimer ?

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:14

m-vw

Dus?

Heeft iemand hier al eens een nuttig antwoord gekregen op het officiële Garmin forum?

Ik probeer er achter te komen waarom Garmin beweerd dat mijn horloge (FR245M) het overslaan van het laatste herstel van een intervaltraining niet ondersteund terwijl het gewoon werkt.

Zoals in het hardloop topic gepost heb ik in de web interface één keer het bekende vinkje zien staan, maar vlak daarna kreeg ik in de app de melding dat mijn horloge de functie niet ondersteund en sindsdien is het vinkje verdwenen.

Iemand een suggestie waar ik misschien wel een reactie zou kunnen krijgen?

(Ik heb inmiddels iets in elkaar geknutseld waarmee ik buiten Connect de workout aan kan passen, maar dit is verre van ideaal.)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:25
m-vw schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:00:
Heeft iemand hier al eens een nuttig antwoord gekregen op het officiële Garmin forum?

Ik probeer er achter te komen waarom Garmin beweerd dat mijn horloge (FR245M) het overslaan van het laatste herstel van een intervaltraining niet ondersteund terwijl het gewoon werkt.

Zoals in het hardloop topic gepost heb ik in de web interface één keer het bekende vinkje zien staan, maar vlak daarna kreeg ik in de app de melding dat mijn horloge de functie niet ondersteund en sindsdien is het vinkje verdwenen.

Iemand een suggestie waar ik misschien wel een reactie zou kunnen krijgen?

Ik heb een epix 2, en toevallig paar dagen nadat ik melding maakte via support werd het bij mij functioneel. Of dat met de melding te maken heeft weet ik niet, maar je kan dat overwegen. Kreeg na paar dagen antwoord.

(Ik heb inmiddels iets in elkaar geknutseld waarmee ik buiten Connect de workout aan kan passen, maar dit is verre van ideaal.)

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:30
In de forrunner mis ik sowieso dat je zelf trainingsschema’s of intervallen extra kan toe voegen. Ik moet tellens mijn interval configureren wanneer ik niet dezelfde intervallen wil. Je kan maar 1 schema vastleggen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Juancho
Sjakie0101 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:47:
[...]

In de forrunner mis ik sowieso dat je zelf trainingsschema’s of intervallen extra kan toe voegen. Ik moet tellens mijn interval configureren wanneer ik niet dezelfde intervallen wil. Je kan maar 1 schema vastleggen.
Huh? Je kan toch een bestaande kopieer en daar vervolgens een ander schema van maken?

Zo heb ik diverse eigen trainingen gemaakt voor bijv. 5km, easyrun, interval, long run, wedstrijdrun etc.

Edit: even gechecked en je kan gewoon een bestaande kopiëren hoor....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ur9OuCNpEar0G8fT3aRI911lfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pfo9UMbtUdREDkvWe1RrZxHS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 21-10-2025 18:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• m-vw

m-vw

Dus?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:47:
[...]

Ik sluit mij volledig aan bij @Juancho mogelijkheden genoeg om trainingen te maken.

Verder vraag ik mij af wat @Megupe eigenlijk wilde plaatsen behalve enkel de quote van mijn post.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:32
Zijn reactie staat een beetje onhandig in de quote @m-vw :
Ik heb een epix 2, en toevallig paar dagen nadat ik melding maakte via support werd het bij mij functioneel. Of dat met de melding te maken heeft weet ik niet, maar je kan dat overwegen. Kreeg na paar dagen antwoord.

• m-vw

m-vw

Dus?

Frenz64 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:27:
Zijn reactie staat een beetje onhandig in de quote @m-vw :

[...]
Oke..die had ik even gemist.

@Megupe Hoe/waar heb je het gemeld?

• Megupe
m-vw schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:39:
[...]

Oke..die had ik even gemist.

@Megupe Hoe/waar heb je het gemeld?
Via hun support pagina een melding gemaakt.
Weet exacte link ff niet maar zou zo te vinden moeten zijn.
Strava ziet af van de lawsuit tegen Garmin. Niet echt een verrassing…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• m-vw

m-vw

Dus?

maartend schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:06:
Iemand een idee hoe de trainingen van de Evy app op de vivoactive te krijgen.

Google zegt : downloaden vanuit connect, echter zit de Evy app niet in connect en zeker de door oj gewilde schema's niet
Ik vermoed dat er bedoeld wordt dat je de Evy activiteit moet namaken in Connect en daarna synchroniseren met je horloge.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:02
m-vw schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:43:
[...]

