Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 39 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 14:34
@RigolleM Dank voor de extra info m.b.t. de premium belt, ik was inderdaad een beetje beducht omdat ik niet alleen bij futurumshop, maar ook bij Coolblue negatieve ervaringen zag.

M.b.t. dragen van de FR235, die moet ik inderdaad wat strakker zetten dan de FR225 die ik voorheen had. Desondanks vind ik de hartslagwaarden van de FR225 consistenter dan de FR235.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
De banden met een bruin/grijs kleur in, dus niet volledig zwart heb ik geen problemen mee gehad. Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/294382?width=422&height=390 of

Afbeeldingslocatie: https://nl.fitnessdigital.be/images/productos/XL/18/Garmin-SoftStrapPremiumHRM.jpg

Ik kan niet vergelijken, maar ik voel wel aan in welke HR zone ik mij bevind en meestal als ik naar de HR kijk klopt dit wel met mijn gevoel. Dat dit + 5 of - 5 bpm is vergeleken met een HR-band kan ik wel mee leven. Als recreant loper vind ik dit allemaal niet zo dramatisch!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:59
Vind het wel een beetje suf dat je de strap niet kunt vervangen bij die Run-band :(

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

bert74 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:28:
@Requien, @stefijn

Ik zie dat de oude Garmin Belt veel beter wordt beoordeeld dan de luxe/premium versie :-(

http://www.futurumshop.nl...gband.phtml#anchorReviews

https://www.hartslagmeter...slagsensor-borstband.html

De Garmin Run, maakt het weer wat duur en biedt o.a. grondcontacttijd en verticale oscillatie. Ik ken de toegevoegde waarde niet echt.
Ik heb alledrie de versies (gehad). Ze werken bij mij alledrie prima, op voorwaarde dat je 'm wel even nat maakt voor datje 'm om doet.

1) De oude belt is niet erg comfortabel, maar wel erg betrouwbaar
2) De HRM 3 of 4 zijn veel comfortabeler. Ik heb 'm ook een tijdje gebruikt met een Polarstrap, maar die hield het niet lang uit. Werkte verder prima.
3) Ik gebruik nu een jaar lang de HRM Run en ben er erg tevreden over. De vorm (band) is het nagenoeg hetzelfde als de HRM3/4 en is duurzaam. Gebruik 'm wekelijks 4x en hij gaat ook elke week in de was, ziet er nog uit als nieuw. Heb wel al 3x in anderhalf jaar de unit gereset. Een keer daarvan was de schuld van m'n Fenix 3.

De HRM 3/4 en HRM Run zijn prima banden. Als je echt graag die oude wilt: stuur me een PM. Je kunt anders ook naar de Schosche Rhythm+ kijken als je toch geld moet gaan uitgeven. Van DCRainmaker alleen maar lof over dat ding.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• bert74
Dank allen voor de input. Ik denk dat ik de HRM3 of 4 van Garmin ga kopen, dan ben ik voor €55 klaar. € 100 uitgeven voor een HRM Run vind ik toch een beetje teveel geld als je net € 300 voor een FR 235 hebt uitgegeven.

Voor het normale duurloop werk blijf ik de optische meting gebruiken. Voor interval trainingen en wat vlottere werk waar meer nauwkeurigheid vereist is gebruik ik dan de belt.

Bovendien zit ik ook regelmatig op een racefiets, dan is een band ook handiger, het horloge kan dan op een houder aan het stuur.

Ondertussen blijf ik hopen dat de firmware van de FR235 verbeterd wordt, maar ik vrees dat de onderliggende technologie gewoon nog niet zo goed is al die van Mio en Schosche.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 16:56

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 18:14
Mocht ik nou de loterij winnen dan haalde ik er meteen eentje. Heel erg mooi, maar voor een horloge dat binnen 3 jaar een opvolger gaat krijgen en waarvan de optische hartslagmeting net aan het einde zit van de eerste generatie (voor garmin) denk ik toch dat het teveel geld is voor mijn beperkte budget. Maar goed, het blijft leuk om ergens van te dromen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Verwijderd

bert74 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:00:
[...]

Was er al bang voor: de Polar H7 hartslagband werkt niet in combinatie met de FR235 en ook niet met de FR225.

Ik heb in rust de hartslagen met de FR235 en de H7 Band icm. mijn iPhone vergeleken. Deze kwamen vrijwel perfect overeen, met af en toe, tijdelijk 1-2 slagen verschil.

Mijn hypothese m.b.t. de FR235: hartslagmeting bij lange duurlopen gaan goed, intervallen geeft wat vertraging, als het horloge wat verschuift duurt het lang voordat er weer een fix is, met onjuiste registratie tot gevolg.

Ik ga nu maar een losse band aanschaffen. Iemand tips/ervaringen?
Die hypothese klopt wel ja, is ook in reviews terug te lezen over de 235 of de Vivoactive HRM, die eveneens een ingebouwde hartslagsensor heeft. Ik heb er bewust van afgezien, mijn zusje klaagt ook dat het regelmatig niet klopt met metingen en vreemde pieken/dalen tijdens het lopen.

Kun je de 235 nog terugsturen? Dan kun je eventueel een 230 halen en ben je inclusief band goedkoper uit. Zo heb ik het gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 21:30 ]

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:05

rammes

koekebakker 1e klas

Garmin heeft (weer) een nieuwe variant van de Fenix uitgebracht. Nu de Fenix Chronos. Van binnen hetzelfde, van buiten nieuw.

https://buy.garmin.com/nl...x-chronos/prod532035.html

met een wopping instap prijs van 999.99 euro.

Ik zou het doen!

• rockhopper
rammes schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:38:
Garmin heeft (weer) een nieuwe variant van de Fenix uitgebracht. Nu de Fenix Chronos. Van binnen hetzelfde, van buiten nieuw.

https://buy.garmin.com/nl...x-chronos/prod532035.html

met een wopping instap prijs van 999.99 euro.
Hij was al eerder in het topic voorbij gekomen.

Overigens is er een klein verschil wat betreft de optische hartslagmeting. De ingebouwde sensor is iets kleiner tegenover de versie van de normale Fenix 3 HR en steekt daardoor minder ver uit. Hij lijkt erg op de sensor die in de recent uitgebrachte FR735 zit.

Voor de liefhebbers een filmpje

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Vandaag 20 km gelopen, na 12 km bleef mijn fenix 3 hangen, nog nooit meegemaakt :? .
Ik moest een soft reset doen.

• bert74
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:27:
[...]

Kun je de 235 nog terugsturen? Dan kun je eventueel een 230 halen en ben je inclusief band goedkoper uit. Zo heb ik het gedaan.
Heb ik aan gedacht, echter die € 55 voor een band overleef ik wel. Bovendien houd ik nog wat hoop dat de optische metingen wat bruikbaarder worden. Als ik de FR235 nu weg doe, dan is ie ook weg.

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:21
TomTom Sports komt 1 sept. met wat nieuwe producten, zo is te zien op hun socials. Gister kwam deze video uit, ben benieuwd.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8VeZeFt97ug]

[ Voor 38% gewijzigd door wlchris op 27-08-2016 08:24 ]

• rockhopper
Duidelijk filmpje :Y)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:51
wlchris schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:23:
TomTom Sports komt 1 sept. met wat nieuwe producten, zo is te zien op hun socials. Gister kwam deze video uit, ben benieuwd.

[video]
nja, op de coolblue site kan je overal de v2 van de eerdere edities kopen...

no comment

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Martinus schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:22:
[...]

nja, op de coolblue site kan je overal de v2 van de eerdere edities kopen...
Uiteindelijk blijven het leuke horloges, ik heb er 1tje (Multisport HR) gebruik hem voor fietsen (met losse HR band) en hardlopen. En inmiddels via MP nog 2 gekocht voor vriendin en m'n moeder.

Opzich een prima dingetje, maar het gemis van bijv auto-pause, meer geavanceerde interval trainingen (bijv 4-3-2-1-2-3-4) etc is gewoon jammer, en daarnaast is Tomtom gewoon echt zoveel mogelijk hun product aan het uitmelken zonder te investeren of verbeteren in het platform en de software. Uiteindelijk prima als je ze voor 100,- 2e hands van MP ophaalt, wat ik in alle gevallen gedaan heb, de retail prijs van 200+ vind ik ze toch niet waard.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afgelopen zondag tijdens mijn lange duurloop gebruik gemaakt van het "Knooppuntennetwerk" voor fietsers. Dat doe ik opzich wel vaker, en is zeker in onbekend gebied een aanrader, maar nu had ik een redelijk lange lijst van knooppunten die ik wilde volgen. Dat werd dus wat lastiger te onthouden.

