Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 49 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Is dat niet puur dat je meteen het juiste activiteittype hebt en dat je aparte datavelden kunt instellen voor dat activiteittype?

Volgens mij geldt dat voor alle activiteiten op de Garmin horloges. Er zijn er maar heel weinig met echte eigen functionaliteit. Dit vat het wel goed samen:
Let’s talk about how it works in sport, or rather specifically workouts. When it comes to sport modes there are numerous to choose from here. They are:

Running: Run, Trail Run, Treadmill Run, Indoor Track
Hiking: Hike, Climb, Walk, Navigate
Cycling: Bike, Bike Indoor, Mountain bike
Swimming: Openwater Swim, Pool Swim
Triathlon: Triathlon Mode, Swimrun, +general multisport mode
Skiing: Ski, Snowboard, XC Ski
Other water: Stand Up Paddleboard, Row, Row Indoor
Other: Golf, Golf TruSwing, Strength, Cardio, Jumpmaster, Tactical, Other (make your own up)

In order to keep things simple, I’m going to start with explaining the basics of sport mode using the running mode. But the key thing to understand is that by and large these sport modes share the same core functionality. Meaning that things like alerts, structured workouts, data field customization are the same across the board. Where you see differences is in nuances related to each sport, for example in cycling you can enable power meter metrics – but those aren’t seen in golf or swimming. Or in swimming you’d get stroke metrics that aren’t seen in running. But the way you interact with each mode is largely the same.
Bron: https://www.dcrainmaker.c...h-review.html#sport-usage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:10

m-vw

Dus?

chaola schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:36:
Toevallig nog mensen hier die de 10 miles in Antwerpen vandaag hebben gelopen met een Garmin of Polar? Ik heb de indruk dat Garmin veel beter omgaat met een wegvallend GPS signaal in de tunnels. Als ik op Strava kijk, komen de Garmin lopers allemaal in de buurt van 16 km, mijn Polar heeft slechts 15,4 en anderen met een Polar zelfs maar 15. Is dat een bekend fenomeen? Het lijkt alsof de meters zonder signaal gewoon niet worden meegeteld, terwijl Garmin dan gewoon de afstand berekent als een rechte lijn tussen de plek van wegvallen en terug oppikken van het signaal. Zou dat kunnen? Lijkt me toch wel een bug dan van Polar. :/
Mijn horloge kwam dit jaar tot 15,9km. Trekt inderdaad een recht lijn tussen twee punten als het signaal weg is gevallen. (Is trouwens een generiek horloge van de Aldi.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-10 15:18
Ik heb de forerunner 35 van Garmin maar ben niet zo tevreden over de GPS accuracy tijdens het hardlopen. Deze geeft regelmatig aan dat ik over huizen loop of over een sloot. Hiernaast is het regelmatig een zigzaggend lijntje op de garmin connect app.

Zijn er nog tips om de accuracy te verbeteren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:56
FrankoNL schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:01:
Ik heb de forerunner 35 van Garmin maar ben niet zo tevreden over de GPS accuracy tijdens het hardlopen. Deze geeft regelmatig aan dat ik over huizen loop of over een sloot. Hiernaast is het regelmatig een zigzaggend lijntje op de garmin connect app.
Solliciteren als Mozes of Zwarte piet? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
coldasice schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:09:
[...]

Solliciteren als Mozes of Zwarte piet? ;)
Het was Jezus die over water liep en Mozes die de zee spleet.

Althans, dat zegt het sprookjesboek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Die Zwarte Piet is denk ik voor als je snel over de daken wilt gaan ;)

Tips: zorg dat je een goede fix hebt voordat je begint. Dit is tegenwoordig minder belangrijk vanwege de geïntegreerde quickfix die de meeste toestellen hebben, maar het helpt altijd. Dus zet je horloge aan voordat je direct begint met rennen en laat hem een minuutje zoeken (terwijl jij de deur op slot draait of even rekt & strekt)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
rockhopper schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:58:
Die Zwarte Piet is denk ik voor als je snel over de daken wilt gaan ;)

Tips: zorg dat je een goede fix hebt voordat je begint. Dit is tegenwoordig minder belangrijk vanwege de geïntegreerde quickfix die de meeste toestellen hebben, maar het helpt altijd. Dus zet je horloge aan voordat je direct begint met rennen en laat hem een minuutje zoeken (terwijl jij de deur op slot draait of even rekt & strekt)
Ja het ding is dat hij wel zegt "klaar" et zijn met zoeken.... Dus hij heeft dan wel een GPS lock blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Tja mijn Fenix 3 wil ook nog wel eens 'klaar' zeggen na een koude start (activiteit meteen opnemen terwijl ik eigenlijk nog op een goede fix wacht) in een andere stad dan m'n vorige activiteit. Hij 'lijkt' het dan te doen, maar ik zie dan de eerste km vaak rare dingen zoals extra afstand, zigzag lijntjes en een verkeerde startplek. Maar dit trekt zichzelf weer goed na xx tijd/afstand. Nu heb ik geen ervaring met de FR35 maar mogelijk zou deze langer nodig kunnen hebben. Mijn punt is: geef het horloge de tijd voor een goede fix bij twijfel.

Verder: Als je geen genoegen neemt met de resultaten van je horloge dan kan je altijd nog of het horloge terugsturen, of een garantieclaim indienen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
rockhopper schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:36:
Tja mijn Fenix 3 wil ook nog wel eens 'klaar' zeggen na een koude start (activiteit meteen opnemen terwijl ik eigenlijk nog op een goede fix wacht) in een andere stad dan m'n vorige activiteit. Hij 'lijkt' het dan te doen, maar ik zie dan de eerste km vaak rare dingen zoals extra afstand, zigzag lijntjes en een verkeerde startplek. Maar dit trekt zichzelf weer goed na xx tijd/afstand. Nu heb ik geen ervaring met de FR35 maar mogelijk zou deze langer nodig kunnen hebben. Mijn punt is: geef het horloge de tijd voor een goede fix bij twijfel.

Verder: Als je geen genoegen neemt met de resultaten van je horloge dan kan je altijd nog of het horloge terugsturen, of een garantieclaim indienen.
Jaa ik vrees idd dat het een garantieclaim wordt.

Kijk naar onderstaand plaatje. Dit is wat ik bedoel :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/11t6jjb.png

Ik liep dus op de stoep ter hoogte van het zwarte stipje. De lijn zwabbert echter alle kanten op. Dit betekent dus ongeveer 10 tot 15 meter verschil op sommige punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Je doet er in ieder geval verstandig aan om ook de track even over een satelliet kaart te leggen. Kaarten (gewone niet satelliet afbeeldingen dus) willen nog wel eens een klein beetje verkeerd liggen.
Op zich ziet de track er niet superslecht uit maar helemaal strak is ie zeker niet. Al lijkt het rechts (ging je van olympiaweg naar S126?) wat beter te zijn.
Bij twijfel leg ik altijd zelf 2 of meerdere (ik heb meerdere devices) over elkaar heen in bij deze site:
http://www.mygpsfiles.com/app/
(je kan je gpx/fit files gewoon naar de kaart slepen)
Zo zag ik dat mijn 'verdronken' oregon 600 wel een goede gps functie had, maar geen goede ontvangst meer van externe sensoren.

[ Voor 30% gewijzigd door rockhopper op 03-05-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
rockhopper schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:05:
Je doet er in ieder geval verstandig aan om ook de track even over een satelliet kaart te leggen. Kaarten (gewone niet satelliet afbeeldingen dus) willen nog wel eens een klein beetje verkeerd liggen.
Op zich ziet de track er niet superslecht uit maar helemaal strak is ie zeker niet. Al lijkt het rechts (ging je van olympiaweg naar S126?) wat beter te zijn.
Bij twijfel leg ik altijd zelf 2 of meerdere (ik heb meerdere devices) over elkaar heen in bij deze site:
http://www.mygpsfiles.com/app/
(je kan je gpx/fit files gewoon naar de kaart slepen)
Zo zag ik dat mijn 'verdronken' oregon 600 wel een goede gps functie had, maar geen goede ontvangst meer van externe sensoren.
Gedaan. Ook op die site zie je dezelfde verschillen op dat stuk. Op andere stukken lijkt hij accurater. Het lijkt dus nogal te schommelen. Misschien als ik een paar keer hardgelopen heb dat hij het beter gaat doen? Tot nu toe heb ik hem een keer gereset om te kijken of dat hielp, maar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Je zult uiteindelijk zelf moeten beslissen of je er mee kan leven of dat je betere resultaten wilt.

Ik heb ooit bij de gps problemen bij het uitkomen van de Fenix 3 het advies gekregen van iemand (forum? garmin helpdesk? dcrainmaker?) om de gps een 'long soak' te laten doen bij de eerste firmware update of na een reset. Dit betekend zoveel als dat je de gps gewoon aan zet en ergens midden in de tuin / veldje neerlegt voor minimaal 30 minuten. Belangrijk is dat er geen bomen staan (niet onder bladerdek) en niet in de buurt van gebouwen (flats / bruggen / andere dingen die vrij zicht op de hemel beletten).

