Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 45 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:22

ericplan

5180 Wp PV

Vandaag tot 9.45 uitgeslapen volgens de Vivosmart HR. Zelfs twee periodes van diepe slaap tussen 7.30 en 9.45.

In werkelijkheid stond ik om 6.30 naast m'n bed en zat ik om 7.20 op de fiets naar m'n werk, 75 minuten rustig fietsend, dat wel, want het was glad op sommige plaatsen.

A'dam PVOutput

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:23
De garmin's zijn echt beroerd met sleep tracking.
Zowel de FR235 als de fenix3 klopte van geen kant.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:21
Ik heb nooit het nut begrepen van sleep tracking, iemand die nog een poging wil wagen? Echt, wat moet je er mee aan...

Omdat de vraag hier regelmatig voorbij komt:
Vanavond is eindelijk de in-depth review van DCRainmaker gepost over de apple watch series 2 samen met de Nike +

[ Voor 52% gewijzigd door rockhopper op 14-02-2017 00:14 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Conclusie: niet kopen als sporthorloge (net als de Series 0). Nog steeds bij dat ik de mijne (Series 0) verkocht heb een paar maanden geleden.

Overigens had ik een Withings Steel HR (als "casual horloge" voor naast mijn 230) in bestelling staan bij Coolblue, maar die heb ik nu geannuleerd. Ik ga voor een Garmin Fenix 5S als "all-round sporthorloge".

[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 14-02-2017 07:52 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 13:43

Pathogen

Shoop Da Whoop

De grap is dat de Vivofit (v1) van mijn vrouw over het algemeen best goeie sleep tracking doet en stappen netjes telt, behalve als je echt slentert.
Blijkt maar weer dat hoe ingewikkelder het product gemaakt wordt, hoe moeilijker het is om het goed te doen...

Over het nut van sleep tracking: als je veel sport is je herstel belangrijk. Dan is het een handige leidraad om een consistente kwantificatie en kwalificatie van je slaap te hebben, het is tenslotte een van de belangrijkste herstelmechanismen.

Mijn vrouw heeft de Vivofit voor de stappen, maar de sleep tracking was wel heel interessant toen we een kleine kregen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Pathogen op 14-02-2017 08:52 ]

• rockhopper
Goed, als je er iets mee kan is het natuurlijk leuk. Maar ik heb van mezelf al vrij veel moeite om überhaupt in slaap te komen en daarnaast wordt ik meestal vanzelf wakker (voordat de wekker gaat). Ik snap dat als er onregelmatigheid bijkomt (kleine krijgen) dit ritme natuurlijk verstoord wordt, maar ook dan geldt: je hebt weinig keuze. Een middagdutje inbouwen zit er voor mij niet in, en vroeger slapen is alleen in het weekend een optie. Maar het zal zoals met veel dingen gelukkig persoonlijk variëren.

@MrAcid die conclusie van niet kopen had ik zelf al getrokken voor ik de review las, maar ik val ook duidelijk niet in de doelgroep.

Apart om zoveel verschil te horen met de activity tracking en verschillende toestellen. Het luistert kennelijk erg nauw of een bepaalde beweging een stap is of een slenterende stap of 'stofzuigen' of 'autorijden'. Ik merk bij mijn F3 dat de stappen redelijk goed werken al zijn er diverse dingen die stappen toevoegen. Bij trager lopen zoals op een beurs werkt het weer minder goed. Traplopen is nog altijd behoorlijk faal. In mijn werk loop ik op sommige dagen wel 50+ trappen op en af, en als het een beetje meezit pakt de Fenix er 20 tot 30 van.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Juist als je al moeilijk slaapt lijkt het me nuttig om te weten of je dan in ieder geval wel 6(?) uur diep slaapt, of ook nog eens onregelmatig. Maar als het niet goed geregistreerd wordt heb je daar natuurlijk al niks aan.

Heb trouwens wel vaker in reviews gelezen dat traplopen ook een behoorlijk moeilijke metric is om goed te registreren met een apparaat aan je pols. Maar doe het dan gewoon niet, als het zo onnauwkeurig is, zou je zeggen.

Ik snap ook niet waarom er zóveel moeite gestoken wordt in het werkbaar proberen te krijgen van zaken die van nature onbetrouwbaar of erg moeilijk goed te krijgen zijn. Denk aan optische HR op de pols, of metrics als traplopen, maar ook 3D TV had wat mij betreft niet gehoeven.
Het merk dat nu opstaat en zegt "Weet je wat, we kunnen dit wel proberen, maar leveren je liever een goed werkende borstband, of een aparte optische band voor hoger om je arm, dat werkt gewoon beter." krijgt van mij instant bewondering voor het willen afleveren van een kwalitatief goede oplossing.

Voor het gadgetgehalte zou ik trouwens best een F3 of iets dergelijks willen hebben :) Ik ben stiekem wel benieuwd naar 24/7 activity/HR tracking, maar ik vind het al vervelend als het knoopje op het manchet van mijn overhemd onder mijn pols zit bij het typen, een horloge vind ik nog vele malen irritanter om te dragen tijdens het werk.

• rockhopper
Pathogen schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:22:
Juist als je al moeilijk slaapt lijkt het me nuttig om te weten of je dan in ieder geval wel 6(?) uur diep slaapt, of ook nog eens onregelmatig. Maar als het niet goed geregistreerd wordt heb je daar natuurlijk al niks aan.

Heb trouwens wel vaker in reviews gelezen dat traplopen ook een behoorlijk moeilijke metric is om goed te registreren met een apparaat aan je pols. Maar doe het dan gewoon niet, als het zo onnauwkeurig is, zou je zeggen.
Wat is nou het nut om te weten of ik in ieder geval 6 (?) uur diep en/of onregelmatig. Het is niet dat ik mezelf kan zeggen: EN NU ga ik eens diep en regelmatig slapen. Het is allemaal leuk en aardig dat vastleggen, maar op zijn best bevestigd het al wat ik wist, helaas kan ik er daarna niks mee. Het is niet dat je aan jezelf een slaapcommando kan geven.

Wat betreft 'waarom' ze die onnauwkeurige dingen erbij doen. Ik denk dat dat toch een stap in de ontwikkeling is. Zonder uitrol in de praktijk kan je ook niets verbeteren aan de hand van feedback uit de praktijk. Ik ga er vanuit dat het in het lab allemaal prima werkte, bij die ideale 25 jarige gezonde man met een ideale bmi, het atletisch vermogen van een olympiër en een gezonde leefstijl. Maar zo zit de echte wereld niet in elkaar.

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32
rockhopper schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:07:
[...]

Wat is nou het nut om te weten of ik in ieder geval 6 (?) uur diep en/of onregelmatig. Het is niet dat ik mezelf kan zeggen: EN NU ga ik eens diep en regelmatig slapen. Het is allemaal leuk en aardig dat vastleggen, maar op zijn best bevestigd het al wat ik wist, helaas kan ik er daarna niks mee. Het is niet dat je aan jezelf een slaapcommando kan geven.

Wat betreft 'waarom' ze die onnauwkeurige dingen erbij doen. Ik denk dat dat toch een stap in de ontwikkeling is. Zonder uitrol in de praktijk kan je ook niets verbeteren aan de hand van feedback uit de praktijk. Ik ga er vanuit dat het in het lab allemaal prima werkte, bij die ideale 25 jarige gezonde man met een ideale bmi, het atletisch vermogen van een olympiër en een gezonde leefstijl. Maar zo zit de echte wereld niet in elkaar.
Ik had gehoopt met een sleep tracker een gemiddelde rusthartslag van langere periode slaap te kunnen registreren en vergelijken. Daarmee weten of ik genoeg rust tussen al mijn trainingen door. Wanneer je meer dan 5 keer per week traint, ligt overtraining erg op de loer, je wil eigenlijk niet teveel maar ook niet te weinig trainen....en rusthartslag zou een goede indicatie moeten zijn....helaas nog geen goede tracker gevonden....

• MrAcid
  • Niet online
coldasice schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:52:
[...]

Ik had gehoopt met een sleep tracker een gemiddelde rusthartslag van langere periode slaap te kunnen registreren en vergelijken. Daarmee weten of ik genoeg rust tussen al mijn trainingen door. Wanneer je meer dan 5 keer per week traint, ligt overtraining erg op de loer, je wil eigenlijk niet teveel maar ook niet te weinig trainen....en rusthartslag zou een goede indicatie moeten zijn....helaas nog geen goede tracker gevonden....
Waarom zou je dat gemiddeld en over een langere periode van slaap willen zien? Zover mijn kennis reikt: als je overtraind/overbelast bent zou je dat terug moeten zien in je rusthartslag - wat gewoon de laagste waarde is die je op een dag (of nacht) haalt. Het is daarom (dus) wel handig om 's nachts een hartslagmeter te dragen.

