Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 234 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:33
Michels82 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:16:
Mijn Forerunner 955 maakt sinds vanochtend geen bluetooth connectie meer. Niet met de I-phone en ook niet met bijvoorbeeld een powermeter. Alles geprobeerd, ook het horloge een hard reset gegeven. Net contact gehad met Garmin en ik mag mijn horloge opsturen en zij sturen bij ontvangst een nieuwe op. Wel gaf hij aan dat het mogelijk even kan duren, aangezien het toestel niet op voorraad is.
Nu zie ik op de website van garmin zelf: Forerunner 955: klaar om te versturen in 5-8 weken. Ik mag toch hopen dat ik er niet zo lang op moet wachten.... iemand ervaring mee?
Ik kreeg van Connect een melding dat er wat gewijzigd was met de BT connectie. Na accepteren en aanpassen werkte het bij mij wel gewoon. Maar was wel met een VA3.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-06 15:26
Beste
Is een FR955 ook gericht op wielrenners? Of zijn alle features vooral voor hardlopers?
Mijn gegevens zouden via een Garmin Edge 830 naar Garmin connect gestuurd worden . Doet de FR hier dan verder iets mee zodat ik voorstellen krijg ifv fietstraining?

Bedankt!
Tom

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 20:03
verhto schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:53:
Beste
Is een FR955 ook gericht op wielrenners? Of zijn alle features vooral voor hardlopers?
Mijn gegevens zouden via een Garmin Edge 830 naar Garmin connect gestuurd worden . Doet de FR hier dan verder iets mee zodat ik voorstellen krijg ifv fietstraining?

Bedankt!
Tom
Het zijn Fore Runners :P, meer gebaseerd op hardlopen. Hoeft overigens geen probleem te vormen, ik heb een Venu die meer gemaakt is voor lifestyle en geeft al meer data als dat ik nodig heb hiervoor. Voor wielrenners is er dan weer de Edge (die je al hebt). Garmin heeft wel iets waardoor je apparaten in sync met elkaar staan (true.. ben de naam ff kwijt). Ik weet nu wel niet wat je bedoeld met voorstellen. Je kan je eigen workouts maken in Garmin Connect voor fietsen & Garmin heeft workoutplannen waar ook trainingen voor fietsers in zitten.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
True up. Je kan de hartslag van de FR955 laten zenden naar je Egde (dat doe ik met een F5 naar een Bolt)

Op zich biedt een 955 niets extras boven je 830, mss body battery, geen idee of dat op een Edge beschikbaar is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26
Beste

Bedankt!
Tom
Volgens mij (maar ik kan ernaast zitten) is de serie waar de 955 uit voort komt (935, 945, etc) vooral in de markt gezet gericht op triathleten. Er was een lange tijd dat deze serie volgens mij ook de goedkoopste Garmins waren met een 'triathlon modus'. Dat is nu achterhaald, want ook de 255 serie heeft die modus. Maar hoe dan ook is de FR955 in tegenstelling tot wat de naam suggereert (fore runners) absoluut niet 'vooral voor hardlopers', maar vooral voor multisporters en dus ook voor fietsers. Het horloge heeft voor zover ik weet eigenlijk gewoon nagenoeg het hele pakket wat ook op de fenix zit (even met een slag om de arm, niet gecheckt, maar dat was wel het geval bij de 945 vs Fenix 6pro). Anders gezegd: er zijn volgens mij geen garmin horloges die nog méér features hebben specifiek voor fietsers. :) .. Wellicht zijn er wel andere devices die je als fietser nog verder helpen, maar als het specifiek om horloges gaat dan zul je binnen het Garmin spectrum niets uitgebreiders vinden dan de 955.

PS: Wat bedoel je met "mijn gegevens zouden via een Garmin Edge naar Connect gestuurd worden"? De 955 schakelt toch direct met Connect, of zou je beide devices gelijktijdig willen gebruiken en wil je ze met elkaar laten communiceren? Hartslag van 955 naar Edge kan ik mij nog voorstellen, maar eerlijk gezegd zou ik het wat armoe vinden om met een horloge en een edge van samen +/- 1000 euro te gaan fietsen en dan genoegen te nemen met optische hartslagmeting ipv een goede borstband van 50-75 euro te gebruiken. Tenminste, als je ook echt iets wilt met de hartslagdata en het niet alleen verzameld als 'leuk voor erbij' :)

[ Voor 29% gewijzigd door Valorian op 18-08-2022 22:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Beste

Bedankt!
Tom
De FR955 is prima te gebruiken voor wielrennen. Je kunt ook voor fietsen daily suggested workouts krijgen op een FR955. Meer info hierover:
https://support.garmin.com/en-US/?faq=oYknGZ910l1pfBNzkDHX6A

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.DJ95 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:05:
Ik merk dat mijn Garmin Tactix 7 bijslapen niet registreert. Als ik bijvoorbeeld om half 9 wakker ben maar vervolgens doorslaap tot 10:00 zie ik dat niet terug in mijn Garmin Connect onder slaap en is ook mijn body battery niet aangevuld, hierdoor lopen de verwachtingen van de body battery en mijn eigen gevoel uit elkaar terwijl deze normaal erg accuraat is bij mij.

Iemand hier al tegenaan gelopen?
Ik geloof dat Garmin moeilijk/niet een dutje registreert als slapen (incl. update body battery). Het kan zijn dat dit hier ook van toepassing is bijvoorbeeld omdat je naar de wc gaat en/of op knoppen hebt gedrukt. Als ‘wakker’ puur betekent: ogen even open en dan weer doorslapen zou het gewoon tot 10:00 moeten registreren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik zie bij Bever de Garmin Fenix 6 Pro afgeprijsd staan van 800 naar 480 euro. Daar gaat nog 10% extra korting af en via Cashback xxl kan je ook nog wat terugkrijgen. Dit lijkt mij een no-brainer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Thijskoman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:54:
Ik zie bij Bever de Garmin Fenix 6 Pro afgeprijsd staan van 800 naar 480 euro. Daar gaat nog 10% extra korting af en via Cashback xxl kan je ook nog wat terugkrijgen. Dit lijkt mij een no-brainer?
Goedkoper zal je die in ieder geval niet gaan vinden, dus als de 6Pro is wat je zoekt dan inderdaad een mooie kans! Zelf kwam ik door jouw spot nog even in de verleiding, maar met een 945 om de arm die nog prima werkt lijkt het toch geen logische stap voor mij, dan geef ik alsnog 400+ euro uit voor alleen een upgrade in looks. Ik denk dat ik kijk of mij kan inhouden qua aankopen en de 945 nog een tijdje oprek, wellicht daarna een overstap naar 955/Epix/Fenix7. Mocht een van die drie komende tijd ineens weer op voorraad zijn bij ING Punten winkel dan weet ik overigens niet of ik mij weer kan inhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-06 16:59
Heb zelf recent de 6S Sapphire voor 435 bij Bever op de kop getikt. Echt een heel scherpe prijs! Volgens mij krijg je als "buitenvriend" momenteel nog 10% extra korting op de sale prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kijk je naar bang for buck en wil je NU iets kopen dan zeker. Heb je geen haast dan is het geen hele bijzondere prijs. Check even Pepper.com en je ziet dat al vaker onder de 400 te koop is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-06 15:26
THX!

Nee fietsen zou ik zonder FR doen, gezien dit aan mijn pols knelt... Ik bedoel de info in mijn GC die werd verzameld door mijn Edge, Bv VO2Max, dat dit ook de info is die ik op FR zal zien? Dus maw kan je activiteiten doen (bv fietsen via de Edge) zodat ze meegerekend worden voor je statistieken, zonder dat ze opgenomen worden via je FR?

Idd, ik had het over workout suggesties, specifiek voor fietstrainingen...

Dus samengevat: de info die ik verzameld heb door het fietsen, daarop bouwt de FR verder....

Ik zoek waar ik een FR kan kopen nu :P
Valorian schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:25:
[...]

Volgens mij (maar ik kan ernaast zitten) is de serie waar de 955 uit voort komt (935, 945, etc) vooral in de markt gezet gericht op triathleten. Er was een lange tijd dat deze serie volgens mij ook de goedkoopste Garmins waren met een 'triathlon modus'. Dat is nu achterhaald, want ook de 255 serie heeft die modus. Maar hoe dan ook is de FR955 in tegenstelling tot wat de naam suggereert (fore runners) absoluut niet 'vooral voor hardlopers', maar vooral voor multisporters en dus ook voor fietsers. Het horloge heeft voor zover ik weet eigenlijk gewoon nagenoeg het hele pakket wat ook op de fenix zit (even met een slag om de arm, niet gecheckt, maar dat was wel het geval bij de 945 vs Fenix 6pro). Anders gezegd: er zijn volgens mij geen garmin horloges die nog méér features hebben specifiek voor fietsers. :) .. Wellicht zijn er wel andere devices die je als fietser nog verder helpen, maar als het specifiek om horloges gaat dan zul je binnen het Garmin spectrum niets uitgebreiders vinden dan de 955.

