Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 31 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
RigolleM schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:25:
[...]

Rond 21u10 de code ontvangen en onmiddellijk bestelling ingegeven.
Levering is tss 3 à 4 weken.
Maar jij heb ook een andere maat zie ik nu 8)
Hoe lang duurde het voor je de code had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:03
Roos79 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:28:
[...]

Maar jij heb ook een andere maat zie ik nu 8)
Hoe lang duurde het voor je de code had?
Eigenlijk een minuut nadat ik het formulier ingevuld had, kreeg ik de code in mijn mailbox.
Yup XL wegens brede polsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:55
Garmin heeft altijd lang werk, maar voor deze goede prijs denk ik dat ik of mezelf, of mijn vrouw of iemand anders er wel blij mee kan gaan maken.
Als er 3-5 uur tussen invullen en leveren code zit dan hoef ik me nog niet druk te maken. En voor mij zit er weinig haast bij. Ik wacht ook nog altijd op de "nato" straps die ik begin januari besteld heb. Als ze net zo snel zijn als met mijn F3 vorig jaar dan zal het wel tot eind maart gaan duren tot die er is, en dan deze ergens halverwege april?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55
Is er iemand met een Vivosmart HR met een regulair bandje? Ik zit namelijk net tussen de regular en de XL in. Mijn polsen zijn, gemeten met een huistuin en keuken rolmaat 17cm. Dat is randje regulair en eigenlijk te klein voor XL.

Ik wil wel het bandje nog redelijk dicht kunnen doen, maar hij moet ook niet te los zitten, wat denk ik met de XL wel gaat gebeuren, of heeft deze nog spelling in de ondergrens?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
i-dj schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:46:
Is er iemand met een Vivosmart HR met een regulair bandje? Ik zit namelijk net tussen de regular en de XL in. Mijn polsen zijn, gemeten met een huistuin en keuken rolmaat 17cm. Dat is randje regulair en eigenlijk te klein voor XL.

Ik wil wel het bandje nog redelijk dicht kunnen doen, maar hij moet ook niet te los zitten, wat denk ik met de XL wel gaat gebeuren, of heeft deze nog spelling in de ondergrens?
Ik vroeg mezelf net dezelfde vraag af en kwam uit op deze site.
Pak een touwtje en meet je pols na zou ik zeggen ;)
Of stap even naar een winkel als je nog steeds twijfelt. Ik zou denk ik voor een regular gaan in jouw geval.

[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 03-03-2016 12:49 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55
rockhopper schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:47:
[...]

Ik vroeg mezelf net dezelfde vraag af en kwam uit op deze site.
Pak een touwtje en meet je pols na zou ik zeggen ;)
Of stap even naar een winkel als je nog steeds twijfelt. Ik zou denk ik voor een regular gaan in jouw geval.
Daar zie ik staan tot 18,7 cm. Maar zorgt de HR sensor er niet voor dat je iets meer moet rekenen? De marge is zo klein tussen de regulair en de XL.

Ik ga het touwtje pakken! Meten is 100% weten

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik ga er vanuit dat je 'm gewoon kan omruilen via wet kopen op afstand. En je kan natuurlijk even een garmin dealer binnenstappen om te passen (al is dit natuurlijk minder net als je niet van plan bent 'm aan te schaffen). Ik gok dat de HR sensor geen tot zeer weinig verschil uit gaat maken voor de pasvorm. Je hebt het over een minimale bobbel die prima opgevangen wordt door een normale huid zodat er een sluitende pasvorm is zonder licht lekkage.
Ik heb zelf nog geen HR model in handen gehad dus hoeveel het echt uit maakt kan misschien iemand inderdaad beter vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Iemand een idee of je bij de polar m400 en v800 live/tijdens het lopen de cadans ziet? Of is dit enkel achteraf.

Nog altijd in dubio. V800/Fenix 3/forerunner 230/235.

Voornamelijk omdat ik hem ook overdag wil dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is er maar 1 keuze.... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Ik vermoed dat je de fenix 3 bedoelt. Enige twijfel over de dikte van het horloge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Zo te zien werkt de link niet meer en ik heb nog altijd geen code ontvangen, dus helaas pindakaas ben ik bang.
@thierry voor de M400 schrijft DC
With the internal accelerometer the unit will track steps, distance, and sleep (along with calories), throughout your day. It doesn’t however use the internal accelerometer to give you cadence while running nor pace/distance on a treadmill – you’ll need a footpod for both of those.
Zover ik weet geld voor de V800 hetzelfde. Mocht je deze hebben (de footpod dus) dan zal het waarschijnlijk wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Sinds kort heeft polar de cadans via het horloge. Alleen weet ik niet zeker of dit te zien is tijdens het lopen of enkel achteraf. Ik vind cadans zelf wel een belangrijke waarde tijdens het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Helaas komt er hier maar geen code in mijn mail box beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
Thierry2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:07:
Sinds kort heeft polar de cadans via het horloge. Alleen weet ik niet zeker of dit te zien is tijdens het lopen of enkel achteraf. Ik vind cadans zelf wel een belangrijke waarde tijdens het lopen.
Die is op de M400 in ieder geval te zien. Je krijgt een hele rits aan cadans optie er bij die je kunt instellen.
Staplengte ook.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Sinned123 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 00:38:
[...]

Die is op de M400 in ieder geval te zien. Je krijgt een hele rits aan cadans optie er bij die je kunt instellen.
Staplengte ook.
Oké bedankt! Maakt de v800 toch ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thierry2 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Oké bedankt! Maakt de v800 toch ook interessant.
Nog een interessant punt van de V800:

De GPS schijnt (een stuk) beter te zijn dan die van de Fenix 3. Mijn F3 werkt prima, totdat ik tussen wat gebouwen loop, dan is het echt drama.

Kijk bijvoorbeeld deze log:
https://connect.garmin.com/modern/activity/1065426185

Het aller laatste stuk raakt de GPS volledig de weg kwijt. De stukken rond de plas zijn prima, maar zodra ik de stad weer inloop, gaat het mis. Hierdoor liep ik een laatste km van 4:35, terwijl het in werkelijkheid meer 5:00 was.

De V800 schijnt dit soort kuren minder te vertonen, hoewel het voor GPS lastig blijft in de nabijheid van hogere gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Om nou te zeggen "volledig de weg kwijt" is ook wel een beetje overdreven, maar hij heeft inderdaad duidelijk moeite. Zeker nadat je dat viaduct (einsteinweg?) voorbij gaat is het minder fraai. Ik merk zelf ook bij tunnels/bruggen dat hij veel moeite heeft, al pakt hij daarna de draad snel weer op. Dat gezegd hebbende fiets/ren/wandel ik zelden in de buurt van hoge gebouwen.
Ik vraag me af of een V800 het beter zou doen, de omstandigheden zijn voor iedere gps-horloge zwaar en ze zullen allemaal in meer of mindere mate afwijkingen vertonen in de nabijheid van hoge gebouwen.

Hoewel ik de V800 wel lekker vond zitten, in tegenstelling tot de M400 vind ik het feature aanbod voor de prijs van de V800 weer matig (dus minder bang for buck). Daarbij ziet hij er ook nog eens lelijk uit (mijn mening, voel je vrij om hem fantastisch mooi te vinden ;) ) Als je echt voor gps nauwkeurigheid gaat en dit als topprioriteit zet zou ik nog eerder de 920xt overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
De gps van de polar v800 schijnt inderdaad beter te zijn maar dan is puur gebaseerd op reviews en meningen op internet.