Daar zijn die optische meters dan wél weer veel geschikter voor dan een borstband overigens. :)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
Interessanter is om je slaapkwaliteit te analyseren in verhoiding met je gewoontes: wat at je voor onrustige nacht? Hoeveel water dronk je? Wat deed je die dag etc.

Dan kun je objectiever bepalen waardoor je goed diep slaapt en je leefpatroon aanpassen.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

rockhopper schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:07:
[...]

Als het krappe aantal uren dat je haalt kwalitatief ook nog eens niet al te best is, is dat misschien een aanleiding om bijvoorbeeld 's avonds geen koffie meer te drinken (of 's middags, zelfs), geen suikerpieken meer te maken na het avondeten, TV's en andere schermen op tijd uit te zetten...

Maar als je nergens last van hebt, dan hoef je er ook niks aan te verbeteren.

• coldasice
MrAcid schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:46:
[...]

Waarom zou je dat gemiddeld en over een langere periode van slaap willen zien? Zover mijn kennis reikt: als je overtraind/overbelast bent zou je dat terug moeten zien in je rusthartslag - wat gewoon de laagste waarde is die je op een dag (of nacht) haalt. Het is daarom (dus) wel handig om 's nachts een hartslagmeter te dragen.
Het is met name om de betrouwbaarheid te vergroten, een enkele waarde zegt me niet zoveel...ik heb de mi band2 en heb daar een tool geinstalleerd die om de 5min logt, prima, maar hij geeft bijvoorbeeld geen gemiddelde van een tijdsduur. Verder schommelt mijn rusthartslag meestal tussen de 40 en 50. Een enkele waarde zegt dan niet zoveel... Liever een uur een gemiddelde van 42 in rust dan een toevallig dieptepunt van 38 vergelijken met een ander toevallig dieptepunt.

• MrAcid
  • Niet online
Heeft er iemand een idee waar je straks de Garmin Fenix 5 als eerste kunt kopen? In het verleden was dat bij Bever toch?

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-10 13:22
MrAcid schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:22:
Heeft er iemand een idee waar je straks de Garmin Fenix 5 als eerste kunt kopen? In het verleden was dat bij Bever toch?
Dat zal er vanaf hangen of je je voor ingeschreven hebt. De eerste units zullen eerst aangeboden worden aan de de klanten die een voorschrijving hebben, daarna zal het in de vrije verkoop gaan. Bij de F3 kreeg ik by waypoint bericht dat deze gereserveerd stond voordat ik heb bij anderen (niet gereserveerd) kon krijgen. Verschil was niet heel groot (een paar weken).
Zelf heb ik me daarom wederom ingeschreven voor de F5X. Al moet ik zeggen dat ik steeds meer twijfel tussen een dikke F5X met kaarten en een dunnere FR935 zonder kaarten. Van mij mogen de uitgebreide reviews komen.

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-10 16:19
De 930/935 is nog niet eens aangekondigd
Je kan ook een F5 zonder kaarten doen.
Optische HF hoeft van mij, als sporter, helemaal niet.

• Requiem19
En optische HR om je rusthartslag te bepalen, terwijl je band gebruikt voor serieuze trainingen?

Dat lijkt mij nog steeds het ideaalste. Maar dan moet Garmin nu wel eens due rusthartslag goed kunnen doen. Tot nu toe is Fitbit daar stuk verder in.

Met name omdat de F3H om de paar minuten meet ipv iedere paar secondes.

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-10 16:19
Requiem19 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:27:
En optische HR om je rusthartslag te bepalen, terwijl je band gebruikt voor serieuze trainingen?

Dat lijkt mij nog steeds het ideaalste. Maar dan moet Garmin nu wel eens due rusthartslag goed kunnen doen. Tot nu toe is Fitbit daar stuk verder in.

Met name omdat de F3H om de paar minuten meet ipv iedere paar secondes.
Ik vind het niks dat het horloge daarvoor een paar mm dikker wordt.
Rusthartslag kun je ook op andere (klassieke) manieren bepalen, hoeft niet continu

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

ArnoutV schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Ik vind het niks dat het horloge daarvoor een paar mm dikker wordt.
Rusthartslag kun je ook op andere (klassieke) manieren bepalen, hoeft niet continu
Vergeet de meerprijs niet... Ik wil geen 50-150 extra betalen voor iets wat ik niet wil gebruiken.

• rockhopper
MrAcid schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:22:
Waarschijnlijk bij een UK leverancier voordat hij naar NL komt. Zoals opgemerkt zijn er voorverkoop inschrijvingen, die gaan in principe voor reguliere verkoop. Maar als altijd zal de eerste lichting mondjesmaat zijn. Ik verwacht dat het horloge pas richting mei misschien zelfs juli pas goed verkrijgbaar is.

Voor Nederland geld dat in het verleden bij sommige modellen bever een exclusieve verkoop periode had van 2 weken, maar ik verwacht dit niet bij de fenix 5. Bever, coolblue en waypoint zijn waarschijnlijk wel de 3 ketens die voor garmin in Nederland het meest verkopen dus ook de kandidaten voor eventuele vroege levering al kan je er eigenlijk niet echt een touw op trekken.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-11 11:21
Vorige week met skiën reageerde na enkele uren loggen het touchscreen van mijn vivoactive hr niet meer. De knoppen wel gewoon. Het enige wat nog kon was het horloge geforceerd herstarten door een van de knoppen 10 seconden in te houden.
Dit had ik elke dag weer. Na een uurtje spinnen heb ik dit nog niet gezien. Andere lange activiteiten heb ik nog niet geprobeerd en ook tijdens dagelijks gebruik heb ik dit probleem ook niet.

Komt dit iemand bekend voor? Heb ik een slecht horloge? Lijkt me meer een software issue dan een hardware....?

[ Voor 6% gewijzigd door Blackouts op 18-02-2017 07:29 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• rockhopper
bramv82 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 07:28:
Komt dit iemand bekend voor? Heb ik een slecht horloge? Lijkt me meer een software issue dan een hardware....?
Mij niet, maar ik heb jouw toestel niet.
Je kan altijd een slecht horloge hebben, al is "slecht" een vage definitie die voor iedereen anders uitlegbaar kan zijn. Ik denk ook niet dat het probleem hardwarematig is. Dus of de huidige built van de firmware is matig, of je loopt achter met de firmware, of je installatie van de firmware is niet helemaal lekker gegaan (dat kan soms gebeuren)
In al deze gevallen is er één stap die je zelf makkelijk kan doen: Op je laptop/pc garmin webupdater installeren en dan je toestel aan de pc hangen en geforceerd de firmware herinstalleren. Dat zorgt er in ieder geval voor dat je de meest recente versie hebt en dat het in het geval van een brakke installatie nu wel goed gegaan is.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Deze duitse website noemt 29-05-2017 als leveringsdatum voor de Fenix 5.

Das jammer, want dat is te laat voor mij :( Mijn expeditie begint op 17 mei en ik had de Fenix 5 graag meegenomen..

iRacing Profiel

• rockhopper
Jammer, want dat zal inderdaad wel de enige winkel in Europa zijn die 'm gaat leveren.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Het is geen gelukkig huwelijk tussen mij en de Garmin Vivosmart HR. Nu werkt de synchronisatie met Strava opeens niet meer. Eerst werd alles uit Strava gewoon weergegeven in Garmin Connect, maar out of the blue werkt het sinds 15 februari niet meer en ik krijg het ook niet aan de praat. Synchronisatie liep via Tapiriik. Wachtwoord van Garmin al gewijzigd, overal opnieuw aangemeld, maar het werkt gewoon niet.

A'dam PVOutput

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:32
@ericplan Moet het per se Strava naar Garmin Connect zijn? Want de ingebouwde sync van Garmin Connect naar Strava werkt, wat mij betreft, feilloos.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

driedees schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:03:
@ericplan Moet het per se Strava naar Garmin Connect zijn? Want de ingebouwde sync van Garmin Connect naar Strava werkt, wat mij betreft, feilloos.
De Vivosmart HR heeft geen GPS. Hij doet dus niets met fietsen. Met hardlopen telt hij alleen de stappen.

A'dam PVOutput

• rockhopper
ericplan schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:16:
[...]

De Vivosmart HR heeft geen GPS. Hij doet dus niets met fietsen. Met hardlopen telt hij alleen de stappen.
Dat de vivosmart geen gps heeft staat los van de synchronisatie van gegevens. Hij probeert je te vertellen dat voor hem (en dat geldt ook voor mij) de synchronisatie van Garmin Connect naar Strava toe perfect werkt. Maw toestel stuurt data naar GC of je upload het zelf daar naar toe en Strava pakt het vervolgens automatisch mee. Wat je dus kan proberen / veranderen is upload naar Tapiriik en vervolgens stuur je het wel naar GC en niet naar Strava via tapiriik. Je zult voordat het dan werkt wel in Strava zelf Garmin Connect moeten koppelen. Laat maar weten of het zo wel lukt.

