Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 65 ... 321 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:00
Vanochtend de Vivoactive 3 zwart/grijs opgepikt voor 329,-.
Mooi ding. Je merkt niet dat je hem draagt. Tevens ziet hij er mooi/zakelijk uit. Daarom kan ik hem ook dragen naar werk.

Binnenkort eens rondje mee hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:06
Zwart/grijs?
Is dat zwart/zilver of zwart/zwart of een combi die ik nog niet heb kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 16:52
Lijkt me de slate/leisteen variant. De duurdere versie.

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Die leisteen versie idd. Dat donkere grijs.
Hij staat onder meerdere namen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Sinds een paar dagen mijn Garmin Forerunner 735XT in huis, als 'upgrade' voor mijn Vivoactive HR.

Reden voor de upgrade waren de betere hardloopfeatures en het uiterlijk. Dat tweede, om heel eerlijk te zijn, kon eigenlijk na openen van de doos al naar het rijk der fabelen. Ik vind de Forerunner niet echt mooi qua uiterlijk. Ik had er meer van verwacht, ook qua degelijkheid en gevoel qua bouw. Ik weet het, dat had ik natuurlijk voor de koop allang kunnen checken, maar gelet op de prijs in Denemarken heb ik het risico genomen. Het is zeker geen horloge dat ik dagelijks zou willen dragen. In dat opzicht wel iets beter dan de VA HR, maar nauwelijks. Het verschil tussen de duurdere horloges uit de Forerunner-serie en de Fenix is in dat opzicht wel echt huge.

In gebruik moet ik enorm wennen aan het ontbreken van touchscreen. Ik vind de bediening daardoor minder intuïtief, al wordt dat ook deels veroorzaakt doordat de menustructuur totaal anders is als ik gewend ben bij de VA HR. Ik vind een aantal keuzes in de menustructuur ook gewoon erg onlogisch, bijvoorbeeld de keuze om IQ-apps niet in één overzicht met de native-apps/activiteiten te zetten. Ook de <> toetsen die niet altijd een scroll-functie hebben, maar soms worden ingezet om een selectie te maken begrijp ik niet. Qua userinterface zit het gewoon ongelukkig in elkaar. Daar wen je natuurlijk aan, maar intuïtief is het niet.

Wat wel weer logischer is, is dat je bij de 735XT de activiteiten via de activiteit zelf kunt aanpassen, waar dat bij de VA HR in het instellingen menu moet. Als je even snel een dataveld wilt wijzigen, dan is dat op de Forerunner veel eenvoudiger. Overigens, de software op de VA H is ook zeker niet intuïtief, maar door het touchscreen wel een stuk makkelijker om je weg in te vinden.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat de Forerunner echt in alles meer een hardloophorloge/triatlonhorloge is en de VA HR meer een alleskunner met beperkte functionaliteit. Maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem ook ga houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoppa! schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:57:
Wat wel weer logischer is, is dat je bij de 735XT de activiteiten via de activiteit zelf kunt aanpassen, waar dat bij de VA HR in het instellingen menu moet. Als je even snel een dataveld wilt wijzigen, dan is dat op de Forerunner veel eenvoudiger. Overigens, de software op de VA H is ook zeker niet intuïtief, maar door het touchscreen wel een stuk makkelijker om je weg in te vinden.
Dat kan bij de VA HR ook gewoon via de activiteit zelf. Op het moment dat je de activiteit hebt gestart kun je de rechterknop ingedrukt houden en daarna kun je via de bovenste optie in het scherm de activiteit instellen/aanpassen.

Verder kan ik me helemaal vinden in je commentaar. Een collega van mij heeft een Fenix 3 HR en als ik zie hoe hij door de menus moet navigeren, dan vind ik de touchscreen navigatie op m'n VA HR een zegen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 17:22
Whoeaaaa, ik heb mijzelf zojuist een Fenix 5 kado gedaan voor de kerst. Ik zag dat deze voor 518 euro te koop was bij de Decathlon dus daar nog snel even geen gereden :)
Me happy!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Net mijn eerste rondje gelopen met de VA 3. Erg tevreden over de statistieken en ook het pauzeren (voor het opdrukken en op adem komen voor aanvang van het sprintwerk) beviel goed in de praktijk.
Syncen met Garmin Connect app gaat feilloos. Veel makkelijker dan met Polar. Dus erg tevreden tot nu toe!

Wel zit ik met het volgende:
Ik heb de Garmin Connect app gedownload. Daar heb ik me geregistreerd om de app te kunnen gebruiken.
Na het syncen van de eerste activiteit was ik benieuwd hoe het dashboard werkt. Dus op de pc ingelogd op Garmin Connect. Zelfde account en wachtwoord ingevoerd, maar inloggen lukt niet....
Dus aangemeld met hetzelfde account en ingelogd. Alleen nu kan ik nergens mijn VA 3 koppelen.
Als ik op Garmin Express klik staan er een beperkt aantal modellen. Als ik op Garmin Connect Mobile klik gaat hij naar de app store, maar die app heb ik al.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:09:
Wel zit ik met het volgende:
Ik heb de Garmin Connect app gedownload. Daar heb ik me geregistreerd om de app te kunnen gebruiken.
Na het syncen van de eerste activiteit was ik benieuwd hoe het dashboard werkt. Dus op de pc ingelogd op Garmin Connect. Zelfde account en wachtwoord ingevoerd, maar inloggen lukt niet....
Dus aangemeld met hetzelfde account en ingelogd. Alleen nu kan ik nergens mijn VA 3 koppelen.
Als ik op Garmin Express klik staan er een beperkt aantal modellen. Als ik op Garmin Connect Mobile klik gaat hij naar de app store, maar die app heb ik al.
Wat doe ik fout?
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Je hebt GC mobile app werkend, dus je hebt dan toch al een werkend Garmin account met gekoppelde VA3? Hierna moet je gewoon met hetzelfde account (gebruikersnaam welke je emailadres is en password) kunnen inloggen op GC op de PC. Je zegt eerst dat dat niet lukt en een zin verder geef je aan dat je toch met hetzelde account bent ingelogd? En hierna heb je het over Garmin Express , wat de tool is om te syncen en firmware upgrades te doen via een PC, maar... die tool heb je helemaal niet nodig. Ik ben het draadje inmiddels kwijt in je verhaal. ;)

De procedure zou als volgt moeten zijn:
In de GC mobile app maak je een Garmin account aan (mits je die nog niet hebt) en hierna koppel je je horloge aan dit account via de app. Hierna moet je ook gewoon op Garmin Connect op de PC in kunnen loggen met dezelfde gegevens als in GC mobile. Als dat niet werkt, dan gebruik je of de foute username of een fout password.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 24-12-2017 12:36 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
PatrickC schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:34:
[...]

Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Je hebt GC mobile app werkend, dus je hebt dan toch al een werkend Garmin account met gekoppelde VA3? Hierna moet je gewoon met hetzelfde account (gebruikersnaam welke je emailadres is en password) kunnen inloggen op GC op de PC. Je zegt eerst dat dat niet lukt en een zin verder geef je aan dat je toch met hetzelde account bent ingelogd? En hierna heb je het over Garmin Express , wat de tool is om te syncen en firmware upgrades te doen via een PC, maar... die tool heb je helemaal niet nodig. Ik ben het draadje inmiddels kwijt in je verhaal. ;)

De procedure zou als volgt moeten zijn:
In de GC mobile app maak je een Garmin account aan (mits je die nog niet hebt) en hierna koppel je je horloge aan dit account via de app. Hierna moet je ook gewoon op Garmin Connect op de PC in kunnen loggen met dezelfde gegevens als in GC mobile. Als dat niet werkt, dan gebruik je of de foute username of een fout password.
Dank voor je reactie.
Hoe jij het beschrijft zo zou ik het ook verwachten. Alleen zo werkt het dus niet.
Kan ik in de app zien welk emailadres er is gebruikt om in te loggen? Want mogelijk heb ik daar een typefout meegemaakt. Dat moet het haast wel zijn. Ik heb ook geen bevestigingsmail gehad.

N.B. Op de PC via Garmin Connect website heb ik mij geregistreerd met mijn emailadres waarvan ik dacht dat ik die had gebruikt voor de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dan je horloge verwijderen uit GC en opnieuw registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
tlpeter schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:07:
Dan je horloge verwijderen uit GC en opnieuw registreren.
Thx for the tip! Horloge is nu 2 dagen oud. Die data ben ik niet kwijt?

