Weet iemand nog een goede aanbieding voor fenix 3 performer bundle (sapphire versie of normale), ze blijven vrij prijzig ondanks introductie nieuwe model.
De handleiding van de Garmin vivoactive HR staat nu op de Garmin site (http://static.garmin.com/pumac/vivoactiveHR_OM_NL.pdf) en ik zie dat er toch interval trainingen mee gedaan kunnen worden (pagina 11).
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 20-04-2016 19:59 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Via een ibood aanbieding een garmin tactix op de kop getikt. Ben er nog niet uit of het nou mogelijk is om gpx routes te importeren en te navigeren. Iemand enig idee of dat kan, en hoe?
Bij de Bever (in ieder geval online) staan de Fenix 3's al tijden voor 15% korting. Maar dat is natuurlijk op de adviesprijs dus weet niet of dat uiteindelijk een goede deal is of dat je dat soort kortingen overal wel vindt.. De Performer bundle kost daar in ieder geval 549 ipv 649.okio schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:16:
Weet iemand nog een goede aanbieding voor fenix 3 performer bundle (sapphire versie of normale), ze blijven vrij prijzig ondanks introductie nieuwe model.
Nevermind. Zie dat de Fenix ook gewoon in de pricewatch staat en daar is Coolblue al goedkoper dan Bever..
[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 20-04-2016 22:55 ]
Dat is alleen mogelijk voor een vast herhaald patroon waarbij je twee tijden hebt, niet een echte "interval workout" waarbij je zeg maar 3 of meer wisselende intervals hebt. Het is echt behelpen ten opzichte van een echte sessie die je zelf samen kan stellen en ook meer mogelijkheden hebt dan duur. In feite kan ieder toestel zoiets wel dmv de autolap.PatrickC schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:59:
De handleiding van de Garmin vivoactive HR staat nu op de Garmin site (http://static.garmin.com/pumac/vivoactiveHR_OM_NL.pdf) en ik zie dat er toch interval trainingen mee gedaan kunnen worden (pagina 11).
Het is prima als je alleen 5 minuten wilt rennen en dan 1 minuut wandelen en dat een paar keer achter elkaar, maar als je bijvoorbeeld 5ren>1wandel>7ren>2wandel>7ren>2wandel>4ren>1wandel wilt doen gaat dat niet. Dus de allersimpelste trainingen gaan met wat behelpen, maar het is niet geschikt voor volwaardige schema's helaas.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Volgens de blurb van Garmin wel:Kasj schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:12:
Via een ibood aanbieding een garmin tactix op de kop getikt. Ben er nog niet uit of het nou mogelijk is om gpx routes te importeren en te navigeren. Iemand enig idee of dat kan, en hoe?
Met de Garmin Tactix kunt u op verschillende manieren gebruik maken van de navigatie mogelijkheden, via GPX route, waypoint, geocache of coördinaten.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Heb nu sinds een aantal weken de Polar M400, super tevreden tot nu toe.
Ik ben op zoek naar een activity tracker naast mijn Garmin FR225. Ik merk dat de FR225 voor gebruik overdag onhandig en lomp is vanwege de afmetingen en het uiterlijk. Het klokje dragen met een overhemd is er niet bij 
De FR225 wil ik dus puur voor het hardlopen gaan gebruiken en een activity tracker voor dagelijks gebruik. Belangrijk vind ik dat de activity tracker minder lomp oogt en en het liefst zo slank mogelijk is, zodat je het met normale kleding kunt dragen. Verder zijn dingen als hartslag in rust, slaaptracking, klokje en stille (wek)alarm een must.
Zelf al gezien dat de Fitbit Charge HR en de Vivosmart HR zouden kunnen voldoen aan mijn wensen. Het mooiste zou zijn om 1 eco systeem aan te houden(hoezo vendor lockin..) maar ik heb een haat liefde verhouding met Garmin. Er gaat namelijk nog wel eens wat stuk met updates en de huidige ervaringen op het garmin forum over de vivosmart zijn ook niet best met de laatste updates.
Dan Fitbit Charge HR, lijkt ook geheel te voldoen al is de app en info wat basaler en zal ik er een eco systeem erbij hebben. Waar de Fitbit mee kampt is dat het software technisch wel in orde is maar op hardware gebied zo zijn issues heeft. Het schijnt dat het rubber rondom het display op enige moment loslaat. Gelukkig is Fitbit coulant en sturen ze zonder al te veel gedoe je een nieuwe toe.
Iemand die mijn kan helpen om een keuze te maken?
De FR225 wil ik dus puur voor het hardlopen gaan gebruiken en een activity tracker voor dagelijks gebruik. Belangrijk vind ik dat de activity tracker minder lomp oogt en en het liefst zo slank mogelijk is, zodat je het met normale kleding kunt dragen. Verder zijn dingen als hartslag in rust, slaaptracking, klokje en stille (wek)alarm een must.
Zelf al gezien dat de Fitbit Charge HR en de Vivosmart HR zouden kunnen voldoen aan mijn wensen. Het mooiste zou zijn om 1 eco systeem aan te houden(hoezo vendor lockin..) maar ik heb een haat liefde verhouding met Garmin. Er gaat namelijk nog wel eens wat stuk met updates en de huidige ervaringen op het garmin forum over de vivosmart zijn ook niet best met de laatste updates.
Dan Fitbit Charge HR, lijkt ook geheel te voldoen al is de app en info wat basaler en zal ik er een eco systeem erbij hebben. Waar de Fitbit mee kampt is dat het software technisch wel in orde is maar op hardware gebied zo zijn issues heeft. Het schijnt dat het rubber rondom het display op enige moment loslaat. Gelukkig is Fitbit coulant en sturen ze zonder al te veel gedoe je een nieuwe toe.
Iemand die mijn kan helpen om een keuze te maken?
Ik heb alleen ervaring met de vivosmart HR, ik ben er zelf maar matig enthousiast over. Je kan 'm niet echt als hartslagmeter gebruiken terwijl je met iets anders een activiteit opneemt en hij is op z'n best onnauwkeurig op de meeste gebieden. Dwz te lage hartslag bij inspanning, te veel verdiepingen omdat ie weet ik veel wat als etage klimmen ziet (slecht weer front dat passeert?) zo "klom" mijn vrouw (die wel enthousiast is, maar weinig eisen stelt aan nauwkeurigheid enzo) in een autorit door Nederland over 80km 10 verdiepingen. De stappenteller is nog het nauwkeurigst.
Wat ik ook jammer vind is dat je op het toestel zelf geen alarm kan instellen, kennelijk moet dat via garmin connect (nog geen getest of dat wel werkt) hetzelfde voor rotatie van het scherm.
Achteraf gezien denk ik, jammer van de aanschaf. Hier plaats ik even de voetnoot bij dat ik 'm zelf nooit draag, en m'n vrouw niet een (beta) firmware update laat toepassen, dus het eea zal nog wel zoals in de box zijn.
Je zou nog kunnen kijken of een ander model wel aan je 'mode' wensen voldoen die sport en activity tracker combineert. In dat geval zou je de 225 op MP kunnen zetten. Helaas zijn 95% van de sporthorloge modellen een mix tussen iets wat een gummibal uitgekotst heeft en iets wat een jaren 80 kindje tijdens een acid trip zou tekenen.
Wat ik ook jammer vind is dat je op het toestel zelf geen alarm kan instellen, kennelijk moet dat via garmin connect (nog geen getest of dat wel werkt) hetzelfde voor rotatie van het scherm.
Achteraf gezien denk ik, jammer van de aanschaf. Hier plaats ik even de voetnoot bij dat ik 'm zelf nooit draag, en m'n vrouw niet een (beta) firmware update laat toepassen, dus het eea zal nog wel zoals in de box zijn.
Je zou nog kunnen kijken of een ander model wel aan je 'mode' wensen voldoen die sport en activity tracker combineert. In dat geval zou je de 225 op MP kunnen zetten. Helaas zijn 95% van de sporthorloge modellen een mix tussen iets wat een gummibal uitgekotst heeft en iets wat een jaren 80 kindje tijdens een acid trip zou tekenen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hmm klinkt dus niet al te best zoals je het nu beschrijft en waar ik al een beetje bang voor was met Garmin's betatesting voor en door consumenten. Hopelijk zijn er nog positieve geluiden hier te horen..rockhopper schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:03:
Ik heb alleen ervaring met de vivosmart HR, ik ben er zelf maar matig enthousiast over. Je kan 'm niet echt als hartslagmeter gebruiken terwijl je met iets anders een activiteit opneemt en hij is op z'n best onnauwkeurig op de meeste gebieden. Dwz te lage hartslag bij inspanning, te veel verdiepingen omdat ie weet ik veel wat als etage klimmen ziet (slecht weer front dat passeert?) zo "klom" mijn vrouw (die wel enthousiast is, maar weinig eisen stelt aan nauwkeurigheid enzo) in een autorit door Nederland over 80km 10 verdiepingen. De stappenteller is nog het nauwkeurigst.