Ik heb beide horloges niet gezien maar wat ik van plaatjes kan afleiden is dat ik ze beide mooi vind.
Natuurlijk heeft de fenix meer features en connect iq. Het is dus wellicht een "leuker" horloge. Voor het hardlopen en dagelijkse ativiteiten tracker voldoende ze meer dan genoeg denk ik.
Ik maak me enkel zorgen over de dikte van 1.6 cm van de fenix 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fllrnr heeft een mooie technische onderbouwde anaylyse van de accuraatheid van GPS horloges. De v800 scoort daarin top:

http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy

De Fenix 3 staat niet in dit plaatje. maar eerder heeft Fellrnr al gezegd dat de F3 rond de 920xt scoort.

Dikte van de F3: ik werk op kantoor (pak) en mijn F3 kan niet onder mijn overhemden. Oplossing is dat ik hem zo draag; Afbeeldingslocatie: http://garminepix.com/wp-content/uploads/2015/02/garmin-fenix-3-review-lifestyle.jpg

Verder geen issues met de F3. Ik slaap er ook gewoon probleemloos mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dikte is iets persoonlijks, nadat ik 'm twee minuten om had was ik er al aan gewend maar of dat ook voor jou geld kan je alleen zelf ervaren. Als je slechts simpel wilt hardlopen en dagelijkse activiteiten tracken is er keuze zat.
Ik zou je zeker adviseren om eerst een winkel binnen te stappen voor wat advies en om eens zelf te kijken wat je prettig vind. Ik neem aan dat je deze post al gelezen hebt?
Normaal gesproken zou ik de winkels van gps.nl aanraden vanwege redelijk goede prijzen en fantastische service, maar ze hebben zover ik weet geen polar modellen. Dus dan kom je meer bij locale sportwinkels als run2day uit, die geven redelijk advies en hebben wel beide merken (polar & garmin) modellen op voorraad. Ik heb alleen ervaring bij mijn lokale winkel, prima service maar je merkt wel dat sportkleding enzo hun belangrijkste gebied is en gps horloges er bij zijn. Je zou natuurlijk ook bij een lokale sportclub kunnen kijken of je iemands horloge even mag passen.
Staar je niet te veel blind op reviews en geklaag. Non-reviewers posten in de regel alleen als ze iets te mekkeren hebben en vaak zijn dat pietluttige details waar eigenlijk niemand wat om geeft. Een tevreden gebruiker hoor je zelden. En voor reviewers geld dat er een flink deel dit of niet erg uitgebreid doet, of een zekere bias hebben door sponsoring of gebrek aan ervaring.
Omdat je een beetje erg aan het wisselen bent tussen modellen raad je in ieder geval aan voor jezelf duidelijk te stellen wat je minimaal wilt in een horloge en wat je maximaal wilt uitgeven. Wat ik persoonlijk fijner vind aan garmins is dat je in het veld je datavelden kan aanpassen, dit kan bij polar alleen op de pc. Nu zal het gros van de mensen deze velden maar eenmaal instellen (en eventueel een keer of twee aanpassen in de eerste maand) maar ik zelf verstel ze regelmatig. Verder was voor mij er ook de minimale eis van 4 datavelden. Zodoende upgrade ik eerst naar de 920. Maar toen er eenmaal een esthetisch mooi horloge aangekondigd werd zat ik direct bij kamp F3 en zolang er geen alternatief is blijf ik daar ook wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Bedankt voor je uitgebreide post. Ik heb inderdaad alles op dc rainmaker zijn site wel gelezen. Helaas zijn er hier in de buurt geen winkels waar ik deze modellen eens kan testen.
Qua mogelijkheden zijn er voldoende modellen die prima zijn.
Maar aangezien ik het horloge 24/7 wil dragen wilt het oog ook wat ;)
Hierdoor vallen veel horloges af en lijken mij de v800 en fenix 3 de mooiste modellen.

Aangezien ik eens een beslissing moet nemen denk ik dat ik eerst de fenix 3 maar ga bestellen en er eens een paar dagen mee ga lopen. Als hij bevalt houd ik hem en anders ruilen voor de polar v800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Requiem19 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:08:
Fllrnr heeft een mooie technische onderbouwde anaylyse van de accuraatheid van GPS horloges. De v800 scoort daarin top:

De Fenix 3 staat niet in dit plaatje. maar eerder heeft Fellrnr al gezegd dat de F3 rond de 920xt scoort.

Dikte van de F3: ik werk op kantoor (pak) en mijn F3 kan niet onder mijn overhemden. Oplossing is dat ik hem zo draag; [afbeelding]

Verder geen issues met de F3. Ik slaap er ook gewoon probleemloos mee.
Dat had ook gelezen inderdaad. F3 ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Requiem19 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:08:

Interessante 'test' site. Het lijkt erop dat hij zijn rondjes rent (korte ronde overigens) met maar één model per keer. Dat voegt automatisch een extra foutmarge toe omdat de satellieten natuurlijk niet meer op dezelfde plaats staan bij de volgende test. Dit kan veel verschil uitmaken. Op zich is de opmerking "real life" conditions wel leuk erbij geplaatst, maar je bent in principe data met elkaar aan het vergelijken onder verschillende omstandigheden. Op zich doet hij dan weer wel veel samples maken dus daarmee corrigeert hij zich weer.

Dat gezegd hebbende lijkt het er bij hem op dat nieuwere modellen slechter zijn en garmin sterk inferieur aan de rest van het veld. Daar moet ik toch wel zelf mijn vraagtekens bij zetten. Ik heb geen ervaring met apple telefoons maar de samsung s3 was echt dramatisch slecht bij mij. Maar goed zelfs met de slechtere modellen is de nauwkeurigheid nog redelijk, tenzij je vanuit een vliegtuig op een dubbeltje wilt landen.
Wat wel een mooie opmerking bij zijn site is: geen enkel gps horloge is nauwkeurig genoeg voor het meten van je pace, laat dat nou net een van de veelgehoorde klachten zijn. Met andere woorden gewoon een footpod nemen en deze calibreren. Gelukkig hecht ik er weinig waarde aan, anders had ik weer een device mogen kopen.

