Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 60 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Trenchdog schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:06:
[...]

Laat ik daar voor het gemak de obligatoire DCRainmaker-pagina ook even bijzetten :) Ik zal daar vast mee gaan klooien, maar na de Stryd vraag ik mij nog steeds af of gevoel, hartslag en pace niet voldoende zijn voor een hardloper.
Het is een beetje inherent aan de gadget-age van tegenwoordig, als je sporthorloges wil verkopen heb je onderscheidende features nodig. De markt is overspoeld met opties, sterker nog, voor het gros van de recreanten voldoet een telefoon aan alle eisen.

Wat hebben 10 verschillende merken dan überhaupt te zoeken op deze markt? Mijns inziens weinig. Het toevoegen van al deze gadgetty features maakt de apparaten onnodig duur en de markt een dikke vette bubbel die heus wel eens gaat knappen.

Maar goed, je moet íets als grote sporthorlogefabrikant, want smartwatches doen ook al bijna alles wat een sporthorloge kan. Je product dreigt overbodig te raken. Wat nu?

Eerst voeg je features toe die een smartwatch ook heeft. Notifications, (beperkte) mogelijkheid tot apps.

Dat blijkt niet genoeg om de opmars van smartwatches te stoppen.
Dus worden er nu eigenlijk drie dingen gedaan:
- de nadruk gelegd op de kwaliteit en accuratesse van de "echte" sporthorloges
- het ontwikkelen van apparaten die nog meer crossover zijn met een smartwatch (VA3 bijvoorbeeld)
- het toevoegen van features die een smartwatch niet heeft en ook niet (snel) zal krijgen

Dat laatste is wat je nu ziet met running power en wat al gepoogd is met OHR. Helaas zetten smartwatchfabrikanten ook simpelweg een OHR sensor in hun producten, dus nu kan niemand meer een horloge zonder OHR maken zonder "dat horloge zonder OHR" te worden.
Running power is een stuk minder nuttig dan hartslagmeting, voornamelijk omdat het accuratesse ontbeert, dus ik hoop dat deze feature het simpelweg niet gaat halen.

Dus ja, gevoel, hartslag en pace :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Power is een super interessante waarde om te weten, daar zit ook zeker (de) toekomst in voor trainingen. Maar dan moet het wel betrouwbaar te meten zijn, en dat is het (nog) niet.

Waarom is het uiteindelijk wel interessant? Omdat het de potentie heeft om tot één, onderling vergelijkbare, 'output-metric' te komen. Pace kun je niet 1:1 vergelijken tussen trainingen/wedstrijden door met name hoogteverschil, ondergrond en weersomstandigheden.

Hartslag (input) en power (output) kun je een stuk beter vergelijken - mits accuraat gemeten. Daar zijn we voor hardlopen nu nog niet, maar daar gaan we uiteraard wel naartoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ach, het is ook allemaal maar net hoe je er naar kijkt en wat je wilt. Kennis van me loopt marathons en heeft nog nooit een hartslagmeting gedaan. Onder het motto:"als ik moeite krijg met ademhalen, ga ik langzamer lopen." Hij heeft geen ambitie om zijn snelheid nog te verbeteren. Is inmiddels 40 en gaat zijn toptijden toch niet meer lopen.

Je kunt het allemaal zo gek maken als je zelf wilt. Met fietsen is dat niet anders. Ik fietste voorheen op hartslag, maar omdat ik wilde begrijpen wat er mis ging in een bepaalde fase van mijn ritten, ben ik ook cadans gaan meten. En dan is power de volgende stap, maar daar begin ik niet aan. Simpelweg omdat ik niet meer fiets om steeds sneller te gaan. Ik vind het wel prima zo.

Het heeft ook, zeker onder amateursporters, wel een heel hoog 'kijk mij eens interessant doen' gehalte. Lekker Power meten terwijl je op andere vlakken nog zo makkelijk zo veel kunt winnen. Het is een beetje als wielrenners die carbon bidonhouders kopen, terwijl ze zelf gewoon 10 kilo vet teveel meezeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

MrAcid schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:54:
Power is een super interessante waarde om te weten, daar zit ook zeker (de) toekomst in voor trainingen. Maar dan moet het wel betrouwbaar te meten zijn, en dat is het (nog) niet.

Waarom is het uiteindelijk wel interessant? Omdat het de potentie heeft om tot één, onderling vergelijkbare, 'output-metric' te komen. Pace kun je niet 1:1 vergelijken tussen trainingen/wedstrijden door met name hoogteverschil, ondergrond en weersomstandigheden.

Hartslag (input) en power (output) kun je een stuk beter vergelijken - mits accuraat gemeten. Daar zijn we voor hardlopen nu nog niet, maar daar gaan we uiteraard wel naartoe.
Maar ja, hoe ga je Power output meten bij het hardlopen? Je hebt geen cranks, kettingen of wielen waar je een meter op kunt zetten. Druksensoren inbouwen in hardloopschoenen betekent óf een extra zool, of sensoren die je samen met elk nieuw paar schoenen weg kunt mikken. Een footpod - bóvenop je voet - kan simpelweg niet meten wat voor kracht je met je voet zet...

Op dit moment gaan we niet naar accurate powermeting, maar naar steeds meer merken die hetzelfde truukje - of net iets anders - toepassen om te doen alsof ze power meten, terwijl ze het schatten.

Overigens:
Pace icm hartslag, buitentemperatuur, weerdata, windsnelheid en ondergrond gebaseerd op GPS-data, hoogteverschil met barometer, dit zijn allemaal al zaken die te meten of achteraf op te vragen zijn.

De ene training is niet de andere, maar hier is vast wel een rits aan correctiefactoren op toe te passen.

[ Voor 11% gewijzigd door Pathogen op 16-10-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52
Pathogen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:02:
[...]

Maar ja, hoe ga je Power output meten bij het hardlopen? Je hebt geen cranks, kettingen of wielen waar je een meter op kunt zetten. Druksensoren inbouwen in hardloopschoenen betekent óf een extra zool, of sensoren die je samen met elk nieuw paar schoenen weg kunt mikken. Een footpod - bóvenop je voet - kan simpelweg niet meten wat voor kracht je met je voet zet...

Op dit moment gaan we niet naar accurate powermeting, maar naar steeds meer merken die hetzelfde truukje - of net iets anders - toepassen om te doen alsof ze power meten, terwijl ze het schatten.
Ik begreep dat stryd testen heeft gedaan op de loopband waar hun foodpod vergeleken is met de reëele power zoals gemeten dmv de loopband (hoe meten ze dat überhaupt?).

Als een power schatting in de buurt komt van een echte meting is dat denk ik al een heel mooi begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Requiem19 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Ik begreep dat stryd testen heeft gedaan op de loopband waar hun foodpod vergeleken is met de reëele power zoals gemeten dmv de loopband (hoe meten ze dat überhaupt?).

Als een power schatting in de buurt komt van een echte meting is dat denk ik al een heel mooi begin.
Dat heb ik ook gelezen :) In een gecontroleerde omgeving met een loopband is vast een consistent resultaat verkregen, maar houdt dat ook stand zodra je de deur uit stapt?
Als je niet daadwerkelijk de power méét blijft het een schatting met geavanceerde algoritmen om zover mogelijk in de buurt te komen. Maar, als je het daadwerkelijk makkelijk had kunnen meten wat dát vast al gedaan :P
Het stuk van DCRainmaker over Garmin power, vooral de conclusie, beschrijft dit duidelijk:
https://www.dcrainmaker.c...garmin-running-power.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:53
Je schijnt loopbanden met ingebouwde krachtmeters/drukplaten te hebben, maar dat zijn instrumenten te vinden bij onderzoekcentra en universiteiten volgens mij. Again, DCRainmaker is my source. :) Volgens mij was zo een ding in of bij Parijs te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
DC rainmaker uit dat artikel:
Ultimately there’s no easy way to know which one is most accurate. Both companies claim they’re backed by data and science. While Stryd has shown some data from indoor treadmills and how it matches, neither company can demonstrate anything tangible outdoors because no such technology exists to base any sort of accuracy statement on outdoors
I’m also not going to make a judgment about which is more accurate. Anyone who does is kidding themselves. There’s simply no way with today’s technology to know outside which is more accurate. You can judge consistency, you can judge how variables and conditions impact each unit, but you can’t reliably judge accuracy today outside.
Ergo, precies wat hierboven gezegd is. De echte accuraatheid is niet te meten.

Máár is accuraatheid relevant? Als de afwijking consistent is heb je in ieder geval een constante om je progressie te meten. Als de stryd onder alle omstandigheden +55 wat meet is de data misschien fout, maar zul je toch waarnemen dat je met een hoger vermogen gelopen hebt.

Voor mij zou dat dus een interessantere vraag, hoe klein is de variatie in metingen onder dezelfde omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoppa! schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Ik wilde ook niet te fel reageren, sorry als dat zo over kwam. ;)

Ik wil gewoon iets wat niet bestaat. Dat is gewoon heel jammer voor mij. Al moet ik zeggen dat ik de indruk heb dat Suunto (als ik de reviews lees) er wel in slaagt om een mooier scherm (qua resolutie en kleur) te combineren met betere accuduur. Of vergis ik me daarin? Het scherm van de Spartan trainer oogt wat mooier in de video's.
Geen probleem! :) Ik heb nog even naar de specs van de Suntoo Spartan Trainer gekeken en die heeft een scherm van 218x218 pixels, dus een iets lagere resolutie dan de Garmin VA3. Lag het misschien aan de gebruikte watchface, dat de resolutie van de VA3 zo laag leek in jouw ogen? Batterijduur van de Suntoo lijkt wel een heel stuk langer en ik vind het ook een mooi horloge. Alleen het Garmin platform bevalt me erg goed, zeker nu de GC app verbeterd is (nog in beta). Suunto heb ik geen recente ervaring mee (mijn eerste sporthorloge was wel een Suunto maar dat is al heel lang geleden).

Mijn ideale horloge zou trouwens een Apple Watch series 3 zijn met 3G/4G (werkt nog niet in NL en is onduidelijk of en wanneer dit wel zou gaan werken) met een accuduur van minimaal 3-4 dagen en ook een langere accuduur icm GPS. En dan zou de optische hartslagmeter op het niveau van een Garmin/Fitbit, of beter nog Scosche Rhythm +, moeten zijn. Bellen met je horloge lijkt me namelijk ideaal voor hardlopers (stel er gebeurt wat onderweg en ik ga mijn telefoon niet meenemen tijdens het hardlopen) en optische hartslagmeters zullen wel nooit zo goed worden als hartslagbanden, maar Scosche komt wel een heel eind in de buurt.

Dus... ik wil eigenlijk ook iets wat nog niet bestaat. ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Requiem19 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:16:
DC rainmaker uit dat artikel:

[...]

[...]

Ergo, precies wat hierboven gezegd is. De echte accuraatheid is niet te meten.

