Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 37 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Mensen al de Suunto Spartan voorbij zien komen?

Vanaf 649 (beschikbaar in augustus).

Afbeeldingslocatie: http://urbanwearables.technology/wp-content/uploads/2016/06/suunto-spartan-ultra-gps-watch-400x257.jpg

http://www.suunto.com/en-...uunto-Spartan-Collection/

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:42
Requiem19 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:00:
Mensen al de Suunto Spartan voorbij zien komen?

Vanaf 649 (beschikbaar in augustus).

[afbeelding]

http://www.suunto.com/en-...uunto-Spartan-Collection/
Het is me nog steeds niet duidelijk wat dit horloge nu meer biedt dan de Fenix 3 serie van Garmin die veel gunstiger is geprijsd. Kun je bijvoorbeeld nu wel fatsoenlijke workouts inladen of moet dat nog steeds via een karige app.

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 21:10
rockhopper schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:46:
[...]

Garmin is in principe marktleider in dit doel gebied en kan daardoor makkelijker een prijs bepalen. Samsung zal de markt moeten veroveren en als je kijkt naar de smartphone geschiedenis dan zijn ze daar in principe wel tot toe in staat. Voorlopig is de tactiek dus lager in prijs te gaan zitten. Overigens zie je dat Garmin vorig jaar wel heeft gereageerd op de Polar M400 door veel meer features in de 230/235 toe te voegen (ten opzichte van de 220 die de directe concurrent was van de M400). Of het allemaal goede beslissingen zijn of niet laat ik dan maar even in het midden ;)

Verder is het voorlopig nog speculatie is of het hele toestel (de samsung gear fit II dus) een beetje fatsoenlijk is of niet, en de vivoactive hr al wel een 'redelijke' staat van dienst achter de rug heeft zou ik met mijn geld niet een samsung aanschaffen. Waterdichtheid is toch al erg lang aanwezig bij digitale horloges, om dit niet bij sport/gps horloges toe te passen is gewoon een fout en een groot gemis in mijn mening.

Overigens had ik verder nog niet door dat samsung een vervolg aan het maken was, ik zal eens inlezen wat het toestel allemaal kan en of het een sporthorloge is of meer een smartwatch a la apple's horloge.
Idd, het blijft beetje afwachten of Samsung met de Gear Fit II nu wel een competitief toestel in huis heeft, daarom hoop ik dat DCRainmaker 'm eens op de pijnbank wil leggen...

Zelf kijk ik ook wel al even uit naar de Vivoactive HR, om mijn trouwe 310XT te vervangen (mankeert op zich nog niks mee, maar op zoek naar een toestel dat ik 24/7 kan dragen). Op zich zou ik er geen probleem van maken om die prijs (€270 op moment van schrijven) ervoor neer te tellen, maar dan zie je opeens die Gear Fit II verschijnen, en dan begint een mens zich natuurlijk vragen te stellen.

Muziekopslag op toestel zelf is tegenwoordig niks nieuws (bvb TomTom Spark + Music heeft het ook) en zeker geen absolute must wat mij betreft, maar ergens vind ik het dan wel beetje gemiste kans van Garmin. Je kan tegenwoordig een losse mp3-speler kopen voor nog geen €20, dus aan fabricagekost zal het wel niet liggen.

Dat ze die mp3-functie niet inbouwen in bvb een Fenix 3, kan ik nog perfect begrijpen, maar de Vivoactive (HR) richt zich toch ergens een beetje op een ander doelpubliek, dat die functie misschien wel zou appreciëren.

Maar idd, ben wel vrij zeker dat ik niet voor de Gear Fit II ga, gewoon door het gebrek aan 'echte' waterdichtheid (ook al ben ik geen zwemmer of zo).
Miki schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:59:
[...]

Ik denk dat je je niet alleen op de hardware moet blindstaren maar ook moet kijken naar het bijbehorende platform waarop je je data kunt bekijken en eventueel kunt doorzetten naar een ander platform. S-Health lijkt me nou geen serieus platform wat zich kan meten met bijvoorbeeld Garmin Connect.
Goh, ik ben al bij al momenteel ook best wel tevreden met de geboden functies van het Garmin Connect platform. Maar het is moeilijk te zeggen dat het ondersteunen van GC voor Garmin een zoveel grotere kost is dan dat S-Health voor Samsung zou zijn (laatstgenoemde zou nog wel meer gebruikers kunnen hebben dan we zelf vermoeden, staat tenslotte op zowat elke recente Samsung-smartphone). Wat natuurlijk niet wegneemt dat S-Health qua functies en gebruiksgemak toch niet echt op het niveau staat van Garmin Connect, dat geef ik toe.

Verwijderd

dvraemdo schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:31:
[...]
Muziekopslag op toestel zelf is tegenwoordig niks nieuws (bvb TomTom Spark + Music heeft het ook) en zeker geen absolute must wat mij betreft, maar ergens vind ik het dan wel beetje gemiste kans van Garmin. Je kan tegenwoordig een losse mp3-speler kopen voor nog geen €20, dus aan fabricagekost zal het wel niet liggen.

Dat ze die mp3-functie niet inbouwen in bvb een Fenix 3, kan ik nog perfect begrijpen, maar de Vivoactive (HR) richt zich toch ergens een beetje op een ander doelpubliek, dat die functie misschien wel zou appreciëren..
De TomTom is de enige die wel muziek ingebouwd heeft dus meer keuze dan dat is er niet (als je tenminste een echt sporthorloge wilt). Uiteindelijk heb ik voor 25 euro inderdaad ook een mini mp3 speler gekocht met een clipje. Werkt prima. Had het ook liever in 1 apparaat gehad van Garmin maar helaas.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:12
motorola motoactv had het jaren geleden al, maar die is discontinued.
Als je zoekt vast wel te vinden voor onder de 100euro.
Platform dramatisch en bouwkwaliteit ook.
Wel meer features dan wel huidig gps horloge ook en dat voor 5jaar terug.

[ Voor 18% gewijzigd door Sinned123 op 19-06-2016 20:06 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 21:10
Idd motoactv was z'n tijd wel redelijk vooruit, ondanks dat het toestel verre van perfect was. Andere GPS-horloges met ingebouwde muziekspeler zijn bvb de 'Adidas Micoach Smart Run' en sommige smartwatches met Android Wear (maar deze laatste kunnen misschien niet allemaal dienen als echte sporthorloge).

Blijkbaar heeft 'Ray Maker' al behoorlijk wat vragen gekregen om de Gear Fit II te testen. Hij zou (volgens zijn blog) een toestel besteld hebben, dus met beetje geluk zien we nog wel eens een review passeren.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 09:36

racoon

mooowwww

Ik heb voor mijn Garmin forerunner 920 XT de countdown timer widget gedownload, mijn telefoon app zegt dat hij erop staat, ik kan hem op het horloge nergens vinden, hoe stel ik een wedstrijd met aftelling in?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 16:09
racoon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:10:
Ik heb voor mijn Garmin forerunner 920 XT de countdown timer widget gedownload, mijn telefoon app zegt dat hij erop staat, ik kan hem op het horloge nergens vinden, hoe stel ik een wedstrijd met aftelling in?
Menu>instellingen>widgets> 'toon' betreffende widgets

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• racoon

racoon

mooowwww

rockhopper schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:23:
[...]