Ik heb er ook over nagedacht om mijn FR225 te koop te zetten maar ik zou zo niet 123 weten wat ik er dan wel voor zou willen kopen. De Fenix 3 is een echt een mooi horloge en heb ik toevallig bij een collega mogen aanschouwen. Alleen dat ding is "fricking huge" en zal daardoor dezelfde ergernissen geven als met ik nu heb mijn FR225, overhemdje aantrekken met gesloten mouw is een no go.
Een Fitbit Blaze zou dan nog het meest aansluiten alleen die heeft geen GPS en ook de workouts functie om bijvoorbeeld een hardloopschema in op te nemen is er niet bij.
Er zijn hier geloof wel wat tips al voorbij gekomen wat betreft de Fenix 3 en overhemden. Ik draag zelf eigenlijk nooit overhemden in het normale dagelijkse leven en als het een keer een nette overhemden dag is dan schuif ik meestal het horloge voor de mouw. Maar goed ik draag dus ook een "nato strap".
Ik denk ook niet dat er een toestel is die precies aan je wensen voldoet momenteel, tenzij je misschien een niet-sport exemplaar wilt overwegen, dan ga je meer kijken naar de smart-watches. Daar zitten wel veel leuke toestellen bij, ik denk bijna allemaal geschikt voor je activiteiten te tracken. Helaas kan ik je daar weinig bij helpen omdat ik er nauwelijks ervaring mee heb. Misschien is er wel een topic voor hier op tweakers. In dat geval kan je meer richting best of both worlds gaan. Een sporthorloge heb je al en de smartwatch zou je activiteiten kunnen tracken.
Ik denk ook niet dat er een toestel is die precies aan je wensen voldoet momenteel, tenzij je misschien een niet-sport exemplaar wilt overwegen, dan ga je meer kijken naar de smart-watches. Daar zitten wel veel leuke toestellen bij, ik denk bijna allemaal geschikt voor je activiteiten te tracken. Helaas kan ik je daar weinig bij helpen omdat ik er nauwelijks ervaring mee heb. Misschien is er wel een topic voor hier op tweakers. In dat geval kan je meer richting best of both worlds gaan. Een sporthorloge heb je al en de smartwatch zou je activiteiten kunnen tracken.
Vanmorgen een Garmin Forerunner 230 besteld via Coolblue (een "tweedekansje" voor €186) in het zwart/geel. Ik loop tegenwoordig met mijn Apple Watch (met Strava) en iPhone in mijn zak, maar dat is eigenlijk gewoon k*t. Mijn Forerunner 310XT voldoet nog wel, maar is erg lomp - zeker met de Quick Release kit die ik erop heb zitten om hem ook tijdens het fietsen te kunnen gebruiken.
Benieuwd wat er in 4 jaar allemaal veranderd is!
Ik heb sinds vandaag een tactix.
Eén ding lukt mij helaas niet om in te stellen: de afstand weergeven die ik nog moet gaan als ik een bestemming opgeeft
Qua velden heb je allerlij vage afkortingen.
Tot afs
Afs meter
Sp afs
Vlg afs
Tot vlg afs.
Geen idee welke ik nodig heb
Ik wil gewoon aftellen tot mn bestemming, ipv hoeveel km ik al heb gehad
Eén ding lukt mij helaas niet om in te stellen: de afstand weergeven die ik nog moet gaan als ik een bestemming opgeeft
Qua velden heb je allerlij vage afkortingen.
Tot afs
Afs meter
Sp afs
Vlg afs
Tot vlg afs.
Geen idee welke ik nodig heb
Ik wil gewoon aftellen tot mn bestemming, ipv hoeveel km ik al heb gehad
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 23-04-2016 17:46 ]
ora et labora
Er zou een dataveld moeten zijn dat "Final Dist" heeft (in het Engels). In het Nederlands:
TOTALE AFSTAND (afstand tot eindbestemming): De resterende afstand tot de eindbestemming. Deze gegevens worden alleen weergegeven tijdens het navigeren.
Als je dit soort dingen zoekt werkt het vaak een stuk beter om in het Engels te zoeken (en eventueel je apparaat op het Engels te zetten).
Hier de NL handleiding waar ik het uit heb: http://static.garmin.com/pumac/Tactix_OM_NL.pdf - nadat ik het in de Engelse handleiding had gevonden (FINAL DIST): http://static.garmin.com/pumac/Tactix_OM_EN.pdf
TOTALE AFSTAND (afstand tot eindbestemming): De resterende afstand tot de eindbestemming. Deze gegevens worden alleen weergegeven tijdens het navigeren.
Als je dit soort dingen zoekt werkt het vaak een stuk beter om in het Engels te zoeken (en eventueel je apparaat op het Engels te zetten).
Hier de NL handleiding waar ik het uit heb: http://static.garmin.com/pumac/Tactix_OM_NL.pdf - nadat ik het in de Engelse handleiding had gevonden (FINAL DIST): http://static.garmin.com/pumac/Tactix_OM_EN.pdf
Miki ik draag ook een Charge HR en ben daar als al day tracker goed over te spreken.
Verder kijk ik nog steeds met een schreef oog naar de HR versie van de Fenix 3 of de Vivoactive
Want nu heb ik een arm vol (fenix 3, fitbit charge HR, schosche rythym+) in de fitness al geeft dat wel weer leuke reacties
Verder kijk ik nog steeds met een schreef oog naar de HR versie van de Fenix 3 of de Vivoactive

Want nu heb ik een arm vol (fenix 3, fitbit charge HR, schosche rythym+) in de fitness al geeft dat wel weer leuke reacties

Hoe meer ik lees over de Vivosmart hoe minder positief ik erover wordt en meer en meer de Fitbit mijn voorkeur begint te krijgen.Roos79 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:30:
Miki ik draag ook een Charge HR en ben daar als al day tracker goed over te spreken.
Verder kijk ik nog steeds met een schreef oog naar de HR versie van de Fenix 3 of de Vivoactive![]()
Het compas van mijn tactix is nogal waardeloos tijdens het fietsen, hij staat stil, en wisselt niet van koers.
Nu moet ik iedere keer stoppen en afstappen, dan draait de wijzerplaat bij.
Is dit normaal?
Is dit normaal?
ora et labora
In welke modus gebruik je hem? Heb je het kompas gekalibreerd?mrc4nl schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:48:
Het compas van mijn tactix is nogal waardeloos tijdens het fietsen, hij staat stil, en wisselt niet van koers.
Is dit normaal?
Wat heb je zelf al gevonden over hoe het zou moeten werken en hoe het nu werkt?
[ Voor 49% gewijzigd door MrAcid op 25-04-2016 11:13 ]
Hij is al gekalibreerd,en wijst netjes naar het noorden.MrAcid schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:13:
[...]
In welke modus gebruik je hem? Heb je het kompas gekalibreerd?
Wat heb je zelf al gevonden over hoe het zou moeten werken en hoe het nu werkt?
Maar tijdens het fietsen en ik ga een bocht om verspringt de wijzer niet niet. Ook niet na een tijdje. ik moet echt stoppen met fietsen en dan draait ie bij.Qua modus had ik alleen navigatie geprobeerd( bestemming ingevoerd). Ik zal vanavond andere modi proberen
ik weer het, ik moet meer eigen inzet tonen
EDIT
Ik heb toen geprobeerd mijn hand uit te steken tijdens het fietsen, gaf geen verschil. als ik stilstond met het horloge redelijk dicht bij het stuur deed ie het wel. En mijn fiets is vooral aluminium. De invloed op magnetisch veld kan niet groot zijn.rockhopper schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:59:
[...]
Zou het metaal in je fiets het kompas kunnen beïnvloeden?
ik ben zojuist vergeten mn horloge van t werk mee naar huis te nemen, heb vanmiddag/vanavond niets kunnen testen

Als ik meer heb getest laat ik het weten, er zijn nog wat andere dingetjes die nog niet lekker lopen en ik eerst wil ontdekken.
[ Voor 35% gewijzigd door mrc4nl op 25-04-2016 18:21 ]
ora et labora
niet zo veel om heel eerlijk gezegd. Nog steeds de fix 1 bug en krijg er 2 voor terug. Wel een nette prijs voor die 230 trouwensMrAcid schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:29:
Vanmorgen een Garmin Forerunner 230 besteld via Coolblue (een "tweedekansje" voor €186) in het zwart/geel. Ik loop tegenwoordig met mijn Apple Watch (met Strava) en iPhone in mijn zak, maar dat is eigenlijk gewoon k*t. Mijn Forerunner 310XT voldoet nog wel, maar is erg lomp - zeker met de Quick Release kit die ik erop heb zitten om hem ook tijdens het fietsen te kunnen gebruiken.
Zou het metaal in je fiets het kompas kunnen beïnvloeden?mrc4nl schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:02:
[...]
Hij is al gekalibreerd,en wijst netjes naar het noorden.
Maar tijdens het fietsen en ik ga een bocht om verspringt de wijzer niet niet. Ook niet na een tijdje. ik moet echt stoppen met fietsen en dan draait ie bij.Qua modus had ik alleen navigatie geprobeerd( bestemming ingevoerd). Ik zal vanavond andere modi proberen
ik weer het, ik moet meer eigen inzet tonen
Langzamerhand komen er wat unboxing video s van de Vivoactive HR
YouTube: Garmin Vivoactive HR Unboxing & Size Comparions
Wel grappig want bij Coolblue stonden er al wat revieuws maar het toestel is/was toen nog helemaal niet te krijgen.