PS: Wat bedoel je met "mijn gegevens zouden via een Garmin Edge naar Connect gestuurd worden"? De 955 schakelt toch direct met Connect, of zou je beide devices gelijktijdig willen gebruiken en wil je ze met elkaar laten communiceren? Hartslag van 955 naar Edge kan ik mij nog voorstellen, maar eerlijk gezegd zou ik het wat armoe vinden om met een horloge en een edge van samen +/- 1000 euro te gaan fietsen en dan genoegen te nemen met optische hartslagmeting ipv een goede borstband van 50-75 euro te gebruiken. Tenminste, als je ook echt iets wilt met de hartslagdata en het niet alleen verzameld als 'leuk voor erbij' :)

[ Voor 3% gewijzigd door verhto op 19-08-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
verhto schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:25:
THX!

Nee fietsen zou ik zonder FR doen, gezien dit aan mijn pols knelt... Ik bedoel de info in mijn GC die werd verzameld door mijn Edge, Bv VO2Max, dat dit ook de info is die ik op FR zal zien? Dus maw kan je activiteiten doen (bv fietsen via de Edge) zodat ze meegerekend worden voor je statistieken, zonder dat ze opgenomen worden via je FR?

Idd, ik had het over workout suggesties, specifiek voor fietstrainingen...

Dus samengevat: de info die ik verzameld heb door het fietsen, daarop bouwt de FR verder....

Ik zoek waar ik een FR kan kopen nu :P

[...]
Ah, ik begrijp nu wat je bedoelt. Dat is wel een goede vraag. Heb zelf geen fietscomputer/edge dus geen ervaring mee. Maar het betreft dus eigenlijk het heen-en-weer sync'en van alle informatie. Mocht je hier geen antwoord vinden dan kun je ook nog kijken of iemand een antwoord heeft in het grote 'wielrenner-topic' .. Daar zal het aantal mensen wat een Edge en een Garmin FR combineert denk ik aanzienlijk zijn en je snel een antwoord vinden.

PS: Ik fiets overigens vooralsnog met alléén een FR, maar heb die om het stuur zitten. Niet ideaal, wel voldoende voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is toch Physio True Up van Garmin?

Physio TrueUp is a Garmin Connect feature that keeps physiological data in sync between multiple devices.

What Type of Data is Kept in Sync?

The following data can be shared across compatible products and kept in sync with Physio TrueUp:

VO2 Max

FTP and Power Zones

Recovery Time
Recovery Time will only update when Physio TrueUp is enabled on all devices.

Training Load
For accounts with both Edge cycling computers and watches, make sure to sync the Edge before starting any new activity on it. Failing to do this will cause the 7-Day Training Load to differ between the Edge, watch, and/or the Garmin Connect Training Status page.

Training Load Focus

Heat & Altitude Acclimation

Race Predictor

Last Activity/Sport Widget

Last Run/Ride/Swim Widgets

Weekly and Monthly Totals

Sleep

Volgens mij heeft @Requiem19 allebei dus die zou het in de praktijk kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:52
Yes - wat @Aghanim zegt klopt en werkt ook zoals het hoort.

… meestal 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

GoldenSample schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:23:
Voor mountainbiken, hoe belangrijk is multiband GPS eigenlijk? Zie op strava dat de lijnen van afdalingen en tijden van korte tracks bij een Iphone 8 z'n GPS toch wel wat afwijken af en toe.
Daarnaast wil ik graag een alti/barometer om live hoogte te zien. helaas valt hierdoor de Forerunner 245 af en wordt het snel duur. Denk nu aan de Garmin Instinct om toch nog een beetje in de buurt van de 200 euro te blijven.

Iemand nog andere tips anders? Het moet vooral ook een beetje degelijk zijn gezien ik ook wel eens van de mountainbike afstuiter.
Uiteindelijk toch voor de Instinct gegaan, bij Bever nu voor 124 met de 10% 'buitenvrienden' korting. kon 'm niet laten liggen.

Iemand nog tips voor voordelige maar stevige quickfit 22mm bandjes? Wil een oranje bandje maar die van Garmin kosten 40 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 12:38
De Epix is weer op voorraad bij ING!
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011932

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
Prulleman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:43:
ik heb een fenix 6 pro sapphire dlc (carbon grey).
Deze kwam orgineel met een zwart bandje, maar die was een beetje saai, dus 2 vial ali besteld, en hieronder mijn ervaringen.

groene: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dkvVwPV
blauwe: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.77884c4daTM3YQ

[Afbeelding]

de groene heeft een andere structuur, en is iets langer, de kwaliteit lijkt iets minder, maar is verder wel gewoon degelijk, de quick fit sluiting ziet er goed uit en kom niet los als je er hard aan trekt of draait. Er lijken een beetje gladde slijtplekken op te komen, (bij de aansluting, zie ook de 1 na laatste foto).

De blauwe heb ik minder lang in gebruik, maar komt erg dicht in de buurt van de orginale (de prijs was ook hoger dan de groen, 3 vs 6 euro). de ribbels lijken op de foto;s minder dik, maar in de praktijk valt het mee, de band is vrijwel identiek aan een orginale. De quickfix is ook degelijk, enkel de schroefjes zijn anders dan bij de orginele band (hilips vs torx). en er staat geen QuickFit printje aan de binnenkant, dus het is wel herkenbaar een niet orginele.

[Afbeelding]
Het nokje in het 2e ringetje bij de blauwe is ook beter (zelfde als orgineel) dan bij de groene, bij de groens is die iets te kort, waardoor die minder goed in het gaatje blijft zitten.

[Afbeelding]

de afwerking van de gesp bij de blauwe is ook beter (en gelijk aan de orginale)
[Afbeelding]
bij de groene is het design anders en ruw afgewerkt

Samenvatting: niet alle ali bandjes zijn hetzelfde, maar deze komt aardig in de buurt van een orginele: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.77884c4daTM3YQ
zoek je dus goedkoop een ander kleurtje of vervanging, vind je 30-50 euro teveel, ben je niet vies van af en toe een ali product, check deze :)
ik had deze net in een ander topic aangehaald, maar ik krijg toevallig ook net een nylon bandje binnen en wilde de blauwe van ali losmaken, maar die zat dus helemaal vastgeroest, na het open schroeven van de quickfit bleken de 3 veertjes helemaal verroest. op zich nog geluk dat ze dus vast roesten in gesloten positie.. anders valt ie zo af..

kijk dus uit met bandjes van ali :) ook al lijkt het in orde (zelfs na 1.5 jaar) kan er intern toch behoorlijk wat mis zijn ;)

En aangezien vrijwel alle third party bandjes uit china komen zou ik ook bij EU / NL shops uitkijken wat je koopt..

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Thoraxx Garmin Epix 2 is weer op voorraad bij ING… 3 stuks.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011932

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 19-08-2022 16:56 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thoraxx
Jaaa bedankt ik had het gezien en bestelling is gelukt! Ik ben blij!

Tof dat je aan me dacht man! 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
Aghanim schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Kijk je naar bang for buck en wil je NU iets kopen dan zeker. Heb je geen haast dan is het geen hele bijzondere prijs. Check even Pepper.com en je ziet dat al vaker onder de 400 te koop is geweest.
Foutje van mij, die bij Bever is de pro Solar. Inmiddels uitverkocht maar ik heb er eentje op de kop getikt!
hutch schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Heb zelf recent de 6S Sapphire voor 435 bij Bever op de kop getikt. Echt een heel scherpe prijs! Volgens mij krijg je als "buitenvriend" momenteel nog 10% extra korting op de sale prijzen.
Klopt ik heb hem voor 432 euro en dan nog cashback XL.

[ Voor 27% gewijzigd door Thijskoman op 19-08-2022 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Thoraxx schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Jaaa bedankt ik had het gezien en bestelling is gelukt! Ik ben blij!

Tof dat je aan me dacht man! 😊
Ik voelde me een beetje schuldig de vorige keer.. ;) mijn broer had er namelijk 2 besteld :o … ook eentje voor hemzelf… dat vertelde hij later pas trouwens… :+ Levering gaat trouwens erg vlot… we hebben ze al een aantal dagen binnen, maar ik ben pas volgende week zaterdag weer terug in NL.

