Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 235 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:03
MJ1986 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:50:
is ook erg afhankelijk van je slag. Schoolslag pakt hij helemaal niets, borstcrawl af en toe connectie, maar inderdaad ook vaak moeizaam.
(bij mij inderdaad schoolslag)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:34

Roozzz

Plus ultra

Je arm moet uiteraard wel met regelmaat bovenwater zijn om signaal door te kunnen geven. Mocht je een zwemboei gebruiken kan je hem daar ook in/op bevestigen.

De gps bij miss Roozzz haar open water zwemtrainingen lijkt best oké te werken (F6pro). Route, afstand, snelheid en slagen klopt vrij goed. Wel met borstcrawl uiteraard.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Voor die paar keer dat ik gezwommen had pakte m’n Apple Watch de gps en slagen en hartslag best netjes iig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXyQtby5jJl2IzE7gMOT1kRllTs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hQVF2PKPa1ggC89AQSWkBJRy.png?f=fotoalbum_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:48
Open water is hit en miss door elkaar bij mijn F5, maar betrouwbaar zeker niet. Meestal knoop ik 'm aan de boei als ik de afstand betrouwbaarder wil hebben. hartslag ziet hij sowieso niet onderwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:35
Toevallig vanavond nog open water gezwommen met mijn FR955; ziet qua gezwommen route en afgelegde afstand er prima uit. Ik zwem borstcrawl met een langzame slag (50 à 55 slagen/minuut), dus dat helpt.
Hartslag-betrouwbaarheid van de FR955 heb ik nog steeds niet getest, maar OHR ziet er wel betrouwbaar uit. Bij mijn Fenix 6 pro was het verschil met wat de HRM-Swim waarnam enorm; de OHR van de Fenix 6 pro kon meteen de prullenbak in

[ Voor 37% gewijzigd door Frij5fd op 24-08-2022 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:17
V23.00 voor fenix6x is uit.

https://forums.garmin.com...162/system-software-23-00

Hopelijk ook iets voor dat gekke bluetooth gedoe
Change Log

Added major update to Training Status widget. The main widget now displays Training Status, HRV, and Acute Load data. The widget also contains its own glance view containing Acute Load, Load Focus, VO2 Max, Recovery, Heat Acclimation, and Altitude Acclimation data.
Added a new Acute Load graph and Heat Acclimation graph, which can be accessed via the updated Training Status widget.
Improved race time predictions.
Fixed a potential issue where random text would be displayed on InReach messaging.
Fixed a potential issue where the Daily Floors Climbed Goal alert would not alert.
Fixed a potential issue where Battery Saver mode would randomly turn on after an activity or accessing a menu.
Fixed a potential UI issue where the watch face would only partially update.
Fixed a potential issue where the Virtual Parter Time Ahead/Time behind would not update.
Fixed a potential issue where the device would prompt to update software even when system software is up to date.
Fixed a potential issue where swim workouts would loop back to previous sets.
Fixed an issue in the Strength activity that would display an invalid value when the set timer goes over one hour.
Fixed an issue when calibrating altitude via the DEM option where the prompt to enter sea level pressure was skipped.
Fixed an issue where RCT could disconnect while on the widget glance.
Fixed an issue where the device was not detecting floors climbed when in a Floor Climb activity as a part of a multisport.
Fixed an issue on the Xero widget would be unable to acquire GPS.
Fixed an intermittent issue where using a hot key to open a timer from the Spotify app will return the user to an empty screen.
Fixed an intermittent issue where the device would not properly sync privacy settings with Garmin Connect Mobile.
En versie 9.33 voor de Garmin Epix 2:
https://forums.garmin.com...6157/system-software-9-33

Nog geen Morning Report, maar die komt in Q4 volgens DCR.

Ben wel benieuwd of en wanneer NextFork beschikbaar komt op de Epix 2, F7 serie en FR955. Die functie zit vooralsnog alleen op de Enduro 2.

[ Voor 43% gewijzigd door PatrickC op 25-08-2022 09:19 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:17
PatrickC schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:11:

Nog geen Morning Report, maar die komt in Q4 volgens DCR.
Ben benieuwd of dat ook naar de F6(x) komt; de FR945 had 't al wel als ik me niet vergis

Zou ook mooi zijn als 'r nu built-in watchfaces komen met de body battery stat

[ Voor 13% gewijzigd door ascent op 25-08-2022 09:31 ]

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
ascent schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:30:
[...]

Ben benieuwd of dat ook naar de F6(x) komt; de FR945 had 't al wel als ik me niet vergis
HRV is onderdeel daar van.. dat zal dan eerst uitgerold moeten worden, lijkt me.
en daar van heb ik gelezen dat HRV zich nu in alpha bevindt op de F6(x), dus ze zijn er mee bezig... kwestie van tijd

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02
HRV is op de F6 series gisteren live gegaan met 23.00. Uitrol staat nu nog op 20%.
Het is onderdeel van de nieuwe Training Status widget.
Hrm dat HRV 19 dagen nodig heeft om data te verzamelen.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 15:08

Lagune

Its time for warp

blavlaa schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:51:
HRV is op de F6 series gisteren live gegaan met 23.00. Uitrol staat nu nog op 20%.
Het is onderdeel van de nieuwe Training Status widget.
Hrm dat HRV 19 dagen nodig heeft om data te verzamelen.
HRV zit al sinds release op de fenix6 trouwens ;) je kon er alleen weinig mee natively

System --> Data recording --> Log HRV

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02
Lagune schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:55:
[...]

HRV zit al sinds release op de fenix6 trouwens ;) je kon er alleen weinig mee natively

System --> Data recording --> Log HRV
Daar heb je helemaal gelijk! Die was ik vergeten, maar zo als jezelf al zegt bijna nutteloos.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 13:45
Kan je op een manier zo'n update forceren? of moet je gewoon geduld hebben? (Fenix 7)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:18
Melantrix schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:57:
Kan je op een manier zo'n update forceren? of moet je gewoon geduld hebben? (Fenix 7)
bij mijn weten krijg je ineens een prompt op je scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Melantrix schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:57:
geduld, als het goed is zou je wel direct naar de 9.33 beta kunnen

https://forums.garmin.com...-7-series/f/announcements

• Melantrix
Lagune schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

geduld, als het goed is zou je wel direct naar de 9.33 beta kunnen

https://forums.garmin.com...-7-series/f/announcements
Ja ik draai liever (nog) geen beta, geen idee hoe stabiel dat is eigenlijk? Maar dan wacht ik nog wel even af.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Melantrix schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

Ja ik draai liever (nog) geen beta, geen idee hoe stabiel dat is eigenlijk? Maar dan wacht ik nog wel even af.

