Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 32 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 20:46
Even een Garmin (fenix) vraagje: Na elke "workout" gooit iconnect de activiteit automatisch naar Strava, opzich heel handig alleen in mijn optiek niet altijd nodig. Ik hou voor de volledigheid de afgelopen tijd zo goed als alles qua inspanning bij, maar alle suffe (lees <4km fietsen) stadfiets stukjes moet ik nu elke keer handmatig weer van strava halen.

Is dit automatisch / handmatig uploaden ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:45
Stefmeister schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:44:
Even een Garmin (fenix) vraagje: Na elke "workout" gooit iconnect de activiteit automatisch naar Strava, opzich heel handig alleen in mijn optiek niet altijd nodig. Ik hou voor de volledigheid de afgelopen tijd zo goed als alles qua inspanning bij, maar alle suffe (lees <4km fietsen) stadfiets stukjes moet ik nu elke keer handmatig weer van strava halen.

Is dit automatisch / handmatig uploaden ergens in te stellen?
Niet helemaal het antwoord wat je hoopt te krijgen, maar goed...

Strava:
Je kunt standaard ook activiteiten prive maken binnen Strava, zet je alleen de nuttige dingen zichtbaar.

Ik heb zelf geen Garmin, dus kan je daarbij niet helpen :-).

[ Voor 4% gewijzigd door noodel1988 op 18-03-2016 12:00 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 20:46
noodel1988 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:59:
[...]

Niet helemaal het antwoord wat je hoopt te krijgen, maar goed...

Strava:
Je kunt standaard ook activiteiten prive maken binnen Strava, zet je alleen de nuttige dingen zichtbaar.

Ik heb zelf geen Garmin, dus kan je daarbij niet helpen :-).
Ik zit nu al een paar minute te turen in de stava app, maar ik kan die optie helaas niet vinden.

update: dit is volgens me nu wel gelukt via de strava website.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefmeister op 18-03-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 15:36
Stefmeister schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:09:
[...]

Ik zit nu al een paar minute te turen in de stava app, maar ik kan die optie helaas niet vinden.

update: dit is volgens me nu wel gelukt via de strava website.
Helaas kan dit niet op het toestel zelf. Wat je natuurlijk wel zou kunnen doen is op het toestel een 'custom' activiteit maken zodat deze anders opgeslagen wordt (en strava er wellicht niks mee kan) maar dat schiet wellicht je doel van alles bijhouden voorbij. Ik heb zelf ooit eens een busreis als "kanoën" opgeslagen met in mijn achterhoofd 'dan kan ik straks leuk terugkijken waar ik allemaal langsreed, immers ik zal waarschijnlijk nooit meer gaan kanoën', dus prompt een paar maanden later gaan we gezellig met bedrijfsuitje kanoën 8)7 maar goed dit zijn meer uitzondering dingen. Ik heb nu maar voor mezelf afgesproken dat ik reizen maar eens een bij een andere gps-logger moet gaan onderbrengen, al weet ik niet goed welke hier dan weer geschikt voor is.

En zoals meestal met de sportapps is de website daarnaast veel uitgebreider dan de app. Het enige wat ik zelf altijd met de Strava-app moet doen en ik niet via de website voor elkaar krijg is foto's toevoegen aan een activiteit. Dus mocht iemand nog de gouden tip hebben hiervoor dan hou ik me aanbevolen. Niet dat verder deze foto's nou zo super zichtbaar zijn voor anderen, maar ik vind het zelf altijd wel leuk om terug te kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door rockhopper op 18-03-2016 12:50 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:45
rockhopper schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:46:
[...]
Het enige wat ik zelf altijd met de Strava-app moet doen en ik niet via de website voor elkaar krijg is foto's toevoegen aan een activiteit. Dus mocht iemand nog de gouden tip hebben hiervoor dan hou ik me aanbevolen. Niet dat verder deze foto's nou zo super zichtbaar zijn voor anderen, maar ik vind het zelf altijd wel leuk om terug te kijken.
Enige optie is volgens mij koppelen met instagram en dan heb je +- uurtje van start/einde van activiteit wat ie meeneemt.
Bij mij gaat het soms goed en soms ook niet :) .
Andere opties via strava activiteiten en foto's zijn er bij mijn weten niet, anders hou ik me aanbevolen.

[ Voor 1% gewijzigd door noodel1988 op 18-03-2016 14:35 . Reden: zin verbetering ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54

vhal

ಠ_ಠ

koppelen van foto's in Strava gaat alleen met de Strava-app, op de website kan je het gek genoeg niet doen.

Strava is eigenlijk wel beperkt met zijn overzichten, gelukkig zijn er goede alternatieven die stats uit Strava kunnen 'harvesten'

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Toch maar een nieuwe fenix 3 gegaan. Bij coolblue gekocht voor 429.

Eerste indruk is:
Licht van gewicht
Mooi qua design. Scherm kan hopelijk wat feller, maar moet alles nog uitzoeken; )
De grootte valt me erg mee, de dikte is wel even wennen. Maar al met al denk ik wel dat het een blijvertje wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Welkom bij de club, ik denk dat je er veel plezier mee gaat hebben. Welke versie heb je uiteindelijk gekozen?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Grey performer bundle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 17:48
Maandag was de Fenix 3 HR even op voorraad bij Waypoint. Vandaag bij Bever. Voor iedereen die niet meer wil of kan wachten :-)

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb de F3 HR maar bij Bever besteld inderdaad :)

Ben er nu twee dagen mee aan het stoeien. En op zich bevalt het wel. Maar of ik nou echt helemaal overtuigd ben weet ik eerlijk gezegd nog niet. Gister m'n eerste rondje gelopen en de nauwkeurigheid van de GPS valt me best wel tegen... Heb het idee dat m'n iPhone 6 dat beter deed. Ook voelt de app en Connect een beetje onnatuurlijk aan maar dat zal hopelijk even wennen zijn. Veel drukken/klikken voordat je bij een activiteit bent bijvoorbeeld. Ook het syncen met Runkeeper en Strava verloopt niet helemaal zoals ik wil. Loop ik 15km, zegt Strava dat ik er 14,9 loop. En de notes worden op RunKeeper niet weergegeven (dit kan aan Tapiriik liggen). Dat soort dingen. Moet zeggen dat het lopen met een horloge wel fijner is dan met een iPhone. Je kan alles veel beter bijhouden tijdens je run.

Verder een prachtig horloge natuurlijk.

PS: weet iemand trouwens of het mogelijk is dat je instelt dat je bijv. een marathon gaat lopen en dat 'ie dan aangeeft op basis van je gemiddelde pace wat je eindtijd gaat worden? Kon dat zo snel niet achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
omnom schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:20:
Ik heb de F3 HR maar bij Bever besteld inderdaad :)

Ben er nu twee dagen mee aan het stoeien. En op zich bevalt het wel. Maar of ik nou echt helemaal overtuigd ben weet ik eerlijk gezegd nog niet. Gister m'n eerste rondje gelopen en de nauwkeurigheid van de GPS valt me best wel tegen... Heb het idee dat m'n iPhone 6 dat beter deed. Ook voelt de app en Connect een beetje onnatuurlijk aan maar dat zal hopelijk even wennen zijn. Veel drukken/klikken voordat je bij een activiteit bent bijvoorbeeld. Ook het syncen met Runkeeper en Strava verloopt niet helemaal zoals ik wil. Loop ik 15km, zegt Strava dat ik er 14,9 loop. En de notes worden op RunKeeper niet weergegeven (dit kan aan Tapiriik liggen). Dat soort dingen. Moet zeggen dat het lopen met een horloge wel fijner is dan met een iPhone. Je kan alles veel beter bijhouden tijdens je run.

Verder een prachtig horloge natuurlijk.

PS: weet iemand trouwens of het mogelijk is dat je instelt dat je bijv. een marathon gaat lopen en dat 'ie dan aangeeft op basis van je gemiddelde pace wat je eindtijd gaat worden? Kon dat zo snel niet achterhalen.
Wat betreft je PS: Instellingen > mijn statistieken > Race prognose (je moet wel eerst een hardloop activiteit gedaan hebben)

De discussie over nauwkeurigheid is al vaak gehouden hier (en nog heel veel meer elders met name op het garmin forum zelf). Als je zelf "het gevoel" hebt is dat nou niet bepaald een overtuigend argument. De iphone 6 schijnt erg goed te zijn wat betreft gps, al heb ik dit zelf nooit kunnen nagaan ivm het hebben van android toestellen. Als je een aantal activiteiten gedaan hebt met beide en je ziet echt grote verschillen in de tracks dan zie ik natuurlijk graag een post hiervan.

Omdat je horloge nog nieuw is, toch even de tip: Laat hem eerst even een half uurtje buiten liggen "gps-soak" om zo een echte solide fix te krijgen. Dit is iets dat ik iedere keer doe na een firmware update en het helpt me wel met de nauwkeurigheid. Het hoeft dus in principe maar eenmalig te gebeuren na een gps-firmware update (dit is niet hetzelfde als een gewone firmware update) maar bij een nieuw toestel zou ik dit altijd doen. Verder is het aan te raden om even te wachten op een juiste fix voordat je begint. Meestal heb je hier een seconde of 20 voor nodig, de gewone F3 is een klein beetje snel met het weergeven van het groene signaal (klaar), het beste kan je zien op je activiteiten scherm aan tempo en snelheid die beide nul moeten aangeven.