DCRainmaker heeft trouwens een youtube video gemaakt van "unboxing the Fenix 5's" (diverse toestellen) voor degene die meer info of beelden willen zien. Hij verteld verder dat de uitrol van de toestellen deze week of uiterlijk volgende week begint in zeer kleine aantallen, waarna als het goed is (en er geen hardware fouten worden gevonden) deze omhoog schaalt naar grotere aantallen. De release ligt dus vooralsnog op schema, degene die een pre-order hebben geplaatst zullen het dan waarschijnlijk eind maart wel binnen hebben, al heb ik geen idee over hoeveel er gepre-ordered zijn, dus mogelijk duurt dat langer.

[ Voor 27% gewijzigd door rockhopper op 24-02-2017 12:40 ]

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-10 15:28
Ondertussen ongeveer een week de Fenix 3 Sapphire HR in bezit en ben enorm tevreden. De eerste indruk was wel dat hij wat groot was, maar op mijn pols past hij perfect. Ziet er gewoon heel net uit.
Duurde wel even tegen alle instellingen overlopen waren, zoveel mogelijkheden!

Ook heel onder de indruk van de batterij, zondagochtend volledig opgeladen en heel de week veel activiteiten getracked en sta nog met 59%!

Heb hem aan €450 op Amazon kunnen kopen, dus ook op dat vlak mag ik niet klagen. Pracht-device!

Keep on running

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

rockhopper schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:36:
[...]

Dat de vivosmart geen gps heeft staat los van de synchronisatie van gegevens. Hij probeert je te vertellen dat voor hem (en dat geldt ook voor mij) de synchronisatie van Garmin Connect naar Strava toe perfect werkt. Maw toestel stuurt data naar GC of je upload het zelf daar naar toe en Strava pakt het vervolgens automatisch mee. Wat je dus kan proberen / veranderen is upload naar Tapiriik en vervolgens stuur je het wel naar GC en niet naar Strava via tapiriik. Je zult voordat het dan werkt wel in Strava zelf Garmin Connect moeten koppelen. Laat maar weten of het zo wel lukt.
[...]
Ik gebruik Strava (of Runkeeper) in combinatie met m'n iPhone om activiteiten (in combinatie met GPS) te loggen. Voor zover ik weet heeft Garmin Connect die functionaliteit niet.

Vreemde is dat het wel gewerkt heeft tot 15 februari. Elke Strava-activiteit verscheen spontaan in Garmin Connect. Toeval? Op die dag is, zie ik nu, versie 3.15 van Garmin Connect op m'n iPhone verschenen.

Edit:
Zie nu op de Garminsite dat ze een nieuw privacyreglement hebben. Of het er iets mee te maken heeft? http://www.garmin.com/en-US/legal/privacy-statement
En dat meer tapiriikgebruikers er last van hebben. https://github.com/cpfair/tapiriik/issues/294

[ Voor 9% gewijzigd door ericplan op 24-02-2017 16:18 ]

A'dam PVOutput

• rockhopper
Het zal wel met de update te maken hebben dan, zeker als er meerdere tapiriik gebruikers over klagen. Zoals ik al schreef zou je de workaround kunnen proberen die we voorstelden, maar daar hoor ik je niet over, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat je dat nog niet geprobeerd hebt.
Verder kan je denk ik alleen afwachten of tapiriik het weer kan maken en feedback hierover geven.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

rockhopper schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:56:
Het zal wel met de update te maken hebben dan, zeker als er meerdere tapiriik gebruikers over klagen. Zoals ik al schreef zou je de workaround kunnen proberen die we voorstelden, maar daar hoor ik je niet over, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat je dat nog niet geprobeerd hebt.
Verder kan je denk ik alleen afwachten of tapiriik het weer kan maken en feedback hierover geven.
Ik snap je niet helemaal wat je bedoelt met die workaround. Best bereid iets te proberen.

A'dam PVOutput

• rockhopper
ericplan schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:27:
[...]
Ik snap je niet helemaal wat je bedoelt met die workaround. Best bereid iets te proberen.
Vertel Strava dat hij jouw workouts bij garmin connect vandaan mag halen (activiteit uploaden en dan sync met garmin activeren).
Upload vervolgens dat wat je naar tapiriik stuurt bij garmin connect zelf, je workout data dus (bij garmin connect website activities de + knop rechtsboven in je scherm en dan importeer gegevens of kijk bij je profiel en dan dezelfde importeer gegevens).
Als het goed is pakt Strava 'm zo op. Er kan een minieme vertraging van een paar minuten tussen zitten, oude activiteiten worden niet gesynct, wel alles wat je vanaf het moment van linken upload bij garmin.

[ Voor 15% gewijzigd door rockhopper op 25-02-2017 13:39 . Reden: quote toegevoegd ]

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

rockhopper schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:39:
[...]

Vertel Strava dat hij jouw workouts bij garmin connect vandaan mag halen (activiteit uploaden en dan sync met garmin activeren).
Upload vervolgens dat wat je naar tapiriik stuurt bij garmin connect zelf, je workout data dus (bij garmin connect website activities de + knop rechtsboven in je scherm en dan importeer gegevens of kijk bij je profiel en dan dezelfde importeer gegevens).
Als het goed is pakt Strava 'm zo op. Er kan een minieme vertraging van een paar minuten tussen zitten, oude activiteiten worden niet gesynct, wel alles wat je vanaf het moment van linken upload bij garmin.
Garmin Connect registreert (vrijwel) niets van een fietstocht, omdat de Vivosmart HR geen GPS heeft en Garmin Connect op de iPhone er toch ook niets mee doet. Of zie ik een functionaliteit over 't hoofd?

Anders komt alleen totale duur in Strava. Dat is voor mij niet echt zinvolle informatie

A'dam PVOutput

• rockhopper
ericplan schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:44:
[...]
Garmin Connect registreert (vrijwel) niets van een fietstocht, omdat de Vivosmart HR geen GPS heeft en Garmin Connect op de iPhone er toch ook niets mee doet. Of zie ik een functionaliteit over 't hoofd?
Ik wil mezelf niet quoten maar ik leg even de nadruk op deze zin:
Upload vervolgens dat wat je normaal gesproken naar tapiriik zou sturen bij garmin connect zelf.

Ik neem aan dat je nu ook niet de rit vastlegt met de vivosmart, dus dat hele toestel mag je vergeten met betrekking tot mijn verhaal. En ik zeg verder expliciet dat je via de website van garmin connect mag gaan uploaden, dus ook de app van garmin connect komt helemaal niet voor in mijn verhaal.
Ik wil je best helpen, maar ik verwacht natuurlijk wel dat je ook een beetje probeert me te begrijpen en even zelf aan de slag gaat. Laat maar weten of het wil lukken.

[ Voor 90% gewijzigd door rockhopper op 25-02-2017 16:37 . Reden: quote erbij en iets duidelijkere (hopelijk) zinsopbouw ]

• driedees
Ah, ik denk dat ik het snap @ericplan. Je hebt activiteiten die je alleen via Strava/Runkeeper logt en juist die wil je in Garmin Connect tonen, bovenop hetgeen je logt via de Vivosmart. Daar weet ik geen oplossing voor behalve het handmatig uploaden in GC na een export uit Strava/Runkeeper, als tapiirik geen soelaas biedt voor auto-sync.

Schijnbaar iets wat meer mensen graag zouden willen en opgepikt is door Strava zelf: Strava-forum

[ Voor 9% gewijzigd door driedees op 25-02-2017 16:56 ]

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@rockhopper Dank voor je reactie. Ik begrijp nu wat je bedoelt.
Normaal hoef ik naar geen enkele website om activiteiten te uploaden. Ik bewaar een activiteit in Strava-account of Runkeeper-account op m'n iPhone. Tapiriik synct die gegevens zonder mijn tussenkomst.Tapiriik is een "man in the middle" waar je in de regel geen omkijken naar hebt. Typisch zoiets dat je één keer configureert en waar je daarna niets meer mee doet.

Het schijnt dat Tapiriik z'n issue gefixt heeft, ik wacht m'n rondje morgen even af, voordat ik verder ga prutsen. Nog bedankt voor je hulp.

edit:
@driedees Je beschrijft precies wat ik bedoel, waarbij GC het verzamelplatform is voor alle activiteiten.

[ Voor 10% gewijzigd door ericplan op 25-02-2017 17:01 ]

A'dam PVOutput

• rockhopper
Het werkt voor jou wat lastiger omdat de meeste gebruikers die garmin connect gebruiken een toestel hebben die wel gps heeft. En dat toestel zal dus ook meestal automatisch verbinding maken met garmin connect waardoor de sync met de andere platformen vanzelf gaat.
Tapiriik wordt daarnaast gebruikt als je bepaalde dingen anders wilt, of wilt bijwerken (om wat voor een reden dan ook) en om te syncen naar platformen die niet (of niet goed) samenwerken met garmin connect / polar / suunto. Geen van de methodes is in principe fout of minderwaardig, tenzij het natuurlijk niet lekker loopt.
Je kan garmin's standpunt niet kwalijk nemen dat zij van je verwachten dat je een toestel hebt met gps waardoor hun app (die toch al erg slecht is in mijn ogen) dus niet werkt met de gps van je telefoon.

