Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 50 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb me er achteraf over verbaasd hoe slecht de Garmin software is als het gaat om actvity tracking. Sleep tracking, stappen tellen, verdiepingen tellen, 24x7 hartslag monitoring... het is op mijn vivoactive HR allemaal erg onnauwkeurig. Verder ook onnodige meldingen... heb ik net een duurloop van 15km achter de rug met zo'n 15000 stappen, meldt ie doodleuk een uur later dat ik moet gaan bewegen! |:( Daar moet toch simpel in de software rekening mee kunnen worden gehouden?

Als sporthorloge (m.n. voor hardlopen) en als smartwatch (met goed werkend touchscreen) ben ik echter wel zeer tevreden met de horloge.

Verder is de support van Garmin erg slecht. Ik heb 2 support vragen open staan, maar meer dan een bevestiging dat deze zijn ontvangen krijg ik niet. :( Bij Fitbit heb ik veel betere ervaringen opgedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 23-05-2017 23:33 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 13:50
PatrickC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:19:
Ik heb me er achteraf over verbaasd hoe slecht de Garmin software is als het gaat om actvity tracking. Sleep tracking, stappen tellen, verdiepingen tellen, 24x7 hartslag monitoring... het is op mijn vivoactive HR allemaal erg onnauwkeurig. Verder ook onnodige meldingen... heb ik net een duurloop van 15km achter de rug met zo'n 15000 stappen, meldt ie doodleuk een uur later dat ik moet gaan bewegen! |:( Daar moet toch simpel in de software rekening mee kunnen worden gehouden?
Ik had dat afgelopen zondag ook. Ik had een fietstocht van 130 km gedaan, ruim vier uur op de fiets gezeten. Kom ik thuis, plof ik op de bank, piept mijn horloge dat ik moet gaan bewegen.. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:53
Dat heb ik als eerste uitgezet, bepaal ik zelf wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:19:
Verder is de support van Garmin erg slecht. Ik heb 2 support vragen open staan, maar meer dan een bevestiging dat deze zijn ontvangen krijg ik niet. :( Bij Fitbit heb ik veel betere ervaringen opgedaan.
Toeval of niet, maar ik kreeg zojuist reactie op mijn eerste support verzoek van vorige week woensdag. Het probleem was bekend en er wordt hard aan een oplossing gewerkt, maar ze hebben hiervoor nog geen termijn kunnen vaststellen. Dus... ze weten zelf niet hoe de gemiddelde staplengte eerder wel zichtbaar was in Garmin Connect? Zeker nog nooit van source control gehoord? 8)7

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07

GurbY{nl}

GurbY{nl}

tlpeter schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:51:
Dat heb ik als eerste uitgezet, bepaal ik zelf wel :)
Eensch. 3x per week hobbel ik een rondje tussen de 12 en 16km, soms op zondag tegen de 18, zit ik eindelijk stuk onderuit in de stoel in de tuin gaat dat ding piepen "BEWEEG!" terwijl mijn doel al 3 dagen eerder gehaald was, bij wijze van. Uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
PatrickC schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Toeval of niet, maar ik kreeg zojuist reactie op mijn eerste support verzoek van vorige week woensdag. Het probleem was bekend en er wordt hard aan een oplossing gewerkt, maar ze hebben hiervoor nog geen termijn kunnen vaststellen. Dus... ze weten zelf niet hoe de gemiddelde staplengte eerder wel zichtbaar was in Garmin Connect? Zeker nog nooit van source control gehoord? 8)7
Die is bij mij inmiddels weer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:45
Hele gekke vraag.

Ik heb een TT Runner. Is het verschil met de multisports niet enkel de firmware? en if so, is het dan mogelijk de runner in een multi om te toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

maartend schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:01:
Hele gekke vraag.

Ik heb een TT Runner. Is het verschil met de multisports niet enkel de firmware? en if so, is het dan mogelijk de runner in een multi om te toveren?
Theoretisch gezien lijkt me dat wel, maar ik heb hier nog nooit iets over gevonden (wel gezocht, want Tweaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Pathogen schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Theoretisch gezien lijkt me dat wel, maar ik heb hier nog nooit iets over gevonden (wel gezocht, want Tweaker).
Ik dus ook gezocht en niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:40
maartend schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:09:
[...]

Ik dus ook gezocht en niet gevonden.
Voor zover ik weet via de officiele routes compleet onmogelijk. TomTom heeft nu eenmaal verschillen in de verschillende versies horloges die alleen softwaregebaseerd zijn maar die je dwingen om, als je bepaalde features wilt, een uitgebreidere versie aan te schaffen. Zelf heb ik een multisports 1e generatie (maar wel met fysieke hoogtemeter) en die zojuist geupgrade naar een nieuwe: de Adventurer. Via ING Rentepunten zijn de uitgebreide modellen nog betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Valorian schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:31:
[...]
Zelf heb ik een multisports 1e generatie (maar wel met fysieke hoogtemeter) en die zojuist geupgrade naar een nieuwe: de Adventurer. Via ING Rentepunten zijn de uitgebreide modellen nog betaalbaar.
Mag ik vragen waar je de info vandaan hebt. En eens kijken bij ING, heb punten en nooit gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
maartend schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:54:
[...]

Mag ik vragen waar je de info vandaan hebt. En eens kijken bij ING, heb punten en nooit gebruikt.
Over de info: Ik weet even niet meer precies hoe en wat, maar heb toen ik mijn Multisports Cardio kocht destijds veel gezocht naar informatie. Toen kwam ik er, ook middels de reacties bij DCRainmaker (zeer uitgebreide reviewer) en op het TomTom forum al achter dat TomTom sowieso vrijwel niets doet met feedback van klanten, ze trekken gewoon hun eigen lijn. Helemaal in het begin hadden ze nog een soort lijst online staan met 'plannen voor updates' maar die verdween al snel. Op zich niets mis mee, want wát ze maken werkt erg goed. Het is alleen belangrijk dat je dus iets koopt wat de functies bevat die je wilt en niet uitgaat van dat bepaalde gebreken (dwz, missende functies) nog worden toegevoegd.
Zo had bijvoorbeeld de Multisports Cardio al 'hoogtemeting' , maar alleen op de versie die werd verkocht als 'performance bundle' en erg duur was. Had je geen behoefte aan zwem- en fiets-opties maar wilde je wel die hoogtemeting dan had je dus pech of moest je de hoofdprijs betalen. En nu met de Adventurer eigenlijk weer hetzelfde, die heeft nét een paar extra opties waarvan de meeste softwarematig zijn, maar die je, voor zover ik kan zien, onmogelijk op een ander model kan 'activeren'. Ergens is het ook wel logisch, vanuit fabrikant gezien, want anders is de meerwaarde voor een topmodel toch weer minder.
Theoretisch zou het best kunnen dat je met firmware-hacks o.i.d. dingen kan activeren, maar dat heb ik nooit uitgezocht. Zo kon je, off topic, bij bepaalde Canon SLR's optische van duurdere modellen 'aan zetten' door firmware-hacks te downloaden. Maar bij TomTom horloges heb ik nooit gehoord dat zoiets bestaat.

..

Wat betreft ING Rentepunten, als het model wat je zoekt er tussen staat dan is dat wel dé goedkoopste manier om er een aan te schaffen. De Adventurer (meest uitgebreide model) is er 190 euro, evenals de Spark 3 Cardio Music + Hoofdtelefoon. Het voordeel van die laatste is de bluetooth hoofdtelefoon die normaal 50 euro kost, maar toch zou ik als 190 euro je budget is eerder voor de Adventurer gaan, want de hoofdtelefoon kan je er altijd nog bij kopen (adventurer is eigenlijk de spark 3 cardio + music + extra opties) en de opties die je op de adventurer hebt zullen vrijwel zeker nooit beschikbaar worden voor de spark, als je hem nog snapt. Heb je minder budget dan kan je ook kiezen voor de Spark 3 cardio (zonder music) voor 147 euro. De laatste twee zijn overigens ook elders al vrij scherp geprijsd, maar de Adventurer betaal je elders minimaal 80 euro meer voor. (en nee, ik heb geen aandelen, maar ben er wel super blij mee!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 13:05
Ik heb ook de adventurer via ing gekocht, wat ik mis is auto pauze. Dat had ik altijd wn handmatig ga ik nog wel eens de mist in. Super irri als je wil vergelijken met vorige rondjes. Gaat id niet komen, dat forum is een schreeuw in de woestijn en levert qua ontwikkeling niks op.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tlpeter schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:36:
[...]

Die is bij mij inmiddels weer zichtbaar.
Bij mij ook. Wel vreemd, omdat support aangaf dat er nog geen zicht op een oplossing was. Het gaat dus niet helemaal lekker met de interne communicatie bij Garmin.

Ik heb inmiddels ook reactie op mijn 2e support verzoek wat betreft het te weinig stappen tellen bij snelle wandelingen. De 'oplossing' die ze boden was een software update te doen (ze weten blijkbaar zelf niet dat de VA HR dit automatisch al doet), de horloge een master reset te geven (waardoor ik alle data op mijn horloge dus verlies) en als dat niet werkt, moest ik de horloge maar opsturen. Op het Garmin forum melden echter meerdere personen dit probleem, dus dit lijkt mij gewoon een software probleem. Het probleem treedt namelijk alleen op bij snellere wandelingen. Bij wandeling van minder dan 5km/u of bij hardlopen is het aantal getelde stappen wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:50
Na een jaar is het bandje van m'n Garmin FR230 kapot gegaan. Gelukkig besteld bij CoolBlue (mede vanwege de uitstekende service altijd), en ondanks de karige communicatie nadat ik 'm had opgestuurd ter reparatie, kreeg ik opeens een verzendbevestiging, mét factuur... alsof het een nieuwe was.

En toen ik 'm uitpakte, inderdaad: ik heb een spiksplinternieuwe gekregen, terwijl ik alleen maar om een nieuw bandje vroeg. Zelfs krijg ik vanaf nu weer 2 jaar garantie, én 30 dagen tevredenheidsgarantie... 8)7

Dus als deze weer op voorraad komt binnen 30 dagen, ga ik m'n nieuwe FR230 ruilen voor die met HRM. Krijg ik een gratis hartslagband, én 40 euro korting ten opzichte van wat ik een jaar geleden heb betaald :+

Of zijn er inmiddels voor de ~210 euro leuke alternatieven bijgekomen? Heb even snel gezocht maar kon niet bijster veel bijzonders vinden eigenlijk, in hetzelfde prijssegment.

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MaartehhM schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:13:
Na een jaar is het bandje van m'n Garmin FR230 kapot gegaan. Gelukkig besteld bij CoolBlue (mede vanwege de uitstekende service altijd), en ondanks de karige communicatie nadat ik 'm had opgestuurd ter reparatie, kreeg ik opeens een verzendbevestiging, mét factuur... alsof het een nieuwe was.

