Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 36 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 17:38
Oeboema, wat software betreft kun je misschien wel de oude software blijven gebruiken. Die werkt in ieder geval met de fr210 en 310xt. Je kunt ook Turtle Sport gebruiken. Mij bevalt het goed, veel simpeler dan sport tracks.

• Marlie1981
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 13:55
Voor mountainbiken kon de hartslagmeting wel eens wat onnauwkeuriger zijn. Door de trilling van de pols het en aanspannen van spieren in je pols/onderarm, wordt de optische hartslagmeting onnauwkeuriger. Hoeveel onnauwkeuriger durf ik niet te zeggen, omdat ik alleen maar hardloop. Misschien hebben anderen hier er meer ervaring mee?
Ik gebruik de Vivoactive HR voor het mountainbiken en vind hem redelijk nauwkeurig. Soms krijg je wel eens een vreemde piek of dip, maar over het algemeen is het vrij goed. Een borstband blijft nauwkeuriger natuurlijk. Als je echt op hartslag wilt trainen zou ik een borstband gebruiken.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 16:09
soepah schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:26:
[...]

wat houden de profielen in? en zijn deze via een beheerapplicatie misschien niet te storen / restoren?
Ik heb me wat meer ingelezen over mogelijke zwemhorloges en ik denk niet dat mijn vrouw er zo heel veel aan gaat hebben, dus deze optie mag als 'onbelangrijk' worden bestempeld.
Het komt er ongeveer op neer dat de activiteiten na een sync normaal gesproken op je horloge blijven staan. Log je dan opnieuw in met een ander account (wat hierboven als profiel genoemd werd) komen dus die activiteiten van de ander ook bij jou te staan.
Simpel gezegd als ik iets fiets en sync daarna het horloge aan vrouwlief geef en zij gaat hardlopen en synct krijgt zij het fietsen er gratis bij. Sync jij de volgende keer na het zwemmen krijg je het fietsen van je vrouw er 'gratis' bij enzovoort
.
Dit kan met een boel extra hulp en stappen wel verholpen worden (lees: handmatig alles uploaden en niks automatisch doen, of alles automatisch synchroniseren en dan handmatig verwijderen) maar in principe is de hele markt zo ontworpen dat een horloge een persoonlijk iets is. Zo ook de records die op het toestel bij worden gehouden enzo. Voor de één is het belangrijk, voor de ander niet. Maar garmin/polar/strava gaan er allemaal vanuit dat een horloge 1 eigenaar en 1 gebruiker heeft en dat je maar zo snel mogelijk je partner ook een eigen toestel aansmeert (al zal strava er minder druk achter zetten omdat ze minder op hardware zijn toegespitst)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 07:32
52x16 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:10:
[...]

Ik heb een Garmin Vivoactive, en gebruik Connect niet. De Garmin Training Center versie (Mac OS X 3.2.1) die bij mijn Edge 305 zat kan daarvan nog steeds de tracks ophalen. Ik moest daarvoor in de Vivoactive wel in de instellingen bij USB verbinding met de PC in "Garmin-mode" of iets dergelijks zetten. Maar je kunt nog gewoon Training Center blijven gebruiken.
Ah dankje, dat wist ik nog niet. :)

Kun je trouwens met de Vivoactive ook trainingen doen die met Training Center gepland zijn? Ik meende van de review bij Ars Technica te begrijpen dat dat niet kon.

[ Voor 13% gewijzigd door Oeboema op 06-06-2016 20:56 ]

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-11 17:15
thnx voor de tips, zal dan denk ik voor de Polar gaan icm een borstband. Verder nog even gelezen over wat de horloges doen met zwemmen maar dat valt me nog wel tegen dus denk dat ik hem dan maar zelf houd :)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50
Ik ben trouwens erg benieuwd wanneer Polar met een nieuwe line-up komt. De huidige horloges M400 en V800 zijn al weer geruime tijd op de markt.

• rockhopper
Miki schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:54:
Ik ben trouwens erg benieuwd wanneer Polar met een nieuwe line-up komt. De huidige horloges M400 en V800 zijn al weer geruime tijd op de markt.
Polar is niet zo'n grote speler als garmin en garmin heeft meestal een cyclus van 3 jaar tussen toestellen en een volgende generatie (ik tel de kleinere upgrades, nieuw uiterlijk of toevoeging van een optische sensor even niet mee voor het gemak) Of dat betekend dat het makkelijker of juist moeilijker is om sneller een opvolger te lanceren kan ik zelf niet beantwoorden.

Als je terugkijkt naar de vorige generatie bij polar zit er tussen de m400 en de voorganger de rc3 ongeveer twee jaar. Met beide horloge aangekondigd in Q3. Dus als er iets gebeurt is het waarschijnlijk dat dat ergens tussen augustus en oktober gebeurt (geen garanties, want ik vind dit persoonlijk een vreemd tijdstip zo net na het zomerseizoen waar al je potentiële klanten net een aanschaf hebben gedaan)

Op een ander gebied heeft Suunto deze week een soort van voor aankondiging gemaakt dat er een nieuwe lineup gaat komen als opvolger van de Ambit serie namelijk de Suunto Spartan collection. Nog geen echte specs bekend al zou een officiële release met specs begin juli volgen. Dus ook hier lopen ze de vakantiegeld/zomerboot mis. Want de uitrol zal pas plaatsvinden in de loop van augustus.
Verder heeft het platform van suunto: 'movescount' een overhaul gekregen. Ik heb zelf geen suunto horloges dus ik ben niet bekend met de voor en nadelen van dit platform, maar de plaatjes van de nieuwe heatmap zien er wel mooi uit.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:51
rockhopper schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Op een ander gebied heeft Suunto deze week een soort van voor aankondiging gemaakt dat er een nieuwe lineup gaat komen als opvolger van de Ambit serie namelijk de Suunto Spartan collection. Nog geen echte specs bekend al zou een officiële release met specs begin juli volgen. Dus ook hier lopen ze de vakantiegeld/zomerboot mis. Want de uitrol zal pas plaatsvinden in de loop van augustus.
Verder heeft het platform van suunto: 'movescount' een overhaul gekregen. Ik heb zelf geen suunto horloges dus ik ben niet bekend met de voor en nadelen van dit platform, maar de plaatjes van de nieuwe heatmap zien er wel mooi uit.
Spartan zal toch echt indruk moeten maken qua specs/features, die prijs is echt heel hoog (vanaf 649 euro) in vergelijking met hun eigen huidige producten of de concurrentie. Er zit geen optische HR in, ANT+ lijkt niet terug te komen ondanks de zagende community, GPS was in de laatste "bumpless" modellen ook minder... Ik ben een Suunto fan (als duiker), maar ze nemen risico's, lijkt me zo. Laat ons hopen dat het goed uitdraait.

Zo heel veel lijkt er mij op het eerste zicht niet gewijzigd op de movescount website, en ik heb de indruk dat er nog wat dingen aan het laden zijn (overzichtspagina werkt bij mij nog niet, heatmap ook niet overal precies...).

Op zich is het platform wel ok, ik ken Garmin alleen van Connect op mijn vrouw haar telefoon, en dat ziet er wat mij betreft mooier uit qua vormgeving, maar ik denk dat de data/info vergelijkbaar is.

• rockhopper
Zo, die hoge prijzen had ik nog geeneens opgemerkt. Zo prijs je jezelf de markt uit. Om ze maar even te quoten "Progress beyond logic". Wel leuk dat ze ook een titanium optie hebben bijgevoegd. Zou je nou zo veel mogen betalen vanwege het "handcrafted", de touchscreen of de naam. Want ik zie er zelf de meerwaarde niet in (nou ja buiten de Titanium dan, dat is gewoon relatief prijzig materiaal daar begrijp ik de 100 euro meerprijs wel al vind ik dat nog steeds veel)

• Miki
rockhopper schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Polar is niet zo'n grote speler als garmin en garmin heeft meestal een cyclus van 3 jaar tussen toestellen en een volgende generatie (ik tel de kleinere upgrades, nieuw uiterlijk of toevoeging van een optische sensor even niet mee voor het gemak) Of dat betekend dat het makkelijker of juist moeilijker is om sneller een opvolger te lanceren kan ik zelf niet beantwoorden.

Als je terugkijkt naar de vorige generatie bij polar zit er tussen de m400 en de voorganger de rc3 ongeveer twee jaar. Met beide horloge aangekondigd in Q3. Dus als er iets gebeurt is het waarschijnlijk dat dat ergens tussen augustus en oktober gebeurt (geen garanties, want ik vind dit persoonlijk een vreemd tijdstip zo net na het zomerseizoen waar al je potentiële klanten net een aanschaf hebben gedaan)
Wat Polar ontzettend goed doet is dat het features blijft toevoegen aan de M400 waardoor het model intressant blijft ondanks de leeftijd in de huidige snelle en grillige wearables markt. Echter denk ik dat als ze de A360 zouden pakken als basis en deze optrekken in de lijn van de M400 a.k. "basis/amateur" hardloop horloge het goed zou lopen. Een kleuren schermpje + vibratie meldingen + huidige metrics vergaring van de M400 + vergelijkbaar prijskaartje zou echt een topper zijn in wording die de huidige 230/235 van Garmin pijn kan doen.
Ik heb de eerste afbeeldingen al gezien en de horloges zien er fantastisch uit. Echter vraag ik me af of ze met deze prijsstelling wel uit de verf gaan komen. De goedkoopste Fenix 3 serie ligt bijna 200 dollar lager in de markt, er moet dan ook echt een USP zijn wil dit horloge slagen.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:43

Rudedadude

Maybe we were born to run

Rudedadude schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Ik heb er vanocht een rondje van 35km over hardgelopen en ik denk dat ik idd voor de 230 ga. De extra functies van de Suunto zijn soms ws. leuk, maar niet noodzakelijk voor mij. Er is op het moment niets wat ik echt op mijn FR210 mis, dus waarom meer.
Ik heb inmiddels ruim een week een FR230 en ik ben er blij mee. Inmiddels er een trail en een marathon mee gelopen, dus al redelijk wat ervaring. Er zijn toch wel wat toevoegingen die een duidelijke meerwaarde zijn boven de 210.

- Ik heb nu een hele overzichtelijke watchface die het horloge prima bruikbaar maakt als regulier horloge
- de stappenteller vind ik stiekem wel grappig. Vooral de ruim 40.000 stappen na m'n marathon
- via bluetooth uploaden van gegevens naar m'n telefoon en niet meer via usb naar m'n laptop
- custom overzichtsvelden met erg veel gegevens. Gemiddeld tempo over de totale loop vind ik een leuke, die had ik nog niet en waardeer ik wel
- cadans. Had/heb ik een aparte footpod voor, maar die is minder nodig nu
- de combinatie gps/glonass lijkt significant nauwkeuriger dan wat alleen mijn GPS bood op m'n 210 en veel sneller ontvangst.

Ik ben zelfs weer wat regelmatiger m'n hartslagband gaan gebruiken omdat je dan wat meer statistieken e.d. krijgt.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• rockhopper
Rudedadude schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:07:
[...]
Ik heb inmiddels ruim een week een FR230 en ik ben er blij mee. Inmiddels er een trail en een marathon mee gelopen, dus al redelijk wat ervaring. Er zijn toch wel wat toevoegingen die een duidelijke meerwaarde zijn boven de 210.