Je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om een ander platform te kiezen als overall overzicht, er zijn immers genoeg opties. Ik upload en sync zelf via garmin connect, maar ik corrigeer alleen dingen op strava, zo heb ik een ouder toestel, de forerunner 220 die alleen 'hardlopen' heeft als activiteit. Na gebruik op de fiets moet ik dus alles in principe handmatig nalopen als ik het op garmin connect zou uploaden. Via tapiriik zou ik het weer meteen meteen als 'fietsen' plaatsen waardoor er geen correctie meer nodig is bij strava en bij eventueel je andere platformen.

Het voordeel van garmin connect is natuurlijk dat je vrij veel functionaliteit krijgt zonder extra kosten, het nadeel is wel dat je aangewezen bent op garmin's grillen en afwegingen waar opeens verandering in kan komen. Bovendien zou het zomaar kunnen dat je in de toekomst weer naar een andere fabrikant gaat omdat bv tomtom of polar opeens veel beter is. Daarom hou ik liever mijn dingen heel goed bij op een neutraal platform waar je makkelijk alles kan im&exporteren.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

ericplan schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:54:

Het schijnt dat Tapiriik z'n issue gefixt heeft, ik wacht m'n rondje morgen even af, voordat ik verder ga prutsen.
En inderdaad werkt het weer, inclusief oudere activiteiten. Alles uit Strava komt via Tapiriik weer keurig in Garmin Connect.

A'dam PVOutput

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Ik had vandaag ook problemen met Garmin: graphs van mijn run waren niet te zien en Tapiriik wou inderdaad niet syncen.

Maar zonet, toen ik deze post aan het schrijven was, probeer ik ondertussen terug een Tapiriik sync, en nu werkt het eindelijk :D

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Wie nog op zoek is naar een Fenix 3 HR, nu voor slechts 324€ bij Amazon.de:

https://www.amazon.de/gp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:24

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Kasj schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:17:
Wie nog op zoek is naar een Fenix 3 HR, nu voor slechts 324€ bij Amazon.de:

https://www.amazon.de/gp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21
**never mind**

[ Voor 16% gewijzigd door GurbY{nl} op 27-02-2017 10:52 ]

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23
zag het ook. Alleen als je wilt afrekenen staat hij voor EUR400 in je mandje. Klopt volgens mij niet helemaal. Denk dat die prijs voor de Non HR versie is.

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ugur58 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:59:
[...]

zag het ook. Alleen als je wilt afrekenen staat hij voor EUR400 in je mandje. Klopt volgens mij niet helemaal. Denk dat die prijs voor de Non HR versie is.
Ja; beetje misleidend maar wel kenmerk voor de Amazon site: dat keuze balkje waarbij je een bepaald type aan kunt geven. Maar eerste plaatje wat je zit is hoe dan ook niet de Sapphire ondanks de tekst erboven.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Zijn er Forerunner 235 gebruikers waarbij hun horloge niet meer te pairen is met iOS? Horloge staat in pairing mode, iOS ook, maar ze zien elkaar niet :( BT staat uiteraard wel aan op beide devices.

specs | 3360wP met SE3000

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-11 12:25
Pairen altijd via de app op de telefoon. doen en niet via de telefoon zelf.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33
Ter info voor wie nog interesse heeft in de TomTom horloges:

Spark 3 Cardio ligt nu voor 144,95 in de ING Rentepuntenwinkel, een all-time-low voor het bijna-topmodel van TomTom en voor de meeste mensen aan opties ruim genoeg.

Heb zelf net de TomTom Adventurer besteld in dezelfde winkel, ook nieuw toegevoegd, voor 189,95, ook bijna 100 euro goedkoper dan waar je hem ook vindt. Geeft dezelfde opties als de Spark 3 maar uitgebreid met nog wat outdoor-functies en een barometer. Niet zo uitgebreid als een Fenix 3 HR maar wel 1,5-2x zo goedkoop en qua opties die ook daadwerkelijk wil gebruiken zit zo'n beetje alles er wel op. Verder vind ik het fijne aan de TomTom dat alles wát erop zit ook feilloos werkt (bij mij tenminste, na 2,5 jaar en twee horloges). Enige wat ik echt 'mis' is een uitgebreidere vorm van intervaltraining, maar die doe ik tegenwoordig toch op de baan waardoor de "Lap" functie meer dan voldoende is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 27-02-2017 14:44 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

dat weet ik, maar mijn iphone ziet mijn FR235 niet meer :( Snap er niks van. Inmiddels al gemailed naar Garmin hierover. Beide devices zijn helemaal up-to-date qua firmware / iOS versie.

EDIT: schiet mij maar lek, maar na de zoveelste reboot van beide devices werkt alles weer. Pfffff...gelukkig maar :D

[ Voor 24% gewijzigd door Tallguy op 27-02-2017 14:56 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:20
Tallguy schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:45:
dat weet ik, maar mijn iphone ziet mijn FR235 niet meer :( Snap er niks van. Inmiddels al gemailed naar Garmin hierover. Beide devices zijn helemaal up-to-date qua firmware / iOS versie.
Factory reset van de FR235 geprobeerd?

Opgelost zie ik

[ Voor 17% gewijzigd door Bartske op 27-02-2017 15:08 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tallguy schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:12:
Zijn er Forerunner 235 gebruikers waarbij hun horloge niet meer te pairen is met iOS? Horloge staat in pairing mode, iOS ook, maar ze zien elkaar niet :( BT staat uiteraard wel aan op beide devices.
Oh, dus dit werkt nog steeds niet écht gladjes? Dan weet ik nu echt zeker dat ik mijn FR220 houd totdat ie op is. Daar blijft het ook nog regelmatig gokken of de telefoon en het horloge elkaar gaan zien (ook met de app open en BT aan), wat eigenlijk mijn enige echte ergernis is.

Behalve dan, gerelateerd, dat je een sync met de telefoon nodig hebt voordat je gaat lopen voor een beetje fatsoenlijk snelle GPS fix.

• Valorian
Ugur58 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Dat is sowieso erg irritant aan de naamgeving van de Garmin Fenix 3 (HR). De goedkopere non-HR komt nu vaak ook naar boven als Fenix 3 HR maar betreft dan ineens de non-HR maar met een HR-band. Lekker verwarrend 8)7

• MrAcid
  • Niet online
De Garmin Fenix 5 staat op Coolblue als "verwacht in de week van 13-17 maart".

Verwijderd

Ik ben van plan om met hartslagmeting te fietsen en dacht daarbij aan het kopen van een polar m400 of wel een polar m200, deze laatste doet aan polshartslagmeting, dan zou ik die ook kunnen gebruiken als ik tennis.
Iemand ervaring met deze toestellen?
groeten

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

M400 bevalt prima voor mij voor hardlopen, alhoewel ik hem op de fiets naast een fietscomputer zou gebruiken, omdat GPS een traag signaal geeft. Maar puur voor de training voldoet hij erg goed. Ziet er wat basic uit maar heeft redelijk wat functies.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• rockhopper
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:19:
Ik ben van plan om met hartslagmeting te fietsen en dacht daarbij aan het kopen van een polar m400 of wel een polar m200, deze laatste doet aan polshartslagmeting, dan zou ik die ook kunnen gebruiken als ik tennis.
Iemand ervaring met deze toestellen?
groeten
De m400 is een mooi toestel, maar inmiddels wel al aardig oud. Beide toestellen hebben geen 'dedicated' tennis functie (sowieso lijkt me gps op een tennisbaan niet zo heel nuttig omdat er een flinke foutmarge ontstaat bij stilstaan en de ingebouwde onnauwkeurigheid van gps zelf). Dus hou je een polshartslagmeting over, die door de felle armbewegingen die je bij tennis maakt ook niet heel erg nauwkeurig zal zijn. Dus voor tennis zie ik voor jou niet zoveel meerwaarde.
Fietsen gaat natuurlijk wel prima met beide toestellen. Al geef ik zelf de voorkeur aan een fietscomputer omdat kijken op je horloge tijdens fietsen toch erg onhandig is, en ik heb geen zin om een horloge af te doen om deze dan weer op of aan het stuur te hangen.
Ik heb verder alleen ervaring met de m400, de m200 heeft eigenlijk alleen optische hr als extra, maar mist een boel extra functionaliteit die de m400 wel heeft. Dus eigenlijk zou ik op dit moment geen van beide toestellen echt van harte aanraden omdat de één toch minder is dan de ander (m400 is in mijn ogen beter dan de m200) en de betere van de 2 is al erg oud, dus er zou eigenlijk al een opvolger moeten zijn bijna, gezien de snelle ontwikkelingen die momenteel bezig zijn in gps-horloge land.

Is er een specifieke reden waarom je op deze twee toestellen bent uitgekomen?

