Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 298 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Valorian schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:14:
[...]

Ah, ik las dat al meer inderdaad. Ik denk dat het naast de touch-laag vooral ook komt door de solar-laag? Zoiets meen ik gezien te hebben in de reviews van DC Rainmaker (maar kan het verkeerd onthouden hebben.
Ik heb wat informatie gezocht van non solar 7 exemplaren, maar volgens mij maakt dat het niet beter. Juist de 7 pro is aangeprezen met het verbeterde MIP scherm. Dat zal waar zijn, maar daar heb je dus door al die lagen weinig aan.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Juancho schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:54:
[...]

Ik heb sinds een paar maand de Forerunner 265 en geen enkel issue met het mooie AMOLED scherm. Super helder bij volle bak zon, prima afleesbaar tijdens het sporten (hardlopen/tennis/padel/zwemmen/wandelen). De foto hierbij herken ik dan ook niet, lijkt me vooral een defect.
Dat hadden we toen inderdaad ook al bedacht in vergelijking met een foto van mijn 265 op low brightness in volle zon.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Vandaag de Enduro 3 ontvangen.

Eerste indruk :
Ziet er zo in het echt mooi uit en is lekker licht :)

Na een aantal jaren dus weer terug naar Garmin, laatste Garmin was een Fenix 6X Pro. Daarna overgestapt naar Apple Watch welke zijn voor en nadelen heeft.

Ook nog een Apple Watch Ultra besteld, komt vrijdag binnen mocht de Enduro 3 toch niet bevallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmbMM8TCNMnS9xeeGQP1DPIgEHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWkSZKExNNVOmszPHw78iQxz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:12
dirkjesdirk schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:59:
[...]

Grappig. Ik heb gezien de minimale verbeteringen van de Fenix 8 (zeker de MIP versie) dus ook voor de 7 pro gekozen. Een erg fraai horloge en de touch functionaliteit is toch wel erg prettig.Ook veel andere verbetringen tov de Fenix 6 pro.

Maar 1 ding is mij wel enorm tegen gevallen en dat is het gigantische verschil in afleesbaarheid van het MIP scherm tov mijn oude Fenix 6 pro (Non solar, Non sapphire.). Juist in de schemer is mijn 6 pro bijna altijd nog wel afleesbaar zonder backligt. De 7 pro meestal niet. De backligt van de 7 (pro) is dan weer wel een stuk beter/fraaier, maar de charme van het MIP scherm is juist dat je zonder opvallend te zijn toch beeld hebt.
Het verschil is niet enigszins zichtbaar, maar echt heel groot. En dit is dus nog los van de veel grotere refecties / schittering die het glas van de 7 (sapphire) heeft.

Als ik de fora zo lees, is die leesbaarheid vooral achteruit gegaan door de touch layer. Het Sapphire glas en de solar dragen daar ook aan bij, maar de touch lijkt is de belangrijkste oorzaak. En dus is er bij de 7 serie geen echt alternatief (want die hebben allemaal touch).

Ik vind dat dit eigenlijk veel te weinig duidelijk is gemaakt. Op een foto kan ik het verschil niet laten zien, want de lens van mijn phone vangt meer licht ('ziet scherper') dan mijn eigen ogen, waardoor het verschil kleiner lijkt dan in real life. Niettemin hieronder toch een poging om het verschil te laten zien.[Afbeelding]

Let op: hier lijkt het nog beperkt, maar in het echt is het scherm van de 6 leesbaar. Die van de 7 niet. En deze situatie doet zich (binnen) continue voor.

Dus voor ieder die van een Fenix 6 of oude wil overstappen naar ene nieuwe MIP versie: denk er goed over na.
Precies dit was mij (enige tijd geleden) ook opgevallen met de Fenix 7s. Het verschil tussen "gewoon glas" en sapphire solar vond ik echt schokkend. Was voor mij toen de reden om weg te blijven van sapphire solar.

Inmiddels heb ik nu een FR965 (amoled), en speelt dit probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

dirkjesdirk schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:00:
[...]

Ik heb wat informatie gezocht van non solar 7 exemplaren, maar volgens mij maakt dat het niet beter. Juist de 7 pro is aangeprezen met het verbeterde MIP scherm. Dat zal waar zijn, maar daar heb je dus door al die lagen weinig aan.
non solar fenix 7 heeft trouwens geen GPS multiband, zit alleen in sapphire solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ik gebruik mijn FR265 voornamelijk voor wielrennen icm een externe vermogensmeter en de hartslagmeter van het horloge zelf.
Bij Focus Lading wordt onderscheid gemaakt tussen anaerobe, hoog aeroob en laag aeroob. Wordt voor de berekening hiervan gebruik gemaakt van hartslag of vermogen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Meer mensen waarbij de wattage en calorie ineens stukken lager is? Ik denk sinds mijn FR965 geupdate is naar 20.26(?).

Hartslag is nog vergelijkbaar, maar op een 7,5km run waar ik normaal een average wattage heb van ergens tussen de 375 en 400 is dat nu een factor 10 lager.

Aantal calorieën is van rond de 700 naar 250 gegaan voor dat loopje.

[edit]
Zaterdag was die ook al geupdate 20.26 en toen was het nog wel goed dus het lijkt ook niet de update te zijn.

[edit2]
Gevonden, blijkbaar was mijn zoontje van 15kg op de Garmin weegschaal gaan staan. Eens kijken of we dat nu nog opnieuw kunnen laten berekenen.

[ Voor 28% gewijzigd door Shinji op 16-09-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Zijn er hier mensen die voor verschillende activiteiten verschillende hartslagzones gebruiken? Ik zag op mijn FR965 dat er naast de normale hartslagzones ook specifieke hartslagzones ingesteld zijn voor hardlopen. Deze wijken behoorlijk af van de normale. Geen idee hoe die daar gekomen zijn (misschien heb ik dat ooit wel zelf gedaan).

Mijn normale hartslagzones dynamisch worden bijgewerkt aan de hand van mijn trainingen (lactaatdrempel), maar de specifieke hartslagzones voor hardlopen (op basis van max HR) niet, althans zo lijkt het.

Ook lijken mijn dagelijkse suggesties voor trainingen gebaseerd te zijn op de normale hartslagzones, maar als ik vervolgens na de training op m'n telefoon kijk in welke zones ik gelopen heb, is dat weer op basis van de specifieke hartslagzones voor hardlopen. Bijvoorbeeld: Ik loop braaf de hele training in Z2 zoals me opgedragen wordt, en na afloop zie ik dat ik alles in Z3 gelopen heb. Een lekker zootje dus.

Ik heb nu de specifieke hartslagzones voor hardlopen weggegooid. Hopelijk is de boel dan wat consistenter. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Hardlopen is eigenlijk de enige activiteit die ik doe, dus specifieke hartslagzones voor verschillende activiteiten hebben voor mij denk ik geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Roland] schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:21:
"worden elke dag bijgewerkt op basis van uw gezondheids- en prestatiegegevens."
Ik ben een goede slaper, Garmin vind echter heel vaak van niet en bijna altijd worden "pittige" trainingen vooruit geschoven omdat ik een slechte nacht zo hebben gehad. De techniek is nog niet zover dat slaapkwalitiet goed gemeten kan worden dus op basis daarvan trainingen adviseren vind ik een slecht idee..

En wat betreft prestatie gegevens, ik heb een ernstig tekort aan anaerobic load en heel erg veel low Aerobic, toch krijg ik maar heel zelden (ongeveer 1 keer in de maand) een Anaerobic workout voor DSW.

Dit kan per persoon verschillen maar ik heb geen vertrouwen in Garmin als coach dus ik zou lekker voor Greg gaan en eventueel zelf een dag wisselen als dat nodig is. Kun je ook een beetje je week plannen wat lopen betreft.
Dit is bij mij precies waarom Training Readiness niet werkt. Ik slaap slecht maar ga niet uit bed. Lig bijna dagelijks wel 1-1.5 uur wakker. Dat telt Garmin als slaap waardoor mijn slaap score beter is dan werkelijk. Interessant detail is dat de Apple Watch dit wel goed registreert. De techniek kan in mijn ogen wel een stuk beter dan wat Garmin er van maakt.
slow whoop schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:22:
Zijn er hier mensen die voor verschillende activiteiten verschillende hartslagzones gebruiken? Ik zag op mijn FR965 dat er naast de normale hartslagzones ook specifieke hartslagzones ingesteld zijn voor hardlopen. Deze wijken behoorlijk af van de normale. Geen idee hoe die daar gekomen zijn (misschien heb ik dat ooit wel zelf gedaan).