Bedankt!
versienummer is hetzelfde dus ik denk dat de beta gewoon prod is geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

Webaccess

Garmin Epix 2

Lagune schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

versienummer is hetzelfde dus ik denk dat de beta gewoon prod is geworden?
Daar sluit ik mij bij aan. Er is na 9.33 Beta geen nieuwe release gekomen maar de roll-out van de nieuwe firmware is nu wel gestart. Mijn conclusie is dan ook dat de 9.33 beta de nieuwe productie firmware is geworden

• Melantrix
Webaccess schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

Daar sluit ik mij bij aan. Er is na 9.33 Beta geen nieuwe release gekomen maar de roll-out van de nieuwe firmware is nu wel gestart. Mijn conclusie is dan ook dat de 9.33 beta de nieuwe productie firmware is geworden
Dat begrijp ik, maar als ik nu omschakel naar Beta, krijg ik misschien morgen 9.34 (of 10.0 or whatever) en daar heb ik nu geen behoefte aan. dan wacht ik liever tot ik de stable release heb gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

Webaccess

Garmin Epix 2

Melantrix schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

Dat begrijp ik, maar als ik nu omschakel naar Beta, krijg ik misschien morgen 9.34 (of 10.0 or whatever) en daar heb ik nu geen behoefte aan. dan wacht ik liever tot ik de stable release heb gekregen.
@Melantrix kijk hier even: https://forums.garmin.com...fenix-6-and-other-devices

Je kan je nu inschreven voor de beta, deze installeren en dan het uit het beta programma stappen. Je houdt dan de 9.33 versie en zal vervolgens alleen stabiele updates ontvangen. Mogelijk dat dit een 'snelle' methode is om naar de laatste versie te gaan zonder dat je daarmee het risico loopt nieuwe beta firmware te ontvangen

• EdwinW
  • Laatst online: 25-06 22:36
@Melantrix Je zou eens kunnen proberen om je Fenix op de computer aan te sluiten en op die manier te kijken of de update sneller binnenkomt.

• Prulleman
EdwinW schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:33:
@Melantrix Je zou eens kunnen proberen om je Fenix op de computer aan te sluiten en op die manier te kijken of de update sneller binnenkomt.
Heb ik met de f6 pro gedaan, zonder succes (20% released van de v23 firmware), wel een hoop kaart materiaal geupdate, dat gaat blijkbaar niet OTA

Strava

• Melantrix
EdwinW schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:33:
Die had ik inderdaad al geprobeerd, maar dat leek niet te werken.

Ik ga eens kijken of ik vanavond zin/tijd heb om de methode van @Webaccess uit te proberen, al heb ik zoiets dat ik wel een weekje kan wachten.

Bedankt iig voor alle voorstellen! _/-\o_

• robbinonline
  • Laatst online: 08:50
Weet iemand of een Garmin (Epix gen2) ook een gelijke functie heeft als de Apple Watch die je na paar minuten herinnerd/vraagt ben je aan het wandelen, fietsen, roeien etc etc en dan de workout met terugwerkende kracht start.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robbinonline schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:53:
Weet iemand of een Garmin (Epix gen2) ook een gelijke functie heeft als de Apple Watch die je na paar minuten herinnerd/vraagt ben je aan het wandelen, fietsen, roeien etc etc en dan de workout met terugwerkende kracht start.
Volgens mij zit zoiets alleen maar op een vivoactive 4 of Venu (2) horloge, maar dan dat het horloge de activiteit detecteert en automatisch start. Bij de andere Garmin horloges (Forerunner, Fenix, Epix, Enduro) moet je altijd zelf handmatig de activiteit starten.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Er is zoiets als Move IQ die bepaalde bewegingen herkent en deze dan in je Connect app zet. Maar dit wordt niet als een activiteit (d.w.z. uitgebreide informatie / upload naar Strava) opgeslagen. Op het dagoverzicht op de Connect website zie je dat je op een bepaalde moment een stukje hebt gelopen: https://support.garmin.com/en-US/?faq=zgFpy8MShkArqAxCug5wC6

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 20:03
@PatrickC Op de Venu zit idd zo een autodetect functie, maar die komt niet bij activiteiten te staan. Meer als bewijs leveren dat je iets hebt gedaan is er niet, geen data o.i.d. Werkt overigens best goed.

@EdwinW z'n uitleg is beter :D

[ Voor 14% gewijzigd door Firestorm666 op 25-08-2022 23:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Firestorm666 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:50:
@PatrickC Op de Venu zit idd zo een autodetect functie, maar die komt niet bij activiteiten te staan. Meer als bewijs leveren dat je iets hebt gedaan is er niet, geen data o.i.d. Werkt overigens best goed.

@EdwinW z'n uitleg is beter :D
Volgens mij kan deze meer? Als ik de manual bekijk zie ik staan:
“The Move IQ feature can automatically start a timed activity for walking and running using time thresholds you set in the Garmin Connect app or the watch activity settings. These activities are added to your activities list.
Auto Activity Start: Allows your watch to create and save timed activities automatically when the Move IQ
feature detects you are walking or running. You can set the minimum time threshold for running and walking.”

Dit is wezenlijk anders dan op mijn FR945M. Die heeft ook Move IQ, welke zichtbaar zijn in het dagoverzicht, maar niet in de activiteiten lijst. Dit is wat @EdwinW bedoelt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37
Met Move IQ heb ik altijd het probleem dat het maar een tijdje werkt en dan moet je je Garmin opnieuw pairen en vanaf de connect app en het horloge afzonderlijk syncen om het weer een tijdje werkende te krijgen.
Als iemand daar een makkelijkere methode weet om het weer werkende te krijgen, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ik vind move IQ persoonlijk niet zo interessant... als ik iets ga doen wat ik wil tracken, dan druk ik wel even op start. een wandeling naar de bakker hoeft echt geen "activiteit" te worden

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Prulleman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:01:
ik vind move IQ persoonlijk niet zo interessant... als ik iets ga doen wat ik wil tracken, dan druk ik wel even op start. een wandeling naar de bakker hoeft echt geen "activiteit" te worden
dit dus, bovendien is move IQ niet heel goed in detectie is mijn ervaring (auto start dus ook?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Fenix 7 Sapphire Solar smartwatch 010-02540-21 voor 629Eur bij de Bijenkorf.
Nu nog 2 beschikbaar (zelf net toegeslagen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:18
Asprine schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:29:
Met Move IQ heb ik altijd het probleem dat het maar een tijdje werkt en dan moet je je Garmin opnieuw pairen en vanaf de connect app en het horloge afzonderlijk syncen om het weer een tijdje werkende te krijgen.
Als iemand daar een makkelijkere methode weet om het weer werkende te krijgen, hou ik me aanbevolen.
Er zijn wel enorm veel software updates geweest bij Garmin de laatste tijd, dus je zou het nog eens kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:01
Als muziekopslag op het horloge een must is, dan is de vijver plots wel heel klein qua keuzes.