[ Voor 3% gewijzigd door Roodey op 24-12-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 16:43
@Roodey Data blijft normaal gesproken op het toestel staan, tenzij je een factory reset uitvoert. Dit stelt je in staat om gegevens ook manueel te syncen met 3rd party sites als strava (je kan niet overal automatisch syncen)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Roodey schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:10:
[...]

Thx for the tip! Horloge is nu 2 dagen oud. Die data ben ik niet kwijt?
Misschien kun je alles exporteren? In ieder geval wel het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
@tlpeter en @rockhopper en @PatrickC bedankt voor de hulp.
Ik heb mezelf afgemeld in de app. Daarna weer ingelogd met het account dat ik vanochtend op de PC had aangemaakt. Nu heb ik de data ook daar inzichtelijk.

Helaas ben ik wel alle data kwijt....
Ik heb me afgemeld in de app en geen factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Wat gebeurt er als je je horloge via de pc aan strava koppelt?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Het horloge bevat idd de run nog wel. De data vanaf moment koppelen nieuwe account staat in de app.
Denk aan hartslag data.
Totaal aantal stappen is wel actueel. Alleen die van gister en eergister ontbreken.

Ik moet nu weg. Kan wellicht vanavond nog even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik weet niet hoe die toestellen met de daily stats omgaan (stappen en 24u hartslag) en waar die opgeslagen worden. Ik vind die zelf niet zo interessant (en ik heb verder geen 24u-HR mogelijkheden op mijn toestel). Ik ging er vanuit dat je alleen je activiteiten bedoelde. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat die stappen e.d. ook verdwenen zijn. Al kan het zijn dat garmin die wel verwijderd na een sync. Als iemand hier het antwoord op weet lees ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Roodey schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:42:
@tlpeter en @rockhopper en @PatrickC bedankt voor de hulp.
Ik heb mezelf afgemeld in de app. Daarna weer ingelogd met het account dat ik vanochtend op de PC had aangemaakt. Nu heb ik de data ook daar inzichtelijk.

Helaas ben ik wel alle data kwijt....
Ik heb me afgemeld in de app en geen factory reset gedaan.
Je kunt op de horloge aangeven dat hij de data opnieuw moet verzenden (in elk geval op de 310xt en ook de 735xt). Activiteiten, geschiedenis en daar ergens zit opnieuw overdragen of verzenden. Dan pakt hij alles nog een keer.

Oops lees nu dat het om hartslagdata en activity tracking gaat. Dat zou ik niet weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 24-12-2017 15:10 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:24
Voor de liefhebber, Garmin Fenis 5(s) is voor 449 in de aanbieding bij Amazon.de:

https://www.amazon.de/Gar...&keywords=garmin+fenix+5s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Zijn er hier meer mannen die een Fenix 5s hebben of overwegen? Ik weet dat hij eigenlijk vooral voor de dames in de markt is gezet, maar ik vind hem gewoon wat subtieler dan de 5 en tegelijkertijd wat sjieker als dagelijks horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 17:24
Hoppa! schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:41:
Zijn er hier meer mannen die een Fenix 5s hebben of overwegen? Ik weet dat hij eigenlijk vooral voor de dames in de markt is gezet, maar ik vind hem gewoon wat subtieler dan de 5 en tegelijkertijd wat sjieker als dagelijks horloge.
Dan doe je dat toch gewoon... alsof iemand ooit daar een probleem gaat van maken (en alsof jij je daar dan iets moet van aantrekken), ik neem aan dat je niet de roze-met-diamantjes versie gaat kiezen. En wat dan nog, eigenlijk?

Ik heb ze nog niet gepast, ik heb zelf heel smalle polsen dus misschien dat de s ook voor mij de beste optie zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb er over getwijfeld maar heb toch voor de gewone gekozen maar meer omdat de accu groter is en langer meegaat.
Ook belangrijk dat de gewone mij net past. Was deze te groot geweest dan was ik wel voor de S gegaan.

[ Voor 30% gewijzigd door tlpeter op 26-12-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:24
Ik heb 'm wel eens bij een man gezien, en dacht niet: goh, wat heeft hij een vrouwelijk horloge om, maar vond het juist wel mooi staan.

"Gelukkig" heb ik al een VA3, en is de 5s voor mij te dik, anders werd het wel erg moeilijk om de verleiding te weerstaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ok, thanks. Eerst de 735XT maar eens verkopen. En dan ga ik eens goed nadenken over de Garmin Fenix 5(s) of een Suunto Spartan Sport Wrist HR (Baro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 06:56

oNo

Ik twijfel nog steeds over een Fenix 5.
De VA3 is voor mij bijna perfect. Ik zou er wel powermeter ondersteuning bij willen en dat touchscreen hoeft van mij niet.

Ondertussen is er een 735XT van lobeshop onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de zilveren met zwarte polsband er best wel mannelijk uitzien (zou mijn keuze waarschijnlijk ook zijn tov de 5 of 5X). De meeste dames zullen waarschijnlijk voor de turquoise of witte gaan. Maar je moet met name doen waar je jezelf het prettigste bij voelt en wat anderen daar dan van vinden is niet zo belangrijk. :)

Maar let wel op dat het scherm van de 5S anders is tov de 5 en de 5X. Deze heeft namelijk een lagere resolutie. Volgens mij is het ook zo dat niet alle Connect IQ apps die werken op de 5 en 5X ook werken op de 5S vanwege dit andere scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:31
PatrickC schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:13:
[...]
....
Maar let wel op dat het scherm van de 5S anders is tov de 5 en de 5X. Deze heeft namelijk een lagere resolutie. Volgens mij is het ook zo dat niet alle Connect IQ apps die werken op de 5 en 5X ook werken op de 5S vanwege dit andere scherm?
De apps/datavelden etc in de CIQ app store moeten inderdaad vaak omgezet worden naar de 218x218 schermgrootte van de Fenix 5s. Ik heb het toevallig dit weekend nog gedaan voor mijn dataveld-apps Datarun en Datarun plus. Je kunt er wel een beetje "omheen" programmeren, zodat het programma de scherm-kenmerken waarneemt en dingen andere coördinaten geeft voor een goede weergave op het scherm, maar dat kost werkgeheugen, wat schaars is. Ik denk dat inderdaad er minder apps zijn voor de Fenix 5s dan voor de Fenix 5x/5/FR935. Maar de belangrijkste zijn er wel.

Wat bij het omzetten van bijvoorbeeld de code voor de Fenix 3 naar de Fenix 5s zwaar irritant is, is dat Garmin echt andere lettertypes is gaan gebruiken in de Fenix 5 lijn. De Fenix 3 heeft ook een rond scherm van 218x218, maar smallere hogere letters. Hierdoor kun je niet gewoon de code van de Fenix 3 voor de 5s gebruiken...
Vandaag heb ik daarom ook twee uur besteed aan het inprogrammeren van een custom font voor de Vivoactive 3. Hierbij weer hetzelfde liedje. De schermgrootte is precies gelijk aan de Fenix 5, maar weer een ander lettertype. Op de Vivoactive 3 werden de getallen allemaal zo'n 30% kleiner met de code voor de Fenix 5. De grotere versie van het ingebouwde lettertype van de Vivoactive 3 is alleen weer te groot. Dan is de enige oplossing om een custom font erbij te doen, maar dat kost extra geheugen. Uiteindelijk gaat dat geheugengebruik weer ten koste van extra functionaliteit, die de Vivoactive gebruikers moeten gaan missen omdat het werkgeheugen vol zit.... 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door Frij5fd op 26-12-2017 21:37 . Reden: Schrijffout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Yes, ik heb ‘m nu 6 maanden. Bevalt top. Zowel qua sporthorloge als day-to-day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb sinds enige tijd een FR235, bevalt prima moet ik zeggen. Merk wel dat de hartslag fluctueert. Deze lijkt in het begin een beetje op gang te moeten komen. Heb gisteravond de FR laten opwarmen (5min voor het lopen omgedaan), merkte dat de hartslag dan stukken betrouwbaarder is dan 'koud' starten.
Hoe is jullie ervaring hiermee?

