Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 35 ... 320 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:56
PatrickC schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:58:
[...]

Wat betreft de stappen zit de vivoactive HR nu op 14138 en de Charge HR op 15528, dus dat is ook best een verschil. Welke beter is, is moeilijk te bepalen, maar ik weet uit ervaring dat de Charge HR hier altijd wel wat te hoog zit.
Nee Garmin is altijd zuinig geweest met trappen die meet dat anders al heb ik in de bergen nooit geen rare dingen gezien en van fitbit dus wel.
Die kwam met ontzettend hoge getallen terwijl Garmin met exacte hoogte meters kwam.
En dan vertrouw ik toch eerder Garmin dan Fitbit als ik eerlijk ben.
Een trap is ook maar 12 of 13 treden en vaak net niet genoeg om mee te tellen denk ik?
Loop ik beide trappen in huis gaat het eerder goed dan als ik er maar 1 pak dus ik heb sterk het vermoeden dat het toch daar ergens in zit.

Kwa stappen pakt fitbit elke arm/hand beweging mee en dat doet Garmin dus ja Garmin dus net wat zuiniger dan fitbit.
Maar loop ik 1000 stappen heb ik bij beide over het algemeen ook wel 1000 stappen is mijn ervaring maar ben ik in huis bezig is Fitbit erg gul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:29:
[...]

Loop ik beide trappen in huis gaat het eerder goed dan als ik er maar 1 pak dus ik heb sterk het vermoeden dat het toch daar ergens in zit.
Twee trappen in huis oplopen helpt in mijn geval niet. Morgen maar eens kijken op het werk. Daar is een verdieping een stuk hoger. Als daar wel trappen worden geteld, dan weet ik in ieder geval dat het wel 'werkt'. Maar thuis wordt het dan wel lastig om het doel van 10 trappen per dag te halen. ;) Verder opmerkelijk dat de 'klimmetjes' in mijn hardloopsessie vanmorgen ook niet als trap worden geteld. Waarschijnlijk zijn die niet steil genoeg.

Waar kan ik bij Garmin zien wanneer de trappen zijn gelopen? Bij Fitbit kan dat namelijk wel en dan is het ook veel makkelijker om te controleren.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 22-05-2016 19:51 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ach met al dat traplopen en kijken wat wel en niet werkt, helemaal perfect toch? Zetten die sporthorloges toch aan tot traplopen :).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-07 17:48
Tweddy schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:57:
[...]
Goed gevonden! Vind het persoonlijk nog steeds niet zo mooi maar ok. Ik ga denk ik voor een Suunto zonder hrm.
[afbeelding]
Is dat link de vivactiveHR? Ziet er mooier uit dan ik dacht. Mooi groot scherm.
rockhopper schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Ik gok erop dat de TT slechter is, maar ik heb geen ervaringen met TT toestellen. De fenix 3 heeft met name in de eerste 6 maanden na release een slechte reputatie opgebouwt door gps ontvangst die matig was bij bepaalde omstandigheden. Met name activiteiten (hardlopen en wandelen in het bijzonder in bosrijke gebieden) off-road hadden last van afwijkingen. Deze zijn inmiddels allemaal opgelost, al blijven er nog legio mensen op fora gal spugen en op & aanmerkingen maken. Ik kan natuurlijk niet voor andere mensen spreken, nog kan ik voor iemand anders bepalen wat acceptabele afwijkingen zijn en wat niet. Maar ik had ook last van de afwijkingen, en heb dit inmiddels niet meer.

Ik fiets met name veel en ik dual-log eigenlijk altijd met een oregon 600 (handheld toestel) en de Fenix 3 wijkt daar niet vanaf. Alle toestellen zullen wel eens een mindere dag hebben onder bepaalde omstandigheden. Maar ik denk dat voor gewone gebruikers (niet olympiërs, niet professionele sporters en niet militaire doeleinden) het verschil, als dat er al is tov andere toestellen, verwaarloosbaar is.

Dus ik zou je keuze niet af laten hangen van gps-nauwkeurigheid, maar eerder van de andere features (extra's, uiterlijk of afwezigheid hier van) als je toestellen af aan het wegen bent.
Ik heb de TT-Runner1 gehad (vervolgens doorgegeven aan mijn vrouw), het is een wat saai horloge met weinig features. Maar de gps is 1 van de pluspunten. Snelle fix en mijn meest accurate horloge tot nu toe geweest.
Mijn FR235 zat er vandaag ook weer bijna 200meter naast op een HM.

[ Voor 63% gewijzigd door Sinned123 op 22-05-2016 20:07 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinned123 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:05:
[...]

Is dat link de vivactiveHR? Ziet er mooier uit dan ik dacht. Mooi groot scherm.
Ja. Een rechthoekig scherm is ook wat efficiënter. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:47

vhal

ಠ_ಠ

Sinned123 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:05:
Mijn FR235 zat er vandaag ook weer bijna 200meter naast op een HM.
Stel dat het parcours exact 100% de HM-afstand was, dan val je toch niet over die ~ 0,01%.... :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
1% en heb dit nu op 2 van de 3 wedstrijden gehad.
Die 3e was minder proffesioneel, maar was wel spoton.
Mijn oude TT-Runner zat er meestal max 20meter naast.
En ja valt allemaal binnen de specificaties van 2-3%, maar wel reteirritant dat je halverwege de wedstrijd erachter komt dat je 30sec achterloopt op je schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Als de wedstrijd goed is uitgemeten kom je altijd te hoog uit, tenzij je de bochten haaks neemt en altijd de binnenbocht pakt. Is in de praktijk onmogelijk, omdat je snelheid hebt. Ieder goed functionerend GPS-horloge gaat je een dergelijke 'fout'marge geven. Lekker makkelijk om je horloge de schuld te geven; je zal gewoon harder moeten lopen en meer marge aanhouden. En inderdaad wat PatrickC hieronder zegt: kijken of wat op je horloge staat matcht met de borden langs de kant. Altijd uitgaan van de minst gunstige.

[ Voor 35% gewijzigd door Positron op 22-05-2016 21:17 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaringen met een Garmin FR610 zijn wat dat betreft nogal wisselend in de ongeveer 10 HM's die ik ermee gelopen heb. Afwijkingen van + of - 100-200 meter komen voor. 200 meter afwijking op 21,1km lijkt inderdaad weinig (1%) maar als je op schema loopt waar een paar seconden per km belangrijk zijn, kun je inderdaad bedrogen uitkomen. Gelukkig loop ik meestal wedstrijden waar km aanduidingen langs de kant staan, dus je merkt vanzelf wanneer de horloge wat afwijkt en je kunt daar dan rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Positron schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:06:
Als de wedstrijd goed is uitgemeten kom je altijd te hoog uit, tenzij je de bochten haaks neemt en altijd de binnenbocht pakt. Is in de praktijk onmogelijk, omdat je snelheid hebt. Ieder goed functionerend GPS-horloge gaat je een dergelijke 'fout'marge geven. Lekker makkelijk om je horloge de schuld te geven; je zal gewoon harder moeten lopen en meer marge aanhouden. En inderdaad wat PatrickC hieronder zegt: kijken of wat op je horloge staat matcht met de borden langs de kant. Altijd uitgaan van de minst gunstige.
Ik geef helemaal niks de schuld.
Ik ken de beperkingen van de techniek.
Ik geef alleen aan dat mijn TT-Runner het beter deed.

200meter op mijn tempo is ongeveer minuut en nu ik dit weet bouw ik inderdaad een marge in.
Ik heb dit eerder gehad met mijn motoactv die had een afwijking van 180m op 15km.
Het is gewoon rete irritant daar op race-day achter te komen.