En toen ik 'm uitpakte, inderdaad: ik heb een spiksplinternieuwe gekregen, terwijl ik alleen maar om een nieuw bandje vroeg. Zelfs krijg ik vanaf nu weer 2 jaar garantie, én 30 dagen tevredenheidsgarantie... 8)7

Dus als deze weer op voorraad komt binnen 30 dagen, ga ik m'n nieuwe FR230 ruilen voor die met HRM. Krijg ik een gratis hartslagband, én 40 euro korting ten opzichte van wat ik een jaar geleden heb betaald :+

Of zijn er inmiddels voor de ~210 euro leuke alternatieven bijgekomen? Heb even snel gezocht maar kon niet bijster veel bijzonders vinden eigenlijk, in hetzelfde prijssegment.
Beetje vreemde reactie. Je krijgt goede service van CB en gaat hierna nog proberen er een slaatje uit slaan? Tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:50
PatrickC schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:47:
[...]

Beetje vreemde reactie. Je krijgt goede service van CB en gaat hierna nog proberen er een slaatje uit slaan? Tsja...
Ik heb weinig zin om me hier uitgebreid te gaan verdedigen, maar wat ik wel even wil zeggen: ik wilde sowieso weten hoe het zat met garantie etc., zeker omdat de kans wel aanwezig is dat het bandje na een jaar weer het begeeft. Dus na het dubbelchecken wat voor 'status' mijn aankoop nu heeft bij de klantenservice, vroeg ik of dit zou mogen. Als vervolgens de support vrolijk "Ja hoor, dat mag gewoon!" terugroept, voel ik me niet per se 'de klootzak' omdat hun retoursysteem dit op een vreemde manier oplost.

Maar om verder on topic te blijven was ik dus vooral benieuwd of er een ander sporthorloge weet te tippen aan de specs/uiterlijk/etc. van de FR230, alhoewel ik het betwijfel als ik zo de (de coolblue) winkel(s) bekijk.

[ Voor 12% gewijzigd door MaartehhM op 26-05-2017 18:28 ]

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-10 20:16
Wat nou vreemde manier dat is gewoon hun stukje service wat ze kunnen bieden.
Dit deden ze ruim een jaar terug ook al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roos79 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:59:
Wat nou vreemde manier dat is gewoon hun stukje service wat ze kunnen bieden.
Dit deden ze ruim een jaar terug ook al.
De service van CB is prima, in dit geval misschien wel iets TE prima. ;) Op het moment dat je een product al een jaar hebt gebruikt en na een defect een nieuwe krijgt opgestuurd met opnieuw 2 jaar volledige garantie, dan vond ik het een beetje vreemd dat iemand er dan nog meer uit probeert te halen. Inmiddels begrijp ik dat CB zelf al heeft aangegeven dat ze dit gewoon goed vinden (dus het is in ieder geval aan CB gevraagd). Maar ik zou dit niet eens gevraagd hebben aan CB, maar hun gewoon bedankt hebben voor de prima service die ze al hadden geleverd.

Ik eerder iets 'vergelijkbaars' gelezen in de Fitbit thread, waar iemand garantie claimde bij Fitbit omdat het bandje van z'n Charge HR een bobbeltje had en toen een gloednieuwe van Fitbit kreeg opgestuurd. En wat deed die persoon er mee? Proberen te verkopen en gewoon z'n oude blijven gebruiken omdat deze voor de rest nog prima werkte. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-10 20:16
@PatrickC Ben t geheel met jouw eens dat deze persoon er en slaatje uit slaat zo.
En ik was een van die gene die zei dat dat aso was als je dat doet wat die persoon in t fitbit topic deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Martinus schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:14:
Ik heb ook de adventurer via ing gekocht, wat ik mis is auto pauze. Dat had ik altijd wn handmatig ga ik nog wel eens de mist in. Super irri als je wil vergelijken met vorige rondjes. Gaat id niet komen, dat forum is een schreeuw in de woestijn en levert qua ontwikkeling niks op.
Als je Strava gebruikt ipv (of naast) het standaard TomTom platform dan kan je wellicht makkelijker vergelijken, die rekent "beweegtijd" en haalt dus effectief je pauzes er uit. Blij verder met de Adventurer? Ik vind het een super-horloge, erg blij mee. Maar had al een TT dus de overstap is klein. Wel jammer dat er after market volgens mij geen leuke bandjes te koop zijn. Van TT zelf alleen een zwarte variant maar dat is meteen weer 40 euro voor alleen een ander (niet oranje) kleurtje, ook wat gortig. De bandjes van de Spark passen als het goed is ook, maar dan mis je weer het verhoogde frame om het display (extra bescherming ivm meer gebruik bij outdoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Valorian schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:54:
[...]

Als je Strava gebruikt ipv (of naast) het standaard TomTom platform dan kan je wellicht makkelijker vergelijken, die rekent "beweegtijd" en haalt dus effectief je pauzes er uit. Blij verder met de Adventurer? Ik vind het een super-horloge, erg blij mee. Maar had al een TT dus de overstap is klein. Wel jammer dat er after market volgens mij geen leuke bandjes te koop zijn. Van TT zelf alleen een zwarte variant maar dat is meteen weer 40 euro voor alleen een ander (niet oranje) kleurtje, ook wat gortig. De bandjes van de Spark passen als het goed is ook, maar dan mis je weer het verhoogde frame om het display (extra bescherming ivm meer gebruik bij outdoor).
ja verder tevreden, had al een bandje uit China gehaald, paste helemaal niet, valse beschrijving.
En ja 40 voor zwart is ook wat, ga het wel doen voor op vakantie, met zn oranje ding vink ook maar niks.
Dat pauze moet gewoon int bandje, had gehoopt afscheid te nemen van een subsysteem. Nu gewoon beter opletten.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-10 10:38
Ik ben aan het kijken voor een sportwatch. Nu heb ik dit topic al redelijk doorgelezen en verder op internet gekeken. Ik zit te twijfelen tussen de TomTom Spark 3 Cardio of de TomTom Runner 3, alleen snap ik nog niet wat de echte verschillen zijn. Als ik de vergelijking maak op Tweakers, dan zie ik dat de Runner 3 een Accelerometer en Snelheidssensor heeft, dat heeft de Spark 3 Cardio weer niet. Dat dit echte must-haves? En wat zijn de eventuele andere verschillen of ervaringen?

Ik doe op dit moment niet aan wedstrijden oid mee, dus het is puur voor mijzelf om mijn conditie op pijl te houden.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valorian
Curva schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:27:
Ik ben aan het kijken voor een sportwatch. Nu heb ik dit topic al redelijk doorgelezen en verder op internet gekeken. Ik zit te twijfelen tussen de TomTom Spark 3 Cardio of de TomTom Runner 3, alleen snap ik nog niet wat de echte verschillen zijn. Als ik de vergelijking maak op Tweakers, dan zie ik dat de Runner 3 een Accelerometer en Snelheidssensor heeft, dat heeft de Spark 3 Cardio weer niet. Dat dit echte must-haves? En wat zijn de eventuele andere verschillen of ervaringen?

Ik doe op dit moment niet aan wedstrijden oid mee, dus het is puur voor mijzelf om mijn conditie op pijl te houden.
Álle TomTom horloges hebben een accelerometer en snelheidssensor. Sommige sites omschrijven het wat brak, en de hoeveelheid verschillende TomTom horloges (vooral omdat oude modellen ook nog te koop zijn her en der) maakt het niet makkelijker om als beginner het kaf van het koren te scheiden.

Voor jouw gemak even op een rijtje de TomTom horloges die nu op de markt zijn, zonder de voorgaande modellen:

TomTom Runner 3
TomTom Runner 3 Music (= zelfde als runner 3 maar + muziekoptie)
TomTom Runner 3 Cardio (= zelfde als runner 3 maar + hartslagmeter in horloge)
TomTom Runner 3 Cardio + Music (= zelfde als runner 3 + hartslagmeter in horloge + muziekoptie)

Topmodel is de TomTom Adventurer: = alle opties van de Runner 3 Cardio + Music maar ook nog:
- ingebouwde barometer (nauwkeurigere hoogtemeting dan met alleen GPS)
- trailrunning / hiking en sneeuwsport modi (inclusief liftdetectie)
Dat lijkt weinig "meerwaarde" voor de meerprijs die je voor de adventurer betaalt, maar vergeet niet dat de "hiking" optie er voor zorgt dat je met GPS tot 24 uur kan doen op één batterijsessie, waar de normale er door frequentere meting bij 11 uur 'al' mee stopt. (fabrieksopgaves).

PS: De "Spark" versie is, ondanks wat er (foutief) in reviews soms staat, EXACT hetzelfde als de Runner, enige verschil is marketing eromheen.

Laatste tip: de adventurer is er in één maat, maar de andere horloges in 's' en 'l', wellicht goed om op te letten als je er een koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Valorian schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:49:
[...]

Álle TomTom horloges hebben een accelerometer en snelheidssensor. Sommige sites omschrijven het wat brak, en de hoeveelheid verschillende TomTom horloges (vooral omdat oude modellen ook nog te koop zijn her en der) maakt het niet makkelijker om als beginner het kaf van het koren te scheiden.

Voor jouw gemak even op een rijtje de TomTom horloges die nu op de markt zijn, zonder de voorgaande modellen:

TomTom Runner 3
TomTom Runner 3 Music (= zelfde als runner 3 maar + muziekoptie)
TomTom Runner 3 Cardio (= zelfde als runner 3 maar + hartslagmeter in horloge)
TomTom Runner 3 Cardio + Music (= zelfde als runner 3 + hartslagmeter in horloge + muziekoptie)

Topmodel is de TomTom Adventurer: = alle opties van de Runner 3 Cardio + Music maar ook nog:
- ingebouwde barometer (nauwkeurigere hoogtemeting dan met alleen GPS)
- trailrunning / hiking en sneeuwsport modi (inclusief liftdetectie)
Dat lijkt weinig "meerwaarde" voor de meerprijs die je voor de adventurer betaalt, maar vergeet niet dat de "hiking" optie er voor zorgt dat je met GPS tot 24 uur kan doen op één batterijsessie, waar de normale er door frequentere meting bij 11 uur 'al' mee stopt. (fabrieksopgaves).

PS: De "Spark" versie is, ondanks wat er (foutief) in reviews soms staat, EXACT hetzelfde als de Runner, enige verschil is marketing eromheen.

Laatste tip: de adventurer is er in één maat, maar de andere horloges in 's' en 'l', wellicht goed om op te letten als je er een koopt.
Thanks, bedankt voor je uitgebreide antwoord! :)

Nog een vraag betreft de accuduur. Zijn de getallen die je aangeeft wanneer alle metingen aanstaan? Dus wanneer ik hem 's nachts / op werk om heb, gaat de batterij minder snel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Curva schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:08:
[...]