Ik heb nu de specifieke hartslagzones voor hardlopen weggegooid. Hopelijk is de boel dan wat consistenter. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Hardlopen is eigenlijk de enige activiteit die ik doe, dus specifieke hartslagzones voor verschillende activiteiten hebben voor mij denk ik geen zin.
Ik heb een keer een sportmedische keuring gedaan en daarin gaf de arts aan dat hartslagzones verschillen doordat je met hardlopen meer van je lichaam beweegt (armen) dan met fietsen (enkel benen). Uit mijn hoofd moest je de zones van hartlopen ongeveer 7 hoger doen dan met fietsen. Maar is een tijd geleden dus ben niet helemaal zeker meer.
Valorian schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:27:
PS: voor wie mijn eeuwige getwijfeld gevolgd heeft rond fietscomputer vs horloge en leesbaarheid display etc: ik heb bedacht dat ik mijzelf wat meer cadeautjes moet gunnen, dus ook meteen de Edge 840 besteld 😅.
Mooi gedaan! Hopelijk krijg je geen buyers remorse (dat wil mij nog wel eens gebeuren) waardoor je vervolgens alsnog de Edge verkoopt. Garmin is overigens behoorlijk waardevast dus als je een beetje netjes met je spullen omgaat heb je na 2 jaar gebruik misschien 150-200 euro verlies gemaakt. Dat zijn hele redelijke gebruikskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyLogic66
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-08 16:38
Ongeveer anderhalve maand geleden heb ik een gloednieuwe FR955 aangeschaft. Tot nu toe ben ik er superblij mee - zeer nauwkeurige metingen en inzichten in de effectiviteit van mijn training.

Helaas ondervind ik echter sinds een week of 2 problemen met het meten van mijn hartslag tijdens het hardlopen. Hij lijkt telkens op een verkeerde hartslag in te locken en pas bij het afdoen (soms meermaals) komt hij in een goede stand.

Hier twee voorbeelden waarbij ik gedurende de hele sessie vrij stabiel loop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1g4wuZB13yP2Wi8kVL6t4ORyJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cpe2SHc3Ee63Ed3m6TrG9DMQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwBUbrej04bsk644mNPRGJYvYmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DKDZw6o4zRVXZ9HqKsULW7kP.png?f=fotoalbum_large

Hier een voorbeeld waarbij het zelfs na meermaals afdoen van het horloge nog steeds niet goed werkt, en na ongeveer 15 minuten de hartslag naar een nog onrealistischer niveau zakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4U1Og_ZGSfNEQ80z1gCg4zLM48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k36i7x4FEbm6v7lnm0iRXjXb.png?f=fotoalbum_large

Ik weet dat hartslagsensoren van sporthorloges niet het allernauwkeurigst zijn, echter lijkt dit overduidelijk een bug, gelet ook op het feit dat ik het de eerste +/- 4 weken niet had.

Heeft iemand tips? Kan ik hiermee naar Garmin of zijn er bepaalde zaken die ik zelf kan proberen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt dat die een te lage harstslagmeet?
Is voor mij een bekend Garmin probleem. Wat wilt helpen is de horloge super strak om doen. Vooral wanneer de buiten tempratuur daalt wordt het probleem groter.
Naar mijn idee werkt de optische sensor van prehistorie tomtom sport horloge beter. Het is gewoon waardeloos, het beste kan je een hartslag band gebruiken, gelukkig zijn die niet zo duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Grappig. Ik heb gezien de minimale verbeteringen van de Fenix 8 (zeker de MIP versie) dus ook voor de 7 pro gekozen. Een erg fraai horloge en de touch functionaliteit is toch wel erg prettig.Ook veel andere verbetringen tov de Fenix 6 pro.

Maar 1 ding is mij wel enorm tegen gevallen en dat is het gigantische verschil in afleesbaarheid van het MIP scherm tov mijn oude Fenix 6 pro (Non solar, Non sapphire.). Juist in de schemer is mijn 6 pro bijna altijd nog wel afleesbaar zonder backligt. De 7 pro meestal niet. De backligt van de 7 (pro) is dan weer wel een stuk beter/fraaier, maar de charme van het MIP scherm is juist dat je zonder opvallend te zijn toch beeld hebt.
Het verschil is niet enigszins zichtbaar, maar echt heel groot. En dit is dus nog los van de veel grotere refecties / schittering die het glas van de 7 (sapphire) heeft.

Als ik de fora zo lees, is die leesbaarheid vooral achteruit gegaan door de touch layer. Het Sapphire glas en de solar dragen daar ook aan bij, maar de touch lijkt is de belangrijkste oorzaak. En dus is er bij de 7 serie geen echt alternatief (want die hebben allemaal touch).

Ik vind dat dit eigenlijk veel te weinig duidelijk is gemaakt. Op een foto kan ik het verschil niet laten zien, want de lens van mijn phone vangt meer licht ('ziet scherper') dan mijn eigen ogen, waardoor het verschil kleiner lijkt dan in real life. Niettemin hieronder toch een poging om het verschil te laten zien.[Afbeelding]

Let op: hier lijkt het nog beperkt, maar in het echt is het scherm van de 6 leesbaar. Die van de 7 niet. En deze situatie doet zich (binnen) continue voor.

Dus voor ieder die van een Fenix 6 of oude wil overstappen naar ene nieuwe MIP versie: denk er goed over na.
Zelf vindt ik de Garmin 955 Solar ook zeer slecht afleesbaar. Wat wel wilt helpen is om watchface te nemen met een witte achtergrond en zwarte/donkere cijfers. Naar mijn idee is dat net wat beter af te lezen bij weinig licht dan een watchface met een zwarte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:26:
[...]

Zelf vindt ik de Garmin 955 Solar ook zeer slecht afleesbaar. Wat wel wilt helpen is om watchface te nemen met een witte achtergrond en zwarte/donkere cijfers. Naar mijn idee is dat net wat beter af te lezen bij weinig licht dan een watchface met een zwarte achtergrond.
Eens, ik heb nu een witte wijzerplaat (gebruik altijd een strakke analoge watchface) en die lijkt iets beter leesbaar. Bovendien staat dat wel wat mooier bij de solar ring.

Het is verder ook even wennen. Maar steeds als ik mijn 6 pro er naast leg, voelt het toch als een forse downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:12
De Garmin race predictor heeft een update gehad.
Vroeger kon je een 5 km in 20 minuten hardlopen en dan bleef de race predictor toch stug volhouden dat je 5k prognose 22:17 was.
Na mijn recente HM is mijn raceprognose nu wél correct aangepast voor de halve, en ook alle andere raceprognoses.

[ Voor 13% gewijzigd door Hartloper op 17-09-2024 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:12
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de racepredictor nu inderdaad wel rekening had met effectief gelopen tijden.

[ Voor 89% gewijzigd door Hartloper op 17-09-2024 22:35 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
Zie net dat de obstacle racing activity helaas niet op mijn Forerunner 265 zit. Jammer! Wat zou dan de beste activiteit zijn om te kiezen? Overige?

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 18-09-2024 16:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
[...]

Het was een paar generaties minder inderdaad maar de 7 pro zit gewoon weer op het oude niveau qua leesbaarheid wat mij betreft. Ik merk daar geen hinder van ten opzichte van de 5 plus die ik ervoor had, alleen dat het MIP scherm daadwerkelijk stukken beter is inderdaad.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Juancho schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:05:
Zie net dat de obstacle racing activity helaas niet op mijn Forerunner 265 zit. Jammer! Wat zou dan de beste activiteit zijn om te kiezen? Overige?
Kun je in Connect geen andere sport (vb hardlopen) kopiëren en hernoemen?

Activiteiten > Wijzigen > Kopieer activiteit (helemaal onderaan)

[ Voor 9% gewijzigd door superiscch op 18-09-2024 18:36 ]

• Juancho
superiscch schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:32:
[...]

Kun je in Connect geen andere sport (vb hardlopen) kopiëren en hernoemen?

Activiteiten > Wijzigen > Kopieer activiteit (helemaal onderaan)
Zeker maar dan heb je toch geen specifieke obstakel run training die je start?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Gonadan
Nee dat klopt. Wanneer bepaalde trainingen echt specifiek voor een voorgedefinieerde activiteit zijn gemaakt moet je horloge ook echt die voorgedefinieerde activiteit ondersteunen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Gonadan schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:12:
Nee dat klopt. Wanneer bepaalde trainingen echt specifiek voor een voorgedefinieerde activiteit zijn gemaakt moet je horloge ook echt die voorgedefinieerde activiteit ondersteunen.
Ja en helaas valt survival run / obstakel run daar niet onder bij de Forerunner 265. Ik ben nog een beetje nieuw in de Garmin wereld en wist nog niet goed wat op welke watch zat en waarom bijv zo'n activiteit niet gewoon voor elke Garmin uitgerold wordt. Of desnoods dat je het als gebruiker zelf kan installeren.

Wel jammer omdat ik net met obstakel run gestart ben. Maargoed, je hebt altijd een overige als activiteit die je kan gebruiken natuurlijk.