Hier een route gepland: http://www.anwb.nl/fietsen/fietsknooppuntenplanner

Vervolgens heb je dan een lijstje me knooppunten achter elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/ccf191126dd143bfb19c74a416ea1af7.png

Maar hoe ga die volgorde goed onthouden? Daar kun je op recente Garmins dus een app (of in dit geval een dataveld) voor installeren:

https://apps.garmin.com/n...ee-4f98-8ac9-fe49891d7e76

Mijn Forerunner 230 zo ingesteld dat ik alle knooppunten van mijn route achter elkaar had staan. Dit gedaan door het tweede datascherm één veld te laten weergeven, en daar deze "app" te selecteren. Je hebt dan eigenlijk gewoon je hele scherm beschikbaar voor notities. Door een beetje slim gebruik te maken van de ruimte op de regels kom je dan een heel eind!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq5W7W5WIAQ2Q0x.jpg

Resultaat: MrAcid in "Hardlopen - Deel 7"

• Roos79
Kijk weer een best gave aankondiging 8)
https://www.garmin.com/en...nouncement-forerunner-35/

Het is wel echt een stapje minder dat BV de vivoactive HR zo te zien hij heeft minder opties en mogelijkheden.

[ Voor 27% gewijzigd door Roos79 op 31-08-2016 15:50 ]

• Mitrilvich
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 17:46
Vandaag de Fenix 3 Sapphire HR Performer Bundle besteld bij Bever. Ik had 'm daar even bekeken en gepast, voelde een heel stuk beter dan de TomTom Multisport, erg mooi. Nog een paar daagjes geduld oOo

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 07:12
Mitrilvich schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:40:
Vandaag de Fenix 3 Sapphire HR Performer Bundle besteld bij Bever. Ik had 'm daar even bekeken en gepast, voelde een heel stuk beter dan de TomTom Multisport, erg mooi. Nog een paar daagjes geduld oOo
Kan je hem nog annuleren?

Ik ben gisteren overstag gegaan en ga mijn FR235 inruilen voor een fenix3 HR saphire.
http://www.blacks.co.uk/e...-3-sapphire-hr-watch.html
Met de code CAMP15 word hij inclusief verzending 351,24£ wat neer komt op ongeveer 420€.
Moet je nog wel ergens een losse band scoren.
Er waren wel wat meldingen dat de order soms geannuleerd werd als er geen voorraad was.

Ik laat het wel weten of ik een annulering krijg of een verzendbevestiging.
De code werkt op alle modellen trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 03-09-2016 08:30 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Roos79
Tom Tom komt ook met leuke horloges ,
https://www.tomtom.com/nl_nl/

• Mitrilvich
Sinned123 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:23:
[...]

Ik ben gisteren overstag gegaan en ga mijn FR235 inruilen voor een fenix3 HR saphire.
Met de code CAMP15 word hij inclusief verzending 351,24£ wat neer komt op ongeveer 420€.
Er waren wel wat meldingen dat de order soms geannuleerd werd als er geen voorraad was.

Hmm, lastig.
Overwegingen:
- Ze (Bever) hebben het horloge niet in hun assortiment en hebben het voor me besteld, maar ik heb nog niet betaald.
- Wanneer ik het horloge online zou bestellen, wil ik dat graag doen bij een Nederlandse shop, ivm mogelijke garantie aanspraken en/of WKOA. Interessant detail: Wanneer je het van de site van Garmin besteld, lijkt het alsof je de overeenkomst aangaat met Garmin Engeland (http://www.garmin.com/nl-NL/legal/shopterms)
- Ik twijfelde over de Fenix 3 vanwege de verhalen van verminderde GPS nauwkeurigheid. Het lijkt me een fijn idee dat ik met eventuele problemen naar een bakstenen winkel kan gaan.

Thanks voor de info, maar ik denk dat ik 'm zo laat :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rockhopper schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:20:
[...]

Hij was al eerder in het topic voorbij gekomen.

Overigens is er een klein verschil wat betreft de optische hartslagmeting. De ingebouwde sensor is iets kleiner tegenover de versie van de normale Fenix 3 HR en steekt daardoor minder ver uit. Hij lijkt erg op de sensor die in de recent uitgebrachte FR735 zit.

Voor de liefhebbers een filmpje
[video]
wow, ik kreeg een email van garmin en dacht dat is een leuk kerstkado.. maar nu ik de prijs lees.. -O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52
[...]

Huh hoe ruil je je Garmin in? Of heb je deze zojuist gekocht en zit je nog in de afkoelperiode :?

• Sinned123
Miki schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:42:
[...]

Huh hoe ruil je je Garmin in? Of heb je deze zojuist gekocht en zit je nog in de afkoelperiode :?
Ik heb de FR235 al ruim een half jaar dus nee, collega neemt hem waarschijnlijk over en anders MP,loopmaatjes of hier op tweakers.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:05
Sander schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

Uiteindelijk blijven het leuke horloges, ik heb er 1tje (Multisport HR) gebruik hem voor fietsen (met losse HR band) en hardlopen. En inmiddels via MP nog 2 gekocht voor vriendin en m'n moeder.

Opzich een prima dingetje, maar het gemis van bijv auto-pause, meer geavanceerde interval trainingen (bijv 4-3-2-1-2-3-4) etc is gewoon jammer, en daarnaast is Tomtom gewoon echt zoveel mogelijk hun product aan het uitmelken zonder te investeren of verbeteren in het platform en de software. Uiteindelijk prima als je ze voor 100,- 2e hands van MP ophaalt, wat ik in alle gevallen gedaan heb, de retail prijs van 200+ vind ik ze toch niet waard.
Helemaal mee eens. Ik heb zelf de Multisport HR (versie 1) variant met barometer, ofwel de meest uitgebreide Versie 1 die er destijds gemaakt werd. Kon hem via een aanbieding krijgen (ing rentepunten) waardoor het een goede deal was en ben er nog steeds super blij mee. Cadansensor voor de fiets zit nog nieuw in de verpakking, die gebruik ik niet. Borstband voor hartslag ook niet (want HR vind ik goed genoeg). .. Grootste gemis vind ik:
- gebrekkige intervalmogelijkheden (zoals jij al aangeeft)
- gebrek aan optie om GPS minder frequent te loggen met als gevolg langere batterijduur (is bij de nieuwe "adventurer" overigens aangepakt!)
- gebrek aan optie om absolute hoogte weer te geven op een display (ipv alleen het aantal stijlmeters)
- zeer trage koppeling met telefoon

Desalniettemin nog steeds zeer blij met het horloge. Heb hem nu twee jaar, overigens een keer een nieuwe moeten aanvragen ivm waterschade (binnen garantie), dat ging ook erg soepel.

De nieuwe "Adventurer" lijkt mij wel wat, maar ik vrees dat ze die interval nog steeds niet verbeterd hebben, en om dat 350 euro neer te leggen, neh... Dan spaar ik liever door voor een Garmin Fenix 3 HR ;)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-11 22:21
[...]

Interesting, heb je al een verzendmelding gehad? Ik ben nog wel op zoek naar een goedkope FR235, en als die code gewoon werkt is het wel cheap :-)

• Sinned123
Jazeker, als het goed is word hij morgen afgeleverd.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-11 22:21
Inmiddels lijken Garmin producten uitgezonderd van alle aanbiedingen... helaas.

• Sinned123
pff ik zie het, jammer zeg.
Mijn Fenix3HR is vandaag afgeleverd (dag eerder dan aangegeven).

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik maak me zorgen om mijn fenix 3. De laatste paar fietsritten zijn de hoogtemeters allesbehalve accuraat. In het hoogteprofiel zie je dan af en toe een uitslag naar beneden (naar 0m) en weer terug. Hierdoor worden er hoogtemeters toegekend die ik niet heb gefietst. Zou dit een software dingetje zijn of is er iets mis met de altimeter?

• Sinned123
wat ik begreep heeft de fenix 3 op gebieden op/onder/rond de zeespiegel meer moeite met het accuraat bepalen van de hoogte.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het is voor een algoritme achter een barometrische hoogtemeter nogal lastig te bepalen of een drukverschil komt doordat jij een berg op fietst of doordat er storm op komst is :) Hoewel ik zou verwachten dat het in combinatie met de GPS data toch een stuk accurater moet worden. Mijn Suunto Spartan zwabbert ook alle kanten op (maar die software voelt op punten nog behoorlijk beta dus ik denk dat dat beter wordt).