Menu>instellingen>widgets> 'toon' betreffende widgets
Onder instellingen heb ik geen widgets staan, in de app op mijn telefoon staat hij wel geïnstalleerd

Verwijderd

Mijn Forerunner wil niet meer syncen met mijn telefoon. Heb al opnieuw gekoppeld. Maar niet geholpen. Krijg deze melding

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2e6g115.png

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-11 17:24
Soms helpt het om de Bluetooth even uit te schakelen van je telefoon en weer in te schakelen.

• Sinned123
horloge uit en weer aan helpt ook, heb het niet vaak maar het is weleens gebeurd met mijn fr235

Verwijderd

Sinned123 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:04:
horloge uit en weer aan helpt ook, heb het niet vaak maar het is weleens gebeurd met mijn fr235
Telefoon herstart, bluetooth uit en aan. Horloge herstart, beide geen effect. Kan nog wel via PC syncen dus niet heel erg.

Andere vraag, gister voor het eerst is er na t lopen lactaatdrempel geregistreerd.
Op mijn horloge staat een HR van 172 aangegeven en een temp van 5.06
Echter in de Garmin app staat HR 172 met een tempo van 0.08
Bugje?

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-11 09:52
Ik heb sinds een paar dagen een Motorola Moto 360 sport, een van de weinige Android wear watches met GPS en hartslagmeter.
ik heb deze gekozen omdat ik van hardlopen hou, maar ook graag android wear wou hebben..
ik heb gisteren een stukje hardgelopen.. (zonder telefoon) met horloge.. en ik moet zeggen dat ik positief verrast was.. hier is een screenshot (na overzetten naar telefoon dus)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/epP5Vpf.jpg

wat mij opviel:

-GPS is redelijk accuraat
-Minuten per km (blauwe lijntje) schommelt HEEL erg.. ik loop niet heel stabiel.. maar op t horloge zag ik het elke halve seconde veranderen, dit word niet echt gemiddeld genomen, maar of dit software of hardware is weet ik niet
-hartslagmeter.. schommelt ook behoorlijk.. zou de hardware zijn..

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
GPS is op de korte afstand (seconde) niet accuraat. De "instant speed/snelheid" is bijna nooit zinvol. De meeste horloge bieden je de mogelijkheid om een "lap pace" te zien, dat werkt goed in combinatie met automatische laps per kilometer - dat is zinvoller (behalve in de eerste 50meter van die lap) dan "instant pace". Geen idee of jouw Moto 360 dat ook kan.

Qua hartslag: die volgt wel aardig de pace lijn - dus dat lijkt zo puur op basis van dit screenshot juist wel redelijk te kloppen.

Wat een drama interface... :+ Kijk eens naar Strava of Garmin Connect - wellicht kun je ze eenvoudig linken.

• makkie88
MrAcid schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:55:
GPS is op de korte afstand (seconde) niet accuraat. De "instant speed/snelheid" is bijna nooit zinvol. De meeste horloge bieden je de mogelijkheid om een "lap pace" te zien, dat werkt goed in combinatie met automatische laps per kilometer - dat is zinvoller (behalve in de eerste 50meter van die lap) dan "instant pace". Geen idee of jouw Moto 360 dat ook kan.

Qua hartslag: die volgt wel aardig de pace lijn - dus dat lijkt zo puur op basis van dit screenshot juist wel redelijk te kloppen.

Wat een drama interface... :+ Kijk eens naar Strava of Garmin Connect - wellicht kun je ze eenvoudig linken.
Dank, ik verdenk dat de software/interface dus gewoon niet helemaal lekker is.. :)

ik zie dat strava ook android wear GPS watches ondersteund.. gelijk even gedownload.. kan niet wachten om weer te lopen.. (even paar dagen rust.. zaterdag Mudmasters.. ook dan maar niet meenemen.) zal volgende week worden.

Edit: ik zie net dat ik met naar benede scrollen nog wat extra informatie krijg, toch best leuk:

http://imgur.com/a/aemSp

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cHVFlh5.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XfnRvaw.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qg6p9ZV.png

[ Voor 12% gewijzigd door makkie88 op 23-06-2016 14:25 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 12:59

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik denk dat het een kwestie van (gebrek aan) smoothing is, of een te klein genomen window om een vlak gemiddelde te krijgen.
Of, en dat schiet me net te binnen, dit kan wel eens te maken hebben met "smart polling"... Dan kun je door het varierende aantal meetpunten per minuut ook nog wel eens rare gemiddelden krijgen lijkt me.

Hoe dan ook, ik zou me niet te druk maken om dit soort spikes. Het leest misschien niet makkelijk, maar je gemiddelden per km kloppen uiteindelijk wel. De suggestie om lap pace te gebruiken is ook wel een aardige idd.

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-11 10:40
makkie88 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:46:
Ik heb sinds een paar dagen een Motorola Moto 360 sport, een van de weinige Android wear watches met GPS en hartslagmeter.
ik heb deze gekozen omdat ik van hardlopen hou, maar ook graag android wear wou hebben..
ik heb gisteren een stukje hardgelopen.. (zonder telefoon) met horloge.. en ik moet zeggen dat ik positief verrast was.. hier is een screenshot (na overzetten naar telefoon dus)

[afbeelding]

wat mij opviel:

-GPS is redelijk accuraat
-Minuten per km (blauwe lijntje) schommelt HEEL erg.. ik loop niet heel stabiel.. maar op t horloge zag ik het elke halve seconde veranderen, dit word niet echt gemiddeld genomen, maar of dit software of hardware is weet ik niet
-hartslagmeter.. schommelt ook behoorlijk.. zou de hardware zijn..
Waar ik ook benieuwd naar ben is hoeveel batterij je moto 360 sport gebruikt heeft gedurende deze hardloopsessie? Gewoonlijk gaat het heel hard met smartwatches en gps :-)

Verwijderd

Mijn FR230 is nu voor de 2e keer helemaal leeg nadat ik deze 1x gebruikt heb met hardlopen en daarna uit zet en weg leg. 3 dagen later als ik weer wil rennen is de batterij op. Dat is vreemd omdat ik het horloge juist bewust uit zet. Op het Garmin forum lees ik meer klachten dus ik betwijfel of het een hardware defect is. Hebben jullie hier ook last van?

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:09
dat is een bekend probleem dat bij de laatste sensor hub firmware update verholpen had moeten. Ik zet de horloge nooit uit & deze gaat altijd een kleine week mee.

Sensor Hub 2.70 Software Now Available!

Changes made from version 2.60 to 2.70:
•Correct issue which lead to increased standby current when device is powered down

Verwijderd

Nice! Die moet dan net uitgekomen zijn.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:17

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:04:
Mijn FR230 is nu voor de 2e keer helemaal leeg nadat ik deze 1x gebruikt heb met hardlopen en daarna uit zet en weg leg. 3 dagen later als ik weer wil rennen is de batterij op. Dat is vreemd omdat ik het horloge juist bewust uit zet. Op het Garmin forum lees ik meer klachten dus ik betwijfel of het een hardware defect is. Hebben jullie hier ook last van?
Mijn FR235 gaat bij 24/7 dragen en af en toe wat hardlopen, ruim een week mee :)
Lijkt mij dat die van jou iets niet goed heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Scarabial op 23-06-2016 22:10 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:34:
Nice! Die moet dan net uitgekomen zijn.
Nou, zo ongeveer een maand geleden :)

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 23:37
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:04:
Dat is niet goed. Heb zelf ook de 235 en die gaat 8 dagen mee incl. 9 activiteiten, hardlopen binnen en buiten.

Misschien moet je Glonass uit zetten. Schijnt ook veel te schelen maar of dit je probleem op lost betwijfel ik.