YouTube: Garmin Vivoactive HR Unboxing & Size Comparions
Wel grappig want bij Coolblue stonden er al wat revieuws maar het toestel is/was toen nog helemaal niet te krijgen.
Ze hebben bij coolblue pre-order open staan, dus zolang ze die lijst niet weggewerkt hebben zal het op pre-order blijven staan. Het is best een groot bedrijf en garmin levert in het begin altijd mondjesmaat, dus als ze bv 10 pre-orders hebben open staan en 3 of zelfs 5 toestellen krijgen, dan kan je je website natuurlijk niet op "verkrijgbaar" gaan zetten.
Ik blijf het toch een interessant toestel vinden trouwens. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers.
Ik blijf het toch een interessant toestel vinden trouwens. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers.
Ja, alleen de eerste leverdatum die aangegeven werd is de 26ste. Echter hebben ze de 22e al uitgeleverd. Eerlijker zou zijn om dan gewoon "niet op voorraad" weer te geven. Nu lijkt het alsof ze niks nog binnen hebben gehad.rockhopper schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:40:
Ze hebben bij coolblue pre-order open staan, dus zolang ze die lijst niet weggewerkt hebben zal het op pre-order blijven staan. Het is best een groot bedrijf en garmin levert in het begin altijd mondjesmaat, dus als ze bv 10 pre-orders hebben open staan en 3 of zelfs 5 toestellen krijgen, dan kan je je website natuurlijk niet op "verkrijgbaar" gaan zetten.
Ik baal er van dat er bij mij nog steeds 13 mei staat. Twijfel nu erg om gewoon bij Amazon te bestellen (1 mei). Maar baal nog meer van de fluctuatie van de lever tijd. Begon op 15 april, daarna 10 mei, daarna 26 april en nu 13 mei. Waren ze gewoon begonnen met 13 mei en het daar op laten staan (met de mogelijkheid dat het eerder wordt) dan had dat een heel stuk gescheelt voor mijn gemoedsrust (hoopvol enthousiastme als de datum naar voren wordt gehaald en daarna weer de teleurstelling als die weer naar achter wordt geschoven).
Ik zat vorig jaar in hetzelfde schuitje voor de Fenix 3, met het verschil dat ik het bij de lokale hardloopwinkel had besteld die niet of nauwelijks communiceerde met mij, behalve als ik weer eens langsging. Garmin heeft er een traditie van om de uitrol van nieuwe toestellen langzaam op te schroeven zodat de "beta-testers" (lees: early adopters, mensen die de toestellen als eerste kopen) er de eventuele hardware-matige fouten eruit kunnen halen. Mocht de waterdichtheid niet goed zijn oid dan hebben ze niet al 100.000 toestellen gemaakt, maar slechts 10.000 of 5.000 of 1.000 (echte nummers weet ik niet, puur natte vingerwerk deze aantallen)
Verder lijkt het erop dat bij sommige uitgaven garmin een exclusieve levering met een bedrijf aangaat zodat alleen dit bedrijf gedurende de eerste 2-4 weken exclusief het nieuwe toestel in dat gebied uitlevert. Dit gebeurt niet in alle landen, en ook niet bij alle toestellen. Hier in Nederland is het een paar keer gebeurt dat Bever het toestel exclusief als eerste kreeg. Verder lijkt de uitrol per land ook anders te gaan. USA gaat altijd als eerste, gevolgd door Canada/UK en dan pas rest Europa. Van de andere continenten weet ik de volgorde niet. Op zich begrijpelijk want het Europese distributie centrum van Garmin zit (nog?) in de UK. Het zou vanuit de UK gezien logisch zijn dat wij tweede in rij zitten samen met België, Duitsland en Frankrijk.
Bij de Fenix 3 uitrol kwamen er per week slechts een handjevol toestellen naar Nederland in het begin. Denk aan minder dan 15 voor het hele land. Dus als je dan grote ketens per filiaal moet bedienen dan begrijp je wel dat er een ernstig tekort is helaas.
Verder lijkt het erop dat bij sommige uitgaven garmin een exclusieve levering met een bedrijf aangaat zodat alleen dit bedrijf gedurende de eerste 2-4 weken exclusief het nieuwe toestel in dat gebied uitlevert. Dit gebeurt niet in alle landen, en ook niet bij alle toestellen. Hier in Nederland is het een paar keer gebeurt dat Bever het toestel exclusief als eerste kreeg. Verder lijkt de uitrol per land ook anders te gaan. USA gaat altijd als eerste, gevolgd door Canada/UK en dan pas rest Europa. Van de andere continenten weet ik de volgorde niet. Op zich begrijpelijk want het Europese distributie centrum van Garmin zit (nog?) in de UK. Het zou vanuit de UK gezien logisch zijn dat wij tweede in rij zitten samen met België, Duitsland en Frankrijk.
Bij de Fenix 3 uitrol kwamen er per week slechts een handjevol toestellen naar Nederland in het begin. Denk aan minder dan 15 voor het hele land. Dus als je dan grote ketens per filiaal moet bedienen dan begrijp je wel dat er een ernstig tekort is helaas.
Hadden ze de 22ste al toestellen???Shinji schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:25:
[...]
Ja, alleen de eerste leverdatum die aangegeven werd is de 26ste. Echter hebben ze de 22e al uitgeleverd. Eerlijker zou zijn om dan gewoon "niet op voorraad" weer te geven. Nu lijkt het alsof ze niks nog binnen hebben gehad.
.
Boeiend want buiten NL/CB waren de toestellen volgens mij nog geen eens uitgeleverd.
De eerste unboxings kwamen volgens mij pas gisteren pas online dus erg bijzonder als NL/CB de 22ste al had?
Maar misschien heb ik het verkeerd gezien?
http://www.dcrainmaker.co...ivoactivehr-vivofit3.htmlRoos79 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:19:
[...]
Hadden ze de 22ste al toestellen???
Boeiend want buiten NL/CB waren de toestellen volgens mij nog geen eens uitgeleverd.
De eerste unboxings kwamen volgens mij pas gisteren pas online dus erg bijzonder als NL/CB de 22ste al had?
Maar misschien heb ik het verkeerd gezien?
In de comments heeft Yves hem van CB/BE, dus inderdaad niet NL, maar weet niet of ze dezelfde voorraad gebruiken of dat dat gescheiden is. De 23ste binnen maar er was de 22ste al een eerste bezorg poging gedaan.
Hij geeft aan hem 7 april besteld te hebben. Al weet ik niet of het nou de gewone of XL variant is. Dat maakt ook nog verschil vermoedelijk.
Ik vind het overigens wel snel om al een comment / review te kunnen geven op CB trouwens. Is het niet gebruikelijk dat je pas na een week een 'optie' krijgt om een review te schrijven met de bijbehorende kans op waardebon?
Aluminium hoedjes tijd, CB schreef de reviews zelf?
Aluminium hoedjes tijd, CB schreef de reviews zelf?
Wat ik gewoon raar vond is dat ze al zo overtuigend zeggen dat de batterij Life 5 dagen is dat kan je na 2 dagen want als hij hem dus de 22ste zou hebben de 24ste nog niet zeggen
Maar goed ik ben benieuwd wat de echte freaks van sport horloges ervan gaan vinden op YouTube daar wacht ik met smart op
Maar meestal willen die 2 het uurwerk echt even goed uitproberen voordat ze er wat over plaatsen
Maar goed ik ben benieuwd wat de echte freaks van sport horloges ervan gaan vinden op YouTube daar wacht ik met smart op
Maar meestal willen die 2 het uurwerk echt even goed uitproberen voordat ze er wat over plaatsen
Of, ze gooien de HR en niet HR versies op een hoop? Dat gebeurt wel meer dat ze alle modellen uit een serie als één pot nat behandelen. Dat ze na minder dan 5 dagen al wat over extreme batterijduur kunnen zeggen klopt inderdaad van geen kanten.
Anyway ik wacht ook geduldig af hoe het toestel door de ervaren (en degelijke) testers ontvangen gaat worden.
Anyway ik wacht ook geduldig af hoe het toestel door de ervaren (en degelijke) testers ontvangen gaat worden.
RizKnows heeft inmiddels een review gemaakt:Roos79 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:45:
Maar goed ik ben benieuwd wat de echte freaks van sport horloges ervan gaan vinden op YouTube daar wacht ik met smart op![]()
YouTube: Garmin vívoactive HR REVIEW!
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik zag het idd en de levertijd bij CB gaat nog verder vooruit dat is wat dat betreft wel een nadeel van Garmin vind ik
Ik zie dat ze de Vivoactive HR bij Bever op voorraad hebben.
http://www.bever.nl/garmi...nccac60004?id_colour=4168
http://www.bever.nl/garmi...nccac60004?id_colour=4168
Ik heb sinds kort een Garmin Fenix 3, op een of andere manier krijg ik mijn vo2 max resultaat niet te zien na het hardlopen. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Conform instructie loop ik 10 minuten hard met HR band om....