Máár is accuraatheid relevant? Als de afwijking consistent is heb je in ieder geval een constante om je progressie te meten. Als de stryd onder alle omstandigheden +55 wat meet is de data misschien fout, maar zul je toch waarnemen dat je met een hoger vermogen gelopen hebt.

Voor mij zou dat dus een interessantere vraag, hoe klein is de variatie in metingen onder dezelfde omstandigheden?
Mee eens. Hetzelfde geldt voor stappentellers. 10.000 stappen =/= 10.000 stappen als je verschillende apparaten met elkaar vergelijkt, maar zolang er consistent (en enigszins logisch) gemeten wordt heb je een baseline.
Wat ik tot nu toe heb gelezen geeft me niet echt het idee van consistentie in de metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Pathogen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:22:
[...]

Mee eens. Hetzelfde geldt voor stappentellers. 10.000 stappen =/= 10.000 stappen als je verschillende apparaten met elkaar vergelijkt, maar zolang er consistent (en enigszins logisch) gemeten wordt heb je een baseline.
Wat ik tot nu toe heb gelezen geeft me niet echt het idee van consistentie in de metingen.
Hmm dat zou jammer zijn. Ik houd het nog even in de gaten voordat ik echt de jump maak naar de power footpod.

Ben ook wel benieuwd hoe je power in je trainingen gaat verwerken. Intervallen op basis van power ipv snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
Kracht zou dan inderdaad snelheid of hartslag gaan vervangen als trainingsdoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10 15:09
Weet iemand of je data vanuit Apple Health naar Garmin connect kan syncen? Ik draad mijn horloge niet de hele dag maar heb mijn telefoon wel altijd bij me. Ik zou het wel tof vinden als de stappen die mijn telefoon telt ook mee genomen worden in Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxa schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:13:
Weet iemand of je data vanuit Apple Health naar Garmin connect kan syncen? Ik draad mijn horloge niet de hele dag maar heb mijn telefoon wel altijd bij me. Ik zou het wel tof vinden als de stappen die mijn telefoon telt ook mee genomen worden in Garmin Connect.
Vanuit Garmin Connect kun je bijna alle data naar Apple Health sturen, maar in omgekeerde richting is het heel beperkt. De enige data die Garmin Connect van Apple Health mag lezen zijn: geboortedatum, geslacht, gewicht en lengte.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
PatrickC schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:56:
[...]

Vanuit Garmin Connect kun je bijna alle data naar Apple Health sturen, maar in omgekeerde richting is het heel beperkt. De enige data die Garmin Connect van Apple Health mag lezen zijn: geboortedatum, geslacht, gewicht en lengte.
Thnx duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:39
Requiem19 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:36:
[...]

Hmm dat zou jammer zijn. Ik houd het nog even in de gaten voordat ik echt de jump maak naar de power footpod.

Ben ook wel benieuwd hoe je power in je trainingen gaat verwerken. Intervallen op basis van power ipv snelheid?
Het boek van Jim Vance (Running with power) geeft een aardig beeld van wat je met power in trainingen kunt doen. Enerzijds aan de analyse-kant (verbeteringen in loopefficiency en trainingload op basis van power bijvoorbeeld), anderzijds staan achter in dat boek trainingschema's voor diverse afstanden (voor een paar eindtijden).
Hij beveelt echter aan om eerst een paar maanden met een power meter te gaan lopen en indicatoren als hartslag gedeeld door power bij te houden en dan pas te switchen naar training op basis van power.
In die fase zit ik zelf ook, daarnaast gebruik ik de Stryd om mijn krachten te verdelen op heuvelachtige parcours. Dat werkt veel beter dan lopen op hartslag; doordat dat naijlt loop je altijd achter de feiten aan.
NB: ik gebruik Golden cheetah (open source) als software, Sporttracks voor Windows steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:20

thijsco19

KTM 990 SMT

Effe een simpel vraagje.

Zo af en toe trilt mijn forerunner 35, dat is zonder dat er een melding op verschijnt.
Ook is de bewegingsbalk uitgeschakeld, daar was ik namelijk al heel snel klaar mee..

Verder kan ik niks ontdekken wat het zal kunnen zijn. Die keren dat ik keek had ik geen meldingen op me telefoon

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:40
thijsco19 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:29:
Effe een simpel vraagje.

Zo af en toe trilt mijn forerunner 35, dat is zonder dat er een melding op verschijnt.
Ook is de bewegingsbalk uitgeschakeld, daar was ik namelijk al heel snel klaar mee..

Verder kan ik niks ontdekken wat het zal kunnen zijn. Die keren dat ik keek had ik geen meldingen op me telefoon
Dit horloge heeft ook hartslag meting toch? Misschien heb je ergens een zone ingesteld en ga je daar overheen?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@Kees_frl , niet dat ik kan ontdekken. Zou ook raar zijn, op momenten dat ik bijvoorbeeld mijn hartslag in de gate houd trilt er niks.

Ga het in iedergeval in de gate houden als ie trilt.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@thijsco19 Een automatische software update misschien? Dan trilt mijn Garmin vivoactive HR ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@PatrickC , hoe vaak gebeurt dat ongeveer bij jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35
MrAcid schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:54:

Ik upload mijn tomtom data altijd naar strava, en vandaar uit naar veloviewer. Daar kun je echt goede analyses maken. Bijvoorbeeld hartslag per meter, gefilterd op hartslag bereik (tussen 150 en 160 bv) en afstand (tussen de 7 en 10km). Dan zie je progressie, en zo kun je continue filtering aanpassen om allerlei runs te vergelijken. Kan het iedereen aanraden. Je kunt met die site ook snelste xxx M vergelijken in tijd, dit kan voor 100,200, etc. voor alle belangrijke afstanden.

Wat ik nog een beetje mis is de tijd die ik loop per maand in een hartslag zone. Om de maanden te kunnen vergelijken. Vroeger liep ik vaak dezelfde afstand en hetzelfde tempo om te kunnen vergelijken, nu kan ik met veloviewer veel meer vergelijkingen maken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:27

Roozzz

Plus ultra

Ik zag zojuist dat er weer een firmware update is uitgegeven voor de Suunto Spartan serie: https://www.dcrainmaker.c...custom-watch-builder.html

Zijn er hier nog mensen die deze gebruiken? Ik heb er een jaar terug serieus naar gekeken om een Spartan aan te schaffen; maar toen was deze gewoon niet competitief en heb ik mijn oude Ambit behouden. Is deze inmiddels wel een realistische optie?

Voor mij is een lange batterijduur (24+ uur), barometer en navigatie een must.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik vind ze persoonlijk echt te groot. Jammer, want qua interface ziet de Suunto er véél gelikter uit dan de Garmins (betere typografie, veel mooiere graphics/grafieken en hogere resolutie schermen). Qua features en apps blijven ze wat achter, maar daar is inmiddels wel mee te werken. Het is echt vooral de grootte/lompheid die me tegen zou houden. Zag ze laatst op een vliegveld weer 'in het echt' liggen en het is gewoon echt een enorme 'klomp' plastic.

Forerunner 935 links, Suunto Spartan Sport Wrist in het blauw:
Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2017/05/DSC_0588.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2017/05/DSC_0585.jpg

Bron: https://www.dcrainmaker.c...port-wrist-hr-review.html

[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 17-10-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Momenteel heb ik het meest rechter model, dus ik maak me niet zo druk om het formaat. Kleiner is ie altijd ;) Volstrekt onverwoestbaar trouwens die Ambit 1,2 en 3. Ook jaren na de introductie doet die van mij nog steeds perfect wat ie moet doen en haalt keurig de (ooit) beloofde batterijduur.

Dat Suunto een véél mooiere interface heeft ben ik helemaal met je eens. En dan begin ik nog niet eens over het gedrocht dat garmin een website noemt :X

Maar goed om te horen dat de "gap" niet zo gigantisch meer is. Mijn vertrouwen in Suunto heeft een behoorlijke deuk opgelopen bij de introductie van de Spartan. Het product was gewoon totaal niet af. En ja, bij Garmin ben je het 1e halfjaar ook gewoon beta-tester; maar dat wil niet zeggen dat ik daar vrolijk van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:51
Roozzz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:15:
Ik zag zojuist dat er weer een firmware update is uitgegeven voor de Suunto Spartan serie:
Zijn er hier nog mensen die deze gebruiken?
MrAcid schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:26:
Ik vind ze persoonlijk echt te groot. Jammer, want qua interface ziet de Suunto er véél gelikter uit dan de Garmins (betere typografie, veel mooiere graphics/grafieken en hogere resolutie schermen). Qua features en apps blijven ze wat achter, maar daar is inmiddels wel mee te werken. Het is echt vooral de grootte/lompheid die me tegen zou houden. Zag ze laatst op een vliegveld weer 'in het echt' liggen en het is gewoon echt een enorme 'klomp' plastic.
Zelf heb ik tijdelijk de Trainer enige tijd in gebruik omdat dit het enige model was welke een aanvaardbare grote had. Helaas geen baro en interne temp. Maar dat wist ik van te voren.
Scherm en graphics van de trainer is veel minder dan die van zijn grote broers en zelf minder duidelijk dan de schermen van de FR235 & F5X.
Ik was van plan om hem tot het voorjaar te gebruiken maar of dat gaat lukken?
Elk onderdeel van het traject: Horloge, Movescount App, SuuntoLink & Movescount-website bevat dusdanig veel bugs of slordigheden dat het alleen kan zijn dat er niemand gebruik van maakt of niemand het interesseert. Geregistreerde bugs van meer dan een jaar oud zijn nog gewoon aanwezig of gewoon weer geïntroduceerd.
GPS is echter wel suprieur tov elk Garmin model welke ik de laatste jaren gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsco19 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:32:
@PatrickC , hoe vaak gebeurt dat ongeveer bij jouw?
De laatste paar maanden niet zo vaak meer (ik denk één keertje), maar toen ik de horloge net had (1.5 jaar terug), zeker één of twee keer per maand. De FR35 is minder lang uit, dus die krijgt misschien wel vaker nog updates. Maar als je dit b.v. bijna dagelijks hebt, dan is er iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
thijsco19 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:29:
Effe een simpel vraagje.

Misschien wanneer je Forerunner de Bluetooth verbinding verliest met je smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54
Dat zou het best kunnen zijn, ik krijg soms zelf een verbroken verbinding terwijl m'n horloge naast de telefoon is. Maar andere keren moet ik echt op 10 meter afstand zijn voordat het wegvalt. Dat geeft altijd trilling zonder verder melding op de telefoon, al zie je wel een melding op je horloge in die gevallen. Ik vind het eigenlijk bagger slecht gaan met bluetooth, dus ik heb het meestal uit staan. Misschien ligt het aan mijn telefoon (oneplus 3T) maar garmin en bluetooth is binnen mijn ervaring nooit heel erg goed geweest.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het inderdaad de waarschuwing is dat de Bluetooth verbinding wegvalt. Maar daar is volgens mij een setting voor dat je dat kunt uitschakelen (bij mij staat deze setting standaard uit, omdat het regelmatig voorkomt dat mijn horloge en telefoon van elkaar worden 'gescheiden'). Voor de rest heb ik eigenlijk bijna nooit Bluetooth problemen tussen mijn VA HR en iPhone 6. Soms is de verbinding er wel, maar ziet GC Mobile 'm niet. Een herstart van GC mobile fixed dat probleem meestal wel en als dat niet werkt een herstart van het horloge en uit/aanzetten van BT op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@PatrickC , het is dus niet het trillen van een software update. Tenzij er meerdere updates per dag/per week zijn..