Persoonlijk fiets ik veel en ik zie zelden meer dan 100 meter verschil tussen mijn Oregon600 en mijn Fenix 3, na ritten van 30km of meer. En dat verschil wordt voornamelijk veroorzaakt door de "autopauze" die ik op de Fenix 3 aan heb staan. De Oregon kan alleen non-stop meten. Er is al wel veel te doen geweest over nauwkeurigheid in bosrijke omgeving, maar daar heb ik de laatste paar firmwares niets meer mee gedaan omdat ik zelf voornamelijk in de mooi-weer-maanden naar het bos ga. Ik heb er zelf weinig van gemerkt maar het is voor mijn amateur doeleinden zeker nauwkeurig genoeg.

Wat betreft die verschillen tussen de diverse programma's: Strava geeft zelf aan dat als je een afstand echt wilt halen je iets meer / verder moet lopen/fietsen. (zie bijvoorbeeld de kleine letters bij een Gran Fondo) Er wordt een bepaald algoritme op losgelaten en gekeken naar hun eigen data over segmenten en kaarten en dergelijke (beetje vage omschrijving omdat ik ook niet precies de ins&outs van dit systeem ken). Het komt er in de praktijk er dus op neer dat er een klein verschil kan onstaan tussen wat je horloge meet, garmin weergeeft, strava weergeeft en andere sites weergeven.
Als je specifiek dingen wilt vergelijken kan je het beste naar een neutrale plek gaan en hier alles nalopen.

Oh ja, ik ben erg benieuwd naar je HR bevindingen. Dus als je daar wat feedback over zou willen geven na een weekje hou ik me aanbevolen.

[ Voor 12% gewijzigd door rockhopper op 25-03-2016 11:34 . Reden: kleine stukje toegevoegd over gps-soak bij nieuwe toestellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
rockhopper schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Wat betreft je PS: Instellingen > mijn statistieken > Race prognose (je moet wel eerst een hardloop activiteit gedaan hebben)
Thanks, dat ga ik eens proberen.

edit: heb hier al naar gekeken maar ik dacht dat hij dan gaat voorspellen op basis van je hartslag? Niet op basis van de gemiddelde pace? En hij zegt inderdaad dat ik 10 min. moet gaan rennen buiten, maar ik heb gisteren 15km gelopen dus die 10 min. zou ik moeten hebben gedaan lijkt me?
De discussie over nauwkeurigheid is al vaak gehouden hier (en nog heel veel meer elders met name op het garmin forum zelf). Als je zelf "het gevoel" hebt is dat nou niet bepaald een overtuigend argument. De iphone 6 schijnt erg goed te zijn wat betreft gps, al heb ik dit zelf nooit kunnen nagaan ivm het hebben van android toestellen. Als je een aantal activiteiten gedaan hebt met beide en je ziet echt grote verschillen in de tracks dan zie ik natuurlijk graag een post hiervan.

Omdat je horloge nog nieuw is, toch even de tip: Laat hem eerst even een half uurtje buiten liggen "gps-soak" om zo een echte solide fix te krijgen. Dit is iets dat ik iedere keer doe na een firmware update en het helpt me wel met de nauwkeurigheid. Het hoeft dus in principe maar eenmalig te gebeuren na een gps-firmware update (dit is niet hetzelfde als een gewone firmware update) maar bij een nieuw toestel zou ik dit altijd doen. Verder is het aan te raden om even te wachten op een juiste fix voordat je begint. Meestal heb je hier een seconde of 20 voor nodig, de gewone F3 is een klein beetje snel met het weergeven van het groene signaal (klaar), het beste kan je zien op je activiteiten scherm aan tempo en snelheid die beide nul moeten aangeven.
Dat van dat 'gevoel' klopt natuurlijk :) En ik heb er ook pas 1 run mee gedaan. Maar het viel me gewoon op. Niet heel 'smooth' zeg maar. Hier even een snelle vergelijking (die je als het goed is kunt zien): https://connect.garmin.com/modern/activity/1097289501 en https://runkeeper.com/user/Dillen/activity/727283061

Heb overigens netjes gewacht tot 'ie een fix had. Moet wel zeggen dat bij het eerste gebruik (ik zat binnen) het wel een flinke tijd duurde voordat 'ie een GPS signaal had. Weet ook niet of ik die fix nog een keer zou kunnen doen. Zal daar eens naar kijken.
Persoonlijk fiets ik veel en ik zie zelden meer dan 100 meter verschil tussen mijn Oregon600 en mijn Fenix 3, na ritten van 30km of meer. En dat verschil wordt voornamelijk veroorzaakt door de "autopauze" die ik op de Fenix 3 aan heb staan. De Oregon kan alleen non-stop meten. Er is al wel veel te doen geweest over nauwkeurigheid in bosrijke omgeving, maar daar heb ik de laatste paar firmwares niets meer mee gedaan omdat ik zelf voornamelijk in de mooi-weer-maanden naar het bos ga. Ik heb er zelf weinig van gemerkt maar het is voor mijn amateur doeleinden zeker nauwkeurig genoeg.

Wat betreft die verschillen tussen de diverse programma's: Strava geeft zelf aan dat als je een afstand echt wilt halen je iets meer / verder moet lopen/fietsen. (zie bijvoorbeeld de kleine letters bij een Gran Fondo) Er wordt een bepaald algoritme op losgelaten en gekeken naar hun eigen data over segmenten en kaarten en dergelijke (beetje vage omschrijving omdat ik ook niet precies de ins&outs van dit systeem ken). Het komt er in de praktijk er dus op neer dat er een klein verschil kan onstaan tussen wat je horloge meet, garmin weergeeft, strava weergeeft en andere sites weergeven.
Als je specifiek dingen wilt vergelijken kan je het beste naar een neutrale plek gaan en hier alles nalopen.
Verder ook niet echt een ramp maar als je je snelste 15km op wilt zoeken bijvoorbeeld dan gaat dat best snel via Strava, maar niet als 'ie 'm als 14,9 ziet :)
Oh ja, ik ben erg benieuwd naar je HR bevindingen. Dus als je daar wat feedback over zou willen geven na een weekje hou ik me aanbevolen.
Daar wil ik je graag bij helpen, het enige is dat ik daar zelf nog vrij weinig van weet... Heb het idee dat 'ie het wel aardig doet. Vrij weinig rare pieken en dalen maar ik heb dan ook geen referentiekader wat dat betreft. Misschien zijn het er wel ontzettend veel. Moet me daarover nog eens goed inlezen. Wel leuk om te zien wat je hartslag doet tijdens een run en bijvoorbeeld tijdens je slaap. Wanneer je vast en licht slaapt bijvoorbeeld.

Als je specifieke vragen hebt wil ik er best eens naar kijken :)

[ Voor 3% gewijzigd door omnom op 25-03-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
Als er trouwens nog standaard instellingen e.d. zijn die je beter aan/uit kunt zetten dan hoor ik dat graag.

Net als de beste manier om vanavond een uurtje buikspieren en wat fitness te tracken in de sportschool. Daar kan ik het beste zo'n app voor downloaden via de store neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GPS: is gewoon matig met de Fenix 3. Kwestie van accepteren :) (ik heb zelf ook een Fenix 3).
Eindtijd op basis van speed: is een app voor op IQ connect. Volgens mij heet het virtual pacer.
Verschil Strava: ik denk dat Strava kijkt naar de fit gps datapunten en dan zelf de data 'smooth'. Garmin doet dit ook in Connect.

Connect is even wennen, maar je kunt er zoveel meer uit halen dan uit Runkeeper/Strava icm iPhone. Even veel mee spelen en er gaat een wereld voor je open :).

Veel plezier met je F3, machtig mooi horloge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 16:25
Je zou voor je sport/kracht een eigen app kunnen aanmaken,
Middelste knop lang ingedrukt houden dan instellingen kiezen dan apps en dan voeg toe en dan kan je ook weer kiezen uit overige of uit een hele boel andere opties.
Of zoals Requiem zegt kijk even in de IQ store :)

Ik neig steeds meer naar de Fenix 3 HR dus dan komt mijn Fenix 3 Sapphire met Scosche te koop :)
En nee ik ga ze in principe niet los verkopen tenzij ik voor beide een goed bod krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Mijn bandje is vandaag eindelijk binnen. De aardige hardloopwinkel was "vergeten" mij te laten weten dat het er inmiddels was. Ik had 2 bandjes besteld, eentje die al sinds tijden verkrijgbaar is (en nu nog steeds niet geleverd is) en een die begin januari aangekondigd was en er dus wel is inmiddels. De zg 'nato-strap' die geen nato strap is. Vanavond eens uitzoeken hoe ik 'm aan m'n horloge krijg.

@Roos, je blijft ook lekker twijfelen he? Nav de Vivosmart HR van m'n vrouw sta ik nou niet bepaald te springen om een F3 HR, maar ik wacht rustig af hoe de eerste modellen bevallen onder de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
De vivosmart was iets wat ik voor erbij wilde en nooit als vervanger van zou willen.

