Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 34 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

GroeneThee schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:03:
Hartslagmeter in smartwatches en mijns inziens elk device voor op de pols is overrated. Het is zeker niet zo accuraat als een borstband. En als je er serieus mee aan de slag gaat/wilt dan is dat je beste optie. Dus je beslissing om de hartslagmeter niet in je beslissing mee te nemen is wat mij betreft een juiste.
Er valt voor beide wat te zeggen. Een borstband is ook niet alles, daarnaast zal het gros van de gebruikers die af en toe hardlopen het verschil niet eens merken. Waarschijnlijk geldt het ook voor de wat serieuze loper. De Mio sensoren zijn prima, die van Garmin heeft nog wat finetuning nodig en het overige spul ken ik niet. Tenzij je de sensor van de Apple Watch bedoelde daar deze ronduit slecht te noemen is voor het sporten en het horloge m.i. niet geschikt is voor het sporten.

Ik neem de beperkingen voor lief en wil absoluut geen borstband meer.
Had bijna een paar maanden geleden de Fenix 3 aangeschaft maar na de verschillende ervaringen over de GPS accuraatheid gelezen te hebben op het Garmin forum, heb ik de koop uitgesteld. Kijk er af en toe met een schuin oog naar maar ga geduldig wachten op de volgende generatie smartwatches.
Verwacht daar veel van.

Succes met je keuze.
Tsja, als je het Garmin forum als leidraad neemt, dan zou elk horloge ronduit "bagger" zijn. De hoeveelheid aan 'rants' voert de boventoon, de goede verhalen hoor je niet of nauwelijks. Om dan maar de F3 te laten liggen lijkt mij niet echt de beste keuze. En zo kan je altijd wel blijven wachten op de volgende generatie.
Ik begon met een FR305, ruilde deze in voor een FR225 om vervolgens Garmin te vervloeken dat ze een paar mdn na de release de FR230/235 uitbrachten met de features die ik toch liever had maar toen nog niet beschikbaar waren in de FR225. Dus de FR225 ging de deur uit en haalde dus een FR235 die na een periode van vloeken en tieren nu redelijk stabiel is qua performance :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
Pathogen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:29:
Ik denk dat ik mijn wederhelft een FR230 cadeau ga doen, daar heb ik alleen nog anderhalve week voor. Is er iemand die toevallig een actie ziet aankomen?
Paarse variant, zonder HR heeft de voorkeur.

Al zal ik het dan wel weer vervelend vinden dat zij een beter model heeft dan ik :P
Moest aan je denken :)
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kasj schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:33:
[...]

Heb je nou nog naar de sony smartwatch 3 gekeken? Die heeft een ingebouwde gps en kan gewoon via bluetooth muziek afspelen. De accu is vrij redelijk voor een smartwatch, ongeveer 2 dagen.
Gaat hem uiteindelijk ook niet worden. Ik moet terug naar de tekentafel want het feit dat geen enkel toestel heeft wat ik zoek maakt dat ik keuzes moet maken en ik merk dat die keuzes regelmatig wijzigen.

Qua smartwatch blijven de Asus zenwatch 2 en de gear S2 over maar ik neig nu toch meer naar een tussenoplossing. Wellicht een sporthorloge met langere batterijduur en puur voor het sporten en dan na de zomer kijken of de S3 iets is.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:55
GroeneThee schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:03:
Hartslagmeter in smartwatches en mijns inziens elk device voor op de pols is overrated. Het is zeker niet zo accuraat als een borstband. En als je er serieus mee aan de slag gaat/wilt dan is dat je beste optie. Dus je beslissing om de hartslagmeter niet in je beslissing mee te nemen is wat mij betreft een juiste.

Had bijna een paar maanden geleden de Fenix 3 aangeschaft maar na de verschillende ervaringen over de GPS accuraatheid gelezen te hebben op het Garmin forum, heb ik de koop uitgesteld. Kijk er af en toe met een schuin oog naar maar ga geduldig wachten op de volgende generatie smartwatches.
Verwacht daar veel van.

Succes met je keuze.
Ik sluit me aan bij vhal over de accuraatheid. De garmin forums zitten helaas alleen maar vol met een paar fanboys en een heleboel ontevreden azijnpissers. Absoluut niet representatief voor een gemiddelde gebruiker. Ik vermoed dat het gebrek van communicatie vanuit garmin de grote drijfkracht achter al het geklaag is, al is dat puur speculatief vanuit mezelf. Ik geef toe dat de Fenix 3 niet het accuraatst toestel van garmin is, maar ik denk top 3 zeker, als je het forum moet geloven zit je per stap die je zet in een ander land. Dat gezegd hebbende als iemand fan is van hele strakke lijntjes moet je maar naar de woestijn verhuizen ;)

Wat betreft de hartslagmeting kan ik weinig feedback geven over borst of ingebouwd in horloge aangezien ik de eerste variant vreselijk vind en ik de tweede variant niet zelf heb. Maar regelmatige bezoekers van dit thread weten wel dat ik groot fan en enthousiast gebruiker ben van de Scosche rhythm +. Een fijne optische band die je met zo'n beetje alle toestellen en telefoons kan koppelen en daarbij erg nauwkeurig is. Het is geen perfect oplossing (er ontbreken een aantal features die de garmin hartslagbanden wel hebben) en de accuduur is beperkt met "slechts" 8uur (8,5 in de praktijk) maar ik ben er erg blij mee.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:25
Support van garmin is traag en de eerste de beste mail die je terug krijgt is altijd hetzelfde-> factory reset.
Daar vallen mensen over.

Mijn 235 gaf soms minuten lang geen hartslag bij een activity op versie 4.20
Nu 4.30 uit is gaat het allemaal weer veel sneller.
Ik heb dus verder niks anders gedaan dan een upgrade. Ik smeek best dat mensen klagen over de support die je (niet) krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27
Heb nu wat raars met mijn Garmin VivoActive HR, device gaf gisteravond aan ruim 10000 stappen, 8km, ik heb gisteravond rond 20:30 3km hard gelopen.

Op Garmin Connect zie ik nu staan het zelfde aantal stappen, echter met 11km (wat mij persoonlijk te veel lijkt, alsof de 3km van het hardlopen dubbel is geteld.

Daarnaast zie ik bij aantal stappen na het middag uur geen activiteit meer.

Lijkt dus dat de sync niet helemaal goed is gegaan, is er een mogelijkheid om de afgelopen dag te verwijderen van connect en dan opnieuw een sync te doen vanuit het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik had het van de week ook dat er in connect op de laptop geen stappen stonden terwijl er in mijn app wel stappen stonden.
Kijk ik nu terug staat alles er gewoon compleet in dus met andere woorden connect op de computer is volgens mij gewoon niet altijd 100% betrouwbaar en de je app/horloge wel en wacht rustig even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Roos79 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:32:
Ik had het van de week ook dat er in connect op de laptop geen stappen stonden terwijl er in mijn app wel stappen stonden.
Kijk ik nu terug staat alles er gewoon compleet in dus met andere woorden connect op de computer is volgens mij gewoon niet altijd 100% betrouwbaar en de je app/horloge wel en wacht rustig even af.
In de app op mijn mobiel staat het exact hetzelfde als online. Dus daar lijkt het probleem niet te zitten. Gaat echt om de sync van device naar app/online die gewoon fout is gegaan waarschijnlijk. Ik zou de vraag eigenlijk op Garmin forum willen stellen maar lijkt er op dat dat niet zomaar mag, alleen kan nergens vinden waar je toegang aan kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
En een triatlon Forerunner is aangekondigd de 735XT en meer info moet nog komen maar in ieder geval dus een hartslag meting erin.
Al geven ze wel gelijk aan dat voor onderwater een band nodig blijft.
https://buy.garmin.com/en...ner-735xt/prod541225.html

[ Voor 54% gewijzigd door Roos79 op 11-05-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
aparte keuze wat betreft naamgeving.
Je zou eerder verwachten dat het de 935XT zou gaan heten.
Wel ijdele hoop nu dat de missende features (running dynamics enz) van de 6xx serie worden overgeheveld naar de 2xx serie.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 14:11
Shinji schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:48:
[...]

In de app op mijn mobiel staat het exact hetzelfde als online. Dus daar lijkt het probleem niet te zitten. Gaat echt om de sync van device naar app/online die gewoon fout is gegaan waarschijnlijk. Ik zou de vraag eigenlijk op Garmin forum willen stellen maar lijkt er op dat dat niet zomaar mag, alleen kan nergens vinden waar je toegang aan kan vragen.
Je bedoelt dit forum https://forums.garmin.com/forum.php ?

Daar kan je gewoon rechts bovenin op "Register" klikken, dat mag iedereen ;) (heb er zelf ook een account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ho0f schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:51:
[...]

Je bedoelt dit forum https://forums.garmin.com/forum.php ?

Daar kan je gewoon rechts bovenin op "Register" klikken, dat mag iedereen ;) (heb er zelf ook een account)
Sterker nog, ben ingelogd maar heb nergens een optie om een nieuw topic aan te maken en op diverse pagina's krijg ik dat ik daar geen toegang toe heb.
Username, you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?
If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.
Heb geen mail gehad dat ik iets moet activeren maar het account is er al sinds 2012. Dit is gewoon als ik ergens op wil reageren bijvoorbeeld. Vermoed wel dat het ergens zit in mijn account, overal staat dat je email adres in moet vullen als username. Alleen heb ik dat niet, bij mij is het gewoon een username. Dus wellicht proberen ze daar naar te mailen. Ga wel melding inschieten bij Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 14:11
Dat is dan wel raar inderdaad, als ik inlog krijg ik een knop net "Post new thread" te zien, dus dan zal er iets met je account zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Sinned123 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:33:
aparte keuze wat betreft naamgeving.
Je zou eerder verwachten dat het de 935XT zou gaan heten.
Wel ijdele hoop nu dat de missende features (running dynamics enz) van de 6xx serie worden overgeheveld naar de 2xx serie.
Ergens logisch omdat er toch verschil in de lijnen zal blijven ivm de doelgroepen waarvoor ze bedoelt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shinji schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Volgens mij log je op het Garmin forum gewoon in met je Garmin account (Garmin Connect)? Althans bij mij is dat wel het geval.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Roos79 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:32:
[...]