Toevallig vanochtend gezien dat de verbinding wegging maar geen trilling gehad.
Tevens elke keer dat ie trilden en ik keek was de verbinding, voor zover ik weet, er gewoon.

Ik ga er sowieso op letten. Denk namelijk steeds dat er bijvoorbeeld een melding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 18:17
Roozzz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:15:
Ik zag zojuist dat er weer een firmware update is uitgegeven voor de Suunto Spartan serie: https://www.dcrainmaker.c...custom-watch-builder.html

Zijn er hier nog mensen die deze gebruiken? Ik heb er een jaar terug serieus naar gekeken om een Spartan aan te schaffen; maar toen was deze gewoon niet competitief en heb ik mijn oude Ambit behouden. Is deze inmiddels wel een realistische optie?

Voor mij is een lange batterijduur (24+ uur), barometer en navigatie een must.
ha door jouw link zie ik dat er ineens een Spartan Sport Wrist HR Baro is, dat zou zomaar eens kunnen zijn wat ik zoek (ik verbaasde me al dat er in de wrist HR geen barometer zat, die ik wel erin wil hebben). Als Suunto Core en Suunto Zoop gebruiker (een duikhorloge) ben ik nl wel een beetje Suunto minded, maar de nieuwe series tot nu toe misten elke keer wel wat.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Zo'n Suunto is wel heel erg mooi, eigenlijk.
Ik loop nu dagelijks met een Polar M400 rond, maar da's wel een lelijk ding. Als ik weer een batterijtje in mn gewone horloge heb, dan gaat de M400 weer de kast in en komt er alleen bij sporten uit.

Maar zo'n Suunto lijkt wel geschikt als dagelijks horloge, qua uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:31
thijsco19 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:07:
@PatrickC , het is dus niet het trillen van een software update. Tenzij er meerdere updates per dag/per week zijn..

Toevallig vanochtend gezien dat de verbinding wegging maar geen trilling gehad.
Tevens elke keer dat ie trilden en ik keek was de verbinding, voor zover ik weet, er gewoon.

Ik ga er sowieso op letten. Denk namelijk steeds dat er bijvoorbeeld een melding is.
Ik heb het met Android 8.0 ook steeds vaker. Blijkbaar komt er een melding voor bijvoorbeeld whatsapp met controleren op berichten ook al staat dat uit voor bepaalde groepen (op mute gezet)
Dit is heel snel weer uit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Die heb ik ook regelmatig maar die melding zie ik dan wel staan.

Gisteravond om 21:15 trilde die weer. Het scherm lichte ook op. Verbinding was er en op mijn telefoon geen melding..

Vreemd :9 .

Het is natuurlijk niet erg, maar wel vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:06
Hopjesvla79 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:52:
[...]

ha door jouw link zie ik dat er ineens een Spartan Sport Wrist HR Baro is, dat zou zomaar eens kunnen zijn wat ik zoek (ik verbaasde me al dat er in de wrist HR geen barometer zat, die ik wel erin wil hebben). Als Suunto Core en Suunto Zoop gebruiker (een duikhorloge) ben ik nl wel een beetje Suunto minded, maar de nieuwe series tot nu toe misten elke keer wel wat.
Ik zit in hetzelfde schuitje, overweeg om mijn Ambit 2 toch eens te vervangen en ik miste eigenlijk een Ultra met wrist HR maar de SSWHRB zit daar inderdaad juist tussen en lijkt ook voor mij perfect. En qua looks is de Spartan (imho mooiste sporthorloge dat er is) absoluut een grote stap vooruit.

Maar voorlopig is mijn Ambit 2 onverwoestbaar, dus ik wacht tot er een fatsoenlijke manier van custom workouts mogelijk is. Ik gebruik niet veel apps, maar heb mijn standaard trainingen netjes stap voor stap gedetailleerd in mijn horloge geprogrammeerd en dat is toch een luxe die ik zou missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gebruiken jullie een datafield voor je huidige running cadence?
Ik zoek eigenlijk zoiets voor mijn FR235 maar kan zo snel geen datafield vinden in de store wat enkel en alleen running cadence doet en wat ik in m'n bestaande data page kan gooien. Alleen complete faces, welke ik dus liever niet gebruik voor één functietje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
Drawer schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:19:
Gebruiken jullie een datafield voor je huidige running cadence?
Ik zoek eigenlijk zoiets voor mijn FR235 maar kan zo snel geen datafield vinden in de store wat enkel en alleen running cadence doet en wat ik in m'n bestaande data page kan gooien. Alleen complete faces, welke ik dus liever niet gebruik voor één functietje.
Is dat niet gewoon een standaard datafield die je in kan stellen op een van de data screens, hetzij onder cadence, hetzij in het run dynamics-menu? Zie https://www8.garmin.com/m...B0-A0EB-611E25D21331.html.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Trenchdog schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:21:
[...]

Is dat niet gewoon een standaard datafield die je in kan stellen op een van de data screens, hetzij onder cadence, hetzij in het run dynamics-menu? Zie https://www8.garmin.com/m...B0-A0EB-611E25D21331.html.
:X :X :X 8)7 8)7 8)7

Thanks. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desaf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-01-2024
Een vraag, ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar probeer het maar:
Ik ben op zoek naar een sporthorloge met de volgende kenmerken:
- gebruik is voor hardlopen, ongeveer 3x per week
- moet een GPS hebben, geen voorkeur voor pols of een meter op je borst, al lees ik wel dat een meter op je borst veel accurater is.
- bluetooth of een andere vorm waardoor ik de gegevens kan zien en mogelijk analyseren.
- moet ook intervallen kunnen meten, niet alleen gemiddelde snelheid van een rit.
- slaapfunctie hoeft niet perse.
- enige vorm van waterdichtheid zou wel een plus zijn.
- max 150-200 euro.

Ik heb in het verleden een mi band 1 gehad, maar zat geen goede app bij waarbij je alles kon bijhouden. Ik zit trouwens met mijn telefoon op Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Desaf schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:13:
Een vraag, ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar probeer het maar:
Ik ben op zoek naar een sporthorloge met de volgende kenmerken:
- gebruik is voor hardlopen, ongeveer 3x per week
- moet een GPS hebben, geen voorkeur voor pols of een meter op je borst, al lees ik wel dat een meter op je borst veel accurater is.
- bluetooth of een andere vorm waardoor ik de gegevens kan zien en mogelijk analyseren.
- moet ook intervallen kunnen meten, niet alleen gemiddelde snelheid van een rit.
- slaapfunctie hoeft niet perse.
- enige vorm van waterdichtheid zou wel een plus zijn.
- max 150-200 euro.

Ik heb in het verleden een mi band 1 gehad, maar zat geen goede app bij waarbij je alles kon bijhouden. Ik zit trouwens met mijn telefoon op Android.
Ongeveer 3 pagina's terug is bijna precies dezelfde vraag besproken (zelfde eisen als jij):
Het grote Sporthorloge met GPS topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-10 07:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:26
Wat mij nog niet duidelijk is met de va3, notifications.
Ik heb een iPhone, kan ik dan alle notifications (selectief) tonen op de va3?
Denk hierbij aan whatsapp,berichten,mail headers, NOS header, etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
Wat in het berichtencentrum komt te staan, wordt ook getoond op je VA3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-10 22:49
PatrickC schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:52:
@Highland Goede trainingprogramma's voor intervallen had ik even over het hoofd gezien. Dan valt de vivoactive HR af. De nieuwe vivoactive 3 gaat dit wel ondersteunen.
Wat zijn de mogelijkheden betreft interval? Op dit moment heb ik een Polar M400 met vele mogelijkheden.
Ik wil de M400 vervangen voor een VA HR.

Zijn er meer overgestapt van M400 naar VA HR? Zo`ja, wat mis je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Trenchdog schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:24:
Wat in het berichtencentrum komt te staan, wordt ook getoond op je VA3.
Ja bij mij hapert dat vandaag. Heb de VA3 al aan en uit gezet maar geen succes, zometeen even telefoon herstarten.

Ander "fun fact" of bug.... Ik kan mijn horloge op het werk niet dragen (ik werk op de operatie kamers) en heb hem derhalve uitgezet vanmorgen. Vanmiddag na werktijd weer om gedaan en nu kijk ik op Garmin Connect en wat blijkt, ik heb wel hartslag data van de hele dag! Tussen 8 en 17u lijkt het wel alsof er een hartslag is gedetecteerd, ra-ra? Iemand idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
Noxa schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:36:
[...]

Ja bij mij hapert dat vandaag. Heb de VA3 al aan en uit gezet maar geen succes, zometeen even telefoon herstarten.

Ander "fun fact" of bug.... Ik kan mijn horloge op het werk niet dragen (ik werk op de operatie kamers) en heb hem derhalve uitgezet vanmorgen. Vanmiddag na werktijd weer om gedaan en nu kijk ik op Garmin Connect en wat blijkt, ik heb wel hartslag data van de hele dag! Tussen 8 en 17u lijkt het wel alsof er een hartslag is gedetecteerd, ra-ra? Iemand idee hoe dat kan?
Staat een van beide toestellen niet in silent mode (of iets vergelijkbaars? Het openen van Garmin Connect op mijn telefoon wil ook nog wel eens helpen om de verbinding weer op gang te krijgen.

Dat van die hartslag is wel een gekke, is er niet iets geëxtrapoleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Great... now I want one... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Klinkt weer als een typisch Garmin product kort na release. Ze leren het daar maar moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanputten80 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:34:
[...]

Wat zijn de mogelijkheden betreft interval? Op dit moment heb ik een Polar M400 met vele mogelijkheden.
Ik wil de M400 vervangen voor een VA HR.

Zijn er meer overgestapt van M400 naar VA HR? Zo`ja, wat mis je?
De VA HR heeft geen mogelijkheden voor interval. De VA3 wel, want deze ondersteunt custom workouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

thijsco19 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:05:

Gisteravond om 21:15 trilde die weer. Het scherm lichte ook op. Verbinding was er en op mijn telefoon geen melding..

Hmm, is het misschien de melding dat je te lang stil hebt gezeten en moet bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:15
Ik wil ook een VA3, maar zonder manual lap is hij voor mij vrij waardeloos voor baantrainingen.