Ik twijfelde alleen tussen de Vivoactive HR en de Fenix 3 HR waarbij de tweede mijn voorkeur heeft vanwege de robuustheid.
Ik zou een HR versie willen omdat ik het een gedoe vind met al die losse hartslag banden.
Een band om de borst vind ik gewoon niet fijn omdat mijn ribben wat afwijkend lopen en de Scosche is een wereld ding maar een alles is een is gewoon veel idealer (kijkend naar fitbit das nooit gedoe)
Maar als ik niemand vind voor mijn set dan behoud ik het zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Om moedeloos van te worden. :/

Geen idee of het aan mij ligt, de techniek of de te hoge verwachtingen maar als je onderstaande grafiek van https://connect.garmin.com/modern/activity/1098568804 bekijkt in zoom-modus en je legt de cadans, HS en snelheid boven elkaar, dan lijkt er toch een verband te zijn...

Ik weet niet meer zo goed wat nou correct is; de HS of de cadans... :/ Het stukje van 12m00 tot 24m00 ligt akelig dicht bij elkaar..

Je zou bijna een F3 en een scosche kopen :+

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 25-03-2016 20:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL

Je kunt via de connect IQ Store widgets downloaden die op vaste afstanden (bijv marathon) continu je eindtijd berekenen.

Mijn fenix 3 HR ging vanmiddag ook de mist in qua hardslagmeting . koude wind en regen. Onder de 8 graden op mijn pols kreeg ik mijn cadans te zien. Is een veel gemeld probleem op de fora. Wordt vast nog wel gefixed. Ik loop normaal met een hrm Run band om voor de running Dynamics. Zonder band is voor mij meer voor op de camping en dan is het warm :-)

[ Voor 28% gewijzigd door LionkingNL op 25-03-2016 20:32 ]

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Een alles in één apparaat zou inderdaad ideaal zijn. Misschien ergens over een paar jaar. Het blijft altijd wat, net fotografie waar je ook tele-bereik, prijs, gewicht en lichtsterkte bij elkaar moet afwegen.

Ik zie vrij veel mensen doorverwijzen naar de IQ Store, gebruiken jullie veel apps daaruit? Ik heb er zelf in het begin een paar keer naar gekeken en toen was het nog vrij leeg met eigenlijk niks interessants behalve wat gimmick watch-faces. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke apps / widgets jullie onmisbaar vinden en waarom. Voorlopig zie ik het meer als iets van "het is er, het heeft potentie, maar nog niet voor mij" :) Daar zeg ik dan wel bij dat ik ook geen strak trainingsregime heb, en geen doelen heb buiten 'lekker bezig zijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
LionkingNL schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:12:
[...]

Mijn fenix 3 HR ging vanmiddag ook de mist in qua hardslagmeting . koude wind en regen. Onder de 8 graden op mijn pols kreeg ik mijn cadans te zien. Is een veel gemeld probleem op de fora. Wordt vast nog wel gefixed. Ik loop normaal met een hrm Run band om voor de running Dynamics. Zonder band is voor mij meer voor op de camping en dan is het warm :-)
Maar liep je met blote armen?
Want dat ken ik wel van de charge HR als de pols koud is meet hij slechter maar er zit wel verschil of ik een activiteit ben gestart of niet want dan is hij weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
Ik liep inderdaad met korte mouwen / blote armen. Omdat de fenix ook temperatuur meet kon ik goed vergelijken. Na 20 minuten buiten trad het op (gure tegenwind). Mijn huid op de pols voelde ook koud aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022

Op mijn Garmin 235 kan dat wel:
In het menu training -> Finishtijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
rockhopper schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:41:

Ik zie vrij veel mensen doorverwijzen naar de IQ Store, gebruiken jullie veel apps daaruit? Ik heb er zelf in het begin een paar keer naar gekeken en toen was het nog vrij leeg met eigenlijk niks interessants behalve wat gimmick watch-faces. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke apps / widgets jullie onmisbaar vinden en waarom. Voorlopig zie ik het meer als iets van "het is er, het heeft potentie, maar nog niet voor mij" :)
Het mooie van de IQ Store is dat de community het platform kan uitbreiden ten opzichte van wat Garmin maakt. Maakt de producten hopelijk toekomst vaster.
Op dit moment wordt er veel vordering gemaakt met weergave van kaartmateriaal.

[ Voor 11% gewijzigd door LionkingNL op 26-03-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
Rem_co schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Op mijn Garmin 235 kan dat wel:
In het menu training -> Finishtijd
Op de fenix3 menu training/stel een doel in/hardlopen/afstand en tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik gebruik de datafields van https://apps.garmin.com/n...8d-4b3d-946f-632abab7af42 , je hebt ze voor alle gangbare afstanden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:18
Vivosmart HR 3.07 beta update.

Changes made from version 3.06 to 3.07:
Fixed a bug that unlocked the device automatically while in manual lock mode.
Fixed a bug that can sometimes show 'Waiting for data' message on the daily weather widget.
Fixed a bug that could reset the device occasionally when trying to view daily weather forecast.
Fixed a bug that introduced gaps to all day HR graphs in Garmin Connect.
Fixed a bug with activity uploads which caused the recorded activity to not show up on Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
vhal schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:47:
[...]

Ik gebruik de datafields van https://apps.garmin.com/n...8d-4b3d-946f-632abab7af42 , je hebt ze voor alle gangbare afstanden.
Bedankt voor de verschillende tips!

Ik heb uiteindelijk bovenstaande gebruikt :) Al is die ook niet alleen gebaseerd op je gemiddelde pace maar volgens mij werkt 'ie aardig. Via de F3 zelf kan het inderdaad ook wel maar dan moet je volgens mij wel een doel hebben, eindtijd dan wel pace. En dat zocht ik niet helemaal.

Verder valt de accu me voorlopig in positieve zin op. Vrijdagmiddag 100% en ik zit nu op 41% met twee runs (waarvan een 30K) en constant BT en HR aan. Ook het wakker worden d.m.v. het trilalarm is wel fijn. Al zet ik voor de zekerheid ook m'n wekker nog wel ;)

Wat ik wel relaxed zou vinden is als er een widget komt die de smileys in de notificaties weergeeft en dat ik zou kunnen reageren op berichten, al is het maar met een simpel duimpje omhoog o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
omnom schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Bedankt voor de verschillende tips!

Ik heb uiteindelijk bovenstaande gebruikt :) Al is die ook niet alleen gebaseerd op je gemiddelde pace maar volgens mij werkt 'ie aardig. Via de F3 zelf kan het inderdaad ook wel maar dan moet je volgens mij wel een doel hebben, eindtijd dan wel pace. En dat zocht ik niet helemaal.

Verder valt de accu me voorlopig in positieve zin op. Vrijdagmiddag 100% en ik zit nu op 41% met twee runs (waarvan een 30K) en constant BT en HR aan. Ook het wakker worden d.m.v. het trilalarm is wel fijn. Al zet ik voor de zekerheid ook m'n wekker nog wel ;)

Wat ik wel relaxed zou vinden is als er een widget komt die de smileys in de notificaties weergeeft en dat ik zou kunnen reageren op berichten, al is het maar met een simpel duimpje omhoog o.i.d.
Heb je een Android telefoon? Ik zag op connectIQ laatst een app voorbijkomen voor Android waarmee je via je Fenix kunt reageren op berichten dmv korte standaardantwoorden ('ok' etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
Requiem19 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Heb je een Android telefoon? Ik zag op connectIQ laatst een app voorbijkomen voor Android waarmee je via je Fenix kunt reageren op berichten dmv korte standaardantwoorden ('ok' etc).
Sorry, vergeten erbij te vermelden, heb iOS :)

Die widget zag ik ook voorbij komen ja. Lijkt me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 20:47
Vraagde voor Fenix 3 HR eigenaars,

Hoe zit het met stabiliteit van de hartslagmeeting optisch als je of op de racefiets of op de mountainbike zit?

Ik gebruik nu af een toe een Scosche Rhythm en dat gaat meestal al goed fout op de mountainbike door de trilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
okio schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:18:
Vraagde voor Fenix 3 HR eigenaars,

Hoe zit het met stabiliteit van de hartslagmeeting optisch als je of op de racefiets of op de mountainbike zit?

Ik gebruik nu af een toe een Scosche Rhythm en dat gaat meestal al goed fout op de mountainbike door de trilling.
Op DC Rainmaker kun je lezen dat de Fenix 3 HR de hartslag ook belabberd weergeeft als er teveel trillingen op je pols zijn. Ik fiets zelf niet met een mountainbike maar heb wel getest tijdens een boswandeling met een kinderwagen vast. Dan pikt de Fenix regelmatig mijn cadans op in plaats van de hartslag, En deze keer zat de fenix lekker warm onder mijn jas, dus daar lag het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Na 1.5 week tevreden over de fenix 3, nog niet zoveel gesport ivm lichte blessure.

Ik heb echter wel wat problemen met de bluetooth op de F3. Het lukt de laatste paar dagen niet om te verbinden. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
Thierry2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:00:
Na 1.5 week tevreden over de fenix 3, nog niet zoveel gesport ivm lichte blessure.

Ik heb echter wel wat problemen met de bluetooth op de F3. Het lukt de laatste paar dagen niet om te verbinden. Iemand ideeën?
Nee, behalve dat het bij mij bij het eerste gebruik niet lekker liep. Bij het syncen gaf 'ie steeds een foutmelding o.a. Dus ik heb 'm een aantal keer opnieuw moeten verbinden voordat het geen problemen meer gaf.