Ergens logisch omdat er toch verschil in de lijnen zal blijven ivm de doelgroepen waarvoor ze bedoelt zijn :)
De 735xt en de 920xt spreken toch dezelfde doelgroep aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb de Polar M400 nu een week in gebruik en ben er erg tevreden over! GPS werkt uitstekend en bevat vele instelmogelijkheden. Goede prijs/kwaliteit wat mij betreft.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb vandaag mijn FR 235 binnengekregen ter vervanging van mijn oude FR305.
Mooi klokje, maar ik vraag me af of andere FR 235 eigenaren dit herkennen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dOxK7CKfKmrvZTbtsBJ2QJJB/thumb.jpg

Er lijkt zowel links als rechts (bij gebruik van backlightverlichting) wat verkleuringen te zijn. Ik heb dat bij alle schermen die een lichte achtergrond hebben zoals oa VO2 etc.

Is dat bij andere 235's ook zo?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Sinned123 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:11:
[...]

De 735xt en de 920xt spreken toch dezelfde doelgroep aan?
Klopt maar daar doelde ik ook niet op maar dat is ookkier helemaal duidelijk ;)
Verder is de 9xx een stukje groter dan 7xx dus in dat opzicht een logische keuze weer.

Ik doelde meer hier op
Sinned123 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:33:

Want de 230 en de 630 schelen best wat in prijs dus dan moeten er ook wel verschillen blijven in de horloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik ben me zeker bewust van de prijsverschillen.
En de 630 kopers zullen zich zeker bekocht voelen.
Alleen doet de 630 niks extra's ten opzichte van de 920,fenix3 of 735.
De meesten kopen of de Fenix3 of de 230/235, die genen die wel de 630 hebben gekocht hadden achteraf veelal de 230/235 gekocht.
Ik verwacht hierna ook geen nieuwe 6xx serie meer, ze hebben zonder al smaken genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:07
vhal schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:16:
[...]

Tsja, als je het Garmin forum als leidraad neemt, dan zou elk horloge ronduit "bagger" zijn. De hoeveelheid aan 'rants' voert de boventoon, de goede verhalen hoor je niet of nauwelijks. Om dan maar de F3 te laten liggen lijkt mij niet echt de beste keuze. En zo kan je altijd wel blijven wachten op de volgende generatie.
Ik begon met een FR305, ruilde deze in voor een FR225 om vervolgens Garmin te vervloeken dat ze een paar mdn na de release de FR230/235 uitbrachten met de features die ik toch liever had maar toen nog niet beschikbaar waren in de FR225. Dus de FR225 ging de deur uit en haalde dus een FR235 die na een periode van vloeken en tieren nu redelijk stabiel is qua performance :P
Heb mij wel breder georiënteerd dan alleen het Garmin forum. En eerlijkheid gebied te zeggen dat het niet alleen de GPS accuraatheid was dat de doorslag gaf. De Fenix 3 was ten tijde van de lancering, nog lang niet 'af'. De hardware was top, maar de software nog niet waar het zou moeten zijn. De verschillende updates bewijzen dat maar weer eens. Daarnaast de krasgevoeligheid van de bezel temperde het enthousiasme ook best wel.
Kijk nog steeds wel met een schuin oog naar de Titanium versie maar kan het bedrag nog niet rechtvaardigen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

Dat is helaas wel typisch Garmin, een product uitbrengen welke qua software nog niet 'af' is. Het kan lang duren voordat alle bugs er uit zijn...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

vhal schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:32:
Dat is helaas wel typisch Garmin, een product uitbrengen welke qua software nog niet 'af' is. Het kan lang duren voordat alle bugs er uit zijn...
Tsja, als de producten toch verkocht blijven worden is de eindgebruiker een prima testpanel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:20
Pathogen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:44:
[...]

Tsja, als de producten toch verkocht blijven worden is de eindgebruiker een prima testpanel :P
Het zijn de early adopters die er last van hebben, de gemiddelde gebruiker koopt het toestel pas als de prijzen wat gezakt zijn. Dit is niet alleen bij Garmin zo, maar bij vele merken. In de meeste technologische werelden is dit vaak ook zo. Kijk maar naar bv. Apple of Samsung,... bv. de nieuwe iPhone SE heeft nog steeds problemen met BT connecties, zal pas opgelost zijn bij een volgende iOS release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Maar dat wil niet zeggen dat ze niet hoeven te testen.
Quality control is erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
RigolleM schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:25:
[...]

Het zijn de early adopters die er last van hebben, de gemiddelde gebruiker koopt het toestel pas als de prijzen wat gezakt zijn. Dit is niet alleen bij Garmin zo, maar bij vele merken. In de meeste technologische werelden is dit vaak ook zo. Kijk maar naar bv. Apple of Samsung,... bv. de nieuwe iPhone SE heeft nog steeds problemen met BT connecties, zal pas opgelost zijn bij een volgende iOS release.
Ik snap waar je naar toe wilt alleen is het zo dat zelfs de basis functionaliteit van de Garmin horloges bugs bevatten, het geen je van Samsung of Apple niet kunt verwijten.

Garmin verkoopt beta producten en besodemieterd klanten door binnen afzienbare tijd een beter product te lanceren. Voorbeelden zijn de FR225 met kort daarop de FR230/235 en nu de FR630 met FR735. Het logisch dat producten worden vervangen door opvolgende producten maar nu zit er soms nog geen paar maanden tussen waardoor je je ontzettend beet genomen voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Garmin verkoopt beta producten en besodemieterd klanten door binnen afzienbare tijd een beter product te lanceren. Voorbeelden zijn de FR225 met kort daarop de FR230/235 en nu de FR630 met FR735. Het logisch dat producten worden vervangen door opvolgende producten maar nu zit er soms nog geen paar maanden tussen waardoor je je ontzettend beet genomen voelt.
Hier moet ik je helaas gelijk geven...
Ik ga al een tijdje mee met Garmin zoals de GPSmap 60csx en daarna overgestapt op de Edge-reeks, en in het begin (zeker bij de Edge-reeks) was het triestig om het toestel in gebruik te nemen. Daarom heb ik zelfs een jaar gewacht om bv. over te schakelen van de Edge 705 naar 800, want dan pas waren de bugs er allemaal uit. Ik heb bv. nooit de 810 willen kopen omdat deze het langer heeft volgehouden dan een jaar om buggy te blijven, is maar pas bij de lancering van de Edge 1000 dat de 810 er bovenop is gekomen. Ik ben blijven steken bij de 800, want ik vind die nog altijd functioneel beter dan de software die men gebruikt op de 810/1000. Als deze het begeeft dan pas zal ik uitkijken naar de Edge 1000. Hopelijk is er tegen dan een opvolger, dan profiteer ik van lage prijzen van de Edge 1000, want ik ga nooit meer in zee met Garmin als early adopter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RigolleM schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:12:
[...]

Hier moet ik je helaas gelijk geven...
Ik ga al een tijdje mee met Garmin zoals de GPSmap 60csx en daarna overgestapt op de Edge-reeks, en in het begin (zeker bij de Edge-reeks) was het triestig om het toestel in gebruik te nemen. Daarom heb ik zelfs een jaar gewacht om bv. over te schakelen van de Edge 705 naar 800, want dan pas waren de bugs er allemaal uit. Ik heb bv. nooit de 810 willen kopen omdat deze het langer heeft volgehouden dan een jaar om buggy te blijven, is maar pas bij de lancering van de Edge 1000 dat de 810 er bovenop is gekomen. Ik ben blijven steken bij de 800, want ik vind die nog altijd functioneel beter dan de software die men gebruikt op de 810/1000. Als deze het begeeft dan pas zal ik uitkijken naar de Edge 1000. Hopelijk is er tegen dan een opvolger, dan profiteer ik van lage prijzen van de Edge 1000, want ik ga nooit meer in zee met Garmin als early adopter.
Ondanks dat de edge serie offtopic is (daar hebben we het fietscomputer topic voor) is het wel een goed voorbeeld. Helaas is de huidige situatie zo dat er weinig competitie is. Op puur sporthorloge gebied zijn er eigenlijk maar 3 kandidaten (qua fabrikanten dus) Garmin, Polar en Suunto. Ze hebben alledrie zo hun eigen voor en nadelen.

Wat betreft fietscomputers is de spoeling nog dunner, want behalve Garmin is er alleen nog maar Mio en nu net uit de nieuwe speler Wahoo (op fiets gps gebied) met de Elemnt. Deze laatste is wel een leuk toestel uit maar deze is in feite ook nog "beta" gezien de vele updates die volgen. Ze krijgen dan wel weer een dikke pluim van mij omdat ze snel en goed communiceren met de 'community' en luisteren naar feedback. Als ze zo doorgaan gaan ze snel terrein winnen op Garmin, want dit bedrijf gaat redelijk slecht om met feedback en communicatie.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Miki schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 08:59:
[...]

de FR630 met FR735. Het logisch dat producten worden vervangen door opvolgende producten maar nu zit er soms nog geen paar maanden tussen waardoor je je ontzettend beet genomen voelt.
Nou deze 2 kan je niet met elkaar vergelijken de 735xt is de opvolger van de 920 lijn ;)
Het is echt een triatlon horloge en niet zoals de 630 een hardloop horloge :)
Tevens gaat het gewoon snel nu met sport horloges als ze dat niet zouden doen was was het ook niet goed ;)
Ik had liever vorig jaar al een Vivoactive HR gezien dan had ik nooit geen Fenix3 gekocht :P

Verder dat de GPS nog niet 100% is die kleine afwijking hoeveel meter op BV 5 of 10 km scheelt het nou eigenlijk?