Overigens vind ik de Fenix 3 weer wel te dik om mee te slapen, maar past hij bij mijn 'pak' weer wel onder de mouw, al laat ik 'm er ook meestal voor uit steken. (niet dat ik veel pakken draag daarnaast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Interessante 'test' site. Het lijkt erop dat hij zijn rondjes rent (korte ronde overigens) met maar één model per keer. Dat voegt automatisch een extra foutmarge toe omdat de satellieten natuurlijk niet meer op dezelfde plaats staan bij de volgende test. Dit kan veel verschil uitmaken. Op zich is de opmerking "real life" conditions wel leuk erbij geplaatst, maar je bent in principe data met elkaar aan het vergelijken onder verschillende omstandigheden. Op zich doet hij dan weer wel veel samples maken dus daarmee corrigeert hij zich weer.
Ik heb één keer mijn iPhone 5s getest met Runkeeper en ik was verbaasd dat de trackpoints beter op het parcours lagen dan mijn FR920XT. Ik liep toen vaak in het bos en toen merkte ik dat die 5s dan toch niet zo slecht was om mijn trainingen te loggen.
Dus m.a.w. deze test bevestigd wat ik toen heb vastgesteld, alleen laat ik liever mijn i-dinges liever in de wagen of thuis liggen tijdens het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

Psst, Wehkamp zegt €179 voor een Garmin FR620! Ik zat te twijfelen, maar ik gebruik mijn horloge te weinig om een upgrade te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Pathogen schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:09:
Psst, Wehkamp zegt €179 voor een Garmin FR620! Ik zat te twijfelen, maar ik gebruik mijn horloge te weinig om een upgrade te verantwoorden.
Voorraad van 1. Kleur is wit. Dus als je twijfelt, wees er snel bij. (geen wonder want de 630 is al een tijdje uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39

vhal

ಠ_ಠ

Apart, laatste tijd last van cadence locks op mijn 235, althans zo lijkt het.

https://connect.garmin.com/modern/activity/1074512688

Maar even in de gaten houden... :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Edit: advies gekregen en afgehandeld.

[ Voor 89% gewijzigd door Krasloos op 08-03-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 20:46
Even een Garmin (fenix3) vraagje, weet iemand precies de condities wanneer de acticity tracker(s) een trap als een trap meerekent? Ik probeer dapper elke dag mn daily goals te halen, maar 50% van de keren telt hij mn traploopjes niet mee. En ik blijf nu al een paar dagen achter elkaar op 9/10 hangen terwijl ik al zeker 20x op en neer ben geweest die dag tijdens mn werkdag (haal express koffie op de andere verdieping ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring is dat mijn F3 de trappen zeer slecht herkent. De Fitbit Charge was hier vele malen accurater in.

Ik meen - not sure - gelezen te hebben dat de F3 trappen telt op basis van barometer wijziging (kan dat überhaupt???). Wellicht dat de Fitbit charge de beweging die je armen maken op een trap beter herkende...

Verder wel beetje tevreden met je F3 Stefmeister? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Requiem19 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:01:

Verder wel beetje tevreden met je F3 Stefmeister? ;)
Jazeker, de grote was in het begin wel even wennen. Maar na nu een week actief dragen ben ik daar al redelijk aan gewend. De up & down knopjes vind kledingtechnisch soms op een onhandige plek zitten. Ook moest ik in het begin erg wennen aan de brightness (of meer het gebrek ervan) van het scherm, had gezien de plaatjes eigenlijk een iets minder donker scherm verwacht alla smartwatches op een of andere manier.

Heb naast een week skieen nog maar 1 hardloopsessie gedaan dus daar kan ik niet heel veel over zeggen,
Verder ben ik groot fan van de fysieke knopjes (ff snel pauze en resume etc)

Verder loop ik soms nog wel tegen kleine dingetjes aan waarvan ik denk dat ze nog wel op te lossen zijn maar me daar nog niet in verdiept hebt.

bv. vond ik het raar dat ik tijdens mn (ski) activity niet de huidige tijd kon zien zonder de activity te pauzeren waardoor ik heel kneuzig alsnog mn telefoon pakte terwijl ik dus een "horloge" om mn pols heb.

Vanochtend tijdens mn woon-werk fiets sessie dacht ik wel toevallig "ah jammer dat ik nu geen ohr heb" maar goed dat blijft volgens mij wel een feature die niet de 200 euro meerprijs waard was denk ik dan daarna rationeel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefmeister schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:52:
[...]

Jazeker, de grote was in het begin wel even wennen. Maar na nu een week actief dragen ben ik daar al redelijk aan gewend. De up & down knopjes vind kledingtechnisch soms op een onhandige plek zitten. Ook moest ik in het begin erg wennen aan de brightness (of meer het gebrek ervan) van het scherm, had gezien de plaatjes eigenlijk een iets minder donker scherm verwacht alla smartwatches op een of andere manier.

Heb naast een week skieen nog maar 1 hardloopsessie gedaan dus daar kan ik niet heel veel over zeggen,
Verder ben ik groot fan van de fysieke knopjes (ff snel pauze en resume etc)

Verder loop ik soms nog wel tegen kleine dingetjes aan waarvan ik denk dat ze nog wel op te lossen zijn maar me daar nog niet in verdiept hebt.

bv. vond ik het raar dat ik tijdens mn (ski) activity niet de huidige tijd kon zien zonder de activity te pauzeren waardoor ik heel kneuzig alsnog mn telefoon pakte terwijl ik dus een "horloge" om mn pols heb.

Vanochtend tijdens mn woon-werk fiets sessie dacht ik wel toevallig "ah jammer dat ik nu geen ohr heb" maar goed dat blijft volgens mij wel een feature die niet de 200 euro meerprijs waard was denk ik dan daarna rationeel ;).
Haha, idem dito hoor. Die ohr mis je af en toe wel. Vooral als je een drukke dag hebt gehad denk je; zou leuk zijn om daar even bevestiging van te zien. Maar ik houd mezelf maar voor dat a) de ohr versie goedkoper wordt en b) volgend jaar maart er weer een betere ohr uitkomt.

Mbt je ski functie en de tijd: alle activiteiten zijn instelbaar (settings - apps). Dan kun je ook gewoon in een dataveld de huidige tijd weergeven. Of je maakt een apart datascherm met 1 dataveld waarin je de tijd opneemt.

Mocht je nog vragen hebben over de F3 share, er zit hier veel F3 users! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

686932

Packardhell schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:05:
Blijft blacklight ook niet aan wanneer je met twee vingers tegelijk op de bezel drukt?
Verder had ik met m'n 410 geen problemen om standaard alles netjes in metrisch te krijgen.
Staat trouwens autolap aan? Per 1km? Verder zijn er wel wat filmpjes van RunningRonald die je met het horloge op weg kunt helpen.
De backlight gaat na een paar seconden weer uit. Verder vind ik het niet erg dat de Garmin site de gegevens niet metrisch toont. De Runtastic site vertoont ze wel metrisch. :)
Ik zal de filmpjes van RunningRonald eens opzoeken. Dankje voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
@stefmeister: mag ik vragen welk horloge je gewend was om te dragen?
Aangezien mijn voorkeur ook naar de F3 gaat (overkill qua features maar mooiste om de hele dag te dragen).

Mijn huidige horloge is 45 mm (enkel de klok) maar vooral de dikte baart me zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Dikte:
Ik heb een aantal "normale" horloges die ik niet dagelijks droeg/draag ivm dat ik een stalenbandje wat arelaxed aan mn pols vind zitten terwijl ik aan het typen ben. Ik schat zo zonder te meten (horloge niet bij de hand) in dat de Fenix ruim 2x zo dik is als m'n (stalen) omega. Qua kleding merk je wel dat strakkere truien/overhemden er niet makkelijk overheen vallen, maar dat was eigenlijk ook het geval al bij mn normale horloge.