Ik vermoed dat er bedoeld wordt dat je de Evy activiteit moet namaken in Connect en daarna synchroniseren met je horloge.
Dat is wat ik nu doe. Zooi werk

• ascent
Zou mooi zijn als iemand een template had voor garmin. Je kunt daar via een browserplugin json files inladen. die start2run zijn toch voor iedereen 'tzelfde

Alternatief is de site intervals.icu. Daar maak ik mijn trainingen in. Je kunt daar op de dag klikken en dan vrij eenvoudig in tekstvorm aangeven hoe je training eruit moet zien:
Warmingup (easy)
-10m 70-80% Pace

2x
-30s 100% Pace
-60s 70-80% Pace

-3m 70-80% Pace

Main
2x
-10m 90% Pace
-60s 5-50% Pace

easy
-15m 70-80% Pace
Op die manier kun je vrij snel de diverse dagen inplannen en via copy/paste wat tijd sparen. 't Synct daarna naar je garmin dus daar krijg je de training op je watch

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:26
slow whoop schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:15:
Hier problemen met mijn Forerunner 965. Het scherm is sinds een paar dagen erg donker en daardoor slecht afleesbaar. Soms springt het scherm ineens op zwart, en reageert het nergens meer op. Een power-cycle lost het zwarte scherm op, maar niet het donkere scherm. Herkent iemand dit? Heb al contact opgenomen met Garmin, maar gezien hun reputatie verwacht ik daar niet veel van.

Edit: In de zaklamp-mode (niet de LED, die zit niet op de FR965) is het scherm wel heel helder. Het scherm kan dus wel heel helder, en het lijkt daarom een software bug.
Ik heb hier een ticket voor aangemaakt bij Garmin. Vervolgens heb ik mijn FR965 opgestuurd, en hebben ze hem omgeruild voor een vrijwel nieuwe (een "Newly Overhauled" model). Geheel ten onrechte heb ik dus eerder gedacht dat de klantenservice dit niet zou oplossen. Het tegendeel is waar: Mijn FR965 is zelfs net na de officiële garantieperiode van 2 jaar compleet vervangen door een krasvrij model. Daar komt nog bij dat ik mijn oude horloge moest opsturen zonder horlogebandje, en dat ik het vervangende model met nieuw bandje ontvangen heb. Kudo's dus voor de Garmin klantenservice! _/-\o_

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:44

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Heel gek, ik heb een Garmin Fenix 7X Pro Solar, met 5 IQ watchfaces geïnstalleerd.
Daar wil ik een paar van verwijderen, maar dat lukt zowel in Connect als rechtstreeks op het toestel niet. Delete is geen optie, alleen aanpassen...
Wat zie ik nou over het hoofd??

• slow whoop
GurbY{nl} schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:35:
Heel gek, ik heb een Garmin Fenix 7X Pro Solar, met 5 IQ watchfaces geïnstalleerd.
Daar wil ik een paar van verwijderen, maar dat lukt zowel in Connect als rechtstreeks op het toestel niet. Delete is geen optie, alleen aanpassen...
Wat zie ik nou over het hoofd??
In Connect kan ik, als ik een watch face selecteer, recht bovenin het scherm op de 3 puntjes klikken (Android), en dan "Verwijder" klikken. Lukt dat niet?

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:44

GurbY{nl}

GurbY{nl}

slow whoop schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:50:
[...]

In Connect kan ik, als ik een watch face selecteer, recht bovenin het scherm op de 3 puntjes klikken (Android), en dan "Verwijder" klikken. Lukt dat niet?
Fok.... Ik heb me rot gezocht... Dit is em inderdaad!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Ik heb drie weken garmin connect + geprobeerd en daarna heel snel het abonnement gestopt. Dit is geen 10 euro per maand waard. Géén enkele feature is maar 50ct per maand waard imho: de toegevoegde grafieken zijn lachwekkend nutteloos, trail paths bestaan niet in de Benelux en van AI gestuurde updates en tips heb ik niks gemerkt. Ook de filmpjes bij de trainingen zijn volkomen nutteloos. Bijvoorbeeld de melding dat een sprinttraining meer explosief is dan een V02 max training is enigzins voor de hand liggend..

Voorlopig heeft een strava abonnement meer voordelen.