• makkie88
glenner schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:22:
[...]

Waar ik ook benieuwd naar ben is hoeveel batterij je moto 360 sport gebruikt heeft gedurende deze hardloopsessie? Gewoonlijk gaat het heel hard met smartwatches en gps :-)
ik heb de exacte drain niet gemeten.. zal ik volgende keer doen..
ik heb het horloge in de ochtend om gedaan.. met 100%.. ik ben om 18 uur gaan lopen (ik verwacht dat er dan nog 30 a 40% acculading in zit..) toen ik na iets meer dan een uur terug was melde het horloge dat er nog maar 15% accu over was....
zonder het precies gemeten te hebben, verwacht ik dat ie ongeveer 20% per uur verbruikt..

Verwijderd

tlpeter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:11:
[...]

Nou, zo ongeveer een maand geleden :)
Vreemd want ik heb de 230 pas 2 weken en wel direct de aangeboden update geïnstalleerd. Gisterenavond kwam alsnog 4.70 voorbij.

• tlpeter
  • Nu online
Je geeft zelf aan de sensor hub versie 2.70 en die is er al een tijdje. 4.70 is er inderdaad pas deze week.

[/quote]

Sensor Hub 2.70 Software Now Available!

Changes made from version 2.60 to 2.70:
•Correct issue which lead to increased standby current when device is powered down
[quote]

[ Voor 48% gewijzigd door tlpeter op 24-06-2016 08:17 ]

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

The_Scarabial schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:09:
[...]

Mijn FR235 gaat bij 24/7 dragen en af en toe wat hardlopen, ruim een week mee :)
Lijkt mij dat die van jou iets niet goed heeft.
Hmm, ik heb 'm ook 24/7 om (FR235). Heb wel alles aan; HR, Bluetooth, GPS + GLONASS de hele kermis aan zeg maar. Heb hem dinsdag voor hardlopen aan de lader gehangen, was hier rond een uur of 18.20 mee klaar. Daarna 2 activiteiten (wel vrij lang qua duur) + 24/7 monitoring. Hij staat nu op, ik schat, 40/45%. Al met al gaat hij vrij lang mee :), maar weet dus niet of dit in lijn ligt met wat ik kan / mag verwachten.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Heb voor de zekerheid de kwestie maar even voorgelegd bij Coolblue en zij raadden me aan om de 230 om te komen ruilen voor een nieuw exemplaar zodat het werkt zoals het hoort. Eens kijken of het probleem nu opgelost is. Maar ik begrijp dus dat je zowel de software van de FR (4.70) moet updaten als ook de sensor hub? Ik zie niks specifieks van die hub terug bij Garmin Connect.

• Sinned123
makkie88 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:09:
[...]

ik heb de exacte drain niet gemeten.. zal ik volgende keer doen..
ik heb het horloge in de ochtend om gedaan.. met 100%.. ik ben om 18 uur gaan lopen (ik verwacht dat er dan nog 30 a 40% acculading in zit..) toen ik na iets meer dan een uur terug was melde het horloge dat er nog maar 15% accu over was....
zonder het precies gemeten te hebben, verwacht ik dat ie ongeveer 20% per uur verbruikt..
Ik weet niet hoe lang je bent gaan lopen, maar neem niet aan dat dit 6uur achter elkaar was.
Mijn FR235 gebruikt ongeveer 10% per uur en dat is met glonas/gps en OHRM. Ik verwacht dat de FR230 eerder richting de 7a8% batterij verbruikt per uur.
In horloge modus zit ik op ongeveer 8a9% per dag met een custom watchface en af en toe een berichtje.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:17

The_Scarabial

MTB for life!

Calitomnication schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:16:
[...]

Hmm, ik heb 'm ook 24/7 om (FR235). Heb wel alles aan; HR, Bluetooth, GPS + GLONASS de hele kermis aan zeg maar. Heb hem dinsdag voor hardlopen aan de lader gehangen, was hier rond een uur of 18.20 mee klaar. Daarna 2 activiteiten (wel vrij lang qua duur) + 24/7 monitoring. Hij staat nu op, ik schat, 40/45%. Al met al gaat hij vrij lang mee :), maar weet dus niet of dit in lijn ligt met wat ik kan / mag verwachten.
Ik gebruik bluetooth nooit overigens, verder alleen GPS+Glonass tijdens hardlopen (gem. 2x per week +/- 8 km/keer)

scheelt denk ik ook wel als je 2 of 3x per week een run doet van 30km ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door The_Scarabial op 24-06-2016 21:14 ]

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-11 20:30
The_Scarabial schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:12:
[...]

Ik gebruik bluetooth nooit overigens, verder alleen GPS+Glonass tijdens hardlopen (gem. 2x per week +/- 8 km/keer)

scheelt denk ik ook wel als je 2 of 3x per week een run doet van 30km ofzo
Ik loop lang en regelmatig maar om 3x per week 30km te lopen moet je toch een serieuze (ultra) loper zijn 😊

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zou graag gebruik willen maken van jullie advies. Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een FR230. Qua sporten wisselde ik af tussen hardlopen en fietsen. Ik ben erg tevreden over de FR230 al ben ik niet kapot van het design als dagelijks horloge.

Sinds kort probeer ik ook weer 1x per week te gaan zwemmen, maar helaas zit er geen swimtracking op de FR230. Ik overweeg daarom nu een upgrade.

In eerste instantie oriënteerde ik me op de fenix 3. Maar bij het rondneuzen op de site van dcrainmaker stuitte ik ook op de 735xt, de multisport variant van de FR235.

Nu twijfel ik wat de beste keuze is. De fenix 3 is goedkoper, ziet er mooier uit, maar is aanzienlijk groter en zwaarder. Mijn polsen zijn erg dun, slechts 15 a16cm. De optische hartslagmeter ontbreekt maar ik zit sowieso niet te wachten op 24/7 metingen.

De 735xt is aanzienlijk duurder, maar is wel nieuwer, kleiner en lichter. Het formaat is hetzelfde als de 230 die ik gewend ben.

Wat zouden jullie adviseren? De grootste vraag is misschien wel of de fenix 3 niet te lomp is... en of ik nog nadelen over het hoofd zie....

• rockhopper
Formaat en pasvorm is iets persoonlijks, de enige manier om daar een goede mening over te vormen is door ergens bij een winkel zelf te passen (of beide bestellen en er eentje terug sturen)

De 735 is nieuw, er zullen dus zoals normaal bij garmin de eerste maanden nog wel een aantal bugs in zitten (lees: jij bent de beta tester als vroege koper - dit zou op zich een nadeel kunnen zijn, maar is ook weer persoonlijk). Ik heb me nog niet heel erg verdiept in de 735 maar ik had begrepen dat het een uitgeklede versie is van de 920 en die 920 is weer ongeveer gelijk aan de Fenix 3. (de fenix heeft iets meer functies en een andere vorm scherm tov de 920)

Je mist bij de 735 de barometrische hoogtemeting en ik geloof de optie voor een quick release kit. Als je deze niet nodig vind heb je in de 735 een prima horloge in een kleiner formaat. De touchscreen vind ik persoonlijk eerder een tegen dan een voordeel, maar ook dit is weer persoonlijk.