Verder is het zelf herkennen met de Vivoactive HR van de move iq een leuke toevoeging :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
De 735 is een stuk simpeler dan de 920. Hij combineert triatlonmogelijkheden met verder de.functionaliteit van een 235. Mensen met een 630 hoeven zich dus helemaal niet genaaid te voelen. Alleen heeft Garmin niet zo'n handig typenummer gekozen, want nu lijkt het alsof 'ie boven de 630 wordt gepositioneerd. 435 of 535 was wellicht handiger geweest...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Roos79 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:29:
[...]

Nou deze 2 kan je niet met elkaar vergelijken de 735xt is de opvolger van de 920 lijn ;)

Verder is het zelf herkennen met de Vivoactive HR van de move iq een leuke toevoeging :Y
Zoals hierboven al staat, de 735xt is alleen qua verschijningsdatum de opvolger, het is niet dezelfde serie en ook niet dezelfde specifieke doelgroep al zijn beide wel bestemd voor triathlon. Eigenlijk is het een tussen model tussen de 235 en de 920.

Waar de 920 echt de topline is, zeg maar de vlaggenschip serie, zit de 735xt daar een stukje onder. Dat blijkt onder meer uit de functies en ook de prijs (zelfde prijs bij uitgifte alleen de 735 komt met HR sensor, met andere woorden er wordt op andere onderdelen bezuinigd). Zo is de accuduur korter, geen barometrische hoogtemeter (niet erg belangrijk in Nederland ;) ) en geen quick release kit.
Wel zijn er wat nieuwere features toegevoegd, waarschijnlijk om de hoge prijs te verantwoorden.

Ik vind de naamgeving ook vreemd. Zouden ze het nog steeds niet aandurven een echt atleten horloge met optische hartslag uit te voeren? Zouden ze de 900 serie afstoppen na de 'fusie' met de fenix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
De 735xt is wel als kit zag ik of jullie bedoelen een andere kit?
Want je kan het met de run of met een Tri bundle verkrijgbaar volgens de Garmin site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Roos79 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:45:
De 735xt is wel als kit zag ik of jullie bedoelen een andere kit?
Want je kan het met de run of met een Tri bundle verkrijgbaar volgens de Garmin site.
Ik bedoel inderdaad iets anders.

Een quick release kit is een soort extra steuntje aan je horloge zodat je 'm snel op en af kan doen bij je pols en bij je fiets tijdens een triatlon wedstrijd.
Zie dit korte filmpje voor een demo:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kXE08x3gGxY]

Het heeft dus niet direct iets te maken met de pakketten die garmin aanbied waarin extra sensoren zitten. De fenix 3 had in eerste instantie ook geen quick release, maar deze is na lang zeuren toch gekomen. Dit kan dus ook opgaan voor de 735, maar voorlopig nog niet dus.

[ Voor 57% gewijzigd door rockhopper op 14-05-2016 20:06 . Reden: quote en extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Aha zo n kit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

Ik wil graag de rood/witte Garmin forerunner 920 xt hrm aanschaffen, zag hem bij seeyourheartbeat voor €389,- is dat een redelijke prijs?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
racoon schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:05:
Ik wil graag de rood/witte Garmin forerunner 920 xt hrm aanschaffen, zag hem bij seeyourheartbeat voor €389,- is dat een redelijke prijs?
Dat kan je natuurlijk prima zelf nagaan met een beetje online zoekwerk. Maar in principe is dat een redelijke prijs. Je zult waarschijnlijk wel goedkopere opties kunnen vinden met kortingscodes en eventuele bestelling in het buitenland, maar dat zal niet veel schelen.

Je begrijpt wel dat het toestel al relatief 'oud' is en dus een aantal nieuwe features mist die de recentere modellen wel hebben?

Verder is het een erg fijn toestel, ik heb 'm persoonlijk alleen weggedaan omdat ik 'm een lelijk uiterlijk vond hebben en de Fenix 3 zag er wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
Misschien beetje een dwaze vraag, maar gezien ik nog altijd wel beetje interesse heb in de Vivoactive HR, wou ik ze toch maar eens stellen hier (en eigenlijk gaat ze op voor alle recente Garmin horloges):

Je kan dus voor het sporten je soort activiteit kiezen in de Vivoactive HR (bvb lopen, fietsen, 'paddle boarding' ;) ...). Nu vroeg ik me af in welke mate het horloge dan bepaalde metrics zal registeren. Zal ik bvb bij pushups (fictief voorbeeld, denk niet eens dat de Garmin die optie heeft) ook achteraf kunnen zien hoeveel pushups er gedaan zijn?

In theorie zou de Garmin via de ingebouwde accelerometer zo'n dingen kunnen registreren, toch? Maar waarschijnlijk zie ik het iets te geavanceerd en houdt de keuze van de 'activity' niet meer in dan dat er achteraf in Garmin Connect komt dat ik x aantal minuten pushups heb gedaan (voor alle duidelijkheid, fictief voorbeeld, ben ik niet eens van plan ;) ), evt met hartslag en verbruikte calorieën bij (waarbij er dan misschien een iets accuratere berekening is gebeurd, omdat toestel weet om welke activiteit het gaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Je begrijpt wel dat het toestel al relatief 'oud' is en dus een aantal nieuwe features mist die de recentere modellen wel hebben?
Zoals? Optical HR? Daar liggen de triatleten niet wakker van. Ik ken een paar triatleten, waarvan ééntje aan de Belgische top draait, en zij heeft geen interesse in optical HR. Ze sport momenteel nog met een FR910XT en ze is ernstig aan het overwegen mijn FR920XT over te nemen voor de HRM-TRI/SWIM ondersteuning voor tijdens het zwemmen. Als vrouw vindt ze zo'n HR-band vervelend, maar ze hoort te vaak van andere sporters dat optical HR 'nog' niet op punt staat en dat is ook zo. Voor de meeste lopers zal het wel voldoende zijn, maar voor competitiesporters is het nog te vroeg.

Mijn bescheiden menig zegt dat dit de reden is waarom het de 735XT is geworden en niet de 935XT, omdat Garmin zich ervan bewust is dat Garmin nog niet klaar is om de 920XT te gaan vervangen door een device met optical HR die nog heel wat flaws in de HR vertoont.

Enige reden om de 735XT te verkiezen boven de 920XT is voor de looks, maar de serieuze triatleet zou ik geen 735XT aanraden.

Qua smartphone functies is de 735XT erop vooruit gegaan, maar daar liggen de competiesporters ook niet wakker van, want die dragen meestal de FR9x0XT niet als gewone horloge. Eéntje die wel ontbreekt op de FR735XT is de Wi-Fi transfer. Dat vond ik wel een meerwaarde bij de FR920XT!

De batterij gaat 'maar' 14u mee bij de 735XT vs 40u bij de 920XT. Welja... wie loopt er nu 14h aan één stuk. Een collega van mij doet mee aan zo'n ultramarathon in Turkije en dat is 250km... Gaat dus niet lukken met de 735XT :) Ik weet het wel, dit is wel héél extreem, maar dit zijn de kopers waar Garmin ook rekening mee houdt.

[ Voor 21% gewijzigd door RigolleM op 15-05-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
dvraemdo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:57:
Misschien beetje een dwaze vraag, maar gezien ik nog altijd wel beetje interesse heb in de Vivoactive HR, wou ik ze toch maar eens stellen hier (en eigenlijk gaat ze op voor alle recente Garmin horloges):

Je kan dus voor het sporten je soort activiteit kiezen in de Vivoactive HR (bvb lopen, fietsen, 'paddle boarding' ;) ...). Nu vroeg ik me af in welke mate het horloge dan bepaalde metrics zal registeren. Zal ik bvb bij pushups (fictief voorbeeld, denk niet eens dat de Garmin die optie heeft) ook achteraf kunnen zien hoeveel pushups er gedaan zijn?

In theorie zou de Garmin via de ingebouwde accelerometer zo'n dingen kunnen registreren, toch? Maar waarschijnlijk zie ik het iets te geavanceerd en houdt de keuze van de 'activity' niet meer in dan dat er achteraf in Garmin Connect komt dat ik x aantal minuten pushups heb gedaan (voor alle duidelijkheid, fictief voorbeeld, ben ik niet eens van plan ;) ), evt met hartslag en verbruikte calorieën bij (waarbij er dan misschien een iets accuratere berekening is gebeurd, omdat toestel weet om welke activiteit het gaat)?
Er zijn weinig die dat kunnen :)
Er is een product dat dat kan de Atlas ;)
https://www.atlaswearables.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
Roos79 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:14:
[...]

Er zijn weinig die dat kunnen :)
Er is een product dat dat kan de Atlas ;)
https://www.atlaswearables.com
Wel zoiets bedoelde ik idd, bedankt voor de snelle reactie! Niet dat ik me zoiets ooit zou kopen (ben helemaal niet sportief aangelegd, buiten beetje lopen), maar ik had ergens gehoopt dat de horloges van Garmin toch een vergelijkbare manier van registreren zouden hebben, aangezien ze beschikken over een accelerometer (al was het maar voor een beperkt aantal sporten). Mja, misschien ben ik gewoon wat te naïef op dat vlak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
dvraemdo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:46:
[...]