• Gonadan
Ja het is inderdaad wel wat flauw af en toe. Zo kwamen bepaalde nieuwe activiteiten ook niet naar oudere modellen toe, terwijl er echt geen belemmeringen waren. Maar ja, je moet toch iets te differentiëren over houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Juancho
Gonadan schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:30:
Ja het is inderdaad wel wat flauw af en toe. Zo kwamen bepaalde nieuwe activiteiten ook niet naar oudere modellen toe, terwijl er echt geen belemmeringen waren. Maar ja, je moet toch iets te differentiëren over houden.
Als het hardware wise is snap ik dat natuurlijk. Niet elke watch kan natuurlijk alles aan. Maar een nieuwe activiteit als deze lijkt me toch de zaken te gebruiken die vrijwel de meeste Garmin watches wel hebben?

• Lagune
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

Gonadan schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:52:
[...]

Het was een paar generaties minder inderdaad maar de 7 pro zit gewoon weer op het oude niveau qua leesbaarheid wat mij betreft. Ik merk daar geen hinder van ten opzichte van de 5 plus die ik ervoor had, alleen dat het MIP scherm daadwerkelijk stukken beter is inderdaad.
dan heb je zeker de non-solar ?

die solar panel fix zit alleen in de 8 ? :

– [Solar edition only] Revamped solar panel to increase clarity and substantial increase solar-assisted battery life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Lagune schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:17:
[...]

dan heb je zeker de non-solar ?

die solar panel fix zit alleen in de 8 ? :

– [Solar edition only] Revamped solar panel to increase clarity and substantial increase solar-assisted battery life
Nee hoor, dat was ook al in de 7 pro. Dat weerhoudt ze er natuurlijk niet van om dat te blijven ontwikkelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 19-09-2024 09:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• superiscch
Juancho schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:04:
[...]

Zeker maar dan heb je toch geen specifieke obstakel run training die je start?
Je bedoelt dat Garmin coach geen training kan opstellen? Ik dacht dat je een activiteit wou kunnen starten die geregistreerd werd als obstacle running 😊

• Juancho
superiscch schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:26:
[...]

Je bedoelt dat Garmin coach geen training kan opstellen? Ik dacht dat je een activiteit wou kunnen starten die geregistreerd werd als obstacle running 😊
Nee geen coach. Gewoon een specifieke activiteit voor obstakel run. Die heeft Garmin blijkbaar gemaakt alleen zit niet op de Forerunner...

https://support.garmin.com/en-US/?faq=yi5k1VH6AJ95K41VbgO7x8

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51
nokie schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:16:
Volgens Garmin is dat alleen beschikbaar op nieuwere horloges, maar ik krijg dat deel ook niet met mijn epix gen 2. Ik zag een post op reddit dat er geen event in je kalender mag staan, maar dat maakt bij mij geen verschil. Misschien is het omdat ik ook nog een FR935 en een oude Edge heb die het niet ondersteunen?
@Juancho Even terugkomen (heb niet alles teruggelezen dus misschien heeft iemand anders al geantwoord): heb net mijn FR935 eruit gehaald, en nu krijg ik de optie wél (onmiddellijk). Dus het zal inderdaad daarmee te maken hebben (tot nu toe nog geen zin gehad om dat uit te proberen). Waarschijnlijk heeft het daar dus mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Juancho schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:34:
[...]

Nee geen coach. Gewoon een specifieke activiteit voor obstakel run. Die heeft Garmin blijkbaar gemaakt alleen zit niet op de Forerunner...

https://support.garmin.com/en-US/?faq=yi5k1VH6AJ95K41VbgO7x8
Dan snap ik niet waarom mijn oplossing niet zou werken? 😊 Je kopieert 'hardlopen' en hernoemt die Obstacle Run.

Dan kun je toch een OR starten op je uurwerk?

Edit: ah na nog eens lezen zie ik het, bij wat jij post kun je klikken om een obstakel te registeren.

[ Voor 9% gewijzigd door superiscch op 19-09-2024 13:42 ]

• dirkjesdirk
Gonadan schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:52:
[...]

Nou, dat ben ik toch echt niet met je eens. het verschil tussen mijn 6 pro en 7 pro is echt heel groot in low light condities. Ik heb ze beiden dus ik kan ze in gelijke omstandigheden vergelijken. Bij normaal licht (kantoor) of buiten zijn de schermen even scherp. Het gaat dus vooral om de schermtoestand, maar die komt echt wel vaak voor.
Dus als het MIP scherm van de 7 pro echt verbeterd is,dan is het een van de volgende oorzaken (of een combinatie daarvan):
1. Sapphire bij mijn 7 pro ipv normaal glas bij de 6 pro
2. De solar layer bij mijn 7 pro
3. De touch laag van de 7 serie.

[ Voor 7% gewijzigd door dirkjesdirk op 19-09-2024 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
superiscch schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:40:
[...]

Dan snap ik niet waarom mijn oplossing niet zou werken? 😊 Je kopieert 'hardlopen' en hernoemt die Obstacle Run.

Dan kun je toch een OR starten op je uurwerk?

Edit: ah na nog eens lezen zie ik het, bij wat jij post kun je klikken om een obstakel te registeren.
Precies, het is echt een (nieuwe) activiteit die Garmin heeft gemaakt en heeft doorgevoerd. Anders had ik idd een kopie kunnen maken, maar dat gaat hier niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
Juancho schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:06:
[...]

Precies, het is echt een (nieuwe) activiteit die Garmin heeft gemaakt en heeft doorgevoerd. Anders had ik idd een kopie kunnen maken, maar dat gaat hier niet op.
Ik heb niet de hele discussie gevolgd, maar wat ik mij afvraag: wat zou je precies willen terugzien in die "obstacle run" modus? Want als je een kopie maakt van hardlopen en bij elk obstacle een 'lap' aftikt, dan heb je in praktijk eigenlijk ook alle data netjes gescheiden toch (dus elk stukje hardlopen kan geanalyseerd, en elk obstacel, door achteraf naar de 'ronden' te kijken). Het is natuurlijk leuker als de intervallen dan ook "obstacel 1" , etc. heten maar je mist er niet echt iets aan toch? Of zit er in die "obstacle run" activiteit die garmin heeft gemaakt nog iets anders wat je niet kan terugzien in een normale activiteit-kopie?

Verwijderd

Misschien omdat dan je obstakel run activiteit onder de verkeerde categorie worden opgeslagen in connect waardoor je de categorie bij elke activiteit handmatig moet aanpassen in connect.

Voor de rest snap ik zelf ook niet van Garmin. Ik kan op mijn horloge kiezen uit de meest onzige sporten terwijl wat logisch sporten weer niet op mijn horloge mogelijk is.
Ik heb zelf maar een copy gemaakt van activiteit overige.

• Valorian
Ander vraagje: Ik heb nét een nieuwe Fenix 7 Pro Sapphire Solar. Mijn vorige Garmin (945) is met een ongelukkig tik tegen een rots voorzien van een barst. En sowieso zat daar nogal wat wear-en-tear damage op van outdoor avonturen....

Nu overweeg ik voor mijn huidige F7 een 'case' te kopen en een screen protector. Die case zou dan alleen op outdoor-tripjes gebruikt worden. De screen protector laat ik er dan uiteraard gewoon op zitten. De vraag is: kan zo'n screen protector nog kwaad? Er zit natuurlijk een solar laag over het scherm. En een touchlaag (of zit die onder het glas?)? Blijft alles op dezelfde manier functioneren met zo'n protector, bijvoorbeeld een van 'tempered glass'?

• Valorian
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:01:
Misschien omdat dan je obstakel run activiteit onder de verkeerde categorie worden opgeslagen in connect waardoor je de categorie bij elke activiteit handmatig moet aanpassen in connect.

Voor de rest snap ik zelf ook niet van Garmin. Ik kan op mijn horloge kiezen uit de meest onzige sporten terwijl wat logisch sporten weer niet op mijn horloge mogelijk is.
Ik heb zelf maar een copy gemaakt van activiteit overige.
Ja die lijst is echt enorm. Zelf denk ik dat de meerwaarde vooral/alleen echt zichtbaar is als je ook iets kan meten wat in de algemene sporten niet voorkomt. Dus bijvoorbeeld 'strokes' met zwemmen, of slagen met roeien, et cetera.

Nu moet ik zeggen dat ik ook wel weer leuk vindt dat ik straks in Garmin mijn indoor-klimmen kan bijhouden qua niveau (welke routes) zodat ik daar een leuk overzicht van krijg. De hartslag tijdens klimmen vind ik niet zo interessant. De tijdduur over een route ook niet. Maar mijn ontwikkeling van aantal routes per avond en niveau wel, en dat komt dan mooi overzichtelijk in kaart. Dat zou ik ook in mijn telefoon kunnen doen maar die heb ik niet bij mij tijdens het klimmen (gevaarlijk, kan uit broekzak vallen).

Welke sporten mis jij nog eigenlijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 19-09-2024 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De activiteit paard rijden. Die zit niet op de fr955

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Valorian
Mijn ervaring is dat beide wel goed werkte al dacht ik dat de case die je over horloge klikt wel er voor zorgde dat touch screen minder goed reageerde.

Uiteindelijk heb ik de case maar 2 dagen gebruikt doordat ik het een onding vind.