Ofwel heel goed zoeken naar een aanbieding op de FR245M die tussen 200-250 te vinden kan zijn.
De FR255M is eigenlijk gruwelijk duur met 399€.

En als je een Fenix 6 Pro voor 394€ kan kopen, zou ik precies nog eerder die doen dan de FR255 ook al is het toestel wat ouder.

Polar Pacer is ook wel knap, maar ook weer geen muziekopslag. Coros ook nog bekeken, maar daar lijkt het ecosysteem me dan weer te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37
Drwho1 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
De FR255M is eigenlijk gruwelijk duur met 399€.
Hier 366 maar mij nog te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Ik slinger steeds heen en weer tussen wél muziek of niet. Gewoon omdat met muziek zo duur is. Maar dan moet ik m'n smartphone meesleuren en zo'n pannenkoek in een tas of aan je arm is ook niets.

Anders zou ik misschien toch nog eerder voor een FR55 gaan.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Nu online
Drwho1 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:23:
[...]

Ik slinger steeds heen en weer tussen wél muziek of niet. Gewoon omdat met muziek zo duur is. Maar dan moet ik m'n smartphone meesleuren en zo'n pannenkoek in een tas of aan je arm is ook niets.

Anders zou ik misschien toch nog eerder voor een FR55 gaan.

Hoe doen jullie dat?
ik luister naar vogels en ander omgevingsgeluid
muziek leidt mij af.. maar dat is allemaal persoonlijk uiteraard.

bovendien vind ik het ook gevaarlijker. Het gebeurt mij regelmatig dat ik er baat bij heb die zwerm wielrenners achter me aan te horen razen, auto's of andere fietsers die vergeten te pingelen. Naast dat het veiliger is ze te kunnen horen, behoedt het mij ook van schrikmomenten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door DeCo op 26-08-2022 15:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:18
Dat is dan weer een reden om ook een Shokz te overwegen, muziek luisteren zonder afgesloten te zijn van de buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nooit muziek op met rennen. Ook ik vind dat erg gevaarlijk. Ik loop regelmatig op fietspaden waar naast gelopen, ook gefietst en gebrommerd wordt en met zo’n dopjes in hoor ik echt niets van mijn omgeving. Wandelen doe ik wel eens met muziek, maar dan alleen op paden/wegen waar geen fietsers, brommers of auto’s komen.

En ja, Shokz kunnen dat probleem verhelpen, maar ik vraag me af hoe goed het geluid dan nog klinkt, omdat ik best goede standaard oordopjes heb vanwege de geluidskwaliteit.

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickC op 26-08-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

PatrickC schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:49:
Ik heb nooit muziek op met rennen. Ook ik vind dat erg gevaarlijk. Ik loop regelmatig op fietspaden waar naast gelopen, ook gefietst en gebrommerd wordt en met zo’n dopjes in hoor ik echt niets van mijn omgeving. Wandelen doe ik wel eens met muziek, maar dan alleen op paden/wegen waar geen fietsers, brommers of auto’s komen.

En ja, Shokz kunnen dat probleem verhelpen, maar ik vraag me af hoe goed het geluid dan nog klinkt, omdat ik best goede standaard oordopjes heb vanwege de geluidskwaliteit.
geluid is uitstekend, podcasts zijn wel wat minder heb ik begrepen (luister ik zelf nooit) (laatste gen geloof wel verbeteringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Volgens is het precies andersom, bij de laatste gen is het geluid wel verbeterd, maar met name qua bass nog lang niet op in of on-ear niveau. Voor podcast daarentegen is de juist een prima optie.

Ik heb een el cheapo Ali versie gehad voor €15 oid en die was uitstekend voor radio 1 en podcast idd, maar de batterij was na een halfjaartje zo goed als overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
jopie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:47:
Dat is dan weer een reden om ook een Shokz te overwegen, muziek luisteren zonder afgesloten te zijn van de buitenwereld.
Hier sinds 2 weken de Miiego. Een onear, draadloos, en je hoort ook omgevingsgeluid heel goed. Was kiezen tussen deze of een Shokz. Geluidskwaliteit van deze is echt erg goed (was met opera als muziek een must) Had ik niet verwacht. En bovendien stuk goedkoper dan de Shokz (€88,-)
Onear vond ik altijd maar niets, ben echter aangenaam verrast. Pas na een halve marathon (en dat is bij mij al snel meer dan 2 uur) begin je hem een beetje te voelen. Klemt met een bandje in de nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Frenz64 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:58:
Volgens is het precies andersom, bij de laatste gen is het geluid wel verbeterd, maar met name qua bass nog lang niet op in of on-ear niveau. Voor podcast daarentegen is de juist een prima optie.

Ik heb een el cheapo Ali versie gehad voor €15 oid en die was uitstekend voor radio 1 en podcast idd, maar de batterij was na een halfjaartje zo goed als overleden.
bij shokz hebben ze bij de laatste gen (openrun pro) geluid van podcasts verbeterd, andere merken heb ik geen ervaring mee

ik luister zelf voornamelijk hardstyle met prima bass :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
DeCo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

ik luister naar vogels en ander omgevingsgeluid
muziek leidt mij af.. maar dat is allemaal persoonlijk uiteraard.

bovendien vind ik het ook gevaarlijker. Het gebeurt mij regelmatig dat ik er baat bij heb die zwerm wielrenners achter me aan te horen razen, auto's of andere fietsers die vergeten te pingelen. Naast dat het veiliger is ze te kunnen horen, behoedt het mij ook van schrikmomenten ;)
Liefst een goeie technobeat tijdens het lopen, houdt het tempo erin en je krijgt soms net een boost wanneer het nodig is. 8)

Mijn Plantronics is zo'n setje dat achter je oorschelp haakt, het sluit de gehoorgang dan ook niet helemaal af. Verder hou ik me ook steeds aan de uiterste zijde van het pad waarop ik loop zodat snellere weggebruikers alle ruimte hebben die ik kan geven.

Maar hoezeer ik mezelf ook probeer wijs te maken om het zonder muziek te doen, ik weet dat het me niet gaat lukken. |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Firestorm666
Wat de Shokz betreft, ik heb hier een review van gemaakt (Shokz OpenRun Pro (Zwart) review door Firestorm666) Hiervoor had ik Elite's 75t in gebruik die bekend zijn omwille van hun uitstekende kwaliteit van muziek en daarvoor ook gekocht icm sporten.