Nu verloopt alles soepel, zowel het syncen als de notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Bij mij blijft de F3 hangen tijdens het verbinden, hij raakt niet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
Thierry2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:46:
Bij mij blijft de F3 hangen tijdens het verbinden, hij raakt niet verbonden.
Zoiets had ik ook ja. Het verbinden liep ook niet gelijk met de app. De een was nog aan het zoeken en de ander was al aan het pairen zeg maar.

Heb toen een paar keer de F3 weer uit die app gegooid en opnieuw verbonden. Na een aantal keer was het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F3 aan/uit zetten kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Heb nu de app gcm runner geïnstalleerd en dat heeft geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
20
Thierry2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:32:
Heb nu de app gcm runner geïnstalleerd en dat heeft geholpen :)
Spijtig dat je bij Android een extra app nodig hebt om de F3 geconnecteerd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
RigolleM schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:01:
20
[...]

Spijtig dat je bij Android een extra app nodig hebt om de F3 geconnecteerd te houden.
Die heb je niet nodig, bij mij werkt het met alleen Garmin Connect geïnstalleerd.

Dat het bij Thierry wel werkt doordat nadat hij gcm Runner heeft geïnstalleerd, is waarschijnlijk een side effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 07:42
Ik heb een Forerunner 235 en tot nu toe gebruik ik deze tijdens het sporten in combinatie met losse hartslagband. Verder draag ik deze ook als dagelijks horloge.

Wat me opvalt is dat als naar 2e scherm ga met de hartslag van de afgelopen 4 uur, dat mijn hartslag volgens het horloge altijd 71 of 72 is of er naartoe loopt. Of ik nu sta, loop, zit of lig, het maakt geen verschil. Als ik mijn hartslag terug kijk in de grafiek levert dat meestal wel een redelijk geloofwaardig plaatje op.
Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Abductee schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Die heb je niet nodig, bij mij werkt het met alleen Garmin Connect geïnstalleerd.

Dat het bij Thierry wel werkt doordat nadat hij gcm Runner heeft geïnstalleerd, is waarschijnlijk een side effect.
Het is ook niet duidelijk welke phone hier wordt gebruikt, dit vind ik terug van info over de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Wat me opvalt is dat als naar 2e scherm ga met de hartslag van de afgelopen 4 uur, dat mijn hartslag volgens het horloge altijd 71 of 72 is of er naartoe loopt. Of ik nu sta, loop, zit of lig, het maakt geen verschil. Als ik mijn hartslag terug kijk in de grafiek levert dat meestal wel een redelijk geloofwaardig plaatje op.
Herkennen jullie dit?
Herkenbaar is bij mijn Vivosmart HR ook zo...

Valt mij ook op als je binnen de 8u (zal mss Vivosmart HR gerelateerd zijn wegens beperkt geheugen) niet synchroniseert met GC dat er een periode geen data aanwezig is op de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
RigolleM schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:15:
[...]

Het is ook niet duidelijk welke phone hier wordt gebruikt, dit vind ik terug van info over de app.
Het kan best zijn dat het bij sommige toestellen wel nodig is, maar dat lijkt me dan eerder te liggen aan een oude versie van Android, of een bug in de software die de fabrikant er overheen gooit.

In ieder geval is je opmerking dat Android nog een extra app nodig heeft veel te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Het gaat om een Samsung galaxy s4 met de nieuwste software. Het heeft ook zonder de extra app gewerkt maar de laatste dagen niet. Inprinciepe gebruik ik altijd wifi voor de overdracht maar als ik niet thuis ben is bluetooth wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
Wellicht een stomme vraag maar ik kan het zo snel via Google en het forum van Garmin niet vinden...

In de instellingen van de run app op de F3 kun je de alerts instellen. Nu wil ik een alert krijgen als mijn gemiddelde pace tijdens een run boven de 5:30 komt. Ik krijg dit alleen niet voor elkaar. Volgens mij kun je alleen met je huidige pace een alert krijgen? Moet toch in te stellen zijn zou je zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
In de instellingen van de run app op de F3 kun je de alerts instellen. Nu wil ik een alert krijgen als mijn gemiddelde pace tijdens een run boven de 5:30 komt. Ik krijg dit alleen niet voor elkaar. Volgens mij kun je alleen met je huidige pace een alert krijgen? Moet toch in te stellen zijn zou je zeggen :)
Dit is alvast in te stellen via workouts van GC.
Op mijn FR920XT kreeg ik een signaal/alert als ik onder een bepaalde pace liep, om mij aan te moedigen om wat rapper te gaan lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
RigolleM schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:42:
[...]

Dit is alvast in te stellen via workouts van GC.
Op mijn FR920XT kreeg ik een signaal/alert als ik onder een bepaalde pace liep, om mij aan te moedigen om wat rapper te gaan lopen :P
Dit heb ik al een keer geprobeerd maar ook daar lukte het niet :)

Je kunt dan volgens mij alleen een targetpace opgeven, dus dat je bijvoorbeeld tussen de 5:20 en 5:30 wilt lopen over een x afstand. Maar ook dan gebruikt hij je huidige pace (die nogal eens fluctueert en je dus gek wordt van al die piepjes en trillingen). Je kunt nergens aangeven dat je je huidige pace, je gemiddelde pace over een x afstand of je totale gemiddelde pace wilt gebruiken voor de alert. Althans, ik kan het niet vinden. Maar wellicht kijk ik er volkomen overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
omnom schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:48:
Wellicht een stomme vraag maar ik kan het zo snel via Google en het forum van Garmin niet vinden...

Op de f3: instellingen/apps/hardlopen/alarmen/voeg nieuw toe. (Gebrekkige vertaling :) )

Daarna kun je op alle parameters die de f3 meet een alarm zetten. Ik gebruik de optie om te trillen wanneer mijn cadans te laag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
LionkingNL schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:57:
[...]

Op de f3: instellingen/apps/hardlopen/alarmen/voeg nieuw toe. (Gebrekkige vertaling :) )

Daarna kun je op alle parameters die de f3 meet een alarm zetten. Ik gebruik de optie om te trillen wanneer mijn cadans te laag wordt.
Volgens mij is gemiddelde pace niet een van de gemeten parameters en zit nou juist daar het probleem. Eigenlijk wil je gewoon een alarm vanuit een store app, die pace velden zijn veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
rockhopper schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:18:
[...]

Volgens mij is gemiddelde pace niet een van de gemeten parameters en zit nou juist daar het probleem. Eigenlijk wil je gewoon een alarm vanuit een store app, die pace velden zijn veel beter.
Misschien kun je iets met menu training/ hardlopen/ stel een doel in. Die meet de gemiddelde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
LionkingNL schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:57:
[...]

Hmm. Zoals ik al zei, volgens mij werken die pace-alerts alleen met je huidige pace. Niet je gemiddelde pace?

Nevermind, zie dat dat al gezegd is hierboven.

[ Voor 5% gewijzigd door omnom op 04-04-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 17:33
Kan er niks over vinden op het internet dus post de vraag hier maar even.

Hebben meer mensen last van een battery drain als ze de FR235 een paar dagen uit hebben staan?
Lijkt wel of het begonnen is bij versie 3.30. Draai nu 4.10 maar dat helpt ook niet. :-(
Is echt super irritant en vind het ook niet moeten kunnen voor zo'n duur horloge. Gebruik hem namelijk alleen voor het hardlopen en nu moet ik hem elke keer voor het hardlopen opladen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je misschien al op het Garmin forum gekeken? Daar is men vrij actief in het plaatsen van bugs en communiceren met de devs.

Als een short term fix; laat je horloge aanstaan op de dagen dat je niet hardloop. Mijn FR 220 ging zonder hardlopen toch zeker 3/4 weken mee. Ik neem aan dat de 235 met optische sensor uitgeschakeld toch ook zeker wel 2 weken lang meekan zonder hardlopen?

Dan heb je, voor nu, in ieder geval geen last van de battery drain. Als hij dan ook draint, is er iets anders aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

686932

Is mijn Garmin Forerunner 405CX kapot? :-(
Wanneer ik de ANT+ stick aansluit op mijn laptop, kan Garmin Express wel synchen met de horloge. Vervolgens zegt het dat de gegevens overgedragen zijn. Maar er verschijnt niks op Garmin Connect. Is er een andere manier om aan de data in de horloge te komen?

Toevallig niet de enige?
Nog een.

[ Voor 30% gewijzigd door 686932 op 05-04-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ja dat is mogelijk, syncen met je telefoon (of een kennis vragen die een recente Sony/Samsung telefoon heeft) Als je niet betalen voor software in de Play Store kan ik je evt. een APK sturen van iets wat ik zelf in elkaar heb geknutseld. Vervolgens verschijnen de .fit bestanden op het geheugen van je telefoon waarna je kunt doen met die bestanden wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

686932

Dus er is een app voor Android telefoons, waarmee je Garmin sporthorloges kunt syncen met je telefoon? En vervolgens krijg je .fit bestanden op je telefoon? Hm, dat ga ik dan verder uitzoeken. Erg bedankt voor de tip! Even vrienden zoeken met Android telefoons, ik heb een Windows phone. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Via deze site en deze app, kan je normaliter syncen via ANT+. De meeste Sony/Samsung hebben ANT+ protocol aan boord om te communiceren met o.a. hartslagmeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 10:37

pjvandesande

GC.Collect(head);

Gummie schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:42:
Kan er niks over vinden op het internet dus post de vraag hier maar even.