- Ik heb nu een hele overzichtelijke watchface die het horloge prima bruikbaar maakt als regulier horloge
- de stappenteller vind ik stiekem wel grappig. Vooral de ruim 40.000 stappen na m'n marathon
- via bluetooth uploaden van gegevens naar m'n telefoon en niet meer via usb naar m'n laptop
- custom overzichtsvelden met erg veel gegevens. Gemiddeld tempo over de totale loop vind ik een leuke, die had ik nog niet en waardeer ik wel
- cadans. Had/heb ik een aparte footpod voor, maar die is minder nodig nu
- de combinatie gps/glonass lijkt significant nauwkeuriger dan wat alleen mijn GPS bood op m'n 210 en veel sneller ontvangst.

Ik ben zelfs weer wat regelmatiger m'n hartslagband gaan gebruiken omdat je dan wat meer statistieken e.d. krijgt.
Tijd voor een signature update ;)

Je kan je natuurlijk afvragen of het de nieuwere antenne is of de combi gps/glonass zoals jij aangeeft. Overigens zijn er ook mensen die beweren dat de 210 weer beter (gps nauwkeurigheid dus) is dan de 230, wat mij maar eens te meer doet bewijzen dat het allemaal niet zo heel veel uit zal maken onderling 8)
Miki schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:03:
[...]
Wat Polar ontzettend goed doet is dat het features blijft toevoegen aan de M400 waardoor het model intressant blijft ondanks de leeftijd in de huidige snelle en grillige wearables markt.
Op zich vernieuwd garmin ook redelijk wat aan de huidige toestellen en voegt ook dingen toe, dus daar is polar niet zo uniek in. Je zou zelfs kunnen zeggen dat polar er erg traag mee is (veel tijd tussen aankondiging en daadwerkelijke levering), van de andere kant polar communiceert er tenminste over, iets wat garmin niet doet. Maar het zijn inderdaad dit soort dingen die voor mij polar en garmin interessanter maken dan suunto.

[ Voor 20% gewijzigd door rockhopper op 07-06-2016 16:37 . Reden: reply/quote mike toegevoegd ]

• Miki
rockhopper schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Tijd voor een signature update ;)

Je kan je natuurlijk afvragen of het de nieuwere antenne is of de combi gps/glonass zoals jij aangeeft. Overigens zijn er ook mensen die beweren dat de 210 weer beter (gps nauwkeurigheid dus) is dan de 230, wat mij maar eens te meer doet bewijzen dat het allemaal niet zo heel veel uit zal maken onderling 8)

[...]

Op zich vernieuwd garmin ook redelijk wat aan de huidige toestellen en voegt ook dingen toe, dus daar is polar niet zo uniek in. Je zou zelfs kunnen zeggen dat polar er erg traag mee is (veel tijd tussen aankondiging en daadwerkelijke levering), van de andere kant polar communiceert er tenminste over, iets wat garmin niet doet. Maar het zijn inderdaad dit soort dingen die voor mij polar en garmin interessanter maken dan suunto.
Ik weet niet op welk Gamin horloge je doelt maar wat ik zo bemerk doen zij meer aan abandon wear dan aan echt features toevoegen. Met mijn FR225 merk ik er geheel niets van en die zou ook wel wat meer liefde mogen ontvangen.

• rockhopper
Miki schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:54:
[...]

Ik weet niet op welk Gamin horloge je doelt maar wat ik zo bemerk doen zij meer aan abandon wear dan aan echt features toevoegen. Met mijn FR225 merk ik er geheel niets van en die zou ook wel wat meer liefde mogen ontvangen.
Ik heb zelf de meeste ervaring met de Fenix 3, die min of meer parallel loopt met de 920 en de epix. Deze toestellen kregen bij het uitbrengen van de F3 met HR een hele waslijst aan features erbij. Even een greep
  • New Sport Mode – Stand Up Paddleboarding (SUP) This can also measure/record stroke related metrics as well.
  • New Sport Mode – Golf: Including ability to download some 40,000 golf courses
  • New Sport Mode – Rowing: Can measure stroke relate metrics as well.
  • Gen2 Running Dynamics: This adds the new Vertical Ratio & Ground Contact Time Balance metrics that were found on the recently released FR630
  • Lactate Threshold Testing: This is for runners, allowing you to determine your lactate threshold heart rate & pace (also introduced on FR630)
  • Stress Score: Determines overall level of stress (also introduced on FR630)
  • Performance Condition: Gives you a “performance readiness” indicator towards the beginning of each workout (also introduced on FR630)
  • Music Control: This allows you to control the music on your phone. It does not store music on the Fenix 3 device itself (also introduced on FR230/235/630).
  • Audio Lap Alerts: This allows you to get audio alert readouts of lap splits from your phone, or Bluetooth headphones if connected to phone (also introduced on FR230/235/630).
  • Last Swim/Bike/Run Widget: This new widget makes it easy to glance at your most recent workout for each category with out diving into the history sections.
  • ‘My Day’ Widget: Sorta a compilation of your schedule for the day.
  • Do Not Disturb Feature: Allows you to separately mute your watch for things like smartphone notifications and such.
  • New Tactical & Jumpmaster Apps: These are items previously found on the Tactix series of watches. (Note: Previously at launch Garmin stated these would only be available on the Tactix Bravo once they hit production, however they have changed their mind and will also be available on the Fenix3/Fenix3 HR.)
De 620 heeft bijvoorbeeld een cycling mode gekregen. En zo zijn er vast nog wel wat meer dingen.

Jouw model wordt trouwens hierboven ook genoemd met de music control en audio lap alert. Excuses ik zie dat je niet de 230 serie maar de 220 serie hebt. Jouw toestel zit eigenlijk nog op de oude pre-connect lijn die is wel zo'n beetje opgegeven inderdaad.

Ik begrijp wel dat niet alle toevoegingen echte meerwaarde met zich meebrengen en sommige dingen zijn nogal persoonlijk of je er wat aan hebt of niet. Maar er wordt niet voor niks gezegd dat je als garmin early adopter eigenlijk een beta tester bent. Ze voegen (en maken het uiteindelijk werkend) dingen toe in de loop van de cyclus. Bij de high end toestellen zal het logischerwijs wat meer zijn dan bij de low end toestellen. Maar ik vind dat je met het connect platform waar iedereen zelf functies voor kan maken een flinke potentiële meerwaarde hebben.

Verwijderd

Vandaag tweede Run gedaan met FR630. Na de fix wachte ik nog paar minuten en keek naar de snelheid. Die stond op 0.5. Werd ineens meer tot 0.8. Toen terug naar 0.5 maar werd niet minder. Zeker 3 minuten gewacht. Toch gaan lopen. Geen rare snelheden of dingen gezien. Zou een "gps soak" van 20 minuten helpen?

• rockhopper
Het beste helpt om via garmin de meest recente satelliet data binnen te hengelen, dit doe je via een sync. (gebeurt dan automatisch)
Een soak kan helpen zeker bij een nieuw toestel. Als hij snelheid blijft weergeven is hij eigenlijk nog steeds zoekende, de potentiële cirkel waarin je je bevind wordt steeds kleiner naar mate je langer wacht, maar als je bij een nieuw toestel of een geheel nieuwe locatie (je schuift opeens 800km op) niet een soak uitvoert kan je dit soort dingen zien. Maar het feit dat jij vind dat je geen gekke dingen hebt gezien of rare bevinden hebt vertelt me dat het niet hard nodig is ;)
glenner schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:32:
[...]
16 uur voor die 42km lijkt me idd heel ruim, maar het zal er idd vanaf hangen hoe gul ze zijn aan de brouwerijen :9
ik laat jullie wel weten hoeveel batterij ik nog overheb morgen, altijd leuk om te weten in de praktijk...
En ben je inmiddels al weer nuchter genoeg om ons je bevindingen te laten weten? Ik ben wel benieuwd. Ik verlies zo'n 5-6% per dag met geen activiteiten, wifi aan, gps uit, 2x alarm per dag (licht en trillen) en bluetooth ook uit. Ik haal dus met gemak 2 weken, maar 3 weken lukt niet.

[ Voor 33% gewijzigd door rockhopper op 08-06-2016 23:46 ]

Verwijderd

rockhopper schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:43:
Het beste helpt om via garmin de meest recente satelliet data binnen te hengelen, dit doe je via een sync. (gebeurt dan automatisch)
Een soak kan helpen zeker bij een nieuw toestel. Als hij snelheid blijft weergeven is hij eigenlijk nog steeds zoekende, de potentiële cirkel waarin je je bevind wordt steeds kleiner naar mate je langer wacht, maar als je bij een nieuw toestel of een geheel nieuwe locatie (je schuift opeens 800km op) niet een soak uitvoert kan je dit soort dingen zien. Maar het feit dat jij vind dat je geen gekke dingen hebt gezien of rare bevinden hebt vertelt me dat het niet hard nodig is ;)
Ik had hem nog de avond ervoor een sync gegeven via de App via mijn telefoon. Is dat genoeg of moet het via de App op de PC?

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-11 10:40
rockhopper schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:43:

[...]

En ben je inmiddels al weer nuchter genoeg om ons je bevindingen te laten weten? Ik ben wel benieuwd. Ik verlies zo'n 5-6% per dag met geen activiteiten, wifi aan, gps uit, 2x alarm per dag (licht en trillen) en bluetooth ook uit. Ik haal dus met gemak 2 weken, maar 3 weken lukt niet.
Sorry had inderdaad nog een reactie tegoed :-)
Het was trouwens heel zwaar geweest, vooral slechte schoenen hebben mij de das omgedaan. Heb hem wel uitgewandeld maar ik kon geen poot meer verzetten nadien, haha...
Ik had glonass afgezet en smart recording aan, en heb effectief enkel het wandelen zelf getracked, dus 'hervat later' aan de pauzes. Totale wandeltijd was zo'n 7u30 min over 42km en had nog 59% batterij over met mijn volledig opgeladen fenix 3! Dit komt perfect overeen met de specificaties. Wat een beest die fenix ;-) geen enkel probleem mee gehad en de track nadien zag er perfect uit.

• rockhopper
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 06:42:
[...]
Ik had hem nog de avond ervoor een sync gegeven via de App via mijn telefoon. Is dat genoeg of moet het via de App op de PC?
Volgens DCRainmaker zou sync via de telefoon moeten werken (hij meld het specifiek in een van de reply's in dit topic)

Overigens sync ik nagenoeg altijd via wifi en mijn fenix 3 krijgt zo dus niet de recente satelliet gegevens binnen. Dus ik hang 'm noodgedwongen een keer per week aan de pc, bluetooth sync wil niet echt bij mij.

[ Voor 19% gewijzigd door rockhopper op 09-06-2016 21:07 ]

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 20:14
Even hardop denken....

Sinds anderhalve week gebruik ik een Polar m400 met borstband. Jaren geleden kon ik niet wennen aan een borstband en nu nog steeds niet.

Nu zit ik te twijfelen om de Polar om te ruilen voor een TomTom runner cardio 1. Of ervoor kiezen dat ik zonder hrm loop.