De geluidskwaliteit is idd minder, maar als je aan het lopen bent, ben je toch te druk bezig om echt bezig te zijn met de kwaliteit. Genieten van muziek doe je thuis maar met je ogen dicht met een hoofdtelefoon van een klein fortuin die uiteraard van voor tot achter verguld is :P

De Shokz moet je meer beschouwen als een apparaat voor achtergrondmuziek. Ik kan het verkeer nog goed horen & gebruik deze ook voor op m'n Speed pedelec. In het geval van die laatste hoor ik door de windruis evenveel of even weinig, of ik nu muziek heb of niet.

Ik gebruik de Elite's maar heel zelden nog ondanks dat die kwestie geluidskwaliteit superieur zijn.

Wil je veilig buiten sporten en toch wat muziek hebben, dan zijn de botbeengeleiding producten het enige wat je kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
Frenz64 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:58:

Bass ga je ook niet krijgen met botbeenbegeleiding, dat is gewoon inherent aan de techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Firestorm666 ik heb ook de Elite 75t en op drukke gebieden zet ik dan de achtergrond geluid optie aan (hearthrough). Dat werkt, tenzij er fors tegenwind is, voor mij goed genoeg. Soms loop ik ook met 1 dopje in. Een Shokz is veiliger maar de geluidskwaliteit van de Jabras is zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb al jarenlang een Jabra Elite 45e in gebruik, geluidskwaliteit is inderdaad top. Het is tevens mijn laatste apparaat met een micro-USB kabel :p

Als vervanger zou ik weer een Jabra overwegen, misschien een Elite 65t. Maar een collega rent al jarenlang tevreden met een Shokz, dus wellicht is dat ook eens het proberen waard. Die is alleen wat duurder dan de 65t van Jabra.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Niet dat ik weet, maar in Garmin connect herkent hij wel altijd als ik gefietst heb. Ook trackt hij automatisch je 'active minutes'..
Maar het komt niet in lijst van activities...

Waar komt die vraag vandaan? Wil je echt alle fietsroutes die je maakt in je activities lijst hebben staan?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Laatst online: 02:29
Ik zit te twijfelen tussen een Garmin Forerunner 255 Music of Samsung Galaxy Watch 5 (Pro). Hoe werkt dat Garmin Pay nou precies. Ik las dat je dagelijks je pincode opnieuw moet invoeren bij het aanspreken van de wallet app op een Garmin? Dat maakt het toch erg onhandig zonder touchscreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@qwasd De pincode van je wallet moet je minimaal 1 keer per dag invoeren, of als de hartslagmeting een keer is onderbroken. Dat is namelijk de beveiliging.

Het invoeren gaat via een ‘carroussel’, dus de cijfers kiezen via de up en down button. Dat is meestal binnen 10 seconden te doen. Maar op een touchscreen is het inderdaad wat makkelijker. Ik ben benieuwd, want ga nu van een FR645M naar een Epix 2, dus met touchscreen.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 27-08-2022 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firestorm666
Aghanim schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:08:
@Firestorm666 ik heb ook de Elite 75t en op drukke gebieden zet ik dan de achtergrond geluid optie aan (hearthrough). Dat werkt, tenzij er fors tegenwind is, voor mij goed genoeg. Soms loop ik ook met 1 dopje in. Een Shokz is veiliger maar de geluidskwaliteit van de Jabras is zo goed.
Met 1 dopje heb ik geprobeerd, dat was al snel duidelijk dat het m'n ding niet is. Die hearthrough functie werkt inderdaad wel prima, maar je zit nog altijd met iets in je oor en dus blokkeer je toch nog altijd je oor, terwijl met de Shokz je oor vrij is.

Dat met die tegenwind ken ik maar al te goed, dat was 1 van de dingen die me mateloos stoorde tijdens het lopen, op dat vlak zijn de Shokz wel een verademing. Het linkeroortje komt ook altijd los, de small houdt het nog het langst, maar heb hierdoor verlies van geluid omdat ie te klein is eigenlijk, de medium geeft beter geluid wegens meer dicht, maar is een tikje te groot waardoor ie ook niet blijft zitten. De laatste drup was de irritatie ervan, begint gewoon ferm te jeuken na een tijdje.

Nu, moest ik die irritaties allemaal niet hebben gehad, had ik ook die Shokz niet gekocht, want verder zijn het prima toestellen & de irritaties die ik heb is iets wat niet aan de Jabra's te wijten is.

Veilig is ook relatief natuurlijk, als ik ga lopen kijk ik nog steeds gewoon om. Auto's hoor ik van verder afkomen (die zonder batterijen dan). Voertuigen zoals steps en fietsen hoor ik niet aankomen ook al heb ik geen geluid op staan, tenzij ze hun bel gebruiken*. Laat het nu net die zijn die tegen me aan zouden kunnen botsen. 99% van de tijd loop ik op een appart fiets en/of voetpad of op uitgestippelde "trail" paden. In vooral die laatste ga ik echt geen auto zien :D

*ALS die gebruikt wordt. Ik was een tijd geleden diep ontroerd toen een wielrenner voorbij zoefde... en hij had een bel die ie gebruikte. Jammer genoeg een uniek moment. Het zijn ook niet enkel de wielrenners die de technologie "bellen" niet kennen, ook zat gewone fietsers die dat niet kennen. Soms vermakelijk om te zien, zichzelf in alle bochten wringen om er toch maar tussendoor te gaan, maar een bel gebruiken of zelfs maar eventjes "mag ik door aub?" roepen... ho maar, daar doen we niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:46
Neen zit er niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
qwasd schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 01:09:
Ik zit te twijfelen tussen een Garmin Forerunner 255 Music of Samsung Galaxy Watch 5 (Pro). Hoe werkt dat Garmin Pay nou precies. Ik las dat je dagelijks je pincode opnieuw moet invoeren bij het aanspreken van de wallet app op een Garmin? Dat maakt het toch erg onhandig zonder touchscreen.
Dat klopt, is vrij omslachtig. Maar je gaat ook geen 30x per dag pay gebruiken. Als je het horloge vooral gebruikt om te sporten is de 255 de veel betrouwbaardere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
qwasd schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 01:09:
Ik weet niet of het kan op op een Forerunner 255 maar zoals ik het doe op een Fenix 6x Pro: Garmin pay onder een snelkoppeling ingesteld. Ik hou dat knopje ingedrukt en dan verschijnt de wallet. Pincode invoeren duurt bij letterlijk 5 seconden volgens mijn stopwatch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
m0ridin schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