Thanks, bedankt voor je uitgebreide antwoord! :)

Nog een vraag betreft de accuduur. Zijn de getallen die je aangeeft wanneer alle metingen aanstaan? Dus wanneer ik hem 's nachts / op werk om heb, gaat de batterij minder snel?
Dat soort specs kan je natuurlijk zelf ook makkelijk opzoeken he ;) .. Maar voor de volledigheid, de Runner 3 + Cardio + Music geeft als fabrieksspecs:
- Alleen activity tracking: 3 weken
- +GPS: 11 uur
- +GPS + Hartslag + Muziek: 5 uur

Dus antwoord op jouw vraag is waarschijnlijk ja, dan gaat 'ie minder snel leeg, sterker nog, afgaande op specs zou je hem maar eens in de paar weken aan de lader moeten hoeven leggen. Als je ook sport dan laad je waarschijnlijk op via je computer, en dan laadt je horloge ook op. In praktijk hoef je je horloge dan dus nooit meer "apart" op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Valorian schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:12:
[...]

Dat soort specs kan je natuurlijk zelf ook makkelijk opzoeken he ;) .. Maar voor de volledigheid, de Runner 3 + Cardio + Music geeft als fabrieksspecs:
- Alleen activity tracking: 3 weken
- +GPS: 11 uur
- +GPS + Hartslag + Muziek: 5 uur

Dus antwoord op jouw vraag is waarschijnlijk ja, dan gaat 'ie minder snel leeg, sterker nog, afgaande op specs zou je hem maar eens in de paar weken aan de lader moeten hoeven leggen. Als je ook sport dan laad je waarschijnlijk op via je computer, en dan laadt je horloge ook op. In praktijk hoef je je horloge dan dus nooit meer "apart" op te laden.
Nogmaals bedankt! Misschien dat er nog een addertje onder het gras zat, net zoals de Runner en Spark hetzelfde zijn. Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mglas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10 13:28
m0ridin schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:41:
Volgens mij zal het idd wel meevallen qua verschillen rondom de FR235.

Puntjes van aandacht, 24/7 ohr is bij de nieuwste modellen echt 24/7 en bij de 'vorige generaties' meer smart (als in, wanneer je stil zit kan de tussenpoze heel groot zijn, bijvoorbeeld minuten, uren... bij de nieuwste is het echt elke seconde)

ConnectIQ, weet niet in hoeverre de 235 support heeft voor de nieuwere connect iq versies? Eventueel een nadeeltje bij nieuwe connect iq apps voor zover je die gebruikt ;)

Oh, en hier geen problemen met garmin connect hoor. Niet altijd de meest gebruiksvriendelijke omgeving, maar kan er prima mee werken en vind er alles wat ik wil wel in terug. Maar natuurlijk ook compleet afhankelijk van hoe je het zelf gaat gebruiken...
Heb gisteren mijn FR235 ontvangen en mijn eerste test run achter de rug.
Eerste impressies:
- zit super goed, voel bijna niet dat ik hem aan heb wat ik bij de Polar M400 wel sterk had
- aantal features en customizatie mogelijkheden is zeer groot dus wordt nog wel even zoeken
- garmin connect is qua UX de mindere van Polar Flow. Dezelfde informatie en meer zit er wel in maar het is veel minder toegangkelijk naar mijn mening. Ook de synchonisatie tussen Web, App en FR235 is beetje shaky op eerste zicht.
- Was ingelogd op Connect via de browser met mijn google account. Wanneer ik dan via de APP wou inloggen via mn google account was dit niet toegelaten en moest ik via "Forgot Password" mijn wachtwoord laten resetten. Pijnlijk....
- Ook de HR gegevens zitten redelijk goed ondannks de optische meting. Zit soms wat delay op maar voor recreatief gebruik vind ik dit geen issue.

Overall tevreden, hoop gewoon dat ik snel met Garmin Connect overweg ben en dit geen frustratie wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05
mochten er nog mensen zijn die denken hun standaard 10% NKBV korting bij de Bever te gebruiken voor een Garmin...helaas..die geldt daar niet op. Jammer, op een 5X is dat toch weer een leuk bedrag aan korting ;(

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 17:01
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:52:
mochten er nog mensen zijn die denken hun standaard 10% NKBV korting bij de Bever te gebruiken voor een Garmin...helaas..die geldt daar niet op. Jammer, op een 5X is dat toch weer een leuk bedrag aan korting ;(
Dat staat toch duidelijk in de voorwaarden op de site van de nkbv? Als je het goedkoper wilt (wie niet?) dan zul je of moeten kijken op MP, of je wacht dat er een mooie refurbished / 2e kans voorbij komt of tot er weer een sale dag is.
Ik geloof dat er binnenkort 'amazon prime day' is, dat is de beste kans om een koopje tegen te komen. Of als alternatief waag een gokje via US import.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05
rockhopper schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:35:
[...]

Dat staat toch duidelijk in de voorwaarden op de site van de nkbv? Als je het goedkoper wilt (wie niet?) dan zul je of moeten kijken op MP, of je wacht dat er een mooie refurbished / 2e kans voorbij komt of tot er weer een sale dag is.
Ik geloof dat er binnenkort 'amazon prime day' is, dat is de beste kans om een koopje tegen te komen. Of als alternatief waag een gokje via US import.
klopt, maar ik zal vast niet de enige zijn die daar pas op het laatste moment naar kijkt, bij deze kan ik dan de vreugde van anderen alvast temperen ;) (dacht nl. dat elektronica e.d. alleen tijdens de speciale 20% koopavonden uitgesloten was)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:45
GurbY{nl} schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Eensch. 3x per week hobbel ik een rondje tussen de 12 en 16km, soms op zondag tegen de 18, zit ik eindelijk stuk onderuit in de stoel in de tuin gaat dat ding piepen "BEWEEG!" terwijl mijn doel al 3 dagen eerder gehaald was, bij wijze van. Uit dus.
Die melding heeft helemaal niets met je doelen te maken. Het gaat erom dat lange tijd stil zitten slecht voor je is. Ook als je net een flinke fysieke inspanning hebt geleverd, is het niet al te best om een tijd stil te gaan zitten/liggen (tenzij je gaat slapen).
En idd, als je het irritant vindt kan je het uitzetten natuurlijk :).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als ware gadgetnerd heb ik een milestonepod aangeschaft. Na enig gekloot door de post (wel een leveringsbevestiging, geen pakketje, geen briefje |:() heb ik die uiteindelijk binnen.

Ik weet niet of alles al helemaal goed staat maar de pace informatie komt in ieder geval goed door naar mijn Spartan. Al die insights over stride length, hoe je voetlanding is etc zeggen me nog niet zoveel. Ik weet ook niet of het ding nog gecalibreerd moet raken ofzo. Ik had in ieder geval de verkeerde schoenmaat ingevoerd, dat zal ook niet geholpen hebben. Anyhow, cool stuff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sander schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:21:
[...]

Ik heb hem aan en uit gezet voor ik een reset uitvoerde, toen was de data al weg, daarna was het alleen maar klooien om de tijd weer goed te krijgen. Uiteindelijk opgelost door op het activiteiten scherm te gaan staan en dan 10 mins buiten leggen, overigens ook gelijk de langste tijd die ik ooit nodig heb gehad om fix te krijgen op de FR235
En weer gebeurd, dit keer vanuit het notificaties scherm, complete freeze en na een uur nog geen enkele beweging. Wederom soft reset gedaan en wederom alle data van vandaag kwijt inclusief een activitiy. Echt compleet waardeloos deze manier van werken van de Garmin software. Wel al mijn voorkeuren en schermen etc bewaren maar niet de activities die nog niet gesynced zijn. Dit is nu de 2e keer in een paar weken tijd, ik denk dat ik het hele notifications gedeelte nu maar uit zet om dat iig te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10 17:09

KnOeFz

no comment...

Sander schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 19:25:
[...]

En weer gebeurd, dit keer vanuit het notificaties scherm, complete freeze en na een uur nog geen enkele beweging. Wederom soft reset gedaan en wederom alle data van vandaag kwijt inclusief een activitiy. Echt compleet waardeloos deze manier van werken van de Garmin software. Wel al mijn voorkeuren en schermen etc bewaren maar niet de activities die nog niet gesynced zijn. Dit is nu de 2e keer in een paar weken tijd, ik denk dat ik het hele notifications gedeelte nu maar uit zet om dat iig te voorkomen.
Probeer hem de volgende keer eens aan je pc te hangen en kijk of je de .fit bestanden kunt kopieren... geen idee of je tijdens zo'n freeze daarbij kunt maar lijkt me een poging waard.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
KnOeFz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:43:
[...]

Probeer hem de volgende keer eens aan je pc te hangen en kijk of je de .fit bestanden kunt kopieren... geen idee of je tijdens zo'n freeze daarbij kunt maar lijkt me een poging waard.
Werd niet herkend door Garmin Express of mijn laptop, gewoon echt totale freeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jheroun schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:51:
Ik weet niet of alles al helemaal goed staat maar de pace informatie komt in ieder geval goed door naar mijn Spartan. Al die insights over stride length, hoe je voetlanding is etc zeggen me nog niet zoveel. Ik weet ook niet of het ding nog gecalibreerd moet raken ofzo. Ik had in ieder geval de verkeerde schoenmaat ingevoerd, dat zal ook niet geholpen hebben. Anyhow, cool stuff :)
Calibreren doe je zelf door na een hardloopsessie de gelopen afstand aan te passen via de app. Ik heb een vast rondje van 10,3km, dus dat is gemakkelijk. Als je een atletiekbaan in de buurt hebt, dan is het nog gemakkelijker. Na een paar keer lopen zou het allemaal moeten kloppen. Bij mij is de afwijking tussen de Milestone Pod en Garmin Connect erg klein, zelfs al out of the box zonder calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Sander schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:51:
[...]
Mooi naadje dan. :|
Gebruik je IQ apps? Probeer eens een tijdje zonder. Als het dan weer gebeurt zou ik gebruik maken van je garantie.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Sander schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:51:
[...]
Mocht je het nog niet gedaan hebben, probeer even de firmware via de app "Webupdater" (van garmin zelf) onder windows (of je favoriete OS) te herinstalleren. Je kan dit zelf geforceerd doen nadat hij gecontroleerd heeft op updates en zegt dat je toestel up to date is. Dit wil ook nog wel eens onverklaarbare freezes oplossen, al is het een "hail mary" oplossing, en als dit het niet oplost inderdaad ticket aanmaken voor garantie procedure.

Een toestel hoort nooit vast te lopen en zeker niet je data te verliezen. Zelfs bij mijn onderwater avontuur met m'n oregon 600 is de data intact gebleven. Ik kon zelfs precies terugzien hoe lang hij het onder water heeft gedaan tot de batterijen leeg waren (nog 3,5u onderwater nadat ik ervoor al 60km mee had gefietst)

Overigens is het advies van even de onnodige apps (vanuit connect IQ) even verwijderen ook een goed advies. Met hernieuwde installatie van de firmware zonder Connect iq apps even kijken of het stabiel is, en dan stapsgewijs iedere app apart installeren en testen of het stabiel blijft. Want in 9 van de 10 gevallen is het de software die hapert. Desalniettemin bij aanhoudende problemen gewoon garantie ticket aanmaken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:48:
[...]

