Beste,
Mijn hoofdactiviteiten zijn recreatief hardlopen,wielrennen en wandelen ( met muziek is fijn, geen must ), waarbij ik het leuk vind om na de activiteit de gegevens door te nemen om inzicht te krijgen in mijn sportieve gezondheid. Wat extra kilo's afvallen door de juiste training is uiteraard mooi meegenomen.
Verder zou het fijn zijn om het horloge ook dagelijks te dragen en niet enkel met activiteiten.
Ik hoef geen écht verlengstuk van mijn telefoon om mijn pols. Wat extra's ( bijvoorbeeld Garmin Pay, navigatie voor wielrennen ) is handig, maar voor bellen of appen heb ik mijn telefoon ( One Plus Nord, dus Android ). Navigatie is geen pré, omdat ik zelden in een onbekende omgeving ga fietsen. Mocht het navigatie worden, dan duidelijke navigatie met een pijl en geen kompas.
Evaringen
Helaas nog met niet al te beste ervaringen binnen 3 weken.
1 week de Oppo gehad, maar teruggestuurd vanwege onderstaande redenen. 2 weken de Garmin Venu SQ, maar deze gaat ook retour.
- Oppo Watch 41https://tweakers.net/pric...mm-wi-fi-zwart-zwart.html
- + strak scherm
- + design
- - batterij geen nog geen dag mee ( de 46 gaat langer mee, maar vind ik te groot )
- - Google Fit vreet energie op mijn telefoon en mijn inziens erg beperkt
- - Voor mij teveel verschillende apps op smart/sportwatch van Google
- - Sommige apps niet te verwijderen
- Garmin Venu SQ Music https://tweakers.net/pric...-edition-zwart-zwart.html
- + design ( wat anders dan een rond horloge )
- + Garmin Pay
- + Muziek
- - scherm reageert traag
- - deel van het scherm wordt niet gebruikt door zwart kader
- - huiduitslag door het bandje
- - 2x vastloper tijdens een hardloopactiviteit
Daarom ben ik verder gaan zoeken en twijfel ik over de volgende modellen, die verschillen qua design, functies en software. Budget: +/- € 250,-; Geen Fitbit of Apple Watch, ondanks het design. Bij Fitbit is Fitbit Premium 'nodig' voor de analyse en zonder iPhone zie ik minder de meerwaarde van een Apple Watch
Hebben jullie ervaringen met deze horloges en zorgen voor de goede keuze op basis van gebruiksgemak, design, batterijduur ( niet elke dag opladen ).
De Samsung kwam er last minute bij, maar daarover heb ik al twijfels vanwege WearOS en mindere ervaringen met de Oppo.
[
Voor 6% gewijzigd door
StevenP89 op 21-08-2022 15:57
]