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 13:39
garmin fenix 5 voor 350 euro bij amazon. Wel een mega deal, meteen besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10

flanger

That Guy

okio schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:05:
Waar vind je die op Amazon? Heb je een directe link?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:56
okio schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:05:
potjandikkie, net maandje geleden een Fenix 3 gekocht voor €200... Dat is dus het lot als je ongeduldig bent 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Vraag me af of het echt voor een Fenix 5 is hoor - ik zie de deal nergens? Stap is ook wel erg groot van €450 gisteren (wat de laagste ooit was). Fenix 3 komt wel in de buurt van die prijs (€350 nieuw op Amazon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Inderdaad, ik heb zelf een uurtje terug ook op .com, .co.uk, .de en .nl gezocht en zag 'm d'r niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Ondanks de twijfel hier op het forum was hij echt voor die prijs te koop :9~ , helaas is het natuurlijk snel gegaan. Hij is uitverkocht. Ik dacht ik post het zsm, maar deal stond er vanochtend ook al op. Ik werd getipt door een kennis.

https://www.amazon.de/Gar...-catcorr&keywords=fenix+5

Er staat nu nicht verfügbar, Erhältlich bei diesen Anbietern. ;w

[ Voor 28% gewijzigd door okio op 27-12-2017 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Toch is dit nog steeds een hele goeie deal, er gaat in het mandje namelijk alsnog 20% af. Dus voor €396 heb je 'm!

• oNo

oNo

Inderdaad, mooie deal. Dus nu is er een Fenix 5 onderweg voor € 396 en een 735XT bundel voor € 228 (aanbieding bij Deense shop is er weer)

Ik denk dat die 735XT bundel ongebruikt wordt doorverkocht. Zo wordt het prijsverschil tussen de Vivoactive 3 en Fenix 5 een beetje opgelost :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Harmen schreef op woensdag 27 december 2017 @ 08:55:
Heb sinds enige tijd een FR235, bevalt prima moet ik zeggen. Merk wel dat de hartslag fluctueert. Deze lijkt in het begin een beetje op gang te moeten komen. Heb gisteravond de FR laten opwarmen (5min voor het lopen omgedaan), merkte dat de hartslag dan stukken betrouwbaarder is dan 'koud' starten.
Dit geldt voor de meeste horloges met optical HR. Het eerste stukje van je run is altijd wat onnauwkeurig. Kijk maar eens op de site van DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...n-fr230-fr235-review.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
MrAcid schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:55:
Toch is dit nog steeds een hele goeie deal, er gaat in het mandje namelijk alsnog 20% af. Dus voor €396 heb je 'm!
Ja precies, hij was dus eerder voor de actieprijs van 449 en daar dan de 20% af.
Het zal wellicht een foutje geweest zijn, het is dezelfde coupon

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08 11:38

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn vrouw heeft sinds kort een Vivosport als alles-in-één apparaat. De Vivofit 1 heb ik nu overgenomen en gebruik ik als stappen- en slaapteller. Erg interessant als je een verse nachtbrakende baby hebt :Y

De FR230 / Scosche Rhythm+ die ze had als sporthorloge-combi had kan dus met pensioen. Helaas vind ik paars/wit mij niet staan :P Gaat vandaag of morgen op MP, maar als iemand interesse heeft mag een DM altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:09

vhal

ಠ_ಠ

Harmen schreef op woensdag 27 december 2017 @ 08:55:
Wacht tot het 'hartje' stopt met knipperen in het hardloopscherm, dan zou je een goede registratie moeten krijgen. Maar dan nog heb je met koud weer wel eens de kans dat de registratie niet optimaal is, het is helaas niet anders met de FR235

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Amazon blijft lekker bezig, zag nu de Fenix 3 sapphire HR voor 281 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
okio schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:38:
Amazon blijft lekker bezig, zag nu de Fenix 3 sapphire HR voor 281 euro
Link? Kom 'm namelijk nergens tegen op Amazon voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkroeze
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 22:23
Ik zie hem ook alleen maar voor 379. Ik denk dat daar nog een kortingscode vanaf moet? Maar welke is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De Fenix 5 is nu 395 bij Amazon.de. Je ziet de korting pas op de allerlaatste checkoutpagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Ach, net voor de kerst nog 518 voor betaald bij de Decathlon. Maar ja dat weet je nooit van te voren.
Ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
tlpeter schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:57:
Ach, net voor de kerst nog 518 voor betaald bij de Decathlon. Maar ja dat weet je nooit van te voren.
Ik ben er erg blij mee.
Ja dat is erg zuur, mijn ervaring met dit soort gadgets is wel dat het beter is om ze na kerst/de jaarwisseling te kopen. Was vorig jaar ook zo.

Mooi dat jullie het gevonden hebben, actie loopt vandaag af overigens.

[ Voor 189% gewijzigd door okio op 31-12-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik vind het niet zo erg hoor. Ik had op 600 gerekend en zag toen deze prijs en ben er voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Even een korte vraag. Mijn Pa is ook gaan hardlopen en die loopt normaal gesproken altijd met runkeeper op zijn telefoon. Nu hadden we hem voor zijn verjaardag een TomTom runner gegeven en het lopen met een horloge vond hij een positief punt. Hetgeen hij alleen mist is iets van voice feedback en dat kan de TomTom niet. Het lastige is namelijk dat hij van dichtbij zijn horloge niet kan lezen en hij zijn bril niet meeneemt tijdens het hardlopen. Met de telefoon was dat niet zo'n probleem, aangezien hij daar de grote startknop op 'gevoel' wel kan vinden en daarna tijdens het hardlopen zijn tussentijden, snelheid, etc via de koptelefoon hoort. Om die reden hebben we het horloge weer teruggestuurd, maar nu zijn we nog wel op zoek naar een alternatief.

Helaas heb ik die nog niet gevonden en bij runnersworld konden ze mij ook niet verder helpen. Hetgeen ik wel had gevonden was VI (https://www.getvi.com), maar ik weet niet zeker of zoiets iets voor mijn pa is (alles engels en stemgestuurd). Het liefst laat ik hem op de PC/telefoon/horloge zijn training aanmaken, zich klaar maken voor het hardlopen en dan op 1 knop drukken om zijn training te starten. Als hij daarna tijdens het lopen hoort hoe het gaat is het goed. Bestaat zoiets of ben ik nu gewoon het onmogelijke aan het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Je kunt met een Garmin en een gekoppelde telefoon spraak horen. Ik heb het zelf nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:05
Inderdaad, elk Garmin horloge kan dat als je deze gekoppeld hebt met de Garmin Connect App op je telefoon. Werkt prima voor rondetijden etc.
Ik zou toch wel verwachten dat de betere sportwinkel dat soort dingen weet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan heb je dus nog steeds een telefoon nodig, dus wat voegt een horloge dan nog toe? Volgens mij wil de vader van @Eppo © zijn telefoon thuis laten tijdens het hardlopen. Ik verbaas me er eigenlijk over dat deze feature (audio feedback) nog niet (standaard) ingebouwd is in de huidige generatie sport/smartwatches. Als je muziek via bluetooth ondersteunt (b.v. bij de Fitbit Ionic of TomTom horloges die muziek ondersteunen vanaf de horloge), dan moet het toch simpel zijn om ook audio feedback te ondersteunen?

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 01-01-2018 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Slecht 1 of 2 datavelden instellen zodat het een stuk groter wordt weergegeven? Ik snap het verschil tussen verziend en bijziend - maar als je het dan nog niet kunt lezen lijkt een sportbril me geen overbodige luxe voor je eigen veiligheid en die van anderen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mjn VA HR zijn de teksten in de datavelden niet veel groter als ik maar 1 veld kies t.o.v. 3 en aangezien de startknop op de telefoon nu al op gevoel gevonden moet worden, verwacht ik niet dat die teksten dan groot genoeg zijn.