Hebben meer mensen last van een battery drain als ze de FR235 een paar dagen uit hebben staan?
Lijkt wel of het begonnen is bij versie 3.30. Draai nu 4.10 maar dat helpt ook niet. :-(
Is echt super irritant en vind het ook niet moeten kunnen voor zo'n duur horloge. Gebruik hem namelijk alleen voor het hardlopen en nu moet ik hem elke keer voor het hardlopen opladen. 8)7
Als ik niet hardloop gaat hij makkelijk een week mee als activity tracker. Dus misschien kun je hem beter aan laten staan. En dan heb ik de hartslagmeter, bluetooth en smart notifications nog geactiveerd ook.

[ Voor 5% gewijzigd door pjvandesande op 05-04-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 17:33
Requiem19 schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:59:
Heb je misschien al op het Garmin forum gekeken? Daar is men vrij actief in het plaatsen van bugs en communiceren met de devs.
Ja had er al op gekeken en deze thread gevonden: https://forums.garmin.com...rmware-4-10-Battery-Drain. Alleen helaas geen reactie van Garmin.
pjvandesande schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:35:
Als ik niet hardloop gaat hij makkelijk een week mee als activity tracker. Dus misschien kun je hem beter aan laten staan. En dan heb ik de hartslagmeter, bluetooth en smart notifications nog geactiveerd ook.
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar krom is het wel.

Rare is nu wel dat het sinds mijn vorige post het niet meer voorkomt. Hij stond nu twee dagen uit en hij is maar met 1% gedaald. Daarnaast valt nu ook op dat de tijd nu gelijk goed staat. Vorige keer stond hij nog op de tijd dat ik hem uitgezet had. En dan kreeg hij pas de juiste tijd bij een GPS fix.
Ik heb verder niks bijzonders aan instellingen veranderd en ook geen nieuwe firmware gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thnxbro
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-06-2021
Beste allemaal! Na het lezen van de vele positieve ervaringen met GPS horloges wil ik zelf ook een upgrade van mijn hartslagmeter.
Ik wil hem graag gebruiken voor hardlopen (max 4,5 uur) maar de vraag zit in mijn wandelwens (14 uur!). Nu zie ik dat veel horloges 'beperkt' zijn tot 10 - 12 uur gps tracking. Ik heb zelf bijvoorbeeld de 'Fenix 2 multisport & triatlon' gevonden welke tot 500 uur gps tracking heeft (met een meeting per minuut). Wie heeft er (ervaring met) alternatieve horloges. Eventueel zonder hartslagband (zoals Tomtom multisport). Graag hoor ik van jullie! En alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:22

rammes

koekebakker 1e klas

wat is er mis met een meting per minuut. je wil echt niet elke seconde een meeting dat is onnodig.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thnxbro schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:06:
Beste allemaal! Na het lezen van de vele positieve ervaringen met GPS horloges wil ik zelf ook een upgrade van mijn hartslagmeter.
Ik wil hem graag gebruiken voor hardlopen (max 4,5 uur) maar de vraag zit in mijn wandelwens (14 uur!). Nu zie ik dat veel horloges 'beperkt' zijn tot 10 - 12 uur gps tracking. Ik heb zelf bijvoorbeeld de 'Fenix 2 multisport & triatlon' gevonden welke tot 500 uur gps tracking heeft (met een meeting per minuut). Wie heeft er (ervaring met) alternatieve horloges. Eventueel zonder hartslagband (zoals Tomtom multisport). Graag hoor ik van jullie! En alvast super bedankt!
Wat is je budget?

Als je hem ook voor wandelen gaat gebruiken:

- Fenix 3
- Suunto Traverse
- Suunto Ambit

TomTom heeft niet echt goede hiling horloges ben ik bang. Dat is meer een niche markt. Suunto is het meest 'outdoor' merk. Traverse van hen is ook qua design een mooi klokje. Fenix 3 heeft echter qua hardlopen veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
In principe kan je behalve de Fenix 3 ook de 920xt van garmin overwegen, lelijker uiterlijk, iets minder opties maar volgens sommigen nauwkeuriger en mogelijk goedkoper te krijgen (marktplaats)
Je kan ook de twee dingen opsplitsen en voor een budget hardloop horloge gaan en daarnaast een outdoor toestel gebruiken zoals de oregon 600, of met een ruimer budget de montana/montera of krapper budget de dakota. Voordeel van de outdoor toestellen is dat je goede navigatie functie krijgt, maar het voldoet misschien niet aan je wens van 'draagbaarheid' het zijn immers geen horloges.

Je kan buiten de garmins en de suunto's ook nog de polar v800 overwegen, die heeft ook goede accuduur, maar mist wel een beetje de toeters en bellen die je bij de fenix 3 krijgt.

Overigens als 14 uur de harde grens is zou je ook nog de instap hardloop horloges kunnen overwegen, de 230 en 235 forerunner zouden beide ook 16 uur moeten meegaan al weet ik niet hoe dat in de praktijk is.

Veel hangt dus af van je specifieke wensen en je budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Je kunt 'm ook halverwege opladen, of zelfs tijdens het wandelen. De kleinste powerpack is voldoende om het horloge een aantal keer op te laden. Zeker met een wandeltocht is dat makkelijk ergens weg te stouwen. Maar alsnog zou ik een Fenix 3 nemen. ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
rockhopper schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:11:
In principe kan je behalve de Fenix 3 ook de 920xt van garmin overwegen, lelijker uiterlijk, iets minder opties maar volgens sommigen nauwkeuriger en mogelijk goedkoper te krijgen (marktplaats)
Je kan ook de twee dingen opsplitsen en voor een budget hardloop horloge gaan en daarnaast een outdoor toestel gebruiken zoals de oregon 600, of met een ruimer budget de montana/montera of krapper budget de dakota. Voordeel van de outdoor toestellen is dat je goede navigatie functie krijgt, maar het voldoet misschien niet aan je wens van 'draagbaarheid' het zijn immers geen horloges.

Je kan buiten de garmins en de suunto's ook nog de polar v800 overwegen, die heeft ook goede accuduur, maar mist wel een beetje de toeters en bellen die je bij de fenix 3 krijgt.

Overigens als 14 uur de harde grens is zou je ook nog de instap hardloop horloges kunnen overwegen, de 230 en 235 forerunner zouden beide ook 16 uur moeten meegaan al weet ik niet hoe dat in de praktijk is.

Veel hangt dus af van je specifieke wensen en je budget.
De FR230/235 zijn natuurlijk geen instap hardloop horloges. Dan denk ik eerder aan de FR10/110.

Verder haal ik met 1uur hardlopen ongeveer 10% drain eraf, dit is wel met Ohrm,glonass+gps en 1s interval.
14uur lijkt mij dan wel spannend worden, maar wellicht dat het gehaald word.
Zelf zou ik ook de fenix3 nemen voor zijn doelen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Sinned123 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:25:
[...]

De FR230/235 zijn natuurlijk geen instap hardloop horloges. Dan denk ik eerder aan de FR10/110.

Verder haal ik met 1uur hardlopen ongeveer 10% drain eraf, dit is wel met Ohrm,glonass+gps en 1s interval.
14uur lijkt mij dan wel spannend worden, maar wellicht dat het gehaald word.
Zelf zou ik ook de fenix3 nemen voor zijn doelen.
De FR10/110 zijn inderdaad veel meer instap, maar voldoen simpelweg niet aan zijn eis om met één acculading 12 tot 14 uur mee te gaan, daarom heb ik ze niet genoemd.
Voor het geld zou ik als 'instapper' de M400 van Polar nog steeds adviseren, meeste bang for buck als je niet per se vibratie-waarschuwingen nodig hebt. Maar ook deze haalt de eis van 12 uur (of meer) niet.

Ik ben verder geen bezitter van alle modellen dus ik ga ook maar uit van de fabrieksopgave van Garmin, die in mijn ervaring aan de optimistische kant is. (ik haal het wel ongeveer met de modellen die ik wel bezit, maar zit er meestal net onder)

Positron geeft een prima advies, maar wees ervan bewust dat niet ieder model zichzelf mid-activiteit laat opladen. Je zult je activiteit bij sommige horloges dus moeten onderbreken voordat hij wil opladen. Op zich niks mis mee, maar kan wel extra werk betekenen om achteraf 2 activiteiten te fuseren als je het per se in 1 activiteit wil opslaan op je favoriete sportsite. Ik weet dat de Fenix 3 zich in ieder geval wel laat opladen mid-activiteit, al heb ik dat zelf nog nooit hoeven doen. Ik kom eigenlijk altijd wel prima de dag door en laad hem dan 's avonds / 's nachts gewoon weer op tot 100%.

Maar goed ik hoop dat thxbro zich nog een keer laat horen, want een erg uitgebreide posthistorie heeft hij/zij nog niet ;) Het blijft nu speculeren wat hij/zij precies wil.