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Pathogen schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:34:
[...]

Oh, dus dit werkt nog steeds niet écht gladjes? Dan weet ik nu echt zeker dat ik mijn FR220 houd totdat ie op is. Daar blijft het ook nog regelmatig gokken of de telefoon en het horloge elkaar gaan zien (ook met de app open en BT aan), wat eigenlijk mijn enige echte ergernis is.

Behalve dan, gerelateerd, dat je een sync met de telefoon nodig hebt voordat je gaat lopen voor een beetje fatsoenlijk snelle GPS fix.
Werkt normaal wel erg gladjes, maar alleen bij mij gisteren even niet. Was gelukkig alsnog vlot weer werkend.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zijn er meer mensen die vandaag onnauwkeurige GPS-metingen met hun horloge kregen? Ik loop met een TomTom Runner, en tijdens het hardlopen merkte ik al dat de GPS niet klopte (kilometer-tempo's die ver onder m'n verwachtingen lagen). Nu zie ik zojuist bij het uploaden dat er ook nog meerdere sites zijn die voor sync-issues zorgen (o.a. strava), dus ik vraag me af of er een verband zit? Bij MySports van Tomtom heeft ie m'n route wel geupload, maar als ik de route nareken via afstandmeten.nl kom ik 600m tekort :/ ... Bovendien zie ik de route op MySports ook vreemde bochten maken (ik zou meerdere keren dwars door een sloot een bocht hebben afgesneden, en stukjes die ik twee keer heb gelopen volgen by far niet dezelfde route op de kaart).

Erg vreemd, want nog niet eerder dit meegemaakt (heb het horloge nu al een jaar of drie). Is er ergens een storing bekend of moet ik langzaam aan een vervanger gaan denken?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Ikkeja36
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-10 22:57
Ook hier de afgelopen 2 runs onnauwkeurige GPS metingen. Toevallig ook een TomTom (Runner cardio). Is voor mij eigenlijk een extra motivatie om voor een Garmin Fenix 5 saphire te gaan :) Wel balen dat de metingen niet kloppen, ben net weer herstellende van de griep en in opbouw naar een halve marathon....

• MrAcid
  • Niet online
Strava is momenteel gewoon down - net als wellicht veel andere sites, ivm een probleem bij Amazon.

Qua GPS nauwkeurigheid: kan natuurlijk een keer een missertje zijn. Hadden jullie wel een goeie lock bij het vertrekken?

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

lock gaat bij Tomtom bij mij altijd via QuickGPS (als je de laatste 3 dagen je Tomtom aan de computer hebt gehangen). Die was instant, zoals vaker, en het vertrekpunt op de kaart van MySports toont wel het goede punt. Er lijken echt gewoon stukken van de route te ontbreken :S

Edit: Zondag ging ie bij mij wel gewoon goed.

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 28-02-2017 21:02 ]

• Ikkeja36
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-10 22:57
Onderdeel van m'n routine is voor het lopen de QuickGPS updaten en pas starten met lopen na een fix. Zondag en vandaag klopte de route niet (dwars door sloten en weilanden) terwijl dit eigenlijk al minstens een jaar zonder problemen gaat.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

naitsoezn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:20:
Zijn er meer mensen die vandaag onnauwkeurige GPS-metingen met hun horloge kregen? Ik loop met een TomTom Runner, en tijdens het hardlopen merkte ik al dat de GPS niet klopte (kilometer-tempo's die ver onder m'n verwachtingen lagen).
[...]

Erg vreemd, want nog niet eerder dit meegemaakt (heb het horloge nu al een jaar of drie). Is er ergens een storing bekend of moet ik langzaam aan een vervanger gaan denken?
Het komt bij mij bij Runkeeper en iPhone één a twee keer per jaar voor dat ik volgens de app enorme stukken afsnijd, de gracht oversteek en opeens 500 m. naar links of rechts spring. Ik heb daar nog geen regelmaat in kunnen ontdekken, maar ik vermoed dat er dan één satelliet iets minder goed werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door ericplan op 28-02-2017 22:46 ]

A'dam PVOutput

Verwijderd

rockhopper schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 00:06:
[...]

De m400 is een mooi toestel, maar inmiddels wel al aardig oud. Beide toestellen hebben geen 'dedicated' tennis functie (sowieso lijkt me gps op een tennisbaan niet zo heel nuttig omdat er een flinke foutmarge ontstaat bij stilstaan en de ingebouwde onnauwkeurigheid van gps zelf). Dus hou je een polshartslagmeting over, die door de felle armbewegingen die je bij tennis maakt ook niet heel erg nauwkeurig zal zijn. Dus voor tennis zie ik voor jou niet zoveel meerwaarde.
Fietsen gaat natuurlijk wel prima met beide toestellen. Al geef ik zelf de voorkeur aan een fietscomputer omdat kijken op je horloge tijdens fietsen toch erg onhandig is, en ik heb geen zin om een horloge af te doen om deze dan weer op of aan het stuur te hangen.
Ik heb verder alleen ervaring met de m400, de m200 heeft eigenlijk alleen optische hr als extra, maar mist een boel extra functionaliteit die de m400 wel heeft. Dus eigenlijk zou ik op dit moment geen van beide toestellen echt van harte aanraden omdat de één toch minder is dan de ander (m400 is in mijn ogen beter dan de m200) en de betere van de 2 is al erg oud, dus er zou eigenlijk al een opvolger moeten zijn bijna, gezien de snelle ontwikkelingen die momenteel bezig zijn in gps-horloge land.

Ik dacht gewoon meteen als ik aan hartslagmeting dacht aan Polar, vandaar.

• Valorian
Ikkeja36 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:58:
Ook hier de afgelopen 2 runs onnauwkeurige GPS metingen. Toevallig ook een TomTom (Runner cardio). Is voor mij eigenlijk een extra motivatie om voor een Garmin Fenix 5 saphire te gaan :) Wel balen dat de metingen niet kloppen, ben net weer herstellende van de griep en in opbouw naar een halve marathon....
Volgens mij heeft elk horloge wel een keer een bug, en is de tomtom qua gps niet bewezen beter of slechter dan garmin's topmodellen. Mijn generatie 1 tomtom heeft in zon 2000km nog maar één keer echt een raar punt in een route veroorzaakt, en dat was in vrij dichte bosomgeving..

Maar als je een excuus zoekt om 500 euro te mogen uitgeven dan mag dat natuurlijk hoor ;)

• MrAcid
  • Niet online
€700 :+

Overigens is de Garmin Fenix 5 te pre-orderen bij Clevertraining. Via DC Rainmaker krijg je hier 10% korting op - dat is voorlopig de goedkoopste optie die ik gezien heb.

Verwijderd

rockhopper schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 00:06:
[...]

Ik dacht bij hartslagmeting meteen aan Polar, vandaar

• Requiem19
Ikkeja36 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:58:
Misschien eerst even de nauwkeurigheidstesten van de GPS van de Fenix 5 afwachten. De GPS van de Fenix 3 is relatief onnauwkeurig voor zo'n kostbaar horloge
http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy

Afbeeldingslocatie: http://fellrnr.com/mediawiki/images/5/56/GPS_Accuracy.png

• coldasice
ericplan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:39:
[...]

Het komt bij mij bij Runkeeper en iPhone één a twee keer per jaar voor dat ik volgens de app enorme stukken afsnijd, de gracht oversteek en opeens 500 m. naar links of rechts spring. Ik heb daar nog geen regelmaat in kunnen ontdekken, maar ik vermoed dat er dan één satelliet iets minder goed werkt.
Denk je echt dat het aan een miljoenen kostende satelliet ligt of misschien toch aan een 500 euro kostende telefoon?

• rockhopper
Valorian schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:28:
[...]
Volgens mij heeft elk horloge wel een keer een bug, en is de tomtom qua gps niet bewezen beter of slechter dan garmin's topmodellen. Mijn generatie 1 tomtom heeft in zon 2000km nog maar één keer echt een raar punt in een route veroorzaakt, en dat was in vrij dichte bosomgeving..

Maar als je een excuus zoekt om 500 euro te mogen uitgeven dan mag dat natuurlijk hoor ;)
Of een horloge goed voor iemand is hangt natuurlijk wel af van meerdere factoren buiten de bugs. Je gebruikersdoel is daar de belangrijkste overweging in. Dat de tomtom voor jou prima is, is natuurlijk erg fijn. Maar ik zelf liep ik bij tomtom op bepaalde punten tegen beperkingen aan ten tijde van de aanschaf van mijn toestel waardoor ik naar een ander merk en model ben gaan kijken. Dus het is een beetje flauw om op de man te spelen en meteen een horloge alleen op prijs af te vallen.
Ik ben het overigens wel met je eens dat het een veel te duur horloge is voor mij.