Calibreren doe je zelf door na een hardloopsessie de gelopen afstand aan te passen via de app. Ik heb een vast rondje van 10,3km, dus dat is gemakkelijk. Als je een atletiekbaan in de buurt hebt, dan is het nog gemakkelijker. Na een paar keer lopen zou het allemaal moeten kloppen. Bij mij is de afwijking tussen de Milestone Pod en Garmin Connect erg klein, zelfs al out of the box zonder calibratie.
Dat zag ik later ja. Hang er alleen wel een beetje van af hoe je loopt, ik wandel eerst naar het park en begin dan met rennen. De Milestonepod knipt wandelstukken aan het begin en eind van een run er automatisch af, dat had ik eerst niet door. Maar het is simpel zat om in movescount ook even het begin en eind er af te rekenen. Ik zal de volgende keer mijn horloge starten als ik echt ga rennen, dan zal het al beter kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik ben sinds kort in het bezit van een TomTom Runner 3, ik heb alleen 1 probleem en dat is het connecteren met de applicatie TomTom Sports Connect.
Het programma blijft maar zeggen dat er niks is aangesloten op de PC. Al op meerdere computers/poorten geprobeerd. Ik heb op internet alleen maar de standaard dingen gevonden als herstart, herinstallatie, poortcontrole etc. Heeft iemand dit probleem al eerder gehad?

Ik heb ook maar een call gemaakt bij TomTom zelf, al verwacht ik er weinig van.. Ik baal hier wel erg van en, mocht er niks uitkomen, wil ik het horloge zsm terugsturen. Het exporteren van runs en importeren van nieuwe runs was een van de redenen dat ik deze watch gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Curva schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:13:
Ik ben sinds kort in het bezit van een TomTom Runner 3, ik heb alleen 1 probleem en dat is het connecteren met de applicatie TomTom Sports Connect.
Het programma blijft maar zeggen dat er niks is aangesloten op de PC. Al op meerdere computers/poorten geprobeerd. Ik heb op internet alleen maar de standaard dingen gevonden als herstart, herinstallatie, poortcontrole etc. Heeft iemand dit probleem al eerder gehad?

Ik heb ook maar een call gemaakt bij Tomtom zelf, al verwacht ik er weinig van.. Ik baal hier wel erg van en, mocht er niks uitkomen, wil ik het horloge zsm terugsturen. Het exporteren van runs en importeren van nieuwe runs was een van de redenen dat ik deze watch gekocht heb.
forum van hun al eens ge checked? ik werk zelf alleen met ene apple en die herkend de mijne goed.
factory reset wil nog wel eens werken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Sluuz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:38:
[...]

Die melding heeft helemaal niets met je doelen te maken. Het gaat erom dat lange tijd stil zitten slecht voor je is. Ook als je net een flinke fysieke inspanning hebt geleverd, is het niet al te best om een tijd stil te gaan zitten/liggen (tenzij je gaat slapen).
En idd, als je het irritant vindt kan je het uitzetten natuurlijk :).
Toch klopt het gewoon niet, die melding. Als ik 2 uur op de racefiets heb gezeten en ik zit daarna mijn bak kwark weg te werken, dan krijg ik 9 van de 10 keer een melding dat ik moet gaan bewegen. En dan ben ik krap 10 minuten van mijn fiets af.

Het lijkt wel of die melding alleen weg blijft naar aanleiding van bewegingendie geregistreerd worden door polsbeweging en niet door sporten waarbij de Garmin redelijk statisch is en anderszins beweging wordt geregistreerd. Mijn Vivoactive zit dan namelijk als fietscomputer op mijn stuur, met hartslagband om mijn lijf gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:50
Als ie een uur na een halve marathon weer "move" aangeeft is dat ook flink irritant. Ik heb hem uiteindelijk maar uitgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
pc01 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:10:
Als ie een uur na een halve marathon weer "move" aangeeft is dat ook flink irritant. Ik heb hem uiteindelijk maar uitgezet...
Pfff had je maar een hele moeten doen 8)

Ik heb het ook de eerste week al uitgezet. Als ik 8 uur gefietst heb en hij tijdens de pauze al zeurt over bewegen, voegt het alleen maar ergernis toe. Ik snap dat het handig is als je zittend werk hebt en echt in beweging geport moet worden, maar zoals het nu is klopt het niet goed genoeg. Je zou verwachten dat bij een ervaren bedrijf als garmin er ook rekening wordt gehouden met activiteiten van die dag en reeds verbrande calorieën maar daar lijkt het nergens naar.

Het is bijna alsof ze een stagiaire een soort timer in hebben laten bouwen die kijkt of je iedere xx minuten/uren iets aan het doen bent (bewegen of activiteit), als dit zo is geen alarm, als je toevallig zit "alarm! beweeg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:50
haha ja; het concept is leuk maar de uitwerking vooralsnog prut inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja en nee. Als eerste is het irritant dat hij het bewegen niet meeneemt als je iets hebt op wielen (alhoewel mijn vivosmart wel reset boven bepaalde hartslag als ik hem op activiteitmodus zet.

maar het gaat erom dat je een bepaald bewegingsniveau hebt gedurende de hele dag. Dat houdt je metabolisme op een bepaald niveau. Dus dit moet ook al heb je voor de 10 uur al een hele marathon gelopen. Je hoeft dan niet de hele dag door te blijven horen, maar een aantal stappen in een 1/2 uurtje zetten (al is het maar naar toilet) hoort daar wel bij. Als je de garmin documentatie leest, lees je ook waarom ze het zo hebben opgezet.

Dus je kunt wel zeggen dat je 8 uur gefietst hebt, dan wil niet zeggen dat je daarna de hele dag maar op je reet moet blijven zitten. Mag wel, maar dan zal toch na uur naar deze inspannen je metabolisme onder een bepaald niveau zakken. Dat is een keuze.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Na al een tijd actief te zijn in het hardlooptopic en daar een vraag gesteld te hebben over een hardloophorloge ben ik hiernaartoe verwezen. In september wil ik de HM van A'dam lopen, nu zou ik alleen ook graag een horloge willen om wat meer duidelijkheid te krijgen. Vooral handig tijdens de trainingen lijkt me, zo kan je veel doelgerichter trainen en weet je waar je mee bezig bent.

Ik wil graag kunnen zien wat mijn snelheid is, op hoeveel km ik zit, mijn calorieverbranding en wat mijn hartslag is (zonder band). Ik dacht zelf aan de Polar M400. Raden jullie deze aan, of hebben jullie een andere aanrader? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:10
Raptar schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:00:
Na al een tijd actief te zijn in het hardlooptopic en daar een vraag gesteld te hebben over een hardloophorloge ben ik hiernaartoe verwezen. In september wil ik de HM van A'dam lopen, nu zou ik alleen ook graag een horloge willen om wat meer duidelijkheid te krijgen. Vooral handig tijdens de trainingen lijkt me, zo kan je veel doelgerichter trainen en weet je waar je mee bezig bent.

Ik wil graag kunnen zien wat mijn snelheid is, op hoeveel km ik zit, mijn calorieverbranding en wat mijn hartslag is (zonder band). Ik dacht zelf aan de Polar M400. Raden jullie deze aan, of hebben jullie een andere aanrader? Ik hoor het graag.
Een goed startpunt om je keuze te maken is https://www.dcrainmaker.c...orts-recommendations.html. Zijn reviews van onder meer hardloophorloges zijn erg uitgebreid, en je vindt er genoeg vergelijkingen tussen de verschillende modellen van fabrikanten als Garmin, Polar en TomTom. Deze week zouden er ook reviews van zijn hand moeten komen van de nieuwe Polar-modellen. De Polar is volgens mij geen slechte keuze overigens, maar welk horloge het beste aansluit bij je behoeftes is uiteindelijk toch ook weer persoonlijk :) Succes in ieder geval, zowel met de keuze als je trainingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

De M400 heeft geen ingebouwde hartslagmeter. DCRainmaker is inderdaad een aanrader, naast de recommendations en uitgebreide reviews is ook de Product Comparison Calculator aan te raden:
https://www.dcrainmaker.c...son-calculator?type=watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 16:27
De opvolger van de Polar M400 (= de M430) heeft wel hartslag op de onderarm/pols (optical HR).
Hands-on is al sinds de introductie beschikbaar op de eerder genoemde site van DC-rainmaker. In-depth review zou nu snel moeten volgen.

Ik gebruik zelf sinds een aantal maanden de M400 en die voorziet in al je behoeftes (maar HR via een bluetooth hartslagband). Ik heb overigens persoonlijk geen last van de hartslagband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Tips: pas horloges, de M400 zit heel anders dan bv een garmin Forerunner door het gefixeerde polsbandje. Bedenk voor jezelf ook even goed wat je precies wilt doen met het horloge, ga je echt de diepte in met hartslaganalyse of trainingsschema's, of wil je gewoon tijdens het rennen je tempo zien of juist alleen je afgelegde afstand en hoe lang je over het totaal hebt gedaan.

Er is hier trouwens regelmatig discussie over wat nou de beste manier is om je pace weer te geven (de meesten zeggen dat je het beste via een footpod kan doen).

Over het algemeen zijn er geen echt slechte horloges, maar je kan wel een minder geschikt model kiezen. De basis doen ze allemaal wel (snelheid en de totaal afgelegde afstand). Over hartslag is ook een hoop discussie, het kan heel nuttig zijn, en er zijn in principe 3 manieren om het vast te leggen, allemaal met hun eigen voor en nadelen. (1) borstband, meest nauwkeurig, werkt met alle toestellen, zit het minst comfortabel, 2) ingebouwd in het horloge, minst nauwkeurig, geen extra ding om die apart geladen moet worden of omgedaan 3) losse optische band, vrij nauwkeurig, aparte lader nodig, zit waarschijnlijk het comfortabelst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mglas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10 13:28

Heb een maand lang de polar M400 (met band) getest en heb nu de FR235 sinds een dikke maand.
Zijn beiden goede horloges en ook al paar jaar op markt dus redelijk matuur op vlak van firmware.
De FR235 is wat duurder maar je krijgt ook meer features dan de m400.
Naar mijn mening zat de garmin ook veel beter aan mijn pols (licht en beter bandje) en ziet er ook gewoon beter uit.
De polar vond ik dan weer beter op vlak van software, deze is overzichtelijker en beter gedesigned dan de garmin versie.
Ik vermoed dat de M430 die binnenkort uitkomt de FR235 misschien zal bijbenen op vlak van features.
De reviews van DC Rainmaker zijn zoals de rest aangeeft de referentie voor GPS watch reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25
Vandaag een Fenix 3 in gebruik genomen ter test. Bevalt prima tot nu toe!