De tweede 235 die ik heb is dan weer vrij waardeloos voor hartslag, en heeft ook steeds vaker gare GPS-issues. Ik moet 'm nog steeds opsturen ter reparatie, maar lopen zonder horloge is ook weer zo raar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Pathogen schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:52:
[...]

Hmm, is het misschien de melding dat je te lang stil hebt gezeten en moet bewegen?
Nope, staat al uit. Werd ik gelijk al helemaal gek van. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 18:17
nokie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:52:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, overweeg om mijn Ambit 2 toch eens te vervangen en ik miste eigenlijk een Ultra met wrist HR maar de SSWHRB zit daar inderdaad juist tussen en lijkt ook voor mij perfect. En qua looks is de Spartan (imho mooiste sporthorloge dat er is) absoluut een grote stap vooruit.

Maar voorlopig is mijn Ambit 2 onverwoestbaar, dus ik wacht tot er een fatsoenlijke manier van custom workouts mogelijk is. Ik gebruik niet veel apps, maar heb mijn standaard trainingen netjes stap voor stap gedetailleerd in mijn horloge geprogrammeerd en dat is toch een luxe die ik zou missen.
ik vraag me alleen af hoe die accu duur zit: ik neem aan dat die gemeten is met zowel de HR als GPS aan, maar zou graag willen weten hoe lang hij werkt zonder GPS (dus gewoon als horloge met HR gedurende de dag). Heeft iemand daar een linkje voor ofzo?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:57

GurbY{nl}

GurbY{nl}

thijsco19 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:05:

Komt me bekend voor. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je stormwaarschuwing in de barometer aan hebt staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
W.Wonderland schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:14:
Zelf heb ik tijdelijk de Trainer enige tijd in gebruik omdat dit het enige model was welke een aanvaardbare grote had. Helaas geen baro en interne temp. Maar dat wist ik van te voren.
Scherm en graphics van de trainer is veel minder dan die van zijn grote broers en zelf minder duidelijk dan de schermen van de FR235 & F5X.
Ik was van plan om hem tot het voorjaar te gebruiken maar of dat gaat lukken?
Elk onderdeel van het traject: Horloge, Movescount App, SuuntoLink & Movescount-website bevat dusdanig veel bugs of slordigheden dat het alleen kan zijn dat er niemand gebruik van maakt of niemand het interesseert. Geregistreerde bugs van meer dan een jaar oud zijn nog gewoon aanwezig of gewoon weer geïntroduceerd.
GPS is echter wel suprieur tov elk Garmin model welke ik de laatste jaren gezien heb.
Waar heb je last van qua bugs? Ik heb het idee dat de grote bulk van dingen die mensen doen prima werkt maar dat er nog wat eigenaardigheden in sommige usecases zitten. Ik ervaar geen problemen eigenlijk bij het lopen van mijn rondjes en het volgen van GPS tracks in bossen en bergen.

Ik heb zelf een Spartan Ultra, sinds de launch daarvan. Toen dat ding uitkwam liep hij erg achter tov de Ambit serie en was de GPS warrig. Toen na een paar maanden een GPS update uitkwam was die basically on par met andere apparaten (met uitzondering van de Ambit serie met antennebump, een externe antenne die goed omhoog gericht staat gaat altijd beter zijn dan een antenne binnen het horloge).

Qua features zijn ze nu gelukkig ook een berg verder (laatste update bracht vooral outdoor dingen als stormalarm en sunup/sundown info). Ik snap alle klachten als je vergelijkt met eerdere horloges maar bij veel klachten vraag ik me ook af of mensen de features echt gebruiken of alleen willen hebben omdat het er vroeger ook op zat ;). Het enige dat ik echt mis is de weergave van HR zones langs de rand van het scherm die ze zo cool in de promotie hadden gezet (voor augustus '16, het is er nu nog steeds niet). Zal wel iets met batterijduur te maken hebben ofzo.

Het platform heeft zich in ieder geval wat mij betreft wel bewezen, de rest is softwareupdates. De Spartan is geen Ambit 4, het is een heel nieuw platform en dus niet zoiets als een upgrade van een Fenix 4 naar 5. Het was netter geweest als ze met de launch gewacht hadden tot de featureset meer on par was maar dat zal wel iets met sales/marketing te maken hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
Jheroun schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Waar heb je last van qua bugs? Ik heb het idee dat de grote bulk van dingen die mensen doen prima werkt maar dat er nog wat eigenaardigheden in sommige usecases zitten. Ik ervaar geen problemen eigenlijk bij het lopen van mijn rondjes en het volgen van GPS tracks in bossen en bergen.
Onderstaande is van toepassing op mijn Spartan Trainer (n=1), gedeelte kan aan mij liggen (oHR) maar op het grootste gedeelte heb ik geen invloed.

GPS is perfect! (en ook de enige reden waarom hij tot het voorjaar mag blijven en niet direct weggaat (tenzij ik een leuk bod krijg))
De vergelijking op een vast rondje (+9K n=10+) heeft nooit een grotere afwijking dan 10m laten zien!
Dit vertaal zich ook in de goede resultaten voor buitenwater zwemmen (~1k5 n=10+) hier zie ik een afwijking van +/-10m. Waarbij ik zowel één keer een positieve als negatieve 50m heb gezien. Goede waarden voor een horloge welke zich het grootste gedeelte van de tijd onder water bevind en waarbij de afstand niet exact recht is vanwege wind, golven en persoonlijke afwijkingen.
  • oHR is in mijn geval zeer slecht, echter horloge geeft geen indicatie dat hij het niet kan meten maar stopt gewoon bij een laatst gemeten (geloofwaardige) waarde. Zo weet ik intussen dat als ik bij 5x kijken in 5 minuten dezelfde waarde zie hij intern (waarschijnlijk) vast staat.
    Echter na een move zijn er verschillende resultaten mogelijk (na de eerste juiste minuten):
    • Alle Data is opeens perfect beschikbaar.
    • De overige 30 min met een hartslag van 0 heb gelopen (gewenst),
    • De overige 30 min ik zeer constant een waarde heb van bv 153 (onmogelijk),
    • De overige 30 min ik gelopen heb met een constante waarde van 254! (new hr max)
    • De overige 30 de waarde oploopt tot boven de 2000 !
    Dit soort fouten moet niet kunnen. (~90% van de run moves)
  • Onmogelijkheid tot synchroniseren moves (oa zwemmen): Het is zeer goed mogelijk dat een move niet gesynchroniseerd kan worden met de Suunto servers (App of PC). Het is vervolgens Onmogelijk om deze data, welke dus gewoon zichtbaar en aanwezig is in het horloge bij Suunto te krijgen. (quote:with the spartan watches we cannot restore moves shorter than 12 hours)
  • (bug is al meer dan een jaar bekend!) Je mag de gegevens wel handmatig intikken bij het handmatig creëren van een move Dit zijn gewoon ontwerpfouten (~70% van de swim moves)
  • Stappenteller / acceleratiesensor
  • Gebruik ik niet,maar omdat ik na een loop een melding kreeg dat mijn doel gehaald was, was ik benieuwd hoe stappen geteld werden? Links of links/rechts. Simpel, stand onthouden 100 stappen doen. (5km/h armen normaal meebewegen tijdens lopen) en de stand vergelijken. Nooit maar ook nooit klopte dit. Meer passen (200-300), armen nog natuurlijker laten bewegen gaf geen verbetering. Telkens tussen de 75-90% van het werkelijke aantal passen. Verklaart waarschijnlijk ook waarom er helemaal niets klopt van de zwemafstanden en type slagen tijdens zwembad zwemmen. Cadans tijdens hardlopen klopt echter wel weer. Algoritmes verre van goed.
En tenslotte een aantal plaatjes van de App (vergelijkbaar met online movescount versie)
Onderstaand tempo lag tussen de min 4'54 en max 4'10.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/21o3tig.jpg

Cadance
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ij11eh.jpg
Eén van de vele manieren waarop oHR geregistreerd kan worden:
(bij onderstaande run zal er dus ongeveer 160 op mijn scherm gestaan hebben vanaf 45'60?)
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2h54doh.jpg
Voor diegene die interesse hebben in mijn geschatte VO2 max, deze varieert tussen de 20 en 35 nml/kg/min (Nano Milliliter!) Waarschijnlijk de laagste waarde van heel Nederland.
Normaar negeer ik zulke fouten/typo's direct maar op de Suunto site sterft het er werkelijk van.
Wat alleen kan als er geen aandacht aan gegeven wordt.
(Over "button start" to start, Gebrek aan sensor pool, "multimove", training programma's ed kun je ook nog een discussie voeren)
  • HR kan 100% opgelost worden met een externe HR, ik had echter gehoopt dat deze overbodig zou zijn.
  • Suunto App, SuuntoLink en Suunto Movescount had ik helemaal niet willen hebben/gebruiken.
    Echter je zit eraan vast, je zonder deze tools niet aan je gegevens komen, het is geen Garmin waar je je gevens via de USB port kan ophalen.
En volgens de Suunto Support Center:
  • We would recommend using the Chest strap for swimming because Optical doesn't work under water.
  • A stable 153 is not a good reading, the crash and the inconsistent readings is not good
  • With the spartan watches we cannot restore moves shorter than 12 hours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na het lezen van de review van de Garmin VA3 van DC Rainmaker heb ik even de pluspunten en minpunten op een rijtje gezet t.o.v. mijn huidige Garmin VA HR.

Pluspunten:
  • de 'looks'
  • verwisselbare bandjes, zelfs met 20mm 'standaard' bandjes
  • echte 24x7 HR, dus geen 'gaps' meer zoals bij de VA HR
  • (custom) workouts en training plans
  • stress meting
  • externe sensors via bluetooth smart (b.v. footpods zoals de Milestonepod)
  • VO2max
  • HR sensor die wegvalt in de behuizing (geen 'deuk' meer in je pols)
Minpunten:
  • data velden per pagina beperkter (je kunt b.v. niet 1 veld op pagina 1 en 4 velden op pagina 2 weergeven en de datavelden die je kunt kiezen voor het bovenste en onderste veld (bij 4 velden op 1 pagina) zijn beperkt.
  • (nog) geen manual laps!!
  • geen countdown timer bij workouts (is geen minpunt tov de VA HR, maar meer een algemeen minpunt) en geen optie om een workout te pauzeren aangezien de button de workout naar de volgende stap van de workout zet
  • lagere batterijduur
De minpunten lijken mij nog wel gedeeltelijk oplosbaar via firmware updates.

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 19-10-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@W.Wonderland
[nerdmode]Die nml/kg/ml is in ieder geval fout, je kan eigenlijk niet nano (een miljardste 1*10-9) naast mili (een duizendste 1*10-3) tegelijk gebruiken bij dezelfde eenheid. Strikt gesproken zou je met een "nano-mili" voorvoegsel op pico uitkomen, dus 1 picoliter (1 biljoenste 1*10-12) [/nerdmode]
Maar goed je gaf zelf al aan dat het een 'typfout' is, ik vermoed zelf dat de "wetenschappers" van suunto hun werk gewoon niet goed doen.
Buiten dat is de waarde natuurlijk ook veel te laag.