Een glazen screenprotector heb ik er echter altijd op zitten en daarmee ondervindt ik geen nadelen, behalve dat de protector op een gegeven moment beschadigd raakt waardoor ik hem vervang voor een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:06:
De activiteit paard rijden. Die zit niet op de fr955
Ah, check. Dat is jammer. Volgens mij staat die wel in de connect app, dus je zou een andere activiteit kunnen kiezen en hem dan achteraf kunnen 'omboeken' naar 'horseback' als je het leuk vindt voor de statistieken om het mooi gelabeld te hebben. Je hebt dan geen horseback-specifieke info, maar wel het label. ;)

PS: Een van de meest wonderlijke items vind ik "Fishing". Dan kan je je 'fish count' bijhouden en eventueel locaties vastleggen. Topsport ;)

• Valorian
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:10:
@Valorian
Mijn ervaring is dat beide wel goed werkte al dacht ik dat de case die je over horloge klikt wel er voor zorgde dat touch screen minder goed reageerde.

Uiteindelijk heb ik de case maar 2 dagen gebruikt doordat ik het een onding vind.

Een glazen screenprotector heb ik er echter altijd op zitten en daarmee ondervindt ik geen nadelen, behalve dat de protector op een gegeven moment beschadigd raakt waardoor ik hem vervang voor een nieuwe.
Dat van die touch snap ik wel denk ik. Dat is met een telefoon ook met de wat grotere hoesjes: je kan dan niet meer goed vanaf 'de rand' swipen omdat het scherm met zo'n hoes wat dieper ligt. Inderdaad goed om mee te nemen bij een eventuele aanschaf, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dirkjesdirk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:56:
[...]

Nou, dat ben ik toch echt niet met je eens. het verschil tussen mijn 6 pro en 7 pro is echt heel groot in low light condities. Ik heb ze beiden dus ik kan ze in gelijke omstandigheden vergelijken. Bij normaal licht (kantoor) of buiten zijn de schermen even scherp. Het gaat dus vooral om de schermtoestand, maar die komt echt wel vaak voor.
Dus als het MIP scherm van de 7 pro echt verbeterd is,dan is het een van de volgende oorzaken (of een combinatie daarvan):
Je hebt toch toevallig wel gekeken naar de automatische helderheid van de 7pro? Die past zich aan aan het beschikbare licht, dus bij low light conditions erg zwak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
GurbY{nl} schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:17:
[...]

Je hebt toch toevallig wel gekeken naar de automatische helderheid van de 7pro? Die past zich aan aan het beschikbare licht, dus bij low light conditions erg zwak...
Ik las in de reviews dat het enorm helpt om die automatische helderheid UIT te zetten. DC Rainmaker vond dit ervan:

Now, in both of those cases I’ve turned off a virtually hidden setting called ‘Auto Backlight’. That new setting is massively critical to the Fenix 7 Pro series, and it’s ON by default. In the ‘On’ setting, it turns the brightness down – to the point where I told Garmin the display looked “horrible”. Like, I couldn’t understand it was somehow better than before. It was bad-bad, overly dim, and downright ugly.

However, since turning off that setting, it’s far better. Garmin is gathering data on what it might look like with that setting off, but their swag is it doesn’t have a meaningful difference to battery life. The setting is located under Settings > System > Backlight > General/etc > Auto Backlight. Note that this setting isn’t talking about the backlight setting directly; rather, mine is still set to a mere 20% after I turn off auto-backlight. This instead is using the solar panel to try and guess on current brightness levels, and then adjust the backlight accordingly. Spoiler: It guesses wrong, almost always.
(bron)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
GurbY{nl} schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:17:
[...]

Valorian schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:56:
[...]

Ik las in de reviews dat het enorm helpt om die automatische helderheid UIT te zetten. DC Rainmaker vond dit ervan:

(bron)
Jazeker, maar het punt is dat de backlight voor mij prima is. Elke stand (vanaf 5%), lost het afleesbaarheidsprobleem op. De backlight is ook veel mooier/beter dan die van de 6 Pro. Het klopt dat de automatische stand vaak verkeerd gokt en het licht onnodig aanzet, maar in low light condities werkt het prima (bij mij op de laagste stand). Het alternatief is om het permanent (op 5%, 10% of 20%) aan te zetten, maar dan is de autostand beter. Ik zit nu even te spelen met de instelling om het alleen bij zonsondergang aan te zetten, maar merk dat er ook overdag genoeg situaties zijn dat het nodig is om backlight te hebben.

En dat is dus precies waar het om gaat: niet over de backlight is het probleem, maar de afleesbaarheid zonder backlight. Die is gewoon veel slechter t.o.v. de 6 pro (zonder sapphire, solar). Het went wel, maar in de directe vergelijking valt het steeds weer op.

Ben benieuwd of de Fenix 8 MIP daarin vooruitgang heeft geboekt.

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 20-09-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
dirkjesdirk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:56:
[...]

Het is algemeen bekend dat juist het solar en sapphire zorgt voor verminderde leesbaarheid. De 6/6pro serie had daar het meeste last van, de 7 pro was daarin al een stuk verbeterd.
Overigens zie ik weinig verschil tussen mijn 5 plus en 7pro qua leesbaarheid, hooguit spiegelt de 7 pro wat meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
even iets dat me opvalt aan mijn epix gen 2:
ik zet op mijn route naar mijn werk hem op ebike en track daarmee in feite alsof ik sport, maar de snelheid kan hij niet aan... dus tijdens het fietsen geeft hij aan dat ik 16km/uur ga, terwijl ik na afloop in connect de echte snelheid zie... is er dan een setting verkeerd?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik had het hierboven over een nieuwe activiteit voor obstakel run. Ik kreeg gister een update van mn Forerunner en daar zit helaas niet deze in maar wel een andere, zwemmen in een binnenbad. Blijkbaar ook veelgevraagd. Dus blijkbaar rolt Garmin wel een bepaalde nieuwe activiteiten uit over meerdere toestellen? Waar ligt dan de grens om andere, zoals die obstakel run, niet uit te rollen? Technisch lijkt me het niet dat er dingen vereist zijn die een Forerunner niet aan kan? Of eigenlijk elke Garmin?

Zie releasenote voor meer info over deze update trouwens, ook wat Garmin coach verbeteringen...

https://global.techradar....ietscomputers-uitgebracht

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Lord_T schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:01:
ik zet op mijn route naar mijn werk hem op ebike en track daarmee in feite alsof ik sport, maar de snelheid kan hij niet aan... dus tijdens het fietsen geeft hij aan dat ik 16km/uur ga, terwijl ik na afloop in connect de echte snelheid zie... is er dan een setting verkeerd?
Misschien zeg ik iets heel stoms, maar toont het niet toevallig de gemiddelde snelheid (avg)?

• Lord_T
seez schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:20:
[...]

Misschien zeg ik iets heel stoms, maar toont het niet toevallig de gemiddelde snelheid (avg)?
ja alleen die klopt dus voor geen meter, ik fiets gemiddeld op ebike iets van 24,3 km/uur ofzo en horloge geeft 16.1 km/uur aan... en dan pas in connect app na opslaan wordt er een correcte snelheid berekend

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Gonadan
Lord_T schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:01:
Wat zijn je gps en tracking instellingen? En welk gegevensveld gebruik je?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Hmm..Misschien wordt na het opslaan pas de momenten dat je niet fietst (stilstaan voor stoplicht) afgetrokken en krijg je een gemiddelde bewogen snelheid?

Je zou in dat geval (als je dat nog niet heb gedaan) "autopause" kunnen instellen met 'zodra gestopt' of onder een bepaalde km/u. Dat zou in theorie resulteren in een hogere gemiddelde snelheid schermveld

[ Voor 21% gewijzigd door seez op 21-09-2024 11:12 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
Juancho schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:03:
Ik had het hierboven over een nieuwe activiteit voor obstakel run. Ik kreeg gister een update van mn Forerunner en daar zit helaas niet deze in maar wel een andere, zwemmen in een binnenbad. Blijkbaar ook veelgevraagd. Dus blijkbaar rolt Garmin wel een bepaalde nieuwe activiteiten uit over meerdere toestellen? Waar ligt dan de grens om andere, zoals die obstakel run, niet uit te rollen? Technisch lijkt me het niet dat er dingen vereist zijn die een Forerunner niet aan kan? Of eigenlijk elke Garmin?

Zie releasenote voor meer info over deze update trouwens, ook wat Garmin coach verbeteringen...

https://global.techradar....ietscomputers-uitgebracht
lijkt me een goede vraag voor Garmin..

Tja, wat je er ook van vindt, blijkbaar is een obstacle run voor Garmin (nog) niet interessant genoeg... Ik zou dan vooral de tips van hier nemen om zelf een activiteit aan te maken tot die tijd (als die er ooit komt).

Hi Ha Hopjesvla

• Lord_T
Gonadan schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:02:
[...]