Ik snap overigens ook wel dat je iets meer meters maakt op een wedstrijd, maar 200m?
Zal eerder metertje of 20 zijn. Af en toe een stoepje haalt er weer iets vanaf :P
PatrickC schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:07:
Mijn ervaringen met een Garmin FR610 zijn wat dat betreft nogal wisselend in de ongeveer 10 HM's die ik ermee gelopen heb. Afwijkingen van + of - 100-200 meter komen voor. 200 meter afwijking op 21,1km lijkt inderdaad weinig (1%) maar als je op schema loopt waar een paar seconden per km belangrijk zijn, kun je inderdaad bedrogen uitkomen. Gelukkig loop ik meestal wedstrijden waar km aanduidingen langs de kant staan, dus je merkt vanzelf wanneer de horloge wat afwijkt en je kunt daar dan rekening mee houden.
Afhankelijk van de wedstrijd zijn de km aanduidingen onderweg ook niet 100% accuraat.
Zo zie ik ze regelmatig op lantaarn palen hangen en die zijn er niet altijd precies op de gewenste KM's.

[ Voor 25% gewijzigd door Sinned123 op 22-05-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39
Ah... zo liep ik eens een HM waarbij ik na een km of 15 met een gemiddelde pace van 4:37 liep, waar ik mijn PR op 4:40 heb gelopen. In de pocket dacht ik, en wist de 4:37 als gemiddelde vast te houden. Kom ik over de finish, blijk ik 7 seconden bóven mijn PR te hebben gelopen. Aargh... Volgende keer dat ik zo weinig marge heb toch maar mijn horloge-scherm op 'duration' zetten, die 7 seconden had ik er nog wel af kunnen krijgen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Valorian schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:14:
Ah... zo liep ik eens een HM waarbij ik na een km of 15 met een gemiddelde pace van 4:37 liep, waar ik mijn PR op 4:40 heb gelopen. In de pocket dacht ik, en wist de 4:37 als gemiddelde vast te houden. Kom ik over de finish, blijk ik 7 seconden bóven mijn PR te hebben gelopen. Aargh... Volgende keer dat ik zo weinig marge heb toch maar mijn horloge-scherm op 'duration' zetten, die 7 seconden had ik er nog wel af kunnen krijgen... ;)
Daarom gebruik ik ook de velden:
  • Average Pace
  • Lap Pace (per km)
  • Distance
  • Time (gaat lopen wanneer je op de startknop drukt
En dan kom ik redelijk goed uit, zolang je een aantal tussenkomst tijden hebt onthouden (van je doelstelling). Al dan niet met behulp van een zelf gemaakt bandje :P

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07 21:09
Suunto Traverse:.

+ design, robuust
+ scherm en knoppen
+ menu

- fors horloge
- geen ingebouwde hartslagmeter
- gevoelige en onhandige oplaadklem
- HTC- en sommige Motorola modellen met Android 5.0.x hebben koppelproblemen tussen horloge en app.

Edit:
HTC phones running Android 5.0.X are having serious trouble syncing with the Movescount App. HTC One M7 and M8 are both affected. We are not aware of any work-around.

We have investigated the issue and learned that a known Android bluetooth bug is causing the trouble. Several other phone manufacturers have solved this issue in their updated 5.1 software.

[ Voor 76% gewijzigd door Tweddy op 24-05-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 20:47

racoon

mooowwww

Iemand die weet waar ik in de Garmin forerunner 929 XT instel dat hij elke km de km tijden doorgeeft?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dat is de auto lap functie, die moet je per activiteit (rennen, fietsen) instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:18:
[...]

Je zit met alle toestellen prima, de M400 geeft het meeste waar voor zijn geld, de V800 eigenlijk 't minste. De 630 vind ik persoonlijk ook een beetje duur als je kijkt naar het uiterlijk en eigenlijk de beperkingen die je krijgt tov een Fenix 3. Dan heb ik het met name over de beperkte aanbiedingen qua 'activiteiten'. Ik zou dan persoonlijk eerder een 230/235 aanschaffen. Met de F3 kan je eigenlijk niet verkeerd gaan als je budget het toelaat.

Overigens heeft DCRainmaker.com het over een 'sale' voor bepaalde toestellen van oa Garmin. Misschien leuk om even door te nemen, al weet ik niet in hoeverre deze aanbiedingen in Nederlandse shops doortellen.

Je zou eigenlijk ook nog de nieuwe vivoactive HR in overweging kunnen nemen. Maar dat hangt een beetje af van hoeveel waarde je hecht aan de 'sport' features tov de activity tracking.
Zojuist de F3 besteld bij Coolblue. Ben erg benieuwd naar het design en functies. Heb de normale zilvere versie met rode band besteld. Als het horloge bevalt koop ik denk ook nog een zwarte sport band en leren bruine band voor de casual momenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:05:
[...]

Zojuist de F3 besteld bij Coolblue. Ben erg benieuwd naar het design en functies. Heb de normale zilvere versie met rode band besteld. Als het horloge bevalt koop ik denk ook nog een zwarte sport band en leren bruine band voor de casual momenten
Ik weet niet of je bekend bent met nato straps maar ik heb laatst deze gekocht (past ideaal bij de grey-versie die ik heb) en deze omdat leer ook wel leuk is op zijn tijd. Het mooie van nato straps is dat je ze binnen 5 seconden verwisseld en mocht je een contact allergie hebben, dankzij zo'n strap raakt je arm alleen de band aan en niet het metaal van het horloge.

Overigens heeft garmin zelf ook 'nep' nato straps, die zijn wat eenvoudiger, duurder, maar verder wel kwalitatief goed.

Verder denk ik dat je wel blij zult zijn met je keus, en mocht je 'm toch terug sturen laat het even hier weten, dan kunnen we misschien hier goedkoop een 2e kansje scoren bij Coolblue 8)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:44:
[...]

Ik weet niet of je bekend bent met nato straps maar ik heb laatst deze gekocht (past ideaal bij de grey-versie die ik heb) en deze omdat leer ook wel leuk is op zijn tijd. Het mooie van nato straps is dat je ze binnen 5 seconden verwisseld en mocht je een contact allergie hebben, dankzij zo'n strap raakt je arm alleen de band aan en niet het metaal van het horloge.

Overigens heeft garmin zelf ook 'nep' nato straps, die zijn wat eenvoudiger, duurder, maar verder wel kwalitatief goed.

Verder denk ik dat je wel blij zult zijn met je keus, en mocht je 'm toch terug sturen laat het even hier weten, dan kunnen we misschien hier goedkoop een 2e kansje scoren bij Coolblue 8)
Hij is binnen. Aardig ding. Niet TE groot voor mij. Rode band wordt denk snel vervangen.
Vanavond updaten via Connect en bekijken wat er allemaal voor settings in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:44:
[...]

Hij gaat toch retour, dus 2e kansje liefhebbers opgelet :)
Vond hem toch niet mooi genoeg om hem dagelijks te gaan dragen. De functies zijn wel top.
Ik ruil hem met de FR630 die ik dan enkel gebruik voor workouts. Daily activity tracking laat ik even voor wat t is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vraagje ik heb een Garmin forerunner 920 xt, nu wil ik 10x300 met 200 pauze lopen, tijdens de pauze wil ik het horloge pauzeren en daarna verder gaan, hoe doe ik dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
racoon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:04:
Vraagje ik heb een Garmin forerunner 920 xt, nu wil ik 10x300 met 200 pauze lopen, tijdens de pauze wil ik het horloge pauzeren en daarna verder gaan, hoe doe ik dat precies?
Ga naar garmin connect (log in enzo) en kies maak een workout. In jouw geval hardlopen. Stel 'm samen zoals je wilt, In jouw geval dus 300 meter hardlopen, 200 meter cooldown en dan kan je zelf daar aangeven welke eisen je hebt tijdens je rennen of wandelen.
Als je klaar bent met het maken, opslaan en naar apparaat versturen.
Dan op het horloge workout starten. > hoofdmenu > training > workout.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

rockhopper schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:46:
[...]