INderdaad, sportspecifieke zones waren ellende en die heb ik dan ook verwijderd maar met alleen de default zone werkte het gewoon zoals het hoorde. (Heb nu de 12.20 beta draaien, maar nog geen behoefte gehad de sportspecifieke zones terug te zetten.. doe toch alleen aan hardlopen)
Ter info, (bij mij) gaat mijn 955 met sportspecifieke zones nog steeds de mist in. Maar weer uitgezet, niet ideaal (omdat ik meerdere sporten doe), maar ook niet onoverkomelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Firestorm666 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

..............*ALS die gebruikt wordt. Ik was een tijd geleden diep ontroerd toen een wielrenner voorbij zoefde... en hij had een bel die ie gebruikte. Jammer genoeg een uniek moment. Het zijn ook niet enkel de wielrenners die de technologie "bellen" niet kennen, ook zat gewone fietsers die dat niet kennen. Soms vermakelijk om te zien, zichzelf in alle bochten wringen om er toch maar tussendoor te gaan, maar een bel gebruiken of zelfs maar eventjes "mag ik door aub?" roepen... ho maar, daar doen we niet aan mee.
Ik loop en ik fiets. Als ik fiets heb ik een bel en die gebruik ik, ik bedank elke keer in het voorbijgaan andere fietsers of lopers/wandelaars die aan de kant gaan. Degenen met wie ik wel eens samenfiets doen dat vrijwel allemaal ook. Lomperikken heb je zowel op de fiets als lopend. Problemen ontstaan zodra er met de vinger naar de ander gewezen wordt (er wijzen er nog steeds 4 naar jezelf ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
9.33 gisteren geinstalleerd. Echt blij met de HRV meting, ziet er ook gedetailleerd uit op de Epix met een hele grafiek van je HRV in de gehele nacht, incl gemiddelde.

Weet niet of het gemiddelde nemen het meest representatief is echter. Anyway, dankzij deze gratis upgrade kan ik mn dure Whoop abbo binnenkort lekker stopzetten.

Thanks Garmin 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:57
Vraagje, sinds kort een epix 2 in het bezit en erg blij mee. Via strava (connected met Garmin) een rit door de weilanden op de racefiets gedaan van 70km en hij geeft aan dat ik ruim 200 hoogtemeters heb haha. Veel te hoog. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jurbatov schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:46:
Vraagje, sinds kort een epix 2 in het bezit en erg blij mee. Via strava (connected met Garmin) een rit door de weilanden op de racefiets gedaan van 70km en hij geeft aan dat ik ruim 200 hoogtemeters heb haha. Veel te hoog. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Dit kan gebeuren als tijdens de activiteit het weer (luchtdruk) verandert. Wat was je start hoogte en eind hoogte? Of was het geen rondje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eentje voor links en eentje voor rechts. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujYAl6qGQ3JrsXjoIYlRnzdB9jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEmEQaamqewUsyhBkD58inOa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Vergeet dan niet die rechter dan ook als horloge om je rechter pols in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@Jurbatov Ik neem aan dat je de hoogtemeters in Strava wilt corrigeren ?
Je opent je activiteit in Strava op een webpagina. In de linkerkolom heb je onder “vergelijkbare activiteiten” drie puntjes staan. Als je hierop klikt, krijg je een menu te zien met één van de opties om de hoogte automatisch te corrigeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drwho1
Ok, na dagenlang twijfelen zonet een FR245 Music besteld bij Bever voor 194€.

Onderstaande bespreking van de 255 (met conclusie op einde) heeft voor mij de doorslag gegeven om niet de 200€ extra op te hoesten voor de 255M. Multisport niet nodig, geen bijzondere gps fetisj om multiband te verantwoorden, slapen doe ik niet met een horloge en garmin pay is maaf een beetje jammer.

Het is ook de eerste keer een echt sporthorloge ipv smartwatch, dus maar eens kijken of het echt m'n ding is.

Blij dat ik er eindelijk uit ben :+

[ Voor 30% gewijzigd door Drwho1 op 27-08-2022 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
https://forums.garmin.com...nd-issues/1481936#1481936
Er blijkt een update voor de FR955 in de komende dagen geïnstalleerd te worden die een aantal bugs moet gaan fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Er is ook een update voor de fenix 7 uitgebracht die de functionaliteiten van de 955 er naar toe brengt. Sinds vannacht draai ik versie 9.33.

Ik zie in ieder geval sinds vandaag training status en hrv status in de app en op het horloge.

[ Voor 9% gewijzigd door eekhoorn12 op 27-08-2022 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 08:50
En ik maar zoeken 😅

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi overzicht van Garmin mbt batterijduur.
https://www.garmin.com/nl...ijn-garmin-smartwatch-mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 22:25
iemand een idee waarom de recovery time op mijn forerunner 955 en edge 1040 niet gelijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
replica17 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:51:
iemand een idee waarom de recovery time op mijn forerunner 955 en edge 1040 niet gelijk zijn?
Staat Physio Trueup aan?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Requiem19 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:45:
9.33 gisteren geinstalleerd. Echt blij met de HRV meting, ziet er ook gedetailleerd uit op de Epix met een hele grafiek van je HRV in de gehele nacht, incl gemiddelde.

Weet niet of het gemiddelde nemen het meest representatief is echter. Anyway, dankzij deze gratis upgrade kan ik mn dure Whoop abbo binnenkort lekker stopzetten.

Thanks Garmin 😄.
Zou gaaf zijn als je nog een vergelijk kan maken qua HRV metingen tussen Whoop en Garmin. The5Krunner had dit ook gedaan en kwam tot de conclusie dat Garmin de verkeerde HRV waarde meet en de data daardoor fors afwijkt van (uit mijn hoofd) Whoop/Oura en HRV4TRAINING. Hij had vraagtekens bij de bruikbaarheid. Ben wel benieuwd of de Readiness van Whoop overeen komt met Garmin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F6CafylH8dA17v-1djqbzDdLK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CACUq9KV6Dy9mh0zE4sYrEKT.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zag dat Marco Altini (HRV4TRAINING) ook een analyse heeft gedaan (plaatje hierboven):

In the graphs above you can see a comparison of ECG data and various wearables. The normal range does not match as different amounts of data have been collected, hence here we should only look at the actual scores, for about two weeks. We can see very good agreement in day to day changes for ECG, Oura and Garmin, with a larger error for Whoop, which is however providing data that is not too far since last year's update in how they compute HRV

Dat ziet er goed uit voor de 955 wat mij betreft.

[ Voor 36% gewijzigd door Aghanim op 28-08-2022 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 22:25
Dank! deze stond uit op de 1040... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:58
mm iemand een goede suggestie voor een screenprotector voor de 955?
Heb er nu al een kras op en nog maar een paar dagen gebruikt.
En kan me niet herinneren dat ik ergens hard tegen aangetikt ben of langs geschuurd heb.