1) als ik de Polar omruil voor de TomTom, ga ik dan veel in functionaliteit achteruit ?
2) normaal gesproken loop ik 10K en heb altijd zonder hrm gelopen, momenteel aan het trainen voor een HM. Daarna wil ik tijden gaan verbeteren op de 10k. Is het dan juist handig om een hrm te gebruiken ?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-11 14:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Signs schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:12:
2) normaal gesproken loop ik 10K en heb altijd zonder hrm gelopen, momenteel aan het trainen voor een HM. Daarna wil ik tijden gaan verbeteren op de 10k. Is het dan juist handig om een hrm te gebruiken ?
Ik loop zelf al 4 jaar hard en bijna altijd zonder hartslagmeting - zo'n 4x per jaar gebruik ik de borstband van mijn Garmin horloge om te zien hoe het verloop van mijn hartslag is.

Als je al eenmaal de rust hebt om langere afstanden te kunnen lopen, in een flow kan komen dan weet je waarschijnlijk ook wel op gevoel of je hartslag lager of hoger dan normaal is. Tenminste, dat lukt mij prima, en als ik dat vervolgens test met borstband klopt dat ook nog.

Mijn conclusie: hartslagmetingen zijn leuk maar absoluut niet nodig om je eigen performance te verbeteren of om een halve of hele marathon te lopen :-)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Als aanvulling op mijn FR630 heb ik ook een Vivosmart (de oude smalle versie) gekocht om mijn dagelijkse activiteit bij te houden. Dat deed ik voorheen met een Apple Watch. De Vivosmart telt echter veel meer stappen op een normale dag. Vergeleken met mijn iPhone telt hij ze 2x zoveel. En met mijn Apple Watch zeker zo'n 1,5 x zoveel. Telt de Vivosmart te veel of de iPhone en Apple Watch te weinig? Mensen ervaring met de Vivosmart?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 09:09 ]

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:25
Mijn conclusie: hartslagmetingen zijn leuk maar absoluut niet nodig om je eigen performance te verbeteren of om een halve of hele marathon te lopen :-)
Vreemd een vriendin van mij doet aan competitie triathlons en voor haar trainingen is de HR één van de peilers van haar trainingsschema's. Hoe weet je eigenlijk in welke zone je moet trainen zonder HR? Ik vind het niet verstandig om te sporten zonder HR, zelfs niet voor recreatieve sporters.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-11 17:24
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:06:
Als aanvulling op mijn FR630 heb ik ook een Vivosmart (de oude smalle versie) gekocht om mijn dagelijkse activiteit bij te houden. Dat deed ik voorheen met een Apple Watch. De Vivosmart telt echter veel meer stappen op een normale dag. Vergeleken met mijn iPhone telt hij ze 2x zoveel. En met mijn Apple Watch zeker zo'n 1,5 x zoveel. Telt de Vivosmart te veel of de iPhone en Apple Watch te weinig? Mensen ervaring met de Vivosmart?
Garmin is absoluut niet scheutig met stappen uitdelen dus ik zou er vanuit gaan dat de Garmin wel behoorlijk kloppend is ;)
Ik draag mijn telefoon niet altijd bij mij dus die heeft bij mij zowiezo alhoewel wat minder stappen :)
(Thuis ligt hij meestal op 1 plek bijvoorbeeld en de Apple wantch ken ik verder niet)

Verwijderd

Roos79 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Garmin is absoluut niet scheutig met stappen uitdelen dus ik zou er vanuit gaan dat de Garmin wel behoorlijk kloppend is ;)
Ik draag mijn telefoon niet altijd bij mij dus die heeft bij mij zowiezo alhoewel wat minder stappen :)
(Thuis ligt hij meestal op 1 plek bijvoorbeeld en de Apple wantch ken ik verder niet)
Net een paar "stap tests" gedaan. Op zich telt hij het goed. Soms iets teveel (19 ipv 12) soms exact (25 van 25). We zullen eens zien.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-11 14:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

RigolleM schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:06:
[...]

Vreemd een vriendin van mij doet aan competitie triathlons en voor haar trainingen is de HR één van de peilers van haar trainingsschema's. Hoe weet je eigenlijk in welke zone je moet trainen zonder HR? Ik vind het niet verstandig om te sporten zonder HR, zelfs niet voor recreatieve sporters.
Er zijn vele hardlopers die trainen zonder HR, ik denk dat het verschil met name zit in lopen voor competitie of voor jezelf/recreatief.

Voor competitielopen ben ik het met je eens, en ik ben het ook met je eens als je hartslag onrustig is tijdens het lopen (niet meer zakt, op en neer gaat).

Maar als je hartslag stabiel is (lees: normale patroon volgt dus eerst een piek, daarna weer terug en dan langzaam oploopt tijdens inspanning) en je niet op het randje traint/loopt dan is het prima om dit zonder hartslagmeter te doen (let op, dit is geen medisch advies, maar ervaring van iemand die recreatief hard loopt).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 12:59

Pathogen

Shoop Da Whoop

Signs schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:12:
Even hardop denken....

Sinds anderhalve week gebruik ik een Polar m400 met borstband. Jaren geleden kon ik niet wennen aan een borstband en nu nog steeds niet.

Nu zit ik te twijfelen om de Polar om te ruilen voor een TomTom runner cardio 1. Of ervoor kiezen dat ik zonder hrm loop.

1) als ik de Polar omruil voor de TomTom, ga ik dan veel in functionaliteit achteruit ?
3) een schosche rhythm+ ergens op de kop tikken :Y

• RigolleM
[BoSS] schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:32:
[...]

Er zijn vele hardlopers die trainen zonder HR, ik denk dat het verschil met name zit in lopen voor competitie of voor jezelf/recreatief.

Voor competitielopen ben ik het met je eens, en ik ben het ook met je eens als je hartslag onrustig is tijdens het lopen (niet meer zakt, op en neer gaat).

Maar als je hartslag stabiel is (lees: normale patroon volgt dus eerst een piek, daarna weer terug en dan langzaam oploopt tijdens inspanning) en je niet op het randje traint/loopt dan is het prima om dit zonder hartslagmeter te doen (let op, dit is geen medisch advies, maar ervaring van iemand die recreatief hard loopt).
Ik ben een recreatieve fietser en ik rij altijd met HR band. Zonder HR band voel ik mij niet op mijn gemak, want ik voel niet aan wanneer ik in een bepaalde HR zone zit. Als ik topfit en uitgerust ben, kan ik mij erop vertrouwen, als ik zonder adem geraak, wanneer ik aan mijn limiet zit, maar als ik na een dag werken een paar uur ga fietsen, kan ik mij daar niet op vertrouwen, want de factor vermoeidheid speelt dan zeker een rol in. Ook als ik een paar dagen na mekaar fiets, is de HR een raadgever om te weten of ik het rustig aan moet doen of mag doorfietsen. Na een zware rit (een MTB marathon van 100km) dan rij ik daags nadien een recuperatierit (losrijden), en hier helpt de HR mij enorm want ik voel het verschil niet tussen 110bpm of 130bmp, terwijl ik niet boven de 110bmp mag komen om te recuperen. Tijdens een lange steile klim, let ik ook enorm op mijn HR, want hier ook voel ik het verschil niet tussen 180bpm of 195bpm. Als ik aan 195bpm zit dan zit ik ver boven mijn limiet en dan schakel ik wat kleiner om ff te recuperen. Ook kan ik zien aan de hand van mijn HR (achteraf op de PC) of mijn conditiepijl aan de betere hand is of niet. Ik kan perfect zien adhv segementen (Strava) dat ik op één dezelfde strook met dezelfde parameters (bv. uitgerust, wind mee, temperatuur,...) het beter of slechter gedaan heb.
Ook heb ik al verschillende medische sporttesten gedaan, om te weten wat mijn anaerobe drempel is, en als je dat weet ga je ook betere progressie maken als je je daar aan houdt. Er zijn genoeg hulpmiddelen om te bepalen wat uw anaerobe drempel is, maar ik wijk daar sterk van af. Ik zit bv. 10bpm lager dan hetgeen ik een bepaalde website bereken, ook al zijn mijn parameters correct ingegeven.
Zomaar in het wilde weg gaan trainen, zonder notie van uw HR, ga je volgens mij nooit correct kunnen opbouwen, naar bv. dat event waar je eens een glansprestatie wilt neerzetten.
Conclusie: ook al doe ik aan recreatief fietsen, ik laat mij toch leiden door mijn HR metingen, want op die manier sport ik op een correcte manier en voorkom ik dat ik plots iets aan mijn hart krijg door te lang in een te hoge zone te fietsen.

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 20:14
Zou ik er op achteruit gaan als ik de m400 in zou ruilen voor een TomTom runner cardio 1 ? Iemand ervaring hiermee ?

• rockhopper
Pathogen schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:43:
[...]

3) een schosche rhythm+ ergens op de kop tikken :Y
Beste advies op de vraag. Alleen schrijf je het als Scosche Rhythm + ;) Geweldige optische hartslagband die je nagenoeg niet voelt en comfy om je arm kan dragen.

Overigens zijn de meningen over het nut en de zin en onzin van trainen met hartslag verdeeld. Maar het kan nooit kwaad om deze gegevens mee te pakken al doe je er niets mee. Persoonlijk ben ik van mening dat het nuttige toevoeging is voor een training en iets wat je echt kan gebruiken in een training. Het is goed te doen om gericht op een bepaalde frequentie te lopen of te fietsen, en ik denk dat het ook nuttig is om eens te kijken wat je max hartslag bij maximale inspanning is (deze varieert per sport overigens).

[ Voor 43% gewijzigd door rockhopper op 10-06-2016 20:17 ]

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 11:10
Ik heb evt nog wel een nieuwe scosche rhythm+ te koop, pm maar ff

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

okio schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:30:
Ik heb evt nog wel een nieuwe scosche rhythm+ te koop, pm maar ff
PM gestuurd

Op zich wel eens handig om te kijken hoe de OHS van deze band zich verhoudt tov de FR235. Ik heb regelmatig dat de HS lijkt te hangen op mijn cadans waardoor ik het e.e.a. niet meer vertrouw. Een HS van 155 bijvoorbeeld terwijl ik eerder rond de 170 verwacht bij een pittige inspanning. Ook bij de rustmomenten zie ik mijn 'HS' zo binnen een paar sec zo'n 20-30 slagen uitvallen, iets wat momenteel niet echt verwacht :/

Strava

• Miki
vhal schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:31:
[...]

PM gestuurd

Op zich wel eens handig om te kijken hoe de OHS van deze band zich verhoudt tov de FR235. Ik heb regelmatig dat de HS lijkt te hangen op mijn cadans waardoor ik het e.e.a. niet meer vertrouw. Een HS van 155 bijvoorbeeld terwijl ik eerder rond de 170 verwacht bij een pittige inspanning. Ook bij de rustmomenten zie ik mijn 'HS' zo binnen een paar sec zo'n 20-30 slagen uitvallen, iets wat momenteel niet echt verwacht :/
Soms lijkt mijn FR225 even van slag te zijn als ik te snel ermee ga lopen. Als de satelliet ontvangst in orde is wacht ik nog een seconde of 30 zodat mijn hr ook goed ontvangen wordt. Daarna heb ik bijna geen problemen anders behalve een paar spikes. Doe ik dat niet dan lijkt mijn hr zomaar uit het niets na een minuut of 10/15 vast te lopen. Wellicht kan dit jou ook helpen, Garmins hebben zo hun kuren ;)

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:27
Iemand problemen met een forerunner 230? Sinds ik gisteren een update heb uitgevoerd loopt het toestel continu vast ( lees om de tien minuten). Herstarten werkt echter is de tijd dan terug gezet naar 12 uur format en klopt voor geen meter. Tevens na synchronisatie van het toestel staat de tijd wederom op 12 uur format.
Ook het installeren van de widgets gebeurt niet na downloaden van diverse widgets? Tot nu toe nog niet echt vrolijk van mijn nieuwe garmin ( donderdag gekocht...)