Ik heb zelf trouwens geen dikke polsen en draag de Fenix 3 altijd overdag met een nato strap. De optische HR versie heeft me niet kunnen verleiden om m'n gewone versie weg te doen. Het komt er in feite op neer of je de meerprijs de moeite waard vind om een kleiner horloge te krijgen dat verder weinig afwijkt van de 920/Fenix 3.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Kasj
rockhopper schreef op zondag 26 juni 2016 @ 01:28:

Je mist bij de 735 de barometrische hoogtemeting en ik geloof de optie voor een quick release kit. Als je deze niet nodig vind heb je in de 735 een prima horloge in een kleiner formaat. De touchscreen vind ik persoonlijk eerder een tegen dan een voordeel, maar ook dit is weer persoonlijk.

Ik heb zelf trouwens geen dikke polsen en draag de Fenix 3 altijd overdag met een nato strap. De optische HR versie heeft me niet kunnen verleiden om m'n gewone versie weg te doen. Het komt er in feite op neer of je de meerprijs de moeite waard vind om een kleiner horloge te krijgen dat verder weinig afwijkt van de 920/Fenix 3.
Bedankt voor jouw input. Mijn pa heeft heeft een tactix, geeft wel een beetje een idee van de grootte.

De 735xt heeft volgens dcrainmaker geen touchscreen. Dit schijnt verkeerd op de website te staan.

Waar kan ik de fenix het goedkoopste verkrijgen? Iemand een idee?

• Kasj
Momenteel de garmin FR235 en FR630 met 50€ korting bij Amazon.de. De FR235 komt dan op €235.

• rockhopper
Kasj schreef op zondag 26 juni 2016 @ 07:06:
[...]
Waar kan ik de fenix het goedkoopste verkrijgen? Iemand een idee?
Marktplaats :)

Bij winkels wisselt de prijs maar lichtjes en je moet voor jezelf even overwegen in hoeverre aftersale service meespeelt. Voor dat laatste is gps.nl de beste, bever wil nog wel eens een kortingsbon in de mail doen zodat die winkel interessant kan zijn. De hartslagmetershop is altijd scherp geprijsd voor gps units, maar dat is webwinkel only. Tot slot kan je nog via dcrainmaker's linkjes bestellen als je zijn blog leuk vind.

rockhopper schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:53:
[...]

Marktplaats :)

Bij winkels wisselt de prijs maar lichtjes en je moet voor jezelf even overwegen in hoeverre aftersale service meespeelt. Voor dat laatste is gps.nl de beste, bever wil nog wel eens een kortingsbon in de mail doen zodat die winkel interessant kan zijn. De hartslagmetershop is altijd scherp geprijsd voor gps units, maar dat is webwinkel only. Tot slot kan je nog via dcrainmaker's linkjes bestellen als je zijn blog leuk vind.
Kortingsbonnen bij Bever (of korting met een Bever of NKVB card) gelden nooit op GPS horloges helaas.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• rockhopper
PatrickC schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:07:
[...]

Kortingsbonnen bij Bever (of korting met een Bever of NKVB card) gelden nooit op GPS horloges helaas.
Ah zo goed let ik niet op die dingen daar. Maar qua grote ketens hebben ze voor garmin een redelijk ruime keuze al zijn ze iets meer op outdoor gericht en wat minder op sport. (wat overigens goed te begrijpen is)

Verwijderd

Kasj schreef op zondag 26 juni 2016 @ 07:19:
Momenteel de garmin FR235 en FR630 met 50€ korting bij Amazon.de. De FR235 komt dan op €235.
Hmm. Dat plaatst de 210 voor de 230 die ik vorige week heb gekocht in een wat ander perspectief.

• Kasj
Even een vraag alhoewel een klein beetje offtopic. Als ik tweedehands een Fenix 3 zou kopen, maar er geen factuur meer aanwezig is, kan ik dan toch nog aanspraak maken op garantie als het horloge zich nog in garantieperiode bevindt?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb een tijdje mijn tactix gebruikt en toch weer in de verkoop gezet. Zoals ik hem gebruikte was er niets dat mijn smartphone niet kon. (navigeren en tracken) nadeel is dat met gps mn smartphone wel enerigie zuipt, maar dat kan makkelijk met een powerbank worden opgelost heb ik het idee.

ora et labora

• Sinned123
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:15:
[...]

Hmm. Dat plaatst de 210 voor de 230 die ik vorige week heb gekocht in een wat ander perspectief.
Ach begin van het jaar 319€ betaald, op dat moment de goedkoopste.
Dit is overigens een tijdelijke deal, daarna gewoon weer 279€

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-11 22:46
Kasj schreef op zondag 26 juni 2016 @ 07:19:
Tot wanneer is deze actie?

Ik ben aan het overwegen om deze te kopen ter 'vervanging' van mijn TomTom Runner 2 Cardio.
Ik zou oa graag gebruik willen maken van de lap en autolap functie, deze kent TomTom niet of andere heeft een andere invulling hierop.
Enige wat ik dan weer mis is de zwem functionaliteit :|

Edit:
Toch maar alvast besteld wegens de erg gunstige prijs en nog maar bedenken hoe ik het zwemmen ga doen en wat te doen met mijn 'oude' horloge :P

[ Voor 13% gewijzigd door noodel1988 op 29-06-2016 09:30 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Verwijderd

Twee vragen die de sporters met een Garmin hier vast wel kunnen beantwoorden. Na het hardlopen krijg ik mooi de hersteltijd en de VO2 Max te zien. Bij de hersteltijd ben ik benieuwd op basis waarvan deze bepaald wordt en in hoeverre deze realistisch is. Zo heb ik een korte hersteltijd na een rustige hardloopsessie met lage hartslag (klinkt logisch) maar door een lange afstand te lopen voelen mijn benen de dag er na soms toch wat zwaar. Of de hersteltijd fysiek en spiertechnisch gezien ook echt klopt vraag ik me dan ook af.

In hoeverre is de weergegeven VO2 Max realistisch? Ik heb geen ander apparaat om dit te meten en ben wel benieuwd of dit klopt. In 3 weken tijd is die van mij van 49 naar 51 gegaan en dat lijkt me een nogal snelle verbetering?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-11 14:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Omdat de batterij van mijn trouwe Forerunner 405CX het aan het begeven is na ruim 3500km hardlopen (5 jaar in gebruik waarvan de laatste 3 jaar heel intensief) heb ik op Marktplaats voor een mooie prijs een Forerunner 220 op de kop getikt.

Erg fijn om eindelijk van de trage ANT+ sync af te zijn en daarnaast is de 220 veel lichter en kleiner. Ook de hartslagsensor is veel fijner (een zachte band ipv een harde rubberen band).

2 dingen vallen wel op:
- Bij de datavelden is niet meer te kiezen voor last lap pace. Zit dit wel op hogere klasse (620) of nieuwere modellen (230)? Gebruikte ik op de 405 redelijk vaak - al kan ik er best aan wennen dat dit niet meer kan denk ik.

- Mijn Samsung Galaxy S4 heeft erg veel moeite met de Bluetooth verbinding (koppelen lukt soms, synchroniseren nooit). Met de iPad mini 2 gaat het perfect maar zou het liefste mijn telefoon gebruiken. Is dit een bekend probleem (en is het op te lossen?)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:23:
Twee vragen die de sporters met een Garmin hier vast wel kunnen beantwoorden. Na het hardlopen krijg ik mooi de hersteltijd en de VO2 Max te zien. Bij de hersteltijd ben ik benieuwd op basis waarvan deze bepaald wordt en in hoeverre deze realistisch is. Zo heb ik een korte hersteltijd na een rustige hardloopsessie met lage hartslag (klinkt logisch) maar door een lange afstand te lopen voelen mijn benen de dag er na soms toch wat zwaar. Of de hersteltijd fysiek en spiertechnisch gezien ook echt klopt vraag ik me dan ook af.