Je hebt bij afwijkingen/geen vaste fix zeker de eerste 5 minuten "beweging", je ziet dan de afgelegde afstand teller oplopen ondanks dat het toestel op een vaste plek ligt. Na ongeveer 30 minuten zou dit dan nog maar minimaal (of helemaal niet) meer moeten optreden. Nu zal in het geval van de 35 (toch min of meer de instapper / budget range) het waarschijnlijk teveel gevraagd zijn om geen schommelingen meer te zien, maar misschien lost het wat voor je op. En anders een goed excuus voor een upgrade? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:32
FrankoNL schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:01:
[...]

Jaa ik vrees idd dat het een garantieclaim wordt.

Kijk naar onderstaand plaatje. Dit is wat ik bedoel :)

[afbeelding]

Ik liep dus op de stoep ter hoogte van het zwarte stipje. De lijn zwabbert echter alle kanten op. Dit betekent dus ongeveer 10 tot 15 meter verschil op sommige punten.
Heel veel beter dan dit wordt GPS niet in de bebouwde kom ben ik bang...

Als je echt precisie wil: hardloophorloge + footpod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
rockhopper schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:36:
Dit is ook mijn ervaring met alle GPS apparaten die ik de afgelopen 10 jaar gebruikt heb, dat begon met de eerste smartphones en daarna een aldi gps horloge en nu de tomtom. Zodra die meld dat er een gps fix is, wacht nog even. Je kunt dit ook zien wanneer je op je smartphone naar maps gaat. Als je inzoomt op je eigen plek zie je dat het binnen de eerste 30 sec steeds nauwkeuriger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-10 13:24
Heb ondertussen mijn Forerunner 935 binnen (had daarvoor de Fenix5, die dus teruggestuurd ivm tegenvallende gps) en de 935 lijkt inderdaad een stuk strakker en stabieler.

De looks van de Fenix5 vond en vind ik wel mooier, maar gelukkig is de 935 wel al een stapje boven mijn 735x. Voelt niet zo plastic-achtig...Grootste punt voor mij is de grote zwarte lege ring rond de display:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/e6old5.jpg

Zo had het er uit kunnen zien (linker 2 zijn puur de 935 met verschillende watchfaces. De 3e is met de ring zoals die op de Fenix5 zit, deze ring is puur oppervlakkig op het scherm en heeft geen functie... had dus makkelijk ook zo op de 935 gezet kunnen worden. De 4e is met een klein stukje bezel van de F5 meegenomen).

Door zo'n extra ring als opvulmateriaal komt het al een stuk netter over wat mij betreft.

Hoe dan ook, reden voor vervangen was de gps en die lijkt dus inderdaad echt wel beter (en stiekem is auto wifi upload/sync ook wel fijn eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Requiem19 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:46:
[...]

Heel veel beter dan dit wordt GPS niet in de bebouwde kom ben ik bang...

Als je echt precisie wil: hardloophorloge + footpod.
Ja das het gekke, de tom tom runner was echt heel erg accuraat. tot op de meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
FrankoNL schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:15:
[...]

Ja das het gekke, de tom tom runner was echt heel erg accuraat. tot op de meter :)
Dat was denk ik meer geluk dan echte skill van je Tom Tom, want particuliere GPS apparaten zijn per definitie niet op de meter nauwkeurig. Zelfs de beste GPS horloges hebben een meetbare variatie van 2,6%

Een goed gecalibreerde footpod heeft een afwijking van max 5 sec/km op een pace van 5:30. Het beste GPS horloge heeft al een afwijking van 17 sec/km op een pace van 5:30. Als we dan kijken naar de beste TomTom zitten we al op 28 sec/km. En de Fenix 3 al op 31 sec/km...

(http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy -> betrouwbaarheid van zijn metingen staat eeuwig ter discussie, maar betere vergelijkingen hebben we tot nu toe niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Requiem19 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Dat was denk ik meer geluk dan echte skill van je Tom Tom, want particuliere GPS apparaten zijn per definitie niet op de meter nauwkeurig. Zelfs de beste GPS horloges hebben een meetbare variatie van 2,6%

Een goed gecalibreerde footpod heeft een afwijking van max 5 sec/km op een pace van 5:30. Het beste GPS horloge heeft al een afwijking van 17 sec/km op een pace van 5:30. Als we dan kijken naar de beste TomTom zitten we al op 28 sec/km. En de Fenix 3 al op 31 sec/km...

(http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy -> betrouwbaarheid van zijn metingen staat eeuwig ter discussie, maar betere vergelijkingen hebben we tot nu toe niet).
Mwah, als een merk/model het consequent goed doet is dat geen geluk meer... Of hebben ze ten minste het geluk afgedwongen.

Niets is perfect en gps heeft idd een onnauwkeurigheid. Maar tegenwoordig kunnen ze met de juiste algoritmes en andere sensoren heel wat afvangen...

Zoals eerder vermeld, de fenix5 was voor mij een tegenvaller. Als je puur kijkt naar de onnauwkeurigheid van gps was het misschien niet gek wat hij deed, maar het feit dat andere modellen het wel goed deden maakt het niet zo zwart wit.

Dus geluk, nee... Sommige implementaties en onderdelen werken gewoon brakker dan anderen. Als je een brakke implementatie koopt en deze werkt toevallig wel goed voor jou, dan heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
m0ridin schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:51:
[...]

Mwah, als een merk/model het consequent goed doet is dat geen geluk meer... Of hebben ze ten minste het geluk afgedwongen.

Niets is perfect en gps heeft idd een onnauwkeurigheid. Maar tegenwoordig kunnen ze met de juiste algoritmes en andere sensoren heel wat afvangen...

Zoals eerder vermeld, de fenix5 was voor mij een tegenvaller. Als je puur kijkt naar de onnauwkeurigheid van gps was het misschien niet gek wat hij deed, maar het feit dat andere modellen het wel goed deden maakt het niet zo zwart wit.

Dus geluk, nee... Sommige implementaties en onderdelen werken gewoon brakker dan anderen. Als je een brakke implementatie koopt en deze werkt toevallig wel goed voor jou, dan heb je geluk.
Je hebt geluk als je GPS horloge iedere keer op de meter nauwkeurig je run meet, omdat geen enkel GPS horloge zo precies is. Dat is de bottom line :).

Dat er verschillen zijn tussen GPS horloges is erg duidelijk, zie ook de link die ik aandraag. De Fenix5 zit qua nauwkeurigheid in het middenveld.

Ik ben erg benieuwd naar de nauwkeurigheid van de 935. Als die beter is, is de conclusie snel getrokken dat de het metalen frame van de Fenix de werking van de GPS nadelig beïnvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Requiem19 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Je hebt geluk als je GPS horloge iedere keer op de meter nauwkeurig je run meet, omdat geen enkel GPS horloge zo precies is. Dat is de bottom line :).

Dat er verschillen zijn tussen GPS horloges is erg duidelijk, zie ook de link die ik aandraag. De Fenix5 zit qua nauwkeurigheid in het middenveld.

Ik ben erg benieuwd naar de nauwkeurigheid van de 935. Als die beter is, is de conclusie snel getrokken dat de het metalen frame van de Fenix de werking van de GPS nadelig beïnvloedt.
Hmm oke dat wist ik niet. Dan heb ik blijkbaar een heel nauwkeurig horloge gehad. De tijd op mijn horloge tijdens de marathon scheelde maar 35 seconden met die van de eindmeting door de organisatie :)

En heb ik dus nu ook pech :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Requiem19 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Even de discussie van fellrnr vermijden, maar zou je wat toelichting kunnen geven hoe ik die afwijkingen van jou moet interpreteren. 5s / km heb je het dan over de totale afwijking nadat je een km hebt afgelegd? of over de afwijking in snelheid/tempo? Ik snap het niet helemaal goed. Daarom heb ik ook moeite met het inschatten van hoe groot die afwijkingen nu precies zijn of wat ermee bedoelt wordt. Op het oog lijkt het dat een footpod "ruim zes keer zo goed" is als een fenix 3 ... maar dat is waarschijnlijk niet helemaal het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
rockhopper schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:34:
[...]

Even de discussie van fellrnr vermijden, maar zou je wat toelichting kunnen geven hoe ik die afwijkingen van jou moet interpreteren. 5s / km heb je het dan over de totale afwijking nadat je een km hebt afgelegd? of over de afwijking in snelheid/tempo? Ik snap het niet helemaal goed. Daarom heb ik ook moeite met het inschatten van hoe groot die afwijkingen nu precies zijn of wat ermee bedoelt wordt. Op het oog lijkt het dat een footpod "ruim zes keer zo goed" is als een fenix 3 ... maar dat is waarschijnlijk niet helemaal het geval.
Die info komt uit de Fellrnr link. Het is de dor hem berekende maximale afwijking per horloge qua instant pace. Dit is ook precies waarom instant pace door bijna niemand gebruikt wordt met GPS. Te instabiel. Footpod is hier wel bruikbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
FrankoNL schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:10:
[...]