Als je van dichtbij niet goed meer ziet lijkt me dit geen gevaar in het verkeer, omdat alles binnen een meter niet 'belangrijk' is. Ik zelf zie van veraf niet goed en dan kan het wel gevaarlijk zijn, maar dan moet je al een flinke sterkte hebben. Maar bij hardlopen is het lezen van verkeersborden op afstand niet zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:22:
Bij mjn VA HR zijn de teksten in de datavelden niet veel groter als ik maar 1 veld kies t.o.v. 3.....
Met een CIQ app/dataveld kun je, zeker met een custom font, en een slimme plaatsing op het scherm wel iets winnen. Net iets dergelijks gemaakt voor een collega met een Fenix 3, waarbij de fontgrootte voor een scherm met 4 velden net zo groot is als normaal de lettergrootte is bij een keuze voor een scherm met 3 velden. Maar de keuze van Garmin om voor ronde horloges te gaan maakt het schermgebruik er niet efficiënter op. De Vivoactive (HR) en FR920xt waren met hun rechthoekige schermen handiger

[ Voor 5% gewijzigd door Frij5fd op 01-01-2018 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Laatst online: 22:55
mrwolf schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:43:
De Fenix 5 is nu 395 bij Amazon.de. Je ziet de korting pas op de allerlaatste checkoutpagina.
Bedankt voor de tip! Ik zat al langer te wachten op een aanbieding. Ik heb ook gelijk een hartslagmeter erbij gekocht, ook met 20% korting. Samen voor € 473,45, mooie deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Uiteindelijk heb ik de 735XT uit Denemarken toch maar doorverkocht en een Vivoactive 3 gekocht. Ding was zo weg, spijt dat ik er geen 10 heb besteld daar.....

Ik mis nu de specifieke hardloopondersteuning voor wat betreft routes navigeren (al kan dat met kunst en vliegwerk ook op de VA3) en trainingsload en -effectachtige zaken. En mocht ik me nog ooit aan een triatlon wagen, dan moet ik ook ergens een horloge lenen.

Dat is jammer, maar als horloge voor de hele dag vind ik de VA3 toch geschikter. Bovendien is de bediening (wat mij betreft) zo oneindig veel beter en intuïtiever door het touchscreen. Softwarematig klopt het ding gewoon, al is het besturingssysteem toch wel weer echt anders als in de VA HR. Je merkt gewoon dat er weer beter over nagedacht is hoe je zo snel mogelijk bij de functies komt die je wilt gebruiken. Dat was mijn grootste bezwaar bij de 735XT en ook bij de Fenix 5.

Het is natuurlijk allemaal vooral een kwestie van smaak en waar je aan gewend bent. Ik begrijp ook wel dat Garmin de software van de 'oudere' series niet in één keer helemaal omgooit, maar het komt allemaal wel wat verouderd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
@PatrickC Klopt inderdaad wat je zegt. Het liefst loopt hij zonder zijn telefoon, maar dan moet hij wel iets hebben dat zijn tijden bij houdt en terugkoppelt. Maar het koppelen van de telefoon aan de horloge heeft inderdaad geen nut. Dan kan hij net zo goed zonder horloge lopen, aangezien hij die toch niet kan aflezen.

Ik ga wel eens kijken met mijn pa welke grote aan letters hij wel kan lezen vanaf zijn pols. Mogelijk lukt het dan met een custom font en slimme plaatsing om het te laten werken, zoals @Frij5fd aangaf. Als dat niet lukt, dan weet ik dat ik ook niet echt veel verder moet gaan zoeken, aangezien er (nog) geen horloges met audio feedback zijn. Dan moet hij maar blijven lopen met zijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 11:34

Flappiewappie

Hier nog meer

Hoppa! schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:18:
Uiteindelijk heb ik de 735XT uit Denemarken toch maar doorverkocht en een Vivoactive 3 gekocht. Ding was zo weg, spijt dat ik er geen 10 heb besteld daar.....

Ik mis nu de specifieke hardloopondersteuning voor wat betreft routes navigeren (al kan dat met kunst en vliegwerk ook op de VA3) en trainingsload en -effectachtige zaken. En mocht ik me nog ooit aan een triatlon wagen, dan moet ik ook ergens een horloge lenen.

Dat is jammer, maar als horloge voor de hele dag vind ik de VA3 toch geschikter. Bovendien is de bediening (wat mij betreft) zo oneindig veel beter en intuïtiever door het touchscreen. Softwarematig klopt het ding gewoon, al is het besturingssysteem toch wel weer echt anders als in de VA HR. Je merkt gewoon dat er weer beter over nagedacht is hoe je zo snel mogelijk bij de functies komt die je wilt gebruiken. Dat was mijn grootste bezwaar bij de 735XT en ook bij de Fenix 5.

Het is natuurlijk allemaal vooral een kwestie van smaak en waar je aan gewend bent. Ik begrijp ook wel dat Garmin de software van de 'oudere' series niet in één keer helemaal omgooit, maar het komt allemaal wel wat verouderd over.
Ik vind juist de intuitiviteit van de Fenix 5 erg hoog. Week wennen, daarna wil je niet anders meer _/-\o_ (en touchscreen werkt natuurlijk voor geen meter als je gaat zwemmen).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Het enige waar ik mij aan erger is dat de hoogte idiote gegevens geeft. Nu zit ik op 12000m. Kalibreren helpt ongeveer een paar minuten en daarna ben ik weer sky high.
Weet iemand wat Ik daar aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
tlpeter schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:28:
Het enige waar ik mij aan erger is dat de hoogte idiote gegevens geeft. Nu zit ik op 12000m. Kalibreren helpt ongeveer een paar minuten en daarna ben ik weer sky high.
Weet iemand wat Ik daar aan kan doen?
Het helpt als je vermeld welk toestel je hebt.
Maar alvast de tip om of auto calibratie uit te zetten of deze instellen op: alleen bij start, anders blijft ie calibreren. Verder helpt het als je niet in een vliegtuig zit tijdens het calibreren (verwijzing naar je 12000meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Het ging over de fenix 5. Dus vandaar.
Ik heb net nog een keer gekalibreerd en nu is het beter.
Na wat lezen blijkt het gewoon zo te zijn moet je vaker kalibreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Eppo © schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:51:
@PatrickC Klopt inderdaad wat je zegt. Het liefst loopt hij zonder zijn telefoon, maar dan moet hij wel iets hebben dat zijn tijden bij houdt en terugkoppelt. Maar het koppelen van de telefoon aan de horloge heeft inderdaad geen nut. Dan kan hij net zo goed zonder horloge lopen, aangezien hij die toch niet kan aflezen.

Ik ga wel eens kijken met mijn pa welke grote aan letters hij wel kan lezen vanaf zijn pols. Mogelijk lukt het dan met een custom font en slimme plaatsing om het te laten werken, zoals @Frij5fd aangaf. Als dat niet lukt, dan weet ik dat ik ook niet echt veel verder moet gaan zoeken, aangezien er (nog) geen horloges met audio feedback zijn. Dan moet hij maar blijven lopen met zijn telefoon.
Ik heb het datafield wat ik voor mijn collega gemaakt heb, maar even in de app store gezet; misschien heeft je vader er nog wat aan. Het heeft 4 velden (timer, afstand, hartslag en tempo) en kleuren voor hartslag en tempo, maar verder geen fancy dingen: https://apps.garmin.com/e...ed-4c25-aa10-ebab2df29511
De letterhoogte is ongeveer gelijk aan wat men normaal met 3 velden heeft; een kleine verbetering dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
tlpeter schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:14:
Het ging over de fenix 5. Dus vandaar.
Ik heb net nog een keer gekalibreerd en nu is het beter.
Na wat lezen blijkt het gewoon zo te zijn moet je vaker kalibreren.
En continue calibratie uitzetten dus, alleen auto calibratie bij start activiteit of helemaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pnnnkk
Na lang twijfelen, zie ook hierboven, toch maar de knoop doorgehakt en de polar m430 besteld. Bij bol.com 200, ging nog 30 extra af dus maar 170 betaald. Die prijs speelde nogal mee tov van mijn eerdere opties (suunto spartan trainer en garmin vivoactive 3)
Prima zo, want kan volgens mij alles wat ik ermee wil: voornamelijk hardlopen en af en toe wat anders. Dat ik nu geen kleurenscherm en touchscreen heb, ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Voor de mensen die de optische meting vanuit het horloge zelf maar matig vinden en ook geen fan zijn van borstband hartslagmeting: vandaag heeft wahoo een optische band uitgebracht zoals de scosche rhythm+ . De wahoo tickr fit. Onze bekende reviewer dcrainmaker heeft er ook al een in depth review over geschreven.