Ik twijfel nog tussen de Forerunner 935 en de Fenix 5. Het is jammer dat de 935 geen saffierglas heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door BigEagle op 14-06-2017 18:08 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:18

Niku

Alagaesii

Voor wat betreft hartslagmeters: is jullie indruk dat een hartslagmeter om je borst zoals bij de Polar M400 'beter' je hartslag meet dan meters die je om je pols draagt? Of maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:05

Sport_Life

Solvitur ambulando

Niku schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:25:
Voor wat betreft hartslagmeters: is jullie indruk dat een hartslagmeter om je borst zoals bij de Polar M400 'beter' je hartslag meet dan meters die je om je pols draagt? Of maakt het niet zoveel uit.
Zie paar reacties hoger.

Overigens heb ik geen last van de borstband, zit gewoon prima icm m400.

Twijfel wel over de aanschaf van een Fenix 3.. Binnenkort vaderdag hhmm... O-).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Niku schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:25:
Mijn antwoord: ja op beide vragen. Ja een borstband is nauwkeuriger maar ook: het maakt niet zoveel uit voor amateur gebruik. Als de meting via polsband goed verloopt (goede fit zodat de metingen goed gaan, geen lichtlekkage) is er niet veel verschil. Sommigen klagen over de 'vertraging' van weergave via optische meting, dwz dat je een seconde of 2 later pas de stijging ziet in hartslag terwijl je deze bij een borstband direct zou zien.
Persoonlijk maak ik van dat soort dingen nauwelijks gebruik, dus ga eerst voor jezelf na hoe belangrijk de hartslagmeting voor jou is en hoe precies je het nodig hebt. Voor mij geldt: het zal wel of ik nou 25km fiets met hartslag 140 of 145 of 150, ik wil alleen wat verbetering of het verloop tijdens de rit en over langere termijn zien.
(dat gezegd hebbende: ik gebruik een losse optische band de Scosche Rhythm+ die met bijna ieder sporthorloge of outdoortoestel/fietscomputer gekoppeld kan worden.

Mijn advies: koop datgene wat het lekkerste zit en dat niet teveel kost ;)

[ Voor 16% gewijzigd door rockhopper op 16-06-2017 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou me ontzettend irriteren als mijn hartslag meter 5 slagen afwijkt. Als je gericht wilt trainen is zelfs een afwijking van 2 al teveel. Immers je wilt op een bepaalde grens zitten, niet net erboven of eronder.
My 2 cts ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Sport_Life op 16-06-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Sport_Life schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:44:
Ik zou me ontzettend irriteren als mijn hartslag meter 5 slagen afwijkt. Als je gericht wilt trainen is zelfs een afwijking van 2 al teveel. Immers je wilt op een bepaalde grens zitten, niet net erboven of eronder.
My 2 cts ;)
Vandaar ook mijn advies om even na te gaan voor jezelf in hoeverre je er iets mee gaat doen.
Ik zie gewoon in mijn vriendenkring dat de meeste het wel een leuk cijfertje vinden maar er niet doelbewust mee om gaan. Als je dan vraagt wat de maximale hartslag is krijg je ook afwijkende antwoorden als in 'weet ik niet etc'. Maar voor mensen die er wel bewust mee om gaan zoals jij is een afwijking vervelend en de vraag is dan in hoeverre een optische meting toereikend is.

Overigens zal er niet snel zo'n grote afwijking optreden ... tenzij je de band niet goed omdoet. Ik heb een aantal runs gedaan met een echte borstband en een scosche, deze kwamen eigenlijk perfect overeen. De enige keer dat het niet goed ging was toen de borstband losgeschoten was, maar ja dat valt dan maar onder gebruikersfout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
Heb ik de TomTom Spark Cardio besteld in de veronderstelling er muziek mee te kunnen luisteren, is dit niet mogelijk en heb je de music edition nodig. Die ik helemaal niet heb gezien door de prijs-filter in de pricewatch. Beetje dom van mij 8)7 .

Voor de rest tot nu toe wel nog tevreden over de horloge. Ik had hem gekoppeld met stravia en myfitnesspal, maar dat heb ik maar ongedaan gemaakt want zo krijg ik wel heel veel nutteloze activiteiten bij alle apps :+ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
alaintje schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:49:
Heb ik de TomTom Spark Cardio besteld in de veronderstelling er muziek mee te kunnen luisteren, is dit niet mogelijk en heb je de music edition nodig. Die ik helemaal niet heb gezien door de prijs-filter in de pricewatch. Beetje dom van mij 8)7 .

Voor de rest tot nu toe wel nog tevreden over de horloge. Ik had hem gekoppeld met stravia en myfitnesspal, maar dat heb ik maar ongedaan gemaakt want zo krijg ik wel heel veel nutteloze activiteiten bij alle apps :+ .
Ik heb eerst lang alleen het tomtom platform gebruikt, maar zit nu op strava. Toch meer het community idee. En wat ik wel erg gaaf vind is dat als ik dan met mijn iphone fotos neem (doe ik normaal niet bij lopen, maar nu op vakantie wel) is dat je die dan kan uploaden naar strava en dat ze dan verschijnen opnde plek op de route waar je ze genomen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sport_Life schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:44:
My 2 cts ;)
Mjah, dan is een band ook niet goed genoeg...

En je traint toch meer in zones? Niet op een specifieke hartslag, alsof je hartslag een vaste waarde is tijdens het trainen...

Overigens is een band idd over het algemeen beter, maar voor 'casual' lopen is een horloge prima bruikbaar. Alleen bij intervallen en grote wisselingen zijn ze niet zo geschikt (en natuurlijk de rare afwijkers die je soms hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

m0ridin schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:28:
[...]

Mjah, dan is een band ook niet goed genoeg...

En je traint toch meer in zones? Niet op een specifieke hartslag, alsof je hartslag een vaste waarde is tijdens het trainen...

Overigens is een band idd over het algemeen beter, maar voor 'casual' lopen is een horloge prima bruikbaar. Alleen bij intervallen en grote wisselingen zijn ze niet zo geschikt (en natuurlijk de rare afwijkers die je soms hebt).
Met name tijdens (hardloop)wedstrijden waar ik het maximale eruit wil persen zit ik net onder de 172 (max 1,5 uur vol te houden) voor de halve marathon en 180 voor de 10km (max 40 min vol te houden). Daar zijn ook mijn trainingen op gebaseerd. Interval boven de 180 hs doe ik nauwelijks. Zal voor iedereen wel anders werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Valorian schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:28:
[...]
Ik heb eerst lang alleen het tomtom platform gebruikt, maar zit nu op strava. Toch meer het community idee. En wat ik wel erg gaaf vind is dat als ik dan met mijn iphone fotos neem (doe ik normaal niet bij lopen, maar nu op vakantie wel) is dat je die dan kan uploaden naar strava en dat ze dan verschijnen opnde plek op de route waar je ze genomen hebt.
Als je dat leuk vind, dan vind je dit helemaal geweldig: https://www.relive.cc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
alaintje schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:49:

kan/mag je niet terugsturen?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
rockhopper schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 01:23:
[...]

Als je dat leuk vind, dan vind je dit helemaal geweldig: https://www.relive.cc/
Thanks, gaaf. Heb me meteen aangemeld. Zag toevallig gidteren al zo'n filmpje langskomen maar stond een garmin logi onder dus ik ging er ( naar nu blijkt onterecht) vanuit dat het een feature van hen zelf was. Maar werkt dus ook via strava.

Deze is ook leuk: www.doarama.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb al een jaar of 3 een Garmin 310xt. Werkt voor mij gewoon goed en ondanks wat twijfel afgelopen maanden rondom een fenix 3, toch besloten om deze maar nog een jaartje of 2 te houden (kijken wat er dan is).e

Maar nu begint sinds kort mijn hartslagband te bokken. Niet herkend worden, uitval. Nieuwe batterij erin, gaf 1 week soelaas. Daarna helemaal niet herkend. Het trucje wat je op internet kunt iinden (plus en min van batterij in zendertje kortsluiten) werkte even, maar nu weer "gesodemieter". Ik heb 3 stoffen banden en bij alle drie is het niet echt betrouwbaar en soms 10 minuten klooien voordat ik kan gaan hardlopen. O'ja, ook als de 310 een volledige harde reset gegeven.

Ik zit er nu aan te denken om een nieuwe hrm meter te kopen als band. Gewoon eentje uit china voor 25 euro. Is dat aan te raden of kan ik beter naar iets anders kijken.

Ik heb ook een vivosmart hr, die op de pols meet. Maar die lijkt altijd een slag of 10 a 20 onder mijn band meting te zitten dus die gebruik ik liever niet daarvoor. (hoewel soms hij ook exact overeenkomt).

Suggesties of tips (ook om mijn hrmband weer te fixen??).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Martinus schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 09:52:
[...]

kan/mag je niet terugsturen?
Wellicht. Maar ik wil ook weer geen 200€+ betalen voor alleen de muziek functie extra.

Heb gemerkt dat de tomtom wel fijn in gebruik is, alleen de hartslagmeting tijdens krachttraining lijkt mij enigszins onbetrouwbaar. Ik voel in mijn hals dat ik zeker op 2x per seconde zit te kloppen en mijn horloge geeft vrolijk 80 bpm aan. En ja hij zat goed, ik kon geen licht zien. Dan moet het wel zweet zijn geweest...
Tevens reageert hij natuurlijk een beetje vertraagd (eigenlijk geen probleem).
Tijdens cardio klopt die op +/-1 hartslag van het cardio apparaat.
Daarnaast ging de indoor cycling tracking helaas niet aan.

Maar dit is pas na 1,5 dag ervaring, moet er nog aan wennen denk ik.
P.s. weet iemand trouwens of het mogelijk is je data in de tomtom app aan te passen?
handmatig?

[ Voor 5% gewijzigd door alaintje op 17-06-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik twijfel tussen de Polar M400 en de Garmin Forerunner 35. DC Rainmaker uitgebreid gelezen, en denk dat ik door de prijs toch voor de Polar ga. Goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Valorian schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Thanks, gaaf. Heb me meteen aangemeld. Zag toevallig gidteren al zo'n filmpje langskomen maar stond een garmin logi onder dus ik ging er ( naar nu blijkt onterecht) vanuit dat het een feature van hen zelf was. Maar werkt dus ook via strava.

Deze is ook leuk: www.doarama.com
Bedankt voor de link, die kende ik nog niet. Ik ben sowieso een voorstander van relive omdat het een Nederlands product is. Ik verwacht dat ze wel opgekocht gaan worden door een platform ergens een keer, maar ik gebruik het nu een jaartje ongeveer en ik zie steeds weer nieuwe features toegevoegd. Ze hebben trouwens ook een maand of anderhalf / twee? geleden hun eigen app uitgebracht. Maar ik doe gewoon alles automagisch via strava.
Niku schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 11:59:
Ik twijfel tussen de Polar M400 en de Garmin Forerunner 35. DC Rainmaker uitgebreid gelezen, en denk dat ik door de prijs toch voor de Polar ga. Goede keuze?
M400 is een prima toestel, het is alleen relatief oud. Uitgebracht voordat alle optische metingen uitkwamen, voordeel is dat het daarmee wel een volwassen stabiel toestel is.