Wat zijn je gps en tracking instellingen? En welk gegevensveld gebruik je?
gps: satellieten: alle + multiband
tracking instellingen: is dat spoorlog / spoorkleur etc? Of waar kan ik die vinden?

ik had nu gewoon een sport "ebike" toegevoegd en aangezet

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_T op 21-09-2024 11:10 ]

• Gonadan
Dan zou ik even kijken of het niet toevallig een gegevensveld is voor gemiddelde snelheid (of per ronde) of iets dergelijks, dat zou ook nog kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:26
Lord_T schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:00:
[...]

ja alleen die klopt dus voor geen meter, ik fiets gemiddeld op ebike iets van 24,3 km/uur ofzo en horloge geeft 16.1 km/uur aan... en dan pas in connect app na opslaan wordt er een correcte snelheid berekend
Staat de snelheidsweergave van je horloge niet per ongeluk op mijl per uur ingesteld in plaats van kilometer per uur? Dan meet hij het dus wel goed (en vandaar ook de juiste weergave in Garmin Connect), maar geeft hij het gewoon weer in een andere eenheid. Verschil factor komt ook redelijk in de buurt van mijl vs kilometer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Hathi schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:19:
[...]

Staat de snelheidsweergave van je horloge niet per ongeluk op mijl per uur ingesteld in plaats van kilometer per uur? Dan meet hij het dus wel goed (en vandaar ook de juiste weergave in Garmin Connect), maar geeft hij het gewoon weer in een andere eenheid. Verschil factor komt ook redelijk in de buurt van mijl vs kilometer namelijk.
Bingo!! Ik heb het aangepast en ga het vanmiddag wel even testen!! Stonden meet dingen nog in mijlen en voet/min enzo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
Even een waarschuwing voor Fenix-7 eigenaren. Sinds ik mijn Fenix-7 heb ge-update naar versie 18.14 heb ik problemen ervaren met slaap monitoring en battery-drain. De slaap monitoring kan worden opgelost door een reset te geven aan de horloge, daarna lijkt hij weer normaal te werken.
De battery drain is een probleem dat niet zomaar op te lossen is. Nu is mijn horloge na 3-4 dagen leeg, bij de vorige versie was dit na 1 a 2 weken !
Er zijn gebruikers die op het Garmin forum dit hebben aagemeldt en geven aan dat het lijkt dat na een activiteit de GPS tracking blijft aanstaan en de horloge dan 10% of meer per dag gaat verbruiken, zelfs in spaar stand.
Bij de vorige versie was het verbruik plm 4-5% per dag (zonder activiteiten).

Ik hoop dat Garmin snel met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22
Fred13 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:39:
Even een waarschuwing voor Fenix-7 eigenaren. Sinds ik mijn Fenix-7 heb ge-update naar versie 18.14 heb ik problemen ervaren met slaap monitoring en battery-drain. De slaap monitoring kan worden opgelost door een reset te geven aan de horloge, daarna lijkt hij weer normaal te werken.
De battery drain is een probleem dat niet zomaar op te lossen is. Nu is mijn horloge na 3-4 dagen leeg, bij de vorige versie was dit na 1 a 2 weken !
Er zijn gebruikers die op het Garmin forum dit hebben aagemeldt en geven aan dat het lijkt dat na een activiteit de GPS tracking blijft aanstaan en de horloge dan 10% of meer per dag gaat verbruiken, zelfs in spaar stand.

Dit geldt ook voor epix2, die op dezelfde firmware loopt.

Het probleem speelt al sinds v15 of v16.
Op het forum staan op oplossingen die voor sommigen helpen.
Ik heb tegen beter weten in toch de update gedaan, al weet ik niet of ik ook een drain heb.
Kan ik morgen meer over zeggen.

Eventuele oplossingen alhier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:40
Ik heb op mijn forerunner 965 hetzelfde probleem. sinds de update naar 18.x loopt ie leeg nadat je een sessie hebt gedaan met gps.

Lijkt dus een algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fenix-7, Epix2, FR9965 Drain
Wat vervelend zeg. Ik heb zelf vorig jaar met mijn FR955 gehad. Ging nog maar 4 dagen mee met alles uit. Geen idee of firmware lag, ik had zelf idee een defecte accu de oorzaak was. Updaten naar Beta gaf geen verbetering. Reset, enz ook natuurlijk gedaan.
Uiteindelijk heb ik mijn horloge onder garantie laten vervangen bij Garmin en sindsdien doet die het weer goed.
Garmin FR 955 gesproken navigatie
Vorige maand deed mijn horloge wat fantastische. Tijdens het navigeren gaf die ook gesproken opdrachten via mijn telefoon.
Soms was het wel irritant en ik kon de uitknop hier van niet vinden (op i-net las ik dat mensen er ook over klaagde dat uitzetten niet lukte). Maar als makkelijk oplossing zette ik dan de Bluetooth even uit op de telefoon of horloge.

Edit.
Het werkt weer. De volume knop voor MEDIA op mijn telefoon stond helemaal op uit. Geluid aangezet en het werkt weer _/-\o_

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bwernsen schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:20:
Ik heb op mijn forerunner 965 hetzelfde probleem. sinds de update naar 18.x loopt ie leeg nadat je een sessie hebt gedaan met gps.

Lijkt dus een algemeen probleem.
De 955 had dit ook en daarvoor is een fix uitgekomen (was een issue met incident detection welke niet goed afgesloten werd na een activiteit). Zie dat er voor de 965 ook een dergelijke update is uitgekomen.

Bij de 955 is dit idd opgelost, was ~1% per uur en nu weer richting de 0.3-0.4 (heb telefoon altijd verbonden en notificaties/berichten etc aan)

Zag trouwens dat met de Fenix 8 nu eindelijk 4 connect iq velden mogelijk zijn, nou... dat is wel een verandering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 20:54
Garmin heeft zojuist nieuwe beta versie uitgebracht (in ieder geval voor de Epix 2) die de battery drain moet verhelpen: https://forums.garmin.com...er-the-air-for-all-models

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Garmin heeft voor de Fenix-7 / EPIX-2 ook een nieuwe beta uitgebracht, versie 18.15.

De verbeteringen zijn :
  • Improved heart rate zones to allow setting by BPM.
  • Fixed potel shutdown when modifying heart rate zones using Garmin Connect Mobile.
  • Fixed potential shutdown on boot.
  • Fixed potential increased battery drain after having done an activity with incident detection enabled.
  • Fixed issue with trolling motor pairing sequence.
  • Fixed issue with maps showing doubly thick lines in some cases.
  • Fixed issue causing basecamp to fail to recognize the device.
Ook in het forum wordt melding gemaakt dat als je de "incident detection enabled" uitzet bij jouw activiteiten zou het probleem opgelost kunnen zijn.

Garmin werkt in elk geval aan een fix, ik hoop dat snel een nieuwe release met de oplossing wordt vrijgegeven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik probeer een nieuwe Garmin Coach (Greg of Amy) te starten voor een wedstrijdloop van 16km begin december. Maar het lukt me maar niet om in het scherm te komen waarbij je een coach kan kiezen. Ik had dit wel. Ik ging dan op mijn telefoon of via de laptop naar Garmin Coach plannen en daar stonden dan ook de coaches die je kon kiezen. Naast de opties Voor een evenement trainen/Een mijlpaal bereiken/Fitness verbeteren.

Ik had al 2 evenementen aangemaakt dus deze maar even verwijderd, maar dit maakt helaas niks uit. Iemand een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 24-09-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-09 06:24
Juancho schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:49:
Ik probeer een nieuwe Garmin Coach (Greg of Amy) te starten voor een wedstrijdloop van 16km begin december. Maar het lukt me maar niet om in het scherm te komen waarbij je een coach kan kiezen. Ik had dit wel. Ik ging dan op mijn telefoon of via de laptop naar Garmin Coach plannen en daar stonden dan ook de coaches die je kon kiezen. Naast de opties Voor een evenement trainen/Een mijlpaal bereiken/Fitness verbeteren.
Volgens mij kan je alleen een Garmin Coach krijgen voor de vaste afstanden van 5 - 10 - halve en hele marathon. Voor overige afstanden kan je alleen een generiek trainingsprogramma krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Foomers schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:01:
[...]

Volgens mij kan je alleen een Garmin Coach krijgen voor de vaste afstanden van 5 - 10 - halve en hele marathon. Voor overige afstanden kan je alleen een generiek trainingsprogramma krijgen.
Ah ok! Dat zou het verklaren, wel jammer want dat schema is wat flexibeler. Nu heb ik de Garmin coach voor de 16km in de zin van dat die met voorstellen komt op de dagen dat je hebt gezegd dat je kan hardlopen. Maar je kan daarin helaas zelf niet schuiven. Bijv. een training verwijderen en een andere naar voren halen. Das wel jammer.

Alternatief is dus zelf een 16km schema vinden (ik poste vorige week volgens mij al een voorbeeld en wat jullie daar van vonden) en die handmatig in Garmin zetten. Opzich geen ramp ook natuurlijk maar die schema's houden natuurlijk geen rekening met de data die Garmin allemaal verzameld en evt je training hierop automatisch aanpast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:10
Juancho schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:06:
[...]