Ik kom zelf tot de conclusie dat ik onder de indruk ben van de 30u batterijduur van de wahoo, en verder tot de ontdekking dat "nieuwere" scosche rhythm+ kennelijk in staat zijn de eigen firmware te upgraden. Iets dat mijn oud exemplaar niet kan.
De batterijduur is iets waar ik wel overstag voor zou kunnen gaan, al is de betrouwbaarheid van de wahoo nog een paar firmwares verwijderd van stabiel en goed in alle omstandigheden.

Misschien druppelt er nog meer nieuws binnen deze week of volgende week tijdens de CES, het is een beetje offtopic voor hier, maar het kan wel een eerste stap zijn dat wahoo ook gps horloges gaat maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Als overstapper van een Pebble time naar een Vivoactive 3 hier ook wat ervaringen.

Positief
- GPS is accuraat (mits GLONASS ook wordt aangezet)
- meer dan prima hartslagmeting
- zelfs bij 24h hartslagmeting nog een redelijke batterijtijd van ruim 3 dagen. Zonder continue hartslagmeting is een ruime week haalbaar.
- mooi rond scherm, goed afleesbaar en always on
- behoorlijk compact design
- Garmin Connect software op pc/smartphone is erg uitgebreid

Negatief
- ik vind de opzet en gebruiksvriendelijkheid van het PebbleOS echt 10x beter. De navigatie op de VA3 vind ik in vergelijking daarmee beroerd.
- drukknoppen werken wat bij betreft veel prettiger dan het gepriegel op een touchscreen
- extra apps/widgets in de store zijn beperkt
- smart gedeelte van de VA3 is echt beperkt (op zich was dat ook te verwachten, maar wil het toch noemen omdat de VA3 daar wel mee wordt aangeprezen)
- ontbreken microfoon (was bij Pebble toch erg handig voor voicereply)
- standaard polsband is matig.
- verbinding! De VA3 maakt gewoon meestal niet goed automatisch opnieuw verbinding als je 'buiten range' bent geweest. Dat is echt bijzonder vervelend en ik blijk niet de enige te zijn

Kortom, op dit moment draag ik de VA3 permanent (al 1 maand), maar ik ben mijn Pebble nog niet vergeten.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
dirkjesdirk schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:57:
Als overstapper van een Pebble time naar een Vivoactive 3 hier ook wat ervaringen.

Negatief
- ik vind de opzet en gebruiksvriendelijkheid van het PebbleOS echt 10x beter. De navigatie op de VA3 vind ik in vergelijking daarmee beroerd.
- drukknoppen werken wat bij betreft veel prettiger dan het gepriegel op een touchscreen
- extra apps/widgets in de store zijn beperkt
- smart gedeelte van de VA3 is echt beperkt (op zich was dat ook te verwachten, maar wil het toch noemen omdat de VA3 daar wel mee wordt aangeprezen)
- ontbreken microfoon (was bij Pebble toch erg handig voor voicereply)
- standaard polsband is matig.
- verbinding! De VA3 maakt gewoon meestal niet goed automatisch opnieuw verbinding als je 'buiten range' bent geweest.

Kort, op dit moment draag ik de VA3 permanent (al 1 maand), maar ik ben mijn Pebble nog niet vergeten.
Ik ben zelf destijds geswitched van de Pebble Time naar een Vivoactive HR en nu van een Vivoactive HR naar de Vivoactive 3. Soortgelijk traject dus. Mijn reden om de Time te verlaten en voor de Vivoactive te gaan, was dat ik een dedicated sporthorloge wilde en de Time daarin (ook los van het ontbreken van hartslagmeting) enorm tekort schoot.

In het kort, ik ben het totaal niet eens met je opmerkingen over het OS. Ik vind de Vivoactive (zeker de 3) echt uitblinken qua intuïtiviteit. De eerste dagen had ik daar nog wat twijfels over, maar ik ben er razendsnel in thuis geraakt. Het is natuurlijk ook gewoon een complexer apparaat als de Time, qua mogelijkheden en dat maakt het in het OS ook wat wennen. Maar wat voor de één werkt, is voor de ander minder. Ik word bijvoorbeeld gek van de bediening van een TomTom runner of iPhone, terwijl anderen daarbij zweren.

Voor wat betreft het smart-gedeelte en apps in de store klopt het dat dit minder is als in de Pebble store. Ik kan alleen niet zeggen dat ik iets mis ten opzichte van de Time. In de Pebblestore zat ook wel echt veel bagger. De Pebble was als smartwatch ook best wel beperkt. Ik kan niet veel zaken bedenken die met de Time wel konden en met de VA niet, alleen de microfoon-gerelateerde zaken. Andersom daarentegen, door de toevoeging van GPS, HR en ondersteuning van externe sensoren, wel. Maar goed, dat is vooral sport-gerelateerd. Wat mis je verder aan smartwatch en apps die de Time wel had?

Voor wat betreft de bluetooth-verbinding met de telefoon. Dat is een bijzondere. Mijn ervaring is dat sommige telefoons moeite hebben met Bluetooth Low-energy. Vooral toestellen van fabrikanten die zelf allerlei energiebesparingsshit inbouwen. Met de Time heb ik hier bij verschillende toestellen last van gehad, de verbinding tussen mijn VA3 en Samsung Galaxy S7 is perfect en hij vindt hem ook altijd goed en snel. Met de VAHR ging dat minder goed. Bluetooth-verbindingen lijken wel een soort hit&mis te zijn tussen verschillende apparaten.

Je opmerking over de standaard polsband kan ik wel volgen. Ik vind sowieso dat het horloge (en de band) een paar millimeter breder had gemogen. Een 22mm (of nog iets breder) band had ik wel mooier gevonden. Qua materiaal kiest Garmin voor een specifiek rubber dat de juiste flexibiliteit heeft om de hartslagmeting goed te laten verlopen. Ik had met de VAHR diverse Chinese bandjes die net wat anders waren qua flexibiliteit en dat merk je direct in de hartslagregistratie tijdens het sporten.

Waar ik het wel mee eens ben is dat er wat mij betreft wat knoppen bij hadden gemogen, om een paar besturingsacties van het touchscreen weg te halen. Toch biedt een touchscreen ook wel weer mogelijkheden, bijvoorbeeld het invoeren van reps en gewicht in de krachttrainmodus. Aan de andere kant werkt het dubbel screentappen om je set af te sluiten erg matig, dat had ik liever via een extra knop gehad.

Wat mij betreft zou het en-en moeten zijn. De VAHR met zijn 2 knoppen had daarin wel een plus. Maar die had weer een veel minder goed touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Jongens, wat zijn de voorspellingen voor een eventuele nieuwe Fenix serie / upgrade bij CES?

Ik zit te azen op een mooie deal voor de Fenix 5X, maar wil eerst even afwachten waar Garmin mee komt op CES ;).

Ik verwacht geen revolutionair nieuw product, maar misschien wel wat kleine upgrades..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Dat men geen knoppen op de VA 3 heeft snap ik wel. Het verschil met een Fenix 5 wordt dan gewoon te klein.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• okio
Requiem19 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:21:
Jongens, wat zijn de voorspellingen voor een eventuele nieuwe Fenix serie / upgrade bij CES?

Ik zit te azen op een mooie deal voor de Fenix 5X, maar wil eerst even afwachten waar Garmin mee komt op CES ;).

Ik verwacht geen revolutionair nieuw product, maar misschien wel wat kleine upgrades..
Incrementale update zeggen de verschillende sites. Ze noemen het de Fenix 5+, het daadwerkelijk nieuwe horloge komt dan in 2019. Als je de cyclus van Fenix 3, naar Fenix 3 HR tot de nieuwe volgt zou dat ook kloppen ;)

Verbeteringen zouden zijn:
-ant sensor compatability
-scherm
-gps
-nfc chip voor garmin pay
-wellicht betere batterij
-misschien garmin music

Dat zal het zon beetje zijn, heb zelf mede daarom de knoop maar doorgehakt mede door de prijs bij amazon door voor 350 euro de fenix 5 te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:44
Ik merk soms het volgende bij mijn VA3:

- activiteit afsluiten: vraag om te stoppen met "ja" beantwoorden en dan op opslaan drukken
- scherm staat dan weer in activiteit starten

Hoe kom ik hier uit? Ik wil gewoon weer terug naar mijn klok scherm.... als ik dan swipe dan zie ik wel mijn klok, maar na enige tijd ook weer mijn activiteiten scherm... is dit een setting?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
okio schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:41:
[...]
Incrementale update zeggen de verschillende sites. Ze noemen het de Fenix 5+, het daadwerkelijk nieuwe horloge komt dan in 2019. Als je de cyclus van Fenix 3, naar Fenix 3 HR tot de nieuwe volgt zou dat ook kloppen ;)

Verbeteringen zouden zijn:
-ant sensor compatability
-scherm
-gps
-nfc chip voor garmin pay
-wellicht betere batterij
-misschien garmin music

Dat zal het zon beetje zijn, heb zelf mede daarom de knoop maar doorgehakt mede door de prijs bij amazon door voor 350 euro de fenix 5 te kopen
Mooie prijs, €350. Ik denk dat je inderdaad de juiste upgrades wel benoemd, het zou natuurlijk kunnen dat ze met iets nieuws te voorschijn komen dat goed onder nda is gebleven (geen leaks) maar ik verwacht ook geen dramatische dingen, evolutie, geen revolutie dus. ik begrijp alleen niet goed wat je bedoelt met ant sensor compatibility, die heeft de fenix 5 toch gewoon? Zou vreemd zijn als dit ontbreekt omdat ant+ min of meer het kindje is van garmin.

