BootVluchteling schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:35:
Mensen,
Wat is momenteel de beste optie qua horloge als hybride optie? Dus zeg maar wél de tracking opties voor hartslag ed, maar ook de smartwatch opties zoals berichten? Hieronder even mijn wensen opgesomd :
Ik heb de volgende eisen / wensen:
- Berichten laten zien ( whatsapp, bellen ) Eis
- Slaapregistratie Eis
- Hartslagmeter + afstandmeter via GPS (ingebouwd of via telefoon ) Eis
- sterke voorkeur voor verwisselbaar bandje ( tenzij slijtvast )
- Waterdicht Wens
Heb momenteel de Fitbit Surge. Bevalt op zich best ok, maar hartslag is niet nauwkeurig en het horlogebandje is zwak. Die slijt binnen 1 jaar kapot ( staat veel online over na te lezen ook ). Ik dacht dat de TomTom Runner 3 wat zou zijn, maar die blijkt puur sporthorloge te zijn. Iemand andere suggesties?
Als "nood" zou ik kunnen gaan voor de Fitbit Blaze, maar dan blijf je waarschijnlijk zitten met een zwakke hartslagmeter. Als er niets anders is, zou ik daar dan voor moeten gaan..
Voor echt nauwkeurige hartslagmeting zul je misschien nog een jaar of twee moeten wachten. De huidige generatie is al een heel eind maar moet het nog afleggen tegen een stand-alone optische meter als de Scosche rhythm+ en deze op zich kan goed bijbenen met de echte hartslagbanden maar mist ook weer features die je met een echte (niet optische) band wel krijgt.
Maar goed terug naar de huidige generatie: De fenix 3 is het topmodel dat voldoet aan al je eisen. Op zich zou je met een fenix ook een nato strap (die zijn echt stevig) kunnen gebruiken, ware het niet dat je dan weer juist het hartslaggedeelte gaat missen. Immers een nato-strap zorgt ervoor dat je band het enige is dat contact met je lichaam maakt en bedekt daardoor dus ook de optische sensor. De gewone rubberen banden en/of de metalen banden zijn verder wel solide met dit model. Je zou ook nog een titanium band kunnen aanschaffen (mits je bereid bent een orgaan op de zwarte markt te verkopen, zo duur zijn ze) daar kan je met een tank overheen rijden.
Ga je naar het goedkopere segment dan voldoen bijna alle optische modellen maar krijg je concessies. De polar M600 kan je de band niet vervangen, en ga je bijvoorbeeld nog goedkoper zitten dan zal mogelijk ook dingen als 'smartfuncties' en 'activity tracker' mogelijk minder zijn. Zo is er bij polar de A360 en bij garmin de vivoactive HR (voldoet aan al je wensen behalve bandje) of de garmin forerunner 235. Eventueel kan je nog zelfs duurder gaan zitten bij Suunto.
Je zit hier verder in het sporthorloge topic, dus je advies wordt daar ook een beetje heen gestuurd. Je wensen bevatten eigenlijk alleen gps voor afstand wat heel erg basic is, dus misschien is het ook handig om bij smartwatches te kijken die redelijke gps functie hebben.
Hier kan ik me niet in vinden, mijn eerste exemplaar was de gps slecht, deze is ingeruild ongeveer 1 maand na release en met het tweede exemplaar heb ik nooit problemen. Hier dus wel een tevreden F3 gebruiker. Ik merk wel dat er soms wat wisselende meningen zijn, of dit nou meer haters zijn of dat ze de lat gewoon hoog leggen (met beide is in principe niks mis voor een toestel in deze prijsklasse) maar bij mij loopt de track altijd daar waar ik geweest ben (binnen het redelijke) Ik zou de gps dus niet middelmatig noemen, maar absoluut goed genoeg, alleen waarschijnlijk niet het beste wat er op de markt is. Immers de forerunner 920xt heeft bijna dezelfde specs en daar klagen veel minder mensen over het gps gedeelte.
Ik draag mijn horloge F3 grijze versie, in de bouw. Krijg heel veel te verduren maar zit er buiten wat verf op de torx schroefjes die ik er maar lastig uit krijg en wat minimale slijtage aan de toprand van de bezel er verder nog goed uit. Wel regelmatig schoonmaken in mijn geval

Verder gebruik ik een nato strap speciaal voor werk die thuis meteen gewisseld wordt, wel zo schoon.
Zoiets heet denk ik PR, ik val niet zozeer over schermgrootte want zoiets moet je gewoon in de hand hebben gehad voor je het aanschaft maar met name over het kleurverschil van het scherm. Die is in filmpjes/foto's bijna altijd perfect verlicht en super verzadigd terwijl het in het echt veel fletser is (behalve in direct zonlicht) Verder is onder sommige omstandigheden het scherm vrij donker, maar de backlight die je erbij krijgt is dan weer perfect.
[
Voor 26% gewijzigd door
rockhopper op 05-10-2016 11:43
. Reden: reactie op berichten die in de tussentijd geplaatst zijn ]