In hoeverre is de weergegeven VO2 Max realistisch? Ik heb geen ander apparaat om dit te meten en ben wel benieuwd of dit klopt. In 3 weken tijd is die van mij van 49 naar 51 gegaan en dat lijkt me een nogal snelle verbetering?
Garmin's HR data is gebaseerd op technologie/algoritmes van Firstbeat. Op hun website staan wat whitepapers:

https://www.firstbeat.com...-papers-and-publications/

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

[BoSS] schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:51:
Omdat de batterij van mijn trouwe Forerunner 405CX het aan het begeven is na ruim 3500km hardlopen (5 jaar in gebruik waarvan de laatste 3 jaar heel intensief) heb ik op Marktplaats voor een mooie prijs een Forerunner 220 op de kop getikt.

Erg fijn om eindelijk van de trage ANT+ sync af te zijn en daarnaast is de 220 veel lichter en kleiner. Ook de hartslagsensor is veel fijner (een zachte band ipv een harde rubberen band).

2 dingen vallen wel op:
- Bij de datavelden is niet meer te kiezen voor last lap pace. Zit dit wel op hogere klasse (620) of nieuwere modellen (230)? Gebruikte ik op de 405 redelijk vaak - al kan ik er best aan wennen dat dit niet meer kan denk ik.

- Mijn Samsung Galaxy S4 heeft erg veel moeite met de Bluetooth verbinding (koppelen lukt soms, synchroniseren nooit). Met de iPad mini 2 gaat het perfect maar zou het liefste mijn telefoon gebruiken. Is dit een bekend probleem (en is het op te lossen?)
Ik heb ook een 220, icm een Oneplus X momenteel.
Met "Last lap pace", bedoel je dan van de vorige ronde? Dus voor km 1 als je aan km 2 bezig bent? Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien, maar lijkt me best handig (ik kijk meestal als ik een trilnotificatie krijg bij het lappen, maar soms mis je die wel eens).
Heb het even nagekeken en bij mij zit die er niet op. Wel "current pace", Lap Pace en Average pace (totaal dus).
De nieuwere modellen hebben Connect-IQ ondersteuning, dus zulke informatie zul je dan wel weer via custom watchfaces voor elkaar kunnen krijgen oid.

Qua bluetooth: de BT implementatie op de 220 is niet geweldig. Mijn eigen ervaring is dat, als het eenmaal werkt, het wel een tijdje goed blijft werken. In mijn specifieke geval werkt het goed als de 220 een keer gekoppeld is geweest via de Connect app, en zowel het horloge als de app hebben bluetooth aanstaan vóórdat ze in range van elkaar komen. Wel open ik de app dan pas nadat de 220 connected status heeft gegeven.

Soms wil ie echt niet, en dan is de enige oplossing om zowel telefoon als 220 een keer helemaal te rebooten.

Check even of je alle updates binnen hebt getrokken trouwens (moet via de kabel), dat kan nog wel eens wat fiksen, gezien het bij mij al een tijdje foutloos gaat.

Als ik één feature zou mogen toevoegen aan de 220 is het om updates binnen te trekken over BT. Verder voldoet ie eigenlijk compleet aan mijn wensen, érg blij met dit apparaat.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-11 14:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Pathogen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:16:
[...]

Ik heb ook een 220, icm een Oneplus X momenteel.
Met "Last lap pace", bedoel je dan van de vorige ronde? Dus voor km 1 als je aan km 2 bezig bent? Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien, maar lijkt me best handig (ik kijk meestal als ik een trilnotificatie krijg bij het lappen, maar soms mis je die wel eens).
Heb het even nagekeken en bij mij zit die er niet op. Wel "current pace", Lap Pace en Average pace (totaal dus).
Zit er inderdaad niet op - jammer maar helaas. Was heel erg handig op de 405 maar nu is mijn gemiddelde pace en current lap pace ook wel voldoende om een goed beeld te krijgen.
Qua bluetooth: de BT implementatie op de 220 is niet geweldig. Mijn eigen ervaring is dat, als het eenmaal werkt, het wel een tijdje goed blijft werken. In mijn specifieke geval werkt het goed als de 220 een keer gekoppeld is geweest via de Connect app, en zowel het horloge als de app hebben bluetooth aanstaan vóórdat ze in range van elkaar komen. Wel open ik de app dan pas nadat de 220 connected status heeft gegeven.

Soms wil ie echt niet, en dan is de enige oplossing om zowel telefoon als 220 een keer helemaal te rebooten.
Thanks voor de tip, ga ik eens proberen! Met de iPad werkt het wel perfect dus raar dat mijn telefoon er zoveel moeite mee heeft.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Sinned123
Op de FR235 zit last lap pace wel. Dus zonder connectIQ.
Maar mijn datavelden zijn heilig en wil er niet eentje voor opofferen, ik onthoud het wel als hij als popup langskomt.

• rockhopper
Sinned123 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:04:
Op de FR235 zit last lap pace wel. Dus zonder connectIQ.
Maar mijn datavelden zijn heilig en wil er niet eentje voor opofferen, ik onthoud het wel als hij als popup langskomt.
Met twee keer klikken kan je even snel wisselen tussen je heilige scherm en een tweede scherm waarop je last lap pace staat (zelfs in koeienletters als je wilt). De tweede klik is natuurlijk weer terug naar je vorige scherm ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 02-07-2016 11:36 ]

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

Ben nog steeds rustig op zoek naar een vervanger van de Fitbit Surge en de keuze is reuze haha.

De Samsung Gear Fit 2 is een geweldig apparaat om te zien, gemiddelde waardes voor HR e.d. maar met een zeer slechte band (valt gemakkelijk van je pols). En voor mij 30 min waterdicht op max 1 meter ...

Iemand ervaring met deze tracker?

Op dit moment staat de Garming Vivoactive HR bovenaan, dan de Garming Vivosmart HR+ en dan de rest. :P

Deze maand heb ik nog de Surge dus alle tijd nog om te oriënteren. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Kasj
Ik heb sinds een paar dagen de fenix 3 en vandaag voor het eerst mee gezwommen. Afstandregistratie lijkt goed te gaan. Type slagen zou ook automatisch moeten worden gedetecteerd toch? Waar kan ik de analyses van de slagen vinden. In garmin connector zie ik alleen afstand en snelheid. Niet welke slag ik zwom. Tips?

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kasj schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:31:
Ik heb sinds een paar dagen de fenix 3 en vandaag voor het eerst mee gezwommen. Afstandregistratie lijkt goed te gaan. Type slagen zou ook automatisch moeten worden gedetecteerd toch? Waar kan ik de analyses van de slagen vinden. In garmin connector zie ik alleen afstand en snelheid. Niet welke slag ik zwom. Tips?
Onder het kopje Intervals in de activiteit

• Kasj
SaURoN schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:43:
[...]

Onder het kopje Intervals in de activiteit
Gevonden! Thanks!

• rockhopper
Suunto kondigt nu ook aan horloges uit te brengen met HR sensor. Het gaat hier om de nieuwe Spartan multi-sport modellen waarbij je kennelijk ieder model zowel met als zonder sensor kan bestellen. Ik weet niet of ze nog veel klanten zullen krijgen zo laat in het seizoen en zo hoog in het prijs segment. Maar ik juich de verdere uitrol van optische hartslag meting in ieder geval toe.