Wel zoiets bedoelde ik idd, bedankt voor de snelle reactie! Niet dat ik me zoiets ooit zou kopen (ben helemaal niet sportief aangelegd, buiten beetje lopen), maar ik had ergens gehoopt dat de horloges van Garmin toch een vergelijkbare manier van registreren zouden hebben, aangezien ze beschikken over een accelerometer (al was het maar voor een beperkt aantal sporten). Mja, misschien ben ik gewoon wat te naïef op dat vlak ;)
Misschien is er weinig vraag naar maar ik ken verder ook geen sporthorloges die het wel doen?
Althans ik dacht dat Polar en Suunto het ook niet deden maar misschien dat andere hier dat kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RigolleM schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:28:
[...]
Zoals? Optical HR?

Qua smartphone functies is de 735XT erop vooruit gegaan, maar daar liggen de competiesporters ook niet wakker van, want die dragen meestal de FR9x0XT niet als gewone horloge. Eéntje die wel ontbreekt op de FR735XT is de Wi-Fi transfer. Dat vond ik wel een meerwaarde bij de FR920XT!

De batterij gaat 'maar' 14u mee bij de 735XT vs 40u bij de 920XT. Welja... wie loopt er nu 14h aan één stuk. Een collega van mij doet mee aan zo'n ultramarathon in Turkije en dat is 250km... Gaat dus niet lukken met de 735XT :) Ik weet het wel, dit is wel héél extreem, maar dit zijn de kopers waar Garmin ook rekening mee houdt.
Je geeft het antwoord zelf al: smart functies en ik geloof dat er ook zoiets als de strava "suffer" score erbij is gekomen (wat dat inhoudt heb ik me nog niet op ingelezen) Allemaal dingen die potentiële fouten in kunnen voeren en waar ik persoonlijk niet echt op zit te wachten.

Die 14u is natuurlijk 'best case scenario' met alle toeters en bellen uit. Wat het in de praktijk betekend zullen we de komende weken/maanden achterkomen, maar ik zou niet erg verbaasd zijn als je iets van 10 u functionele accuduur overhoudt (al is dit misschien te pessimistisch). Ik weet natuurlijk niet hoe snel de mensen hier allemaal zijn, maar ik ben toch wel regelmatig de hele dag onderweg. Dat zijn toch wel sessies van 10 uur, weliswaar niet altijd sportend maar als ik mijn trip op de boot / fiets / whatever log dan zal de gps toch echt aan de slag zijn en vind ik de accuduur aan de krappe kant. Dus of het extreem is of niet hangt erg van het soort gebruik af.

Ook al is het een 'sporthorloge' je kan het ook voor andere doeleinden gebruiken.
Ik ken zelfs fotografen die gewoon een gps horloge gebruiken voor de gps data bij foto's ipv een gps module te gebruiken (en om de camera accu te ontlasten) Ik maak mezelf hier ook schuldig aan, alleen gebruik ik weer niet mijn horloge maar m'n Oregon ;)

Ik ben het verder met je eens dat het ontbreken van wifi ook een gemis is. Ik weet zeker dat ik op mijn volgende gps horloge ook weer wifi wil, het is toch wel erg makkelijk.
dvraemdo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:46:
[...]
Ik ben zelf niet zo'n software specialist, maar met het open platform van ConnectIQ zou er in principe wel een app voor kunnen geschreven worden. Je zou dan dus permissies moeten krijgen om de accelerometer uit te lezen enzo, maar het is zeker realiseerbaar. Maar of het gebeurt, of het makkelijk realiseerbaar is en of er überhaupt veel vraag naar is kan ik niet beantwoorden.

[ Voor 17% gewijzigd door rockhopper op 15-05-2016 12:51 . Reden: reply op dvraemdo toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
En weer een vernieuwde de vivosmart met GPS.
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/prod548743.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Met GPS.. vraag me af hoe die met zijn lading doet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik snap deze tussenstap niet in icm de prijsstelling en tijd van uitbrengen. Tussen de "gewone" HR en deze zit volgens mij nog geen half jaar. Enige wat ik kan bedenken is dat ze nu voor iedere portemonnee een sporthorloge hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de specificaties 8 uur met GPS. De naamgeving van de vivosmart HR+ is wel vreemd. Het suggereert dat het een vivosmart HR is met iets extra's. Maar dat is niet alleen de GPS sensor, maar hij ziet er ook behoorlijk anders uit. Verder is opmerkelijk dat Virtual Pacer wordt ondersteund, iets wat ontbreekt op de vivactive HR. Een soort activity tracker voor hardlopers dus. Hiermee lijkt Garmin te willen concurreren met de MIcrosoft Band 2.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Cyberpope schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:46:
Met GPS.. vraag me af hoe die met zijn lading doet.
Uit de specificaties:
Batterijlevensduur Tot 5 dagen in horlogemodus/modus voor activiteiten volgen (met 24/7 hartslagmeting, zonder GPS) of tot 8 uur met GPS

Niet echt interessant, beetje een uitgeklede 235/230 met net wat minder features voor bijna dezelfde prijs, nou vooruit ivm 235 toch nog 130€ goedkoper. Maar goed het kan net de instap optische hartslagmeter sportgps horloge zijn dat je wilt als je alleen je track en je hartslag logt. M'n pa zou het wel oke vinden, die is niet zo van de extra features en details.

Persoonlijk voor een paar tientjes meer heb je veel meer features in de Vivoactive HR, alleen is deze dan weer iets groter.

[ Voor 8% gewijzigd door rockhopper op 16-05-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

tlpeter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 08:33:
Maar dat wil niet zeggen dat ze niet hoeven te testen.
Quality control is erg slecht.
Moreel gezien heb je compleet gelijk (en dat ben ik ook met je eens!). Echter, zakelijk gezien is het voor Garmin helemaal niet interessant om hun QC te verbeteren. Ze verkopen hun units toch wel, want ze zijn een gevestigde naam binnen deze product range.
De early adopters kopen sowieso, want Garmin brengt interessante producten uit, en de massa koopt ook, maar tegen die tijd is het product al verder uitontwikkeld en is de foutratio lager. Dan heb je ook nog Jan met de pet die de kuren voor lief neemt en/of niet beter weet, dus Garmin zit redelijk safe met deze strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
De QC bij de release is zeker niet goed te noemen, al is dit voornamelijk softwarematig.
Hardware technisch zitten de apparaten altijd goed in elkaar.
Tot nu toe hebben ze bovendien toch wel de reputatie het in een aantal updates op te lossen.
Bovendien worden de horloges opvallend lang ondersteund. Ook vind ik de support bij TomTom en Polar ook zeker goed te noemen.

Over de 735HR, de Fenix3HR heeft ook geen quick release kit.
DCR vertelde dat dit was vanwege de uitstekende sensor.

[ Voor 13% gewijzigd door Sinned123 op 17-05-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45
Meer mensen met een garmin vivoactive HR? Wat vinden jullie van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Sinned123 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:40:
De QC bij de release is zeker niet goed te noemen, al is dit voornamelijk softwarematig.
Hardware technisch zitten de apparaten altijd goed in elkaar.
Tot nu toe hebben ze bovendien toch wel de reputatie het in een aantal updates op te lossen.
Bovendien worden de horloges opvallend lang ondersteund. Ook vind ik de support bij TomTom en Polar ook zeker goed te noemen.

Over de 735HR, de Fenix3HR heeft ook geen quick release kit.
DCR vertelde dat dit was vanwege de uitstekende sensor.
Ik verwacht eigenlijk bij geen enkele optische sensor een quick release kit, immers je blokkeert dan de optische sensor. Maar misschien maken ze er wel eentje over een tijdje met een "gat" zodat de sensor toch bij de huid kan terwijl ie op je arm "gemount" is.

Wat betreft hardware-matig zitten ze altijd goed. Dit klopt op zich wel in de zin dat ze foutieve exemplaren binnen garantie prima omruilen. Maar er zijn toch echt modellen geweest die bij de eerste batch hardware-matige fouten hebben. Dit heeft er tot toe geleid dat ze nu met een kleine productie batch beginnen en deze langzaam opschroeven al gelang de feedback van gebruikers die al dan niet fouten vinden die hardware-matig zijn. Het meest recente voorbeeld hiervan is de waterproofing bij de vroege modellen van de 920xt. Volgens velen momenteel het meest accurate gps horloge van garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:01
ZoneFive zoekt Tomtom gebruikers voor betatest van sync met Tomtom mySports in hun SportTracks software.
http://www.zonefivesoftwa...38dd3b497f9c0c0a950ef1219

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ben na het hardlopen weer opgepakt te hebben nu toch ook een beetje aan het kijken voor een hardloop horloge. Met name omdat de huidige smartphones dusdanig groot (zeg maar rustig huge) zijn dat de armbanden om ze mee te nemen bij mij niet echt meer lekker zitten. Daarnaast mis ik de HR functionaliteit wel bij gebruik van Runkeeper, en zou ik graag wat meer met interval trainingen gaan doen. Heb in het verleden wel eens een MiBand omgehad en paar dagen gespeeld met een fitbit van een collega, maar het 24/7 omhebben van een activity tracker is niet echt mijn ding.

Na uitgebreid wat reviews (met name op dcrainmaker.com) te hebben gelezen van oa:
- Tomtom Runner Cardio
- Tomtom Runner 2 Cardio (ook wel Spark in US)
- Garmin 235

Ben ik er eigenlijk nog niet helemaal uit, met name tussen de Runner 2 en de Runner 1. Ik denk dat ik de Garmin laat afvallen op prijs, voor de 'hobby' wordt het me toch wat te gek. Daarnaast lees ik over beide merken evenveel 'gedoe' rondom beloofde updates, support etc, dus ook dat geeft niet de doorslag. Kijk ik dan naar de Runner 1 vs 2 neig ik op dit moment naar de 2 vanwege de relatief kleine prijsverschillen, tenzij ik ook 2e hands ga kijken. Daarnaast heeft Amazon.de ook nog Warehousedeals waarbij er toch ook weer 20 tot 30e van de prijs af gaat (voor bijv een beschadigde verpakking).