Persoonlijk zou ik nog wel met de optische HR afwijkingen kunnen leven, ze zijn onbruikbaar, maar dat zou in de praktijk gewoon betekenen dat ik mijn externe band blijf gebruiken. Waar ik vooral een hekel aan heb zijn die 'gesloten' platforms (maakt niet uit hoe goed ze zijn) die opmerking van je over
Suunto App, SuuntoLink en Suunto Movescount had ik helemaal niet willen hebben/gebruiken.
Echter je zit eraan vast, je zonder deze tools niet aan je gegevens komen, het is geen Garmin waar je je gevens via de USB port kan ophalen.
is voor mij al een dealbreaker.

De replies van support zijn ook matig, ik heb niet het idee dat je echt geholpen bent. Vind je alleen "perfecte" gps genoeg om bij dit horloge te blijven? Want de nauwkeurigheid is op zich wel leuk (en indrukwekkend voor jouw resultaten) maar het is weliswaar een belangrijk onderdeel, maar beslist niet het enige waar ik waarde aan hecht.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-10 12:31
Je gebruikt OHR voor zwemmen? Dat werkt in 99% van de gevallen toch slecht/niet? Bij de FR935 wordt OHR bijvoorbeeld ook uitgeschakeld met zwemmen voor zover ik weet... Ook logisch want met zwemmen zal er veel meer beweging in het horloge zitten en daardoor dus onmogelijk goede OHR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

@W.Wonderland, dit klinkt als een gevalletje garantie. Dit zijn allemaal klachten die echt niet horen én die ik ook niet eerder gehoord heb van de nodige gebruikers... Ik zou het wel weten.
Andere zaken, zoals OHR en stappentellers daarvan weet je in mijn optiek van te voren van dat het ruk is. Leuk ter indicatie, maar niet serieus te nemen.

Ik heb bij mijn Ambit nog nooit echte issues gehad met syncen (in deze 5 jaar een 2x maal een dag of wat downtime), dus dat vind ik niet zo spannend. En volgens mij kunnen (/konden?) deze gegevens wel uitgelezen worden zonder dat sync gebeuren, maar das inderdaad niet zo heel praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
W.Wonderland schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

Onderstaande is van toepassing op mijn Spartan Trainer (n=1), gedeelte kan aan mij liggen (oHR) maar op het grootste gedeelte heb ik geen invloed.
Ah. oHR. Ik heb een band :) Dus dat ik die afwijkingen niet zie is dan niet zo raar.
  • Onmogelijkheid tot synchroniseren moves (oa zwemmen): Het is zeer goed mogelijk dat een move niet gesynchroniseerd kan worden met de Suunto servers (App of PC). Het is vervolgens Onmogelijk om deze data, welke dus gewoon zichtbaar en aanwezig is in het horloge bij Suunto te krijgen. (quote:with the spartan watches we cannot restore moves shorter than 12 hours)
  • (bug is al meer dan een jaar bekend!) Je mag de gegevens wel handmatig intikken bij het handmatig creëren van een move Dit zijn gewoon ontwerpfouten (~70% van de swim moves)
Ik heb wel eens vertraging voordat mijn telefoon de moves van het horloge eindelijk heeft weggehaald en op movescount gezet maar ik heb serieus nog nooit een move gehad die niet gesynced is. Ik lees hier ook geen klanten over op het Spartan forum op watchuseek (maar wellicht staat het in een algemeen Suunto deel over movescount ofzo).
  • Stappenteller / acceleratiesensor
  • Gebruik ik niet,maar omdat ik na een loop een melding kreeg dat mijn doel gehaald was, was ik benieuwd hoe stappen geteld werden? Links of links/rechts. Simpel, stand onthouden 100 stappen doen. (5km/h armen normaal meebewegen tijdens lopen) en de stand vergelijken. Nooit maar ook nooit klopte dit. Meer passen (200-300), armen nog natuurlijker laten bewegen gaf geen verbetering. Telkens tussen de 75-90% van het werkelijke aantal passen. Verklaart waarschijnlijk ook waarom er helemaal niets klopt van de zwemafstanden en type slagen tijdens zwembad zwemmen. Cadans tijdens hardlopen klopt echter wel weer. Algoritmes verre van goed.
Ja ok, maar is dat een bug? Geen enkele stappenteller is exact, het horloge moet het doen met wat waarden van een sensor en een algoritme daarachter. Dit lijkt me niet uniek voor Suunto. Punt is meer dat je kan zien of je vandaag meer of minder dan gisteren hebt gelopen en dat je een target op een bepaald aantal kan zetten. Ik zou er mijn afstandsmetingen inderdaad ook niet mee doen ;)
Voor diegene die interesse hebben in mijn geschatte VO2 max, deze varieert tussen de 20 en 35 nml/kg/min (Nano Milliliter!) Waarschijnlijk de laagste waarde van heel Nederland.
Normaar negeer ik zulke fouten/typo's direct maar op de Suunto site sterft het er werkelijk van.
Wat alleen kan als er geen aandacht aan gegeven wordt.
Waar zie jij dit? Als ik mijn laatste run erbij pak staat er in movescount echt ml/kg/min. Weird stuff.
vo2
En volgens de Suunto Support Center:
  • We would recommend using the Chest strap for swimming because Optical doesn't work under water.
  • A stable 153 is not a good reading, the crash and the inconsistent readings is not good
  • With the spartan watches we cannot restore moves shorter than 12 hours.
Support is inderdaad een mixed bag. Een jaar geleden heb ik nogal een waslijst aan dingen gestuurd, toen kreeg ik een goede reply. De keer daarna kreeg ik ook zo'n 'have you tried turning it off and on again' respons. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Trenchdog schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:38:
[...]

Staat een van beide toestellen niet in silent mode (of iets vergelijkbaars? Het openen van Garmin Connect op mijn telefoon wil ook nog wel eens helpen om de verbinding weer op gang te krijgen.

Dat van die hartslag is wel een gekke, is er niet iets geëxtrapoleerd?
Notificatie probleem opgelost. Ik had meldingen widget uitgezet.

Die hartslag zou best wel eens geëxtrapoleerd kunnen zijn ja. Ik ga er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:14
Jheroun schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:55:
[...]

Ah. oHR. Ik heb een band :) Dus dat ik die afwijkingen niet zie is dan niet zo raar.

[...]

Ik heb wel eens vertraging voordat mijn telefoon de moves van het horloge eindelijk heeft weggehaald en op movescount gezet maar ik heb serieus nog nooit een move gehad die niet gesynced is. Ik lees hier ook geen klanten over op het Spartan forum op watchuseek (maar wellicht staat het in een algemeen Suunto deel over movescount ofzo).

[...]

Ja ok, maar is dat een bug? Geen enkele stappenteller is exact, het horloge moet het doen met wat waarden van een sensor en een algoritme daarachter. Dit lijkt me niet uniek voor Suunto. Punt is meer dat je kan zien of je vandaag meer of minder dan gisteren hebt gelopen en dat je een target op een bepaald aantal kan zetten. Ik zou er mijn afstandsmetingen inderdaad ook niet mee doen ;)

[...]

Waar zie jij dit? Als ik mijn laatste run erbij pak staat er in movescount echt ml/kg/min. Weird stuff.
[afbeelding]

[...]

Support is inderdaad een mixed bag. Een jaar geleden heb ik nogal een waslijst aan dingen gestuurd, toen kreeg ik een goede reply. De keer daarna kreeg ik ook zo'n 'have you tried turning it off and on again' respons. Meh.
Ik heb de Suunto Spartan Sport:
- Sinds +/- een maand of 4 geen last van problemen met uploaden van workouts (loopt soepeler dan met mijn oude Garmin FR220).
- GPS+ Glonass is niet altijd optimaal. Als ik een route volg en in het bos ben heeft die moeite met de exacte richting aan te geven (wijkt +/- zo'n 30 graden af).
- Stappenteller is een indicatie, dit geldt voor elke device.
- HR-band doet meestal wat die moet doen. 1 op de 20 keer heeft die moeite met het vinden van mijn HR. Al had ik hier met mijn FR220 ook weleens last van (zowel met Garmin als Polar hartslagband).
- Featureset wordt steeds beter. De laatste update staat nog niet beschikbaar voor mijn horloge, maar de snelheid is na de vorige update goed te noemen.
- Stabiliteit van pace valt me wat tegen en ik mis nog iets van een race-pace calculator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Koenbr schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:29:
[...]
- Stappenteller is een indicatie, dit geldt voor elke device.
- HR-band doet meestal wat die moet doen. 1 op de 20 keer heeft die moeite met het vinden van mijn HR. Al had ik hier met mijn FR220 ook weleens last van (zowel met Garmin als Polar hartslagband).
- Featureset wordt steeds beter. De laatste update staat nog niet beschikbaar voor mijn horloge, maar de snelheid is na de vorige update goed te noemen.
- Stabiliteit van pace valt me wat tegen en ik mis nog iets van een race-pace calculator.
Maak je je HR-band contacten vochtig voordat je de band omdoet? Dit wil nog wel eens helpen als ie moeite heeft. Al kan ik me indenken dat je 1 op 20 keer voor lief neemt.

In ander nieuws: gpsrumors heeft weer een nieuwe tabel gepost met de buy & don't buys van dit moment. Hij geeft bij TT duidelijk aan dat er -geruchten en speculaties- zijn dat TT uit de markt kan gaan stappen. Verder nog wat verdere geruchten over de nieuwe FR645 / FR245 (al dan niet met muziek). Hij verwacht een aankondiging in oktober met in shops november. Ik moet het nog zien, maar het kan.