Zijn er hier betere ervaringen met connect+?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:35
Volgens mij is het feit dat je dan geen irritante bedelmeldingen meer krijgt nog de belangrijkste feature van het abonnement. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:42
Natuurlijk koffiedik kijken maar zou een Black Friday deal voor een Fenix 8 sapphire te verwachten zijn?

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Gezien de pro dit jaar is uitgekomen zou het wel kunnen dat de non-pro wat in de aanbieding komt, maar heel veel verwacht ik er eigenlijk niet van. De beste deals zou ik verwachten voor de epix pro/fenix 7 pro, al lijken de sapphire versies daarvan de afgelopen weken al flink in prijs gedaald te zijn.
Over het algemeen zijn het de wat oudere modellen waar ze met black friday vanaf proberen te komen.

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:42
Meer mensen last dat meldingen niet meer doorkomen op de Fenix 8, na de IOs update naar 26??

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
thomas1750 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 07:23:
Meer mensen last dat meldingen niet meer doorkomen op de Fenix 8, na de IOs update naar 26??
Specifieke meldingen? Ik krijg in ieder geval de meeste meldingen wel gewoon door (mail, Kaarten, Kia app enz). Ik draai overigens wel de RC van 26.1, maar ook op 26.0.1 had ik daar geen last van.

Gewoon spullen

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46

Nicap

Tsssk....

Hier nergens last van, ios 26.0.1. Tenminste, niet dat ik weet. Heb je het over alle meldingen of over specifieke?

• thomas1750
Wekker die ik eerst kon uitzetten met mijn Garmin, Discord meldingen, oproepen.. eigenlijk niks meer

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Misschien helpt dit;
Belangrijk is dat de volgende punten correct staan op uw smartwatch, mobiele telefoon en horloge

Telefoon:
1. Instellingen > Meldingen > Toon voorvertoning > Altijd
2. Instellingen > Meldingen > Garmin Connect > Berichten toestaan
3. Instellingen > Meldingen > Whatsapp (berichten, telefoon, mail etc.) > Sta berichtgeving toe

Let op! met de release van iOS 13 vereist Apple nu dat Show Previews is ingesteld op Always of When Unlocked om meldingen te ontvangen op elk met Bluetooth verbonden apparaat.

Garmin Connect App:
1. Garmin Connect > Meer > Instellingen > Meldingen > Pushmeldingen > Alles moet aan staan
2. Garmin Connect > Meer > Instellingen > Telefoonmachtigingen > Contacten moet aan staan

Vervolgens dient u de onderstaande stappen volgen:

!Als u met hetzelfde emailadres en wachtwoord inlogt zullen uw gegevens nog steeds in de Connect app staan!

Open Garmin Connect en verwijder uw Garmin toestel : https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=6UmJlAJyLr3f4m32blkLY5
Ga naar de bluetooth instellingen van uw telefoon.
Vergeet of verwijder de bluetooth verbinding van uw Garmin toestel.
Let op; dit is een belangrijke stap
Schakel vervolgens beide toestellen uit en laat deze minimaal één minuut uit staan
Schakel na minimaal één minuut de toestellen weer in
Download opnieuw de Garmin Connect app.
Zet uw toestel in de koppelmodus.
Schakel de bluetooth in van uw telefoon.
Ga naar Garmin Connect en selecteer Voeg toestel toe*
*Garmin Connect > Meer > Garmin Toestellen > voeg toestel toe
Volg de stappen om uw toestel weer te koppelen.

Wij hopen dat u naar tevredenheid bent geholpen.

Als uw probleem niet is opgelost of als u nog overige vragen heeft, willen wij u vragen onze support lijn te bellen op: 035 799 4055. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00u tot 16:00u. Gesloten gedurende het weekend en nationale feestdagen.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:30
Ik verwacht dat je de nieuwe connectapp moet hebben voor IOS26

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik merk op de Forerunner 965 dat ik regelmaat notificaties mis van bijvoorbeeld Gmail, maar ook mijn taken-app. Hij staat niet in de restricties, en af en toe komt een melding wel door. Meer mensen last van? Erg vervelend.

Mijn partner heeft de Epix 2 en ervaart het ook in combinatie met de Motorola Razr 60 Ultra, ik gebruik de 965 in combinatie met de Pixel 10 Pro XL.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Gonadan
@Steeffoon kan het zijn dat de batterij-optimalisatie van Android nog aan staat voor de Connect app?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:16

Sherlock

No Shit

Ik heb ook een FR965 maar ik heb het niet. Als de notificatie op mijn telefoon komt, komt hij ook op mijn horloge. Ik had hiervoor een Pixel 8A en nu heb ik een Samsung A53 (werk).