Ga naar garmin connect (log in enzo) en kies maak een workout. In jouw geval hardlopen. Stel 'm samen zoals je wilt, In jouw geval dus 300 meter hardlopen, 200 meter cooldown en dan kan je zelf daar aangeven welke eisen je hebt tijdens je rennen of wandelen.
Als je klaar bent met het maken, opslaan en naar apparaat versturen.
Dan op het horloge workout starten. > hoofdmenu > training > workout.
Bedankt voor je reactie, maar ik bedoel hoe pauzeer ik het horloge en hervat ik hem na die 200 meter weer voor de volgende 300 en dat hij dit gewoon bij elkaar blijft optellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Als je je horloge pauzeert kan hij natuurlijk de 200 meter niet waarnemen, dus ik begrijp niet goed hoe je wilt dat je horloge 200 meter waarneemt... Misschien begrijp ik iets niet goed?

Wil je alleen 'snelle' stukjes opgenomen hebben? Is dat het? Zo werkt het niet denk ik. Een workout is gewoon een training, mocht het echt puur om het rennen gaan kan je achteraf nog wat knippen en plakken. Of als je zelf een goed gevoel van afstand hebt kan je 'm manueel pauzeren, maar zover ik weet is een pauze een pauze en zal ie dan niets meten.

[ Voor 48% gewijzigd door rockhopper op 25-05-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:33
Je kan ook herhalingen instellen, zodat je bijvoorbeeld 10 keer dat setje 300/200 doet. Maar die 200 meter verdwijnt niet, het horloge meet door. Wel kan je achteraf elke 300 meter (en 200 meter) als aparte ronde terugvinden op Garmin Connect. Is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Nee ik wil het horloge op een willekeurig moment kunnen stoppen en zodra ik wil die run weer kunnen hervatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
Volgens mij dan tien herhalingen instellen van 300 meter gevolgd door rust die stopt als je op lap drukt, waardoor de volgende 300 meter begint van de tien herhalingen.

Of gewoon de start/stop een keer indrukken, en dan hervatten kiezen als je verder wil?

[ Voor 21% gewijzigd door Trenchdog op 25-05-2016 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Nee ook niet wat ik wil, ik wil weten hoe ik het horloge pauzeer en daarna hervat zodat na 200 meter de 300 meter 600 meter word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

gewoon op pauze drukken?? Alleen dan neemt hij die 200 meter niet waar natuurlijk....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
Ik geloof niet dat ik een optie ken waardoor je alleen je 'snelle' stukken optelt en de ruststukken niet mee laat tellen. Het horloge blijft doortellen zolang een sessie duurt. Ik geloof ook niet dat er een veld is om dat te tonen, alles knoopt aan bij een volledige sessie of een lap (waarbij elke stap in een structured workout automatisch een lap is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
racoon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:16:
Nee ook niet wat ik wil, ik wil weten hoe ik het horloge pauzeer en daarna hervat zodat na 200 meter de 300 meter 600 meter word
Wat jij wilt kan in ieder geval op de polar.
Daarop kan je kiezen of je volgende work-out continous is of dat je een knopje moet drukken.
De rest van je workout word dan ook gewoon gelogged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Bij mijn polar begin ik te lopen drukte na 300 meter op stop, ging 200 meter dribbelen, drukte op hervatten en hij begon bij 300 en bij 600 drukte ik weer op stop en daarna op hervatten, dat is wat ik zoek, alleen weet niet waar op de 920 xt de pauze knop zit en hoe ik hem daarna weer hervat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23
Pauze is de start knop. Hervatten doe je met dezelfde knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:20
Maar waarom wil je dat?
Dribbelen is actieve rust welke je ook zou moeten willen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Requiem19 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:53:
Pauze is de start knop. Hervatten doe je met dezelfde knop.
Thnx, dat is wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

tlpeter schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:54:
Maar waarom wil je dat?
Dribbelen is actieve rust welke je ook zou moeten willen meten.
Ik kan dus beter een workout maken via het horloge met 10x 0,30 km en rust 0,20 km, doet hij die rust dan elke keer na de 300 meter, en stopt deze aan het eind vanzelf of moet ik iets doen om hem te beëindigen en op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Een workout doet precies wat jij wilt.
Het horloge geeft aan wat je moet doen.
Jij hoeft het alleen maar op te volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39
Weet iemand of er ook gratis hardloop-platforms zijn (a la runkeeper, mapmyfitness, strava, etc) waar je tevens splits per 100m kan terugzien? De GPS data zou hierin moeten voorzien, maar de meeste platforms bieden standaard alleen splits per 1km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
racoon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:08:
[...]
Ik kan dus beter een workout maken via het horloge met 10x 0,30 km en rust 0,20 km, doet hij die rust dan elke keer na de 300 meter, en stopt deze aan het eind vanzelf of moet ik iets doen om hem te beëindigen en op te slaan?
Als je 'klaar bent' met je workout dan stop je de activiteit. Dat kan zowel gedurende de workout of na de workout. Nadat je de activiteit/workout stopt dan vraagt het horloge wat je met de data wilt doen. Meestal zijn de opties: hervat (doorgaan dus), opslaan, weggooien, trackback (terug naar je startplek) en hervat later. Je kiest dan normaal gesproken opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

rockhopper schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:12:
[...]

Als je 'klaar bent' met je workout dan stop je de activiteit. Dat kan zowel gedurende de workout of na de workout. Nadat je de activiteit/workout stopt dan vraagt het horloge wat je met de data wilt doen. Meestal zijn de opties: hervat (doorgaan dus), opslaan, weggooien, trackback (terug naar je startplek) en hervat later. Je kiest dan normaal gesproken opslaan.
Dus hervatten is het zelfde als pauze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 15:23
Valorian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:09:
Weet iemand of er ook gratis hardloop-platforms zijn (a la runkeeper, mapmyfitness, strava, etc) waar je tevens splits per 100m kan terugzien? De GPS data zou hierin moeten voorzien, maar de meeste platforms bieden standaard alleen splits per 1km.
Webversie van Sporttracks gaat tot 500 meter (en 1/4, 1/2, 1, 2 mijl, 1, 2, 5km en hellingen)
https://sporttracks.mobi/activity/11311325#page=segments
De windows client kan volgens mij custom splits aan (al dan niet via een plug-in), maar daar heb ik geen ervaring mee.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
racoon schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:40:
[...]
Dus hervatten is het zelfde als pauze.
Niet helemaal, je kan iets hervatten, een activiteit dus, mits je 'm stopt, dat doe je via de start/stop knop. Je kan daar ook een 'pauze' functie aan toekennen. Het verschil is zichtbaar in het symbooltje.
Stop is meestal een rood vierkant waarna de activiteit in principe beëindigd tenzij je 'm hervat.

Bij pauze zijn er twee gele/oranje rechthoekjes zichtbaar (universeel symbool voor pauze op alle afstandsbedieningen enzo) meestal zet je deze op automatisch mits je bv onder een bepaalde snelheid zit / stilstaat. Hierbij is de activiteit in principe niet afgelopen, wat bij start/stop wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik heb de Garmin forerunner 920xt, via Garmin connect een workout gemaakt, deze in de agenda gezet en via de website gesynchroniseerd, ik zie hem wel op mijn telefoon in de app staan bij agenda en workout maar niet op mijn horloge, wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
racoon schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:33:
Ik heb de Garmin forerunner 920xt, via Garmin connect een workout gemaakt, deze in de agenda gezet en via de website gesynchroniseerd, ik zie hem wel op mijn telefoon in de app staan bij agenda en workout maar niet op mijn horloge, wat doe ik verkeerd?
Maak de workout, sla deze op, klik op verzend naar toestel, synchroniseer. Dit alles op de garmin connect website. Dat zijn alle stappen die ik doe.