Grote scherm:
Het fenix scherm is ook een stukje groter dan mn horloge(s), echter vind ik dat niet storend en zeker met sporten fijn. ergens vind ik de grote van het scherm aardig in verhouding met de dikte

Gewicht:
De non-steel fenix is wel in totaal een stukje lichter wat voor mij wel weer wat meer "draagcomfort" oplevert. De steel-sapphire viel na een winkeltest definitief af door het totaal gewicht voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Oké duidelijk. Mijn huidige horloge is 10 mm dik, de fenix 3 is 16 mm dus aardig verschil. Bij het ene plaatje wat ik op internet zie denk ik van "valt mee", vervolgens zie ik weer plaatjes en denk ik van "toch wel groot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet gewoon even passen in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Omdat die helaas niet in de buurt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woon je in NL?

Coolblue heeft een super soepele return policy. Sterker nog, mijn F3 Sapphire is door een eerdere klant teruggestuurd. Daardoor kon ik hem kopen voor 450 ipv 529 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Ja woon in NL. De service van coolblue is geweldig inderdaad. Bij andere webwinkels is de gray performer bundel wel goedkoper dan de 450 bij coolblue maar de service is ook veel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thierry2 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:53:
Ja woon in NL. De service van coolblue is geweldig inderdaad. Bij andere webwinkels is de gray performer bundel wel goedkoper dan de 450 bij coolblue maar de service is ook veel waard
Elke dag even checken of ze 'tweedekansjes' hebben. Dat zijn dus producten die door klanten zijn teruggestuurd. Bijna nieuw product, met volledige garantie. Alleen verpakking open geweest.

Dat is makkelijk scoren zo wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Bedankt! Helaas geen fenix 3 momenteel ;) wel veel dezelfde modellen, duidelijk wel wat minder populair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Stefmeister schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:52:
[...]
De up & down knopjes vind kledingtechnisch soms op een onhandige plek zitten. Ook moest ik in het begin erg wennen aan de brightness (of meer het gebrek ervan) van het scherm, had gezien de plaatjes eigenlijk een iets minder donker scherm verwacht alla smartwatches op een of andere manier.

Mee eens, de up & down knopjes zijn wat minder handig als je je horloge links draagt (wat de meesten doen)

Je kan overigens in de settings (instellingen) de brightness / helderheid van de backlight instellen in stapjes van 10% dus misschien dat je daar nog wat verbetering kan vinden voor jezelf.

Om de tijd te zien in een activity druk je simpel op de knop rechtsonder (mits je de lap-toets uit hebt staan) Dit kan je per activity app instellen. Let wel dat de ronde knop natuurlijk iets anders is dan de auto-lap ;)
Ik heb zelf nog niet geskied dus ik weet eigenlijk niet of je daar een 'rondje' doet en of je dus wat aan rondetijden hebt. Ik zou het zelf alleen gebruiken bij hardlopen denk ik, al vind ik de autolap van 1km al prima genoeg omdat ik geen atletiek of iets dergelijks doe.
Thierry2 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:01:
Bedankt! Helaan fenix 3 momenteel ;) wel veel dezelfde modellen, duidelijk wel wat minder populair
Je kan met de ruime bandjeskeuzes zowel officieel als niet officieel toch vrij veel keuze en mogelijkheden tot wisselen wat uiterlijk betreft. En in de app-store zijn er ook nog eens legio watchfaces te downloaden.

Overigens is m'n vivosmart (met die code van eerder vorige week) nu al binnen. Ik heb 'm aan vrouwlief cadeau gedaan omdat ze nog geen hartslagmeter of activity tracker heeft. Mijn eigen indruk is dat de regular fit vrij klein is. Ik heb geen grote polsen en ik al direct zoiets van "oh als dat maar gaat passen" (wat het wel deed met een gaatje of 3 over) Het is ook even wennen met het scherm dat een beetje vreemd geroteerd is (again eerste indrukken). Puntje jammer is dat het re-broadcasten van de hartslag alleen werkt buiten een activity. We gaan zien of het bevalt in de loop van de weken.

[ Voor 25% gewijzigd door rockhopper op 08-03-2016 23:51 . Reden: kleine impressie vivosmart toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Ja ik bedoelde dat er momenteel geen F3 als tweedekans zijn. Wellicht dan maar een nieuwe, de prijs is toch al ingecalculeerd.
Het veranderen van de watch faces en bandjes etc maakt het inderdaad een echt leuk horloge (naast alle overweldigende features).

De forerunner 235 is in theorie ook interessant maar raak nog niet overtuigd van de hartslagmeting en issues met cadence lock etc. En qua looks is het ook minder, voornamelijk hoog plastic gehalte, echter wel kleiner en dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
RigolleM schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:25:
[...]

Rond 21u10 de code ontvangen en onmiddellijk bestelling ingegeven.
Levering is tss 3 à 4 weken.
Zal iets eerder geleverd worden dan ze hadden aangekondigd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GiVwVJ2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48
Thierry2 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:23:
Ja ik bedoelde dat er momenteel geen F3 als tweedekans zijn. Wellicht dan maar een nieuwe, de prijs is toch al ingecalculeerd.
Het veranderen van de watch faces en bandjes etc maakt het inderdaad een echt leuk horloge (naast alle overweldigende features).

De forerunner 235 is in theorie ook interessant maar raak nog niet overtuigd van de hartslagmeting en issues met cadence lock etc. En qua looks is het ook minder, voornamelijk hoog plastic gehalte, echter wel kleiner en dunner.
Persoonlijk - gezien het niet zo modieus uiterlijk - vind ik de Forerunner 235 echt een horloge for the runner.
Eventueel nog om hier en daar een fietstocht bij te houden.

Ik zou hem zeker niet de gehele dag dragen en gebruik hem dus nu puur voor het hardlopen. Trouwens zonder HRM problemen of cadence lock.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Requiem19 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:00:
[...]

Haha, idem dito hoor. Die ohr mis je af en toe wel. Vooral als je een drukke dag hebt gehad denk je; zou leuk zijn om daar even bevestiging van te zien. Maar ik houd mezelf maar voor dat a) de ohr versie goedkoper wordt en b) volgend jaar maart er weer een betere ohr uitkomt.

Mbt je ski functie en de tijd: alle activiteiten zijn instelbaar (settings - apps). Dan kun je ook gewoon in een dataveld de huidige tijd weergeven. Of je maakt een apart datascherm met 1 dataveld waarin je de tijd opneemt.

Mocht je nog vragen hebben over de F3 share, er zit hier veel F3 users! :)
En als je tijdens een activiteit de Down knop iets langer ingedrukt houd krijg je ook de horloge modus te zien en met de back toest ga je dan weer terug.
rockhopper schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:44:
[...]

Om de tijd te zien in een activity druk je simpel op de knop rechtsonder (mits je de lap-toets uit hebt staan) Dit kan je per activity app instellen. Let wel dat de ronde knop natuurlijk iets anders is dan de auto-lap ;)
Ik heb zelf nog niet geskied dus ik weet eigenlijk niet of je daar een 'rondje' doet en of je dus wat aan rondetijden hebt. Ik zou het zelf alleen gebruiken bij hardlopen denk ik, al vind ik de autolap van 1km al prima genoeg omdat ik geen atletiek of iets dergelijks doe.
De Lap knop zit aan de andere kant tegenover de Down knop beide hebben een andere functie kan je de Down knop dan ook anders instellen?
Bij mij gaf hij ook aan dat je de Down knop voor horloge modus kon gebruiken toen ik een activiteit starten.
Meestal zit die er wel eens in de week tussen dus gewoon een aantal keer kijken ;)

Wat wel stom is dat je met hartslag meter tijdens een wandeling wel actieve minuten krijgen maar met gewoon wandelen niet :+
En dan bedoel ik dus een wandeling met wat stijging :P

[ Voor 46% gewijzigd door Roos79 op 09-03-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Er staan er nu 3 op een performer bundel normaal en twee sapphire zonder HRM bundel maar je moet meestal wel snel zijn.