Hmm oke dat wist ik niet. Dan heb ik blijkbaar een heel nauwkeurig horloge gehad. De tijd op mijn horloge tijdens de marathon scheelde maar 35 seconden met die van de eindmeting door de organisatie :)

En heb ik dus nu ook pech :9
Een horloge dat op 4uur (aanname) 35s afwijkt is niet "heel nauwkeurig". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
MrAcid schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:55:
[...]

Ik snap ook niet hoe een tijd kan afwijken? Je tijd is van start tot finish :)

Dat je meer meters hebt gelopen en daardoor er langer over hebt gedaan is wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
MrAcid schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:55:
[...]

Nouja 14.400 seconden (4 uur) en dan 35 seconden afwijking ... das ongeveer 0,3 procent. Das redelijk nauwkeurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
FrankoNL schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:11:
[...]
Nouja 14.400 seconden (4 uur) en dan 35 seconden afwijking ... das ongeveer 0,3 procent. Das redelijk nauwkeurig.
Het gaat er meer om dat juist de tijd exact zou zijn, immers iedereen start op hetzelfde moment (startsignaal) en het moment van finishen is ook een exacte tijd, die normaal gesproken identiek hoort te zijn. Het is immers overal in Nederland exact dezelfde tijd.

De afstand die je aflegt daarentegen kan wel afwijken. Ten eerste heeft de organisatie iets arbitrair gemeten en beslist dat dit de marathon afstand is (iets van 42,nogwat km uit m'n hoofd, ik ben duidelijk geen marathon loper, waarvoor excuses, ik heb de grootste respect voor de mensen die het kunnen afleggen, maar ik zal er niet bij gaan horen). Jouw horloge die op hetzelfde moment begint met meten (starttijd) kan echter een andere afstand hebben gemeten doordat je niet exact op de ideale lijn loopt, je moet uitwijken voor mederenners en door afwijkingen in het gps signaal. Echter het moment dat je de finish lijn passeert is qua tijd voor zowel de gps als de organisatie identiek. Alleen je horloge heeft misschien besloten dat je 42,nogwatietsmeer of 42,netietsminder hebt gerend. De tijd echter zou niet mogen afwijken.

Let wel doordat de afstand anders is (afwijking parcours en wat je horloge meet) en de organisatie het punt van start tot finish (en de tijd daartussen) als passend en correct aannemen kan wel een tijdsverschil opleveren met het moment waarop je horloge zegt: je hebt nu precies de marathonafstand afgelegd en de tijd die de organisatie heeft gemeten.

PS voor de echte nerds onder ons: ik laat de relativiteits-theorie maar even buiten beschouwing want hij zal wel niet zo snel rennen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 04-05-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
FrankoNL schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:11:
[...]

Jouw horloge loopt na een jaar 21 uur en bijna 20 minuten achter. :+
In 1974 maakte ze al horloges die 12 seconde per jaar afweken.

Maar goed, dit is een beetje flauw van mij - want je bedoelt dit:
rockhopper schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:42:
[...]

Let wel doordat de afstand anders is (afwijking parcours en wat je horloge meet) en de organisatie het punt van start tot finish (en de tijd daartussen) als passend en correct aannemen kan wel een tijdsverschil opleveren met het moment waarop je horloge zegt: je hebt nu precies de marathonafstand afgelegd en de tijd die de organisatie heeft gemeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 13:43

Pathogen

Shoop Da Whoop

Requiem19 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:50:
[...]

Die info komt uit de Fellrnr link. Het is de dor hem berekende maximale afwijking per horloge qua instant pace. Dit is ook precies waarom instant pace door bijna niemand gebruikt wordt met GPS. Te instabiel. Footpod is hier wel bruikbaar voor.
Mwoh. (FR220) Instant pace gebruik ik standaard, maar is gewoon niet heilig. Over het algemeen wel een prima indicatie.
Bijna iedereen die ik met een horloge zie lopen heeft Instant pace standaard op scherm 1.

Lap pace werkt soms wel iets beter, maar de eerste paar 100m springt dat nog heftiger heen en weer dan instant pace, omdat er nog geen trailing data is.
Average pace is alleen leuk voor de vlakke runs. Tijdens een race wel ideaal om te weten of ik nog op schema lig.
Dan blijft alleen Instant pace over als enigzins degelijke indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wat bedoel je met trailing data?

Lap pace gebruikt de cumulatieve instant pace, dus kan per definitie toch niet meer schommelen dan instant pace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Requiem19 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:17:
Wat bedoel je met trailing data?

Lap pace gebruikt de cumulatieve instant pace, dus kan per definitie toch niet meer schommelen dan instant pace?
Ik kan het prima mis hebben :P maar als ik van 1.99 naar 2.00km ga, dan gaat mijn lap pace flink schommelen. Ik heb de indruk dat letterlijk de pace vanaf het 2.00km punt gebruikt wordt, en niet nog een stukje vanaf 1.99 om de boel een beetje glad te houden.
Een stukje data van vóór je meetpunt gebruiken om te smoothen is ook wat ik bedoel met trailing data. Instant pace doet dat sowieso, omdat er geen punten zijn waarop de boel gereset wordt. Lap pace reset dat (volgens mij) wel en schommelt dan dus elke keer als je een nieuwe lap begint.

Uiteraard kan dit in andere horloges anders geïmplementeerd zijn, maar dit is mijn indruk van de 220.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Pathogen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:22:
[...]

Ik kan het prima mis hebben :P maar als ik van 1.99 naar 2.00km ga, dan gaat mijn lap pace flink schommelen. Ik heb de indruk dat letterlijk de pace vanaf het 2.00km punt gebruikt wordt, en niet nog een stukje vanaf 1.99 om de boel een beetje glad te houden.
Een stukje data van vóór je meetpunt gebruiken om te smoothen is ook wat ik bedoel met trailing data. Instant pace doet dat sowieso, omdat er geen punten zijn waarop de boel gereset wordt. Lap pace reset dat (volgens mij) wel en schommelt dan dus elke keer als je een nieuwe lap begint.

Uiteraard kan dit in andere horloges anders geïmplementeerd zijn, maar dit is mijn indruk van de 220.
Dit klopt, maar dat is na 50m uitgevlakt, zeker als je een vlak tempo loopt.
Vele malen bruikbaarder dan Instant Pace wat mij betreft.

Je kunt overigens apps (data velden) downloaden om de Instant Pace minder instant te maken. :+
Zie (klikbaar naar Connect IQ):

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/52c0b7ae4ed24cc88f453de421468272.png

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 05-05-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Jammer genoeg heb ik nog geen ConnectIQ compatible apparaat :P
Mijn FR10 was er trouwens nog veel erger in. Daar begon een nieuwe lap standaard met ~3:30 (yay!) en kroop dat steeds verder omhoog :)
Stoorde me ik toendertijd niet eens zo aan eigenlijk, dat zou ik nu wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Pathogen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:22:
[...]

Lijkt me een hele slechte implementatie, het is namelijk bijna altijd een moving average, een standaard smoothing algoritme dat eenvoudig te implementeren is. Eenvoudiger dan per kilometer opnieuw beginnen...dus ga er maar vanuit dat dit een moving average is, dat et gemiddelde van de laatste x meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik vind het op de fiets ook wel eens lastig om al te veel conclusies te verbinden aan gemiddelden en dergelijke. Ik zie met name aan de 'huidige snelheid' dat die erg afwijkt op het moment dat ik onder een bladerdak fiets. Dat scheelt soms ook echt 3 a 4 km/per uur. Gek genoeg neemt hij ide afwijkende waardes niet mee in de berekening van de gemiddelde snelheid, blijkbaar berekent hij die toch met de totale actieve tijd en de afgelegde afstand als basis.

Nu staat de Garmin Vivoactive die ik heb niet bekend om zijn zeer nauwkeurige GPS, maar wanneer ik samen rijd met fietsers die een betere/duurdere GPS hebben, zijn de afwijkingen toch erg minimaal als je ze bekijkt over een hele rit van 60km of meer. En ook op korte Strava segmenten, dan is er eigenlijk helemaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

coldasice schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:44:
[...]

Lijkt me een hele slechte implementatie, het is namelijk bijna altijd een moving average, een standaard smoothing algoritme dat eenvoudig te implementeren is. Eenvoudiger dan per kilometer opnieuw beginnen...dus ga er maar vanuit dat dit een moving average is, dat et gemiddelde van de laatste x meter is.
Waarom zou ik daar vanuit moeten gaan als mijn ervaring meer lijkt op een reset elke lap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Pathogen schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:58:
[...]