Veel plezier met je aankoop! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
PatrickC schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

Ik voelde me een beetje schuldig de vorige keer.. ;) mijn broer had er namelijk 2 besteld :o … ook eentje voor hemzelf… dat vertelde hij later pas trouwens… :+ Levering gaat trouwens erg vlot… we hebben ze al een aantal dagen binnen, maar ik ben pas volgende week zaterdag weer terug in NL.

Veel plezier met je aankoop! >:)
Haha schuldig hoef je je nooit te voelen, je doet er ook moeite voor he 😉 en denkt aan anderen door het hier te plaatsen. Dus tis je ook gegund!

Afgelopen week toen ik net misgreep was mn humeur anders hoor 😆

Maar ben nu blij! Ben benieuwd of die morgen al binnenkomt.

Veel geld, maar naar mijn mening beste prijs / kwaliteit dat er nu is. Hopelijk dat de extra functies die op de 955 zitten er ook snel op komen.

Jij ook veel plezier ervan en nu nog ff genieten van vakantie he!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 17:01
@Thoraxx Die wordt - ervaring uit het recente verleden - maandag verstuurd en dinsdag afgeleverd in een oranje doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier hardlopers die bij Garmin een vo2max waarde van boven de 60 hebben of ooit hebben gehaald? Bij mijn broer lijkt deze waarde maximaal op 60 te blijven steken namelijk (in de grafiek zit je dan ook op de maximum waarde). Ik zelf ben nooit boven de 52 uitgekomen dus er is nog ruimte voor verbetering. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:52

Roozzz

Plus ultra

PatrickC schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:30:
Zijn er hier hardlopers die bij Garmin een vo2max waarde van boven de 60 hebben of ooit hebben gehaald? Bij mijn broer lijkt deze waarde maximaal op 60 te blijven steken namelijk (in de grafiek zit je dan ook op de maximum waarde). Ik zelf ben nooit boven de 52 uitgekomen dus er is nog ruimte voor verbetering. :+
Ja 8) in de 'snelheidsmetergrafiek' blijf je altijd op maximaal staan. Je zit kennelijk dan in de hoogste categorie. In de app met de lijngrafiek blijft ie wel omhoog gaan.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenP89
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-12-2023
Beste,
Mijn hoofdactiviteiten zijn recreatief hardlopen,wielrennen en wandelen ( met muziek is fijn, geen must ), waarbij ik het leuk vind om na de activiteit de gegevens door te nemen om inzicht te krijgen in mijn sportieve gezondheid. Wat extra kilo's afvallen door de juiste training is uiteraard mooi meegenomen.
Verder zou het fijn zijn om het horloge ook dagelijks te dragen en niet enkel met activiteiten.
Ik hoef geen écht verlengstuk van mijn telefoon om mijn pols. Wat extra's ( bijvoorbeeld Garmin Pay, navigatie voor wielrennen ) is handig, maar voor bellen of appen heb ik mijn telefoon ( One Plus Nord, dus Android ). Navigatie is geen pré, omdat ik zelden in een onbekende omgeving ga fietsen. Mocht het navigatie worden, dan duidelijke navigatie met een pijl en geen kompas.

Evaringen
Helaas nog met niet al te beste ervaringen binnen 3 weken.
1 week de Oppo gehad, maar teruggestuurd vanwege onderstaande redenen. 2 weken de Garmin Venu SQ, maar deze gaat ook retour.
  • Oppo Watch 41https://tweakers.net/pric...mm-wi-fi-zwart-zwart.html
  • + strak scherm
  • + design
  • - batterij geen nog geen dag mee ( de 46 gaat langer mee, maar vind ik te groot )
  • - Google Fit vreet energie op mijn telefoon en mijn inziens erg beperkt
  • - Voor mij teveel verschillende apps op smart/sportwatch van Google
  • - Sommige apps niet te verwijderen
  • Garmin Venu SQ Music https://tweakers.net/pric...-edition-zwart-zwart.html
  • + design ( wat anders dan een rond horloge )
  • + Garmin Pay
  • + Muziek
  • - scherm reageert traag
  • - deel van het scherm wordt niet gebruikt door zwart kader
  • - huiduitslag door het bandje
  • - 2x vastloper tijdens een hardloopactiviteit
Daarom ben ik verder gaan zoeken en twijfel ik over de volgende modellen, die verschillen qua design, functies en software. Budget: +/- € 250,-; Geen Fitbit of Apple Watch, ondanks het design. Bij Fitbit is Fitbit Premium 'nodig' voor de analyse en zonder iPhone zie ik minder de meerwaarde van een Apple WatchHebben jullie ervaringen met deze horloges en zorgen voor de goede keuze op basis van gebruiksgemak, design, batterijduur ( niet elke dag opladen ).
De Samsung kwam er last minute bij, maar daarover heb ik al twijfels vanwege WearOS en mindere ervaringen met de Oppo.

[ Voor 6% gewijzigd door StevenP89 op 21-08-2022 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
StevenP89 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:52:
Beste,
Ik heb mij ook gestort op de smart/sportwatch. Helaas nog met niet al te beste ervaringen binnen 2 weken.
Mijn hoofdactiviteiten zijn recreatief hardlopen,wielrennen en wandelen ( met muziek is fijn, geen must ), waarbij ik het leuk vind om na de activiteit de gegevens door te nemen om inzicht te krijgen in mijn sportieve gezondheid. Wat extra kilo's afvallen door de juiste training is uiteraard mooi meegenomen.
Verder zou het fijn zijn om het horloge ook dagelijks te dragen en niet enkel met activiteiten.
Ik hoef geen écht verlengstuk van mijn telefoon om mijn pols. Wat extra's ( bijvoorbeeld Garmin Pay, navigatie voor wielrennen ) is handig, maar voor bellen of appen heb ik mijn telefoon ( One Plus Nord, dus Android ). Navigatie is geen pré, omdat ik zelden in een onbekende omgeving ga fietsen. Mocht het navigatie worden, dan duidelijke navigatie met een pijl en geen kompas.
  • + strak scherm
  • + design
  • - batterij geen nog geen dag mee ( de 46 gaat langer mee, maar vind ik te groot )
  • + Garmin Pay
  • + Muziek
Daarom ben ik verder gaan zoeken en twijfel ik over de volgende modellen, die verschillen qua design, functies en software. Budget: +/- € 250,-; Geen Fitbit of Apple Watch, ondanks het design. Bij Fitbit is Fitbit Premium 'nodig' voor de analyse en zonder iPhone zie ik minder de meerwaarde van een Apple WatchHebben jullie ervaringen met deze horloges en zorgen voor de goede keuze op basis van gebruiksgemak, design, batterijduur ( niet elke dag opladen ).
De Samsung kwam er last minute bij, maar daarover heb ik al twijfels vanwege WearOS en mindere ervaringen met de Oppo.
Ik lees eingelijk dat je dik tevreden zal kunnen zijn met een Venu 2. Die SQ ervaring, is dat wat je hebt gelezen of echt ervaren? Moest je de VA4 kunnen krijgen voor een zacht prijsje zal je er evenzeer plezier van hebben, ik heb de Venu 1 (OLED versie van VA4) en voldoet prima, die geeft een optimale balans tussen sport en lifestyle. Wel een oudere generatie dus, maar dat hoeft niet persé een nadeel te zijn. Je zou kunnen zeggen dat de grootste bugs er nu wel uit zijn. Hierdoor valt deze dan weer wel in je budget

De FR's zijn meer gericht op sport en de extra data is voor recreatief gebruik (persoonlijke mening) overkill.

Toestellen met WearOS, zijn meer bedoeld als verlenging voor je telefoon, dus het lijkt me dat die al niets voor jou gaan zijn.

Navigatie en fietsen, dan kies ik voor m'n Garmin Explore, werkt mijn inziens stukken beter als dat mini schermpje op een horloge, al heb ik er geen ervaring mee waardoor het niet meer als een persoonlijke mening is. Voor het wandelen/lopen is het wat anders, dan voldoet een klein scherm & zal een "grote" Garmin zoals een Edge/Explore weer nadelig zijn. Ook geen must, je hebt toch je telefoon mee bij het wandelen (neem ik aan?)

Gezien het budget en je wensen, denk ik dat de VA4 ideaal voor je zou zijn.