(Excuus dat ik 2 keer onder elkaar sta nu maar bedacht later dat ik beter mijn bericht kon aanpassen of een privé bericht had kunnen sturen.)

[ Voor 12% gewijzigd door Roos79 op 09-03-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Bedankt voor de tip. Enkel de performer bundel was er nog maar daar ging mijn interesse ook naar uit. Zojuist bestelling geplaatst, nu wachten op reactie van coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Thierry2 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:30:
Bedankt voor de tip. Enkel de performer bundel was er nog maar daar ging mijn interesse ook naar uit. Zojuist bestelling geplaatst, nu wachten op reactie van coolblue.
De 2 Sapphire stonden er ook nog zag ik maar idd zonder HRM bundel maar moet zeggen dat ze er echt wel wekelijks op staan eigenlijk wel alle versies :)
Dus als je de Sapphire HRM wil moet je geduld hebben :P
Meestal regelen ze het wel snel al hangt het af van de drukte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RigolleM schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:43:
[...]
Zal iets eerder geleverd worden dan ze hadden aangekondigd:
[afbeelding]
Vreemd dat jij 'm eerder besteld maar later ontvangt dan ik.
Hier 3-3 besteld en gister 8-3 ontvangen. Overigens ook verzending vanaf UK (en besteld op garmin.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
rockhopper schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:42:
[...]

Hier 3-3 besteld en gister 8-3 ontvangen. Overigens ook verzending vanaf UK (en besteld op garmin.nl)
uiteindelijk toch de code ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Sinned123 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:54:
[...]

uiteindelijk toch de code ontvangen?
Via zoekmachine eentje opgespoord en ingevuld. Bleek het voor mij te doen, maar helaas niet meer voor iemand anders in dit topic.
Helaas niks gekregen op de twee email adressen die ik ingevuld heb.

[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 09-03-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
rockhopper schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:42:
[...]

Garmin.be hier, maar ik ben al blij dat ik geen 3 à 4w moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Helaas net bericht dat het teeedekansje fenix 3 al verkocht is.

Afwachten tot een nieuwe kans of maar gewoon de volle pot betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Thierry2 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:47:

Wie is er sterker? Je wens of je portemonnee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Goede vraag haha. De fenix 3 is erg gewild blijkbaar. De v800 staat al een een paar dagen op teeedekansje voor 305 euro tov de 450 voor een nieuwe fenix 3. Lastig... ik denk dat ik ga proberen te wachten op een nieuwe kans voor een fenix 3.

Edit: v800 is weg van 305 euro. Twijfel minder ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Thierry2 op 10-03-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Prijsverschil tussen de m400 vs v800 is bijna niet te rechtvaardigen, behalve als je triathlon's doet.
De m400 heeft 1 van de betere prijs/prestatie verhoudingen en de v800 juist niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Mijn inziens ziet de v800 er beter uit als dagelijks horloge en daarnaast mist de M400 een tril functie, dat lijkt misschien iets kleins maar is erg vervelend tijdens voorgeprogrammeerde trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Thierry2 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:47:

Volgende keer bellen ;)
Sinned123 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:39:
Prijsverschil tussen de m400 vs v800 is bijna niet te rechtvaardigen, behalve als je triathlon's doet.
De m400 heeft 1 van de betere prijs/prestatie verhoudingen en de v800 juist niet...
Volgens mij vergelijkt hij hem ook met de Fenix3 en niet met de M400 of bedoel je dat niet?

[ Voor 41% gewijzigd door Roos79 op 10-03-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
De v800 kan op dit moment wel een andere prijsstelling gebruiken.
De m400 heeft 80% van de functionaliteit en vooral trillen is inderdaad een groot gemis.
De v800 is bijna 3x zo duur en wat betere materialen,dynamics en multisport vind ik persoonlijk te weinig.

De laatste garmin line-up heeft gewoon een andere visie met de connectiq apps, waardoor ik ze wel lastig te vergelijken vind met alle andere modellen.
Vanwege die visie en het achteraf kunnen toevoegen van apps, zou ik zelfs liever de oude vivoactive verkiezen boven de v800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
De v800 is 2x zo duur en geen 3x ;)

Wat betreft de garmin modellen heb je zeker gelijk, dat maakt ze wel interessanter. Vandaar dat ik eerst voor de fenix 3 ga, mocht deze in werkelijkheid te groot zijn dan kijk ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:26
Hallo,

Mijn vader is een sportfanaat en wil een Garmin Fenix 3 halen. Nou zat ik eens te kijken om het ergens goedkoop op de kop te tikken. Wat is nu het verschil tussen de Grey & Sapphire versie? Enkel de kleur of ook verschillend in functies?

Als iemand nog tips heeft bij de aankoop hoor ik het graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Purehz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:32:
Hallo,

Mijn vader is een sportfanaat en wil een Garmin Fenix 3 halen. Nou zat ik eens te kijken om het ergens goedkoop op de kop te tikken. Wat is nu het verschil tussen de Grey & Sapphire versie? Enkel de kleur of ook verschillend in functies?

Bij de sapphire heb je sapphire glas :) en extra stalen horloge band. Verder is heeft de startknop een licht wit accent ipv rood.

thats it!

De autolaps met skieen werken trouwens automatisch wanneer de watch merkt dat je stijgt voor langere tijd, dus als je in de lift stap zal de current lap naar last lap schieten. Als je dan weer naar benede gaat word het weer een nieuwe lap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Thierry2 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:29:
De v800 is 2x zo duur en geen 3x ;)

Wat betreft de garmin modellen heb je zeker gelijk, dat maakt ze wel interessanter. Vandaar dat ik eerst voor de fenix 3 ga, mocht deze in werkelijkheid te groot zijn dan kijk ik wel verder.
Ik had 78€ betaald via coolbue 2e kansje voor een m400, daar komt mijn verkeerde schatting waarschijnlijk vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Purehz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:32:
Hallo,

Buiten wat hierboven gezegd werd zijn ook de markeringen op de vaste plaat / bezel (dus de rand net buiten je scherm) anders bij de sapphire en de grey. Alle verschillen zijn puur cosmetisch, alle Fenix 3 hebben dezelfde functionaliteit. De enige uitzondering hierop zijn de Fenix 3 HR modellen, die als enige extra de optische hartslagmeter hebben.

Aankooptip: koop 'm zo goedkoop mogelijk ;) Bedenk verder even of je er een hartslagband bij wil (in dat geval kan je de performer bundle nemen)

Overigens is saffierglas minder krasgevoelig, maar wel weer meer "breek" gevoelig. Dat wil zoveel zeggen dat het iets eerder in stukjes zou kunnen breken, al moet je daar wel erg je best voor doen. Verder is het saffierglas duurder en zwaarder, maar wel weer krasbestendiger.