Iemand ervaring met deze?
https://www.amazon.nl/NEW...er+955+%2Caps%2C81&sr=8-6

Ga morgen even kijken bij de telefoonwinkel hierom de hoek die kunnen protectors op maat maken.
Alleen dat zijn plastic folies en mijn ervaring is dat die loslaten wanneer ze vrij warm worden.
En verwacht niet dat ze de 955 al in het systeem hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-06 18:30
Goedenavond, ik heb een vraagje over het meten van loopvermogen met de Stryd Footpod.

Mijn Polar Grit X kan ook het geleverde vermogen meten, maar mij is opgevallen dat dit niet goed rekening houdt met ondergronden zoals mul zand of zacht strand. Bij heuvels zie ik dat hartslag en vermogen omhoog gaan, zelfs als het tempo wat inzakt. Bij mul zand zie ik een lager vermogen en voel ik dat dit niet kan kloppen.

Mijn vraag is hoe de Stryd Footpod hiermee omgaat.

Verder ben ik benieuwd hoe de Stryd met de huidige Polar Watches werkt. Heeft hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:39
Als je bij een forerunner een hardloop activiteit doet, telt dit dan mee voor het stappendoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:44
StecaGrid schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:06:
Als je bij een forerunner een hardloop activiteit doet, telt dit dan mee voor het stappendoel?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stephanus schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:16:
Goedenavond, ik heb een vraagje over het meten van loopvermogen met de Stryd Footpod.

Mijn Polar Grit X kan ook het geleverde vermogen meten, maar mij is opgevallen dat dit niet goed rekening houdt met ondergronden zoals mul zand of zacht strand. Bij heuvels zie ik dat hartslag en vermogen omhoog gaan, zelfs als het tempo wat inzakt. Bij mul zand zie ik een lager vermogen en voel ik dat dit niet kan kloppen.

Mijn vraag is hoe de Stryd Footpod hiermee omgaat.

Verder ben ik benieuwd hoe de Stryd met de huidige Polar Watches werkt. Heeft hier iemand ervaring mee?
Je zou even op YouTube kunnen kijken. Daar staan veel vergelijkingen tussen de Grit X en Stryd tijdens het hardlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenP89
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-12-2023
Firestorm666 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Ik ben inderdaad dik tevreden. Dit omdat Garmin met de VA4 & Venu reeksen een mooie balans heeft kunnen maken tussen sport & lifestyle. Voorkomen kan je het inbranden eigenlijk ook niet, ik heb mijn scherm nooit op always-on gezet en heb het ook zitten.

Minpunten is het inbranden dan & heb ooit eens mijn Jabra's verbonden via BT van het horloge icm Spotify en dat haperde van tijd tot tijd. Ik moet er wel bij vertellen dat we intussen een aantal softwareversies verder zijn en ik dit niet meer gebruik. Ik heb m'n telefoon toch altijd mee waarmee ik Spotify of iets opzet, en die is verbonden met mijn Shokz. Heb er verder geen aandacht meer aan gegeven omdat ik muziek met telefoon toch handiger vindt.
Nog bedankt voor het meedenken ( en andere leden ).
Het is de Garmin Venu geworden en ik ben er erg tevreden over en het scherm maakt het af! Voor mij ook het juiste formaat, omdat de Garmin VA4 te groot was en de VA4s te klein. Batterijduur vind ik ook top, omdat ik niet constant de verbinding met mijn telefoon heb aanstaan. Enkel om gegevens uit te wisselen na bijvoorbeeld een work-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:33
Mijn TomTom Spark is helaas overleden en ik moet nu op zoek naar een nieuw sporthorloge.

Waar ik het voor ga gebruiken:
- hardlopen (recreatieve loper: duur, afstand, duur per km en hartslag is min of meer voldoende)
- fitness (alleen om duur en hartslag te registreren)
- fietsen (incidenteel)

Eisen:
- lange accuduur (Samsung Galaxy Watch4 valt hierdoor af imho)
- eenvoudige synchronisatie met Strava (must) en Runkeeper (nice to have)
- hartslagmeting
- eenvoudig in gebruik
- reguliere horlogefuncties zoals stopwatch en timer
- moet tegen een stootje kunnen
- niet elke twee dagen de gps moeten updaten via de pc zoals bij de TomTom
- 'normale' sportfuncties zoals duur, gemiddelde snelheid, afstand et cetera. Hardloopfuncties zoals (bijvoorbeeld) grondcontacttijd zijn voor mij niet interessant

Extra:
- inladen van routes zou ik erg fijn vinden, maar volgens mij is dat alleen bij high end horloges
- smartwatch is niet per se noodzakelijk. Ik gebruik mijn horloge alleen om de tijd af te lezen en trainingen te registreren. Bij voorkeur wil ik helemaal geen meldingen op mijn horloge hebben
- ik sport nooit met muziek
- budget: niet vastgesteld, maar minder is beter

Wat ik heb gevonden:
- Garmin Forerunner 45 (attractieve prijs)
- Garmin vivoactive 4 (veel meer opties, maar rechtvaardigt dat de prijs voor mijn gebruik?)

Spoeling is wat dun met deze twee opties, omdat ik van andere merken niet zoveel weet (en omdat ze niet naar voren komen bij mijn filters). Mis ik opties? Wat kan ik nog meer overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:59
Zouden de oudere er niet meer tussen staan omdat het niet meer relevant is of omdat ze er vanuit gaan dat die hun theoretische duur toch niet meer halen? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Klopt de Enduro? Dat de oude langer meegaat? (omdat de Enduro2 meer mogelijkheden heeft?) Of is dat 1 foutje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Philo Melos schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Klopt de Enduro? Dat de oude langer meegaat? (omdat de Enduro2 meer mogelijkheden heeft?) Of is dat 1 foutje?
Het is geen foutje. Waarschijnlijk komt dit door het touchscreen en het veel grotere geheugen (64MB tov 32GB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Drwho1 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:11:
Ok, na dagenlang twijfelen zonet een FR245 Music besteld bij Bever voor 194€.

Onderstaande bespreking van de 255 (met conclusie op einde) heeft voor mij de doorslag gegeven om niet de 200€ extra op te hoesten voor de 255M. Multisport niet nodig, geen bijzondere gps fetisj om multiband te verantwoorden, slapen doe ik niet met een horloge en garmin pay is maaf een beetje jammer.

Het is ook de eerste keer een echt sporthorloge ipv smartwatch, dus maar eens kijken of het echt m'n ding is.