De genoemde afwijkingen bij personen kunnen aan meerdere dingen liggen. De quickfix data kan een fout in zijn geslopen, satellieten kunnen verstoringen hebben, je lock kan niet goed zijn. Je ontvangst kan tijdelijk slecht zijn door je locatie en het moment van de dag heeft ook invloed op de exacte locatie van satellieten (ze hangen immers niet stil). Als het een eenmalige fout is zou ik me er verder niet om druk maken. Stelselmatige fouten over een langere periode (meerdere dagen) is veel erger en reden tot doorzoeken wat de oorzaak is.
Requiem19 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:46:
[...]
Misschien eerst even de nauwkeurigheidstesten van de GPS van de Fenix 5 afwachten. De GPS van de Fenix 3 is relatief onnauwkeurig voor zo'n kostbaar horloge

[afbeelding]
Hoewel het een mooie site is met zeer uitgebreide testresultaten geld ook voor hem helaas n=1. Om het nog iets ingewikkelder te maken is het niet geheel duidelijk in hoeverre de data recent zijn, immers firmware speelt een zeer belangrijke rol in de precisie van een gps toestel. Helaas duurt het bij de grootste fabrikant soms wel een jaar voordat deze stabiel is (ja ik heb het over garmin), bij de fenix 2 is dit redelijk goed aangegeven, maar bij de rest niet. Tot slot zijn de meeste data en toestellen getest op dezelfde locatie, dat maakt vergelijk misschien wel eerlijker maar zijn gebied kan toevallig beter uitpakken voor een bepaald merk tegenover een ander, hetzelfde geldt dat hij zelden toestellen tegelijk test maar op verschillende dagen en dus verschillende omstandigheden.
Persoonlijk zie ik liever testen waarop toestellen tegelijk met elkaar vergeleken worden onder dezelfde omstandigheden dus. En natuurlijk met vermelding van de firmware.

Desalniettemin is inderdaad iedereen het er wel over eens dat de fenix 3 een middenklasser is qua gps nauwkeurigheid. De belangrijke vraag is echter niet of dit de hoge prijs moet verantwoorden want het gaat om het totaal pakket. gps nauwkeurigheid is natuurlijk een belangrijke factor, maar niet de enige, en je kan als je naar de nauwkeurigheid kijkt van de laagste klasses jezelf ook afvragen of het überhaupt een hele belangrijke factor moet zijn. Immers je hebt het over relatief kleine marges die weliswaar 10 jaar geleden grote afwijkingen hadden, maar inmiddels ontlopen ze elkaar niet veel. Dingen als draagcomfort, extra toeters en bellen in de vorm van software, uiterlijk, extra functies (optische hr anyone?) tellen ook mee. Voor de één zal dit zwaar wegen, een ander boeit het niet.

Ik denk dat ik uiteindelijk zelf wel de fenix 5x ga halen omdat ik gewoon kick op de kaartjes die je erop kan zetten. De prijs van 700 is mij echter veel te hoog, dus pas als ik ergens een prijs zie die ik het waard vind om te upgraden van mijn fenix 3 zal ik 'm aanschaffen. Waarom ik dan niet de goedkopere epix heb genomen? Ik twijfelde lang tot ik het toestel in het echt zag en besloot dat ik er eerst een tijdmachine voor de jaren '80 nodig had zodat ik het daar kon gaan dragen.
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:33:
[...]
Ik dacht bij hartslagmeting meteen aan Polar, vandaar
Duidelijk antwoord, ik denk dat ze momenteel in pure hartslagmeting nog altijd koning zijn, maar dan heb ik het wel over de vervelende borstband. Qua optisch is er momenteel geen enkel horloge dat zelf hele goede metingen geeft onder alle omstandigheden. Er is wel een losse band die in de buurt komt van scosche (scosche rhythm +) maar dan zit je nog altijd met losse band naast je horloge (weliswaar eentje die niet zo vervelend zit, redelijk comfy om je arm) Je kan je dus het beste afvragen of je waarde hecht (en hoeveel) aan nauwkeurige hartslagmeting (gerichte training op zones of wil je gewoon weten wanneer je moe begint te worden) en of je bereid bent consessies te doen aan nauwkeurigheid tegenover draagcomfort. Tot slot zijn er vele merken waaruit je kan kiezen met diverse modellen die allemaal een gerichte doelgroep hebben. Als je weet tot welke doelgroep je behoort en met welk budget wordt kiezen wat makkelijker.
DCRainmaker geeft eens in de zoveel tijd een overzicht van wat hij denkt dat op dat moment aanraders zijn met redelijk goede onderbouwing. Verder is hij redelijk onpartijdig en recht voor z'n raap met voor en nadelen. Het zou misschien interessant voor je kunnen zijn om het even door te lezen.
coldasice schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:25:
[...]
Denk je echt dat het aan een miljoenen kostende satelliet ligt of misschien toch aan een 500 euro kostende telefoon?
Beide, als de satelliet wegvalt had hij voor jou op dat moment beter gepositioneerd moeten zijn. De prijs van de satelliet doet er niet toe. De telefoon had op dat moment een betere ontvangst moeten hebben, ook hier doet de prijs er niet toe. ;)
Je kan het natuurlijk ook nog op jezelf gooien: "tja, dan had je maar op een open terrein zonder stoorgebouwen in de buurt en met optimale ontvangst je rondje moeten fiets/rennen"

[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 01-03-2017 14:29 ]

Verwijderd

[...]

Duidelijk antwoord, ik denk dat ze momenteel in pure hartslagmeting nog altijd koning zijn, maar dan heb ik het wel over de vervelende borstband. Qua optisch is er momenteel geen enkel horloge dat zelf hele goede metingen geeft onder alle omstandigheden. Er is wel een losse band die in de buurt komt van scosche (scosche rhythm +) maar dan zit je nog altijd met losse band naast je horloge (weliswaar eentje die niet zo vervelend zit, redelijk comfy om je arm) Je kan je dus het beste afvragen of je waarde hecht (en hoeveel) aan nauwkeurige hartslagmeting (gerichte training op zones of wil je gewoon weten wanneer je moe begint te worden) en of je bereid bent consessies te doen aan nauwkeurigheid tegenover draagcomfort. Tot slot zijn er vele merken waaruit je kan kiezen met diverse modellen die allemaal een gerichte doelgroep hebben. Als je weet tot welke doelgroep je behoort en met welk budget wordt kiezen wat makkelijker.
DCRainmaker geeft eens in de zoveel tijd een overzicht van wat hij denkt dat op dat moment aanraders zijn met redelijk goede onderbouwing. Verder is hij redelijk onpartijdig en recht voor z'n raap met voor en nadelen. Het zou misschien interessant voor je kunnen zijn om het even door te lezen.

Que budget dacht ik aan maximum 150 euro, dat de hartslagmeting niet volledig 100 procent correct is lijkt me geen probleem te zijn, ik zou zo precies iets tussenin, misschien op zones trainen maar ook weten wanneer je bijvoorbeeld moe begint te worden, ik zou hem gebruiken tijdens het fietsen maar bijvoorbeeld ook wandelen, alvast bedankt voor je tips.

• Valorian
rockhopper schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Of een horloge goed voor iemand is hangt natuurlijk wel af van meerdere factoren buiten de bugs. Je gebruikersdoel is daar de belangrijkste overweging in. Dat de tomtom voor jou prima is, is natuurlijk erg fijn. Maar ik zelf liep ik bij tomtom op bepaalde punten tegen beperkingen aan ten tijde van de aanschaf van mijn toestel waardoor ik naar een ander merk en model ben gaan kijken. Dus het is een beetje flauw om op de man te spelen en meteen een horloge alleen op prijs af te vallen.
Ik ben het overigens wel met je eens dat het een veel te duur horloge is voor mij.
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik zelf ook nog wel redenen om de TomTom te verruilen (zoals de waaardeloze interval-setting), en ik bedoelde mijn opmerking ook niet belerend of aanvallend, maar meer als knipoog naar de genoemde reactie waarbij iemand suggereert om een complete klasse 'omhoog' te gaan en naar een nieuw topmodel, na één of enkele keren een 'bug' (zonder inderdaad te weten waar dat aan lag) en of dat stiekum niet gewoon een manier was om voor hemzelf te rechtvaardigen zichzellf een gaaf cadeau te geven (waar natuurlijk ook niets mis mee is). Maar misschien kwam het er wat hard of cynisch uit, dat was in ieder geval niet de bedoeling. Dat is dan weer het nadeel van het geschreven woord, zelfs met knipoog erachter blijft het multiinterpretabel :)

• Sinned123
Requiem19 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:46:
[...]

[afbeelding]
Het was even zoeken door alle reviews, maar ik herrinerde mij, dat de test methode voor alle garmin horloges verkeerd door fellrnr zijn uitgevoerd. Smart recording ipv 1-sec recording.
https://www.dcrainmaker.c...nt-page-1#comment-1680357

Het is een losse opmerking, maar dat doet raymaker niet zomaar denk ik.