Het staat er trouwens een beetje raar, maar de echte hartslag / polsmeting is volgens Suunto pas verkrijgbaar rond kerst (met alle mogelijkheden tot verdere vertraging). Of dit betekend dat er DAN pas nieuwe hardware komt (fysiek andere sensor) of dat ze de huidige 'nieuwe' modellen al uitrusten met de sensor en deze dan software-matig upgraden is me niet duidelijk geworden.

Zie ook de post van DC

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag voor het eerst mijn Garmin forerunner 920 XT op de fiets gebruikt, ging erg goed, simple en makkelijk te bedienen.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Gisteren bij wat sportwinkels geweest om wat modellen om mijn pols te hebben. Daarna heb ik sport horloges gepast. :P

De Fenix 3 is te groot voor mijn pols helaas. De Vivosmart HR+ vond ik bijna vrouwelijk met zo'n dun polsbandje e.d. Maar de Vivoactive HR zat verrassend goed en qua formaat is hij kleiner (vooral dunner) dan de Fitbit Surge (huidige tracker).

Veel kan je van internet halen uit reviews, maar hoe zo'n tracker om je pols zit niet. :D

Verwijderd

Vraag: betreft forerunner 230 en Connect App.
Probleem ligt denk ik in de app, maar kan het niet herstellen.
Tijdens het lopen met de 230 die verbonden is met smartphone (Galaxy A5) krijg ik niet de juiste rondes, de duur, de hartslag en de snelheid te horen via mijn mobiel. Ik heb Connect App ingesteld om om de minuut te melden wat mijn hartslag en snelheid is. Het ding roept maar wat. Een ronde wordt weliswaar gestart als een nieuwe ronde moet beginnen, maar de tijd en het rondenummer klopt niet met de ingestelde gegevens van de workout, De snelheid is niet synchroon met de snelheidsaanduiding op het horloge.
Connectie via blue tooth is correct.
Heeft iemand een idee wat ik niet goed doe o wat er aan de hand is?
Of heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Zijn er apps die beter samenwerken met de FR 230?

Verwijderd

Geen advies voor je maar waarom kijk je niet gewoon op je horloge zelf? Kan me niet voorstellen dat het omslachtig is om het display af te lezen tijdens het lopen eerlijk gezegd.

• Roos79
Kan dat niet komen omdat het verzenden naar de telefoon altijd wat vertraging heeft?

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:48:
Vraag: betreft forerunner 230 en Connect App.
Probleem ligt denk ik in de app, maar kan het niet herstellen.
Tijdens het lopen met de 230 die verbonden is met smartphone (Galaxy A5) krijg ik niet de juiste rondes, de duur, de hartslag en de snelheid te horen via mijn mobiel. Ik heb Connect App ingesteld om om de minuut te melden wat mijn hartslag en snelheid is. Het ding roept maar wat. Een ronde wordt weliswaar gestart als een nieuwe ronde moet beginnen, maar de tijd en het rondenummer klopt niet met de ingestelde gegevens van de workout, De snelheid is niet synchroon met de snelheidsaanduiding op het horloge.
Connectie via blue tooth is correct.
Heeft iemand een idee wat ik niet goed doe o wat er aan de hand is?
Of heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Zijn er apps die beter samenwerken met de FR 230?
De app zal je laatst gesynchroniseerde waarde weergeven, dat is lang niet altijd de huidige waarde.

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.
Ik synchroniseer app en horloge voor het lopen. De synchronisatie tijdens het lopen zal inderdaad wel een vertraging geven. Maar het lijkt of bij een ingestelde workout de warming-up niet wordt meegenomen. Dus zodra je op start drukt dan start je horloge met de warning-up en je app met de eerste ronde hardlopen.
Kent iemand een andere app vergelijkbaar met Connect en die samenwerkt met de FR 230?
Het is echt geen kwestie van leven of dood. Maar het zou gewoon leuk zijjn als het goed werkt. Het is net als een nieuwe auto waarin een knopje zit met een gebrekkige functie.

• tlpeter
  • Nu online
Ik gebruik de notificaties totaal niet.
Als ik iets wil weten kijk ik op mijn horloge.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Via de bekende DCRainmaker:
https://www.amazon.it/Gar...dc7e8d7d7d6224d1078ba6537
41% korting op de Fenix3 (als Prime member van Amazon)

(volg z'n twitter voor meer prime day aanbiedingen)

[ Voor 8% gewijzigd door TheOmen op 12-07-2016 14:25 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wooooow! Het is dat ik de upgrade niet nodig heb...

* Pathogen gooit zijn FR220 kapot

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:45
Hier ook niet nodig, maar voor andere sporten is het wel handig. Ik ga graag wandelen en snowboarden en wellicht voldoet hij ook voor op de racefiets. Dan mag niet alleen mijn FR220 de deur uit, maar ook mijn Edge 510. En mijn Pebble Time kan dan ook wel in de verkoop. Zo wordt het ineens betaalbaar :)

De zilverkleurige versie is imho wel wat mooier dan grijs, maar die rode band is weer jammer. Misschien toch maar doen en dan een andere band monteren.

* dreamscape had net bedacht even geen dure impulsaankopen te doen na een e-reader en een enorme regendouche...

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 12-07-2016 15:07 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb nog altijd een 310XT: nul problemen mee gehad afgelopen jaren en eigenlijk ook geen reden om 'm te vervangen op basis van waarvoor ik'm gebruik: het bijhouden van m'n fiets en hardloop (en héééél af en toe zwemmen) sessie kilometers, tijd en snelheden. Zo'n mooi horloge maakt wel heel erg verleidelijk om een keer wat nieuws te halen, al is het voor de functionaliteit voor mij waarschijnlijk niet echt nodig.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb recent een FR230 aangeschaft naast mijn 310XT en ik ben daar toch wel erg blij mee. :)

Edit: wtf - karmakoning Pen Drive?! :+

[ Voor 24% gewijzigd door MrAcid op 12-07-2016 15:13 ]

• TheOmen
  • Nu online
Ben nog tevreden met mijn huidige horloge (half jaar oude SpoQ), maar ik zet de Amazon Prime Day alvast als herhalende afspraak in mijn agenda voor de komende jaren :)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:31
Ik heb vorige week een Garmin Fenix 3 HR Silver aangeschaft met een blauwe band en nog een losse hartmeter en afgelopen week meteen de vuurdoop gegeven in de Ultra Survival Run 2016. Wel en investering, maar wat een superapparaat is dat zeg, alles wat je je kunt wensen zit er op en hij ziet er nog fantastisch uit ook :) En gaat lekker lang mee.
Net even iets sjieker dan de antraciet (normale) variant en iets minder krasgevoelig vanwege de "silver" kleur.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 12-07-2016 15:35 ]

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 12:44
Hi, ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen :)

Dankzij Pokemon Go ben ik een stuk meer aan het bewegen (:P) en ik zou dat graag kunnen tracken. De keuze aan sporthorloges is echter zo groot, dat een paar tips om mij in de goede richting te wijzen zeer welkom zijn!

Ik zou vooral wandelen, lopen en fietsen willen kunnen tracken, maar ik speel ook tennis en ga binnenkort misschien wat meer zwemmen, dus een waterdichte horloge is een groot pluspunt. Ook GPS functie lijkt me wel handig.

Daarnaast zou ik ook graag tracken wat ik eet en hoeveel calorieën ik daarbij binnenspeel. Kan dat misschien met de apps die bij een sporthorloge horen? En indien niet, hoe houden jullie dat dan bij?