Verder opvallend dat de vrij nieuwe FR735 niet meer als een aanrader wordt gemeld (dont buy unless very cheap), hij verwacht in feite dat dit een soort nieuwe 'epix' gaat worden waarvan de support mogelijk snel wegvalt. Dit vind ik persoonlijk toch wel erg voorbarig, al ben ik het wel met hem eens dat dit model eigenlijk geen recht tot bestaan heeft in de huidige line-up. (let wel dat het daarmee geen slecht toestel is, maar het is echt een vlees-noch-vis tussenmodel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:14
rockhopper schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

Maak je je HR-band contacten vochtig voordat je de band omdoet? Dit wil nog wel eens helpen als ie moeite heeft. Al kan ik me indenken dat je 1 op 20 keer voor lief neemt.
Hr-band maak ik altijd vochtig met speeksel, dus daar kan het in principe niet aan liggen. Het is ook meestal zo dat die er halverwege opeens problemen mee heeft. Dus ja, waarschijnlijk met de juiste contactzalf (of hoe dit ook moge heten) zal dit probleem zich niet voordoen en al amateur zijnde zijn er meer belangrijke zaken om op te letten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
rockhopper schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:46:
[...]
......
Verder opvallend dat de vrij nieuwe FR735 niet meer als een aanrader wordt gemeld (dont buy unless very cheap), hij verwacht in feite dat dit een soort nieuwe 'epix' gaat worden waarvan de support mogelijk snel wegvalt. Dit vind ik persoonlijk toch wel erg voorbarig, al ben ik het wel met hem eens dat dit model eigenlijk geen recht tot bestaan heeft in de huidige line-up. (let wel dat het daarmee geen slecht toestel is, maar het is echt een vlees-noch-vis tussenmodel)
De 735xt heeft net zoveel memory als de 935 ter beschikking en dezelfde CIQ-versie. Geen barometer (dus geen Garmin power), maar verder wel de running dynamics die de 630 had, optische hartslagmeter en triathlon capaciteiten. Afgelopen weken was de 735xt soms 275 euro bij Amazon.de; dan is het zeker een aantrekkelijke deal, maar ook de normale prijs daar van 335 euro maakt het nog steeds een goede deal ten opzichte van de 935 (die rond de 500 euro kost). De bugs zijn er wel uit, dus een mooie triathlon watch. De nieuwe 645 gaat geen triathlon watch worden, mag je aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Nee, de 645 is eigenlijk meer wat de 735 is, een soort tussen horloge. Meer dan de 200 serie, (die ik persoonlijk als instap serie beschouw), maar niet zoveel als de topmodellen. En vooral belangrijk gericht op de hardloop core groep, niet triatlon/fietsen.

Ik denk dat ze verder alleen die 735 nog hebben omdat de nieuwe 935 gewoon te duur is om al het triatlon volk te bedienen. Iets wat overigens ook blijkt uit de Iron Man strava data. (daar was een post over bij DCRainmaker van een gast-auteur). Het populairste model is nog altijd de 920xt, gevolgd door de 935 en daarna de 735. Al waren er bij het fietsen ook nog twee andere modellen die meededen, de edge 520 (begrijpelijk) en de fenix 3 (die begreep ik minder goed).

Verder lijken we het toch met elkaar eens te zijn dat de 735 wel een beetje bestaansrecht heeft, maar eigenlijk alleen vanwege de prijs want het is geen echt topmodel en je krijgt maar weinig extra ten opzichte van de lagere modellen (al mis je ook weer niet heel veel ten opzichte van de hogere modellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Ik denk inderdaad dat we het eens zijn. Het is alleen niet helemaal duidelijk wat de 645 aan nieuwe features krijgt; dat is nog wel een onbekende. Een music variant geeft het wel een eigen bestaansrecht binnen het Garmin-gamma. Ik had gehoopt op native power, dan zou ik het meteen in een CIQ dataveld met 7 velden opnemen. Maar: dat blijkt er volgens Stryd medewerkers op het Stryd forum nog niet te zijn; ze praten nog met Garmin over een standaard. Als dat beschikbaar zou komen, zou ik als runner met een voorkeur voor veel inzicht in running parameters meteen de 645 kopen, het beta testen van een nieuw Garmin device voor lief nemend... .

Ik hoop overigens dat native power nog wel komt in 2018 en dan als firmware update aan de 645 en de 935 meegeeft. Al zal dat laatste wel niet gebeuren als het laat 2018 wordt en begin 2019 de opvolger van de 935 komt.

Zelf heb ik een week geleden de 935 aangeschaft; als runner wilde ik het topmodel en het werd toen duidelijk dat Garmin voor running power een andere oplossing dan native power had bedacht. Vanuit mijn perspectief werd het beeld van de 645 toen inderdaad een tussenmodel. Maar misschien heeft Garmin nog een verassing in petto met een andere nieuwe killer feature voor runners (naast muziek). Ik gokte daar vorige week echter niet op toen ik de 935 kocht. Daarnaast blijft er bij de aankoop van een spiksplinternieuwe 645 het feit van een Garmin beta testing fase van onbekende duur die een nieuw device met zich mee brengt, wat reden is om niet het nieuwste van het nieuwste te willen (tenzij je een bepaalde feature heel graag wilt).

Leuk verhaal van de dc rainmaker site over de statistieken van Kona trouwens! Alleen de dominantie van Garmin daar is wel wat zorgwekkend. Nou domineert Garmin bij mij thuis ook al jaren, maar ik hoop toch dat er andere partijen geld in deze business blijven verdienen en voor concurrentie zorgen. TomTom...

[ Voor 8% gewijzigd door Frij5fd op 22-10-2017 10:18 . Reden: Artikel van Dc rainmaker ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Tja het is een Amerikaanse wedstrijd, dus ik verwacht dat een groot deel van de deelnemers uit de VS komen. In de VS is er eigenlijk maar één producent en dat is garmin, Suunto Polar en TT (de andere spelers) zijn allemaal Europees en dus minder interessant voor de patriottistisch ingestelde Amerikaan. Het zou mooi zijn als deze dominantie doorbroken zou worden, maar dat is tot op heden nog niemand gelukt.

Ik geef wahoo een goede kans omdat ze ook Amerikaans zijn en op de fietscomputer markt goed bezig zijn, echter is dit pas één model voor een relatief klein bedrijf (formaat guppie, waar garmin een grote walvis is). TT is naar verwachting niet meer serieus bezig in dit segment, hou je suunto en polar over. Die eerste is redelijk bezig, maar is ook een kleine vis, daarbij snap ik niet helemaal de snelheid van uitbrengen van toestellen en het afmaken van features. Er wordt meer belooft dan geleverd bij release en ze lopen hierdoor meteen achter de feiten aan, te meer dat veranderingen langzaam doorgevoerd worden en communicatie matig is. Wahoo doet dit veel beter, zeer goede communicatie en ze releasen snel en regelmatig nieuwe features uit de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Ray Maker heeft enkele reacties gisteren gepost op een artikel op de site van de 5k runner over de teloorgang van TomTom in de sportwatch hoek:
https://the5krunner.com/2017/10/20/tomtom-down-29/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Een wat bijzonder stroomschema van Fellrnr.com voor de aanschaf van een sportwatch:
http://fellrnr.com/mediawiki/images/9/95/Best_Watch.png
Ik ben blij met m'n Stryd, maar in dit schema wordt deze wel erg makkelijk her en der aangegeven (voor een add-on van 200 euro). Enkele nieuwe types ontbreken (935 en 735xt van Garmin bijvoorbeeld), maar de Fenix 5x staat er wel weer in. Het lijkt me een schema voor de serieuze lopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Frij5fd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:47:
Een wat bijzonder stroomschema van Fellrnr.com voor de aanschaf van een sportwatch:
Ik ben blij met m'n Stryd, maar in dit schema wordt deze wel erg makkelijk her en der aangegeven (voor een add-on van 200 euro). Enkele nieuwe types ontbreken (935 en 735xt van Garmin bijvoorbeeld), maar de Fenix 5x staat er wel weer in. Het lijkt me een schema voor de serieuze lopers.
Mjah, ik mis uberhaupt de fenix5/5s/forerunner 935 serie in dat hele plaatje... En (vast) nog een hele zwik andere horloges... eBeetje matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
rockhopper schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:00:
Tja het is een Amerikaanse wedstrijd, dus ik verwacht dat een groot deel van de deelnemers uit de VS komen. In de VS is er eigenlijk maar één producent en dat is garmin, Suunto Polar en TT (de andere spelers) zijn allemaal Europees en dus minder interessant voor de patriottistisch ingestelde Amerikaan. Het zou mooi zijn als deze dominantie doorbroken zou worden, maar dat is tot op heden nog niemand gelukt.

Ik geef wahoo een goede kans omdat ze ook Amerikaans zijn en op de fietscomputer markt goed bezig zijn, echter is dit pas één model voor een relatief klein bedrijf (formaat guppie, waar garmin een grote walvis is). TT is naar verwachting niet meer serieus bezig in dit segment, hou je suunto en polar over. Die eerste is redelijk bezig, maar is ook een kleine vis, daarbij snap ik niet helemaal de snelheid van uitbrengen van toestellen en het afmaken van features. Er wordt meer belooft dan geleverd bij release en ze lopen hierdoor meteen achter de feiten aan, te meer dat veranderingen langzaam doorgevoerd worden en communicatie matig is. Wahoo doet dit veel beter, zeer goede communicatie en ze releasen snel en regelmatig nieuwe features uit de feedback.
Ik vermoed dat Polar zich alleen nog richt op de serieuze gezondheidsbewuste consument en niet meer op de wedstrijd gerichte sporters. Ondanks dat Polar altijd goede hartslagmeters heeft gemaakt heb ik het gevoel dat er geen opvolger van de V800 gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Frij5fd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:47:
Ik vind ook dit weer een voorbeeld van hoe kort door de bocht fellrnr over het algemeen is. Ook de GPS Accuracy tests zijn bijvoorbeeld compleet nietszeggend zonder firmwareversies te vermelden.

M.i. zou vraag 1 al beter kunnen zijn: "What do you want to use the watch for?" (Running/Walking/Cycling/Multiple sports/Triathlon/Activity Tracking/Fitness etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
Miki schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:14:
[...]

Ik vermoed dat Polar zich alleen nog richt op de serieuze gezondheidsbewuste consument en niet meer op de wedstrijd gerichte sporters. Ondanks dat Polar altijd goede hartslagmeters heeft gemaakt heb ik het gevoel dat er geen opvolger van de V800 gaat komen.
Polar heeft enkele maanden terug laten weten dat er in het voorjaar wel een highend opvolger komt. Dit was voor mij oa de reden om tijdelijk voor de komende 6 maanden een Suunto Trainer aan te schaffen.
Anders was ik direct ik voor de FR935 gegaan ook al heeft Garmin bij de FR235, Fenix3 en Fenix 5X nooit de nauwkeurigheid gehaald die ik voorheen gezien heb en inmiddels we heb met de trainer.

@m0ridin Als Suunto adverteert met OHR voor zwemmen dan probeer ik dat. Dat het vervolgens niet of onbetrouwbaar werkt verbaast me niets. Het zou alleen mooi zijn indien het gewerkt had. Garmin heeft er inderdaad bij de release van de laatste modellen voor gekozen om dit uit te schakelen.

@rockhopper Horloge moet data juist registeren en weergeven. Tijd, cadance en door de goede GPS ook afstand en snelheid zijn prima. icm een HR band kan tijdens het lopen alle benodigde data goed weergegeven worden. Ik denk dat ik alle andere ongemakken een paar maanden kan aanzien.