• rockhopper
Aangezien ie nieuw is, even een factory reset, daarna via garmin webupdater (apart programma) geforceerd de meest recente firmware herinstalleren en daarna opnieuw het horloge instellen naar jouw wensen.

Verwijderd

Roos79 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Is de HR versie beter qua accuraatheid? Als ik in mijn koffie roer heb ik er weer 15 stappen bij. :)

• rockhopper
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:36:
[...]
Is de HR versie beter qua accuraatheid? Als ik in mijn koffie roer heb ik er weer 15 stappen bij. :)
Ik denk dat je dat probleem met alle stappentellers hebt. Ze gaan uit van data die binnenkomt via de acceleratiemeters (intern in de horloges) en roeren (of sturen in een auto, of even hameren enzovoort) wil gewoon vaak meegenomen worden als 'stap'. Ik zou zelf nooit al te veel waarde hechten aan het aantal stappen maar het meer zien als "ik had een actieve dag" "ik had een slome dag" "ik heb de hele dag echt niks gedaan" onderverdeling.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:43

Rudedadude

Maybe we were born to run

moatiej schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:09:
Iemand problemen met een forerunner 230? Sinds ik gisteren een update heb uitgevoerd loopt het toestel continu vast ( lees om de tien minuten). Herstarten werkt echter is de tijd dan terug gezet naar 12 uur format en klopt voor geen meter. Tevens na synchronisatie van het toestel staat de tijd wederom op 12 uur format.
Ook het installeren van de widgets gebeurt niet na downloaden van diverse widgets? Tot nu toe nog niet echt vrolijk van mijn nieuwe garmin ( donderdag gekocht...)
Nee, heb ik allemaal niet. Ik heb mijn toestel 2 weken. Na aankoop werd bij syncen automatisch firmware 4.6.0 erop gezet, maar geen problemen daarmee. Widgets, datavelden, watchfaces e.d. worden keurig toegevoegd en verwijderd. Een keer een factory reset uitvoeren of eens kijken of het icm een andere bron om mee te synncen beter gaat?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Roos79
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:36:
[...]

Nou geen van mijn Garmins gaven mij zo fanatiek stappen :o
Zelfs mijn fitbit is niet zo fanatiek terwijl die echt veel meer stappen in en om huis geeft dan mijn Vivoactive HR.
Als ik zwaai krijg ik wel stappen maar voor de kleine handelingen is het mij niet opgevallen dat ik stappen krijg moet zeggen en zeker niet voor roeren in de koffie.
Ik draag mijn fitbit rechts en deze staat in gesteld op actieve hand en de Garmin draag ik links en kwa instellingen zou ik echt even moeten kijken.

Verwijderd

Zaterdag avond heb ik een GPS soak uitgevoerd op mijn FR630. De snelheid stond toen erg snel (na ongeveer 1,5 minuut) stabiel op 0.1 of 0.0.

Vandaag gaan hardlopen en de GPS wilde niet pakken. Snelheden op 't scherm gingen van 45 tot 230 km per uur. Uiteindelijk de activiteit gestopt. Opnieuw geprobeerd. Na 2 minuten stond de GPS vast met snelheid van 0.1. De workout gestart en ik zag aan mijn avg pace dat het niet helemaal goed ging. Thuis de map bekeken en hij startte inderdaad een straat verder op. Door huizen heen. Na ongeveer 200 meter was ik gevonden.

Waarom is de GPS zo traag/matig op de Garmin? Mijn 100 euro tomtom runner lockte perfect in 1 minuut. Doe ik iets verkeerd? Ik had de Watch nog synced met de App. Dit verwacht ik niet van een hardloop horloge van bijna 400 euro

• Roos79
Ik vraag mij af of jouw horloge wel goed is?
Connect je watch eens met de pc en Garmin Connect?

Dan pre load hij satelliet data.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Mijn Garmin (FR620) is ook vaak erg traag met het vinden van de locatie. Met name als ik niet op de locatie van de vorige training ga lopen.
Dan moet je echt je klokje een paar minuten buiten laten liggen om rustig satellieten te zoeken. Anders zie je idd in het begin hele spectaculaire snelheden en sprongen dwars door huizen en water.

alles kan off-topic

Verwijderd

Heb de afgelopen jaren veel op de mountainbike gereden en dat ging prima met een Edge 500 inclusief hartslagband. Momenteel loop ik regelmatig hard en dat gaat nu nogal omslachtig met mijn wensen in combinatie met de apparaten die ik gebruik. Mijn wensen:

- muziek ondersteuning (voorkeur voor Spotify maar MP3 mag ook)
- Strava ondersteuning (voorkeur voor direct ipv upload via bijvoorbeeld Garmin Connect)
- hartslagmeting
- indien mogelijk interval trainingen laden (geen harde eis)

Dit realiseer ik momenteel met mijn Galaxy S6 in de ene hand (Spotify + Strava) en de Edge 500 fietscomputer in de andere hand (hartslag en interval). Alternatief is om alles via de S6 te doen want die ondersteunt ANT+ en daarmee dus mijn hartslag borstband. De S6 is echter behoorlijk groot om continu in je hand te houden en een sportarmband vind ik niet fijn omdat de S6 daar imo te groot voor is.

Daarom zoek ik een sporthorloge; helaas bestaan er geen kleine telefoons (meer) met ANT+ support. Voor mij is muziek wel een eis omdat ik anders alsnog met 2 apparaten blijf lopen. Ben ik dan aangewezen op de TomTom Runner 2 Cardio+Music of zijn er nog andere goede opties? Bij Garmin vind ik geen oplossing met ondersteuning voor muziek.

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:04:
Heb de afgelopen jaren veel op de mountainbike gereden en dat ging prima met een Edge 500 inclusief hartslagband. Momenteel loop ik regelmatig hard en dat gaat nu nogal omslachtig met mijn wensen in combinatie met de apparaten die ik gebruik. Mijn wensen:

- muziek ondersteuning (voorkeur voor Spotify maar MP3 mag ook)
- Strava ondersteuning (voorkeur voor direct ipv upload via bijvoorbeeld Garmin Connect)
- hartslagmeting
- indien mogelijk interval trainingen laden (geen harde eis)

Dit realiseer ik momenteel met mijn Galaxy S6 in de ene hand (Spotify + Strava) en de Edge 500 fietscomputer in de andere hand (hartslag en interval). Alternatief is om alles via de S6 te doen want die ondersteunt ANT+ en daarmee dus mijn hartslag borstband. De S6 is echter behoorlijk groot om continu in je hand te houden en een sportarmband vind ik niet fijn omdat de S6 daar imo te groot voor is.

Daarom zoek ik een sporthorloge; helaas bestaan er geen kleine telefoons (meer) met ANT+ support. Voor mij is muziek wel een eis omdat ik anders alsnog met 2 apparaten blijf lopen. Ben ik dan aangewezen op de TomTom Runner 2 Cardio+Music of zijn er nog andere goede opties? Bij Garmin vind ik geen oplossing met ondersteuning voor muziek.
Je zou ook een kleine mp3 speler op de kop kunnen tikken. Er moet keuze genoeg zijn voor dat soort spelers dan kun je er naast een horloge naar keuze uit kiezen. Daar beweer ik niet dat de TomTom Runner 2 geen prima keuze kan zijn. Enige wat minder schijnt te zijn is intervallen en trainingsschema's kunnen instellen en organiseren ivm met bijvoorbeeld een Garmin.

Verwijderd

Requiem19 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:22:
Connect je watch eens met de pc en Garmin Connect?

Dan pre load hij satelliet data.
Dat doet hij niet via de App?

Verwijderd

Thanks. Ga ik dat proberen. Die GPS fix is 3 dagen geldig ongeveer toch? Zo was het bij tomtom. Dus als ik de avond voor een hardlopen sync is voldoende toch?
In principe is die sync altijd geldig zolamg je hardloopt o p dezelfde locatie voogens mij.

• rockhopper
Requiem19 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:29:
In principe is die sync altijd geldig zolamg je hardloopt o p dezelfde locatie voogens mij.
Dat klopt niet. De "sync" (als je daar de quickloc-fixatie mee bedoelt) geeft data weer over de stand van satellieten en aan de hand daarvan wordt je locatie uiteindelijk bepaald. Deze is slechts beperkt houdbaar en valt op je toestel uit te lezen. Garmin noemt dit kennelijk "epo" (extended prediction orbit) en deze file die dus voorspelt waar de satellieten zouden moeten staan als je nog op locatie x (of y etc) zou zijn enzo kan je zelf ook bekijken op je horloge (mits aan pc gekoppeld). Deze file heet epo.bin en heeft een gemiddelde geldigheid van 1 week, maar kan variëren van toestel tot toestel van minimaal 3 tot maximaal 14 dagen. Nadat deze verlopen is heeft het toestel dus geen verse data meer en kan het gewoon langer duren voordat er een goede fix is ongeacht of dat je wel of niet verplaatst bent. Het zal echter minder lang duren als je wel op je vaste stek bent (vorige locatie) maar langer dan wanneer de file wel vers zou hebben.

Wat betreft de sync, deze 'epo' verversing werkt wel degelijk via de connect app (telefoon sync)

DCRainmaker heeft er een lang verhaaltje over geschreven hierzo. Hij legt daar ook uit dat zo'n beetje iedere fabrikant dit inmiddels gebruikt al heet het soms anders. Kennelijk was Tomtom de eerste die dit deed.

[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 13-06-2016 23:41 ]

Verwijderd

Miki schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:59:
[...]

Je zou ook een kleine mp3 speler op de kop kunnen tikken. Er moet keuze genoeg zijn voor dat soort spelers dan kun je er naast een horloge naar keuze uit kiezen. Daar beweer ik niet dat de TomTom Runner 2 geen prima keuze kan zijn. Enige wat minder schijnt te zijn is intervallen en trainingsschema's kunnen instellen en organiseren ivm met bijvoorbeeld een Garmin.
Tot die conclusie kwam ik later op de avond ook. Dan wordt het een 2e hands iPod Shuffle en dan heb ik meer keuze qua horloge. Aangezien ik een losse borstband heb neig ik naar de FR230 die met 209 euro dan prima betaalbaar is. Al vind ik de 235 met geïntegreerde HR ook wel wat hebben, zeker omdat het me wel interessant lijkt om de HR 24/7 te tracken (al lijkt me dat meer iets voor 3 dagen en dan is de lol er af). De Vivoactive vind ik ook interessant vanwege activity tracking al vraag ik me bij die wel af of deze ook echt geschikt is voor hardlopen. Moet dus nog even de vergelijking met de 230 en 235 maken. Iemand hier deze afweging al eens gemaakt?