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Iemand een idee hoe je notificaties alleen op je Garmin horloge kunt krijgen? Nu trilt eerst mijn telefoon, dan mijn Garmin. Ik wil alleen dat de Garmin trilt als die verbonden is. Ik heb al iets geprobeerd met Tasker, maar kan me niet voorstellen dat dit niet standaard is, toch? Op mijn Pixel Watch 3 was dit standaard, zo lang het horloge verbonden is blijft de telefoon op stil staan.

• Gonadan
haaibaa2 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:17:
Iemand een idee hoe je notificaties alleen op je Garmin horloge kunt krijgen? Nu trilt eerst mijn telefoon, dan mijn Garmin. Ik wil alleen dat de Garmin trilt als die verbonden is. Ik heb al iets geprobeerd met Tasker, maar kan me niet voorstellen dat dit niet standaard is, toch? Op mijn Pixel Watch 3 was dit standaard, zo lang het horloge verbonden is blijft de telefoon op stil staan.
De specifieke app meldingen op je telefoon op echt stil zetten dus ook geen trillen (maar niet verbergen, anders ziet connect ze niet). Dan trilt alleen je horloge.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Xerox
  • Laatst online: 21:43
Gonadan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:24:
[...]

De specifieke app meldingen op je telefoon op echt stil zetten dus ook geen trillen (maar niet verbergen, anders ziet connect ze niet). Dan trilt alleen je horloge.
Maar dat is dan permanent, ook als het horloge niet verbonden is.
De makkelijkste optie is je telefoon op stil, dus niet vibreren, maar echt stil. (Op mijn Pixel 10 een standaard optie, naast volume + trillen en alleen trillen, denk overal wel standaard?!)

[ Voor 11% gewijzigd door Xerox op 31-10-2025 17:58 ]

PSN: Redrafted

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ja gelukt, gewoon de telefoon op stil zetten. Zo simpel niet gedacht dat dat het was.

• Gonadan
Xerox schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:57:
[...]

Maar dat is dan permanent, ook als het horloge niet verbonden is.
De makkelijkste optie is je telefoon op stil, dus niet vibreren, maar echt stil. (Op mijn Pixel 10 een standaard optie, naast volume + trillen en alleen trillen, denk overal wel standaard?!)
Die optie is net zo permanent als die van mij. Hij trilt niet meer tot het het weer aan zet.

Voordeel van mijn methode is dat je iets als bellen nog wel gewoon kunt laten trillen voor het geval je het horloge niet om hebt. Verder heb ik het liefst dat je zo weinig mogelijk hoeft te wisselen van instellingen, dus 'permanent' is goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Xerox
  • Laatst online: 21:43
Gonadan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:59:
[...]

Die optie is net zo permanent als die van mij. Hij trilt niet meer tot het het weer aan zet.

Voordeel van mijn methode is dat je iets als bellen nog wel gewoon kunt laten trillen voor het geval je het horloge niet om hebt. Verder heb ik het liefst dat je zo weinig mogelijk hoeft te wisselen van instellingen, dus 'permanent' is goed.
Ah wacht, jij bedoelt specifiek 'app meldingen' op stil. Ik las het als: je moet per app de instellingen aanpassen naar niet vibreren. |:(
Gevalletje van eind van de week en uitgeput. :$

PSN: Redrafted

• Gonadan
Xerox schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:01:
Ah wacht, jij bedoelt specifiek 'app meldingen' op stil. Ik las het als: je moet per app de instellingen aanpassen naar niet vibreren. |:(
Gevalletje van eind van de week en uitgeput. :$
Nee je had het goed, ik bedoel ook per app. Dus je kunt bijvoorbeeld bij WhatsApp instellen dat hij niet trilt maar wel de notificaties laat zien. Dat doet hetzelfde als je telefoon stil maar je kunt het iets meer finetunen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• thomas1750
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:00:
[...]

Ik verwacht dat je de nieuwe connectapp moet hebben voor IOS26
Dat heb ik wel! Dus geen idee

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:07
Ik heb sinds een aantal weken (weet niet of het samen viel met een update) dat hij 'open' sensoren van andere detecteert en dan vraagt of ik die wil toevoegen. Als ik dus een groepje wielrenners tegen komen dan vindt hij bv een hartslagband en krijg ik daar de vraag of ik wil koppelen of niet.