@Jheroun De echte (Spartan Trainer) bugs zijn bevestigd door Suunto (oa synchronisatie, HR lock) een aantal zou opgelost zijn met de laatste update welke bij mij nog moet binnenkomen.
VO2max blijkt één van de meerdere vertaal fouten te zijn, deze zijn gemeld maar ik heb nog geen wijziging gezien.
(de vele ander fouten zijn zeer slordig maar kan ik mee leven)

[ Voor 38% gewijzigd door W.Wonderland op 23-10-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
W.Wonderland schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Polar heeft enkele maanden terug laten weten dat er in het voorjaar wel een highend opvolger komt. Dit was voor mij oa de reden om tijdelijk voor de komende 6 maanden een Suunto Trainer aan te schaffen.
Anders was ik direct ik voor de FR935 gegaan ook al heeft Garmin bij de FR235, Fenix3 en Fenix 5X nooit de nauwkeurigheid gehaald die ik voorheen gezien heb en inmiddels we heb met de trainer.
Welk voorjaar? De opvolger van de V800 had er toch allang moeten zijn. 6 januari 2014 was de V800 aangekondigd, ruim 4 jaar tijd in wareable land is een eeuwigheid. Potentiële upgraders hebben het schip dan toch al lang verlaten.
Begrijp me goed, aan support heeft het niet gelegen. Horloge is meermaals grondig voorzien van nieuwe features maar 4 jaar is way to much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@W.Wonderland

Ah, fair enough! Als ze er specifiek mee adverteren is het zeker een kritiekpunt inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
Miki schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:53:
[...]

Welk voorjaar? De opvolger van de V800 had er toch allang moeten zijn. 6 januari 2014 was de V800 aangekondigd, ruim 4 jaar tijd in wareable land is een eeuwigheid. Potentiële upgraders hebben het schip dan toch al lang verlaten.
Begrijp me goed, aan support heeft het niet gelegen. Horloge is meermaals grondig voorzien van nieuwe features maar 4 jaar is way to much.
Voorjaar 2018, er is een interview met een/de Amerikaanse Polar directeur (oid) waarin hierover gesproken wordt. Inderdaad 4 jaar is te lang en als ik nu een FR935 zou kopen zal ik zeker niet dit voorjaar weer iets nieuws aanschaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door W.Wonderland op 23-10-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Grrrr, weer is mijn bandje stuk van mijn fr235. Het stukje waar je het overgebleven bandje inschuift is er gescheurd. Gelukkig had ik vorige week al een nieuwe besteld bij Ali. 8 euro voor twee stuks. Ik ga echt geen 30 euro meer betalen voor een nieuwe. Misschien ga ik toch eens kijken naar een metalen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tlpeter schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:55:
Grrrr, weer is mijn bandje stuk van mijn fr235. Het stukje waar je het overgebleven bandje inschuift is er gescheurd. Gelukkig had ik vorige week al een nieuwe besteld bij Ali. 8 euro voor twee stuks. Ik ga echt geen 30 euro meer betalen voor een nieuwe. Misschien ga ik toch eens kijken naar een metalen alternatief.
Geen garantie meer? Ik has dit laatst ook op mijn 1,5 jaar oude vivoactive HR en Garmin heeft me gewoon kosteloos een nieuw bandje opgestuurd (horloge was trouwens aangeschaft bij Coolblue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik weet het niet, waarschijnlijk niet. Ik was een van de eersten met de 235. Het zal er om hangen. Ach. Elastiekje er om een wachten op de levering van Ali Express :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:53
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in de wonderlijke wereld van sportwatches/smartwatches (ik weet dat er een bepaald verschil tussen zit) en ik zou graag jullie advies willen horen over het volgende. Wellicht dat dit overigens niet het juiste topic is maar dat hoor ik dan ongetwijfeld.

Ik ben sinds een aantal maanden bezig bij een personal training om alles te leren van sporten en voeding. Nu ben ik op een punt dat ik wat los gelaten wordt en wil ik heel graag mezelf kunnen monitoren. Een sport/smart watch is dan eigenlijk wel een vereiste. Daarnaast wil ik graag deze aankoop ook gaan gebruiken als vervanging van mijn normale horloge. Kortom hij moet er ook een beetje stoer en mooi uit zien.

Mijn eisen/wensen:

1. Functioneel maar tegelijkertijd ook mooi om als normaal horloge dagelijks te dragen (en ja, uiterlijk is persoonsgebonden, maar ik ga er even vanuit dat we allemaal wel een beetje onderscheid kunnen maken hierin :))
2. hartslagmeter die vrij nauwkeurig is omdat ik dat echt nodig ben voor het sporten
3. het liefst een interne GPS
4. binnen krijgen van notificaties (ik hoef niet perse te kunnen bellen via de watch)
5. hoeft niet volledig waterdicht te zijn (zwemmen/douchen) maar moet wel tegen regen kunnen als ik buiten sport
6. stappenteller (net als hartslagmeter wel vrij nauwkeurig)
7. intern geheugen om muziek op te zetten (geen absolute pre omdat ik mijn Iphone 4 nu als muziekbron gebruik, maar is wellicht wel handig)
8. mogelijkheid om te connecten met spotify
9. Android systeem aangezien ik een LG mobiel heb. Maar ik heb dus ook een Iphone 4 als muziekbron maar ik vind het belangrijker dat de LG gekoppeld kan zijn.
10. Touchscreen of draaiknop.... heb ik nog geen mening over omdat ik nieuw in deze wereld ben :)
11. Rond/vierkant/rechthoek heb ik ook nog niet echt een mening over, dat ligt echt aan het model.

Budget is ongeveer 150 (of minder natuurlijk :)) tot 300 euro max.

Ik hoop dat ik hier goed zit en goede adviezen krijgen want ik zie om eerlijk te zijn door de bomen het bos niet meer. Ik zat zelf te denken aan:

* Samsung Gear 3
* LG Watch sport (niet in NL te verkrijgen volgens mij)
* Samsung Gear Fit 2 (uit recenssies krijg ik het idee dat de meters (hartslag/stappen) niet erg nauwkeurig zijn?
* Fitbit Charge 2 Activity tracker (geen interne GPS)
* Samsung Gear Sport (iets boven budget) / Samsung Gear S3 Frontier

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 25-10-2017 16:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-10 13:27
Denk dat je goed voor jezelf moet bedenken wat je wil doen met je sporthorloge. Ga je vooral voor de smart functies, dan zijn de door jou genoemde horloges een goede optie.
Wil je echter fatsoenlijk gaan trainen met de hartslagmeter bijvoorbeeld, is het handig als je zaken als gestructureerde trainingen kan invoeren, en dat gaat volgens mij niet lukken met de smartwatches.

Kortom: wil je vooral veel sporten en daar de hartslag voor gebruiken: kijk dan naar een Garmin (forerunner/vivoactive). Ga je vooral voor de notificaties/muziek/spotify/etc, dan moet je richting een smartwatch, maar dan doe je grote concessies op sportgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterwillaert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Als je de spotify eis zou laten vallen, dan kan moet je es kijken naar Tomtom spark 3 music.

Er gaan geruchten rond dat Tomtom zou stoppen met het bouwen van smartwatches (zie vorige pagina's), dus dat zou wel invloed kunnen hebben naar ondersteuning / updates toe.

Maar er zijn best wel goede deals op hun devices daardoor.

En als je nog even kan wachten, in november zullen er weer heel wat promoties uit de lucht vallen, zeker de periode rond black friday (en cyber monday)

Garmin komt eerstdaags ook nog met een nieuwe forerunner (645), maar die zal wellicht iets over jou budget gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door pieterwillaert op 25-10-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja dat is nog een beetje het punt waarmee ik zit. Zoek ik een echt sporthorloge of meer een echte smartwatch die meer gadget achtige opties heeft maar waar ik minder sport zaken mee kan. Belangrijkste vind ik denk ik NU dat het een combi van beide is. Ik ga helemaal geen uitgebreide sporten doen. Gewoon hardlopen en krachttraining waarbij het vooral van belang is dat ik mijn hartslag in de gaten kan houden bij het hardlopen en natuurlijk alle data die eigenlijk beide type horloges mee geven. Hele schema's invoeren hoeft niet perse en wedstrijden sporten ga ik ook niet doen. Dan heb ik denk ik nu de voorkeur voor een horloge die je ook gewoon buiten het sporten om kan dragen. De ingebouwde GPS en een accurate hartslagmeter, dat is het belangrijkste op sportgebied. Ik neem aan dat voor alle andere data (calorieverbruik, slaapgedrag, koppeling met Myfitnespall etc. etc. redelijk standaard is in deze prijsklasse en dat je dat toch op de app zelf uitleest?

Zo lees ik dat bijv. de Gear Fit 2 daarin juist tekort schiet maar de duurdere Gear Sport/S3 Frontier juist wel veel beter is. Die laatste 2 zien er overigens ook erg mooi uit in de zin van een normaal horloge. Maargoed, zo zullen er nog 1000 opties zijn. Ik heb ook gekeken naar Garmin en TomTom watches maar ik moet zeggen dat ik die gewoon een stuk minder vind ogen. Wat saai en ouderwets terwijl de specs wellicht wel perfect aansluiten.

Maar zoals je al aangeeft moet ik een keuze maken en dan neig ik naar een meer de smart functies met daarbij wel een correcte meter voor hartslag en stappenteller.

Edit: ik kan zeker nog wel even wachten hoor. En wat bedoel je met Black friday (en cyber monday)? Dat er dan op die dagen (spectaculaire) aanbiedingen zijn voor bijv. de modellen die ik al opsomde?

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 25-10-2017 17:14 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Mijn tip: Koop een polar M430, of vergelijkbaar van Garmin en gebruik die met het sporten. Je bent lekker bezig met een PT en wilt focussen op het sporten. Doe dat dan lekker :)

https://www.dcrainmaker.c...m430-in-depth-review.html
https://www.dcrainmaker.c...r-35-with-optical-hr.html
https://www.dcrainmaker.c...35xt-in-depth-review.html
https://www.dcrainmaker.c...ner-630-depth-review.html
https://www.dcrainmaker.c...n-fr230-fr235-review.html

Daar kan je lekker mee aan de slag. Als je muziek wilt luisteren, koop je voor 3-4 tientjes een mp3 spelertje (ik heb een sandisk clip). En als je iets mooiers aan je pols wilt voor als je niet aan het sporten bent, kan je een pure smartwatch kopen :)

De tomtoms bieden veel waar voor het geld (mn vriendin heeft er eentje via de ing rentepuntenwinkel gescoord), maar de toekomst is wat onzeker. En het is zonde als over een jaar de bijbehorende apps/software/website uit de lucht gaan. Polar en Garmin hebben wat dat betreft een betere trackrecord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Als het alleen voor het sporten is, is €229,-- dan niet een beetje heel veel? Wat is dan bijv. het verschil met de Samsung Gear Fit 2 die ik (volgens mij) ook als normaal horloge kan gebruiken? Is de hartslagmeter dan zoveel accurater? Ik lees nu al een aantal reviews waarin staat dat er bij de M430 dus ook afwijkingen zijn. Ik ken deze Polar dus verder niet hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik zoek dan gewoon waarom de één juist wel goed is en de ander niet die wat completer lijkt.