De hele agenda enzo en telefoon gebruik ik persoonlijk niet (ik vind de app behoorlijk ruk) dus ik weet ook niet precies hoe (en of) dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de Forerunner 630. Leuk ding. Als ik kies voor een activiteit heb ik de keuze tussen hardlopen en race. Is race specifiek voor evenementen?? Dat die dan op een andere manier worden weergegeven op garmin Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Het is al opgelost

[ Voor 81% gewijzigd door racoon op 28-05-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:48:
Heb nu de Forerunner 630. Leuk ding. Als ik kies voor een activiteit heb ik de keuze tussen hardlopen en race. Is race specifiek voor evenementen?? Dat die dan op een andere manier worden weergegeven op garmin Connect?
Dat, maar het biedt je ook de mogelijkheid voor races andere instellingen, bijvoorbeeld andere schermindelingen, met een druk op de knop te kiezen. Een stukje gemak zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:27
Ik zit momenteel in dubio om de Polar M400 of Garmin Forerunner 25 te halen.
Garmin ondersteunt Windows Phone (telefoon via werk). Polar niet. Dus zou ik handmatig moeten syncen.
De Polar heeft wat meer mogelijkheden qua trainingen, etc.

Voorkeur gaat uit naar Garmin.
Ik zag alleen een leuke feature van Polar genaam finish time estimator.
Nu is zoiets zelf wel uit te rekenen, maar wel handig. Is er zoiets voor Garmin?
Ik kan het niet vinden, alleen voor 3rd party apps icm Connect IQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
Garmin heeft dat wel, maar op de duurdere, nieuwere versies zoals 230/235 en 620/630 (Race Predictor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik de Garmin vivoactive HR nu een dikke week en na het stoppen van een activiteit waarbij ook je hartslag gemeten wordt, wordt na 2 minuten een herstelhartslag getoond. Het lijkt er echter op dat deze herstelhartslag verder niet wordt vastgelegd bij de activiteit en ook nergens zichtbaar is op Garmin Connect? Of zie ik ergens iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:25:
Ik gebruik de Garmin vivoactive HR nu een dikke week en na het stoppen van een activiteit waarbij ook je hartslag gemeten wordt, wordt na 2 minuten een herstelhartslag getoond. Het lijkt er echter op dat deze herstelhartslag verder niet wordt vastgelegd bij de activiteit en ook nergens zichtbaar is op Garmin Connect? Of zie ik ergens iets over het hoofd?
Zo'n herstelhartslag wordt nooit opgeslagen bij welk model dan ook zover ik weet. Om het nog eens extra geheimzinnig te maken wordt er ook in de meeste handleidingen geen woord over gerept. Mocht het toch ergens staan hou ik me aanbevolen voor een verbetering van mijn antwoord natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rockhopper schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:44:
[...]

Zo'n herstelhartslag wordt nooit opgeslagen bij welk model dan ook zover ik weet. Om het nog eens extra geheimzinnig te maken wordt er ook in de meeste handleidingen geen woord over gerept. Mocht het toch ergens staan hou ik me aanbevolen voor een verbetering van mijn antwoord natuurlijk ;)
In de handleiding van de VA HR:
Herstelhartslag
Als u traint met een hartslagmeter, kunt u na elke activiteit uw herstelhartslag controleren. Uw herstelhartslag is het verschil tussen uw hartslag tijdens de training en uw hartslag twee minuten na het einde van de training. Voorbeeld: Na een normale training stopt u de timer. Uw hartslag is 140 bpm. Na twee minuten rust of coolingdown is uw hartslag 90 bpm. Uw herstelhartslag is dan 50 bpm (140 min 90). Onderzoek heeft uitgewezen dat er een verband is tussen herstelhartslag en hartconditie. In het algemeen geldt dat hoe hoger de herstelhartslagwaarde is, hoe gezonder het hart.
TIP: De beste resultaten worden verkregen wanneer u gedurende twee minuten stopt met bewegen, terwijl het toestel uw herstelhartslagwaarde berekent. Nadat deze waarde wordt weergegeven, kunt u de activiteitgegevens opslaan of verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Die herstelhartslag is een beetje vreemd idd. Soms verschijnt 'ie, soms niet. Volgens mij krijg ik 'm alleen als ik de activiteit nog niet heb afgesloten, maar 'm wel handmatig heb gestopt. Geen idee eigenlijk. Net als de VO2-max en de Treshold-speed en pace. En de meldingen hoe m'n conditie die dag is. Soms komen ze voorbij, maar meestal niet. Of ze komen alleen als er echt significante afwijkingen zijn. Dan nog komen ze niet op de momenten dat ik ze verwacht.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Positron schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:11:
Die herstelhartslag is een beetje vreemd idd. Soms verschijnt 'ie, soms niet. Volgens mij krijg ik 'm alleen als ik de activiteit nog niet heb afgesloten, maar 'm wel handmatig heb gestopt. Geen idee eigenlijk. Net als de VO2-max en de Treshold-speed en pace. En de meldingen hoe m'n conditie die dag is. Soms komen ze voorbij, maar meestal niet. Of ze komen alleen als er echt significante afwijkingen zijn. Dan nog komen ze niet op de momenten dat ik ze verwacht.
Je krijgt de herstelhartslag te zien als je een actviteit hebt gestopt en hierna 2 minuten wacht, zonder de actviteit al op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dat lijkt me te kloppen, als ik mijn activiteit afsluit (stopzet) maar nog niet opsla of later verderga (dus eigenlijk gewoon niets anders doe dan alleen stoppen) krijg ik 'm in beeld. Mocht je de activiteit meteen opslaan is het jammer. Die vo2 max / treshold enzo heb ik weinig ervaring mee omdat ik bijna nooit hardloop.
Zo duidelijk als het kennelijk in de VA HR handleiding staat heb ik het nooit kunnen vinden, maar ik heb dat toestel dan ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:27
Vanavond de Polar M400 besteld bij Coolblue. Morgen in huis en daarna ff rondje huppelen.
Ben benieuwd :-)

Loop vooral in de zomer i.v.m. zomerstop voetbal. Dus wil eerst de kat uit de boom kijken voordat ik een FR235 haal o.i.d.
Gezien het aantal recensies en het cijfer na deze aantallen kan het geen verkeerd instaphorloge zijn.

Wilde bewust met hartband, omdat ik thuis geregeld Insanity doe.

[ Voor 9% gewijzigd door Roodey op 29-05-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik kan op de 920 xt bij settings de language alleen op Engels zetten en niet op Nederlands, waarom is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
herstelhartslag inderdaad zoals eerder vermeld na 2min wachten, vervolgens kan je de workout saven. (Bij TomTom is dit volgens mij 1minuut)
Vo2max zie je alleen als hij veranderd en anders is hij hetzelfde als vorige keer.
Bij mij wijkt de vo2max dusdanig af, dat hij voor PR richttijden totaal ongeschikt is, ik gebruik hem enkel voor relatieve vorm.

[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 29-05-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
racoon schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:36:
Ik kan op de 920 xt bij settings de language alleen op Engels zetten en niet op Nederlands, waarom is dat?
Wat had je zelf al gevonden? We zijn best bereid je op weg te helpen, maar we zijn niet je persoonlijke helpdesk. Met de hoeveelheid vragen die je hebt kan je misschien beter eens langsgaan bij de winkel waar je 'm aangeschaft hebt.
Sinned123 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:52:
[...]

herstelhartslag inderdaad zoals eerder vermeld na 2min wachten, vervolgens kan je de workout saven. (Bij TomTom is dit volgens mij 1minuut)
Vo2max zie je alleen als hij veranderd en anders is hij hetzelfde als vorige keer.
Bij mij wijkt de vo2max dusdanig af, dat hij voor PR richttijden totaal ongeschikt is, ik gebruik hem enkel voor relatieve vorm.
Toen ik nog wel hardliep veranderde de vo2max nooit, daarbij vind ik het een nietszeggend getal. Ik begrijp wel dat het ergens voor staat en dat het een indicator is voor vooruitgang of achteruitgang, maar het is niet iets waar ik echt op kan letten tijdens een training of specifiek naar toe kan werken. Het heeft voor mij dan ook geen meerwaarde. Misschien dat iemand iets weet of er wel wat functioneels mee te doen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
racoon schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:36:
Je stelt (imo) wel heel veel vragen die je gewoon kunt vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Over VO2Max
VO2Max is zeker geen nietszeggend getal, maar het probleem is dat het slechts beperkt trainbaar is. 't Gaat voornamelijk over het talent om zuurstof op te kunnen nemen in je bloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:55
Roodey schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:20:
Vanavond de Polar M400 besteld bij Coolblue. Morgen in huis en daarna ff rondje huppelen.
Ben benieuwd :-)

Loop vooral in de zomer i.v.m. zomerstop voetbal. Dus wil eerst de kat uit de boom kijken voordat ik een FR235 haal o.i.d.
Gezien het aantal recensies en het cijfer na deze aantallen kan het geen verkeerd instaphorloge zijn.