Als je echt geld te veel hebt kan ook nog voor de Titanium versie gaan met saffierglas. Dan heb je een bijna onverwoestbaar horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Iemand ervaring met futurmshop en retourneren? Fenix 3 bundel Grey is daar goedkoper dan bij coolblue.

[ Voor 9% gewijzigd door Thierry2 op 10-03-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Gisteren de Vivosmart HR (met 40% korting :-p) in dienst genomen.
Leuk die 24/7 HR registratie, maar waar kan ik in Garmin Connect de gegevens hiervan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
RigolleM schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:18:
Leuk die 24/7 HR registratie, maar waar kan ik in Garmin Connect de gegevens hiervan bekijken?
Kan je dat niet zien bij de Gezondheidsstatistieken en dan naar Dagelijkse hartslagmeting?

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
jra2k schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:32:
[...]

Kan je dat niet zien bij de Gezondheidsstatistieken en dan naar Dagelijkse hartslagmeting?
Ik heb het een beetje foutief geformuleerd. Ik doelde op de Garmin Connect app, via de website heb ik het ondertussen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
RigolleM schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:36:
[...]

Ik heb het een beetje foutief geformuleerd. Ik doelde op de Garmin Connect app, via de website heb ik het ondertussen gevonden.
In de app kan je het daar ook vinden

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
jra2k schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:41:
[...]

In de app kan je het daar ook vinden
Nope enkel actieve calorieën... geen HR gegevens terug te vinden in de iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
RigolleM schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:49:
[...]
Nope enkel actieve calorieën... geen HR gegevens terug te vinden in de iOS app.
Hmm, ik gebruik ook de iOS app en ik heb er wel een pagina voor, zelf gebruik ik de FR235.

Is het goede device wel gekoppeld met de app, misschien staat er in de app dat je een band zonder hrm hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door jra2k op 11-03-2016 10:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Is het goede device wel gekoppeld met de app, misschien staat er in de app dat je een band zonder hrm hebt?
Ff Garmin Connect app eraf gegooid want die was idd nog gekoppeld met de FR920XT, ook al synchroniseerde hij al met de Vivosmart HR.

Nog steeds geen snapshot met HR gegevens.
Even verder gezocht en via gezondheidsstatistieken de HR gegevens gevonden. Nou ja... kon ik daar maar een snapshot scherm van maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
RigolleM schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Ff Garmin Connect app eraf gegooid want die was idd nog gekoppeld met de FR920XT, ook al synchroniseerde hij al met de Vivosmart HR.

Nog steeds geen snapshot met HR gegevens.
Even verder gezocht en via gezondheidsstatistieken de HR gegevens gevonden. Nou ja... kon ik daar maar een snapshot scherm van maken 8)
:)
een snapshot scherm met hrm zou leuk zijn ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RigolleM schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:18:
Ik ben benieuwd naar je bevindingen met de nauwkeurigheid van de hartslag. Zoals gezegd is mijn toestel bij vrouwlief in gebruik, en ik blijk opeens met Marianne Vos getrouwd te zijn want tijdens fietsen heeft ze maar een hartslag van 50 8)7
Verder krijgt ze hier en daar leuke opmerking van "wat is dat voor iets moois" tot "hé zo eentje heb ik ook gehad". Dus het is een redelijk "fashion" item.

Ik weet helaas niet of de band goed zat tijdens de lage meting want ik was er zelf niet bij. De metingen in rust lijken redelijk in orde. Maar ik stel mijn eigen eindoordeel nog even uit tot ik een paar sessies zelf gedaan heb met de scosche als benchmark ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
rockhopper schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Ik ben benieuwd naar je bevindingen met de nauwkeurigheid van de hartslag. Zoals gezegd is mijn toestel bij vrouwlief in gebruik, en ik blijk opeens met Marianne Vos getrouwd te zijn want tijdens fietsen heeft ze maar een hartslag van 50 8)7
Verder krijgt ze hier en daar leuke opmerking van "wat is dat voor iets moois" tot "hé zo eentje heb ik ook gehad". Dus het is een redelijk "fashion" item.

Ik weet helaas niet of de band goed zat tijdens de lage meting want ik was er zelf niet bij. De metingen in rust lijken redelijk in orde. Maar ik stel mijn eigen eindoordeel nog even uit tot ik een paar sessies zelf gedaan heb met de scosche als benchmark ernaast.
Als ik de depth review lees van DCR dan zou de R(est)HR waardeloos zijn.
Zijn bevindingen waren niet met de allerlaatste firmware. Ik moet ook nog sjekken of ik de laatste firmware staan heb, maar mijn kabeltje ligt thuis en heb ik nu niet bij.
Bij fietsen zou de HR een ramp zijn als je de VSHR als broadcast HR gebruikt. Morgen ga ik eens ritje doen met de VSHR i.c.m. de FR920XT en die dan vergelijken met hetgeen de Garmin HR borstband i.c.m. de Garmin Edge registreert.
Ik vind de VSHR toch beter rond mij pols dan de FR920XT die ik tot gisteren constant droeg. Lang getwijfeld om de FR235 aan te schaffen, maar daar ik niet meer 'mag' lopen heb ik weinig aan zo'n toestel rond mijn pols. De FR920XT gaat wellicht ook de verkoop want voor enkel mijn fietstochten heb ik mijn Garmin Edge al. Nu hou ik die nog even bij om wat verschillen te meten qua HR.

Edit: Ik had de laatste officiële update (2.90), dus maar de beta (3.08) geïnstalleerd, via deze link.

Changes:

Changes made from version 2.90 to 3.06:
Added support for Screen lock to prevent unintentional swipes/clicks. Screen lock can be set to auto-lock from settings or locked manually from the power menu (press and hold on the button).
Added 4 day weather forecast that can be viewed with a press on the current weather widget.
Improvements to Resting HR. It may take some time before you see your new Resting HR.
Improvements to Intensity Minutes.
Improvements to Floors climbed algorithm to filter false positives.
Vibration intensity of Incoming call and Smart Notifications are now more distinct.
Minor improvements to battery life.
Other minor bug fixes and improvements.

[ Voor 20% gewijzigd door RigolleM op 11-03-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411029

Is er iemand die ook met een Android toestel met de laatste Android mm problemen heeft met garmin connect ?
Als ik nu met mijn forerunner 630 wil verbinden,moet ik locatie service inschakelen?voordien moest alleen maar bleutooth ingeschakeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Anoniem: 411029 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:11:
Is er iemand die ook met een Android toestel met de laatste Android mm problemen heeft met garmin connect ?
Als ik nu met mijn forerunner 630 wil verbinden,moet ik locatie service inschakelen?voordien moest alleen maar bleutooth ingeschakeld zijn.
Grote kans dat die locatie service is voor de weersvoorspelling service/functie. Het lijkt er namelijk op dat de telefoon de locatie bepaald en niet de gps van het toestel zelf.
Ik weet niet wat precies je probleem verder is, ik werk zelf nog met android 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411029

Het probleem is dat ik nu mijn locatie service moet aanzetten.anders kan de forruner geen verbinding maken met de telefoon.voordien met lollipop koppelde hij probleemloos met bleutooth! En nu met mm moet ik locatie service + bleutooth aanzetten anders koppelt hij niet.je kan wel raden welke gevolgen dit heeft voor de batterij van de telefoon.😣😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Probleem koppelen van garmin toestellen via bluetooth is voor mij een mythe (maw ik heb er altijd geklooi mee). Ik dacht dat je via M juist de permissies per app aan en uit kon zetten? Overigens is "toegang tot" en "gebruikmaken van" niet hetzelfde. Je hebt grote kans dat de app alleen toegang wil tot je recente locatie zover bekend (al dan niet verkregen via wifi/telemast/gps) zonder daarbij daadwerkelijk iets aan te zetten.
Maar om er precies achter te komen wat het doet kan je beter zelf even kijken op het garmin forum bij het app onderdeel.