Het grote verschil tussen Polar en Garmin is dat je bij Polar je toestel via de pc / telefoon moet configureren en bij Garmin kan je dat op het toestel zelf. Meestal doe je dit alleen de eerste twee weken totdat alles goed staat dus erg belangrijk is het niet. Bij beide werkt de sync via pc of telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 08:12
Cronimet schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:15:
En ik neem toch altijd men gsm mee (er moest maar eens iets gebeuren)
Van die gedachte ben ik afgestapt.
In Nederland zijn we zo dichtbevolkt dat je bijna nergens tijdens het hardlopen echt van de wereld bent.
We zijn er zo gewend aan geraakt altijd bereikbaar te zijn dat het bijna eng is om zonder je telefoon op pad te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

rockhopper schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:38:
[...]

Bedankt voor de link, die kende ik nog niet. Ik ben sowieso een voorstander van relive omdat het een Nederlands product is. Ik verwacht dat ze wel opgekocht gaan worden door een platform ergens een keer, maar ik gebruik het nu een jaartje ongeveer en ik zie steeds weer nieuwe features toegevoegd. Ze hebben trouwens ook een maand of anderhalf / twee? geleden hun eigen app uitgebracht. Maar ik doe gewoon alles automagisch via strava.

[...]

M400 is een prima toestel, het is alleen relatief oud. Uitgebracht voordat alle optische metingen uitkwamen, voordeel is dat het daarmee wel een volwassen stabiel toestel is.

Het grote verschil tussen Polar en Garmin is dat je bij Polar je toestel via de pc / telefoon moet configureren en bij Garmin kan je dat op het toestel zelf. Meestal doe je dit alleen de eerste twee weken totdat alles goed staat dus erg belangrijk is het niet. Bij beide werkt de sync via pc of telefoon.
Grootste nadeel van de polar M400 vind ik dat het syncen erg lang duurt (via BT telefoon) . Volgens mij gaat ie alles opnieuw syncen iedere keer. Weet niet hoe dat bij andere zit. Verder idd een stabiel apparaat zonder al teveel poespas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Tweddy schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:34:
[...]
Van die gedachte ben ik afgestapt.
In Nederland zijn we zo dichtbevolkt dat je bijna nergens tijdens het hardlopen echt van de wereld bent.
We zijn er zo gewend aan geraakt altijd bereikbaar te zijn dat het bijna eng is om zonder je telefoon op pad te gaan.
Ja zou je wel denken hè.. Dacht ik ook. Tot vorig jaar 22 januari, op een vrijdagochtend aan het hardlopen en na 5km naast een camping (ok, januari..) onderuit. Enkel gebroken. En bij de camping ingang waren gelukkig mensen. Wat wel betekende dat ik er meer dan 400m naar toe moest lopen (dacht eerst dat de boel verstuikt was) met als gevolg dislocatie van de breuk en dus opereren geblazen.

Ik ga vrijwel altijd in een groepje op pad. Maar als ik alleen ga, gaat de telefoon mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

GurbY{nl} schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:35:
[...]

Ja zou je wel denken hè.. Dacht ik ook. Tot vorig jaar 22 januari, op een vrijdagochtend aan het hardlopen en na 5km naast een camping (ok, januari..) onderuit. Enkel gebroken. En bij de camping ingang waren gelukkig mensen. Wat wel betekende dat ik er meer dan 400m naar toe moest lopen (dacht eerst dat de boel verstuikt was) met als gevolg dislocatie van de breuk en dus opereren geblazen.

Ik ga vrijwel altijd in een groepje op pad. Maar als ik alleen ga, gaat de telefoon mee...
Hm, ik moet toch eens een stap zetten in mijn idee om weer te downscalen qua telefoon. Dan kan ie weer gewoon altijd mee in de een of de andere zak.

Ook al doe ik 95% van mijn lopen in drukke gebieden, ik wil mijn woon-werk route vaker gaan doen en kom dan toch niet iedere 5-10 minuten iemand tegen. Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb altijd mijn telefoon bij me.
Tijdens het alleen lopen heb ik altijd muziek aan dus dan moet de telefoon mee.
Ik heb een band om waar ik de huissleutel in heb zitten en mijn telefoon.
Deze zit redelijk strak dus ik heb er geen last van tijdens het lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vandaag mijn streefgewicht bereikt : 85kg en als beloning een Fenix 5 besteld. Ik heb momenteel een vivoactive HR, kan ik de data tussen de horloges gewoon syncen via de garmin app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
shoombak schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:57:
Vandaag mijn streefgewicht bereikt : 85kg en als beloning een Fenix 5 besteld. Ik heb momenteel een vivoactive HR, kan ik de data tussen de horloges gewoon syncen via de garmin app?
Congratz! Met het bereiken van je streefgewicht EN met je nieuwe aanwinst ;)

In principe staat al je history op garmin connect, niet op je horloge. Je kan een deel overhevelen (afhankelijk van telefoon) door bepaalde fit files te kopieren.

https://support.garmin.co...nt/hWholZ8uPZ6PboXu5Nf7d6

Maar een deel zal ook opnieuw opgebouwd moeten worden, VO2Max bijvoorbeeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Goed gedaan! Van welk gewicht kom je af? En nog belangrijker, welk model Fenix 5 ga je kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:00
alaintje schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 11:21:
[...]

Wellicht. Maar ik wil ook weer geen 200€+ betalen voor alleen de muziek functie extra.

Heb gemerkt dat de tomtom wel fijn in gebruik is, alleen de hartslagmeting tijdens krachttraining lijkt mij enigszins onbetrouwbaar. Ik voel in mijn hals dat ik zeker op 2x per seconde zit te kloppen en mijn horloge geeft vrolijk 80 bpm aan. En ja hij zat goed, ik kon geen licht zien. Dan moet het wel zweet zijn geweest...
Tevens reageert hij natuurlijk een beetje vertraagd (eigenlijk geen probleem).
Tijdens cardio klopt die op +/-1 hartslag van het cardio apparaat.
Daarnaast ging de indoor cycling tracking helaas niet aan.

Maar dit is pas na 1,5 dag ervaring, moet er nog aan wennen denk ik.
P.s. weet iemand trouwens of het mogelijk is je data in de tomtom app aan te passen?
handmatig?
De music editie komt wel vaker langs voor 150 euro...msschien nog terugsturen?
bijvoorbeeld hier: https://www.voordeelvange...usic-premium-edition.html

al moet je er nog wel een draadloze hoofdtelefoon bij kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
coldasice schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:21:
[...]

De music editie komt wel vaker langs voor 150 euro...msschien nog terugsturen?
bijvoorbeeld hier: https://www.voordeelvange...usic-premium-edition.html

al moet je er nog wel een draadloze hoofdtelefoon bij kopen...
Hmm dat is wel een zeer interessante... Is de garantie bij TomTom goed geregeld? Want van die winkel verwacht ik niet veel eerlijk gezegd...
Ik weet niet of cool blue hem ook nog accepteert. Ik heb hem nu vijf dagen in gebruik...

Tevenstwijfel ik over de hartslagmeter, want er wordt nergens goed uitgelegd waar mijn rusthartslag op gebaseerd is... Volgens mij als ik 's nachts slaap, hij pakt een minimale waarde voor X hoeveelheid tijd gok ik? Mijn rust hartslag is namelijk aardig laag tussen de 50-60 maar ik heb ook eens laten meten alsof ik met een activiteit bezig was en op mijn bureaustoel haal ik dan rond de 70-80, of is dat geen daadwerkelijk rust?
Daarnaast is de hartslagfunctie niet optimaal tijdens krachttraining, door het draaien van mijn polsen valt de hartslag soms gedeeltelijk weg (wel 40 slagen lager dan ik met de hand meet, 40 lijkt mij wel significant gok ik). Dit kan ook met de vormgeving van mijn pols te maken hebben natuurlijk, ofja dat weet ik wel zeker. Maar strakker dragen bied geen voordelen, de band loshalen en met de hand tegen de binnenkant van mijn onderarm houden geeft dan meteen de juiste waarde.
Eigenlijk is dit geen klacht, maar eerder een gebrek aan functionaliteit. Als de horloge flexibeler was geweest had die beter om mijn polsen gepast waarschijnlijk.

Even kijken hoe coolblue met de retournatie om gaat.

edit:/ bij voordeelkopen is het niet eens duidelijk welke versie het is, en als je doorklikt staat er ineens alleen spark en niet spark+music, daarna bij de betaling weer wel. Maar voglens mij gaat het om een oudere versie.

[ Voor 6% gewijzigd door alaintje op 20-06-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15
alaintje schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:59:
[...]

Hmm dat is wel een zeer interessante... Is de garantie bij TomTom goed geregeld? Want van die winkel verwacht ik niet veel eerlijk gezegd...
Ik weet niet of cool blue hem ook nog accepteert. Ik heb hem nu vijf dagen in gebruik...

Tevenstwijfel ik over de hartslagmeter, want er wordt nergens goed uitgelegd waar mijn rusthartslag op gebaseerd is... Volgens mij als ik 's nachts slaap, hij pakt een minimale waarde voor X hoeveelheid tijd gok ik? Mijn rust hartslag is namelijk aardig laag tussen de 50-60 maar ik heb ook eens laten meten alsof ik met een activiteit bezig was en op mijn bureaustoel haal ik dan rond de 70-80, of is dat geen daadwerkelijk rust?
Daarnaast is de hartslagfunctie niet optimaal tijdens krachttraining, door het draaien van mijn polsen valt de hartslag soms gedeeltelijk weg (wel 40 slagen lager dan ik met de hand meet, 40 lijkt mij wel significant gok ik). Dit kan ook met de vormgeving van mijn pols te maken hebben natuurlijk, ofja dat weet ik wel zeker. Maar strakker dragen bied geen voordelen, de band loshalen en met de hand tegen de binnenkant van mijn onderarm houden geeft dan meteen de juiste waarde.
Eigenlijk is dit geen klacht, maar eerder een gebrek aan functionaliteit. Als de horloge flexibeler was geweest had die beter om mijn polsen gepast waarschijnlijk.

Even kijken hoe coolblue met de retournatie om gaat.

edit:/ bij voordeelkopen is het niet eens duidelijk welke versie het is, en als je doorklikt staat er ineens alleen spark en niet spark+music, daarna bij de betaling weer wel. Maar voglens mij gaat het om een oudere versie.
Afgelopen week zijn er IBood boxen geleverd. Hier hebben ook meerdere een TomTom ontvangen. Je zou het dus ook even daar in de gaten kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 14:34
rockhopper schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:42:
[...]