Blij dat ik er eindelijk uit ben :+

[YouTube: Garmin Forerunner 255 Review By 3 Runners: A great Forerunner 245 successor?]
Voor mij is die Multiband tijdens het fietsen wel een goede extra maar vond het het geld ook niet waard, de slaap meuk vind ik wel interessant. Echter om daarvoor veel geld te betalen vond ik een beetje onzin, ben voor de 124 euro aanbieding van de originele instinct gegaan. Laat anders m'n Telefoon wel mee draaien voor de GPS en zie het wel. Voor dit geld lekker kijken of ik het wat vind! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_2M_hHkR0bjvlLLfnE_MhY5dvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrgxrxptAJDyh1TDccZk9OcS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 15:57

jurma

simply connecting...

GoldenSample schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:06:
[...]

Voor mij is die Multiband tijdens het fietsen wel een goede extra maar vond het het geld ook niet waard, de slaap meuk vind ik wel interessant. Echter om daarvoor veel geld te betalen vond ik een beetje onzin, ben voor de 124 euro aanbieding van de originele instinct gegaan. Laat anders m'n Telefoon wel mee draaien voor de GPS en zie het wel. Voor dit geld lekker kijken of ik het wat vind! [Afbeelding]
Ik vind de instinct een prima horloge, zelf ben ik voor Instinct 2 solar gegaan en moet zeggen dat ik er geen seconde spijt van heb gehad.
Ondanks dat ik van Venu 2 met het mooie scherm naar een mono scherm ben gegaan.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-06 18:30
Aghanim schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:20:
[...]

Je zou even op YouTube kunnen kijken. Daar staan veel vergelijkingen tussen de Grit X en Stryd tijdens het hardlopen.
Er is inderdaad veel te vinden, o.a. dat stryd goed rekening houdt met hoogte en wind. Stryd meet ook de afstand nauwkeuriger.

Helaas nog niets gevonden over ondergrond.

Mijn vermoeden is dat Stryd dit ook niet correct zal meten omdat het geen sensoren heeft die hierbij behulpzaam zullen zijn. Als er op het forum ervaring mee is dan hoor/lees ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Stephanus schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:48:
[...]

Er is inderdaad veel te vinden, o.a. dat stryd goed rekening houdt met hoogte en wind. Stryd meet ook de afstand nauwkeuriger.

Mijn vermoeden is dat Stryd dit ook niet correct zal meten omdat het geen sensoren heeft die hierbij behulpzaam zullen zijn. Als er op het forum ervaring mee is dan hoor/lees ik het graag!
Geen enkele vermogensmeter (eigenlijk: vermogensschatter) neemt de ondergrond mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
is dat zo? Kan de sensor niet meten dat de impact op de grond niet zo 'hard' is? M.a.w. als je op zand omhoog loopt, dan zak je elke keer wat weg, dat zou een accelerometer toch moeten kunnen registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:14
Stephanus schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:48:
[...]

In de app van Stryd kan je wel aangeven op welke ondergrond(en) je hebt gelopen. Ik weet echter niet of dit bij de berekeningen wordt genomen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik baseer me overigens (op de laatste paragrafen van) deze sectie in een recente hands-on van DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...in-stryd-polar-coros.html
There are a few areas I couldn’t test, but will save for another day:

A) Surface Conditions: Most running power systems have issues with messy terrain like sand/beaches, mud, gravel, etc… Sure, they can calculate power there, but it won’t be correct because it doesn’t “see” the lack of traction on that surface. In theory, companies will say your running form changes to accommodate this, but in practice nobody actually calculates it right.

B) Wind: Simply put, I had no wind, thus, I couldn’t test it. Fear not, I live in the Netherlands, so this won’t be a problem once I get home. Also, it’s a good area to compare versus the Stryd V2 which does account for wind (as does Garmin’s running power, albeit using weather stations instead). It’s not clear to me if Apple is accounting for wind like Garmin is via weather stations (Apple hasn’t put out any docs that I know of here).

These are areas where we shift from philosophical differences about how running power is calculated (company to company), and into fundamental accuracy aspects. Meaning, it’s easy to demonstrate as I shift to a beach surface that a unit doesn’t correctly account for the hugely increased work-effort. Or, that a unit doesn’t correctly change power when I change from tail-wind to head-wind at the same pace.
En belangrijk(er):
First, repeat after me: There is no standard in running power.

Wait, now, do it again: There is no agreed-upon scientific standard for running power.

There are many flavors of running power, from more than half a dozen companies. They include Stryd, RunScribe, Garmin, Polar, COROS, Apple, NURVV, Arron, and others that have been flashes in a pan. None are right, and none are wrong. Because, again, there is no standard.

The challenge with running power is that scientists disagree about what aspects should be included. Specifically, whether or not the elastic recoil effect should be included within the power figures. And thus, whether or how to account for it. The super-short oversimplified version is that Garmin and Polar include the elastic recoil/rebound output in their power numbers, whereas Stryd doesn’t (and it doesn’t appear Apple does either). There are pros and cons to both methods, and all these companies will show off results on a force-plate treadmill showing alignment and their righteousness. But again, they each differ on what they want to account for.
Dus wat alle 'amateurs' hier moeten met running power blijft mij een raadsel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MrAcid schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:09:
Ik baseer me overigens (op de laatste paragrafen van) deze sectie in een recente hands-on van DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...in-stryd-polar-coros.html

[...]

En belangrijk(er):

[...]

Dus wat alle 'amateurs' hier moeten met running power blijft mij een raadsel. ;)
Als je met jezelf vergelijkt maakt dat toch niet zo veel uit?
Fiets vooral, rennen daar doe ik niet aan dus misschien mis ik inderdaad iets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ondertussen ook 9.33 ontvangen op mijn Epix2. De extra opties staan gelijk in de glances, maar hebben nog wat dagen nodig alvorens advies te geven.
Ik lees op het garmin forum dat er enkelen met batterydrain zijn, is het aan te raden om nu eerst een (soft) reset te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:57
Mocht iemand een galaxy watch willen kopen, met deze code 15% korting via het voltooien van een strava challenge: Samsung_GalaxyWatch5_Discount_NR090503040505_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@Megupe Die problemen lijken te zijn wanneer je Live Segments (betaalde optie) van Strava gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
GoldenSample schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:53:
[...]