• rockhopper
Voor de 'pace' of tempo liefhebbers onder ons DC heeft een demo video gemaakt waarin hij de pace response laat zien tijdens hardlopen. Het gaat hierbij om de nieuwe Fenix 5 (in de video gebruikt hij de standaard versie, niet de x of de s)

Handig om te zien of het wat voor je is, hij schijnt er wel tevreden over te zijn. Ondertussen wachten we maar even op de in depth review (en persoonlijk op een prijsdaling voor ik voor aanschaf over ga)

• Requiem19
Sinned123 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:46:
[...]

Het was even zoeken door alle reviews, maar ik herrinerde mij, dat de test methode voor alle garmin horloges verkeerd door fellrnr zijn uitgevoerd. Smart recording ipv 1-sec recording.
https://www.dcrainmaker.c...nt-page-1#comment-1680357

Het is een losse opmerking, maar dat doet raymaker niet zomaar denk ik.
Interessant. Dat zou ik wel eens bevestigd willen zien door Fellrnr zelf. Want hoe zou DCR anders aan die info komen?

Daarnaast is de gos van de Fenix 3 zo'n beethe het langste topic op t Garmin forum. Ook mensen die het goed testen laten keer op keer middelmatige resultaten zien. Neemt niet weg dat het voor mij nog steeds prina voldoet :)

• Sinned123
Requiem19 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:17:
[...]

Interessant. Dat zou ik wel eens bevestigd willen zien door Fellrnr zelf. Want hoe zou DCR anders aan die info komen?

Daarnaast is de gos van de Fenix 3 zo'n beethe het langste topic op t Garmin forum. Ook mensen die het goed testen laten keer op keer middelmatige resultaten zien. Neemt niet weg dat het voor mij nog steeds prina voldoet :)
gevonden :)
punt14

14 Device Specific Notes

For those interested in some of the details of how devices are configured for testing, here are some additional notes.
Garmin devices are set to 'smart recording'. I did try an informal test with the 620 using 1-second recording, but it appeared to make no difference.
For details of the calibration of the Footpod see GPS Testing Methodology.
The Fenix 2 was tested with and without WAAS support activated; WAAS helped slightly.
The Garmin 920XT was tested with Watch Firmware 2.50, GPS Firmware 2.70 using smart recording.

[ Voor 34% gewijzigd door Sinned123 op 04-03-2017 19:36 ]

• Requiem19
Sinned123 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:36:
[...]

gevonden :)
punt14

14 Device Specific Notes

For those interested in some of the details of how devices are configured for testing, here are some additional notes.
Garmin devices are set to 'smart recording'. I did try an informal test with the 620 using 1-second recording, but it appeared to make no difference.
For details of the calibration of the Footpod see GPS Testing Methodology.
The Fenix 2 was tested with and without WAAS support activated; WAAS helped slightly.
The Garmin 920XT was tested with Watch Firmware 2.50, GPS Firmware 2.70 using smart recording.
Goed speurwerk! Zonde dat hij dezelfde test niet gedaan heeft met 1sec recording :(. Zet zijn resultaten toch in iets ander daglicht.

• rockhopper
Goed opgespoord, deze was ook compleet langs mij heengegaan. Maar ik zet bij de meeste online (of eigenlijk bijna alle) onderzoeken mijn vraagtekens. Vaak is het n=1 en zijn de resultaten meer of minder biased, al dan niet afhankelijk van sponsoring, al dan niet openlijk of verborgen. In dit geval is het dus meten met iets andere frequentie, voor nauwkeurigheid kan dat een flinke impact hebben, maar dat hoeft niet. Het zou leuker zijn als ie de garmin toestellen nog een keer zou doen met 1s setting (maar daar reken ik niet op)

• coldasice
rockhopper schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:25:
[...]
[...]

Beide, als de satelliet wegvalt had hij voor jou op dat moment beter gepositioneerd moeten zijn. De prijs van de satelliet doet er niet toe. De telefoon had op dat moment een betere ontvangst moeten hebben, ook hier doet de prijs er niet toe. ;)
Je kan het natuurlijk ook nog op jezelf gooien: "tja, dan had je maar op een open terrein zonder stoorgebouwen in de buurt en met optimale ontvangst je rondje moeten fiets/rennen"
Op elk moment moet je 6 GPS satellieten kunnen zien(correctie: sinds vorig jaar 9), en iedere satelliet is redundant uitgevoerd in alle systemen. Uitval lijkt me vrij uitzonderlijk, vandaar dat ik het eerder zoek in de gps ontvanger van een paar euro dan de satelliet. Verstoringen in de atmosfeer zijn natuurlijk wel mogelijk.

• rockhopper
coldasice schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:38:
[...]
Op elk moment moet je 6 GPS satellieten kunnen zien(correctie: sinds vorig jaar 9), en iedere satelliet is redundant uitgevoerd in alle systemen. Uitval lijkt me vrij uitzonderlijk, vandaar dat ik het eerder zoek in de gps ontvanger van een paar euro dan de satelliet. Verstoringen in de atmosfeer zijn natuurlijk wel mogelijk.
Klopt op zich, maar je vergeet dat er ook blokkade op kan treden door andere zaken in de omgeving. Je trip kan door tunnels of onder bruggen lopen of in de stad langs hoge gebouwen. Dat in combinatie met bijvoorbeeld een start waarbij je nog geen goede fix hebt kan tot hele rare dingen leiden. Je hebt helemaal gelijk dat het waarschijnlijk alleen aan zijn toestel ligt, maar externe factoren (dus buiten de telefoon en satelliet om) kunnen ook een belangrijke oorzaak zijn.
En per saldo maakt het niet uit waar het aan ligt, toestel 1 (telefoon) moet met toestel 2 (satelliet) praten, onverschillig welke oorzaak, als die communicatie niet lukt krijg je rare logs van je workout.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

rockhopper schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:44:
[...]

Klopt op zich, maar je vergeet dat er ook blokkade op kan treden door andere zaken in de omgeving. Je trip kan door tunnels of onder bruggen lopen of in de stad langs hoge gebouwen. Dat in combinatie met bijvoorbeeld een start waarbij je nog geen goede fix hebt kan tot hele rare dingen leiden. Je hebt helemaal gelijk dat het waarschijnlijk alleen aan zijn toestel ligt, maar externe factoren (dus buiten de telefoon en satelliet om) kunnen ook een belangrijke oorzaak zijn.
En per saldo maakt het niet uit waar het aan ligt, toestel 1 (telefoon) moet met toestel 2 (satelliet) praten, onverschillig welke oorzaak, als die communicatie niet lukt krijg je rare logs van je workout.
Ik loop al jaren twee keer per week het zelfde rondje van 12,5 km. Met verschillende generaties iPhones. En één a twee keer per jaar gaat het mis met de GPS-ontvangst. Waarom? En dan maakt de iPhone ook nog gebruik van A-GPS.

A'dam PVOutput

• driedees
Twee vragen voor de Garmin-bezitters onder ons:

1) Ik heb een 920XT en een footpod, op de 920XT heb ik de footpod ingesteld als enige bron voor pace. Maakt het voor de nauwkeurigheid van de footpod nog uit of ik de auto-calibratie hiervan aan of uit zet? Ik heb de auto-calibratie nu aanstaan en voor mijn gevoel werkt het prima, met intervaltrainingen merk ik dat het horloge heel snel reageert op mijn versnellingen/vertragingen. Ben gewoon benieuwd naar de ervaringen.

2) Is het mogelijk om tijdens een al gestarte run een route aan te zetten? Ik wil dus pas na een paar kilometer gebruik maken van de navigatie, maar die eerste kilometers wil ik wel gelogd hebben. De reden dat ik het vraag, is dat de 920XT anders de eerste kilometers blijft piepen en trillen dat ik off course ben. Als het niet makkelijk kan, dan log ik wel twee verschillende runs.

• MrAcid
  • Niet online
driedees schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:37:
Twee vragen voor de Garmin-bezitters onder ons:

1) Ik heb een 920XT en een footpod, op de 920XT heb ik de footpod ingesteld als enige bron voor pace. Maakt het voor de nauwkeurigheid van de footpod nog uit of ik de auto-calibratie hiervan aan of uit zet? Ik heb de auto-calibratie nu aanstaan en voor mijn gevoel werkt het prima, met intervaltrainingen merk ik dat het horloge heel snel reageert op mijn versnellingen/vertragingen. Ben gewoon benieuwd naar de ervaringen.

2) Is het mogelijk om tijdens een al gestarte run een route aan te zetten? Ik wil dus pas na een paar kilometer gebruik maken van de navigatie, maar die eerste kilometers wil ik wel gelogd hebben. De reden dat ik het vraag, is dat de 920XT anders de eerste kilometers blijft piepen en trillen dat ik off course ben. Als het niet makkelijk kan, dan log ik wel twee verschillende runs.
2: Off course meldingen (tijdelijk) uitzetten?