Mijn antwoord: ja op beide vragen. Ja een borstband is nauwkeuriger maar ook: het maakt niet zoveel uit voor amateur gebruik. Als de meting via polsband goed verloopt (goede fit zodat de metingen goed gaan, geen lichtlekkage) is er niet veel verschil. Sommigen klagen over de 'vertraging' van weergave via optische meting, dwz dat je een seconde of 2 later pas de stijging ziet in hartslag terwijl je deze bij een borstband direct zou zien.
Persoonlijk maak ik van dat soort dingen nauwelijks gebruik, dus ga eerst voor jezelf na hoe belangrijk de hartslagmeting voor jou is en hoe precies je het nodig hebt. Voor mij geldt: het zal wel of ik nou 25km fiets met hartslag 140 of 145 of 150, ik wil alleen wat verbetering of het verloop tijdens de rit en over langere termijn zien.
(dat gezegd hebbende: ik gebruik een losse optische band de Scosche Rhythm+ die met bijna ieder sporthorloge of outdoortoestel/fietscomputer gekoppeld kan worden.

Mijn advies: koop datgene wat het lekkerste zit en dat niet teveel kost ;)
Ik wil jouw uitspraken toch iets nuanceren op basis van mijn ervaringen.

1. De nauwkeurigheid van de optische hartslag is sterk afhankelijk van het type sensor wat gebruikt wordt in het horloge. Ik heb ervaringen met de Garmin Forerunner 225, de Scosche Rhythm en de Garmin Forerunner 235. Mijn er ervaringen met de Forerunner 225 en de Scosche zijn goed. De ervaringen met de Garmin Forerunner 235 zijn slecht: ik heb inmiddels het derde toestel: conclusie optische sensor van de nieuwste Garmin toestellen werken niet bij mij, echt uitschieters naar boven en naar beneden van 20-30 slagen.

2. De benodigde nauwkeurigheid is sterk afhankelijk van het beoogde gebruik. Wil je alleen je gemiddelde hartslag weten na een activiteit, dan heb je minder nauwkeurigheid nodig dan wanneer je je horloge actief gebruikt. Ik stel tijdens mijn duurlopen een alarm in op een lage hartslag, kom ik daarboven, dan weet ik dat ik iets langzamer moet lopen. Idem voor snellere loopjes, alarm op bijvoorbeeld mijn omslagpunt, dan weet ik tot hoever ik kan gaan. De optische meting van de FR 235 is hierbij veel te onnauwkeurig. Hiervoor gebruik ik een traditionele band of de Scosche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@bert74 Nuance aangeven mag altijd natuurlijk. Ik ben niet iedereen en iedereen is anders, bij de één zal een horloge beter werker dan bij de ander. Wat voor jou opgaat (of mij) hoeft dus niet voor een ander zo te zijn, al beweren de fabrikanten natuurlijk dat het altijd bij iedereen perfect werkt.

Ik probeerde overigens al aan te geven dat in hoeverre nauwkeurigheid belangrijk is, sterk afhangt van wat je er precies mee wilt doen. Maar ja dat kan vaak maar slecht beoordelen bij de info die de vraagstellers geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
alaintje schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:59:
[...]

Ik heb mijn tomtom ook via een site gekocht en heb al een keer mijn hoofdtelefoon teruggestuurd gehad vanwege een storing, kreeg meteen een nieuwe opgestuurd. Geen enkel probleem.

Mijn rusthartslag zit rond de 40...geen idee hoe dit precies wordt geregistreerd....

er zit weinig tot geen verschil tussen de tomtom 2 en tomtom 3, alleen de routes geloof ik, maar die gebruik ik nooit....maar dat kan ik niet voor je beoordelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
bert74 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:07:
[...]

2. De benodigde nauwkeurigheid is sterk afhankelijk van het beoogde gebruik. Wil je alleen je gemiddelde hartslag weten na een activiteit, dan heb je minder nauwkeurigheid nodig dan wanneer je je horloge actief gebruikt. Ik stel tijdens mijn duurlopen een alarm in op een lage hartslag, kom ik daarboven, dan weet ik dat ik iets langzamer moet lopen. Idem voor snellere loopjes, alarm op bijvoorbeeld mijn omslagpunt, dan weet ik tot hoever ik kan gaan. De optische meting van de FR 235 is hierbij veel te onnauwkeurig. Hiervoor gebruik ik een traditionele band of de Scosche.
Ik gebruik mijn tomtom ook voor het lopen in hartslagzones, werkt prima en nauwkeurig genoeg. Zelfs beter dan de meeste borstbanden die ik gedragen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
rockhopper schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:09:
Goed gedaan! Van welk gewicht kom je af? En nog belangrijker, welk model Fenix 5 ga je kopen?
Thanks! Kom van 102 kg begin dit jaar, heb gemerkt dat een activitytracker als de Vivoactiver HR me enorm motiveert, vandaar dat ik mezelf voorgenomen had om bij het behalen van mijn streefgewicht een sporthorloge te kopen wat naast functionaliteiten ook prima dagelijks te dragen is als ik aan het werk ben. Vandaar dat ik uitgekomen ben op de Fenix 5, ga voor het standaard model, die heeft voldoende functionaliteit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 14:34
rockhopper schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:15:
@bert74 Nuance aangeven mag altijd natuurlijk. Ik ben niet iedereen en iedereen is anders, bij de één zal een horloge beter werker dan bij de ander. Wat voor jou opgaat (of mij) hoeft dus niet voor een ander zo te zijn, al beweren de fabrikanten natuurlijk dat het altijd bij iedereen perfect werkt.

Ik probeerde overigens al aan te geven dat in hoeverre nauwkeurigheid belangrijk is, sterk afhangt van wat je er precies mee wilt doen. Maar ja dat kan vaak maar slecht beoordelen bij de info die de vraagstellers geven ;)
Ik heb hopelijk proberen duidelijk te maken dat optische hartslagmeters niet per definitie onnauwkeurig zijn. Zeker gezien mijn goede ervaringen met bijvoorbeeld de Scosche en de optische sensoren van Mio.

Mijn ervaringen met Gamins' eigen sensor is slecht. Dat kan aan mij liggen natuurlijk, toch durf ik wel te beweren dat de sensoren van o.a. Scosche en Mio over het algemeen beter worden gewaardeerd op diverse fora en reviewers dan die van Garmin.

Ik weet niet welke sensor TomTom gebruikt, ben daar wel benieuwd naar. EDIT: zie link naar DCRainmaker:https://www.dcrainmaker.com/2015/11/tomtom-spark-review.html In eerde versies van TomTom was Mio de leverancier, bij de Spark de LifeQ

Als optische hartslagmeting belangrijk is, zou ik bij nieuwe aanschaf van een horloge altijd gaan voor de 14-dagen proefperiode bij online aankopen.

[ Voor 5% gewijzigd door bert74 op 21-06-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10 21:49
Ik ben ook aan het kijken voor een sporthorloge, mijn belangrijkste eisen zijn:
- interval
- waterdicht
- max 150 euro
- optie tot hartslag
- optioneel multisport (niet doorslaggevend)
- synchroniseren via telefoon

Ik kwam op de TomTom, Garmin M400 en Garmin FR25 uit. Nu is blijkbaar de intervalfunctie van TomTom heel beperkt dus die valt alsnog af. De FR25 is wat recenter, maar de M400 wordt door DCRainmaker behoorlijk aangeprezen vanwege de uitgebreide functies.

- Hoe zijn de intervalfuncties van beiden?
- Hierboven wordt als nadeel de tijd van synchroniseren van de M400 genoemd. Hoe lang is lang in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25
shoombak schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:55:
[...]

Thanks! Kom van 102 kg begin dit jaar, heb gemerkt dat een activitytracker als de Vivoactiver HR me enorm motiveert, vandaar dat ik mezelf voorgenomen had om bij het behalen van mijn streefgewicht een sporthorloge te kopen wat naast functionaliteiten ook prima dagelijks te dragen is als ik aan het werk ben. Vandaar dat ik uitgekomen ben op de Fenix 5, ga voor het standaard model, die heeft voldoende functionaliteit ;)
Ik had hetzelfde met mijn Microsoft Band 2: extra motivatie. Nu mijn Band 2 retour is, kom ik nu ook uit de Fenix 5. Het valt mij op dat de Fenix 5 nog beperkt verkrijgbaar is, zeker die met saffier glas en zonder extra borstband. Verder dan gps.nl, all4running.nl en bever.nl kom ik niet. Iemand ervaringen met 1 van deze winkels?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Forerunner 935 komt van All4running (daarvoor had ik de fenix5 bij hen besteld, deze geretourneerd en de 935 ipv daarvan genomen). In principe qua service prima, alleen zijn de levertijden die ze voor Garmin producten noteren helaas niet bepaald up to date.

Als de producten op voorraad zijn klopt het wel, maar als ze op 3-5 dagen staan (standaard notatie voor externe leveranciers) dan komt daar tot nu toe weinig van terecht bij de garmin spullen.

(Mijn 935 heb ik ruim 2 weken op moeten wachten en heb nu een leren quickfit band in bestelling staan waar ik nu al ruim een maand op wacht.

Eh, ik zie hem nu opeens op geannuleerd staan trouwens... Daar maar weer even contact over opnemen. Misschien dat ik hem daadwerkelijk maar annuleer want dit schiet niet echt op.

Maar het retourneren van de Fenix was geen probleem en als tegemoetkoming voor het lange wachten kreeg ik een kleine korting wat ook wel redelijk netjes was.

Bever alleen ervaring met andere bestellingen, ook prima ervaringen maar zeer beperkt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
BigEagle schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:02:
[...]
Ik had hetzelfde met mijn Microsoft Band 2: extra motivatie. Nu mijn Band 2 retour is, kom ik nu ook uit de Fenix 5. Het valt mij op dat de Fenix 5 nog beperkt verkrijgbaar is, zeker die met saffier glas en zonder extra borstband. Verder dan gps.nl, all4running.nl en bever.nl kom ik niet. Iemand ervaringen met 1 van deze winkels?
Hoewel shopreviews een beetje offtopic zijn hier is mijn ervaring met zowel gps.nl als bever.nl erg goed. gps.nl is echt een specialist op navigatie gebied en blinken hier ook in uit, daarnaast doen ze wel wat, maar niet veel. Bever is gewoon een erg groot en redelijk goed bedrijf. Als je geluk hebt is je dichtstbijzijnde winkel voorzien van een gps 'specialist' (lees: iemand die er iets meer verstand van heeft) maar buiten de flagshipstores kan dit dus tegenvallen. Daarnaast hebben ze natuurlijk heel veel andere spullen, dus gps is er duidelijk "bij". Soms heeft bever voorrang bij levering van bepaalde gps modellen al hangt dit af van zowel merk als model en dit gaat dus zeker niet altijd op.
All4running ken ik niet, maar uit mijn ervaring met mijn lokale hardloopwinkel zou ik daar niet snel meer een gps horloge halen. Niet dat ze zo slecht waren bij mij, maar kennis is duidelijk minder en ook de levering en communicatie daaromheen liepen matig. Voor hardloopkleding/schoenen zijn ze goed, gps toeters en bellen mwah...
Overigens kan je 'winkels' soms ook vinden via marktplaats. Ik vermoed dat coolblue ook wel zal kunnen leveren, dat is immers ook een grote speler. Daarbuiten kan je nog kijken of er leuke aanbiedingen zijn in de UK, de pond is aardig gezakt de laatste paar weken. Garantie via garmin zelf werkt erg goed, dus je bent niet zo afhankelijk van je winkel wat dat betreft. (ook hier spreek ik uit ervaring)
bert74 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:08:
[...]
Ik heb hopelijk proberen duidelijk te maken dat optische hartslagmeters niet per definitie onnauwkeurig zijn. Zeker gezien mijn goede ervaringen met bijvoorbeeld de Scosche en de optische sensoren van Mio.