In Nederland gaat het natuurlijk om minimale hoogteverschillen, als je een berg op gaat boeit het niet heel veel of je er 15 hoogtemeters naast zit maar in Nederland is dat het verschil tussen in de zee en midden in het land :)

• rockhopper
Sowieso is gps hoogte veel minder nauwkeurig in vergelijking tot de positie bepaling. Om een redelijk goede hoogtebepaling via gps te krijgen heb je eigenlijk een gps satelliet nodig die kort aan de horizon staat en dat is (nog?) niet altijd het geval. De meeste gps ontvangers geven eigenlijk maar een nauwkeurigheid van maximaal 10 tot 15 meter zoals Jheroun al zegt. Aangezien dit een marge is die op ieder willekeurig moment omhoog of omlaag kan wisselen (zeg maar net zoals je normaal gesproken 10 meter verder naar links of naar rechts waargenomen kan worden ten opzichte van je normale positie) en in een vlak land maakt het veel uit.
Een kleine workaround bij sommige toestellen is dat je de hoogte data uit een stafkaart kan halen, maar dan ben je meer met toestellen bezig die handheld zijn en goed met kaarten werken en niet met de horloges uit dit topic.
Persoonlijk "ijk" ik de hoogte alleen bij de start van een activiteit en laat het daarna over aan de barometrische sensor. Maar je ziet eigenlijk altijd wel dat er enige verandering is na een uur en zeker als je langer onderweg bent geweest en weer terugkomt op de startplek.
Kasj schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:12:
Ik maak me zorgen om mijn fenix 3. De laatste paar fietsritten zijn de hoogtemeters allesbehalve accuraat. In het hoogteprofiel zie je dan af en toe een uitslag naar beneden (naar 0m) en weer terug. Hierdoor worden er hoogtemeters toegekend die ik niet heb gefietst. Zou dit een software dingetje zijn of is er iets mis met de altimeter?
@kasj mag ik vragen waar je deze uitslagen naar nul ziet? Is dat bij het toestel zelf, op garmin connect of op een site van een derde partij zoals strava? Normaal zie je eigenlijk een glijdend verloop van de hoogte na een rit op het toestel. Bij de software van garmin en strava wordt er echter soms verkeerd gecorrigeerd waardoor je opeens hoogtes wint of verliest omdat je door een tunnel rijd of een snelweg oversteekt en de software je op de verkeerde hoogte zet (dus op de snelweg ipv eronder of iets dergelijks) Dit valt op zich wel redelijk na te gaan als je de rit op de kaart naloopt bij de punten waar je gekke metingen hebt.

Mocht dit niet het geval zijn dan zou je eens kunnen kijken of de barometrische uitgang op je toestel niet verstopt zit met wat vuil, zo ja schoonmaken die handel.

[ Voor 29% gewijzigd door rockhopper op 07-09-2016 23:20 ]

• Kasj
rockhopper schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:16:

@kasj mag ik vragen waar je deze uitslagen naar nul ziet? Is dat bij het toestel zelf, op garmin connect of op een site van een derde partij zoals strava? Normaal zie je eigenlijk een glijdend verloop van de hoogte na een rit op het toestel. Bij de software van garmin en strava wordt er echter soms verkeerd gecorrigeerd waardoor je opeens hoogtes wint of verliest omdat je door een tunnel rijd of een snelweg oversteekt en de software je op de verkeerde hoogte zet (dus op de snelweg ipv eronder of iets dergelijks) Dit valt op zich wel redelijk na te gaan als je de rit op de kaart naloopt bij de punten waar je gekke metingen hebt.

Mocht dit niet het geval zijn dan zou je eens kunnen kijken of de barometrische uitgang op je toestel niet verstopt zit met wat vuil, zo ja schoonmaken die handel.
Bedankt voor je reactie. Het valt mij pas op in Garmin connect. Je ziet in dat profiel (relatief vlakke rit) dan onverklaarbare spikes naar 0m. Sterker nog naar -34m. Uiteindelijk heb ik daardoor in een vlakke rit 658m geklommen. Dat is wel een behoorlijke afwijking. Het is ook iets wat me de laatste 3 ritten pas opvalt, daarvoor had ik die spikes niet.

Hoogteprofiel

• Stefke
Sinned123 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:38:
wat ik begreep heeft de fenix 3 op gebieden op/onder/rond de zeespiegel meer moeite met het accuraat bepalen van de hoogte.
Natuurlijk, als je op 3000m hoogte zit is (vind ik) het niet zo interessant of het 2970 of 3030 is, dat is een kleine afwijking van 1%. Op zeeniveau verwacht je continue op strak 0m te zitten (of op 13m in mijn geval, Tilburg), maar dan is +/-30m een enorme afwijking

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 17:22
Out with the old, in with the new...
Met de komst van de nieuwe TomTom Spark/Runner 3 gaan kennelijk de oude voorraden eruit.
Zag deze voorbij komen op voordeelvanger.nl:

TomTom Cardio voor net geen 80 euro

Let wel: refurbished. Hoeft niet slecht te zijn, maar sommigen zijn er huivering voor.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• rockhopper
Kasj schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:03:
[...]
Bedankt voor je reactie. Het valt mij pas op in Garmin connect. Je ziet in dat profiel (relatief vlakke rit) dan onverklaarbare spikes naar 0m. Sterker nog naar -34m. Uiteindelijk heb ik daardoor in een vlakke rit 658m geklommen. Dat is wel een behoorlijke afwijking. Het is ook iets wat me de laatste 3 ritten pas opvalt, daarvoor had ik die spikes niet.

[afbeelding]
Zonder de kaart blijft het voor mij gokken wat er aan de hand is, maar bij mijn tunnels/bruggen is het verschil maximaal de brug/tunnel hoogte, dus zeg maar 12 meter en altijd op hetzelfde punt, nooit random.

Als je niet tevreden bent met hoe het horloge met de hoogtes omgaat kan je of garmin aanspreken of je verkopende partij en garantie claimen. Via de winkel is vaak sneller maar kunnen soms lastig doen. Garmin zelf reageert traag en laat je waarschijnlijk het horloge opsturen zodat je 'm pak-m-beet 2 weken kwijt bent. Je krijgt dan een nieuw 'refurbished' exemplaar er voor terug die het wel zou moeten doen. Leuk als je van je krasjes of andere gebreken af wilt. Als je buiten de garantie-tijd zit (zo oud is de F3 nog niet) zouden er eventueel kosten aan zitten. Via de garmin weg kost het alleen tijd, volhouden dat de stappen die ze je laten doen niet helpen (dat doen ze meestal niet) en de verzendkosten naar Garmin nl.

Ik zou het probleem altijd aankaarten immers, iets dat Garmin niet weet kan niet opgelost worden, mocht het aan de software liggen (wat ik niet verwacht maar je weet het maar nooit)

Je zou als laatste redmiddel -the-tweaker-way- om de software kant uit te sluiten ook terug kunnen gaan naar een oude firmware waarvan je zeker weet dat het daarbij wel werkte, al is dit niet heel makkelijk te doen. Zou ik je ook niet adviseren. Het is een prijzig toestel en het heeft maar naar behoren te werken.

• Kasj
rockhopper schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:00:
[...]

Zonder de kaart blijft het voor mij gokken wat er aan de hand is, maar bij mijn tunnels/bruggen is het verschil maximaal de brug/tunnel hoogte, dus zeg maar 12 meter en altijd op hetzelfde punt, nooit random.

Als je niet tevreden bent met hoe het horloge met de hoogtes omgaat kan je of garmin aanspreken of je verkopende partij en garantie claimen. Via de winkel is vaak sneller maar kunnen soms lastig doen. Garmin zelf reageert traag en laat je waarschijnlijk het horloge opsturen zodat je 'm pak-m-beet 2 weken kwijt bent. Je krijgt dan een nieuw 'refurbished' exemplaar er voor terug die het wel zou moeten doen. Leuk als je van je krasjes of andere gebreken af wilt. Als je buiten de garantie-tijd zit (zo oud is de F3 nog niet) zouden er eventueel kosten aan zitten. Via de garmin weg kost het alleen tijd, volhouden dat de stappen die ze je laten doen niet helpen (dat doen ze meestal niet) en de verzendkosten naar Garmin nl.

Ik zou het probleem altijd aankaarten immers, iets dat Garmin niet weet kan niet opgelost worden, mocht het aan de software liggen (wat ik niet verwacht maar je weet het maar nooit)

Je zou als laatste redmiddel -the-tweaker-way- om de software kant uit te sluiten ook terug kunnen gaan naar een oude firmware waarvan je zeker weet dat het daarbij wel werkte, al is dit niet heel makkelijk te doen. Zou ik je ook niet adviseren. Het is een prijzig toestel en het heeft maar naar behoren te werken.
Ga eerst nog wel eens de altimeter recalibreren en wat testen. Mijn fenix 3 is nog helemaal gaaf en ik wil hem niet kwijt. In het slechte geval moet ik elevation correctie in garmin connect gaan aanzetten. Opvallend is wel dat de onnauwkeurigheid lijkt te zijn begonnen nadat ik in mijn vakantie in bergachtig gebied heb gefietst.

• rockhopper
Bij de meeste fouten komt het omdat de barometer opening 'gewoon' verstopt zit. Vaak na een tochtje door de modder fietsen of zoutaanslag na zwemmen in zee bijvoorbeeld.
Enige remedie is de opening weer goed schoonmaken (linkje verwijst naar iemand met vergelijkbare problemen met een ouder toestel) met wat water, eventueel zeep en een borsteltje, ik gebruik zelf een nagelborsteltje maar je kan ook een tandenborsteltje gebruiken.

Op zich zou de locatie waar je het horloge gebruikt natuurlijk niet uit moeten maken, dwz in Nederland hoort ie het net zo goed te doen als in Australie als in China of Peru.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 12:59

Pathogen

Shoop Da Whoop

Als je hoogte naar 0 spiket lijkt het alsof niet de barometer wordt gebruikt maar de GPS. Heb je elevation corrections aan/uit staan voor die activiteit? Kijk eens wat er gebeurt als je daarmee speelt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EVqw8mhJlPlBwzatQHMfOzMC/full.png

• Kasj
rockhopper schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:24:
Bij de meeste fouten komt het omdat de barometer opening 'gewoon' verstopt zit. Vaak na een tochtje door de modder fietsen of zoutaanslag na zwemmen in zee bijvoorbeeld.
Enige remedie is de opening weer goed schoonmaken (linkje verwijst naar iemand met vergelijkbare problemen met een ouder toestel) met wat water, eventueel zeep en een borsteltje, ik gebruik zelf een nagelborsteltje maar je kan ook een tandenborsteltje gebruiken.