Als je met jezelf vergelijkt maakt dat toch niet zo veel uit?
Fiets vooral, rennen daar doe ik niet aan dus misschien mis ik inderdaad iets. :+
Als het maar consistente data is, dan is er mee te werken. Als je een wat heuvelachtige marathon hebt (kan me Brussel herinneren bijvoorbeeld), dan is een betrouwbaar doelvermogen enorm handig terwijl je helling op en af gaat. Dan moet je erop vertrouwen dat de eerdere runs met de vermogensmeter consistente data hebben opgeleverd en je FTP en je power-duration curve ook voor zo'n marathon bruikbaar zijn. Als je die dan loopt met dezelfde vermogensmeter dan werkt dat prima.
De Stryd heeft de naam erg consistent te zijn en ik kon inderdaad goed een marathon met vermogensdoel lopen. Maar misschien dat het met de andere vermogensmeters ook wel kan. Zolang je maar altijd dezelfde gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik doe aan zaalvoetbal maar welke activiteit kan ik daar het beste aan koppelen aan mijn garmin?

Ik had een nieuwe activiteit gemaakt hardlopen zonder GPS alleen op de een of andere manier schoot het horloge de hele tijd op pauze terwijl ik dat in de activiteit niet aangezet had.

Met binnen zwemmen meet het horloge ook een soort afstand kan dit met andere binnensporten ook?

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wii4all schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:54:
Ik doe aan zaalvoetbal maar welke activiteit kan ik daar het beste aan koppelen aan mijn garmin?

Ik had een nieuwe activiteit gemaakt hardlopen zonder GPS alleen op de een of andere manier schoot het horloge de hele tijd op pauze terwijl ik dat in de activiteit niet aangezet had.

Met binnen zwemmen meet het horloge ook een soort afstand kan dit met andere binnensporten ook?
Je moet de GPS inderdaad uitzetten bij binnensporten. Ik loop ook wel eens hard op een hardloopband en dan staat de GPS ook standaard uit. De afstand wordt dan gemeten via de accelerometer in het horloge. Op de een of andere manier lijkt op jouw horloge toch nog ergens een auto pause optie actief.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 31-08-2022 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:51
EdwinW schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:20:
@Megupe Die problemen lijken te zijn wanneer je Live Segments (betaalde optie) van Strava gebruikt.
Dat was één van de mogelijkheden ja. Ik gebruik geen segmenten, maar had ook een battery drain op mijn Epix. Toen van een custom IQ watchface naar standaard terug gegaan en het was weg. Meerdere mensen hebben dit moeten doen. Ik denk dat het iets te doen heeft met communicatie tussen horloge en telefoon. Op de custom watchface die ik gebruikte, werd de actuele weerssituatie niet meer bijgewerkt, de voorspelling per uur wel en je zag dus grote verschillen tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:09:
[...]

Je moet de GPS inderdaad uitzetten bij binnensporten. Ik loop ook wel eens hard op een hardloopband en dan staat de GPS ook standaard uit. De afstand wordt dan gemeten via de accelerometer in het horloge. Op de een of andere manier lijkt op jouw horloge toch nog ergens een auto pause optie actief.
Ik zal anders de activiteit verwijderen en opnieuw toevoegen en dan bewust die auto pause optie niet inschakelen. Gister stond hij uit weet ik 100% zeker.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
Sleepoog schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:45:
Mijn TomTom Spark is helaas overleden en ik moet nu op zoek naar een nieuw sporthorloge.

Waar ik het voor ga gebruiken:
- hardlopen (recreatieve loper: duur, afstand, duur per km en hartslag is min of meer voldoende)
- fitness (alleen om duur en hartslag te registreren)
- fietsen (incidenteel)

Eisen:
- lange accuduur (Samsung Galaxy Watch4 valt hierdoor af imho)
- eenvoudige synchronisatie met Strava (must) en Runkeeper (nice to have)
- hartslagmeting
- eenvoudig in gebruik
- reguliere horlogefuncties zoals stopwatch en timer
- moet tegen een stootje kunnen
- niet elke twee dagen de gps moeten updaten via de pc zoals bij de TomTom
- 'normale' sportfuncties zoals duur, gemiddelde snelheid, afstand et cetera. Hardloopfuncties zoals (bijvoorbeeld) grondcontacttijd zijn voor mij niet interessant

Extra:
- inladen van routes zou ik erg fijn vinden, maar volgens mij is dat alleen bij high end horloges
- smartwatch is niet per se noodzakelijk. Ik gebruik mijn horloge alleen om de tijd af te lezen en trainingen te registreren. Bij voorkeur wil ik helemaal geen meldingen op mijn horloge hebben
- ik sport nooit met muziek
- budget: niet vastgesteld, maar minder is beter

Wat ik heb gevonden:
- Garmin Forerunner 45 (attractieve prijs)
- Garmin vivoactive 4 (veel meer opties, maar rechtvaardigt dat de prijs voor mijn gebruik?)

Spoeling is wat dun met deze twee opties, omdat ik van andere merken niet zoveel weet (en omdat ze niet naar voren komen bij mijn filters). Mis ik opties? Wat kan ik nog meer overwegen?
Ik denk dat je met de goedkope Forerunner nog het beste gaat zijn.
Moest je het horloge ook als lifestyle horloge willen gebruiken, dan is de VA4 (weet wel dat het een oudere generatie is) eventueel interessanter, of als geld niet zo een probleem is zou je kunnen kijken naar een Venu2. Zelf heb ik de Venu1 en gebruik die voor lifestyle en recreatief hardlopen en dat doet ie prima. Geeft niet meer of minder data dan ik wens. Eventueel kijken voor de 55? Heb je ineens ook de nieuwste generatie.

Eigenlijk is het makkelijk voor jouw, qua functies is elke Garmin goed. Wil je bv ook een mooi schermpje, dan ontsnap je niet aan een Venu. Zelf heb ik mij keuze indertijd voor een Venu gemaakt vanwege de goede balans tussen smartwatch en sporthorloge.

Tegen een stoot kunnen ze allemaal wel, ik behandel m'n venu nu niet bepaald met fluwelen handschoenen en ziet er nog best goed uit na 3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-06 20:29
Titanicfanatic schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 03:23:
[...]

Dat was één van de mogelijkheden ja. Ik gebruik geen segmenten, maar had ook een battery drain op mijn Epix. Toen van een custom IQ watchface naar standaard terug gegaan en het was weg. Meerdere mensen hebben dit moeten doen. Ik denk dat het iets te doen heeft met communicatie tussen horloge en telefoon. Op de custom watchface die ik gebruikte, werd de actuele weerssituatie niet meer bijgewerkt, de voorspelling per uur wel en je zag dus grote verschillen tussen de 2.
Ik gebruik ook geen segmenten en ook geen custom watchface, wel een extra app voor actuele weerssituatie in een glance op mijn Epix. Mijn batterij verbruik is juist enorm verbeterd. Voor de 9.33 update deed ik 10 dagen op een volle accu, nu 14 dagen met dezelfde instellingen.
Pagina: 1 ... 235 ... 318 Laatste