• driedees
Goeie @MrAcid, zelf niet aan gedacht... :X

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Over de GPS: ik had (heb nog steeds) de FR310XT. Die gaf af en toe hele vreemde spikes, maar niet meer dan "af en toe". Doorgaans redelijk goed. Nu al een paar weken een Fenix 3 en ben meer dan tevreden met de gps tracks die gelogd worden. Ik heb Glonass enabled, en recording op 1 seconde en zelfs oversteken om aan de andere kant van een weg te gaan lopen wordt prima weergegeven. De apen en beren stories over de middelmatige ontvangst heb ik dus nog niet meegemaakt. Ook de hartslag is (in vergelijking met de FR310XT, beiden met band) een stuk minder onregelmatig.

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23
Voor de geïnteresseerde, Fenix 3 HR in de aanbieding op Amazon.de. Prijs was EUR 380 en er was een actie coupon van EUR 50. Dus ik heb hem net besteld voor EUR330. Geen slechte prijs ben ik van mening.

https://www.amazon.de/Gar...fenix%2B3%2Bhr&th=1&psc=1

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik heb sinds gisteren de Vivoactive HR. Heerlijk apparaat en inmiddels ook al druk mee aan de slag. Ik heb alleen wel een vraag waarvan ik het antwoord niet gevonden krijg...

Ik heb de sync met Strava aangezet, maar nu deelt het ding werkelijk alles met Strava, zelfs mijn krachttraining en mijn paar minuutjes warm-up indoor-roeien. Ik wil deze gegevens wel in Garmin Connect (want daar moet al mijn beweging in komen), maar niet op Strava. Eigenlijk wil ik alleen mijn langere ritten op de racefiets of hardlooprondjes op Strava hebben, vooral om de mensen die mij volgen niet te vervelen met ellenlange lijsten van mijn sportschool activiteiten.

Is er een manier om in te stellen wat er gedeeld wordt? Of als ik het automatisch syncen uitzet, kan ik dan na een enkele activiteit handmatig aangeven dat deze gedeeld moet worden? Als het echt alles of niets is, vind ik dat wel tamelijk gebruiksonvriendelijk eigenlijk.

• MrAcid
  • Niet online
Nee, kan niet.

Twee mogelijkheden:
1: handmatig uploaden naar Strava
2: alles wat je upload op private zetten - behalve wat je wilt laten staan

Beide vereisen een handmatige actie.

• Hoppa!
1. Kan denk ik alleen door de .Fit te downloaden vanaf GC en dan te uploaden naar Strava? Ik kan nergens in GC van een enkele activiteit aangeven dat ik die naar Strava wil?

2. Dat is een setting in Strava neem ik aan, dat alles private is? En dan kan ik de ritten die ik wil delen openbaar maken? Dat lijkt me een actie waar ik wel aan kan wennen.

• MrAcid
  • Niet online
1: Klopt
2: Ja - hier in te stellen: https://www.strava.com/settings/privacy onder "Private Activities"

Verwijderd

Ik ben van plan om onder andere voor het fietsen hartslagmeting te gebruiken. Ik heb een fietsgps maar die laat het niet toe hartslagmeting te doen. Dus dacht ik aan een horloge dat hartslagmeting doet, gps zou ook handig zijn. Iemand tips? Mijn budget is max 150 euro.

Verwijderd

ok heb even gecheckt, maar staan er precies maar weinig op van mijn budget

• rockhopper
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:30:
ok heb even gecheckt, maar staan er precies maar weinig op van mijn budget
Als je bereid bent om een borstband voor hartslagmeting te gebruiken kan je in principe bijna ieder horloge gebruiken. Als je echt ingebouwd wilt in het horloge zelf (ingebouwde optische meting dus) is je budget aan de karige kant voor je wensen. Maar je geeft zelf vrij summier info van wat je precies wilt.

Het is namelijk lastig om in te schatten wat je precies bedoelt met "ik heb al een fiets gps maar die ondersteund geen hartslagmeting". De meeste met het merk garmin/polar/suunto/wahoo ondersteunen wel hartslagmeting en er zijn nog wat andere minder bekende merken die dat ook doen. Als je aan geeft waar je al ervaring mee hebt kunnen we misschien beter inschatten wat je wilt.
Dit is het sporthorloge topic dus het advies zal hier ook wat meer daar naar toe gericht zijn, maar uit je wensen zou je ook bij het fiets gps topic kunnen kijken of bij de activity wearables.
Let overigens op dat kijken op een horloge tijdens het fietsen niet het meest handige is.

Verwijderd

rockhopper schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:05:
[...]

Als je bereid bent om een borstband voor hartslagmeting te gebruiken kan je in principe bijna ieder horloge gebruiken. Als je echt ingebouwd wilt in het horloge zelf (ingebouwde optische meting dus) is je budget aan de karige kant voor je wensen. Maar je geeft zelf vrij summier info van wat je precies wilt.

Het is namelijk lastig om in te schatten wat je precies bedoelt met "ik heb al een fiets gps maar die ondersteund geen hartslagmeting". De meeste met het merk garmin/polar/suunto/wahoo ondersteunen wel hartslagmeting en er zijn nog wat andere minder bekende merken die dat ook doen. Als je aan geeft waar je al ervaring mee hebt kunnen we misschien beter inschatten wat je wilt.
Dit is het sporthorloge topic dus het advies zal hier ook wat meer daar naar toe gericht zijn, maar uit je wensen zou je ook bij het fiets gps topic kunnen kijken of bij de activity wearables.
Let overigens op dat kijken op een horloge tijdens het fietsen niet het meest handige is.
Ik heb een garmin edge touring, en daar kan ik geen hartslagband aan koppelen. Ik ben precies meer voor ingebouwde optische meting. Een fietsgps kopen met hartslagondersteuning lijkt me meer te kosten dan een horloge? Qua hartslagmeting heb ik nog totaal geen ervaring

• Requiem19
Optische hr en fietsen.. wordt doorgaans afgeraden. Techniek is hier nog niet goed genoeg voor.

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:40
Anders is de Garmin FR 35 een van de weinige opties. Het gaat nog steeds wel iets boven je budget (hij is voor 159 te krijgen bij Decathlon), maar veel goedkoper worden horloges met optische hrm niet. Maar de vraag is idd of je dat wel wilt voor op de fiets.

• Hoppa!
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:48:
[...]

Ik heb een garmin edge touring, en daar kan ik geen hartslagband aan koppelen. Ik ben precies meer voor ingebouwde optische meting. Een fietsgps kopen met hartslagondersteuning lijkt me meer te kosten dan een horloge? Qua hartslagmeting heb ik nog totaal geen ervaring
Sporthorloge om je pols tijdens het fietsen is onhandig en de optische HR tijdens fietsen is prut. Bij vrijwel allemaal, zeker rond je budget. Als je een combinatie van hartslag en navigatie wil, is een horloge met optische meting in combinatie met een niet-HR navigatiesysteem misschien wel de onhandigste keuze. Ik heb zelf geen behoefte aan navigatie op de fiets, maar mijn sporthorloge gaat tijdens het fietsen om mijn stuur en wordt gekoppeld aan een borstband voor hartslagmeting.

Dus is Marktplaats je vriend. Een Mio cyclo 305/315 voor € 80/€ 100 op de kop tikken en dan ergens voor een € 35 een nieuwe borstband kopen.

Hou je met wat geluk nog geld over voor een cadans sensor. En met heel veel geluk vind je op marktplaats een alles in één set rond de € 100,-/€ 125,-. Bovendien kun je je Garmin dan weer doorverkopen. Per saldo kost het je dan een paar tientjes.

Een andere optie is een zeer complete (en nieuwe) Mio Cyclo 205 HC set kopen (€ 199,- bij Coolblue) en je huidige navigatie verkopen voor € 80,- tot € 100,-. Dan ben je ook klaar. Er zijn best wel wat opties, maar dan is afscheid nemen van je huidige navigatie wel stap 1.

[ Voor 50% gewijzigd door Hoppa! op 07-03-2017 08:43 ]

Verwijderd

Bijna een jaar later en nog steeds gebruik ik de Garmin Forerunner 405CX voor het hardlopen. Goede robuuste horloge, prima voor wat ik nodig heb. Hij is tweedehands van Marktplaats, dus de accuduur is wel erg verslechterd. Gelukkig laadt hij snel op. :)

Garmin is mij dus goed bevallen. Is TomTom beter dan? Ik kan niet echt verschillen vinden, enkel de muziekspeler in de TomToms.
Zijn er ook mooie sporthorloges en fitness trackers in één? Of kun je je beter richten op één aspect (of mooi, of sporthorloge, of tracker.)

Bijvoorbeeld: Garmin Fenix 5. Hiermee kun je veel dingen tracken, maar kun je er ook mee sporten? Op de Garmin site staat van wel, maar ik ben bang dat hij niet robuust genoeg is. Vooral omdat je de bandjes gemakkelijk kunt verwisselen, ben ik bang dat hij tijdens het hardlopen zomaar van je pols af kan vliegen. :o

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 12:32 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 325 Laatste