Wilde bewust met hartband, omdat ik thuis geregeld Insanity doe.
Vanmorgen ook de polar M400 besteld. Morgen binnen en heb ik de hele avond de tijd om het apparaat in te stellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een weekje de Garmin vivoactive HR gebruikt en ter vergelijking mijn Fitbit Charge HR ook nog gebruikt:
- het aantal stappen geteld door de Garmin is 79% van het totaal van de Fitbit
- het aantal verdiepingen omhoog geteld door de Garmin is 53% van de Fitbit
- de gemiddelde hartslag voor een activiteit is 2-3% hoger op de Garmin
- de Fitbit detecteert slapen (start, eind en aantal keer wakker) beter
- 24x7 hartslagmeting op de Fitbit is nauwkeuriger, met name tijdens de slaap (frequentie van hartslagmeting op de Garmin is veel lager)

Een voorzichtige conclusie is dat de Fitbit Charge HR de betere activity tracker is. Wat betreft de stappen telt de Fitbit er teveel en de Garmin er te weinig. Wat betreft het detecteren van verdiepingen zit de Fitbit veel dichter bij de werkelijkheid.

Nu is de VA HR nog maar net op de markt, dus hopelijk worden met toekomstige firmware updates nog wat verbeteringen doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
PatrickC schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:33:
Ik heb nu een weekje de Garmin vivoactive HR gebruikt en ter vergelijking mijn Fitbit Charge HR ook nog gebruikt:
- het aantal stappen geteld door de Garmin is 79% van het totaal van de Fitbit
- het aantal verdiepingen omhoog geteld door de Garmin is 53% van de Fitbit
- de gemiddelde hartslag voor een activiteit is 2-3% hoger op de Garmin
- de Fitbit detecteert slapen (start, eind en aantal keer wakker) beter
- 24x7 hartslagmeting op de Fitbit is nauwkeuriger, met name tijdens de slaap (frequentie van hartslagmeting op de Garmin is veel lager)

Een voorzichtige conclusie is dat de Fitbit Charge HR de betere activity tracker is. Wat betreft de stappen telt de Fitbit er teveel en de Garmin er te weinig. Wat betreft het detecteren van verdiepingen zit de Fitbit veel dichter bij de werkelijkheid.

Nu is de VA HR nog maar net op de markt, dus hopelijk worden met toekomstige firmware updates nog wat verbeteringen doorgevoerd.
-Betreft de trappen ga een gelijke goede trap op dan zul je zien dat ze beide gelijk tellen.
(Jep afgelopen weken uitgebreid getest met de trap een dijk op)
-Stappen tijdens een wandeling lopen ze alletwee nagenoeg gelijk op want bij beide zit ik bijna altijd aan dezelfde hoeveelheid stappen.
Enkel in en om huis is de fitbit veel te royaal en Garmin heel schaars met stappen uitdelen.
-Slaap is bij de Fitbit vele maken gevoeliger dan bij de Garmin dat klopt helemaal deze zegt veel sneller dat ik slaap en dat corrigeer ik gewoon bij.
-Hartslag slaat de fitbit meermaals op hol dan heb ik hartslagen van heb ik jouw daar waar geen bal van klopt hoe weet ik dat nou omdat ik dat al eens nagemeten had met een Scosche Rythum + band
Ik vind dat de banden kwa hartslagen als je overal kijkt dat de Vivoactive HR beter is dan de Charge HR

Ik draag de Charge HR nu een jaar en de Vivoactive HR nu een week of 3 en daarvoor dus al bijna een jaar een ander Garmin horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:52:
[...]

-Betreft de trappen ga een gelijke goede trap op dan zul je zien dat ze beide gelijk tellen.
(Jep afgelopen weken uitgebreid getest met de trap een dijk op)
-Stappen tijdens een wandeling lopen ze alletwee nagenoeg gelijk op want bij beide zit ik bijna altijd aan dezelfde hoeveelheid stappen.
Enkel in en om huis is de fitbit veel te royaal en Garmin heel schaars met stappen uitdelen.
-Slaap is bij de Fitbit vele maken gevoeliger dan bij de Garmin dat klopt helemaal deze zegt veel sneller dat ik slaap en dat corrigeer ik gewoon bij.
-Hartslag slaat de fitbit meermaals op hol dan heb ik hartslagen van heb ik jouw daar waar geen bal van klopt hoe weet ik dat nou omdat ik dat al eens nagemeten had met een Scosche Rythum + band
Ik vind dat de banden kwa hartslagen als je overal kijkt dat de Vivoactive HR beter is dan de Charge HR

Ik draag de Charge HR nu een jaar en de Vivoactive HR nu een week of 3 en daarvoor dus al bijna een jaar een ander Garmin horloge.
Hartslag op hol heb ik in een jaar tijd met de Charge HR nooit last van gehad. Juist bij de vivoactive HR had ik zaterdag juist een piek van 198, iets wat me erg stug lijkt bij een duurloop waarbij ik lang niet 'in het rood' liep. Verder valt me op dat de vivoactive HR niet direct de huidige hartslag toont, maar het een tijdje duurt voordat deze correct wordt weergegeven (hartslag symbool stopt dan met knipperen). En de frequentie van hartslagmeting tijdens slaap is wel heel erg laag. Dat laatste werd ook al genoemd in de review van DC Rainmaker. Waarschijnlijk is deze frequentie zo laag om batterij te sparen, maar de batterijduur van de vivoactive HR is erg goed, dus daar mag best wel wat vanaf voor een meer frequente meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
rockhopper schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:28:
[...]

Wat had je zelf al gevonden? We zijn best bereid je op weg te helpen, maar we zijn niet je persoonlijke helpdesk. Met de hoeveelheid vragen die je hebt kan je misschien beter eens langsgaan bij de winkel waar je 'm aangeschaft hebt.

[...]

Toen ik nog wel hardliep veranderde de vo2max nooit, daarbij vind ik het een nietszeggend getal. Ik begrijp wel dat het ergens voor staat en dat het een indicator is voor vooruitgang of achteruitgang, maar het is niet iets waar ik echt op kan letten tijdens een training of specifiek naar toe kan werken. Het heeft voor mij dan ook geen meerwaarde. Misschien dat iemand iets weet of er wel wat functioneels mee te doen valt?
Van wat ik heb begrepen is de vo2max een behoorlijke vaste waarde die eigenlijk alleen gemeten kan worden in een conditietest zoals ze die in ziekenhuizen afnemen.
Op zo'n horloge heb je te weinig parameters om die fatsoenlijk af te nemen en vandaar ook dat hij zo extreem kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Arie- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:12:
Over VO2Max
VO2Max is zeker geen nietszeggend getal, maar het probleem is dat het slechts beperkt trainbaar is. 't Gaat voornamelijk over het talent om zuurstof op te kunnen nemen in je bloed.
Akkoord, maar ik heb dan ook niet beweerd dat het een nietszeggend getal is, alleen dat het mij weinig zegt ;) En vooral het "ik kan er verder niks mee in combinatie met trainingen" maakt dat het voor mij dus zo weinig toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-07 09:27
Ik heb de fitbit charge HR en ben er zeer tevreden over. Dat hij niet alle stappen correct telt had ik wel verwacht maar over het algemeen klopt het wel. Ook hartslag is zeer precies hier. Bij het hardlopen niet (maar daar heb ik m'n polar m400) of het moet zijn dat hij te los rond m'n pols zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:43
Ik heb sinds een anderhalve week een Polar M400 die ik samen met de hartslagband gebruik. Op flow.polar.com kom ik de trainingsbelasting tegen die bij een 18km van gisteren bijvoorbeeld dit aangeeft
Trainingsbelasting
Belasting van deze sessie 7 dagen 13 uren
Nu kom ik er niet helemaal uit of dit betekend of ik 7 dagen op mijn kont moet blijven zitten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 11:54
Sinned123 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:16:
[...]