Ik verwacht in ieder geval een cosmetische upgrade, er zal wel een titanium versie komen, misschien ook nog zo'n parachute/duik upgrade maar wie weet, over een week zal het wel bekend zijn. Die nfc garmin pay zal in ieder geval een must zijn, de muziek waarschijnlijk ook, daarbij dan dus betere/meer opslag. Batterij duur zou mooi zijn, maar verwacht ik niet, scherm eigenlijk ook niet. Het zou me verbazen als de resolutie omhoog gaat of dat ze een touch scherm toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ik ben ook nog even aan het wachten op de CES, om zo een prijsverlaging bij Coolblue te verwachten.... heb nog een boel bonnen.... Nu nog op 599 echter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
rockhopper schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Mooie prijs, €350. Ik denk dat je inderdaad de juiste upgrades wel benoemd, het zou natuurlijk kunnen dat ze met iets nieuws te voorschijn komen dat goed onder nda is gebleven (geen leaks) maar ik verwacht ook geen dramatische dingen, evolutie, geen revolutie dus. ik begrijp alleen niet goed wat je bedoelt met ant sensor compatibility, die heeft de fenix 5 toch gewoon? Zou vreemd zijn als dit ontbreekt omdat ant+ min of meer het kindje is van garmin.

Ik verwacht in ieder geval een cosmetische upgrade, er zal wel een titanium versie komen, misschien ook nog zo'n parachute/duik upgrade maar wie weet, over een week zal het wel bekend zijn. Die nfc garmin pay zal in ieder geval een must zijn, de muziek waarschijnlijk ook, daarbij dan dus betere/meer opslag. Batterij duur zou mooi zijn, maar verwacht ik niet, scherm eigenlijk ook niet. Het zou me verbazen als de resolutie omhoog gaat of dat ze een touch scherm toevoegen.
Mjah ben het wel met je eens. Cosmetisch het is de vraag, wellicht wat andere bandjes oid.

Denk zelf dat music niet komt, lijkt mij toch wat te veel kerstbellen voor een Fenix. Geloof daar meer in voor de vivo lijn,

Er zijn bekende hardware problemen met diverse ant sensoren icm de Fenix 5 serie. Kijk maar eens op google, met bepaalde power meters bijvoorbeeld. Jan modaal zal er geen last van hebben denk ik, maar het is wel een reden dat ze dat willen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Je kan je natuurlijk afvragen of het probleem dan bij de makers van de 3rd app (power meter van niet-garmin bedrijf dus) ligt of bij het protocol en de interpretatie daarvan toegepast op de fenix zelf. Ik heb er weinig tot niks over gelezen bij de F3, dus het is vreemd dat het dan opeens wel optreed bij de F5, maar het garmin waar we het over zeggen, dus alles is mogelijk, en software is duidelijk niet hun sterkste kant.
Maar goed als dat een issue is dan zal het denk ik toch eerder softwarematig zijn dan hardware, dus zal een upgrade F5+ hier weinig bij gaan dragen, al kan ik het mis hebben en dat het toch een hardware issue is.

@okio Over welke powermeters hebben we het eigenlijk? De al wat langer bestaande uit de fiets wereld, of de recente ontwikkelingen op het hardloop gebied?

Ik hoop dat nieuwe modellen de prijs van de 5x omlaag gaan brengen, dat is het enige toestel dat mijn interesse enigszins kan opwekken. Echter is de prijs ruim boven dat wat ik er voor wil betalen. We gaan zien wat CES brengt.

Je hebt wel een goed punt met die muziek, te veel "kerstballen", maar van de andere kant is de Fenix serie hun ultieme horloge, dus als er een feature ontbreekt die een lager model wel heeft (muziek dus) is dat raar. Het probleem is natuurlijk dat het de batterijduur gaat beïnvloeden. Maar ik denk toch dat ze het eerder er wel bij stoppen (bij gebrek aan betere, duidelijkere upgrades) omdat het vrij eenvoudig is en er nauwelijks extra hardware aanpassingen voor hoeven worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Hoppa! schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:40:
[...]

Ik ben zelf destijds geswitched van de Pebble Time naar een Vivoactive HR en nu van een Vivoactive HR naar de Vivoactive 3. Soortgelijk traject dus. Mijn reden om de Time te verlaten en voor de Vivoactive te gaan, was dat ik een dedicated sporthorloge wilde en de Time daarin (ook los van het ontbreken van hartslagmeting) enorm tekort schoot.

In het kort, ik ben het totaal niet eens met je opmerkingen over het OS. Ik vind de Vivoactive (zeker de 3) echt uitblinken qua intuïtiviteit. De eerste dagen had ik daar nog wat twijfels over, maar ik ben er razendsnel in thuis geraakt. Het is natuurlijk ook gewoon een complexer apparaat als de Time, qua mogelijkheden en dat maakt het in het OS ook wat wennen. Maar wat voor de één werkt, is voor de ander minder. Ik word bijvoorbeeld gek van de bediening van een TomTom runner of iPhone, terwijl anderen daarbij zweren.

Voor wat betreft het smart-gedeelte en apps in de store klopt het dat dit minder is als in de Pebble store. Ik kan alleen niet zeggen dat ik iets mis ten opzichte van de Time. In de Pebblestore zat ook wel echt veel bagger. De Pebble was als smartwatch ook best wel beperkt. Ik kan niet veel zaken bedenken die met de Time wel konden en met de VA niet, alleen de microfoon-gerelateerde zaken. Andersom daarentegen, door de toevoeging van GPS, HR en ondersteuning van externe sensoren, wel. Maar goed, dat is vooral sport-gerelateerd. Wat mis je verder aan smartwatch en apps die de Time wel had?

Voor wat betreft de bluetooth-verbinding met de telefoon. Dat is een bijzondere. Mijn ervaring is dat sommige telefoons moeite hebben met Bluetooth Low-energy. Vooral toestellen van fabrikanten die zelf allerlei energiebesparingsshit inbouwen. Met de Time heb ik hier bij verschillende toestellen last van gehad, de verbinding tussen mijn VA3 en Samsung Galaxy S7 is perfect en hij vindt hem ook altijd goed en snel. Met de VAHR ging dat minder goed. Bluetooth-verbindingen lijken wel een soort hit&mis te zijn tussen verschillende apparaten.

Je opmerking over de standaard polsband kan ik wel volgen. Ik vind sowieso dat het horloge (en de band) een paar millimeter breder had gemogen. Een 22mm (of nog iets breder) band had ik wel mooier gevonden. Qua materiaal kiest Garmin voor een specifiek rubber dat de juiste flexibiliteit heeft om de hartslagmeting goed te laten verlopen. Ik had met de VAHR diverse Chinese bandjes die net wat anders waren qua flexibiliteit en dat merk je direct in de hartslagregistratie tijdens het sporten.

Waar ik het wel mee eens ben is dat er wat mij betreft wat knoppen bij hadden gemogen, om een paar besturingsacties van het touchscreen weg te halen. Toch biedt een touchscreen ook wel weer mogelijkheden, bijvoorbeeld het invoeren van reps en gewicht in de krachttrainmodus. Aan de andere kant werkt het dubbel screentappen om je set af te sluiten erg matig, dat had ik liever via een extra knop gehad.