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 11-04-2016 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Maar de fenix3 heeft wel een functie die hervat later heeft dus dan heb je geen 2 activiteiten die je moet samen voegen.
Ik gebruik dat geregeld als ik ergens heen fiets en later weer terug ga en soms via een omweg.
Dan heb je gewoon 1 activiteit erg makelijk en practisch te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
Ik zit te kijken voor een sporthorloge, voornaamste zal zijn hardlopen. Nu twijfel ik tussen de FR235HRM en de VivoActive HR welke bijna leverbaar zou zijn. Als ik puur naar specs kijkt lijkt de vivoactive beter uitgerust maar is die toch een stuk goedkoper. Iemand een idee wat de tradeoff is?

[ Voor 25% gewijzigd door Shinji op 12-04-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thnxbro
Thnx allemaal ik kan hier zeker wat mee. Mijn budget is +/-250 maar als het niet anders kan moet het wel duurder. Fenix3 zag ik zelf ook voorbij komen inderdaad. Maar de Fenix2 schijnt blijkbaar zodanig ingesteld te kunnen worden dat deze slecht 1x per minuut een GPS punt zoekt en op die manier dus >14 uur kan. Ik gok dat het fenix2 of een andere icm powerbank wordt. Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Shinji schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:27:
Ik zit te kijken voor een sporthorloge, voornaamste zal zijn hardlopen. Nu twijfel ik tussen de FR235HRM en de VivoActive HR welke bijna leverbaar zou zijn. Als ik puur naar specs kijkt lijkt de vivoactive beter uitgerust maar is die toch een stuk goedkoper. Iemand een idee wat de tradeoff is?
De grootste trade-off is dat je met de vivoactive hr geen echte 'workouts' kan instellen.
DCRainmaker heeft het in het Engels leuk samengevat in zijn preview hier:
You’d get the FR230 ($249) if: You didn’t care about optical HR (or 24×7 HR), but wanted more advanced running features like the custom workout creator, recovery time, downloading training plans, and four data fields (and more data pages). Same goes for the Virtual Partner type features, which the Vivoactive HR lacks.
You’d get the FR235 ($329) if: You did care about optical HR (and 24×7 HR), and wanted all of the things I just listed for the FR230 section. Remember that the FR235 is identical to the FR230, it just also has the optical HR sensor.
You’d get the Vivoactive HR ($249) if: You also wanted other sports –especially pool swimming, but also stand up paddle boarding, skiing or golf (all of which the FR230/235 lack). If you don’t need more advanced run metrics as seen above on the FR230/235, or if you just want a simpler user interface. You want the ‘Floors climbed’ metric really bad.
Met andere woorden als budget niet meetelt is het grote verschil het aantal datavelden dat je tegelijk ziet, de optie wel of geen custom workouts/trainingen die via garmin maakt en wel of geen custom sporten als golf/skien of suppen.
thnxbro schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:49:
Thnx allemaal ik kan hier zeker wat mee. Mijn budget is +/-250 maar als het niet anders kan moet het wel duurder. Fenix3 zag ik zelf ook voorbij komen inderdaad. Maar de Fenix2 schijnt blijkbaar zodanig ingesteld te kunnen worden dat deze slecht 1x per minuut een GPS punt zoekt en op die manier dus >14 uur kan. Ik gok dat het fenix2 of een andere icm powerbank wordt. Thnx!
Laat maar weten welke het uiteindelijk geworden is. De Fenix 2 is toch wel een ander paard dan de Fenix 3, veel meer outdoors gericht en minder op sport. Een powerbank is in ieder geval de goedkoopste manier om op langere duur uit te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 12-04-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Te weinig fysieke knoppen, sta je dan met je zweethanden te drukken en swipen tot je een ons weegt omdat je horloge het niet registreert.

3 info velden vs 4 vond ik belangrijk, maar dat is op te lossen met een app volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Sinned123 op 12-04-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
rockhopper schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:43:
[...]

De grootste trade-off is dat je met de vivoactive hr geen echte 'workouts' kan instellen.
DCRainmaker heeft het in het Engels leuk samengevat in zijn preview hier:

[...]

Met andere woorden als budget niet meetelt is het grote verschil het aantal datavelden dat je tegelijk ziet, de optie wel of geen custom workouts/trainingen die via garmin maakt en wel of geen custom sporten als golf/skien of suppen.
Thanks, wil eigenlijk vooral pace en hartslag zien en dat lukt met beide wel. Heb bij de VivoActive meer het idee dat het een meer richting de smartwatch gaat. Echt workouts gebruik ik vermoedelijk toch niet, doe ik ook niet op de fiets met de edge 800. Virtual partner vind ik op de fiets dan wel weer interessant maar denk bij lopen net iets minder.

Had in de loop van de ochtend de VivoActive HR besteld, maar de leveringsdatum werd ineens maand naar achter geschoven, toen geannuleerd en de FR235 besteld maar ook dat weer geannuleerd en alsnog de VivoActive besteld. Het scheelt best een hoop geld en ik hou wat betreft verschillende sporten het liefst wel mijn opties open (snowboarden, skiën, skeeleren - weet niet of die ook kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Shinji schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:31:
[...]
Thanks, wil eigenlijk vooral pace en hartslag zien en dat lukt met beide wel. Heb bij de VivoActive meer het idee dat het een meer richting de smartwatch gaat. Echt workouts gebruik ik vermoedelijk toch niet, doe ik ook niet op de fiets met de edge 800. Virtual partner vind ik op de fiets dan wel weer interessant maar denk bij lopen net iets minder.

Had in de loop van de ochtend de VivoActive HR besteld, maar de leveringsdatum werd ineens maand naar achter geschoven, toen geannuleerd en de FR235 besteld maar ook dat weer geannuleerd en alsnog de VivoActive besteld. Het scheelt best een hoop geld en ik hou wat betreft verschillende sporten het liefst wel mijn opties open (snowboarden, skiën, skeeleren - weet niet of die ook kan).
Ik denk dat ik tzt voor hetzelfde dilemma sta. Vrouwlief gebruikt nu met plezier de matig nauwkeurige Vivosmart HR, heeft daarnaast een FR220 maar baalt er nogal van dat die geen echte fiets modus heeft. (Veel werk met omzetten op garmin/strava en onnauwkeurige records enzo)
Dus er zal later dit jaar wel een vervanging gaan komen voor beide. Op papier is de Fenix 3 ook hier weer ideaal, maar budgettair en ook een klein beetje formaat zijn hier weer tegen argumenten voor haar. De workouts zijn toch wel fijn voor bij het hardlopen, maar eigenlijk wil ze ook wifi upload ("geen computer gedoe" om maar eens een uitspraak te quoten). Dan vallen er weer een boel toestellen af (waaronder ook de 230/235 en vivosmart hr) hou je eigenlijk alleen de 600-serie, 900 serie en de fenix/epix over.

Keuzes, keuzes ;) Maar goed dat zie ik in de loop van het jaar wel, waarschijnlijk toch geen aanschaf voor er vakantiegeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
rockhopper schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:02:
[...]

De workouts zijn toch wel fijn voor bij het hardlopen, maar eigenlijk wil ze ook wifi upload ("geen computer gedoe" om maar eens een uitspraak te quoten). Dan vallen er weer een boel toestellen af (waaronder ook de 230/235 en vivosmart hr) hou je eigenlijk alleen de 600-serie, 900 serie en de fenix/epix over.
Waarom vallen de 230/235 en vivosmart HR af? Die synchroniseren niet via wifi maar wel via bluetooth en je smartphone. Geen kabels en gedoe dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik weet niet of het met de 230/235 / vivosmart beter gaat dan met mijn F3, maar ik ben zwaar teleurgesteld in het "gemak" waarmee ik via bluetooth kan syncen. Misschien ligt het aan mij, of aan mijn telefoon, maar ik vind de garmin connect app en manier (en vooral de snelheid) waarmee er gesynct wordt erg slecht. Met name de duur valt erg tegen, de paar keer dat ik het probeerde was ik zeker 15 minuten bezig en daar faalde het ook meerdere keren mee.
Misschien komt het omdat ik geen standaard "samsung" galaxy foon heb. Misschien doe ik iets verkeerd (al zou ik zo snel niet weten wat) maar ik vind het meer een hoofdstukje "koppijn" voor mij. Wifi werkt wel, erg snel, erg efficiënt, nooit gezeur of problemen mee. Als ik op "sla op" klik en maak de voordeur open dan staat mijn workout al op strava voordat ik m'n jas goed en wel uit heb.

Dus op zich vallen de toestellen niet echt af qua wat ze kunnen, maar behalve dat kabels wel nodig zijn voor opladen (noodzakelijk kwaad) vind ik het syncen via bluetooth wel een hoop gedoe dus. Ik denk dat mijn volgende toestel dus toch weer wifi sync zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thnxbro
Laat maar weten welke het uiteindelijk geworden is. De Fenix 2 is toch wel een ander paard dan de Fenix 3, veel meer outdoors gericht en minder op sport. Een powerbank is in ieder geval de goedkoopste manier om op langere duur uit te komen.
Nog steeds in twijfel. Ik neig op dit moment naar de Suunto ambit3 run black HR (215 euro) gps frequentie schijnt instelbaar te zijn tot 1min en daarmee de actie radius tot 25 uur te rekken. Ik zie zelf geen echte nadelen, maar als ik er echt verstand van haar, had ik niet niks gevraagd. Ziet iemand echte nadelen van dit horloge tov andere horloges tot 275 euro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400660

Ik ben aan het kijken voor een sporthorloge/smartwatch. Ik zit met een budget rond de 200 euro en had gedacht aan de Garmin Forerunner 230. Ik ben niet echt een loper (eerder een fietser), maar zou het wel voornamelijk voor fietsen gaan gebruiken. De 235 lijkt me veel geld extra voor een optical HR sensor die niet echt betrouwbaar is. Verder hoef ik ook geen echte smartwatch (lijkt me overbodig?) maar het is altijd wel mooi meegenomen en de 230 lijkt me toch wel wat te kunnen.