Waarom zou ik daar vanuit moeten gaan als mijn ervaring meer lijkt op een reset elke lap?
idd, je hebt gelijk, ik verwarde lap pace met average running pace. Lap pace gaat idd over het aantal meters in die betreffende lap. En een lap afstand kun je zelf definieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Die discussie daargelaten overigens, GPS is inderdaad gewoon géén accurate manier om je snelheid te meten. Een footpod met accelerometer zou hier veel beter in moeten zijn, misschien zelfs elke voet één :)

Probleem is dat ik geen zin heb om óók nog een (paar) footpod te gaan gebruiken, naast horloge en hartslagband. Ik zou dus de doelgroep zijn voor een zo accuraat mogelijke pace op je horloge :P

Omdat dat in een gelimiteerd budget vast nog wel even op zich laat wachten ben ik juist de andere kant op aan het gaan: minder op mijn horloge kijken. Merk van mezelf dat ik de lap splits al regelmatig vergeet te bekijken, ondanks de notificatie, maar ook dat het inschatten van mijn tempo steeds beter overeenkomt met wat er uiteindelijk als average uit de bus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Hoppa! schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:31:
Ik vind het op de fiets ook wel eens lastig om al te veel conclusies te verbinden aan gemiddelden en dergelijke. Ik zie met name aan de 'huidige snelheid' dat die erg afwijkt op het moment dat ik onder een bladerdak fiets. Dat scheelt soms ook echt 3 a 4 km/per uur. Gek genoeg neemt hij ide afwijkende waardes niet mee in de berekening van de gemiddelde snelheid, blijkbaar berekent hij die toch met de totale actieve tijd en de afgelegde afstand als basis.

Nu staat de Garmin Vivoactive die ik heb niet bekend om zijn zeer nauwkeurige GPS, maar wanneer ik samen rijd met fietsers die een betere/duurdere GPS hebben, zijn de afwijkingen toch erg minimaal als je ze bekijkt over een hele rit van 60km of meer. En ook op korte Strava segmenten, dan is er eigenlijk helemaal geen verschil.
Onder een dik bladerdek (of in het centrum van een stad met hoge gebouwen) is de ontvangst gewoon matig, de gps geeft dan gewoon een schatting gebaseerd op of de matige ontvangst die hij heeft, of op de snelheid zoals die was voordat de verbinding wegviel/slecht werd. Gemiddelde snelheid en gemiddelde bewogen snelheid zijn twee dingen die niet helemaal hetzelfde zijn, ik ga ervan uit dat je bewogen gemiddelde bedoelde. Inderdaad is dat eigenlijk niet meer dan afstand/tijd, de afwijkingen die je oploopt tijdens je activiteit werken natuurlijk twee kanten uit. Het ene moment zal het toestel de snelheid te hoog weergeven het andere juist te laag. Naar mate er meer meetpunten zijn (en je dus langer onderweg bent) zullen deze elkaar steeds beter wegvangen.

Voor wat betreft accuraatheid en toestellen daar is al genoeg over geschreven door anderen. Ik wil je er wel even op wijzen dat de prijs van een toestel van meer dingen afhangt dan alleen de gps accuraatheid. Je betaalt meestal gewoon meer voor extra features, toeters en bellen die een basis toestel niet heeft. In feite allemaal dingen die het gebruikerscomfort beter maken. Zie het als een instap model, is een basis auto, een lada of trabant. Het brengt je prima naar de plaats maar wil je er bv airco in (of wifi) betaal je extra. Wil je bandjes wisselen (gaat voor auto en horloges op), kost het meer. Enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:24

Gotez

42

ik ben sinds kort bezig met hardlopen. Een beginner dus. Het lijkt me leuk om tijdens het lopen mijn hartslag te meten, liefst in combinatie met de Runkeeper app. Zou de Mi Band 2 goed werken? hoe betrouwbaar is de sensor tijdens het lopen? Ik heb er al veel reviews over gelezen, maar krijg hier geen duidelijkheid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gotez schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:06:
ik ben sinds kort bezig met hardlopen. Een beginner dus. Het lijkt me leuk om tijdens het lopen mijn hartslag te meten, liefst in combinatie met de Runkeeper app. Zou de Mi Band 2 goed werken? hoe betrouwbaar is de sensor tijdens het lopen? Ik heb er al veel reviews over gelezen, maar krijg hier geen duidelijkheid over.
Nope, gaat niet goed werken.
Je moet je arm stil houden tijdens de meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

hjs schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:24:
[...]

Nope, gaat niet goed werken.
Je moet je arm stil houden tijdens de meting.
Wat jammer. Wat zou een (goedkoop) alternatief zijn? Zou de Xiaomi AMAZFIT werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:06
Wil je met je telefoon lopen, dan zou ik kijken naar een geschikte hartslagmeterband (zie https://support.runkeeper...Monitor-?mobile_site=true). Als je je telefoon niet mee wil nemen en iets om je pols wil hebben, dan zou ik eens gaan grasduinen op dcrainmaker.com, in het bijzonder zijn periodieke aankoopadviezen (https://www.dcrainmaker.c...orts-recommendations.html). Een simpele garmin, TomTom of polar kan dan al mooi zijn. Als je geen borstband wil, kan je naar de Mio Scosche als alternatief daarvoor kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Trenchdog op 09-05-2017 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Trenchdog schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:41:
Wil je met je telefoon lopen, dan zou ik kijken naar een geschikte hartslagmeterband (zie https://support.runkeeper...Monitor-?mobile_site=true). Als je je telefoon niet mee wil nemen en iets om je pols wil hebben, dan zou ik eens gaan grasduinen op dcrainmaker.com, in het bijzonder zijn periodieke aankoopadviezen (https://www.dcrainmaker.c...orts-recommendations.html). Een simpele garmin, TomTom of polar kan dan al mooi zijn. Als je geen borstband wil, kan je naar de Mio Scosche als alternatief daarvoor kijken.
Mio Link óf Scosche Rhythm+ om precies te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:06
Pathogen schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Mio Link óf Scosche Rhythm+ om precies te zijn ;)
LOL, I stand corrected :+ Dubbele espresso was duidelijk nog onvoldoende op dat tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Dank voor de reacties. Ik ga verder op onderzoek uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn horloge vertelt me tegenwoordig meestal dat mijn hartslag 2 x mijn cadence is. Klopt mijn conclusie dat de batterij van mijn hartslagband dan waarschijnlijk leeg is?

Ik zal er sowieso eens een nieuwe in doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:09
Het is ook mogelijk dat je last van een ' cadence lock' (dat je hartslag, maar cadans wordt gemeten).

Ik ben deze week overstap van een Garmin FR220 naar een Suunto Spartan Sport (die qua prijs nu rond de FR630 zit (zonder hartslagband), maar dan mét hartslagband). Wat ik nu nog mis zijn geplande workouts (al wordt dit geïmplementeerd in juni), verder is het een goed horloge. Veel velden zijn te customizen, je hebt de mogelijkheid om je HR real-time grafisch weer te geven en hij doet wat hij moet doen. Het touchscreen is niet snel, maar gelukkig kan je ook navigeren d.m.v van de fysieke knoppen. Ik zal de komende weken het horloge wat uitvoeriger gaan testen en dan ook hier mijn bevindingen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Daar ga ik inderdaad van uit. Ik had daar nooit last van maar het wordt steeds erger. Die batterij doet zijn werk sinds augustus dus wellicht is die aan vervanging toe. Of ik moet de band weer eens wassen ;)

Ik heb ook een Spartan, die is een lange weg gegaan qua firmware maar hij voldoet nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:13
Bob-B190 schreef op zondag 2 april 2017 @ 08:15:
Voor degene die niet de hoofdprijs willen betalen: iBood heeft vandaag (uitsluitend) via de nieuwsbrief de forerunner 225 refurbished voor 129,95.
Wederom :)
Wilde het ook net gaan melden. Ben zelf geinteresseerd maar doe zelf voornamelijk MTB en lees her en der dat hij daar niet voor bedoeld is. Iemand die hier wat licht over kan schijnen (wellicht dat er een FW versie update is gekomen waardoor het werl ondersteund wordt?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Inmiddels hier bijna 14 dagen een Fenix 5x. Als eerste; wat een vet ding! Veel mogelijkheden, veel meetwaardes!

Ik gebruik hem voor multi-sports; fietsen, wandelen, hardlopen, bootcamp, fitness. Alleen heb ik de afgelopen week niet genoeg tijd gehad om hem echt te gebruiken. Algemeen tot nu toe; werkt goed! ik heb een aantal fietstochten gedaan, en dat gaat goed. Scherm aangepast zodat ik de juiste info zie (tijd, hartslag, zone en tijd sinds vertrek). GPS vind ik prima. Tot nu toe een segment gevonden waar hij mij niet kon tracken (Defensieweg bij Rhenen, maar op Strava zag ik dat meer mensen daar last van hebben).