Mijn ervaringen met Gamins' eigen sensor is slecht. Dat kan aan mij liggen natuurlijk, toch durf ik wel te beweren dat de sensoren van o.a. Scosche en Mio over het algemeen beter worden gewaardeerd op diverse fora en reviewers dan die van Garmin.

Ik weet niet welke sensor TomTom gebruikt, ben daar wel benieuwd naar. EDIT: zie link naar DCRainmaker:https://www.dcrainmaker.com/2015/11/tomtom-spark-review.html In eerde versies van TomTom was Mio de leverancier, bij de Spark de LifeQ

Als optische hartslagmeting belangrijk is, zou ik bij nieuwe aanschaf van een horloge altijd gaan voor de 14-dagen proefperiode bij online aankopen.
Die 14 dagen proeftijd is altijd goed, al zou ik dit bij een fysieke winkel ook gewoon afdwingen en als ze een beetje met je meedenken zou ik hier geen problemen bij zien. (overigens is dit voor klanten-kaarthouders bij bever meestal geen probleem al weet ik de kleine lettertjes bij hun niet goed)

Qua garmin's sensoren, het is een beetje te kort door de bocht om ze allemaal over één kam te scheren. Ik weet niet meer precies in welk model welke sensor zit, maar er is een heel scala aan verschillende sensoren. In het kort zijn de oudere generaties met optische sensor extern gemaakt en daarna in het garmin horloge ingebouwd, daarna is garmin zelf met hun eigen sensoren begonnen en deze zit inmiddels in de tweede generatie.

Ik snap je punt verder wel, er zijn duidelijk verschillen in kwaliteit en de scosche en mio (al ken ik de laatste niet uit persoonlijke ervaring) hebben gewoon veel minder problemen en werken bij veel meer mensen zonder problemen.

Overigens had DCRainmaker nog een leuk linkje over 'hoe je je optische sensor nou wel of niet moet dragen'
https://twitter.com/eramirez/status/874722296732073984

[ Voor 35% gewijzigd door rockhopper op 21-06-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 08:12
GurbY{nl} schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:35:
[...]

Daarom gaat een (sport)horloge met een sim-kaart ook heel normaal worden in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Tweddy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:27:
[...]
Daarom gaat een (sport)horloge met een sim-kaart ook heel normaal worden in de toekomst.
Er zal wel iets op bedacht gaan worden inderdaad. Maar heel snel zal dat wel niet gaan met alle rompslomp omtrend G4 / wifi / mobiele providers. Voor 112 maakt dat niet zoveel uit, maar je weet wel hoe het gaat "als we dan toch een simkaart hebben wil ook ...." Daarbij is een simkaart een relatief monsterlijk groot iets voor in een horloge, daar zal dus ook weer wat op bedacht moeten worden net zoals de antenne. Allemaal wel oplosbaar, maar het moet eerst geïmplementeerd worden voordat het de norm kan zijn.

Voor de veiligheid kan het mij niet vroeg genoeg komen, maar in de praktijk zie ik het nog niet zo snel komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zojuist de Polar M400 besteld. Kan niet wachten om 'm morgen uit te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-10 16:19
rockhopper schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:40:
[...]

Er zal wel iets op bedacht gaan worden inderdaad. Maar heel snel zal dat wel niet gaan met alle rompslomp omtrend G4 / wifi / mobiele providers. Voor 112 maakt dat niet zoveel uit, maar je weet wel hoe het gaat "als we dan toch een simkaart hebben wil ook ...." Daarbij is een simkaart een relatief monsterlijk groot iets voor in een horloge, daar zal dus ook weer wat op bedacht moeten worden net zoals de antenne. Allemaal wel oplosbaar, maar het moet eerst geïmplementeerd worden voordat het de norm kan zijn.
M2M SIM: is gewoon een kleine chip van één of andere provider, die gesoldeerd wordt op de printplaat . Bv. TomTom, Coyote,... maken gebruik van dergelijke kleine SIM chips in hun toestellen. Je betaalt dan een bepaald bedrag per maand om die service te gebruiken. Losse SIM kaart zal het nooit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Is er al iemand die de nieuwe Fenix 5 bandjes op de Fenix 3 heeft geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Omdat er in dit topic zo weinig plaatjes te zien zijn ... :)

Mijn Garmin 735XT

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/C16DT3pwaur8nzwUyxITWMF6RnQm0SCvk2_j7gI98FGriALBaFiHHASiIdSkYWzLS4OkImr9qEmsgU1KS8lzOJg8rnvIT0Q4-uVdTsGzn_BMC2Fku5fzgBvVCeJZk37f_pxd3bx17QEaun1Ddc2daum1oMiuEfXwlRk17pp_75uJTDvN_76wZOUkcXtjFaoa-yHCtbrSHY_Z57Waq2t2JJuj1KzcYXdzhrLIdlrJV6blNvMSx_4S9A2Vl8LuZfHiwSrC_r9Wl-WR4Owe0aprKutmekTVHUz89f_Rl2mKxp9pMESIXqLQGJXg9-6V-D1jD4cUnoQsjiwKO9q0FI_l1Y3UqvYIKf9W8L0hlogUGBWkOhM7WIsWhDrD_LUvp4d_KZDIelXT-9m8DAhrQ4QhujXYo6o9kbhM2sstynJMw7-PuQbVSrl4d_9v9kwc6FpQi4T2hMtlber7oKjkzcnNfl6pJ0VVvu4wSV6Lv4aU6FTfPpGiwAJ5tfo_K-tVjWc3sACmHQJPLxweDGuPNirRRSKqtDbEEZpFTXaxnLglmiBbaodHakLDQaPR6h49l0G0DhNX7QPo_3PcKCx3YZtVGyDRnvyscFxCPbBz2g6Vg7hzKdHLygaa=s800-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/rhTUSeU4nhGNcej7u1BAaIUZ3dEX_oxOiVwoIYsZJphrL32DfZmILRG4hItEh60pNFqgvnRU2zqA17cCF-EmYB7VvL9jTc66SngzKVxwRP8XwlXWmA8B0rHgpkqlWEm5Aqrkp5LnkcqhfxNp0nIR6DUHQY27al6vIRu-YrtNfjBiDdnJv_D4y8ALMUpKc5O4trqtAgWLszaYU7RpTaXTNtVaP3rN0bW1wXZgN_pemaL9DFjVHIVDmRi6lwVkwK8iy8r7YbN-cx-yCMoLSuPkIFJ2q8Y0v8nCXS-J4Gno09ZN6EVt5hl33-g1F7gL1tIcL0FR9Dty9GQDmXC9JbdqKITz-dwy80k5Q5IVdZCKLL17ZmI_XWs1pPWNJAZMiyZeX-KWof7TAHnEY-x9vunYcaVPqyF8r99A2-xgdqZpOGPHY39KiTdZxAjHfdj1vqaJOTOpsQMU9qMqi3IoHjSrXh8hDke0XPUurwIywWr1lnzP3DP_3yJAaEKcb8ke8jUIBeQyhPitpbIHzo46_FqgZ6V_zz-bUUapgb9oK_VkMWlFqexZ12bx1bGKD4AFT6YaSOeNVy-4U2Da4a4InVKmWp-vFAVq-XDS3g_JT4mpe7tIXm508DYW=w800-h533-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/HYh06Y7sBvH6NiZ4MWfDN18eHpI2gVp7lUutpCr5Mbo4cTutVsqxKet58SZ64OPZtu_yfQ2e5zLrNOMUPPvliD7GXTqLGyEqRoj_jWWnRiMuXhXLtVbK5V7JAhlgkcyVXKPBY1SA1Kch4ySMufipKoE9Abtu13GPJvI9VStJnMIiTRPI7qXjlCi75PuslNxyQ3_vIKF9pAL6UYz1It7H2AHibQ28_4GAdFf1WWG1VyiKcrQehi_vzBozpp2-UKylBYYO47LBmICzhVZW_Bkw7Rjjp2wziDcEF1vqtzme5Kod4BtKzQM0Sshnh1ha5gCiZI5eFr4yzFd9KB0wsF2BhFwkKOZLYL25OC2x-QPqP-JqLs_p-UK7zpfOUZKfW4n3jeMaiB-uRbmobJKRCrm74IfTq-UpFxbOFsI4J-dxzeiFxe8GCTZwLMER6CbGeROG8l2_6wBioD6gddfW5qPIsWrnHh4oU7aLK8jTBYM-ywElM8hyiD-t-okyjtaMq2Z3iltdVUaQMivY-SNbaLVmckaLG5n8qlvgChpK5cYbxj4qLwXDqVt-5nNOWR1uOCE-72zGK428kvmdgG1rXXzOdH4LQdC43FGNNgNUuStkoJ3OGeDULf_F=w800-h533-no

Het lijkt me leuk wat ook plaatjes van jullie klokjes in 'actie' te zien hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 16:09
KnOeFz schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:03:
Het lijkt me leuk wat ook plaatjes van jullie klokjes in 'actie' te zien hier.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/RZrB4gj.jpg
Fenix 3 silver op nylon strap (olive).
Tijdens een fijne wandeling in midden-Duitsland. Onvoorbereid en niet echt een route aan het volgen, vandaar de rode pijl die aangeeft waar ik heen moet om mijn auto terug te vinden :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Vroege Fenix 3 foto
Ik heb verbazend weinig (zeg maar gerust dat dit de enige is) foto's van m'n horloge. Let niet op de recordtijd want dit was geloof ik de eerste rit met het nieuwe toestel nadat het eerste exemplaar vervangen was.
Toestel Fenix 3 grey,
Bandje: 26mm Black Grey & Red Stripe Nato Zulu G10 Ballystic Nylon Watch Strap w/ Black Rings omdat deze perfect qua kleur past bij het horloge.

Dagelijks tijdens het werk gebruik ik trouwens de Garmin Olive Green strap die @dreamscape laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 16:09
Overigens wissel ik de olive nylon strap af met de zwarte variant. Ze worden ook gebruikt bij het sporten (duh, daar heb ik dat ding voor), dus soms worden die bandjes wel wat zweterig.

Soms gebruik ik ook de originele rubber strap, maar dan moet ik wel gaan schroeven. Die nylon straps kunnen gewoon achter de lugs door.

Daarnaast heb ik ook de brede velcro strap van de fenix 2, voor tijdens wintersport. Daarbij zit een verlengstuk om het horloge over mijn snowboardjack te kunnen dragen. Zal van de andere combinaties ook eens een foto schieten...

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1 ... 50 ... 325 Laatste