Op zich zou de locatie waar je het horloge gebruikt natuurlijk niet uit moeten maken, dwz in Nederland hoort ie het net zo goed te doen als in Australie als in China of Peru.
Die tip ga ik zeker ook proberen. Stomme vraag misschien, maar welke is het gat voor de altimeter? Die onder op het horloge of aan de zijkant?

• Kasj
Pathogen schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:11:
Als je hoogte naar 0 spiket lijkt het alsof niet de barometer wordt gebruikt maar de GPS. Heb je elevation corrections aan/uit staan voor die activiteit? Kijk eens wat er gebeurt als je daarmee speelt
[afbeelding]
Thanks voor je tip. Ik had dit inderdaad al even gecheckt, maar de elevation correction staat standaard uit. Kortom het zou de barometer data moeten zijn. Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7bWozZIFPaMfw1eFUzTmFrcI/full.png

Omdat het zo plotseling minder is geworden ligt het voor de hand dat:

- de barometer sensor vies is
- er een firmware issue is (maar dan zouden meer mensen dit moeten hebben)
- een calibratie issue is (gisteren opnieuw gekalibreerd op basis van GPS punt)
- er een hardware defect is (maar dan zou je verwachten dat je continue slechte readings hebt en geen incidentele spikes naar beneden)

Ik ga dus vanavond de sensor maar eens schoonmaken (als ik hem kan vinden). En dan morgen weer eens een rit kijken en hopen dat het opgelost is.

• rockhopper
Kasj schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:14:
[...]
Die tip ga ik zeker ook proberen. Stomme vraag misschien, maar welke is het gat voor de altimeter? Die onder op het horloge of aan de zijkant?
Geen stomme vraag want ik zou het ook niet weten, ik gok dat de twee gaten naast elkaar voor druk zijn en het derde gat iets met temperatuur doet, al is dat weer een vreemde plek, van de andere kant het interne temperatuur systeem op de F3 is alleen off-wrist goed.

Anyway ik zou als ik dan toch bezig ben gewoon alledrie de gaten goed schoonmaken, en als je toch bezig bent ook meteen de laad contact punten. Ik zag op het HR forum gedeelte een kleine thread over dat er mogelijk een firmware issue zou zijn sinds mid juli, maar ik heb de laatste weken niet zoveel gelezen daar. Op zich is het garmin forum wel de plek waar je de klagers met klachten (en ook zonder klachten) vind.

Calibratie is eigenlijk alleen het goed zetten van je hoogte op één bepaald punt. Vroeger waren er twee standen voor automatische calibratie (alleen bij start of continue op basis van gps) Nu hebben ze deze twee samengevoegd ergens in oktober 2015 meen ik (in ieder geval al een redelijke poos). Ik zou bij fouten zoals bij jou het automatische calibreren in ieder geval even uitzetten zodat daar geen schommelingen door ontstaan. Voor de rest ben ik het eens met je beredenering.

[ Voor 23% gewijzigd door rockhopper op 10-09-2016 11:49 . Reden: nog een linkje en wat meer tekst over calibreren enzo ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:12
Temp en baro zijn vaak een en de zelfde sensor.
Zoals de BM180 of de BM280 sensor:

https://www.bosch-sensort...ducts/all_products/bmp180

• Mitrilvich
Gisteren heb ik mijn Garmin Fenix 3 HR opgehaald. Ik zit er nu een dagje mee te spelen en wat een mooi horloge zeg en wat een verschil met de TomTom Multisport. Het duurt nog wel even voordat ik alle opties heb doorgrond. Gelukkig is het weekend :)

• Kasj
Even een update mbt mijn onnauwkeurige hoogteprofielen met de fenix 3. Wat ik heb de afgelopen dagen geprobeerd:

- fenix schoongemaakt met heet sopje en nagelborsteltje
- hoogtemeter opnieuw gekalibreerd obv gps

Vandaag een rit van 65km door Zuid-Limburg. Door de fenix worden helaas weer 1700 hoogtemeters toegekend terwijl het waarschijnlijk zo'n 900m waren. Dit wordt dus veroorzaakt door Random uitslagen naar 0m of zelfs lager.

Wat kan ik nu nog doen?

- hoogtemeter kalibreren obv handmatige invoer starthoogte
- nieuwe firmware afwachten
- gps data gebruiken
- garantie claimen

Zal het garmin Forum maar eens gaan afstruinen.

• rockhopper
Kasj schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:08:
Even een update mbt mijn onnauwkeurige hoogteprofielen met de fenix 3. Wat ik heb de afgelopen dagen geprobeerd:

- fenix schoongemaakt met heet sopje en nagelborsteltje
- hoogtemeter opnieuw gekalibreerd obv gps

Vandaag een rit van 65km door Zuid-Limburg. Door de fenix worden helaas weer 1700 hoogtemeters toegekend terwijl het waarschijnlijk zo'n 900m waren. Dit wordt dus veroorzaakt door Random uitslagen naar 0m of zelfs lager.

Wat kan ik nu nog doen?

- hoogtemeter kalibreren obv handmatige invoer starthoogte
- nieuwe firmware afwachten
- gps data gebruiken
- garantie claimen

Zal het garmin Forum maar eens gaan afstruinen.
Heb je automatische kalibratie al uitgezet?

• Kasj
rockhopper schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:47:
[...]

Heb je automatische kalibratie al uitgezet?
Nee, maar als ik het goed begrijp moet ik dan steeds handmatig de hoogte instellen als ik van locatie Wijzig. Ga ik zeker nog wel proberen.

Edit: voor de zekerheid ook maar even een Factory reset gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Kasj op 11-09-2016 18:20 ]

• rockhopper
Kasj schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:08:
[...]

Nee, maar als ik het goed begrijp moet ik dan steeds handmatig de hoogte instellen als ik van locatie Wijzig. Ga ik zeker nog wel proberen.
Je start hoogte mag dan wel fout zijn, de hoogtemeters die je maakt (en dat zijn eigenlijk de enige die tellen) zouden dan wel moeten kloppen, mits het dus aan die autocalibratie ligt.
Zeg nou zelf, schep je op dat je op -70 meter dan wel +260 meter hoogte bent begonnen, of zeg je liever "kijk mij vandaag eens 1100 hoogtemeters gemaakt hebben". Ik check zelf in Nederland zelden op welke hoogte ik zit, meestal dobber ik ergens op -20 meter of zo dankzij het mooie weer (hogere druk wordt geïnterpreteerd als geringere hoogte) en als ik dan een helling of heuveltje op loop of fiets dan kijk ik zelf wel naar het verschil tussen onder en boven.
Maar goed als je de start hoogte echt relevant vind dan zal je inderdaad handmatig op de startplek de juiste hoogte in moeten voeren. Als meestal thuis begint en je de hoogte daar weet is dat niet al te veel moeite. Ik meen dat er ook een methode is om via een zelfgemaakt waypoint een soort van auto calibratie te doen, maar ondanks dat ik het ergens gelezen meen te hebben, heb ik me er niet te veel in verdiept. Dus misschien dat je daar ook nog naar zou kunnen kijken.
Wees gewaarschuwd het kan ook zomaar betrekking hebben gehad op de Oregon toestel serie, want daar lees ik zelf ook veel over.

Laat maar weten wat het uiteindelijk is, ik ben nu wel benieuwd ;)

• Stefke
Ik heb een F3 HR Silver, twee vragen:
- bij het fietsen is de weergegeven over het algemeen snelheid zeer onnauwkeurig. Als ik bijvoorbeeld (ong.) 30 fiets en ik kijk op mijn horloge, dan staat er 25, vervolgens blijkt die snelheid op te lopen, weer af te lopen enz. Het is eigenljik niet mogelijk om op mijn horloge de huidige snelheid af te lezen omdat deze continue heen en weer gaat.
Overigens, ik ga er vanuti dat de gemeten afstand en daarmee ook de gemiddelde snelheid wel goed zijn. Ik snap ook dat GPS een bepaalde onnauwkeurigheid heeft op korte afstanden/tijden v.w.b. snelheid, maar ik zou toch verwachten dat bij een snelheid van 20+ GPS in staat moet zijn om een redelijk constante snelheid te laten zien.

- ik zag iemand (F3 HR standaard) die in zijn standaard watchface de minuten in kleur had. Dit lijkt bij mij niet mogelijk. Is dit een afwijking van de Silver tov de standaard F3? Mijn watchface is op de bewegingsbalk kleurloos en daarmee wat saai. Zou graag weten of/hoe ik dit in kan stellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 12-09-2016 10:44 ]

• Roos79
Stefijn de fenix3 HR is er in een kleur of heb jij zonder HR?
Maar ik denk dat die ander de watch faces uit de IQ store heeft dus even daar rond kijken en kijken welke je leuk vind en die uitkiezen en deze naar je Fenix3 sturen en dan heb jij ook een kleurtje.
Betreft je eerste vraag als je hem op gemiddelde zet is dat veel minder.
Ik kan mij herinneren dat ik dat ook behoorlijk had en kreeg toen het advies om het op gemiddelde te zetten.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 21:34
Ik kan op mijn Fenix 3 Silver (non HR) gewoon de 'accent color' aanpassen als ik de standaard digitale watchface heb gekozen.