Neig dus naar een Garmin. Komt ook omdat ik tevreden ben over de Edge en dus al een account heb.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:32
Ik heb de 235 en een losse HRM band is een stuk beter. De interne is niet slecht maar een beetje traag bij intervallen.
Als je veel fiets zou ik niet voor een horloge gaan.
Ik heb ook een edge 520 en ik vind het veel fijner om naar de 520 te kijken tijdens het fietsen dan naar een horloge.
Je kunt strava koppelen aan Garmin connect, daar heb je geen telefoon voor nodig trouwens.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Vandaag in de aanbieding bij www.1dayfly.com:

TomTom Runner Cardio GPS Sporthorloge
Voor: € 139,95 + € 6,95 Verzendkosten

Afbeeldingslocatie: https://www.1dayfly.com/cms_img/tomtom_gps_sporthorloge_1.jpg

Vorige model, vandaar volgens mij dat je deze nu overal met kortingen voorbij ziet komen.

Zelf ook in het bezit van dit type. Nog altijd erg tevreden mee :)

Leeg - Sinds 20180907

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:05
Chillz schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:49:

[afbeelding]

Vorige model, vandaar volgens mij dat je deze nu overal met kortingen voorbij ziet komen.

Heb hem ook, en ook nog steeds erg blij. De #1 komt inderdaad veel langs in aanbiedingen nu, maar vind het prijsverschil nog wel minimaal, dan zou ik als ik hem nu weer zou kopen toch liever 3 a 4 tientjes bijbetalen voor de #2.

PS: Mocht ik de loterij winnen dan nog liever een Fenix 3 HR (vanaf 400-500 euro) 8)7

• Bartske
  • Laatst online: 08:45
Chillz schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:49:

[afbeelding]

https://www.afuture.nl/productview.php?productID=5146735

Is dat de zelfde als deze? Dan issie bij afuture 2 euro goedkoper en geen verzendkosten.

• Chillz
  • Nu online
Bartske schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:18:
[...]

https://www.afuture.nl/productview.php?productID=5146735

Is dat de zelfde als deze? Dan issie bij afuture 2 euro goedkoper en geen verzendkosten.
euh, je hebt gelijk
Jouw aanbieding is beter :)

Leeg - Sinds 20180907

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mocht je een TomTom overwegen:
http://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly

TomTom Runner (1) Cardio, toch weer een paar tientjes goedkoper dan elders.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05

Roozzz

Plus ultra

Valorian schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Heb hem ook, en ook nog steeds erg blij. De #1 komt inderdaad veel langs in aanbiedingen nu, maar vind het prijsverschil nog wel minimaal, dan zou ik als ik hem nu weer zou kopen toch liever 3 a 4 tientjes bijbetalen voor de #2.

PS: Mocht ik de loterij winnen dan nog liever een Fenix 3 HR (vanaf 400-500 euro) 8)7
Voor als budget geen rol speelt, de nieuwe Suunto Spartan:
Afbeeldingslocatie: https://www.suunto.com/Global/News/2016/June/Suunto-Spartan-Ultra-launch/spartan_collection_watches.png

Exacte specs nog onbekend en mij veel te duur, maar toch wel erg nice... O+

* Roozzz heeft veel te veel horrorverhalen van ervaringsdeskundigen gehoord om de Fenix uberhaupt te overwegen...

If you can see, look. If you can look, observe

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:13:
[...]

Tot die conclusie kwam ik later op de avond ook. Dan wordt het een 2e hands iPod Shuffle en dan heb ik meer keuze qua horloge. Aangezien ik een losse borstband heb neig ik naar de FR230 die met 209 euro dan prima betaalbaar is. Al vind ik de 235 met geïntegreerde HR ook wel wat hebben, zeker omdat het me wel interessant lijkt om de HR 24/7 te tracken (al lijkt me dat meer iets voor 3 dagen en dan is de lol er af). De Vivoactive vind ik ook interessant vanwege activity tracking al vraag ik me bij die wel af of deze ook echt geschikt is voor hardlopen. Moet dus nog even de vergelijking met de 230 en 235 maken. Iemand hier deze afweging al eens gemaakt?

Neig dus naar een Garmin. Komt ook omdat ik tevreden ben over de Edge en dus al een account heb.
Tussen de 230 en 235 kan ik je niet echt helpen, ik denk dat je met beide geen verkeerd horloge hebt. Overigens blijft nog steeds een feit dat optische HR meting nog in de kinderschoenen staat en dat de band accurater en sneller reageer op verschillen maar het gemak van optische meting is veel comfortabeler is en opties zoals 24/7 meten mogelijk maakt. Damned if yo do, damned if you don't :)

Wat betreft de Vivoactive HR, als je echt intervallen wilt gaan lopen of specifieke loop trainingen wilt doen gaan doen dan heb je niets aan een Vivoactive HR. Garmin doet niet aan product kannibalisatie en houdt bewust features uit vergelijkbare producten zodat je echt een keuze moet maken, en/en bestaat niet tenzij je voor een hoger geprijsd model kiest. De Fenix serie is de absolute top dat alles kan en vervolgens wordt er per onderliggende serie iets uitgesloopt of in geknepen. Niemand zou nog een Forerunner 23x kopen als de Vivoactive HR ook nog eens een uitgebreide workout functie zou hebben.

• Chillz
  • Nu online
Mooi apparaat

Leeg - Sinds 20180907

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Roozzz schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:08:
[...]

Voor als budget geen rol speelt, de nieuwe Suunto Spartan:
[afbeelding]

Exacte specs nog onbekend en mij veel te duur, maar toch wel erg nice... O+

* Roozzz heeft veel te veel horrorverhalen van ervaringsdeskundigen gehoord om de Fenix uberhaupt te overwegen...
Prachtig horloge, maar doe mij tijdens het sporten maar gewoon knopjes. Ik snap niet waarom men zo nodig een touchscreen moet inbouwen en alle moeite doet om het in de regen te laten werken (wat nooit volledig goed zal zijn) in plaats van een paar goed geplaatste horlogeknoppen.
Dat is ook de reden dat de FR620 me uiteindelijk niet het geld waard was ten opzichte van de 220.

Verwijderd

Ik twijfel tussen de Forerunner 235 en de Vivoactive HR. De reden dat ik voor de Vivoactive zou willen gaan is het feit dat deze wat beter als activity tracker te gebruiken is (sleep etc.), althans dat maak ik deels uit de reviews op. Het enige waar ik een beetje mee zit is het gebrek aan 'custom workouts'.

Ik loop hard met standaard schema's van bijvoorbeeld Run2Day en zou die wel graag volledig op willen nemen in het horloge. Dat lijkt met de Vivoactive niet te kunnen, op YouTube heb ik wel een filmpje gezien waarin je bijvoorbeeld run/walk interval alerts kan instellen (10 min rennen / 1 min lopen) maar meer heb ik niet kunnen achterhalen.

Kan iemand wat meer duidelijkheid scheppen door het beantwoorden van deze vragen:
- wat is een reden om de Vivoactive HR te verkiezen boven de FR235 (behalve prijs en looks)?
- is de FR235 qua activity tracking functionaliteit beperkter dan de Vivoactive HR?
- zijn er Connect IQ apps die custom workouts op de Vivoactive HR alsnog ondersteunen?

@Miki: je gaf het hierboven eigenlijk al deels aan qua antwoorden, maar is er ook qua Connect IQ niks mogelijk?

Op DCRainmaker maak ik in de vergelijkingstabel weinig verschil op wat er echt toe doet.

Klopt het daarnaast dat de non HR Vivoactive een ander model is dan degene met HR? De ene is vierkant en de ander langwerpig. Of is de vierkante non HR een oud model?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 19:55 ]

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Ik heb al een tijdje een Garmin Fenix 3 HR (sapphire) horloge. Ik doe voornamelijk wielrennen en train ook bijna elke dag op een spinningfiets. Volgens Garmin Connect is mijn vo2max 65. Ik vraag me sterk af of dit klopt? Waar is dit uberhaupt op gebaseerd? Normaal gesproken meet je de vo2max toch met een zuurstofmasker?

• rockhopper
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:50:
Kan iemand wat meer duidelijkheid scheppen door het beantwoorden van deze vragen:
- wat is een reden om de Vivoactive HR te verkiezen boven de FR235 (behalve prijs en looks)?
- is de FR235 qua activity tracking functionaliteit beperkter dan de Vivoactive HR?
- zijn er Connect IQ apps die custom workouts op de Vivoactive HR alsnog ondersteunen?

@Miki: je gaf het hierboven eigenlijk al deels aan qua antwoorden, maar is er ook qua Connect IQ niks mogelijk?

Op DCRainmaker maak ik in de vergelijkingstabel weinig verschil op wat er echt toe doet.

Klopt het daarnaast dat de non HR Vivoactive een ander model is dan degene met HR? De ene is vierkant en de ander langwerpig. Of is de vierkante non HR een oud model?
Redenen:
In het kort is de vivoactive hr een allrounder (en dus geld de uitdrukking "jack of all trades, master of none") en de FR235 een specialist toegespitst op hardlopen.
Ik geloof dat de enige activity die de VHR extra heeft tov de FR235 de "floors climbed" is, maar misschien is er meer, ik heb geen hands on ervaring met de 235.

Qua workouts en workarounds via connect iq kan je het beste zelf even zoeken, maar ik geloof niet dat er zoiets al is. Ik denk en verwacht ook dat de meeste mensen die hier echt behoefte aan hebben (die workouts dus) dit gewoon makkelijk via de garmin interface willen samenstellen en daarom dus ook doelbewust een horloge met die optie kiezen. Iets dat jij dus ook voor jezelf zou moeten doen. Jij bent de enige die dit voor jou kan beantwoorden.

Qua modellen er zijn pas 2 vivoactives uitgebracht, eentje met HR (de nieuwste aangekondigd begin dit jaar) en eentje zonder (de oudere aangekondigd begin vorig jaar) De verschillen zijn redelijk goed hier te lezen.
ddv schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:15:
Ik heb al een tijdje een Garmin Fenix 3 HR (sapphire) horloge. Ik doe voornamelijk wielrennen en train ook bijna elke dag op een spinningfiets. Volgens Garmin Connect is mijn vo2max 65. Ik vraag me sterk af of dit klopt? Waar is dit uberhaupt op gebaseerd? Normaal gesproken meet je de vo2max toch met een zuurstofmasker?
Het zijn dat ook schattingen "guesstimates" gebaseerd op de data die jij opgegeven hebt (leeftijd, geslacht, gewicht) uitgezet tegen de inspanning die jij hebt geleverd en de hartslag die je daarbij had. Ik geloof dat je op de fiets ook nog een powermeter nodig hebt als extra data. Of het klopt kan ik je niet vertellen omdat je daar dus inderdaad een echte test met zuurstofmasker zou moeten doen (liefst tegelijkertijd) 8)

[ Voor 17% gewijzigd door rockhopper op 14-06-2016 22:27 ]

Verwijderd

rockhopper schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:24:
[...]