Wat me ook aanspreekt is het design. Ik heb dit horloge alleen nog maar gezien op foto, maar is er iemand die kan bevestigen of deze dagelijks te dragen is (qua design dan)?

Tips of suggesties altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
Ja, koop een fietscomputer.

Je hoeft geen HR, hebt geen echte behoefte aan een smartwatch en gaat er ook niet mee hardlopen. Dan lijkt me een sporthorloge (meer specifiek een hardloophorloge) geen handige keuze.

Want als dagelijkse klok is het ding op zich bruikbaar, maar niet echt heel mooi of stijlvol.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Daarbij is tijdens het fietsen steeds op je horloge kijken ook niet erg fijn. Dan is een fietscomputer inderdaad een betere optie. Daar is overigens ook een topic voor.

Wat design betreft: smaken verschillen, voor mij is tot nu toe de Fenix 3 het enige toestel dat ik ook buiten het sporten "durf" te dragen. De meeste andere modellen vind ik er persoonlijk uitzien alsof ze door een kauwgumballenautomaat zijn uitgekotst. Vieze kleurcombi's met veel plastic fantastic. Dieptepunt is wel de oh-zo-dure Epix die alleen maar in de jaren '80 in stijl zou geweest zijn. Maar goed er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er geheel anders over denken, en dat is maar goed ook anders zou iedereen hetzelfde zijn.

Ik heb wel de tip om als je de mogelijkheid hebt om het horloge te passen voordat je aanschaft. Ik heb enkele horloges af laten vallen omdat ik ze zelf niet lekker vond zitten. Kan je gelijk zien of hij aan jouw stijlwensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
rockhopper schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:30:
Ik weet niet of het met de 230/235 / vivosmart beter gaat dan met mijn F3, maar ik ben zwaar teleurgesteld in het "gemak" waarmee ik via bluetooth kan syncen. Misschien ligt het aan mij, of aan mijn telefoon, maar ik vind de garmin connect app en manier (en vooral de snelheid) waarmee er gesynct wordt erg slecht. Met name de duur valt erg tegen, de paar keer dat ik het probeerde was ik zeker 15 minuten bezig en daar faalde het ook meerdere keren mee.
Misschien komt het omdat ik geen standaard "samsung" galaxy foon heb. Misschien doe ik iets verkeerd (al zou ik zo snel niet weten wat) maar ik vind het meer een hoofdstukje "koppijn" voor mij. Wifi werkt wel, erg snel, erg efficiënt, nooit gezeur of problemen mee.
Ik heb een Nexus 6p en daarmee gaat de sync via bluetooth in seconden. Ligt mogelijk aan de bluetooth (4.0/4.1) implementatie van je telefoon. Wifi is uiteraart ook oké maar kost meer van je batterij dus die staat standaard uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik heb een Nexus 6p en daarmee gaat de sync via bluetooth in seconden. Ligt mogelijk aan de bluetooth (4.0/4.1) implementatie van je telefoon. Wifi is uiteraart ook oké maar kost meer van je batterij dus die staat standaard uit bij mij.
iOS hier en werkt perfect het syncen via BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:26
thnxbro schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:23:
[...]

Nog steeds in twijfel. Ik neig op dit moment naar de Suunto ambit3 run black HR (215 euro) gps frequentie schijnt instelbaar te zijn tot 1min en daarmee de actie radius tot 25 uur te rekken. Ik zie zelf geen echte nadelen, maar als ik er echt verstand van haar, had ik niet niks gevraagd. Ziet iemand echte nadelen van dit horloge tov andere horloges tot 275 euro??
Ik heb zelf een Ambit 2S (ouder model) en de 3R zou een betere battery life hebben volgens de specs van Suunto dan die van mij. Normaal moet het volgens mij wel goedkomen. In New York ging mijn batterij snel leeg door de slechte GPS ontvangst, maar in de natuur haal ik gemakkelijk een dag wandelen (spec zegt 25uur bij mij).

Als ik eerlijk moet zijn, ik heb voor de zekerheid altijd wel een powerbank bij, dus of het nu zoveel verschil maakt om dit of een ander horloge te pakken (powerbank moet toch mee in de rugzak, want er is ook niet overal elektriciteit waar ik ga wandelen). Als dat voor jou ook geldt, kijk dan gewoon naar wat je wil loggen en elk horloge zal verder voldoen.

Als Suunto fan moet ik wel toegeven dat de Run nu niet bepaald als de beste in zijn prijsklasse wordt gezien. En er zijn wel wat mensen die features missen voor het lopen bij Suunto (en intervals en zo is echt wel gemakkelijker bij Garmin dan bij Suunto). Als je enige vereisten gps & hr loggen zijn voor het lopen (maw als je goed weet wat je ermee gaat doen), en een lange batterijduur voor het wandelen, dan kom je er wel mee uit de voeten, dan kan het best dat je weinig beter vindt op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

LionkingNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:13:
[...]

Waarom vallen de 230/235 en vivosmart HR af? Die synchroniseren niet via wifi maar wel via bluetooth en je smartphone. Geen kabels en gedoe dus.
Klopt, doet de 220 ook al (langzaam, maar het werkt prima). Ik vind het niet handiger/onhandiger dan direct upload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
11april is software versie 4.20 (verbeteringen op BLE ) en whr versie 2.60 uitgekomen op de 235.
Sindsdien veel betere RHR polling. Lijkt op 1x per minuut. Batterijduur lijkt er ogenschijnlijk niet onder te lijden.

En syncen lijkt iets beter te gaan ~30sec ipv 1minuut.
Wat ik wel af en toe vreemd vind, soms hoef ik GC niet te openen en word hij automatisch gesynchroniseerd. Maar veel vaker moet ik toch echt GC opstarten.

edit:
Garmin fora erop nageslagen, de algmene consensus is dat de OHR eindelijk bruikbaar is en dat cadence lock veel minder vaak voorkomt, zelfs intervallen zou nu enigszins bruikbaar zijn.
Ook zou sleep beter getrackt worden, al met al een goede update d:)b

[ Voor 64% gewijzigd door Sinned123 op 14-04-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thnxbro
Als Suunto fan moet ik wel toegeven dat de Run nu niet bepaald als de beste in zijn prijsklasse wordt gezien. En er zijn wel wat mensen die features missen voor het lopen bij Suunto (en intervals en zo is echt wel gemakkelijker bij Garmin dan bij Suunto). Als je enige vereisten gps & hr loggen zijn voor het lopen (maw als je goed weet wat je ermee gaat doen), en een lange batterijduur voor het wandelen, dan kom je er wel mee uit de voeten, dan kan het best dat je weinig beter vindt op de markt.
Wat vind je een vergelijkbaar horloge? >14 uur blijft wel mijn eis betreft batterij met GPS (zonder hr). Mijn idee was ook inderdaad om een powerbank mee te nemen tijdens het lopen. Ik kan hem in ieder geval ook wel elke nacht opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zal de vraag hier maar even stellen... hopelijk hebben jullie een antwoord hierop.

Omdat my vivofit het begeven had, mocht ik van decathlon een vivosmart HR mee nemen. Leuk!
Dus die gebruik ik vanaf maandag.

Gisterenochtend even gaan sporten. Het sporten log ik met mijn 310XT. Dat is voor my nog een fijn horloge en werkt goed. En gezien mijn sporten voornamelijk Kickbike en MTB (en soms trektochten, wielrennen, kanoeen en dergelijke) is de 310xt een goede keuze.

Maar oke, sinds maandag dus de vivosmart HR. En woensdag ochtend gaan sporten en dat ging perfect. Rustig duurtraininkje in zone 2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4fG1BbLCkPecZkK0eYwJKeXq/full.jpg

En het resultaat op de HR pagina was geweldig:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DiC3Dm7SA7Z0eXHTyiDnJ7DT/full.jpg

Hij telde ook de active minuten. Kortom ik dacht, dat is een goede combinatie.
Wat ik gedaan heb, was eerst de vivosmart HR gesynced en toen mijn 310 xt.

Dus helemaal blij vandaag begonnen aan mijn intervaltraining:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G22qLugqdadiJmX6R5yyiDhq/full.jpg

Maar dat was een sof........
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4wICpCPieRsiI62lWiiPaLEO/full.jpg

Zoals je ziet, hij ziet mijn hartslag niet en telt ook geen actieve minuten....

Enige verschil is dat ik nu de 310 eerst hebt gesynced en toen pas de vivosmart HR.

Kan het daar aan liggen?? Of wat gaat er fout. Dit is namelijk niet leuk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:26
thnxbro schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:17:
[...]