Ik ben door de settings gelopen, maar ik kan niks vinden om dit uit te zetten? Het lijkt erop dat ik juist iets specifiek aan moet zetten als ik een accessoire wil koppelen.

Herkent iemand dit? En hoe kan ik het uitzetten? :D

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Gonadan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:15:
@Steeffoon kan het zijn dat de batterij-optimalisatie van Android nog aan staat voor de Connect app?
Heb ik nog even extra gecheckt, maar alle zaken staan allemaal open. Erg vervelend.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
thomas1750 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:39:
[...]

Dat heb ik wel! Dus geen idee
Ik heb geen iOS, maar had recent wel problemen met notificaties na een recente update van de Connect-app. Bleek dat de smartwatch de instellingen van de smartphone mbt do not disturb overneemt. Ik had dus mijn telefoon op do not disturb en daardoor kwamen er ook geen pop-ups meer op de smartwatch (wat ik dus wel wil).

Dnd uitzetten hielp dus bij mij, ik weet niet of het gerelateerd is aan jouw probleem, maar een poging waard.

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11 16:01
Kan je per activiteit eigenlijk kiezen of het scherm blijft staat of AlwaysOn of Gesture-based? Voor loopactiviteiten heb ik graag dat het scherm altijd aanstaat, maar voor wandelingen/hikes zou het gerust enkel door polsbewegingen mogen.

• m-vw

m-vw

Dus?

Megupe schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:51:
[...]

Via hun support pagina een melding gemaakt.
Weet exacte link ff niet maar zou zo te vinden moeten zijn.
Korte update.
Bij mij gaat het helaas niet zo soepel.
Inmiddels zelfs een video moeten opsturen om aan te geven waar ik vastloop.
(Leek mij vrij overbodig. Als ik zeg dat het vinkje ontbreekt lijkt mij dat een heldere probleemomschrijving.)

We wachten af...

• Megupe
m-vw schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:32:
[...]

Korte update.
Bij mij gaat het helaas niet zo soepel.
Inmiddels zelfs een video moeten opsturen om aan te geven waar ik vastloop.
(Leek mij vrij overbodig. Als ik zeg dat het vinkje ontbreekt lijkt mij dat een heldere probleemomschrijving.)

We wachten af...
Bijzonder dat het zo kan verschillen. Je hebt ook een epix2?

• Juancho
minimaLL schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:41:
Kan je per activiteit eigenlijk kiezen of het scherm blijft staat of AlwaysOn of Gesture-based? Voor loopactiviteiten heb ik graag dat het scherm altijd aanstaat, maar voor wandelingen/hikes zou het gerust enkel door polsbewegingen mogen.
Nee alleen keuze tussen gebruik tijdens activiteit en gebruik bij geen activiteit. Per activiteit kan je bijv. wel touchscreen aan/uit zetten. Tenminste, zo zie ik het op mijn FR265.

• m-vw

m-vw

Dus?

Megupe schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:57:
[...]

Bijzonder dat het zo kan verschillen. Je hebt ook een epix2?
Nee een iets ouder exemplaar, een FR245M.

• ascent
RoD schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 22:02:
[...]

Ik heb geen iOS, maar had recent wel problemen met notificaties na een recente update van de Connect-app. Bleek dat de smartwatch de instellingen van de smartphone mbt do not disturb overneemt. Ik had dus mijn telefoon op do not disturb en daardoor kwamen er ook geen pop-ups meer op de smartwatch (wat ik dus wel wil).

Dnd uitzetten hielp dus bij mij, ik weet niet of het gerelateerd is aan jouw probleem, maar een poging waard.
https://garminrumors.com/...th-lack-of-notifications/

Ik heb niet alles gelezen maar 't voelt alsof 't gemeldde overeenkomsten heeft met deze write-up

• thomas1750
[...]