Redenen:
In het kort is de vivoactive hr een allrounder (en dus geld de uitdrukking "jack of all trades, master of none") en de FR235 een specialist toegespitst op hardlopen.
Ik geloof dat de enige activity die de VHR extra heeft tov de FR235 de "floors climbed" is, maar misschien is er meer, ik heb geen hands on ervaring met de 235.

Qua workouts en workarounds via connect iq kan je het beste zelf even zoeken, maar ik geloof niet dat er zoiets al is. Ik denk en verwacht ook dat de meeste mensen die hier echt behoefte aan hebben (die workouts dus) dit gewoon makkelijk via de garmin interface willen samenstellen en daarom dus ook doelbewust een horloge met die optie kiezen. Iets dat jij dus ook voor jezelf zou moeten doen. Jij bent de enige die dit voor jou kan beantwoorden.

Qua modellen er zijn pas 2 vivoactives uitgebracht, eentje met HR (de nieuwste aangekondigd begin dit jaar) en eentje zonder (de oudere aangekondigd begin vorig jaar) De verschillen zijn redelijk goed hier te lezen.
Zojuist de FR230 besteld met inderdaad voornamelijk de reden 'master of none' bij de VHR. Besloten om mijn Edge 500 toch niet te verkopen en de hartslag borstband die daarbij hoort ga ik dan ook gebruiken op de FR230. Scheelt toch 90 euro met de 235 en heb zelf het gevoel dat borstmeting nauwkeuriger is.

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:28:
[...]

Zojuist de FR230 besteld met inderdaad voornamelijk de reden 'master of none' bij de VHR. Besloten om mijn Edge 500 toch niet te verkopen en de hartslag borstband die daarbij hoort ga ik dan ook gebruiken op de FR230. Scheelt toch 90 euro met de 235 en heb zelf het gevoel dat borstmeting nauwkeuriger is.
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik denk dat je er niet ver naast zit wat betreft borstband. Dit product is uitontwikkeld terwijl optische metingen net pas volop in ontwikkeling zijn.

• rockhopper
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:28:
[...]

Ik denk dat je een mooie keuze gemaakt hebt. Gefeliciteerd met de aankoop! Ik zou trouwens nooit een horloge als alternatief voor een edge nemen. Tijdens het fietsen op een horloge kijken is behoorlijk onhandig, zeker op hogere (racefiets) snelheid. Het gaat wel even vlug, maar om iets als cadans of echt snelheid / hartslag te volgen zou je met één hand moeten gaan fietsen.

Ik zit zelf soms ook naar de Fenix 3HR te kijken, maar als ik dan weer de prijs zie en de nauwkeurigheid en dat ik dan ook mijn collectie nato-straps voor de gewone fenix 3 weg mag doen denk ik, ik heb het ook eigenlijk niet nodig. Al zou ik 24/7 hr monitoring dan weer leuk vinden.

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:49
Heeft een van jullie ervaring met sporthorloges en Linux? Mijn Garmin Forerunner 305 is afgelopen weekend overleden en nu kijk ik naar een nieuwe. Ik twijfel momenteel tussen een Forerunner 15 en een 235. Tussen een uitgekleed basisding dat hetzelfde kan als mijn oude, of een horloge waar mijn gadgethart sneller van gaat kloppen. Het scheelt aardig in prijs, maar de 15 is ook al zo'n 140 euro en als ik dan toch geld ga uitgeven...

Maar ik gebruik dus Linux en mijn telefoon is een Jolla met SailFishOS. Ik kan er dus op rekenen dat dat allemaal niet, of niet lekker, samen gaat werken. Dat is prima. Maar: blijft er nog veel van de 235 over als je hem 'standalone' gebruikt?

Andere vraag: mijn 305 syncte ik handmatig met Strava met een behulp van een oud scriptje. Is er een kans dat dat ook met een van bovenstaande horloges werkt? Bij het inlezen kwam ik ook Turtle Sport tegen als programma om te syncen. Heeft iemand daar ervaringen mee?

• nogeeninlog
  • Laatst online: 12-11 17:38
Ik heb Turtle sport alleen onder Windows gebruikt. Fijn programma, maar het syncen deed ik met Garmin expres.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb in die zin ervaring met Linux en Garmin, dat ik mijn 310XT sync middels mijn Android telefoon. Ik haal zelf de .fit bestanden van m'n horloge en upload handmatig die naar wat ik zelf nuttig/leuk acht. Je geeft niet helemaal aan wat jij onder syncen verstaat: wil je je activiteiten uploaden naar Garmin Connect of een andere website? Wil je je activiteiten van je horloge halen en op je pc/telefoon zetten en daar lokaal verwerken?

[ Voor 4% gewijzigd door Arie- op 15-06-2016 13:15 ]

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:49
Dank voor de responses. Met syncen bedoel ik: activiteiten van horloge halen en lokaal verwerken. Optioneel wik ik die files kunnen converteren naar gpx o.i.d. zodat ik ze kan delen op Strava/Endomondo/enz. Normaal gebruik ik die sites niet, maar soms is het leuk om trainingen te delen met een groepje als je samen aan een wedstrijd mee gaat doen.

Ik heb overigens net deze thread gevonden op het Garmin forum. Iemand die ervaring heeft meldt:
Features that I have been able to do with Linux.
  • Mount FR235 as USB and
  • Copy off activity FIT files and upload into Golden Cheetah
  • Make backups of the watch software using "dd"
  • Upgrade watch software by copying the file to the watch and activating "upgrade" in the system menu
Features that I have not been able to do with Linux.
  • Install Custom Watchfaces, Data Fields, Widgets or Apps (I have to use Garmin Mobile Connect for Android)
The gotchas I have found:
  • Garmin Mobile Connect is not feature complete compared to PC version...
  • Garmin Mobile Connect is not standalone and must have connection to the Garmin Cloud!
  • Garmin Mobile Connect also has many bugs... (flipping units, not setting sleep time etc...)
  • Garmin Mobile Connect cannot install Watchfaces, Data Fields, Widgets or Apps without syncing all data on the watch to the Garmin Cloud!
  • If you turn off "Auto Sync" in Garmin Mobile Connect - installing or configuring Watchfaces, Data Fields, Widgets or Apps doesn't work correctly.
  • You cannot define what data is uploaded to the Garmin Cloud! Everything gets sucked-up. You can only define what is displayed.
Verder zag ik dat de 15 niet heel vrij is met het configureren van schermen tijdens het lopen. Ik heb graag rondetijd, totaalafstand en hartslag in een schermpje. Volgens mij kan dat niet bij dat model.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Dan zou ik sowieso een 25 nemen ipv een 15, maar als budget een factor is (en je wil bij Garmin blijven) zou je eens kunnen zoeken naar een tweedehands 220 (jaja, omdat ik dat zelf ook heb gedaan...) dan ben je voor 100-150 (zonder of met HRM) ook klaar.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

Sinds Februari dit jaar ben ik met een coach bezig met een voeding/lifestyle programma i.c.m. sport (bootcamp). Hierbij heb ik een Fitbit Surge in bruikleen.

Dit programma loopt over enkele weken af en dan zal ik de Surge in moeten leveren helaas. Dus ik ben langzaam op zoek naar een alternatief. Maar ik heb lastige wensen volgens mij.

Ik zoek een 24/7 tracker voor de rust hartslag/sleep tracking, met daarbij een GPS voor de afstand en route tracking tijdens het bootcampen/mountainbiken en waterdicht om er ook op vakantie mee in het water te kunnen duiken (ik doe aan active vakanties waarbij raften en dergelijke aan bod komen).

Ik ben meer een "jack-of-all-trades" dan een "master of one" wat sporten betreft, dus ik zoek geen horloge die heel specifiek voor hardlopen is ofzo. En ik heb nooit mijn telefoon mee met bootcamp dus GPS in het horloge is wel nodig voor mij.

Dit is een lastige combinatie, zeker als ik ook nog eens lange batterij leven zou willen met een slank ontwerp om het 24/7 te dragen (dus ook op kantoor e.d.). Want ik heb ook nog eens kleinere polsen waardoor de grotere horloges al snel te groot zijn voor mij helaas.

De Garming vivosmart HR is leuk, maar mist GPS.

De Garmin Vivoactive HR lijkt aan mijn eisen te voldoen maar lijkt te groot en mindere software/accuratie t.o.v. Fitbit?

Ps. mijn coach zweert bij Fitbit en vind dat merk helemaal geweldig en beweerd dat het een marktleider is met 7 jaar voorsprong op de rest, maar ik ben daar niet van overtuigd. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dreanor schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:37:
De Garmin vivosmart HR is leuk, maar mist GPS.
ahum

http://www.hrdlpn.nl/hartslagmeter/garmin/vivosmart/hr-plus/

[ Voor 54% gewijzigd door Cyberpope op 15-06-2016 14:24 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ps. mijn coach zweert bij Fitbit en vind dat merk helemaal geweldig en beweerd dat het een marktleider is met 7 jaar voorsprong op de rest, maar ik ben daar niet van overtuigd. ;))
7 jaar voorsprong is onmogelijk in deze markt :) Ik vind persoonlijk dat ze momenteel een schoolvoorbeeld zijn van de wet van remmende voorsprong, aan alle kanten beginnen de grote fabrikanten ze nu voorbij te stomen.

Maar ik zag hierboven al een prima suggestie, de Vivosmart HR+
https://www.dcrainmaker.c...mart-hr-now-with-gps.html

[ Voor 6% gewijzigd door Pathogen op 15-06-2016 13:43 ]

• Miki
Yupp wilde net zeggen, alleen voor de prijsverschil zou ik liever naar de Vivoactive HR gaan.
Pathogen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:42:
[...]

7 jaar voorsprong is onmogelijk in deze markt :) Ik vind persoonlijk dat ze momenteel een schoolvoorbeeld zijn van de wet van remmende voorsprong, aan alle kanten beginnen de grote fabrikanten ze nu voorbij te stomen.

Maar ik zag hierboven al een prima suggestie, de Vivosmart HR+
https://www.dcrainmaker.c...mart-hr-now-with-gps.html
Ik heb zowel een Garmin FR225 als een Fitbit Alta. De ene gebruik ik puur voor het trainen, de andere voor een dagelijks overzicht van mijn activiteiten. En wat nog belangrijker is, ik wilde gewoon niet zo'n lomp ding om mijn pols :D

Wat Fitbit heel erg goed doet, is dat het een mooi platform heeft ontwikkeld waarbij heel overzichtelijk allerlei metrics zijn te bekijken, voeding/water kan worden bijgehouden, doelen kunnen worden gesteld en sociaal met elkaar kletsen en delen. Ze hebben een sport gadget naar het breder publiek toegankelijk gemaakt. Het zit echt beter in elkaar dan Garmin Connect(vooral de app) wat een onoverzichtelijke brei aan data weergeeft. Begrijp me goed, Garmin's bieden over het algemeen veel meer inhoudelijke trainingsdata.

Ben het wel met je eens dat Garmin en ook Polar dit jaar wakker zijn geworden en flink heeft ingespeeld op de hype met allerlei producten activity tracker achtige oplossingen.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds Februari dit jaar ben ik met een coach bezig met een voeding/lifestyle programma i.c.m. sport (bootcamp). Hierbij heb ik een Fitbit Surge in bruikleen.

Dit programma loopt over enkele weken af en dan zal ik de Surge in moeten leveren helaas. Dus ik ben langzaam op zoek naar een alternatief. Maar ik heb lastige wensen volgens mij.