Oh en wat het afvallen betreft, dat is voor 80% voedsel en 20% sporten. Dus eerst kijken naar je eetgewoontes waarbij je ook drankgewoontes moet meetellen. Apps zoals My Fitness Pal kunnen je wel een idee geven wat je allemaal binnen speelt. Ga natuurlijk niet te extreem in minder caloriën gebruiken als dat je verbruikt, het moet ook nog plezant blijven, wat helpt op het lange termijnsdoel om ook op gewicht te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Firestorm666 op 21-08-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenP89
Firestorm666 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Ik lees eingelijk dat je dik tevreden zal kunnen zijn met een Venu 2. Die SQ ervaring, is dat wat je hebt gelezen of echt ervaren? Moest je de VA4 kunnen krijgen voor een zacht prijsje zal je er evenzeer plezier van hebben, ik heb de Venu 1 (OLED versie van VA4) en voldoet prima, die geeft een optimale balans tussen sport en lifestyle. Wel een oudere generatie dus, maar dat hoeft niet persé een nadeel te zijn. Je zou kunnen zeggen dat de grootste bugs er nu wel uit zijn. Hierdoor valt deze dan weer wel in je budget

De FR's zijn meer gericht op sport en de extra data is voor recreatief gebruik (persoonlijke mening) overkill.

Toestellen met WearOS, zijn meer bedoeld als verlenging voor je telefoon, dus het lijkt me dat die al niets voor jou gaan zijn.

Navigatie en fietsen, dan kies ik voor m'n Garmin Explore, werkt mijn inziens stukken beter als dat mini schermpje op een horloge, al heb ik er geen ervaring mee waardoor het niet meer als een persoonlijke mening is. Voor het wandelen/lopen is het wat anders, dan voldoet een klein scherm & zal een "grote" Garmin zoals een Edge/Explore weer nadelig zijn. Ook geen must, je hebt toch je telefoon mee bij het wandelen (neem ik aan?)

Gezien het budget en je wensen, denk ik dat de VA4 ideaal voor je zou zijn.

Oh en wat het afvallen betreft, dat is voor 80% voedsel en 20% sporten. Dus eerst kijken naar je eetgewoontes waarbij je ook drankgewoontes moet meetellen. Apps zoals My Fitness Pal kunnen je wel een idee geven wat je allemaal binnen speelt. Ga natuurlijk niet te extreem in minder caloriën gebruiken als dat je verbruikt, het moet ook nog plezant blijven, wat helpt op het lange termijnsdoel om ook op gewicht te blijven.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Hopelijk kunnen anderen ook nog hun ervaringen delen om mij te helpen in deze zoektocht.

Is het ook zo bij de WearOS dat je weer Google Fit oid moet hebben of is enkel de app van Samsung voldoende? Hebben mensen ook nog ervaring met de batterijduur van de Samsung, als je constante connectie uitzet?
Inmiddels heb ik mijn post ook enigszins aangepast. Ik heb dus 1 week de Oppo Watch gehad en nu 2 weken de Garmin Venu SQ. Beide mankementen heb ik dus zelf ervaren.
En het afvallen: klopt helemaal dat het 80% voedsel is, maar ik bedoelde meer inzage in mijn activiteiten en de analyse met sporten ( bv. hartslag ).

Mijn voorkeur - zonder te hebben gebruikt - gaat ook uit voor de VA, maar wil beide toestellen toch even in mijn handen hebben. Helder waarom de FR in mijn geval dus minder passend is, omdat het een overkill aan gegevens kan zijn en uiteraard het design is mijn inziens erg sportief.
De Venu (2) die je aangeeft is inderdaad boven mijn budget.

[ Voor 4% gewijzigd door StevenP89 op 21-08-2022 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@StevenP89 Als je een Forerunner te ‘sporty’ eruit zien vindt, dan is er wat mij betreft één uitzondering… de Forerunner 645 Music. Dat is wel een horloge wat al bijna 4,5 jaar bestaat (ik gebruik ‘m al dik 4 jaar naar volle tevredenheid), dus niet meer de nieuwste functies van Garmin heeft, maar wel gewoon nog alles wat jij zoekt. Verder lijkt me de vivoactive 4 een goede kandidaat inderdaad, maar die is ook al 3 jaar geleden uitgebracht, dus ook niet meer de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:32
StevenP89 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:37:
[...]
Indien je een rekening hebt bij ING zou je een aantal garmin devices met korting kunnen krijgen via de rentepunten.
Venu 2 is daar 279,- bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 15:41
400 op Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Staat er verkeerd, maar bij Bever heb je voor ~480 de titanium of de solar, niet de gewone pro

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
Prulleman schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:11:
[...]

Staat er verkeerd, maar bij Bever heb je voor ~480 de titanium of de solar, niet de gewone pro
Ah ik had even gekeken bij bever in de webshop maar kon ook niets vinden. Kom via Google wel op de product page. Ze lijken nu uitverkocht.

Weet iemand of er vaak voorraad is bij de ING shop? En loopt het dan storm? Anders vanavond maar even kijken of ik een botje kan maken die notificeert bij nieuwe voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DionYx schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:52:
[...]

Ah ik had even gekeken bij bever in de webshop maar kon ook niets vinden. Kom via Google wel op de product page. Ze lijken nu uitverkocht.

Weet iemand of er vaak voorraad is bij de ING shop? En loopt het dan storm? Anders vanavond maar even kijken of ik een botje kan maken die notificeert bij nieuwe voorraad.
ING shop krijgt regelmatig nieuwe voorraad. Je kunt ook een alert instellen in de ING shop zelf. En ja… je moet er dan wel snel bij zijn meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionYx
PatrickC schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:30:
[...]

Je kunt ook een alert instellen in de ING shop
Ik kan dat nergens vinden. Hoe dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DionYx schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:37:
[...]

Ik kan dat nergens vinden. Hoe dan precies?
Goede vraag! Ik heb namelijk geen ING rekening, maar mijn broer wel en die heeft de afgelopen weken een alert ingesteld bij hem voor de Garmin Epix 2. Ik zal het eens aan hem vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Hopelijk kunnen anderen ook nog hun ervaringen delen om mij te helpen in deze zoektocht.

Is het ook zo bij de WearOS dat je weer Google Fit oid moet hebben of is enkel de app van Samsung voldoende? Hebben mensen ook nog ervaring met de batterijduur van de Samsung, als je constante connectie uitzet?
Inmiddels heb ik mijn post ook enigszins aangepast. Ik heb dus 1 week de Oppo Watch gehad en nu 2 weken de Garmin Venu SQ. Beide mankementen heb ik dus zelf ervaren.
En het afvallen: klopt helemaal dat het 80% voedsel is, maar ik bedoelde meer inzage in mijn activiteiten en de analyse met sporten ( bv. hartslag ).

Mijn voorkeur - zonder te hebben gebruikt - gaat ook uit voor de VA, maar wil beide toestellen toch even in mijn handen hebben. Helder waarom de FR in mijn geval dus minder passend is, omdat het een overkill aan gegevens kan zijn en uiteraard het design is mijn inziens erg sportief.
Ik denk dat bij WearOS de opzet hetzelfde is als zoals op telefoons, Android voorziet het OS en wat Google meuk, Samsung zet er hun extra meuk bij op.
[...]

Uiteindelijk zal je zelf moeten beoordelen, je kan op papier de ideale horloge hebben en toch de andere simpelweg leuker vinden.
WearOS is Android en heeft volgens mij dezelfde setup als voor telefoons, Google levert het OS met wat Google meuk, Samsung zet hun skins, apps en dergelijke er bovenop.

Nu, als je gaat voor de FR, ga je er in elk geval geen miskoop mee maken hé, beide horloges voldoen prima. Gewoon kijken waar je het meeste belang aan hecht.

https://www.dcrainmaker.c...ds=98016%2C105195#results

Hier heb je een mooie vergelijking inclusief reviews. DC's reviews zijn wel _/-\o_ , altijd veel gehad hieraan.

Qua batterijduur, zit je volgens mij bij de Garmin's wel het beste af, dit omdat Garmin kijkt vanaf het oogpunt van de sporter en actieve mens, Apple met de watch & Google met WearOS bekijkt het vanuit het standpunt van de lifestyler.

Ik heb indertijd ook voor die keuze gestaan, gekozen voor de venu omdat ik gek ben van mooie schermpjes en toen niet eens wist of ik ging blijven sporten, als dat niet het geval was, had ik tenminste nog een horloge voor iets anders ook.:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Zou iemand mij ook kunnen helpen met de keuze?

Ik ben opzoek naar opvolger van mijn Tomtom 3.
Belangrijkste functie die er voor mij op moet zitten is navigatie van GPX routes.
Voor rest gebruik ik het horloge voornamelijk voor het mouten bike, paardrijden, en om dagelijkse activiteiten bij te houden. En de smartwatch moet sowieso water dicht zijn gezien het wel eens buiten regent.