En je snelheid op gemiddelde zetten is leuk, maar geen oplossing voor je probleem wanneer je daadwerkelijk je huidige snelheid wilt zien. Ik heb ook niet echt een oplossing, behalve dan het advies om een snelheid/cadanssensor op je fiets te zetten als je je Fenix vaak gebruikt als fietscomputer. Ik had er al een bij mijn Garmin Edge, maar heb voor mijn tweede fiets een tweedehands sensor gekocht en dat is toch wel fijn.

Punctuality is the politeness of kings

• Stefke
Roos79 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:17:
Stefijn de fenix3 HR is er in een kleur of heb jij zonder HR?
Maar ik denk dat die ander de watch faces uit de IQ store heeft dus even daar rond kijken en kijken welke je leuk vind en die uitkiezen en deze naar je Fenix3 sturen en dan heb jij ook een kleurtje.
Betreft je eerste vraag als je hem op gemiddelde zet is dat veel minder.
Ik kan mij herinneren dat ik dat ook behoorlijk had en kreeg toen het advies om het op gemiddelde te zetten.
Nee, de HR is er (sinds ong 2 maanden) ook in Silver. Ik heb m direct besteld toen ie uitkwam.

Uiteraard schommelt het gemiddelde niet zo, maar het gemiddelde laat je huidige snelheid niet zien en is dus geen oplossing voor het probleem. In bepaalde situaties wil ik weten hoe snel ik op dat moment fiets.
Het zou beter zijn als Garmin iig een gemiddelde snelheid over de laatste 5 of 10sec zou laten zien als keuze
dreamscape schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:24:
Ik kan op mijn Fenix 3 Silver (non HR) gewoon de 'accent color' aanpassen als ik de standaard digitale watchface heb gekozen.

En je snelheid op gemiddelde zetten is leuk, maar geen oplossing voor je probleem wanneer je daadwerkelijk je huidige snelheid wilt zien. Ik heb ook niet echt een oplossing, behalve dan het advies om een snelheid/cadanssensor op je fiets te zetten als je je Fenix vaak gebruikt als fietscomputer. Ik had er al een bij mijn Garmin Edge, maar heb voor mijn tweede fiets een tweedehands sensor gekocht en dat is toch wel fijn.
Hmm...zou ik kunnen doen, 2e hands sensor of zo. Ik heb al een fietscomputertje op één fiets, dat is dan ook prima. Op mijn MB heb ik dat echter niet, dus ik kan een cheapo computertje kopen, of idd zo'n sensor.

Die accentcolor heb ik eerder gezien, maar ik kan hem nu niet meer vinden? In de settings van de digitale wf zit daar geen optie meer voor.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 21:41
De Garmin Sensors zijn de beste oplossing voor het wisselende snelheid probleem.. Op mijn Edge 1000 had ik er ook last van, nu met de snelheid en cadanssensor is het opgelost.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• rockhopper
stefijn schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:51:
[...]

Nee, de HR is er (sinds ong 2 maanden) ook in Silver. Ik heb m direct besteld toen ie uitkwam.

Uiteraard schommelt het gemiddelde niet zo, maar het gemiddelde laat je huidige snelheid niet zien en is dus geen oplossing voor het probleem. In bepaalde situaties wil ik weten hoe snel ik op dat moment fiets.
Het zou beter zijn als Garmin iig een gemiddelde snelheid over de laatste 5 of 10sec zou laten zien als keuze
Daar is een app voor in de connect iq store, hardlopers hebben hier veel (meer?) last van en hebben daarom meerdere apps hiervoor ontwikkeld. Voor dingen als snelheid is dat ook prima toepasbaar op de fiets.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Snelheid op de fiets zou echter wel behoorlijk stabiel moeten zijn. Hoe harder hoe stabieler. Maar inderdaad als je precies wilt: sensor erbij. Heb ik zelf ook.

• rockhopper
stefijn schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:51:
[...]
Die accentcolor heb ik eerder gezien, maar ik kan hem nu niet meer vinden? In de settings van de digitale wf zit daar geen optie meer voor.
ga naar instellingen > wijzerplaat > kies type digitaal en ga twee naar beneden kies daar Accentkleur. Je klok verschijnt nu en met de up en down knoppen (die twee aan de linkerkant van je horloge) kan je de kleur veranderen in eentje die voor jou mooi oogt. In principe zijn dit dezelfde kleuren als die je voor een custom profiel / activity kan maken. Als de kleur naar keuze er staat klik dan op start/stop (rechtsboven) om te bevestigen.

• Stefke
Nee, die optie heb ik niet. Wel in de sportapps, daar kan ik een accentkleur kiezen. Ik meen dat ik dit voorheen wel kon kiezen?

• rockhopper
stefijn schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:47:
Nee, die optie heb ik niet. Wel in de sportapps, daar kan ik een accentkleur kiezen. Ik meen dat ik dit voorheen wel kon kiezen?
Heb je een gewone Fenix 3 of een HR versie, en belangrijker nog, welke firmware heb je?
De mijne laat dat in ieder geval zien na het volgen van die stappen, ik heb de gewone en firmware 7.60
Eventueel kan er misschien iets misgegaan zijn tijdens een update. Het beste kan je dan geforceerd nog een keer de firmware installeren via de pc met het programma "Webupdater" van Garmin.

• Stefke
HR Silver, versie 3.60

Vaag dat zo'n "basisfunctie" niet aanwezig is dan op een op HR na identiek horloge? Je zou toch verwachten dat ze de HR software geven gebaseerd op de normale maar met de HR uitbreiding?
Ik zou zweren dat ik het eerder wel kon instellen (maar dat kan ik mis hebben)

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 13-09-2016 19:56 ]

• Hooiopdevork
Ik ben afgelopen dagen een paar keer wezen zwemmen op open water, de fenix 3 ingesteld op open water en gestart, vervolgens zo'n 20 minuten aan zwemmen maar de Garmin had op het einde maar 1 a 2 meter aan afstand gemeten :(
Meer mensen die hier last van hebben? of een oplossing hebben.

• Arie-
  • Niet online
Hoe zwem je, schoolslag of borstcrawl? Als je namelijk met je horloge onder water gaat wordt het moeilijk, zover reiken GPS signalen niet. Doe je horloge onder je badmuts, dan zou je daar geen problemen mee moeten hebben. In het zwembad is heeft een horloge namelijk extra informatie wat afkomstig is van kompas, keerpunten versnelling, etc.

• Hooiopdevork
Ik doe voornamelijk schoolslag, maar dit zou toch gewoon moeten werken? anders heeft de optie "Open water" geen nut.

• Arie-
  • Niet online
Nee, open water zorgt ervoor dat je horloge anders omspringt met de nauwkeurigheid en het 'gladstrijken' van de route door afwijkingen tussen verschillende meetpunten. Ook bij borstcrawl bevindt je arm zich namelijk veel onder water. Toch lijkt er iets niet goed, je zegt voornamelijk schoolslag te doen, dus er zou zeker meer dan 2 meter gemeten moeten zijn daar je dus wel stukken borstcrawl zwemt.

• Hooiopdevork
Ik zal morgen eens proberen meer borstcrawl te doen, kijken of dit verschil maakt.

• rockhopper
horloge onder badmuts of op een boei (of ander drijvend geval) die met een touw aan jou vastzit. Helaas is de gps ontvangst onder water ernstig beperkt zoals hierboven al opgemerkt. Indoor werkt het beter met de accelerometer en de juiste lengte van het zwembad ingegeven, maar dat is natuurlijk niet wat je aan het doen was.
2 meter is overigens wel erg weinig, weet je zeker dat je niet per ongeluk het horloge op stop/pauze hebt gezet door middel van een gekke polsbeweging. Het klinkt een beetje suf maar het overkomt mij ook wel eens op de fiets, dus ik kan me zo voorstellen dat het bij zwemmen waarbij je je armen nog veel meer beweegt dit ook het geval is. Oplossing is het horloge op lock-stand te zetten.
Hold "power off/light" (upper left button) and choose "Lock Device"
to unlock hold same button again and select "Unlock Device"
Mocht je meerdere schermen tijdens het zwemmen gebruiken, vergeet dan niet eerst autoscroll aan te zetten voor die activiteit.

• Valorian
Ik dacht dat horloges met zwemopties ook met "strokes" werkten?

• rockhopper
Valorian schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:19:
Ik dacht dat horloges met zwemopties ook met "strokes" werkten?
Ik zwem zelf nooit maar ik heb begrepen dat de 'strokes' of zwemslagen zoals we dat in het Nederlands noemen automatisch herkent wordt bij garmin. In ieder geval op de Fenix 3 zou dat zo moeten gebeuren.