Ja ik heb geen idee, alles komt er wel door maar de wekker niet.. ellende haha

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Voor de mensen die wellicht een beetje klaar zijn met Garmin, over 4 dagen gaat Coros de Pace 4 onthullen. Heb zelf de Pace Pro en ben echt ontzettend tevreden.

https://coros.com/teaser/pace4

Coros is nog best van de mips schermen, wellicht heeft de Pace 4 dat ook nog.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16
Afgelopen week is mijn Venu 2 geupdate en nu heb ik bij activiteiten dat ik rondom de 10 min ineens een forse sprong in mijn HS zie. Hebben meer mensen deze ervaring na de recente update?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08

charrel

Cortisol4life..

magicstar schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:16:
Afgelopen week is mijn Venu 2 geupdate en nu heb ik bij activiteiten dat ik rondom de 10 min ineens een forse sprong in mijn HS zie. Hebben meer mensen deze ervaring na de recente update?
Het wordt weer kouder buiten, dus het kan ook een cadence lock zijn. Hoeft dus niet specifiek met de update te maken te hebben. Venu 2 heeft toch al een jaar geen echte update meer gehad toch, 19.05 is de laatste?

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 06-11-2025 12:45 ]

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:03
Vanochtend heb ik mijn Fenix 8 bijgewerkt naar softwareversie 20.19. Hierin zit onder andere de widget gezondheidsstatus (Health Status). Ik kan de widget wel op mijn horloge toevoegen maar deze widget zou ook in Connect (web en mobiel) beschikbaar moeten zijn maar daar zie ik deze niet. Heeft iemand die al wel beschikbaar in Connect? Ik gebruik de IOS versie en had gisteren nog een update naar versie 5.19 maar ik kan nergens de gezondheidsstatus vinden.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Yakolev schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:52:
Voor de mensen die wellicht een beetje klaar zijn met Garmin, over 4 dagen gaat Coros de Pace 4 onthullen. Heb zelf de Pace Pro en ben echt ontzettend tevreden.

de reclame slogan was iets van 'ultralight and ultrabright' dus als ik moet gokken zou dat amoled zijn. Kan het nog steeds een prima optie zijn natuurlijk.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
charrel schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:43:
[...]

Het wordt weer kouder buiten, dus het kan ook een cadence lock zijn. Hoeft dus niet specifiek met de update te maken te hebben. Venu 2 heeft toch al een jaar geen echte update meer gehad toch, 19.05 is de laatste?
Inderdaad. Toch was er vorige week een software update, ik heb hem ook op mijn Venu 2 Plus binnengekregen. Geen idee wat er veranderd is, en de softwareversie is nog steeds 19.05.

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16
charrel schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:43:
[...]

19.05 is de laatste inderdaad maar van de week in de auto (maandag ochtend) wilde hij ineens updaten. Geen idee of ik 19.05 nog niet had of dat hij gewoon in de war is :)

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:11
OneMoreThing schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:02:
Vanochtend heb ik mijn Fenix 8 bijgewerkt naar softwareversie 20.19. Hierin zit onder andere de widget gezondheidsstatus (Health Status). Ik kan de widget wel op mijn horloge toevoegen maar deze widget zou ook in Connect (web en mobiel) beschikbaar moeten zijn maar daar zie ik deze niet. Heeft iemand die al wel beschikbaar in Connect? Ik gebruik de IOS versie en had gisteren nog een update naar versie 5.19 maar ik kan nergens de gezondheidsstatus vinden.
In de connect app zie ik onder "Meer" \ Gezondheidsstatistieken , een entry gezondheidsstatus (beta) staan (op Android)

• OneMoreThing
PaulC schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:20:
[...]

In de connect app zie ik onder "Meer" \ Gezondheidsstatistieken , een entry gezondheidsstatus (beta) staan (op Android)
Staat er bij mij niet tussen. Misschien een gefaseerde uitrol en moet ik nog wat geduld hebben.

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:59
RoD schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:17:
[...]

Inderdaad. Toch was er vorige week een software update, ik heb hem ook op mijn Venu 2 Plus binnengekregen. Geen idee wat er veranderd is, en de softwareversie is nog steeds 19.05.
Waarschijnlijk een nieuwe tijdzonekaart. Die kreeg ik een paar dagen geleden op mijn vivoactive 4.

Mijn GPS-collectie

• slow whoop
[...]