Van wat ik heb begrepen is de vo2max een behoorlijke vaste waarde die eigenlijk alleen gemeten kan worden in een conditietest zoals ze die in ziekenhuizen afnemen.
Op zo'n horloge heb je te weinig parameters om die fatsoenlijk af te nemen en vandaar ook dat hij zo extreem kan veranderen.
Een meting bij een sportmedisch centrum is uiteraard de beste methode. Toch is de VO2 max ook behoorlijk goed af te leiden uit een aantal parameters bijvoorbeeld met de parameters hartslag in rust en maximale hartslag, tezamen met leeftijd, gewicht, geslacht etc. Met name de rusthartslag is een belangrijke indicator. Al deze elementen kun je goed meten/registeren in een sporthorloge en met een slim algoritme tot een goede inschatting komen.

Ook uit de gelopen tijdens een wedstrijd kan je een goede indicatie krijgen van je VO2 max, daar zijn diverse wetenschappelijke tabellen voor, kijk maar eens op http://hetgeheimvanhardlopen.nl

Al kan je wel degelijk tot een goede inschatting komen, mits het algoritme van het sporthorloge geavanceerd genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
MuddyMagical schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:25:
Ik heb sinds een anderhalve week een Polar M400 die ik samen met de hartslagband gebruik. Op flow.polar.com kom ik de trainingsbelasting tegen die bij een 18km van gisteren bijvoorbeeld dit aangeeft

[...]

Nu kom ik er niet helemaal uit of dit betekend of ik 7 dagen op mijn kont moet blijven zitten. :o
De herstelstatus van Polar bekijkt je geschiedenis en rekent zo de lengte uit. Als jij de polar nog maar hebt heeft hij niet genoeg parameters. Hier gaf die na een training van 20km ook 12 dagen. Na m'n marathon was dat ondertussen maar 7 dagen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20
Is bij jullie Garmin Connect ook down, tenminste ik kan wel inloggen maar geen workouts verzenden :?

Laat maar, verwijderen van workouts en opnieuw toevoegen deed wonderen 8)7

Nog een update, als je in je workouts een % teken gebruikt dan gaat GC gekke dingen doen. Stel je noemt je oefening 4 mi @ 65% MHR dan synchroniseert GC de workout niet en krijg je de vage melding dat je het later nog eens moet proberen 7(8)7

[ Voor 68% gewijzigd door Miki op 04-06-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-07 21:38
Al enkele weken gelukkige bezitter van de Fenix 3 (normale versie).Voor fietsen en hardlopen geweldig, en ben zeer onder de indruk van de batterijduur. Morgen wandel ik 42km met de Great Breweries Marathon, ben benieuwt of de batterij het de hele dag zal uithouden terwijl ik die wandeling track...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ultra tac (spelling?) modus zet je dan wel aan denk ik?

Wat is dat trouwens voor bier marathon? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Requiem19 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:33:

Klinkt gezellig.

Een volledig opgeladen horloge zou toch wel de 16 uur of zelfs 20 uur met glonass uit moeten halen bij 1s metingen (niet ultra trac), mits je de andere toeters en bellen uitzet. En je kan ook nog een lader meenemen, een powerbank is tegenwoordig niet duur en makkelijk mee te nemen.
Daarbij weet ik niet hoe bij hem 'een hele dag' eruit ziet maar bij mij is zoiets meestal niet meer dan 12 uur echt actief. Gaan we uit van 5km/u wandelen (redelijk basis tempo, voor een getraind iemand zelfs laag) dan zou je met een uurtje of 8-9 er toch wel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Requiem19 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:33:

Loop/wandelevenement via 3 brouwerijen, Duvel - Palm - Karmeliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn eerste rondje gelopen met de FR630. Nu kreeg ik dus meteen een record voor de 1km en 5km. Maar het vreemde is. De 1e km liep ik in 5:07 terwijl het record aantal geeft 4:51. Op de 5 is ook een verschil van 5 seconden met de tijd die garmin Connect in de activiteit aangeeft. Hoe zit dit? Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:15:
Zojuist mijn eerste rondje gelopen met de FR630. Nu kreeg ik dus meteen een record voor de 1km en 5km. Maar het vreemde is. De 1e km liep ik in 5:07 terwijl het record aantal geeft 4:51. Op de 5 is ook een verschil van 5 seconden met de tijd die garmin Connect in de activiteit aangeeft. Hoe zit dit? Hoe kan dit?
Connect laat een algoritme los op je data waardoor kleine correcties uitgevoerd worden. Denk aan afstand die gemeten wordt in je horloge ten opzichte van de kaart data die connect zelf gebruikt en zo zijn er nog een paar dingen die meewegen. Dit zie je overigens bij alle "online" sport apps, dus ook bij strava en endomondo bijvoorbeeld. Deze verschillen zijn meestal een paar secondes maximaal, dus een prima verklaring voor je 5k record.

Dan door naar de 1k, je begrijpt misschien dat de snelste 1k niet per se de eerste km geweest hoeft te zijn. Dus misschien was het wel je derde of vierde km die je liep. Dit zou je zelf even na kunnen kijken in connect, of je zou de link naar je activiteit kunnen delen, dan kunnen wij zelf kijken of er echt iets geks aan de hand is al verwacht ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Connect laat een algoritme los op je data waardoor kleine correcties uitgevoerd worden. Denk aan afstand die gemeten wordt in je horloge ten opzichte van de kaart data die connect zelf gebruikt en zo zijn er nog een paar dingen die meewegen. Dit zie je overigens bij alle "online" sport apps, dus ook bij strava en endomondo bijvoorbeeld. Deze verschillen zijn meestal een paar secondes maximaal, dus een prima verklaring voor je 5k record.

Dan door naar de 1k, je begrijpt misschien dat de snelste 1k niet per se de eerste km geweest hoeft te zijn. Dus misschien was het wel je derde of vierde km die je liep. Dit zou je zelf even na kunnen kijken in connect, of je zou de link naar je activiteit kunnen delen, dan kunnen wij zelf kijken of er echt iets geks aan de hand is al verwacht ik dat niet.
Dit is de link
https://connect.garmin.com/modern/activity/1197378850