Ah ok! Dat zou het verklaren, wel jammer want dat schema is wat flexibeler. Nu heb ik de Garmin coach voor de 16km in de zin van dat die met voorstellen komt op de dagen dat je hebt gezegd dat je kan hardlopen. Maar je kan daarin helaas zelf niet schuiven. Bijv. een training verwijderen en een andere naar voren halen. Das wel jammer.

Alternatief is dus zelf een 16km schema vinden (ik poste vorige week volgens mij al een voorbeeld en wat jullie daar van vonden) en die handmatig in Garmin zetten. Opzich geen ramp ook natuurlijk maar die schema's houden natuurlijk geen rekening met de data die Garmin allemaal verzameld en evt je training hierop automatisch aanpast.
Maak een evenement aan in je agenda en gebruik de Daily Suggested Workouts, die zijn ook dynamisch en naar mijn mening zelfs beter dan Garmin Coach. Ik heb eerder in dit topic een ervaring erover gepost. Momenteel ook nog steeds bezig ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
vinom schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:15:
[...]

Maak een evenement aan in je agenda en gebruik de Daily Suggested Workouts, die zijn ook dynamisch en naar mijn mening zelfs beter dan Garmin Coach. Ik heb eerder in dit topic een ervaring erover gepost. Momenteel ook nog steeds bezig ermee!
Thanks! Ja ik wil ze alle 3 gewoon eens proberen: Garmin coach in de zin van een daadwerkelijk te kiezen coach, Garmin coach zoals ik nu heb voor de 16km wedstrijd (geen daadwerkelijke coach, maar wel een schema/plan qua training tot die wedstrijd) en wat jij zegt, de daily suggested workouts.

Hoe doen jullie dat trouwens als je, zoals mij nu, 2 evenementen hebt waar je ook 2x een schema/coaching voor wil? Ik heb over 3,5 week een 10km wedstrijdloop waar ik opzich wel die Daily Suggested Workouts voor wil gebruiken. En op 1 december heb ik een zwaardere 16km wedstrijd run waar ik juist graag een Garmin coach trainingsplanning wil gebruiken.

Kan dat door elkaar of is het advies eigenlijk altijd om evenement voor evenement te volgen?

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 24-09-2024 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-09 06:24
Juancho schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:35:
[...]
Hoe doen jullie dat trouwens als je, zoals mij nu, 2 evenementen hebt waar je ook 2x een schema/coaching voor wil?
Waarom zou je 2 verschillende schema's tegelijkertijd willen volgen? op 2 verschillende afstanden. Je zal in beide gevallen in een verschillend moment van de training zitten (opbouw vs taper). Ik denk dat je vragen over een schema wellicht beter tot zijn recht komen in het Hardloop topic.

Ik zou zelf eerst schema afmaken en naderhand kijken of het tijdens de race voor je gevoel gewerkt heeft, dan weet je ook gelijk wat voor training wel of niet bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik kan me er inderdaad geen enkele voorstelling van maken hoe je überhaupt twee verschillende schema's tegelijk zou kunnen volgen. Er zit een logische opbouw in een schema, met heftige weken en minder heftige weken etc. Als je dat door elkaar heen gaat doen gaat de hele opbouw van zo'n schema verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Jullie hebben gelijk, ik dacht dat het handig was om iig alvast je races/evenementen in de agenda te zetten zodat Garmin daar iets mee kon doen. Ook omdat Garmin werkt met primaire race en ondersteunende race.

Maar uiteindelijk wil je denk ik vooral klaar zijn voor je eerst volgende race en na die race op naar de volgende met oa de data van die voorgaande race. Ik heb die race van 1 december eruit gegooid en volg nu alleen komende weken de Daily suggestions voor de 10km run over 3,5 week. En daarna voeg ik die 16km run weer toe!

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 24-09-2024 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Je kunt ook maar 1 primaire race in je kalender hebben staan, de rest is vanzelf ondersteunend. Dan passen de DSW zich dus ook aan aan je primaire race qua volume, tempo, opbouw etc, maar er wordt rekening gehouden met je ondersteunende races in de zin dat die dus meegenomen worden in je volume en dat je even geen snelheidstrainingen hebt die week bijvoorbeeld, maar ze gaan wel uit van dat je die dus niet op je max loopt (want, is niet je primaire doel).
Voor de coach dingen weet ik niet precies hoe dat gaat, volgens mij zien die de ondersteunende race wel, maar houden ze er weinig rekening mee.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Een Garmin Coach training plan werkt gewoon naar een einddatum toe aan de hand van de doelen die je zelf gesteld hebt, meer is het niet. Daar worden dan de trainingen op gebaseerd die per week indeelt en wat kunt verschuiven in de agenda. Het geheel wordt dan aangevuld met uitleg in filmpjes en wat motivatie.

Een race in je kalender toevoegen is totaal iets anders. Dat doe je primair om je race widget te laten werken en zelfstandig naar je doelen toe te kunnen werken. Daarnaast zullen de voorstellen voor je dagelijkse workout wat meer afgestemd worden op race in plaats van puur je algemene trends.

Het grote verschil is dat dagelijkse workout meer aanbevelingen zijn die je kunt doen áls je die dag zou willen gaan trainen maar het is niet per se het idee om al die trainingen te gaan doen. Terwijl bij Garmin Coach een specifiek aantal trainingen in je week verwacht worden die je wel grotendeels gewoon opvolgt. Het is net een andere insteek.

Overigens vind ik dat er bedroevend weinig officiële Nederlandse lopen in Garmin te vinden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 25-09-2024 12:28 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lidje1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-09-2024
Fred13 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:39:

Ik zit met hetzelfde probleem, zijn er al oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:16
lidje1989 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:38:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, zijn er al oplossingen?
Ja, 18.15
Gonadan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:27:
Een Garmin Coach training plan werkt gewoon naar een einddatum toe aan de hand van de doelen die je zelf gesteld hebt, meer is het niet. Daar worden dan de trainingen op gebaseerd die per week indeelt en wat kunt verschuiven in de agenda. Het geheel wordt dan aangevuld met uitleg in filmpjes en wat motivatie.

Een race in je kalender toevoegen is totaal iets anders. Dat doe je primair om je race widget te laten werken en zelfstandig naar je doelen toe te kunnen werken. Daarnaast zullen de voorstellen voor je dagelijkse workout wat meer afgestemd worden op race in plaats van puur je algemene trends.

Het grote verschil is dat dagelijkse workout meer aanbevelingen zijn die je kunt doen áls je die dag zou willen gaan trainen maar het is niet per se het idee om al die trainingen te gaan doen. Terwijl bij Garmin Coach een specifiek aantal trainingen in je week verwacht worden die je wel grotendeels gewoon opvolgt. Het is net een andere insteek.

Overigens vind ik dat er bedroevend weinig officiële Nederlandse lopen in Garmin te vinden zijn.
Bij de DSW vraag ik me dan wel af als je toevallig net de verkeerde dagen gaat lopen of je dan wel naar je doel toe werkt. Dat lijkt me niet maar wordt volgens mij niet ondervangen in het systeem. Bij mij is het meestal 5x base 30:00 Z2 en 1x langer en 1x interval. Je zal dan toch af en toe een DSW van een andere dag moeten nemen om niet alleen maar de base loopjes te krijgen. Maar dan ben je eigenlijk al weer deels zelf een schema aan het maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:06
Gonadan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:27:

Ik heb een paar maanden terug een wedstrijd toegevoegd om eens uit te testen en kan zeggen dat de "standaard" daily workouts zeker veranderen en worden aangepast naar de wedstrijd en datum. Zo krijg je zelfs een "opbouwfase", "piekfase" en "afbouwfase" met bijhoordende trainingen die weer dagelijks worden aangepast aan je trainingreadyness, bodybattery, herstel etc. Je kan zelf instellen welke dagen je kan trainen en welke dag je een lange loop wilt doen.
Voor mij werkt dit echt super want met garmin coach zit je al gauw aan 4 trainingen per week als je ook een tijdsdoel wil instellen, en daar heb ik niet altijd de tijd voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egBy0UVYHtgtYckIbA-6E-awcBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rF8QT0ONFDBqE5p9Gf9sWtUt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Ben-i op 25-09-2024 13:00 ]

• Juancho
Bij de Garmin coach (dus ook letterlijk gekozen uit 1 van de 3 trainers) vind ik sowieso dat de opbouw in een week heel raar is. Soms moet je 2 dagen achter elkaar een flinke run doen terwijl mij juist altijd is aangeleerd dat daar eigenlijk minimaal een dag tussen moet zitten. Je kan hooguit eens een rustige herstel training doen na een pittige training de vorige dag. Dus de rust verhouding in die voorstellen per week vind ik heel gek, net zoals wat ik eerder al eens aangaf dat je niet ongeacht welke coach kan zeggen: ik train 2 of 3x. Het is voor zover ik zag altijd meer. En natuurlijk kan je ze skippen of herplaatsen, maar idee zou juist moeten zijn dat dat (voor)werk al door Garmin wordt gedaan.