Ik heb hier ook last van. Toevallig heb ik ook net een nieuw Garmin horloge, dus ik dacht dat het daar aan lag. Inmiddels is Garmin Connect geupdate van versie 5.18 (met het probleem) naar versie 5.19. Daarmee lijkt het probleem opgelost te zijn: Zie ook: https://www.notebookcheck...app-update.1155799.0.html

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:49
Op mijn Fenix 8 verdwijnt de Pulse oxymeter-waarde steeds op de ingestelde watchface (één van de standaard watchfaces), sinds de laatste 20.19 softwareversie update.
Er is alleen een leeg veld/met 3 streepjes te zien.
Pas als ik handmatig een meting doe, verschijnt de gemeten waarde op de watchface maar binnen een kwartiertje of wat, weer een leeg-3 streepjes veld...
Meer gebruikers die hier last van hebben?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:54
OneMoreThing schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:02:
Die zal pas verschijnen nadat er een paar dagen/weken metingen gedaan zijn. Had ik ook op mijn Epix Gen 2.

• OneMoreThing
Baserk schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:56:
Op mijn Fenix 8 verdwijnt de Pulse oxymeter-waarde steeds op de ingestelde watchface (één van de standaard watchfaces), sinds de laatste 20.19 softwareversie update.
Er is alleen een leeg veld/met 3 streepjes te zien.
Pas als ik handmatig een meting doe, verschijnt de gemeten waarde op de watchface maar binnen een kwartiertje of wat, weer een leeg-3 streepjes veld...
Meer gebruikers die hier last van hebben?
Ja dat is bij mijn Fenix 8 ook zo.
Daarnaast had ik vanochtend ook iets raars, ik had mijn horloge op mijn nachtkastje gelegd om vervolgens te gaan douchen. Terwijl ik sta te douchen is mijn horloge non-stop gaan trillen en toen ik weer terug was lag hij inmiddels op de grond te trillen. 8)7 Het hield pas op toen ik hem weer in mijn hand had maar er was niets te zien waarom hij trilde. Hij stond op de default watchface en verder geen meldingen of alarmeringen, ik had ook geen wekker ingesteld. Geen idee wat er aan de hand was.

De software updates op mijn Epix Gen2 gingen eigenlijk altijd probleemloos, ik kan me niet herinneren dat ik daar issues gehad heb. Maar op mijn Fenix 8 is het een shitzooi, met uitzondering van de vorige release (17.30) lijkt elke update weer nieuwe bugs te introduceren.

• thomas1750
het is bij mij een grote ellende, na de update van iOS is het vaag allemaal. ook Connect is up to date en het horloge ook..

• OneMoreThing
loyske schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:12:
[...]

Die zal pas verschijnen nadat er een paar dagen/weken metingen gedaan zijn. Had ik ook op mijn Epix Gen 2.
Aha, klink plausibel. Niet echt logisch om het dan wel als widget op je horloge te laten zien maar vervolgens niet in Connect. Zet dan ook de widget in Connect met een status dat hij nog op data wacht of iets dergelijks.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:54
OneMoreThing schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:19:
[...]

Aha, klink plausibel. Niet echt logisch om het dan wel als widget op je horloge te laten zien maar vervolgens niet in Connect. Zet dan ook de widget in Connect met een status dat hij nog op data wacht of iets dergelijks.
Heb je wel al data in de widget?

• OneMoreThing
loyske schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:24:
[...]

Heb je wel al data in de widget?
Nee, die geeft "Wachten..." aan dus ik denk dat je gelijk hebt en dat de widget pas in Connect verschijnt als er ook data is.

Ik had verwacht dat het zoals de andere widgets werkt. Als ik bijvoorbeeld een paar dagen een andere horloge gedragen heb dan geeft HRV status in Connect en op mijn horloge "Geen status" aan. Dat is mijn optiek consequent en logisch.

[ Voor 29% gewijzigd door OneMoreThing op 07-11-2025 10:33 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:57

PeaceNlove

Deugleuter

Gisteren mijn bestelde Fenix 8 binnengekregen. Ik zat al deels in het Garmin ecosysteem met een Edge 530 en de hele rambam aan sensoren en een Index Sleep (die blijf ik gebruiken, zie mezelf niet comfortabel slapen met deze Fenix).
De Apple Watch ben ik klaar mee, wat slechte kak batterij had dat ding zeg. Nog wel de Ultra overwogen, maar voor dat geld koop je dus ook mooi spul bij Garmin en nu alles weer in 1 app
1e indruk nu die op mijn pols zit :9~

Komende tijd maar eens lekker mee klooien.