Dit zal na een keer of vier pas zichtbaar worden.
Bij wie is de vo2max uberhaupt bruikbaar?
Ik gebruik hem alleen zodat ik mijn vorm van dat moment kan meten.
De tijden die ik zou moeten halen, zit ik bij lange na niet aan.
Ik gebruik hem alleen zodat ik mijn vorm van dat moment kan meten.
De tijden die ik zou moeten halen, zit ik bij lange na niet aan.
ah thanks beide, vandaar...
Nou ik doe ook jaarlijks een sportest bij een SMA centrum. Ben benieuwd hoe het zich tot elkaar verhoudt
Nou ik doe ook jaarlijks een sportest bij een SMA centrum. Ben benieuwd hoe het zich tot elkaar verhoudt
Bij CB is de vivoactive HR large nu wel direct leverbaar. Vreemd hoe deze datum steeds op en neer beweegt.Roos79 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:55:
Ik zag het idd en de levertijd bij CB gaat nog verder vooruit dat is wat dat betreft wel een nadeel van Garmin vind ik
Voor degene die twijfelen tussen de vivoactive HR en de Fenix 3 HR:
YouTube: Garmin fenix 3 HR vs. vívoactive HR!
[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 30-04-2016 21:53 ]
Deze post te laat gelezen en zag vandaag bij toeval eerst de site bij CB en daarna de post hierPatrickC schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:04:
[...]
Bij CB is de vivoactive HR large nu wel direct leverbaar. Vreemd hoe deze datum steeds op en neer beweegt.
Voor degene die twijfelen tussen de vivoactive HR en de Fenix 3 HR:
YouTube: Garmin fenix 3 HR vs. vívoactive HR!
Maar heb hem toch maar besteld
Lees tot nog toe veel positieve dingen en doordat ik eigenlijk bijna op mijn streefgewicht zit wel een kadootje verdient toch
Ben erg benieuwd of het wat is en anders gaat hij weer retour
Maar ik hoop eigenlijk dat het dus een leuk speeltje is
[ Voor 5% gewijzigd door Roos79 op 01-05-2016 14:51 ]
Ik kijk alvast uit naar de VAHR-review van DCRainmaker (nog minimum een week of drie geduld). Vind het wel doodjammer dat het toestel qua looks niet echt een toppertje is. Allemaal (zwart) plastic, dat vermoedelijk (ook volgens Rizzo) snel zal krassen. Ik zou gerust €30 - 40 meer willen betalen voor een versie met metalen bezels.
Nu hebben mensen die een activity-tracker/sporthorloge zoeken (die 24/7 hartslag meet), en die toch nog een beetje 'modieus' willen zijn, bij Garmin nog steeds niet veel meer keuze dan de Fenix 3 HR (welke dan voor mij persoonlijk weer te groot/lomp is).
Nu hebben mensen die een activity-tracker/sporthorloge zoeken (die 24/7 hartslag meet), en die toch nog een beetje 'modieus' willen zijn, bij Garmin nog steeds niet veel meer keuze dan de Fenix 3 HR (welke dan voor mij persoonlijk weer te groot/lomp is).
Had mijn pols opgemeten (even snel) en kwam rond de 20cm uit, dus had de VivoActive HR XL besteld, nu las ik dat de gewone best ruim viel dus eergister een gewone besteld bij CB en gister wezen passen bij CB in de winkel. Bleek gewoon te passen dus de XL nu geannuleerd.
Leuk apparaatje tot nu toe, sync wilde in eerste instantie niet. Vanavond voor de eerste keer sporten er mee.
Leuk apparaatje tot nu toe, sync wilde in eerste instantie niet. Vanavond voor de eerste keer sporten er mee.
Het is echt ergerlijk hoe weinig er met 24/7 uiterlijk van horloges rekening wordt gehouden. Je zou denken dat ze toch ruim 100 jaar expertise tot hun beschikking hebben met modellen van echte horlogemakers. Ik had bij het uitkomen van de F3 ook vlot meer betaald voor de grey versie met saffierglas, deze is er inmiddels wel, maar goed ik heb nu de gewone al.dvraemdo schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:18:
Ik kijk alvast uit naar de VAHR-review van DCRainmaker (nog minimum een week of drie geduld). Vind het wel doodjammer dat het toestel qua looks niet echt een toppertje is. Allemaal (zwart) plastic, dat vermoedelijk (ook volgens Rizzo) snel zal krassen. Ik zou gerust €30 - 40 meer willen betalen voor een versie met metalen bezels.
Wat betreft de grote van de Fenix 3, het went erg snel al blijft het een kwestie van smaak natuurlijk. En verder keuze uit 1 model is natuurlijk geen keuze
Maar er zijn zoveel horloges van kunstof dat maakt het zo lastig ik zou ook liever meer steviger matriaal zien.
Maar de Polar m400 die ik had zag er na enkele maanden ook nog super netjes uit dus het is maar net hoeveel pech je heb.
Verder is ook hoe lomper en hoe groter het horloge hoe sneller je ergens achter blijft hangen.
Ik vond vooral het vorige model van de Vivoactive dat vierkante niet handig maar verder was hij prettig in gebruik moet ik zeggen.
Maar de Polar m400 die ik had zag er na enkele maanden ook nog super netjes uit dus het is maar net hoeveel pech je heb.
Verder is ook hoe lomper en hoe groter het horloge hoe sneller je ergens achter blijft hangen.
Ik vond vooral het vorige model van de Vivoactive dat vierkante niet handig maar verder was hij prettig in gebruik moet ik zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Roos79 op 01-05-2016 17:48 ]
Wat een gedoe zeg, zo'n fitnesswatch uitzoeken. Heb elk model geloof ik gehad, en aangezien ik een beetje 'design' wil (lees: rond horloge) ben ik nu voor 99% overtuigd van de Garmin Forerunner 230.
Het enige waar ik een beetje mee zit is dat dit horloge van 210 euro niet onwijs veel meer te bieden heeft dan bijv. een Polar M400, waar mijn enige minpunt is dat ik 't een lelijk ding vind. Maarja, ga ik daarom maar een meerprijs van 80-90 euro goedpraten voor een rond klokje
? Ik ben tenslotte maar een 'arme' student.. Dus bijv. een fenix 3 valt ruim buiten mijn budget
Het enige waar ik een beetje mee zit is dat dit horloge van 210 euro niet onwijs veel meer te bieden heeft dan bijv. een Polar M400, waar mijn enige minpunt is dat ik 't een lelijk ding vind. Maarja, ga ik daarom maar een meerprijs van 80-90 euro goedpraten voor een rond klokje
[ Voor 5% gewijzigd door MaartehhM op 01-05-2016 21:53 ]
There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.
'arme' studenten kunnen ook gewoon sparen voor dingen die ze echt graag willen, al geef ik toe dat ze meestal krap in het budget zitten. (iets met stukjes maand over aan het einde van het geld)
Op zich kies je een prima toestel, de meerwaarde van de FR230 tov de polar m400 is verder ook dat er trillingsfunctie op zit bij de garmin. Bij een aantal mensen is zoiets een dealbreaker (afwezigheid daarvan dus). Mocht je veel geduld hebben waarschijnlijk vind je ook het een en ander op marktplaats voor een aantrekkelijke prijs.
Zo heb je bv een FR620 al rond de 140€ 2e hands prima model met wifi en virtuele partner mist alleen het hele connect iq gebeuren. Maar het hangt natuurlijk ook sterk af van wat je ermee gaat doen (sporten) en of je behoefte hebt aan de 'smartwatch' functies of daily activity tracker functie.
In feite komt het erop neer: je hebt eigenlijk je beslissing al genomen dus wat wil je dat we tegen je zeggen?
Op zich kies je een prima toestel, de meerwaarde van de FR230 tov de polar m400 is verder ook dat er trillingsfunctie op zit bij de garmin. Bij een aantal mensen is zoiets een dealbreaker (afwezigheid daarvan dus). Mocht je veel geduld hebben waarschijnlijk vind je ook het een en ander op marktplaats voor een aantrekkelijke prijs.
Zo heb je bv een FR620 al rond de 140€ 2e hands prima model met wifi en virtuele partner mist alleen het hele connect iq gebeuren. Maar het hangt natuurlijk ook sterk af van wat je ermee gaat doen (sporten) en of je behoefte hebt aan de 'smartwatch' functies of daily activity tracker functie.
In feite komt het erop neer: je hebt eigenlijk je beslissing al genomen dus wat wil je dat we tegen je zeggen?
Ik ben ook eens aan het kijken naar een sporthorloge, ben uiteindelijk op 3 horloges uitgekomen;
- Polar M400 eur 130,-
- TomTom Spark Music eur 155,-
- TomTom Runner2 Music eur 180,-
Polar is qua merk/uiterlijk mijn (sterke) voorkeur, want Polar ipv TomTom..
De TomTom;s hebben dan weer 3gb music.. waar ik best bereid ben om voor te betalen. Wat zijn de verschillen tussen Spark en Runner 2?