In ingebouwde hartslagmeter werk goed. Mijn trainen werk ik af met een borstband, maar buiten de trainingen werkt ie betrouwbaar. Al rommel ik nog wel even met hoe strak het horloge moet zitten. Vooral leuk om te zien wat mij hartslag 's nachts is (erg laag!).

Nadelen? Ja, twee eigelijk. Voor mij de eerste keer dat ik een Garmin device heb. Ik vind de knoppen niet heel logisch qua functie/plaats. Dat had Polar beter voor elkaar (had hiervoor een M400). Tweede nadeel is dat ik meer verwacht had van de batterij. Na een goede fietstraining (3 uur +) is de batterij toch behoorlijk aan de lege kan. Ik vraag mij af of ie een echt lange tocht (6 uur +) gaat volhouden.

De echte test voor het horloge komt komende weken. Dan beklim ik Denali (zie www.facebook.com/the7in7). Ik ben erg benieuwd hoe het horloge dan gaat bevallen en welke metrics dat opleverd!.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:57
MrBarBarian schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:15:
....

De echte test voor het horloge komt komende weken. Dan beklim ik Denali (zie www.facebook.com/the7in7). Ik ben erg benieuwd hoe het horloge dan gaat bevallen en welke metrics dat opleverd!.
Vet! Gave uitdaging, Denali. Ben inderdaad benieuwd wat je bevindingen zijn met de 5X, ook hoe je het gaat doen met de accu. Nu is de Denali voor mij heel wat stappen te ver (Gran Paradiso en Gunung Kinabalu als max nu) maar voor meerdaagse hikes en tijdens het klimmen en klettersteigen lijkt het me ook een mooie upgrade van mijn Suunto Core, maar die accu.. Veel succes alvast met de beklimming!

[ Voor 28% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-05-2017 11:08 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-10 10:57
De LCD van mijn Garmin Forerunner 220 is kapot gegaan afgelopen weekend. Horloge werkt verder wel, maar is dus niks meer te lezen op het scherm. Garmin gebeld, repareren doen ze niet maar kan wel een refurbished terug krijgen voor ~90 euro.

Iemand nog andere tips of opties voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Inmiddels hier bijna 14 dagen een Fenix 5x. Als eerste; wat een vet ding! Veel mogelijkheden, veel meetwaardes!

Ik gebruik hem voor multi-sports; fietsen, wandelen, hardlopen, bootcamp, fitness. Alleen heb ik de afgelopen week niet genoeg tijd gehad om hem echt te gebruiken. Algemeen tot nu toe; werkt goed! ik heb een aantal fietstochten gedaan, en dat gaat goed. Scherm aangepast zodat ik de juiste info zie (tijd, hartslag, zone en tijd sinds vertrek). GPS vind ik prima. Tot nu toe een segment gevonden waar hij mij niet kon tracken (Defensieweg bij Rhenen, maar op Strava zag ik dat meer mensen daar last van hebben).

In ingebouwde hartslagmeter werk goed. Mijn trainen werk ik af met een borstband, maar buiten de trainingen werkt ie betrouwbaar. Al rommel ik nog wel even met hoe strak het horloge moet zitten. Vooral leuk om te zien wat mij hartslag 's nachts is (erg laag!).

Nadelen? Ja, twee eigelijk. Voor mij de eerste keer dat ik een Garmin device heb. Ik vind de knoppen niet heel logisch qua functie/plaats. Dat had Polar beter voor elkaar (had hiervoor een M400). Tweede nadeel is dat ik meer verwacht had van de batterij. Na een goede fietstraining (3 uur +) is de batterij toch behoorlijk aan de lege kan. Ik vraag mij af of ie een echt lange tocht (6 uur +) gaat volhouden.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.. met name of hij ook handig is qua navigatie in de bergen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:13
acidd91 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:34:
Iemand nog andere tips of opties voor reparatie?
Card Nox schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:01:
[...]

Wederom :)
Wilde het ook net gaan melden. Ben zelf geinteresseerd maar doe zelf voornamelijk MTB en lees her en der dat hij daar niet voor bedoeld is. Iemand die hier wat licht over kan schijnen (wellicht dat er een FW versie update is gekomen waardoor het werl ondersteund wordt?).
De FR225 voor €130,- refurbished bij iBood?

[ Voor 55% gewijzigd door Card Nox op 15-05-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Had je de hele tijd backlight aanstaan ofzo? 3 uur is wel weinig, zeker als je zelf twijfelt om 6 uur te halen. Ik zou bijna denken RMA of had je toevallig al een gedeelte verbruikt voordat je aan je activiteit begon?
Van de andere kant misschien kan je even toelichten wat je precies bedoelt met '3 uur plus' en 'behoorlijk aan de lege kan(t)' want zo is het wel een beetje wollig.
Qua knoppen is het een kwestie van gewenning denk ik, ik vind juist de M400 weer minder qua indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41
@MrBarBarian
Hopjesvla79 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:07:
[...]

Vet! Gave uitdaging, Denali. Ben inderdaad benieuwd wat je bevindingen zijn met de 5X, ook hoe je het gaat doen met de accu. Nu is de Denali voor mij heel wat stappen te ver (Gran Paradiso en Gunung Kinabalu als max nu) maar voor meerdaagse hikes en tijdens het klimmen en klettersteigen lijkt het me ook een mooie upgrade van mijn Suunto Core, maar die accu.. Veel succes alvast met de beklimming!
Denali is wel echt een gave uitdaging ja! Ben zelf nog niet verder gekomen dan drie 4000'ers in de Alpen (Weissmies traverse, Allalinhorn via Holaubgrat en Nadlhorn).

@MrBarBarian Wat betreft die accu: ik neem aan dat je met het oog op je trip goed gekeken hebt naar de accuduur bij een wandeltocht en dat die nog vele malen hoger ligt dan 6 uur? De meeste echte high-end's hebben een verschillende gps-log-frequentie (bijv niet elke seconde zoals bij fietsen maar 1x per 10sec of nog minder) bij de verschillende activiteiten zodat je in het beste geval tientallen uren met een accu zou moeten kunnen doen. Dus tenzij je omhoog gaat fietsen zou dat geen problemen moeten opleveren. Al ben je op de highcamps waarschijnlijk overgeleverd aan een powerbank of zonne-cel-lader, wat weer extra grammen betekent? Nou ja, hoe dan ook veel succes met de trip!

Edit: zie in de specs dat de 5x bij "ultratrac" 50 uur mee zou moeten gaan. Weet niet of 'ie dan nog HR meet overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 15-05-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Fenix 5 zou 24 uur in GPS mode moeten kunnen (1 sec recording). En 75 uur in ultra tac mode.

https://www.dcrainmaker.c...s-serieswith-mapping.html

[ Voor 36% gewijzigd door Requiem19 op 15-05-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41
Requiem19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:53:
Fenix 5 zou 24 uur in GPS mode moeten kunnen (1 sec recording). En 75 uur in ultra tac mode.

https://www.dcrainmaker.c...s-serieswith-mapping.html
Er lijkt nog wel verschil te zitten tussen de 3 varianten van de fenix 5, zie het tabelletje hier:
http://www.roadtrailrun.c...armin-fenix-5-series.html

Maar hoe dan ook zou je niet snel zonder stroom moeten zitten inderdaad, zelfs bij 1-sec recording.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Vandaar ook mijn vraagtekens bij zijn ervaring, ik heb zelf geen 5 (of 5x) maar als je uitgaat van de 3 en je haalt er 20% vanaf dan hou je nog altijd -zeker- 14 uur over, 3 dan wel 6 uur is zoveel lager. En dan denk ik dus niet dat je foefjes moet uithalen door 1s recording uit te zetten.
Het enige dat zo'n grote drain zou kunnen veroorzaken, lijkt me zonder ervaring met het toestel zelf, is dat je echt alles op vol hebt staan, bluetooth, koppeling telefoon, achtergrond verlichting op vol, en 100% van de tijd een gedetailleerde kaart in beeld met daarop een actieve route die ook nog eens regelmatig herrekend moet worden. Maar eigenlijk zou hij met die omstandigheden ook nog wel 10 uur moeten halen als ik van de pr van garmin uit mag gaan.

misschien dat @MrBarBarian er nog wat over kwijt wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ja hoor, dat wil ik best :)

Vanochtend voor de training toch de Fenix even aan de lader gelegd. Toen bleek er nog 25% in de batterij te zitten. Blijkbaar is de batterij-indicator in mijn watchface wat pessimistisch. Ik zeg niet dat er dus 75% batterij doorheen gaat in 3 uur fietsen. Ik ging nl vorige keer niet met een volledig volle batterij weg.