Nog wel een heel vaag iets: ik heb opeens een langlaufen FTP. Nooit gedaan en tot nu toe alleen een fiets FTP. Als ik er op zoek zie ik meer gevallen, maar geen oplossing. Heb support al een mail gestuurd…

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Nog een leuke observatie:
Mijn fitness leeftijd was op basis van VO2 max (Edge530) 20, maar nu met die Fenix er bij geven ze me opeens 33. Leuk al die getallen, maar het is dus absoluut geen exacte wetenschap ;)

• Juancho
PeaceNlove schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:45:
Nog een leuke observatie:
Mijn fitness leeftijd was op basis van VO2 max (Edge530) 20, maar nu met die Fenix er bij geven ze me opeens 33. Leuk al die getallen, maar het is dus absoluut geen exacte wetenschap ;)
Waarschijnlijk moet je gewoon je Garmin een x periode dag en nacht dragen voor het genoeg data van je heeft om er wat mee te kunnen doen.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

@Juancho dat denk ik ook, sowieso vond ik die 20 wel zwaar onrealistisch, heb namelijk bouwjaartje 1985. Om me dan op basis van wat rondfietsen 20 te geven…

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

PeaceNlove schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 07:23:
@Juancho dat denk ik ook, sowieso vond ik die 20 wel zwaar onrealistisch, heb namelijk bouwjaartje 1985. Om me dan op basis van wat rondfietsen 20 te geven…
Bij mij hetzelfde. Ik neem het niet al te serieus :+.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Gonadan
Of het zegt meer over de fitheid van de gemiddelde mens, die is ook niet echt stijgende. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:49
Vraagje aan de 'Garmin-Tweakers': Is het Garmin forum de moeite waard om te gebruiken/issues te melden?
Iemand daar wel eens nuttige feedback/een oplossing gekregen?

Of is het meer een sink-hole voor Garmin gebruikers die met een probleem zitten, om te voorkomen dat ze online op andere plekken hun issues melden?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Baserk schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:27:
Vraagje aan de 'Garmin-Tweakers': Is het Garmin forum de moeite waard om te gebruiken/issues te melden?

Of is het meer een sink-hole voor Garmin gebruikers die met een probleem zitten, om te voorkomen dat ze online op andere plekken hun issues melden?
Soms wel, soms niet. Vragen stellen kan altijd. Maar heb je een serieus issue met je Garmin device, dan zou ik gewoon altijd direct Garmin Support benaderen. Soms reageren ook support medewerkers van Garmin op hun forum. Ik ben ook wel eens rechtstreeks benaderd over een probleem en of ik een filmpje kon maken en opsturen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Als je de enige bent met het probleem of die erover klaagt dan kleine kans, maar zitten wel wat Garmin personen daar en KAN helpen.

• m-vw

m-vw

Dus?

Even mijn n=1 ervaring.

Als je een vraag hebt over een instelling krijg je waarschijnlijk wel een reactie van een medegebruiker. Echte bugs is een ander verhaal.

Zoals in een paar eerdere berichten geschreven heb ik een fr245m en zou ik graag de optie om bij intervaltrainingen het laatste herstel over te slaan geactiveerd zien worden. Op het Garmin forum kan je zien dat meer mensen hier problemen mee hebben. Helaas op het forum 0,0 reactie van Garmin gehad en ook de servicedesk is zeer teleurstellend.

Samenvatting: Bij de introductie ondersteunde het toestel deze functie niet en daarom is de functie ook nu niet zichtbaar in Connect. En ze gaan het niet veranderen.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Yakolev schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:52:

nietorigineel schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:03:
[...]

de reclame slogan was iets van 'ultralight and ultrabright' dus als ik moet gokken zou dat amoled zijn. Kan het nog steeds een prima optie zijn natuurlijk.
Het is inderdaad amoled geworden.
Ziet er uit als een goede opvolger van mijn Pace 2. Daar wordt de batterij slechter van en er zit een witte vlek in het display.
Reviews maar even afwachten.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
blitzkrieg schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:31:
[...]

[...]

Het is inderdaad amoled geworden.
Ziet er uit als een goede opvolger van mijn Pace 2. Daar wordt de batterij slechter van en er zit een witte vlek in het display.
Reviews maar even afwachten.
DCRainmaker is al positief. Een heel degelijk apparaatje voor niet al te veel geld.
https://www.dcrainmaker.c...-depth-sports-review.html

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Klinkt inderdaad positief. Maar ik ga ook nog ff kijken of de pace pro nog iets in prijs zakt.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Pagina: 1 ... 324 325 Laatste