Kunnen jullie op basis hiervan een paar modellen voorstellen? Alvast erg bedankt!

• Kasj
TheOmen schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:23:

Is deze aanbieding alweer verlopen? Huidige prijs lijkt niet heel bijzonder?

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Dancing Lobster schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:23:

Dankzij Pokemon Go ben ik een stuk meer aan het bewegen (:P) en ik zou dat graag kunnen tracken. De keuze aan sporthorloges is echter zo groot, dat een paar tips om mij in de goede richting te wijzen zeer welkom zijn!

Ik zou vooral wandelen, lopen en fietsen willen kunnen tracken, maar ik speel ook tennis en ga binnenkort misschien wat meer zwemmen, dus een waterdichte horloge is een groot pluspunt. Ook GPS functie lijkt me wel handig.

Daarnaast zou ik ook graag tracken wat ik eet en hoeveel calorieën ik daarbij binnenspeel. Kan dat misschien met de apps die bij een sporthorloge horen? En indien niet, hoe houden jullie dat dan bij?

Kunnen jullie op basis hiervan een paar modellen voorstellen? Alvast erg bedankt!
Je zou eens kunnen kijken naar https://buy.garmin.com/nl...active-hr/prod538374.html met een tennis app, te downloaden via Connect IQ. Als je het leuk vindt om te gaan grasduinen, dan moet je eens kijken op www.dcrainmaker.com. Hij heeft ook een vergelijker om geschikte modellen te vinden :)

• Miki

Gezien het casual doel wat je nastreeft lijkt me een fitbit beter bij jou wensen aan te sluiten dan een echte sport horloge van bijvoorbeeld Garmin.

• Kasj

Niet onbelangrijk, welk budget denk je aan?

Zoek je meer een Android wear smartwatch of een echt sport/fitness horloge?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
TheOmen schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:23:

En als je even door zoekt kom je nog gekkere dingen tegen.

Mijn polar rc3 is kaduk en ik wil een nieuw horloge, zat erg te twijfelen tussen een vivoactive of tomtom spark maar beiden hebben niet precies wat ik wil. Wilde eigenlijk geen Polar meer (mijn rc3 ging vrij snel kapot) , maar:

Ik denk dat ik nu maar ga sparen voor een Fenix3 en in de tussentijd bij Amazon UK een M400 inclusief heart rate monitor voor 80 pond bestel (95 euro), al kan dat een fout zijn, want de M400 zonder hartslag monitor is 100 pond.
https://www.amazon.co.uk/...811299d5069bf398f52465355

Volgend jaar dan een fenix :-)

edit: Is voor prime members only :(

edit2: Prime member geworden en besteld. Nu niet vergeten prime te cancelen :-)

[ Voor 8% gewijzigd door [Roland] op 12-07-2016 21:26 ]

• rockhopper

Ik geloof dat de lidl volgende week een instap 'activity' garmin in de aanbieding heeft, ik meen de vivofit. Je zou die kunnen 'proberen'.
Al sluit deze niet direct aan bij je 'gps' wens. Let wel dat gps op horloge niet betekend dat je dan met een tomtom-achtige navigatie mogelijkheid hebt maar dat deze horloge in de regel alleen je rit/wandeling/activiteit logt.
Maar lees anders het topic eens door, want je vraag wordt natuurlijk wel vaker gesteld ;)

• TheOmen
  • Nu online
Kasj schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:19:
[...]

Is deze aanbieding alweer verlopen? Huidige prijs lijkt niet heel bijzonder?
Klopt, was specifiek voor "Amazon Prime Day", en alleen als je (kostenloos) lid werd van Prime. Daarna wel weer afmelden. ;)

• Harvem
Thanks voor de antwoorden, ik ga het eens bekijken allemaal!
Kasj schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:48:
[...]

Niet onbelangrijk, welk budget denk je aan?

Zoek je meer een Android wear smartwatch of een echt sport/fitness horloge?
Oh ja was ik nog vergeten te zeggen, ik heb een iPhone, dus moet IOS ondersteunen. Budget niet boven de 300 euro zou ik zeggen.

• Roos79
Dancing Lobster schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:11:

[...]

Oh ja was ik nog vergeten te zeggen, ik heb een iPhone, dus moet IOS ondersteunen. Budget niet boven de 300 euro zou ik zeggen.
Kijk dan ook naar de Vivoactive HR die valt in die prijsklasse :)

• Kasj
Dancing Lobster schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:11:

[...]

Ok, toch nog wat andere vragen:
- vind je een hartslagsensor belangrijk?
- hoe belangrijk vind je het uiterlijk van het horloge?

• Harvem
Kasj schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:50:
[...]

Ok, toch nog wat andere vragen:
- vind je een hartslagsensor belangrijk?
- hoe belangrijk vind je het uiterlijk van het horloge?
- Een hartslagmeter zou wel handig zijn. Nu heb ik er geen, dus is niet per se nodig, maar wel handig?
- Uiterlijk is natuurlijk belangrijk, iedereen kan die horloge zien. De Fitbit flex bv vind ik er heel mooi uit zien, maar die is niet zo uitgebreid qua functionaliteit denk ik.

• Kasj
Dancing Lobster schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:43:
[...]

- Een hartslagmeter zou wel handig zijn. Nu heb ik er geen, dus is niet per se nodig, maar wel handig?
- Uiterlijk is natuurlijk belangrijk, iedereen kan die horloge zien. De Fitbit flex bv vind ik er heel mooi uit zien, maar die is niet zo uitgebreid qua functionaliteit denk ik.
Ben het eens met de andere adviezen. De garmin vivoactive hr lijkt veruit de beste optie.

• Stefke
Dat is een leuk ding voor 129 euro, de HR+ heeft ook GPS (voor 219 euro)

• rockhopper
stefijn schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:39:
Dat is een leuk ding voor 129 euro, de HR+ heeft ook GPS (voor 219 euro)
Ik denk dat je de vivosmart met de vivoactive verwardt. Wat begrijpelijk is want de naamgeving van deze toestellen is op z'n minst matig te noemen.

[ Voor 1% gewijzigd door rockhopper op 14-07-2016 00:59 . Reden: hed was laad tus verwarte ik te d&t's ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:45
rockhopper schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:59:
[...]

Ik denk dat je de vivosmart met de vivoactive verward.
offtopic:
Ik denk dat je verward met verwart verwart. :)

Punctuality is the politeness of kings

• Miki
Kasj schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:13:
[...]

Ben het eens met de andere adviezen. De garmin vivoactive hr lijkt veruit de beste optie.
Ik ben het er niet mee eens :)

Het hele gedeelte waar je voedseliname in kunt bijhouden is bij Garmin er niet en alleen met een 3rd party te koppelen. Dit heeft bijvoorbeeld Fitbit wel in de app. Daarnaast als ik kijk naar de redenen van vraagsteller dan past een Fitbit veel beter dan dat je een echt sport horloge van bijvoorbeeld Garmin.

Ik heb zowel een Garmin als een Fitbit dus ik weet waar beide merken goed in zijn. Garmin is echt aan te raden als je gaat hardlopen maar als het je gaat om dagelijkse activiteit, voedseliname en "meer" in beweging komen dan is Fitbit echt beter alternatief.

• Kasj
Miki schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:47:
[...]