Ik zal het een keer moeten uitproberen. Mijn M400 hield het iets meer dan 6 uur vol op een volledige lading (zowel fietsen als wandelen). Als ik op basis van mijn ervaring een inschatting maak dan gaat de Fenix ongeveer 10 uur halen. Ik heb (nog) geen drastische wijzigingen gemaakt in de instellingen van het horloge Maar, zoals als eens gezegd; ik zal het moeten proberen.

Voor komende weken ga ik inderdaad meten aan de hand van Ultratrac. Dat zal nog niet voldoende zijn, vandaar ik ik nog een Xiaomi Powerbank 16000mAh meeneem om te kunnen bijladen. Hopelijk red ik het daarmee! (anders hopen dat iemand een zonne-cel lader heeft :P )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
*knip* Reclame maken voor je V&A advertentie is niet toegestaan.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
MrBarBarian schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:51:
Ja hoor, dat wil ik best :)

Vanochtend voor de training toch de Fenix even aan de lader gelegd. Toen bleek er nog 25% in de batterij te zitten. Blijkbaar is de batterij-indicator in mijn watchface wat pessimistisch. Ik zeg niet dat er dus 75% batterij doorheen gaat in 3 uur fietsen. Ik ging nl vorige keer niet met een volledig volle batterij weg.

Ik zal het een keer moeten uitproberen. Mijn M400 hield het iets meer dan 6 uur vol op een volledige lading (zowel fietsen als wandelen). Als ik op basis van mijn ervaring een inschatting maak dan gaat de Fenix ongeveer 10 uur halen. Ik heb (nog) geen drastische wijzigingen gemaakt in de instellingen van het horloge Maar, zoals als eens gezegd; ik zal het moeten proberen.
Ik ging er als F3 gebruiker vanuit dat je met exacte percentages aan het werken was. Die symbooltjes van accustatus zijn niet zo heel nuttig behalve een globale indicatie van dat je 'm eens aan de lader zou moeten hangen misschien. Misschien handig om een watchface te installeren (of te kiezen) met het accu-percentage in beeld?
10 uur vind ik overigens al wat realistischer, al zou hij toch echt veel langer moeten kunnen. Ik zou verbaasd zijn als je de 15 uur niet haalt (mits je de backlight uit laat) maar de 5x is misschien een zuiper qua stroom. Ik wacht je bevindingen met veel interesse af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Beetje een zijspoor, maar iemand goede ervaring met een goede weegschaal die ook data synct met Garmin Connect en/of Myfitnesspal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Fitbit Aria. Werkt prima. Vetpercentage wordt echter niet gesynced via Fitbit app naar Garmin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:39:
Fitbit Aria. Werkt prima. Vetpercentage wordt echter niet gesynced via Fitbit app naar Garmin :(
Eigenlijk belachelijk dat je op Garmin Connect alleen je vetpercentage kunt bijhouden als je een Garmin Index weegschaal hebt. Bij Fitbit had ik ook geen Fitbit weegschaal, maar kon wel vetpercentages handmatig registreren. Zal wel een truc van Garmin zijn om mensen zover te krijgen deze belachelijk dure weegschaal aan te schaffen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mglas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-10 19:46
Hallo iedereen

Ben de aankoop van een GSP watch aan het overwegen (focus op running) en momenteel is het een kamp tussen FR235 en de Polar M430 die binnenkort uitkomt. Deze vallen binnen mijn budget en zijn behoorlijk rijk aan features. Momenteel gebruik ik de M400 van een vriend als tester. De FR235 vind ik qua looks top maar heb mijn twijfels over Garmin Connect, de Polar is goedkoper, net iets rijker aan features en de software zou beter moeten zijn.

Zie ik nog een product over het hoofd en hebben jullie ervaring met de software van beiden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-10 10:57
mglas schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:49:
Hallo iedereen

Ben de aankoop van een GSP watch aan het overwegen (focus op running) en momenteel is het een kamp tussen FR235 en de Polar M430 die binnenkort uitkomt. Deze vallen binnen mijn budget en zijn behoorlijk rijk aan features. Momenteel gebruik ik de M400 van een vriend als tester. De FR235 vind ik qua looks top maar heb mijn twijfels over Garmin Connect, de Polar is goedkoper, net iets rijker aan features en de software zou beter moeten zijn.

Zie ik nog een product over het hoofd en hebben jullie ervaring met de software van beiden?

Alvast bedankt!
Ik heb de Garmin FR210, FR220 en nu de FR230 met veel plezier gebruikt. Garmin Connect heb ik nog nooit problemen mee gehad. Kan soms wat lastig zijn om initieel je horloge te koppelen, maar daarna gaat het echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mglas schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:49:
Hallo iedereen

Alvast bedankt!
Waarom heb je twijfels over Garmin Connect? Ik heb verder geen ervaring met Polar, alleen met Fitbit, maar Garmin Connect werkt wat mij betreft prima (wat betreft running. Als je sleep tracking belangrijk vindt, dan zou ik Garmin niet adviseren. Mijn Garmin vivoactive HR bakt daar namelijk niet veel van, maar dat schijnt niet aan het horloge te liggen maar aan Garmin Connect. Dus de FR235 zal daar ook wel last van hebben. Ik heb echter geen idee of dit bij Polar beter is. Bij Fitbit werkte het echter bijna perfect in mijn geval.

Een voordeel van de FR235 is volgens mij dat je Connect IQ apps/watchfaces/widgets/data velden op de horloge kunt zetten en zo de functionaliteit van je horloge kunt uitbreiden.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mglas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-10 19:46
PatrickC schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:19:
[...]

Waarom heb je twijfels over Garmin Connect? Ik heb verder geen ervaring met Polar, alleen met Fitbit, maar Garmin Connect werkt wat mij betreft prima (wat betreft running. Als je sleep tracking belangrijk vindt, dan zou ik Garmin niet adviseren. Mijn Garmin vivoactive HR bakt daar namelijk niet veel van, maar dat schijnt niet aan het horloge te liggen maar aan Garmin Connect. Dus de FR235 zal daar ook wel last van hebben. Ik heb echter geen idee of dit bij Polar beter is. Bij Fitbit werkte het echter bijna perfect in mijn geval.

Een voordeel van de FR235 is volgens mij dat je Connect IQ apps/watchfaces/widgets/data velden op de horloge kunt zetten en zo de functionaliteit van je horloge kunt uitbreiden.
Voornamelijk door wat blogs en fora te lezen.Hierbij zag ik negatieve feedback over connecteren en output van Garmin Connect. Ook hun laatste firmware updats komen soms aan bod...

Nog een argument is dat de FR235 nu al een jaar en een half uit is Is dit lang in de Sport Watch wereld of maakt dit niet zo veel uit omdat de verschillen niet zo groot zijn tussen verschilende relzases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mglas schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:48:
[...]

Voornamelijk door wat blogs en fora te lezen.Hierbij zag ik negatieve feedback over connecteren en output van Garmin Connect. Ook hun laatste firmware updats komen soms aan bod...

Nog een argument is dat de FR235 nu al een jaar en een half uit is Is dit lang in de Sport Watch wereld of maakt dit niet zo veel uit omdat de verschillen niet zo groot zijn tussen verschilende relzases.
De FR235 is regelmatig een stuk voordeliger te krijgen dan de standaard pricing. Zo heb ik een maandje geleden 210 euro betaald voor een nieuw exemplaar via amazon.de, en ook tijdens black Friday een aantal maanden geleden waren er zeer goede deals te maken. Ik verwacht niet dat dit ook voor de Polar gelijk het geval gaat zijn, dus mocht je op de polar wachten, kun je altijd nog even kijken of er nog een aanbieding voor de 235 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

shoombak schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:36:
Beetje een zijspoor, maar iemand goede ervaring met een goede weegschaal die ook data synct met Garmin Connect en/of Myfitnesspal?
Ik heb een Fitbit en een Runtastic gehad, maar uiteindelijk maar volledig in het Garmin ecosysteem gestapt en een Garmin Index gekocht. Ja, prijzig, maar geen enkel synchronisatie issue zoals ik wel met de Fitbit ervaren heb. De Runtastic is mij nooit goed bevallen, en is drie keer terug geweest voor reparatie.

Eerst de combinatie Edge 520, Vivoactive HR en Index, laatst de Vivoactive HR vervangen door een Fenix 5. Nooit issues ervaren, behalve dat de Connect app niet uitblinkt in usability, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mglas schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:48:
[...]
Verschillen zijn volgens mij niet zo groot. Voordeel van een product dat al langer uit is, dat de meeste bugs in de firmware meestal wel zijn opgelost. :)

Deze had je wellicht al gezien:
https://www.dcrainmaker.c...atch-with-optical-hr.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Volgens mij zal het idd wel meevallen qua verschillen rondom de FR235.