Wat mij betreft zou het en-en moeten zijn. De VAHR met zijn 2 knoppen had daarin wel een plus. Maar die had weer een veel minder goed touchscreen.
Grappig hoe de ervaringen kunnen verschillen. Ik raak op zich ook al wat meer gewend aan de VA3, maar het touchscreen blijf ik een gepriegel vinden. Met de 4 knoppen op de Pebble werkte dat in 9 van de 10 gevallen beter. Of het nu het snel instellen van een alarm of sturen van een bericht is, met de Pebble gaat het sneller en bovendien blindelings. De touch van de VA3 werkt voor mij gewoon minder met als dieptepunt inderdaad het dubbel screentappen om je set af te sluiten.

Dat van de verbrekende bluetooth moet ik nog eens onderzoeken. Ik zie op internet iig geen berichten dat de Galaxy S8 problemen geeft, dus het blijft onduidelijk waar dat aan ligt.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tussen allemaal dat geweld over de nieuwste gadgets heb ik nog een vraag over een oud beestje, te weten.. de Forerunner 610.

Deze heb ik zelf al vervangen door de Forerunner 235, maar aangezien mijn vriendin ook graag wil weten wat ze doet met hardlopen en ik niet van plan ben om mijn 235 iedere keer mee te gaan geven (gebruik m ook als activity tracker) of een nieuwe aan te schaffen voor die 1x in de week, wil ik de FR 610 nieuw leven in gaan blazen. Hij ligt hier anders toch alleen maar op de plank.

Het horloge heeft ongeveer 1,5 jaar niks meer gedaan en ligt nu aan de lader. Het vreemde is dat hij meteen 100% aangaf toen ik hem aan de lader hing, dat is in mijn ogen onmogelijk. Maar goed, kan een software ding zijn. Wat wel raar is, is dat het horloge bevriest zodra ik hem van de lader afhaal. Reageert totaal nergens meer op; Knoppen 10s of zelfs 30s indrukken geen effect. Zodra ik hem dan weer aan de lader hang, geeft hij zichzelf een reset, start opnieuw op, trilt en springt op 100%.

Nou kan ik me voorstellen dat het softwarematig is en aangezien het horloge dik 1,5 jaar niks meer heeft gedaan hij even nodig heeft om helemaal op te laden. Ben dan ook van plan om deze de rest van de dag aan de lader te laten liggen om rond een uur of 17.00 eens een nieuwe poging te wagen. Maar het blijft wel vreemd.

Dus, is er iemand die in het verleden een FR 610 met soortgelijke issues heeft gehad? Een beetje Googlen leert dat het bevriezen geen onbekend fenomeen is voor dit type horloge, maar alle tips & trucs die ze geven bieden geen oplossing.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Calitomnication Ik heb hier ook nog een oude FR610 liggen die al meer dan 1,5 jaar niet meer gebruikt is. Ik heb 'm zojuist even aan de laadkabel gelegd en na een minuutje ongeveer kwam er weer wat leven in en nu staat er een Opladen scherm op wat begon op 0% en inmiddels na zo'n 5 minuten op 8% staat. Dus dat lijkt mij ok. Dat jouw horloge 100% aangeeft nadat deze zo lang niet is gebruikt lijkt mij dus niet normaal. Misschien heb je 'm destijds wel op 100% opgeladen uitgezet, maar na zo lange tijd verwacht ik niet dat er nog lading op de batterij zit en al zeker niet 100%. Maar wie weet... laat 'm inderdaad maar even aan de stroom liggen en kijk over een paar uurtjes wat dan de status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Galileo ondersteuning zou aardig zijn voor nieuwe sportswatches die dit jaar uitkomen. Het aantal satellieten neemt steeds verder toe en als het operationeel wordt zou de nauwkeurigheid hoger moeten zijn dan GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Heb allerlei video's, sites bekeken, echter heb ik 1 grote vraag, waar ik elke keer maar een vaag beeld/antwoord over krijg.

Momenteel heb ik een Tomtom Runner 3, was even leuk, maar nu wil ik gevarieerd intervallen.
Met de TomTom kan ik alleen warming up, intensief, rust, sessies en cooldown doen.
Echter kan ik niet aangeven dat ik warming up, 3 minuten hardlopen, 1 minuut rust 4 minuten hardlopen 2 min rust etc kan doen.

Kan dat wel met de Forerunner 35 van Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
rockhopper schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:23:
Je kan je natuurlijk afvragen of het probleem dan bij de makers van de 3rd app (power meter van niet-garmin bedrijf dus) ligt of bij het protocol en de interpretatie daarvan toegepast op de fenix zelf. Ik heb er weinig tot niks over gelezen bij de F3, dus het is vreemd dat het dan opeens wel optreed bij de F5, maar het garmin waar we het over zeggen, dus alles is mogelijk, en software is duidelijk niet hun sterkste kant.
Maar goed als dat een issue is dan zal het denk ik toch eerder softwarematig zijn dan hardware, dus zal een upgrade F5+ hier weinig bij gaan dragen, al kan ik het mis hebben en dat het toch een hardware issue is.

@okio Over welke powermeters hebben we het eigenlijk? De al wat langer bestaande uit de fiets wereld, of de recente ontwikkelingen op het hardloop gebied?

Ik hoop dat nieuwe modellen de prijs van de 5x omlaag gaan brengen, dat is het enige toestel dat mijn interesse enigszins kan opwekken. Echter is de prijs ruim boven dat wat ik er voor wil betalen. We gaan zien wat CES brengt.

Je hebt wel een goed punt met die muziek, te veel "kerstballen", maar van de andere kant is de Fenix serie hun ultieme horloge, dus als er een feature ontbreekt die een lager model wel heeft (muziek dus) is dat raar. Het probleem is natuurlijk dat het de batterijduur gaat beïnvloeden. Maar ik denk toch dat ze het eerder er wel bij stoppen (bij gebrek aan betere, duidelijkere upgrades) omdat het vrij eenvoudig is en er nauwelijks extra hardware aanpassingen voor hoeven worden gemaakt.
Er zijn diverse problemen, bv met de stryd power meter:
STRYD SAY:Stryd is compatible with the Fenix 5 watch. However, as you have noticed, it is not listed as compatible on our site. We do not feel comfortable recommending the Fenix 5 to Stryd customers right now. There are sensor stability reports facing the Fenix 5 right now. We have seen reports that all ANT+ sensors including Garmin’s heart rate monitor, Garmin’s run dynamics pod, bike power meters, and Stryd consistently drop out with the Fenix 5.

Ik heb gisteren nog een podcast geluisterd, nieuwe fenix gaat er idd niet komen. Alleen een Fenix 5+. Music zal hier waarschijnlijk ook niet op zitten. Wat komt wel

Forerunner 645 Music. Soort van vivoactive maar dan met muziek. Fitness segment.
https://www.wareable.com/...ase-date-price-specs-5446

OOk zal er nog een nieuwe forerunner 245? komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Krasloos schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:11:
Momenteel heb ik een Tomtom Runner 3, was even leuk, maar nu wil ik gevarieerd intervallen.
Met de TomTom kan ik alleen warming up, intensief, rust, sessies en cooldown doen.
Echter kan ik niet aangeven dat ik warming up, 3 minuten hardlopen, 1 minuut rust 4 minuten hardlopen 2 min rust etc kan doen.

Kan dat wel met de Forerunner 35 van Garmin?
Als je tevreden bent met de keuze tussen hartslagzone of pace dan kan ik online bij tomtom schema's maken die voor mij in de praktijk gevarieerd genoeg zijn.

Wat ik zelf 'mis' is generatieve schema's (geef mij vier piramides) en extra hartslagzone's – 136-155 (~60-70% hfmax-hfmin vind ik wat ruim.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
ANdrode schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Als je tevreden bent met de keuze tussen hartslagzone of pace dan kan ik online bij tomtom schema's maken die voor mij in de praktijk gevarieerd genoeg zijn.

Wat ik zelf 'mis' is generatieve schema's (geef mij vier piramides) en extra hartslagzone's – 136-155 (~60-70% hfmax-hfmin vind ik wat ruim.)
Schema's maken????? sinds wanneer is dat mogelijk? dat kon voorheen niet op de website, daarom wou ik ook naar een Garmin stappen. Hartslag training heb ik nooit gedaan en heb ik geen behoefte aan.
Met de schema's kan je ook een piramide training doen, dus dat is ook wel chill.