Ik ben het er niet mee eens :)

Het hele gedeelte waar je voedseliname in kunt bijhouden is bij Garmin er niet en alleen met een 3rd party te koppelen. Dit heeft bijvoorbeeld Fitbit wel in de app. Daarnaast als ik kijk naar de redenen van vraagsteller dan past een Fitbit veel beter dan dat je een echt sport horloge van bijvoorbeeld Garmin.

Ik heb zowel een Garmin als een Fitbit dus ik weet waar beide merken goed in zijn. Garmin is echt aan te raden als je gaat hardlopen maar als het je gaat om dagelijkse activiteit, voedseliname en "meer" in beweging komen dan is Fitbit echt beter alternatief.
Begrijp je punt, maar welke Fitbit stel je dan voor? De Fitbit surge? Het lijkt erop dat dat model niet swimproof is.

Bij zo'n brede wensen, moet je ergens concessies doen. Ik zou dat dan persoonlijk liever op de calorie inname doen, aangezien je daar 3d Party apps voor hebt (kost sowieso veel tijd en moeite)

• Miki
Kasj schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:06:
[...]

Begrijp je punt, maar welke Fitbit stel je dan voor? De Fitbit surge? Het lijkt erop dat dat model niet swimproof is.

Bij zo'n brede wensen, moet je ergens concessies doen. Ik zou dat dan persoonlijk liever op de calorie inname doen, aangezien je daar 3d Party apps voor hebt (kost sowieso veel tijd en moeite)
De FitBit Blaze, die heeft assisted GPS dus als je zoals de vraagsteller pokemons aan het zoeken met je telefoon, dan is er continu een telefoon aanwezig en dus GPS.

• Stefke
rockhopper schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:59:
[...]

Ik denk dat je de vivosmart met de vivoactive verwardt. Wat begrijpelijk is want de naamgeving van deze toestellen is op z'n minst matig te noemen.
sorry, inderdaad!

• Harvem
Veel mogelijkheden, ik zou eigenlijk eens enkele modellen willen passen in een winkel. Weten jullie winkels in België die een aantal van de aangeraden modellen hebben liggen? Bedankt trouwens voor alle antwoorden, ik ga me nog wat verder inlezen en dan een beslissing maken! :)

• Roos79
[...]

Geen enkele fitbit is swimproof vandaar dat ik dus de Gamrin Vivoactive HR voorstelde
Kwa prijs geen eens zover weg van de Surge en de Blaze maar wel veel meer opties.
En kan ook gewoon samen met Myfitnesspall eventueel als je zou willen.
[...]

Fitbit heeft dan wel het registreren van calorie inname, maar heeft geen Nederlandse voedsel database. Myfitnesspal heeft deze wel en is simpel te koppelen aan b.v. een Garmin account.
Mijn advies aan jou zou dan ook de Garmin vivoactive HR zijn.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Kasj
PatrickC schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:55:
[...]

Fitbit heeft dan wel het registreren van calorie inname, maar heeft geen Nederlandse voedsel database. Myfitnesspal heeft deze wel en is simpel te koppelen aan b.v. een Garmin account.
Mijn advies aan jou zou dan ook de Garmin vivoactive HR zijn.
Ik ben zelf al een tevreden eigenaar van de Garmin Fenix 3.

Het advies was bedoeld voor Dancing Lobster 😃

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 14:54

Galois

1811 - 1832

Even kort vraagje.

Ik heb een Garmin Forerunner 620 en heb activiteiten via m'n telefoon geüpload naar Garmin Connect (normaal via WiFi, maar op vakantie nu).

Nu is één activiteit niet geüpload (brak internet hier), maar denkt m'n horloge van wel, want hij doet het niet opnieuw.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel opnieuw gebeurt?
(zonder computer uiteraard)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Galois schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:08:
Even kort vraagje.

Ik heb een Garmin Forerunner 620 en heb activiteiten via m'n telefoon geüpload naar Garmin Connect (normaal via WiFi, maar op vakantie nu).

Nu is één activiteit niet geüpload (brak internet hier), maar denkt m'n horloge van wel, want hij doet het niet opnieuw.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel opnieuw gebeurt?
(zonder computer uiteraard)
Op m'n oude FR610 kon je activiteiten die in je history staan per activiteit uploaden, maar als ik de manual van de FR620 bekijk dan heeft deze niet zo'n optie. Wat gebeurt er als je een nieuwe activiteit aanmaakt en hierna een sync doet? Misschien dat de oude niet eerder geuploade activiteit dan ook worden meegestuurd?

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 14:54

Galois

1811 - 1832

PatrickC schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:33:
[...]

Op m'n oude FR610 kon je activiteiten die in je history staan per activiteit uploaden, maar als ik de manual van de FR620 bekijk dan heeft deze niet zo'n optie. Wat gebeurt er als je een nieuwe activiteit aanmaakt en hierna een sync doet? Misschien dat de oude niet eerder geuploade activiteit dan ook worden meegestuurd?
Nee, dat doet hij helaas niet. De niet geüploade activiteit is van vrijdag. De activiteit van gisteren en vandaag is wel geüpload.

Ik kan geen optie op het horloge vinden om afzonderlijke activiteiten up te loaden.

De activiteit die niet geüpload is, staat (uiteraard) wel op het horloge.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Galois schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:51:
[...]

Nee, dat doet hij helaas niet. De niet geüploade activiteit is van vrijdag. De activiteit van gisteren en vandaag is wel geüpload.

Ik kan geen optie op het horloge vinden om afzonderlijke activiteiten up te loaden.

De activiteit die niet geüpload is, staat (uiteraard) wel op het horloge.
Dan is de enige optie die je hebt om het toch via een PC te doen.

Ik heb ook nog even op m'n Garmin vivoactive HR gekeken en die kan ook niet een activiteit 'force' uploaden.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik heb sinds een paar dagen de Garmin Vivoactive HR en ik heb wat "problemen" met deze activity tracker en ik vraag mij af of ik een kapotte unit heb.

1. Mijn telefoon geeft steeds de melding dat de bluetooth niet verbonden is terwijl ik gewoon kan synchroniseren, instellingen kan aanpassen en de GarminConnect app zegt wel te zijn verbonden. Echter, in mijn bluetooth lijst van mijn (android) telefoon staat de garmin weer niet (de Fitbit, mijn tv en auto radio staan wel in deze lijst).

Iemand enig idee hoe dit kan want deze melding komt elke 15 min en begint irritant te worden?

2. Inaccuraat. Deze garmin lijkt behoorlijk inaccuraat ten opzichte van mijn Fitbit Surge. Zo telt de Garmin stappen als ik autorijd (wat de Fitbit niet doet), telt hij geen trappen beklommen terwijl ik 3 hoog woon (wat de Fitbit wel doet) en is de hartslag heel onregelmatig (begint op 32bmp om te stijgen naar 120 om dan te zakken naar 60bpm).

Daarentegen komen de resultaten van een uurtje bootcamp behoorlijk overeen met de Fitbit Surge (al is de max hardslag bijna 30 hoger op de Garmin), dat dan weer wel ...

3. Backlight gaat niet aan op beweging (wat de Fitbit wel doet). Ik heb bij Instellingen > Systeem > Schermverlichting de modus op Interactie en beweging staan. Maar op geen enkele manier gaat de backlight aan als ik mijn arm beweeg om op mijn garmin te kijken.

Iemand met een Garmin Vivoactive HR die vergelijkbare problemen had/heeft of juist niet en kan zeggen of ik deze moet omruilen voor een nieuwe?

Pagina: 1 ... 37 ... 325 Laatste