Puntjes van aandacht, 24/7 ohr is bij de nieuwste modellen echt 24/7 en bij de 'vorige generaties' meer smart (als in, wanneer je stil zit kan de tussenpoze heel groot zijn, bijvoorbeeld minuten, uren... bij de nieuwste is het echt elke seconde)

ConnectIQ, weet niet in hoeverre de 235 support heeft voor de nieuwere connect iq versies? Eventueel een nadeeltje bij nieuwe connect iq apps voor zover je die gebruikt ;)

Oh, en hier geen problemen met garmin connect hoor. Niet altijd de meest gebruiksvriendelijke omgeving, maar kan er prima mee werken en vind er alles wat ik wil wel in terug. Maar natuurlijk ook compleet afhankelijk van hoe je het zelf gaat gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
m0ridin schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:41:
ConnectIQ, weet niet in hoeverre de 235 support heeft voor de nieuwere connect iq versies? Eventueel een nadeeltje bij nieuwe connect iq apps voor zover je die gebruikt ;)
Die support is "beperkt" in de zin dat de 235 op Aikido blijft zitten terwijl Biker monkey de meest recente versie is. Lees er hier meer over. Overigens is monkey C (alfabet volgorde aikido > biker > c...) al ver in ontwikkeling en zal wel over niet al te lange tijd uitkomen.
https://developer.garmin....connect-iq-2-biker-monkey
In feite zit de 235 in hetzelfde bootje als de Fenix 3 (alle versies behalve de chronos garmin zelf zei: fēnix® Chronos is now a fēnix 5s) en een hoop andere 'oudere' modellen.
Qua lifecycle zal de opvolger wel binnen nu en anderhalf jaar komen. De regel voor de meeste toestellen bij garmin is 1x per 3 jaar, maar dit is geen ijzeren wet, er gelden uitzonderingen.

[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 17-05-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijkt dat sinds begin mei Garmin Connect de gemiddelde staplengte niet meer weergeeft. Dit probleem is begin mei al gemeld, maar nog steeds niet opgelost. Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets te fixen in de software?
Meer hierover:
https://forums.garmin.com...?375548-Avg-Stride-Length

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:06
Inderdaad ik ziet het nu ook.
4 mei nog wel maar vanaf 7 mei niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik was juist bezig om te gaan werken aan mijn staplengtes tijdens hardlopen. Maar ik gebruik sinds kort ook nog een Milestone Pod en die laat de gemiddelde staplengte gelukkig wel zien. De Milestone Pod is trouwens een erg mooi (en goedkoop) apparaatje, wat interessante data toont, die mijn vivoactive HR niet meet/weergeeft. De vivoactive HR ondersteunt namelijk geen advanced running dynamics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
PatrickC schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:29:
En ik was juist bezig om te gaan werken aan mijn staplengtes tijdens hardlopen. Maar ik gebruik sinds kort ook nog een Milestone Pod en die laat de gemiddelde staplengte gelukkig wel zien. De Milestone Pod is trouwens een erg mooi (en goedkoop) apparaatje, wat interessante data toont, die mijn vivoactive HR niet meet/weergeeft. De vivoactive HR ondersteunt namelijk geen advanced running dynamics.
Hmmm, ik heb die ook liggen maar heb hem een paar keer gebruikt en daarna ging de gein er wel vanaf... Maar heb hem eigenlijk nog nooit verbonden met mijn garmin (deed het destijds via hun eigen app).

Werkt deze soepel icm de garmin horloges en krijg je dit dan ook te zien in garmin connect?

Wellicht toch maar weer eens tevoorschijn halen (en misschien dan nog 1 bestellen aangezien ze hem per schoen aanraden/adviseren voor echte nauwkeurige metingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
m0ridin schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:19:
[...]

Hmmm, ik heb die ook liggen maar heb hem een paar keer gebruikt en daarna ging de gein er wel vanaf... Maar heb hem eigenlijk nog nooit verbonden met mijn garmin (deed het destijds via hun eigen app).

Werkt deze soepel icm de garmin horloges en krijg je dit dan ook te zien in garmin connect?

Wellicht toch maar weer eens tevoorschijn halen (en misschien dan nog 1 bestellen aangezien ze hem per schoen aanraden/adviseren voor echte nauwkeurige metingen).
Ik heb 'm nu een keer of 5 gebruikt (heb 'm nog maar net) en zie toch wel interessante dingen zoals 'foot strike', 'ground contact time', 'rate of impact', 'leg swing' en 'run efficiency' en ook de verbanden tussen die gegevens (icm snelheid) die in grafieken worden weergegeven. 'Cadence' en 'Stride Length' worden ook gemeten, maar dat doet mijn VA HR ook (behalve dat er nu het probleem is met de stride length).

Koppelen met m'n horloge en gegevens doorsturen naar Garmin Connect werkt helaas niet. De Milestone Pod kan maar met een heel berperkt aantal horloges worden gekoppeld op dit moment en dat is ook nog in beta. Wellicht wordt het in de toekomst mogelijk data met Garmin Connect te synchroniseren, maar de Milestone Pod app zelf ziet er eigenlijk al erg goed uit. Voor een apparaatje dat minder dan 30 EUR kost, vind ik het een mooi dingetje. En ja, er wordt aanbevolen om een pod maar op 1 paar schoenen te gebruiken, maar dat is eigenlijk alleen interessant als je de km gelopen per schoenenpaar wilt bijhouden. De pod geeft dan na verloop van tijd aan dat het verstandig is je schoenen te vervangen. Maar... die gegevens kan ik ook op Garmin Connect bijhouden. Verder is het verwisselen van de pod naar andere schoenen heel simpel (niet nodig om veters los te halen bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Thanks voor de toevoeging :)

Njah, was ook iets met het feit dat je op verschillende schoenen verschillend loopt en het om die reden handig was verschillende pods te gebruiken. (Dikkere of dunnere zool wat ander loop-patroon met zich meebrengt).

Anyway, ik denk dat ik er een stuk of 5 keer mee heb gelopen en an sich inderdaad heel leuk en grappig. Maar het feit dat ik dat weer in een andere app/omgeving heb staan vond ik minder handig.

Maar inderdaad, dingen als ground contact time en heel height (of hoe het ook genomend wordt) zijn leuk om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:22:
Njah, was ook iets met het feit dat je op verschillende schoenen verschillend loopt en het om die reden handig was verschillende pods te gebruiken. (Dikkere of dunnere zool wat ander loop-patroon met zich meebrengt).
Klopt, maar als je op dezelfde schoenen een keer in de bossen loopt en hierna op verharde ondergrond, dan heb je de verschillen al voor dezelfde schoen. Je kunt per loop de data zien en als je dan nog weet wat je gelopen hebt en met welke schoenen, dan kun je daar zelf rekening mee houden.

Maar inderdaad, als je het meest precies wilt meten, dan is 1 milestone pod per schoenenpaar het beste. Maar, ik heb wel 6-7 paar schoenen waar ik regelmatig op loop, dus dat worden dan wel erg veel milestone pods! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:23
Hier ook een milestonepod eigenaar.
Na een keer of 5 ligt hij ongebruikt in de hoek.
Er zijn slechts een paar extra parameters tov van de HRM-Run band(ik heb een Fenix3HR).

Ik had de hoop dat je de manier van afwikkelen ook kon zien, maar helaas. (ik bedoel dus niet enkel heel,mid,front maar heatzone achtig)

Hij was trouwens out-of-the-box al best nauwkeurig, daar was ik wel van onder de indruk.
Als het goed te koppelen is aan allerlei horloge, dan is het de prijs makkelijk waard.
Gemiddeld kost een footpod 50/60euro.

[ Voor 29% gewijzigd door Sinned123 op 19-05-2017 19:52 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinned123 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:49:
Er zijn slechts een paar extra parameters tov van de HRM-Run band(ik heb een Fenix3HR).

Ik had de hoop dat je de manier van afwikkelen ook kon zien, maar helaas. (ik bedoel dus niet enkel heel,mid,front maar heatzone achtig)

Hij was trouwens out-of-the-box al best nauwkeurig, daar was ik wel van onder de indruk.
Als het goed te koppelen is aan allerlei horloge, dan is het de prijs makkelijk waard.
Voor de Fenix 3 HR icm de HRM-Run voegt de Milestone Pod inderdaad niet zo veel toe. Maar voor de VA HR wel en de running dynamics pod die Garmin zelf heeft uitgebracht kan ook niet gebruikt worden icm de VA HR.

Ook ik heb me verbaasd over de nauwkeurigheid out-of-the-box. Hij gaf meteen al dezelfde afstanden aan als de VA HR, dus ik heb 'm niet eens hoeven te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Vandaag voor het eerst problemen met mijn FR235, na een stuk fietsen vanochtend alles prima gesynced naar Garmin Connect / Strava. Nu een aantal uren later hangt het horloge compleet en na een reset van het horloge klopt de tijd niet meer, en zijn alle stappen etc sinds vanochtend verdwenen. Tijd kan ik alleen goed krijgen door handmatig te zetten, zodra ik hem dan weer op automatisch zet is het gelijk weer 11:52 (dus 8:15 verschil).