Ik zoek een 24/7 tracker voor de rust hartslag/sleep tracking, met daarbij een GPS voor de afstand en route tracking tijdens het bootcampen/mountainbiken en waterdicht om er ook op vakantie mee in het water te kunnen duiken (ik doe aan active vakanties waarbij raften en dergelijke aan bod komen).

Ik ben meer een "jack-of-all-trades" dan een "master of one" wat sporten betreft, dus ik zoek geen horloge die heel specifiek voor hardlopen is ofzo. En ik heb nooit mijn telefoon mee met bootcamp dus GPS in het horloge is wel nodig voor mij.

Dit is een lastige combinatie, zeker als ik ook nog eens lange batterij leven zou willen met een slank ontwerp om het 24/7 te dragen (dus ook op kantoor e.d.). Want ik heb ook nog eens kleinere polsen waardoor de grotere horloges al snel te groot zijn voor mij helaas.

De Garming vivosmart HR is leuk, maar mist GPS.

De Garmin Vivoactive HR lijkt aan mijn eisen te voldoen maar lijkt te groot en mindere software/accuratie t.o.v. Fitbit?

Ps. mijn coach zweert bij Fitbit en vind dat merk helemaal geweldig en beweerd dat het een marktleider is met 7 jaar voorsprong op de rest, maar ik ben daar niet van overtuigd. ;)
Dan kom je hier toch een beetje hier op uit, maar dat is meer een horloge look die alles kan... Alleen hevig aan de prijs ;)

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Miki schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:31:
[...]

Yupp wilde net zeggen, alleen voor de prijsverschil zou ik liever naar de Vivoactive HR gaan.

[...]

Ik heb zowel een Garmin FR225 als een Fitbit Alta. De ene gebruik ik puur voor het trainen, de andere voor een dagelijks overzicht van mijn activiteiten. En wat nog belangrijker is, ik wilde gewoon niet zo'n lomp ding om mijn pols :D

Wat Fitbit heel erg goed doet, is dat het een mooi platform heeft ontwikkeld waarbij heel overzichtelijk allerlei metrics zijn te bekijken, voeding/water kan worden bijgehouden, doelen kunnen worden gesteld en sociaal met elkaar kletsen en delen. Ze hebben een sport gadget naar het breder publiek toegankelijk gemaakt. Het zit echt beter in elkaar dan Garmin Connect(vooral de app) wat een onoverzichtelijke brei aan data weergeeft. Begrijp me goed, Garmin's bieden over het algemeen veel meer inhoudelijke trainingsdata.

Ben het wel met je eens dat Garmin en ook Polar dit jaar wakker zijn geworden en flink heeft ingespeeld op de hype met allerlei producten activity tracker achtige oplossingen.
Het mooie is dat vele platformen tegenwoordig data met elkaar uitwisselen. De kans is groot dat je met een Garmin device het Fitbit platform kunt blijven gebruiken, als je even een connectie kunt maken tussen Garmin Connect en Fitbit.
* Pathogen ziet op dit moment alleen geen directe connectie tussen deze twee platformen helaas...

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Pathogen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:30:
[...]

Het mooie is dat vele platformen tegenwoordig data met elkaar uitwisselen. De kans is groot dat je met een Garmin device het Fitbit platform kunt blijven gebruiken, als je even een connectie kunt maken tussen Garmin Connect en Fitbit.
* Pathogen ziet op dit moment alleen geen directe connectie tussen deze twee platformen helaas...
Ik zie juist een hele erge trend (vooral garmin), dat zij de data erg willen koppelen aan hun eigen site.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• RigolleM
Cyberpope schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:02:
[...]Ik zie juist een hele erge trend (vooral garmin), dat zij de data erg willen koppelen aan hun eigen site.
Niet mee eens! Dat 2 concurrenten (Garmin vs Fitbit) mekaars ecosysteem niet zien lijkt mij nog logisch, maar anderszijds maakt Garmin geen probleem om te connecteren met bv. Strava. Als ik in mijn Garmin connect kijk, ben ik verbonden met een Withings (weegschaal), MyFitnessPal, iOS Health en Strava. Strava wordt zelfs volledig geïntegreerd in de Garmin toestellen, zodoende je segmenten ziet tijdens het lopen/fietsen. MyFitnessPal is ook geïntegreerd in Garmin Connect. Het ganse calorieënverbruik-process wordt probleemloos gekoppeld in beide richtingen. Op de website/app van MyFitnessPal krijg ik ook de verbruikte calorieën (activiteiten en stappen) in rekening gebracht.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nou ik gebruik MyFitnessPal en het is verre van probleemloos (lees ook o.a. dcrainmaker).

Klopt onderling geen drol van. Dit ook gemeld bij zowel MFP als Garmin en die doen er niets mee. (ja, standaard antwoord, maar geen fix. Als maanden niet. ). MFP geeft andere waarden als Garmin.

DC rainmaker geeft ook aan dat Withings wel via MyFitnessPal gewicht overzet naar Garmin, maar dit alleen doet voor puur het gewicht, niet b.v. het vetpercentage. En dat Garmin ook geen enkele garantie wil geven dat het blijft werken (gesloten API). Het enige wat Garmin wil aangeven is dat ze op dit moment geen plannen hebben om deze door DERDEN ontwikkelde sync onmogelijk te maken zoals ze in het verleden wel met andere sync mogelijkheden gedaan hebben.

Even een paar quotes
bron
This rule is also mostly true for Garmin, but less so if you use other platforms. That’s because Garmin doesn’t really make it easy for 3rd parties to support the scale. For example, Withings has 106 apps they integrate with. Garmin has…well…1 (MyFitnessPal).
of
bron
Yes, you can technically get the data from a Fitbit or Withings scale to Garmin connect as noted above, but it’s a bit convoluted, and again, there’s no guarantee Garmin won’t decide to purposefully break that down the road (be it tomorrow or a year from now).
of
bron
Finally, I should clarify one minor loophole that I’ve noted above, which is the MyFitnessPal loophole. See, for the last year or so, since MyFitnessPal and Garmin Connect hooked up – they’ve sorta traded weight data, though hardly in any official manner.[...] It isn’t always reliable, or quick – but it does generally get there.
[...]Now, it remains to be seen whether or not Garmin kills that down the road.
Dat laatste hebben ze namelijk vaker gedaan. Dus reken jezelf niet rijk!!

[ Voor 21% gewijzigd door Cyberpope op 15-06-2016 19:43 ]

Verwijderd

Gisteren de FR230 ontvangen. Eerste indruk is goed. Bluetooth en ANT+ werken direct. Het horloge is aardig intuïtief en het maken van custom workout's gaat ook prima. Vandaag maar eens gaan proberen met hardlopen.

Puntje wat me wel stoort is het lichtje voor de backlight. Die zit zo dicht bij het display dat je echt duidelijk ziet waar het licht vandaan komt ipv een mooi totaal verlichte klok zoals vroeger op mijn Casio. Nu lijkt het op bleeding vanaf de onderkant.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 06:58:
Puntje wat me wel stoort is het lichtje voor de backlight. Die zit zo dicht bij het display dat je echt duidelijk ziet waar het licht vandaan komt ipv een mooi totaal verlichte klok zoals vroeger op mijn Casio. Nu lijkt het op bleeding vanaf de onderkant.
Mijn 235 heeft het ook. Het was mooier geweest om een OLED-schermpje erin te zetten ipv tot het nogal 80'ies ogende schermpje wat er nu in zit. Voor het geld verwacht je toch iets netters. Het is ook vrij typisch om bij de reclamefoto's van Garmin een high-res UI te laten zien terwijl in de werkelijkheid het scherm er niet uit ziet (bij wijze van).

Strava

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

Bedankt voor de reacties (op mijn post op de vorige pagina). Die Garming Vivosmart hr+ had ik nog niet gezien en is een interessant apparaatje.

Echter, ik ben er ook achter gekomen dat de Garming Vivoactive hr van vergelijkbare grote is als de Fitbit Surge (welke ik nu om heb). Dus mijn argument dat deze te groot zou zijn voor mij valt blijkbaar wel mee.

Hoe meer ik mij zit in te lezen hoe meer alternatieven interessant worden, want zo'n Forerunner of Fenix 3 ziet er ook heel gaaf uit (qua design vooral).

Nou, ik heb nog even de tijd om rustig in te lezen en uit te zoeken wat dat betreft. ;)

Wat dat betreft heb ik wel een vraag, voor algemeen gebruik en activity tracking is zo'n forerunner niet geschikt? Die zijn meer voor echt hardlopers e.d.?

[ Voor 11% gewijzigd door Dreanor op 16-06-2016 12:20 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Miki
Dreanor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:15:
Bedankt voor de reacties (op mijn post op de vorige pagina). Die Garming Vivosmart hr+ had ik nog niet gezien en is een interessant apparaatje.

Echter, ik ben er ook achter gekomen dat de Garming Vivoactive hr van vergelijkbare grote is als de Fitbit Surge (welke ik nu om heb). Dus mijn argument dat deze te groot zou zijn voor mij valt blijkbaar wel mee.

Hoe meer ik mij zit in te lezen hoe meer alternatieven interessant worden, want zo'n Forerunner of Fenix 3 ziet er ook heel gaaf uit (qua design vooral).

Nou, ik heb nog even de tijd om rustig in te lezen en uit te zoeken wat dat betreft. ;)

Wat dat betreft heb ik wel een vraag, voor algemeen gebruik en activity tracking is zo'n forerunner niet geschikt? Die zijn meer voor echt hardlopers e.d.?
Het activity gedeelte is voor alle Garmins hetzelfde. Dus de Forerunners houden ook je stappen bij :)

Verwijderd

Dreanor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:15:

Lees even iets terug. Ik heb ongeveer dezelfde keuze gemaakt en dezelfde vragen gesteld.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik sta nu ook voor een lastige keuze. Mijn FR610 is gisteren overleden, dus nu op zoek naar een vervanger!
Heb de FR-serie wel in de gaten gehouden, dus blijf in de Garmin hoek hangen. Er zit nu voor 2 jaar data in Garmin Connect, die wil ik niet kwijtraken. (2 jaar omdat de FR610 via Marktplaats was aangekocht, dus voor € 130 2 jaar gelopen).

Heb nu mijn twijfels tussen de 230 & 235. In dit topic al gezien dat ik niet de enige ben die voor dit dilemma staat. Van de 610 heb ik nog een borstband, dus vanuit dat oogpunt kan ik beter voor een 230 gaan. Echter, die borstband doe ik (bijna) nooit meer om. Met die band heb ik het gevoel dat ik heel erg beperkt ben, voelt niet fijn. Dus dan zou ik weer voor een 235 moeten gaan.

Heb ook nog een hele tijd aan de 630 gedacht, maar nadat ik gisteren met mijn hardlooptrainer heb gepraat, je moet bij de 630 echt die borstband erbij nemen, zonder borstband is de 630 niet zo krachtig als hij zou moeten zijn. Dan moet je bij Coolblue €389 aftikken, dat is toch wel een beetje veel voor een hardloophorloge.