- Polar M400 eur 130,-
De TomTom;s hebben dan weer 3gb music.. waar ik best bereid ben om voor te betalen. Wat zijn de verschillen tussen Spark en Runner 2?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Is de Spark niet gelijk aan de Runner 2?
http://www.dcrainmaker.com/2015/11/tomtom-spark-review.html
http://www.dcrainmaker.com/2015/11/tomtom-spark-review.html
Verdere vergelijking kun je hier maken: http://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculatorIt’s been about 50 days since I started testing the TomTom Spark watch (also branded as the Runner 2)
🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!
Thanks voor de tips. Maar ik heb de 230 inderdaad maar besteldrockhopper schreef op maandag 02 mei 2016 @ 02:18:
'arme' studenten kunnen ook gewoon sparen voor dingen die ze echt graag willen, al geef ik toe dat ze meestal krap in het budget zitten. (iets met stukjes maand over aan het einde van het geld)
Ik ben benieuwd!
There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.
Hij is niet heel subtiel, maar zeker niet groot. Ik heb m'n vriendin er eentje cadeau gedaan en ze is er zo blij mee dat ze er zelfs een review over heeft geschreven. Ik vind het een mooi klokje, maar voor mijzelf zou hij zelfs wat te licht zijn. Als je een Fenix 3 gewend bent, lijkt de FR230 wel nep. In de winkel dachten we trouwens allebei dat het een dummy was.MaartehhM schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:08:
[...]
Thanks voor de tips. Maar ik heb de 230 inderdaad maar besteldEnige angst die ik heb is nog dat 'ie om mijn niet supergrote pols wat bulky kan uitvallen. Oh well, bij Coolblue besteld dus desnoods gaat 'ie gratis weer de deur uit als het er niet uit ziet
Heb 'm immers niet alleen gekocht voor die 3-4 uurtjes hardlopen per week.
Ik ben benieuwd!
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Heb een Garmin Vivoactive HR bij Coolblue besteld 
Is volgens mij een redelijk ideale oplossing ter vervanging van mijn Fitbit Charge HR, die ik 24/7 om heb en mijn TomTom Cardio Runner die ik al bijna 2 jaar gebruik voor het hardlopen, en eigenlijk ook mijn analoge horloge die ik vrijwel nooit meer om heb omdat ik de Fitbit al heb. Het scherm van de Fitbit vind ik alleen te klein en eigenlijk is het een lelijk ding; bovendien is hij niet waterdicht dus dan moet ik hem best vaak af doen. Niet dat de Garmin nou zo mooi eruit ziet, hij is een stuk handiger volgens mij.
Nu begin ik wel te twijfelen of ik misschien niet toch de Garmin FR 235 moet nemen, omdat die meer gericht is op hardlopen, bv met trainingen downloaden op het horloge. Nadeel is het formaat van de FR 235 omdat ik hem 24/7 om hebt, en dan mn bij het slapen. Daar lees ik trouwens niets over in de beschikbare reviews: Hoe irritant is het om te slapen met de VAHR en de FR 235 ten opzichte van bv de Fitbit? Slapen met die laatste gaat goed wat mij betreft.
Ik ga de VAHR nu proberen en kijk binnen 2 weken wel of hij bevalt en of ik voldoende ermee kan qua hardlopen en intervallen en dat soort dingen. Anders wordt het toch de FR 235 denk ik.
Is volgens mij een redelijk ideale oplossing ter vervanging van mijn Fitbit Charge HR, die ik 24/7 om heb en mijn TomTom Cardio Runner die ik al bijna 2 jaar gebruik voor het hardlopen, en eigenlijk ook mijn analoge horloge die ik vrijwel nooit meer om heb omdat ik de Fitbit al heb. Het scherm van de Fitbit vind ik alleen te klein en eigenlijk is het een lelijk ding; bovendien is hij niet waterdicht dus dan moet ik hem best vaak af doen. Niet dat de Garmin nou zo mooi eruit ziet, hij is een stuk handiger volgens mij.
Nu begin ik wel te twijfelen of ik misschien niet toch de Garmin FR 235 moet nemen, omdat die meer gericht is op hardlopen, bv met trainingen downloaden op het horloge. Nadeel is het formaat van de FR 235 omdat ik hem 24/7 om hebt, en dan mn bij het slapen. Daar lees ik trouwens niets over in de beschikbare reviews: Hoe irritant is het om te slapen met de VAHR en de FR 235 ten opzichte van bv de Fitbit? Slapen met die laatste gaat goed wat mij betreft.
Ik ga de VAHR nu proberen en kijk binnen 2 weken wel of hij bevalt en of ik voldoende ermee kan qua hardlopen en intervallen en dat soort dingen. Anders wordt het toch de FR 235 denk ik.
“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)
Kijk ook even naar de online portals en app. Ik vind die van Polar zelf wel erg goed, stuk beter dan bv garmin. Ook duidelijker.Sport_Life schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:46:
Ik ben ook eens aan het kijken naar een sporthorloge, ben uiteindelijk op 3 horloges uitgekomen;
- Polar M400 eur 130,-
Ik kan alleen spreken over de VAHR, die heb ik sinds begin april.Streup schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:20:
Heb een Garmin Vivoactive HR bij Coolblue besteld
Daar lees ik trouwens niets over in de beschikbare reviews: Hoe irritant is het om te slapen met de VAHR en de FR 235 ten opzichte van bv de Fitbit? Slapen met die laatste gaat goed wat mij betreft.
Normaal gesproken heb ik een bloedhekel aan horloges. Heb er nooit 1 om gewild. De Vivoactive HR vind ik overdag nog steeds een beetje irritant, maar snachts heb ik er totaal geen last van. Ik slaap er prima mee. Heb niet eens door dat ik m om heb.
Wat wel irritant is, is de Do not Disturb modus die elke ochtend weer uitgeschakeld is. Ik word in het weekend steevast wakker van de ibood mail of van de nieuwsbrief van de Kijkshop. Hopelijk komt dat ooit nog als bugfix, maar ik vrees van niet. Kortom: mailsync uitschakelen tijdens slaapuren.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Wat versta jij onder begin april?Cis schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:26:
[...]
Ik kan alleen spreken over de VAHR, die heb ik sinds begin april.
Normaal gesproken heb ik een bloedhekel aan horloges. Heb er nooit 1 om gewild. De Vivoactive HR vind ik overdag nog steeds een beetje irritant, maar snachts heb ik er totaal geen last van. Ik slaap er prima mee. Heb niet eens door dat ik m om heb.
Wat wel irritant is, is de Do not Disturb modus die elke ochtend weer uitgeschakeld is. Ik word in het weekend steevast wakker van de ibood mail of van de nieuwsbrief van de Kijkshop. Hopelijk komt dat ooit nog als bugfix, maar ik vrees van niet. Kortom: mailsync uitschakelen tijdens slaapuren.
Want volgens mij was hij toen nog niet te verkrijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Roos79 op 03-05-2016 00:05 ]
Yep. Excuus. Compleet verkeerd geinterpreteerd. Mijn hele verhaal slaat dus ook meteen als kit op durk ;-)
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik had dat idee al omdat hetgeen wat je erover melde niet helemaal leek te kloppen met het vivoactive HRCis schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:16:
[...]
Yep. Excuus. Compleet verkeerd geinterpreteerd. Mijn hele verhaal slaat dus ook meteen als kit op durk ;-)
Thanks! Zal waarschijnlijk toch notificaties van mijn telefoon niet linken dus dat is geen probleem, en kinderen houden sowieso geen rekening met het weekend dus vroeg wakker ben ik tochCis schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:26:
[...]
Ik kan alleen spreken over de VAHR, die heb ik sinds begin april.
“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)
Dit ging niet over de Vivoactive HRStreup schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 06:56:
[...]
Thanks! Zal waarschijnlijk toch notificaties van mijn telefoon niet linken dus dat is geen probleem, en kinderen houden sowieso geen rekening met het weekend dus vroeg wakker ben ik toch

Krijg mijn VivoActive HR niet meer gesynct, krijg in de app (Windows 10 Mobile) telkens melding dat ik me moet aanmelden om de gegevens te syncen (terwijl ik al ingelogd ben). Daarna log ik in, dan probeert hij opnieuw te syncen en krijg ik weer de vraag om in te loggen.
Iemand bekend met dit probleem?
//edit, tot op heden nog niet gelukt om te syncen. Telefoon is al opnieuw opgestart.
//edit, tot op heden nog niet gelukt om te syncen. Telefoon is al opnieuw opgestart.
[ Voor 12% gewijzigd door Shinji op 03-05-2016 14:24 ]
Ik ben mij aan het orienteren op loophorloges. Nu lijkt mij de 235 een ideale kandidaat. Idee is dat zowel ik als mijn vriendin het apparaat gebruiken, maar dan is het wel belangrijk dat data naar profiel x of y gesynct kan worden. Iemand daar ervaring mee?
er is volgens mij geen enkel horloge wat daar fatsoenlijk mee om kan gaan.
Je zult dan of alles handmatig moeten uploaden of later via de website bewerken.
Je zult dan of alles handmatig moeten uploaden of later via de website bewerken.