Allright, het is dus niet nodig om te switchen van horloge? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
okio schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Er zijn diverse problemen, bv met de stryd power meter:
STRYD SAY:Stryd is compatible with the Fenix 5 watch. However, as you have noticed, it is not listed as compatible on our site. We do not feel comfortable recommending the Fenix 5 to Stryd customers right now. There are sensor stability reports facing the Fenix 5 right now. We have seen reports that all ANT+ sensors including Garmin’s heart rate monitor, Garmin’s run dynamics pod, bike power meters, and Stryd consistently drop out with the Fenix 5.

Ik heb gisteren nog een podcast geluisterd, nieuwe fenix gaat er idd niet komen. Alleen een Fenix 5+. Music zal hier waarschijnlijk ook niet op zitten. Wat komt wel

Forerunner 645 Music. Soort van vivoactive maar dan met muziek. Fitness segment.
https://www.wareable.com/...ase-date-price-specs-5446

OOk zal er nog een nieuwe forerunner 245? komen
Ok dus met name de foot/run pods powermeters, dat komt beter overeen met wat ik lees want ik zit meer in het fietsgebeuren waar ik er weinig over hoor. Uiteraard moet zoiets wel opgelost worden.
Krasloos schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:54:
[...]Schema's maken????? sinds wanneer is dat mogelijk? dat kon voorheen niet op de website, daarom wou ik ook naar een Garmin stappen. Hartslag training heb ik nooit gedaan en heb ik geen behoefte aan.
Met de schema's kan je ook een piramide training doen, dus dat is ook wel chill.

Allright, het is dus niet nodig om te switchen van horloge? :)
Het is niet nodig zolang het horloge aan je wensen voldoet, iets dat je helemaal zelf mag bepalen. Het blijft voorlopig speculeren wat er met het platform gaat gebeuren als/wanneer TT stopt met verkoop en support, dus tegen die tijd wordt het denk ik wel nodig om je blik elders te werpen. Echter lopen we dan wel op de zaken vooruit.

[ Voor 24% gewijzigd door rockhopper op 06-01-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 15:16

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Vroeger liep ik met een 405 van Gamin, na lang niet te hebben gelopen loop ik nu met de runkeeper app (op Samsung A5).
Opzicht werkt dat prima, maar toch neig ik weer naar een horloge.. Voornaamste reden is hartslag meting zonder borstband.

Nu kijk ik al maanden naar de Polar 430 (200euro) en Garmin 235 (208euro). Prijzen zijn prijzen die ik nu net zo 1-2-3 vond voor een zwart horloge (ik wil geen wit of rare kleur).

Ik wil het horloge ook dagelijks gaan dragen en niet steeds aan een snoertje.. Had al gezien dat dat toch vrij vaak moet maja.. qua sport gebruik ik het eigenlijk alleen voor hardlopen. Vele reviews bekeken maar ze doen niet veel voor elkaar onder heb ik het idee. Is hier iemand die mij een heel goed argument voor 1 vd 2 kan geven? (Ja ik heb dit topic ook al gebruikt voor informatie, en weet dat het al vaker besproken is maar toch twijfel ik).

Alvast bedankt.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Garmin is een stuk ouder. En daar komt waarschijnlijk snel een update voor. Hartslagmeting van de Polar is een stuk beter.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Shiver23 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:54:
Garmin is een stuk ouder. En daar komt waarschijnlijk snel een update voor. Hartslagmeting van de Polar is een stuk beter.
Zou de opvolger van de 235 veel duurder zijn? Ik volg die prijzen niet zo.. ik kan evt. nog wel een paar maanden wachten.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:58
De introductie prijs van de 235 was rond de 350euro. Ik neem aan weer in die range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
Die polar heb ik sinds een paar dagen. Bevalt super! Heb op bol maar 170 betaald vanwege een of andere korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

pc01 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:27:
De introductie prijs van de 235 was rond de 350euro. Ik neem aan weer in die range.
Dat is dan weer ruim boven budget. Bijna 150 meer als de fr235 nu. Misschien dan toch de polar 430..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
frankwopereis schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:33:
[...]

Dat is dan weer ruim boven budget. Bijna 150 meer als de fr235 nu. Misschien dan toch de polar 430..
Het display van de Polar heeft wel een lagere resolutie dan die van de Garmin en is volgens mij monochroom tov kleur bij de Garmin? Verder heeft de Garmin nog het voordeel van een app store (Connect IQ), waar toch wel mooie en gratis apps te vinden zijn. Wat is je reden om de Polar te verkiezen boven de Garmin? Als het om polshartslagmeting gaat... voor hardlopen zullen beide niet zoveel verschillen en voldoen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

PatrickC schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Het display van de Polar heeft wel een lagere resolutie dan die van de Garmin en is volgens mij monochroom tov kleur bij de Garmin? Verder heeft de Garmin nog het voordeel van een app store (Connect IQ), waar toch wel mooie en gratis apps te vinden zijn. Wat is je reden om de Polar te verkiezen boven de Garmin? Als het om polshartslagmeting gaat... voor hardlopen zullen beide niet zoveel verschillen en voldoen prima.
Omdat de Polar nieuwer is en betere hartslagmeting denk ik..
Maar de Garmin is mooier (dagelijks gebruik) en kleur indd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik zou nu gewoon even orienteren en in ieder geval de CES afwachten wat daar aangekondigd gaat worden. Naar aanleiding van wat daar gebeurt zullen er producten gedumpt worden (lees: prijzen zakken en restvoorraden worden opgemaakt tegen gereduceerde prijs) en mogelijk nieuwe interessante kandidaten bij je lijstje komen. Omdat je met een beperkt budget werkt zou ik sowieso even de korting afwachten. Je bent helaas net te laat voor de kerst sales.
Hoewel onze Deense vriendjes nog altijd aanbiedingen hebben https://www.loebeshop.dk/garmin-gps-ure-tilbud en ook op amazon.de komen regelmatig aanbiedingen voorbij. Verder zullen er op de fiets en wandelbeurs begin maart ook wel kraamaanbiedingen zijn, al zijn deze vaak niet de moeite van wachten, of vrij snel uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankwopereis schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:45:
[...]

Omdat de Polar nieuwer is en betere hartslagmeting denk ik..
Maar de Garmin is mooier (dagelijks gebruik) en kleur indd..
Heb je de DC Rainmaker review van de Garmin FR235 al gelezen?
https://www.dcrainmaker.c...n-fr230-fr235-review.html
Als je je echt zorgen maakt over de nauwkeurigheid van hartslagmeting, dan zou ik een hartslagband overwegen of een optische band die je om je bovenarm kunt dragen, zoals de Scosche Rhythm+, Polar OH1 of Wahoo TICKR FIT (https://www.dcrainmaker.c...nsor-in-depth-review.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Nieuw plaatje van de Garmin Forerunner 645 opgedoken: https://www.androidheadli...rtwatch-leaks-online.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit! >:) Hopelijk met touchscreen en een stukje goedkoper dan de Fenix 5. Zou een opvolger kunnen worden van m'n VA HR en weer terug naar de FR600-serie voor mij (had voor de VA HR een FR610).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08 11:38

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hopelijk zonder touchscreen :P Deze render geeft iig fysieke knoppen aan.
Vind het wel een stuk meer class hebben dan de huidige Forerunners :Y Dit kun je nog eens als alledaags horloge gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
Pathogen schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:57:
Hopelijk zonder touchscreen :P Deze render geeft iig fysieke knoppen aan.
Vind het wel een stuk meer class hebben dan de huidige Forerunners :Y Dit kun je nog eens als alledaags horloge gebruiken.
Hij oogt eigenlijk gewoon als een Vivoactive 3 met knoppen. Het is dat ik weet dat deze boven mijn budget gaat liggen, anders zou ik nog bijna spijt hebben van mijn VA3 aankoop.

Overigens zou ik de combinatie touchscreen met knoppen ideaal vinden, zeker als je het touchscreen makkelijk kunt blokkeren, zoals bijvoorbeeld met een bepaalde veegbeweging.

Tijdens trainingen of in de regen is een touchscreen misschien niet altijd ideaal, maar tijdens de dagelijkse bediening wil ik echt niet zonder.
Pagina: 1 ... 65 ... 321 Laatste