Maargoed, geen wereldprobleem. Ik ga nu de 10km training voor de run doen via de Daily Suggested Workouts. En daarna start ik de Garmin Coach (geen specifieke coach) starten voor de 16km run wedstrijd over 3,5 maand. Ik heb dan alle 3 de opties gehad en dan kan je ook beter vergelijken wat werkt.

Als laatste optie wil ik nog eens een kant en klaar schema importeren en die als training gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:55:
[...]

Bij de DSW vraag ik me dan wel af als je toevallig net de verkeerde dagen gaat lopen of je dan wel naar je doel toe werkt. Dat lijkt me niet maar wordt volgens mij niet ondervangen in het systeem. Bij mij is het meestal 5x base 30:00 Z2 en 1x langer en 1x interval. Je zal dan toch af en toe een DSW van een andere dag moeten nemen om niet alleen maar de base loopjes te krijgen. Maar dan ben je eigenlijk al weer deels zelf een schema aan het maken.
De dagelijkse workouts veranderen toch ook gewoon als je ze niet doet? Ik werd er zelf niet heel enthousiast van dus heb ze uit staan, maar ik dacht dat het in principe niet meer dan een suggestie is voor wat je die dag zou kunnen doen. En als je dan dagen over slaat dan zou een andere dag zich daar iets op aan moeten passen. Ik heb niet het idee dat het daadwerkelijk de bedoeling is om het letterlijk te nemen en daadwerkelijk dagelijks een workout te doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
Ben-i schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:57:
[...]

Ik heb een paar maanden terug een wedstrijd toegevoegd om eens uit te testen en kan zeggen dat de "standaard" daily workouts zeker veranderen en worden aangepast naar de wedstrijd en datum. Zo krijg je zelfs een "opbouwfase", "piekfase" en "afbouwfase" met bijhoordende trainingen die weer dagelijks worden aangepast aan je trainingreadyness, bodybattery, herstel etc. Je kan zelf instellen welke dagen je kan trainen en welke dag je een lange loop wilt doen.
Voor mij werkt dit echt super want met garmin coach zit je al gauw aan 4 trainingen per week als je ook een tijdsdoel wil instellen, en daar heb ik niet altijd de tijd voor.

[Afbeelding]
Precies de reden waarom ik voor mijn komende wedstrijd geen Garmin Coach ga doen dit keer. Ik heb niet de tijd om zo vaak te trainen en wil het proberen met twee trainingen in de week.
De wedstrijd kon ik echter bij Garmin niet vinden dus dat wordt dan met de hand toevoegen denk ik.
Juancho schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:20:
Bij de Garmin coach (dus ook letterlijk gekozen uit 1 van de 3 trainers) vind ik sowieso dat de opbouw in een week heel raar is. Soms moet je 2 dagen achter elkaar een flinke run doen terwijl mij juist altijd is aangeleerd dat daar eigenlijk minimaal een dag tussen moet zitten. Je kan hooguit eens een rustige herstel training doen na een pittige training de vorige dag. Dus de rust verhouding in die voorstellen per week vind ik heel gek, net zoals wat ik eerder al eens aangaf dat je niet ongeacht welke coach kan zeggen: ik train 2 of 3x. Het is voor zover ik zag altijd meer. En natuurlijk kan je ze skippen of herplaatsen, maar idee zou juist moeten zijn dat dat (voor)werk al door Garmin wordt gedaan.

Maargoed, geen wereldprobleem. Ik ga nu de 10km training voor de run doen via de Daily Suggested Workouts. En daarna start ik de Garmin Coach (geen specifieke coach) starten voor de 16km run wedstrijd over 3,5 maand. Ik heb dan alle 3 de opties gehad en dan kan je ook beter vergelijken wat werkt.

Als laatste optie wil ik nog eens een kant en klaar schema importeren en die als training gebruiken.
Die ervaring heb ik totaal niet om eerlijk te zijn. Heb jij dan niet gewoon veel te veel dagen afgekruist waarop je niet kunt trainen? Ik heb er meestal hooguit één afgekruist, bij uitzondering twee. En dan heb je altijd een dag ertussen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• slow whoop
Ik ben nu aan het trainen voor de halve marathon en gebruik daarvoor juist de Daily Suggested Workouts. Ik heb het idee dat DSW goed rekening houdt met de verschillende training fases (zoals @Ben-i ook laat zien), en ik het vind het een groot voordeel dat ze dynamisch zijn. Ze houden echt rekening met mijn Training Readiness.(slaap, recovery time, acute load, etc.) van die dag. Als ik een dag toch een andere (of geen) training wil doen, dan kan dat natuurlijk. En dan wordt dat meegenomen voor de volgende suggesties.

Ik vind het meestal ook wel prima dat mijn horloge mijn training bepaalt. Zelf ben ik nooit zo gemotiveerd om intervallen te doen, maar ja, als mijn horloge het zegt dan zal ik wel moeten. :)

• Juancho
Gonadan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:52:
[...]

Die ervaring heb ik totaal niet om eerlijk te zijn. Heb jij dan niet gewoon veel te veel dagen afgekruist waarop je niet kunt trainen? Ik heb er meestal hooguit één afgekruist, bij uitzondering twee. En dan heb je altijd een dag ertussen.
nee dat is het gekke, ik heb altijd maar 1 dag ingevuld dat ik echt niet kan (tennisles) en de andere dagen mogen ingepland worden met vrijdag/zaterdag als long run dag.

Maar ik zal de volgende keer er eens op letten!

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 25-09-2024 14:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
Heb nu zelf het evenement maar toegevoegd, kijken hoe het zelf trainen met die dagelijkse aanbevelingen bevalt.
21 van Schoorl komend voorjaar, hij is openbaar dus wie ook wil kan hem opzoeken. ;)
Juancho schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:19:
[...]

nee dat is het gekke, ik heb altijd maar 1 dag ingevuld dat ik echt niet kan (tennisles) en de andere dagen mogen ingepland worden met vrijdag/zaterdag als long run dag.

Maar ik zal de volgende keer er eens op letten!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd heb geforceerd dat het een schema van drie keer per week werd. Vier keer is gewoon te veel en ondanks dat je mag overslaan wil ik dat niet structureel gaan doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fred13
Nou is nog in beta en nog niet vrijgegeven
Dus nog geen bevestigde oplossing.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:16
Fred13 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:10:
[...]

Dus? Het issue is met deze beta bevestigd.

Maar als een betafirmware, met welke reden dan ook, niet wenselijk is kan je wachten totdat anderen het getest hebben of teruggaan naar een eerdere niet-betaversie.
Fred13 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:10:
[...]

De andere oplossing is een herstart van horloge na elke activiteit of een activiteit zonder gps starten en weer afsluiten...

Maar ik heb de gelijkwaardige release voor de 955 geinstalleerd, waar dat probleem ook speelde, en het is hiermee inderdaad opgelost.

(Overigens zit ik nog aan de 0.5%/u met mn 955 solar... maar horloge is ondertussen bijna 2.5 jaar oud en ik gebruik een custom watchface en telefoon is altijd verbonden incl notificaties (whatsapp ed) dus mja... zonder de fix was het wel rond de 1%/u na een activiteit)

• Juancho
Mijn forerunner 265 heeft die laaste update ook net gehad maar na een activiteit geen last van battery drain.

• charrel
  • Laatst online: 21:37

charrel

Cortisol4life..

Mijn forerunner 965 bleek achteraf ook wat battery drain te hebben. Na de 20.29 update van de week is het verbruik opeens stuk beter. 7% per nacht is nu maar 2% geworden.
Bleek dus de valdetectie die aan bleef staan.

https://forums.garmin.com...ware-version-20-29---live

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 26-09-2024 11:57 ]

• TijntjeB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:23
charrel schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:30:
Mijn forerunner 965 bleek achteraf ook wat battery drain te hebben. Na de 20.29 update van de week is het verbruik opeens stuk beter. 7% per nacht is nu maar 2% geworden.
Bleel dus de valdetectie die aan bleef staan.

https://forums.garmin.com...ware-version-20-29---live
Dank, ik merkte met 20.2* inderdaad dat de batterij snel leeg liep, na de update naar 20.29 is dat voor mijn gevoel weer een stuk beter. Bedankt voor de bevestiging! :)

• Bennor6
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10-2024
Goedemiddag,

Ik heb een Garmin Epix Pro 47mm aangeschaft. Standaard 22mm bandje. Ik verzuip in alle websites met horlogebandjes en bijna alles lijkt ali-temu kwaliteit te zijn. Origineel Garmin is enorm duur en dan betaal je 299 voor een titanium zwarte band of 149 voor een leren band. Of je gaat dus naar 1 van de ontelbare websites en daar is alles voor een paar euro te koop. Ik heb dan twijfels of het wat is en wil geen risico lopen dat ze losbreken van de behuizing met schade tot gevolg. Ik zoek eigenlijk iets ertussenin. Wat zijn de ervaringen of tips hier?

Vast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:27
m0ridin schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:26:
[...]