Overigens hoef ik geen muziek spelertje te kopen want ik heb evt. mijn oude Iphone 4 nog die ik nu ook al als muziekbron gebruik en voor het hardlopen met de Runkeeper app.

De GARMIN FORERUNNER 35 vind ik dan opzich wel een interessante, ook omdat ik die gewoon mooier vind als de M430 en dus evt. ook gewoon als normaal horloge kan dragen. Wat ik dan echt jammer vind is dat het scherm vrij saai is. Geen kleuren, je kan je horloge niet leuk tweaken etc. Maargoed, de prijs is dan wel een stukje lager en al helemaal ivm de Samsung Gear S3 frontier die ik eigenlijk tot nu toe echt wel de beste/mooiste/tofste vindt nu ik zo een paar dagen aan het onderzoeken ben.. Maarja, dan betaal je ook zo het dubbele :)

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 25-10-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:02
De Garmin forerunners zijn inderdaad niet de mooiste horloges voor dagelijks gebruik, maar de VivoActive 3 vind ik er persoonlijk een heel stuk beter uit zien. De standaard smartwatch functies heeft die ook, alleen geen mogelijkheid voor muziek opslaan/Spotify.
Op sportgebied ruim voldoende voor jouw gebruik denk ik.

Zit alleen wel net ietsje boven de €300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die VivoActive 3 lijkt er al wat meer op. Die kan je idd ook gerust als normaal gebruik dragen. Maarja, dan vraag ik me weer af, voor +/- 30 euro meer heb je de Samsung Gear S3 Frontier die ik dan toch wel weer een heel stuk strakker en mooier. En als ik alles zo lees/vergelijk ook een beter/completer is.

Zoals jullie merken zoek ik echt een beetje een grens. Ik kan bijv. kiezen voor echt een cheap sporthorloge die gewoon mijn hartslag kan meten, wat data verzameld en meer niet. Muziek en GPS gaat dan gewoon via mijn Iphone 4. Of bijv. die Samsung Gear Fit 2. En daarnaast kan ik dan een 2de horloge kopen. Om eerlijk te zijn zie ik dat niet zitten. Dan spaar ik liever iets langer door voor een alles in 1 apparaat om zo maar te zeggen.

En als ik over 2 maand klaar ben met mijn PT heb ik ook weer direct wat meer te besteden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:02
Juancho schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:59:
En als ik alles zo lees/vergelijk ook een beter/completer is.
Als smartwatch heeft die inderdaad meer mogelijkheden dan de VA3, maar de VA3 wint het op gebied van de sport mogelijkheden weer met gemak..

Het is maar hoe je het bekijkt en wat je belangrijk vindt.

Persoonlijk vind ik een smartwatch prima voor het bijhouden van je gegevens (afstand, tijd, snelheid, hartslag etc.)
Wil je ook echt wat met die gegevens doen en die gegevens en je horloge gebruiken om beter/sneller te worden, dan kan je naar mijn idee beter kijken naar een sporthorloge.
Heel globaal gezien dan

[ Voor 29% gewijzigd door Hathi op 25-10-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wat is belangrijker voor je, het sport gedeelte? Kijk dan naar TomTom, Garmin Of Polar

Is het smartwatch gedeelte belangrijker? Kijk dan naar de Samsung gear series etc.

Serieus sporten kan (nog) niet met de echte smartwatches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat is idd een goed punt waar ik even over moet nadenken en ook even advies over vraag bij mijn PT. In principe ben ik niet van plan om heel serieus te gaan sporten. Gewoon 2x per week hardlopen (kilometer of 8-15) en mezelf daarin wel willen verbeteren en 1 of 2x naar de sportschool waar ik wat kracht training ga doen en cardio in de vorm van roeien etc. Verder geen spannende dingen, ik werk niet toe naar wedstrijden of wil enorm gespierd worden :). Gewoon als ik klaar ben met mijn PT dat ik goed mezelf in balans kan houden.

Als ik zie wat de echte sporthorloges allemaal aanbieden..ik denk dat ik daar sowieso zeker de helft dus niet van ga gebruiken. Misschien bieden ze me iets meer data met bijv. hardlopen, maarja, weegt dat op tegen de extra smart opties van een smartwatch + dat ik het horloge ook voor normaal gebruik om wil.

Ik neig dus echt naar het laatste. Mocht ik over een tijdje toch meer en fanatieker met mijn sport bezig willen gaan (bijv. toe trainen naar een (halve) marathon of van die obstakel runs etc. kan ik alsnog eens kijken naar een 2de sporthorloge, puur daar voor. Die dus ook vies, smerig en evt. wat beschadigd mag worden. Ik denk zelf dat die volgorde nu het beste is. Maar 1 hele grote MITS:

Ik moet met bijv. een Samsung gear Fit of Samsung Gear S3 Frontier in de basis wel mijn sport dingen kunnen doen. Als daar het antwoord een ja is denk ik dat ik er met jullie hulp wel uit ben. Sneller dan verwacht want ik heb echt dagen lang door het oerwoud aan mogelijkheden lopen wroeten. Niet normaal wat er allemaal mogelijk is.... Voor mij als leek echt te veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nog even met mijn PT over gehad, en zijn mening/advies is (met wel de opmerking dat ik het zelf moet bepalen ;)) dat als je niet heel fanatiek sport, traint met bepaalde doelen (wedstrijden, marathon etc) en je een beperkt aantal sporten doet (bijv. hardlopen en kracht) dat een pure sport telefoon leuk is voor even maar dat je al snel veel functies niet gebruikt. En als je dan zoals mij wel veel houdt van gadgets maar ook veel met de telefoon doet dat je dan beter kan kiezen voor een meer smartwatch. Met wel de opmerking dat er dus een betrouwbare hartslagmeter op zit, GPS en dingen als stappenteller.

Dus ik heb besloten om toch te kiezen voor een echte smartwatch die wel voldoet aan mijn sporteisen. Goed, 1 vraagstuk afgetikt. Nu nog de juiste smartwatch vinden!

Vinden jullie bijv. de Samsung Gear Fit 2 al meer dan uitstekend of is een Samsung Gear S3 Frontier op alle fronten beter en het echt waard om daar 2x zoveel voor te betalen? Ik weet dat er op Tweakers van je ook eigen onderzoek wordt verwacht en geloof me, dat doe ik zeker. Alleen lees ik zoveel tegenstrijdigheden. Zeker over de Gear Fit 2 zeg de één dat bijv. de hartslagmeter prima is (kleine afwijking wellicht) terwijl een ander het juist een enorme misser vindt. Er lastig om dan de juiste keuze te maken als je er weinig verstand van hebt.

Dus enig advies, mocht dat hier kunnen, is zeker wenselijk! Zeker nu jullie ook weten wat voor type watch ik nu wil aanschaffen. En het gaat toch om behoorlijk wat geld dus elk advies is super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Juancho Tja de vraag wordt natuurlijk wel vaker gesteld, maar het is meer een gps-horloge als in sport horloge topic. Niet per se de beste plaats om dieper op je overgebleven vragen in te gaan. Ik zou eens kijken of er ergens een smartwatch topic is met info over de samsung gear fit oid.

Ook al heb je voor jezelf de beslissing al genomen, hou in het achterhoofd dat batterijduur bij een smartwatch kort tot erg kort meegaat nagenoeg dagelijks opladen, terwijl een hoop sporthorloges (met inderdaad beperktere smart functies) vaak langer dan een week meegaan voordat ze aan de lader moeten.

Wat betreft de hartslagmeters, deze zijn in smartwatches zover ik ervaren heb nog niet zo denderend goed, die zijn bij de sporthorloges al veel betrouwbaarder, maar, een heleboel staat en valt met twee dingen:
1) hoeveel waarde je er zelf aan hecht, kortom hoe nauwkeurig is goed genoeg voor jou? Ik vind zelf een globale indicatie prima omdat ik er geen specifiek doel van maak, maar sommigen willen het strak en precies weten.
2) de pasvorm van jouw horloge om jouw pols. De vijand van iedere optische meter (ook bij smartwaches) is licht dat bij de sensor komt door een verkeerde afsluiting (sensor zit niet strak genoeg om de pols) of afwijkende waardes doordat het horloge juist te strak zit (en daarmee je bloedstroming een beetje afknelt). Verder is flink met je armen bewegen vaak ook een prima methode om licht bij zo'n sensor te krijgen, precies datgene wat je doet bij rennen.
Anyway, succes met je keuze alvast en mocht je meer info willen lezen over sporthorloges, kijk eens op de site van dcrainmaker.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
@Juancho Ik denk op zich dat je PT wel gelijk heeft, maar tegelijkertijd moet je ook constateren dat er inmiddels behoorlijk wat 'hybride's' op de markt zijn. Neem bijvoorbeeld de Polar M600, de Garmin Vivoactive en dat nieuwe Fitbit-ding.

De algemene tendens onder Smartwatch-makers is daarnaast dat zij beginnen te zien dat smartwatches voornamelijk voor 'Health'-functies worden gebruikt (en notificaties op de pols). Dat heeft tot gevolg dat nieuwe functies ook vooral die kant op gaan. Oftewel, de markten groeien sterk naar elkaar toe. Een sporthorloge of hybride mist misschien wat specifieke apps (die je waarschijnlijk nooit gebruikt op je smartwatch) en een smartwatch mist de nauwkeurigheid in het bijhouden van sportactiviteiten en specifieke trainingszaken.

Wat het belangrijkste is, moet je zelf bepalen. En dat kan ook in details zitten, wil je bijvoorbeeld kunnen douchen en zwemmen met je horloge? Dan vallen er al heel veel smartwatches af. Wil je langer dan 2 dagen accuduur? Dan kun je de meeste smartwatches ook wel vergeten. Wil je een fantastisch Amoled-scherm? Dan zijn de meeste sporthorloges geen optie.

Als ik je zo lees, dan denk ik dat een Polar M600 misschien niet eens zo'n gekke optie is. Zijn niet meer zo heel duur, is een echte Smartwatch, maar dan wel van een Sport-minded bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Advies over de Samsung Gear varianten is voor de meesten in dit topic wat lastig denk ik omdat de focus meer ligt op sporthorloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

TomTom apparaten bij iBood in de sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
Pathogen schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:15:
TomTom apparaten bij iBood in de sale.
De meeste zijn al uitverkocht, maar let op, het zijn niet de nieuwste typen (bv Spark 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:04
Ik doe vaker spinning en wil graag mijn hartslag bijhouden. Verder doe ik in de zomer weleens Wielrennen en buiten hardlopen. Maar hoofdzakelijk spinning.

Nu had ik iets gelezen dat via de pols de waardes niet goed waren?

Ik dacht persoonlijk aan de Polar M200, de TomTom Spark 3 (maar end-of-support) of natuurlijk de FR235 maar heeft deze niet teveel opties?
Pagina: 1 ... 60 ... 325 Laatste