Zelf zat ik de denken aan de Garmin forerunner 245. Maar die heeft Als nadeel dat oudere gps chip heeft waardoor die in het bos niet altijd even goede gps fix krijgt zover ik dit van andere begrijp. De forerunner 255 lijkt betere keuze, echter heb ik hem nog niet goedkoper kunnen vinden dan 350 euro wat eigenlijk net wat te duur vooral grote verschil met de 245 dit maar 175,- kost . Mijn budget is 250 euro.

Heeft iemand tips waar ik nog meer naar zou kunnen kijken?
Het is jammer dat vrij moeilijk te vinden is welke horloges het navigeren wel en niet ondersteunen of heeft iemand een overzicht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
Anoniem: 91634 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:42:

Belangrijkste functie die er voor mij op moet zitten is navigatie van GPX routes.
Voor rest gebruik ik het horloge voornamelijk voor het mouten bike, paardrijden, en om dagelijkse activiteiten bij te houden. En de smartwatch moet sowieso water dicht zijn gezien het wel eens buiten regent.

Zelf zat ik de denken aan de Garmin forerunner 245. Maar die heeft Als nadeel dat oudere gps chip heeft waardoor die in het bos niet altijd even goede gps fix krijgt zover ik dit van andere begrijp. De forerunner 255 lijkt betere keuze, echter heb ik hem nog niet goedkoper kunnen vinden dan 350 euro wat eigenlijk net wat te duur vooral grote verschil met de 245 dit maar 175,- kost . Mijn budget is 250 euro.

Het is jammer dat vrij moeilijk te vinden is welke horloges het navigeren wel en niet ondersteunen of heeft iemand een overzicht?
Als je een horloge zoekt met opties zoals de tomtom had (gpx route kunnen inladen, kruimelpad, 🙃
back to start) dan zit je met de 245 die je noemt prima. Wil je echter ook kaarten in je horloge dan wordt de keuze vlot beperkter.

Qua feature-overzicht werkt deze tool erg fijn:
https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator

Over de verouderde gps chip van de 245: zelf geen ervaring mee maar volgens mij is die chip gelijk aan wat er in mijn 945 zit en daar heb ik niet specifiek problemen ondervonden. In bos en dicht bladerdek zal het altijd minder goed zijn dan in opennterrein, maar of dat nu bij deze chip erger is vraag ik mij af. De chip is bovendien niet heel erg verouderd, de 245 is nog altijd een van de nieuwste forerunners (de .55 set is pas dit jaar gelanceerd).

Maar goed, als je 90% van de tijd in een bos sport dan loont het wel om eens goed te kijken of er nog een wezenlijk verschil zit in gps ontvangst. Denk overigens dat tov de tomtom je sowieso een stap vooruit zal maken, gezien de leeftijd (model uit 2016-2017) daarvan 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Anoniem: 91634 Ik loop al jaren ook veel in de bossen met een FR645M (en vivoactive HR daarvoor) en heb zelden of nooit GPS problemen gehad. En de FR245 heeft volgens mij een nieuwere generatie GPS chip tov de FR645M. Het kan best zo zijn dat af en toe een bochtje wordt ‘afgesneden’ of dat de GPS track een paar meter langs het echte pad zit, maar is dat dan meteen een ramp? De FR255 heeft multiband GPS en dat zorgt voor nauwkeurigere GPS en snellere fix, maar dat gaat dan wel ten koste van de batterijduur.

Met de meeste recente Forerunner horloges kun je trouwens navigeren via een kruimelpad (breadcrumb), maar alleen de 945, 945LTE en 955 hebben ook TopoActive maps. Dat maakt navigeren een heel stuk makkelijker. Ik heb wel eens een trail (variant van de N70 trail bij Nijmegen) gelopen met mijn broer en had op mijn horloge (FR645M) de breadcrumb navigatie en hij TopoActive maps (Fenix 6 Pro) en met name waar je te maken krijgt met meerdere paden, is het hebben van maps veel makkelijker met navigeren. Verder kun je dan ook onderweg een route laten berekenen door het horloge, b.v. de kortste weg terug, terwijl je met breadcrumbs beperkt bent tot Trackback.

Maar… je budget is maar €250 en daar koop je geen horloge voor met maps, of je moet erg veel geluk hebben op de tweedehands markt.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 22-08-2022 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
Anoniem: 91634 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:42:

Probleem is de beperking van satelieten, die nieuwste horloges kunnen ze allemaal aanspreken waardoor een fix stukken sneller gaat. Eens de fix te pakken is er weinig aan de hand hoor. Zoals een ander al melde is de vergelijker van DCRainmaker ideaal & zal je zowiezo stukken vooruit gaan tov je TT3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
voor de hele F6 achtige serie (dus ook enduro en marq) is er nu een release candidate v23 firmware. lijkt erop dat HRV dus snel in de normale release beschikbaar zal zijn!
https://www.notebookcheck...tionaliteit.641696.0.html
https://forums.garmin.com...305567/beta-version-23-00

[ Voor 45% gewijzigd door Prulleman op 22-08-2022 08:52 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Prulleman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:49:
voor de hele F6 achtige serie (dus ook enduro en marq) is er nu een release candidate v23 firmware. lijkt erop dat HRV dus snel in de normale release beschikbaar zal zijn!
De Epix2/Fenix7 serie krijgen nu elke paar dagen een minimale beta update, die zal dus hopelijk ook snel naar RC en live gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firestorm666 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:18:
[...]

Probleem is de beperking van satelieten, die nieuwste horloges kunnen ze allemaal aanspreken waardoor een fix stukken sneller gaat. Eens de fix te pakken is er weinig aan de hand hoor. Zoals een ander al melde is de vergelijker van DCRainmaker ideaal & zal je zowiezo stukken vooruit gaan tov je TT3
Multi-band GPS is wat anders dan meerdere satellieten volgens mij. Mijn huidige FR645M kan ook al GPS + Glonass of GPS + Galileo.
https://www.garmin.com/en...-engineer-jared-bancroft/
Qua snelheid voor de GPS fix heeft mijn FR645M in 9 van de 10 gevallen binnen enkele seconden altijd al een GPS fix, dus echt veel winst is daar niet te halen. Ik ben benieuwd als ik na deze week ga overstappen op de Epix 2 hoe groot het verschil werkelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 22-08-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Prulleman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:49:
Zou de 945 daarin ook meegenomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Valorian schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Zou de 945 daarin ook meegenomen worden?
nee, die heeft echt andere hardware, maar de 945 zit wel in het beta programma:
https://forums.garmin.com...unner-945/f/announcements
ik zie alleen niks over HRV bij de v11 beta's

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb veel trail runs en mountainbike rondjes gedaan met de 245. De GPS is prima. Voor het budget van @Anoniem: 91634 een prima keuze. Alternatief is een 2e hands 645 of Fenix 5 Plus.

Heb overigens wat eerste ervaringen met WatchOS 9 beta op de Apple Watch. De Workout app is flink verrijkt met hartslagzones, interval mogelijkheden en power on the wrist (al heb ik dat laatste nog niet getest). Je mist nog de Firstbeat metrics maar buiten dat is het nu een heel compleet hardloophorloge geworden. De noodzaak voor een 3rd party app (WorkOutDoors/iSmoothrun) is daarmee flink kleiner geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 16-06 15:08

Lagune

Its time for warp

PatrickC schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:06:
[...]

Multi-band GPS is wat anders dan meerdere satellieten volgens mij. Mijn huidige FR645M kan ook al GPS + Glonass of GPS + Galileo.
Qua snelheid voor de GPS fix heeft mijn FR645M in 9 van de 10 gevallen binnen enkele seconden altijd al een GPS fix, dus echt veel winst is daar niet te halen. Ik ben benieuwd als ik na deze week ga overstappen op de Epix 2 hoe groot het verschil werkelijk is.
snellere fix is voornamelijk als je op verschillende plaatsen activiteiten start

multi-band is wel echt een groot verschil qua tracks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We gaan het binnenkort uitproberen. Ik loop regelmatig een mountainbike route welke 19km is, maar mijn huidige horloge meet maar 17,5 km, met name omdat er veel korte bochtjes in zitten. Als ik deze dan samen loop met mijn broer, dan zal één van ons met multi-band gaan lopen en de ander zonder, beide op de Epix 2. Ben benieuwd hoe groot het verschil dan gaat zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 22-08-2022 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:07
Ik vind dat m’n Apple Watch series 7 het al best netjes doet op een dicht bebost mtb pad. Maar is dit bij de betere Garmins veel netter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_1rp4Rv2x3fY6sHlslPBrbUp7c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XKdwcVTP8rXI2IYs7hzpcybv.png?f=fotoalbum_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Tinusvolkel schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:05:
Ik vind dat m’n Apple Watch series 7 het al best netjes doet op een dicht bebost mtb pad. Maar is dit bij de betere Garmins veel netter?