Overigens voor de twijfelaars tussen de F3 en de F3HR, het blijkt dat de een F3HR zelfstandige firmware update cyclus gekregen heeft en dus niet meedraait met de rest (F3 - Tactix Bravo - Aquatix 3) Of dat gevolgen heeft voor de stabiliteit of de update frequentie moet nog blijken. Ik lees er een beetje in dat kennelijke alle dataverwerking toch op een net andere manier loopt door de ingebouwde optische hartslagsensor en daarmee ook andere algoritmes heeft. Al is dat pure speculatie vanuit mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
RigolleM dus je bent er erg te spreken over de Vivosmart HR?
Zeker nu met de nieuwe up dates?

Dus je denkt dat de Fenix3 HR beter gaat zijn dan de zonder?

Ik ben erg in twijfel Fenix 3HR of de Vivoactive HR ipv mijn Fenix3 met scosche die ik nu gebruik.
Maar ben erg benieuwd wat de batterij doet van die twee bij gebruik 24/7 en dus gps/sport enkele uren per week.

[ Voor 72% gewijzigd door Roos79 op 12-03-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Roos79 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:14:
RigolleM dus je bent er erg te spreken over de Vivosmart HR?
Zeker nu met de nieuwe up dates?

Dus je denkt dat de Fenix3 HR beter gaat zijn dan de zonder?

Ik ben erg in twijfel Fenix 3HR of de Vivoactive HR ipv mijn Fenix3 met scosche die ik nu gebruik.
Maar ben erg benieuwd wat de batterij doet van die twee bij gebruik 24/7 en dus gps/sport enkele uren per week.
Je weet dat je met de vivoactive geen trainingsprogramma's kan afdraaien he? Volgens de officiële data moet de vivoactive zo'n 8 dagen mee gaan in standaard mode (geen activities). De vivosmart HR haalt in ieder geval de 5 dagen wel weet ik inmiddels.

De Fenix 3 is natuurlijk een veel uitgebreider beestje met meer datavelden, training en andere functies. Bijna appels met peren vergelijken. Of de F3 HR versie beter gaat zijn dan de gewone F3 valt moeilijk te zeggen. Ik verwacht niet dat ze er andere hardware in gestopt hebben buiten dan de optische sensor. Dus qua gps nauwkeurigheid zou er geen verschil zijn. Ik denk dat met name de algoritmes voor de calorien en zo net even anders lopen en dat ze daarom aparte firmware hebben. Hij is natuurlijk wel beter in de zin dat je in principe geen aparte hartslagband meer nodig hebt.

Waar heb jij je scosche vandaan trouwens? Dit ivm de moeilijke verkrijgbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
rockhopper schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:15:
[...]

Je weet dat je met de vivoactive geen trainingsprogramma's kan afdraaien he? Volgens de officiële data moet de vivoactive zo'n 8 dagen mee gaan in standaard mode (geen activities). De vivosmart HR haalt in ieder geval de 5 dagen wel weet ik inmiddels.

Waar heb jij je scosche vandaan trouwens? Dit ivm de moeilijke verkrijgbaarheid.
Dat weet ik en dat heb ik tot op heden ook niet gebruikt :)
Maar de robuustheid en het niet zomaar een krasje op je scherm van de fenix 3 (HR) zou mij wel meer bevallen :9
Want de Vivoactive HR is natuurlijk veel minder hufterproof en het schermpje is van plastic begreep ik en sinds jaar en dag heb ik horloges met glas dus dat houd mij iets tegen.
(Al ziet mijn fitbit Charge HR er nog echt netjes uit)
Maar de grote van de Fenix3 (HR) is een beetje mijn struikelblok aangezien ik polsen van 16/17 cm heb ;)
Ik merk nu met elke dag GPS/hartslag twee uur per dag en 24/7 dragen de gebruiks duur op een dag of 6/7 zal zetten denk ik dus ben erg benieuwd wat dan de de VivoactiveHR/FenixHR dus gaat doen.

De Vivosmart HR zou gewoon een hebbeding zijn maar helaas heb ik geen code weten te bemachtigen maar vrienden van mij zijj er wel nieuwsgierig naar vandaar mijn interesse over de nauwkeurigheid :)

Mijn Scosche heb ik nu iets korter als drie weken terug via Wehkamp gekocht die hebben er zo af en toe 1 op voorraad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
Scosche is gewoon via amazon te bestellen:
http://www.amazon.de/gp/a...ID=41yAA-WXoKL&ref=plSrch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
@Roos79: gisteren de fiets-test gedaan met de Vivosmart HR als broadcast HR en wonderswaarlijk was er niet zoveel verschil met mijn HR-band, dus ik kan er mij wel op vertrouwen als ik eens mijn HR-band achterwege wil laten.

Ik had mijn FR920XT links en de VSHR rechts aan de pols. VSHR iets boven het polsbeentje (of hoe noemen ze dit) en onder de mouwen van mijn wintertrui.

Qua batterij kan ik nog niet zoveel vertellen, ik ga nu een paar dagen de HR broadcast niet gebruiken en vanaf een volledig opgeladen VSHR eens zien hoelang hij meegaat. Met HR broadcast van gisteren heb ik hem na 3 dagen terug aan de lader moeten hangen.

De rustHR ziet er nu ook beter uit met de beta firmware. Na de fietsrit bleef mijn rustHR vrij hoog, m.a.w. zie je gewoon aan uw HR dat ik wat vermoeid was door de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
RustHR ga je ook pas goed zien na een goede week gebruik is de ervaring (fitbit HR)
En opzoicht denk ik dat de vivosmart HR ook zijn statistieken van de website wel behaalt maar het gaat mij meer om de nieuwe producten als de Fenix 3HR en de Vivoactive HR (die tweede is te pre orderen bij Coolblue en word half april geleverd dan zag ik)

De software van de fitbit HR word echt steeds beter dus ik ben erg benieuwd of de vivosmart HR daar straks ook aan kan tippen want dat waterdichte van die is natuurlijk voor vele echt een grote plus!
Ik draag de fitbit nog steeds omdat ik die al had en deze gewoon vergroeid is met mij en ik daar gewoon al een stappen mee heb en ik daar een doel (10 miljoen stappen) heb gesteld voor hij af mag ooit 8) tenzij hij er eerder mee stopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
De Fitbit HR ziet er inderdaad ook best leuk uit, maar ik hou het liever bij 1 eco-systeem, namelijk Garmin. Ik gebruik MyFitnessPal om mijn verbruikte calorieën bij te houden en deze sync ik ook terug naar Garmin Connect. Ik heb ook een Withings weegschaal en deze synct ook met Garmin connect. Mijn fietstochten hou ik bij op Garmin Connect (en Strava) en met de VivoSmart HR heb ik nog eens mijn dagelijkse bewegingen (stappenteller o.a.) en nu ook 24/7 HR, dus de cirkel is rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Helemaal waar en ik was ook bij 1 systeem gebleven als Fitbit hun spullen meer waterdicht had gemaakt.
Ik kreeg 3 jaar terug een fitbit zip en daar is mijn verslaving om te tracken begonnen.
De app van fitbit vind ik gewoon echt veel mooier maar de robuustheid/waterdicht van de Garmin is fijner.
Firbit is degene geweest die er voor zorgde dat ik overzicht en inzicht kreeg dus ergens denk ik dat ik die altijd wel een beetje trouw zal blijven 8)
Garmin maakt mooi spul maar ik vind toch haakjes die fitbit anders aanpakt en dan doel ik op een stukje service.