Hier met een iPhone geen enkel probleem en de app opnieuw op je telefoon zetten?Shinji schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:48:
Krijg mijn VivoActive HR niet meer gesynct, krijg in de app (Windows 10 Mobile) telkens melding dat ik me moet aanmelden om de gegevens te syncen (terwijl ik al ingelogd ben). Daarna log ik in, dan probeert hij opnieuw te syncen en krijg ik weer de vraag om in te loggen.
Of eerst het toestel via je laptop met het account synchroniseren?
En anders zou ik even contact opnemen met Garmin dat kan gewoon telefonisch.
Verder een waarschuwing voor een ieder die al een Garmin product als stappen teller gebruikt.
Sync hem pas aan het einde van de dag want alle stappen die je zet met de nieuwe tellen niet mee tenzij je meer stappen zet dan je met de andere tracker deed.
Of dus pas de volgende dag als je opnieuw start hem beginnen te dragen.
[ Voor 3% gewijzigd door Roos79 op 03-05-2016 16:21 ]
Het is inmiddels gelukt, lag er aan dat ik op de site een aantal instellingen had gewijzigd die niet gepusht konden worden naar het device om een of andere reden. Deze stonden nog in de queue waardoor de synchronisatie de andere kant op mislukte. Na die wijzigingen ongedaan gemaakt te hebben lukte het wel weer.Roos79 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:20:
[...]
Hier met een iPhone geen enkel probleem en de app opnieuw op je telefoon zetten?
Of eerst het toestel via je laptop met het account synchroniseren?
En anders zou ik even contact opnemen met Garmin dat kan gewoon telefonisch.
Ik had het idee dat ik een instelling kon doen op connect.garmin.com, dat deze dan op de app geupdate wordt en dan synct naar het device via bluetooth. Dat lijkt dus niet zo te werken of doe ik wellicht iets verkeerd.
Fijn dat het gelukt is maar idd nooit zomaar aan instellingen rommelen voordat het allemaal werktShinji schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:23:
[...]
Ik had het idee dat ik een instelling kon doen op connect.garmin.com, dat deze dan op de app geupdate wordt en dan synct naar het device via bluetooth. Dat lijkt dus niet zo te werken of doe ik wellicht iets verkeerd.
En iets wijzigen in connect op de laptop moet kunnen maar dan moet dacht ik je device wel aangesloten zijn aan de laptop althans dat idee heb ik ondertussen dus wel.
Maar eerlijk is eerlijk sommige dingen gaan zo omslachtig en soms ook niet heel duidelijk
Want zo had ik op Garmin connect met de laptop dus bepaalde apparaten al verwijdert maar op de telefoon app blijven ze staan

Uiteindelijk won de Polar M400 het, puur op basis van prijs. Concurrent was de TomTom Runner 2 met Cardio, mp3, etc voor ca 299,-, (of helemaal goed of gewoon basis
). Prijs werd me toch teveel.
Eerste indruk is wel goed, helaas door omstandigheden nog niet kunnen testen met hardlopen
Eerste indruk is wel goed, helaas door omstandigheden nog niet kunnen testen met hardlopen
[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 03-05-2016 20:56 ]
De Polar M400 is een prima horloge, zeker voor de prijs is er niet heel veel beter te krijgen. Het enige echte nadeel aan dit horloge vond ik dat er geen tril notifacaties zijn en je dus goed moet opletten als je intervallen doet, de bliepjes zijn niet overdreven hard namelijk.Sport_Life schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:55:
Uiteindelijk won de Polar M400 het, puur op basis van prijs. Concurrent was de TomTom Runner 2 met Cardio, mp3, etc voor ca 299,-, (of helemaal goed of gewoon basis). Prijs werd me toch teveel.
Verder mocht je smalle/dunne polsen hebben dan kan het horloge wat ongemakkelijk zitten vanwege de voorgevormde pasvorm in de band.
Have fun running
Trilnotificaties vind ik niet belangrijk, ik loop intervallen meestal op gevoel en niet zozeer obv een schema. Wel vind ik de grafische vormgeving echt heel slecht. Het is een beetje jaren 80 look, volgens mij hadden ze dat wel iets beter kunnen maken zo anno 2015/2016Miki schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:45:
[...]
De Polar M400 is een prima horloge, zeker voor de prijs is er niet heel veel beter te krijgen. Het enige echte nadeel aan dit horloge vond ik dat er geen tril notifacaties zijn en je dus goed moet opletten als je intervallen doet, de bliepjes zijn niet overdreven hard namelijk.
Verder mocht je smalle/dunne polsen hebben dan kan het horloge wat ongemakkelijk zitten vanwege de voorgevormde pasvorm in de band.
Have fun running
Ik heb zelf nu bijna een jaar de Polar M400. T horloge werkt inderdaad goed, echter wel belangrijk om na elke training meteen de usb poort even uit te spoelen met water en daarna te laten drogen.Miki schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:45:
[...]
De Polar M400 is een prima horloge, zeker voor de prijs is er niet heel veel beter te krijgen. Het enige echte nadeel aan dit horloge vond ik dat er geen tril notifacaties zijn en je dus goed moet opletten als je intervallen doet, de bliepjes zijn niet overdreven hard namelijk.
Have fun running
Daarnaast heeft bij mijn Polar de onderkant van de horloge band voor een deel losgelaten aan de kant van het horloge zelf, als oplossing heb ik er maar wat lijm in laten lopen en het goed aangedrukt. Beetje houtje touwtje maar het werkt nog wel
Is dat niet gewoon een garantie kwestie?wann0wfhc schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:36:
[...]
Ik heb zelf nu bijna een jaar de Polar M400. T horloge werkt inderdaad goed, echter wel belangrijk om na elke training meteen de usb poort even uit te spoelen met water en daarna te laten drogen.
Daarnaast heeft bij mijn Polar de onderkant van de horloge band voor een deel losgelaten aan de kant van het horloge zelf, als oplossing heb ik er maar wat lijm in laten lopen en het goed aangedrukt. Beetje houtje touwtje maar het werkt nog wel
Eigenlijk wel maar dan had ik dat ding al drie keer terug moeten sturen. En ik loop er liever gewoon mee hard dan dat hij in een pakketje richting Almere gaat
Voor de liefhebbers, ik heb mijn polar m400 te koop staan. Zie V&A.Sport_Life schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:55:
Uiteindelijk won de Polar M400 het, puur op basis van prijs. Concurrent was de TomTom Runner 2 met Cardio, mp3, etc voor ca 299,-, (of helemaal goed of gewoon basis). Prijs werd me toch teveel.
Prima keuze overigens de m400 nooit geen spijt van gehad.
Een nieuwe en erg positieve review van de vivoactive HR van Techy Agent:
YouTube: Garmin Vivoactive HR - Fitness REVIEW
YouTube: Garmin Vivoactive HR - Fitness REVIEW
Ben benieuwd naar een test tussen de Garmin Vivoactive HR versus Garmin Forerunner 235.
Forerunner 235 is +/- 40euro duurder maar wat biedt het meer dan de Vivoactive HR.
Ik gebruik de watch hoofdzakelijk voor hardlopen. De overige sports-features in de vivoactive hr zal ik wss toch niet gaan gebruiken.
ik heb dit aan rizknows ( YouTube: RizKnows ) gevraagd. Afwachten.
Forerunner 235 is +/- 40euro duurder maar wat biedt het meer dan de Vivoactive HR.
Ik gebruik de watch hoofdzakelijk voor hardlopen. De overige sports-features in de vivoactive hr zal ik wss toch niet gaan gebruiken.
Je moet voor je zelf te raden gaan of je het belangrijk vindt om eigen trainingsschema's(denk aan intervallen bijv.) te maken voor het hardlopen. De Forerunners zijn hiervoor helemaal uitgerust. Dus mocht je hier geen gebruik van willen maken dan is een Vivoactive HR de juiste keuze.Ener103 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:44:
Ben benieuwd naar een test tussen de Garmin Vivoactive HR versus Garmin Forerunner 235.
Zoals DCRainmaker het samenvat:Ener103 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:44:
As for how you might choose between the FR230/235 and the Vivoactive HR?
Well, here’s a simplified primer:
You’d get the FR230 ($249) if: You didn’t care about optical HR (or 24×7 HR), but wanted more advanced running features like the custom workout creator, recovery time, downloading training plans, and four data fields (and more data pages). Same goes for the Virtual Partner type features, which the Vivoactive HR lacks.
You’d get the FR235 ($329) if: You did care about optical HR (and 24×7 HR), and wanted all of the things I just listed for the FR230 section. Remember that the FR235 is identical to the FR230, it just also has the optical HR sensor.
You’d get the Vivoactive HR ($249) if: You also wanted other sports –especially pool swimming, but also stand up paddle boarding, skiing or golf (all of which the FR230/235 lack). If you don’t need more advanced run metrics as seen above on the FR230/235, or if you just want a simpler user interface. You want the ‘Floors climbed’ metric really bad.
Zoals jij het beschrijft ben je het beste uit met de FR235, mits je de workouts en trainingsplannen en schema's gaat lopen, of je 4 datavelden op je scherm tegelijk wilt of je het horloge fijner vind zitten of een mooier uiterlijk vind hebben. Indien dit allemaal niet opgaat neem je de Vivoactive HR.
als ik het zo lees met de opmerkingen van @Miki en @rockhopper neig ik toch meer naar de forerunner. Meer mogelijkheden voor het hardlopen.