Waar ik niet zo zeker van ben (en ook niet heel goed gecovered in reviews), is in hoeverre de apps van beide merken je voldoende mogelijkheden geven om data terug te zien, te syncen met andere services, en bijv een custom interval training erin te zetten?

Nog iemand die me het laatste zetje kan geven?

[ Voor 20% gewijzigd door Sander op 18-05-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door tlpeter op 19-05-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Sander schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:15:
Ben na het hardlopen weer opgepakt te hebben nu toch ook een beetje aan het kijken voor een hardloop horloge. Met name omdat de huidige smartphones dusdanig groot (zeg maar rustig huge) zijn dat de armbanden om ze mee te nemen bij mij niet echt meer lekker zitten. Daarnaast mis ik de HR functionaliteit wel bij gebruik van Runkeeper, en zou ik graag wat meer met interval trainingen gaan doen. Heb in het verleden wel eens een MiBand omgehad en paar dagen gespeeld met een fitbit van een collega, maar het 24/7 omhebben van een activity tracker is niet echt mijn ding.

Na uitgebreid wat reviews (met name op dcrainmaker.com) te hebben gelezen van oa:
- Tomtom Runner Cardio
- Garmin 235

Ben ik er eigenlijk nog niet helemaal uit, met name tussen de Runner 2 en de Runner 1. Ik denk dat ik de Garmin laat afvallen op prijs, voor de 'hobby' wordt het me toch wat te gek. Daarnaast lees ik over beide merken evenveel 'gedoe' rondom beloofde updates, support etc, dus ook dat geeft niet de doorslag. Kijk ik dan naar de Runner 1 vs 2 neig ik op dit moment naar de 2 vanwege de relatief kleine prijsverschillen, tenzij ik ook 2e hands ga kijken. Daarnaast heeft Amazon.de ook nog Warehousedeals waarbij er toch ook weer 20 tot 30e van de prijs af gaat (voor bijv een beschadigde verpakking).

Waar ik niet zo zeker van ben (en ook niet heel goed gecovered in reviews), is in hoeverre de apps van beide merken je voldoende mogelijkheden geven om data terug te zien, te syncen met andere services, en bijv een custom interval training erin te zetten?

Ik heb nog een forerunner 225 te koop voor 150 euro.
Is de voorganger van de 235 (heb ik nu) en de 225 is beter qua HR meting bij intervallen.

V&A aangeboden: Garmin Forerunner 225 Zwart (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56
Sander schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:15:

- Tomtom Runner Cardio
- Garmin 235

Ik heb de TomTom Multisports Cardio (Runner + zwem/fiets opties), model 1. Ben er nog steeds superblij mee, maar als er één minpunt is waar ik praktisch ook echt last van ondervind dan is het wel de interval-mogelijkheden. Je kan daar namelijk alleen het volgende in zetten (direct vanuit horloge):
- warm up
- tempo 1
- tempo 2
- cool down
- "aantal sets"

Dit betekent dat je er wel bijvoorbeeld in kan zetten: 20 min opwarmen - 3 sets van [1 km op tempo 5:00/km, 2 min tempo 6:30/km] - 20 min cooling down, en zelfs bijvoorbeeld "2000 meter op snelheid tussen 4:50 en 5:10" waarbij je horloge aangeeft als je afwijkt. Maar een piramideloop (met meer dan twee tempo's) is dus niet mogelijk. Volgens mij is deze bottelneck in editie 2 ook niet aangepast.

Data terugkijken vind ik erg praktisch, en TomTom kan je automatisch laten sync'en met vrijwel alle bekende platforms (runkeeper, strava, etc.) naast hun eigen platform welke ook best aardig is.

Mijn eindoordeel: als je een TomTom Runner Cardio 1 kan scoren voor een outlet-achtige prijs (soms komt er een refurbished op ibood langs voor 100 euro) dan is het een goede deal, en ongetwijfeld het goedkoopste horloge met optische HRM wat je kan vinden. De 2 is net uit en daarom zelden in een echte aanbieding denk ik, of die het geld waard is weet ik niet. De min-punten zijn niet aangepakt, er zijn alleen wat features bijgekomen op het gebied van 'daily tracking' van hartslag omdat dat tegenwoordig nu eenmaal erg hip is en je kan er, bij de uitgebreide versie, muziek op zetten.

EDIT: Ik zie nu dat bij ING Rentepunten de TomTom Cardio 2 Spark mét muziek (dus de meest uitgebreide denk ik) voor 179 euro + rentepunten te koop is. Staat op "tijdelijk niet leverbaar" maar dat betekent in de parktijk dat ie wel weer terug komt (ik heb daar 2 jaar geleden mijn editie 1 gekocht ;) ) .. Dat lijkt me best een scherpe prijs.

NB: Voor de volledigheid: nog één minpuntje van de cardio vind ik dat de GPS élke seconde meet. Dat is ideaal voor hardlopen natuurlijk, maar het zou fijn zijn als je de frequentie ook lager kan zetten om batterijen te sparen, bijvoorbeeld voor bij een wandeltocht van 6+ uur. Dat kan met de meer outdoor achtige types zoals de Garmin Fenix 3 of Ambit Suunto (maar dan heb je het ook over een andere prijsklasse) wel en lijkt een softwarematig makkelijke aanpassing. De TomTom is gewoon duidelijk écht een hardloop/sport horloge, voor dat doeleinde is 'ie super, maar wel beperkt qua functies. Wil je dus echt veel intervalopties, en data over ground contact time, vertical oscillation en weet ik veel wat voor extra data dan lopen de Garmins volgens mij voorop.

[ Voor 18% gewijzigd door Valorian op 19-05-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Valorian schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:23:
[...]

Ik heb de TomTom Multisports Cardio (Runner + zwem/fiets opties), model 1. Ben er nog steeds superblij mee, maar als er één minpunt is waar ik praktisch ook echt last van ondervind dan is het wel de interval-mogelijkheden. Je kan daar namelijk alleen het volgende in zetten (direct vanuit horloge):
- warm up
- tempo 1
- tempo 2
- cool down
- "aantal sets"

Dit betekent dat je er wel bijvoorbeeld in kan zetten: 20 min opwarmen - 3 sets van \[1 km op tempo 5:00/km, 2 min tempo 6:30/km] - 20 min cooling down, en zelfs bijvoorbeeld "2000 meter op snelheid tussen 4:50 en 5:10" waarbij je horloge aangeeft als je afwijkt. Maar een piramideloop (met meer dan twee tempo's) is dus niet mogelijk. Volgens mij is deze bottelneck in editie 2 ook niet aangepast.

Data terugkijken vind ik erg praktisch, en TomTom kan je automatisch laten sync'en met vrijwel alle bekende platforms (runkeeper, strava, etc.) naast hun eigen platform welke ook best aardig is.

Mijn eindoordeel: als je een TomTom Runner Cardio 1 kan scoren voor een outlet-achtige prijs (soms komt er een refurbished op ibood langs voor 100 euro) dan is het een goede deal, en ongetwijfeld het goedkoopste horloge met optische HRM wat je kan vinden. De 2 is net uit en daarom zelden in een echte aanbieding denk ik, of die het geld waard is weet ik niet. De min-punten zijn niet aangepakt, er zijn alleen wat features bijgekomen op het gebied van 'daily tracking' van hartslag omdat dat tegenwoordig nu eenmaal erg hip is en je kan er, bij de uitgebreide versie, muziek op zetten.

EDIT: Ik zie nu dat bij ING Rentepunten de TomTom Cardio 2 Spark mét muziek (dus de meest uitgebreide denk ik) voor 179 euro + rentepunten te koop is. Staat op "tijdelijk niet leverbaar" maar dat betekent in de parktijk dat ie wel weer terug komt (ik heb daar 2 jaar geleden mijn editie 1 gekocht ;) ) .. Dat lijkt me best een scherpe prijs.

NB: Voor de volledigheid: nog één minpuntje van de cardio vind ik dat de GPS élke seconde meet. Dat is ideaal voor hardlopen natuurlijk, maar het zou fijn zijn als je de frequentie ook lager kan zetten om batterijen te sparen, bijvoorbeeld voor bij een wandeltocht van 6+ uur. Dat kan met de meer outdoor achtige types zoals de Garmin Fenix 3 of Ambit Suunto (maar dan heb je het ook over een andere prijsklasse) wel en lijkt een softwarematig makkelijke aanpassing. De TomTom is gewoon duidelijk écht een hardloop/sport horloge, voor dat doeleinde is 'ie super, maar wel beperkt qua functies. Wil je dus echt veel intervalopties, en data over ground contact time, vertical oscillation en weet ik veel wat voor extra data dan lopen de Garmins volgens mij voorop.
Bedankt voor je uitgebreide feedback. Ik denk inderdaad dat wanneer het aankomt op schema's en interval trainingen, 'app-based' oplossingen zoals Runkeeper etc misschien toch een betere job doen. Je geeft aan dat je de Runner 1 Cardio aanraad, ipv de Multisports die je zelf hebt, is dit omdat de Multisports features eigenlijk overrated zijn en minder goed werken (Dit pikte ik ook al beetje op uit andere reviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Sander schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:50:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide feedback. Ik denk inderdaad dat wanneer het aankomt op schema's en interval trainingen, 'app-based' oplossingen zoals Runkeeper etc misschien toch een betere job doen. Je geeft aan dat je de Runner 1 Cardio aanraad, ipv de Multisports die je zelf hebt, is dit omdat de Multisports features eigenlijk overrated zijn en minder goed werken (Dit pikte ik ook al beetje op uit andere reviews).
Ik heb zelf de multisports maar fiets en zwem niet, waardoor ik alleen de runner-opties gebruik. Mocht je wel zwemmen/fietsen dan geeft de multisports natuurlijk wel een leuk voordeel. Ik dacht in eerste instantie meer aan de runner omdat ik er, geheel ongegrond natuurlijk, vanuit ging dat het vooral voor hardlopen was en de Runner van zichzelf al goedkoper is en vaker in aanbiedingen langskomt. Over het multi-sports-deel van mijn cardio heb ik verder geen mening, omdat ik het niet gebruikt heb. Ik heb zelfs nog een fiets-cadans-sensor en stuurhouder e.d. ongebruikt in het doosje liggen…

Verder wat betreft interval: pin me er niet op vast maar volgens mij kun je bij de meeste Garmin's via de website custom intervals invoegen, net zoals bij de telefoon apps. Verder: als je eenmaal met een sporthorloge hebt gelopen ipv met zo'n telefoon om je arm wil je nooit meer anders :) .. Ik neem nu meestal helemaal geen telefoon meer mee, alleen bij 60min+ runs vind ik muziek toch wel fijn, maar overweeg nu weer een sandisk-clip te kopen, zo'n überlichtgewicht mp3'spelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Valorian schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:32:
[...]