Verder de optische hartslag is echt van belang voor je actieve minuten zonder dat kan je die bijna niet krijgen ook moet je echt flink hoog zitten kwa hartslag wil je ze verdienen.
En ik denk dat als je 24/7 hartslag meting heb je er sneller aankomt omdat je best wel eens eens wat actiefs doet buiten sport om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik ga toch eens kijken of een andere manier van dragen van de FR235 de cadencelocks kan oplossen. Niks is zo vervelend om je HS en cadans op een gegeven moment in sync te zien gaan, helemaal als je toch bezig bent om een hogere cadans aan te leren van zo'n 170-175 spm. Je ziet je cadans op een geven moment 'hangen' op je HS, ook al loop je met een lagere cadans

De 24/7 HS gebruik ik al een tijdje niet meer, dit is om te huilen zo slecht dat het lachwekkend begint te worden (uren lang dezelfde HS bijv.). Ik ben ook benieuwd hoe de vivosmart en fenix 3 HR modellen hier mee omgaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
vhal schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:54:

De 24/7 HS gebruik ik al een tijdje niet meer, dit is om te huilen zo slecht dat het lachwekkend begint te worden (uren lang dezelfde HS bijv.). Ik ben ook benieuwd hoe de vivosmart en fenix 3 HR modellen hier mee omgaan.
Bedoel je niet de Vivoactive HR dat is de andere nieuwe die naast de Fenix3HR uitkomt ;)
Echt de fitbit Charge HR doet het 24/7 echt prima de enige momenten dat hij slecht meet is als hij afgezakt is :+
Maar als ik de plaatjes zie her en der van de Fenix3 HR dan geeft dat goeie hoop _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Roos79 op 13-03-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
vhal schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:54:
Ik ga toch eens kijken of een andere manier van dragen van de FR235 de cadencelocks kan oplossen. Niks is zo vervelend om je HS en cadans op een gegeven moment in sync te zien gaan, helemaal als je toch bezig bent om een hogere cadans aan te leren van zo'n 170-175 spm. Je ziet je cadans op een geven moment 'hangen' op je HS, ook al loop je met een lagere cadans

De FR235 meet gewoon niet continu, de meting is prima alleen zijn de intervallen niet altijd even duidelijk.
Wellicht dat hij vaker meet naar mate je actiever bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
DC rainmaker schreef er ook een blog over misschien staat daar nog wat in wat je niet wist of geen erg in had?
http://www.dcrainmaker.co...ng-continual-optical.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik dit zo allemaal lees dan ben ik benieuwd hoe de 24/7 HR meting gaat zijn op de Garmin vivoactive HR. Mijn huidige Fitbit Charge HR heeft dit altijd prima gedaan, maar voor hardlopen vind ik de software van Fitbit te beperkt omdat je je maximum hartslag en 5 hartslagzones niet kunt instellen en mijn hardloopsessies dus bijna compleet in de peak zone zitten, terwijl ik tijdens deze sessies niet eens 'in het rood' loop en makkelijk kan praten met anderen. De HR meeting tijdens hardlopen, overdag en tijdens slaap is verder prima, dus deze beperking is puur software technisch.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

rockhopper schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Ik heb ook een Vivosmart HR en die meet m'n hartslag vrij nauwkeurig. Wijkt niet veel af van de hartslagband van de FR620.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb nu een week of 2 een Garmin 235. Hij bevalt goed alleen heb ik er 1 probleem mee.

Als ik hem uitzet en daarna weer aanzet pakt hij de tijd die het was toen ik hem uitzette. Om dan automatisch de goede tijd weer te krijgen moet ik een paar keer switchen tussen handmatig de tijd aanpassen en automatische tijdinstelling. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Hebben er meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rem_co schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:24:
Ik heb nu een week of 2 een Garmin 235. Hij bevalt goed alleen heb ik er 1 probleem mee.

Als ik hem uitzet en daarna weer aanzet pakt hij de tijd die het was toen ik hem uitzette. Om dan automatisch de goede tijd weer te krijgen moet ik een paar keer switchen tussen handmatig de tijd aanpassen en automatische tijdinstelling. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Hebben er meer hier last van?
Als de tijd niet doorloopt als hij helemaal uit staat, dan zal hij bij inschakelen de tijd automatisch proberen op te halen via de GPS en dat duurt dan waarschijnlijk gewoon even.
In de handleiding staat hierover het volgende:
"Telkens wanneer u het toestel inschakelt en er naar satellieten wordt gezocht, worden de tijdzone en het tijdstip automatisch vastgesteld."
Maar.. waarom zet je 'm helemaal uit?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

Waarschijnlijk kan je dit oplossen door in je systeem menu te gaan naar instellingen> systeem > tijd en dan bij "stel tijd in" niet automatisch maar "handmatig" te kiezen.
Ik heb zelf geen 235 dus het kan zijn dat het net ergens anders staat in het menu.

Verder zou ik ook je horloge in principe niet uitzetten tenzij je echt je accu wilt sparen omdat je langere tijd zonder stroom en oplader ergens naar toe gaat en per se wilt dat het allemaal blijft werken.

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 15-03-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
Dat wel of niet uitzetten ligt vooral aan het gebruik. Heb je voor dagelijks gebruik andere horloges en gebruik je deze alleen een paar keer per week bij het sporten, dan is het best logisch dat hij tussendoor niet aan staat. Tenzij je iedere dag gaat sporten natuurlijk.

Het is immers het sporthorloge-topic en niet het 24/7-activitytracker-topic ;)

Maar als je hem ook als dagelijks klokje gebruikt, dan is het misschien handiger om hem niet uit te zetten...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Heb ik ook, eenmaal na zijn eerste GPS-fix staat de tijd weer goed. Zal wellicht te maken hebben met de pre-fix van de GPS-data.
Overigens kan je hem beter aan laten staan, sommige beweren een batterydrain te hebben als het horloge uitstaat.

Gister heb ik weer een rondje gelopen met het horloge aan de binnenkant van mijn onderarm. Lijkt weinig verschil te maken wat betreft cadans en HS. Ik ga nu eens zonder HS-registratie lopen, eens kijken wat dit nu doet met mijn cadans.

Strava

Pagina: 1 ... 31 ... 317 Laatste