De andere oplossing is een herstart van horloge na elke activiteit of een activiteit zonder gps starten en weer afsluiten...

Maar ik heb de gelijkwaardige release voor de 955 geinstalleerd, waar dat probleem ook speelde, en het is hiermee inderdaad opgelost.

(Overigens zit ik nog aan de 0.5%/u met mn 955 solar... maar horloge is ondertussen bijna 2.5 jaar oud en ik gebruik een custom watchface en telefoon is altijd verbonden incl notificaties (whatsapp ed) dus mja... zonder de fix was het wel rond de 1%/u na een activiteit)
Ik start nu de activiteit 'fiets binnen' na een GPS activeit, dat lijkt wel te helpen. Dus paar seconden de activiteit aan, stoppen en verwijderen.

Hopelijk komt de echte fix snel beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Bennor6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:53:
Goedemiddag,

Ik heb een Garmin Epix Pro 47mm aangeschaft. Standaard 22mm bandje. Ik verzuip in alle websites met horlogebandjes en bijna alles lijkt ali-temu kwaliteit te zijn. Origineel Garmin is enorm duur en dan betaal je 299 voor een titanium zwarte band of 149 voor een leren band. Of je gaat dus naar 1 van de ontelbare websites en daar is alles voor een paar euro te koop. Ik heb dan twijfels of het wat is en wil geen risico lopen dat ze losbreken van de behuizing met schade tot gevolg. Ik zoek eigenlijk iets ertussenin. Wat zijn de ervaringen of tips hier?

Vast bedankt
Ik gebruik een Forerunner 265 en heb als alternatief bandje naast die van Garmin deze:

https://www.smartwatchban...ic-bandje-lichtgroen.html

Ik vind deze heel fijn zitten. Fijn zacht materiaal, ideaal voor sporten maar ik draag het ook naar het werk en bij sociale gelegenheden etc. Ik heb zelf net een nieuwe kleur besteld omdat ik deze gewoon heel fijn vind.

Ik zou er ook nog wel wat van Garmin zelf willen maar ik vind die prijzen zo idioot duur...dat gaat nergens meer over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slow whoop
Bennor6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:53:
Goedemiddag,

Vast bedankt
Ik heb een FR965 met zwarte band. Daar heb ik deze (gele) band bijgekocht. Behalve de kleur zie en ervaar ik nul verschil met het officiële Garmin bandje. Prima dual-tone bandje voor een fractie van de Garmin prijs.

Met leren of metalen bandjes heb ik geen ervaring. Maar heeft ook niet mijn voorkeur, omdat ik die te zwaar vind en/of onhandig met sporten.

• Bennor6
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10-2024
Duidelijk, bedankt voor de info. Dan hoef ik me dus geen zorgen te maken over de kwaliteit :)

En leer of een metalen band zou niet voor sporten zijn, maar voor de weekenden/avondje weg etc. Tijd zal t leren, eerst maar eens bekend worden met de materie

• Gonadan
@Bennor6 dat valt te bezien. In tegenstelling tot voorgaande posters ben ik een stuk minder positief over alternatieve bandjes. Ze zijn niet per se slecht maar ik merk wel degelijk verschil. Garmin is inderdaad veel te duur maar het prijsverschil is wel meer dan alleen de naam.
Voordeel van die alternatieve bandjes is wel dat je je er geen buil aan kunt vallen. Je kunt dus vrij goedkoop proberen of het wat voor je is en zo ja dan scheelt het je een hoop.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hathi
Nu hangt het denk ik ook wel van het horloge af. De fenixen hebben een quickfit systeem. De namaak versies daarvan vallen mij ook altijd flink tegen, ik merk direct het verschil met de Garmin versies. Ben er nog geen tegen gekomen waar ik het verschil niet kon merken. Nu zijn die namaak versies niet altijd heel slecht, maar ze gaan eigenlijk altijd wel makkelijker los dan de Garmin versie, dus ik ben in de loop der jaren ook maar wat gaan investeren in een aantal originele Garmin bandjes. De kastanje lederen versie draag ik ook echt alleen maar met feestjes etc.
De andere Garmin horloges hebben vaak zo'n standaard snelsluiting die je ook op heel veel andere horloges vind, ik denk dat daar het verschil in kwaliteit van de sluiting een stuk minder merkbaar is. En de FR965 heeft volgens mij nog weer een ander systeem waar je het pinnetje zelf nog door het bandje moet prutsen ofzo?

• Gonadan
Ja klopt dat kan aardig verschillen per serie. Maar ook het bandje zelf kan bijvoorbeeld veel dunner en elastischer zijn, dat vind ik niet echt prettig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Hathi schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:52:
...
En de FR965 heeft volgens mij nog weer een ander systeem waar je het pinnetje zelf nog door het bandje moet prutsen ofzo?
Inderdaad. De Forerunners hebben volgens mij een Quick Release systeem (niet te verwarren met het Quick Fit systeem van Epix/Fenix). Maar het originele bandje van mijn FR965 heeft geen kleine opening aan de onderkant, dus het is net iets anders. Dat is iets meer gepruts om het los te krijgen. Maar bij het nep-bandje dat ik kocht zat een soort vorkje waarmee dat prima gaat. Als ie los is kun je het pinnetje uit het bandje halen en door het andere bandje schuiven. Het gaat allemaal net iets minder makkelijk dan met het Quick Fit systeem (van Epix/Fenix).

Maar het feit dat het minder makkelijk los gaat zie ik niet per se als nadeel. Het moet ook niet makkelijk los gaan, anders zou dat ook per ongeluk kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De forerunner 9x5 heeft gewoon quickfit (dus zelfde als de fenix7 etc)... Volgens mij is dat niet veranderd met de 965 (heb zelf de 955 solar).

Zie nu idd dat de 255 wel quickrelease heeft, dus idd goed opletten.

(Zelf ook ervaring dat sommige 3rd party echt minder zijn, vooral de sluiting zelf. Materiaal voelt soms ook anders, flexibeler/minder stug, maar dat kan ook juist prettig zijn en is persoonlijk.

Maar dan nog, het prijsverschil is dermate groot dat dat over het algemeen geen enkel probleem is voor me. Als je gaat duiken en veel zwemt is het wel heel fijn als het systeem heel degelijk is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
m0ridin schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:53:
De forerunner 9x5 heeft gewoon quickfit (dus zelfde als de fenix7 etc)... Volgens mij is dat niet veranderd met de 965 (heb zelf de 955 solar).

Zie nu idd dat de 255 wel quickrelease heeft, dus idd goed opletten.

(Zelf ook ervaring dat sommige 3rd party echt minder zijn, vooral de sluiting zelf. Materiaal voelt soms ook anders, flexibeler/minder stug, maar dat kan ook juist prettig zijn en is persoonlijk.

Maar dan nog, het prijsverschil is dermate groot dat dat over het algemeen geen enkel probleem is voor me. Als je gaat duiken en veel zwemt is het wel heel fijn als het systeem heel degelijk is natuurlijk.
Ik heb een FR965 en die heeft geen Quick Fit.

Zie hier mijn gele nep bandje en het zwarte originele Garmin bandje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwBnRT1r5lhDYI418n_VrT2tj4I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwJ4DlFuS72vKB5ekMajVuOK.jpg?f=fotoalbum_medium
Beide bandjes hebben volgens mijn schuifmaat een dikte van 3 mm. De lengte is nagenoeg hetzelfde. Flexibiliteit ervaar ik als hetzelfde. Oja, op de "keeper' van het Garmin bandje staat Garmin, op de neppert niet. Beide hebben wel het kekke driehoekje op de gesp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@slow whoop Bijzonder, in de specs op de garmin site staat ook compatible met quickfit (22).

Ik weet dat er standaard geen quickfit bandjes op zitten (ook niet bij mn 9x5's), je moest daar met van die torx shcroevendraaiertjes even de pin eruit schroeven, originele band eraf schuiven, pin terug zetten en daarna kan je de quickfit bandjes gebruiken.

Maar als quickrelease ook werkt (en goed stevig zit) dan prima, volgens mij zaten die pinnetjes veel losser op mijn 945 toen ik het wel eens probeerde... wellicht is het allemaal wat beter afgestemd nu.

Ah well, ik wacht toch op de 975 als die komt dan... Voor nu nog tevreden met de 955 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
slow whoop schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:12:
[...]

Ik heb een FR965 en die heeft geen Quick Fit.

Zie hier mijn gele nep bandje en het zwarte originele Garmin bandje:
[Afbeelding]
Beide bandjes hebben volgens mijn schuifmaat een dikte van 3 mm. De lengte is nagenoeg hetzelfde. Flexibiliteit ervaar ik als hetzelfde. Oja, op de "keeper' van het Garmin bandje staat Garmin, op de neppert niet. Beide hebben wel het kekke driehoekje op de gesp. :)
Passantje heet zoiets in het Nederlands. ;)

En grappig inderdaad dat iets als een driehoekje er vaak wel op straat. Waarschijnlijk mag dat nog wel en de naam niet meer vanwege merkrecht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 298 ... 322 Laatste