[Afbeelding]
niet of wel multi-band scheelt wel een hoop

apple watch heeft ook multi-band toch?

blauw fenix 7, rood fenix 6
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3r7YAAM-Opw57N7KJp-QhdUaPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/89IY7ZXsgu8OKvYbW736SKPn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 16:01
Ik heb met m'n fenix6x regelmatig dat ik niet met m'n airpods kan verbinden. Als ik dan m'n fenix reboot gaat het in 1x goed. Daarna klinkt het ook prima; de paring is dus goed maar zonder reboot vindt ie ze niet. Is dit een vaker voorkomend euvel en wat is een eventuele workaround?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ascent schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:49:
Ik heb met m'n fenix6x regelmatig dat ik niet met m'n airpods kan verbinden. Als ik dan m'n fenix reboot gaat het in 1x goed. Daarna klinkt het ook prima; de paring is dus goed maar zonder reboot vindt ie ze niet. Is dit een vaker voorkomend euvel en wat is een eventuele workaround?
hoe stop je de muziek na het lopen? heb dit vaker gehad met mn shokz als ik die uitdeed terwijl de muziek nog aan het spelen was

sindsdien stop ik de muziek op het horloge en geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 16:01
Lagune schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:04:
[...]

hoe stop je de muziek na het lopen? heb dit vaker gehad met mn shokz als ik die uitdeed terwijl de muziek nog aan het spelen was

sindsdien stop ik de muziek op het horloge en geen problemen meer
Interesting, ga ik eens op letten. Ik denk dat ik inderdaad vaak de airpods "gewoon" in het doosje doe. Wellicht op pauze, maar nooit echt "stop". Kan dat uberhaupt? Ik ga 'r eens mee spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-06 09:47
Zo nu en dan loop ik met behulp van koersen op mijn F6Pro
Maar dat gaat geregeld mis blijkbaar
een pad of weg met een bocht geeft ie vaak keurig aan (onnodig)
maar soms bij een splitsing is het maar raden welke weg ik moet inslaan en zegt ie helemaal niets.
bovendien is het kaartje ook niet altijd even duidelijk.. rode lijn op paars werkt natuurlijk niet. En dat grijze pijltje (wat dan aangeeft welk pad je moet volgen) staat niet altijd in beeld.
kortom: het is wat behelpen en komt vaak voor dat ik de verkeerde weg in sla

[ Voor 3% gewijzigd door DeCo op 22-08-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
PatrickC schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:06:
[...]

Ik had me slecht uitgedrukt, ik bedoelde meer dat je geen keuze moet maken tussen de satteliet opties. M'n Venu 1 is een generatie nieuwer met dezelfde keuzes, maar ik moet wel heel erg vaak een dikke minuut wachten eer ik een fix heb, ook al is de lucht open.

Als jij binnen enkele seconden een fix hebt, zal die Epix2 voor jou idd niet zo een wereld van verschil maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Heeft er iemand ervaring met de tides feature?
Met de vakantie had ik de alerts ingesteld (eb/vloed), maar nu ik weer thuis ben wil ik die uitzetten want heb er niks aan om elke 6 uur een alert te krijgen dat het bijna vloed is op vakantie locatie ;)
Maar ik kan nergens vinden hoe ik die alerts uit kan zetten..
De locatie heb ik al weggehaald, maar de alert blijft afgaan..

deze app dus:
https://apps.garmin.com/e...-4001-bf47-439543ca4eea#0
Op garmin support vind ik alleen hoe je de alerts aan kan zetten:
https://support.garmin.com/en-GB/?faq=1ffvl6o9Yi79QTeNtjOXK6

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 22-08-2022 16:52 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenP89
StevenP89 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:52:
Beste,

Evaringen
Helaas nog met niet al te beste ervaringen binnen 3 weken.
1 week de Oppo gehad, maar teruggestuurd vanwege onderstaande redenen. 2 weken de Garmin Venu SQ, maar deze gaat ook retour.
  • + strak scherm
  • + design
  • + Garmin Pay
  • + Muziek
Firestorm666 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

Ik denk dat bij WearOS de opzet hetzelfde is als zoals op telefoons, Android voorziet het OS en wat Google meuk, Samsung zet er hun extra meuk bij op.

[...]

Uiteindelijk zal je zelf moeten beoordelen, je kan op papier de ideale horloge hebben en toch de andere simpelweg leuker vinden.
WearOS is Android en heeft volgens mij dezelfde setup als voor telefoons, Google levert het OS met wat Google meuk, Samsung zet hun skins, apps en dergelijke er bovenop.

Nu, als je gaat voor de FR, ga je er in elk geval geen miskoop mee maken hé, beide horloges voldoen prima. Gewoon kijken waar je het meeste belang aan hecht.

https://www.dcrainmaker.c...ds=98016%2C105195#results

Hier heb je een mooie vergelijking inclusief reviews. DC's reviews zijn wel _/-\o_ , altijd veel gehad hieraan.

Qua batterijduur, zit je volgens mij bij de Garmin's wel het beste af, dit omdat Garmin kijkt vanaf het oogpunt van de sporter en actieve mens, Apple met de watch & Google met WearOS bekijkt het vanuit het standpunt van de lifestyler.

Ik heb indertijd ook voor die keuze gestaan, gekozen voor de venu omdat ik gek ben van mooie schermpjes en toen niet eens wist of ik ging blijven sporten, als dat niet het geval was, had ik tenminste nog een horloge voor iets anders ook.:D.
Aan de Venu had ik nog niet gedacht, omdat ik meende dat deze véél duurder was/is, maar bij Bol.com is deze nu € 214,-.
https://www.bol.com/nl/nl...unmetal/9200000118517245/
Klopt het dat de Venu een (soort van) Vivoactive 4 is, maar is het scherm beter en dus de accuduur minder lang? Of zijn er nog andere verschillen want dat ik zo niet terugvinden.
En dan natuurlijk de hamvraag: maakt dit de Venu dan een betere koop dan de Vivoactive? En maakt het uit dat beide toestellen uit 2019 - meen ik - stammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:51:
Met de vakantie had ik de alerts ingesteld (eb/vloed), maar nu ik weer thuis ben wil ik die uitzetten want heb er niks aan om elke 6 uur een alert te krijgen dat het bijna vloed is op vakantie locatie ;)

deze app dus:
Gewoon de App verwijderen van het horloge? Deze blijft dan wel in de GC app staan en kan later simpel weer worden geïnstalleerd op het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PatrickC schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:04:
[...]

Gewoon de App verwijderen van het horloge? Deze blijft dan wel in de GC app staan en kan later simpel weer worden geïnstalleerd op het horloge.
ik ga het proberen..fingers crossed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@StevenP89 De Venu is inderdaad een vivoactive 4 met amoled scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
StevenP89 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:04:
[...]

[...]

Aan de Venu had ik nog niet gedacht, omdat ik meende dat deze véél duurder was/is, maar bij Bol.com is deze nu € 214,-.
https://www.bol.com/nl/nl...unmetal/9200000118517245/
Klopt het dat de Venu een (soort van) Vivoactive 4 is, maar is het scherm beter en dus de accuduur minder lang? Of zijn er nog andere verschillen want dat ik zo niet terugvinden.
En dan natuurlijk de hamvraag: maakt dit de Venu dan een betere koop dan de Vivoactive? En maakt het uit dat beide toestellen uit 2019 - meen ik - stammen?
de VA4 = Venu1, maar zonder oled. Het scherm is het enige verschil. Het is wel belangrijk om te weten dat de Venu1 een bekend probleem heeft met ingebrande schermen. Het OLED scherm is prachtig tov van het MIP scherm, dat dan weer wel.
Overigens is het inbranden nu ook geen drama, mijn horloge is nog prima bruikbaar. Ik zal morgen een foto posten hiervan, of moest je zin hebben om te zoeken, een paar maanden geleden heb ik wat foto's gepost van m'n ingebrande Venu1. Dan kan je zelf uitmaken of het iets waar je je aan zou kunnen storen.

Ik persoonlijk zou nog steeds kiezen voor de Venu1,ook met de kennis van het inbranden. Maar dat heeft te maken doordat ik nu eenmaal zot ben ben mooie schermpjes en een pest heb aan fletse kleuren. Mijn oude laptop had fletse kleuren & stoorde me er mateloos aan. Mezelf kennende zou ik me storen aan de fletse kleuren van een MIP.