Ik heb zelf de multisports maar fiets en zwem niet, waardoor ik alleen de runner-opties gebruik. Mocht je wel zwemmen/fietsen dan geeft de multisports natuurlijk wel een leuk voordeel. Ik dacht in eerste instantie meer aan de runner omdat ik er, geheel ongegrond natuurlijk, vanuit ging dat het vooral voor hardlopen was en de Runner van zichzelf al goedkoper is en vaker in aanbiedingen langskomt. Over het multi-sports-deel van mijn cardio heb ik verder geen mening, omdat ik het niet gebruikt heb. Ik heb zelfs nog een fiets-cadans-sensor en stuurhouder e.d. ongebruikt in het doosje liggen…

Verder wat betreft interval: pin me er niet op vast maar volgens mij kun je bij de meeste Garmin's via de website custom intervals invoegen, net zoals bij de telefoon apps. Verder: als je eenmaal met een sporthorloge hebt gelopen ipv met zo'n telefoon om je arm wil je nooit meer anders :) .. Ik neem nu meestal helemaal geen telefoon meer mee, alleen bij 60min+ runs vind ik muziek toch wel fijn, maar overweeg nu weer een sandisk-clip te kopen, zo'n überlichtgewicht mp3'spelertje.
Is de TomTom2 music dan niet juist geschikt voor je? Dan heb je alles in 1.

TomTom runner 2 Music

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 09:56
lowfi schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:40:
Meer mensen met een garmin vivoactive HR? Wat vinden jullie van het scherm?
Heb de Garmin Vivoactive HR vandaag ontvangen.

Het scherm is de reden dat ik hem linea recta weer terugstuur. Wat een drama zeg. Op de hoogste intensiteit (5) is het scherm binnen nauwelijks afleesbaar. Moest onder een lamp het ding gaan instellen. Buiten gaat het heel aardig trouwens, het lijkt wel een soort van reflectielaag waardoor het scherm buiten oplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Tweddy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:33:
[...]
Heb de Garmin Vivoactive HR vandaag ontvangen.

Het scherm is de reden dat ik hem linea recta weer terugstuur. Wat een drama zeg. Op de hoogste intensiteit (5) is het scherm binnen nauwelijks afleesbaar. Moest onder een lamp het ding gaan instellen. Buiten gaat het heel aardig trouwens, het lijkt wel een soort van reflectielaag waardoor het scherm buiten oplicht.
Nog foto's gemaakt van het slechte scherm? Dit is natuurlijk wel feedback waar ik nieuwsgierig van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
Ik heb wel foto's maar weet even zo snel hoe ik die hier kan laten zien en eerlijk gezegd laten ze ook niet goed zien hoe donker het display is. Ik wil het ook gewoon als horloge kunnen gebruiken en binnenshuis is het voor mij in ieder geval onvoldoende afleesbaar, toch één van de basisdingen van zo'n ding om je pols.

Op het internet kwam ik na een korte zoektocht ook regelmatig commentaren tegen als "dim/dark screen/display".

Op dit filmpje zie je precies wat er aan de hand is.

[ Voor 58% gewijzigd door Tweddy op 19-05-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik vond het ook wel een beetje een afknapper. In de tijd van git zwarte oled schermpjes zag dit eruit als een 90ies gameboy scherm.

Maarrrrr als ik hardloop waarvoor ik hem eigenlijk gekocht/gekregen heb is het goed genoeg. Kan me wel voorstellen als je dit de hele dag door wil dragen dag je hem dan terug stuurt.

[ Voor 0% gewijzigd door lowfi op 19-05-2016 21:43 . Reden: Blijft behelpen op touchscreen scherm typen :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik was de Fenix3 gewend en zoveel verschilt hij daar niet mee zo staat mijn helderheid op 2 (was mij nog niet eerder opgevallen zelfs) en heb ik een watchface met witte achtergrond en ben er eigenlijk zo aangewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
lowfi schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:42:
In de tijd van git zwarte oled schermpjes zag dit eruit als een 90ies gameboy scherm.
Jaaa! Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nieuwe firmware (2.4) uit voor de vivoactive HR waarin onder andere een aanpassing gedaan is voor de helderheid:
"Added more backlight settings and increased max brightness"
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=10044

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
PatrickC schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:05:
Er is nieuwe firmware (2.4) uit voor de vivoactive HR waarin onder andere een aanpassing gedaan is voor de helderheid
Die firmware bracht geen uitkomst voor mij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweddy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:28:
[...]
Die firmware bracht geen uitkomst voor mij helaas.
In een eerdere reactie geef je aan dat je de intensiteit op 5 had gezet, terwijl ik op het Garmin forum lees dat deze nu tot 9 gaat in de nieuwe firmware. Weet je zeker dat je de laatste firmware had geïnstalleerd? Versie 2.4 is vandaag pas uitgekomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
PatrickC schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:22:
[...]

In een eerdere reactie geef je aan dat je de intensiteit op 5 had gezet, terwijl ik op het Garmin forum lees dat deze nu tot 9 gaat in de nieuwe firmware. Weet je zeker dat je de laatste firmware had geïnstalleerd? Versie 2.4 is vandaag pas uitgekomen namelijk.
Hij ging idd eerst tot 5 en kan nu tot 9 zie ik net dus dat zou je nog kunnen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ngangatar schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:03:
[...]

Is de TomTom2 music dan niet juist geschikt voor je? Dan heb je alles in 1.

TomTom runner 2 Music
Op zich wel, maar mijn huidige (multispurts cabrio 1) is in alle opzichten nog prima, en de punten waar ik me aan erger zijn in de '2' niet opgelost. Dat zou dus betekenen dat ik voor alleen muziek nu nog een keer 200 euro ga neerleggen, terwijl een mp3-spelertje met 8gb al voor minder dan 20 euro te koop is en daar kan dan ook een normaal koptelefoontje in (ipv bluetooth only) .. áls ik al 200+ euro ga neerleggen voor een nieuw horloge dan liever meteen nog wat meer, dan koop ik een Garmin Fenix 3 HR, die biedt namelijk ook voor mijn outdoor/alpine hobby wat meer mogelijkheden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 19-05-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:36:
[...]

Hij ging idd eerst tot 5 en kan nu tot 9 zie ik net dus dat zou je nog kunnen proberen ;)
Op de DC Rainmaker site lees ik uit een reactie dat de nieuwe firmware het backlight probleem zou hebben verholpen. Morgen komt als het goed is ook de volledige review van DC Rainmaker online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
PatrickC schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:41:
[...]

Op de DC Rainmaker site lees ik uit een reactie dat de nieuwe firmware het backlight probleem zou hebben verholpen. Morgen komt als het goed is ook de volledige review van DC Rainmaker online.
Ikzelf had hem op 2 staan dat was voor mij voldoende en met de update stond hij erna op 3 zag ik net :)
Verder heb ik het idee dat de kleuren wat intenser zijn ook zonder verlichting dus Garmin luister zeker wel ;)
Maar ik zelf had er dus niet zo n last van anders had ik hem ook wel op een hogere scherm verlichting gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Roos79 op 19-05-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Weet iemand of je bij de Polar M400 en V800 de dagelijkse activiteit tracking kan uit zetten?
Zijn de GPS issues met de M400 die ik lees in enkele reviews al ondertussen opgelost met firmware updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Anoniem: 137811 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:57:
Weet iemand of je bij de Polar M400 en V800 de dagelijkse activiteit tracking kan uit zetten?
Zijn de GPS issues met de M400 die ik lees in enkele reviews al ondertussen opgelost met firmware updates?
Je kan in ieder geval de waarschuwingen uitzetten. Of je daarmee ook voorkomt dat de data naar polar wordt verstuurd bij een sync weet ik niet. Zou ik eventueel maandag voor je kunnen nagaan als niemand anders hier op het forum daar antwoord op kan geven.

En verder: welke gps issues, welke reviews? Zover ik heb ervaren werkt de M400 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
PatrickC schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:22:
Hij had wel een update gedaan maar misschien niet deze nieuwe firmware inderdaad. Ik denk dat zelfs bij nog wat meer helderheid ik hem ook geretourneerd zou hebben. Ik miste daarnaast nog een watchface met hoogte-aanduiding terwijl er toch een hoogtemeter op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweddy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:44:
[...]
Hij had wel een update gedaan maar misschien niet deze nieuwe firmware inderdaad. Ik denk dat zelfs bij nog wat meer helderheid ik hem ook geretourneerd zou hebben. Ik miste daarnaast nog een watchface met hoogte-aanduiding terwijl er toch een hoogtemeter op zit.
Ik vraag me af of die hoogtemeter wel bedoeld is om de hoogte waarop je je bevindt weer te geven. Volgens mij wordt deze alleen gebruikt om trappen te tellen (net als op mijn Fitbit Charge HR) en het verschil in hoogte (winst/verlies) van een activiteit weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rockhopper schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:20:
[...]