Dus.. de vraag is... 230 of 235...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Die vraag kun je alleen zelf beantwoorden en eigenlijk heb je dat al gedaan. Als je de band niet fijn vindt en niet wilt gebruiken dan moet je de 235 nemen of geen HR-meten.

Gisteren voor het eerst gelopen met de 230. Bevalt echt meer dan prima. Scherm duidelijk afleesbaar, interval werkte erg goed en alle info die ik nodig heb was op het display beschikbaar. Echt een verademing om niet met een telefoon te hoeven lopen. Bij thuiskomst werd automatisch met Strava gesyncd, iets wat ik met mijn Edge altijd handmatig moet doen.

Ik ben in elk geval tevreden :)

• Roos79
Dan zou ik toch gaan voor de 235 want dan heb je toch net wat meer gegevens extra als hartslag data.
Het is nog niet altijd 100% maar ikzelf heb een Vivoactive HR en ben met de de data die ik eruit krijg eigenlijk meer als tevreden.
Wil ik meer hebben kan ik altijd een borstband koppen (jij kan dus altijd je oude borstband koppelen eraan voor een keer)
Calitomnication schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:38:
Ik sta nu ook voor een lastige keuze. Mijn FR610 is gisteren overleden, dus nu op zoek naar een vervanger!
Heb de FR-serie wel in de gaten gehouden, dus blijf in de Garmin hoek hangen. Er zit nu voor 2 jaar data in Garmin Connect, die wil ik niet kwijtraken. (2 jaar omdat de FR610 via Marktplaats was aangekocht, dus voor € 130 2 jaar gelopen).

Heb nu mijn twijfels tussen de 230 & 235. In dit topic al gezien dat ik niet de enige ben die voor dit dilemma staat. Van de 610 heb ik nog een borstband, dus vanuit dat oogpunt kan ik beter voor een 230 gaan. Echter, die borstband doe ik (bijna) nooit meer om. Met die band heb ik het gevoel dat ik heel erg beperkt ben, voelt niet fijn. Dus dan zou ik weer voor een 235 moeten gaan.

Heb ook nog een hele tijd aan de 630 gedacht, maar nadat ik gisteren met mijn hardlooptrainer heb gepraat, je moet bij de 630 echt die borstband erbij nemen, zonder borstband is de 630 niet zo krachtig als hij zou moeten zijn. Dan moet je bij Coolblue €389 aftikken, dat is toch wel een beetje veel voor een hardloophorloge.

Ik denk dat je eerst goed moet weten wat je wilt van je horloge:

- Is HR echt totaal onbelangrijk voor je? -> ga dan misschien voor een budget Garmin die alleen GPS doet
- Ga je het horloge 24/7 dragen? -> dan zitten er op de 230/235 leuke extra functies. Met de 235 heb je dan ook nog 24/7 HR monitoring (wat beperkt werkt).
- Ben je een gadget nerd? -> 230/235 ivm alle ConnectIQ apps
- Welke functies wil je nog meer gebruiken?
- Looks?

Op basis van wat je nu zegt, zou ik denk ik de 235 overwegen. Maar misschien is dat al 'too much'.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Calitomnication schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:38:

De vraag is... wat vind je belangrijk?

Budget? 2e hands 220/620
Regelmatig HR gebruiken? 235
Gewoon een goed nieuw hardloophorloge? 230

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:08:
[...]

De vraag is... wat vind je belangrijk?

Budget? 2e hands 220/620
Nee, niet echt een budget. Mijn visie.. Nu investeren, jaren plezier van hebben.
Regelmatig HR gebruiken? 235
Waarschijnlijk wel. Toen ik de 610 net had liep ik altijd met HR. Maar ben me steeds meer gaan ergeren aan die band, vandaar dat ik m niet gebruik.
Gewoon een goed nieuw hardloophorloge? 230
Idd.. denk dat ik mijn keuze heb gemaakt, het gaat de 235 worden. Kan die dan ook dagelijks als smartwatch gaan gebruiken.

Straks dus naar de MediaMartkt de 235 halen :)

Overigens baal ik hier nu wel ontzettend van. Had liever nog even gewacht op de Apple Watch 2. Ik heb de hoop (en vermoeden) dat deze een GPS module krijgt waardoor hij dus ook een prima hardloophorloge gaat zijn. (maar dat is gebaseerd op speculaties).

[ Voor 15% gewijzigd door Calitomnication op 17-06-2016 14:38 ]

tips voor New York

Die optische sensor van de Apple watch schijnt nog niet echt best te zijn, laat staan de statistieken die ze tevoorschijn toveren voor een serieuze hardloper.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ja ok, dat is dan ook wel weer waar :). En aangezien ik mezelf tot categorie "serieuze hardloper" reken, misschien toch maar voor de merken gaan die jaren in het vak zitten :)

tips voor New York

• rockhopper
Je kan ook nog voor de 230 gaan en een losse Scosche rythm+ nemen. Voordeel van deze optische band is dat je 'm niet voelt zitten en bruikbaar is met zo'n beetje alles (zowel ant+ als bluetooth ondersteuning). Je zou 'm dus ook mee kunnen nemen naar een volgend toestel en de betrouwbaarheid en nauwkeurigheid is in ieder geval beter dan de ingebouwde optische sensors bij de huidige generatie horloges.
Nadelen zijn er dan ook: weer een aparte lader, band werkt maar max 8-9u op één lading, buiten meten doet de band niks (geen opslag, geen display)

Wat betreft je apple overweging: mogelijk is de nieuwe erg goed, maar zo kan je nog wel 5 jaar blijven wachten tot je weer nieuwe snufjes en weet ik veel kan kopen. Je hebt nu eenmaal mensen die kopen en gebruiken, en je hebt mensen die sterven met de folder nog in de hand.

Mocht je echt twijfelen, en je verwacht binnenkort een release van een serieuze upgrade zou ik nu de tijd overbruggen met een 2e hands 220 of 610, deze was immers tot hij doodging prima voor je. Pik 'm goedkoop van MP en bij een echte duidelijke meerwaarde bij een toestel koop je die, verkoop je de 2e hands opnieuw. Zo schrijf je maximaal 100€ af, waarschijnlijk minder. Overigens kan je ook van de uitstekende reparatie service van garmin gebruik maken. Ik gok dat je voor minder dan 100€ een nieuw refurbished exemplaar krijgt, maar dan heb je natuurlijk geen nieuw speeltje ;)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Nieuwe speeltjes zijn toch veel leuker ;). En mijn nieuwe speeltje is de FR 235 geworden. Wat een mooi ding! Heb 'm nog maar een paar uur, maar de eerste indrukken zijn zeer positief. Heel interessant om 24/7 te monitoren wat je precies doet.
Qua gewicht en uitstraling beter dan de FR 610, begrijp me niet verkeerd, de 610 is een machtig mooi apparaat, maar tov van de 235 toch wel erg bulky. Maar goed, 5 jaar ontwikkeling is het verschil.

Ga morgen of zondag mijn eerste duurloop met de FR 235 maken, ben zeer benieuwd hoe hij zich gaat houden. Enige verrassing is wel de matheid van het scherm. Het is allemaal goed te lezen en als je buiten bent is het scherm kraakhelder. Maar binnen, waar minder licht op het scherm valt is het vrij mat en kan de backlight het verschil niet maken. Maar goed, ben een buitenloper, dus zal het niet als echt probleem gaan ervaren. Maar voor datvgeld zou het scherm naar mijn mening iets meer aanwezig mogen zijn.

tips voor New York

Verwijderd

Dat viel mij ook tegen ja. Geen mogelijk qua helderheid aanpassen. Overigens vond ik de activity tracking na een halve dag wel mooi geweest. Bij mij zweet het standaard bandje en het is best een fors horloge als je zelf niet al te groot bent.

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 21:10
Ben benieuwd of en wanneer DCRainmaker de Samsung Gear Fit II zal testen (na z'n niet al te positieve ervaringen met de eerste Gear Fit), lijkt me interessant toestel om in de gaten te houden. Vrees alleen dat hartslagmeting tijdens lopen toch niet zo accuraat zal zijn. De eerste reviews zeggen er echter weinig over...

Wel beetje 'raar' dat Samsung dit toestel voor €200 op de markt kan brengen, en dat Garmin voor zijn (vergelijkbare) Vivoactive HR zo'n €70 extra meent te mogen vragen, terwijl je op deze laatste niet eens muziek kan opslaan. Ok, Vivoactive HR is waterdicht, en heeft (misschien, valt nog te bezien) een betere optische hartslagmeter.

• rockhopper
dvraemdo schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:38:
Ben benieuwd of en wanneer DCRainmaker de Samsung Gear Fit II zal testen (na z'n niet al te positieve ervaringen met de eerste Gear Fit), lijkt me interessant toestel om in de gaten te houden. Vrees alleen dat hartslagmeting tijdens lopen toch niet zo accuraat zal zijn. De eerste reviews zeggen er echter weinig over...

Wel beetje 'raar' dat Samsung dit toestel voor €200 op de markt kan brengen, en dat Garmin voor zijn (vergelijkbare) Vivoactive HR zo'n €70 meent te mogen vragen, terwijl je op deze laatste niet eens muziek kan opslaan. Ok, Vivoactive HR is waterdicht, en heeft (misschien, valt nog te bezien) een betere optische hartslagmeter.
Garmin is in principe marktleider in dit doel gebied en kan daardoor makkelijker een prijs bepalen. Samsung zal de markt moeten veroveren en als je kijkt naar de smartphone geschiedenis dan zijn ze daar in principe wel tot toe in staat. Voorlopig is de tactiek dus lager in prijs te gaan zitten. Overigens zie je dat Garmin vorig jaar wel heeft gereageerd op de Polar M400 door veel meer features in de 230/235 toe te voegen (ten opzichte van de 220 die de directe concurrent was van de M400). Of het allemaal goede beslissingen zijn of niet laat ik dan maar even in het midden ;)

Verder is het voorlopig nog speculatie is of het hele toestel (de samsung gear fit II dus) een beetje fatsoenlijk is of niet, en de vivoactive hr al wel een 'redelijke' staat van dienst achter de rug heeft zou ik met mijn geld niet een samsung aanschaffen. Waterdichtheid is toch al erg lang aanwezig bij digitale horloges, om dit niet bij sport/gps horloges toe te passen is gewoon een fout en een groot gemis in mijn mening.

Overigens had ik verder nog niet door dat samsung een vervolg aan het maken was, ik zal eens inlezen wat het toestel allemaal kan en of het een sporthorloge is of meer een smartwatch a la apple's horloge.

• Miki
dvraemdo schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:38:

Wel beetje 'raar' dat Samsung dit toestel voor €200 op de markt kan brengen, en dat Garmin voor zijn (vergelijkbare) Vivoactive HR zo'n €70 extra meent te mogen vragen, terwijl je op deze laatste niet eens muziek kan opslaan. Ok, Vivoactive HR is waterdicht, en heeft (misschien, valt nog te bezien) een betere optische hartslagmeter.
Ik denk dat je je niet alleen op de hardware moet blindstaren maar ook moet kijken naar het bijbehorende platform waarop je je data kunt bekijken en eventueel kunt doorzetten naar een ander platform. S-Health lijkt me nou geen serieus platform wat zich kan meten met bijvoorbeeld Garmin Connect.
Pagina: 1 ... 36 ... 325 Laatste