Vooral ook erg irritant dat het horloge ongeveer 8 uur aan data 'vergeet' tijdens een crash. Dat wekt niet echt vertrouwen...

Iemand een idee hoe ik nu iig de tijd weer goed werkend krijg (zonder hem handmatig in te stellen?) Reset van horloge al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:06
De tijd gaat via GPS dus effe naar buiten en in workout modus zetten. Bij een reset ben je inderdaad stappen en hartslag van de tijd ervoor kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Waarschijnlijk had je de data kunnen bewaren zonder dat je de reset uitgevoerd zou hebben. Meestal lost zo'n 'freeze' zichzelf automatisch op door 'm uit en dan weer aan te zetten. (dan moet dat uiteraard wel lukken) Ik had zelf toevallig ook een freeze vandaag met de F3 tijdens een wifi sync. Even uitgezet en dan weer aan en nog een tweede poging gedaan die verder werkte.
Qua tijd is het inderdaad gewoon verbinding maken met een gps en er volgt een automatische correctie. Ook handig als je ooit naar een andere tijdzone vliegt of rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
rockhopper schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:55:
Waarschijnlijk had je de data kunnen bewaren zonder dat je de reset uitgevoerd zou hebben. Meestal lost zo'n 'freeze' zichzelf automatisch op door 'm uit en dan weer aan te zetten. (dan moet dat uiteraard wel lukken) Ik had zelf toevallig ook een freeze vandaag met de F3 tijdens een wifi sync. Even uitgezet en dan weer aan en nog een tweede poging gedaan die verder werkte.
Qua tijd is het inderdaad gewoon verbinding maken met een gps en er volgt een automatische correctie. Ook handig als je ooit naar een andere tijdzone vliegt of rijdt.
Ik heb hem aan en uit gezet voor ik een reset uitvoerde, toen was de data al weg, daarna was het alleen maar klooien om de tijd weer goed te krijgen. Uiteindelijk opgelost door op het activiteiten scherm te gaan staan en dan 10 mins buiten leggen, overigens ook gelijk de langste tijd die ik ooit nodig heb gehad om fix te krijgen op de FR235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Sinned123 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:49:

Kan je horloge hem wel gebruiken om betere pace informatie te krijgen? Een Footpod zou dat directer moeten kunnen meten dan een horloge die op GPS moet wachten. Wat waren jouw ervaringen wat dat betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:23
Jheroun schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Kan je horloge hem wel gebruiken om betere pace informatie te krijgen? Een Footpod zou dat directer moeten kunnen meten dan een horloge die op GPS moet wachten. Wat waren jouw ervaringen wat dat betreft?
Mijn horloge ondersteund hem niet (en gaat denk ik ook nooit gebeuren). De fenix3 lijn laat niet toe accesoires via bluetooth te koppelen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jheroun schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Wat heeft de pace informatie te maken met GPS? Op mijn vivoactive HR is de pace gewoon direct zichtbaar als ik deze als dataveld toevoeg aan één van de schermen. Als ik kijk naar mijn hardloopsessie van gisteren, dan geeft de milestone pod exact hetzelfde gemiddelde aantal stappen per minuut aan als mijn vivoactive HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

PatrickC schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:19:
[...]

Wat heeft de pace informatie te maken met GPS? Op mijn vivoactive HR is de pace gewoon direct zichtbaar als ik deze als dataveld toevoeg aan één van de schermen. Als ik kijk naar mijn hardloopsessie van gisteren, dan geeft de milestone pod exact hetzelfde gemiddelde aantal stappen per minuut aan als mijn vivoactive HR.
Omdat pace een snelheid is, waar GPS alleen een positie geeft, al dan niet met een (kleine, maar toch een) fout, het ijlt altijd een stukje na en zal nooit exact kloppen.
Stappen per minuut is niet hetzelfde als pace, want pace is min/km en stappen zijn niet altijd even groot. Stappen van 1m of 1m05 maken scheelt al behoorlijk in je pace.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poekie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:45:
[...]

Omdat pace een snelheid is, waar GPS alleen een positie geeft, al dan niet met een (kleine, maar toch een) fout, het ijlt altijd een stukje na en zal nooit exact kloppen.
Stappen per minuut is niet hetzelfde als pace, want pace is min/km en stappen zijn niet altijd even groot. Stappen van 1m of 1m05 maken scheelt al behoorlijk in je pace.
Klopt helemaal. Ik haalde pace en cadence door elkaar. 8)7
Een footpod geeft inderdaad beter de actuele snelheid weer. Daarom gebruik ik op de VA HR ook altijd rondetempo ipv tempo, omdat tempo obv GPS heel erg fluctueert. Verder kun je eventueel ook een Garmin Connect IQ dataveld gebruiken wat de gemiddelde snelheid van b.v. de laatste 5-10 seconden weergeeft. Dat is ook weer wat 'stabieler'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Dat laatste zit dan weer niet op mijn Suunto ;) Cadence doet het prima, maar pace ijlt altijd wat na. Pace per kilometer is an sich prima maar een instant pace ervaring lijkt me toch fijn. Als dat werkt met die goedkope footpod is dat het overwegen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jheroun schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:33:
Dat laatste zit dan weer niet op mijn Suunto ;) Cadence doet het prima, maar pace ijlt altijd wat na. Pace per kilometer is an sich prima maar een instant pace ervaring lijkt me toch fijn. Als dat werkt met die goedkope footpod is dat het overwegen waard.
Toevallig geen Suunto Ambit 3/Spartan/Spartan Ultra? Die werken namelijk wel realtime met de milstone pod: http://www.milestonepod.c...ta-pod-metrics-real-time/
Ik zag dat er inmiddels ook wat Garmin horloges bij stonden, maar helaas (nog) geen vivoactive HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
PatrickC schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:21:
[...]

Toevallig geen Suunto Ambit 3/Spartan/Spartan Ultra? Die werken namelijk wel realtime met de milstone pod: http://www.milestonepod.c...ta-pod-metrics-real-time/
Ik zag dat er inmiddels ook wat Garmin horloges bij stonden, maar helaas (nog) geen vivoactive HR.
Oh, interessant... Zie de 935 er ook tussen staan. Hmmm, maar eens mailen of ik de beta nog kan joinen om icm de garmin te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Sander schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:21:
[...]
Ik heb hem aan en uit gezet voor ik een reset uitvoerde, toen was de data al weg, daarna was het alleen maar klooien om de tijd weer goed te krijgen. Uiteindelijk opgelost door op het activiteiten scherm te gaan staan en dan 10 mins buiten leggen, overigens ook gelijk de langste tijd die ik ooit nodig heb gehad om fix te krijgen op de FR235
Door de reset gaat het horloge naar 'default' mode. Ik geloof dat dat Kansas City is, in ieder geval ieder nieuw en refurbished toestel dat ik voor het eerst aanzet heeft dat als 'huidige plaats' voordat er een eerste fix is. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat altijd opgaat (dus ook bij een normale reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:21:
[...]

Cool! Ik heb een Spartan. Die gaan we bestellen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-10 22:11
Requiem19 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:39:
Ik krijg mijn Fitbit Aria sinds de wijziging bij Garmin in 2015/2016 niet meer aan het synchroniseren met Garmin Connect (ook niet puur alleen het gewicht). Welke dienst gebruik je ervoor?

Via IFTTT sync ik wel elke meting naar een Google docs sheet (op Google drive). Daarin wordt vetpercentage wel meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10 13:46
Nu ik terug vaak op de mountainbike zit, valt me iets op aan mijn Garmin 630 tov mijn Polar m400.

Bij de Polar dien je dagelijks x aantal minuten te bewegen om voldoende bewogen te hebben.
Bij de garmin worden enkel de stappen geteld. Zo kan ik op een dag 100km fietsen, maar volgens mijn Garmin toch te weinig bewogen hebben. Kan je ergens instellen dat hij rekening moet houden met alle sporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Drossie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:33:
Kan je ergens instellen dat hij rekening moet houden met alle sporten?
Een knop in je hoofd omzetten. Garmin is een beetje suf helaas. Dit was voor mij de voornaamste reden om maar niet meer naar de activiteiten op garmin te kijken want ik fiets veel en loop/hardloop op fietsdagen maar weinig. Je zou verwachten dat er wel een soort van connectie gemaakt zou worden met verbrande calorietjes en activiteit maar helaas is het super simpel en kijkt het alleen naar suffe stappen. (en dat bedoel niet negatief voor de mensen die hard aan het trainen zijn voor de vierdaagse of die wel erg op stappen letten, maar er zijn nu eenmaal meerdere vormen van bewegen)

Pagina: 1 ... 49 ... 325 Laatste