De samenvatting van DC Rainmaker heb ik gemist op zijn website. Dank voor het melden
De samenvatting van DC Rainmaker heb ik gemist op zijn website. Dank voor het melden
Ik denk dat je tegenwoordig met zo'n beetje ieder toestel prima uit de voeten kan. Maar omdat je goed aangeeft waar je tussen twijfelt en wat je wilt gaan doen denk ik dat je zo een goede keuze maakt.
Net even de "aankondiging" van de garmin vivomove gelezen. Ik vind het behoorlijk veel geld voor een activity tracker, maar het blijkt maar weer dat er toch echt vraag is naar horloges die er ook fatsoenlijk uit zien. (tenminste ik ga er voor het gemak er vanuit dat dát de reden is voor deze nieuwe telg) Ongetwijfeld misschien een leuk toestel voor de mensen met meer subtielere smaak. Persoonlijk vind ik de geleverde features voor het bedrag aan de karige kant.
Net even de "aankondiging" van de garmin vivomove gelezen. Ik vind het behoorlijk veel geld voor een activity tracker, maar het blijkt maar weer dat er toch echt vraag is naar horloges die er ook fatsoenlijk uit zien. (tenminste ik ga er voor het gemak er vanuit dat dát de reden is voor deze nieuwe telg) Ongetwijfeld misschien een leuk toestel voor de mensen met meer subtielere smaak. Persoonlijk vind ik de geleverde features voor het bedrag aan de karige kant.
De vivomove zou voor mij perfect zijn geweest als notifacaties en alarm functies zouden zijn ingebouwd. Nu is het een net niet horloge en doet de concurrent Withings met de Active beter.rockhopper schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:17:
Ik denk dat je tegenwoordig met zo'n beetje ieder toestel prima uit de voeten kan. Maar omdat je goed aangeeft waar je tussen twijfelt en wat je wilt gaan doen denk ik dat je zo een goede keuze maakt.
rizknows heeft op youtube een video online gezet van de forerunner 235 vs vivoactive hr
YouTube: Garmin vívoactive HR vs. Forerunner 235 | GPS Watch Reviews
YouTube: Garmin vívoactive HR vs. Forerunner 235 | GPS Watch Reviews
Groot verschil is dat de VivoactiveHR een barometrische hoogtemeter heeft, erg handig als je in de bergen gaat wandelen. Ook staat er bij de verschillen markers/waypoint direction die de VivoactiveHR wel heeft en de FR235 niet.rockhopper schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:44:
You’d get the FR230 ($249) if: You didn’t care about optical HR (or 24×7 HR), but wanted more advanced running features like the custom workout creator, recovery time, downloading training plans, and four data fields (and more data pages). Same goes for the Virtual Partner type features, which the Vivoactive HR lacks.
You’d get the FR235 ($329) if: You did care about optical HR (and 24×7 HR), and wanted all of the things I just listed for the FR230 section. Remember that the FR235 is identical to the FR230, it just also has the optical HR sensor.
You’d get the Vivoactive HR ($249) if: You also wanted other sports –especially pool swimming, but also stand up paddle boarding, skiing or golf (all of which the FR230/235 lack). If you don’t need more advanced run metrics as seen above on the FR230/235, or if you just want a simpler user interface. You want the ‘Floors climbed’ metric really bad.[/i]
[ Voor 6% gewijzigd door Tweddy op 07-05-2016 18:55 ]
De VivoactiveHR lijkt wel erg makkelijk te beschadigen. Op bijna alle videos zie je beschadigingen bij de twee fysieke knopjes aan de onderkant en de rand om het scherm.
Dat doen al die forerunners ook lijkt mij?wian schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:55:
De VivoactiveHR lijkt wel erg makkelijk te beschadigen. Op bijna alle videos zie je beschadigingen bij de twee fysieke knopjes aan de onderkant en de rand om het scherm.
Oke niet bij de fysieke knopjes daar maar het is ook een plastic horloge net als de BV 630 nog wat duurder is.
Dus ik ben eigenlijk benieuwd hoe de kwetsbaarheid dan van die horloges is bij 24/7 dragen?
[ Voor 9% gewijzigd door Roos79 op 07-05-2016 21:36 ]
Ik draag de fr235 dagelijks.
En die ziet er nog uitstekend uit.
Geen krasje te bekennen.
En als ik het zo lees zo goed als uit de doos beschadigd dat is wel erg slecht. Niet de 1e batch nemen dus.
En die ziet er nog uitstekend uit.
Geen krasje te bekennen.
En als ik het zo lees zo goed als uit de doos beschadigd dat is wel erg slecht. Niet de 1e batch nemen dus.
Ouch... Ik ben de afgelopen week aan het lezen geweest welke smartwatch ik ga kopen (heb er nu nog geen) en dacht uit te komen bij de Samsung Gear S2 classic titanium. Dit omdat ik het qua looks een mooi klokkie vind ook ivm sommige andere smartwatches.
Dus ik wilde net gaan bestellen en toen zei een collega, heb je al op tweakers gekeken? Daar is namelijk een topic over sport en smartwatches. Ik vol enthousiast hierheen en de laatste 3 pagina's zitten lezen maar de keuze wordt er niet makkelijker op, integendeel
.
Hopelijk kunnen jullie me een zetje geven in de goede richting. Wat ik zoek?
Horloge tussen de 200 en 400 euro ongeveer.
Activity tracker
Liefst verbinding met mijn telefoon welke ik thuis kan laten tijdens wandelen en fitness
Hartslagmeter
Hoeft geen runnershorloge te zijn, ik ben een wandelaar.
Liever staal dan plastic
Alvast bedankt voor het lezen
Dus ik wilde net gaan bestellen en toen zei een collega, heb je al op tweakers gekeken? Daar is namelijk een topic over sport en smartwatches. Ik vol enthousiast hierheen en de laatste 3 pagina's zitten lezen maar de keuze wordt er niet makkelijker op, integendeel
Hopelijk kunnen jullie me een zetje geven in de goede richting. Wat ik zoek?
Horloge tussen de 200 en 400 euro ongeveer.
Activity tracker
Liefst verbinding met mijn telefoon welke ik thuis kan laten tijdens wandelen en fitness
Hartslagmeter
Hoeft geen runnershorloge te zijn, ik ben een wandelaar.
Liever staal dan plastic
Alvast bedankt voor het lezen
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Als je een beetje dikke polsen hebt en van een wat stoerder uiterlijk houdt, zou een Garmin Fenix 3 net moeten lukken voor dat budget. Qua mogelijkheden zal dat horloge vermoedelijk overkill zijn, maar goed draagbaar overdag, ook in een meer professionele omgeving. Op good old DCRainmaker vind je een goede, uitgebreide review.
Dat is inderdaad een behoorlijk uitgebreide optie. Echter, voor 400 heb je het model zonder hartslagmeter, de HR uitvoering kost al snel 600 en dat gaat helaas mijn budget te boven.
Wat is het absolute voordeel van een sporthorloge boven een smartwatch? Want als ik zo een paar uur de verschillende websites en topics lees, lijkt het alsof die 2 werelden steeds meer op elkaar beginnen te lijken nu de smartwatches mer volwassen beginnen te worden.
Volgens mij zit/zat dat vooral in de GPS functie en de hartslagmeter, maar die zie ik ook in Smartwatches inmiddels.
Of zie ik iets over het hoofd?
Wat is het absolute voordeel van een sporthorloge boven een smartwatch? Want als ik zo een paar uur de verschillende websites en topics lees, lijkt het alsof die 2 werelden steeds meer op elkaar beginnen te lijken nu de smartwatches mer volwassen beginnen te worden.
Volgens mij zit/zat dat vooral in de GPS functie en de hartslagmeter, maar die zie ik ook in Smartwatches inmiddels.
Ik denk dat ik mijn wederhelft een FR230 cadeau ga doen, daar heb ik alleen nog anderhalve week voor. Is er iemand die toevallig een actie ziet aankomen?
Paarse variant, zonder HR heeft de voorkeur.
Al zal ik het dan wel weer vervelend vinden dat zij een beter model heeft dan ik
Paarse variant, zonder HR heeft de voorkeur.
Al zal ik het dan wel weer vervelend vinden dat zij een beter model heeft dan ik
Met HR is de fenix inderdaad te duur, ik had die eis anders geïnterpreteerdNgangatar schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:46:
Dat is inderdaad een behoorlijk uitgebreide optie. Echter, voor 400 heb je het model zonder hartslagmeter, de HR uitvoering kost al snel 600 en dat gaat helaas mijn budget te boven.
Bedankt voor je uitgebreide reply. Dan nog even verder lezen en een keuze maken zonder 1 a 2 opties.