• Valorian
rockhopper schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:08:
[...]

Ik zwem zelf nooit maar ik heb begrepen dat de 'strokes' of zwemslagen zoals we dat in het Nederlands noemen automatisch herkent wordt bij garmin. In ieder geval op de Fenix 3 zou dat zo moeten gebeuren.
Dat dacht ik dus ook, in dat geval zou het gebrek aan gps bij zwemmen dus niet de oorzaak mogen zijn van een foutieve afstandsnotering.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

Ik heb een vraag over mijn vivoactive hr van Garmin.

De hartslag meter staat veel te vaak uit ... Volgens mij trackt hij niet 24/7 en in de app/desktop kan ik weinig hartslag terugvinden.

Het groene licht is ook vaak uit en op mijn watchface zie ik geen hartslag waarde. Als ik naar het hartslag scherm scrol dan pas gaat de hr aan en het groene licht ook.

Volgens mij is mijn hr meter kapot?

Iemand hier ervaring mee?

Bij instellingen, sensors, hr-instellingen heb ik Polshartslag aan.

De rest staat uit.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Hooiopdevork
Arie- schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:44:
Nee, open water zorgt ervoor dat je horloge anders omspringt met de nauwkeurigheid en het 'gladstrijken' van de route door afwijkingen tussen verschillende meetpunten. Ook bij borstcrawl bevindt je arm zich namelijk veel onder water. Toch lijkt er iets niet goed, je zegt voornamelijk schoolslag te doen, dus er zou zeker meer dan 2 meter gemeten moeten zijn daar je dus wel stukken borstcrawl zwemt.
Gisteren meer borstcrawl gedaan en toen waren de afstandmetingen beter, dus het is idd de gps.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Dreanor schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:35:
Ik heb een vraag over mijn vivoactive hr van Garmin.

De hartslag meter staat veel te vaak uit ... Volgens mij trackt hij niet 24/7 en in de app/desktop kan ik weinig hartslag terugvinden.

Het groene licht is ook vaak uit en op mijn watchface zie ik geen hartslag waarde. Als ik naar het hartslag scherm scrol dan pas gaat de hr aan en het groene licht ook.

Volgens mij is mijn hr meter kapot?

Iemand hier ervaring mee?

Bij instellingen, sensors, hr-instellingen heb ik Polshartslag aan.

De rest staat uit.
Hij meet ook niet écht 24/7. Het is wel zo dat ie wat vaker meet als je beweegt - misschien zit je te stil?

In de app kan je het op je dagoverzicht meteen terugzien, de balk onder de twee rondjes voor stappen/slaap bevat je HR. Daarop drukken krijg je dagdetails, daar zie je die grafiek weer en eronder evt. activiteiten. Daar staat ook HR bij - kan je ook weer op drukken. Krijg je je avg. resting HR en je max te zien.

Is die grafiek nou erg blokkerig (weinig meetpunten). Is je firmware up to date? Mijne is 3.4 en bij 3.2 had ik ook al prima HR. ik heb de vivosmart dus firmware is niet t zelfde 8)7

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Kasj
Valorian schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:28:
[...]

Dat dacht ik dus ook, in dat geval zou het gebrek aan gps bij zwemmen dus niet de oorzaak mogen zijn van een foutieve afstandsnotering.
Dat wordt denk ik alleen bepaald om het type zwemslag te loggen, niet de afstand. In het zwembad wordt de accelerometer gebruikt om te bepalen of je aan een nieuw baantje bent begonnen en dat wordt vermenigvuldigd met de lengte van het zwembad. Buiten werkt dat niet omdat je niet keert.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:41

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, een topic gevonden gerelateerd aan mijn zoektocht!

Ik wil graag mijn hartslag tegelijk op m'n pols kunnen zien EN via bluetooth aan m'n telefoon hangen tbv Runkeeper. Dit terwijl ik niet te veel euro's uitgeef :+

De betrouwbaarheid van polsgemeten hartslagmeters laten nog wel eens te wensen over, dus blijf ik liever een borstband gebruiken.

Bestaat zoiets als een bluetooth band die ook via de reguliere radiofrequentie een simpel HR-meterhorloge kan updaten? Of wat zijn handige zoektermen hiervoor?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 21:34
steveman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:43:
Bestaat zoiets als een bluetooth band die ook via de reguliere radiofrequentie een simpel HR-meterhorloge kan updaten? Of wat zijn handige zoektermen hiervoor?
bluetooth + ANT+, dat zijn de handige zoektermen. Kom je direct uit bij een Whaoo TICKR. Doet ANT+ naar je horloge en daarbij BT naar je telefoon.

Maar dan ga ik ervan uit dat je een horloge hebt dat ANT+ kan ontvangen. Als het gaat om een 'simpel hr-meterhorloge', dan gaat het wellicht om een instapmodel van Sigma of Polar. Die werken met eigen protocollen voor zover ik weet. Dan wordt het lastig om een band te vinden die met beide overweg kan en is het wellicht handiger om door te sparen voor een instapmodel GPS-horloge en daarmee ook te gaan loggen. Maar dan zit je weer met een ander prijssegment natuurlijk.

Of twee borstbanden strak naast elkaar, maar dat lijkt me bijzonder onprettig :)

Belangrijkste vraag is dus: wat voor horloge gebruik je nu?

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 15-09-2016 14:15 ]

Punctuality is the politeness of kings

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:41

steveman

Comfortabel ten onder

dreamscape schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:15:
[...]

bluetooth + ANT+, dat zijn de handige zoektermen. Kom je direct uit bij een Whaoo TICKR. Doet ANT+ naar je horloge en daarbij BT naar je telefoon.

Maar dan ga ik ervan uit dat je een horloge hebt dat ANT+ kan ontvangen. Als het gaat om een 'simpel hr-meterhorloge', dan gaat het wellicht om een instapmodel van Sigma of Polar. Die werken met eigen protocollen voor zover ik weet. Dan wordt het lastig om een band te vinden die met beide overweg kan en is het wellicht handiger om door te sparen voor een instapmodel GPS-horloge en daarmee ook te gaan loggen. Maar dan zit je weer met een ander prijssegment natuurlijk.

Of twee borstbanden strak naast elkaar, maar dat lijkt me bijzonder onprettig :)

Belangrijkste vraag is dus: wat voor horloge gebruik je nu?
U raadt het al, sigma 3.11 :$

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• M@cer
Hebben we net besloten om voor mijn meisje de Rose/Witte Fenix 3 te kopen, is deze weer nergens verkrijgbaar...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Sinned123
M@cer schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:41:
Hebben we net besloten om voor mijn meisje de Rose/Witte Fenix 3 te kopen, is deze weer nergens verkrijgbaar...
https://www.amazon.de/gp/...new?ie=UTF8&condition=new
engelhorn is een betrouwbare zaak.

[ Voor 65% gewijzigd door Sinned123 op 15-09-2016 15:51 ]

• M@cer
Thanks, stuur wel even een mail of ze ook naar Nederland versturen.. Op de site staat van niet.

• Sinned123
M@cer schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:05:
Thanks, stuur wel even een mail of ze ook naar Nederland versturen.. Op de site staat van niet.
Volgens engelhorn.de wel naar belgie, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.

Hier hebben ze hem voor €499 inclusief verzendkosten. Ik heb de shop vaker zien langskomen. Maar zelf nog nooit wat besteld.
http://www.sport-tiedje.c...phir-rosegold-ga-01338-51
ze hebben blijkbaar 5winkels in nederland.
Je kunt ook registreren voor €10 korting, dan word ie €489

[ Voor 15% gewijzigd door Sinned123 op 15-09-2016 16:23 ]

• rockhopper
Valorian schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:28:
[...]
Inderdaad het is OF de ontvangst OF je hebt 'm per ongeluk uit of op pauze gezet. Mocht je meteen in het water gegaan zijn voordat je een fix had en je laatste fix was op een andere plaats en je "EPO" van je toestel (satelliet precache data) al wat verouderd zijn, dan zou het daar ook nog mee te maken kunnen hebben. Dan zou je toestel tijdens je hele zwemtocht nog zoekende zijn geweest.

De zwemslagen is ook meer bedoelt en ontworpen zodat je toestel aan je bewegingen kan zien of je de rug/borst crawl doet of vlinderslag of schoolslag. Althans dat is toch echt wat het type zwemslag zou moeten betekenen. Of het goed werkt weet ik niet, maar als je een fanatieke zwemmer bent en je wilt de 400 meter wisselslag oefenen is het toch wel fijn als je horloge dit automatisch goed voor je opslaat.

De afstand wordt inderdaad ook alleen door middel van dezelfde accelerometers bepaalt in combinatie met de door jou opgegeven zwembad lengte, waarbij de formule erg simpel maar ook doeltreffend is. Iedere keer dat je de andere kant op gaat telt het horloge er een zwembad lengte bij.

• Stefke
Ik ben er achter: de accentkleur van de standaard digital watchface is alleen beschikbaar wanneer je een indeling kiest zónder de stappen-/bewegingsbar. De menuoptie verdwijnt dan zelfs

Waarom zou je - wanneer je die bars in beeld hebt - ineens niet een accentkleur mogen instellen? |:( ontwerpkeuze...