Je kan in ieder geval de waarschuwingen uitzetten. Of je daarmee ook voorkomt dat de data naar polar wordt verstuurd bij een sync weet ik niet. Zou ik eventueel maandag voor je kunnen nagaan als niemand anders hier op het forum daar antwoord op kan geven.

En verder: welke gps issues, welke reviews? Zover ik heb ervaren werkt de M400 prima.
Had laatst wat reviews gezien dat de GPS niet accuraat was. Dat de V800 veel beter was. Maar dat waren wel wat oudere reviews. Kan ze nu zo even snel niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
Iemand ervaring met de TomTom Runner Limited Edition Groen ? pricewatch: TomTom Runner Limited Edition Groen (Blauw, Groen)

Verschillende websites spreken elkaar tegen. De een geeft aan dat het een geïntegreerde pols HRM heeft en de ander zegt een borstband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
PatrickC schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:39:
[...]

Ik vraag me af of die hoogtemeter wel bedoeld is om de hoogte waarop je je bevindt weer te geven. Volgens mij wordt deze alleen gebruikt om trappen te tellen (net als op mijn Fitbit Charge HR) en het verschil in hoogte (winst/verlies) van een activiteit weer te geven.
Dat zou inderdaad best kunnen. Mijn TomTom Cardio 1 heeft ook een hoogtemeter (een barometrische, ik heb de 'performance bundle', en die geeft wel stijgingen / klimmen etc. aan bij fietsen of hardlopen in de bergen, maar heeft geen weergave van de huidige hoogte op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de uitgebreide review van de Garmin vivoactive HR door DC Rainmaker gelezen en eerlijk gezegd valt het mij een beetje tegen. Twee grote minpunten wat mij betreft zijn het ontbreken van een audio signalen (piep), b.v. bij auto laps van 1km en de slechte hartslagmeting tijdens slaap (lange periodes waarop geen meting plaatsvindt). Met de vivoactive HR wilde ik eigenlijk mijn huidige Garmin FR610 en Fitbit Charge HR vervangen. De FR610 heeft de audio signalen wel en hartslagmeting 's nachts van de Charge HR is erg goed.

Voor degene die de vivoactive HR al in hun bezit hebben, wat zijn jullie ervaringen in deze? Is het trilsignaal sterk genoeg (m.n. tijdens een activiteit als hardlopen) en hoe is bij jullie de hartslagmeting tijdens slaap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Signs schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:43:
Iemand ervaring met de TomTom Runner Limited Edition Groen ? pricewatch: TomTom Runner Limited Edition Groen (Blauw, Groen)

Verschillende websites spreken elkaar tegen. De een geeft aan dat het een geïntegreerde pols HRM heeft en de ander zegt een borstband.
Wow, die kende ik nog niet. Als dit met Optische HRM is dan is het spotgoedkoop. Het lijkt er wel op trouwens, als je op de foto's kijkt zie je het groene lampje achterop zitten, dat is de led die de hartslag meet (de niet-cardio versie heeft dat niet). Verder is de specificatie ook "63 gram", dat komt overeen met de Cardio (de gewone Runner is 50 gram). Lijkt me dus inderdaad gewoon het horloge wat normaliter verkocht wordt onder de titel "TomTom Runner Cardio (1)", maar dan een soort special edition. Volgens mij tevens op dit moment dan het allergoedkoopste GPS + Optische HRM horloge wat er op de markt is. Denk dat het lelft-overs zijn zolang de voorraad strekt, want kan me niet voorstellen dat TomTom nu de "2" uit is de "1" ook blijft produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
PatrickC schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:43:
Zojuist de uitgebreide review van de Garmin vivoactive HR door DC Rainmaker gelezen en eerlijk gezegd valt het mij een beetje tegen. Twee grote minpunten wat mij betreft zijn het ontbreken van een audio signalen (piep), b.v. bij auto laps van 1km en de slechte hartslagmeting tijdens slaap (lange periodes waarop geen meting plaatsvindt). Met de vivoactive HR wilde ik eigenlijk mijn huidige Garmin FR610 en Fitbit Charge HR vervangen. De FR610 heeft de audio signalen wel en hartslagmeting 's nachts van de Charge HR is erg goed.

Voor degene die de vivoactive HR al in hun bezit hebben, wat zijn jullie ervaringen in deze? Is het trilsignaal sterk genoeg (m.n. tijdens een activiteit als hardlopen) en hoe is bij jullie de hartslagmeting tijdens slaap?
De buzz die je voelt is moeilijk te missen tijdens "normaal" hardlopen iig. Je kan de lengte ervan ook instellen. Min med max.

Ik gebruik het als puur sporthorloge kan dus geen uitspraak doen over de activiteitenmonitor.

Nu bij bol trouwens een goedkope tomtom gps:
https://m.bol.com/nl/p/to...k-small/9200000051397805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik merk dat de nauwkeurigheid van de snelheid (Fenix 3) de laatste weken af en toe wat minder is. Waarschijnlijk omdat het bladerdek weer volledig is. Iemand anders ook opgevallen? Het is logisch dat bladerdek invloed heeft op de GPS-meting, maar had nooit gedacht dat ik op mijn vaste routes daarin verschil zou merken.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

Rudedadude

Maybe we were born to run

Vanavond even wezen kijken bij Bever. Die hebben nu de Suunto Ambit 3 peak Nepal edition in de aanbieding voor 249 euro. Mooie deal, maar ik twijfel nog tussen die en een Garmin 230. De Suunto heeft geen ant+ dus mijn hartslagband en footpod worden nutteloos. Wel barometer en gpx en nog wat dingen zoals een monsterbatterijduur. Maar het hele intervalgebeuren is weer beter op de 230. Ik heb hem even omgehad, maar het is een behoorlijke knots. Maar dat is een Fenix ook en daar lopen mensen blijkbaar wel mee rond.

[ Voor 14% gewijzigd door Rudedadude op 20-05-2016 22:15 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Rudedadude, de 230/235 is erg licht en vrij plat. De 225 was pas een knots :)
De 225 is een stuk zwaarder en hoger en dus voor mij was de 235 maar een licht plat ding.
De ronding is inderdaad wat groot (ik heb dunne armen) maar is daardoor prima afleesbaar met 4 data schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Signs schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:43:

Nee hoor er zit helemaal geen HRM bij, zelfs geen band.
Dit is een limited edition van de eerste TomTom Runner, op zich een prima ding.
Maar inmiddels qua prijs/features wel ingehaald door de Polar M400.
De gps van de TT-Runner is trouwens wel beter dan die van de Polar M400.

[ Voor 5% gewijzigd door Sinned123 op 21-05-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

Rudedadude

Maybe we were born to run

tlpeter schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 07:35:
Rudedadude, de 230/235 is erg licht en vrij plat. De 225 was pas een knots :)
De 225 is een stuk zwaarder en hoger en dus voor mij was de 235 maar een licht plat ding.
De ronding is inderdaad wat groot (ik heb dunne armen) maar is daardoor prima afleesbaar met 4 data schermen.
Ik heb er vanocht een rondje van 35km over hardgelopen en ik denk dat ik idd voor de 230 ga. De extra functies van de Suunto zijn soms ws. leuk, maar niet noodzakelijk voor mij. Er is op het moment niets wat ik echt op mijn FR210 mis, dus waarom meer.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Sinned123 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 08:31:
[...]

Nee hoor er zit helemaal geen HRM bij, zelfs geen band.
Dit is een limited edition van de eerste TomTom Runner, op zich een prima ding.
Waar zie je dit? Op de websites die deze verkopen staat wel degelijk dat er HRM in zit én is de groene LED verlichting van de HRM zichtbaar aan achterzijde van het horloge. Zijn dit dan foutieve specificaties én verkeerde foto's op die sites? Wat prijsstelling is het meer de prijs van de normale runner inderdaad, zonder Cardio, maar blijf het verwarrend vinden.

NB: Voor 99 euro staat op ibood op dit moment de Runner Cardio (1) te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37
Zijn er al mensen die een Fenix 3 Hr als vervanger voor zijn gewone fenix 3 hebben aangeschaft? Hoe bevalt deze?

Ik twijfel tussen de normale sapphire en de HR. HR is echt een stuk duurder, zonder de metalen band en een hr borstband erbij.

Is die extra uitgave de moeite waard? Werken de activity tracker opties ook prima bij de gewone versie of is de Hr optie daarbij een echte pre?

Heb reviews gelezen, maar daar zeggen ze vooral dat het om persoonlijke voorkeur gaat. De HR optie lijkt mij handig, de metalen band is los veels te duur, maar ik vind dat de Fenix echt goed staan.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Valorian schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:58:
[...]

Waar zie je dit? Op de websites die deze verkopen staat wel degelijk dat er HRM in zit én is de groene LED verlichting van de HRM zichtbaar aan achterzijde van het horloge. Zijn dit dan foutieve specificaties én verkeerde foto's op die sites? Wat prijsstelling is het meer de prijs van de normale runner inderdaad, zonder Cardio, maar blijf het verwarrend vinden.