Ouderwets wegstrepen
Ouderwets wegstrepen
Het is met name de ingebouwde GPS en de nauwkeurigheid van de GPS en de hartslagmeter. Je kan eens even kijken naar de sony smartwatch 3 met rvs band:Ngangatar schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:46:
pricewatch: Sony SmartWatch 3 (metalen band) RVS (RVS)
Deze draait op android wear en heeft een (vrij nauwkeurige) GPS ingebouwd zodat je zonder telefoon kan gaan sporten. Heeft helaas dan weer geen ingebouwde HR meter
Ga voor jezelf even na wat je het belangrijkste vind. Je hebt eigenlijk meer over "smartwatch" dan dat je het over "sporthorloge" hebt. Ondanks dat er inmiddels aardig wat overlap is zijn het vanuit de basis twee hele verschillende beesten. Zoals je aan de titel van dit topic wel kan zien leggen we hier de nadruk op de sportfeatures en het hele smart gebeuren is voor velen een bijzaak (weliswaar een fijne bijzaak dat dan weer wel).Ngangatar schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:42:
Bedankt voor je uitgebreide reply. Dan nog even verder lezen en een keuze maken zonder 1 a 2 opties.
Ouderwets wegstrepen
De smartwatches hebben juist weer meer features en betere verbinding met je telefoon, ook het uiterlijk is veel vaker mooi. Echter zijn voorlopig de meeste echte sport gerichte features weer afwezig. Denk hierbij aan verbinding van externe sensoren voor op de fiets (cadans-snelheid-powermeter) of op de voet (footpod) en ook natuurlijk hartslagmeters (deze kan je prima extern koppelen bij de sporttoestellen) Ook valt zoals gemeld de gps bij de smartwatches vaak tegen, hetzelfde geld overigens ook voor de optische hartslag.
Het dichtste bij je doel komt gok ik de Fenix 3 met dan een externe hartslagmeter, zoals de Scosche Rhythm +, al zal je voor beide wel over de 400 heengaan. Maar mocht je juist nadruk op smart leggen kan je misschien elders nog een smartwatch topic vinden. Mocht je slechts uit willen gaan van een activity tracker heeft garmin net een nieuw model aangekondigd, de garmin vivomove. Geen idee of het wat is verder en of het aan je wensen voldoet.
Succes met je afweging en laat maar weten welke je uiteindelijk gekozen hebt.
Ik heb inderdaad zitten plussen en minnen inmiddels.
Voor mij telt zwaar:
- Uiterlijk, ik maak me nooit zo druk over uiterlijk vertoon maar op de een of andere manier wel bij horloges. Ik wil hem dan ook zoveel mogelijk kunnen dragen, ook op kantoor.
- Connectivity naar mijn telefoon (S6) en BT koptelefoon. Dit omdat ik tijdens het wandelen echt niet zonder muziek kan feitelijk. Kwartiertje gaat wel, maar over de 2 uur moet ik er niet aan denken.
- Activity tracker
Minder zwaar tellen de hartslagmeter, al lijkt me dat wel een prettige feature, en de externe sensoren zoals jij ze zo mooi noemt.
Dus ja, ik kom dan vrij snel bij een smartwatch terecht lijkt het, al moet ik nog een aantal sporthorloges bekijken voor ik die definitief afschrijf. Grote kans dat het de S2 Classic titanium gaat worden maar de websites zijn nogal afwijkend in hun beschrijving of deze GPS ondersteund. Er schijnen 2 versies te zijn, met 3G ondersteuning en eentje zonder 3G.
Voor mij telt zwaar:
- Uiterlijk, ik maak me nooit zo druk over uiterlijk vertoon maar op de een of andere manier wel bij horloges. Ik wil hem dan ook zoveel mogelijk kunnen dragen, ook op kantoor.
- Connectivity naar mijn telefoon (S6) en BT koptelefoon. Dit omdat ik tijdens het wandelen echt niet zonder muziek kan feitelijk. Kwartiertje gaat wel, maar over de 2 uur moet ik er niet aan denken.
- Activity tracker
Minder zwaar tellen de hartslagmeter, al lijkt me dat wel een prettige feature, en de externe sensoren zoals jij ze zo mooi noemt.
Dus ja, ik kom dan vrij snel bij een smartwatch terecht lijkt het, al moet ik nog een aantal sporthorloges bekijken voor ik die definitief afschrijf. Grote kans dat het de S2 Classic titanium gaat worden maar de websites zijn nogal afwijkend in hun beschrijving of deze GPS ondersteund. Er schijnen 2 versies te zijn, met 3G ondersteuning en eentje zonder 3G.
De gear S2 met 3G is niet verkrijgbaar in de Benelux, enkel in de verenigde staten. Die heeft namelijk een eSim, die her nog niet ondersteund wordt. En net enkel die s2 met 3g heeft een eigen gps, en degene die je hier kan krijgen niet.Ngangatar schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:08:
Ik heb inderdaad zitten plussen en minnen inmiddels.
Voor mij telt zwaar:
- Activity tracker
Hou er ook rekening mee dat smartwatches maar een hele beperkte batterijduur hebben ,zeker in combinatie met GPS! Heb een tijdje een gear S gebruikt tijdens het hardlopen, maar meer dan 2u continue GPS gebruik haal je nooit. Mijn Fenix 3 daarentegen zou tot 20 uur GPS tracking kunnen halen, en dat is nog niet eens op de spaarstand. Muziek kan hij dan spijtig genoeg niet afspelen, wel kan je muziek bedienen die op je smartphone afspeelt, en het volume regelen...
OnzinSinned123 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:12:
De mijne kwam perfect uit de verpakking
Ik denk dat sommige gewoon erg lomp zijn
En de vorm zal misschien meespelen
Ook besloten dat mijn Fenix3 Sapphire dus eruit mag want 2 van zulke horloges is wat overdreven
[ Voor 12% gewijzigd door Roos79 op 09-05-2016 20:09 ]
Aha,dat verklaard heel veel. Ik snapte er al niets van....glenner schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:37:
[...]
De gear S2 met 3G is niet verkrijgbaar in de Benelux, enkel in de verenigde staten. Die heeft namelijk een eSim, die her nog niet ondersteund wordt. En net enkel die s2 met 3g heeft een eigen gps, en degene die je hier kan krijgen niet.
Hou er ook rekening mee dat smartwatches maar een hele beperkte batterijduur hebben ,zeker in combinatie met GPS! Heb een tijdje een gear S gebruikt tijdens het hardlopen, maar meer dan 2u continue GPS gebruik haal je nooit. Mijn Fenix 3 daarentegen zou tot 20 uur GPS tracking kunnen halen, en dat is nog niet eens op de spaarstand. Muziek kan hij dan spijtig genoeg niet afspelen, wel kan je muziek bedienen die op je smartphone afspeelt, en het volume regelen...
Toch nog maar eens kijken naar de Fenix 3 dan, wellicht zonder Hartslagmeter. Maar dan moet ik wel gaan lopen met zowel horloge, als smartphone als koptelefoon. Nog geen groot fan van dat idee.
Verder met lezen en onderzoek vanavond
Heb je nou nog naar de sony smartwatch 3 gekeken? Die heeft een ingebouwde gps en kan gewoon via bluetooth muziek afspelen. De accu is vrij redelijk voor een smartwatch, ongeveer 2 dagen.Ngangatar schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:37:
[...]
Aha,dat verklaard heel veel. Ik snapte er al niets van....
Toch nog maar eens kijken naar de Fenix 3 dan, wellicht zonder Hartslagmeter. Maar dan moet ik wel gaan lopen met zowel horloge, als smartphone als koptelefoon. Nog geen groot fan van dat idee.
Verder met lezen en onderzoek vanavond.
Ja had ik bekeken maar vanwege het ontbreken van de hartslagmeter doorgestreept. Die staat nu echter weer in de lijst
. Daar ga ik je nog feedback op geven.
Hartslagmeter in smartwatches en mijns inziens elk device voor op de pols is overrated. Het is zeker niet zo accuraat als een borstband. En als je er serieus mee aan de slag gaat/wilt dan is dat je beste optie. Dus je beslissing om de hartslagmeter niet in je beslissing mee te nemen is wat mij betreft een juiste.
Zelf kan ik niet meer zonder de smartwatch functies en is inmiddels dat ook voor mij een belangrijke factor in mijn keuzes. Uiterlijk is ook voor mij belangrijk, net als bijvoorbeeld waterdicht zijn.
Had bijna een paar maanden geleden de Fenix 3 aangeschaft maar na de verschillende ervaringen over de GPS accuraatheid gelezen te hebben op het Garmin forum, heb ik de koop uitgesteld. Kijk er af en toe met een schuin oog naar maar ga geduldig wachten op de volgende generatie smartwatches.
Verwacht daar veel van.
Succes met je keuze.
Zelf kan ik niet meer zonder de smartwatch functies en is inmiddels dat ook voor mij een belangrijke factor in mijn keuzes. Uiterlijk is ook voor mij belangrijk, net als bijvoorbeeld waterdicht zijn.
Had bijna een paar maanden geleden de Fenix 3 aangeschaft maar na de verschillende ervaringen over de GPS accuraatheid gelezen te hebben op het Garmin forum, heb ik de koop uitgesteld. Kijk er af en toe met een schuin oog naar maar ga geduldig wachten op de volgende generatie smartwatches.
Verwacht daar veel van.
Succes met je keuze.