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 16-09-2016 10:15 ]

• rockhopper
stefijn schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:14:
Ik ben er achter: de accentkleur van de standaard digital watchface is alleen beschikbaar wanneer je een indeling kiest zónder de stappen-/bewegingsbar. De menuoptie verdwijnt dan zelfs

Waarom zou je - wanneer je die bars in beeld hebt - ineens niet een accentkleur mogen instellen? |:( ontwerpkeuze...
Goed gevonden, en op zich een goed punt om eens aan te kaarten bij support, want ik zou eigenlijk ook niet weten waarom het één, het ander zou moeten uitsluiten.

• Stefke
Zal eens doen ja

Kwam erachter omdat ik iemand sprak met een F3 HR (niet silver), die exact dezelfde firmware 93.6) had maar wel die accentkleur ingesteld had. De indeling met bars is de enige die geen accentkleur heeft, alle andere indelingen hebben hem wel.
Zonder accentkleur vind ik het erg saai...

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Hooiopdevork schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:50:
[...]

Gisteren meer borstcrawl gedaan en toen waren de afstandmetingen beter, dus het is idd de gps.
Nog een tip: als je een goede registratie wilt en je doet een parcours met boeien (of zonder, maar je maakt wel een hoek), houd dan je horloge net even wat langer boven water bij je keerpunt. Als je die paar seconden ervoor over hebt, zie je dat later netjes terug op de kaart.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Hooiopdevork
Positron schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:48:
[...]

Nog een tip: als je een goede registratie wilt en je doet een parcours met boeien (of zonder, maar je maakt wel een hoek), houd dan je horloge net even wat langer boven water bij je keerpunt. Als je die paar seconden ervoor over hebt, zie je dat later netjes terug op de kaart.
Goeie tip!!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Even een kleine vraag mbt de hoogtemeterfunctie in de horloges.. In hoeverre heeft dit invloed op lopen binnen Nederland en op afstand die je wandelt en/of hardloopt?

• rockhopper
Krasloos schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:38:
Even een kleine vraag mbt de hoogtemeterfunctie in de horloges.. In hoeverre heeft dit invloed op lopen binnen Nederland en op afstand die je wandelt en/of hardloopt?
Ik denk dat die afstand en dat lopen vooral te maken hebben met de tijd die je er voor neemt en eventueel je conditie. :+

(Helemaal geen invloed dus.)

Het is precies wat het woord zegt: het geeft je huidige hoogte aan met een redelijk ruime foutmarge. Mocht je een wandeling van 5km maken dan zal het toestel je op een starthoogte zetten die in Nederland aan de kustlijn waarschijnlijk ergens tussen -30 en +30 meter zit en na gelang de luchtdruk stijgt of daalt zal er een paar meter bij of afgaan (er vanuit gaande dat je langs de kustlijn blijft lopen). Je afstand zal gewoon dat zijn wat je aflegt en staat verder los van de barometrische luchtdruk hoogtemeting of bij een horloge zonder barometer los van de gps-hoogtemeting.

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
rockhopper schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:12:
[...]Ik denk dat die afstand en dat lopen vooral te maken hebben met de tijd die je er voor neemt en eventueel je conditie. :+

(Helemaal geen invloed dus.)

Het is precies wat het woord zegt: het geeft je huidige hoogte aan met een redelijk ruime foutmarge. Mocht je een wandeling van 5km maken dan zal het toestel je op een starthoogte zetten die in Nederland aan de kustlijn waarschijnlijk ergens tussen -30 en +30 meter zit en na gelang de luchtdruk stijgt of daalt zal er een paar meter bij of afgaan (er vanuit gaande dat je langs de kustlijn blijft lopen). Je afstand zal gewoon dat zijn wat je aflegt en staat verder los van de barometrische luchtdruk hoogtemeting of bij een horloge zonder barometer los van de gps-hoogtemeting.
Helemaal top, thanks voor de uitleg =) Op deze manier zijn er meerdere horloges beschikbaar ;)

• Slaveofthewave
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11 18:01
Polar m400 met hartslagband zag ik vandaag in de pricewatch ineens voor maar 119! Meteen besteld, ben benieuwd want het is mn eerste gps watch :)

• Valorian
Leuke tip voor wie een GPS horloge heeft en zijn track terug wilt zien in een 3d-omgeving: op www.doarama.com kun je je .GPX bestand uploaden en daar een 3d-view van genereren. Erg gaaf. Vast niet voor iedereen nieuw, maar ik kende het nog niet ;) .. Overigens vooral interssant bij trips in de bergen, bij plat terrein ziet het er niet zo fraai uit.

Voorbeeld van een paar van mijn alpine-trips (beklimmingen):
http://doarama.com/user/25144

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
Mensen,

Wat is momenteel de beste optie qua horloge als hybride optie? Dus zeg maar wél de tracking opties voor hartslag ed, maar ook de smartwatch opties zoals berichten? Hieronder even mijn wensen opgesomd :

Ik heb de volgende eisen / wensen:

- Berichten laten zien ( whatsapp, bellen ) Eis
- Slaapregistratie Eis
- Hartslagmeter + afstandmeter via GPS (ingebouwd of via telefoon ) Eis
- sterke voorkeur voor verwisselbaar bandje ( tenzij slijtvast )
- Waterdicht Wens

Heb momenteel de Fitbit Surge. Bevalt op zich best ok, maar hartslag is niet nauwkeurig en het horlogebandje is zwak. Die slijt binnen 1 jaar kapot ( staat veel online over na te lezen ook ). Ik dacht dat de TomTom Runner 3 wat zou zijn, maar die blijkt puur sporthorloge te zijn. Iemand andere suggesties?

Als "nood" zou ik kunnen gaan voor de Fitbit Blaze, maar dan blijf je waarschijnlijk zitten met een zwakke hartslagmeter. Als er niets anders is, zou ik daar dan voor moeten gaan..

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
Prijskaartje is dan alleen wel ff flink aan de maat. 500 euro.. Tering..
Ook hier Fenix 3.

Imo meest complete en volwassen product. Kwaliteit van horloge valt me positief op. Ondanks veel ge/misbruik ziet hij er nog gaaf uit.

Let op: gps kwaliteit is middelmatig.

• Stefke
Ik ben zéér tevreden met mijn F3 HR Silver, maar wat mij opvalt in dergelijke filmpjes is dat ze het scherm ietstjes groter doen lijken dan dat het werkelijk is.

edit: de straps van een F3 zijn supersterk. Ik doe twee keer per week survivalruntraining (de zware variant van obstaclerunning) met mijn horloge en er is niets van te zien op de strap (horloge ook niet btw)

[ Voor 40% gewijzigd door Stefke op 05-10-2016 13:11 ]

• rockhopper
BootVluchteling schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:35:
Mensen,

Wat is momenteel de beste optie qua horloge als hybride optie? Dus zeg maar wél de tracking opties voor hartslag ed, maar ook de smartwatch opties zoals berichten? Hieronder even mijn wensen opgesomd :

Ik heb de volgende eisen / wensen:

- Berichten laten zien ( whatsapp, bellen ) Eis
- Slaapregistratie Eis
- Hartslagmeter + afstandmeter via GPS (ingebouwd of via telefoon ) Eis
- sterke voorkeur voor verwisselbaar bandje ( tenzij slijtvast )
- Waterdicht Wens

Heb momenteel de Fitbit Surge. Bevalt op zich best ok, maar hartslag is niet nauwkeurig en het horlogebandje is zwak. Die slijt binnen 1 jaar kapot ( staat veel online over na te lezen ook ). Ik dacht dat de TomTom Runner 3 wat zou zijn, maar die blijkt puur sporthorloge te zijn. Iemand andere suggesties?

Als "nood" zou ik kunnen gaan voor de Fitbit Blaze, maar dan blijf je waarschijnlijk zitten met een zwakke hartslagmeter. Als er niets anders is, zou ik daar dan voor moeten gaan..
Voor echt nauwkeurige hartslagmeting zul je misschien nog een jaar of twee moeten wachten. De huidige generatie is al een heel eind maar moet het nog afleggen tegen een stand-alone optische meter als de Scosche rhythm+ en deze op zich kan goed bijbenen met de echte hartslagbanden maar mist ook weer features die je met een echte (niet optische) band wel krijgt.

Maar goed terug naar de huidige generatie: De fenix 3 is het topmodel dat voldoet aan al je eisen. Op zich zou je met een fenix ook een nato strap (die zijn echt stevig) kunnen gebruiken, ware het niet dat je dan weer juist het hartslaggedeelte gaat missen. Immers een nato-strap zorgt ervoor dat je band het enige is dat contact met je lichaam maakt en bedekt daardoor dus ook de optische sensor. De gewone rubberen banden en/of de metalen banden zijn verder wel solide met dit model. Je zou ook nog een titanium band kunnen aanschaffen (mits je bereid bent een orgaan op de zwarte markt te verkopen, zo duur zijn ze) daar kan je met een tank overheen rijden.
Ga je naar het goedkopere segment dan voldoen bijna alle optische modellen maar krijg je concessies. De polar M600 kan je de band niet vervangen, en ga je bijvoorbeeld nog goedkoper zitten dan zal mogelijk ook dingen als 'smartfuncties' en 'activity tracker' mogelijk minder zijn. Zo is er bij polar de A360 en bij garmin de vivoactive HR (voldoet aan al je wensen behalve bandje) of de garmin forerunner 235. Eventueel kan je nog zelfs duurder gaan zitten bij Suunto.
Je zit hier verder in het sporthorloge topic, dus je advies wordt daar ook een beetje heen gestuurd. Je wensen bevatten eigenlijk alleen gps voor afstand wat heel erg basic is, dus misschien is het ook handig om bij smartwatches te kijken die redelijke gps functie hebben.
Requiem19 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:24:
Ook hier Fenix 3.