NB: Voor 99 euro staat op ibood op dit moment de Runner Cardio (1) te koop.
Oh dat was mij nog niet eens opgevallen.
Volgens de plaatjes en de beschrijving hebben ze het idd over de Runner Cardio.
Maar voor die prijs... Dat kan bijna niet.
Voor die prijs de gok waard en anders terugsturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tweddy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:44:
[...]
Ik heb de vivoactive HR inmiddels in m'n bezit en je kunt wel de hoogte zien waarop je je bevindt. Je kunt de hoogte zichtbaar maken in de gegevensvelden van een App en ik heb ook een watch face gevonden waarin deze wordt getoond, namelijk de SC8 watch face.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
PatrickC schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:52:
ik heb ook een watch face gevonden waarin deze wordt getoond, namelijk de SC8 watch face.
Goed gevonden! Vind het persoonlijk nog steeds niet zo mooi maar ok. Ik ga denk ik voor een Suunto zonder hrm.
Afbeeldingslocatie: https://services.garmin.com/appsLibraryBusinessServices_v0/rest/apps/abc0fde3-23d3-4c8d-92ec-a2fd14aeab2f/screenshots/29f20e73-f6a3-4dd8-a660-a2d7ae17feea

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen de eerste hardloopsessie gedaan met de vivoactive HR. Om de hartslaggegevens te kunnen vergelijken met m'n Fitbit Charge HR, heb ik deze ook gebruikt. Aan het einde van de hardloopsessie was de gemiddelde hartslag geregistreerd door de vivoactive HR 4 hartslagen hoger als die van de Charge HR. Wat mij betreft een verwaarloosbaar verschil.

Waar ik wel een groot verschil zie tot nu toe is bij de registratie van de gelopen verdiepingen. De vivoactive HR staat op dit moment nog op 1 terwijl de Charge HR nu al op 16 staat. Het lijkt er op dat de vivoactive HR de verdiepingen niet goed telt. Tijdens de hardloopsessie zitten er een paar klimmetjes in van meer dan 3 meter en zojuist ben ik in huis nog eens van de begane grond naar de zolder gelopen, maar er werd geen verdieping geteld. De software versie op de vivoactive HR is 2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben deze week aan het kijken voor een nieuwe sport watch. Heb nu een TomTom runner (1st Gen alleen voor hardlopen). Gebruik ook een Apple Watch. Maar vind die een beetje saai worden en gebuik die alleen nog voor notificaties en health.

De Fenix 3 vind ik wel erg mooi ook om hem 24/7 te gebruiken. Maar hoe "slecht" is die GPS nu eigenlijk? Hoeveel slechter is de GPS tegenover mijn TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
PatrickC schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:39:

Waar ik wel een groot verschil zie tot nu toe is bij de registratie van de gelopen verdiepingen. De vivoactive HR staat op dit moment nog op 1 terwijl de Charge HR nu al op 16 staat. Het lijkt er op dat de vivoactive HR de verdiepingen niet goed telt. Tijdens de hardloopsessie zitten er een paar klimmetjes in van meer dan 3 meter en zojuist ben ik in huis nog eens van de begane grond naar de zolder gelopen, maar er werd geen verdieping geteld. De software versie op de vivoactive HR is 2.4.
Waar de Fitbit te veel telt is de Vivoactive te laag dat valt mij ook op.
Ik moet de mijne eens opnieuw kalibreren en kijken of dat zal helpen met de trappen tellen.
Moet zeggen dat dat met de Fenix 3 net zo was hoor maar die heb ik nooit gekalibreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
i-dj schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:13:
Zijn er al mensen die een Fenix 3 Hr als vervanger voor zijn gewone fenix 3 hebben aangeschaft? Hoe bevalt deze?

Ik twijfel tussen de normale sapphire en de HR. HR is echt een stuk duurder, zonder de metalen band en een hr borstband erbij.

Is die extra uitgave de moeite waard? Werken de activity tracker opties ook prima bij de gewone versie of is de Hr optie daarbij een echte pre?

Heb reviews gelezen, maar daar zeggen ze vooral dat het om persoonlijke voorkeur gaat. De HR optie lijkt mij handig, de metalen band is los veels te duur, maar ik vind dat de Fenix echt goed staan.
Ik heb ook voor die keuze gestaan en ben voorlopig voor sapphire F3 gegaan. Geen spijt van. Opt hr koop ik wel als de F4 of F5 uitkomt ;-).

Metalen bandje gebruik ik niet, die kan je evt overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Anoniem: 137811 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:14:
Ben deze week aan het kijken voor een nieuwe sport watch. Heb nu een TomTom runner (1st Gen alleen voor hardlopen). Gebruik ook een Apple Watch. Maar vind die een beetje saai worden en gebuik die alleen nog voor notificaties en health.

De Fenix 3 vind ik wel erg mooi ook om hem 24/7 te gebruiken. Maar hoe "slecht" is die GPS nu eigenlijk? Hoeveel slechter is de GPS tegenover mijn TomTom?
Ik gok erop dat de TT slechter is, maar ik heb geen ervaringen met TT toestellen. De fenix 3 heeft met name in de eerste 6 maanden na release een slechte reputatie opgebouwt door gps ontvangst die matig was bij bepaalde omstandigheden. Met name activiteiten (hardlopen en wandelen in het bijzonder in bosrijke gebieden) off-road hadden last van afwijkingen. Deze zijn inmiddels allemaal opgelost, al blijven er nog legio mensen op fora gal spugen en op & aanmerkingen maken. Ik kan natuurlijk niet voor andere mensen spreken, nog kan ik voor iemand anders bepalen wat acceptabele afwijkingen zijn en wat niet. Maar ik had ook last van de afwijkingen, en heb dit inmiddels niet meer.

Ik fiets met name veel en ik dual-log eigenlijk altijd met een oregon 600 (handheld toestel) en de Fenix 3 wijkt daar niet vanaf. Alle toestellen zullen wel eens een mindere dag hebben onder bepaalde omstandigheden. Maar ik denk dat voor gewone gebruikers (niet olympiërs, niet professionele sporters en niet militaire doeleinden) het verschil, als dat er al is tov andere toestellen, verwaarloosbaar is.

Dus ik zou je keuze niet af laten hangen van gps-nauwkeurigheid, maar eerder van de andere features (extra's, uiterlijk of afwezigheid hier van) als je toestellen af aan het wegen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rockhopper schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Ik gok erop dat de TT slechter is, maar ik heb geen ervaringen met TT toestellen. De fenix 3 heeft met name in de eerste 6 maanden na release een slechte reputatie opgebouwt door gps ontvangst die matig was bij bepaalde omstandigheden. Met name activiteiten (hardlopen en wandelen in het bijzonder in bosrijke gebieden) off-road hadden last van afwijkingen. Deze zijn inmiddels allemaal opgelost, al blijven er nog legio mensen op fora gal spugen en op & aanmerkingen maken. Ik kan natuurlijk niet voor andere mensen spreken, nog kan ik voor iemand anders bepalen wat acceptabele afwijkingen zijn en wat niet. Maar ik had ook last van de afwijkingen, en heb dit inmiddels niet meer.

Ik fiets met name veel en ik dual-log eigenlijk altijd met een oregon 600 (handheld toestel) en de Fenix 3 wijkt daar niet vanaf. Alle toestellen zullen wel eens een mindere dag hebben onder bepaalde omstandigheden. Maar ik denk dat voor gewone gebruikers (niet olympiërs, niet professionele sporters en niet militaire doeleinden) het verschil, als dat er al is tov andere toestellen, verwaarloosbaar is.

Dus ik zou je keuze niet af laten hangen van gps-nauwkeurigheid, maar eerder van de andere features (extra's, uiterlijk of afwezigheid hier van) als je toestellen af aan het wegen bent.
Bedankt. Zat te kijken naar een Polar M400, V800 en ook de Garmin FR630 was on beeld. Maar de Fenix 3 is het meest geschikt voor daily activity tracking vanwege zijn uiterlijk. Ook de functies spreken me erg aan. Dit gaat hem dan denk wel worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Waar de Fitbit te veel telt is de Vivoactive te laag dat valt mij ook op.
Ik moet de mijne eens opnieuw kalibreren en kijken of dat zal helpen met de trappen tellen.
Moet zeggen dat dat met de Fenix 3 net zo was hoor maar die heb ik nooit gekalibreerd.
Qua verdiepingen/trappen heb ik de Charge HR altijd wel redelijk betrouwbaar gevonden, op een enkele keer na als het behoorlijk hard waaide bijvoorbeeld. Als ik thuis de trap oploop gaat de teller op de Charge HR gewoon met 1 omhoog. De vivoactive HR zit nog steeds op 1 voor de hele dag. :( Of het een 2.4 firmware probleem is weet ik niet, omdat ik meteen met versie 2.4 ben begonnen (versie was 2.3 uit de doos).

Wat betreft de stappen zit de vivoactive HR nu op 14138 en de Charge HR op 15528, dus dat is ook best een verschil. Welke beter is, is moeilijk te bepalen, maar ik weet uit ervaring dat de Charge HR hier altijd wel wat te hoog zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Anoniem: 137811 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:36:
[...]
Bedankt. Zat te kijken naar een Polar M400, V800 en ook de Garmin FR630 was on beeld. Maar de Fenix 3 is het meest geschikt voor daily activity tracking vanwege zijn uiterlijk. Ook de functies spreken me erg aan. Dit gaat hem dan denk wel worden
Je zit met alle toestellen prima, de M400 geeft het meeste waar voor zijn geld, de V800 eigenlijk 't minste. De 630 vind ik persoonlijk ook een beetje duur als je kijkt naar het uiterlijk en eigenlijk de beperkingen die je krijgt tov een Fenix 3. Dan heb ik het met name over de beperkte aanbiedingen qua 'activiteiten'. Ik zou dan persoonlijk eerder een 230/235 aanschaffen. Met de F3 kan je eigenlijk niet verkeerd gaan als je budget het toelaat.

Overigens heeft DCRainmaker.com het over een 'sale' voor bepaalde toestellen van oa Garmin. Misschien leuk om even door te nemen, al weet ik niet in hoeverre deze aanbiedingen in Nederlandse shops doortellen.

Je zou eigenlijk ook nog de nieuwe vivoactive HR in overweging kunnen nemen. Maar dat hangt een beetje af van hoeveel waarde je hecht aan de 'sport' features tov de activity tracking.

[ Voor 24% gewijzigd door rockhopper op 22-05-2016 19:29 . Reden: vivoactive hr advies toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 34 ... 317 Laatste