De accuduur is ook relatief, m'n horloge gaat een week mee, de VA4 zal langer meegaan, maar denk in termen van uren, geen dagen. Dus tenzij je een week gaat ultralopen in de middle of nowhere zonder oplaadmogelijkheden gedurende 5 dagen, gaat dat geen probleem zijn :D
Beide toestellen zijn uit 2019, maar je hebt toch gewoon 2 jaar garantie en je zou kunnen zeggen dat de Venu/VA4 volwassen zijn nu. 1 generatie ouder is dan ook niet zo een enorm verschil. Ik heb recent nog een update gekregen. Ook al stoppen de updates, het is niet zo dat het horloge ineens stopt met werken ofzo hé.

[ Voor 8% gewijzigd door Firestorm666 op 22-08-2022 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenP89
Firestorm666 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:09:
[...]

de VA4 = Venu1, maar zonder oled. Het scherm is het enige verschil. Het is wel belangrijk om te weten dat de Venu1 een bekend probleem heeft met ingebrande schermen. Het OLED scherm is prachtig tov van het MIP scherm, dat dan weer wel.
Overigens is het inbranden nu ook geen drama, mijn horloge is nog prima bruikbaar. Ik zal morgen een foto posten hiervan, of moest je zin hebben om te zoeken, een paar maanden geleden heb ik wat foto's gepost van m'n ingebrande Venu1. Dan kan je zelf uitmaken of het iets waar je je aan zou kunnen storen.

Ik persoonlijk zou nog steeds kiezen voor de Venu1,ook met de kennis van het inbranden. Maar dat heeft te maken doordat ik nu eenmaal zot ben ben mooie schermpjes en een pest heb aan fletse kleuren. Mijn oude laptop had fletse kleuren & stoorde me er mateloos aan. Mezelf kennende zou ik me storen aan de fletse kleuren van een MIP.

De accuduur is ook relatief, m'n horloge gaat een week mee, de VA4 zal langer meegaan, maar denk in termen van uren, geen dagen. Dus tenzij je een week gaat ultralopen in de middle of nowhere zonder oplaadmogelijkheden gedurende 5 dagen, gaat dat geen probleem zijn :D
Beide toestellen zijn uit 2019, maar je hebt toch gewoon 2 jaar garantie en je zou kunnen zeggen dat de Venu/VA4 volwassen zijn nu. 1 generatie ouder is dan ook niet zo een enorm verschil. Ik heb recent nog een update gekregen. Ook al stoppen de updates, het is niet zo dat het horloge ineens stopt met werken ofzo hé.
Ik lees nu de verhalen van het ingebrande scherm en ook foto's. Dat is dan wel een tegenvaller, maar is daar wel iets aan te doen om het te voorkomen of afwachten dat het een keer gebeurt?
Het is wel duidelijk dat jij heel overtuigd en tevreden bent over de Venu :). Zijn er ook minpunten te benoemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lees even de DCRainmaker review dan heb je een behoorlijk goed beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PatrickC schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:04:
[...]

Nope, alert ging net weer af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:50:
[...]

Vreemd… je zou toch denken dat wanneer de app niet meer geïnstalleerd is, er ook geen alerts meer kunnen worden gestuurd. Heb je het horloge al een keer opnieuw opgestart na het verwijderen van de Tides app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:56

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ToolkiT schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:50:
[...]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de alerts van je smartphone komen.... Info van Garmin zegt dat de app op je telefoon voor de alerts zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:03
Op mijn Epix zit er een standaard app op met getijden en waarschuwingen. Is jouw app niet toevallig zo gebouwd dat hij de standaard app “aanstuurt” en daar de waarschuwing nu aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
jopie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:39:
Op mijn Epix zit er een standaard app op met getijden en waarschuwingen. Is jouw app niet toevallig zo gebouwd dat hij de standaard app “aanstuurt” en daar de waarschuwing nu aanstaat.
waar vind je de getijden app? Ik heb wel eens gezocht maar niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Megupe schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

hier heb je ook een link, er zijn ook nog wel alternatieven te vinden in de IQ store
ToolkiT schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:51:

deze app dus:

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:03
Megupe schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Als ik (denk ik) rechts boven klik op start, dan staan daar activiteiten. Onderaan staat toevoegen, dan kan ik getijden toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
jopie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Als ik (denk ik) rechts boven klik op start, dan staan daar activiteiten. Onderaan staat toevoegen, dan kan ik getijden toevoegen.
ga vanavond ff checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jopie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan, weet niet meer of ik eerst deze moest installeren:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
StevenP89 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:10:
[...]

Ik lees nu de verhalen van het ingebrande scherm en ook foto's. Dat is dan wel een tegenvaller, maar is daar wel iets aan te doen om het te voorkomen of afwachten dat het een keer gebeurt?
Het is wel duidelijk dat jij heel overtuigd en tevreden bent over de Venu :). Zijn er ook minpunten te benoemen?
Ik ben inderdaad dik tevreden. Dit omdat Garmin met de VA4 & Venu reeksen een mooie balans heeft kunnen maken tussen sport & lifestyle. Voorkomen kan je het inbranden eigenlijk ook niet, ik heb mijn scherm nooit op always-on gezet en heb het ook zitten.

Minpunten is het inbranden dan & heb ooit eens mijn Jabra's verbonden via BT van het horloge icm Spotify en dat haperde van tijd tot tijd. Ik moet er wel bij vertellen dat we intussen een aantal softwareversies verder zijn en ik dit niet meer gebruik. Ik heb m'n telefoon toch altijd mee waarmee ik Spotify of iets opzet, en die is verbonden met mijn Shokz. Heb er verder geen aandacht meer aan gegeven omdat ik muziek met telefoon toch handiger vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jopie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:39:
Het is idd de standaard Garmin app.. dus 'deleten' is waarschijnlijk alleen de shortcut/icon weghalen..
GurbY{nl} schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de alerts van je smartphone komen.... Info van Garmin zegt dat de app op je telefoon voor de alerts zorgt?
Hij gebruikt iig data via telefoon om te weten waneer het getij is.. of hij dan vanaf de phone app een alert stuurt of native van horloge durf ik niet te zeggen.. ik vermoed het laatste want volgens mij doet hij de getij alert ook als telefoon op vliegtuigstand staat (al weet ik dat niet 100% zeker).

Wat ik nu heb gedaan is 'Tides' weer toegevoegd, nieuwe locatie (London) gekozen en alerts uitgezet.. dus ik vermoed dat nu alle getij alerts stoppen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Firestorm666 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:39:
[...]

Ik had me slecht uitgedrukt, ik bedoelde meer dat je geen keuze moet maken tussen de satteliet opties. M'n Venu 1 is een generatie nieuwer met dezelfde keuzes, maar ik moet wel heel erg vaak een dikke minuut wachten eer ik een fix heb, ook al is de lucht open.

Als jij binnen enkele seconden een fix hebt, zal die Epix2 voor jou idd niet zo een wereld van verschil maken denk ik.
Ik heb er even op gelet en mijn Epix2 heeft eigenlijk een instant fix..
Een heel verschil met mijn eerste GPS (een gele etrex).. daar had je zelfs een appart scherm met overzicht van welke satelieten je al een lock mee had :)

De Epix is voor mijn gevoel ook een stuk sneller dan mijn Fenix 5X..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
ToolkiT schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Het is idd de standaard Garmin app.. dus 'deleten' is waarschijnlijk alleen de shortcut/icon weghalen..

[...]

Hij gebruikt iig data via telefoon om te weten waneer het getij is.. of hij dan vanaf de phone app een alert stuurt of native van horloge durf ik niet te zeggen.. ik vermoed het laatste want volgens mij doet hij de getij alert ook als telefoon op vliegtuigstand staat (al weet ik dat niet 100% zeker).

Wat ik nu heb gedaan is 'Tides' weer toegevoegd, nieuwe locatie (London) gekozen en alerts uitgezet.. dus ik vermoed dat nu alle getij alerts stoppen..
volgens de beschrijving wordt de telefoon gebruikt om de dat op te halen, maar dat wordt dan gelijk voor 7 dagen gedaan, zodat je en week offline de watch app kan gebruiken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Lagune schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:06:
[...]

niet of wel multi-band scheelt wel een hoop

apple watch heeft ook multi-band toch?

blauw fenix 7, rood fenix 6
[Afbeelding]
Klein tipje/vraagje voor de volgende keer, maak een screenshot met de schaal er op/het afstandsbalkje. :>

Benieuwd hoe het met m'n Instinct gaat zijn, komt volgende week. Als het bevalt (maar de GPS afwijking te groot wordt) eens rustig afwachten tot we iets met Barometer, MTB optie & Multiband-GPS onder de 200 piek gaan vinden. Maar eerst eens zien hoe het bevalt!