De 2e km liep ik in 4:59 volgens de garmin tijdens het lopen. Dat was mijn snelste km als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Garmin houd de snelste tijd aan over een kilometer en dit betekend niet dat dit dan ook de eerste, tweede of andere kilometers zijn.
Dit kan dus van 500 naar 1500 meter zijn geweest.
Ergens tussen het begin en eind heb je de snelste kilometer gelopen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tlpeter schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:28:
Garmin houd de snelste tijd aan over een kilometer en dit betekend niet dat dit dan ook de eerste, tweede of andere kilometers zijn.
Dit kan dus van 500 naar 1500 meter zijn geweest.
Ergens tussen het begin en eind heb je de snelste kilometer gelopen ooit.
Dat verklaart een hoop. Nu vind ik nog 1 ding raar. Waar komt die Max snelheid van 34 kmpu vandaan met een pace van 1:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
Dat klinkt als een GPS-glitch waarbij je even 'van koers schiet' en weer terug. Kan gebeuren als de GPS even geen goed signaal heeft en je werkelijke positie even kwijtraakt, om vervolgens de draad weer op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:25:
[...]
Dat verklaart een hoop. Nu vind ik nog 1 ding raar. Waar komt die Max snelheid van 34 kmpu vandaan met een pace van 1:45
Dat lijkt me een foute weergave, daar zou ik ook weinig waarde aan hechten. Je kan mocht er een afwijking van zeg maar 20 meter tussen twee metingen zitten en deze extreem uit elkaar, dan heb je theoretisch een klein stukje van 1seconde waarin je 1: je echte afstand loopt van pak 'm beet 10 meter (puur schijnvoorbeeld niet gebaseerd op jouw waardes) en daarbij dan 2: afwijking 1 eerste punt + afwijking 2 eindpunt = 2x20 meter dus opeens 50 meter hebt afgelegd in 1s. Dit is een heel extreem voorbeeld met een erg grote afwijking, maar zo ontstaan soms wel gekke tussen waardes die een hoge pieksnelheid kunnen verklaren.

Dit soort situaties kan meer voorkomen bij slechtere gps ontvangst, zoals onder een viaduct doorrennen, of door een tunnel. Eerder genoemde algoritmes die zouden dit weer een beetje moeten wegvangen.

Maar ik zou dit even aankaarten bij garmin connect zelf, eens kijken wat zij ervan zeggen. Mogelijk ben je wel een fout op het spoor en maak je je eigen product zo beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:41:
[...]

Dat lijkt me een foute weergave, daar zou ik ook weinig waarde aan hechten. Je kan mocht er een afwijking van zeg maar 20 meter tussen twee metingen zitten en deze extreem uit elkaar, dan heb je theoretisch een klein stukje van 1seconde waarin je 1: je echte afstand loopt van pak 'm beet 10 meter (puur schijnvoorbeeld niet gebaseerd op jouw waardes) en daarbij dan 2: afwijking 1 eerste punt + afwijking 2 eindpunt = 2x20 meter dus opeens 50 meter hebt afgelegd in 1s. Dit is een heel extreem voorbeeld met een erg grote afwijking, maar zo ontstaan soms wel gekke tussen waardes die een hoge pieksnelheid kunnen verklaren.

Dit soort situaties kan meer voorkomen bij slechtere gps ontvangst, zoals onder een viaduct doorrennen, of door een tunnel. Eerder genoemde algoritmes die zouden dit weer een beetje moeten wegvangen.

Maar ik zou dit even aankaarten bij garmin connect zelf, eens kijken wat zij ervan zeggen. Mogelijk ben je wel een fout op het spoor en maak je je eigen product zo beter.
Heb inderdaad 1 klein tunneltje gehad. Al was dat in km 2. De 1:45 was in km 1. Echter zie ik dat mijn gps niet 100% accuraat was op de kaart de eerste 1,5 km. Het duurde ook wel even voordat ik gps had. Ongeveer 1,5 minuut. Stuk langer dan mijn TomTom runner die ik had. Ben wel pas 5-10 seconden gestart nadat de GPS gereed was. Kijken hoe dit volgende keer gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
rockhopper schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:27:
[...]

Klinkt gezellig.

Een volledig opgeladen horloge zou toch wel de 16 uur of zelfs 20 uur met glonass uit moeten halen bij 1s metingen (niet ultra trac), mits je de andere toeters en bellen uitzet. En je kan ook nog een lader meenemen, een powerbank is tegenwoordig niet duur en makkelijk mee te nemen.
Daarbij weet ik niet hoe bij hem 'een hele dag' eruit ziet maar bij mij is zoiets meestal niet meer dan 12 uur echt actief. Gaan we uit van 5km/u wandelen (redelijk basis tempo, voor een getraind iemand zelfs laag) dan zou je met een uurtje of 8-9 er toch wel moeten zijn.
Goeie tip Glonass uitzetten. Verbruikt dat zoveel meer dan? Mijn fenix staat nu op smart recording ipv 1s, dat laatste zal een meer accuratere track weergeven neem ik aan? Dan zou de smart modus dus zuiniger moeten zijn in theorie?
Het is de eerste editie van die Great breweries, klinkt inderdaad aantrekkelijk, niet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
glenner schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:28:
[...]

Goeie tip Glonass uitzetten. Verbruikt dat zoveel meer dan? Mijn fenix staat nu op smart recording ipv 1s, dat laatste zal een meer accuratere track weergeven neem ik aan? Dan zou de smart modus dus zuiniger moeten zijn in theorie?
Het is de eerste editie van die Great breweries, klinkt inderdaad aantrekkelijk, niet? :P
Garmin geeft zelf aan dat je met alleen gps 20 uur kan en met glonass 16 uur. Dat klinkt alsof glonass dus zo'n 20% extra verbruik met zich geeft. Als je het niet nodig hebt en twijfelt of je het met één lading haalt zou ik 'm uitlaten. Red je het binnen de 16uur zou ik 'm aan laten. Al verschillen de meningen over het nut ervan, persoonlijk laat ik het altijd aan staan, maar ik ben zoals ik al eerder meldde nooit echt langer dan 12 uur op één dag bezig.

Klinkt zeker als een leuke tocht, ik vermoed dat het tempo na iedere brouwerij (en bijpassende proeverij) flink omlaag gaat. Mocht de gps rare bochten op het einde weergeven dan ligt het niet aan de ontvangst waarschijnlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
rockhopper schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:34:
[...]

Garmin geeft zelf aan dat je met alleen gps 20 uur kan en met glonass 16 uur. Dat klinkt alsof glonass dus zo'n 20% extra verbruik met zich geeft. Als je het niet nodig hebt en twijfelt of je het met één lading haalt zou ik 'm uitlaten. Red je het binnen de 16uur zou ik 'm aan laten. Al verschillen de meningen over het nut ervan, persoonlijk laat ik het altijd aan staan, maar ik ben zoals ik al eerder meldde nooit echt langer dan 12 uur op één dag bezig.

Klinkt zeker als een leuke tocht, ik vermoed dat het tempo na iedere brouwerij (en bijpassende proeverij) flink omlaag gaat. Mocht de gps rare bochten op het einde weergeven dan ligt het niet aan de ontvangst waarschijnlijk :9
16 uur voor die 42km lijkt me idd heel ruim, maar het zal er idd vanaf hangen hoe gul ze zijn aan de brouwerijen :9
ik laat jullie wel weten hoeveel batterij ik nog overheb morgen, altijd leuk om te weten in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
glenner schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:32:
[...]

16 uur voor die 42km lijkt me idd heel ruim, maar het zal er idd vanaf hangen hoe gul ze zijn aan de brouwerijen :9
ik laat jullie wel weten hoeveel batterij ik nog overheb morgen, altijd leuk om te weten in de praktijk...
Let wel dat je een activiteit kan stoppen en dan "hervat later" kan kiezen. Op deze wijze gebruik je tijdens het "tanken" geen overbodige accu aan gps in stand houden enzo. Zo gebruik je alleen gps tijdens het echte wandelen. Alleen niet vergeten het horloge weer aan te zetten en verder te gaan als je weer met de marathon verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 07:24
Hoi, ik gebruik al heel veel jaren een Garmin Forerunner 305 met Garmin Training Center bij het hardlopen. Nu is mijn Forerunner recent op een lijmverbinding opengebroken na een val van de vensterbank. Hij doet het nog met wat ducktape, maar ik zit te denken om een nieuw horloge te kopen. Nu weet ik dat Garmin helemaal over is op Garmin Connect via het web. Ik heb dat ook een tijdje geprobeerd, maar het geeft me lang niet zoveel overzicht als Training Center. En ik heb niet zoveel behoefte om mijn data met Garmin en eventuele derden te delen. Dus wat wil ik:

- hardloop horloge met GPS en hartslagmeter, waarmee je vantevoren gemaakte trainingen (workouts) kunt doen.
- offline programma om de data (positie, snelheid, hartslag) van de gelopen trainingen te kunnen bekijken, inclusief kaart.
- simpele synchronisatie tussen horloge en programma, net als nu met Training Center. Dus: horloge in dock, klik op knopje 'sync', klaar.