Wat vind je een vergelijkbaar horloge? >14 uur blijft wel mijn eis betreft batterij met GPS (zonder hr). Mijn idee was ook inderdaad om een powerbank mee te nemen tijdens het lopen. Ik kan hem in ieder geval ook wel elke nacht opladen.
Op basis van wat ik je hier zie schrijven: een Garmin 230 geeft volgens de website ook 16 uur workout en zit zo'n beetje in dezelfde prijsklasse. Ik denk dat ik dat een betere deal zou vinden. Persoonlijk zou ik niet meer betalen voor de extra's van de 235 maar iemand anders misschien wel, ik neem aan als je alle tierlantijntjes uitzet dat je dan ook wel een mooie battery life haalt.

Hangt echt puur van je gebruik af, ik gebruik mijn Ambit ook voor navigatie (ook tijdens het trailruns), en ik vind het een mooier day to day horloge (net als de Fenix trouwens) dan een Forerunner, ik doe mijn intervallen op een papiertje of uit mijn hoofd, ik had een triatlonplan (is nu opgeborgen maar dat maakt ook verschil)...

(PS ik ben Belg, dus lopen = rennen/hardlopen bij mij)

Edit: poging tot verduidelijking: mij lijkt Garmin veel beter hardloopfeatures te hebben. En op zich vind ik dat de meest interessante info. Als wandelen echt "off the beaten track" is en je het maximum uit je horloge wil halen, dan zou ik meer uitgeven voor een ambitie 3 peak (of sport of vertical) of een Fenix 3. Zoveel meerwaarde voor het wandelen heeft de ambit 3 run naar mijn mening niet.

[ Voor 14% gewijzigd door nokie op 14-04-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Qua wandelen en dan puur en alleen hiken on & off trail zou ik voor de spuuglelijke Epix gaan als het echt in horloge formaat moet. Kan alles wat de Fenix 3 ook kan maar heeft daar een echte kaart bij. De enige concessie die je dan doet is dat de Epix geen wifi sync heeft. Maar goed dit toestel is nog duurder.

Ik vind voor wandelen en dan mn de navigatie bij de epix het toestel toch wel een kleine meerwaarde hebben. Voor alles met hogere snelheid (fiets / skiën etc) is het schermpje te klein om er echt voordeel van te hebben, maar met wandelen heb je wel een pocketsize atlas bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 10:37

pjvandesande

GC.Collect(head);

Een totaal ander alternatief voor lange afstanden en de wildernis is een Garmin handheld. Als ik lang ga hiken of een echte trailrun doe dan neem ik meestal de Garmin eTrex 30 mee. Deze gaat makkelijk meer dan 20 uur mee en mocht dat te kort zijn dan kun je ook nog makkelijk de batterijen wisselen. Mooi voordeel is dat je activiteit blijft behouden tijdens een deze wissel. Hij paired ook met hartslagband en voetpod voor hartslag en cadans meeting. Hoogte meters worden ook nauwkeurig geregistreerd door de aanwezigheid van een barometer.

Voor mij echt een prima aanvulling voor de meer avontuurlijke of lange activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
pjvandesande schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:03:
Een totaal ander alternatief voor lange afstanden en de wildernis is een Garmin handheld. Als ik lang ga hiken of een echte trailrun doe dan neem ik meestal de Garmin eTrex 30 mee. Deze gaat makkelijk meer dan 20 uur mee en mocht dat te kort zijn dan kun je ook nog makkelijk de batterijen wisselen. Mooi voordeel is dat je activiteit blijft behouden tijdens een deze wissel. Hij paired ook met hartslagband en voetpod voor hartslag en cadans meeting. Hoogte meters worden ook nauwkeurig geregistreerd door de aanwezigheid van een barometer.

Voor mij echt een prima aanvulling voor de meer avontuurlijke of lange activiteiten.
Yup, de handhelds zijn veel geschikter en hebben een ruim assortiment van de etrex, dakota, oregon, montana en monterra serie (allemaal in een ander formaat) en je zou ook nog een edge kunnen gebruiken (die is wat meer op puur fietsen gericht). Het is maar net hoe groot en zwaar je het wilt maken. Mocht je je hierin verdiepen en je zorgen maken over dure kaarten, de gratis open street maps werken prima op al die toestellen en zijn ook routeerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 21:44
Hmmm, mijn fr235 geüpgrade naar 4.20 een nu doet de hrm een beetje raar.
Sommige mensen rapporteren al niet werkende sensoren maar die moeten nog een keer upgraden. Ik heb last van een tijdelijk niet werkende hrm in het begin. Als ik dan een tijdje wacht dan zie ik de hrm en deze blijft dan ook werken.
Wel is de hrm nu veel beter (wanneer het werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:14

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb een vraagje. Met de Garmin fenix Of tactix kan je waypoint opslaan en daar naar toe navigeren. Maar kan je ook handmatig coördinaten opgeven? Dat ik van tevoren een POI kan opgeven zonder er eerder te zijn geweest?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Als ervaringsdeskundige kan ik de tip geven om niet meteen te updaten met firmwares als je vind dat je toestel het al prima doet. Er kunnen de eerste dagen fouten ontdekt worden waarvan je denkt 'had ik maar nooit de update uitgevoerd'. Downgraden kan meestal nog wel, maar is niet zo heel makkelijk.

Uiteraard gaat dit niet op als je wacht op een bepaalde feature die toegevoegd wordt met de update, of dat juist een vervelende fout wel opgelost wordt.

Morgen, of beter gezegd vanmiddag ga ik eens kijken hoe de 'golf' functie werkt van de F3. Ik heb niets met golf, kan het verder ook niet, maar m'n schoonpa wil me meenemen naar een golf-clinic en dan de baan op. Dus ik ben benieuwd wat (en of) ik er wat aan heb met m'n Fenix3.
mrc4nl schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 01:45:
Ik heb een vraagje. Met de Garmin fenix Of tactix kan je waypoint opslaan en daar naar toe navigeren. Maar kan je ook handmatig coördinaten opgeven? Dat ik van tevoren een POI kan opgeven zonder er eerder te zijn geweest?
menu> navigatie > opgeslagen locaties. Deze kan je zelf toevoegen door ze via explorer in het juiste mapje op je horloge te stoppen, of makkelijker via basecamp/mapsource versturen. Met andere woorden locatie opslaan (waar je op dat moment bent) en opgeslagen locaties (POI's) zijn niet per se hetzelfde ;)

[ Voor 30% gewijzigd door rockhopper op 16-04-2016 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Cyberpope schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:00:
Zal de vraag hier maar even stellen... hopelijk hebben jullie een antwoord hierop.
En die actieve minuten zijn van die eerste training als ik het goed begrijp?
Waarom heb je die tweede keer eerst je andere toestel gesynct?
Heb je verder niks anders gedaan en had je bij de interval wel een run gestart met de vivosmart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Roos79 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:07:
[...]

En die actieve minuten zijn van die eerste training als ik het goed begrijp?
Waarom heb je die tweede keer eerst je andere toestel gesynct?
Heb je verder niks anders gedaan en had je bij de interval wel een run gestart met de vivosmart?
Ja.
Kwam zo uit.. Laptop bij de hand, telefoon nit.
En nee, ik had juist geen run gestart bij de vivosmart. Immers dan krijg je 2x een activiteit, terwijl ik er maar 1 log.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Cyberpope schreef op zondag 17 april 2016 @ 08:19:
[...]

Ja.
Kwam zo uit.. Laptop bij de hand, telefoon nit.
En nee, ik had juist geen run gestart bij de vivosmart. Immers dan krijg je 2x een activiteit, terwijl ik er maar 1 log.
Dan zou ik eens gaan uitproberen of het dus echt verschil maakt of je eerst de een of eerst de ander synct.
Ook eens kijken wat er gebeurt als je bij beide een activiteit start of hij ze dan zelf samen voegt of voegt of niet.
Alleen dan weet je wat er wel en niet kan en wat dus het slimst is om te doen en of het gebruikt van beide botst.
Bij fitbit is het namelijk wel zo dat gebruik van 2 tergelijertijd botst maar bij Garmin weet ik dat je een Vovofit kan dragen als stappen teller en een sport horloge voor sport.
Zelf heb ik dat dus niet dus weet niet precies wat je het beste wel of niet kan doen dus het zal een kwestie van proberen zijn wat het beste werkt.
En anders kan je ook eens met Garmin Nederland bellen en deze vraag voorleggen wie weet zeggen zei gelijk dat en dat werkt wel maar dan moet je het zo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

tlpeter schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:33:
Hmmm, mijn fr235 geüpgrade naar 4.20 een nu doet de hrm een beetje raar.
Sommige mensen rapporteren al niet werkende sensoren maar die moeten nog een keer upgraden. Ik heb last van een tijdelijk niet werkende hrm in het begin. Als ik dan een tijdje wacht dan zie ik de hrm en deze blijft dan ook werken.
Wel is de hrm nu veel beter (wanneer het werkt)
Gisteren heb ik mijn FR235 geupdated en ik herken de problemen niet. Wel dat ein-de-lijk de cadans/HS lock te zijn opgelost, (althans op basis van n=1 run en dat er nu wel een significant verschil te zien is)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 21:44
Gisteren een klein rondje gedaan en gewoon de run gestart.
Het eerste stuk heb ik een flatline rond het gemiddelde en opeens zie je pieken en dalen.
Echt heel raar.
Pagina: 1 ... 32 ... 317 Laatste