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 23-08-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

GoldenSample schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

Klein tipje/vraagje voor de volgende keer, maak een screenshot met de schaal er op/het afstandsbalkje. :>
volledig ingezoomd uiteraard anders is het wel heel inaccuraat :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samoht93
Vanmiddag een forerunner 955 solar kunnen scoren bij ING. Ben benieuwd wat de levertijd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DionYx
Samoht93 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:11:
Vanmiddag een forerunner 955 solar kunnen scoren bij ING. Ben benieuwd wat de levertijd is.
Ik vanmiddag een Epix 2. Wilde in de eerste instantie een 6(X) pro maar deze aanbieding was vrij goed en samen met de multi band discussie hierboven toch maar ervoor gegaan. Benieuwd idd wanneer hij er is
DionYx schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:52:
M’n stock alert botje deed het goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Ik had geluk, mijn alert botje deed het niet en keek uit mezelf even, en eindelijk was er een keer stock.
Zat zelf erg in twijfel tussen de fenix 7(s) en de 955 maar verschil in prijs is toch fors en qua features bijna hetzelfde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 23-06 17:01
@Samoht93 @DionYx Zal naar alle waarschijnlijkheid morgen worden verstuurd en dus donderdag afgeleverd worden.

Lees overigens dat voor diverse sporthorloges de nieuwe softwareversie langzaam nu vrijgegeven gaat worden met interessante (bekende) features: https://www8.garmin.com/w...pdate/2022/August2022.pdf en https://www.garmin.com/en...es-and-cycling-computers/

[ Voor 20% gewijzigd door EdwinW op 23-08-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
EdwinW schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:59:
@Samoht93 @DionYx Zal naar alle waarschijnlijkheid morgen worden verstuurd en dus donderdag afgeleverd worden.

Lees overigens dat voor diverse sporthorloges de nieuwe softwareversie langzaam nu vrijgegeven gaat worden met interessante (bekende) features: https://www8.garmin.com/w...pdate/2022/August2022.pdf en https://www.garmin.com/en...es-and-cycling-computers/
Versie 9.33 zou dit moeten zijn voor Epix2 en Fenix7.

Lees in de tabel dat het "morning report" niet naar deze 2 horloges komt.
Kan iemand met een fr955/255 mij vertellen of dit een zinvolle toevoeging op zijn/haar horloge is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

EdwinW schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:59:

ah, die pdf komt van een press release : https://www.garmin.com/en...es-and-cycling-computers/

werd wel tijd ook voor die features (2 maanden sinds release op de nieuwe forerunners)

nu 3 weken wachten op HRV calibratie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Lagune op 24-08-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
@StevenP89
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C05ygAd0maNB3UW0v-9Vqggp8Mg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ckrR2IekrFCGDMGM2aNgg36a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6JWIkE4TCrXivSjRBsttCfWUXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XYBiS430mXpiUAZBs0YR3zSt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p35T6cWOkvY0Eq4juwuMNNQDSfc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B28l6rEDC5dsIC3sTYNSYQs5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJNQJUhooISyrJOgEAufSfAPKek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UDz05sRuM5mdb6Lmlmzjephr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lbalJc2G5OIUzf53VZTncM9lUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SAWvGaXYVTXe0OjaYSOXtoHI.png?f=fotoalbum_large

Dat zijn foto's van kortbij genomen, meer belangijk is het zicht van ver af, je gaat nl niet met een vergrootglas op je horloge kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Megupe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:44:
[...]

Versie 9.33 zou dit moeten zijn voor Epix2 en Fenix7.

Lees in de tabel dat het "morning report" niet naar deze 2 horloges komt.
Kan iemand met een fr955/255 mij vertellen of dit een zinvolle toevoeging op zijn/haar horloge is?
Zeer persoonlijk natuurlijk, maar vind het zelf op zijn best een aardige gimmick.

Wat ik veel zinniger vind, is dat de afgelopen tijd er regelmatig software-updates zijn geweest en dat de hartslagzones nu weer correct in te stellen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

lateef schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

Zeer persoonlijk natuurlijk, maar vind het zelf op zijn best een aardige gimmick.

Wat ik veel zinniger vind, is dat de afgelopen tijd er regelmatig software-updates zijn geweest en dat de hartslagzones nu weer correct in te stellen zijn.
het is ook alleen een overzicht van dingen die je ook los terug kan vinden

toch zou het wel leuk zijn om er mee wakker te worden, vreemd dat ie nog niet in de nieuwe firmware zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
lateef schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

Dat gevoel heb ik ook, aardige gimmick, maar wel leuk dan.
Ik laat hartslag zones instellen door Garmin obv lactaatdrempel, was dat incorrect dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Megupe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:37:
[...]

Ik laat hartslag zones instellen door Garmin obv lactaatdrempel, was dat incorrect dan?
De verhoudingen tov lactaatdrempel waren niet correct en niet correct in te stellen. Dat is nu weer goed.

Sportspecifieke zones waren ook niet bruikbaar, ik heb nog niet getest of die nu wel goed zijn, dat ga ik mijn volgende training doen (ik loop en ik fiets, maar mijn zones zijn niet gelijk bij deze sporten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
lateef schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

De verhoudingen tov lactaatdrempel waren niet correct en niet correct in te stellen. Dat is nu weer goed.

Sportspecifieke zones waren ook niet bruikbaar, ik heb nog niet getest of die nu wel goed zijn, dat ga ik mijn volgende training doen (ik loop en ik fiets, maar mijn zones zijn niet gelijk bij deze sporten).
Ah, moet je dat dan opnieuw instellen of gaat dat automatisch goed na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lateef schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Eh? Heb al die tijd gewoon met lactaatdrempel zones gelopen en niets van fouten of niet in te stellen gemerkt?

INderdaad, sportspecifieke zones waren ellende en die heb ik dan ook verwijderd maar met alleen de default zone werkte het gewoon zoals het hoorde. (Heb nu de 12.20 beta draaien, maar nog geen behoefte gehad de sportspecifieke zones terug te zetten.. doe toch alleen aan hardlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Megupe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Ah, moet je dat dan opnieuw instellen of gaat dat automatisch goed na de update?
Ik denk automatisch, maar mogelijk heeft hij mijn oude zones weer ingesteld, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
m0ridin schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:26:
[...]
Eh? Heb al die tijd gewoon met lactaatdrempel zones gelopen en niets van fouten of niet in te stellen gemerkt?
Heb je de Android of de iOS app? Gebruik zelf de iOS app, dus wellicht lag het daaraan, maar de zones op basis van lactaatdrempel waren bij mij in elk geval veel te laag en niet aan te passen, ook niet na het verwijderen van de sportspecifieke zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat is jullie ervaring met 'open water swimming' tracker?
In mijn vakantie kreeg ik het idee dat hij in het water nogal slechte GPS ontvangst had.. dus gister even gecheckt.. en de highlighter lijn was ongeveer de route die ik zwom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVROyESFcMoMa5c5Cf1ucTJxDaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQD2tOlUEDkdNW2yXiypHRRE.png?f=fotoalbum_large
Maar de tracker lijkt maar 3 punten te hebben (springt van waar ik water in ging naar halverwege en terug:
https://connect.garmin.co...930206?share_unique_id=78

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06 11:20
ToolkiT schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:00:
In mijn vakantie kreeg ik het idee dat hij in het water nogal slechte GPS ontvangst had.. dus gister even gecheckt.. en de highlighter lijn was ongeveer de route die ik zwom.
[Afbeelding]
Maar de tracker lijkt maar 3 punten te hebben (springt van waar ik water in ging naar halverwege en terug:
DCRainmaker gaf ooit de tip om je horloge in je badmuts te stoppen, zodat ie merendeel van de tijd bovenwater zit en dus betere ontvangst heeft....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ToolkiT schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:00:
[Afbeelding]
Mijn F6 pro doet vrij weinig met open water:
Prulleman in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TheOmen schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

DCRainmaker gaf ooit de tip om je horloge in je badmuts te stoppen, zodat ie merendeel van de tijd bovenwater zit en dus betere ontvangst heeft....
Ik zwem eigenlijk alleen recreatief, en heb dus nooit een badmuts op..
Maar wel een goed idee.. hoeweel je dan wel de strokes en heartrate data mist..

Volgende keer zal ik wat langer mijn arm boven water houden bij de hoekpunten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Yup dat komt overeen met wat ik zie.. het water is te grote blocker voor het signaal dus.. wat ook wel logisch is want GPS signaal is vrij zwak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-05 21:40
is ook erg afhankelijk van je slag. Schoolslag pakt hij helemaal niets, borstcrawl af en toe connectie, maar inderdaad ook vaak moeizaam.

[ Voor 3% gewijzigd door MJ1986 op 24-08-2022 15:50 ]

Pagina: 1 ... 234 ... 318 Laatste