Wat heb ik tot nu toe gevonden:
- Garmin horloges met Garmin Connect: valt af omdat dan alles bij Garmin staat.
- Garmin horloge gebruiken met Sport Tracks desktop (http://www.zonefivesoftware.com/sporttracks/features/track/). Lijkt mooi, maar ik lees op de support pagina dat syncen nogal wat gepiel is met files heen en weer kopieren. (http://www.zonefivesoftwa...ic=tutorial-garmin-import).

Weten jullie of er nog een oplossing is voor wat ik wil? Of moet ik mee in de vaart der volkeren en wel alles via Garmin Connect gaan doen?

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik vrees dat alles via Connect gaat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Of je haalt je activiteiten handmatig van je horloge af en importeert deze dan in je desktop programma. Ik kan je verder niet goed helpen met hoe dat zou kunnen. Met mijn 310xt kan ik middels Ant .fit bestanden van mijn horloge halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Je kan er volgens mij met Connect ook voor kiezen om niet met Garmin te delen toch?
Dus dat ze jouw gegevens niet gebruiken?
Verder kan je er geheel voor kiezen om alles wat in connect staat alleen door jouwzelf te laten bekijken dus er kijken dan geen derden mee.
Niemand kan dus bij mijn gegevens tenzij ik ze openbaar ga delen.
Verder kan je tijdens het aanmelden vinkjes wel of niet aanvinken of je wilt delen met Garmin althans dat kan ik mij wel herinneren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 07:24
Roos79 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:21:
Je kan er volgens mij met Connect ook voor kiezen om niet met Garmin te delen toch?
Dus dat ze jouw gegevens niet gebruiken?
Verder kan je er geheel voor kiezen om alles wat in connect staat alleen door jouwzelf te laten bekijken dus er kijken dan geen derden mee.
Niemand kan dus bij mijn gegevens tenzij ik ze openbaar ga delen.
Verder kan je tijdens het aanmelden vinkjes wel of niet aanvinken of je wilt delen met Garmin althans dat kan ik mij wel herinneren namelijk.
OK dat wist ik nog niet. Maar naast dit punt vind ik ook Connect niet heel erg overzichtelijk. Wat ik nog wel eens doe is opzoeken hoe lang ik X jaar geleden over 5km deed. Vind ik lastig te doen in Connect. In TC is dat trouwens ook nog niet zo makkelijk :/

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Juist bij garmin kan je in ieder geval de *.fit bestanden er rechtstreeks afhalen. Dus bij faillissement is hij niet totaal waardeloos.
Dit kan bij Polar en TomTom in ieder geval niet.
Geen idee hoe dat bij suunto is.

Je kunt er dan voor kiezen om connect helemaal niet te gebruiken.
Maar syncen vergt dan wel een extra stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik zie Polar of TomTom etc dan ook niet direct stoppen of failliet gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
Je zou eens kunnen kijken naar Golden Cheetah voor offline analyse ed, of WKO4 als je er geld aan uit wilt geven. Als online a.ternatief kan je kijken naar TrainingPeaks, daar hoeft ook niemand toegang te krijgen tot je gegevens (anders dan vertrouwen hebben in TrainingPeaks zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 14:29
Aandachtig enkele pagina's teruggelezen en ben zelf ook van plan om binnenkort eens een sportwatch aan te schaffen voor hardlopen en mountainbiken. De volgende punten vind ik van belang:
  • Hartslag (Plus notificatie bij (onder en) bovengrens)
  • Tijd weergave (evt gemiddeldes etc)
in Mindere mate, maar zou leuk zijn als:
  • GPS (met route (incl overige gegevens) logging voor koppeling naar Strava)
  • waterdicht zodat de vrouw hem omkan met zwemmen zou ook leuk zijn, al vraag ik me af wat het nut is en wat je er mee kunt..
Ik ga in geen geval het horloge 24/7 dragen en hoef ook geen slaapherkenning.

Na doorlezen en rondkijken kwam ik uit op de Polar M400?, TomTom (Runner 1 of 2?).
Budget heb ik hierdoor op 200 Max gezet, maar minder is altijd beter.. ;)

Bij de Polar wordt ik een beetje bang van de verhalen van de USB connector, constant schoonspoelen etc..
En heb ik hiervoor juist wel een band om mijn middel nodig of is de optische sensor goed genoeg (0-2% accuracy is mij wel genoeg neem ik aan op 140Bpm).

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 52x16
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-07 11:46
Oeboema schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:33:

Weten jullie of er nog een oplossing is voor wat ik wil? Of moet ik mee in de vaart der volkeren en wel alles via Garmin Connect gaan doen?
Ik heb een Garmin Vivoactive, en gebruik Connect niet. De Garmin Training Center versie (Mac OS X 3.2.1) die bij mijn Edge 305 zat kan daarvan nog steeds de tracks ophalen. Ik moest daarvoor in de Vivoactive wel in de instellingen bij USB verbinding met de PC in "Garmin-mode" of iets dergelijks zetten. Maar je kunt nog gewoon Training Center blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Soepah Jij en je vrouw willen dus beide hetzelfde horloge gaan gebruiken?
Dan gaan jullie sportprofielen ed ook door elkaar lopen hou daar rekening mee.
Dus met 2 een horloge gebruiken is eigenlijk nooit echt een suc6 omdat eigenlijk bij geen enkele je 2 aparte gebruikers kan toevoegen.
Verder heb je bij de M400 een band om de borst nodig voor hartslag.

[ Voor 23% gewijzigd door Roos79 op 06-06-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 14:29
Roos79 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:15:
Soepah Jij en je vrouw willen dus beide hetzelfde horloge gaan gebruiken?
Dan gaan jullie sportprofielen ed ook door elkaar lopen hou daar rekening mee.
Dus met 2 een horloge gebruiken is eigenlijk nooit echt een suc6 omdat eigenlijk bij geen enkele je 2 aparte gebruikers kan toevoegen.
Verder heb je bij de M400 een band om de borst nodig voor hartslag.
wat houden de profielen in? en zijn deze via een beheerapplicatie misschien niet te storen / restoren?
Ik heb me wat meer ingelezen over mogelijke zwemhorloges en ik denk niet dat mijn vrouw er zo heel veel aan gaat hebben, dus deze optie mag als 'onbelangrijk' worden bestempeld.

Daarnaast, wat is het voordeel van zo'n band naast het feit dat het misschien veel nauwkeuriger kan zijn? is het verschil zo groot?

[ Voor 11% gewijzigd door soepah op 06-06-2016 13:30 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soepah schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:26:
[...]
Daarnaast, wat is het voordeel van zo'n band naast het feit dat het misschien veel nauwkeuriger kan zijn? is het verschil zo groot?
Voor hardlopen is optische hartslagmeting best wel nauwkeurig, alleen bij intervaltraining, dus waarbij de hartslag snel toeneemt of afneemt, treedt er vertraging op in het correct weergeven van de hartslag. Een hartslagband is hier gewoon 'sneller'.

Voor mountainbiken kon de hartslagmeting wel eens wat onnauwkeuriger zijn. Door de trilling van de pols het en aanspannen van spieren in je pols/onderarm, wordt de optische hartslagmeting onnauwkeuriger. Hoeveel onnauwkeuriger durf ik niet te zeggen, omdat ik alleen maar hardloop. Misschien hebben anderen hier er meer ervaring mee?

Pagina: 1 ... 35 ... 320 Laatste