Imo meest complete en volwassen product. Kwaliteit van horloge valt me positief op. Ondanks veel ge/misbruik ziet hij er nog gaaf uit.

Let op: gps kwaliteit is middelmatig.
Hier kan ik me niet in vinden, mijn eerste exemplaar was de gps slecht, deze is ingeruild ongeveer 1 maand na release en met het tweede exemplaar heb ik nooit problemen. Hier dus wel een tevreden F3 gebruiker. Ik merk wel dat er soms wat wisselende meningen zijn, of dit nou meer haters zijn of dat ze de lat gewoon hoog leggen (met beide is in principe niks mis voor een toestel in deze prijsklasse) maar bij mij loopt de track altijd daar waar ik geweest ben (binnen het redelijke) Ik zou de gps dus niet middelmatig noemen, maar absoluut goed genoeg, alleen waarschijnlijk niet het beste wat er op de markt is. Immers de forerunner 920xt heeft bijna dezelfde specs en daar klagen veel minder mensen over het gps gedeelte.

Ik draag mijn horloge F3 grijze versie, in de bouw. Krijg heel veel te verduren maar zit er buiten wat verf op de torx schroefjes die ik er maar lastig uit krijg en wat minimale slijtage aan de toprand van de bezel er verder nog goed uit. Wel regelmatig schoonmaken in mijn geval 8) Verder gebruik ik een nato strap speciaal voor werk die thuis meteen gewisseld wordt, wel zo schoon.
stefijn schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:28:
Ik ben zéér tevreden met mijn F3 HR Silver, maar wat mij opvalt in dergelijke filmpjes is dat ze het scherm ietstjes groter doen lijken dan dat het werkelijk is
Zoiets heet denk ik PR, ik val niet zozeer over schermgrootte want zoiets moet je gewoon in de hand hebben gehad voor je het aanschaft maar met name over het kleurverschil van het scherm. Die is in filmpjes/foto's bijna altijd perfect verlicht en super verzadigd terwijl het in het echt veel fletser is (behalve in direct zonlicht) Verder is onder sommige omstandigheden het scherm vrij donker, maar de backlight die je erbij krijgt is dan weer perfect.

[ Voor 26% gewijzigd door rockhopper op 05-10-2016 11:43 . Reden: reactie op berichten die in de tussentijd geplaatst zijn ]

rockhopper schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:32:
[...]

Voor echt nauwkeurige hartslagmeting zul je misschien nog een jaar of twee moeten wachten. De huidige generatie is al een heel eind maar moet het nog afleggen tegen een stand-alone optische meter als de Scosche rhythm+ en deze op zich kan goed bijbenen met de echte hartslagbanden maar mist ook weer features die je met een echte (niet optische) band wel krijgt.

Maar goed terug naar de huidige generatie: De fenix 3 is het topmodel dat voldoet aan al je eisen. Op zich zou je met een fenix ook een nato strap (die zijn echt stevig) kunnen gebruiken, ware het niet dat je dan weer juist het hartslaggedeelte gaat missen. Immers een nato-strap zorgt ervoor dat je band het enige is dat contact met je lichaam maakt en bedekt daardoor dus ook de optische sensor. De gewone rubberen banden en/of de metalen banden zijn verder wel solide met dit model. Je zou ook nog een titanium band kunnen aanschaffen (mits je bereid bent een orgaan op de zwarte markt te verkopen, zo duur zijn ze) daar kan je met een tank overheen rijden.
Ga je naar het goedkopere segment dan voldoen bijna alle optische modellen maar krijg je concessies. De polar M600 kan je de band niet vervangen, en ga je bijvoorbeeld nog goedkoper zitten dan zal mogelijk ook dingen als 'smartfuncties' en 'activity tracker' mogelijk minder zijn. Zo is er bij polar de A360 en bij garmin de vivoactive HR (voldoet aan al je wensen behalve bandje) of de garmin forerunner 235. Eventueel kan je nog zelfs duurder gaan zitten bij Suunto.
Je zit hier verder in het sporthorloge topic, dus je advies wordt daar ook een beetje heen gestuurd. Je wensen bevatten eigenlijk alleen gps voor afstand wat heel erg basic is, dus misschien is het ook handig om bij smartwatches te kijken die redelijke gps functie hebben.

[...]

Hier kan ik me niet in vinden, mijn eerste exemplaar was de gps slecht, deze is ingeruild ongeveer 1 maand na release en met het tweede exemplaar heb ik nooit problemen. Hier dus wel een tevreden F3 gebruiker. Ik merk wel dat er soms wat wisselende meningen zijn, of dit nou meer haters zijn of dat ze de lat gewoon hoog leggen (met beide is in principe niks mis voor een toestel in deze prijsklasse) maar bij mij loopt de track altijd daar waar ik geweest ben (binnen het redelijke) Ik zou de gps dus niet middelmatig noemen, maar absoluut goed genoeg, alleen waarschijnlijk niet het beste wat er op de markt is. Immers de forerunner 920xt heeft bijna dezelfde specs en daar klagen veel minder mensen over het gps gedeelte.

Ik draag mijn horloge F3 grijze versie, in de bouw. Krijg heel veel te verduren maar zit er buiten wat verf op de torx schroefjes die ik er maar lastig uit krijg en wat minimale slijtage aan de toprand van de bezel er verder nog goed uit. Wel regelmatig schoonmaken in mijn geval 8) Verder gebruik ik een nato strap speciaal voor werk die thuis meteen gewisseld wordt, wel zo schoon.
Er zijn aanzienlijk wat goed onderbouwde testen gedaan die laten zien dat de F3 tov andere GPS horloges in het midden zit qua GPS precisie. Voor veel mensen zal dit voldoende zijn. Maar als je constant loopt in steden met hoge gebouwen of dicht beboste gebieden, dan is het wel handig om te weten dat veel gebruikers hier problemen mee ervaren.

Zie bijvoorbeeld hier:
http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy

Polar V800 scoort erg hoog. De Fenix 3 zit in de middenmoot en verliest qua GPS precisie ook van budget horloges.

Dit alles neemt overigens niet weg dat ik erg tevreden ben met mijn F3 en dat er voor mij goed genoeg te leven is met de GPS precisie. Ik zie het als een klein minputn dat niet opweegt tegen de vele pluspunten.

En verder zegt hij:
  • The GPS Accuracy for the Fenix 3 is poor, but not as bad as the complaints I've received led me to expect. That's partly a reflection on how bad many of the other Garmin watches are than on the accuracy of the Fenix 3. As always, determining if it's acceptable for your running will depend on your usage.
  • The Fenix 3 can give a reasonable estimate of how far you've run but the errors can add up. The amount of error depends on your route; in straight lines the Fenix 3 is okay, though even then it's worse than most other devices. However, on a twisty course it can be out by more than a mile on a 20 mile run. That's enough to mess up your marathon training in a big way. This also translates to errors on your average pace, so you really do want a footpod.
  • GPS watches are not accurate enough to give you a useful display of your current pace. However, the Fenix 3 will display your current Pace From A Footpod while getting data like distance and overall pace GPS.
  • The Fenix supports both GLONASS and WASS, but I have not gathered sufficient data to know if they will help accuracy (initial testing suggests not.)
  • On the out-and-back turnaround the Fenix 3 is poor, but no worse than you'd expect from its overall rating.
  • Running in a straight line is a fairly easy task for most GPS watches, but while the Fenix 3 does better here than elsewhere, it's still rather poor.
  • I not had any issues with the Fenix 3 maintaining the GPS signal, though I have had occasional times when it's struggled to acquire an initial signal (Time To First Fix). I suspect this is mostly an issue with the Wi-Fi synchronization not downloading the satellite cash.
http://fellrnr.com/wiki/Garmin_Fenix_3

[ Voor 19% gewijzigd door Requiem19 op 05-10-2016 11:48 ]

• Stefke
Een van de dingen die ik ervaar is dat bijv. tijdens het fietsen nooit de echte snelheid weergegeven wordt. Als ik 30 km/h fiets gaat de weergegeven snelheid tussen de 25 en 32 op en neer, continue. Dat vind ik toch wel tamelijk slecht (alhoewel ik niet weet of andere GPS-horloges/apparaten dat beter doen, mijn telefoon in ieder geval wel)
Buiten dat heb ik altijd behoorlijk snel een lock (waar ik ook wel eens klachten over lees)

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 05-10-2016 12:05 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 325 Laatste