[BoSS] schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:51:
Omdat de batterij van mijn trouwe Forerunner 405CX het aan het begeven is na ruim 3500km hardlopen (5 jaar in gebruik waarvan de laatste 3 jaar heel intensief) heb ik op Marktplaats voor een mooie prijs een Forerunner 220 op de kop getikt.
Erg fijn om eindelijk van de trage ANT+ sync af te zijn en daarnaast is de 220 veel lichter en kleiner. Ook de hartslagsensor is veel fijner (een zachte band ipv een harde rubberen band).
2 dingen vallen wel op:
- Bij de datavelden is niet meer te kiezen voor last lap pace. Zit dit wel op hogere klasse (620) of nieuwere modellen (230)? Gebruikte ik op de 405 redelijk vaak - al kan ik er best aan wennen dat dit niet meer kan denk ik.
- Mijn Samsung Galaxy S4 heeft erg veel moeite met de Bluetooth verbinding (koppelen lukt soms, synchroniseren nooit). Met de iPad mini 2 gaat het perfect maar zou het liefste mijn telefoon gebruiken. Is dit een bekend probleem (en is het op te lossen?)
Ik heb ook een 220, icm een Oneplus X momenteel.
Met "Last lap pace", bedoel je dan van de vorige ronde? Dus voor km 1 als je aan km 2 bezig bent? Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien, maar lijkt me best handig (ik kijk meestal als ik een trilnotificatie krijg bij het lappen, maar soms mis je die wel eens).
Heb het even nagekeken en bij mij zit die er niet op. Wel "current pace", Lap Pace en Average pace (totaal dus).
De nieuwere modellen hebben Connect-IQ ondersteuning, dus zulke informatie zul je dan wel weer via custom watchfaces voor elkaar kunnen krijgen oid.
Qua bluetooth: de BT implementatie op de 220 is niet geweldig. Mijn eigen ervaring is dat, als het eenmaal werkt, het wel een tijdje goed blijft werken. In mijn specifieke geval werkt het goed als de 220 een keer gekoppeld is geweest via de Connect app, en zowel het horloge als de app hebben bluetooth aanstaan vóórdat ze in range van elkaar komen. Wel open ik de app dan pas nadat de 220 connected status heeft gegeven.
Soms wil ie echt niet, en dan is de enige oplossing om zowel telefoon als 220 een keer helemaal te rebooten.
Check even of je alle updates binnen hebt getrokken trouwens (moet via de kabel), dat kan nog wel eens wat fiksen, gezien het bij mij al een tijdje foutloos gaat.
Als ik één feature zou mogen toevoegen aan de 220 is het om updates binnen te trekken over BT. Verder voldoet ie eigenlijk compleet aan mijn wensen, érg blij met dit apparaat.